برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو لکسوس GS 2008 مدل‌های 430 و 460 با تمام جزئیات

لکسوس جی اس از محصولات سدان کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که در ساخت آن سعی‌شده هم المان‌های لوکس و خانواده پسند در نظرگرفته شود و هم با استفاده از المان‌های اسپرت جوانان را جذب کند. این خودرو در نسل‌های مختلفی به تولیدرسیده که نسل سوم آن بین سال‌های 2008 تا 2010 با دو سیستم فنی مختلف به دست مشتریان ایرانی رسید.
0 تومان
i h

 

لکسوس جی اس از محصولات سدان کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که در ساخت آن سعی‌شده هم المان‌های لوکس و خانواده پسند در نظرگرفته شود و هم با استفاده از المان‌های اسپرت جوانان را جذب کند. این خودرو در نسل‌های مختلفی به تولیدرسیده که نسل سوم آن بین سال‌های 2008 تا 2010 با دو سیستم فنی مختلف به دست مشتریان ایرانی رسید. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس GS2008 

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس GS 2008 

لکسوس جی اس از سری محصولات کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که با هدف بازار گسترده‌ای به تولید رسید. سدان‌های سایز متوسط معمولا لوکس هستند یا اسپرت و انواعی که هر دو ویژگی را با هم داشته‌باشند معمولا به ندرت تولید و عرضه می‌شوند. خودروهایی مانند مرسدس بنز ای کلاس یا ب ام و سری 5 از این محصولات بودند. لکسوس جی اس هم با همین مدل طراحی شد.

تولید نسل اول این سدان ژاپنی از سال 1991 آغاز شد و محصولی بود که هم خواص اسپرت سری IS را داشت و هم ویژگی‌های لوکس محصولات سری LS. تا به حال نسل‌های مختلفی از این محصول تولیدشده که شروع واردات آن به ایران از نسل سوم بود. در سال 2008 ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، واردات نسل سوم جی اس را آغاز نمود.

این نسل با دو سیستم فنی وارد شد و به واسطه واردات آن قبل از سال 2013 و وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با پیشرانه حجیم‌تر از 2500 سی سی، این خودرو موتورهای قدرتمندی دارد. یکی از این نمونه‌ها موتوری 8 سیلندر و 4.6 لیتری دارد و جعبه دنده‌اش 8 سرعته است. دیگری هم موتوری 4.3 لیتری دارد و از جعبه‌ دنده­ای 6 سرعته بهره می‌برد.

طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  اکثریت امکانات رفاهی و ایمنی این دو تیپ مشابه هم هستند و ظاهرشان هم یکسان است. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق‌تر هر بخش از این نسخه‌ها و تفاوت آن‌ها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس GS 2008

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس GS2008 

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس GS2008 

یدک کشیدن نام لکسوس و برند لوکس بودن آن، توقعات را در بخش امکانات رفاهی بالا می‌برد. تجهیزات مورد استفاده در سدان جی اس هم سطح خوبی دارد و وجود مواردی مثل تنظیم برقی صندلی جلو و گودی کمر، ورود و استارت بدون دکمه، سیستم صوتی مجهز و مانیتور لمسی، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، تهویه مطبوع اتومات و دوگانه، سانروف، دوربین عقب، انواع چراغ و امکانات مربوط به آن و... سفر را جذاب می‌کنند.

لکسوس GS  توسط موسسه استاندارد و ایمنی یورو انکپ بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل هوشمند، 10 عدد کیسه هوایی، پشت سری‌های فعال، رادار تصادف از جلو، دوربین عقب و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس  GS2008 

نوع جعبه دنده

6 سرعته یا 8 سرعته  اتوماتیک ECT-i

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک – مموری آینه

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب – سنسور باران – رادار تصادف جلو (سفارشی)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش - کنترل ایستایی در سربالایی

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV– برف پاک کن اتوماتیک  -  شیشه بالابر آنتی‌ترپ - پرده برقی عقب

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 14 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson– هندزفری – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 7 اینچی – دارای نویگیشن – دوربین عقب - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

کیسه هوا

مجموعا 10 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو و عقب – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون-  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی گودی کمر– مموری صندلی‌ها – مجهز به گرمکن و سردکن – دارای روکش چرمی – خروجی 12 ولت

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی – پشت سری فعال – مجهز به ایزوفیکس صندلی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی - ترمز اضطراری (سفارشی)

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای کروز کنترل (هوشمند سفارشی) – دوربین عقب – تعلیق هوشمند

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی - ایزی اکسس (عقب‌رفتن فرمان هنگام پیاده‌شدن)

کروز کنترل

دارد (هوشمند سفارشی)

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

سیستم سقف

سانروف دارد

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس GS2008  

بررسی شرایط و امکانات لکسوس جی اس نسل سوم

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو سدان سایز متوسط قرارگرفته و طراحی موتور جلو دیفرانسیل عقب دارد. دو پیشرانه آن قدرت و عملکرد مختلفی را ارائه می‌کنند که به ترتیب به آن خواهیم پرداخت. پیشرانه کم حجم‌تر 4.3 لیتری، تنفس طبیعی و 8 سیلندر است. و پیشرانه حجیم‌تر حجمی معادل 4.6 لیتر دارد.

پیشرانه 4.3 لیتری قادر به تولید 279 اسب بخار قدرت و حداکثر 417 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته  اتوماتیک ECT-i به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  با این سیستم حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 6  ثانیه گزارش می‌شود.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 16.3 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 8.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 11.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود.

پیشرانه قوی‌تر توان خروجی تولیدی‌اش به 342 اسب بخار و حداکثر گشتاورش به 459 نیوتون متر می‌رسد. این نیروی بیشتر این بار با جعبه دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک ECT-i به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. با این افزایش حجم امکان تجربه سرعت تا 250 کیلومتر بر ساعت و شتاب 5.4 ثانیه‌ای برای خریداران فراهم می‌شود.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 16.3 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 7.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 11 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود.

تجربه رانندگی

این خودرو اولین محصولی در بازار ایران بود کهاز سیستم VDIM‌ استفاده می‌کرد؛ سیستمی که کلیه مکانیزم‌های حرکتی و ناوبری خودرو را به‌صورت هوشمندانه کنترل می‌کرد. در برخی از مدل‌ها آپشنی موسوم به کنترل راننده نیز حضور داشت که از طریق یک پورت مادون قرمز، رفتارهای راننده و حتی میزان هوشیاری‌اش را زیرنظر قرار می‌داد.

به طور کلی با توجه به شتاب سریع و موتور حجیم، می‌توان عملکرد این سدان لوکس را هیجان انگیز و جذاب دانست. با وجود گذشت بیش از 10 سال از واردات جی اس با وجود استهلاک می‌توان به خاطر تعلیق نرم در کنار عملکرد فنی چالاک، رانندگی با آن را پیشنهاد کرد.  در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس جی اس 2008 را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس GS2008   430

لکسوس GS2008  460

نوع بدنه

E Segment

E Segment

حجم موتور

4277 سی سی

4604 سی سی

نوع موتور

تنفس طبیعی بنزین سوز

تنفس طبیعی بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

8

8

تعداد سوپاپ ها

32

32

محور محرک

دیفرانسیل عقب

دیفرانسیل عقب

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی

خورجینی

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

279 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه

342 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

417 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه

459 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

تزریق غیرمستقیم

تزریق مستقیم

ظرفیت باک

71 لیتر بنزین

71 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک ECT-i

8 سرعته اتوماتیک ECT-i

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده

دیسکی

حداکثر سرعت

240 کیلومتر بر ساعت

250 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

6  ثانیه

5.4 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

11.4 لیتر در هر صد کیلومتر

12.4 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 4

یورو 4

 کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

این سدان ژاپنی نسبت به سال طراحی و ساختش و نسبت به نسل‌های قبل از خودش طراحی قابل قبولی دارد. با وجود اینکه طراحان سعی کردند از نسل‌های قبل برخی از بخش‌ها را حفظ کنند اما پیشرفت در آن به خوبی دیده‌می‌شود.

در نمای جلو وجود چراغ‌های دو تکه بیشتر از هر چیزی جلب توجه و تمایز ایجاد می‌کند. در میان آن‌ها جلوپنجره‌ای ذوزنقه شکل قرار می‌گیرد که با قاب کرومی تزئین‌شده و لوگوی لکسوس را در میانش جای می‌دهد. در بخش سپر، هواکشی چهارضلعی را شاهد هستیم و در اطراف دو مه شکن در قابی مشکی و فضایی تورفته قرار دارند. استفاده از خطوط و برجستگی‌ها، مخصوصا روی کاپوت و سپر به لوکس بودن و جدی نشان دادن خودرو کمک شایانی می‌کند.

نمای جانبی

در این نما خطی ممتد از چراغ عقب به سمت جلو کشیده‌شده و از میان دستگیره‌ها می‌گذرد و برجستگی‌ای دیگر پایین درب‌ها وجود دارد. قاب کرومی شیشه‌ها به همراه زهی کرومی در پایین درب‌ها، نما را لوکس‌تر می‌کند. رینگ‌های 18 اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  با طراحی مناسب، هماهنگی خوبی ایجاد می‌کنند.

نمای عقب

در نمای عقب، دو چراغ نسبتا بزرگ به شکل دو تکه در اطراف حضور دارند. روی درب صندوق پلاک در بخشی فرورفته که بین چراغ‌ها وجود دارد نصب می‌شود و لوگوی لکسوس قابل مشاهده است. صندوق این خودرو کمی حالت لیفت بک دارد که فرم اسپرتی را ایجاد می‌کند. سپر خودرو نسبتا برجسته است و و تنها دو سر لوله اگزوز دایره‌ای از پایین آن قابل مشاهده است. استفاده از برجستگی‌ها طراحی این نما را به خوبی تکمیل می‌کند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس GS 2008  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس GS2008 

نوع بدنه

سدان متوسط لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل سوم (S190)

وزن خالص

 1695 کیلوگرم  در 430

1789 کیلوگرم در 460

طول

4826 میلی متر

عرض

1821 میلی متر

ارتفاع

1425 میلی متر

فاصله محورها

2850 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

245/40R18

         ظاهر خودروی لکسوس GS2008

                    ظاهر خودروی لکسوس GS2008    

 

کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  از نظر طراحی داخلی

با وجود خودروهای به روز و جدید در بازار، نمی‌توان کابین جی اس را مدرن و خاص معرفی کرد اما نسبت به سال طراحی و ساخت می‌توان وضعیت آن را قابل قبول تلقی کرد. در طراحی کابین هم سعی‌شده هم از المان‌های اسپرت و هم المان‌های لوکس به طور همزمان استفاده شود. متریال مورد استفاده در لکسوس سی تی هم کیفیت و ماندگاری قابل قبولی دارد.

کنسول میانی دو دریچه هوای چهارضلعی را در بالاترین بخش خود دارد. در میان این بخش، مانیتوری قرار می‌گیرد که اطراف آن تعداد زیادی دکمه مربوط به سیستم‌های مختلف صوتی، مولتی مدیا و تهویه مطبوع و.. با سایزهای مختلفی چیده‌شده است. این بخش می‌توانست در آن زمان هم نظم بیشتر و چینش به روزتری داشته‌باشد.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگوی لکسوس و انواع دکمه‌های کنترلی جای‌گذاری شدند. پنل کیلومترشمار هم از سه بخش دایره‌ای دیجیتال اما عقربه‌ای جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود. با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  در برخی خودروها از تزئینات چوبی هم در کابین استفاده‌شده که فضا را لوکس‌تر نشان می‌دهد.

صندلی‌های این سدان ژاپنی راحت هستند و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. فضای کابین به شکلی است که برای 5 سرنشین فضایی راحت ایجاد می‌کند. تریم استفاده‌شده معمولا دو رنگ مشکی کرم و گاهی تمام مشکی می‌باشد.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس GS2008

طراحی داخلی خوردو  لکسوس GS2008 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس جی اس نسل سوم  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی بالا
  • کیفیت ساخت بالا
  • برند معتبر
  • سواری نرم و راحت
  • شتاب و عملکرد فنی خوب
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد نسبت به رقبا

معایب :

  • مصرف سوخت زیاد مخصوصا در مسافت‌های شهری
  • بازار خرید و فروش کم رونق

 

لکسوس GS2008  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این خودرو بین سال‌های 2008 تا 2010 به ایران وارد شد و در حال حاضر  اکثر نمونه‌های موجود بیش از ده سال کارکرده‌اند و حین خرید آن‌ها دقت زیادی لازم است.

برای خرید خودروهای کارکرده هرچه قدر هم که کیفیت ساختشان بالا باشد، بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت بخش‌های مختلف و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. حین خرید بهتر است کمی بیشتر زمان بگذارید و نمونه‌های کم کارکردتر را خریداری کنید.

در حال حاضر خودروهایی با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی در بازار محدود هستند و واردات اکثر آن‌ها به قبل از سال 2013 و ایجاد محدودیت واردات خودروهای خارجی برمی‌گردد. هر دو موتور استفاده‌شده برای لکسوس جی اس قوی هستند و با وجود وزن سنگین خودرو عملکرد و شتاب خوبی را ارائه می‌دهند. البته که مصرف بنزین هر دو تیپ مخصوصا در مسافت‌های شهری زیاد است.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس GS2008

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس GS2008 

 

رقیبان خودرو لکسوس GS2008 

طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  در این بازه‌ی قیمتی خودروی لوکس 8 سیلندر موجود هست اما جی اس ارزان‌ترین گزینه می‌باشد. مواردی من جمله  مرسدس‌بنز E کلاس، ب‌ام‌و سری5 و آئودی A6 هم می‌توان با سبکی مشابه جی اس دانست.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  سال‌های زیادی از واردات این خودرو می‌گذرد و جایگزین‌های مدرن‌تر و لوکس‌تری در بازار موجود هستند. اگر با کارکرده بودن این سدان مشکلی ندارید، موتور پرقدرت آن و امکانات متنوعش می‌تواند سفری لذت‌بخش را برای شما ایجاد کند. بهتر است قبل از اقدام به خرید با تیپ‌های مختلف آن به خوبی آشنا باشید تا بهترین گزینه در بازار را برای خود برگزینید.

*
*
*

 

لکسوس جی اس از محصولات سدان کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که در ساخت آن سعی‌شده هم المان‌های لوکس و خانواده پسند در نظرگرفته شود و هم با استفاده از المان‌های اسپرت جوانان را جذب کند. این خودرو در نسل‌های مختلفی به تولیدرسیده که نسل سوم آن بین سال‌های 2008 تا 2010 با دو سیستم فنی مختلف به دست مشتریان ایرانی رسید. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس GS2008 

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس GS 2008 

لکسوس جی اس از سری محصولات کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که با هدف بازار گسترده‌ای به تولید رسید. سدان‌های سایز متوسط معمولا لوکس هستند یا اسپرت و انواعی که هر دو ویژگی را با هم داشته‌باشند معمولا به ندرت تولید و عرضه می‌شوند. خودروهایی مانند مرسدس بنز ای کلاس یا ب ام و سری 5 از این محصولات بودند. لکسوس جی اس هم با همین مدل طراحی شد.

تولید نسل اول این سدان ژاپنی از سال 1991 آغاز شد و محصولی بود که هم خواص اسپرت سری IS را داشت و هم ویژگی‌های لوکس محصولات سری LS. تا به حال نسل‌های مختلفی از این محصول تولیدشده که شروع واردات آن به ایران از نسل سوم بود. در سال 2008 ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، واردات نسل سوم جی اس را آغاز نمود.

این نسل با دو سیستم فنی وارد شد و به واسطه واردات آن قبل از سال 2013 و وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با پیشرانه حجیم‌تر از 2500 سی سی، این خودرو موتورهای قدرتمندی دارد. یکی از این نمونه‌ها موتوری 8 سیلندر و 4.6 لیتری دارد و جعبه دنده‌اش 8 سرعته است. دیگری هم موتوری 4.3 لیتری دارد و از جعبه‌ دنده­ای 6 سرعته بهره می‌برد.

طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  اکثریت امکانات رفاهی و ایمنی این دو تیپ مشابه هم هستند و ظاهرشان هم یکسان است. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق‌تر هر بخش از این نسخه‌ها و تفاوت آن‌ها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس GS 2008

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس GS2008 

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس GS2008 

یدک کشیدن نام لکسوس و برند لوکس بودن آن، توقعات را در بخش امکانات رفاهی بالا می‌برد. تجهیزات مورد استفاده در سدان جی اس هم سطح خوبی دارد و وجود مواردی مثل تنظیم برقی صندلی جلو و گودی کمر، ورود و استارت بدون دکمه، سیستم صوتی مجهز و مانیتور لمسی، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، تهویه مطبوع اتومات و دوگانه، سانروف، دوربین عقب، انواع چراغ و امکانات مربوط به آن و... سفر را جذاب می‌کنند.

لکسوس GS  توسط موسسه استاندارد و ایمنی یورو انکپ بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل هوشمند، 10 عدد کیسه هوایی، پشت سری‌های فعال، رادار تصادف از جلو، دوربین عقب و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس  GS2008 

نوع جعبه دنده

6 سرعته یا 8 سرعته  اتوماتیک ECT-i

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک – مموری آینه

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب – سنسور باران – رادار تصادف جلو (سفارشی)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش - کنترل ایستایی در سربالایی

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV– برف پاک کن اتوماتیک  -  شیشه بالابر آنتی‌ترپ - پرده برقی عقب

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 14 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson– هندزفری – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 7 اینچی – دارای نویگیشن – دوربین عقب - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

کیسه هوا

مجموعا 10 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو و عقب – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون-  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی گودی کمر– مموری صندلی‌ها – مجهز به گرمکن و سردکن – دارای روکش چرمی – خروجی 12 ولت

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی – پشت سری فعال – مجهز به ایزوفیکس صندلی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی - ترمز اضطراری (سفارشی)

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای کروز کنترل (هوشمند سفارشی) – دوربین عقب – تعلیق هوشمند

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی - ایزی اکسس (عقب‌رفتن فرمان هنگام پیاده‌شدن)

کروز کنترل

دارد (هوشمند سفارشی)

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

سیستم سقف

سانروف دارد

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس GS2008  

بررسی شرایط و امکانات لکسوس جی اس نسل سوم

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو سدان سایز متوسط قرارگرفته و طراحی موتور جلو دیفرانسیل عقب دارد. دو پیشرانه آن قدرت و عملکرد مختلفی را ارائه می‌کنند که به ترتیب به آن خواهیم پرداخت. پیشرانه کم حجم‌تر 4.3 لیتری، تنفس طبیعی و 8 سیلندر است. و پیشرانه حجیم‌تر حجمی معادل 4.6 لیتر دارد.

پیشرانه 4.3 لیتری قادر به تولید 279 اسب بخار قدرت و حداکثر 417 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته  اتوماتیک ECT-i به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  با این سیستم حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 6  ثانیه گزارش می‌شود.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 16.3 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 8.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 11.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود.

پیشرانه قوی‌تر توان خروجی تولیدی‌اش به 342 اسب بخار و حداکثر گشتاورش به 459 نیوتون متر می‌رسد. این نیروی بیشتر این بار با جعبه دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک ECT-i به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. با این افزایش حجم امکان تجربه سرعت تا 250 کیلومتر بر ساعت و شتاب 5.4 ثانیه‌ای برای خریداران فراهم می‌شود.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 16.3 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 7.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 11 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود.

تجربه رانندگی

این خودرو اولین محصولی در بازار ایران بود کهاز سیستم VDIM‌ استفاده می‌کرد؛ سیستمی که کلیه مکانیزم‌های حرکتی و ناوبری خودرو را به‌صورت هوشمندانه کنترل می‌کرد. در برخی از مدل‌ها آپشنی موسوم به کنترل راننده نیز حضور داشت که از طریق یک پورت مادون قرمز، رفتارهای راننده و حتی میزان هوشیاری‌اش را زیرنظر قرار می‌داد.

به طور کلی با توجه به شتاب سریع و موتور حجیم، می‌توان عملکرد این سدان لوکس را هیجان انگیز و جذاب دانست. با وجود گذشت بیش از 10 سال از واردات جی اس با وجود استهلاک می‌توان به خاطر تعلیق نرم در کنار عملکرد فنی چالاک، رانندگی با آن را پیشنهاد کرد.  در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس جی اس 2008 را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس GS2008   430

لکسوس GS2008  460

نوع بدنه

E Segment

E Segment

حجم موتور

4277 سی سی

4604 سی سی

نوع موتور

تنفس طبیعی بنزین سوز

تنفس طبیعی بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

8

8

تعداد سوپاپ ها

32

32

محور محرک

دیفرانسیل عقب

دیفرانسیل عقب

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی

خورجینی

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

279 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه

342 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

417 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه

459 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

تزریق غیرمستقیم

تزریق مستقیم

ظرفیت باک

71 لیتر بنزین

71 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک ECT-i

8 سرعته اتوماتیک ECT-i

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده

دیسکی

حداکثر سرعت

240 کیلومتر بر ساعت

250 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

6  ثانیه

5.4 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

11.4 لیتر در هر صد کیلومتر

12.4 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 4

یورو 4

 کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

این سدان ژاپنی نسبت به سال طراحی و ساختش و نسبت به نسل‌های قبل از خودش طراحی قابل قبولی دارد. با وجود اینکه طراحان سعی کردند از نسل‌های قبل برخی از بخش‌ها را حفظ کنند اما پیشرفت در آن به خوبی دیده‌می‌شود.

در نمای جلو وجود چراغ‌های دو تکه بیشتر از هر چیزی جلب توجه و تمایز ایجاد می‌کند. در میان آن‌ها جلوپنجره‌ای ذوزنقه شکل قرار می‌گیرد که با قاب کرومی تزئین‌شده و لوگوی لکسوس را در میانش جای می‌دهد. در بخش سپر، هواکشی چهارضلعی را شاهد هستیم و در اطراف دو مه شکن در قابی مشکی و فضایی تورفته قرار دارند. استفاده از خطوط و برجستگی‌ها، مخصوصا روی کاپوت و سپر به لوکس بودن و جدی نشان دادن خودرو کمک شایانی می‌کند.

نمای جانبی

در این نما خطی ممتد از چراغ عقب به سمت جلو کشیده‌شده و از میان دستگیره‌ها می‌گذرد و برجستگی‌ای دیگر پایین درب‌ها وجود دارد. قاب کرومی شیشه‌ها به همراه زهی کرومی در پایین درب‌ها، نما را لوکس‌تر می‌کند. رینگ‌های 18 اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  با طراحی مناسب، هماهنگی خوبی ایجاد می‌کنند.

نمای عقب

در نمای عقب، دو چراغ نسبتا بزرگ به شکل دو تکه در اطراف حضور دارند. روی درب صندوق پلاک در بخشی فرورفته که بین چراغ‌ها وجود دارد نصب می‌شود و لوگوی لکسوس قابل مشاهده است. صندوق این خودرو کمی حالت لیفت بک دارد که فرم اسپرتی را ایجاد می‌کند. سپر خودرو نسبتا برجسته است و و تنها دو سر لوله اگزوز دایره‌ای از پایین آن قابل مشاهده است. استفاده از برجستگی‌ها طراحی این نما را به خوبی تکمیل می‌کند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس GS 2008  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس GS2008 

نوع بدنه

سدان متوسط لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل سوم (S190)

وزن خالص

 1695 کیلوگرم  در 430

1789 کیلوگرم در 460

طول

4826 میلی متر

عرض

1821 میلی متر

ارتفاع

1425 میلی متر

فاصله محورها

2850 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

245/40R18

         ظاهر خودروی لکسوس GS2008

                    ظاهر خودروی لکسوس GS2008    

 

کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  از نظر طراحی داخلی

با وجود خودروهای به روز و جدید در بازار، نمی‌توان کابین جی اس را مدرن و خاص معرفی کرد اما نسبت به سال طراحی و ساخت می‌توان وضعیت آن را قابل قبول تلقی کرد. در طراحی کابین هم سعی‌شده هم از المان‌های اسپرت و هم المان‌های لوکس به طور همزمان استفاده شود. متریال مورد استفاده در لکسوس سی تی هم کیفیت و ماندگاری قابل قبولی دارد.

کنسول میانی دو دریچه هوای چهارضلعی را در بالاترین بخش خود دارد. در میان این بخش، مانیتوری قرار می‌گیرد که اطراف آن تعداد زیادی دکمه مربوط به سیستم‌های مختلف صوتی، مولتی مدیا و تهویه مطبوع و.. با سایزهای مختلفی چیده‌شده است. این بخش می‌توانست در آن زمان هم نظم بیشتر و چینش به روزتری داشته‌باشد.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگوی لکسوس و انواع دکمه‌های کنترلی جای‌گذاری شدند. پنل کیلومترشمار هم از سه بخش دایره‌ای دیجیتال اما عقربه‌ای جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود. با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  در برخی خودروها از تزئینات چوبی هم در کابین استفاده‌شده که فضا را لوکس‌تر نشان می‌دهد.

صندلی‌های این سدان ژاپنی راحت هستند و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. فضای کابین به شکلی است که برای 5 سرنشین فضایی راحت ایجاد می‌کند. تریم استفاده‌شده معمولا دو رنگ مشکی کرم و گاهی تمام مشکی می‌باشد.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس GS2008

طراحی داخلی خوردو  لکسوس GS2008 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس جی اس نسل سوم  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی بالا
  • کیفیت ساخت بالا
  • برند معتبر
  • سواری نرم و راحت
  • شتاب و عملکرد فنی خوب
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد نسبت به رقبا

معایب :

  • مصرف سوخت زیاد مخصوصا در مسافت‌های شهری
  • بازار خرید و فروش کم رونق

 

لکسوس GS2008  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این خودرو بین سال‌های 2008 تا 2010 به ایران وارد شد و در حال حاضر  اکثر نمونه‌های موجود بیش از ده سال کارکرده‌اند و حین خرید آن‌ها دقت زیادی لازم است.

برای خرید خودروهای کارکرده هرچه قدر هم که کیفیت ساختشان بالا باشد، بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت بخش‌های مختلف و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. حین خرید بهتر است کمی بیشتر زمان بگذارید و نمونه‌های کم کارکردتر را خریداری کنید.

در حال حاضر خودروهایی با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی در بازار محدود هستند و واردات اکثر آن‌ها به قبل از سال 2013 و ایجاد محدودیت واردات خودروهای خارجی برمی‌گردد. هر دو موتور استفاده‌شده برای لکسوس جی اس قوی هستند و با وجود وزن سنگین خودرو عملکرد و شتاب خوبی را ارائه می‌دهند. البته که مصرف بنزین هر دو تیپ مخصوصا در مسافت‌های شهری زیاد است.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس GS2008

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس GS2008 

 

رقیبان خودرو لکسوس GS2008 

طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  در این بازه‌ی قیمتی خودروی لوکس 8 سیلندر موجود هست اما جی اس ارزان‌ترین گزینه می‌باشد. مواردی من جمله  مرسدس‌بنز E کلاس، ب‌ام‌و سری5 و آئودی A6 هم می‌توان با سبکی مشابه جی اس دانست.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس GS2008  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  سال‌های زیادی از واردات این خودرو می‌گذرد و جایگزین‌های مدرن‌تر و لوکس‌تری در بازار موجود هستند. اگر با کارکرده بودن این سدان مشکلی ندارید، موتور پرقدرت آن و امکانات متنوعش می‌تواند سفری لذت‌بخش را برای شما ایجاد کند. بهتر است قبل از اقدام به خرید با تیپ‌های مختلف آن به خوبی آشنا باشید تا بهترین گزینه در بازار را برای خود برگزینید.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)