برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو لکسوس ES نسل ششم با تمام جزئیات

لکسوس ای اس از محصولات سدان کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که تا به حال نسل‌های مختلفی از آن به تولیدرسیده است. این خودرو از اولین سدان‌های دیفرانسیل جلوی لکسوس می‌باشد. نسل ششم این خودرو با دو نوع سیستم فنی مختلف از سال 2013 به ایران وارد شد.
0 تومان
i h

لکسوس ای اس از محصولات سدان کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که تا به حال نسل‌های مختلفی از آن به تولیدرسیده است. این خودرو از اولین سدان‌های دیفرانسیل جلوی لکسوس می‌باشد. نسل ششم این خودرو با دو نوع سیستم فنی مختلف از سال 2013 به ایران وارد شد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس ES  نسل ششم

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس ES  نسل ششم

لکسوس ای اس از سری محصولات کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که از سال 1989 میلادی به خط تولید این کمپانی پیوسته و تاکنون نسل‌های زیادی از آن به تولیدرسیده است. ای اس را می‌توان از اولین محصولات سدان دیفرانسیل جلوی لکسوس دانست. از بین همه نسل‌های تولیدشده تنها نسل پنجم و ششم به ایران راه یافتند که در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم و شرایط آن خواهیم پرداخت.

پس از نسل پنجم این سری محصولات در سال 2013 ایرتویا تصمیم به واردات نسل ششم ای اس گرفت. نسل ششم در سال 2012 در نمایشگاه خودرو نیویوک معرفی‌شده بود. این بار این سدان با دو نوع سیستم فنی وارد شد که یکی از آن‌ها موتوری 2.5 لیتری و 4 سیلندر داشت و دیگری موتورش 3.5 لیتری و 6 سیلندر بود. در اواخر سال 2013 در ایران قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی وضع شد و به ناچار واردات سیستم‌ فنی قوی‌تر متوقف گشت ولی ایرتویا به واردات انواع 2.5 لیتری ادامه داد.

از نظر ظاهری با وجود اینکه برخی از بخش‌های نسل قبلی در نسل ششم به چشم می‌خورد اما با تغییراتی موثر، این خودرو به لکسوس‌های جدید بی‌شباهت نیست. این خودرو را می‌توان نسخه‌ی لوکس تویوتا کمری بدانیم چرا که این دو خودرو پلتفرم مشترکی با هم دارند. البته شباهت نسل پنجم از نطر فنی به کمری بیشتر بود و نسل ششم از لحاظ فنی بیشتر به آوالون شبیه است.

در کل این خودرو وضعیت مناسب و درخوری دارد و در ادامه این مقاله به بررسی بخش‌های مختلف آن و تفاوت تیپ‌های موجود در بازار خواهیم پرداخت.

 کارشناسی خودرو  لکسوس ES  نسل ششم

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس ES  نسل ششم

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس ES  نسل ششم

یکی از عواملی که خودروها را به لوکس‌تر بودن نزدیک می‌کند، لیست و انواع تجهیزات رفاهی و ایمنی خودرو می‌باشد. اکثریت نماینده‌های لکسوس هم از این نظر وضعیت مناسبی دارند و ای اس نسل شش هم از این موضوع مستثنی نیست. وجود مواردی چون تهویه مطبوع اتومات سه گانه، تنظیم برقی صندلی‌ها، سردکن و گرمکن صندلی، انواع تجهیزات آینه و شیشه‌ها، سانروف و سقف پانوراما، انواع چراغ‌ها، سیستم صوتی و مولتی مدیای حرفه‌ای و... سفر با ای اس را لذت بخش می‌کنند.

لکسوس ES  توسط موسسه استاندارد و ایمنی IIHS آمریکا بررسی شد و قادربوده بیشترین نمرات را در تست‌ها کسب کند. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل هوشمند، 10 عدد کیسه هوایی، پشت سری‌های فعال، دوربین عقب، انواع رادارها و ... تامین می‌شود.

انواع 250 و 350 تفاوت چشمگیری با هم در لیست تجهیزات رفاهی ندارند و تنها چند رادار در انواع 350 وجود دارد که 250‌ها فاقد آن‌ هستند. در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس    ES  نسل  ششم

نوع جعبه دنده

6  دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با سیستم ECT-I

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی – تغییر زاویه هنگام دنده عقب -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک – مموری آینه

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقباز نوع سونار  – سنسور باران – سنسور فشار باد تایر

در 350: رادار نقطه کور – رادار تغییر لاین – رادار تصادف از جلو (سفارشی)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش - سیستم BAS

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV– برف پاک کن اتوماتیک  -  شیشه بالابر آنتی‌ترپ -

پرده برقی عقب - پرده جانبی عقب

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  8 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson با 15 اسپیکر (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تایی – قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 8 اینچی – دارای نویگیشن – دوربین عقب -  نمایشگر 3.5 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

کیسه هوا

مجموعا 12 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو و عقب – پرده‌ای جلو و عقب – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات  اتومات دوگانه - اتومات سه‌گانه (سفارشی) - دریچه تهویه عقب - کنترل کیفیت هوا

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون -  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور – چراغ دید در روز – چراغ بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی گودی کمر– مموری صندلی‌راننده – مموری صندلی سرنشین کناری (سفارشی) – مجهز به گرمکن و سردکن (سفارشی) – دارای روکش چرمی  نولوکس – خروجی 12 ولت – ساعت آنالوگ  - پشت سری‌های فعال

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی  نولوکس  – پشت سری فعال – مجهز به ایزوفیکس صندلی -  کنسول دیجیتالی تاشو (سفارشی)

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی  - ترمز اضطراری (سفارشی)

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای  کروز کنترل   – دوربین عقب – سیستم هوشمند قبل از برخورد با مانع – سیستم کمکی پارک – رانندگی  3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه حافظه دار – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی – مموری فرمان

کروز کنترل

سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای -  ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف -  کاپوت فعال در هنگام تصادف

سیستم سقف

سانروف با قابلیت تنظیم در 4 حالت دارای سیستم ایمنی تصادف ، دارای سقف پانوراما سفارشی

 بررسی شرایط و امکانات خودرو ای اس نسل ششم

بررسی شرایط و امکانات خودرو ای اس نسل ششم

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو سدان سایز متوسط قرارگرفته و همان طور که گفتیم ساختارش موتور جلو – دیفرانسیل جلو می‌باشد. اکثر خودروهای موجود در بازار موتورشان 2.5 لیتری می‌باشد چرا که واردات آن‌ها بیشتر و طولانی‌تر بوده‌است اما نسخه‌های قوی‌تر 350 لیتری هم می‌توان بین گزینه‌های موجود پیدا کرد.

پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر، قادر به تولید 268 اسب بخار قدرت و حداکثر 336 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته  اتوماتیک تیپ ترونیک و ECT-i به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم با این سیستم حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 7  ثانیه گزارش می‌شود.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 11.2 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 7.6  لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 9.8  لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود.

پیشرانه‌های ضعیف‌تر 4 سیلندر و 2.5 لیتری هم توان خروجی‌ای معادل 181 اسب بخار و گشتاوری حداکثر 235 نیوتون متری تولید می‌کنند.  انتقال نیروی تولیدشده به چرخ‌های جلو با گیربکسی مشابه انجام می‌شود. در این حالت حداکثر سرعت قابل تجربه به 198 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد به حدود 10 ثانیه می‌رسد.

در این نسخه مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 9.5 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 5.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 7.9  لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود.

 تجربه رانندگی

مشخصا عملکرد و شتاب در نمونه‌های 350 وضعیت بهتری دارد. سواری ای اس نرم است و کیفیت سواری بسیار خوبی را ارائه می‌کند. با وجود اینکه دیفرانسیل جلو طراحی‌شده است در شتابگیری‌های ناگهانی پایداری خوبی را از خودش نشان می‌دهد. اما به دلیل همین سیستم تعلیق نرم و انتقال قدرت به چرخ‌های جلو فرمان پذیری این سدان نسبت به برخی از رقبا کمتر گزارش می‌شود.

 در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس ES  نسل ششم را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس ES  نسل ششم 350

لکسوس ES  نسل ششم 250

نوع بدنه

E Segment

E Segment

حجم موتور

3458 سی سی

2494 سی سی

نوع موتور

تنفس طبیعی بنزین سوز

تنفس طبیعی بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

4

تعداد سوپاپ ها

24

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی V شکل

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

268 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه

181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

336 نیوتون متر در 4700 دور در دقیقه

235 نیوتون متر در 4100 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

76.5 اسب بخار بر لیتر

72.4 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

70 لیتر بنزین

70 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک تیپ ترونیک ECT-i

6 سرعته  اتوماتیک تیپ ترونیک ECT-i

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده با هوا

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده با هوا

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

جناغی دوبل

جناغی دوبل

تعلیق عقب

اتصال چندگانه (مولتی لینک)

اتصال چندگانه (مولتی لینک)

حداکثر سرعت

209 کیلومتر بر ساعت

198 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

7 ثانیه

10 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

9.8  لیتر در هر صد کیلومتر

7.9   لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

یورو 5

 کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

لکسوس به واسطه برند لوکسی که دارد معمولا سعی در طراحی خودروهای باپرستیژ و خاص دارد و در حال حاضر حتی محصولاتی که کمی قدیمی‌تر هستند هم پرستیژ خود را حفظ کرده‌اند. نسل ششم هم با استفاده از هطوط و زوایای تیز توانسته است طراحی جذابی را ارائه کند و مخصوصا در زمان عرضه‌اش جزو خودروهای به روز و مدرن دسته‌بندی شود.

در نمای جلو دو چراغ بزرگ و کشیده در اطراف به چشم می‌خورد. در میان آن‌ها جلوپنجره‌ای ذوزنقه شکل قرار می‌گیرد که با خطوط افقی تزئین‌شده و لوگوی لکسوس را در میانش جای می‌دهد. در بخش سپر، هواکشی ذوزنقه و حدودا قرینه جلوپنجره وجود دارد که نواری کرومی به شکل یکره هواکش و جلوپنجره را مانند قاب در برمی‌گیرد و ظاهری هماهنگ و به روز ایجاد می‌کند.  در اطراف  سپر دو مه شکن دایره‌ای در قابی تورفته قرار دارند. استفاده از خطوط و برجستگی‌ها، مخصوصا روی کاپوت و سپر به لوکس بودن و جدی نشان دادن خودرو کمک شایانی می‌کند.

نمای جانبی

در این نما خطی ممتد از چراغ جلو به سمت عقب کشیده‌شده و از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد و برجستگی‌ای دیگر پایین درب‌ها وجود دارد. قاب کرومی شیشه‌ها نما را لوکس‌تر می‌کند. رینگ‌های ۱۷ اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم طراحی مناسبی دارند اما اگر سایر آن‌ها کمی بزرگ‌تر بود نمای بهتری ایجاد میشد.

نمای عقب

در نمای عقب، دو چراغ نسبتا بزرگ به شکل دو تکه در اطراف حضور دارند. روی درب صندوق پلاک در بخشی فرورفته که بین چراغ‌ها وجود دارد نصب می‌شود و بالایش نواری کرومی به چشم می‌خورد که دو چراغ را به هم مرتبط می‌سازد. سپر خودرو کمی برجسته است و دو چراغ مه شکن افقی را در اطرافش جای می‌دهد. هم‌چنین دیفیوزری در پایین‌ترین بخش قرار دارند که در اطرافش دو سرلوله اگزوز دایره‌ای نمای اسپرتی را ایجاد کرده‌است.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس ES  نسل ششم را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس ES  نسل ششم

نوع بدنه

سدان متوسط لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل ششم (XV60)

وزن خالص

 1660 کیلوگرم 

طول

4859 میلی متر

عرض

1821 میلی متر

ارتفاع

1450 میلی متر

فاصله محورها

2819 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

215/55R 17

  ظاهر خودروی  لکسوس ES  نسل ششم

                  ظاهر خودروی لکسوس ES  نسل ششم

 

کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم از نظر طراحی داخلی

یکی از بخش‌هایی که مشخصا با نسل قبلی فرق کرده‌است کابین و طراحی داخلی می‌باشد. سیستم این بخش مخصوصا طراحی کنسول میانی به کل تغییرکرده و فرمی به روز و بهتر دارد. متریال مورد استفاده مرغوب است و ماندگاری آن مناسب گزارش می‌شود.

کنسول میانی در بالاترین بخش خود مانیتوری را زیر سایه بان مخصوصش جای می‌دهد. پایین‌تر دو دریچه هوای مستطیلی و افقی به چشم می‌خورد که میان آن‌ها ساعتی آنالوگ جای‌گرفته و می‌تواند یادآور محصولات مازراتی باشد. سیستم تهویه مطبوع و مولتی مدیا و دکمه‌های تنظیماتی آن‌ها در بخش پایین‌تر قرار گرفتند و در نگاه اول شاید کمی نامرتب به نظر برسند.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگوی لکسوس و انواع دکمه‌های کنترلی جای‌گذاری شدند. پنل کیلومترشمار هم از دو بخش دایره‌ای دیجیتال اما عقربه‌ای جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود. با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم در برخی خودروها از تزئینات چوبی هم در فرمان، داشبورد،  تودری‌ها و..  استفاده‌شده که فضا را لوکس‌تر نشان می‌دهد.

صندلی‌های این سدان ژاپنی راحت هستند و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. فضای کابین به شکلی است که برای 5 سرنشین فضایی راحت ایجاد می‌کند و سرنشینان ردیف عقب از لحاظ فضای پا و سر مشکلی نخواهند داشت. صندوق عقب هم فضای مناسبی را برای یک خانواده مهیا می‌کند اما عدم امکان تاشدن صندلی‌های عقب می‌تواند از نقاط ضعف ای اس نسبت به رقبا باشد.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس ES  نسل ششم

طراحی داخلی خوردو  لکسوس ES  نسل ششم

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس ES نسل ششم آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی ظاهری و داخلی جذاب
  • کیفیت ساخت و مونتاژ بالا
  • برند معتبر
  • عملکرد خوب سیستم فنربندی
  • شتاب و عملکرد فنی خوب مخصوصا در انواع 350
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد نسبت به رقبا

معایب :

  • قیمت نسبتا بالا
  • عرضه محدود مخصوصا نسخه‌های 350
  • شتاب ضعیف‌تر از رقبای آلمانی

 

لکسوس ES  نسل ششم بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. انواع 350 این خودرو وارداتشان تا قبل از سال 2014 انجام می‌گرفت ولی انواع 250 تا سال 2016 به ایران وارد شدند و احتمالا نسخه‌های کم کارکرد آن‌ها راحت‌تر پیدا می‌شود.

با توجه به گذشت بیش از 5 سال از واردات ای اس نسل شش، در خرید هر دو نسخه احتمالا تنها با خودروهای کارکرده رو به رو باشید. برای خرید خودروهای کارکرده هرچه قدر هم که کیفیت ساختشان بالا باشد، بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت بخش‌های مختلف و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. حین خرید بهتر است کمی بیشتر زمان بگذارید و نمونه‌های کم کارکردتر را خریداری کنید.

ای اس نسل شش از لحاظ ظاهری و پرستیژ وضعیت خوبی دارد و امکانات رفاهی متنوعش می‌تواند سفر جذابی برایتان ایجاد کند. از نظر فنی اگر نسخه کم کارکرد 350 پیدا کردید بی‌شک عملکرد و شتاب بهتری را تجربه خواهید کرد اما نسخه‌های سال بالاتر 250 هم می‌توانند گزینه‌ای مطمئن برای شما باشند که البته شتابشان کمتر خواهد بود.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم

 

رقیبان خودرو لکسوس ES  نسل ششم

طبق کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم می‌توانیم کیا کادنزا، هیوندای آزرا گرنجور، تویوتا آریون و رنو تلیسمان را از رقبای این نماینده لوکس ژاپنی بدانیم. معمولا سدان‌های این کلاس و این رده طرفداران زیادی در بازار ایران دارند و در صورت خوب بودن شرایط عرضه، خدمات پس از فروش و فنی فروش آن‌ها با موفقیت همراه است.

هر کدام از این موارد نقاط ضعف و قوت خود را دارند. برای مثال تالیسمان طراحی ظاهری جذاب و کابین جادارتری دارد و موتور توربوی آن شتاب سریع‌تری را ارائه می‌کند. اما نگه‌داری از سیستم‌های توربو با وجود بنزین بی‌کیفیت ایران مشکل است.  هیوندای سوناتا ال اف با وجود طراحی مناسب اما سطحش از ای اس نسل شش پایین‌تر است و از نظر فنی شبیه به ای اس 250 عمل می‌کند. قیمت این خودروی کره‌ای از رقبای خود مناسب‌تر است و امکانات متنوعی دارد.

کیا اپتیما هم طراحی داخلی جذابی دارد و از نظر فنی کمی از ای اس 250 عملکرد چالاک‌تر استد اما مصرف سوختش حدودا دو لیتر بیشتر از ای اس می‌باشد. این خودرو از نظر امکانات شرایط متنوعی در بازار دارد اما قابلیت رقابت با لکسوس را دارد. در نهایت انتخاب بین گزینه‌ها به بودجه مالی، سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  ای اس نسل شش از خودروهای با پرستیژ و جذاب لکسوس می‌باشد که با دو نوع سیستم فنی به دست مشتریان ایرانی رسید. با توجه به قطع سریع واردات نسخه‌های 350 و ضعیف‌تر بودن نسخه‌های 250 حین خرید و انتخاب این خودرو، بهتر است با دقت به وضعیت هر گزینه و شرایط آن در آینده توجه کنید تا در نهایت مناسب‌ترین انتخاب را داشته‌باشید.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

لکسوس ای اس از محصولات سدان کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که تا به حال نسل‌های مختلفی از آن به تولیدرسیده است. این خودرو از اولین سدان‌های دیفرانسیل جلوی لکسوس می‌باشد. نسل ششم این خودرو با دو نوع سیستم فنی مختلف از سال 2013 به ایران وارد شد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس ES  نسل ششم

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس ES  نسل ششم

لکسوس ای اس از سری محصولات کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که از سال 1989 میلادی به خط تولید این کمپانی پیوسته و تاکنون نسل‌های زیادی از آن به تولیدرسیده است. ای اس را می‌توان از اولین محصولات سدان دیفرانسیل جلوی لکسوس دانست. از بین همه نسل‌های تولیدشده تنها نسل پنجم و ششم به ایران راه یافتند که در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم و شرایط آن خواهیم پرداخت.

پس از نسل پنجم این سری محصولات در سال 2013 ایرتویا تصمیم به واردات نسل ششم ای اس گرفت. نسل ششم در سال 2012 در نمایشگاه خودرو نیویوک معرفی‌شده بود. این بار این سدان با دو نوع سیستم فنی وارد شد که یکی از آن‌ها موتوری 2.5 لیتری و 4 سیلندر داشت و دیگری موتورش 3.5 لیتری و 6 سیلندر بود. در اواخر سال 2013 در ایران قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی وضع شد و به ناچار واردات سیستم‌ فنی قوی‌تر متوقف گشت ولی ایرتویا به واردات انواع 2.5 لیتری ادامه داد.

از نظر ظاهری با وجود اینکه برخی از بخش‌های نسل قبلی در نسل ششم به چشم می‌خورد اما با تغییراتی موثر، این خودرو به لکسوس‌های جدید بی‌شباهت نیست. این خودرو را می‌توان نسخه‌ی لوکس تویوتا کمری بدانیم چرا که این دو خودرو پلتفرم مشترکی با هم دارند. البته شباهت نسل پنجم از نطر فنی به کمری بیشتر بود و نسل ششم از لحاظ فنی بیشتر به آوالون شبیه است.

در کل این خودرو وضعیت مناسب و درخوری دارد و در ادامه این مقاله به بررسی بخش‌های مختلف آن و تفاوت تیپ‌های موجود در بازار خواهیم پرداخت.

 کارشناسی خودرو  لکسوس ES  نسل ششم

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس ES  نسل ششم

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس ES  نسل ششم

یکی از عواملی که خودروها را به لوکس‌تر بودن نزدیک می‌کند، لیست و انواع تجهیزات رفاهی و ایمنی خودرو می‌باشد. اکثریت نماینده‌های لکسوس هم از این نظر وضعیت مناسبی دارند و ای اس نسل شش هم از این موضوع مستثنی نیست. وجود مواردی چون تهویه مطبوع اتومات سه گانه، تنظیم برقی صندلی‌ها، سردکن و گرمکن صندلی، انواع تجهیزات آینه و شیشه‌ها، سانروف و سقف پانوراما، انواع چراغ‌ها، سیستم صوتی و مولتی مدیای حرفه‌ای و... سفر با ای اس را لذت بخش می‌کنند.

لکسوس ES  توسط موسسه استاندارد و ایمنی IIHS آمریکا بررسی شد و قادربوده بیشترین نمرات را در تست‌ها کسب کند. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل هوشمند، 10 عدد کیسه هوایی، پشت سری‌های فعال، دوربین عقب، انواع رادارها و ... تامین می‌شود.

انواع 250 و 350 تفاوت چشمگیری با هم در لیست تجهیزات رفاهی ندارند و تنها چند رادار در انواع 350 وجود دارد که 250‌ها فاقد آن‌ هستند. در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس    ES  نسل  ششم

نوع جعبه دنده

6  دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با سیستم ECT-I

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی – تغییر زاویه هنگام دنده عقب -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک – مموری آینه

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقباز نوع سونار  – سنسور باران – سنسور فشار باد تایر

در 350: رادار نقطه کور – رادار تغییر لاین – رادار تصادف از جلو (سفارشی)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش - سیستم BAS

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV– برف پاک کن اتوماتیک  -  شیشه بالابر آنتی‌ترپ -

پرده برقی عقب - پرده جانبی عقب

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  8 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson با 15 اسپیکر (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تایی – قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 8 اینچی – دارای نویگیشن – دوربین عقب -  نمایشگر 3.5 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

کیسه هوا

مجموعا 12 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو و عقب – پرده‌ای جلو و عقب – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات  اتومات دوگانه - اتومات سه‌گانه (سفارشی) - دریچه تهویه عقب - کنترل کیفیت هوا

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون -  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور – چراغ دید در روز – چراغ بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی گودی کمر– مموری صندلی‌راننده – مموری صندلی سرنشین کناری (سفارشی) – مجهز به گرمکن و سردکن (سفارشی) – دارای روکش چرمی  نولوکس – خروجی 12 ولت – ساعت آنالوگ  - پشت سری‌های فعال

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی  نولوکس  – پشت سری فعال – مجهز به ایزوفیکس صندلی -  کنسول دیجیتالی تاشو (سفارشی)

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی  - ترمز اضطراری (سفارشی)

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای  کروز کنترل   – دوربین عقب – سیستم هوشمند قبل از برخورد با مانع – سیستم کمکی پارک – رانندگی  3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه حافظه دار – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی – مموری فرمان

کروز کنترل

سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای -  ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف -  کاپوت فعال در هنگام تصادف

سیستم سقف

سانروف با قابلیت تنظیم در 4 حالت دارای سیستم ایمنی تصادف ، دارای سقف پانوراما سفارشی

 بررسی شرایط و امکانات خودرو ای اس نسل ششم

بررسی شرایط و امکانات خودرو ای اس نسل ششم

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو سدان سایز متوسط قرارگرفته و همان طور که گفتیم ساختارش موتور جلو – دیفرانسیل جلو می‌باشد. اکثر خودروهای موجود در بازار موتورشان 2.5 لیتری می‌باشد چرا که واردات آن‌ها بیشتر و طولانی‌تر بوده‌است اما نسخه‌های قوی‌تر 350 لیتری هم می‌توان بین گزینه‌های موجود پیدا کرد.

پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر، قادر به تولید 268 اسب بخار قدرت و حداکثر 336 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته  اتوماتیک تیپ ترونیک و ECT-i به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم با این سیستم حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 7  ثانیه گزارش می‌شود.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 11.2 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 7.6  لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 9.8  لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود.

پیشرانه‌های ضعیف‌تر 4 سیلندر و 2.5 لیتری هم توان خروجی‌ای معادل 181 اسب بخار و گشتاوری حداکثر 235 نیوتون متری تولید می‌کنند.  انتقال نیروی تولیدشده به چرخ‌های جلو با گیربکسی مشابه انجام می‌شود. در این حالت حداکثر سرعت قابل تجربه به 198 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد به حدود 10 ثانیه می‌رسد.

در این نسخه مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 9.5 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 5.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 7.9  لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود.

 تجربه رانندگی

مشخصا عملکرد و شتاب در نمونه‌های 350 وضعیت بهتری دارد. سواری ای اس نرم است و کیفیت سواری بسیار خوبی را ارائه می‌کند. با وجود اینکه دیفرانسیل جلو طراحی‌شده است در شتابگیری‌های ناگهانی پایداری خوبی را از خودش نشان می‌دهد. اما به دلیل همین سیستم تعلیق نرم و انتقال قدرت به چرخ‌های جلو فرمان پذیری این سدان نسبت به برخی از رقبا کمتر گزارش می‌شود.

 در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس ES  نسل ششم را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس ES  نسل ششم 350

لکسوس ES  نسل ششم 250

نوع بدنه

E Segment

E Segment

حجم موتور

3458 سی سی

2494 سی سی

نوع موتور

تنفس طبیعی بنزین سوز

تنفس طبیعی بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

4

تعداد سوپاپ ها

24

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی V شکل

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

268 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه

181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

336 نیوتون متر در 4700 دور در دقیقه

235 نیوتون متر در 4100 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

76.5 اسب بخار بر لیتر

72.4 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

70 لیتر بنزین

70 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک تیپ ترونیک ECT-i

6 سرعته  اتوماتیک تیپ ترونیک ECT-i

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده با هوا

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده با هوا

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

جناغی دوبل

جناغی دوبل

تعلیق عقب

اتصال چندگانه (مولتی لینک)

اتصال چندگانه (مولتی لینک)

حداکثر سرعت

209 کیلومتر بر ساعت

198 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

7 ثانیه

10 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

9.8  لیتر در هر صد کیلومتر

7.9   لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

یورو 5

 کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

لکسوس به واسطه برند لوکسی که دارد معمولا سعی در طراحی خودروهای باپرستیژ و خاص دارد و در حال حاضر حتی محصولاتی که کمی قدیمی‌تر هستند هم پرستیژ خود را حفظ کرده‌اند. نسل ششم هم با استفاده از هطوط و زوایای تیز توانسته است طراحی جذابی را ارائه کند و مخصوصا در زمان عرضه‌اش جزو خودروهای به روز و مدرن دسته‌بندی شود.

در نمای جلو دو چراغ بزرگ و کشیده در اطراف به چشم می‌خورد. در میان آن‌ها جلوپنجره‌ای ذوزنقه شکل قرار می‌گیرد که با خطوط افقی تزئین‌شده و لوگوی لکسوس را در میانش جای می‌دهد. در بخش سپر، هواکشی ذوزنقه و حدودا قرینه جلوپنجره وجود دارد که نواری کرومی به شکل یکره هواکش و جلوپنجره را مانند قاب در برمی‌گیرد و ظاهری هماهنگ و به روز ایجاد می‌کند.  در اطراف  سپر دو مه شکن دایره‌ای در قابی تورفته قرار دارند. استفاده از خطوط و برجستگی‌ها، مخصوصا روی کاپوت و سپر به لوکس بودن و جدی نشان دادن خودرو کمک شایانی می‌کند.

نمای جانبی

در این نما خطی ممتد از چراغ جلو به سمت عقب کشیده‌شده و از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد و برجستگی‌ای دیگر پایین درب‌ها وجود دارد. قاب کرومی شیشه‌ها نما را لوکس‌تر می‌کند. رینگ‌های ۱۷ اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم طراحی مناسبی دارند اما اگر سایر آن‌ها کمی بزرگ‌تر بود نمای بهتری ایجاد میشد.

نمای عقب

در نمای عقب، دو چراغ نسبتا بزرگ به شکل دو تکه در اطراف حضور دارند. روی درب صندوق پلاک در بخشی فرورفته که بین چراغ‌ها وجود دارد نصب می‌شود و بالایش نواری کرومی به چشم می‌خورد که دو چراغ را به هم مرتبط می‌سازد. سپر خودرو کمی برجسته است و دو چراغ مه شکن افقی را در اطرافش جای می‌دهد. هم‌چنین دیفیوزری در پایین‌ترین بخش قرار دارند که در اطرافش دو سرلوله اگزوز دایره‌ای نمای اسپرتی را ایجاد کرده‌است.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس ES  نسل ششم را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس ES  نسل ششم

نوع بدنه

سدان متوسط لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل ششم (XV60)

وزن خالص

 1660 کیلوگرم 

طول

4859 میلی متر

عرض

1821 میلی متر

ارتفاع

1450 میلی متر

فاصله محورها

2819 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

215/55R 17

  ظاهر خودروی  لکسوس ES  نسل ششم

                  ظاهر خودروی لکسوس ES  نسل ششم

 

کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم از نظر طراحی داخلی

یکی از بخش‌هایی که مشخصا با نسل قبلی فرق کرده‌است کابین و طراحی داخلی می‌باشد. سیستم این بخش مخصوصا طراحی کنسول میانی به کل تغییرکرده و فرمی به روز و بهتر دارد. متریال مورد استفاده مرغوب است و ماندگاری آن مناسب گزارش می‌شود.

کنسول میانی در بالاترین بخش خود مانیتوری را زیر سایه بان مخصوصش جای می‌دهد. پایین‌تر دو دریچه هوای مستطیلی و افقی به چشم می‌خورد که میان آن‌ها ساعتی آنالوگ جای‌گرفته و می‌تواند یادآور محصولات مازراتی باشد. سیستم تهویه مطبوع و مولتی مدیا و دکمه‌های تنظیماتی آن‌ها در بخش پایین‌تر قرار گرفتند و در نگاه اول شاید کمی نامرتب به نظر برسند.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگوی لکسوس و انواع دکمه‌های کنترلی جای‌گذاری شدند. پنل کیلومترشمار هم از دو بخش دایره‌ای دیجیتال اما عقربه‌ای جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود. با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم در برخی خودروها از تزئینات چوبی هم در فرمان، داشبورد،  تودری‌ها و..  استفاده‌شده که فضا را لوکس‌تر نشان می‌دهد.

صندلی‌های این سدان ژاپنی راحت هستند و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. فضای کابین به شکلی است که برای 5 سرنشین فضایی راحت ایجاد می‌کند و سرنشینان ردیف عقب از لحاظ فضای پا و سر مشکلی نخواهند داشت. صندوق عقب هم فضای مناسبی را برای یک خانواده مهیا می‌کند اما عدم امکان تاشدن صندلی‌های عقب می‌تواند از نقاط ضعف ای اس نسبت به رقبا باشد.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس ES  نسل ششم

طراحی داخلی خوردو  لکسوس ES  نسل ششم

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس ES نسل ششم آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی ظاهری و داخلی جذاب
  • کیفیت ساخت و مونتاژ بالا
  • برند معتبر
  • عملکرد خوب سیستم فنربندی
  • شتاب و عملکرد فنی خوب مخصوصا در انواع 350
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد نسبت به رقبا

معایب :

  • قیمت نسبتا بالا
  • عرضه محدود مخصوصا نسخه‌های 350
  • شتاب ضعیف‌تر از رقبای آلمانی

 

لکسوس ES  نسل ششم بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. انواع 350 این خودرو وارداتشان تا قبل از سال 2014 انجام می‌گرفت ولی انواع 250 تا سال 2016 به ایران وارد شدند و احتمالا نسخه‌های کم کارکرد آن‌ها راحت‌تر پیدا می‌شود.

با توجه به گذشت بیش از 5 سال از واردات ای اس نسل شش، در خرید هر دو نسخه احتمالا تنها با خودروهای کارکرده رو به رو باشید. برای خرید خودروهای کارکرده هرچه قدر هم که کیفیت ساختشان بالا باشد، بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت بخش‌های مختلف و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. حین خرید بهتر است کمی بیشتر زمان بگذارید و نمونه‌های کم کارکردتر را خریداری کنید.

ای اس نسل شش از لحاظ ظاهری و پرستیژ وضعیت خوبی دارد و امکانات رفاهی متنوعش می‌تواند سفر جذابی برایتان ایجاد کند. از نظر فنی اگر نسخه کم کارکرد 350 پیدا کردید بی‌شک عملکرد و شتاب بهتری را تجربه خواهید کرد اما نسخه‌های سال بالاتر 250 هم می‌توانند گزینه‌ای مطمئن برای شما باشند که البته شتابشان کمتر خواهد بود.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم

 

رقیبان خودرو لکسوس ES  نسل ششم

طبق کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم می‌توانیم کیا کادنزا، هیوندای آزرا گرنجور، تویوتا آریون و رنو تلیسمان را از رقبای این نماینده لوکس ژاپنی بدانیم. معمولا سدان‌های این کلاس و این رده طرفداران زیادی در بازار ایران دارند و در صورت خوب بودن شرایط عرضه، خدمات پس از فروش و فنی فروش آن‌ها با موفقیت همراه است.

هر کدام از این موارد نقاط ضعف و قوت خود را دارند. برای مثال تالیسمان طراحی ظاهری جذاب و کابین جادارتری دارد و موتور توربوی آن شتاب سریع‌تری را ارائه می‌کند. اما نگه‌داری از سیستم‌های توربو با وجود بنزین بی‌کیفیت ایران مشکل است.  هیوندای سوناتا ال اف با وجود طراحی مناسب اما سطحش از ای اس نسل شش پایین‌تر است و از نظر فنی شبیه به ای اس 250 عمل می‌کند. قیمت این خودروی کره‌ای از رقبای خود مناسب‌تر است و امکانات متنوعی دارد.

کیا اپتیما هم طراحی داخلی جذابی دارد و از نظر فنی کمی از ای اس 250 عملکرد چالاک‌تر استد اما مصرف سوختش حدودا دو لیتر بیشتر از ای اس می‌باشد. این خودرو از نظر امکانات شرایط متنوعی در بازار دارد اما قابلیت رقابت با لکسوس را دارد. در نهایت انتخاب بین گزینه‌ها به بودجه مالی، سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل ششم و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  ای اس نسل شش از خودروهای با پرستیژ و جذاب لکسوس می‌باشد که با دو نوع سیستم فنی به دست مشتریان ایرانی رسید. با توجه به قطع سریع واردات نسخه‌های 350 و ضعیف‌تر بودن نسخه‌های 250 حین خرید و انتخاب این خودرو، بهتر است با دقت به وضعیت هر گزینه و شرایط آن در آینده توجه کنید تا در نهایت مناسب‌ترین انتخاب را داشته‌باشید.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)