برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل با تمام جزئیات

یکی از انواع کاربردی خودروها، وانت‌ها هستند. وانت کاپرا یکی از نمونه‌های چینی این کلاس است که سال‌هاست در بازار کشورمان به تولید و فروش می‌رسد. وانت کاپرا در ایران در انواع دو کابین و تک کابین، تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل و کاپرا نسل 2 به فروش می‌رسد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین و فیس لیفت‌های آن در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

یکی از انواع کاربردی خودروها، وانت‌ها هستند. وانت کاپرا یکی از نمونه‌های چینی این کلاس است که سال‌هاست در بازار کشورمان به تولید و فروش می‌رسد. وانت کاپرا در ایران در انواعدو کابین و تک کابین، تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل و کاپرا نسل 2 به فروش می‌رسددر این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   و فیس لیفت‌های آن در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو وانت کاپرا دو کابین   

زد ایکس آتو شرکت تولیدکننده خودروهای وانت و شاسی بلند می‌باشد. این شرکت از سال 1999 تاسیس شد و در کشور چین فعالیت می‌کند. وانت کاپرا و لندمارک از محصولات این شرکت هستند که در بازار ایران آن‌ها را موجود داریم. وانت کاپرا که در این مقاله آن را بررسی می‌کنیم، در ایران توسط گروه بهمن مونتاژ و عرضه می‌شود.

گروه بهمن که به طور عمده در زمینه صنعت خودروهای سواری، تجاری و موتور سیکلت‌ها فعالیت دارد، از سال 1331 در زمینه ترابری دریایی تاسیس‌شده است. این شرکت تولیدات خودرو خود را از سال 1338 و با همکاری مزدا آغاز کرد. از آن سال انواع سواری‌های سبک و سنگین توسط این شرکت به تولید رسیده‌است که وانت کاپرا یکی از آن‌ها می‌باشد.

وانت کاپرا

خودرو گرند تایگر که در ایران با نام کاپرا شهرت دارد در نسخه‌های  تک کابین و دو کابین و تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیلعرضه می‌شود. کاپرا محصول 2006 شرکت ژونگ ژینگ است. طراحی بدنه کاپرا با نظارت مهندسین آلمانی بوده‌است و پلتفرم و موتور این خودرو برگرفته از میتسوبیشی است. انواع دو کابین کاپرا تنوع خوبی دارد و نسبتا فروش خوبی را برای گروه بهمن به ارمغان آورده‌است.

نمونه‌های نسل اول که در نسخه‌های تک کابین هم فروخته‌میشد، در نمونه‌های دو کابین به طور تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به دست مشتریان می‌رسید. مطابق کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین به واسطه ظرفیت بیشتر سرنشینان این خودرو فروش نسبتا خوبی را تجربه کرد و بهمن موتور به فکر اصلاح و ارتقای آن افتاد.

کاپرا 2

کاپرا 2 نامیست که نسل دوم را با آن می‌شناسیم. این مدل از سال 1396 به بازار عرضه شد. بیشتر حالت فیس لیفت دارد و تغییراتش خیلی بزرگ و چشم‌گیر نیست. در بخش ظاهری و امکانات رفاهی بهبودهایی نسبتا جزئی اما موثر را شاهد هستیم اما تغییر اساسی این نسل در کابین و طراحی آن می‌باشد که سطح بسیار بهتری دارد. کاپرا دو مانند نسل قبلی خود از موتوری 2.4 لیتری بهره می‌برد. این نسل فقط در مدل‌های دو دیفرانسیل به دست مشتریان رسید.

در سال 1401 فیس لیفتی دیگر توسط بهمن موتور روی کاپرا اعمال شد که تغییر خاصی نداشت و تنها از جلو پنجره‌ای بزرگ‌تر بهره می‌برد. در ادامه به بررسی دقیق‌تر نسخه‌های مختلف و تفاوت‌های آن با یکدیگر خواهیم پرداخت.

بررسی ویژگی‌های خودرو  وانت   کاپرا دو کابین

 

بررسی ویژگی‌های خودرو وانت کاپرا دو کابین   

 

امکانات و تجهیزات خودرو وانت کاپرا دو کابین   

معمولا وانت‌ها کاربرد شغلی یا آفرودی دارند و برای جا به جایی انواع بارها از آن‌ها استفاده می‌شود. در نتیجه به دلیل عدم استفاده خانواده، روزمره و... امکانات رفاهی آن‌ها مثل سایر کلاس‌ها پر اهمیت نمی‌باشد. البته که وجود آپشن‌های متنوعهمیشه مزیت محسوب می‌شود و کاپرا نسبت به سایر وانت‌های بازار در حد قابل قبولی این مزیت را دارد.

وانت کاپرا دو کابین حین عرضه و تولید برخی امکاناتش را به صورت سفارشی در اختیار مشتریان می‌گذاشت و به همین واسطه ممکن است در نمونه‌های دست دوم بازار، سطح امکانات تفاوت‌هایی داشته‌باشد. 

تجهیزات رفاهی شامل شیشه بالابر  برقی ، آینه های جانبی برقی، قفل مرکزی و ریموت کنترل، سیستم تهویه مطبوع ، رادیو پخشCD با قابلیت اتصال USB ، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، گاردریل کنار و جلو و کولر می‌باشد. تجهیزات ایمنی شامل سیستم‌های ترمز و پایداری است و کیسه‌های هوایی تنها به صورت سفارشی به آن اضافه میشد. رادیو پخش شش دیسک، گارد ریل استیل مخصوص محفظه بار، سنسور دنده عقب و قطعه پلمیری کابین عقب هم از مواردی هستند که حین خرید سفارشی بودند.

کاپرا 2

از لحاظ تجهیزات نسل دوم خیلی متفاوت عمل نکرده‌و تنها مواردی به آن اضافه‌شده است. سیستم مولتی مدیا با مانیتور 7 اینچی لمسی، کلیدهای کنترل مولتی مدیا روی فرمان، دوربین دنده عقبمواردی هستند که به لیست امکانات اضافه شدند. 

مشخصا تجهیزات ایمنی کاپرا خیلی محدود است و از نظر ایمنی شرایط خیلی ایده‌آلی را برای سرنشینان فراهم نمی‌کند. در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

وانت کاپرا دو کابین

نوع جعبه دنده

5 دنده دستی

سیستم آینه ها

آینههای جانبی برقی

سنسورهای پیش فعال

سنسور دنده عقب (سفارشی در نسل اول)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیرویترمز (EBD)

سیستم شیشه ها

شیشه بالابر برقی - بالابر شیشه ها پس از خاموش شدن خودرو 

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 2 اسپیکر  رادیو پخش CD با قابلیت اتصال USB

سیستم مولتی مدیا

صفحه مانیتور لمسی 7 اینچی  سامانه رهیاب خودرو به همراه نقشه شهرها و پوشش کلیه جاده های کشور با قابلیت جستجو و آدرس دهی و راهنمای صوتی - پشتیبانی از بلوتوث دوربین عقب ( همه در نسل 2 )

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری به صورت سفارشی

سیستم تهویه مطبوع

تهویه مطبوع با کنترل دستی

سیستم روشنایی جلو و عقب

چراغ رانندگی در روز( LED) دارای مه شکن جلو و عقب چراغ‌های ال ای دی در کاپرا 2

سیستم صندلی‌های جلو و عقب

روکش پارچه‌ای  تنظیم دستی صندلی‌های جلو

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکینیروی ترمز EBD

سیستمهای کمک رانندگی

دارای مکانیزم برقی درگیر شدن دنده کمک سبک و سنگین  دوربین و سنسور عقب

سیستم فرمان و هدایتپذیری

قدرت کمکی هیدرولیکی قابل تنظیم

نوع غربیلک

غربیلک فرمان سه شاخه  مجهز به دکمه‌های کنترلی در نسل دو

کروز کنترل

ندارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل مرکزی با ریموت کنترل

سیستم سقف

بدون سانروف

 

امکانات و شرایط وانت کاپرا دو کابین

امکانات و شرایط وانت کاپرا دو کابین   

 

مشخصات فنی این خودرو

مشخصات فنی وانت‌ها اهمیت بسیاری دارند زیرا معمولا رانندگان آن‌ها در مسیرهای مختلف و با بارهای سبک و سنگین در رفت و آمد هستند و حتی ریزترین اطلاعات فنی هم حائز اهمیت است. وانت‌های کاپرای دو کابین نسل اول در نسخه‌های تک دیفرانسیل و دو کابین در بازار موجودند اما کاپرا 2 تنها در نمونه دو دیفرانسیلی عرضه می‌شود.

با پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی و 4 سیلندر، امکان تولید 125اسب بخار قدرت و حداکثر 200 نیوتون متر گشتاور فراهم می‌شود. این نیروی تولیدشده توسط جعبه دنده‌ای 5 سرعته و دستی به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   با این سیستم فنی حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت تجربه می‌شود و شتاب صفر تا صد حدود 16 ثانیه است. این خودرو به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر به 10.5 لیتر بنزین احتیاج دارد که رقم نسبتا بالایی می‌باشد. 

تجربه رانندگی

کاپرا دو از اولین وانت‌های دو دیفرانسیل کشور است که به جای استفاده از مکانیزم انتخاب عملکرد سیستم دو دیفرانسیل مکانیکی، از نمونه الکترونیکی استفاده می‌کند. در این صورت به جای  به کارگیری اهرم و عملکرد دستی، از یک کلید چرخشی الکترونیکی بهره‌گرفته می‌شود. این ویژگی جذاب است اما در زمان‌هایی که مثلا از گل و لای و برق عبورکرده و رطوبت زیادی دارد، عملکرد با خطا رو به رو می‌شود. برای حل این مشکل از گریس سیلیکون در محل اتصالات الکترونیکی گیربکس استفاده می‌شود اما زمانی که مشکل به وجود می‌آید ممکن است دردسرهایی ایجاد شود. 

کاپرا 2

این نسل نسبت به نسخه قبلی تغییر خاصی در سیستم فنی‌اش ندارد و از تفاوت‌های جزئی‌اش می‌توان به افزایش حجم آب رادیاتور، تعویض صفحه کلاج با نمونه قویتر فنر دیافراگمی و عوض شدن پروانه فن مکانیکی با فن الکتریکی اشاره کرد. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه را مشاهده می‌کنید و مقایسه و بررسی برایتان آسان‌تر خواهد بود.:

 

مشخصات فنی

وانت کاپرا دو کابین   

کلاس اتومبیل

J Segment

حجم موتور

2378  سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو / دو دیفرانسیل

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

125 اسب بخار در 5252 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی         

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

200 نیوتون متر در 2500 تا 3000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

51.5 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

74  لیتر بنزین

ظرفیت بار

800 کیلوگرم

نوع جعبه دنده

دستی  5 دنده جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو / چهار چرخ مترحک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

کاسه‌ای

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

جناغی با میله پیچشی

تعلیق عقب

فنر تخت

کمک فنرهای جلو و عقب

هیدروتلوسکوپی

شتاب صفر تا 100

16 ثانیه

حداکثر سرعت

140 کیلومتر بر ساعت

مصرف ترکیبی بنزین

10.5 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 3

 

   کارشناسی خودر وانت کاپرا دو کابین   از نظر فنی

کارشناسی خودر وانت کاپرا دو کابین   از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

وانت کاپرا از نظر ظاهری وضعیت مناسبی دارد. این خودروی چینی طراحی‌اش با توجه به وانت فرانیر نیسان و تاندرا تویوتا و توسط طراحان آلمانی انجام‌شده است. پلتفرم خودرو نیز با الگوبرداری از میتسوبیشی به تولیدرسیده است. با توجه به اینکه معمولا از وانت‌ها توقع زیادی در طراحی نمی‌رود می‌تواند ظاهر کاپرا را قابل قبول و مناسب، مخصوصا در بازار کم تنوع ایران، دانست.

در نمای جلو  دو چراغ دو تکه در اطراف به چشم می‌خورند که چراغ راهنماشان به رنگ مشکی و در تکه کناری جای می‌گیرد. بین دو چراغ و در قابی مشترک جلو پنجره خودرو را شاهد هستیم که بیشترین جلوه را در این نما دارد. قاب پهن و کرومی جلو پنجره، لوگوی شرکت سازنده و نوارهای طرح‌دار آن باعث جدی‌تر نشان دادن خودرو هستند.

سپر طراحی برآمده و پر زاویه‌ای دارد و ضربه‌گیری روی آن به چشم می‌خورد. در اطراف در قابی فرورفته دو مه شکن دایره‌ای جا می‌گیرند. در میان فضایی مشبک برای ورودی هواکش در نظر گرفته‌شده و پلاک هم روی همین قسمت نصب می‌شود.

نمای جانب

در نمای جانب خطی ممتد از بخش جلو تا عقب کشیده‌شده است که از هر دو دستگیره‌ی فلزی مانند کاپرا می‌گذرد. برجستگی‌ای دیگر هم در پایین‌تر به چشم می‌خورد. قاب آینه‌های جانبی و قسمتی از قاب شیشه هم به شکل کرومی طراحی‌شده که به خوبی با دستگیره درب‌ها هماهنگ هستند. رینگ‌های کاپرا 16 اینچ است که سایزی نسبتا مناسب دارد اما طبق کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین در صورت بزرگ‌تر بودن یا طراحی بهتر می‌توانست به لوکس‌تر نشان دادن خودرو کمک کند.

نمای عقب

در این نما، دو چراغ عمودی در اطراف درب قسمت بار قرار می‌گیرد. درب عقب ساده است و تنها برجستگی در پایینش و دستگیره‌ای مشکی رنگ در بالایش تعبیه‌شده است. سپر عقب کمی برآمده می‌باشد و وسطش پلاک نصب می‌شود. دو مه شکن دایره‌ای هم اطراف پلاک و روی بخش برآمده سپر قرار گرفته‌اند.

کاپرا 2

تغییرات ظاهری این نسخه جزئی اما تاثیرگذار است و باعث مدرن‌تر شدن خودرو می‌شود. در نمای جلو گارد برآمده سپر حذف‌شده و به جای آن یک دیفیوزر قرار داده‌شده است. طراحی جلوپنجره متفاوت است و سبکی مدرن‌تر دارد و اغراق زیادی در آن به کارنرفته است. چراغ‌های جلو هم در فرم کلی و گرافیک داخلی خود تغییر داشتند و با راهنما یکپارچه شدند. به جای کاسه چراغ عقب هم یک لنز جایگزین شده‌است. 

نمای جانب حدودا بی‌تغییر است و تنها یک لوگوی گرند تایگر روی گلگیر جلو به چشم می‌خورد. قاب آینه‌ها هم به جای کرومی به رنگ بدنه درآمده است. در نمای عقب سپر خودرو عوض‌شده که هماهنگی بهتری ایجاد می‌کند. در سال 1401 فیس لیفتی دیگر برای این نسل عرضه شد که تنها جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر دارد.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه وانت کاپرا دو کابین   را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

وانت کاپرا دو کابین   

نوع بدنه

وانت بار

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل اول

وزن خالص

1765 کیلوگرم  

طول

5330 میلی متر

عرض

1750 میلی متر

ارتفاع

1775 میلی متر

فاصله محورها

3100 میلی متر

ظرفیت بار

480 کیلوگرم  

عرض اتاق بار

1395 میلی متر

طول اتاق بار

1610 میلی متر

ارتفاع اتاق بار

480 میلی متر

تعداد سرنشین

۵

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

265/65/R16

 

ظاهر خودروی  وانت کاپرا دو کابین

ظاهر خودروی وانت کاپرا دو کابین   

طراحی خارجی کاپرا دو کابین

طراحی خارجی کاپرا دو

 

کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   از نظر طراحی داخلی

کابین نسل اول این خودرو طراحی نسبتا خوبی دارد و از تریمی کرم یا مشکی رنگ در آن استفاده می‌شود. طبق گزارشات صندلی‌های کابین خیلی خشک هستند و حس راحتی برای سرنشینان ایجاد نمی‌کنند اما با توجه به کلاس خودرو خیلی از توقع دور نیست. کیفیت متریال استفاده‌شده در کابین هم خیلی تعریفی نیست. 

داشبورد وانت طراحی ساده‌ای دارد و خیلی در آن از خطوط و انحناها استفاده نمی‌شود. در میان سیستم صوتی قرار می‌گیرد که از سی دی، یو اس بی و رادیو پشتیبانی می‌کند. در اطراف سیستم صوتی هم دو دریچه‌ی مستطیلی و عمودی قرار می‌گیرد. در بخش پایین‌تر هم دکمه‌های تنظیماتی دیگر و سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی و متشکل از سه غربیلک جداگانه قرار دارند.

فرمان خودرو سه شاخه است. در میانش لوگوی ZX AUTOحضور دارد و شاخه‌هایش با نواری غیر همرنگ تزئین می‌شود. پنل کیلومتر شمار از دو دایره بزرگ و دو دایره کوچک و نمایشگرهای ساده و کوچک جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است. 

کاپرا 2

تغییرات اصلی این نسل طبق کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   نسبت به نسل گذشته در کابین آن به چشم می‌خورد. داشبوردی که قبلا طراحی کاملا ساده‌ای داشت با طراحی‌ جدیدش مدرن‌تر و دل‌نشین‌تر است. در بالاترین بخش کنسول میانی نمایشگری کوچک تعبیه‌شده که اطلاعاتی همچون ساعت را نشان می‌دهد.پایین‌تر هم حضور مانتیوری لمسی و دریچه‌های هوایی با گوشه‌های کشیده  بسیار جذاب‌تر هستند.

برای سیستم تهویه مطبوع به جای آن غربیلک‌های قدیمی، دکمه‌ها تنظیماتی قرار دادند که هماهنگی بسیار بهتری را ایجاد می‌کند. فرمان خودرو سه شاخه ولی با طراحی متفاوت است. روی شاخه‌ها که طرحی فلزی دارند هم دکمه‌های کنترلی قرار می‌گیرد.

پنل کیلومترشمار هم از دوایری عقربه‌ای به همراه نمایشگری بزرگ‌تر در میانشان طرح بهتری دارد. در سایر بخش‌ها مثل لیور دنده، دستگیره‌ها، کلیدها و.. هم تفاوت‌هایی را شاهد هستیم که همگی در راستای بهبود فضای کابین می‌باشند. در ساخت تمامی این موارد نیز استفاده از متریال بهتر و چرم دوزی باعث افزایش محسوس کیفیت کابین کاپرا دو شدهاست.

طراحی داخلی خوردو  وانت کاپرا دو کابین

طراحی داخلی خوردو وانت کاپرا دو کابین   

طراحی داخلی خوردو  وانت کاپرا دو کابین

کابین خودروی کاپرا دو

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با وانت کاپرا دو کابین   آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده میکنید: 

مزایا:

• توانایی حمل مناسب بار
• طراحی ظاهری قابل قبول مخصوصا در نسل دوم
• کابین دل نشین با طراحی مدرن در نسل  دوم
• امکانات رفاهی قابل قبول برای پیکاپ
• ساختار فنی مناسب آفرود

معایب :

• شتاب و چالاکی ضعیف
• کیفیت ساخت نسبتا پایین
• ایمنی کم نسبت به رقبا
• پیشرانه تنفس طبیعی نه چندان قدرتمند

 

وانت کاپرا بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیمگیری کنید. وانت کاپرا دو کابین مزایای مهمی دارد. هم وانتی دو کابینه است که آن را برای مصارف روزانه و خانوادگی هم مناسب می‌سازد و هم نسخه‌های دو دیفرانسیل دارد که آن را برای آفرود سواری مناسب می‌سازد.

نکته مهم دیگر حین خرید، ادامه تولید کاپرا 2 در ایران می‌باشد که امکان خرید نسخه‌های صفر کیلومتر را برای شما مهیا می‌کند. گرچه نسخه‌های دست دوم قیمت مناسب‌تری دارند اما هیچ‌گاه نمی‌توان از سلامت آن‌ها کاملا مطمئن بود و ریسکی هر چند حداقلی در خرید این مدل‌ها وجود دارد.

با توجه به فروش نسخه‌های مختلف کاپرا در سال‌های طولانی، صاحبان قبلی آن یا حتی شرکت عرضه‌کننده ممکن است تغییرات مختلفی را روی آن اعمال کرده‌باشد و خودرویی که شما خریداری می‌کنید با برخی از اطلاعات این مقاله متفاوت باشد. برای مثال بسیاری از آفرود سواران آپدیت‌ها و طراحی‌های ظاهری جدید و متفاوتی را برای خودرویشان در نظر می‌گیرند. یا آپشن‌های جدیدی به خودرو اضافه می‌کنند و لازم است حین خرید تمام نسخه‌های موجود را بررسی کنید و بهترین مورد را برگزینید.

بهترین کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین

بهترین کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   

 

رقیبان خودرو وانت کاپرا دو کابین   

بازار وانت‌ها در ایران خیلی متنوع نیست و وضعیت خیلی خوبیندارد. پیکاپ‌هایی که طراحی ظاهری خوب عمل کردند و امکانات متنوعی دارند، قیمتشان در حد خودروهای لوکس است و تویوتا هایلوکس و نیسان  دی ایکس را می‌توان از نمونه‌های آن دانست. خودروهای چینی مانند کاپرا در انواع مختلفی در این کلاس به فروش می‌رسند و بسیاری از آن‌ها نتوانستند مشتریان را به سمت خود جذب کنند.

ریچ

پیکاپ کاپرا 2 و نسخه‌های دو دیفرانسیل نسل اول، طبق کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   به واسطه قیمت مناسب‌تری که در مقایسه با پیکاپ‌های دو کابین ژاپنی و.. دارند، قادر بودند تا نظر خریداران بسیاری با بودجه‌های محدودتر ولی علاقه‌مند به آفرود سواری و.. را به خود جلب کند. در این بازار پیکاپ ریج هم از رقبا محسوب می‌شود.

طراحی داخلی ریچ ارگونومیک است اما به زیبایی کاپرا 2 نیست.  کیفیت مواد هم با اینکه مرغوب نیست ولی از کاپرا بهتر گزارش می‌شود. از نظر توانایی‌های خارج جاده‌ای و آفرود هر دو در یک سطح هستند اما ریچ ظرفیت باربری بیشتر و موتور قدرتمندتری دارد. 

فوتون دو کابین

قیمت فوتون بالاتر از کاپرا است و موتوری 2.4 لیتری دارد. استاندار آلایندگی فوتون یک درجه بیشتر است و سایر عملکردهای فنی در یک سطح می‌باشند. از لحاظ ظاهری برتری با کاپرا می‌باشد و این امر در رابطه با طراحی کابین نیز صدق می‌کند. فوتون پشتیبانی ایران خودرو را دارد که اگر تفاوت قیمت آن‌ها نبود بی‌شک آن را برنده این رقابت می‌دانستیم.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. کاپرا وانتی با ظاهر و امکانات رفاهی قابل قبول می‌باشد. با توجه به قیمت مناسبی که نسبت به پیکاپ‌های دو دیفرانسیل موجود در بازار دارد، مشتریان مختلفی را به خود جذب‌کرده است. قبل از خرید لازم است با نسخه‌های مختلف آن و تفاوت‌هایشان با یک دیگر آشنا شوید تا مناسب‌ترین گزینه را با توجه به بودجه مالی خود برگزینید.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

یکی از انواع کاربردی خودروها، وانت‌ها هستند. وانت کاپرا یکی از نمونه‌های چینی این کلاس است که سال‌هاست در بازار کشورمان به تولید و فروش می‌رسد. وانت کاپرا در ایران در انواعدو کابین و تک کابین، تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل و کاپرا نسل 2 به فروش می‌رسددر این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   و فیس لیفت‌های آن در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو وانت کاپرا دو کابین   

زد ایکس آتو شرکت تولیدکننده خودروهای وانت و شاسی بلند می‌باشد. این شرکت از سال 1999 تاسیس شد و در کشور چین فعالیت می‌کند. وانت کاپرا و لندمارک از محصولات این شرکت هستند که در بازار ایران آن‌ها را موجود داریم. وانت کاپرا که در این مقاله آن را بررسی می‌کنیم، در ایران توسط گروه بهمن مونتاژ و عرضه می‌شود.

گروه بهمن که به طور عمده در زمینه صنعت خودروهای سواری، تجاری و موتور سیکلت‌ها فعالیت دارد، از سال 1331 در زمینه ترابری دریایی تاسیس‌شده است. این شرکت تولیدات خودرو خود را از سال 1338 و با همکاری مزدا آغاز کرد. از آن سال انواع سواری‌های سبک و سنگین توسط این شرکت به تولید رسیده‌است که وانت کاپرا یکی از آن‌ها می‌باشد.

وانت کاپرا

خودرو گرند تایگر که در ایران با نام کاپرا شهرت دارد در نسخه‌های  تک کابین و دو کابین و تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیلعرضه می‌شود. کاپرا محصول 2006 شرکت ژونگ ژینگ است. طراحی بدنه کاپرا با نظارت مهندسین آلمانی بوده‌است و پلتفرم و موتور این خودرو برگرفته از میتسوبیشی است. انواع دو کابین کاپرا تنوع خوبی دارد و نسبتا فروش خوبی را برای گروه بهمن به ارمغان آورده‌است.

نمونه‌های نسل اول که در نسخه‌های تک کابین هم فروخته‌میشد، در نمونه‌های دو کابین به طور تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به دست مشتریان می‌رسید. مطابق کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین به واسطه ظرفیت بیشتر سرنشینان این خودرو فروش نسبتا خوبی را تجربه کرد و بهمن موتور به فکر اصلاح و ارتقای آن افتاد.

کاپرا 2

کاپرا 2 نامیست که نسل دوم را با آن می‌شناسیم. این مدل از سال 1396 به بازار عرضه شد. بیشتر حالت فیس لیفت دارد و تغییراتش خیلی بزرگ و چشم‌گیر نیست. در بخش ظاهری و امکانات رفاهی بهبودهایی نسبتا جزئی اما موثر را شاهد هستیم اما تغییر اساسی این نسل در کابین و طراحی آن می‌باشد که سطح بسیار بهتری دارد. کاپرا دو مانند نسل قبلی خود از موتوری 2.4 لیتری بهره می‌برد. این نسل فقط در مدل‌های دو دیفرانسیل به دست مشتریان رسید.

در سال 1401 فیس لیفتی دیگر توسط بهمن موتور روی کاپرا اعمال شد که تغییر خاصی نداشت و تنها از جلو پنجره‌ای بزرگ‌تر بهره می‌برد. در ادامه به بررسی دقیق‌تر نسخه‌های مختلف و تفاوت‌های آن با یکدیگر خواهیم پرداخت.

بررسی ویژگی‌های خودرو  وانت   کاپرا دو کابین

 

بررسی ویژگی‌های خودرو وانت کاپرا دو کابین   

 

امکانات و تجهیزات خودرو وانت کاپرا دو کابین   

معمولا وانت‌ها کاربرد شغلی یا آفرودی دارند و برای جا به جایی انواع بارها از آن‌ها استفاده می‌شود. در نتیجه به دلیل عدم استفاده خانواده، روزمره و... امکانات رفاهی آن‌ها مثل سایر کلاس‌ها پر اهمیت نمی‌باشد. البته که وجود آپشن‌های متنوعهمیشه مزیت محسوب می‌شود و کاپرا نسبت به سایر وانت‌های بازار در حد قابل قبولی این مزیت را دارد.

وانت کاپرا دو کابین حین عرضه و تولید برخی امکاناتش را به صورت سفارشی در اختیار مشتریان می‌گذاشت و به همین واسطه ممکن است در نمونه‌های دست دوم بازار، سطح امکانات تفاوت‌هایی داشته‌باشد. 

تجهیزات رفاهی شامل شیشه بالابر  برقی ، آینه های جانبی برقی، قفل مرکزی و ریموت کنترل، سیستم تهویه مطبوع ، رادیو پخشCD با قابلیت اتصال USB ، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، گاردریل کنار و جلو و کولر می‌باشد. تجهیزات ایمنی شامل سیستم‌های ترمز و پایداری است و کیسه‌های هوایی تنها به صورت سفارشی به آن اضافه میشد. رادیو پخش شش دیسک، گارد ریل استیل مخصوص محفظه بار، سنسور دنده عقب و قطعه پلمیری کابین عقب هم از مواردی هستند که حین خرید سفارشی بودند.

کاپرا 2

از لحاظ تجهیزات نسل دوم خیلی متفاوت عمل نکرده‌و تنها مواردی به آن اضافه‌شده است. سیستم مولتی مدیا با مانیتور 7 اینچی لمسی، کلیدهای کنترل مولتی مدیا روی فرمان، دوربین دنده عقبمواردی هستند که به لیست امکانات اضافه شدند. 

مشخصا تجهیزات ایمنی کاپرا خیلی محدود است و از نظر ایمنی شرایط خیلی ایده‌آلی را برای سرنشینان فراهم نمی‌کند. در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

وانت کاپرا دو کابین

نوع جعبه دنده

5 دنده دستی

سیستم آینه ها

آینههای جانبی برقی

سنسورهای پیش فعال

سنسور دنده عقب (سفارشی در نسل اول)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیرویترمز (EBD)

سیستم شیشه ها

شیشه بالابر برقی - بالابر شیشه ها پس از خاموش شدن خودرو 

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 2 اسپیکر  رادیو پخش CD با قابلیت اتصال USB

سیستم مولتی مدیا

صفحه مانیتور لمسی 7 اینچی  سامانه رهیاب خودرو به همراه نقشه شهرها و پوشش کلیه جاده های کشور با قابلیت جستجو و آدرس دهی و راهنمای صوتی - پشتیبانی از بلوتوث دوربین عقب ( همه در نسل 2 )

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری به صورت سفارشی

سیستم تهویه مطبوع

تهویه مطبوع با کنترل دستی

سیستم روشنایی جلو و عقب

چراغ رانندگی در روز( LED) دارای مه شکن جلو و عقب چراغ‌های ال ای دی در کاپرا 2

سیستم صندلی‌های جلو و عقب

روکش پارچه‌ای  تنظیم دستی صندلی‌های جلو

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکینیروی ترمز EBD

سیستمهای کمک رانندگی

دارای مکانیزم برقی درگیر شدن دنده کمک سبک و سنگین  دوربین و سنسور عقب

سیستم فرمان و هدایتپذیری

قدرت کمکی هیدرولیکی قابل تنظیم

نوع غربیلک

غربیلک فرمان سه شاخه  مجهز به دکمه‌های کنترلی در نسل دو

کروز کنترل

ندارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل مرکزی با ریموت کنترل

سیستم سقف

بدون سانروف

 

امکانات و شرایط وانت کاپرا دو کابین

امکانات و شرایط وانت کاپرا دو کابین   

 

مشخصات فنی این خودرو

مشخصات فنی وانت‌ها اهمیت بسیاری دارند زیرا معمولا رانندگان آن‌ها در مسیرهای مختلف و با بارهای سبک و سنگین در رفت و آمد هستند و حتی ریزترین اطلاعات فنی هم حائز اهمیت است. وانت‌های کاپرای دو کابین نسل اول در نسخه‌های تک دیفرانسیل و دو کابین در بازار موجودند اما کاپرا 2 تنها در نمونه دو دیفرانسیلی عرضه می‌شود.

با پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی و 4 سیلندر، امکان تولید 125اسب بخار قدرت و حداکثر 200 نیوتون متر گشتاور فراهم می‌شود. این نیروی تولیدشده توسط جعبه دنده‌ای 5 سرعته و دستی به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   با این سیستم فنی حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت تجربه می‌شود و شتاب صفر تا صد حدود 16 ثانیه است. این خودرو به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر به 10.5 لیتر بنزین احتیاج دارد که رقم نسبتا بالایی می‌باشد. 

تجربه رانندگی

کاپرا دو از اولین وانت‌های دو دیفرانسیل کشور است که به جای استفاده از مکانیزم انتخاب عملکرد سیستم دو دیفرانسیل مکانیکی، از نمونه الکترونیکی استفاده می‌کند. در این صورت به جای  به کارگیری اهرم و عملکرد دستی، از یک کلید چرخشی الکترونیکی بهره‌گرفته می‌شود. این ویژگی جذاب است اما در زمان‌هایی که مثلا از گل و لای و برق عبورکرده و رطوبت زیادی دارد، عملکرد با خطا رو به رو می‌شود. برای حل این مشکل از گریس سیلیکون در محل اتصالات الکترونیکی گیربکس استفاده می‌شود اما زمانی که مشکل به وجود می‌آید ممکن است دردسرهایی ایجاد شود. 

کاپرا 2

این نسل نسبت به نسخه قبلی تغییر خاصی در سیستم فنی‌اش ندارد و از تفاوت‌های جزئی‌اش می‌توان به افزایش حجم آب رادیاتور، تعویض صفحه کلاج با نمونه قویتر فنر دیافراگمی و عوض شدن پروانه فن مکانیکی با فن الکتریکی اشاره کرد. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه را مشاهده می‌کنید و مقایسه و بررسی برایتان آسان‌تر خواهد بود.:

 

مشخصات فنی

وانت کاپرا دو کابین   

کلاس اتومبیل

J Segment

حجم موتور

2378  سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو / دو دیفرانسیل

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

125 اسب بخار در 5252 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی         

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

200 نیوتون متر در 2500 تا 3000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

51.5 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

74  لیتر بنزین

ظرفیت بار

800 کیلوگرم

نوع جعبه دنده

دستی  5 دنده جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو / چهار چرخ مترحک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

کاسه‌ای

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

جناغی با میله پیچشی

تعلیق عقب

فنر تخت

کمک فنرهای جلو و عقب

هیدروتلوسکوپی

شتاب صفر تا 100

16 ثانیه

حداکثر سرعت

140 کیلومتر بر ساعت

مصرف ترکیبی بنزین

10.5 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 3

 

   کارشناسی خودر وانت کاپرا دو کابین   از نظر فنی

کارشناسی خودر وانت کاپرا دو کابین   از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

وانت کاپرا از نظر ظاهری وضعیت مناسبی دارد. این خودروی چینی طراحی‌اش با توجه به وانت فرانیر نیسان و تاندرا تویوتا و توسط طراحان آلمانی انجام‌شده است. پلتفرم خودرو نیز با الگوبرداری از میتسوبیشی به تولیدرسیده است. با توجه به اینکه معمولا از وانت‌ها توقع زیادی در طراحی نمی‌رود می‌تواند ظاهر کاپرا را قابل قبول و مناسب، مخصوصا در بازار کم تنوع ایران، دانست.

در نمای جلو  دو چراغ دو تکه در اطراف به چشم می‌خورند که چراغ راهنماشان به رنگ مشکی و در تکه کناری جای می‌گیرد. بین دو چراغ و در قابی مشترک جلو پنجره خودرو را شاهد هستیم که بیشترین جلوه را در این نما دارد. قاب پهن و کرومی جلو پنجره، لوگوی شرکت سازنده و نوارهای طرح‌دار آن باعث جدی‌تر نشان دادن خودرو هستند.

سپر طراحی برآمده و پر زاویه‌ای دارد و ضربه‌گیری روی آن به چشم می‌خورد. در اطراف در قابی فرورفته دو مه شکن دایره‌ای جا می‌گیرند. در میان فضایی مشبک برای ورودی هواکش در نظر گرفته‌شده و پلاک هم روی همین قسمت نصب می‌شود.

نمای جانب

در نمای جانب خطی ممتد از بخش جلو تا عقب کشیده‌شده است که از هر دو دستگیره‌ی فلزی مانند کاپرا می‌گذرد. برجستگی‌ای دیگر هم در پایین‌تر به چشم می‌خورد. قاب آینه‌های جانبی و قسمتی از قاب شیشه هم به شکل کرومی طراحی‌شده که به خوبی با دستگیره درب‌ها هماهنگ هستند. رینگ‌های کاپرا 16 اینچ است که سایزی نسبتا مناسب دارد اما طبق کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین در صورت بزرگ‌تر بودن یا طراحی بهتر می‌توانست به لوکس‌تر نشان دادن خودرو کمک کند.

نمای عقب

در این نما، دو چراغ عمودی در اطراف درب قسمت بار قرار می‌گیرد. درب عقب ساده است و تنها برجستگی در پایینش و دستگیره‌ای مشکی رنگ در بالایش تعبیه‌شده است. سپر عقب کمی برآمده می‌باشد و وسطش پلاک نصب می‌شود. دو مه شکن دایره‌ای هم اطراف پلاک و روی بخش برآمده سپر قرار گرفته‌اند.

کاپرا 2

تغییرات ظاهری این نسخه جزئی اما تاثیرگذار است و باعث مدرن‌تر شدن خودرو می‌شود. در نمای جلو گارد برآمده سپر حذف‌شده و به جای آن یک دیفیوزر قرار داده‌شده است. طراحی جلوپنجره متفاوت است و سبکی مدرن‌تر دارد و اغراق زیادی در آن به کارنرفته است. چراغ‌های جلو هم در فرم کلی و گرافیک داخلی خود تغییر داشتند و با راهنما یکپارچه شدند. به جای کاسه چراغ عقب هم یک لنز جایگزین شده‌است. 

نمای جانب حدودا بی‌تغییر است و تنها یک لوگوی گرند تایگر روی گلگیر جلو به چشم می‌خورد. قاب آینه‌ها هم به جای کرومی به رنگ بدنه درآمده است. در نمای عقب سپر خودرو عوض‌شده که هماهنگی بهتری ایجاد می‌کند. در سال 1401 فیس لیفتی دیگر برای این نسل عرضه شد که تنها جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر دارد.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه وانت کاپرا دو کابین   را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

وانت کاپرا دو کابین   

نوع بدنه

وانت بار

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل اول

وزن خالص

1765 کیلوگرم  

طول

5330 میلی متر

عرض

1750 میلی متر

ارتفاع

1775 میلی متر

فاصله محورها

3100 میلی متر

ظرفیت بار

480 کیلوگرم  

عرض اتاق بار

1395 میلی متر

طول اتاق بار

1610 میلی متر

ارتفاع اتاق بار

480 میلی متر

تعداد سرنشین

۵

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

265/65/R16

 

ظاهر خودروی  وانت کاپرا دو کابین

ظاهر خودروی وانت کاپرا دو کابین   

طراحی خارجی کاپرا دو کابین

طراحی خارجی کاپرا دو

 

کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   از نظر طراحی داخلی

کابین نسل اول این خودرو طراحی نسبتا خوبی دارد و از تریمی کرم یا مشکی رنگ در آن استفاده می‌شود. طبق گزارشات صندلی‌های کابین خیلی خشک هستند و حس راحتی برای سرنشینان ایجاد نمی‌کنند اما با توجه به کلاس خودرو خیلی از توقع دور نیست. کیفیت متریال استفاده‌شده در کابین هم خیلی تعریفی نیست. 

داشبورد وانت طراحی ساده‌ای دارد و خیلی در آن از خطوط و انحناها استفاده نمی‌شود. در میان سیستم صوتی قرار می‌گیرد که از سی دی، یو اس بی و رادیو پشتیبانی می‌کند. در اطراف سیستم صوتی هم دو دریچه‌ی مستطیلی و عمودی قرار می‌گیرد. در بخش پایین‌تر هم دکمه‌های تنظیماتی دیگر و سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی و متشکل از سه غربیلک جداگانه قرار دارند.

فرمان خودرو سه شاخه است. در میانش لوگوی ZX AUTOحضور دارد و شاخه‌هایش با نواری غیر همرنگ تزئین می‌شود. پنل کیلومتر شمار از دو دایره بزرگ و دو دایره کوچک و نمایشگرهای ساده و کوچک جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است. 

کاپرا 2

تغییرات اصلی این نسل طبق کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   نسبت به نسل گذشته در کابین آن به چشم می‌خورد. داشبوردی که قبلا طراحی کاملا ساده‌ای داشت با طراحی‌ جدیدش مدرن‌تر و دل‌نشین‌تر است. در بالاترین بخش کنسول میانی نمایشگری کوچک تعبیه‌شده که اطلاعاتی همچون ساعت را نشان می‌دهد.پایین‌تر هم حضور مانتیوری لمسی و دریچه‌های هوایی با گوشه‌های کشیده  بسیار جذاب‌تر هستند.

برای سیستم تهویه مطبوع به جای آن غربیلک‌های قدیمی، دکمه‌ها تنظیماتی قرار دادند که هماهنگی بسیار بهتری را ایجاد می‌کند. فرمان خودرو سه شاخه ولی با طراحی متفاوت است. روی شاخه‌ها که طرحی فلزی دارند هم دکمه‌های کنترلی قرار می‌گیرد.

پنل کیلومترشمار هم از دوایری عقربه‌ای به همراه نمایشگری بزرگ‌تر در میانشان طرح بهتری دارد. در سایر بخش‌ها مثل لیور دنده، دستگیره‌ها، کلیدها و.. هم تفاوت‌هایی را شاهد هستیم که همگی در راستای بهبود فضای کابین می‌باشند. در ساخت تمامی این موارد نیز استفاده از متریال بهتر و چرم دوزی باعث افزایش محسوس کیفیت کابین کاپرا دو شدهاست.

طراحی داخلی خوردو  وانت کاپرا دو کابین

طراحی داخلی خوردو وانت کاپرا دو کابین   

طراحی داخلی خوردو  وانت کاپرا دو کابین

کابین خودروی کاپرا دو

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با وانت کاپرا دو کابین   آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده میکنید: 

مزایا:

• توانایی حمل مناسب بار
• طراحی ظاهری قابل قبول مخصوصا در نسل دوم
• کابین دل نشین با طراحی مدرن در نسل  دوم
• امکانات رفاهی قابل قبول برای پیکاپ
• ساختار فنی مناسب آفرود

معایب :

• شتاب و چالاکی ضعیف
• کیفیت ساخت نسبتا پایین
• ایمنی کم نسبت به رقبا
• پیشرانه تنفس طبیعی نه چندان قدرتمند

 

وانت کاپرا بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیمگیری کنید. وانت کاپرا دو کابین مزایای مهمی دارد. هم وانتی دو کابینه است که آن را برای مصارف روزانه و خانوادگی هم مناسب می‌سازد و هم نسخه‌های دو دیفرانسیل دارد که آن را برای آفرود سواری مناسب می‌سازد.

نکته مهم دیگر حین خرید، ادامه تولید کاپرا 2 در ایران می‌باشد که امکان خرید نسخه‌های صفر کیلومتر را برای شما مهیا می‌کند. گرچه نسخه‌های دست دوم قیمت مناسب‌تری دارند اما هیچ‌گاه نمی‌توان از سلامت آن‌ها کاملا مطمئن بود و ریسکی هر چند حداقلی در خرید این مدل‌ها وجود دارد.

با توجه به فروش نسخه‌های مختلف کاپرا در سال‌های طولانی، صاحبان قبلی آن یا حتی شرکت عرضه‌کننده ممکن است تغییرات مختلفی را روی آن اعمال کرده‌باشد و خودرویی که شما خریداری می‌کنید با برخی از اطلاعات این مقاله متفاوت باشد. برای مثال بسیاری از آفرود سواران آپدیت‌ها و طراحی‌های ظاهری جدید و متفاوتی را برای خودرویشان در نظر می‌گیرند. یا آپشن‌های جدیدی به خودرو اضافه می‌کنند و لازم است حین خرید تمام نسخه‌های موجود را بررسی کنید و بهترین مورد را برگزینید.

بهترین کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین

بهترین کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   

 

رقیبان خودرو وانت کاپرا دو کابین   

بازار وانت‌ها در ایران خیلی متنوع نیست و وضعیت خیلی خوبیندارد. پیکاپ‌هایی که طراحی ظاهری خوب عمل کردند و امکانات متنوعی دارند، قیمتشان در حد خودروهای لوکس است و تویوتا هایلوکس و نیسان  دی ایکس را می‌توان از نمونه‌های آن دانست. خودروهای چینی مانند کاپرا در انواع مختلفی در این کلاس به فروش می‌رسند و بسیاری از آن‌ها نتوانستند مشتریان را به سمت خود جذب کنند.

ریچ

پیکاپ کاپرا 2 و نسخه‌های دو دیفرانسیل نسل اول، طبق کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   به واسطه قیمت مناسب‌تری که در مقایسه با پیکاپ‌های دو کابین ژاپنی و.. دارند، قادر بودند تا نظر خریداران بسیاری با بودجه‌های محدودتر ولی علاقه‌مند به آفرود سواری و.. را به خود جلب کند. در این بازار پیکاپ ریج هم از رقبا محسوب می‌شود.

طراحی داخلی ریچ ارگونومیک است اما به زیبایی کاپرا 2 نیست.  کیفیت مواد هم با اینکه مرغوب نیست ولی از کاپرا بهتر گزارش می‌شود. از نظر توانایی‌های خارج جاده‌ای و آفرود هر دو در یک سطح هستند اما ریچ ظرفیت باربری بیشتر و موتور قدرتمندتری دارد. 

فوتون دو کابین

قیمت فوتون بالاتر از کاپرا است و موتوری 2.4 لیتری دارد. استاندار آلایندگی فوتون یک درجه بیشتر است و سایر عملکردهای فنی در یک سطح می‌باشند. از لحاظ ظاهری برتری با کاپرا می‌باشد و این امر در رابطه با طراحی کابین نیز صدق می‌کند. فوتون پشتیبانی ایران خودرو را دارد که اگر تفاوت قیمت آن‌ها نبود بی‌شک آن را برنده این رقابت می‌دانستیم.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو وانت کاپرا دو کابین   و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. کاپرا وانتی با ظاهر و امکانات رفاهی قابل قبول می‌باشد. با توجه به قیمت مناسبی که نسبت به پیکاپ‌های دو دیفرانسیل موجود در بازار دارد، مشتریان مختلفی را به خود جذب‌کرده است. قبل از خرید لازم است با نسخه‌های مختلف آن و تفاوت‌هایشان با یک دیگر آشنا شوید تا مناسب‌ترین گزینه را با توجه به بودجه مالی خود برگزینید.

درخواست سریع کارشناس خودرو