برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014 مدل‌های معمولی و اسپرت با تمام جزئیات

لکسوس جی اس از محصولات سدان کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که نسل‌های مختلفی از آن به تولیدرسیده و از نسل سوم وارداتش به ایران آغاز شده‌بود. نسل چهارم از سال 2014 توسط ایرتویا در دو مدل معمولی و اف اسپرت به دست مشتریان ایرانی رسید.
0 تومان
i h

 

لکسوس جی اس از محصولات سدان کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که نسل‌های مختلفی از آن به تولیدرسیده و از نسل سوم وارداتش به ایران آغاز شده‌بود. نسل چهارم از سال 2014 توسط ایرتویا در دو مدل معمولی و اف اسپرت به دست مشتریان ایرانی رسید. علاوه بر تغییرات مشخص ظاهری، به واسطه محدودیت‌های اعمال‌شده‌ی جدید در ایران سیستم فنی‌اش نیز ضعیف‌تر بود که باعث ناامیدی خریداران شد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس GS 2014 

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس GS 2014 

لکسوس جی اس از سری محصولاتE  سگمنت کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که با هدف بازار گسترده‌ای به تولید رسید. سدان‌های این کلاس معمولا لوکس هستند و در مصارف شرکتی، تشریفاتی و عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که سایز آن‌ها در این امر تاثیرگذار است.  

تولید نسل اول این محصول از سال 1991 آغاز شد و محصولی بود که هم خواص اسپرت سری IS را داشت و هم ویژگی‌های لوکس محصولات سری LS. تا به حال نسل‌های مختلفی از این محصول تولیدشده که شروع واردات آن به ایران از نسل سوم بود. در سال 2008 ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، واردات نسل سوم جی اس را آغاز نمود.

نسل سوم از موتورهای حجیم و پرقدرت بهره‌مند بود و ظاهری با طراحی قدیمی لکسوس داشت. نسل چهارم اما جدا از اینکه ظاهر و پلتفرمش به کلی دست‌خوش تغییر شد و از سبک طراحی جدید لکسوس در آن استفاده شد، به واسطه وضع قوانین محدودیت واردات خودروهای لوکس با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی در ایران، دیگر نتوانست با آن موتورهای قدرتمند به دست مشتریان ایرانی برسد. جی اس‌های نسل چهارم در ایران همگی از موتوری 2.5 لیتری بهره می‌برند که نسبت به قبل می‌تواند لکسوس سواران را ناامید کند.

جی اس‌های نسل چهارم در دو مدل معمولی و اف اسپرت وارد شدند که نوع اسپرت به واسطه تغییراتی در طراحی و سیستم تعلیق رانندگی و فضایی اسپرت‌تر را عرضه می‌کند و البته تعداد کمتری در بازار از آن موجود است. طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  اکثریت امکانات رفاهی و ایمنی این دو تیپ مشابه هم هستند. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق‌تر هر بخش از این نسخه‌ها و تفاوت آن‌ها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

 کارشناسی کلی خودرو  لکسوس GS 2014

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس GS 2014 

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس GS 2014 

یدک کشیدن نام لکسوس و برند لوکس بودن آن، توقعات را در بخش امکانات رفاهی بالا می‌برد. تجهیزات مورد استفاده در سدان جی اس هم سطح خوبی دارد و وجود مواردی مثل تنظیم برقی صندلی جلو و گودی کمر، ورود و استارت بدون دکمه، سیستم صوتی مجهز و مانیتور لمسی، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، تهویه مطبوع اتومات و دوگانه، سانروف، دوربین عقب، انواع چراغ و امکانات مربوط به آن و... سفر را جذاب می‌کنند.

لکسوس GS  توسط موسسه استاندارد و ایمنی یورو انکپ بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل هوشمند، 10 عدد کیسه هوایی، پشت سری‌های فعال، رادار قطه کور، دوربین عقب و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس  GS 2014 

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک ECT-i

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب – سنسور باران – سنسور فشار باد تایر - رادار نقطه کور

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش - کنترل ایستایی در سربالایی

تعلیق هوشمند در انواع اف اسپرت

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV– بخار زدایی و یخ زدایی شیشه‌ها - گرمکن شیشه عقب

پرده برقی عقب در اف اسپرت

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 12 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson با 17 اسپیکر 835 واتی (سفارشی) – هندزفری  – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 8 اینچی - مانیتور 12.3 اینچی (سفارشی) - مانیتور ردیف عقب (سفارشی) – دارای نویگیشن (سفارشی) – دوربین عقب - تاچ پد - نمایشگر 3.5 اینچی صفحه کیلومتر

کیسه هوا

مجموعا 10 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو و عقب – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو بای زنون-  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ دید در روز  – ارتفاع نور اتومات – چراغ بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی  2حالته گودی کمر راننده – مموری صندلی‌ راننده – مجهز به گرمکن و سردکن – دارای روکش چرمی – ساعت آنالوگ

تنظیم 16 حالته صندلی راننده و 4 حالته گودی کمر و چرم اختصاصی در انواع اف اسپرت

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی – پشت سری فعال – مجهز به ایزوفیکس صندلی

چرم اختصاصی در انواع اف اسپرت

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی - ترمز پارک برقی

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای کروز کنترل – دوربین عقب  - رانندگی 3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت) + رانندگی اسپرت پلاس در انواع اف اسپرت

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی - ایزی اکسس (عقب‌رفتن فرمان هنگام پیاده‌شدن)

چرم اختصاصی در انواع اف اسپرت

کروز کنترل

دارد  

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای - سیستم Safety Connect برای تماس با اورژانس در هنگام تصادف -  سیستم ایمنی پیش برخورد با ماشین و عابر پیاده -  سیستم قفل شدن اتوماتیک دربها در هنگام حرکت 

سیستم سقف

سانروف دارد

 بررسی شرایط و امکانات لکسوس جی اس نسل چهارم

بررسی شرایط و امکانات لکسوس جی اس نسل چهارم

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو سدان قرارگرفته و طراحی موتور جلو دیفرانسیل عقب دارد. به دلیل واردات این خودرو پس از سال 2013 و محدودیت‌های واردات خودرو در ایران، در هر دو مدل جی اس از یک موتور 2.5 لیتری و 6 سیلندر استفاده می‌شود که مشخصا نسبت به نسل سوم قدرت و عملکرد ضعیف‌تری دارند. سیستم فنی و موتور انواع اف اسپرت هم وضع مشابهی دارند.

پیشرانه 2.5 لیتری قادر به تولید 207 اسب بخار قدرت و حداکثر 254 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته  اتوماتیک ECT-i به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  با این سیستم حداکثر سرعت 229 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 8.6  ثانیه گزارش می‌شود.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 12.9 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 6.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 8.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود. به این ترتب حد آلایندگی به یورو 5 می‌رسد.

تجربه رانندگی

اگر این نسل را با نسل قبلی مقایسه کنیم مشخصا شتاب و عملکرد ضعیف‌تر است اما مصرف سوخت کمترشده است. سواری و فرمان‌پذیری در نسل چهارم بهتر از قبل است اما هم‌چنان هندلینگ آن نسبت به خودرویی مانند بی ام و سری 5 در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. پیشرانه استفاده‌شده خوش صدا است و می‌تواند حین رانندگی مخصوصا برای جوانان جذاب باشد.

طراحان برای نسخه‌های معمولی سه حالت رانندگی اکو، نرمال و اسپرت را در نظر گرفته‌اند که از نظر کشش و مصرف سوخت با هم متفاوت هستند. اما در انواع اف اسپرت، علاوه بر اینکه تعلیق به حالت اسپرت تغییریافته است، یک مدل رانندگی اسپرت پلاس هم اضافه‌شده است که برای جوانان می‌تواند جذاب باشد.

در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس جی اس 2008 را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس GS 2014 

نوع بدنه

E Segment

حجم موتور

2499 سی سی

نوع موتور

تنفس طبیعی بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

تعداد سوپاپ ها

24

محور محرک

دیفرانسیل عقب

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی V شکل

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

207 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

254 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

81.6 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

تزریق غیرمستقیم

ظرفیت باک

66 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک ECT-i

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده

تعلیق جلو

مک فرسون

حداکثر سرعت

229 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

8.6  ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

8.9  لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

 کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

تا نسل سوم طراحی بر اساس سبک قدیمی لکسوس انجام میشد و هم المان‌های لوکس و هم اسپرت در طراحی استفاده میشد. در نسل چهارم اما انقلابی در طراحی ایجاد شد. علاوه بر سبک طراحی لکسوس به کلی پلتفرم جی اس را تغییر داد و از پلتفرم سری N استفاده کرد. این اقدام جسورانه و تا حدی هوشمندانه بود چرا که لکسوس‌های دوست‌داشتنی آی اس و اس سی هم روی همین پلتفرم طراحی میشدند و سبکی کاملا اسپرت داشتند. از لحاظ طراحی اجزا هم امضای جدید و مدرن‌تر لکسوس برای این خودرو در نظرگرفته شد.

نمای جلو دو چراغ چهار ضلعی و کشیده دارد ک با وجود طراحی داخلی‌اش چهره‌ای خشمگین و جدی را به نمایش می‌گذارد. بین دو چراغ جلوپنجره‌ای با گرافیک جدید قرار دارد که با قاب کرومی شکسته، لوگوی و خطوطی مشکی و افقی تزئین می‌شود. سپر کمی برآمده است و در میانش هواکشی ذوزنقه‌ای قرار می‌گیرد که آن هم خطوط افقی دارد. در اطراف هم چراغ‌های مه شکن در قابی تورفته و مدرن قرار می‌گیرند. استفاده از انواع حجم‌پردازی‌ها و خطوط به این خودرو ابهت بیشتری می‌بخشد.

نمای جانبی

در این نما خطی ممتد از چراغ عقب به سمت جلو کشیده‌شده و از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد. قاب کرومی شیشه‌ها به همراه دستگیره‌های فلزی، نما را لوکس‌تر می‌کند. رینگ‌های 18 اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  با طراحی مناسب، هماهنگی خوبی ایجاد می‌کنند.

نمای عقب

در نمای عقب، دو چراغ بزرگ چندضلعی به شکل دو تکه در اطراف حضور دارند و گرافیکشان با نماهای دیگر هماهنگ است. روی درب صندوق پلاک در بخشی فرورفته که بین چراغ‌ها وجود دارد نصب می‌شود و لوگوی لکسوس قابل مشاهده است. دو چراغ توسط نواری کرومی به هم مرتبط می‌شوند. سپر خودرو نسبتا برجسته است و دو مه شکن افقی در اطراف در قابی مدرن قرار می‌گیرد. در دیفیوزر موجود در این بخش، دو سر لول اگزوز کشیده و سه ضلعی با قابی کرومی نمای اسپرتی ایجاد می‌کنند. استفاده از خطوط و برجستگی‌ها به خوبی طراحی عقب را تکمیل می‌کند.

اف اسپرت

در طراحی این خودرو جهت اسپرت‌تر شدن و مسابقه‌ای شدن تغییراتی در ظاهر هم اعمال‌شده است. در نمای جلو جلوپنجره و هواکش به جای خطوط افقی از طراحی‌ای مشبک بهره می‌برند. سپر هم لبه‌های تیزتر و اسپرتی دارد. در انواع اف اسپرت سایز رینگ‌ها به 19 اینچ می‌رسد که بسیار بیشتر به چشم می‌آیند و  زیبایی را بیشتر می‌کنند. در نمای جانب لوگوی اف اسپرت هم اضافه‌شده است.

در نمای عقب انواع اف اسپرت، بالای درب صندوق عقب حالتی باله‌گونه اضافه‌شده است که مخصوص به این تیپ می‌باشد.  در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس GS 2008  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس GS 2014 

نوع بدنه

سدان متوسط لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل چهارم (L10)

وزن خالص

 1640 کیلوگرم

طول

4850 میلی متر

عرض

1840 میلی متر

ارتفاع

145 میلی متر

فاصله محورها

2850 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

235/45R18 در نسخه معمولی

265/35R19 در نسخه‌های اف اسپرت

   ظاهر خودروی لکسوس GS 2014

                    ظاهر خودروی لکسوس GS 2014    

 

کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  از نظر طراحی داخلی

تغییرات کابین جی اس نسل چهارم حتی از تغییرات ظاهری آن نیز بیشتر است و به کلی با فضایی جدید و متفاوت مواجه خواهید شد. نسبت به خودرویی که در سال 2014 واردشده است، می‌توان طراحی آن را در آن سال کاملا مدرن در نظر گرفت و حتی امروزه هم طراحی‌اش قابل قبول است. متریال استفاده‌شده در کابین هم ماندگاری و کیفیت مرغوبی دارد.

طراحی داشبورد از خطوط یکسره، صاف و افقی تشکیل‌شده است. در کنسول میانی، در بالاترین بخش مانیتوری 7 یا 12.3 اینچی قرار می‌گیرد که لمسی است. پایین آن دو دریچه هوایی افقی مستطیلی را شاهد هستیم که میانشان ساعتی آنالوگ جای‌گرفته و می‌تواند یادآور کابین‌های مازراتی باشد. دکمه‌های سیستم مولتی مدیا و سیستم تهویه مطبوع هم در پایین‌تر با نظم خوبی قرار گرفته‌اند.

فرمان خودرو سه شاخه و خوش دست است. سیستم ایزی  اکسس آن هم کار را حین سوار و پیاده‌ شدن راحت‌تر می‌کند. لوگوی لکسوس در میان غربیلک و دکمه‌های کنترلی روی شاخه‌های بالایی آن به چشم می‌خورند. پنل کیلومتر شمار دیجیتالی است و با استفاده از دو دایره عقربه‌ای و صفحه‌ای دیجیتالی، اطلاعات مختلف فنی را به راننده نشان می‌دهد.

صندلی‌های این سدان لوکس راحت هستند و به خوبی 5 نفر سرنشین را در خود جای می‌دهند. معمولا از تریمی دو رنگ در کابین استفاده می‌شود و در برخی نسخه‌ها استفاده از تزئینات چوبی فضایی لوکس‌تر هم ایجاد می‌کند. استفاده از بخش‌های فلزی هم روی فرمان، دریچه‌های هوایی، دستگیر‌ها ، داشبورد و... باعث اسپرت شدن کابین هستند.

اف اسپرت

در کابین این تیپ طراحی کلی مشابه است اما تفاوت‌هایی هم وجود دارد. اسم اف اسپرت در پایین فرمان نقش‌بسته و پدال‌های مورد استفاده نیز طرحی اسپرت‌تر دارند. تریم این تیپ متفاوت است و معمولا رنگ آن تمام مشکی می‌باشد. چرم‌های صندلی‌ها و فرمان هم مدلی اختصاصی دارند و تنظیمات صندلی راننده آپشن‌هایش بیشتر است.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس GS 2014

طراحی داخلی خوردو  لکسوس GS 2014 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس جی اس نسل چهارم  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی بالا
  • کیفیت ساخت بالا
  • برند معتبر
  • فضای کابین جادار و دل‌نشین
  • پیشرانه خوش صدا
  • فرمان‌پذیری بهتر از نسل قبل
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد  

معایب :

  • بازار ضعیف نسبت به برخی رقبا
  • ایرادات جزئی در تاچ پد
  • صندلی‌های غیرتاشو برای بیشتر شدن فضای صندوق
  • هزینه نگه‌داری نسبتا بالا

 

لکسوس GS 2014  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این خودرو در سال‌های 2014 و 2015 به ایران وارد شد و در حال حاضر  اکثر نمونه‌های موجود بیش از 5 سال کارکرده‌اند و حین خرید آن‌ها دقت زیادی لازم است.

برای خرید خودروهای کارکرده هرچه قدر هم که کیفیت ساختشان بالا باشد، بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت بخش‌های مختلف و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. حین خرید بهتر است کمی بیشتر زمان بگذارید و نمونه‌های کم کارکردتر را خریداری کنید. مخصوصا در رابطه با لکسوس جی اس بهتر است بیشتر دقت کنید چرا که گزارش می‌شود هزینه نگه‌داری آن حدودا بالا می‌باشد.

شاید موتور این خودرو نسبت به نسل قبل از خودش ضعیف‌تر باشد اما هنوز هم عملکردی قابل قبول دارد و به طور کل از سال 2013 به بعد شرایط اکثر خودروهای وارداتی به این شکل است. اما ظاهر و کابین جی اس نسل چهارم می‌تواند تا حد خیلی خوبی شما را راضی کند.  نسخه اف اسپرت برای جوانان بیشتر پیشنهاد می‌شود و شاید خانواده‌ها از رانندگی و تعلیق اسپرت آن خیی خوششان نیاد و بهتر باشد به سراغ نمونه‌های معمولی بروند.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014 

 

رقیبان خودرو لکسوس GS 2014 

طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  خودروهای مرسدس بنز ای 200، بی ام و 528از رقبای آن هستند. در این کلاس و قیمت همه نمونه‌ها شرایطشان خوب است و انتخاب بیشتر به سلیقه و خواسته‌های شما برمی‌گردد.

در بین این سه گزینه مرسدس بنز هم ویژگی‌های اسپرت بی ام و سری 5 را دارد و هم به اندازه لکسوس جی اس راحت و لوکس است و یدک کشیدن نام بنز هم می‌تواند روی خرید آن تاثیرگذار باشد. بی ام و سری 5 روی قابلیت‌های اسپرتش تمرکز بیشتری داشته‌و همان طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم هندلینگش از جی اس بهتر گزارش می‌شود. از نظر طراحی هر سه خوب هستند، لکسوس از خطوط تیز و شکسته بیشتر استفاده کرده‌و کمی به روز‌تر است. بی ام و اسپرت و خاص است و بنز هم حدی مابین و شکیل دارد و شاید برای قرارهای کاری بهتر باشد.

بهتر است به طور دقیق قبل از خرید هر سه گزینه را مورد بررسی قرار دهید و طبق نیازها و خواسته‌هایتن بهترین گزینه را برای خود برگزینید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. جی اس نسل چهارم با طراحی داخلی و ظاهری خوبش می‌تواند همراه لوکس و جذابی برای خانواده‌ها باشد. نسخه‌های اف اسپرت هم می‌توانند جوانان را با تعلیق و رانندگی اسپرتشان همراهی کنند. بهتر است حین خرید به سراغ نمونه‌های کم کارکردتر بروید تا هزینه‌های سرویس و نگه‌داری کمتری برایتان ایجاد شود.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

لکسوس جی اس از محصولات سدان کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که نسل‌های مختلفی از آن به تولیدرسیده و از نسل سوم وارداتش به ایران آغاز شده‌بود. نسل چهارم از سال 2014 توسط ایرتویا در دو مدل معمولی و اف اسپرت به دست مشتریان ایرانی رسید. علاوه بر تغییرات مشخص ظاهری، به واسطه محدودیت‌های اعمال‌شده‌ی جدید در ایران سیستم فنی‌اش نیز ضعیف‌تر بود که باعث ناامیدی خریداران شد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس GS 2014 

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس GS 2014 

لکسوس جی اس از سری محصولاتE  سگمنت کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که با هدف بازار گسترده‌ای به تولید رسید. سدان‌های این کلاس معمولا لوکس هستند و در مصارف شرکتی، تشریفاتی و عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که سایز آن‌ها در این امر تاثیرگذار است.  

تولید نسل اول این محصول از سال 1991 آغاز شد و محصولی بود که هم خواص اسپرت سری IS را داشت و هم ویژگی‌های لوکس محصولات سری LS. تا به حال نسل‌های مختلفی از این محصول تولیدشده که شروع واردات آن به ایران از نسل سوم بود. در سال 2008 ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا و لکسوس در ایران، واردات نسل سوم جی اس را آغاز نمود.

نسل سوم از موتورهای حجیم و پرقدرت بهره‌مند بود و ظاهری با طراحی قدیمی لکسوس داشت. نسل چهارم اما جدا از اینکه ظاهر و پلتفرمش به کلی دست‌خوش تغییر شد و از سبک طراحی جدید لکسوس در آن استفاده شد، به واسطه وضع قوانین محدودیت واردات خودروهای لوکس با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی در ایران، دیگر نتوانست با آن موتورهای قدرتمند به دست مشتریان ایرانی برسد. جی اس‌های نسل چهارم در ایران همگی از موتوری 2.5 لیتری بهره می‌برند که نسبت به قبل می‌تواند لکسوس سواران را ناامید کند.

جی اس‌های نسل چهارم در دو مدل معمولی و اف اسپرت وارد شدند که نوع اسپرت به واسطه تغییراتی در طراحی و سیستم تعلیق رانندگی و فضایی اسپرت‌تر را عرضه می‌کند و البته تعداد کمتری در بازار از آن موجود است. طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  اکثریت امکانات رفاهی و ایمنی این دو تیپ مشابه هم هستند. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق‌تر هر بخش از این نسخه‌ها و تفاوت آن‌ها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

 کارشناسی کلی خودرو  لکسوس GS 2014

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس GS 2014 

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس GS 2014 

یدک کشیدن نام لکسوس و برند لوکس بودن آن، توقعات را در بخش امکانات رفاهی بالا می‌برد. تجهیزات مورد استفاده در سدان جی اس هم سطح خوبی دارد و وجود مواردی مثل تنظیم برقی صندلی جلو و گودی کمر، ورود و استارت بدون دکمه، سیستم صوتی مجهز و مانیتور لمسی، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، تهویه مطبوع اتومات و دوگانه، سانروف، دوربین عقب، انواع چراغ و امکانات مربوط به آن و... سفر را جذاب می‌کنند.

لکسوس GS  توسط موسسه استاندارد و ایمنی یورو انکپ بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل هوشمند، 10 عدد کیسه هوایی، پشت سری‌های فعال، رادار قطه کور، دوربین عقب و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس  GS 2014 

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک ECT-i

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب – سنسور باران – سنسور فشار باد تایر - رادار نقطه کور

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش - کنترل ایستایی در سربالایی

تعلیق هوشمند در انواع اف اسپرت

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV– بخار زدایی و یخ زدایی شیشه‌ها - گرمکن شیشه عقب

پرده برقی عقب در اف اسپرت

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 12 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson با 17 اسپیکر 835 واتی (سفارشی) – هندزفری  – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 8 اینچی - مانیتور 12.3 اینچی (سفارشی) - مانیتور ردیف عقب (سفارشی) – دارای نویگیشن (سفارشی) – دوربین عقب - تاچ پد - نمایشگر 3.5 اینچی صفحه کیلومتر

کیسه هوا

مجموعا 10 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو و عقب – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو بای زنون-  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ دید در روز  – ارتفاع نور اتومات – چراغ بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی‌ها – تنظیم برقی  2حالته گودی کمر راننده – مموری صندلی‌ راننده – مجهز به گرمکن و سردکن – دارای روکش چرمی – ساعت آنالوگ

تنظیم 16 حالته صندلی راننده و 4 حالته گودی کمر و چرم اختصاصی در انواع اف اسپرت

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی – پشت سری فعال – مجهز به ایزوفیکس صندلی

چرم اختصاصی در انواع اف اسپرت

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی - ترمز پارک برقی

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای کروز کنترل – دوربین عقب  - رانندگی 3 حالته (اکو - نرمال - اسپرت) + رانندگی اسپرت پلاس در انواع اف اسپرت

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی - ایزی اکسس (عقب‌رفتن فرمان هنگام پیاده‌شدن)

چرم اختصاصی در انواع اف اسپرت

کروز کنترل

دارد  

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای - سیستم Safety Connect برای تماس با اورژانس در هنگام تصادف -  سیستم ایمنی پیش برخورد با ماشین و عابر پیاده -  سیستم قفل شدن اتوماتیک دربها در هنگام حرکت 

سیستم سقف

سانروف دارد

 بررسی شرایط و امکانات لکسوس جی اس نسل چهارم

بررسی شرایط و امکانات لکسوس جی اس نسل چهارم

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو سدان قرارگرفته و طراحی موتور جلو دیفرانسیل عقب دارد. به دلیل واردات این خودرو پس از سال 2013 و محدودیت‌های واردات خودرو در ایران، در هر دو مدل جی اس از یک موتور 2.5 لیتری و 6 سیلندر استفاده می‌شود که مشخصا نسبت به نسل سوم قدرت و عملکرد ضعیف‌تری دارند. سیستم فنی و موتور انواع اف اسپرت هم وضع مشابهی دارند.

پیشرانه 2.5 لیتری قادر به تولید 207 اسب بخار قدرت و حداکثر 254 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته  اتوماتیک ECT-i به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  با این سیستم حداکثر سرعت 229 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 8.6  ثانیه گزارش می‌شود.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 12.9 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 6.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 8.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود. به این ترتب حد آلایندگی به یورو 5 می‌رسد.

تجربه رانندگی

اگر این نسل را با نسل قبلی مقایسه کنیم مشخصا شتاب و عملکرد ضعیف‌تر است اما مصرف سوخت کمترشده است. سواری و فرمان‌پذیری در نسل چهارم بهتر از قبل است اما هم‌چنان هندلینگ آن نسبت به خودرویی مانند بی ام و سری 5 در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. پیشرانه استفاده‌شده خوش صدا است و می‌تواند حین رانندگی مخصوصا برای جوانان جذاب باشد.

طراحان برای نسخه‌های معمولی سه حالت رانندگی اکو، نرمال و اسپرت را در نظر گرفته‌اند که از نظر کشش و مصرف سوخت با هم متفاوت هستند. اما در انواع اف اسپرت، علاوه بر اینکه تعلیق به حالت اسپرت تغییریافته است، یک مدل رانندگی اسپرت پلاس هم اضافه‌شده است که برای جوانان می‌تواند جذاب باشد.

در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس جی اس 2008 را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس GS 2014 

نوع بدنه

E Segment

حجم موتور

2499 سی سی

نوع موتور

تنفس طبیعی بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

تعداد سوپاپ ها

24

محور محرک

دیفرانسیل عقب

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی V شکل

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

207 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

254 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

81.6 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

تزریق غیرمستقیم

ظرفیت باک

66 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 سرعته  اتوماتیک ECT-i

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده

تعلیق جلو

مک فرسون

حداکثر سرعت

229 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

8.6  ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

8.9  لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

 کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

تا نسل سوم طراحی بر اساس سبک قدیمی لکسوس انجام میشد و هم المان‌های لوکس و هم اسپرت در طراحی استفاده میشد. در نسل چهارم اما انقلابی در طراحی ایجاد شد. علاوه بر سبک طراحی لکسوس به کلی پلتفرم جی اس را تغییر داد و از پلتفرم سری N استفاده کرد. این اقدام جسورانه و تا حدی هوشمندانه بود چرا که لکسوس‌های دوست‌داشتنی آی اس و اس سی هم روی همین پلتفرم طراحی میشدند و سبکی کاملا اسپرت داشتند. از لحاظ طراحی اجزا هم امضای جدید و مدرن‌تر لکسوس برای این خودرو در نظرگرفته شد.

نمای جلو دو چراغ چهار ضلعی و کشیده دارد ک با وجود طراحی داخلی‌اش چهره‌ای خشمگین و جدی را به نمایش می‌گذارد. بین دو چراغ جلوپنجره‌ای با گرافیک جدید قرار دارد که با قاب کرومی شکسته، لوگوی و خطوطی مشکی و افقی تزئین می‌شود. سپر کمی برآمده است و در میانش هواکشی ذوزنقه‌ای قرار می‌گیرد که آن هم خطوط افقی دارد. در اطراف هم چراغ‌های مه شکن در قابی تورفته و مدرن قرار می‌گیرند. استفاده از انواع حجم‌پردازی‌ها و خطوط به این خودرو ابهت بیشتری می‌بخشد.

نمای جانبی

در این نما خطی ممتد از چراغ عقب به سمت جلو کشیده‌شده و از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد. قاب کرومی شیشه‌ها به همراه دستگیره‌های فلزی، نما را لوکس‌تر می‌کند. رینگ‌های 18 اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  با طراحی مناسب، هماهنگی خوبی ایجاد می‌کنند.

نمای عقب

در نمای عقب، دو چراغ بزرگ چندضلعی به شکل دو تکه در اطراف حضور دارند و گرافیکشان با نماهای دیگر هماهنگ است. روی درب صندوق پلاک در بخشی فرورفته که بین چراغ‌ها وجود دارد نصب می‌شود و لوگوی لکسوس قابل مشاهده است. دو چراغ توسط نواری کرومی به هم مرتبط می‌شوند. سپر خودرو نسبتا برجسته است و دو مه شکن افقی در اطراف در قابی مدرن قرار می‌گیرد. در دیفیوزر موجود در این بخش، دو سر لول اگزوز کشیده و سه ضلعی با قابی کرومی نمای اسپرتی ایجاد می‌کنند. استفاده از خطوط و برجستگی‌ها به خوبی طراحی عقب را تکمیل می‌کند.

اف اسپرت

در طراحی این خودرو جهت اسپرت‌تر شدن و مسابقه‌ای شدن تغییراتی در ظاهر هم اعمال‌شده است. در نمای جلو جلوپنجره و هواکش به جای خطوط افقی از طراحی‌ای مشبک بهره می‌برند. سپر هم لبه‌های تیزتر و اسپرتی دارد. در انواع اف اسپرت سایز رینگ‌ها به 19 اینچ می‌رسد که بسیار بیشتر به چشم می‌آیند و  زیبایی را بیشتر می‌کنند. در نمای جانب لوگوی اف اسپرت هم اضافه‌شده است.

در نمای عقب انواع اف اسپرت، بالای درب صندوق عقب حالتی باله‌گونه اضافه‌شده است که مخصوص به این تیپ می‌باشد.  در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس GS 2008  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس GS 2014 

نوع بدنه

سدان متوسط لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل چهارم (L10)

وزن خالص

 1640 کیلوگرم

طول

4850 میلی متر

عرض

1840 میلی متر

ارتفاع

145 میلی متر

فاصله محورها

2850 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

235/45R18 در نسخه معمولی

265/35R19 در نسخه‌های اف اسپرت

   ظاهر خودروی لکسوس GS 2014

                    ظاهر خودروی لکسوس GS 2014    

 

کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  از نظر طراحی داخلی

تغییرات کابین جی اس نسل چهارم حتی از تغییرات ظاهری آن نیز بیشتر است و به کلی با فضایی جدید و متفاوت مواجه خواهید شد. نسبت به خودرویی که در سال 2014 واردشده است، می‌توان طراحی آن را در آن سال کاملا مدرن در نظر گرفت و حتی امروزه هم طراحی‌اش قابل قبول است. متریال استفاده‌شده در کابین هم ماندگاری و کیفیت مرغوبی دارد.

طراحی داشبورد از خطوط یکسره، صاف و افقی تشکیل‌شده است. در کنسول میانی، در بالاترین بخش مانیتوری 7 یا 12.3 اینچی قرار می‌گیرد که لمسی است. پایین آن دو دریچه هوایی افقی مستطیلی را شاهد هستیم که میانشان ساعتی آنالوگ جای‌گرفته و می‌تواند یادآور کابین‌های مازراتی باشد. دکمه‌های سیستم مولتی مدیا و سیستم تهویه مطبوع هم در پایین‌تر با نظم خوبی قرار گرفته‌اند.

فرمان خودرو سه شاخه و خوش دست است. سیستم ایزی  اکسس آن هم کار را حین سوار و پیاده‌ شدن راحت‌تر می‌کند. لوگوی لکسوس در میان غربیلک و دکمه‌های کنترلی روی شاخه‌های بالایی آن به چشم می‌خورند. پنل کیلومتر شمار دیجیتالی است و با استفاده از دو دایره عقربه‌ای و صفحه‌ای دیجیتالی، اطلاعات مختلف فنی را به راننده نشان می‌دهد.

صندلی‌های این سدان لوکس راحت هستند و به خوبی 5 نفر سرنشین را در خود جای می‌دهند. معمولا از تریمی دو رنگ در کابین استفاده می‌شود و در برخی نسخه‌ها استفاده از تزئینات چوبی فضایی لوکس‌تر هم ایجاد می‌کند. استفاده از بخش‌های فلزی هم روی فرمان، دریچه‌های هوایی، دستگیر‌ها ، داشبورد و... باعث اسپرت شدن کابین هستند.

اف اسپرت

در کابین این تیپ طراحی کلی مشابه است اما تفاوت‌هایی هم وجود دارد. اسم اف اسپرت در پایین فرمان نقش‌بسته و پدال‌های مورد استفاده نیز طرحی اسپرت‌تر دارند. تریم این تیپ متفاوت است و معمولا رنگ آن تمام مشکی می‌باشد. چرم‌های صندلی‌ها و فرمان هم مدلی اختصاصی دارند و تنظیمات صندلی راننده آپشن‌هایش بیشتر است.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس GS 2014

طراحی داخلی خوردو  لکسوس GS 2014 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس جی اس نسل چهارم  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی بالا
  • کیفیت ساخت بالا
  • برند معتبر
  • فضای کابین جادار و دل‌نشین
  • پیشرانه خوش صدا
  • فرمان‌پذیری بهتر از نسل قبل
  • سطح بالای تجهیزات استاندارد  

معایب :

  • بازار ضعیف نسبت به برخی رقبا
  • ایرادات جزئی در تاچ پد
  • صندلی‌های غیرتاشو برای بیشتر شدن فضای صندوق
  • هزینه نگه‌داری نسبتا بالا

 

لکسوس GS 2014  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این خودرو در سال‌های 2014 و 2015 به ایران وارد شد و در حال حاضر  اکثر نمونه‌های موجود بیش از 5 سال کارکرده‌اند و حین خرید آن‌ها دقت زیادی لازم است.

برای خرید خودروهای کارکرده هرچه قدر هم که کیفیت ساختشان بالا باشد، بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت بخش‌های مختلف و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. حین خرید بهتر است کمی بیشتر زمان بگذارید و نمونه‌های کم کارکردتر را خریداری کنید. مخصوصا در رابطه با لکسوس جی اس بهتر است بیشتر دقت کنید چرا که گزارش می‌شود هزینه نگه‌داری آن حدودا بالا می‌باشد.

شاید موتور این خودرو نسبت به نسل قبل از خودش ضعیف‌تر باشد اما هنوز هم عملکردی قابل قبول دارد و به طور کل از سال 2013 به بعد شرایط اکثر خودروهای وارداتی به این شکل است. اما ظاهر و کابین جی اس نسل چهارم می‌تواند تا حد خیلی خوبی شما را راضی کند.  نسخه اف اسپرت برای جوانان بیشتر پیشنهاد می‌شود و شاید خانواده‌ها از رانندگی و تعلیق اسپرت آن خیی خوششان نیاد و بهتر باشد به سراغ نمونه‌های معمولی بروند.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014 

 

رقیبان خودرو لکسوس GS 2014 

طبق کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  خودروهای مرسدس بنز ای 200، بی ام و 528از رقبای آن هستند. در این کلاس و قیمت همه نمونه‌ها شرایطشان خوب است و انتخاب بیشتر به سلیقه و خواسته‌های شما برمی‌گردد.

در بین این سه گزینه مرسدس بنز هم ویژگی‌های اسپرت بی ام و سری 5 را دارد و هم به اندازه لکسوس جی اس راحت و لوکس است و یدک کشیدن نام بنز هم می‌تواند روی خرید آن تاثیرگذار باشد. بی ام و سری 5 روی قابلیت‌های اسپرتش تمرکز بیشتری داشته‌و همان طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم هندلینگش از جی اس بهتر گزارش می‌شود. از نظر طراحی هر سه خوب هستند، لکسوس از خطوط تیز و شکسته بیشتر استفاده کرده‌و کمی به روز‌تر است. بی ام و اسپرت و خاص است و بنز هم حدی مابین و شکیل دارد و شاید برای قرارهای کاری بهتر باشد.

بهتر است به طور دقیق قبل از خرید هر سه گزینه را مورد بررسی قرار دهید و طبق نیازها و خواسته‌هایتن بهترین گزینه را برای خود برگزینید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس GS 2014  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. جی اس نسل چهارم با طراحی داخلی و ظاهری خوبش می‌تواند همراه لوکس و جذابی برای خانواده‌ها باشد. نسخه‌های اف اسپرت هم می‌توانند جوانان را با تعلیق و رانندگی اسپرتشان همراهی کنند. بهتر است حین خرید به سراغ نمونه‌های کم کارکردتر بروید تا هزینه‌های سرویس و نگه‌داری کمتری برایتان ایجاد شود.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)