برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم

تویوتا یاریس خودروی ساخت تویوتای ژاپنی است که هم در نسخه‌های سدان و هم هاچ بک در بازار موجود می‌باشد. انواع هاچ بک یاریس در نسل‌های مختلفی به تولید رسیدند که شرکت ایرتویا نسل دوم و سوم آن را به بازار ایران وارد کرده‌است. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

 

 

تویوتا یاریسخودروی ساخت تویوتای ژاپنی است که هم در نسخه‌های سدان و هم هاچ بک در بازار موجود می‌باشد. انواع هاچ بک یاریس در نسل‌های مختلفی به تولید رسیدند که شرکت ایرتویا نسل دوم و سوم آن را به بازار ایران وارد کرده‌است. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم 

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس از جمع و جورترین محصولات تویوتا می‌باشد که از سال 1999 به خط تولید این کمپانی پیوست. این خودرو با افزایش شهرنشینی و نیاز بیشتر مردم به خودروهای شهری جهت تامین این نیاز ساخته‌شد و در انواع سدان و هاچ بک به فروش رسید. مدل هاچ بک یاریس در نسل‌های مختلفی طراحی و تولیدشده است. نسل اول آن به ایران راه نیافت ولی نسل دومش اولین مدلی بود که توسط ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا در ایران، وارد بازار کشور شد.

این هاچ بک با وجود اینکه که نسبت به رقبایش جادارتر است و اعتبار برند تویوتا را به دنبال دارد، نتوانست خیلی فروش موفقی در ایران داشته‌باشد که دلیل آن را امکانات و تجهیزات ساده و مشخصات فنی محدود می‌دانند. البته که معمولا هاچ بک‌ها خریداران محدودتری نسبت به سایر سگمنت‌ها دارند و جوانان و بانوان تنها به آن‌ها جذب می‌شوند.

شاید در حال حاضر طراحی آن موردپسند اکثریت نباشد ولی در بازار کم تنوع زمان خودش خودروی بدی نبود. این خودرو در ایران کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  در سه تیپ امکانات رفاهی عرضه شد و نسخه فیس لیفتی نداشت. به دلیل استقبال نسبتا محدود یاریس هاچ بک نسل 2 تنها تا سال 2009 وارد شد.

 کارشناسی خودرو  تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا یاریس هاچ بک    

 

امکانات و تجهیزات خودرو   تویوتا یاریس هاچ بک  

یاریس هاچبک در سه تیپ A و B و C در بازار ایران عرضه شد که تیپ A لو آپشن ترین مدل و تیپ C مدل فول آپشن است. تیپ B دارای قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی و کیلس است اما تیپ C یاریس، علاوه بر آپشن‌های تیپ B، سی دی پلیر با 4 اسپیکر، رینگ 15 اینچ آلومینیومی، اسپویلر عقب و چراغ مه شکن هم دارد.

تویوتا یاریس هاچبک در سال 2005 در نسخه‌ای که دارای 7 ایربگ بود موفق به کسب 5 ستاره ایمنی یورو انکپ شد. مدل‌های موجود در ایران دارای 2 ایربگ می باشند و از این حیث قطعا امنیت کمتری نسبت به نسخه تست شده دارند.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا  یاریس هاچ بک    

نوع جعبه دنده

4 دنده اتومات

سیستم آینه ها

آینه جانبی با تنظیم برقی -  آینه عقب الکتروکرومیک

سنسورهای پیش فعال

-

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی (شیشه بالابر دستی: تیپ A ) -    اسپویلر عقب: تیپ C

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به   2 اسپیکر: تیپ A و B یا  4 اسپیکر: تیپ C -  کاست پلیر: تیپ A و B و  سی دی پلیر: تیپ C

سیستم مولتی مدیا

-

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری   

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  دستی

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو هالوژن  -     چراغ مه‌شکن جلو در  تیپ C سفارشی

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب به همراه ال ای دی سفارشی

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم   6 حالته صندلی راننده و سرنشین کناری  – دارای روکش پارچه‌ای

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های تاشو و دوتکه – دارای روکش پارچه‌ای

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی

سیستمهای کمک رانندگی

-

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه  - فرمان تلسکوپی و دکمه های روی فرمان سفارشی

کروز کنترل

ندارد

سیستم امنیتی و حافظتی

ورود بدون کلید در تیپ B و C سفارشی - قفل مرکزی (ریموت کنترل سفارشی)

سیستم سقف

بدون سانروف

 

مشخصات فنی این خودرو

به طور کلی خودروهای کلاس هاچ بک خیلی نیازی به موتورهای پرقدرت و سیستم‌های فنی پیشرفته ندارند و با توجه به اینکه هدف از تولید آن‌ها استفاده‌های شهری می‌باشد، باید با این دید هم آن‌ها را مقایسه و بررسی کرد.

تویوتا یاریس، محصول جمع و جور تویوتا، در کاپوت خود پیشرانه‌ای 1.3 لیتری تنفس طبیعی و 4 سیلندر دارد که قادر است قدرت 84 اسب بخار و حداکثر گشتاور 120 نیوتون متر را تولید کند. این نیروی تولیدشده معمولا توسط جعبه‌دنده‌ای 4 دنده و اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودر تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  با این سیستم فنی امکان تجربه حداکثر 170 کیلومتر بر ساعت با این خودرو ممکن است و شتاب صفر تا صد حدودا 11.5 ثانیه می‌باشد که البته در عمل ممکن است بیشتر شود. مصرف سوخت برای این خودروی شهری مناسب و به طور ترکیبی 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر است.

ابن خودرو استهلاک کمی دارد و هندلینگ آن برای یک خودروی شهری مناسب است که معمولا دلیل خریداران برای انتخابشان همین موارد می‌باشد. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌ را مشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

یاریس هاچ بک    

نوع بدنه

هاچ بک

حجم موتور

1298 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

84 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

120 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

42 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

4 دنده خودکار

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی  

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

کاسه‌ای

حداکثر سرعت

170 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

11.5 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

6.3 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 4

 کارشناسی خودرو  تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم

کارشناسی خودر تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

نسل دوم تویوتا یاریس چهره خیلی خاصی ندارد و مخصوصا در بازار خودروی امروز که طراحی‌های جذاب و مدرنی را شاهد هستیم نمی‌توان از آن تعریف کرد. البته که در زمان طراحی و ساخت این خودرو چهره آن مورد پسند و قابل قبول بوده‌است.

در نمای جلو دو چراغ بزرگ بادامی شکل حضور دارد که جذابیت خاصی به این نما نمی‌دهد. در برجستگی تیز روی کاپوت وجود دارد که بخش جلو پنجره و هواکش را نیز جدا می‌کند. جلو پنجره طراحی مشبکی دارد و بالای آن لوگوی تویوتا قرار می‌گیرد. پایین جلوپنجره پلاک نصب می‌شود و پایین آن در بخش سپر هواکشی با طراحی مشابه حضور دارد. در نسخه‌های فول در اطراف سپر دو مه شکن دایره‌ای نیز به چشم می‌خورد.

نمای جانب

در نمای جانب خطی ممتد را شاهد هستیم که از میان دستگیره درب‌ها می‌گذرد. یک برجستگی دیگر نیز پایین درب‌ها وجود دارد. طبق کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  رینگ‌ها در تیپ‌های A و B چهارده اینجی و فولادی هستند ولی در تیپ C رینگ‌ها 15 اینچی و آلومینیومی می‌باشند.

نمای عقب

نمای عقب طراحی کمی بهتر است. دو چراغ مثلثی شکل با گوشه‌های کشیده به شکل یک تکه اطراف صندوق قرار می‌گیرند. در میان درب صندوق عقب به غیر از دستگیره تنها لوگوی تویوتا حضور دارد. سپر طراحی‌ای برآمده دارد و در میانش در بخشی فرورفته پلاک نصب می‌شود. در اطراف در نسخه‌های فول مه شکن قرار می‌گیرد و سر لوله اگزوز دایره‌ای شکل از پایین آن بیرون می‌زند که چهره را اسپرت‌تر می‌کند.

در نمونه‌های تیپ Cاسپویلر عقب نیز شاهد هستیم.در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

تویوتا یاریس هاچ بک    

نوع بدنه

هاچ‌ بک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم (XP90)

وزن خالص

 1065 کیلوگرم 

طول

3825 میلی متر

عرض

1695 میلی متر

ارتفاع

1530 میلی متر

فاصله محورها

2460 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

175/65R14 فولادی در تیپ A و B

185/60R15  آلومینیومیدر تیپ C

 کارشناسی خودرو  تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم

خودروی تویوتا یاریس هاچ بک نسل سوم 

 

کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  از نظر طراحی داخلی

کابین یاریس طراحی ساده و متفاوتی دارند. از نظر خیلی‌ها کابین این خودرو عجیب است و خیلی دوست داشتنی نیست. در نسخه‌های ایرانی هم که سیستم مولتی مدیا و دکمه‌های کنترلی روی فرمان در هیچ یک از تیپ‌ها حضور ندارد طراحی ساده‌تر می‌شود.

اولین بخش عجیب این خودرو انتقال پنل کیلومتر شمار به کنسول میانی به جای پشت فرمان است.  در داشبورد در بخش میانی ابتدا پنل کیلومتر شمار متشکل از دو نیم دایره و نمایشگر جهت نمایش اطلاعات فنی حضور دارد. پایین‌تر دریچه هوا و فلاشر و... قرار می‌گیرد. سپس شاهد سیستم صوتی هستیم که با دکمه‌هایش تعبیه شدند.

دکمه‌های دایره‌ای سیستم تهویه مطبوع به صورت عمودی و بخش پایین‌تر قرار دارند. فرمان خودرو سه شاخه است و تنها لوگوی تویوتا را در میان خود جای می‌دهد و پشت آن تجهیزاتی وجود ندارد.  کابین خودروهای هاچ بک معمولا جادار تلقی نمی‌شود اما یاریس نسبت به خیلی از رقبایش کابین نسبتا جادارتری دارد و شاید اگر امکانات رفاهی آن متنوع‌تر بود کابینش راحت‌تر و دل‌نشین‌تر هم می‌بود.

طراحی داخلی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک

طراحی داخلی خوردو  تویوتا یاریس هاچ بک  

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا یاریس هاچ بک  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • مصرف سوخت پایین
  • کیفیت ساخت خوب ژاپنی‌ها
  • استهلاک کم خودرو
  • هندلینگ مناسب

معایب :

  • طراحی ظاهری و داخلی نه چندان جذاب
  • بازار خرید و فروش ضعیف

 

تویوتا یاریس هاچ بک    بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. یاریس‌های این نسل بین سال 2008 تا 2009 وارد ایران شدند پس نمونه‌های موجود در ایران اکثرا بیش از 10 سال کارکرده‌اند. با وجود شهری بودن و استهلاک کم این خودروهای ژاپنی باز هم ممکن است سلامت‌ آن‌ها مانند خودرویی صفر کیلومتر نباشد.

حین خرید خودروهای کارکرده علاوه بر اینکه سلامت آن‌ها را بررسی می‌کنید، قیمت گذاری آن‌ها نیز باید با بررسی و نظر کارشناسانه انجام شود چرا که به موارد مختلفی وابسته است. علاوه بر این مورد به دلیل تنوع تیپی یاریس‌های هاچ بک نسل 2 در بازار، حین خرید به تیپ و لیست تجهیزات خودرو نیز دقت کنید.

یاریس طراحی خاصی دارد، احتمال زیاد پس از مدتی به ظاهر و کابین آن عادت خواهید کرد اما از نظر سیستم فنی، نمی‌توان با آن رانندگی‌های هیجانی و پرسرعت را تجربه نمود و شاید این مورد از نظر جوانان که معمولا خریداران هاچ بک‌ها هستند خیلی خوشایند نباشد.

 کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم 

 

رقیبان خودرو تویوتا یاریس هاچ بک    

طبق کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  و خودروهای موجود در بازار ایران، نمونه‌های مونتاژی مزدا 2 یکی از رقبای این خودرو محسوب می‌شوند که از نظر آپشن و تجهیزات رفاهی و چالاکی سطح بهتری دارد.  هیوندای آی 20 نیز گزینه دیگری در این بازار رقابت است که بازار خرید فروش بهتر و آپشن‌های متنوع‌تر آن خریداران را به سمت خود جذب می‌کند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودروی شهری کیفیت ساخت خوبی دارد و گزینه‌ی نسبتا مناسب برای مصرف‌های داخل شهری می‌باشد و معمولا بانوان یا جوانان جزو خریدارانش هستند. اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، هاچ بک‌های بهتری در بازار هست اما در این رنج قیمتی یاریس نسل 2 خودرویی نسبتا جادار و قابل قبول می‌باشد.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

 

تویوتا یاریسخودروی ساخت تویوتای ژاپنی است که هم در نسخه‌های سدان و هم هاچ بک در بازار موجود می‌باشد. انواع هاچ بک یاریس در نسل‌های مختلفی به تولید رسیدند که شرکت ایرتویا نسل دوم و سوم آن را به بازار ایران وارد کرده‌است. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم 

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس از جمع و جورترین محصولات تویوتا می‌باشد که از سال 1999 به خط تولید این کمپانی پیوست. این خودرو با افزایش شهرنشینی و نیاز بیشتر مردم به خودروهای شهری جهت تامین این نیاز ساخته‌شد و در انواع سدان و هاچ بک به فروش رسید. مدل هاچ بک یاریس در نسل‌های مختلفی طراحی و تولیدشده است. نسل اول آن به ایران راه نیافت ولی نسل دومش اولین مدلی بود که توسط ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا در ایران، وارد بازار کشور شد.

این هاچ بک با وجود اینکه که نسبت به رقبایش جادارتر است و اعتبار برند تویوتا را به دنبال دارد، نتوانست خیلی فروش موفقی در ایران داشته‌باشد که دلیل آن را امکانات و تجهیزات ساده و مشخصات فنی محدود می‌دانند. البته که معمولا هاچ بک‌ها خریداران محدودتری نسبت به سایر سگمنت‌ها دارند و جوانان و بانوان تنها به آن‌ها جذب می‌شوند.

شاید در حال حاضر طراحی آن موردپسند اکثریت نباشد ولی در بازار کم تنوع زمان خودش خودروی بدی نبود. این خودرو در ایران کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  در سه تیپ امکانات رفاهی عرضه شد و نسخه فیس لیفتی نداشت. به دلیل استقبال نسبتا محدود یاریس هاچ بک نسل 2 تنها تا سال 2009 وارد شد.

 کارشناسی خودرو  تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا یاریس هاچ بک    

 

امکانات و تجهیزات خودرو   تویوتا یاریس هاچ بک  

یاریس هاچبک در سه تیپ A و B و C در بازار ایران عرضه شد که تیپ A لو آپشن ترین مدل و تیپ C مدل فول آپشن است. تیپ B دارای قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی و کیلس است اما تیپ C یاریس، علاوه بر آپشن‌های تیپ B، سی دی پلیر با 4 اسپیکر، رینگ 15 اینچ آلومینیومی، اسپویلر عقب و چراغ مه شکن هم دارد.

تویوتا یاریس هاچبک در سال 2005 در نسخه‌ای که دارای 7 ایربگ بود موفق به کسب 5 ستاره ایمنی یورو انکپ شد. مدل‌های موجود در ایران دارای 2 ایربگ می باشند و از این حیث قطعا امنیت کمتری نسبت به نسخه تست شده دارند.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا  یاریس هاچ بک    

نوع جعبه دنده

4 دنده اتومات

سیستم آینه ها

آینه جانبی با تنظیم برقی -  آینه عقب الکتروکرومیک

سنسورهای پیش فعال

-

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی (شیشه بالابر دستی: تیپ A ) -    اسپویلر عقب: تیپ C

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به   2 اسپیکر: تیپ A و B یا  4 اسپیکر: تیپ C -  کاست پلیر: تیپ A و B و  سی دی پلیر: تیپ C

سیستم مولتی مدیا

-

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری   

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  دستی

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو هالوژن  -     چراغ مه‌شکن جلو در  تیپ C سفارشی

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب به همراه ال ای دی سفارشی

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم   6 حالته صندلی راننده و سرنشین کناری  – دارای روکش پارچه‌ای

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های تاشو و دوتکه – دارای روکش پارچه‌ای

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی

سیستمهای کمک رانندگی

-

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه  - فرمان تلسکوپی و دکمه های روی فرمان سفارشی

کروز کنترل

ندارد

سیستم امنیتی و حافظتی

ورود بدون کلید در تیپ B و C سفارشی - قفل مرکزی (ریموت کنترل سفارشی)

سیستم سقف

بدون سانروف

 

مشخصات فنی این خودرو

به طور کلی خودروهای کلاس هاچ بک خیلی نیازی به موتورهای پرقدرت و سیستم‌های فنی پیشرفته ندارند و با توجه به اینکه هدف از تولید آن‌ها استفاده‌های شهری می‌باشد، باید با این دید هم آن‌ها را مقایسه و بررسی کرد.

تویوتا یاریس، محصول جمع و جور تویوتا، در کاپوت خود پیشرانه‌ای 1.3 لیتری تنفس طبیعی و 4 سیلندر دارد که قادر است قدرت 84 اسب بخار و حداکثر گشتاور 120 نیوتون متر را تولید کند. این نیروی تولیدشده معمولا توسط جعبه‌دنده‌ای 4 دنده و اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودر تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  با این سیستم فنی امکان تجربه حداکثر 170 کیلومتر بر ساعت با این خودرو ممکن است و شتاب صفر تا صد حدودا 11.5 ثانیه می‌باشد که البته در عمل ممکن است بیشتر شود. مصرف سوخت برای این خودروی شهری مناسب و به طور ترکیبی 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر است.

ابن خودرو استهلاک کمی دارد و هندلینگ آن برای یک خودروی شهری مناسب است که معمولا دلیل خریداران برای انتخابشان همین موارد می‌باشد. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌ را مشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

یاریس هاچ بک    

نوع بدنه

هاچ بک

حجم موتور

1298 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

84 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

120 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

42 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

4 دنده خودکار

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی  

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

کاسه‌ای

حداکثر سرعت

170 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

11.5 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

6.3 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 4

 کارشناسی خودرو  تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم

کارشناسی خودر تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

نسل دوم تویوتا یاریس چهره خیلی خاصی ندارد و مخصوصا در بازار خودروی امروز که طراحی‌های جذاب و مدرنی را شاهد هستیم نمی‌توان از آن تعریف کرد. البته که در زمان طراحی و ساخت این خودرو چهره آن مورد پسند و قابل قبول بوده‌است.

در نمای جلو دو چراغ بزرگ بادامی شکل حضور دارد که جذابیت خاصی به این نما نمی‌دهد. در برجستگی تیز روی کاپوت وجود دارد که بخش جلو پنجره و هواکش را نیز جدا می‌کند. جلو پنجره طراحی مشبکی دارد و بالای آن لوگوی تویوتا قرار می‌گیرد. پایین جلوپنجره پلاک نصب می‌شود و پایین آن در بخش سپر هواکشی با طراحی مشابه حضور دارد. در نسخه‌های فول در اطراف سپر دو مه شکن دایره‌ای نیز به چشم می‌خورد.

نمای جانب

در نمای جانب خطی ممتد را شاهد هستیم که از میان دستگیره درب‌ها می‌گذرد. یک برجستگی دیگر نیز پایین درب‌ها وجود دارد. طبق کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  رینگ‌ها در تیپ‌های A و B چهارده اینجی و فولادی هستند ولی در تیپ C رینگ‌ها 15 اینچی و آلومینیومی می‌باشند.

نمای عقب

نمای عقب طراحی کمی بهتر است. دو چراغ مثلثی شکل با گوشه‌های کشیده به شکل یک تکه اطراف صندوق قرار می‌گیرند. در میان درب صندوق عقب به غیر از دستگیره تنها لوگوی تویوتا حضور دارد. سپر طراحی‌ای برآمده دارد و در میانش در بخشی فرورفته پلاک نصب می‌شود. در اطراف در نسخه‌های فول مه شکن قرار می‌گیرد و سر لوله اگزوز دایره‌ای شکل از پایین آن بیرون می‌زند که چهره را اسپرت‌تر می‌کند.

در نمونه‌های تیپ Cاسپویلر عقب نیز شاهد هستیم.در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

تویوتا یاریس هاچ بک    

نوع بدنه

هاچ‌ بک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم (XP90)

وزن خالص

 1065 کیلوگرم 

طول

3825 میلی متر

عرض

1695 میلی متر

ارتفاع

1530 میلی متر

فاصله محورها

2460 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

175/65R14 فولادی در تیپ A و B

185/60R15  آلومینیومیدر تیپ C

 کارشناسی خودرو  تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم

خودروی تویوتا یاریس هاچ بک نسل سوم 

 

کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  از نظر طراحی داخلی

کابین یاریس طراحی ساده و متفاوتی دارند. از نظر خیلی‌ها کابین این خودرو عجیب است و خیلی دوست داشتنی نیست. در نسخه‌های ایرانی هم که سیستم مولتی مدیا و دکمه‌های کنترلی روی فرمان در هیچ یک از تیپ‌ها حضور ندارد طراحی ساده‌تر می‌شود.

اولین بخش عجیب این خودرو انتقال پنل کیلومتر شمار به کنسول میانی به جای پشت فرمان است.  در داشبورد در بخش میانی ابتدا پنل کیلومتر شمار متشکل از دو نیم دایره و نمایشگر جهت نمایش اطلاعات فنی حضور دارد. پایین‌تر دریچه هوا و فلاشر و... قرار می‌گیرد. سپس شاهد سیستم صوتی هستیم که با دکمه‌هایش تعبیه شدند.

دکمه‌های دایره‌ای سیستم تهویه مطبوع به صورت عمودی و بخش پایین‌تر قرار دارند. فرمان خودرو سه شاخه است و تنها لوگوی تویوتا را در میان خود جای می‌دهد و پشت آن تجهیزاتی وجود ندارد.  کابین خودروهای هاچ بک معمولا جادار تلقی نمی‌شود اما یاریس نسبت به خیلی از رقبایش کابین نسبتا جادارتری دارد و شاید اگر امکانات رفاهی آن متنوع‌تر بود کابینش راحت‌تر و دل‌نشین‌تر هم می‌بود.

طراحی داخلی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک

طراحی داخلی خوردو  تویوتا یاریس هاچ بک  

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا یاریس هاچ بک  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • مصرف سوخت پایین
  • کیفیت ساخت خوب ژاپنی‌ها
  • استهلاک کم خودرو
  • هندلینگ مناسب

معایب :

  • طراحی ظاهری و داخلی نه چندان جذاب
  • بازار خرید و فروش ضعیف

 

تویوتا یاریس هاچ بک    بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. یاریس‌های این نسل بین سال 2008 تا 2009 وارد ایران شدند پس نمونه‌های موجود در ایران اکثرا بیش از 10 سال کارکرده‌اند. با وجود شهری بودن و استهلاک کم این خودروهای ژاپنی باز هم ممکن است سلامت‌ آن‌ها مانند خودرویی صفر کیلومتر نباشد.

حین خرید خودروهای کارکرده علاوه بر اینکه سلامت آن‌ها را بررسی می‌کنید، قیمت گذاری آن‌ها نیز باید با بررسی و نظر کارشناسانه انجام شود چرا که به موارد مختلفی وابسته است. علاوه بر این مورد به دلیل تنوع تیپی یاریس‌های هاچ بک نسل 2 در بازار، حین خرید به تیپ و لیست تجهیزات خودرو نیز دقت کنید.

یاریس طراحی خاصی دارد، احتمال زیاد پس از مدتی به ظاهر و کابین آن عادت خواهید کرد اما از نظر سیستم فنی، نمی‌توان با آن رانندگی‌های هیجانی و پرسرعت را تجربه نمود و شاید این مورد از نظر جوانان که معمولا خریداران هاچ بک‌ها هستند خیلی خوشایند نباشد.

 کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم 

 

رقیبان خودرو تویوتا یاریس هاچ بک    

طبق کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  و خودروهای موجود در بازار ایران، نمونه‌های مونتاژی مزدا 2 یکی از رقبای این خودرو محسوب می‌شوند که از نظر آپشن و تجهیزات رفاهی و چالاکی سطح بهتری دارد.  هیوندای آی 20 نیز گزینه دیگری در این بازار رقابت است که بازار خرید فروش بهتر و آپشن‌های متنوع‌تر آن خریداران را به سمت خود جذب می‌کند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک نسل دوم  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودروی شهری کیفیت ساخت خوبی دارد و گزینه‌ی نسبتا مناسب برای مصرف‌های داخل شهری می‌باشد و معمولا بانوان یا جوانان جزو خریدارانش هستند. اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، هاچ بک‌های بهتری در بازار هست اما در این رنج قیمتی یاریس نسل 2 خودرویی نسبتا جادار و قابل قبول می‌باشد.

درخواست سریع کارشناس خودرو