برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو لکسوس LX570 با تمام جزئیات

لکسوس LX570 یک خودرو شاسی بلند در کلاس SUVهای بزرگ می‌باشد که بر اساس پلتفرم تویوتا لندکروز ساخته¬شده است. این خودرو عظیم جثه موتوری قدرتمند دارد و برای آفرود مناسب ترین طراحی را دارا می‌باشد.
0 تومان
i h

 

لکسوس  LX570 یک خودرو شاسی بلند در کلاس SUVهای بزرگ می‌باشد که بر اساس پلتفرم تویوتا لندکروز ساخته­شده است. این خودرو عظیم جثه موتوری قدرتمند دارد و برای آفرود مناسب­ترین طراحی را دارا می‌باشد. این خودرو تنها از سال 2012 تا 2013 به بازار کشور وارد شد.  در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس LX570در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو لکسوس LX570

شرکت لکسوس یک کمپانی خودروسازی ژاپنی است که فعالیتش در حوزه­ی طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکس شرکت تویوتا را برعهده دارد. این شرکت در سال 1989 توسط مدیرعامل وقت تویوتا، در ایالات متحده­ آمریکا تاسیس شد.   در حال حاضر کمپانی لکسوس با تولید خودروهایی لوکس، به یک برند بین‌المللی تبدیل شده­است. دفتر مرکزی این شرکت در کشور ژاپن قرار دارد و در شهرهای بروکسل، بلژیک و تورانس، کالیفرنیا دفاتر بین­المللی دارد.

لکسوس LX570

کمپانی لکسوس در اواخر سال 2007 از مدل ال ایکس 570 رونمایی کرد که می­توانیم آن را نسل سوم خودروها در این سری کلاس این کمپانی بدانیم. این خودرو به دلیل قانون منع واردات خودرو­های لوکس ، تنها بین سال­های 2012 تا 2013 به کشور وارد شد؛ اما با وجود این مدت کوتاه، به دلیل امکانات خوب و قدرتی بی­نظیر در  بخش فنی، مورد توجه و استقبال خریداران قرار گرفت.

طبق کارشناسی خودرو لکسوس LX570، این خودرو از امکانات رفاهی و فنی بسیار خوبی برخوردار است. علاوه بر وجود پلتفرم لندکروز که ویژگی­ آفرود را به همراه دارد، لکسوس ال ایکس 570 موتور بسیار قدرتمندی با حجم 5.7 لیتر دارد. به جرئت می­توان گفت که ال ایکس 570 در بازار ایران بی­نظیر است و در صورتی که وارداتش قطع نمیشد موفقیت زیادی را به همراه داشت. طراحی ظاهری ساده است، اما حس قدرت را منتقل می­کند. امکانات داخل کابین و راحتی، سرنشینان را راضی می­کند.

 کارشناسی کلی خودرو لکسوس LX570

بررسی ویژگی‌های خودرو لکسوس LX570

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس LX570

در بررسی امکانات رفاهی لکسوس LX570، می­توانیم آن را یکی از پرچم­داران این کمپانی و از هر نظر خودروی کاملی محسوب کنیم. این خودرو به سیستم‌های کمک رانندگی مثل کروز کنترل و تنظیم ارتفاع هوشمند برخوردار است. سیستم­های کمکی و تعلیق هوشمند در آفرود بسیار کاربردی هستند و این خودرو نسبت به خودروهای جدیدتر، ضعفی از خود نشان نمی­دهد. از دیگر امکانات این ژاپنی می­توانیم به آینه وسط الکتروکرومیک، سنسور باران، کنترل پایداری و کنترل کشش، نمایشگر 8 اینچی، گرم کن و سرد کن صندلی­ها، تهویه مطبوع اتوماتیک و صندلی­های جلو با قابلیت تنظیم گودی کمر اشاره کرد.

 با بررسی لکسوس LX570 از نظر ایمنی می­توانیم بگوییم که نسبت به سال تولید خود، به خوبی عمل می­کند و چیزی کم ندارد. متأسفانه تا به امروز بر روی این خودرو تست ایمنی انجام‌نشده است و تنها با توجه به اطلاعاتی که به صورت تئوری از آن داریم می‌توان آن را یک خودرو ایمن به حساب آورد. البته با چنین ابعاد و وزنی در هنگام تصادف با لکسوس LX، تا حد زیادی از بابت سلامت سرنشینان لکسوس خاطر جمع هستیم.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرولکسوس LX570مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس LX570

نوع جعبه دنده

6  سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک

سیستم آینه ها

آینه‌های جانبی تاشو با تنظيم برقي–آینه­های جانبی مجهز به گرم­کن – آینه وسط الکتروکرومیک – چراغ راهنما LED

سنسورهای پیش فعال

سنسور باران -  تنظیم ارتفاع هوشمند نسبت به سطوح -  تنظیم سیستم حرکت با توجه به شیب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل ABS– سیستم توزیع نیروی ترمز EBD - سیستم کمکی حرکت در سربالایی  HSA- کنترل پایداری – کنترل کشش

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب – شیشه­های سولار

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر - هندزفری – دارای هدفون­های بی­سیم – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - MP3 - iPod – AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر با صفحه 8 اینچی –GPS– نمایشگر برای سرنشینان(سفارشی)- سیستم آمپر دیجیتال

کیسه هوا

مجموعا12 عدد کیسه هوایی برای راننده ، سرنشین کناری ، جانبی ، پرده­ای - زانویی

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جلو و عقب مجزا – کانال­های تهویه هوا برای روی کنسول میانی

سیستم روشنایی جلو

چراغ های جلو زنون- سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو - سنسور اتوماتیک نور چراغ ها (اتو لایت) – چراغ مه شکن LED– چراغ شور

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED طیفی -  مه شکن عقب

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم برقی 12 حالته صندلی راننده و 10 حالته صندلی سرنشین کناری – صندلی راننده دارای مموری- تنظیم گودی کمر – روکش چرمی – سیستم سرد کن و گرم کن

سیستم صندلی های عقب

روکش چرمی تنظیم برقی – تاشو دو تکه – سیستم سرد کن  و گرم کن(سفارشی)

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS– ترمز کمکی EBA

سیستمهای کمک رانندگی

کروز کنترل – تعلیق هوشمند(AVs)- کرال کنترل

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی هیدرولیکی

نوع غربیلک

غربیلک فرمان 4 شاخه  -  قابلیت  تنظیم تلسکوپی 2 حالته فرمان – روکش چرمی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل مرکزی -  سیستم کلید ضد سرقت - سیستم قفل و باز کردن درب ها و روشن شدن خودرو بدون کلید

سیستم سقف

سانروف دارد

 

 

 بررسی ویژگی‌های خودرو لکسوس LX570

آپشن‌ها و تجهیزات لکسوس LX570

 

مشخصات فنی این خودرو

لکسوس LX570، با برخورداری از یک موتور فوق قدرتمند در صف شاسی بلندهای بزرگ و لوکس می­درخشد. این غول ژاپنی از یک پیشرانه با حجم 5670 سی سی بهره می­برد که حداکثر توان خروجی آن 380 اسب بخار و حداکثر گشتاور خروجی 546 نیوتون متر می­باشد. البته که این موتور قوی، در کنار وزن بالای این SUV مصرف سوخت را به طرز قابل توجهی بالا می­برد.

طبق کارشناسی خودرو لکسوس  LX570حداکثر سرعت قابل تجربه 220 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد چیزی حدود 7 ثانیه گزارش می‌شود. همان­طور که گفته­شد مصرف سوخت بالای خودرو از مواردی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید در این نمونه مصرف سوخت نیز در خیابان‌های شهری 19.6 لیتر و در مسیرهای جاده‌ای 13.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است که مصرف سوخت ترکیبی را به حدود 16 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند. این مصرف سوخت بسیار زیاد و چشمگیر است و می­تواند یکی از دلایل نارضایتی صاحبان این محصول می­باشد.

تجربه رانندگی

لکسوس ال ایکس از نظر سواری عملکردی عالی دارد. سیستم تعلیق KDSS از اصلی‌ترین آپشن‌­های لکسوس LX570 به‌شمار می‌رود. این سیستم تعلیق با داشتن عملگرهای (Actuator) هیدرولیکی روی میل موج‌گیرهای خودرو، توانایی این را دارد که حرکات بدنه را در پیچ‌ها کنترل و از چرخش بیش از اندازه شاسی در پیچ‌ها­ی جاده جلوگیری کند. البته با توجه به وزن بالای خودرو، می­توان اقرار داشت که حرکات گهواره­ای بدنه گاهی محسوس است.

در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این SUV  ژاپنیمشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

لکسوس LX570

نوع بدنه

J Segment

حجم موتور

5670 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

8

تعداد سوپاپ ها

32

محور محرک

دو دیفرانسیل

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی V شکل

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

380 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

546 نیوتون متر در 3600 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

66.6 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتور تزریق مستقیم

ظرفیت باک

138 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 دنده اتوماتیک ترونیک

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده با هوا

تعلیق جلو 

جناغی دوبل

تعلیق عقب

سیستم چندگانه ( چند پیوندی )

حداکثر سرعت

220 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

7  ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

16 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 6

 آپشن‌ها و تجهیزات لکسوس LX570

کارشناسی خودرو لکسوس LX570 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

احتمالا می­دانید که سری LX لکسوس، به نوعی ورژن لوکس خودرو لندکروز تویوتا محسوب می­شود. نسل سوم این سری یعنی LX570  نیز از این قاعده مستثنی نیست و به خوبی می­توان شباهت­های ظاهری بین این دو خودرو تویوتا را مشاهده کرد. در کل با اولین نگاه به این خودرو ژاپنی، می­توانیم یک ظاهر خشن و قدرتمند را مشاهده کنیم. این طراحی ساده و خشن به خوبی در تمام بخش­های ظاهری و حتی درون کابین ملاحظه می­شود.

طبق کارشناسی خودرو لکسوس LX570در نمای جلو دو چراغ چهار ضلعی بزرگ و کشیده‌دیده می­شود. جلوپنجره­ای که بین این دو چراغ قرارگرفته است، دوتکه­ای و بزرگ است و شبیه به دو ذوزنقه­ی قرینه می­باشد. لوگو لکسوس در وسط این جلوپنجره و در امتداد انتهای چراغ­ها خودنمایی می­کند. چراغ­های مه شکن در قاب مستطیلی دیده­می­شوند. سپر هم رنگ بدنه می­باشد و کاپوت ال ایکس با داشتن خطوط حجم­دهنده، ظاهری عضلانی به نمای خودرو بخشیده­اند.

نمای جانب

در نمای جانبی با استفاده از یک خط بر روی درهای خودرو، شاهد حجم­دهی به این نما هستیم. پنجره­های دارای قاب کرومی هستند. حضور روف ریل در کنار طول زیاد بدنه، به خوبی از حضور یک خودرو آفرود خبر می­دهند. آینه­های بغل مستطیلی شکل و بزرگ هستند و بر روی آن­ها چراغ­های LED طیفی تعبیه شده­است.

 

نمای عقب

در نمای عقب، شاهد چراغ­های بزرگ و دو تکه­ای هستیم که بخشی از آن­ها بر روی در صندوق عقب و بخش دیگر بر روی بدنه قرار گرفته­اند. یک آنتن کوسه­ای و یک اسپویلر بر شیشه عقب دیده می­شود. در کل می­توانیم بگوییم که ال ایکس 570 طراحی بسیارساده اما پر ابهتی دارد. وجود سپر برجسته و حجم‌پردازی‌ها نیز به این امر کمک می‌کند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس ال ایکس را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

لکسوس LX570

کلاس اتومبیل

شاسی بلند بزرگ و لوکس

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل سوم

وزن خالص

 2680 کیلوگرم 

طول

5005 میلی متر

عرض

1971 میلی متر

ارتفاع

1920 میلی متر

فاصله محورها

2850 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

285/50R20

 

 کارشناسی خودرو لکسوس LX570 از نظر فنی

ظاهر خودروی لکسوس LX570

 

کارشناسی خودرو لکسوس LX570 از نظر طراحی داخلی

طراحی کابین خودرو لکسوس ال ایکس 570، ساده و تا حدی قدیمی به نظر می­رسد. به طور کلی ترکیبیاز  روکش چرمی و تریم چوبی دیده­می­شود. در مرکز و میان دریچه­های تهویه­ی هوا یک نمایشگر 8 اینچی و درست زیر آن دکمه­های مربوطه قرار دارد. یک کنسول میانی بزرگ در بین دو صندلی ردیف جلو قرار گرفته است.

فرمان خودرو چهار شاخه است و لوگوی لکسوس در مرکز آن جای می‌گیرد، دکمه‌های کنترلی مربوط به سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل نیز روی فرمان تعبیه شده­اند. با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس LX570پنل کیلومتر شمار دیجیتال از دو دایره بزرگ به همراه نمایشگرهایی کوچک در بخش مرکزی جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است. ترکیب فرمان با روکش چرمی و تریم چوبی در کنار کیلومتر شمارها، ظاهری لوکس به کابین این خودرو ژاپنی بخشیده­است.

کیفیت ساخت و مونتاژ و همچنین مواد به کاررفته در داخل کابین بسیار خوب است و انتظار ما را از یک خودرو لوکس ژاپنی برآورده می­کند. روکش چرمی صندلی­ها بسیار با کیفیت است و فرم صندلی­ها به گونه­ای طراحی­شده که سرنشینان را خسته نمی­کند. فضای داخل کابین بزرگ و ایده­آل است و دو ردیف صندلی عقب جمع­ می­شوند تا به افزایش فضای صندوق کمک کنند. به این ترتیب است که صندوق عقب از فضایی به حجم 439 لیتر می­تواند به حجمی معادل 2353 لیتر برسد. برای راحتی بیشتر سرنشینان، تنها با فشردن یک کلید، این صندلی‌ها به‌صورت برقی تا می‌شوند. فضای پا افراد در همه­ی ردیف­ها عالی و راحت گزارش می‌شود.

 طراحی داخلی خودرو لکسوس LX570

طراحی داخلی خودرو لکسوس LX570

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس LX570به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس ال ایکس 570 آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا
  • مناسب برای آفرود
  • دوام فنی بالا
  • شتاب و عملکرد خوب
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد

معایب :

  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • مصرف سوخت بالا
  • هزینه­ی نگهداری بالا

 

لکسوس LX570 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس LX570  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  خودروهای لکسوس معمولا کیفیت خوب و استهلاک خیلی کمتری نسبت به خودروهای کره‌ای و چینی و... دارند و به همین دلیل کاهش قیمت آن‌ها پس از گذشت سال‌ها و در نمونه‌های کارکرده کمتر است و این به دلیل حفظ کیفیت آن‌ها می‌باشد.

در هر حال لکسوس LX570 فقط در بین سال­های 2012 تا 2013 در ایران به فروش می‌رسید و نمونه‌های موجود در بازار حداقل 10 سال را کارکرده‌اند و حین خرید آن‌ها لازم است به سلامت تمامی قسمت‌ها و قیمت گذاری صحیح با توجه به وضعیت خودرو دقت ویژه‌ای داشته‌باشید تا در نهایت بهترین گزینه موجود را برگزینید و از خرید خودتان پشیمان نشوید. چرا که هرچقدر هم کیفیت ساخت و مونتاژ خوب باشد، پس از گذشت سال­ها، مخصوصا اگر صاحبان قبلی خیلی با احتیاط نبوده‌باشند، ممکن است خرابی‌ها و مشکلات مختلفی وجود داشته‌باشد.

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس LX570

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس LX570

 

رقیبان خودرو لکسوس LX570

طبق کارشناسی خودرو لکسوس LX570و سایر خودروهای بازار ایران، لکسوس ال ایکس 570 از لحاظ قیمت و کلاس بدنه‌، در بازار ایران رقبای چندانزیادی ندارد. معمولا دو خودرو ولوو XC90 و تویوتا لندکروز VX-R را بزرگترین رقبای این خودرو ژاپنی می­دانند.

ولوو XC90

ولوو XC90 بر خلاف ظاهرش که به ما نوید یک موتور بسیار قدرتمند می­دهد، دارای یک پیشرانه‌­ی 2 لیتری مجهز به سوپرشارژ و توربو شارژ است که توانایی تولید حداکثر قدرت 320 اسب بخار و حداکثر گشتاور 400 نیوتن متر را دارد.  البته که با وجود این مزایا  باز هم لکسوس با موتور فوق­العاده خود، در زمینه­­ی فنی برتری دارد. امکانات رفاهی هر دو خودرو در سطح عالی است، اما با در نظر گرفتن جزئیات می­توان متوجه شد که باز هم لکسوس بهتر عمل کرده­است. باید ذکر کنیم که مصرف سوخت و شتاب XC90 وضع مناسب‌تری دارد. در بخش طراحی ظاهری و طراحی کابین هم می­توانیم بگوییم که ولوو از طراحی جالب­تر و جوان پسندانه­تری بهره می­برد. البته این موضوع با توجه به سال ساخت ولوو و جوان­تر بودن آن کاملا منطقی به نظر می­رسد.

تویوتا لندکروز VX-R

این دو خودرو در بسیاری از موارد فنی و بدنه مانند یکدیگر هستند. در واقع، کارشناسان به نوعی LX570 را نسخه­ی لوکس­تر لندکروز می­دانند. حجم موتور 4664 سی سی می­باشد لندکروز اندکی از ال ایکس 570 کمتر است؛ در نتیجه تفاوت چندانی در حداکثر توان و گشتاور مشاهده نمی­شود و این مقادیر به ترتیب 284 اسب بخار و 445 نیوتن متر هستند. از لحاظ ظاهر، هر دو خودرو از طراحی ساده و قدرتمندی برخوردار می­باشند و در طراحی کابین هم می­توانیم لکسوس را برتر بدانیم. مصرف سوخت لندکروز به نسبت لکسوس بهتر می­باشد، اما از شتاب صفر تا صد کمتری برخوردار است.

انتخاب بین این گزینه‌ها اول به بودجه مالی و سپس به توقعات و خواسته‌های شما از خودرویتان برمی‌گردد و لازم است قبل از انتخاب و خرید تمامی گزینه‌های هم رده را بررسی کنید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته‌باشید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس LX570و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو از شاسی بلندهای بزرگ و محبوب و پرفروش در بازار جهان می‌باشد که ظاهری ساده و قدرتمند و عملکرد فنی مناسبی دارد. این خودرو از مناسب­ترین گزینه­ها برای آفرود به حساب می­آید و می­تواند به خوبی توقعات خریداران را برآورده کند. با توجه به قدیمی بودن محصولات موجود در ایران، در هنگام خرید حتما از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنید.

*
*
*

 

لکسوس  LX570 یک خودرو شاسی بلند در کلاس SUVهای بزرگ می‌باشد که بر اساس پلتفرم تویوتا لندکروز ساخته­شده است. این خودرو عظیم جثه موتوری قدرتمند دارد و برای آفرود مناسب­ترین طراحی را دارا می‌باشد. این خودرو تنها از سال 2012 تا 2013 به بازار کشور وارد شد.  در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس LX570در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو لکسوس LX570

شرکت لکسوس یک کمپانی خودروسازی ژاپنی است که فعالیتش در حوزه­ی طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکس شرکت تویوتا را برعهده دارد. این شرکت در سال 1989 توسط مدیرعامل وقت تویوتا، در ایالات متحده­ آمریکا تاسیس شد.   در حال حاضر کمپانی لکسوس با تولید خودروهایی لوکس، به یک برند بین‌المللی تبدیل شده­است. دفتر مرکزی این شرکت در کشور ژاپن قرار دارد و در شهرهای بروکسل، بلژیک و تورانس، کالیفرنیا دفاتر بین­المللی دارد.

لکسوس LX570

کمپانی لکسوس در اواخر سال 2007 از مدل ال ایکس 570 رونمایی کرد که می­توانیم آن را نسل سوم خودروها در این سری کلاس این کمپانی بدانیم. این خودرو به دلیل قانون منع واردات خودرو­های لوکس ، تنها بین سال­های 2012 تا 2013 به کشور وارد شد؛ اما با وجود این مدت کوتاه، به دلیل امکانات خوب و قدرتی بی­نظیر در  بخش فنی، مورد توجه و استقبال خریداران قرار گرفت.

طبق کارشناسی خودرو لکسوس LX570، این خودرو از امکانات رفاهی و فنی بسیار خوبی برخوردار است. علاوه بر وجود پلتفرم لندکروز که ویژگی­ آفرود را به همراه دارد، لکسوس ال ایکس 570 موتور بسیار قدرتمندی با حجم 5.7 لیتر دارد. به جرئت می­توان گفت که ال ایکس 570 در بازار ایران بی­نظیر است و در صورتی که وارداتش قطع نمیشد موفقیت زیادی را به همراه داشت. طراحی ظاهری ساده است، اما حس قدرت را منتقل می­کند. امکانات داخل کابین و راحتی، سرنشینان را راضی می­کند.

 کارشناسی کلی خودرو لکسوس LX570

بررسی ویژگی‌های خودرو لکسوس LX570

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس LX570

در بررسی امکانات رفاهی لکسوس LX570، می­توانیم آن را یکی از پرچم­داران این کمپانی و از هر نظر خودروی کاملی محسوب کنیم. این خودرو به سیستم‌های کمک رانندگی مثل کروز کنترل و تنظیم ارتفاع هوشمند برخوردار است. سیستم­های کمکی و تعلیق هوشمند در آفرود بسیار کاربردی هستند و این خودرو نسبت به خودروهای جدیدتر، ضعفی از خود نشان نمی­دهد. از دیگر امکانات این ژاپنی می­توانیم به آینه وسط الکتروکرومیک، سنسور باران، کنترل پایداری و کنترل کشش، نمایشگر 8 اینچی، گرم کن و سرد کن صندلی­ها، تهویه مطبوع اتوماتیک و صندلی­های جلو با قابلیت تنظیم گودی کمر اشاره کرد.

 با بررسی لکسوس LX570 از نظر ایمنی می­توانیم بگوییم که نسبت به سال تولید خود، به خوبی عمل می­کند و چیزی کم ندارد. متأسفانه تا به امروز بر روی این خودرو تست ایمنی انجام‌نشده است و تنها با توجه به اطلاعاتی که به صورت تئوری از آن داریم می‌توان آن را یک خودرو ایمن به حساب آورد. البته با چنین ابعاد و وزنی در هنگام تصادف با لکسوس LX، تا حد زیادی از بابت سلامت سرنشینان لکسوس خاطر جمع هستیم.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرولکسوس LX570مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس LX570

نوع جعبه دنده

6  سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک

سیستم آینه ها

آینه‌های جانبی تاشو با تنظيم برقي–آینه­های جانبی مجهز به گرم­کن – آینه وسط الکتروکرومیک – چراغ راهنما LED

سنسورهای پیش فعال

سنسور باران -  تنظیم ارتفاع هوشمند نسبت به سطوح -  تنظیم سیستم حرکت با توجه به شیب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل ABS– سیستم توزیع نیروی ترمز EBD - سیستم کمکی حرکت در سربالایی  HSA- کنترل پایداری – کنترل کشش

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب – شیشه­های سولار

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر - هندزفری – دارای هدفون­های بی­سیم – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - MP3 - iPod – AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر با صفحه 8 اینچی –GPS– نمایشگر برای سرنشینان(سفارشی)- سیستم آمپر دیجیتال

کیسه هوا

مجموعا12 عدد کیسه هوایی برای راننده ، سرنشین کناری ، جانبی ، پرده­ای - زانویی

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جلو و عقب مجزا – کانال­های تهویه هوا برای روی کنسول میانی

سیستم روشنایی جلو

چراغ های جلو زنون- سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو - سنسور اتوماتیک نور چراغ ها (اتو لایت) – چراغ مه شکن LED– چراغ شور

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED طیفی -  مه شکن عقب

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم برقی 12 حالته صندلی راننده و 10 حالته صندلی سرنشین کناری – صندلی راننده دارای مموری- تنظیم گودی کمر – روکش چرمی – سیستم سرد کن و گرم کن

سیستم صندلی های عقب

روکش چرمی تنظیم برقی – تاشو دو تکه – سیستم سرد کن  و گرم کن(سفارشی)

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS– ترمز کمکی EBA

سیستمهای کمک رانندگی

کروز کنترل – تعلیق هوشمند(AVs)- کرال کنترل

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی هیدرولیکی

نوع غربیلک

غربیلک فرمان 4 شاخه  -  قابلیت  تنظیم تلسکوپی 2 حالته فرمان – روکش چرمی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل مرکزی -  سیستم کلید ضد سرقت - سیستم قفل و باز کردن درب ها و روشن شدن خودرو بدون کلید

سیستم سقف

سانروف دارد

 

 

 بررسی ویژگی‌های خودرو لکسوس LX570

آپشن‌ها و تجهیزات لکسوس LX570

 

مشخصات فنی این خودرو

لکسوس LX570، با برخورداری از یک موتور فوق قدرتمند در صف شاسی بلندهای بزرگ و لوکس می­درخشد. این غول ژاپنی از یک پیشرانه با حجم 5670 سی سی بهره می­برد که حداکثر توان خروجی آن 380 اسب بخار و حداکثر گشتاور خروجی 546 نیوتون متر می­باشد. البته که این موتور قوی، در کنار وزن بالای این SUV مصرف سوخت را به طرز قابل توجهی بالا می­برد.

طبق کارشناسی خودرو لکسوس  LX570حداکثر سرعت قابل تجربه 220 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد چیزی حدود 7 ثانیه گزارش می‌شود. همان­طور که گفته­شد مصرف سوخت بالای خودرو از مواردی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید در این نمونه مصرف سوخت نیز در خیابان‌های شهری 19.6 لیتر و در مسیرهای جاده‌ای 13.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است که مصرف سوخت ترکیبی را به حدود 16 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند. این مصرف سوخت بسیار زیاد و چشمگیر است و می­تواند یکی از دلایل نارضایتی صاحبان این محصول می­باشد.

تجربه رانندگی

لکسوس ال ایکس از نظر سواری عملکردی عالی دارد. سیستم تعلیق KDSS از اصلی‌ترین آپشن‌­های لکسوس LX570 به‌شمار می‌رود. این سیستم تعلیق با داشتن عملگرهای (Actuator) هیدرولیکی روی میل موج‌گیرهای خودرو، توانایی این را دارد که حرکات بدنه را در پیچ‌ها کنترل و از چرخش بیش از اندازه شاسی در پیچ‌ها­ی جاده جلوگیری کند. البته با توجه به وزن بالای خودرو، می­توان اقرار داشت که حرکات گهواره­ای بدنه گاهی محسوس است.

در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این SUV  ژاپنیمشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

لکسوس LX570

نوع بدنه

J Segment

حجم موتور

5670 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

8

تعداد سوپاپ ها

32

محور محرک

دو دیفرانسیل

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی V شکل

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

380 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

546 نیوتون متر در 3600 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

66.6 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتور تزریق مستقیم

ظرفیت باک

138 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 دنده اتوماتیک ترونیک

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده با هوا

تعلیق جلو 

جناغی دوبل

تعلیق عقب

سیستم چندگانه ( چند پیوندی )

حداکثر سرعت

220 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

7  ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

16 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 6

 آپشن‌ها و تجهیزات لکسوس LX570

کارشناسی خودرو لکسوس LX570 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

احتمالا می­دانید که سری LX لکسوس، به نوعی ورژن لوکس خودرو لندکروز تویوتا محسوب می­شود. نسل سوم این سری یعنی LX570  نیز از این قاعده مستثنی نیست و به خوبی می­توان شباهت­های ظاهری بین این دو خودرو تویوتا را مشاهده کرد. در کل با اولین نگاه به این خودرو ژاپنی، می­توانیم یک ظاهر خشن و قدرتمند را مشاهده کنیم. این طراحی ساده و خشن به خوبی در تمام بخش­های ظاهری و حتی درون کابین ملاحظه می­شود.

طبق کارشناسی خودرو لکسوس LX570در نمای جلو دو چراغ چهار ضلعی بزرگ و کشیده‌دیده می­شود. جلوپنجره­ای که بین این دو چراغ قرارگرفته است، دوتکه­ای و بزرگ است و شبیه به دو ذوزنقه­ی قرینه می­باشد. لوگو لکسوس در وسط این جلوپنجره و در امتداد انتهای چراغ­ها خودنمایی می­کند. چراغ­های مه شکن در قاب مستطیلی دیده­می­شوند. سپر هم رنگ بدنه می­باشد و کاپوت ال ایکس با داشتن خطوط حجم­دهنده، ظاهری عضلانی به نمای خودرو بخشیده­اند.

نمای جانب

در نمای جانبی با استفاده از یک خط بر روی درهای خودرو، شاهد حجم­دهی به این نما هستیم. پنجره­های دارای قاب کرومی هستند. حضور روف ریل در کنار طول زیاد بدنه، به خوبی از حضور یک خودرو آفرود خبر می­دهند. آینه­های بغل مستطیلی شکل و بزرگ هستند و بر روی آن­ها چراغ­های LED طیفی تعبیه شده­است.

 

نمای عقب

در نمای عقب، شاهد چراغ­های بزرگ و دو تکه­ای هستیم که بخشی از آن­ها بر روی در صندوق عقب و بخش دیگر بر روی بدنه قرار گرفته­اند. یک آنتن کوسه­ای و یک اسپویلر بر شیشه عقب دیده می­شود. در کل می­توانیم بگوییم که ال ایکس 570 طراحی بسیارساده اما پر ابهتی دارد. وجود سپر برجسته و حجم‌پردازی‌ها نیز به این امر کمک می‌کند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس ال ایکس را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

لکسوس LX570

کلاس اتومبیل

شاسی بلند بزرگ و لوکس

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل سوم

وزن خالص

 2680 کیلوگرم 

طول

5005 میلی متر

عرض

1971 میلی متر

ارتفاع

1920 میلی متر

فاصله محورها

2850 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

285/50R20

 

 کارشناسی خودرو لکسوس LX570 از نظر فنی

ظاهر خودروی لکسوس LX570

 

کارشناسی خودرو لکسوس LX570 از نظر طراحی داخلی

طراحی کابین خودرو لکسوس ال ایکس 570، ساده و تا حدی قدیمی به نظر می­رسد. به طور کلی ترکیبیاز  روکش چرمی و تریم چوبی دیده­می­شود. در مرکز و میان دریچه­های تهویه­ی هوا یک نمایشگر 8 اینچی و درست زیر آن دکمه­های مربوطه قرار دارد. یک کنسول میانی بزرگ در بین دو صندلی ردیف جلو قرار گرفته است.

فرمان خودرو چهار شاخه است و لوگوی لکسوس در مرکز آن جای می‌گیرد، دکمه‌های کنترلی مربوط به سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل نیز روی فرمان تعبیه شده­اند. با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس LX570پنل کیلومتر شمار دیجیتال از دو دایره بزرگ به همراه نمایشگرهایی کوچک در بخش مرکزی جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است. ترکیب فرمان با روکش چرمی و تریم چوبی در کنار کیلومتر شمارها، ظاهری لوکس به کابین این خودرو ژاپنی بخشیده­است.

کیفیت ساخت و مونتاژ و همچنین مواد به کاررفته در داخل کابین بسیار خوب است و انتظار ما را از یک خودرو لوکس ژاپنی برآورده می­کند. روکش چرمی صندلی­ها بسیار با کیفیت است و فرم صندلی­ها به گونه­ای طراحی­شده که سرنشینان را خسته نمی­کند. فضای داخل کابین بزرگ و ایده­آل است و دو ردیف صندلی عقب جمع­ می­شوند تا به افزایش فضای صندوق کمک کنند. به این ترتیب است که صندوق عقب از فضایی به حجم 439 لیتر می­تواند به حجمی معادل 2353 لیتر برسد. برای راحتی بیشتر سرنشینان، تنها با فشردن یک کلید، این صندلی‌ها به‌صورت برقی تا می‌شوند. فضای پا افراد در همه­ی ردیف­ها عالی و راحت گزارش می‌شود.

 طراحی داخلی خودرو لکسوس LX570

طراحی داخلی خودرو لکسوس LX570

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس LX570به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس ال ایکس 570 آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا
  • مناسب برای آفرود
  • دوام فنی بالا
  • شتاب و عملکرد خوب
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد

معایب :

  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • مصرف سوخت بالا
  • هزینه­ی نگهداری بالا

 

لکسوس LX570 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس LX570  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  خودروهای لکسوس معمولا کیفیت خوب و استهلاک خیلی کمتری نسبت به خودروهای کره‌ای و چینی و... دارند و به همین دلیل کاهش قیمت آن‌ها پس از گذشت سال‌ها و در نمونه‌های کارکرده کمتر است و این به دلیل حفظ کیفیت آن‌ها می‌باشد.

در هر حال لکسوس LX570 فقط در بین سال­های 2012 تا 2013 در ایران به فروش می‌رسید و نمونه‌های موجود در بازار حداقل 10 سال را کارکرده‌اند و حین خرید آن‌ها لازم است به سلامت تمامی قسمت‌ها و قیمت گذاری صحیح با توجه به وضعیت خودرو دقت ویژه‌ای داشته‌باشید تا در نهایت بهترین گزینه موجود را برگزینید و از خرید خودتان پشیمان نشوید. چرا که هرچقدر هم کیفیت ساخت و مونتاژ خوب باشد، پس از گذشت سال­ها، مخصوصا اگر صاحبان قبلی خیلی با احتیاط نبوده‌باشند، ممکن است خرابی‌ها و مشکلات مختلفی وجود داشته‌باشد.

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس LX570

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس LX570

 

رقیبان خودرو لکسوس LX570

طبق کارشناسی خودرو لکسوس LX570و سایر خودروهای بازار ایران، لکسوس ال ایکس 570 از لحاظ قیمت و کلاس بدنه‌، در بازار ایران رقبای چندانزیادی ندارد. معمولا دو خودرو ولوو XC90 و تویوتا لندکروز VX-R را بزرگترین رقبای این خودرو ژاپنی می­دانند.

ولوو XC90

ولوو XC90 بر خلاف ظاهرش که به ما نوید یک موتور بسیار قدرتمند می­دهد، دارای یک پیشرانه‌­ی 2 لیتری مجهز به سوپرشارژ و توربو شارژ است که توانایی تولید حداکثر قدرت 320 اسب بخار و حداکثر گشتاور 400 نیوتن متر را دارد.  البته که با وجود این مزایا  باز هم لکسوس با موتور فوق­العاده خود، در زمینه­­ی فنی برتری دارد. امکانات رفاهی هر دو خودرو در سطح عالی است، اما با در نظر گرفتن جزئیات می­توان متوجه شد که باز هم لکسوس بهتر عمل کرده­است. باید ذکر کنیم که مصرف سوخت و شتاب XC90 وضع مناسب‌تری دارد. در بخش طراحی ظاهری و طراحی کابین هم می­توانیم بگوییم که ولوو از طراحی جالب­تر و جوان پسندانه­تری بهره می­برد. البته این موضوع با توجه به سال ساخت ولوو و جوان­تر بودن آن کاملا منطقی به نظر می­رسد.

تویوتا لندکروز VX-R

این دو خودرو در بسیاری از موارد فنی و بدنه مانند یکدیگر هستند. در واقع، کارشناسان به نوعی LX570 را نسخه­ی لوکس­تر لندکروز می­دانند. حجم موتور 4664 سی سی می­باشد لندکروز اندکی از ال ایکس 570 کمتر است؛ در نتیجه تفاوت چندانی در حداکثر توان و گشتاور مشاهده نمی­شود و این مقادیر به ترتیب 284 اسب بخار و 445 نیوتن متر هستند. از لحاظ ظاهر، هر دو خودرو از طراحی ساده و قدرتمندی برخوردار می­باشند و در طراحی کابین هم می­توانیم لکسوس را برتر بدانیم. مصرف سوخت لندکروز به نسبت لکسوس بهتر می­باشد، اما از شتاب صفر تا صد کمتری برخوردار است.

انتخاب بین این گزینه‌ها اول به بودجه مالی و سپس به توقعات و خواسته‌های شما از خودرویتان برمی‌گردد و لازم است قبل از انتخاب و خرید تمامی گزینه‌های هم رده را بررسی کنید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته‌باشید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس LX570و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو از شاسی بلندهای بزرگ و محبوب و پرفروش در بازار جهان می‌باشد که ظاهری ساده و قدرتمند و عملکرد فنی مناسبی دارد. این خودرو از مناسب­ترین گزینه­ها برای آفرود به حساب می­آید و می­تواند به خوبی توقعات خریداران را برآورده کند. با توجه به قدیمی بودن محصولات موجود در ایران، در هنگام خرید حتما از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنید.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)