برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم و فیس لیفت آن با تمام جزئیات

لکسوس آی اس از سدان‌های جمع و جور و لوکس ساخت کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که از نسل دوم آن به ایران راه پیدا کرد. در این مقاله نسل دوم و فیس لیفت آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و تفاوت این دو نسخه را معرفی می‌کنیم.
0 تومان
i h

 

لکسوس آی اس از سدان‌های جمع و جور و لوکس ساخت کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که از نسل دوم آن به ایران راه پیدا کرد. در این مقاله نسل دوم و فیس لیفت آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و تفاوت این دو نسخه را معرفی می‌کنیم. در بازار نسبتا کم رقابت آن زمان این نماینده ژاپنی با امکانات متنوع و اعتبار برندش مورد توجه قرار گرفت. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس IS نسل دوم

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس IS نسل دوم

لکسوس آی اس از سری محصولات سدان جمع و جور ساخت ژاپن است که در نسل‌های مختلفی به تولید رسید. نسل اول این سدان به ایران راه نیافت اما از سال 2008 ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، تصمیم به واردات آن گرفت. در آن زمان سدان‌های جمع و جور و لوکس ایران تنها بی ام و سری 3 و مرسدس سی کلاس بودند و این نماینده ژاپنی با قیمت کمتر توانست توجه‌ها را به سمت خود جلب کند.

به واسطه واردات آی اس قبل از سال 2013، هنوز امکان واردات خودروهای لوکس با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی وجود داشت و به این ترتیب سیستم فنی نسبتا فوی با پیشرانه‌ای 3 لیتری برای آن در نظرگرفته شد. از لحاظ امکانات رفاهی هم وضعیت خوب است و ظاهر شاید در حال حاضر نسبتا قدیمی و ساده به نظر برسد اما نسبت به سال ساختش وضعیتی قابل قبول دارد.

فیس لیفت نسل دوم

در سال 2011 ایرتویا آی اس را با چهره‌ای جدیدتر وارد کرد. این نسخه با وجود تغییرات اما خیلی به روزنشده بود و تفاوت‌هایی در جلوپنجره و سپر جلو مشاهده میشد. از لحاظ فنی نسخه فیس لیفت طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم تفاوتی با نسخه قبلی ندارد و تجهیزات آن فقط در مواردی جرئی بیشتر است.

 کارشناسی کلی خودرو  لکسوس IS نسل دوم

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس IS نسل دوم

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس IS نسل دوم

یدک کشیدن نام لکسوس و برند لوکس بودن آن، توقعات را در بخش امکانات رفاهی بالا می‌برد. تجهیزات مورد استفاده در سدان ای اس هم سطح خوبی دارد و وجود مواردی مثل تنظیم برقی صندلی جلو و گودی کمر، ورود و استارت بدون دکمه، سیستم صوتی مجهز و مانیتور لمسی، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، تهویه مطبوع اتومات و دوگانه، سانروف، دوربین عقب، انواع چراغ و امکانات مربوط به آن و... سفر را جذاب می‌کنند.

نسخه فیس لیفت آی اس از نظر امکانات رفاهی تفاوت خاصی با نسخه قدیمی ندارد و تنها چند مورد مانند ریموت شیشه بالابر، تنظیم هوشمند بلندی صدا (ASL)، چراغ‌های بای زنون و... به آن اضافه‌شده است.

لکسوس IS  توسط موسسه استاندارد و ایمنی NHTSA  آمریکا بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل ، 8 عدد کیسه هوایی، دوربین عقب و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس     IS نسل دوم

نوع جعبه دنده

6  دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با سیستم ECT-I

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی – تغییر زاویه هنگام دنده عقب -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک – مموری آینه

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقباز نوع سونار  – سنسور باران  

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش - سیستم BAS -  کنترل ایستایی در سربالایی -  مدیریت دینامیکی خودرو (VDIM)

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV– برف پاک کن اتوماتیک  -  شیشه بالابر آنتی‌ترپ – پرده برقی عقب -  ریموت شیشه بالابر در فیس لیفت

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  8 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson با 13 اسپیکر (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تایی  – قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod – AUX

تنظیم هوشمند بلندی صدا (ASL) در فیس لیفت

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 7 اینچی – دارای نویگیشن – دوربین عقب

کیسه هوا

مجموعا 8 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو  – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات دوگانه  

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون (بای زنون در فیس لیفت) -  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور – چراغ دید در روز

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی گودی کمر– مموری صندلی‌ راننده (سفارشی) – مجهز به گرمکن و سردکن (سفارشی) – دارای روکش چرمی

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی –   مجهز به ایزوفیکس صندلی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی  

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای  کروز کنترل   – دوربین عقب – سیستم هوشمند قبل از برخورد با مانع – سیستم کمکی پارک

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه حافظه دار – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی - ایزی اکسس (عقب ‌رفتن فرمان هنگام پیاده‌شدن) – امکان تنظیم ارتفاع – پدال شیفتر

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

سیستم سقف

سانروف دارد

 بررسی شرایط و امکانات لکسوس آی اس نسل دوم

بررسی شرایط و امکانات لکسوس آی اس نسل دوم

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو سدان جمع و جور قرارگرفته و ساختاری موتور جلو – دیفرانسیل عقب دارد. نسل دوم چه در نسخه اصلی و چه نسخه فیس لیفت تنها با یک سیستم فنی که شامل موتوری 3 لیتری و تنفس طبیعی بود وارد شد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

این پیشرانه قادر به تولید 228 اسب بخار قدرت و حداکثر 300 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته  اتوماتیک   و ECT-i به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم با این سیستم حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 7.7  ثانیه گزارش می‌شود.  با توجه به بررسی‌ها هم مصرف سوخت ترکیبی به مقدار 9.7 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد رسید.

تجربه رانندگی

با توجه به حجیم بودن موتور این خودرو نسبت به خودروهای وارداتی پس از سال 2013 به ایران، می‌توان عملکرد و قدرت آن را قابل قبول ارزیابی کرد. سواری ای اس نسل دوم از نسل‌های بعدی آن نسبتا خشک‌تر است و این امیر در کیفیت رانندگی تاثیر دارد. دیفرانسیل عقب بودم این خودرو پایداری نسبتا خوبی  ایجاد می‌کند.

 در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس IS نسل دوم را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس IS نسل دوم

نوع بدنه

سدان جمع و جور

حجم موتور

3000 سی سی

نوع موتور

تنفس طبیعی بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

تعداد سوپاپ ها

24

محور محرک

دیفرانسیل عقب

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

228 اسب بخار در 6200 دور بر دقيقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

300 نيوتن متر در 4400 دور بر دقيقه

سیستم سوخت رسانی

تزریق مستقیم

ظرفیت باک

66  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک   ECT-i

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده

حداکثر سرعت

235 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

7.7   ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

9.7 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 4

 کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

شاید با وجود خودروهای مدرن و جذاب امروزی نتوانیم خیلی از آی اس نسل دوم تعریف کنیم، اما در سال 2008 و در بازار کم رقابت این خودرو، ظاهر آن به خوبی قادر بود خریداران را به خود جذب‌کرده و آن‌ها را راضی نگه دارد. فیس لیفت این خودرو هم تغییراتی در جهت بهبود داشت اما طبق بررسی‌ها این اصلاحات می‌توانست جدی‌تر و تاثیرگذارتر باشد.

در نمای جلو دو چراغ   کشیده در اطراف به چشم می‌خورد. در میان آن‌ها جلوپنجره‌ای ذوزنقه شکل قرار می‌گیرد که با قاب و خطوط مورب عمودی کرومی تزئین‌شده و لوگوی لکسوس را در میانش جای می‌دهد. در بخش سپر، هواکشی یکسره و دراز را شاهد هستیم و در اطراف دو مه شکن در کنار قابی مشکی قرار دارند. استفاده از خطوط و برجستگی‌ها، مخصوصا روی کاپوت و سپر به لوکس بودن و جدی نشان دادن خودرو کمک شایانی می‌کند.

نمای جانبی

در این نما خطی ممتد از چراغ عقب به سمت جلو کشیده‌شده و از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد. قاب مشکی شیشه‌ها و دستگیره‌های همرنگ نسبتا برای یک خودروی لوکس ساده هستند. رینگ‌های ۱۷ اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم طراحی مناسبی دارند و هماهنگی خوبی ایجاد کردند.

نمای عقب

در نمای عقب، دو چراغ نسبتا بزرگ به شکل دو تکه در اطراف حضور دارند. روی درب صندوق پلاک در بخشی فرورفته که بین چراغ‌ها وجود دارد نصب می‌شود و بالایش نواری کرومی به چشم می‌خورد. بالای درب صندوق این خودرو حالتی باله مانند دارد که فرم اسپرتی را ایجاد می‌کند. سپر خودرو کمی برجسته است و دو مه شکن در اطراف وجود دارد. دو سر لوله اگزوز دایره‌ای هم از پایین آن قابل مشاهده است. استفاده از برجستگی‌ها طراحی این نما را به خوبی تکمیل می‌کند.

فیس لیفت

استفاده از برجستگی‌ها در این نسخه جدی‌تر است. طراحی داخلی چراغ‌های جلو جذاب‌تر است و نوار ال ای دی دی لایت‌ها به چراغ جلو اضافه‌شده است. جلوپنجره هم طراحی مشبک و ریزی دارد که هماهنگی‌اش بهتر است. مه شکن‌های نیز در قابی بهتر و مشکی رنگ قرار می‌گیرد. در نمای عقب هم چراغ‌ها گرافیک جذاب و کشیده‌تری دارد.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس IS نسل دوم را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس IS نسل دوم

نوع بدنه

سدان جمع و جور لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم (XE20)

وزن خالص

 1630 کیلوگرم 

طول

4580 میلی متر

عرض

1801 میلی متر

ارتفاع

1415 میلی متر

فاصله محورها

2731 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

225/45R17

  ظاهر خودروی  لکسوس IS نسل دوم

                  ظاهر خودروی لکسوس IS نسل دوم

طراحی خارجی لکسوس آی اس فیس لیفت

طراحی خارجی لکسوس آی اس فیس لیفت

 

کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم از نظر طراحی داخلی

در این بخش نمی‌توانیم خیلی از آی اس نسل دوم تعریف کنیم. چه در بخش گنجایش و چه در بخش طراحی این خودرو سطحی معمولی برای یک سدان با سال ساخت قدیمی دارد. متریال مورد استفاده در کابین در بسیاری از بخش‌ها از جنس پلاستیک است و با وجود ماندگاری مناسب نمی‌توان خیلی آن را مرغوب دانست.

در کنسول میانی کلیه دکمه‌ و سیستم‌ها در قابی جدا قرار گرفتند. در بالاترین بخش دو دریچه هوایی مستطیلی حضور دارد که زیر آن مانیتوری لمسی و دکمه‌های کلیدی مربوط به تنظیمات آن قرار گرفتند. دکمه‌ها و سیسستم تهویه مطبوع هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم در پایین‌ترین بخش به چشم می‌خورد.

فرمان خودرو سه شاخه است و لکسوس آن در میانش و دکمه‌های کنترلی روی شاخه‌های بالایی جای گرفتند. پنل کیلومتر شمار از دو دایره عقربه‌ای و نمایشگرهایی در میانشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود و نورپردازی آبی رنگ دارد.

صندلی‌های جلو از نظر فضای پا و سر مشکل به خصوصی ندارند اما در ردیف عقب، با وجود اینکه سایز این سدان خیلی جمع و جور نیست، تنها برای دو نفر فضا در نظر گرفته‌شده و این موضوع شاید برای خانواده‌ها کمی مشکل‌ساز به نظر برسد. علاوه بر این فضای صندوق عقب هم نسبت به برخی رقبا خیلی جادار نیست.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس IS نسل دوم

طراحی داخلی خوردو  لکسوس IS نسل دوم

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس IS نسل دومآشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی بالا
  • کیفیت ساخت و مونتاژ بالا
  • برند معتبر
  • شتاب و عملکرد فنی خوب
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد نسبت به رقبا

معایب :

  • بازار خرید و فروش کم رونق
  • واردات محدود این محصول
  • ردیف عقب دو نفره و کم جا
  • سواری خشک‌تر از IS250
  • قطعات متعدد پلاستیکی در بخش کابین

 

لکسوس IS نسل دوم بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این خودرو بین سال‌های 2008 تا 2010 به ایران وارد شد و در حال حاضر  اکثر نمونه‌های موجود بیش از ده سال کارکرده‌اند و حین خرید آن‌ها دقت زیادی لازم است.

برای خرید خودروهای کارکرده هرچه قدر هم که کیفیت ساختشان بالا باشد، بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت بخش‌های مختلف و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. حین خرید بهتر است کمی بیشتر زمان بگذارید و نمونه‌های کم کارکردتر را خریداری کنید.

در حال حاضر خودروهایی با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی در بازار محدود هستند و واردات اکثر آن‌ها به قبل از سال 2013 و ایجاد محدودیت واردات خودروهای خارجی برمی‌گردد.   موتور استفاده‌شده برای لکسوس ای اس قوی است و با وجود وزن سنگین خودرو عملکرد و شتاب خوبی را ارائه می‌دهند. البته که طراحی ظاهری و داخلی نسبتا قدیمی‌تر ممکن است شما را حین خرید این سدان کمی دودل کند ولی در کل می‌توان آن را در صورت محدودیت بودجه قابل قبول دانست.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم

 

رقیبان خودرو لکسوس IS نسل دوم

طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم می‌توانیم بی ام و سری ۳  و سی کلاس را از رقیب‌های آن بدانیم. در زمان عرضه و واردات آی اس بازار سدان‌های جمع و جور و لوکس خیلی پررقابت نبود و این سدان ژاپنی توانست با قیمت نسبتا کمترش توجه مشتریان را به خود جلب کند و در این جلب توجه داشتن نسخه کروک آن هم بی تتاثیر نبود.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  سال‌های زیادی از واردات این خودرو می‌گذرد و جایگزین‌های مدرن‌تر و لوکس‌تری در بازار موجود هستند. اگر با کارکرده بودن این سدان مشکلی ندارید، موتور پرقدرت آن و امکانات متنوعش می‌تواند سفری لذت‌بخش را برای شما ایجاد کند. بهتر است قبل از اقدام به خرید همه نسخه‌های موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهید و خودرویی کم کارکرد و سالم را برگزینید.

*
*
*

 

لکسوس آی اس از سدان‌های جمع و جور و لوکس ساخت کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که از نسل دوم آن به ایران راه پیدا کرد. در این مقاله نسل دوم و فیس لیفت آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و تفاوت این دو نسخه را معرفی می‌کنیم. در بازار نسبتا کم رقابت آن زمان این نماینده ژاپنی با امکانات متنوع و اعتبار برندش مورد توجه قرار گرفت. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس IS نسل دوم

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس IS نسل دوم

لکسوس آی اس از سری محصولات سدان جمع و جور ساخت ژاپن است که در نسل‌های مختلفی به تولید رسید. نسل اول این سدان به ایران راه نیافت اما از سال 2008 ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، تصمیم به واردات آن گرفت. در آن زمان سدان‌های جمع و جور و لوکس ایران تنها بی ام و سری 3 و مرسدس سی کلاس بودند و این نماینده ژاپنی با قیمت کمتر توانست توجه‌ها را به سمت خود جلب کند.

به واسطه واردات آی اس قبل از سال 2013، هنوز امکان واردات خودروهای لوکس با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی وجود داشت و به این ترتیب سیستم فنی نسبتا فوی با پیشرانه‌ای 3 لیتری برای آن در نظرگرفته شد. از لحاظ امکانات رفاهی هم وضعیت خوب است و ظاهر شاید در حال حاضر نسبتا قدیمی و ساده به نظر برسد اما نسبت به سال ساختش وضعیتی قابل قبول دارد.

فیس لیفت نسل دوم

در سال 2011 ایرتویا آی اس را با چهره‌ای جدیدتر وارد کرد. این نسخه با وجود تغییرات اما خیلی به روزنشده بود و تفاوت‌هایی در جلوپنجره و سپر جلو مشاهده میشد. از لحاظ فنی نسخه فیس لیفت طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم تفاوتی با نسخه قبلی ندارد و تجهیزات آن فقط در مواردی جرئی بیشتر است.

 کارشناسی کلی خودرو  لکسوس IS نسل دوم

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس IS نسل دوم

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس IS نسل دوم

یدک کشیدن نام لکسوس و برند لوکس بودن آن، توقعات را در بخش امکانات رفاهی بالا می‌برد. تجهیزات مورد استفاده در سدان ای اس هم سطح خوبی دارد و وجود مواردی مثل تنظیم برقی صندلی جلو و گودی کمر، ورود و استارت بدون دکمه، سیستم صوتی مجهز و مانیتور لمسی، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، تهویه مطبوع اتومات و دوگانه، سانروف، دوربین عقب، انواع چراغ و امکانات مربوط به آن و... سفر را جذاب می‌کنند.

نسخه فیس لیفت آی اس از نظر امکانات رفاهی تفاوت خاصی با نسخه قدیمی ندارد و تنها چند مورد مانند ریموت شیشه بالابر، تنظیم هوشمند بلندی صدا (ASL)، چراغ‌های بای زنون و... به آن اضافه‌شده است.

لکسوس IS  توسط موسسه استاندارد و ایمنی NHTSA  آمریکا بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل ، 8 عدد کیسه هوایی، دوربین عقب و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس     IS نسل دوم

نوع جعبه دنده

6  دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با سیستم ECT-I

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی – تغییر زاویه هنگام دنده عقب -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک – مموری آینه

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقباز نوع سونار  – سنسور باران  

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش - سیستم BAS -  کنترل ایستایی در سربالایی -  مدیریت دینامیکی خودرو (VDIM)

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV– برف پاک کن اتوماتیک  -  شیشه بالابر آنتی‌ترپ – پرده برقی عقب -  ریموت شیشه بالابر در فیس لیفت

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  8 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson با 13 اسپیکر (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تایی  – قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod – AUX

تنظیم هوشمند بلندی صدا (ASL) در فیس لیفت

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 7 اینچی – دارای نویگیشن – دوربین عقب

کیسه هوا

مجموعا 8 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو  – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات دوگانه  

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون (بای زنون در فیس لیفت) -  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور – چراغ دید در روز

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی گودی کمر– مموری صندلی‌ راننده (سفارشی) – مجهز به گرمکن و سردکن (سفارشی) – دارای روکش چرمی

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی –   مجهز به ایزوفیکس صندلی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی  

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای  کروز کنترل   – دوربین عقب – سیستم هوشمند قبل از برخورد با مانع – سیستم کمکی پارک

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه حافظه دار – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی - ایزی اکسس (عقب ‌رفتن فرمان هنگام پیاده‌شدن) – امکان تنظیم ارتفاع – پدال شیفتر

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

سیستم سقف

سانروف دارد

 بررسی شرایط و امکانات لکسوس آی اس نسل دوم

بررسی شرایط و امکانات لکسوس آی اس نسل دوم

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو سدان جمع و جور قرارگرفته و ساختاری موتور جلو – دیفرانسیل عقب دارد. نسل دوم چه در نسخه اصلی و چه نسخه فیس لیفت تنها با یک سیستم فنی که شامل موتوری 3 لیتری و تنفس طبیعی بود وارد شد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

این پیشرانه قادر به تولید 228 اسب بخار قدرت و حداکثر 300 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته  اتوماتیک   و ECT-i به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم با این سیستم حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 7.7  ثانیه گزارش می‌شود.  با توجه به بررسی‌ها هم مصرف سوخت ترکیبی به مقدار 9.7 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد رسید.

تجربه رانندگی

با توجه به حجیم بودن موتور این خودرو نسبت به خودروهای وارداتی پس از سال 2013 به ایران، می‌توان عملکرد و قدرت آن را قابل قبول ارزیابی کرد. سواری ای اس نسل دوم از نسل‌های بعدی آن نسبتا خشک‌تر است و این امیر در کیفیت رانندگی تاثیر دارد. دیفرانسیل عقب بودم این خودرو پایداری نسبتا خوبی  ایجاد می‌کند.

 در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس IS نسل دوم را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس IS نسل دوم

نوع بدنه

سدان جمع و جور

حجم موتور

3000 سی سی

نوع موتور

تنفس طبیعی بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

تعداد سوپاپ ها

24

محور محرک

دیفرانسیل عقب

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

228 اسب بخار در 6200 دور بر دقيقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

300 نيوتن متر در 4400 دور بر دقيقه

سیستم سوخت رسانی

تزریق مستقیم

ظرفیت باک

66  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک   ECT-i

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده

حداکثر سرعت

235 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

7.7   ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

9.7 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 4

 کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

شاید با وجود خودروهای مدرن و جذاب امروزی نتوانیم خیلی از آی اس نسل دوم تعریف کنیم، اما در سال 2008 و در بازار کم رقابت این خودرو، ظاهر آن به خوبی قادر بود خریداران را به خود جذب‌کرده و آن‌ها را راضی نگه دارد. فیس لیفت این خودرو هم تغییراتی در جهت بهبود داشت اما طبق بررسی‌ها این اصلاحات می‌توانست جدی‌تر و تاثیرگذارتر باشد.

در نمای جلو دو چراغ   کشیده در اطراف به چشم می‌خورد. در میان آن‌ها جلوپنجره‌ای ذوزنقه شکل قرار می‌گیرد که با قاب و خطوط مورب عمودی کرومی تزئین‌شده و لوگوی لکسوس را در میانش جای می‌دهد. در بخش سپر، هواکشی یکسره و دراز را شاهد هستیم و در اطراف دو مه شکن در کنار قابی مشکی قرار دارند. استفاده از خطوط و برجستگی‌ها، مخصوصا روی کاپوت و سپر به لوکس بودن و جدی نشان دادن خودرو کمک شایانی می‌کند.

نمای جانبی

در این نما خطی ممتد از چراغ عقب به سمت جلو کشیده‌شده و از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد. قاب مشکی شیشه‌ها و دستگیره‌های همرنگ نسبتا برای یک خودروی لوکس ساده هستند. رینگ‌های ۱۷ اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم طراحی مناسبی دارند و هماهنگی خوبی ایجاد کردند.

نمای عقب

در نمای عقب، دو چراغ نسبتا بزرگ به شکل دو تکه در اطراف حضور دارند. روی درب صندوق پلاک در بخشی فرورفته که بین چراغ‌ها وجود دارد نصب می‌شود و بالایش نواری کرومی به چشم می‌خورد. بالای درب صندوق این خودرو حالتی باله مانند دارد که فرم اسپرتی را ایجاد می‌کند. سپر خودرو کمی برجسته است و دو مه شکن در اطراف وجود دارد. دو سر لوله اگزوز دایره‌ای هم از پایین آن قابل مشاهده است. استفاده از برجستگی‌ها طراحی این نما را به خوبی تکمیل می‌کند.

فیس لیفت

استفاده از برجستگی‌ها در این نسخه جدی‌تر است. طراحی داخلی چراغ‌های جلو جذاب‌تر است و نوار ال ای دی دی لایت‌ها به چراغ جلو اضافه‌شده است. جلوپنجره هم طراحی مشبک و ریزی دارد که هماهنگی‌اش بهتر است. مه شکن‌های نیز در قابی بهتر و مشکی رنگ قرار می‌گیرد. در نمای عقب هم چراغ‌ها گرافیک جذاب و کشیده‌تری دارد.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس IS نسل دوم را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس IS نسل دوم

نوع بدنه

سدان جمع و جور لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم (XE20)

وزن خالص

 1630 کیلوگرم 

طول

4580 میلی متر

عرض

1801 میلی متر

ارتفاع

1415 میلی متر

فاصله محورها

2731 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

225/45R17

  ظاهر خودروی  لکسوس IS نسل دوم

                  ظاهر خودروی لکسوس IS نسل دوم

طراحی خارجی لکسوس آی اس فیس لیفت

طراحی خارجی لکسوس آی اس فیس لیفت

 

کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم از نظر طراحی داخلی

در این بخش نمی‌توانیم خیلی از آی اس نسل دوم تعریف کنیم. چه در بخش گنجایش و چه در بخش طراحی این خودرو سطحی معمولی برای یک سدان با سال ساخت قدیمی دارد. متریال مورد استفاده در کابین در بسیاری از بخش‌ها از جنس پلاستیک است و با وجود ماندگاری مناسب نمی‌توان خیلی آن را مرغوب دانست.

در کنسول میانی کلیه دکمه‌ و سیستم‌ها در قابی جدا قرار گرفتند. در بالاترین بخش دو دریچه هوایی مستطیلی حضور دارد که زیر آن مانیتوری لمسی و دکمه‌های کلیدی مربوط به تنظیمات آن قرار گرفتند. دکمه‌ها و سیسستم تهویه مطبوع هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم در پایین‌ترین بخش به چشم می‌خورد.

فرمان خودرو سه شاخه است و لکسوس آن در میانش و دکمه‌های کنترلی روی شاخه‌های بالایی جای گرفتند. پنل کیلومتر شمار از دو دایره عقربه‌ای و نمایشگرهایی در میانشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود و نورپردازی آبی رنگ دارد.

صندلی‌های جلو از نظر فضای پا و سر مشکل به خصوصی ندارند اما در ردیف عقب، با وجود اینکه سایز این سدان خیلی جمع و جور نیست، تنها برای دو نفر فضا در نظر گرفته‌شده و این موضوع شاید برای خانواده‌ها کمی مشکل‌ساز به نظر برسد. علاوه بر این فضای صندوق عقب هم نسبت به برخی رقبا خیلی جادار نیست.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس IS نسل دوم

طراحی داخلی خوردو  لکسوس IS نسل دوم

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس IS نسل دومآشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی بالا
  • کیفیت ساخت و مونتاژ بالا
  • برند معتبر
  • شتاب و عملکرد فنی خوب
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد نسبت به رقبا

معایب :

  • بازار خرید و فروش کم رونق
  • واردات محدود این محصول
  • ردیف عقب دو نفره و کم جا
  • سواری خشک‌تر از IS250
  • قطعات متعدد پلاستیکی در بخش کابین

 

لکسوس IS نسل دوم بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این خودرو بین سال‌های 2008 تا 2010 به ایران وارد شد و در حال حاضر  اکثر نمونه‌های موجود بیش از ده سال کارکرده‌اند و حین خرید آن‌ها دقت زیادی لازم است.

برای خرید خودروهای کارکرده هرچه قدر هم که کیفیت ساختشان بالا باشد، بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت بخش‌های مختلف و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. حین خرید بهتر است کمی بیشتر زمان بگذارید و نمونه‌های کم کارکردتر را خریداری کنید.

در حال حاضر خودروهایی با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی در بازار محدود هستند و واردات اکثر آن‌ها به قبل از سال 2013 و ایجاد محدودیت واردات خودروهای خارجی برمی‌گردد.   موتور استفاده‌شده برای لکسوس ای اس قوی است و با وجود وزن سنگین خودرو عملکرد و شتاب خوبی را ارائه می‌دهند. البته که طراحی ظاهری و داخلی نسبتا قدیمی‌تر ممکن است شما را حین خرید این سدان کمی دودل کند ولی در کل می‌توان آن را در صورت محدودیت بودجه قابل قبول دانست.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم

 

رقیبان خودرو لکسوس IS نسل دوم

طبق کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم می‌توانیم بی ام و سری ۳  و سی کلاس را از رقیب‌های آن بدانیم. در زمان عرضه و واردات آی اس بازار سدان‌های جمع و جور و لوکس خیلی پررقابت نبود و این سدان ژاپنی توانست با قیمت نسبتا کمترش توجه مشتریان را به خود جلب کند و در این جلب توجه داشتن نسخه کروک آن هم بی تتاثیر نبود.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس IS نسل دوم و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  سال‌های زیادی از واردات این خودرو می‌گذرد و جایگزین‌های مدرن‌تر و لوکس‌تری در بازار موجود هستند. اگر با کارکرده بودن این سدان مشکلی ندارید، موتور پرقدرت آن و امکانات متنوعش می‌تواند سفری لذت‌بخش را برای شما ایجاد کند. بهتر است قبل از اقدام به خرید همه نسخه‌های موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهید و خودرویی کم کارکرد و سالم را برگزینید.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)