برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو هوندا CR-V و تیپ‌های مختلف آن با تمام جزئیات

هوندا سی آر وی از موفق‌ترین محصولات شاسی بلند کمپانی ژاپنی هوندا می‌باشد که نسل‌های متعددی از آن تا به حال به تولیدرسیده است. نسل چهارم این خودرو از سال 2015 در سه تیپ مختلف از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی به بازار ایران وارد شد. با وجود سطح خوب این خودرو و توقع فروش بالا از آن، متاسفانه به واسطه خدمات پس از فروش ضعیف، واردات محدود و تبلیغات نامناسب فروش و درخششش آن طور که باید نبود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو هوندا CR-V در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

هوندا سی آر وی از موفق‌ترین محصولات شاسی بلند کمپانی ژاپنی هوندا می‌باشد که نسل‌های متعددی از آن تا به حال به تولیدرسیده است. نسل چهارم این خودرو از سال 2015 در سه تیپ مختلف از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی به بازار ایران وارد شد. با وجود سطح خوب این خودرو و توقع فروش بالا از آن، متاسفانه به واسطه خدمات پس از فروش ضعیف، واردات محدود و تبلیغات نامناسب فروش و درخششش آن طور که باید نبود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو هوندا CR-V در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو هوندا CR-V

هوندا موتور کوپوریشن شرکت خوشه‌ای ژاپنی چندملیتی استکه به طور عمده به طراحی و تولید موتورسیکلت، خودرو و موتور خودرو مشغول می‌باشد. این شرکت در سال 1984 تاسیس شد و از سال 1959 به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده موتور سیکلت شناخته‌می‌شود و هم‌چنین با تولید 14 میلیون موتور خودرو در سال، بزرگترین سازنده موتورهای درون ساز است. در حال حاضر هوندا موتور هشتمین شرکت بزرگ خودرو سازی جهان محسوب می‌شود و خودروهایش در سراسر جهان و مخصوصا آمریکا به فروش می‌رسند.

هوندا CR-V

هوندا سی آر وی کراس اوور جمع و جور شهری و یکی از موفق‌ترین محصولات هوندا می‌باشد که در انواع چهارچرخ و دیفرانسیل جلو تولیدشده است. نسل اول سی آور وی از سال 1995 به بازار جهانی وارد شد و تاکنون 5 نسل از آن طراحی و ساخته‌شده است. یکی از پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا در این سگمنت همین محصول هوندا می‌باشد.

از بین 5 نسل تولیدشده، شرکت گلرنگ فامیلی که محصولات هوندا را به ایران وارد می‌کند، تنها فیس لیفتی از نسل 4 را از سال 2015 به دست مشتریان ایرانی رساند. نسل چهارم در سال 2011 برای اولین بار در نسخه کانسپت معرفی و در همان سال در نسخه تولیدی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد. ورود این نسل به بازار از سال 2012 بود و در سال 2015 فیس لیفت شد و همین نسخه بود که در بازار کشور موجود است. 

مطابق کارشناسی خودرو هوندا CR-V این نسل با چهره‌ای مناسب و مشخصات فنی قابل قبول، در سه تیپ مختلف به دست مشتریان رسید. عرضه این خودرو در ایران خیلی طولانی نشد و تنها تا سال 2016 که تولیداتش انجام میشد ادامه داشت و نسل بعدی به ایران نرسید. در حال حاضر می‌توانید تنها نسخه‌های دست دوم را تهیه کنید که در ادامه به بررسی جزئی‌تر بخش‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

 

 

بهترین کارشناسی خودرو  هوندا CR-V

بررسی ویژگی‌های خودرو هوندا CR-V

 

امکانات و تجهیزات خودرو هیوندای هوندا CR-V

شاسی بلندهای شهری مخصوصا در انواع لوکس از خودروهایی هستند که معمولا امکانات رفاهی در آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. هوندا سی آر وی در کشورمان در سه تیپ مختلف از نظر امکاناتی به دست مشتریان رسید. لوآپشن‌ترین تیپ مدل EXL و فول آپشن‌ترین مدل تورینگ نام گذاری شد. تیپ EX هم حالتی بین این دو ولی نزدیک‌تر به فول آپشن دارد.

تفاوت تیپ‌ها

در نسخه تورینگ اصلی‌ترین تفاوت وجود انواع رادارها و سیستم‌های امنیتی می‌باشد. علاوه بر این مواردی همچون مموری صندلی راننده، روکش چرم صندلی‌ها و فرمان، گرمکن آینه‌های جانبی، کیسه‌های هوایی بیشتر، سیستم صوتی مجهزتر، ترمز اضطراری، سیستم تهویه مطبوع بهتر، کروز کنترل هوشمند، صندوق برقی با جک و... بین نسخه فول و لو آپشن تفاوت ایجاد می‌کنند. نسخه EX وضعیتی شبیه به تیپ تورینگ دارد اما در آن برخی رادارها، ترمز اضطراری،  کروز کنترل هوشمند و صندوق برقی با جک وجود ندارد.

ایمنی سی آر وی

این خودرو در موسسه ایمنی و استاندارد قادربوده تا هر 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند. به طور کلی سطح ایمنی قابل قبول است اما در مدل تورینگ به دلیل حضور انواع رادارها و سیستم‌های هشدار و تجهیزات بیشتر بی‌شک امنیت بیشتری برای سرنشینان ایجادشده و خرید آن بیشتر پیشنهاد می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو هوندا CR-V و مقایسه تیپ‌هایش مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

هوندا CR-V EXL

هوندا CR-Vتورینگ

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته

سیستم آینه ها

آینه عقب الکتروکرومیک آینههای جانبی تاشو با تنظیم برقی 

آینه عقب الکتروکرومیک آینههای جانبی تاشو با تنظیم برقی  آینه جانبی مجهز به گرم کن

سنسورهای پیش فعال

سنسور فشار باد تایر - سنسور دنده عقب  سنسور نور و باران

سنسور فشار باد تایر - سنسور دنده عقب  سنسور نور و باران

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) - سیستم کنترل پایداریخودرو VSA - سیستم کنترل کشش TCS - سیستم ترمز کمکی در سطوح شیبدار HSA

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) - سیستم کنترل پایداریخودرو VSA - سیستم کنترل کشش TCS - سیستم ترمز کمکیدر سطوح شیبدار HSA

سیستم شیشه ها

شیشه بالابر جلو و عقب برقی دارای سنسور باران

شیشه بالابر جلو و عقب برقی به همراه سیستم قطع کنندگی بالابر سیستم یخ ضدایی شیشههای جلو

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 6اسپیکر 160 واتی - هندزفری - تنظیم هوشمند بلندی صداقابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - AUX

سیستم صوتی مجهز به

7 اسپیکر 328 واتی - تشخیصصدا - هندزفری - تنظیم هوشمند بلندی صدا  قابلیت پشتیبانی از Bluetooth - USB - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 7 اینچی لمسی - دارای دوربین دنده عقب با خطوط نشان دهنده مسیر حرکت خودرو

مانیتور 7 اینچی لمسی - دارای دوربین دنده عقب با خطوط نشان دهنده مسیر حرکت خودرو  دوربین جانبی سمت راست - نویگیشن

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری 

مجموعا 8 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری - پرده‌ای جانبی جلو و عقب

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوعاتومات

دارای سیستم تهویه مطبوعاتومات دوگانه هوشمند - دریچهتهویه عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون HID  چراغ دید در روز  امکان تنظیم خودکار نور چراغ‌ها  سنسور نور  دارای مه شکن

چراغ‌های جلو زنون HID  چراغ دید در روز  امکان تنظیم خودکار نور چراغ‌ها  سنسور نور  دارای مه شکن

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های عقب ال ای دی دارای مه شکن

چراغ‌های عقب ال ای دی دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم برقی 10 حالته صندلی راننده و 4 حالته دستی صندلی سرنشین کناری  دارای روکش پارچه‌ای  پشت سری‌های فعال خروجی 12 ولت - تنظیم برقی گودی کمر راننده  مجهز به گرمکن

تنظیم برقی 10 حالته صندلی راننده و 4 حالته دستی صندلی سرنشین کناری  دارای روکش چرمی پشت سری‌های فعال  خروجی 12 ولت - تنظیم برقی گودی کمر راننده  مموری صندلی راننده  مجهز به گرمکن

سیستم صندلی های عقب 

قابلیت تا شدن - دارای روکش چرمی  مجهز به ایزوفیکس صندلی

دوتکه با قابلیت تا شدن - دارایروکش چرمی  مجهز به ایزوفیکس صندلی

داشبرد

دارد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD  ترمز کمکی

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD  ترمز کمکی  ترمز اضطراری

سیستمهای کمک رانندگی

دارای کروز کنترل  سنسور و دوربین عقب  رانندگی 1 حالته (ECO)

دارای کروز کنترل هوشمند - رادار بین خطوط LDW - سیستمکنترل خودرو بین خطوط LKAS -سیستم هشدار خروج از جاده RDM - سیستم هشدار برخورد با مانع جلویی FCW سیستم ترمز خودکار در صورت نزدیک شدن به مانع CMBS

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی برقی  حساس به سرعت

نیروی کمکی برقی  حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه مجهز به دکمه‌های کنترلی

فرمان سه شاخه مجهز به دکمه‌های کنترلی  دارای روکش چرم

کروز کنترل

دارد

کرو کنترل هوشمند دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم ضد سرقت ایمبولایزر دارای قفل مرکزی با ریموت - دارای سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید - سیستم ساختار پیچیده بدنه ACEامکان روشن کردن خودرو از راه دور

دارای سیستم ضد سرقت ایمبولایزر دارای قفل مرکزی با ریموت - دارای سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید - سیستم ساختار پیچیده بدنه ACEامکان روشن کردن خودرو از راه دور  انواع رادارها و سیستم‌های امنیتی

سیستم سقف

دارای سانروف برقی

دارای سانروف برقی

 

امکانات و تجهیزات خودرو هوندا سی آر وی

امکانات و شرایط هوندا CR-V

 

مشخصات فنی این خودرو

هوندا CR-V در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود  اما در هر سه تیپ‌های واردشده به ایران، از پیشرانه‌ای 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم 2.4 لیتری بهره می‌برد. با این پیشرانه امکان تولید  185 اسب بخار قدرت و حداکثر 245 نیوتون متر گشتاور مهیا می‌شود. این نیروی تولیدشده توسط جعبه دنده‌ای اتومات انتقال قدرت پیوسته  به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودرو هوندا CR-V با این سیستم فنی نهایتا سرعت 200 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است و شتاب صفر تا صد 8.9 ثانیه گزارش می‌شود. مصرف سوخت نیز که از موارد مهم در ساخت و تولید خودروها می‌باشد در مسافت‌های شهری 9 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 7.1 لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد که مصرف سوخت ترکیبی را به 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند.

تجربه رانندگی

هوندا سی آر وی ادعایی برای آفرود سواری ندارد و به طبیعت گردان پیشنهاد نمی‌شود اما به واسطه داشتن سیستم چهار چرخ متحرک که بی‌نقص و عالی عمل می‌کند، در مسیرهای شهری و جاده‌ای در شرایط مختلف مثل وضعیت برفی با مشکلی رو به رو نمی‌شود. به واسطه سیستم تعلیق کارآمد این شاسی بلند هم سواری نرم و لذت بخشی را تجربه خواهید کرد.

با توجه به اینکه حجم پیشرانه تنها 2.4 لیتر است و وزن خودرو بیش از 1.5 تن می‌باشد، شتاب حدودا 9 ثانیه‌ای نشانی از عملکرد مناسب اجزای مختلف فنی می‌باشد. این امر در مصرف سوخت هم صدق می‌کند و به همین واسطه می‌توان کاملا از عملکرد فنی سی آر وی راضی  بود. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌ را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

هوندا CR-V

نوع بدنه

J Segment

حجم موتور

2356  سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دو دیفرانسیل (AWD)

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

185 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی         

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

245 نيوتون متر در 3900 دور بر دقيقه

توان خروجی حجمی 

(اسب بخار بر لیتر)

77.08 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتور پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

58  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته  

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو  

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

جناغی دوبل

حداکثر سرعت

200 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

8.9 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

8.4 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

 

کارشناسی خونئرو هوندا سی آر وی از نظر فنی

کارشناسی خودر هوندا CR-V از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

نسل چهارم CR-V نسبت به نسل قبل از خود پیشرفت خوبی داردو به عنوان خودرویی مورد پسند و حتی خاص از آن یاد می‌شود. در مدل‌های 2015 که اصلاحاتی روی آن واردشده هم نتیجه نهایی بهتر است.

نمای جلو طراحی تهاجمی و اسپرتی دارد و این خودرو را برای شاسی بلند پسندان جذاب‌تر می‌کند. چراغ‌های کشیده‌ی جلو با جلو پنجره هم مرز هستند و فرمی یک تکه به این نما بخشیدند. لوگوی هوندا که در قابی مشکی میان جلو پنجره جای‌گرفته توسط دو خط کرومی و مشکی شکسته‌به اطراف وصل می‌شود و خطی کرومی دیگر که از گوشه پایینی چراغ‌ها شروع می‌شود تزئین جلوپنجره‌ی مشبک را تکمیل می‌کند.

در بخش سپر و مه شکن‌ها هم از خطوط پر انحنا و متعدد فلزی، پلاستیکی و هم رنگ با بدنه بهره برده‌شده تا ظاهر این خودرو با پیچیدگی بیشتری، تهاجمی جلوه دهد. استفاده از خطوط تیز روی کاپوت، اطراف چراغ‌ها و در سپر هم به عضلانی‌تر نشان دادن و زیبایی سی آر وی کمک ویژه‌ای می‌کند.

نمای جانب 

در نمای جانب خطی تیز و ممتد از دستگیره‌ها می‌گذرد و برجستگی‌ای هم پایین درب‌ها وجود دارد. طبق کارشناسی خودرو هوندا CR-V قاب کرومی شیشه‌ها، دستگیره فلزی خودرو و نوار فلزی روی سقف علاوه بر ایجاد هماهنگی حس لوکس بودن را به بیننده القا می‌کند. یکی از مواردی که باعث خاص بودن طراحی این خودرو می‌شود مدل ستون سی می‌باشد که شاید در نظر اول توی ذوق بزند اما از ویژگی‌های شاخص طراحی این خودرو است.

نمای عقب

در این نما دو چراغ بزرگ و عمودی که از سقف خودرو شروع شده‌اند طراحی خاصی دارند که به مذاق همه خوش نمی‌آیند ولی مدلی جالب است. درب صندوق به سمت بالا باز می‌شود و با زاویه‌ای به شیشه وصل می‌شود. این مدل از نظر کاربردی خوب است و قرار دادن وسایل را در صندوق عقب راحت‌تر می‌کند اما از زیبایی بخش عقب می‌کاهد. 

پایین شیشه عقب نواری کرومی قرارگرفته که در میانش لوگوی هوندا و پایینش پلاک نصب می‌شود. سپر کمی برآمده است و در اطرافش دو مه شکن مستطیلی افقی قرار دارد. پایین‌ترین بخش مشکی رنگ‌بوده و در میانش بخشی فلزی مانند چهره را بهبود می‌بخشد. در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه هوندا سی آر وی را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

هوندا CR-V

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل چهارم (RM) - فیس لیفت

وزن خالص

1622 کیلوگرم 

1644 کیلوگرم در تورینگ  

طول

4579 میلی متر

عرض

1820 میلی متر

ارتفاع

1685 میلی متر

فاصله محورها

2620 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

225/60R18

 ظاهر خودرو هوندا crv

ظاهر خودروی هوندا CR-V

 

کارشناسی خودرو هوندا CR-V از نظر طراحی داخلی

طراحی داخلی به شکلی است که هم اصول معمول و رایج در طراحی کابین را رعایت‌کرده است و هم در آن از نوآوری و خلاقیت استفاده‌شده است. نتیجه نهایی هم قابل قبول است و به خوبی با ظاهر جذاب اما کمی خارج از عرف خودرو هماهنگ است.

اولین چیزی که متفاوت است و خیلی به چشم می‌آید قرارگیری دنده در بخش پایینی کنسول میانی به جای بین دو صندلی جلو می‌باشد. خودرو اتومات است و مثل خودروهای دنده دستی، استفاده از دنده خیلی زیاد نیست و شاید به همین دلیل خیلی با این طراحی به مشکل برنخورید. در بخش میانی که همیشه صندلی قرار می‌گرفت، جالیوانی و برخی از دکمه‌های سیستم‌ها جایگذاری‌شده است.

در کنسول میانی بالای دنده خطی کرومی رد می‌شود که سیستم تهویه مطبوع را از این بخش جدا می‌کند. بالاتر هم نمایشگری لمسی و دکمه‌های در میان و دو دریچه هوایی باله مانند در اطرافش به چشم می‌خورند. یک نمایشگر 5 اینچی هم در بالاترین بخش در قسمتی فرورفته تعبیه‌شده است که کاربردهای مختلفی مانند نمایش ساعت و.. دارد.

فرمان خودرو سه شاخه، اسپرت و خوش دست است. در نمونه‌های فول آپشن روکش چرمی دارد و در همه تیپ‌ها به دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی مولتی مدیا و کروز کنترل مجهز می‌باشد. پنل کیلومترشمار نیز از دایره‌ای بزرگ در وسط و دوایر کوچک‌تر در افراد و  نمایشگری در میانش جهت نمایش اطلاعات مختلف به راننده تشکیل می‌شود و نورپردازی چند رنگی دارد.

فضای کابین هوندا سی آر وی جادار است و هر 5 نفر سرنشین را به خوبی در خود جای می‌دهد. صندلی‌ها هم راحت هستند و میزان خستگی را در طولانی مدت کاهش خواهند داد. حجم صندوق عقب نیز معادل 570 لیتر است و به خوبی وسایل خانواده را در طول مسافرت در خود جای می‌دهد. امکان تاشدن صندلی‌های عقب نیز باعث بیشتر شدن فضای صندوق و راحتی در جایجایی اثاثیه خواهد بود.

 

طراحی داخلی خوردو  هوندا CR-V

طراحی داخلی خوردو هوندا CR-V

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو هوندا CR-V به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با CR-V هوندا آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده میکنید: 

مزایا:

• کابین جادار و آکوستیک
• سواری نرم و کشش مناسب پیشرانه
• امکانات رفاهی متنوع 
• مصرف سوخت بهینه
• عملکرد فوق آلعاده سیستم تعلیق
• ساخت با کیفیت ژاپنی‌ها
• ایمنی بالا و 5 ستاره مخصوصا در تورینگ

معایب :

• وجود برخی طراحی‌های نامتعارف در کابین و ظاهر
• واردات محدود و عرضه نامناسب
• خدمات پس از فروش ضعیف
• قیمت بالاتر نسبت به رقبا

 

هوندا CR-V بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو هوندا CR-V مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیمگیری کنید. این خودرو وضعیت قابل قبولی دارد، ظاهر آن خوب، سیستم فنی‌اش هماهنگ و امکانات و ایمنی‌اش مناسب می‌باشد اما متاسفانه در ایران آن را جزء خودروهای خیلی موفق نمی‌دانند چرا که هم عرضه‌اش محدود بود و هم واردکننده‌اش تبلیغ خاص و خدمات پس از فروش خوبی برایش در نظر نگرفته‌است.

بازار  دست دوم هوندا سی آر وی نسب به سایر رقبای هم ردهمخصوصا خودروهای کره‌ای ضعیف است و برای فروش آن ممکن است مدت بیشتری مورد نیاز باشد. به واسطه قطع واردات از سال 2016 نسخه‌های موجود در بازار همگی کارکرده هستند و به همین دلیل تعویض قطعات و سرویس‌ها ممکن است هزینه‌ای جداگانه برای شما ایجاد کند.

هوندا CVR ژاپنی کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی دارد. و اگر صاحبان قبلی به درستی از خودرو نگه داری کرده‌باشند حتی نسخه‌هایی از آن که خیلی کارکرده هستند هم از سلامت نسبی خوبی بهره می‌برند. اما در هر حالت حین خرید خودروهای کارکرده لازم است سلامت آن‌ها قبل از خرید به طور تخصصی بررسی شود تا هم قیمت گذاری به درستی انجام شود و هم در آینده از خریدتان راضی بمانید.   

اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید بهتر است به خرید تیپ تورینگ که به عنوان نسخه فول آپشن به فروش می‌رسد فکر کنید. چرا که هم تجهیزات رفاهی متنوع‌تر و به روزتری دارد و مهم‌تر اینکه از لحاظ ایمنی شرایط بسیار بهتری را ایجاد می‌کند و بسیار مورد اطمینان‌تر است.

بهترین کارشناسی خودرو هوندا CR-V

بهترین کارشناسی خودرو هوندا CR-V

 

رقیبان خودرو هوندا CR-V

سال‌هاست که شاسی بلندها و کراس اوورها فروش بسیار قابل توجهی دارند و حتی جای سدان‌ها هم در بازار گرفتند و طرفدارانشان رو به افزایش است. در ایران هم به همین دلیل شاسی بلندهایی از برندهای مختلف وارد و به فروش می‌رسند وآن‌هایی که با هوندا سی آر وی رقابت می‌کنند وضعیت قابل قبولی دارند.

طبق کارشناسی خودرو هوندا CR-V رقبای اصلی آن را می‌توان هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، تویوتا راوفور، میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل دانست. معمولا رقبای کره‌ای و حتی خودروهای نماینده تویوتا از خدمات پس از فروش گسترده‌ای بهره‌مند هستند و پیدا کردن قطعات یدکی آن‌ها راحت‌تر انجام می‌شوند. در ضمن به دلیل فروش گسترده‌تر، بازار خرید و فروش بهتری نیز دارند.

از لحاظ مشخصات خود خودرو، شرایط همه مناسب است و هرکدام نقطه ضعف و قوت‌های خود را دارند که انتخاب بین آن‌ها به بودجه مالی، سلیقه و خواسته‌های شما برمی‌گردد و قبل از خرید لازم است با تک تکشان آشنا شوید.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو هوندا CR-V و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو با وجود کیفیت ساخت بالا و شرایط قابل قبول، به دلیل واردات خیلی محدود و خدمات پس از فروش ضعیف بازار دست دوم خوبی ندارد. اگر شما با این موارد مشکلی ندارید، این شاسی بلند ژاپنی در صورتی که هنوز هم از سلامت نسبی خوبی برخوردار باشد، مخصوصا در نسخه‌های فول آپشن می‌تواند گزینه‌ای مناسب و دوست داشتنی برای شما و خانوادیتان باشد.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

هوندا سی آر وی از موفق‌ترین محصولات شاسی بلند کمپانی ژاپنی هوندا می‌باشد که نسل‌های متعددی از آن تا به حال به تولیدرسیده است. نسل چهارم این خودرو از سال 2015 در سه تیپ مختلف از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی به بازار ایران وارد شد. با وجود سطح خوب این خودرو و توقع فروش بالا از آن، متاسفانه به واسطه خدمات پس از فروش ضعیف، واردات محدود و تبلیغات نامناسب فروش و درخششش آن طور که باید نبود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو هوندا CR-V در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو هوندا CR-V

هوندا موتور کوپوریشن شرکت خوشه‌ای ژاپنی چندملیتی استکه به طور عمده به طراحی و تولید موتورسیکلت، خودرو و موتور خودرو مشغول می‌باشد. این شرکت در سال 1984 تاسیس شد و از سال 1959 به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده موتور سیکلت شناخته‌می‌شود و هم‌چنین با تولید 14 میلیون موتور خودرو در سال، بزرگترین سازنده موتورهای درون ساز است. در حال حاضر هوندا موتور هشتمین شرکت بزرگ خودرو سازی جهان محسوب می‌شود و خودروهایش در سراسر جهان و مخصوصا آمریکا به فروش می‌رسند.

هوندا CR-V

هوندا سی آر وی کراس اوور جمع و جور شهری و یکی از موفق‌ترین محصولات هوندا می‌باشد که در انواع چهارچرخ و دیفرانسیل جلو تولیدشده است. نسل اول سی آور وی از سال 1995 به بازار جهانی وارد شد و تاکنون 5 نسل از آن طراحی و ساخته‌شده است. یکی از پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا در این سگمنت همین محصول هوندا می‌باشد.

از بین 5 نسل تولیدشده، شرکت گلرنگ فامیلی که محصولات هوندا را به ایران وارد می‌کند، تنها فیس لیفتی از نسل 4 را از سال 2015 به دست مشتریان ایرانی رساند. نسل چهارم در سال 2011 برای اولین بار در نسخه کانسپت معرفی و در همان سال در نسخه تولیدی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد. ورود این نسل به بازار از سال 2012 بود و در سال 2015 فیس لیفت شد و همین نسخه بود که در بازار کشور موجود است. 

مطابق کارشناسی خودرو هوندا CR-V این نسل با چهره‌ای مناسب و مشخصات فنی قابل قبول، در سه تیپ مختلف به دست مشتریان رسید. عرضه این خودرو در ایران خیلی طولانی نشد و تنها تا سال 2016 که تولیداتش انجام میشد ادامه داشت و نسل بعدی به ایران نرسید. در حال حاضر می‌توانید تنها نسخه‌های دست دوم را تهیه کنید که در ادامه به بررسی جزئی‌تر بخش‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

 

 

بهترین کارشناسی خودرو  هوندا CR-V

بررسی ویژگی‌های خودرو هوندا CR-V

 

امکانات و تجهیزات خودرو هیوندای هوندا CR-V

شاسی بلندهای شهری مخصوصا در انواع لوکس از خودروهایی هستند که معمولا امکانات رفاهی در آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. هوندا سی آر وی در کشورمان در سه تیپ مختلف از نظر امکاناتی به دست مشتریان رسید. لوآپشن‌ترین تیپ مدل EXL و فول آپشن‌ترین مدل تورینگ نام گذاری شد. تیپ EX هم حالتی بین این دو ولی نزدیک‌تر به فول آپشن دارد.

تفاوت تیپ‌ها

در نسخه تورینگ اصلی‌ترین تفاوت وجود انواع رادارها و سیستم‌های امنیتی می‌باشد. علاوه بر این مواردی همچون مموری صندلی راننده، روکش چرم صندلی‌ها و فرمان، گرمکن آینه‌های جانبی، کیسه‌های هوایی بیشتر، سیستم صوتی مجهزتر، ترمز اضطراری، سیستم تهویه مطبوع بهتر، کروز کنترل هوشمند، صندوق برقی با جک و... بین نسخه فول و لو آپشن تفاوت ایجاد می‌کنند. نسخه EX وضعیتی شبیه به تیپ تورینگ دارد اما در آن برخی رادارها، ترمز اضطراری،  کروز کنترل هوشمند و صندوق برقی با جک وجود ندارد.

ایمنی سی آر وی

این خودرو در موسسه ایمنی و استاندارد قادربوده تا هر 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند. به طور کلی سطح ایمنی قابل قبول است اما در مدل تورینگ به دلیل حضور انواع رادارها و سیستم‌های هشدار و تجهیزات بیشتر بی‌شک امنیت بیشتری برای سرنشینان ایجادشده و خرید آن بیشتر پیشنهاد می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو هوندا CR-V و مقایسه تیپ‌هایش مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

هوندا CR-V EXL

هوندا CR-Vتورینگ

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته

سیستم آینه ها

آینه عقب الکتروکرومیک آینههای جانبی تاشو با تنظیم برقی 

آینه عقب الکتروکرومیک آینههای جانبی تاشو با تنظیم برقی  آینه جانبی مجهز به گرم کن

سنسورهای پیش فعال

سنسور فشار باد تایر - سنسور دنده عقب  سنسور نور و باران

سنسور فشار باد تایر - سنسور دنده عقب  سنسور نور و باران

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) - سیستم کنترل پایداریخودرو VSA - سیستم کنترل کشش TCS - سیستم ترمز کمکی در سطوح شیبدار HSA

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) - سیستم کنترل پایداریخودرو VSA - سیستم کنترل کشش TCS - سیستم ترمز کمکیدر سطوح شیبدار HSA

سیستم شیشه ها

شیشه بالابر جلو و عقب برقی دارای سنسور باران

شیشه بالابر جلو و عقب برقی به همراه سیستم قطع کنندگی بالابر سیستم یخ ضدایی شیشههای جلو

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 6اسپیکر 160 واتی - هندزفری - تنظیم هوشمند بلندی صداقابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - AUX

سیستم صوتی مجهز به

7 اسپیکر 328 واتی - تشخیصصدا - هندزفری - تنظیم هوشمند بلندی صدا  قابلیت پشتیبانی از Bluetooth - USB - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 7 اینچی لمسی - دارای دوربین دنده عقب با خطوط نشان دهنده مسیر حرکت خودرو

مانیتور 7 اینچی لمسی - دارای دوربین دنده عقب با خطوط نشان دهنده مسیر حرکت خودرو  دوربین جانبی سمت راست - نویگیشن

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری 

مجموعا 8 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری - پرده‌ای جانبی جلو و عقب

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوعاتومات

دارای سیستم تهویه مطبوعاتومات دوگانه هوشمند - دریچهتهویه عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون HID  چراغ دید در روز  امکان تنظیم خودکار نور چراغ‌ها  سنسور نور  دارای مه شکن

چراغ‌های جلو زنون HID  چراغ دید در روز  امکان تنظیم خودکار نور چراغ‌ها  سنسور نور  دارای مه شکن

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های عقب ال ای دی دارای مه شکن

چراغ‌های عقب ال ای دی دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم برقی 10 حالته صندلی راننده و 4 حالته دستی صندلی سرنشین کناری  دارای روکش پارچه‌ای  پشت سری‌های فعال خروجی 12 ولت - تنظیم برقی گودی کمر راننده  مجهز به گرمکن

تنظیم برقی 10 حالته صندلی راننده و 4 حالته دستی صندلی سرنشین کناری  دارای روکش چرمی پشت سری‌های فعال  خروجی 12 ولت - تنظیم برقی گودی کمر راننده  مموری صندلی راننده  مجهز به گرمکن

سیستم صندلی های عقب 

قابلیت تا شدن - دارای روکش چرمی  مجهز به ایزوفیکس صندلی

دوتکه با قابلیت تا شدن - دارایروکش چرمی  مجهز به ایزوفیکس صندلی

داشبرد

دارد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD  ترمز کمکی

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD  ترمز کمکی  ترمز اضطراری

سیستمهای کمک رانندگی

دارای کروز کنترل  سنسور و دوربین عقب  رانندگی 1 حالته (ECO)

دارای کروز کنترل هوشمند - رادار بین خطوط LDW - سیستمکنترل خودرو بین خطوط LKAS -سیستم هشدار خروج از جاده RDM - سیستم هشدار برخورد با مانع جلویی FCW سیستم ترمز خودکار در صورت نزدیک شدن به مانع CMBS

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی برقی  حساس به سرعت

نیروی کمکی برقی  حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه مجهز به دکمه‌های کنترلی

فرمان سه شاخه مجهز به دکمه‌های کنترلی  دارای روکش چرم

کروز کنترل

دارد

کرو کنترل هوشمند دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم ضد سرقت ایمبولایزر دارای قفل مرکزی با ریموت - دارای سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید - سیستم ساختار پیچیده بدنه ACEامکان روشن کردن خودرو از راه دور

دارای سیستم ضد سرقت ایمبولایزر دارای قفل مرکزی با ریموت - دارای سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید - سیستم ساختار پیچیده بدنه ACEامکان روشن کردن خودرو از راه دور  انواع رادارها و سیستم‌های امنیتی

سیستم سقف

دارای سانروف برقی

دارای سانروف برقی

 

امکانات و تجهیزات خودرو هوندا سی آر وی

امکانات و شرایط هوندا CR-V

 

مشخصات فنی این خودرو

هوندا CR-V در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود  اما در هر سه تیپ‌های واردشده به ایران، از پیشرانه‌ای 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم 2.4 لیتری بهره می‌برد. با این پیشرانه امکان تولید  185 اسب بخار قدرت و حداکثر 245 نیوتون متر گشتاور مهیا می‌شود. این نیروی تولیدشده توسط جعبه دنده‌ای اتومات انتقال قدرت پیوسته  به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودرو هوندا CR-V با این سیستم فنی نهایتا سرعت 200 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است و شتاب صفر تا صد 8.9 ثانیه گزارش می‌شود. مصرف سوخت نیز که از موارد مهم در ساخت و تولید خودروها می‌باشد در مسافت‌های شهری 9 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 7.1 لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد که مصرف سوخت ترکیبی را به 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند.

تجربه رانندگی

هوندا سی آر وی ادعایی برای آفرود سواری ندارد و به طبیعت گردان پیشنهاد نمی‌شود اما به واسطه داشتن سیستم چهار چرخ متحرک که بی‌نقص و عالی عمل می‌کند، در مسیرهای شهری و جاده‌ای در شرایط مختلف مثل وضعیت برفی با مشکلی رو به رو نمی‌شود. به واسطه سیستم تعلیق کارآمد این شاسی بلند هم سواری نرم و لذت بخشی را تجربه خواهید کرد.

با توجه به اینکه حجم پیشرانه تنها 2.4 لیتر است و وزن خودرو بیش از 1.5 تن می‌باشد، شتاب حدودا 9 ثانیه‌ای نشانی از عملکرد مناسب اجزای مختلف فنی می‌باشد. این امر در مصرف سوخت هم صدق می‌کند و به همین واسطه می‌توان کاملا از عملکرد فنی سی آر وی راضی  بود. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌ را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

هوندا CR-V

نوع بدنه

J Segment

حجم موتور

2356  سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دو دیفرانسیل (AWD)

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

185 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی         

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

245 نيوتون متر در 3900 دور بر دقيقه

توان خروجی حجمی 

(اسب بخار بر لیتر)

77.08 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتور پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

58  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته  

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو  

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

جناغی دوبل

حداکثر سرعت

200 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

8.9 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

8.4 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

 

کارشناسی خونئرو هوندا سی آر وی از نظر فنی

کارشناسی خودر هوندا CR-V از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

نسل چهارم CR-V نسبت به نسل قبل از خود پیشرفت خوبی داردو به عنوان خودرویی مورد پسند و حتی خاص از آن یاد می‌شود. در مدل‌های 2015 که اصلاحاتی روی آن واردشده هم نتیجه نهایی بهتر است.

نمای جلو طراحی تهاجمی و اسپرتی دارد و این خودرو را برای شاسی بلند پسندان جذاب‌تر می‌کند. چراغ‌های کشیده‌ی جلو با جلو پنجره هم مرز هستند و فرمی یک تکه به این نما بخشیدند. لوگوی هوندا که در قابی مشکی میان جلو پنجره جای‌گرفته توسط دو خط کرومی و مشکی شکسته‌به اطراف وصل می‌شود و خطی کرومی دیگر که از گوشه پایینی چراغ‌ها شروع می‌شود تزئین جلوپنجره‌ی مشبک را تکمیل می‌کند.

در بخش سپر و مه شکن‌ها هم از خطوط پر انحنا و متعدد فلزی، پلاستیکی و هم رنگ با بدنه بهره برده‌شده تا ظاهر این خودرو با پیچیدگی بیشتری، تهاجمی جلوه دهد. استفاده از خطوط تیز روی کاپوت، اطراف چراغ‌ها و در سپر هم به عضلانی‌تر نشان دادن و زیبایی سی آر وی کمک ویژه‌ای می‌کند.

نمای جانب 

در نمای جانب خطی تیز و ممتد از دستگیره‌ها می‌گذرد و برجستگی‌ای هم پایین درب‌ها وجود دارد. طبق کارشناسی خودرو هوندا CR-V قاب کرومی شیشه‌ها، دستگیره فلزی خودرو و نوار فلزی روی سقف علاوه بر ایجاد هماهنگی حس لوکس بودن را به بیننده القا می‌کند. یکی از مواردی که باعث خاص بودن طراحی این خودرو می‌شود مدل ستون سی می‌باشد که شاید در نظر اول توی ذوق بزند اما از ویژگی‌های شاخص طراحی این خودرو است.

نمای عقب

در این نما دو چراغ بزرگ و عمودی که از سقف خودرو شروع شده‌اند طراحی خاصی دارند که به مذاق همه خوش نمی‌آیند ولی مدلی جالب است. درب صندوق به سمت بالا باز می‌شود و با زاویه‌ای به شیشه وصل می‌شود. این مدل از نظر کاربردی خوب است و قرار دادن وسایل را در صندوق عقب راحت‌تر می‌کند اما از زیبایی بخش عقب می‌کاهد. 

پایین شیشه عقب نواری کرومی قرارگرفته که در میانش لوگوی هوندا و پایینش پلاک نصب می‌شود. سپر کمی برآمده است و در اطرافش دو مه شکن مستطیلی افقی قرار دارد. پایین‌ترین بخش مشکی رنگ‌بوده و در میانش بخشی فلزی مانند چهره را بهبود می‌بخشد. در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه هوندا سی آر وی را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

هوندا CR-V

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل چهارم (RM) - فیس لیفت

وزن خالص

1622 کیلوگرم 

1644 کیلوگرم در تورینگ  

طول

4579 میلی متر

عرض

1820 میلی متر

ارتفاع

1685 میلی متر

فاصله محورها

2620 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

225/60R18

 ظاهر خودرو هوندا crv

ظاهر خودروی هوندا CR-V

 

کارشناسی خودرو هوندا CR-V از نظر طراحی داخلی

طراحی داخلی به شکلی است که هم اصول معمول و رایج در طراحی کابین را رعایت‌کرده است و هم در آن از نوآوری و خلاقیت استفاده‌شده است. نتیجه نهایی هم قابل قبول است و به خوبی با ظاهر جذاب اما کمی خارج از عرف خودرو هماهنگ است.

اولین چیزی که متفاوت است و خیلی به چشم می‌آید قرارگیری دنده در بخش پایینی کنسول میانی به جای بین دو صندلی جلو می‌باشد. خودرو اتومات است و مثل خودروهای دنده دستی، استفاده از دنده خیلی زیاد نیست و شاید به همین دلیل خیلی با این طراحی به مشکل برنخورید. در بخش میانی که همیشه صندلی قرار می‌گرفت، جالیوانی و برخی از دکمه‌های سیستم‌ها جایگذاری‌شده است.

در کنسول میانی بالای دنده خطی کرومی رد می‌شود که سیستم تهویه مطبوع را از این بخش جدا می‌کند. بالاتر هم نمایشگری لمسی و دکمه‌های در میان و دو دریچه هوایی باله مانند در اطرافش به چشم می‌خورند. یک نمایشگر 5 اینچی هم در بالاترین بخش در قسمتی فرورفته تعبیه‌شده است که کاربردهای مختلفی مانند نمایش ساعت و.. دارد.

فرمان خودرو سه شاخه، اسپرت و خوش دست است. در نمونه‌های فول آپشن روکش چرمی دارد و در همه تیپ‌ها به دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی مولتی مدیا و کروز کنترل مجهز می‌باشد. پنل کیلومترشمار نیز از دایره‌ای بزرگ در وسط و دوایر کوچک‌تر در افراد و  نمایشگری در میانش جهت نمایش اطلاعات مختلف به راننده تشکیل می‌شود و نورپردازی چند رنگی دارد.

فضای کابین هوندا سی آر وی جادار است و هر 5 نفر سرنشین را به خوبی در خود جای می‌دهد. صندلی‌ها هم راحت هستند و میزان خستگی را در طولانی مدت کاهش خواهند داد. حجم صندوق عقب نیز معادل 570 لیتر است و به خوبی وسایل خانواده را در طول مسافرت در خود جای می‌دهد. امکان تاشدن صندلی‌های عقب نیز باعث بیشتر شدن فضای صندوق و راحتی در جایجایی اثاثیه خواهد بود.

 

طراحی داخلی خوردو  هوندا CR-V

طراحی داخلی خوردو هوندا CR-V

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو هوندا CR-V به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با CR-V هوندا آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده میکنید: 

مزایا:

• کابین جادار و آکوستیک
• سواری نرم و کشش مناسب پیشرانه
• امکانات رفاهی متنوع 
• مصرف سوخت بهینه
• عملکرد فوق آلعاده سیستم تعلیق
• ساخت با کیفیت ژاپنی‌ها
• ایمنی بالا و 5 ستاره مخصوصا در تورینگ

معایب :

• وجود برخی طراحی‌های نامتعارف در کابین و ظاهر
• واردات محدود و عرضه نامناسب
• خدمات پس از فروش ضعیف
• قیمت بالاتر نسبت به رقبا

 

هوندا CR-V بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو هوندا CR-V مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیمگیری کنید. این خودرو وضعیت قابل قبولی دارد، ظاهر آن خوب، سیستم فنی‌اش هماهنگ و امکانات و ایمنی‌اش مناسب می‌باشد اما متاسفانه در ایران آن را جزء خودروهای خیلی موفق نمی‌دانند چرا که هم عرضه‌اش محدود بود و هم واردکننده‌اش تبلیغ خاص و خدمات پس از فروش خوبی برایش در نظر نگرفته‌است.

بازار  دست دوم هوندا سی آر وی نسب به سایر رقبای هم ردهمخصوصا خودروهای کره‌ای ضعیف است و برای فروش آن ممکن است مدت بیشتری مورد نیاز باشد. به واسطه قطع واردات از سال 2016 نسخه‌های موجود در بازار همگی کارکرده هستند و به همین دلیل تعویض قطعات و سرویس‌ها ممکن است هزینه‌ای جداگانه برای شما ایجاد کند.

هوندا CVR ژاپنی کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی دارد. و اگر صاحبان قبلی به درستی از خودرو نگه داری کرده‌باشند حتی نسخه‌هایی از آن که خیلی کارکرده هستند هم از سلامت نسبی خوبی بهره می‌برند. اما در هر حالت حین خرید خودروهای کارکرده لازم است سلامت آن‌ها قبل از خرید به طور تخصصی بررسی شود تا هم قیمت گذاری به درستی انجام شود و هم در آینده از خریدتان راضی بمانید.   

اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید بهتر است به خرید تیپ تورینگ که به عنوان نسخه فول آپشن به فروش می‌رسد فکر کنید. چرا که هم تجهیزات رفاهی متنوع‌تر و به روزتری دارد و مهم‌تر اینکه از لحاظ ایمنی شرایط بسیار بهتری را ایجاد می‌کند و بسیار مورد اطمینان‌تر است.

بهترین کارشناسی خودرو هوندا CR-V

بهترین کارشناسی خودرو هوندا CR-V

 

رقیبان خودرو هوندا CR-V

سال‌هاست که شاسی بلندها و کراس اوورها فروش بسیار قابل توجهی دارند و حتی جای سدان‌ها هم در بازار گرفتند و طرفدارانشان رو به افزایش است. در ایران هم به همین دلیل شاسی بلندهایی از برندهای مختلف وارد و به فروش می‌رسند وآن‌هایی که با هوندا سی آر وی رقابت می‌کنند وضعیت قابل قبولی دارند.

طبق کارشناسی خودرو هوندا CR-V رقبای اصلی آن را می‌توان هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، تویوتا راوفور، میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل دانست. معمولا رقبای کره‌ای و حتی خودروهای نماینده تویوتا از خدمات پس از فروش گسترده‌ای بهره‌مند هستند و پیدا کردن قطعات یدکی آن‌ها راحت‌تر انجام می‌شوند. در ضمن به دلیل فروش گسترده‌تر، بازار خرید و فروش بهتری نیز دارند.

از لحاظ مشخصات خود خودرو، شرایط همه مناسب است و هرکدام نقطه ضعف و قوت‌های خود را دارند که انتخاب بین آن‌ها به بودجه مالی، سلیقه و خواسته‌های شما برمی‌گردد و قبل از خرید لازم است با تک تکشان آشنا شوید.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو هوندا CR-V و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو با وجود کیفیت ساخت بالا و شرایط قابل قبول، به دلیل واردات خیلی محدود و خدمات پس از فروش ضعیف بازار دست دوم خوبی ندارد. اگر شما با این موارد مشکلی ندارید، این شاسی بلند ژاپنی در صورتی که هنوز هم از سلامت نسبی خوبی برخوردار باشد، مخصوصا در نسخه‌های فول آپشن می‌تواند گزینه‌ای مناسب و دوست داشتنی برای شما و خانوادیتان باشد.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)