برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی 2014 با تمام جزئیات

نام مازراتی یادآور خودروهای اسپرت با ظاهرهای فریبنده و جذاب به همراه سیستم فنی پرقدرت می‌باشد. مازراتی این مقاله از نماینده‌های سدان دوست داشتنی این کمپانی در ایران می‌باشد که در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به کشور وارد شد. گیبلی آخرین نماینده این کمپانی ایتالیایی در ایران بود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

 

نام مازراتی یادآور خودروهای اسپرت با ظاهرهای فریبنده و جذاب به همراه سیستم فنی پرقدرت می‌باشد. مازراتی این مقاله از نماینده‌های سدان دوست داشتنی این کمپانی در ایران می‌باشد که در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به کشور وارد شد. گیبلی آخرین نماینده این کمپانی ایتالیایی در ایران بود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  مازراتی گیبلی

مازراتی شرکت خودروسازی ایتالیایی سازنده خودروهای لوکس و اسپرت می‌باشد که فعالیت خود را از سال 1914 آغاز نمود. این شرکت توسط برادران مازراتی تاسیس شد و از آن زمان مالکین مختلفی داشته‌است. آدولفو اورسی،  شرکت فرانسوی سیتروئن، شرکت بنلی (زیرمجموعه دتوماسو)، شرکت فیات و شرکت فراری از مالکین این شرکت در گذشت این سال‌ها بودند.

طراحی متفاوت، کیفیت ساخت بالا و صدای خوش پیشرانه‌های قدرتمند محصولات مازراتی مخصوصا سدان‌ها و کوپه‌ها، همیشه از جذابیت‌های این کمپانی باسابقه می‌باشد. از بین تولیدات مازراتی در ایران  محصولات بی‌نظیری همچون مازراتی گرن توریسمو، گرن کابریو، کواترو پورته و گیبلی در تعداد محدود و با قیمت‌های بسیار بالا موجود هستند.

مازراتی گیبلی

نام مازراتی گیبلی برای اولین بار روی محصول سال 1966 مازراتی قرار گرفت که تولیدش تا سال 1973 هم ادامه داشت. اما خودرویی که در این مقاله از آن صحبت می‌کنیم گیبلی جدیدی است که تولیدش از سال 2013 آغاز شد و گزارش می‌شود نسخه نهایی آن تنها تا 2024 به تولید خواهد رسید.

هدف از ساخت گیبلی، طراحی خودرویی بود که هم در شأن شرکت مازراتی باشد و هم با قیمت اقتصادی‌تر و مناسب‌تری عرضه شود که البته نتیجه نهایی عجله در ساخت و تولید را هم نسبت به سایر محصولات مازراتی به نمایش می‌گذارد. دلیل این اقدام افزایش فروش و حفظ روند رو به رشد آمار فروش مازراتی بود. این خودرو را می‌توان برادر کوچک‌تر کوارتوپورته دانست.

نام گذاری گیبلی طبق کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی بر اساسبادهایی خشمگین و پر سرعت در آفریقا است که گیبلی نام دارند. این سدان اسپرت در تعداد بسیار محدودی توسط آرتا تاک موتور به ایران وارد شد و در نمونه‌های گذر موقت هم خرید و فروش می‌شود. این خودرو تنها در یک تیپ با موتوری 3 لیتری و 6 سیلندر به فروش می‌رسد.

از لحاظ ظاهری طراحی خاص و خوبی دارد و با وجود هدف اقتصادی مازراتی، کماکان کیفیت ساخت و متریال حفظ‌شده است. کابین این خودرو نیز طراحی اسپرت و نسبتا مدرنی دارد و تنها کمی می‌توان به جاداری آن اشکال وارد کرد. آپشن‌های این خودرو هم با لیستی متنوع می‌تواند خریدار را راضی کند و در سطح تجهیزات ایمنی عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

 کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی2014

بررسی ویژگی‌های خودرو  مازراتی گیبلی

 

امکانات و تجهیزات خودرو  مازراتی گیبلی

از همچین خودرویی توقع لیستی بلند و متنوع از امکانات رفاهی می‌رود و این سدان ایتالیایی با امکانات رفاهی متنوع و ایجاد سطح ایمنی بالا، تا حد خوبی خریدار را از خود راضی نگه می‌دارد. در این سدان لوکس داشتن داشتن امکاناتی مثل ورود بدون کلید و استارت زدن دکمه‌ای، تظیم برقی صندلی‌ها، سانروف، آینه‌های الکتروکرومیک، سیستم صوتی و تصویری و... طبیعی است.

از لحاظ ایمنی گیبلی 7 کیسه هوایی دارد و با وجود سیتسم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها و تجهیزات دیگری همچون کروز کنترل، دوربین عقب و... قادربوده تا  5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات یورو انکپ دریافت کند. و خودرویی مطمئن و ایمن محسوب شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

مازراتی  گیبلی

نوع جعبه دنده

اتوماتیک ۸ سرعته

سیستم آینه ها

آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب –تنظیم برقی آینه‌های جانبی و مجهز به گرمکن – قابلیت تاشوندگی آینه‌های جانبی

سنسورهای پیش فعال

مجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن‌ها -  سنسور پارک جلو و عقب -  سیستم کم کردن باد تایرها

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)  - سیستم کنترل گشتاور پیشرانه (MSR) – سیستم ضد لغزش خودرو (ASR)– ترمز دستی الکترونیکی ماشین (EPB) – کنترل کشش و پایداری -  کنترل ایستایی در سربالایی

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره‌ها  و مجهز به قطع کن – پرده برقی عقب (سفارشی)

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 10 اسپیکر 600 واتی - سیستم پخش Bowers&Wilkins با 15 اسپیکر 1280 واتی (سفارشی) - هندزفری– قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - MP3/MP4 - iPod - SD card - AUX

سیستم مولتی مدیا

دارای مانتیور 8.4 اینچی لمسی – دوربین عقب -  نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر – نویگیشن (سفارشی) -  دارای نمایشگر برای سرنشینان عقب

کیسه هوا

مجموعا 7 عدد کیسه هوا برای راننده – سرنشین کناری -  جانبی – پرده‌ای – ایربگ زانویی

سیستم تهویه مطبوع

تهویه مطبوع با کنترل  اتوماتیک دو گانه -   دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق

کنترل چهارگانه‌ی درجه حرارت به صورت سفارشی

سیستم روشنایی جلو  

چراغ‌های جلو زنون - دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ‌ها - دارای سیستم شست و شو - دارای مه شکن - سیستم چرخش در سر پیچ‌ها (سفارشی) – تنظیم ارتفاع نور اتومات – نور بالا اتومات – چراغ‌های دید در روز

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED طیفی به همراه مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 8 حالته برقی صندلی راننده و 4 حالته صندلی سرنشین کناری – تنظیم برقی گودی کمر راننده – مموری صندلی راننده – مموری صندلی سرنشین کناری (سفارشی) – گرمکن و سردکن (سفارشی) – خروجی 12 ولت -  ایزی سیستم صندلی راننده (سفارشی) -  دارای سیستم هوشمند پشت سری فعال – کول باکس – ماساژور (سفارشی)

سیستم صندلی‌های عقب

صندلی‌های تاشو و دو تکه - دارای روکش چرم  Poltrona Frau -   دارای سیستم هوشمند پشت سری فعال – مجهز به ایزوفیکس صندلی – گرمکن (سفارشی) – ماساژور (سفارشی)

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS  توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی – ترمز پارک برقی

سیستمهای کمک رانندگی

دوربین عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع – سنسور جلو و عقب – تعلیق الکترونیکی – کروز کنترل

سیستم فرمان و هدایت پذیری

قدرت کمکی برقی (سفارشی) -  به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و  سیستم حساس به سرعت

نوع غربیلک

غربیلک فرمان سه شاخه  لوکس و اسپرت – مجهز به دکمه‌های کنترلی – پدال شیفتر – دارای روکش چرم – ایزی سیستم (سفارشی)

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه‌ای و دارای سیستم ضد سرقت  ایموبلایزر   -  قفل و بازکردن درب‌ها بدون کلید – مجهز به سیستم دزدگیر همراه با آژیر

سیستم سقف

دارای سانروف

 کارشناسی خودرو  مازراتی گیبلی 2014

امکانات و شرایط   مازراتی گیبلی

 

مشخصات فنی این خودرو

این سدان ایتالیایی در نسخه‌های مختلفی در سیستم فنی از جمله بنزینی، دیزلی و هیبریدی به بازار جهانی عرضه‌شده است. شرکت آرتا تاک موتور اما تنها نسخه بنزینی این خودرو را به بازار ایران وارد کرد و تنها در یک تیپ به فروش می‌رسد.

مدل استاندارد در کاپوت خود موتوری 3 لیتری توربوشارژ و 6 سیلندر خورجینی دارد. با این موتور امکان تولید 326 اسب بخار قدرت و حداکثر 500 نیوتون متر گشتاور مهیا می‌شود. نیروی تولیدشده به وسیله جعبه‌دنده‌ 8 دنده اتومات AT ساخت کمپانی ZF آلمان به چرخ‌های عقب این سدان منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی با این سیستم حداکثر سرعت 263 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم تنها 5.4  ثانیه می‌باشد. این خودرو در مسافت‌های شهری به 17.7 لیتر بنزین و در مسافت‌های خارج شهری به 9.3 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر احتیاج دارد که میزان مصرف سوخت ترکیبی آن را به بیش از 13.5 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند.

تجربه رانندگی

با توجه به اطلاعات گفته‌شده، مشخصا پیشرانه این خودرو بسیار قدرتمند است و خیلی راحت شما را مجذوب خودش می‌کند. رانندگی با ان خودرو حس خاص بودن و خوشایندی را به سرنشین می‌دهد.  در جدول زیر اطلاعات مربوط به کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی در رابطه با سیستم فنی را مشاهده می‌کنید و مقایسه و بررسی برایتان آسان‌تر خواهد بود.:

 

مشخصات فنی

مازراتی گیبلی

نوع بدنه

سدان

حجم موتور

۲۹۷۹ سی سی

تنفس موتور     

توربو شارژ با خنک‌کننده داخلی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

8

تعداد سوپاپ ها

24

محور محرک

دیفرانسیل عقب

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی V شکل

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

326 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

500 نیوتون متر در 1750 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری  

ظرفیت باک

80  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

۸ دنده اتوماتیک با حالت شیفت دستی

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو  و عقب

دیسکی خنک شونده  

نوع سیستم تعلیق        

 تعلیق الکترونیکی اسکای هوک

شتاب صفر تا 100

5.4 ثانیه

حداکثر سرعت

263 کیلومتر بر ساعت

مصرف ترکیبی بنزین

13.3 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

 کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی از نظر فنی

کارشناسی خودر مازراتی گیبلی از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

ظاهر ایتالیایی‌ها معمولا بی‌نقص است و نمی‌توان به آن ایراد گرفت مخصوصا اگر خودروی ایتالیایی، نماینده کمپانی مازراتی باشد. مازراتی گیبلی یک خودروی سدان لوکس است که ظاهر با ابهت و جذابی را ارائه می‌کند.

نمای جلو این خودرو با چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ی تورفته‌ای که پایین‌تر قرار می‌گیرد بسیار با ابهت است. در میان جلوپنجره که با خطوط عمودی  و کرومی یا مشکی تزئین‌‌شده، آرم مازراتی به چشم می‌خورد. این لوگو برگرفته از نیزه سه شاخه یکی از خدایان باستانی رومی به نام نپتون است که مجسمه آن نیز در زادگاه مازراتی (بولونیا) وجود دارد. پلاک زیر جلوپنجره نصب می‌شود و سپر از هواکشی یکسره با طراحی مشبک تشکیل‌شده است. استفاده از خطوط و برجستگی‌ها با دقت بسیار مناسبی انجام‌گرفته است.

نمای جانب

در نمای جانب رینگ‌های 18 اینچی با طراحی اسپرت بسیار جلب توجه می‌کنند. این بخش طبق کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی نسبتا ساده اما شکیلی دارد . قاب کرومی شیشه‌ها  و دستگیره‌ها نما را لوکس‌تر می‌کنند.. برجستگی‌ها و فرم بدنه خودرو هم زیباست.

نمای عقب

طراحی نمای عقب منطقی و با اصالت است. چراغ‌های دو تکه که گرافیکی خاص و اسپرت دارند، در اطراف قرار می‌گیرند. روی درب صندوق، نواری کرومی به چشم می‌خورد که بالای آن اسم مازراتی و پایینش در بخشی فرورفته پلاک نصب می‌شود.

برجستگی که از گوشه‌های چراغ‌ها آغاز می‌شود و سراسر عقب را در بر می‌گیرد، در پایینش دو چراغ مه شکن خطی و افقی دارد. سپر طراحی اسپرتی دارد که به واسطه دیفیوزر وسط و چهار سرلوله اگزوز دایره‌ای طراحی را تکمیل می‌کند.

  در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه مازراتی گیبلی را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

مازراتی گیبلی

نوع بدنه

سدان متوسط لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (M157)

وزن خالص

1810 کیلوگرم 

طول

4971 میلی متر

عرض

1945 میلی متر

ارتفاع

1461 میلی متر

فاصله محورها

2998 میلی متر

تعداد سرنشین

2+2

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو

235/50R18

ابعاد و نوع لاستیک ‌های عقب

275/45R18

 ظاهر خودروی مازراتی گیبلی 2014

ظاهر خودروی مازراتی گیبلی

 

کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی از نظر طراحی داخلی

شاید خوی اقتصادی گیبلی را در کابینش راحت‌تر بتوان مشاهده کرد. کابین طراحی هماهنگ و نسبتا مدرنی دارد اما به واسطه ساده بودن، خیلی از خریداران این دسته خودروها که کابین‌های خاص را می‌پسندند، راضی نمی‌کند. البته مازراتی در قسمت متریال مورد استفاده کماکان عملکرد خوبی دارد و چرم و... کیفیت خوبی را دارا می‌باشند.

در بخش داشبورد خاص‌ترین بخش، ساعت آنالوگی می‌باشد که در بالای کنسول میانی تعبیه‌شده است. پایین‌تر در قابی کرومی و چند وجهی مانیتور لمسی مولتی مدیا قرار می‌گیرد و اطرافش دو دریچه هوایی نصب شدند. استفاده از دکمه‌ها  در این بخش حداقلی است. پایین‌تر هم سیستم تهویه مطبوع و دکمه‌های مربوط به تنظیماتش با ترتیب خوبی جایگذاری شدند.

فرمان سه شاخه خودرو هم از مزیت‌های کابین محسوب می‌شود و طراحی جذاب و خوش دستی دارد. در میان فرمان لوگوی مازراتی و روی شاخه‌های بالاییش دکمه‌های کنترلی قرار گرفته‌اند. پنل کیلومتر شمار هم از دو دایره بزرگ آنالوگ و یک نمایشگر بزرگ در میانشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود.

استفاده از چرم رنگی و هم‌چنین بخش‌های فلزی و کرومی طبق کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی ظاهر را بهبود می‌بخشد. گیبلی با اینکه از برخی رقبایش فاصله محوری بیشتری دارد اما باز هم فضای خیلی راحت و جاداری را مخصوصا برای سرنشینان عقب فراهم نمی‌کند و در مسیرهای طولانی ممکن است باعث ایجاد خستگی شود.

 طراحی داخلی خودرو مازراتی گیبلی

طراحی داخلی خوردو  مازراتی گیبلی

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با مازراتی گیبلی آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • پیشرانه قدرتمند و چالاک
  • شتاب سریع و سرعت بالا
  • کیفیت ساخت بالا
  • کابین ایزوله
  • ظاهر با ابهت و اسپرت
  • ایمنی مطمئن و قابل قبول

معایب :

  • هزینه تعمیر و نگه داری بالا
  • استهلاک نسبتا زیاد
  • ارتفاع کم خودرو
  • فضای محدود کابین خودرو
  • واردات محدود

 

مازراتی گیبلی بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. با وجود اینکه مازراتی گیبلی سدانی لوکس و جذاب است، اما تلاش مازراتی برای ساخت خودرویی اقتصادی، حداقل در ایران خیلی موثر نبوده‌و هم‌چنان قیمت این خودرو بالاست.

هزینه نگه‌داری گیبلی زیاد است و قطعات یدکی آن به راحتی در بازار پیدا نمی‌شود. با این تفاسیر در بسیاری از موارد خریداران انتخاب خودروهای هم رده و بی دردسرتر را ترجیح می‌دهند. گرچه که این سدان از نظر پرستیژ و ظاهر جذابیت بسیار بیشتری دارد.

خودروهای این سطح معمولا عیب خاصی ندارند و عیب‌هایی که برای آن‌ها شمرده می‌شود، برای کسی که قابلیت خرید همچین خودرویی را دارد به احتمال زیادی بی اهمیت است. پس از این خودرو را پسند کردید، قدرت فوق العاده‌اش و صدای غرش جذاب موتورش می‌تواند برای شما لذت بخش باشد.

گیبلی تنها با یک تیپ به بازار ایران راه یافت و تعداد محدودی موجودی دارد، اما ممکن است صاحبان قبلی‌اش اصلاحات و آپدیت‌هایی را روی آن انجام‌داده باشند و حین خرید خوب است به این مورد هم توجه داشته‌باشید.

بهترین کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی 

بهترین کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی

 

رقیبان خودرو وانت مازراتی گیبلی

در بازار ایران، ب ام و 530i و بنز E200 W213 از رقبای گیبلی محسوب می‌شوند که هر دو با وجود قیمتی کمتر، امکانات رفاهی متنوع‌تری را ارائه می‌دهند و کابینشان نسبت به گیبلی لوکس‌تر و هم‌چنین جادارتر است. درست است که بازار خرید و فروش این دو خودرو پر رونق‌تر می‌باشد اما گیبلی هم خریداران مخصوص به خودش را دارد.

مازراتی مطابق کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی با قوای حرکتی و پرفورمنس بهتر، کیفیت ساخت بالاتر و ظاهری جذاب در رقابت شرکت می‌کند و نسبت به نماینده‌های آلمانی رانندگی بسیار متفاوتی دارد. در مجموع گیبلی برای افرادی است که به دنبال خودرویی خاص و تجملاتی می‌گردند و یا پرفورمنس قوی و صدای اگزوز خاصی را می‌خواهند.

درست است که هزینه نگه‌داری  مازراتی گیبلی بالاست و خدمات پس از فروش خاصی ندارد، اما تصور می‌شود، فردی که امکان خرید گیبلی از نظر مالی را دارد، هزینه‌های نگه‌داری آن خیلی برایش دغدغه آمیز نخواهد بود و شاید به لوکس نبودن کابین بیشتر اهمیت بدهد تا این مورد!

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودروی ایتالیایی و اسپرت طرفداران متعددی بین جوانان عشق سرعت دارد و ظاهر پرابهتش دل خیلی‌ها را می‌برد. اگر با هزینه‌های نگه داری و دسترسی سخت به قطعات یدکی مشکلی ندارید و از لحاظ مالی می‌توانید از پس خرید همچین خودروی گرانی بربیایید، گیبلی همراه دوست داشتنی‌ای برای شما خواهد بود.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

نام مازراتی یادآور خودروهای اسپرت با ظاهرهای فریبنده و جذاب به همراه سیستم فنی پرقدرت می‌باشد. مازراتی این مقاله از نماینده‌های سدان دوست داشتنی این کمپانی در ایران می‌باشد که در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به کشور وارد شد. گیبلی آخرین نماینده این کمپانی ایتالیایی در ایران بود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  مازراتی گیبلی

مازراتی شرکت خودروسازی ایتالیایی سازنده خودروهای لوکس و اسپرت می‌باشد که فعالیت خود را از سال 1914 آغاز نمود. این شرکت توسط برادران مازراتی تاسیس شد و از آن زمان مالکین مختلفی داشته‌است. آدولفو اورسی،  شرکت فرانسوی سیتروئن، شرکت بنلی (زیرمجموعه دتوماسو)، شرکت فیات و شرکت فراری از مالکین این شرکت در گذشت این سال‌ها بودند.

طراحی متفاوت، کیفیت ساخت بالا و صدای خوش پیشرانه‌های قدرتمند محصولات مازراتی مخصوصا سدان‌ها و کوپه‌ها، همیشه از جذابیت‌های این کمپانی باسابقه می‌باشد. از بین تولیدات مازراتی در ایران  محصولات بی‌نظیری همچون مازراتی گرن توریسمو، گرن کابریو، کواترو پورته و گیبلی در تعداد محدود و با قیمت‌های بسیار بالا موجود هستند.

مازراتی گیبلی

نام مازراتی گیبلی برای اولین بار روی محصول سال 1966 مازراتی قرار گرفت که تولیدش تا سال 1973 هم ادامه داشت. اما خودرویی که در این مقاله از آن صحبت می‌کنیم گیبلی جدیدی است که تولیدش از سال 2013 آغاز شد و گزارش می‌شود نسخه نهایی آن تنها تا 2024 به تولید خواهد رسید.

هدف از ساخت گیبلی، طراحی خودرویی بود که هم در شأن شرکت مازراتی باشد و هم با قیمت اقتصادی‌تر و مناسب‌تری عرضه شود که البته نتیجه نهایی عجله در ساخت و تولید را هم نسبت به سایر محصولات مازراتی به نمایش می‌گذارد. دلیل این اقدام افزایش فروش و حفظ روند رو به رشد آمار فروش مازراتی بود. این خودرو را می‌توان برادر کوچک‌تر کوارتوپورته دانست.

نام گذاری گیبلی طبق کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی بر اساسبادهایی خشمگین و پر سرعت در آفریقا است که گیبلی نام دارند. این سدان اسپرت در تعداد بسیار محدودی توسط آرتا تاک موتور به ایران وارد شد و در نمونه‌های گذر موقت هم خرید و فروش می‌شود. این خودرو تنها در یک تیپ با موتوری 3 لیتری و 6 سیلندر به فروش می‌رسد.

از لحاظ ظاهری طراحی خاص و خوبی دارد و با وجود هدف اقتصادی مازراتی، کماکان کیفیت ساخت و متریال حفظ‌شده است. کابین این خودرو نیز طراحی اسپرت و نسبتا مدرنی دارد و تنها کمی می‌توان به جاداری آن اشکال وارد کرد. آپشن‌های این خودرو هم با لیستی متنوع می‌تواند خریدار را راضی کند و در سطح تجهیزات ایمنی عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

 کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی2014

بررسی ویژگی‌های خودرو  مازراتی گیبلی

 

امکانات و تجهیزات خودرو  مازراتی گیبلی

از همچین خودرویی توقع لیستی بلند و متنوع از امکانات رفاهی می‌رود و این سدان ایتالیایی با امکانات رفاهی متنوع و ایجاد سطح ایمنی بالا، تا حد خوبی خریدار را از خود راضی نگه می‌دارد. در این سدان لوکس داشتن داشتن امکاناتی مثل ورود بدون کلید و استارت زدن دکمه‌ای، تظیم برقی صندلی‌ها، سانروف، آینه‌های الکتروکرومیک، سیستم صوتی و تصویری و... طبیعی است.

از لحاظ ایمنی گیبلی 7 کیسه هوایی دارد و با وجود سیتسم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها و تجهیزات دیگری همچون کروز کنترل، دوربین عقب و... قادربوده تا  5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات یورو انکپ دریافت کند. و خودرویی مطمئن و ایمن محسوب شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

مازراتی  گیبلی

نوع جعبه دنده

اتوماتیک ۸ سرعته

سیستم آینه ها

آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب –تنظیم برقی آینه‌های جانبی و مجهز به گرمکن – قابلیت تاشوندگی آینه‌های جانبی

سنسورهای پیش فعال

مجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن‌ها -  سنسور پارک جلو و عقب -  سیستم کم کردن باد تایرها

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)  - سیستم کنترل گشتاور پیشرانه (MSR) – سیستم ضد لغزش خودرو (ASR)– ترمز دستی الکترونیکی ماشین (EPB) – کنترل کشش و پایداری -  کنترل ایستایی در سربالایی

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره‌ها  و مجهز به قطع کن – پرده برقی عقب (سفارشی)

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 10 اسپیکر 600 واتی - سیستم پخش Bowers&Wilkins با 15 اسپیکر 1280 واتی (سفارشی) - هندزفری– قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - MP3/MP4 - iPod - SD card - AUX

سیستم مولتی مدیا

دارای مانتیور 8.4 اینچی لمسی – دوربین عقب -  نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر – نویگیشن (سفارشی) -  دارای نمایشگر برای سرنشینان عقب

کیسه هوا

مجموعا 7 عدد کیسه هوا برای راننده – سرنشین کناری -  جانبی – پرده‌ای – ایربگ زانویی

سیستم تهویه مطبوع

تهویه مطبوع با کنترل  اتوماتیک دو گانه -   دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق

کنترل چهارگانه‌ی درجه حرارت به صورت سفارشی

سیستم روشنایی جلو  

چراغ‌های جلو زنون - دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ‌ها - دارای سیستم شست و شو - دارای مه شکن - سیستم چرخش در سر پیچ‌ها (سفارشی) – تنظیم ارتفاع نور اتومات – نور بالا اتومات – چراغ‌های دید در روز

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED طیفی به همراه مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 8 حالته برقی صندلی راننده و 4 حالته صندلی سرنشین کناری – تنظیم برقی گودی کمر راننده – مموری صندلی راننده – مموری صندلی سرنشین کناری (سفارشی) – گرمکن و سردکن (سفارشی) – خروجی 12 ولت -  ایزی سیستم صندلی راننده (سفارشی) -  دارای سیستم هوشمند پشت سری فعال – کول باکس – ماساژور (سفارشی)

سیستم صندلی‌های عقب

صندلی‌های تاشو و دو تکه - دارای روکش چرم  Poltrona Frau -   دارای سیستم هوشمند پشت سری فعال – مجهز به ایزوفیکس صندلی – گرمکن (سفارشی) – ماساژور (سفارشی)

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS  توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی – ترمز پارک برقی

سیستمهای کمک رانندگی

دوربین عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع – سنسور جلو و عقب – تعلیق الکترونیکی – کروز کنترل

سیستم فرمان و هدایت پذیری

قدرت کمکی برقی (سفارشی) -  به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و  سیستم حساس به سرعت

نوع غربیلک

غربیلک فرمان سه شاخه  لوکس و اسپرت – مجهز به دکمه‌های کنترلی – پدال شیفتر – دارای روکش چرم – ایزی سیستم (سفارشی)

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه‌ای و دارای سیستم ضد سرقت  ایموبلایزر   -  قفل و بازکردن درب‌ها بدون کلید – مجهز به سیستم دزدگیر همراه با آژیر

سیستم سقف

دارای سانروف

 کارشناسی خودرو  مازراتی گیبلی 2014

امکانات و شرایط   مازراتی گیبلی

 

مشخصات فنی این خودرو

این سدان ایتالیایی در نسخه‌های مختلفی در سیستم فنی از جمله بنزینی، دیزلی و هیبریدی به بازار جهانی عرضه‌شده است. شرکت آرتا تاک موتور اما تنها نسخه بنزینی این خودرو را به بازار ایران وارد کرد و تنها در یک تیپ به فروش می‌رسد.

مدل استاندارد در کاپوت خود موتوری 3 لیتری توربوشارژ و 6 سیلندر خورجینی دارد. با این موتور امکان تولید 326 اسب بخار قدرت و حداکثر 500 نیوتون متر گشتاور مهیا می‌شود. نیروی تولیدشده به وسیله جعبه‌دنده‌ 8 دنده اتومات AT ساخت کمپانی ZF آلمان به چرخ‌های عقب این سدان منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی با این سیستم حداکثر سرعت 263 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم تنها 5.4  ثانیه می‌باشد. این خودرو در مسافت‌های شهری به 17.7 لیتر بنزین و در مسافت‌های خارج شهری به 9.3 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر احتیاج دارد که میزان مصرف سوخت ترکیبی آن را به بیش از 13.5 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند.

تجربه رانندگی

با توجه به اطلاعات گفته‌شده، مشخصا پیشرانه این خودرو بسیار قدرتمند است و خیلی راحت شما را مجذوب خودش می‌کند. رانندگی با ان خودرو حس خاص بودن و خوشایندی را به سرنشین می‌دهد.  در جدول زیر اطلاعات مربوط به کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی در رابطه با سیستم فنی را مشاهده می‌کنید و مقایسه و بررسی برایتان آسان‌تر خواهد بود.:

 

مشخصات فنی

مازراتی گیبلی

نوع بدنه

سدان

حجم موتور

۲۹۷۹ سی سی

تنفس موتور     

توربو شارژ با خنک‌کننده داخلی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

8

تعداد سوپاپ ها

24

محور محرک

دیفرانسیل عقب

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی V شکل

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

326 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

500 نیوتون متر در 1750 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری  

ظرفیت باک

80  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

۸ دنده اتوماتیک با حالت شیفت دستی

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو  و عقب

دیسکی خنک شونده  

نوع سیستم تعلیق        

 تعلیق الکترونیکی اسکای هوک

شتاب صفر تا 100

5.4 ثانیه

حداکثر سرعت

263 کیلومتر بر ساعت

مصرف ترکیبی بنزین

13.3 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

 کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی از نظر فنی

کارشناسی خودر مازراتی گیبلی از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

ظاهر ایتالیایی‌ها معمولا بی‌نقص است و نمی‌توان به آن ایراد گرفت مخصوصا اگر خودروی ایتالیایی، نماینده کمپانی مازراتی باشد. مازراتی گیبلی یک خودروی سدان لوکس است که ظاهر با ابهت و جذابی را ارائه می‌کند.

نمای جلو این خودرو با چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ی تورفته‌ای که پایین‌تر قرار می‌گیرد بسیار با ابهت است. در میان جلوپنجره که با خطوط عمودی  و کرومی یا مشکی تزئین‌‌شده، آرم مازراتی به چشم می‌خورد. این لوگو برگرفته از نیزه سه شاخه یکی از خدایان باستانی رومی به نام نپتون است که مجسمه آن نیز در زادگاه مازراتی (بولونیا) وجود دارد. پلاک زیر جلوپنجره نصب می‌شود و سپر از هواکشی یکسره با طراحی مشبک تشکیل‌شده است. استفاده از خطوط و برجستگی‌ها با دقت بسیار مناسبی انجام‌گرفته است.

نمای جانب

در نمای جانب رینگ‌های 18 اینچی با طراحی اسپرت بسیار جلب توجه می‌کنند. این بخش طبق کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی نسبتا ساده اما شکیلی دارد . قاب کرومی شیشه‌ها  و دستگیره‌ها نما را لوکس‌تر می‌کنند.. برجستگی‌ها و فرم بدنه خودرو هم زیباست.

نمای عقب

طراحی نمای عقب منطقی و با اصالت است. چراغ‌های دو تکه که گرافیکی خاص و اسپرت دارند، در اطراف قرار می‌گیرند. روی درب صندوق، نواری کرومی به چشم می‌خورد که بالای آن اسم مازراتی و پایینش در بخشی فرورفته پلاک نصب می‌شود.

برجستگی که از گوشه‌های چراغ‌ها آغاز می‌شود و سراسر عقب را در بر می‌گیرد، در پایینش دو چراغ مه شکن خطی و افقی دارد. سپر طراحی اسپرتی دارد که به واسطه دیفیوزر وسط و چهار سرلوله اگزوز دایره‌ای طراحی را تکمیل می‌کند.

  در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه مازراتی گیبلی را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

مازراتی گیبلی

نوع بدنه

سدان متوسط لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (M157)

وزن خالص

1810 کیلوگرم 

طول

4971 میلی متر

عرض

1945 میلی متر

ارتفاع

1461 میلی متر

فاصله محورها

2998 میلی متر

تعداد سرنشین

2+2

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو

235/50R18

ابعاد و نوع لاستیک ‌های عقب

275/45R18

 ظاهر خودروی مازراتی گیبلی 2014

ظاهر خودروی مازراتی گیبلی

 

کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی از نظر طراحی داخلی

شاید خوی اقتصادی گیبلی را در کابینش راحت‌تر بتوان مشاهده کرد. کابین طراحی هماهنگ و نسبتا مدرنی دارد اما به واسطه ساده بودن، خیلی از خریداران این دسته خودروها که کابین‌های خاص را می‌پسندند، راضی نمی‌کند. البته مازراتی در قسمت متریال مورد استفاده کماکان عملکرد خوبی دارد و چرم و... کیفیت خوبی را دارا می‌باشند.

در بخش داشبورد خاص‌ترین بخش، ساعت آنالوگی می‌باشد که در بالای کنسول میانی تعبیه‌شده است. پایین‌تر در قابی کرومی و چند وجهی مانیتور لمسی مولتی مدیا قرار می‌گیرد و اطرافش دو دریچه هوایی نصب شدند. استفاده از دکمه‌ها  در این بخش حداقلی است. پایین‌تر هم سیستم تهویه مطبوع و دکمه‌های مربوط به تنظیماتش با ترتیب خوبی جایگذاری شدند.

فرمان سه شاخه خودرو هم از مزیت‌های کابین محسوب می‌شود و طراحی جذاب و خوش دستی دارد. در میان فرمان لوگوی مازراتی و روی شاخه‌های بالاییش دکمه‌های کنترلی قرار گرفته‌اند. پنل کیلومتر شمار هم از دو دایره بزرگ آنالوگ و یک نمایشگر بزرگ در میانشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود.

استفاده از چرم رنگی و هم‌چنین بخش‌های فلزی و کرومی طبق کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی ظاهر را بهبود می‌بخشد. گیبلی با اینکه از برخی رقبایش فاصله محوری بیشتری دارد اما باز هم فضای خیلی راحت و جاداری را مخصوصا برای سرنشینان عقب فراهم نمی‌کند و در مسیرهای طولانی ممکن است باعث ایجاد خستگی شود.

 طراحی داخلی خودرو مازراتی گیبلی

طراحی داخلی خوردو  مازراتی گیبلی

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با مازراتی گیبلی آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • پیشرانه قدرتمند و چالاک
  • شتاب سریع و سرعت بالا
  • کیفیت ساخت بالا
  • کابین ایزوله
  • ظاهر با ابهت و اسپرت
  • ایمنی مطمئن و قابل قبول

معایب :

  • هزینه تعمیر و نگه داری بالا
  • استهلاک نسبتا زیاد
  • ارتفاع کم خودرو
  • فضای محدود کابین خودرو
  • واردات محدود

 

مازراتی گیبلی بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. با وجود اینکه مازراتی گیبلی سدانی لوکس و جذاب است، اما تلاش مازراتی برای ساخت خودرویی اقتصادی، حداقل در ایران خیلی موثر نبوده‌و هم‌چنان قیمت این خودرو بالاست.

هزینه نگه‌داری گیبلی زیاد است و قطعات یدکی آن به راحتی در بازار پیدا نمی‌شود. با این تفاسیر در بسیاری از موارد خریداران انتخاب خودروهای هم رده و بی دردسرتر را ترجیح می‌دهند. گرچه که این سدان از نظر پرستیژ و ظاهر جذابیت بسیار بیشتری دارد.

خودروهای این سطح معمولا عیب خاصی ندارند و عیب‌هایی که برای آن‌ها شمرده می‌شود، برای کسی که قابلیت خرید همچین خودرویی را دارد به احتمال زیادی بی اهمیت است. پس از این خودرو را پسند کردید، قدرت فوق العاده‌اش و صدای غرش جذاب موتورش می‌تواند برای شما لذت بخش باشد.

گیبلی تنها با یک تیپ به بازار ایران راه یافت و تعداد محدودی موجودی دارد، اما ممکن است صاحبان قبلی‌اش اصلاحات و آپدیت‌هایی را روی آن انجام‌داده باشند و حین خرید خوب است به این مورد هم توجه داشته‌باشید.

بهترین کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی 

بهترین کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی

 

رقیبان خودرو وانت مازراتی گیبلی

در بازار ایران، ب ام و 530i و بنز E200 W213 از رقبای گیبلی محسوب می‌شوند که هر دو با وجود قیمتی کمتر، امکانات رفاهی متنوع‌تری را ارائه می‌دهند و کابینشان نسبت به گیبلی لوکس‌تر و هم‌چنین جادارتر است. درست است که بازار خرید و فروش این دو خودرو پر رونق‌تر می‌باشد اما گیبلی هم خریداران مخصوص به خودش را دارد.

مازراتی مطابق کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی با قوای حرکتی و پرفورمنس بهتر، کیفیت ساخت بالاتر و ظاهری جذاب در رقابت شرکت می‌کند و نسبت به نماینده‌های آلمانی رانندگی بسیار متفاوتی دارد. در مجموع گیبلی برای افرادی است که به دنبال خودرویی خاص و تجملاتی می‌گردند و یا پرفورمنس قوی و صدای اگزوز خاصی را می‌خواهند.

درست است که هزینه نگه‌داری  مازراتی گیبلی بالاست و خدمات پس از فروش خاصی ندارد، اما تصور می‌شود، فردی که امکان خرید گیبلی از نظر مالی را دارد، هزینه‌های نگه‌داری آن خیلی برایش دغدغه آمیز نخواهد بود و شاید به لوکس نبودن کابین بیشتر اهمیت بدهد تا این مورد!

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو مازراتی گیبلی و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودروی ایتالیایی و اسپرت طرفداران متعددی بین جوانان عشق سرعت دارد و ظاهر پرابهتش دل خیلی‌ها را می‌برد. اگر با هزینه‌های نگه داری و دسترسی سخت به قطعات یدکی مشکلی ندارید و از لحاظ مالی می‌توانید از پس خرید همچین خودروی گرانی بربیایید، گیبلی همراه دوست داشتنی‌ای برای شما خواهد بود.

درخواست سریع کارشناس خودرو