برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017 و اف اسپرت آن با تمام جزئیات

لکسوس آر ایکس از سری محصولات کراس اور ساخت کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد. از این محصول نسل‌ها و تیپ‌های مختلفی به بازار کشورمان رسیده‌است که در این مقاله به نسل چهارم و مدل اف اسپرت آن خواهیم پرداخت. این نسل پس از گذشت سه سال از قطع واردات محصولات آر ایکس به ایران، باری دیگر توانست فروش خوبی را برای واردکننده‌اس به ارمغان بیاورد.
0 تومان
i h

 

لکسوس آر ایکس از سری محصولات کراس اور ساخت کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد. از این محصول نسل‌ها و تیپ‌های مختلفی به بازار کشورمان رسیده‌است که در این مقاله به نسل چهارم و مدل  اف اسپرت آن خواهیم پرداخت. این نسل پس از گذشت سه سال از قطع واردات محصولات آر ایکس به ایران، باری دیگر توانست فروش خوبی را برای واردکننده‌اس به ارمغان بیاورد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس RX 2017

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس RX 2017

کمپانی لوکس‌ساز لکسوس، یکی از خودروسازانی بود که با محصول آر ایکس اولین شاسی بلندها را وارد بازار جهانی کرد. نسل اول آر ایکس را در سال 1997 به بازار جهانی عرضه کردند. نسل اول تا سال 2003 تولید میشد و سپس نسل دوم به خط تولید پیوست. ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، سال 2007 تصمیم به واردات فیس لیفت نسل دوم RX به ایران گرفت و این آغاز فروش سری محصولات آر ایکس در ایران بود. نسل دوم آر ایکس به واسطه ظاهر ساده و واردات محدود نتوانست خیلی به محبوبیت بالایی در ایران برسد.

نسل سوم   در سال 2009 با ظاهری به روز و اسپرت‌تر وارد شد و خیلی زود و خیلی بیشتر مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفت. این نسل در سال 2013 فیس لیفت شد اما همان سال قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با پیشرانه‌های حجیم‌تر از 2500 سی سی تصویب شد و به این ترتیب واردات محصولات آر ایکس بعد از آن دیگر قطع گردید. این محدودیت باعث شد تا چندین سال هیچ آر ایکسی به بازار ایران نرسد.

در سال 2015 نسل چهارم آر ایکس به بازار جهانی عرضه شد اما به دلیل اینکه همه موتورهای آن حجمی بالای 2.5 لیتر داشتند نتوانست به ایران وارد شود. در سال 2017 بود که لکسوس جهت فروش بیشتر محصولش تصمیم گرفت موتورهای توروبوشارژ 2 لیتری که قبلا در نسل اول هم استفاده می‌کرد، روی نسل چهارم هم نصب کند. با این تصمیم امکان شروع مجدد واردات آر ایکس به ایران مهیا شد و ایرتویا همان سال این کار را شروع کرد.

نسل چهارم چهره‌ای جذاب، به روز و با جسارت دارد و می‌توان پیشرفت طراحی را در آن نسبت به قبل مشاهده کرد. عملکرد موتور توربو هم قابل قبول است و سطح امکانات رفاهی هم مانند سایر محصولات لکسوس بالاست. این نسل علاوه بر نسخه معمولی، در تیپ اف اسپرت هم وارد شد که با تفاوت‌هایش خودرویی محبوب‌تر برای جوانان می‌باشد. در ادامه این مطلب به کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017، فیس لیفت آن و تفاوت‌های موجود خواهیم پرداخت.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس RX 2017

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس RX 2017

مشخصا شاسی بلند لوکس ساخت شرکت لکسوس و سال طراحی 2015، از نظر امکانات رفاهی وضعیت خوبی دارد. این خودرو با دارا بودن انواع سنسور، دوربین و رادارها علاوه بر اینکه ایمنی خیلی بالایی را ایجاد می‌کند، از نظر راحتی و آسودگی هم سفری لذت‌بخش را برای سرنشینان و مخصوصا راننده به ارمغان می‌آورد.

مدل اف اسپرت نسل چهارم در کلیات  عملکرد مشابهی دارد اما مواردی مانند پدال شیفتر پشت فرمان، پدال‌های اسپرت، روکش چرمی اف اسپرت صندلی‌ها و فرمان، تعلیق اسپرت، حالت رانندگی اسپرت پلاس و این قبیل موارد باعث ایجاد تمایز و اسپرت‌تر شدن آن می‌شود.

لکسوس آر ایکس 2017  از موسسه استاندارد و ایمنی اروپا بالاترین  سطح ایمنی و ستاره را دریافت کرده‌است. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، سنسورهای مختلف، دوربین عقب، جانبی و 360، کروز کنترل هوشمند، رادارها و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017مشاهده می‌کنید.

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس   RX 2017

نوع جعبه دنده

6 دنده اتومات

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک  -  مموری آینه - تنظیم اتوماتیک آینه‌های جانبی هنگام حرکت به سمت عقب 

قاب مشکی آینه در اف اسپرت

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب – سنسور باران – سنسور فشار باد تایر – رادار تصادف از جلو  و عقب – رادار نقطه کور – رادار تغییر لاین – رادار تابلوخوان

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش  -  کنترل ایستایی در سربالایی -  مدیریت پایداری خودرو  - تعلیق هوشمند

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   -  شیشه دودی عقب

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  15 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson– هندزفری – قابلیت پشتیبانی از Bluetooth - USB - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور   12.3 اینچی  -   دارای نویگیشن – دوربین دید  عقب   -  هدآپ – دوربین جانبی و دوربین 360 -  تاچ پد - صفحه کیلومتر کلاسیک

کیسه هوا

مجموعا 9  عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو و عقب  – پرده‌ای – زانویی راننده

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل  اتومات  دوگانه - دریچه تهویه عقب  - کنترل کیفیت هوا

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو  زنون -  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ دید در روز – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها     - نور بالا اتومات - چراغ نوربالا اتومات با قابلیت تفکیک (AHS)

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی 4 حالته  گودی کمر   – مموری صندلی – مجهز به گرمکن و سردکن – دارای روکش چرمی   – خروجی 12 ولت    - شارژر وایرلس – ساعت آنالوگ همراه با جی پی اس

تنظیم 8 حالته صندلی و 2 حالته گودی کمر در اف اسپرت

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب تاشو و سه تکه -   دارای روکش چرمی – پشت سری فعال   – مجهز به ایزوفیکس صندلی  - مجهز به گرمکن

سیستم صندوق

صندوق برقی با جک - صندوق پران هوشمند

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی  - ترمز پارک برقی - ترمز اضطراری

سیستمهای کمک رانندگی

انواع رادار، سنسور و دوربین – دارای کروز کنترل هوشمند – سیستم هوشمند پیشگیری از تصادف – 3  حالت رانندگی (اکو - نرمال - اسپرت اس ) + رانندگی اسپرت پلاس در انواع اف اسپرت

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی   برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی – ایزی اکسس (عقب‌رفتن فرمان هنگام پیاده‌شدن)

پدال شیفتر در اف اسپرت

کروز کنترل

مجهز به کروز کنترل هوشمند

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – سیستم ورود و استارت بدون کلید

سیستم سقف

سانروف دارد  

 بررسی شرایط و امکانات لکسوس آر ایکس 2017

بررسی شرایط و امکانات لکسوس آر ایکس 2017

 

مشخصات فنی این خودرو

همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، واردات نسل چهارم آر ایکس با نصب موتور 2 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر به ایران مهیا شد. این پیشرانه را در گذشته با نسل دوم همین محصول هم تجربه کرده‌بودیم و رضایت خوبی از عملکرد آن داشتیم. البته که گزینه دیگری امکان ورود به بازار ایران را نداشت.

پیشرانه 2 لیتری و 4 سیلندر این نسل قادر به تولید 235 اسب بخار قدرت و حداکثر 350 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای اتومات و 6 سرعته به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017با این سیستم حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 9.5  ثانیه گزارش می‌شود.

طبق بررسی انجام­شده این خودرو در مسافت­های شهری به 9.9 لیتر بنزین و در مسافت­های خارج شهری به 6.7 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر احتیاج دارد. به این ترتیب مصرف سوخت میانگین به 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر می­رسد. این مقدار برای انواع اف اسپرت حدودا 0.2 لیتر در هر صد کیلومتر بیشتر می‌باشد.

تجربه رانندگی

شاید با توجه به قیمت آر ایکس جدید توقعات در عملکرد و سیستم فنی خیلی بالا باشد اما اینگونه نیست. البته این پیشرانه نسبت به حجم و تولید قدرتش عملکرد خوبی دارد و با توجه به وزن این شاسی بلند شتاب خوب و مصرف سوخت مناسبی را ایجاد می‌کند. گیربکس هم نسبتا هماهنگ عمل می‌کند و به خوبی عمل انتقال نیرو را انجام می‌دهد. در رابطه با توانایی آفرود ولی هم‌چنان قابلیت‌های خاص و بالایی از این محصول ژاپنی دیده‌نمی‌شود.

به واسطه تمرکز لکسوس بر آسایش و راحتی سرنشینان، و تجهیز آن به سیستم تعلیق مناسب، رانندگی و سفر با این خودرو نسبت به رقبای آلمانی‌اش بسیار راحت و آرام و در عین حال بی‌صدا گزارش می‌شود. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس آر ایکس نسل چهارم را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس RX 2017

نوع بدنه

J Segment

حجم موتور

1998 سی سی

نوع موتور

توربوشارژر

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دو دیفرانسیل با قفل مرکزی دستی

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی  

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

235 اسب بخار در 4800-5600 دور بر دقيقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

350 نيوتن متر در 1650-4000 دور بر دقيقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش مستقیم

ظرفیت باک

72 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 دنده اتومات  

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ متحرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده  

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده  

تعلیق جلو

مک فرسون مستقل برای هر چرخ

تعلیق عقب

جناغی دوبل

حداکثر سرعت

200 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

9.5 ثانیه

شتاب 0-400 متر   

16.1 ثانيه

ضريب تراکم  

10

مصرف ترکیبی بنزین

7.9 لیتر در هر صد کیلومتر

8.1 لیتر در انواع اف اسپرت

استاندارد آلایندگی

یورو 6

 کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017 از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

لکسوس آر ایکس همیشه مورد علاقه مردم بوده‌است و بی­شک با پیشرفت طراحی ظاهری این علاقه و محبوبیت بیشتر هم خواهد شد. در نسل چهارم  از امضای طراحی جدید لکسوس استفاده‌شده است که در عین اسپرت بودن، جذابیت و لوکس بودن را عرضه می‌کند. لکسوس RX در سال 2016 پرفروش ترین محصول کمپانی تولید ماشین های لوکس لکسوس بوده‌است و این امر مشخص‌کننده ظاهر گیرای آن می‌باشد.

در نمای جلو چراغ‌های کشیده با گرافیک جذاب عاملی برای تهاجمی نشان دادن می‌باشند و نوار ال ای دی ال شکل پایین آن هم در این امر تاثیر به سزایی دارد. میان آن‌ها جلوپنجره و هواکش در این خودرو به طور یکدستی طراحی شده‌است و کل این بخش را که شبیه به ساعت شنی می‌باشد قابی کرومی و نسبتا پهن در برمی‌گیرد. این قسمت توسط خطوط افقی کرومی هم تزئین می‌شود و لوگوی لکسوس و پلاک را در خود جای می‌دهد. در اطراف دو  چراغ دایره‌ای مه شکن را شاهد هستم که در قابی مشکی جای گرفتند و توسط خطوط شکسته مختلفی به جلوپنجره مرتبط می‌شوند.

در سایر بخش‌های نمای جلو هم با استفاده از نوارهای کرومی پر زاویه، خطوط تیز و برجستگی‌های حجم‌دهنده سعی‌شده است خودرویی خشن و جذاب به نمایش گذاشته‌شود. در انواع اف اسپرت جلوپنجره به جای خطوط افقی از طرحی مشبک بهره می‌برد که هماهنگی بهتری را به نمایش می‌گذارد.

نمای جانبی

در این نما استفاده از برجستگی‌های مختلفی به طور ویژه‌ای به چشم می‌آید. روی درب‌ها، اطراف شیشه‌ها و گلگیر همگی از انواع خطوط بهره می‌برند. طراحی شیشه‌ی جانبی خیلی زیبا شکل‌گرفته و تا بخش عقب ادامه یافته‌است و قاب کرومی این زیبایی را بیشتر می‌کند. رینگ‌های 20 اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017سایز خیلی خوبی دارند و با سایز بزرگشان این نما را جذاب‌تر می‌کنند.

نمای عقب

نمای عقب نیز طراحی هماهنگ و خوبی دارد. چراغ‌ها شبیه به نسل قبل هستند و به شکل دو تکه در اطراف قرار گرفتند. این دو چراغ توسط نواری کرومی به هم متصل می‌شوند و زیر نوار پلاک و بالای آن لوگو لکسوس تعبیه‌شده است. سپر کمی برجسته است و دیفیوزری را در پایین آن شاهد هستیم و در اطراف دو سر لوله اگزوز با گرافیک مدرن وجود دارد. در این بخش نوار و قاب‌های کرومی باعث لوکس‌تر نشان دادن می‌شود. این نما هم از برجستگی‌های متنوعی بهره می‌برد.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس RX 2017را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس RX 2017

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل چهارم (AL20)

وزن خالص

 2070 کیلوگرم 

طول

4890 میلی متر

عرض

1895 میلی متر

ارتفاع

1690 میلی متر

فاصله محورها

2790 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

235/55R20

  ظاهر خودروی  لکسوس RX 2017

                    ظاهر خودروی لکسوس RX 2017

ظاهر نسخه اف اسپرت نسل چهارم لکسوس آر ایکس

ظاهر نسخه اف اسپرت نسل چهارم لکسوس آر ایکس

 

کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017 از نظر طراحی داخلی

طراحی داخلی این خودرو علاوه بر به روز بودن کاملا منطقی و با آرگونومی خوب طراحی‌شده است. نه دیگر خبری از دنده وسط کنسول میانی است نه طراحی قدیمی را شاهد هستیم. در طراحی سعی‌شده راحتی و دسترسی راننده در اولویت باشد و به خوبی اجزا در کنار هم قرار گرفتند.

کابین آر ایکس نسل چهارم علاوه بر اینکه کاملا جادار است و هیچ یک از 5 سرنشین از نظر فضای پا و سر مشکلی نخواهند داشت، به واسطه تجهیزات رفاهی متنوع و فرم بسیار راحت صندلی‌ها، فضایی بسیار دل‌نشین را برای سرنشینان مهیا می‌کند. شاید در این کلاس بتوان این خودرو را از راحت‌ترین کابین‌ها دانست.

در کنسول میانی، مانیتور بزرگ  در بالاترین بخش نصب‌شده است. در قسمت پایین ابتدا دو دریچه هوای چهار ضلعی را شاهد هستیم که میان آن‌ها ساعتی آنالوگ قرارگرفته است. در بخش پایین هم اول سیستم صوتی و سپس سیستم تهویه مطبوع تعبیه شدند و دکمه‌هایشان با چینش منظم و به روزی کنار هم قرارگرفته است.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگوی لکسوس و انواع دکمه‌های کنترلی جای‌گذاری شدند. پنل کیلومترشمار هم از چهار بخش دایره‌ای عقربه‌ای و نمایشگری در میانشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود.

با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017در نسخه‌های معمولی علاوه بر بخش‌های آلومینیومی و فلز از تزئینات چوبی هم جهت لوکس‌تر نشان دادن کابین استفاده میشود. این تریم چوبی در نسخه‌های اف اسپرت وجود ندارد. روکش صندلی‌ها و تریم رنگی هم مورد دیگریست که بین کابین این دو نسخه تفاوت ایجاد می‌کند.

صندوق عقب این شاسی بلند هم حجمی معادل 521 لیتر دارد که با خواباندن ردیف دوم صندلی‌ها بیشتر هم می‌شود و فضای قابل قبولی ایجاد می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب کابین آر ایکس این است که آن را ایزوله و عایق ساخته‌اند و حین سفر صدای پیشرانه و... سرنشینان را اذیت نخواهد کرد. متریال مورد استفاده نیز کیفیت و مرغوبیت بالایی دارند.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس آر ایکس نسل 4

طراحی داخلی خوردو  لکسوس آر ایکس نسل 4

کابین آر ایکس نسل چهارم با مدل اسپرت

کابین آر ایکس نسل چهارم با مدل اسپرت

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس RX  نسل چهارم  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت خوب و دوام فنی بالا
  • برند معتبر
  • تجهیزات رفاهی متنوع و کامل
  • سواری نرم و راحت
  • فضای جادار و بسیار آرام کابین
  • شتاب و عملکرد فنی خوب
  • مصرف سوخت مناسب

معایب :

  • واردات محدود
  • قابلیت‌های آفرودی ضعیف
  • هزینه‌های سرویس و نگه داری زیاد
  • قیمت بالا مخصوصا به واسطه پیشرانه حجیم
  • ناسازگاری پیشرانه توربو با بنزین کم کیفیت ایران

 

لکسوس RX 2017 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این شاسی بلند  در سال‌های 2017 و 2018 به دست مشتریان ایرانی رسید و واردات نسبتا محدودی داشت.

با وجود اینکه قیمت این خودرو در بازار ایران نسبت به سایر خودروها و ارزش خریدش بالا می‌باشد، اما با این حال هم از شاسی بلندهای محبوب بین خریداران است. به واسطه کیفیت ساخت بالا، دوام فنی آر ایکس مناسب ارزیابی شد اما باز هم ممکن است به دلایل مختلف مثل حساسیت زیاد پیشرانه توربو و عدم توجه صاحبان قبلی، این خودرو مشکلاتی را داشته‌باشد.

در هر حال اگر تصمیمتان برای خرید آر ایکس نسل چهارم جدی است، بهتر است به دنبال نسخه‌ای کم کارکرد و سالم باشید. در ضمن حتما از کارشناسی مجرب جهت بررسی سلامت بخش‌های مختلف، مخصوصا سیستم فنی و قیمت‌گذاری اصولی آن کمک بگیرید تا خریدی منطقی را تجربه کنید. بین تیپ‌های موجود هم تعداد اف اسپرت محدودتر است و احتمالا با نسخه‌های معمولی بیشتر رو به رو شوید.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017

 

رقیبان خودرو لکسوس RX 2017

طبق کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017خودروی ولوو XC90، پورشه ماکان، ب ام و X4 و تویوتا لندکروزر و.. از رقبای این نماینده ژاپنی هستند. در این کلاس و قیمت معمولا اکثریت نماینده‌ها وضعیت خوب و قابل قبولی دارند.

هر کدام از این گزینه‌ها مزیت‌ها و معایب مخصوص به خود را دارند که لازم است قبل از تصمیم‌گیری قطعی شرایط هر بک را به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار دهید و در نهایت طبق بودجه مالی، خواسته، مصرف و سلیقیتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  آر ایکس نسل چهارم و نسخه اف اسپرت آن از شاسی بلندهای محبوب وارداتی در بازار خرید و فروش هستند و با وجود واردات نسبتا محدود  هم بازارشان رونق دارد. بهتر است قبل از اقدام به خرید به واسطه سفارشی بودن برخی آپشن‌های رفاهی و ایمنی و تنوع تیپی و ظاهری با انواع آر ایکس 2017 و 2018 به طور کامل آشنا باشید تا در نهایت بهترین گزینه در بازار را خریداری کنید.

*
*
*

 

لکسوس آر ایکس از سری محصولات کراس اور ساخت کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد. از این محصول نسل‌ها و تیپ‌های مختلفی به بازار کشورمان رسیده‌است که در این مقاله به نسل چهارم و مدل  اف اسپرت آن خواهیم پرداخت. این نسل پس از گذشت سه سال از قطع واردات محصولات آر ایکس به ایران، باری دیگر توانست فروش خوبی را برای واردکننده‌اس به ارمغان بیاورد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس RX 2017

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس RX 2017

کمپانی لوکس‌ساز لکسوس، یکی از خودروسازانی بود که با محصول آر ایکس اولین شاسی بلندها را وارد بازار جهانی کرد. نسل اول آر ایکس را در سال 1997 به بازار جهانی عرضه کردند. نسل اول تا سال 2003 تولید میشد و سپس نسل دوم به خط تولید پیوست. ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، سال 2007 تصمیم به واردات فیس لیفت نسل دوم RX به ایران گرفت و این آغاز فروش سری محصولات آر ایکس در ایران بود. نسل دوم آر ایکس به واسطه ظاهر ساده و واردات محدود نتوانست خیلی به محبوبیت بالایی در ایران برسد.

نسل سوم   در سال 2009 با ظاهری به روز و اسپرت‌تر وارد شد و خیلی زود و خیلی بیشتر مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفت. این نسل در سال 2013 فیس لیفت شد اما همان سال قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با پیشرانه‌های حجیم‌تر از 2500 سی سی تصویب شد و به این ترتیب واردات محصولات آر ایکس بعد از آن دیگر قطع گردید. این محدودیت باعث شد تا چندین سال هیچ آر ایکسی به بازار ایران نرسد.

در سال 2015 نسل چهارم آر ایکس به بازار جهانی عرضه شد اما به دلیل اینکه همه موتورهای آن حجمی بالای 2.5 لیتر داشتند نتوانست به ایران وارد شود. در سال 2017 بود که لکسوس جهت فروش بیشتر محصولش تصمیم گرفت موتورهای توروبوشارژ 2 لیتری که قبلا در نسل اول هم استفاده می‌کرد، روی نسل چهارم هم نصب کند. با این تصمیم امکان شروع مجدد واردات آر ایکس به ایران مهیا شد و ایرتویا همان سال این کار را شروع کرد.

نسل چهارم چهره‌ای جذاب، به روز و با جسارت دارد و می‌توان پیشرفت طراحی را در آن نسبت به قبل مشاهده کرد. عملکرد موتور توربو هم قابل قبول است و سطح امکانات رفاهی هم مانند سایر محصولات لکسوس بالاست. این نسل علاوه بر نسخه معمولی، در تیپ اف اسپرت هم وارد شد که با تفاوت‌هایش خودرویی محبوب‌تر برای جوانان می‌باشد. در ادامه این مطلب به کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017، فیس لیفت آن و تفاوت‌های موجود خواهیم پرداخت.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس RX 2017

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس RX 2017

مشخصا شاسی بلند لوکس ساخت شرکت لکسوس و سال طراحی 2015، از نظر امکانات رفاهی وضعیت خوبی دارد. این خودرو با دارا بودن انواع سنسور، دوربین و رادارها علاوه بر اینکه ایمنی خیلی بالایی را ایجاد می‌کند، از نظر راحتی و آسودگی هم سفری لذت‌بخش را برای سرنشینان و مخصوصا راننده به ارمغان می‌آورد.

مدل اف اسپرت نسل چهارم در کلیات  عملکرد مشابهی دارد اما مواردی مانند پدال شیفتر پشت فرمان، پدال‌های اسپرت، روکش چرمی اف اسپرت صندلی‌ها و فرمان، تعلیق اسپرت، حالت رانندگی اسپرت پلاس و این قبیل موارد باعث ایجاد تمایز و اسپرت‌تر شدن آن می‌شود.

لکسوس آر ایکس 2017  از موسسه استاندارد و ایمنی اروپا بالاترین  سطح ایمنی و ستاره را دریافت کرده‌است. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، سنسورهای مختلف، دوربین عقب، جانبی و 360، کروز کنترل هوشمند، رادارها و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017مشاهده می‌کنید.

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس   RX 2017

نوع جعبه دنده

6 دنده اتومات

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک  -  مموری آینه - تنظیم اتوماتیک آینه‌های جانبی هنگام حرکت به سمت عقب 

قاب مشکی آینه در اف اسپرت

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب – سنسور باران – سنسور فشار باد تایر – رادار تصادف از جلو  و عقب – رادار نقطه کور – رادار تغییر لاین – رادار تابلوخوان

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش  -  کنترل ایستایی در سربالایی -  مدیریت پایداری خودرو  - تعلیق هوشمند

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   -  شیشه دودی عقب

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  15 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson– هندزفری – قابلیت پشتیبانی از Bluetooth - USB - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور   12.3 اینچی  -   دارای نویگیشن – دوربین دید  عقب   -  هدآپ – دوربین جانبی و دوربین 360 -  تاچ پد - صفحه کیلومتر کلاسیک

کیسه هوا

مجموعا 9  عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو و عقب  – پرده‌ای – زانویی راننده

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل  اتومات  دوگانه - دریچه تهویه عقب  - کنترل کیفیت هوا

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو  زنون -  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ دید در روز – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها     - نور بالا اتومات - چراغ نوربالا اتومات با قابلیت تفکیک (AHS)

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی 4 حالته  گودی کمر   – مموری صندلی – مجهز به گرمکن و سردکن – دارای روکش چرمی   – خروجی 12 ولت    - شارژر وایرلس – ساعت آنالوگ همراه با جی پی اس

تنظیم 8 حالته صندلی و 2 حالته گودی کمر در اف اسپرت

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب تاشو و سه تکه -   دارای روکش چرمی – پشت سری فعال   – مجهز به ایزوفیکس صندلی  - مجهز به گرمکن

سیستم صندوق

صندوق برقی با جک - صندوق پران هوشمند

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی  - ترمز پارک برقی - ترمز اضطراری

سیستمهای کمک رانندگی

انواع رادار، سنسور و دوربین – دارای کروز کنترل هوشمند – سیستم هوشمند پیشگیری از تصادف – 3  حالت رانندگی (اکو - نرمال - اسپرت اس ) + رانندگی اسپرت پلاس در انواع اف اسپرت

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی   برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی – ایزی اکسس (عقب‌رفتن فرمان هنگام پیاده‌شدن)

پدال شیفتر در اف اسپرت

کروز کنترل

مجهز به کروز کنترل هوشمند

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – سیستم ورود و استارت بدون کلید

سیستم سقف

سانروف دارد  

 بررسی شرایط و امکانات لکسوس آر ایکس 2017

بررسی شرایط و امکانات لکسوس آر ایکس 2017

 

مشخصات فنی این خودرو

همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، واردات نسل چهارم آر ایکس با نصب موتور 2 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر به ایران مهیا شد. این پیشرانه را در گذشته با نسل دوم همین محصول هم تجربه کرده‌بودیم و رضایت خوبی از عملکرد آن داشتیم. البته که گزینه دیگری امکان ورود به بازار ایران را نداشت.

پیشرانه 2 لیتری و 4 سیلندر این نسل قادر به تولید 235 اسب بخار قدرت و حداکثر 350 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای اتومات و 6 سرعته به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017با این سیستم حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 9.5  ثانیه گزارش می‌شود.

طبق بررسی انجام­شده این خودرو در مسافت­های شهری به 9.9 لیتر بنزین و در مسافت­های خارج شهری به 6.7 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر احتیاج دارد. به این ترتیب مصرف سوخت میانگین به 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر می­رسد. این مقدار برای انواع اف اسپرت حدودا 0.2 لیتر در هر صد کیلومتر بیشتر می‌باشد.

تجربه رانندگی

شاید با توجه به قیمت آر ایکس جدید توقعات در عملکرد و سیستم فنی خیلی بالا باشد اما اینگونه نیست. البته این پیشرانه نسبت به حجم و تولید قدرتش عملکرد خوبی دارد و با توجه به وزن این شاسی بلند شتاب خوب و مصرف سوخت مناسبی را ایجاد می‌کند. گیربکس هم نسبتا هماهنگ عمل می‌کند و به خوبی عمل انتقال نیرو را انجام می‌دهد. در رابطه با توانایی آفرود ولی هم‌چنان قابلیت‌های خاص و بالایی از این محصول ژاپنی دیده‌نمی‌شود.

به واسطه تمرکز لکسوس بر آسایش و راحتی سرنشینان، و تجهیز آن به سیستم تعلیق مناسب، رانندگی و سفر با این خودرو نسبت به رقبای آلمانی‌اش بسیار راحت و آرام و در عین حال بی‌صدا گزارش می‌شود. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس آر ایکس نسل چهارم را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس RX 2017

نوع بدنه

J Segment

حجم موتور

1998 سی سی

نوع موتور

توربوشارژر

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دو دیفرانسیل با قفل مرکزی دستی

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی  

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

235 اسب بخار در 4800-5600 دور بر دقيقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

350 نيوتن متر در 1650-4000 دور بر دقيقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش مستقیم

ظرفیت باک

72 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 دنده اتومات  

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ متحرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده  

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده  

تعلیق جلو

مک فرسون مستقل برای هر چرخ

تعلیق عقب

جناغی دوبل

حداکثر سرعت

200 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

9.5 ثانیه

شتاب 0-400 متر   

16.1 ثانيه

ضريب تراکم  

10

مصرف ترکیبی بنزین

7.9 لیتر در هر صد کیلومتر

8.1 لیتر در انواع اف اسپرت

استاندارد آلایندگی

یورو 6

 کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017 از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

لکسوس آر ایکس همیشه مورد علاقه مردم بوده‌است و بی­شک با پیشرفت طراحی ظاهری این علاقه و محبوبیت بیشتر هم خواهد شد. در نسل چهارم  از امضای طراحی جدید لکسوس استفاده‌شده است که در عین اسپرت بودن، جذابیت و لوکس بودن را عرضه می‌کند. لکسوس RX در سال 2016 پرفروش ترین محصول کمپانی تولید ماشین های لوکس لکسوس بوده‌است و این امر مشخص‌کننده ظاهر گیرای آن می‌باشد.

در نمای جلو چراغ‌های کشیده با گرافیک جذاب عاملی برای تهاجمی نشان دادن می‌باشند و نوار ال ای دی ال شکل پایین آن هم در این امر تاثیر به سزایی دارد. میان آن‌ها جلوپنجره و هواکش در این خودرو به طور یکدستی طراحی شده‌است و کل این بخش را که شبیه به ساعت شنی می‌باشد قابی کرومی و نسبتا پهن در برمی‌گیرد. این قسمت توسط خطوط افقی کرومی هم تزئین می‌شود و لوگوی لکسوس و پلاک را در خود جای می‌دهد. در اطراف دو  چراغ دایره‌ای مه شکن را شاهد هستم که در قابی مشکی جای گرفتند و توسط خطوط شکسته مختلفی به جلوپنجره مرتبط می‌شوند.

در سایر بخش‌های نمای جلو هم با استفاده از نوارهای کرومی پر زاویه، خطوط تیز و برجستگی‌های حجم‌دهنده سعی‌شده است خودرویی خشن و جذاب به نمایش گذاشته‌شود. در انواع اف اسپرت جلوپنجره به جای خطوط افقی از طرحی مشبک بهره می‌برد که هماهنگی بهتری را به نمایش می‌گذارد.

نمای جانبی

در این نما استفاده از برجستگی‌های مختلفی به طور ویژه‌ای به چشم می‌آید. روی درب‌ها، اطراف شیشه‌ها و گلگیر همگی از انواع خطوط بهره می‌برند. طراحی شیشه‌ی جانبی خیلی زیبا شکل‌گرفته و تا بخش عقب ادامه یافته‌است و قاب کرومی این زیبایی را بیشتر می‌کند. رینگ‌های 20 اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017سایز خیلی خوبی دارند و با سایز بزرگشان این نما را جذاب‌تر می‌کنند.

نمای عقب

نمای عقب نیز طراحی هماهنگ و خوبی دارد. چراغ‌ها شبیه به نسل قبل هستند و به شکل دو تکه در اطراف قرار گرفتند. این دو چراغ توسط نواری کرومی به هم متصل می‌شوند و زیر نوار پلاک و بالای آن لوگو لکسوس تعبیه‌شده است. سپر کمی برجسته است و دیفیوزری را در پایین آن شاهد هستیم و در اطراف دو سر لوله اگزوز با گرافیک مدرن وجود دارد. در این بخش نوار و قاب‌های کرومی باعث لوکس‌تر نشان دادن می‌شود. این نما هم از برجستگی‌های متنوعی بهره می‌برد.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس RX 2017را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس RX 2017

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل چهارم (AL20)

وزن خالص

 2070 کیلوگرم 

طول

4890 میلی متر

عرض

1895 میلی متر

ارتفاع

1690 میلی متر

فاصله محورها

2790 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

235/55R20

  ظاهر خودروی  لکسوس RX 2017

                    ظاهر خودروی لکسوس RX 2017

ظاهر نسخه اف اسپرت نسل چهارم لکسوس آر ایکس

ظاهر نسخه اف اسپرت نسل چهارم لکسوس آر ایکس

 

کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017 از نظر طراحی داخلی

طراحی داخلی این خودرو علاوه بر به روز بودن کاملا منطقی و با آرگونومی خوب طراحی‌شده است. نه دیگر خبری از دنده وسط کنسول میانی است نه طراحی قدیمی را شاهد هستیم. در طراحی سعی‌شده راحتی و دسترسی راننده در اولویت باشد و به خوبی اجزا در کنار هم قرار گرفتند.

کابین آر ایکس نسل چهارم علاوه بر اینکه کاملا جادار است و هیچ یک از 5 سرنشین از نظر فضای پا و سر مشکلی نخواهند داشت، به واسطه تجهیزات رفاهی متنوع و فرم بسیار راحت صندلی‌ها، فضایی بسیار دل‌نشین را برای سرنشینان مهیا می‌کند. شاید در این کلاس بتوان این خودرو را از راحت‌ترین کابین‌ها دانست.

در کنسول میانی، مانیتور بزرگ  در بالاترین بخش نصب‌شده است. در قسمت پایین ابتدا دو دریچه هوای چهار ضلعی را شاهد هستیم که میان آن‌ها ساعتی آنالوگ قرارگرفته است. در بخش پایین هم اول سیستم صوتی و سپس سیستم تهویه مطبوع تعبیه شدند و دکمه‌هایشان با چینش منظم و به روزی کنار هم قرارگرفته است.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگوی لکسوس و انواع دکمه‌های کنترلی جای‌گذاری شدند. پنل کیلومترشمار هم از چهار بخش دایره‌ای عقربه‌ای و نمایشگری در میانشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود.

با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017در نسخه‌های معمولی علاوه بر بخش‌های آلومینیومی و فلز از تزئینات چوبی هم جهت لوکس‌تر نشان دادن کابین استفاده میشود. این تریم چوبی در نسخه‌های اف اسپرت وجود ندارد. روکش صندلی‌ها و تریم رنگی هم مورد دیگریست که بین کابین این دو نسخه تفاوت ایجاد می‌کند.

صندوق عقب این شاسی بلند هم حجمی معادل 521 لیتر دارد که با خواباندن ردیف دوم صندلی‌ها بیشتر هم می‌شود و فضای قابل قبولی ایجاد می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب کابین آر ایکس این است که آن را ایزوله و عایق ساخته‌اند و حین سفر صدای پیشرانه و... سرنشینان را اذیت نخواهد کرد. متریال مورد استفاده نیز کیفیت و مرغوبیت بالایی دارند.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس آر ایکس نسل 4

طراحی داخلی خوردو  لکسوس آر ایکس نسل 4

کابین آر ایکس نسل چهارم با مدل اسپرت

کابین آر ایکس نسل چهارم با مدل اسپرت

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس RX  نسل چهارم  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت خوب و دوام فنی بالا
  • برند معتبر
  • تجهیزات رفاهی متنوع و کامل
  • سواری نرم و راحت
  • فضای جادار و بسیار آرام کابین
  • شتاب و عملکرد فنی خوب
  • مصرف سوخت مناسب

معایب :

  • واردات محدود
  • قابلیت‌های آفرودی ضعیف
  • هزینه‌های سرویس و نگه داری زیاد
  • قیمت بالا مخصوصا به واسطه پیشرانه حجیم
  • ناسازگاری پیشرانه توربو با بنزین کم کیفیت ایران

 

لکسوس RX 2017 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این شاسی بلند  در سال‌های 2017 و 2018 به دست مشتریان ایرانی رسید و واردات نسبتا محدودی داشت.

با وجود اینکه قیمت این خودرو در بازار ایران نسبت به سایر خودروها و ارزش خریدش بالا می‌باشد، اما با این حال هم از شاسی بلندهای محبوب بین خریداران است. به واسطه کیفیت ساخت بالا، دوام فنی آر ایکس مناسب ارزیابی شد اما باز هم ممکن است به دلایل مختلف مثل حساسیت زیاد پیشرانه توربو و عدم توجه صاحبان قبلی، این خودرو مشکلاتی را داشته‌باشد.

در هر حال اگر تصمیمتان برای خرید آر ایکس نسل چهارم جدی است، بهتر است به دنبال نسخه‌ای کم کارکرد و سالم باشید. در ضمن حتما از کارشناسی مجرب جهت بررسی سلامت بخش‌های مختلف، مخصوصا سیستم فنی و قیمت‌گذاری اصولی آن کمک بگیرید تا خریدی منطقی را تجربه کنید. بین تیپ‌های موجود هم تعداد اف اسپرت محدودتر است و احتمالا با نسخه‌های معمولی بیشتر رو به رو شوید.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017

 

رقیبان خودرو لکسوس RX 2017

طبق کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017خودروی ولوو XC90، پورشه ماکان، ب ام و X4 و تویوتا لندکروزر و.. از رقبای این نماینده ژاپنی هستند. در این کلاس و قیمت معمولا اکثریت نماینده‌ها وضعیت خوب و قابل قبولی دارند.

هر کدام از این گزینه‌ها مزیت‌ها و معایب مخصوص به خود را دارند که لازم است قبل از تصمیم‌گیری قطعی شرایط هر بک را به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار دهید و در نهایت طبق بودجه مالی، خواسته، مصرف و سلیقیتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس RX 2017و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  آر ایکس نسل چهارم و نسخه اف اسپرت آن از شاسی بلندهای محبوب وارداتی در بازار خرید و فروش هستند و با وجود واردات نسبتا محدود  هم بازارشان رونق دارد. بهتر است قبل از اقدام به خرید به واسطه سفارشی بودن برخی آپشن‌های رفاهی و ایمنی و تنوع تیپی و ظاهری با انواع آر ایکس 2017 و 2018 به طور کامل آشنا باشید تا در نهایت بهترین گزینه در بازار را خریداری کنید.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)