برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم 250 با تمام جزئیات

لکسوس آی اس از سدان‌های جمع و جور و لوکس ساخت کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که از نسل دومش به ایران راه پیدا کرد. در این مقاله نسل سوم آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم که با طراحی مدرنش در بازار کم رقیب آن زمان توانست توجه‌ها را به خوبی به خودش جلب کند.
0 تومان
i h

 

لکسوس آی اس از سدان‌های جمع و جور و لوکس ساخت کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که از نسل دومش  به ایران راه پیدا کرد. در این مقاله نسل سوم آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم که با طراحی مدرنش در بازار کم رقیب آن زمان توانست توجه‌ها را به خوبی به خودش جلب کند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس IS نسل سوم

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس IS 250

لکسوس آی اس از سری محصولات سدان جمع و جور ساخت ژاپن است که در نسل‌های مختلفی به تولید رسید. نسل اول این سدان به ایران راه نیافت اما از سال 2008 ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، تصمیم به واردات آن گرفت. در آن زمان سدان‌های جمع و جور و لوکس ایران تنها بی ام و سری 3 و مرسدس سی کلاس بودند و این نماینده ژاپنی با قیمت کمتر توانست توجه‌ها را به سمت خود جلب کند.

نسل دوم با موتور قدرتمندش فروشش به موفقیت رسید. نسل سوم این سدان که در سال 2013 در نمایشگاه اتوشو آمریکا و شانگهای اتو معرفی شد و در 2014 به ایران رسید، ظاهری بسیار جذاب‌تر و مدرن‌تر داشت که رقابتش را با بی ام و سری 3 راحت‌تر می‌کرد. البته این نسل در ایران دیگر با موتور قدرتمند قبلی وارد نشد.  در سال 2013 قانونی در ایران تصویب گشت که طبق آن واردات خودروهای لوکس با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی ممنوع شد و بالاجبار نسل جدید آی اس با موتور 2.5 لیتری وارد شد.

علاوه بر ظاهر جذاب طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم امکانات رفاهی آن نیز وضعیت خوبی دارد. لازم به ذکر است که این خودرو در تعداد محدودتری با تیپ اف اسپرت هم به دست مشتریان ایرانی رسید که در این مقاله تیپ معمولی آن بررسی خواهد شد. علاوه بر این شدر کشورهای دیگر انواع هیبرید و پیشرانه‌های قوی‌تر نیز به فروش می‌رسد.

 کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم از نظر فنی

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس IS 250

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس IS نسل سوم

یدک کشیدن نام لکسوس و برند لوکس بودن آن، توقعات را در بخش امکانات رفاهی بالا می‌برد. تجهیزات مورد استفاده در سدان ای اس هم سطح خوبی دارد و وجود مواردی مثل تنظیم برقی صندلی جلو و گودی کمر، ورود و استارت بدون دکمه، سیستم صوتی مجهز و مانیتور لمسی، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، تهویه مطبوع اتومات و دوگانه، سانروف، دوربین عقب، انواع چراغ و امکانات مربوط به آن و... سفر را جذاب می‌کنند.

لکسوس IS  توسط موسسه استاندارد و ایمنی اروپا بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل، 8 عدد کیسه هوایی، دوربین عقب، رادارهای متنوع و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس     IS نسل  سوم

نوع جعبه دنده

6  دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با سیستم ECT-I

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی – تغییر زاویه هنگام دنده عقب -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک  

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقباز نوع سونار  – سنسور باران  -  سنسور فشار باد تایر

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش - سیستم BAS -  کنترل ایستایی در سربالایی -  مدیریت دینامیکی خودرو (VDIM)

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   -   پرده برقی عقب  

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به   8 اسپیکر - تشخیص صدا - هندزفری – قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod – AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 7 اینچی  با کنترلر  – دارای نویگیشن – دوربین عقب

کیسه هوا

مجموعا 8 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو  – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات دوگانه   - دریچه تهویه عقب 

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو  بای زنون -  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها   – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور – چراغ دید در روز – نور بالا اتومات

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی گودی کمر– مموری صندلی‌ راننده   – مجهز به گرمکن و سردکن  – دارای روکش چرمی – خروجی 12 ولت – صندلی کامفورت راننده – ساعت آنالوگ داشبورد

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی –   مجهز به ایزوفیکس صندلی – پشت سری‌های فعال

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی  

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای سیستم  کروز کنترل  – دوربین عقب – سیستم هوشمند قبل از برخورد با مانع – سیستم کمکی پارک – رادار نقطه کور – رادار تغییر لاین – رادار تصادف از جلو و عقب – رانندگی  3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه   – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی - ایزی اکسس (عقب ‌رفتن فرمان هنگام پیاده‌شدن) – امکان تنظیم ارتفاع – پدال شیفتر

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای – انواع رادار

سیستم سقف

سانروف دارد

  ظاهر خودروی  لکسوس IS نسل سوم

بررسی شرایط و امکانات لکسوس آی اس نسل سوم

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو سدان جمع و جور قرارگرفته و ساختاری موتور جلو – دیفرانسیل عقب دارد. همان طور که قبلا هم گفتیم، به دلیل ممنوعیت‌های موجود در ایران، امکان واردات موتورهای قدرتمند قدیمی وجود نداشت و این نسل با پیشرانه‌ای 2.5 لیتری و 6 سیلندر به ایران رسید.

این پیشرانه قادر به تولید 205 اسب بخار قدرت و حداکثر 252 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته  اتوماتیک   و ECT-i به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم  با این سیستم حداکثر سرعت 225 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 8.1  ثانیه گزارش می‌شود.  

طبق بررسی‌های انجام‌شده این سدان ژاپنی در مسافت‌های شهری به 11.9 لیتر و در مسافت‌های جاده‌ای به 6.7 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر لازم دارد. به این ترتب مصرف سوخت ترکیبی خودرو به 8.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌رسد.

تجربه رانندگی

این خودرو کیفیت سواری بسیار خوبی دارد. شاید از سواری خشک آن به دلیل تعلیق اسپرتش شنیده‌باشید اما در  نسخه‌های معمولی این ایراد کمی کمتر است. به واسطه عایق‌بندی مناسب کابین، علاوه بر آرام و نرم بودن سواری، بی‌صدایی آن هم می‌تواند مزیت خوبی تلقی شود. در عبور از جاده‌های پر پیچ و خم، طبق بررسی فرمان‌پذیری دقیق عمل می‌کند و  هندلینگ بسیار عالی است.

البته چسبندگی این خودرو به زمین نسبت به رقبا کمی کمتر است. به هر صورت با گذشت سال‌های متوالی از ساخت این خودرو ممکن است ایراداتی هم در آن دیده‌شود.  در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس IS نسل سوم را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس IS نسل سوم

نوع بدنه

سدان جمع و جور

حجم موتور

2499 سی سی

نوع موتور

تنفس طبیعی بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

تعداد سوپاپ ها

24

محور محرک

دیفرانسیل عقب

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

205 اسب بخار در 6400 دور بر دقيقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

252 نيوتن متر در 4800 دور بر دقيقه

سیستم سوخت رسانی

تزریق مستقیم

ظرفیت باک

66  لیتر بنزین

پیمایش

581 کيلومتر

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک   ECT-i

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی   

سیستم تعلیق جلو 

جناغی دوبل

سیستم تعلیق عقب 

چند اتصالی

حداکثر سرعت

225 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

8.1   ثانیه

شتاب 0-400 متر   

15.5 ثانيه

مصرف ترکیبی بنزین

8.6  لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

 کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

مشخص‌ترین فرق نسل سوم با نسل قبلی در ظاهر آن می‌باشد. در طراحی این نسل از امضا جدید لکسوس استفاده‌شده بود و رقابت با نماینده‌های بنز و بی ام و را راحت‌تر می‌کرد. ظاهر خشن و جدی و در عین حال اسپرت آن باعث جلب توجه خیلی خوبی شد و حتی کاهش حجم موتور این نسل را نیز کمتر به چشم آورد.

در نمای جلو دو چراغ کشیده در اطراف هستند که نواری ال ای دی چراغ‌های دید در روز به صورت شکسته در پایینشان ظاهری مدرن و گیرا را به وجود می‌آورند. جلو پنجره و هواکش این نسخه مدل یک تکه دارد که قابی کرومی آن را در بر می‌گیرد. طراحی این جلوپنجره با استفاده از خطوط افقی کرومی ایجاد می‌شود و لوگو لکسوس و پلاک هم در میان همین بخش جای می‌گیرد.

در اطراف سپر دو چراغ مه شکن دایره‌ای در اطراف در قابی مشکی با گرافیکی هماهنگ قرار گرفتند. استفاده از حجم‌پردازی و خطوط نیز تاثیر به سزایی در طراحی این خودرو و نمای جلو آن دارد و باعث عضلانی و خشن نشان دادن آن می‌شود.

نمای جانبی

در نمای جانب خطی تیز از چراغ‌های عقب به سمت جلو کشیده‌شده است که از بالای دستگیره‌های همرنگ با بدنه می‌گذرد. قاب شیشه‌ها کرومی است و شیشه عقب با فرم موربی که دارد جذابیت بیشتری ایجاد می‌کند. پایین درب‌ها هم در امتداد برجستگی شروع‌شده از چراغ‌های عقب فرمی حجم‌دار دارد. رینگ‌های 18 اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم طراحی مناسبی دارند و هماهنگی بهتری با توجه به سایز بزرگترشان ایجاد کردند.

نمای عقب

در نمای عقب قبل از هر چیز فرم متفاوت چراغ‌ها جلب توجه می‌کند. این چراغ‌ها که به صورت دو تکه در اطراف هستند و طراحی داخلی جذابی دارند، از سمت پایین به سمت گلگیرها کشیده‌شدند. میان این دو چراغ و روی درب صندوق فضایی تورفته وجود دارد که پلاک در آن نصب می‌شود و بالایش لوگوی لکسوس قرار می‌گیرد. در بخش سپر دیفیوزی را شاهد هستیم که دو سر لوله اگزوز دایره‌ای از آن بیرون زده‌است. در این بخش هم استفاده از حجم‌پردازی‌ها تاثیر مشخصی در طراحی دارد.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس IS نسل سوم را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس IS 250

نوع بدنه

سدان جمع و جور لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل سوم (XE30)

وزن خالص

 1555 کیلوگرم 

طول

4666 میلی متر

عرض

1811 میلی متر

ارتفاع

1430 میلی متر

فاصله محورها

2799 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو

225/40R18

ابعاد و نوع لاستیک ‌های عقب

255/35R18

  ظاهر خودروی  لکسوس IS نسل سوم

                  ظاهر خودروی لکسوس IS نسل سوم

 

کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم از نظر طراحی داخلی

علاوه بر بخش ظاهری نسل سوم، در طراحی داخلی نیز با تفاوت‌ها و پیشرفت نسبتا خوبی مواجه هستیم. علاوه بر طراحی به واسطه بیشتر شدن ابعاد نسل جدید فضای داخلی هم بزرگ‌تر است و برخی مشکلاتی که از نظر جاداری در نسل دوم وجود داشت حل می‌شود. استفاده از متریال چرم، پلاستیک و چوب در کابین هم به لوکس‌تر نشان دادن آن کمک ویژه‌ای می‌کند.

در کنسول میانی ابتدا یک مانیتور 7 اینچی در بخش تورفته و سایه‌بان دار جای می‌گیرد. پایین‌تر دو دریچه هوایی مستطیلی قرار می‌گیرد و میان آن‌ها ساعتی آنالوگ به چشم می‌خورد که در اکثر طراحی‌های جدید لکسوس، مثل طراحی خودروهای مازراتی از آن استفاده می‌شود. پایین‌تر هم بخشی به دکمه‌های تنظیماتی سیستم صوتی و تهویه مطبوع اختصاص داده‌شده که با نظم خوبی کنار هم قرار گرفته‌اند.

فرمان خودرو سه شاخه است و لوگوی لکسوس در میانش و دکمه‌های کنترلی روی شاخه‌های بالایی جای گرفتند و طراحی نسبتا جدیدتر می‌باشد. پنل کیلومتر شمار از دو دایره عقربه‌ای و نمایشگری در میانشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود و نورپردازی سفید رنگ دارد.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس IS 250

طراحی داخلی خوردو  لکسوس IS 250

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس IS نسل سوم آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی بالا
  • کیفیت ساخت و مونتاژ بالا
  • برند معتبر
  • طراحی داخلی و خارجی جذاب و گیرا
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد نسبت به رقبا
  • فرمان پذیری و هندلینگ مناسب

معایب :

  • واردات محدود این محصول
  • عملکرد کمی ضعیف‌تر از رقبای آلمانی
  • گیربکس کمی قدیمی

 

لکسوس IS نسل سوم بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این خودرو بین سال‌های 2014 تا 2015 به ایران وارد شد و در حال حاضر  اکثر نمونه‌های موجود بیش از 5 سال کارکرده‌اند. حین خرید با توجه به کیفیت ساخت بالا، اگر نسخه‌های کم کارکرد را پیدا کنید ارزش خرید این خودرو مناسب است.

برای خرید خودروهای کارکرده هرچه قدر هم که دوام آن‌ها بالا باشد، بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت بخش‌های مختلف و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. حین خرید بهتر است کمی بیشتر زمان بگذارید و نمونه‌های کم کارکردتر را خریداری کنید.

به طور کلی این نماینده ژاپنی را می‌توان برای جوانانی که به خودروهایی با ظاهرهای تهاجمی علاقه دارند، مناسب تلقی کرد و امکانات متنوع و سواری جذاب آن می‌تواند سفری لذت‌بخش را به همراه داشته‌باشد.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم

 

رقیبان خودرو لکسوس IS نسل سوم

طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم می‌توانیم بی ام و سری ۳  و سی کلاس را از رقیب‌های آن بدانیم. به واسطه طراحی جذاب رقابت این نسل با بی ام و راحت‌تر انجام می‌شود. البته که از نظر عملکرد پیشرانه و گیربکس این خودرو از ب ام و 320 قوی‌تر است اما هنوز هم به پای بی ام و 328 نرسیده‌است. به طور کلی قیمت مناسب‌تر لکسوس در مقایسه با نماینده بی ام و نظر بسیاری از خریداران در این بازار نسبتا کم رقیب به سمت نسل سوم آی اس جلب شد و در آن زمان فروش نسبتا مناسبی را تجربه کرد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  نسل سوم آی اس با ظاهری تهاجمی و جوان‌پسند در سال 2014 به ایران وارد شد و در حال حاضر به دلیل واردات محدود بازار دست دوم آن خیلی پررونق نیست. البته با توجه به شرایط نسبتا مساعد این خودرو، مخصوصا نمونه‌های کم کارکرد آن ارزش خرید خوبی دارند و می‌توانند سفری لذت‌بخش و  باکیفیت را برای شما ایجاد کنند.

*
*
*

 

لکسوس آی اس از سدان‌های جمع و جور و لوکس ساخت کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که از نسل دومش  به ایران راه پیدا کرد. در این مقاله نسل سوم آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم که با طراحی مدرنش در بازار کم رقیب آن زمان توانست توجه‌ها را به خوبی به خودش جلب کند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس IS نسل سوم

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس IS 250

لکسوس آی اس از سری محصولات سدان جمع و جور ساخت ژاپن است که در نسل‌های مختلفی به تولید رسید. نسل اول این سدان به ایران راه نیافت اما از سال 2008 ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، تصمیم به واردات آن گرفت. در آن زمان سدان‌های جمع و جور و لوکس ایران تنها بی ام و سری 3 و مرسدس سی کلاس بودند و این نماینده ژاپنی با قیمت کمتر توانست توجه‌ها را به سمت خود جلب کند.

نسل دوم با موتور قدرتمندش فروشش به موفقیت رسید. نسل سوم این سدان که در سال 2013 در نمایشگاه اتوشو آمریکا و شانگهای اتو معرفی شد و در 2014 به ایران رسید، ظاهری بسیار جذاب‌تر و مدرن‌تر داشت که رقابتش را با بی ام و سری 3 راحت‌تر می‌کرد. البته این نسل در ایران دیگر با موتور قدرتمند قبلی وارد نشد.  در سال 2013 قانونی در ایران تصویب گشت که طبق آن واردات خودروهای لوکس با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی ممنوع شد و بالاجبار نسل جدید آی اس با موتور 2.5 لیتری وارد شد.

علاوه بر ظاهر جذاب طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم امکانات رفاهی آن نیز وضعیت خوبی دارد. لازم به ذکر است که این خودرو در تعداد محدودتری با تیپ اف اسپرت هم به دست مشتریان ایرانی رسید که در این مقاله تیپ معمولی آن بررسی خواهد شد. علاوه بر این شدر کشورهای دیگر انواع هیبرید و پیشرانه‌های قوی‌تر نیز به فروش می‌رسد.

 کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم از نظر فنی

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس IS 250

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس IS نسل سوم

یدک کشیدن نام لکسوس و برند لوکس بودن آن، توقعات را در بخش امکانات رفاهی بالا می‌برد. تجهیزات مورد استفاده در سدان ای اس هم سطح خوبی دارد و وجود مواردی مثل تنظیم برقی صندلی جلو و گودی کمر، ورود و استارت بدون دکمه، سیستم صوتی مجهز و مانیتور لمسی، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، تهویه مطبوع اتومات و دوگانه، سانروف، دوربین عقب، انواع چراغ و امکانات مربوط به آن و... سفر را جذاب می‌کنند.

لکسوس IS  توسط موسسه استاندارد و ایمنی اروپا بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل، 8 عدد کیسه هوایی، دوربین عقب، رادارهای متنوع و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس     IS نسل  سوم

نوع جعبه دنده

6  دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با سیستم ECT-I

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی – تغییر زاویه هنگام دنده عقب -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک  

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقباز نوع سونار  – سنسور باران  -  سنسور فشار باد تایر

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش - سیستم BAS -  کنترل ایستایی در سربالایی -  مدیریت دینامیکی خودرو (VDIM)

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   -   پرده برقی عقب  

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به   8 اسپیکر - تشخیص صدا - هندزفری – قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod – AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 7 اینچی  با کنترلر  – دارای نویگیشن – دوربین عقب

کیسه هوا

مجموعا 8 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو  – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات دوگانه   - دریچه تهویه عقب 

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو  بای زنون -  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها   – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور – چراغ دید در روز – نور بالا اتومات

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی گودی کمر– مموری صندلی‌ راننده   – مجهز به گرمکن و سردکن  – دارای روکش چرمی – خروجی 12 ولت – صندلی کامفورت راننده – ساعت آنالوگ داشبورد

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی –   مجهز به ایزوفیکس صندلی – پشت سری‌های فعال

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی  

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای سیستم  کروز کنترل  – دوربین عقب – سیستم هوشمند قبل از برخورد با مانع – سیستم کمکی پارک – رادار نقطه کور – رادار تغییر لاین – رادار تصادف از جلو و عقب – رانندگی  3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه   – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی - ایزی اکسس (عقب ‌رفتن فرمان هنگام پیاده‌شدن) – امکان تنظیم ارتفاع – پدال شیفتر

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای – انواع رادار

سیستم سقف

سانروف دارد

  ظاهر خودروی  لکسوس IS نسل سوم

بررسی شرایط و امکانات لکسوس آی اس نسل سوم

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو سدان جمع و جور قرارگرفته و ساختاری موتور جلو – دیفرانسیل عقب دارد. همان طور که قبلا هم گفتیم، به دلیل ممنوعیت‌های موجود در ایران، امکان واردات موتورهای قدرتمند قدیمی وجود نداشت و این نسل با پیشرانه‌ای 2.5 لیتری و 6 سیلندر به ایران رسید.

این پیشرانه قادر به تولید 205 اسب بخار قدرت و حداکثر 252 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته  اتوماتیک   و ECT-i به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم  با این سیستم حداکثر سرعت 225 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 8.1  ثانیه گزارش می‌شود.  

طبق بررسی‌های انجام‌شده این سدان ژاپنی در مسافت‌های شهری به 11.9 لیتر و در مسافت‌های جاده‌ای به 6.7 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر لازم دارد. به این ترتب مصرف سوخت ترکیبی خودرو به 8.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌رسد.

تجربه رانندگی

این خودرو کیفیت سواری بسیار خوبی دارد. شاید از سواری خشک آن به دلیل تعلیق اسپرتش شنیده‌باشید اما در  نسخه‌های معمولی این ایراد کمی کمتر است. به واسطه عایق‌بندی مناسب کابین، علاوه بر آرام و نرم بودن سواری، بی‌صدایی آن هم می‌تواند مزیت خوبی تلقی شود. در عبور از جاده‌های پر پیچ و خم، طبق بررسی فرمان‌پذیری دقیق عمل می‌کند و  هندلینگ بسیار عالی است.

البته چسبندگی این خودرو به زمین نسبت به رقبا کمی کمتر است. به هر صورت با گذشت سال‌های متوالی از ساخت این خودرو ممکن است ایراداتی هم در آن دیده‌شود.  در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس IS نسل سوم را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس IS نسل سوم

نوع بدنه

سدان جمع و جور

حجم موتور

2499 سی سی

نوع موتور

تنفس طبیعی بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

تعداد سوپاپ ها

24

محور محرک

دیفرانسیل عقب

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

205 اسب بخار در 6400 دور بر دقيقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

252 نيوتن متر در 4800 دور بر دقيقه

سیستم سوخت رسانی

تزریق مستقیم

ظرفیت باک

66  لیتر بنزین

پیمایش

581 کيلومتر

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک   ECT-i

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی   

سیستم تعلیق جلو 

جناغی دوبل

سیستم تعلیق عقب 

چند اتصالی

حداکثر سرعت

225 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

8.1   ثانیه

شتاب 0-400 متر   

15.5 ثانيه

مصرف ترکیبی بنزین

8.6  لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

 کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

مشخص‌ترین فرق نسل سوم با نسل قبلی در ظاهر آن می‌باشد. در طراحی این نسل از امضا جدید لکسوس استفاده‌شده بود و رقابت با نماینده‌های بنز و بی ام و را راحت‌تر می‌کرد. ظاهر خشن و جدی و در عین حال اسپرت آن باعث جلب توجه خیلی خوبی شد و حتی کاهش حجم موتور این نسل را نیز کمتر به چشم آورد.

در نمای جلو دو چراغ کشیده در اطراف هستند که نواری ال ای دی چراغ‌های دید در روز به صورت شکسته در پایینشان ظاهری مدرن و گیرا را به وجود می‌آورند. جلو پنجره و هواکش این نسخه مدل یک تکه دارد که قابی کرومی آن را در بر می‌گیرد. طراحی این جلوپنجره با استفاده از خطوط افقی کرومی ایجاد می‌شود و لوگو لکسوس و پلاک هم در میان همین بخش جای می‌گیرد.

در اطراف سپر دو چراغ مه شکن دایره‌ای در اطراف در قابی مشکی با گرافیکی هماهنگ قرار گرفتند. استفاده از حجم‌پردازی و خطوط نیز تاثیر به سزایی در طراحی این خودرو و نمای جلو آن دارد و باعث عضلانی و خشن نشان دادن آن می‌شود.

نمای جانبی

در نمای جانب خطی تیز از چراغ‌های عقب به سمت جلو کشیده‌شده است که از بالای دستگیره‌های همرنگ با بدنه می‌گذرد. قاب شیشه‌ها کرومی است و شیشه عقب با فرم موربی که دارد جذابیت بیشتری ایجاد می‌کند. پایین درب‌ها هم در امتداد برجستگی شروع‌شده از چراغ‌های عقب فرمی حجم‌دار دارد. رینگ‌های 18 اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم طراحی مناسبی دارند و هماهنگی بهتری با توجه به سایز بزرگترشان ایجاد کردند.

نمای عقب

در نمای عقب قبل از هر چیز فرم متفاوت چراغ‌ها جلب توجه می‌کند. این چراغ‌ها که به صورت دو تکه در اطراف هستند و طراحی داخلی جذابی دارند، از سمت پایین به سمت گلگیرها کشیده‌شدند. میان این دو چراغ و روی درب صندوق فضایی تورفته وجود دارد که پلاک در آن نصب می‌شود و بالایش لوگوی لکسوس قرار می‌گیرد. در بخش سپر دیفیوزی را شاهد هستیم که دو سر لوله اگزوز دایره‌ای از آن بیرون زده‌است. در این بخش هم استفاده از حجم‌پردازی‌ها تاثیر مشخصی در طراحی دارد.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس IS نسل سوم را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس IS 250

نوع بدنه

سدان جمع و جور لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل سوم (XE30)

وزن خالص

 1555 کیلوگرم 

طول

4666 میلی متر

عرض

1811 میلی متر

ارتفاع

1430 میلی متر

فاصله محورها

2799 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو

225/40R18

ابعاد و نوع لاستیک ‌های عقب

255/35R18

  ظاهر خودروی  لکسوس IS نسل سوم

                  ظاهر خودروی لکسوس IS نسل سوم

 

کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم از نظر طراحی داخلی

علاوه بر بخش ظاهری نسل سوم، در طراحی داخلی نیز با تفاوت‌ها و پیشرفت نسبتا خوبی مواجه هستیم. علاوه بر طراحی به واسطه بیشتر شدن ابعاد نسل جدید فضای داخلی هم بزرگ‌تر است و برخی مشکلاتی که از نظر جاداری در نسل دوم وجود داشت حل می‌شود. استفاده از متریال چرم، پلاستیک و چوب در کابین هم به لوکس‌تر نشان دادن آن کمک ویژه‌ای می‌کند.

در کنسول میانی ابتدا یک مانیتور 7 اینچی در بخش تورفته و سایه‌بان دار جای می‌گیرد. پایین‌تر دو دریچه هوایی مستطیلی قرار می‌گیرد و میان آن‌ها ساعتی آنالوگ به چشم می‌خورد که در اکثر طراحی‌های جدید لکسوس، مثل طراحی خودروهای مازراتی از آن استفاده می‌شود. پایین‌تر هم بخشی به دکمه‌های تنظیماتی سیستم صوتی و تهویه مطبوع اختصاص داده‌شده که با نظم خوبی کنار هم قرار گرفته‌اند.

فرمان خودرو سه شاخه است و لوگوی لکسوس در میانش و دکمه‌های کنترلی روی شاخه‌های بالایی جای گرفتند و طراحی نسبتا جدیدتر می‌باشد. پنل کیلومتر شمار از دو دایره عقربه‌ای و نمایشگری در میانشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود و نورپردازی سفید رنگ دارد.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس IS 250

طراحی داخلی خوردو  لکسوس IS 250

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس IS نسل سوم آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی بالا
  • کیفیت ساخت و مونتاژ بالا
  • برند معتبر
  • طراحی داخلی و خارجی جذاب و گیرا
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد نسبت به رقبا
  • فرمان پذیری و هندلینگ مناسب

معایب :

  • واردات محدود این محصول
  • عملکرد کمی ضعیف‌تر از رقبای آلمانی
  • گیربکس کمی قدیمی

 

لکسوس IS نسل سوم بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این خودرو بین سال‌های 2014 تا 2015 به ایران وارد شد و در حال حاضر  اکثر نمونه‌های موجود بیش از 5 سال کارکرده‌اند. حین خرید با توجه به کیفیت ساخت بالا، اگر نسخه‌های کم کارکرد را پیدا کنید ارزش خرید این خودرو مناسب است.

برای خرید خودروهای کارکرده هرچه قدر هم که دوام آن‌ها بالا باشد، بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت بخش‌های مختلف و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. حین خرید بهتر است کمی بیشتر زمان بگذارید و نمونه‌های کم کارکردتر را خریداری کنید.

به طور کلی این نماینده ژاپنی را می‌توان برای جوانانی که به خودروهایی با ظاهرهای تهاجمی علاقه دارند، مناسب تلقی کرد و امکانات متنوع و سواری جذاب آن می‌تواند سفری لذت‌بخش را به همراه داشته‌باشد.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم

 

رقیبان خودرو لکسوس IS نسل سوم

طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم می‌توانیم بی ام و سری ۳  و سی کلاس را از رقیب‌های آن بدانیم. به واسطه طراحی جذاب رقابت این نسل با بی ام و راحت‌تر انجام می‌شود. البته که از نظر عملکرد پیشرانه و گیربکس این خودرو از ب ام و 320 قوی‌تر است اما هنوز هم به پای بی ام و 328 نرسیده‌است. به طور کلی قیمت مناسب‌تر لکسوس در مقایسه با نماینده بی ام و نظر بسیاری از خریداران در این بازار نسبتا کم رقیب به سمت نسل سوم آی اس جلب شد و در آن زمان فروش نسبتا مناسبی را تجربه کرد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل سوم و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  نسل سوم آی اس با ظاهری تهاجمی و جوان‌پسند در سال 2014 به ایران وارد شد و در حال حاضر به دلیل واردات محدود بازار دست دوم آن خیلی پررونق نیست. البته با توجه به شرایط نسبتا مساعد این خودرو، مخصوصا نمونه‌های کم کارکرد آن ارزش خرید خوبی دارند و می‌توانند سفری لذت‌بخش و  باکیفیت را برای شما ایجاد کنند.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)