برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو لکسوس NX هیبرید و نسخه اف اسپرت آن با تمام جزئیات

لکسوس ان ایکس شاسی بلند ساخت کمپانی ژاپنی لکسوس می‌باشد که از سال 2015 توسط ایرتویا به ایران رسید. این محصول در انواع 200 توربو و 300 هیبرید وارد شد که هر کدام علاوه بر نسخه‌های معمولی نسخه‌های اف اسپرت هم داشتند.
0 تومان
i h

 

لکسوس ان ایکس شاسی بلند ساخت کمپانی ژاپنی لکسوس می‌باشد که از سال 2015 توسط ایرتویا به ایران رسید. این محصول در انواع 200 توربو و 300 هیبرید وارد شد که هر کدام علاوه بر نسخه‌های معمولی نسخه‌های اف اسپرت هم داشتند. در این مقاله به بررسی انواع  300 هیبرید و تیپ اف اسپرت آن خواهیم پرداخت. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبریددر قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس NX  هیبرید 

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس NX  هیبرید 

ان ایکس از شاسی بلندهای شهری ساخت لکسوس می‌باشد و پلتفرمی مشترک با تویوتا راوفور دارد. این خودرو در سال 2014 اولین نسلش به بازار جهانی عرضه شد و ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، در سال 2015 آن را به کشورمان وارد نمود. در بازار جهانی تنوع زیادی در تیپ بندی و سیستم‌های فنی ان ایکس وجود دارد و از بین آن‌ها ایرتویا دو سیستم فنی و به عبارت بهتر 4 تیپ را وارد نمود.

ان ایکس‌های موجود در بازار ایران به دو دسته 200 توربو و 300 هیبرید تقسیم می‌شوند. هر کدام از آن‌ها نسخه اف اسپرت هم دارند که شرایطشان کمی متفاوت‌تر و مسابقه‌ای‌تر است. این محصول به واسطه ظاهر خاص، به روز و فانتزی‌ای که دارد و با توجه به اینکه تجهیزات فنی، رفاهی و ایمنی آن هم قابل قبول هستند توانست نظر مشتریان را به خود جلب کند و فروش موفقی را به ارمغان بیاورد. در این مقاله به بررسی مدل 300 هیبرید و نسخه اف اسپرت آن می‌پردازیم و مزایا و معایب آن را معرفی می‌کنیم.

اف اسپرت

ان ایکس اف اسپرت طبق کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید ، جلوپنجره مشبک، تعلیق اسپرت، سقف پانوراما، صندلی اسپرت و یک حالت رانندگی بیشتر (اسپرت پلاس) دارد و به همین واسطه از نسخه معمولی‌اش متمایز می‌شود. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق هر بخش و تفاوت نسخه‌های موجود خواهیم پرداخت.

  کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس NX  هیبرید 

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس NX 300  

نماینده‌های لکسوس حتی در دهه 80 هم از نظر امکاناتی شرایط خوبی داشتند، پس از محصولات جدیدتر توقع می‌رود که این استاندارد بالا را حفظ کرده‌باشند. ان ایکس 200 در بخش امکانات رفاهی و ایمنی شرایط خوبی دارد و خریداران را راضی نگه می‌دارد. البته حین خرید نسخه‌های دست دوم با توجه به اینکه برخی آپشن‌های ارائه‌شده به شکل سفارشی بودند، بهتر است دقت داشته‌باشید که خودروی خریداری‌شده لیستی کامل داشته‌باشد.

نسخه‌های فول آپشنی در بازار موجودند که در بازار داخلی به 9 کلید معروف می‌باشند. در این نسخه‌ها علاوه بر کلیدهای تنظیم نور صفحه کیلومتر و کلید ریست کیلومتر ، کلیدهای صندلی‌های تاشو برقی عقب نیز تعبیه شدند و حین خرید بهتر است اول این موارد را بررسی و خریداری کنید.

لکسوس ان ایکس   توسط  مؤسسه استاندارد و ایمنی اروپا یا همان EURO NCAP بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را از هر دو دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، سنسورهای مختلف، دوربین عقب، کروز کنترل هوشمند، رادارهای متنوع و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس  NX 300  

نوع جعبه دنده

6 دنده اتومات

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک – مموری آینه

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب   – سنسور فشار باد تایر – رادار تصادف از جلو و عقب (سفارشی) – رادار نقطه کور 0سفارشی) – رادار تغییر بالین (سفارشی) – سنسور 360 درجه پارک (سفارشی)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش – کنترل ایستایی در سربالایی  

تعلیق اسپرت در مدل اف اسپرت

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV 

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به   14 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson - هندزفری - تنظیم هوشمند بلندی صدا – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - DVD - MP3 -iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور  7 اینچی – دارای نویگیشن – دوربین دید  عقب   -   تاچ پد - نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر – مجهز به هدآپ – دوربین جانبی و 360 (سفارشی)

کیسه هوا

مجموعا 10 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو و عقب – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل  اتومات دوگانه    - دریچه تهویه عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو  زنون  (چراغ LED: سفارشی)-  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ دید در روز – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها  -  نور بالا اتومات (سفارشی) - چراغ بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

صندلی‌های کامفورت تنظیم 10 حالته صندلی راننده و 8 حالته سرنشین کناری – تنظیم برقی گودی کمر در 4 جهت – مموری 3 حالته صندلی راننده – مجهز به گرمکن و سردکن – دارای روکش چرم  مصنوعی  – کول باکس – خروجی 12 ولت – شارژر وایرلس

صندلی اسپرت  در مدل اف اسپرت

پدال آلومینیومی اف اسپرت

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  تاشو دوتکه - (تاشو دوتکه برقی: سفارشی) -  دارای روکش چرمی – پشت سری فعال -    مجهز به ایزوفیکس صندلی  

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی -  ترمز پارک برقی - اتوهلد

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای کروز کنترل هوشمند – انواع دوربین – سیستم هوشمند پیشگیری از تصادف – رانندگی  3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت) – رانندگی اسپرت پلاس  در مدل اف اسپرت -  قابلیت کنترل سیستم های خودرو از طریق موبایل -  سیستم کمکی پارک

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی – مجهز به گرمکن فرمان (سفارشی)

کروز کنترل

دارد ( هوشمند و همراه با رادار سفارشی)

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

سیستم سقف

سانروف دارد

سقف پانوراما  در مدل اف اسپرت

 بررسی شرایط و امکانات لکسوس ان ایکس هیبرید

بررسی شرایط و امکانات لکسوس ان ایکس هیبرید

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس شاسی بلند جمع و جور قرارگرفته و طراحی‌ای موتور جلو – چهارچرخ متحرک دارد که قفل الکترونیک به صورت سفارشی روی آن نصب‌شده است. در کاپوت آن هم موتوری الکتریکی در حال فعالیت است.

حذف موتور توربوشارژ، گیربکس cvt الکتریکی، کم حجم شدن پیشرانه و اضافه‌شدن دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب و همچنین یک موتورالکتریکی در نقش ژنراتور (برای استارت پیشرانه و شارژ باتری‌ها) از تفاوت‌های NX 300h با مدل 200t می‌باشد.

این پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر به همراه موتور الکتریمی قادر به تولید 194 اسب بخار قدرت و حداکثر 210 نیوتون متر گشتاور می‌باشند. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای انتقال قدرت خودکار پیوسته و 6 سرعته به هر چهار چرخ اتومبیل منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید  با این سیستم حداکثر سرعت 179 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 9.1  ثانیه گزارش می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی هم به ازای هر 100 کیلومتر، 5.2 لیتر می‌باشد. مصرف سوخت کم و مناسب از ویژگی‌های مهم خودروهای هیبرید است.

تجربه رانندگی

سیستم تعلیق ان ایکس خشک است و شاید تعلیق اسپرت آن برای جوانان مشکلی ایجاد نکند ولی ممکن است به مذاق برخی خانواده‌ها خوش نیاید و در مسیرهای ناهموار و سرعت بالا، کوبش‌های ایجادشده برایشان آزاردهنده باشد. آپشن هیبریدی بودن باعث کمتر مصرف کردن  حدودا 2.5 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر نسبت به مدل توربوشارژ می‌شود.

این خودرو در مدل‌های معمولی سه حالت رانندگی دارد که با توجه به شرایط و خواسته‌راننده می‌تواند حالت متفاوتی استفاده شود. در انواع اف اسپرت حالتی به عنوان اسپرت پلاس اضافه می‌شود که برای جوانان جذاب‌تر است و می‌توان در صورت علاقه از آن هم استفاده کرد. لازم به ذکر است ان ایکس با وجود دو دیفرانسیل بودن قابلیت آفرود خاصی ندارد.

در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس ان ایکس را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس NX  هیبرید 

نوع بدنه

C Segment

حجم موتور

2494 سی سی

نوع موتور

هیبرید

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دو دیفرانسیل - (قفل الکترونیکی: سفارشی)

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی  

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

194 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه ( موتور برقی و بنزینی )

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

210 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

130.3 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

پاشش مستقیم سوخت

ظرفیت باک

60 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته- 6 دنده  جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده  

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده  

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

مستقل – جناقی دوگانه با فنر

حداکثر سرعت

179 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

9.1 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

5.2  لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 6

 کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید  از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

ان ایکس از امضای جدید لکسوس بهره می‌برد ظاهری به روز و جدی دارد. این شاسی بلند در تمامی بخش‌هایش خطوطی تیز و شکسته دارد که در مجموع به تهاجمی‌تر نشان دادن آن کمک ویژه‌ای می‌کند و جسارت را به نمایش می‌گذارد. مدل اف اسپرت هم در برخی بخش‌ها تفاوت دارد که به آن می‌پردازیم.

در نمای جلو دو چراغ با گرافیک مدرن و گوشه‌های کشیده­در اطراف به چشم می‌خورد.  چراغ‌های ال ای دی دید در روز به شکل تیک زیر این چراغ‌ها قرار گرفته‌است. در میان جلو پنجره و هواکش بخشی یک تکه را تشکیل می‌دهند که با قاب و خطوط پهن کرومی تزئین‌شده است و حالتی تهاجمی دارد. البته بخش پایینی طراحی مشبک و پنجره‌ای دارد. در میان این بخش علاوه بر لوگوی لکسوس پلاک هم نصب می‌شود.

بخشی نسبتا نازک و مشکی رنگ پایین این نما وجود دارد و در اطراف مه شکن‌های خطی را شاهد هستیم. مطمئنا می‌توان استفاده از خطوط تیز و انواع حجم‌دهی‌ها را از نقاط قوت ان ایکس به حساب آورد و گفت تاثیر به سزایی در طراحی آن دارد.

نمای جانبی

در این نما خط یک خط انحنا دارد بالای دستگیره‌ها و حجمی منفی پایین درب‌ها به عضلانی نشان دادن ان ایکس کمک می‌کند. قاب شیشه‌ها کرومی و دستگیره‌ها همرنگ بدنه است و آینه‌های جانبی فرمی متفاوت و دو تکه دارند. رینگ‌های 18 اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید طراحی مناسبی دارند و سایزشان با بدنه و سایر بخش‌ها به خوبی هماهنگ است. به طور استاندارد برای ان ایکس از رینگ‌های آلیاژی استفاده میشد اما رینگ‌های کرومی هم به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت.

نمای عقب

در نمای عقب فرم چراغ‌ها به روز و مدرن است و از زوایای شکسته‌ی متعددی در شکل‌دهی آن استفاده‌شده است. روی درب صندوق پلاک در فضایی تورفته قرار می‌گیرد که بالایش نواری کرومی قرار دارد و لوگو و اسم خودرو هم در این بخش تعبیه شدند. در سپر دیفیوزری را شاهد هستیم که در اطرافش علاوه بر دو مه شکن خطی و افقی دو سر لوله اگزوز چهار وجهی را نیز جای می‌دهد. مشخصا این نما هم از خطوط تیز و شکسته‌ی ان ایکس بی بهره نمانده‌است.

اف اسپرت

اولین و مشخص‌ترین تفاوت انواع اف اسپرت با عادی، طراحی جلوپنجره آن‌ها می‌باشد که به جای خطوط پهن و افقی از طراحی مشبک و یکدست استفاده‌شده و هماهنگی بیشتری هم با سایر بخش‌ها دارد. دیگر تفاوت دارا بودن نسخه‌های اف اسپرت به سقف پانوراما می‌باشد. سایر تفاوت‌ها در تجهیزات و بخش داخلی خلاصه می‌شود.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس NX  300  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس NX   هیبرید 

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول  (AZ10)

وزن خالص

 1905 کیلوگرم 

طول

4630 میلی متر

عرض

1845 میلی متر

ارتفاع

1645 میلی متر

فاصله محورها

2660 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

225/60R18

(رینگ آلیاژی: استاندارد) - (رینگ 18 اینچ کرومی: سفارشی)

  ظاهر خودروی  لکسوس NX هیبرید

                   ظاهر خودروی لکسوس NX هیبرید  

طراحی بدنه لکسوس ان ایکس نسخه اف اسپرت

 

طراحی بدنه لکسوس ان ایکس نسخه اف اسپرت

 

کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید از نظر طراحی داخلی

طراحی داخلی این خودرو در عین حال که به روز است اما هنوز هم ردپایی از طراحی کلاسیک را در خود دارد. در کابین هم از خطوط شکسته و تیز استفاده می­شود و هم برخی بخش­ها از خطوط صاف و ساده و بدون انحنا تشکیل­شده است. اما به طور کلی سفر در این کابین لذت بخش خواهد بود و امکانات رفاهی متنوع راحتی شما را دوچندان خواهد کرد.

کنسول میانی تورفتگی و برآمدگی‌هایی دارد که علاوه بر بهبود دسترسی، بخش‌های مختلف را از هم جدا می‌کند. در بالاترین بخش مانیتوری رنگی را شاهد هستیم و پایین‌تر دو دریچه هوایی مستطیلی قرار می‌گیرد. پایین دریچه‌ها ساعتی آنالوگ در میان و دو نمایشگر کوچک در اطراف هستند. پایین آن‌ها هم دکمه‌های متعددی را شاهد هستیم که کمی حالت کلاسیک دارند اما چینششان خوب و مرتب است. در بخش پایین که کمی تورفتگی دارد سیستم صورت قرار می‌گیرد و سپس هم چند دکمه برای سیستم‌های کمک راننده تعبیه‌شده است.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگوی لکسوس و انواع دکمه‌های کنترلی جای‌گذاری شدند. پنل کیلومترشمار هم از چهار بخش دایره‌ای عقربه‌ای و نمایشگری درمیانشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود. با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید استفاده از بخش‌های فلزی در قسمت‌های مختلف کابین مانند فرمان، لیور دنده، داشبورد، کنسول میانی و... تاثیر خوبی در اسپرت‌تر شدن فضا دارد.

صندلی‌های این سدان شاسی بلند راحت هستند و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. با وجود قوس‌دار بودن صندلی‌ها، فضا کمی افزایش می‌یابد و سرنشینان راحت‌تر خواهند بود و امکانات رفاهی هم در این راحتی موثر است. صندوق عقب هم فضای خوبی را برای یک خانواده و وسایل آن‌ها حین سفر فراهم می‌کند.

مدل اف اسپرت

این مدل به جای صندلی‌های کامفورت از صندلی‌های اسپرت بهره می‌برد و معمولا رنگ روکش چرمی و تریم داخلی  متفاوت می‌باشد.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس NX  هیبرید

طراحی داخلی خوردو  لکسوس NX  هیبرید 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس ان ایکس  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی و کیفیت ساخت بالا
  • برند معتبر
  • تجهیزات رفاهی متنوع و کامل
  • پیشرانه مشترک با کمری هیبرید
  • مجهز به شارژر وایرلس
  • ظاهر و کابین جذاب
  • بازار خرید و فروش پررونق
  • مصرف سوخت کم

معایب :

  • پیچیدگی فنی  سیستم هیبریدی
  • فرمان پذیری کمتر نسبت به رقبا
  • قیمت کمی بالا در نسخه‌های کارکرده

 

لکسوس NX 300   بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس NX   هیبرید مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این شاسی بلند در نسخه‌های مختلفش بین سال 2015 تا 2017 به دست مشتریان ایرانی رسید.

با توجه به اینکه در حال حاضر ان ایکس‌های موجود در بازار کارکرده هستند، بحث این بخش سر این نیست که ان ایکس خوب است یا نه؟ چون مشخصا خودرویی پرقدرت و مجهز می‌باشد. بحث سر این است که آیا نسخه‌های کارکرده موجود ارزش خرید دارند یا نه؟ با توجه به پیچیدگی فنی انواع هیبریدی و جا نیفتادن این سیستم در ایران و در نتیجه مشکل بودن نگه‌داری و تعمیرات آن، بهتر است در صورت خرید انواع کارکرده، به سراغ مدل‌های کم کارکرد و سالم بروید.

در هر حال بهتر است دقت زیادی حین خرید داشته‌باشید و هم از سلامت و قیمت گذاری صحیح ال اس مطمئن شوید و هم اینکه از بین تیپ‌ها و نسخه‌های مختلف بهترین گزینه را برای خودتان برگزینید. داشتن ان ایکس در حال حاضر با طراحی جذابش می‌تواند توجه بسیاری را به سمت شما جلب کند و سفر دل‌نشینی را برایتان به ارمغان آورد.

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید 

 

رقیبان خودرو لکسوس NX  هیبرید 

اگر در کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید بخواهیم آن را با نمونه‌های هم کلاس و بدون توجه به سیستم فنی قیاس کنیم، می‌توانیم رقبایی من جمله ب ام و X3 و X4، لکسوس RX 200T، پورشه ماکان،آئودی Q5، اینفینیتی (Infiniti) مدل 30QX، لینکلن (Lincoln) مدل MKC و مرسدس بنز کلاس GLAو... را نام ببریم. در این بین مرسدس بنز را به واسطه کیفیت ساخت بالای آلمانی‌ها می‌توان رقیبی جدی به حساب اورد.

اما اگر قیاس ما بر اساس هیبریدی بودن باشد، خودرویی مانند تویوتا CHR هیبرید می‌تواند از گزینه‌های پیش روی شما باشد. تویوتا سی اچ آر  از نظر سبک طراحی مدلی متفاوت دارد و ممکن است به چشم همه افراد جامعه جذاب نیاید و مخاطبین خاصی به خرید آن اقدام کنند. البته این نماینده تویوتا ایمنی بالا، امکانات متنوع و مصرف سوخت پایینی دارد. لکسوس ان ایکس هیبرید از لحاظ طراحی عامه‌پسندتر است و رانندگی نرم، فضای داخلی راحت‌تر و امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری را به خریدارانش عرضه می‌دارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  ان ایکس از شاسی بندهای جذاب و دوست داشتنی بازار ایران می‌باشد که خرید و فروش نسبتا پررونقی دارد و حتی فروشش از نسخه توربو هم کمی بهتر بوده‌است. اگر شما هم از نظر بودجه مالی مشکلی ندارید و می‌توانید نسخه‌های کم کارکرد آن را خریداری کنید، بی‌شک با تجهیزات رفاهی و ایمنی آن سفری خوشایند و مطمئن خواهید داشت. هم‌چنین جوانان می‌توانند با خرید مدل‌های اف اسپرت از شرایط جوان پسندانه آن لذت بیشتری ببرند.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

لکسوس ان ایکس شاسی بلند ساخت کمپانی ژاپنی لکسوس می‌باشد که از سال 2015 توسط ایرتویا به ایران رسید. این محصول در انواع 200 توربو و 300 هیبرید وارد شد که هر کدام علاوه بر نسخه‌های معمولی نسخه‌های اف اسپرت هم داشتند. در این مقاله به بررسی انواع  300 هیبرید و تیپ اف اسپرت آن خواهیم پرداخت. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبریددر قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس NX  هیبرید 

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس NX  هیبرید 

ان ایکس از شاسی بلندهای شهری ساخت لکسوس می‌باشد و پلتفرمی مشترک با تویوتا راوفور دارد. این خودرو در سال 2014 اولین نسلش به بازار جهانی عرضه شد و ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، در سال 2015 آن را به کشورمان وارد نمود. در بازار جهانی تنوع زیادی در تیپ بندی و سیستم‌های فنی ان ایکس وجود دارد و از بین آن‌ها ایرتویا دو سیستم فنی و به عبارت بهتر 4 تیپ را وارد نمود.

ان ایکس‌های موجود در بازار ایران به دو دسته 200 توربو و 300 هیبرید تقسیم می‌شوند. هر کدام از آن‌ها نسخه اف اسپرت هم دارند که شرایطشان کمی متفاوت‌تر و مسابقه‌ای‌تر است. این محصول به واسطه ظاهر خاص، به روز و فانتزی‌ای که دارد و با توجه به اینکه تجهیزات فنی، رفاهی و ایمنی آن هم قابل قبول هستند توانست نظر مشتریان را به خود جلب کند و فروش موفقی را به ارمغان بیاورد. در این مقاله به بررسی مدل 300 هیبرید و نسخه اف اسپرت آن می‌پردازیم و مزایا و معایب آن را معرفی می‌کنیم.

اف اسپرت

ان ایکس اف اسپرت طبق کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید ، جلوپنجره مشبک، تعلیق اسپرت، سقف پانوراما، صندلی اسپرت و یک حالت رانندگی بیشتر (اسپرت پلاس) دارد و به همین واسطه از نسخه معمولی‌اش متمایز می‌شود. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق هر بخش و تفاوت نسخه‌های موجود خواهیم پرداخت.

  کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس NX  هیبرید 

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس NX 300  

نماینده‌های لکسوس حتی در دهه 80 هم از نظر امکاناتی شرایط خوبی داشتند، پس از محصولات جدیدتر توقع می‌رود که این استاندارد بالا را حفظ کرده‌باشند. ان ایکس 200 در بخش امکانات رفاهی و ایمنی شرایط خوبی دارد و خریداران را راضی نگه می‌دارد. البته حین خرید نسخه‌های دست دوم با توجه به اینکه برخی آپشن‌های ارائه‌شده به شکل سفارشی بودند، بهتر است دقت داشته‌باشید که خودروی خریداری‌شده لیستی کامل داشته‌باشد.

نسخه‌های فول آپشنی در بازار موجودند که در بازار داخلی به 9 کلید معروف می‌باشند. در این نسخه‌ها علاوه بر کلیدهای تنظیم نور صفحه کیلومتر و کلید ریست کیلومتر ، کلیدهای صندلی‌های تاشو برقی عقب نیز تعبیه شدند و حین خرید بهتر است اول این موارد را بررسی و خریداری کنید.

لکسوس ان ایکس   توسط  مؤسسه استاندارد و ایمنی اروپا یا همان EURO NCAP بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را از هر دو دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، سنسورهای مختلف، دوربین عقب، کروز کنترل هوشمند، رادارهای متنوع و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس  NX 300  

نوع جعبه دنده

6 دنده اتومات

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک – مموری آینه

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب   – سنسور فشار باد تایر – رادار تصادف از جلو و عقب (سفارشی) – رادار نقطه کور 0سفارشی) – رادار تغییر بالین (سفارشی) – سنسور 360 درجه پارک (سفارشی)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش – کنترل ایستایی در سربالایی  

تعلیق اسپرت در مدل اف اسپرت

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV 

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به   14 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson - هندزفری - تنظیم هوشمند بلندی صدا – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - DVD - MP3 -iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور  7 اینچی – دارای نویگیشن – دوربین دید  عقب   -   تاچ پد - نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر – مجهز به هدآپ – دوربین جانبی و 360 (سفارشی)

کیسه هوا

مجموعا 10 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو و عقب – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل  اتومات دوگانه    - دریچه تهویه عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو  زنون  (چراغ LED: سفارشی)-  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ دید در روز – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها  -  نور بالا اتومات (سفارشی) - چراغ بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

صندلی‌های کامفورت تنظیم 10 حالته صندلی راننده و 8 حالته سرنشین کناری – تنظیم برقی گودی کمر در 4 جهت – مموری 3 حالته صندلی راننده – مجهز به گرمکن و سردکن – دارای روکش چرم  مصنوعی  – کول باکس – خروجی 12 ولت – شارژر وایرلس

صندلی اسپرت  در مدل اف اسپرت

پدال آلومینیومی اف اسپرت

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  تاشو دوتکه - (تاشو دوتکه برقی: سفارشی) -  دارای روکش چرمی – پشت سری فعال -    مجهز به ایزوفیکس صندلی  

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی -  ترمز پارک برقی - اتوهلد

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای کروز کنترل هوشمند – انواع دوربین – سیستم هوشمند پیشگیری از تصادف – رانندگی  3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت) – رانندگی اسپرت پلاس  در مدل اف اسپرت -  قابلیت کنترل سیستم های خودرو از طریق موبایل -  سیستم کمکی پارک

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی – مجهز به گرمکن فرمان (سفارشی)

کروز کنترل

دارد ( هوشمند و همراه با رادار سفارشی)

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

سیستم سقف

سانروف دارد

سقف پانوراما  در مدل اف اسپرت

 بررسی شرایط و امکانات لکسوس ان ایکس هیبرید

بررسی شرایط و امکانات لکسوس ان ایکس هیبرید

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس شاسی بلند جمع و جور قرارگرفته و طراحی‌ای موتور جلو – چهارچرخ متحرک دارد که قفل الکترونیک به صورت سفارشی روی آن نصب‌شده است. در کاپوت آن هم موتوری الکتریکی در حال فعالیت است.

حذف موتور توربوشارژ، گیربکس cvt الکتریکی، کم حجم شدن پیشرانه و اضافه‌شدن دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب و همچنین یک موتورالکتریکی در نقش ژنراتور (برای استارت پیشرانه و شارژ باتری‌ها) از تفاوت‌های NX 300h با مدل 200t می‌باشد.

این پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر به همراه موتور الکتریمی قادر به تولید 194 اسب بخار قدرت و حداکثر 210 نیوتون متر گشتاور می‌باشند. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای انتقال قدرت خودکار پیوسته و 6 سرعته به هر چهار چرخ اتومبیل منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید  با این سیستم حداکثر سرعت 179 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 9.1  ثانیه گزارش می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی هم به ازای هر 100 کیلومتر، 5.2 لیتر می‌باشد. مصرف سوخت کم و مناسب از ویژگی‌های مهم خودروهای هیبرید است.

تجربه رانندگی

سیستم تعلیق ان ایکس خشک است و شاید تعلیق اسپرت آن برای جوانان مشکلی ایجاد نکند ولی ممکن است به مذاق برخی خانواده‌ها خوش نیاید و در مسیرهای ناهموار و سرعت بالا، کوبش‌های ایجادشده برایشان آزاردهنده باشد. آپشن هیبریدی بودن باعث کمتر مصرف کردن  حدودا 2.5 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر نسبت به مدل توربوشارژ می‌شود.

این خودرو در مدل‌های معمولی سه حالت رانندگی دارد که با توجه به شرایط و خواسته‌راننده می‌تواند حالت متفاوتی استفاده شود. در انواع اف اسپرت حالتی به عنوان اسپرت پلاس اضافه می‌شود که برای جوانان جذاب‌تر است و می‌توان در صورت علاقه از آن هم استفاده کرد. لازم به ذکر است ان ایکس با وجود دو دیفرانسیل بودن قابلیت آفرود خاصی ندارد.

در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس ان ایکس را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس NX  هیبرید 

نوع بدنه

C Segment

حجم موتور

2494 سی سی

نوع موتور

هیبرید

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دو دیفرانسیل - (قفل الکترونیکی: سفارشی)

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی  

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

194 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه ( موتور برقی و بنزینی )

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

210 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

130.3 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

پاشش مستقیم سوخت

ظرفیت باک

60 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته- 6 دنده  جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده  

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده  

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

مستقل – جناقی دوگانه با فنر

حداکثر سرعت

179 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

9.1 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

5.2  لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 6

 کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید  از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

ان ایکس از امضای جدید لکسوس بهره می‌برد ظاهری به روز و جدی دارد. این شاسی بلند در تمامی بخش‌هایش خطوطی تیز و شکسته دارد که در مجموع به تهاجمی‌تر نشان دادن آن کمک ویژه‌ای می‌کند و جسارت را به نمایش می‌گذارد. مدل اف اسپرت هم در برخی بخش‌ها تفاوت دارد که به آن می‌پردازیم.

در نمای جلو دو چراغ با گرافیک مدرن و گوشه‌های کشیده­در اطراف به چشم می‌خورد.  چراغ‌های ال ای دی دید در روز به شکل تیک زیر این چراغ‌ها قرار گرفته‌است. در میان جلو پنجره و هواکش بخشی یک تکه را تشکیل می‌دهند که با قاب و خطوط پهن کرومی تزئین‌شده است و حالتی تهاجمی دارد. البته بخش پایینی طراحی مشبک و پنجره‌ای دارد. در میان این بخش علاوه بر لوگوی لکسوس پلاک هم نصب می‌شود.

بخشی نسبتا نازک و مشکی رنگ پایین این نما وجود دارد و در اطراف مه شکن‌های خطی را شاهد هستیم. مطمئنا می‌توان استفاده از خطوط تیز و انواع حجم‌دهی‌ها را از نقاط قوت ان ایکس به حساب آورد و گفت تاثیر به سزایی در طراحی آن دارد.

نمای جانبی

در این نما خط یک خط انحنا دارد بالای دستگیره‌ها و حجمی منفی پایین درب‌ها به عضلانی نشان دادن ان ایکس کمک می‌کند. قاب شیشه‌ها کرومی و دستگیره‌ها همرنگ بدنه است و آینه‌های جانبی فرمی متفاوت و دو تکه دارند. رینگ‌های 18 اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید طراحی مناسبی دارند و سایزشان با بدنه و سایر بخش‌ها به خوبی هماهنگ است. به طور استاندارد برای ان ایکس از رینگ‌های آلیاژی استفاده میشد اما رینگ‌های کرومی هم به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت.

نمای عقب

در نمای عقب فرم چراغ‌ها به روز و مدرن است و از زوایای شکسته‌ی متعددی در شکل‌دهی آن استفاده‌شده است. روی درب صندوق پلاک در فضایی تورفته قرار می‌گیرد که بالایش نواری کرومی قرار دارد و لوگو و اسم خودرو هم در این بخش تعبیه شدند. در سپر دیفیوزری را شاهد هستیم که در اطرافش علاوه بر دو مه شکن خطی و افقی دو سر لوله اگزوز چهار وجهی را نیز جای می‌دهد. مشخصا این نما هم از خطوط تیز و شکسته‌ی ان ایکس بی بهره نمانده‌است.

اف اسپرت

اولین و مشخص‌ترین تفاوت انواع اف اسپرت با عادی، طراحی جلوپنجره آن‌ها می‌باشد که به جای خطوط پهن و افقی از طراحی مشبک و یکدست استفاده‌شده و هماهنگی بیشتری هم با سایر بخش‌ها دارد. دیگر تفاوت دارا بودن نسخه‌های اف اسپرت به سقف پانوراما می‌باشد. سایر تفاوت‌ها در تجهیزات و بخش داخلی خلاصه می‌شود.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس NX  300  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس NX   هیبرید 

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول  (AZ10)

وزن خالص

 1905 کیلوگرم 

طول

4630 میلی متر

عرض

1845 میلی متر

ارتفاع

1645 میلی متر

فاصله محورها

2660 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

225/60R18

(رینگ آلیاژی: استاندارد) - (رینگ 18 اینچ کرومی: سفارشی)

  ظاهر خودروی  لکسوس NX هیبرید

                   ظاهر خودروی لکسوس NX هیبرید  

طراحی بدنه لکسوس ان ایکس نسخه اف اسپرت

 

طراحی بدنه لکسوس ان ایکس نسخه اف اسپرت

 

کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید از نظر طراحی داخلی

طراحی داخلی این خودرو در عین حال که به روز است اما هنوز هم ردپایی از طراحی کلاسیک را در خود دارد. در کابین هم از خطوط شکسته و تیز استفاده می­شود و هم برخی بخش­ها از خطوط صاف و ساده و بدون انحنا تشکیل­شده است. اما به طور کلی سفر در این کابین لذت بخش خواهد بود و امکانات رفاهی متنوع راحتی شما را دوچندان خواهد کرد.

کنسول میانی تورفتگی و برآمدگی‌هایی دارد که علاوه بر بهبود دسترسی، بخش‌های مختلف را از هم جدا می‌کند. در بالاترین بخش مانیتوری رنگی را شاهد هستیم و پایین‌تر دو دریچه هوایی مستطیلی قرار می‌گیرد. پایین دریچه‌ها ساعتی آنالوگ در میان و دو نمایشگر کوچک در اطراف هستند. پایین آن‌ها هم دکمه‌های متعددی را شاهد هستیم که کمی حالت کلاسیک دارند اما چینششان خوب و مرتب است. در بخش پایین که کمی تورفتگی دارد سیستم صورت قرار می‌گیرد و سپس هم چند دکمه برای سیستم‌های کمک راننده تعبیه‌شده است.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگوی لکسوس و انواع دکمه‌های کنترلی جای‌گذاری شدند. پنل کیلومترشمار هم از چهار بخش دایره‌ای عقربه‌ای و نمایشگری درمیانشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود. با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید استفاده از بخش‌های فلزی در قسمت‌های مختلف کابین مانند فرمان، لیور دنده، داشبورد، کنسول میانی و... تاثیر خوبی در اسپرت‌تر شدن فضا دارد.

صندلی‌های این سدان شاسی بلند راحت هستند و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. با وجود قوس‌دار بودن صندلی‌ها، فضا کمی افزایش می‌یابد و سرنشینان راحت‌تر خواهند بود و امکانات رفاهی هم در این راحتی موثر است. صندوق عقب هم فضای خوبی را برای یک خانواده و وسایل آن‌ها حین سفر فراهم می‌کند.

مدل اف اسپرت

این مدل به جای صندلی‌های کامفورت از صندلی‌های اسپرت بهره می‌برد و معمولا رنگ روکش چرمی و تریم داخلی  متفاوت می‌باشد.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس NX  هیبرید

طراحی داخلی خوردو  لکسوس NX  هیبرید 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس ان ایکس  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی و کیفیت ساخت بالا
  • برند معتبر
  • تجهیزات رفاهی متنوع و کامل
  • پیشرانه مشترک با کمری هیبرید
  • مجهز به شارژر وایرلس
  • ظاهر و کابین جذاب
  • بازار خرید و فروش پررونق
  • مصرف سوخت کم

معایب :

  • پیچیدگی فنی  سیستم هیبریدی
  • فرمان پذیری کمتر نسبت به رقبا
  • قیمت کمی بالا در نسخه‌های کارکرده

 

لکسوس NX 300   بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس NX   هیبرید مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این شاسی بلند در نسخه‌های مختلفش بین سال 2015 تا 2017 به دست مشتریان ایرانی رسید.

با توجه به اینکه در حال حاضر ان ایکس‌های موجود در بازار کارکرده هستند، بحث این بخش سر این نیست که ان ایکس خوب است یا نه؟ چون مشخصا خودرویی پرقدرت و مجهز می‌باشد. بحث سر این است که آیا نسخه‌های کارکرده موجود ارزش خرید دارند یا نه؟ با توجه به پیچیدگی فنی انواع هیبریدی و جا نیفتادن این سیستم در ایران و در نتیجه مشکل بودن نگه‌داری و تعمیرات آن، بهتر است در صورت خرید انواع کارکرده، به سراغ مدل‌های کم کارکرد و سالم بروید.

در هر حال بهتر است دقت زیادی حین خرید داشته‌باشید و هم از سلامت و قیمت گذاری صحیح ال اس مطمئن شوید و هم اینکه از بین تیپ‌ها و نسخه‌های مختلف بهترین گزینه را برای خودتان برگزینید. داشتن ان ایکس در حال حاضر با طراحی جذابش می‌تواند توجه بسیاری را به سمت شما جلب کند و سفر دل‌نشینی را برایتان به ارمغان آورد.

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید 

 

رقیبان خودرو لکسوس NX  هیبرید 

اگر در کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید بخواهیم آن را با نمونه‌های هم کلاس و بدون توجه به سیستم فنی قیاس کنیم، می‌توانیم رقبایی من جمله ب ام و X3 و X4، لکسوس RX 200T، پورشه ماکان،آئودی Q5، اینفینیتی (Infiniti) مدل 30QX، لینکلن (Lincoln) مدل MKC و مرسدس بنز کلاس GLAو... را نام ببریم. در این بین مرسدس بنز را به واسطه کیفیت ساخت بالای آلمانی‌ها می‌توان رقیبی جدی به حساب اورد.

اما اگر قیاس ما بر اساس هیبریدی بودن باشد، خودرویی مانند تویوتا CHR هیبرید می‌تواند از گزینه‌های پیش روی شما باشد. تویوتا سی اچ آر  از نظر سبک طراحی مدلی متفاوت دارد و ممکن است به چشم همه افراد جامعه جذاب نیاید و مخاطبین خاصی به خرید آن اقدام کنند. البته این نماینده تویوتا ایمنی بالا، امکانات متنوع و مصرف سوخت پایینی دارد. لکسوس ان ایکس هیبرید از لحاظ طراحی عامه‌پسندتر است و رانندگی نرم، فضای داخلی راحت‌تر و امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری را به خریدارانش عرضه می‌دارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس NX  هیبرید و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  ان ایکس از شاسی بندهای جذاب و دوست داشتنی بازار ایران می‌باشد که خرید و فروش نسبتا پررونقی دارد و حتی فروشش از نسخه توربو هم کمی بهتر بوده‌است. اگر شما هم از نظر بودجه مالی مشکلی ندارید و می‌توانید نسخه‌های کم کارکرد آن را خریداری کنید، بی‌شک با تجهیزات رفاهی و ایمنی آن سفری خوشایند و مطمئن خواهید داشت. هم‌چنین جوانان می‌توانند با خرید مدل‌های اف اسپرت از شرایط جوان پسندانه آن لذت بیشتری ببرند.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)