برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو لکسوس ES نسل پنجم با تمام جزئیات

لکسوس ای اس از محصولات سدان کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که تا به حال نسل‌های مختلفی از آن به تولیدرسیده است. این خودرو از اولین سدان‌های دیفرانسیل جلوی لکسوس می‌باشد که از نسل پنجمش وارداتش به ایران توسط شرکت ایرتویا آغاز شد. این نسل از سال 2009 به دست مشتریان ایرانی رسید.
0 تومان
i h

 

لکسوس ای اس از محصولات سدان کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که تا به حال نسل‌های مختلفی از آن به تولیدرسیده است. این خودرو از اولین سدان‌های دیفرانسیل جلوی لکسوس می‌باشد که از نسل پنجمش وارداتش به ایران توسط شرکت ایرتویا آغاز شد. این نسل از سال 2009 به دست مشتریان ایرانی رسید.در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس ES  نسل پنجم

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس ES  نسل پنجم

لکسوس ای اس از سری محصولات کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که از سال 1989 میلادی به خط تولید این کمپانی پیوسته و تاکنون نسل‌های زیادی از آن به تولید رسیده است. ای اس را می‌توان از اولین محصولات سدان دیفرانسیل جلوی لکسوس دانست. از بین همه نسل‌های تولیدشده تنها نسل پنجم و ششم به ایران راه یافتند که در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم و شرایط آن خواهیم پرداخت.

شروع تولیدات نسل 5 از سال 2006 بود و با تیپ‌ها و سیستم‌های فنی مختلفی به بازار جهانی رسید. شرکت ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، از سال 2008 تصمیم به واردات این خودرو گرفت و بین سال‌های 2009 تا 2012 نسخه‌های 2008 این سدان ژاپنی را به دست مشتریان ایرانی رساند.

ای اس‌های موجود در ایران  به واسطه اینکه قبل از سال 2012 وارد شدند و هنوز محدودیتی برای واردات خودروهای لوکس با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی اعمال نشده‌بود، موتوری 3.5 لیتری دارند و قدرت و عملکرد خوبی را ارائه می‌کنند. از نظر ظاهری و طراحی هم نسبت به سال ساختشان قابل قبول هستند اما با وجود خودروهای به روز موجود در بازار، چند سالیست خرید آن‌ها رونق کمتری دارد.

 کارشناسی خودرو  لکسوس ES  نسل پنجم

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس ES  نسل پنجم

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس ES  نسل پنجم

یدک کشیدن نام لکسوس و برند لوکس بودن آن، توقعات را در بخش امکانات رفاهی بالا می‌برد. تجهیزات مورد استفاده در سدان ای اس هم سطح خوبی دارد و وجود مواردی مثل تنظیم برقی صندلی جلو و گودی کمر، ورود و استارت بدون دکمه، سیستم صوتی مجهز و مانیتور لمسی، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، تهویه مطبوع اتومات و دوگانه، سانروف، دوربین عقب، انواع چراغ و امکانات مربوط به آن و... سفر را جذاب می‌کنند.

لکسوس GS  توسط موسسه استاندارد و ایمنی NHTSA  آمریکا بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل هوشمند، 10 عدد کیسه هوایی، پشت سری‌های فعال، رادار تصادف از جلو، دوربین عقب و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس    ES  نسل پنجم

نوع جعبه دنده

6  دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با سیستم ECT-I

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی – تغییر زاویه هنگام دنده عقب -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک – مموری آینه

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقباز نوع سونار  – سنسور باران – رادار تصادف جلو (سفارشی)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش - سیستم BAS

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV– برف پاک کن اتوماتیک  -  شیشه بالابر آنتی‌ترپ -

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 14 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson– هندزفری – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 7 اینچی – دارای نویگیشن – دوربین عقب - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان -  صفحه نمایشگر چند منظوره در صفحه کیلومتر

کیسه هوا

مجموعا 12 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو و عقب – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات دوگانه - دریچه  تهویه عقب همراه با فیلتر معطر

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون -  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی گودی کمر– مموری صندلی‌ها – مجهز به گرمکن و سردکن – دارای روکش چرمی =

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی – پشت سری فعال – مجهز به ایزوفیکس صندلی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی - ترمز اضطراری (سفارشی)

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای  کروز کنترل با رادار هوشمند – دوربین عقب – سیستم هوشمند قبل از برخورد با مانع – سیستم کمکی پارک

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه حافظه دار – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی - ایزی اکسس (عقب‌رفتن فرمان هنگام پیاده‌شدن) – امکان تنظیم ارتفاع

کروز کنترل

کروز کنترل با رادار هوشمند

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

سیستم سقف

سانروف دارد

 

 

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو سدان سایز متوسط قرارگرفته و همان طور که گفتیم ساختارش موتور جلو – دیفرانسیل جلو می‌باشد. نسل پنجم تنها با یک سیستم فنی که شامل موتوری 3.5 لیتری و تنفس طبیعی بود وارد شد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

این پیشرانه قادر به تولید 272 اسب بخار قدرت و حداکثر 344 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته  اتوماتیک تیپ ترونیک و ECT-i به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم با این سیستم حداکثر سرعت 220 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 7.1  ثانیه گزارش می‌شود.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 12.4 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 8.7  لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 10.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود.

 تجربه رانندگی

با توجه به حجیم بودن موتور این خودرو نسبت به خودروهای وارداتی پس از سال 2013 به ایران، می‌توان عملکرد و قدرت آن را قابل قبول ارزیابی کرد. سواری ای اس نرم است و کیفیت سواری بسیار خوبی را ارائه می‌کند. با وجود اینکه دیفرانسیل جلو طراحی‌شده است در شتابگیری‌های ناگهانی پایداری خوبی را از خودش نشان می‌دهد. اما به دلیل همین سیستم تعلیق نرم و انتقال قدرت به چرخ‌های جلو فرمان پذیری این سدان نسبت به برخی از رقبا کمتر گزارش می‌شود.

 در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس ES  نسل پنجم را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس ES  نسل پنجم

نوع بدنه

E Segment

حجم موتور

3456 سی سی

نوع موتور

تنفس طبیعی بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

تعداد سوپاپ ها

24

محور محرک

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

272 اسب بخار در 6200 دور بر دقيقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

344 نيوتن متر در 4700 دور بر دقيقه

سیستم سوخت رسانی

تزریق غیرمستقیم

ظرفیت باک

71 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک تیپ ترونیک ECT-i

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده

حداکثر سرعت

220 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

7.1  ثانیه

شتاب 0-400 متر   

14.9 ثانيه

ضريب تراکم  

10.8

مصرف ترکیبی بنزین

10.7 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

 کارشناسی خودرو  لکسوس ES  نسل پنجم

کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

طراحی ای اس نسل پنجم در زمان خودش کاملا قابل قبول بود و می‌توانست نیاز خریداران یک سدان لوکس ساخته‌شده توسط لکسوس را برطرف کند. اما با پیشرفت و تغییرات چشمگیر در تسل‌های اخیر برای طراحی انواع خودروها، چه طراحی ظاهری و چه طراحی داخلی آن کمی ساده تلقی می‌شود و با وجود شکیل و جذاب بودن نمی‌توان آن را به روز نامید.

در نمای جلو دو چراغ چهار وجهی و کشیده در اطراف به چشم می‌خورد. در میان آن‌ها جلوپنجره‌ای ذوزنقه شکل قرار می‌گیرد که با قاب و خطوط افقی کرومی تزئین‌شده و لوگوی لکسوس را در میانش جای می‌دهد. در بخش سپر، هواکشی یکسره و دراز را شاهد هستیم و در اطراف دو مه شکن در قابی مشکی و فضایی چسبیده به هواکش قرار دارند. استفاده از خطوط و برجستگی‌ها، مخصوصا روی کاپوت و سپر به لوکس بودن و جدی نشان دادن خودرو کمک شایانی می‌کند.

نمای جانبی

در این نما خطی ممتد از چراغ جلو به سمت عقب کشیده‌شده و از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد. قاب کرومی شیشه‌ها به همراه زهی کرومی در پایین درب‌ها و هم‌چنین دستیگیره فلزی درب‌ها، نما را لوکس‌تر می‌کند. رینگ‌های ۱۷ اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم طراحی مناسبی دارند اما اگر سایر آن‌ها کمی بزرگ‌تر بود نمای بهتری ایجاد میشد.

نمای عقب

در نمای عقب، دو چراغ نسبتا بزرگ به شکل دو تکه در اطراف حضور دارند. روی درب صندوق پلاک در بخشی فرورفته که بین چراغ‌ها وجود دارد نصب می‌شود و بالایش نواری کرومی به چشم می‌خورد. بالای درب صندوق این خودرو حالتی باله مانند دارد که فرم اسپرتی را ایجاد می‌کند. سپر خودرو کمی برجسته است و تنها دو سر لوله اگزوز دایره‌ای از پایین آن قابل مشاهده است. استفاده از برجستگی‌ها طراحی این نما را به خوبی تکمیل می‌کند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس ES  نسل پنجم  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس ES  نسل پنجم

نوع بدنه

سدان لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل پنجم

وزن خالص

 1635 کیلوگرم 

طول

4869 میلی متر

عرض

1821 میلی متر

ارتفاع

1430 میلی متر

فاصله محورها

2775 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

215/55R 17

  ظاهر خودروی  لکسوس ES  نسل پنجم

                  ظاهر خودروی لکسوس ES  نسل پنجم

 

کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم از نظر طراحی داخلی

شاید ظاهر خودرو را بتوان با وجود ساده بودن هنوز هم برای خانواده‌ها شکیل و خوب دانست اما طراحی داخلی خودرو مشخصا طراحی‌اش قدیمی شده‌است. متریال مورد استفاده در کابین ماندگاری و کیفیت خوبی دارد و پس از گذشت حدود ده سال اگر صاحب قبلی به خوبی از آن نگه داری کرده باشد سالم مانده‌است.

کنسول میانی دو دریچه هوای چهارضلعی را در بالاترین بخش خود که شکلی گنبدی دارد، جای می‌دهد. در میان این بخش، مانیتوری قرار می‌گیرد که اطراف آن تعداد زیادی دکمه مربوط به سیستم‌های مختلف صوتی، مولتی مدیا و تهویه مطبوع و.. با سایزهای مختلفی چیده‌شده است. این بخش می‌توانست در آن زمان هم نظم بیشتر و چینش به روزتری داشته‌باشد.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگوی لکسوس و انواع دکمه‌های کنترلی جای‌گذاری شدند. پنل کیلومترشمار هم از دو بخش دایره‌ای دیجیتال اما عقربه‌ای جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود. با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم در برخی خودروها از تزئینات چوبی هم در فرمان، داشبورد، کنسول میانی، لیور دنده و..  استفاده‌شده که فضا را لوکس‌تر نشان می‌دهد.

صندلی‌های این سدان ژاپنی راحت هستند و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. فضای کابین به شکلی است که برای 5 سرنشین فضایی راحت ایجاد می‌کند. صندوق عقب هم فضای مناسبی را برای یک خانواده مهیا می‌کند اما عدم امکان تاشدن صندلی‌های عقب می‌تواند از نقاط ضعف ای اس نسبت به رقبا باشد.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس ES  نسل پنجم

طراحی داخلی خوردو  لکسوس ES  نسل پنجم

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس ES نسل پنجم آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی بالا
  • کیفیت ساخت و مونتاژ بالا
  • برند معتبر
  • سواری نرم و راحت و کابین ایزوله‌شده
  • شتاب و عملکرد فنی خوب
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد نسبت به رقبا

معایب :

  • بازار خرید و فروش کم رونق
  • ساده بودن طراحی مخصوصا در کابین
  • فرمان پذیری کمتر نسبت به رقبا

 

لکسوس ES  نسل پنجم بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این خودرو بین سال‌های 2009 تا 2012 با مدل 2008  به ایران وارد شد و در حال حاضر  اکثر نمونه‌های موجود در حدود ده سال کارکرده‌اند و حین خرید آن‌ها دقت زیادی لازم است.

برای خرید خودروهای کارکرده هرچه قدر هم که کیفیت ساختشان بالا باشد، بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت بخش‌های مختلف و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. حین خرید بهتر است کمی بیشتر زمان بگذارید و نمونه‌های کم کارکردتر را خریداری کنید.

در حال حاضر خودروهایی با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی در بازار محدود هستند و واردات اکثر آن‌ها به قبل از سال 2013 و ایجاد محدودیت واردات خودروهای خارجی برمی‌گردد.   موتور استفاده‌شده برای لکسوس ای اس قوی است و با وجود وزن سنگین خودرو عملکرد و شتاب خوبی را ارائه می‌دهند. البته که طراحی ظاهری و داخلی نسبتا قدیمی‌تر ممکن است شما را حین خرید این سدان کمی دودل کند ولی برای خانواده‌ها ای اس هنوز هم همراهی قابل قبول و باکیفیت است.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم

 

رقیبان خودرو لکسوس ES  نسل پنجم

طبق کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم می‌توانیم بی ام دبلیو سری ۳  و سی کلاس را از رقیب‌های آن بدانیم که ای اس ازنظر ابعاد بزرگ‌تر است و فضاسازی آن در کابین و صندوق عقب بهتر گزارش می‌شود. با توجه به ضریب پسایی سطحی بین مرسدی و بی ام دبلیو دارد و بی ام دبلیو در این بخش قوی‌تر عمل کرده‌است.

موتور ای اس با آر ایکس و تویوتا کمری 6 سیلندر و تویوتا آریون مشترک می‌باشد ولی از نظر تجهیزاتی و امکانات رفاهی می‌توان آن را از کامل‌ترین خودروهای این کلاس، مخصوصا با اسل ساخت 2008 دانست.  برای خرید خودرو در این کلاس و قیمت بیشتر سلیقه و خواسته شما باید در مقایسه مد نظر قرار گیرد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  سال‌های زیادی از واردات این خودرو می‌گذرد و جایگزین‌های مدرن‌تر و لوکس‌تری در بازار موجود هستند. اگر با کارکرده بودن این سدان مشکلی ندارید، موتور پرقدرت آن و امکانات متنوعش می‌تواند سفری لذت‌بخش را برای شما ایجاد کند. بهتر است قبل از اقدام به خرید همه نسخه‌های موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهید و خودرویی کم کارکرد و سال را برگزینید.

*
*
*

 

لکسوس ای اس از محصولات سدان کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که تا به حال نسل‌های مختلفی از آن به تولیدرسیده است. این خودرو از اولین سدان‌های دیفرانسیل جلوی لکسوس می‌باشد که از نسل پنجمش وارداتش به ایران توسط شرکت ایرتویا آغاز شد. این نسل از سال 2009 به دست مشتریان ایرانی رسید.در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس ES  نسل پنجم

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس ES  نسل پنجم

لکسوس ای اس از سری محصولات کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که از سال 1989 میلادی به خط تولید این کمپانی پیوسته و تاکنون نسل‌های زیادی از آن به تولید رسیده است. ای اس را می‌توان از اولین محصولات سدان دیفرانسیل جلوی لکسوس دانست. از بین همه نسل‌های تولیدشده تنها نسل پنجم و ششم به ایران راه یافتند که در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم و شرایط آن خواهیم پرداخت.

شروع تولیدات نسل 5 از سال 2006 بود و با تیپ‌ها و سیستم‌های فنی مختلفی به بازار جهانی رسید. شرکت ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، از سال 2008 تصمیم به واردات این خودرو گرفت و بین سال‌های 2009 تا 2012 نسخه‌های 2008 این سدان ژاپنی را به دست مشتریان ایرانی رساند.

ای اس‌های موجود در ایران  به واسطه اینکه قبل از سال 2012 وارد شدند و هنوز محدودیتی برای واردات خودروهای لوکس با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی اعمال نشده‌بود، موتوری 3.5 لیتری دارند و قدرت و عملکرد خوبی را ارائه می‌کنند. از نظر ظاهری و طراحی هم نسبت به سال ساختشان قابل قبول هستند اما با وجود خودروهای به روز موجود در بازار، چند سالیست خرید آن‌ها رونق کمتری دارد.

 کارشناسی خودرو  لکسوس ES  نسل پنجم

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس ES  نسل پنجم

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس ES  نسل پنجم

یدک کشیدن نام لکسوس و برند لوکس بودن آن، توقعات را در بخش امکانات رفاهی بالا می‌برد. تجهیزات مورد استفاده در سدان ای اس هم سطح خوبی دارد و وجود مواردی مثل تنظیم برقی صندلی جلو و گودی کمر، ورود و استارت بدون دکمه، سیستم صوتی مجهز و مانیتور لمسی، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، تهویه مطبوع اتومات و دوگانه، سانروف، دوربین عقب، انواع چراغ و امکانات مربوط به آن و... سفر را جذاب می‌کنند.

لکسوس GS  توسط موسسه استاندارد و ایمنی NHTSA  آمریکا بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل هوشمند، 10 عدد کیسه هوایی، پشت سری‌های فعال، رادار تصادف از جلو، دوربین عقب و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس    ES  نسل پنجم

نوع جعبه دنده

6  دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با سیستم ECT-I

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی – تغییر زاویه هنگام دنده عقب -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک – مموری آینه

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقباز نوع سونار  – سنسور باران – رادار تصادف جلو (سفارشی)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش - سیستم BAS

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV– برف پاک کن اتوماتیک  -  شیشه بالابر آنتی‌ترپ -

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 14 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson– هندزفری – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 7 اینچی – دارای نویگیشن – دوربین عقب - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان -  صفحه نمایشگر چند منظوره در صفحه کیلومتر

کیسه هوا

مجموعا 12 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو و عقب – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات دوگانه - دریچه  تهویه عقب همراه با فیلتر معطر

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون -  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی گودی کمر– مموری صندلی‌ها – مجهز به گرمکن و سردکن – دارای روکش چرمی =

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی – پشت سری فعال – مجهز به ایزوفیکس صندلی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی - ترمز اضطراری (سفارشی)

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای  کروز کنترل با رادار هوشمند – دوربین عقب – سیستم هوشمند قبل از برخورد با مانع – سیستم کمکی پارک

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه حافظه دار – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی - ایزی اکسس (عقب‌رفتن فرمان هنگام پیاده‌شدن) – امکان تنظیم ارتفاع

کروز کنترل

کروز کنترل با رادار هوشمند

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

سیستم سقف

سانروف دارد

 

 

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو سدان سایز متوسط قرارگرفته و همان طور که گفتیم ساختارش موتور جلو – دیفرانسیل جلو می‌باشد. نسل پنجم تنها با یک سیستم فنی که شامل موتوری 3.5 لیتری و تنفس طبیعی بود وارد شد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

این پیشرانه قادر به تولید 272 اسب بخار قدرت و حداکثر 344 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته  اتوماتیک تیپ ترونیک و ECT-i به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم با این سیستم حداکثر سرعت 220 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 7.1  ثانیه گزارش می‌شود.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 12.4 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 8.7  لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 10.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود.

 تجربه رانندگی

با توجه به حجیم بودن موتور این خودرو نسبت به خودروهای وارداتی پس از سال 2013 به ایران، می‌توان عملکرد و قدرت آن را قابل قبول ارزیابی کرد. سواری ای اس نرم است و کیفیت سواری بسیار خوبی را ارائه می‌کند. با وجود اینکه دیفرانسیل جلو طراحی‌شده است در شتابگیری‌های ناگهانی پایداری خوبی را از خودش نشان می‌دهد. اما به دلیل همین سیستم تعلیق نرم و انتقال قدرت به چرخ‌های جلو فرمان پذیری این سدان نسبت به برخی از رقبا کمتر گزارش می‌شود.

 در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس ES  نسل پنجم را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس ES  نسل پنجم

نوع بدنه

E Segment

حجم موتور

3456 سی سی

نوع موتور

تنفس طبیعی بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

تعداد سوپاپ ها

24

محور محرک

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

272 اسب بخار در 6200 دور بر دقيقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

344 نيوتن متر در 4700 دور بر دقيقه

سیستم سوخت رسانی

تزریق غیرمستقیم

ظرفیت باک

71 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک تیپ ترونیک ECT-i

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده

حداکثر سرعت

220 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

7.1  ثانیه

شتاب 0-400 متر   

14.9 ثانيه

ضريب تراکم  

10.8

مصرف ترکیبی بنزین

10.7 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

 کارشناسی خودرو  لکسوس ES  نسل پنجم

کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

طراحی ای اس نسل پنجم در زمان خودش کاملا قابل قبول بود و می‌توانست نیاز خریداران یک سدان لوکس ساخته‌شده توسط لکسوس را برطرف کند. اما با پیشرفت و تغییرات چشمگیر در تسل‌های اخیر برای طراحی انواع خودروها، چه طراحی ظاهری و چه طراحی داخلی آن کمی ساده تلقی می‌شود و با وجود شکیل و جذاب بودن نمی‌توان آن را به روز نامید.

در نمای جلو دو چراغ چهار وجهی و کشیده در اطراف به چشم می‌خورد. در میان آن‌ها جلوپنجره‌ای ذوزنقه شکل قرار می‌گیرد که با قاب و خطوط افقی کرومی تزئین‌شده و لوگوی لکسوس را در میانش جای می‌دهد. در بخش سپر، هواکشی یکسره و دراز را شاهد هستیم و در اطراف دو مه شکن در قابی مشکی و فضایی چسبیده به هواکش قرار دارند. استفاده از خطوط و برجستگی‌ها، مخصوصا روی کاپوت و سپر به لوکس بودن و جدی نشان دادن خودرو کمک شایانی می‌کند.

نمای جانبی

در این نما خطی ممتد از چراغ جلو به سمت عقب کشیده‌شده و از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد. قاب کرومی شیشه‌ها به همراه زهی کرومی در پایین درب‌ها و هم‌چنین دستیگیره فلزی درب‌ها، نما را لوکس‌تر می‌کند. رینگ‌های ۱۷ اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم طراحی مناسبی دارند اما اگر سایر آن‌ها کمی بزرگ‌تر بود نمای بهتری ایجاد میشد.

نمای عقب

در نمای عقب، دو چراغ نسبتا بزرگ به شکل دو تکه در اطراف حضور دارند. روی درب صندوق پلاک در بخشی فرورفته که بین چراغ‌ها وجود دارد نصب می‌شود و بالایش نواری کرومی به چشم می‌خورد. بالای درب صندوق این خودرو حالتی باله مانند دارد که فرم اسپرتی را ایجاد می‌کند. سپر خودرو کمی برجسته است و تنها دو سر لوله اگزوز دایره‌ای از پایین آن قابل مشاهده است. استفاده از برجستگی‌ها طراحی این نما را به خوبی تکمیل می‌کند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس ES  نسل پنجم  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس ES  نسل پنجم

نوع بدنه

سدان لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل پنجم

وزن خالص

 1635 کیلوگرم 

طول

4869 میلی متر

عرض

1821 میلی متر

ارتفاع

1430 میلی متر

فاصله محورها

2775 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

215/55R 17

  ظاهر خودروی  لکسوس ES  نسل پنجم

                  ظاهر خودروی لکسوس ES  نسل پنجم

 

کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم از نظر طراحی داخلی

شاید ظاهر خودرو را بتوان با وجود ساده بودن هنوز هم برای خانواده‌ها شکیل و خوب دانست اما طراحی داخلی خودرو مشخصا طراحی‌اش قدیمی شده‌است. متریال مورد استفاده در کابین ماندگاری و کیفیت خوبی دارد و پس از گذشت حدود ده سال اگر صاحب قبلی به خوبی از آن نگه داری کرده باشد سالم مانده‌است.

کنسول میانی دو دریچه هوای چهارضلعی را در بالاترین بخش خود که شکلی گنبدی دارد، جای می‌دهد. در میان این بخش، مانیتوری قرار می‌گیرد که اطراف آن تعداد زیادی دکمه مربوط به سیستم‌های مختلف صوتی، مولتی مدیا و تهویه مطبوع و.. با سایزهای مختلفی چیده‌شده است. این بخش می‌توانست در آن زمان هم نظم بیشتر و چینش به روزتری داشته‌باشد.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگوی لکسوس و انواع دکمه‌های کنترلی جای‌گذاری شدند. پنل کیلومترشمار هم از دو بخش دایره‌ای دیجیتال اما عقربه‌ای جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود. با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم در برخی خودروها از تزئینات چوبی هم در فرمان، داشبورد، کنسول میانی، لیور دنده و..  استفاده‌شده که فضا را لوکس‌تر نشان می‌دهد.

صندلی‌های این سدان ژاپنی راحت هستند و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. فضای کابین به شکلی است که برای 5 سرنشین فضایی راحت ایجاد می‌کند. صندوق عقب هم فضای مناسبی را برای یک خانواده مهیا می‌کند اما عدم امکان تاشدن صندلی‌های عقب می‌تواند از نقاط ضعف ای اس نسبت به رقبا باشد.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس ES  نسل پنجم

طراحی داخلی خوردو  لکسوس ES  نسل پنجم

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس ES نسل پنجم آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی بالا
  • کیفیت ساخت و مونتاژ بالا
  • برند معتبر
  • سواری نرم و راحت و کابین ایزوله‌شده
  • شتاب و عملکرد فنی خوب
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد نسبت به رقبا

معایب :

  • بازار خرید و فروش کم رونق
  • ساده بودن طراحی مخصوصا در کابین
  • فرمان پذیری کمتر نسبت به رقبا

 

لکسوس ES  نسل پنجم بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این خودرو بین سال‌های 2009 تا 2012 با مدل 2008  به ایران وارد شد و در حال حاضر  اکثر نمونه‌های موجود در حدود ده سال کارکرده‌اند و حین خرید آن‌ها دقت زیادی لازم است.

برای خرید خودروهای کارکرده هرچه قدر هم که کیفیت ساختشان بالا باشد، بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت بخش‌های مختلف و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. حین خرید بهتر است کمی بیشتر زمان بگذارید و نمونه‌های کم کارکردتر را خریداری کنید.

در حال حاضر خودروهایی با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی در بازار محدود هستند و واردات اکثر آن‌ها به قبل از سال 2013 و ایجاد محدودیت واردات خودروهای خارجی برمی‌گردد.   موتور استفاده‌شده برای لکسوس ای اس قوی است و با وجود وزن سنگین خودرو عملکرد و شتاب خوبی را ارائه می‌دهند. البته که طراحی ظاهری و داخلی نسبتا قدیمی‌تر ممکن است شما را حین خرید این سدان کمی دودل کند ولی برای خانواده‌ها ای اس هنوز هم همراهی قابل قبول و باکیفیت است.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم

 

رقیبان خودرو لکسوس ES  نسل پنجم

طبق کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم می‌توانیم بی ام دبلیو سری ۳  و سی کلاس را از رقیب‌های آن بدانیم که ای اس ازنظر ابعاد بزرگ‌تر است و فضاسازی آن در کابین و صندوق عقب بهتر گزارش می‌شود. با توجه به ضریب پسایی سطحی بین مرسدی و بی ام دبلیو دارد و بی ام دبلیو در این بخش قوی‌تر عمل کرده‌است.

موتور ای اس با آر ایکس و تویوتا کمری 6 سیلندر و تویوتا آریون مشترک می‌باشد ولی از نظر تجهیزاتی و امکانات رفاهی می‌توان آن را از کامل‌ترین خودروهای این کلاس، مخصوصا با اسل ساخت 2008 دانست.  برای خرید خودرو در این کلاس و قیمت بیشتر سلیقه و خواسته شما باید در مقایسه مد نظر قرار گیرد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس ES  نسل پنجم و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  سال‌های زیادی از واردات این خودرو می‌گذرد و جایگزین‌های مدرن‌تر و لوکس‌تری در بازار موجود هستند. اگر با کارکرده بودن این سدان مشکلی ندارید، موتور پرقدرت آن و امکانات متنوعش می‌تواند سفری لذت‌بخش را برای شما ایجاد کند. بهتر است قبل از اقدام به خرید همه نسخه‌های موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهید و خودرویی کم کارکرد و سال را برگزینید.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)