برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم و تیپ‌های گرند، XLI و GLI آن با تمام جزئیات

تویوتا کمری سدان ساخت تویوتای ژاپنی است که در نسل‌های مختلفی تا به حال به بازار جهانی عرضه‌شده است. در ایران سه نسل آن با تیپ‌های مختلفی به فروش می‌رسد که استقبال زیادی بین مردم داشته‌و جزو سدان‌های محبوب می‌باشد. نسل پنجم کمری در سه تیپ مختلف با تفاوت‌هایی در سیستم فنی و تجهیزات رفاهی به دست مشتریان می‌رسد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

عنوان : کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل پنجم و تیپ‌های گرند، XLI و GLI آن  با تمام جزئیات

 

تویوتا کمریسدان ساخت تویوتای ژاپنی است که در نسل‌های مختلفی تا به حال به بازار جهانی عرضه‌شده است. در ایران سه نسل آن با تیپ‌های مختلفی به فروش می‌رسد که استقبال زیادی بین مردم داشته‌و جزو سدان‌های محبوب می‌باشد. نسل پنجم کمری در سه تیپ مختلف با تفاوت‌هایی در سیستم فنی و تجهیزات رفاهی به دست مشتریان می‌رسد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا کمری نسل پنجم

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا کمری

کمری از سال 1983 به لیست محصولات تویوتا اضافه شد. این خودرو به یکی از محبوب‌ترین  سدان‌ها تبدیل شد و با وجود اینکه چهار نسل اول آن را در بازار ایران نداریم اما اگر فیلم‌های آمریکایی را دیده‌باشید بی‌شک انواع آن را می‌شناسید چرا که خودروهای پرفروش در آمریکا می‌باشد. بین 1983 تا 1997 نسل‌های تولیدشده ظاهری نسبتا ساده داشتند و در تیپ‌های مختلفی به بازار رسیدند.

نسل پنجم که شروع تولیدش از سال 2002 بود طراحی‌ای جسورانه‌تر داشت که توجه بسیاری را به این محصولات جلب کرد. علاوه بر ظاهر سایز و ابعاد خودرو نیز بیشترشده بود و فضای کابین جادارتر بود و می‌توان گفت با این تغییرات علاوه بر خانواده‌ها جوانان نیز به لیست خریداران کمری اضافه شدند.  این خودرو در نسخه‌های مختلفی به بازار راه یافت. از سال 2005 نیز ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا در ایران سه نسخه را به بازار کشورمان وارد کرد.

تیپ بندی کمری 2005

  طبق کارشناسی خودر تویوتا کمری نسل پنجم  نمونه‌های موجود در ایران به سه تیپ گرند، XLI و GLI تقسیم می‌شوند. و تیپ GLi و XLi کمری از یک موتور 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتری بهره می‌برند و جعبه دنده آن‌ها یا 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک است. مدل گرند که نمونه قدرتمندتر می‌باشد موتوری 6 سیلندر با حجم 3 لیتری در کاپوت خود دارد و انتقال نیرو با جعبه دنده‌هایی مشابه انجام می‌شود.

از لحاظ آپشن نسخه‌های ایکس ال آی لوآپشن‌ترین نمونه هستند و نسخه‌های گرند به عنوان خودروهای فول آپشن شناخته‌می‌شوند. مدل‌های GLI حدی بین این دو دارند.  البته به واسطه واردات گسترده‌تر کمری نمونه‌های دیگری نیز در بازار وجود دارند که تعداد آن‌ها محدود است اما لازم است حین خرید حتما به  این مورد توجه ویژه داشته‌باشید. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف این خودرو با جزئیات دقیق‌تری خواهیم پرداخت.

 کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل پنجم و تیپ‌های گرند، XLI و GLI آن

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا کمری نسل پنجم

 

امکانات و تجهیزات خودرو   تویوتا کمری نسل پنجم

 کمری نسل 5 در سه تیپ در ایران به فروش رسید. تیپ فول آپشن گرند نام داشت و تیپ لو آپشن به XLI معروف بود. نمونه نیمه فول نیز GLI نامیده‌میشد. به دلیل واردات نسبتا گسترده ممکن است خودروهایی با لیست امکانات متفاوت‌تر هم در بازار پیدا شود که حین خرید باید به آن دقت کنید و تنها به نام تیپ بسنده نکنید تا مناسب‌ترین گزینه را نسبت به بودجه مالی خود برگزینید.

مواردی همچون دو کیسه هوا راننده و سرنشین، ترمز ضد قفل، تهویه مطبوع، کروز کنترل، آینه و شیشه‌های برقی، سیستم صوتی CD به همراه ۶ اسپیکر و تنظیم دستی صندلی‌ها در هر سه مدل به طور مشترک وجود دارد. امکاناتی که مدل جی ال آی را متفاوت میسازد سانروف، تریم طرح چوب، رینگ‌های آلومینیومی، تنظیم ارتفاع چراغ از داخل و سامانه رهیاب می‌باشد. در نسخه فول هم آپشن‌هایی مانند کیسه‌ هوای جانبی جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مه شکن جلو و کامپیوتر سفری  را شاهد هستیم.

تویوتا کمری در سال 2005 در نمونه‌های فول آپشن امتیاز نسبتا خوبی را در تست موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا یعنی iihs کسب کرد اما در نسخه های فاقد ایربگ جانبی در تست تصادف از بغل نتایج بسیار ضعیفی را ثبت کرده‌است. حین خرید بهتر است در صورت امکان نمونه‌هایی با ایربگ‌های بیشتر را انتخاب کنید تا از نظر ایمنی خیالتان راحت‌تر باشد.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجممشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا   کمری 2005

نوع جعبه دنده

4 دنده اتومات

یا ۵ دنده دستی

سیستم آینه ها

تنظيم برقي آینه‌های جانبی – دارای گرمکن

سنسورهای پیش فعال

سنسور پارک عقب – سنسور جلو (فول)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب  -  شیشه عقب دارای گرمکن

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  6 اسپیکر– قابلیت پشتیبانی از  CD - MP3

سیستم مولتی مدیا

مانیتور و کامپیوتر سفری در گرند

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری

 جانبو جلو و پرده‌ایدر گرند

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  الکترونیکی اتوماتیک در گرند و تهویه دستی در سایر تیپ‌ها

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو  هالوژنی دارای رفلکتور -   دارای مه شکن (گرند) - تنظیم ارتفاع چراغ از داخل (GLi و گرند)

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب ال ای دی - دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم دستی صندلی‌ها – دارای روکش چرمی

سیستم صندلی های عقب

قابلیت تا شدن و تنظیم پشتی -  دارای سیستم اتصال آسان صندلی کودک ISOFIX

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD 

سیستمهای کمک رانندگی

سامانه رهیاب  ( GLi و گرند) - کروز کنترل – سنسور پارک عقب

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی   هیدرولیکی

نوع غربیلک

غربیلک فرمان 4 شاخه   – دارای روکش چرم  -   مجهز به دکمه‌های کنترلی  -  قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایمبولایزر  -  دارای قفل مرکزی با ریموت  

سیستم سقف

دارای سانروف در مدل های GLi و گرند

 

مشخصات فنی این خودرو

سیستم فنی نسل پنجم نسبت به نسل‌های قبلی وضع بهتری دارد مخصوصا در نسخه‌های گرند که  خودرو به موتوری 6 سیلندر و قوی‌تر مجهز است. با این موتور که حجمی 3 لیتری دارد امکان تولید قدرتی معادل  194 اسب بخار و حداکثر گشتاوری معادل 284 نیوتون متر گشتاور مهیا می‌شود. اکثر کمری‌های بازار نیروی تولیدی را توسط جعبه دنده‌ای 4 دنده و اتومات به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند ولی نمونه‌های 5 سرعته و دستی نیز در بازار موجودند.

طبق کارشناسی خودر تویوتا کمری نسل پنجم  حداکثر سرعت در نسخه پرقدرت 210 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد چیزی حدود 7.8 ثانیه گزارش می‌شود. در این نمونه مصرف سوخت نیز در خیابان‌های شهری 15.7 لیتر و در مسیرهای جاده‌ای 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است که مصرف سوخت ترکیبی را به حدود 11 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند.

مدل‌های 4 سیلندر

در دو تیپ ضعیف‌تر که موتوری 4 سیلندر و 2.4 لیتری دارند قدرت تولیدی 157 اسب بخار و حداکثر گشتاور 218 نیوتون متر می‌باشد. جعبه دنده در این تیپ مشابه است و از هر دو نوع استفاده می‌شود. شتاب صفر تا صد در مدل‌های GLi و XLi بین 9.5 تا 10.5 ثانیه ( متناسب با جعبه دنده ) گزارش می‌شود و نهایتا سرعت 200 تا 210 کیلومتر بر ساعت تجربه می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی در این نمونه کمتر و حدودا 9.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است.

تجربه رانندگی

با استارت زدن خودرو غرش موتور جذاب است و این مورد در نسخه‌های گرند بیشتر است، البته که صداهای ناموزون و اضافی به داخل کابین نفوذ نخواهند کرد. عملکرد شاید خیلی چالاک نباشد اما نسبت به رقبای کره‌ای قابل قبول‌تر است. در موتورهای 4 سیلندر نیز کمری نسل 5 خیلی شما را ناامید نخواهد کرد و با وجود هماهنگی نسبتا خوب با جعبه دنده رانندگی لذت بخش خواهد بود. هندلینگ خودرو در مسیرهای شهری قابل قبول است و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌‌ را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

   کمری نسل پنجم

   کمری نسل پنجم

نوع بدنه

D Segment

D Segment

حجم موتور

2994 سی سی

2400 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

6

تعداد سوپاپ ها

16

24

محور محرک

دیفرانسیل جلو

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

194 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

157 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

284 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه

218 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

70 لیتر بنزین

70 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

4 دنده اتوماتیک

4 دنده اتوماتیک

5 دنده دستی

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی

دیسکی

تعلیق جلو 

مک فرسون

مک فرسون

تعلیق عقب

سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک

سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک

حداکثر سرعت

210 کیلومتر بر ساعت

200 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

7.8  ثانیه

9.5  ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

11 لیتر در هر صد کیلومتر

9.7 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 4

یورو 4

 کارشناسی خودرو تویوتا کمری از نظر فنی

کارشناسی خودر تویوتا کمری نسل پنجم از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

کمری 2005 بین بازار متنوع و مدرن امروز ظاهری ساده و حوصله سر بر دارد و جذاب تلقی نمی‌شود. البته اگر آن را با نسل‌های قبل از خودش مقایسه کنیم شاهد پیشرفت چشم‌گیر  خواهیم بود و می‌توان نسل پنجم را مرزی بین چهره‌های کلاسیک و مدرن کمری بدانیم. نسل پنجم نسبت به نسل‌های قبل از ابعاد بزرگ‌تری بهره می‌برد و به عنوان سدانی خانوادگی و نیمه لوکس شناخته‌می‌شود.

در نمای جلو دو چراغ نسبتا بزرگ و کشیده با طراحی بادامی حضور دارد. در میان آن‌ها جلو پنجره‌ای ذوزنقه را شاهد هستیم که با خطوط کرومی و لوگوی تویوتا تزئین‌شده است. سپر جلو کمی برآمده است و در میانش هواکش قرار می‌گیرد و در اطراف آن در نسخه‌های فول مه شکن‌ها جای گرفتند. دو خطی که از ستون A  تا گوشه‌های جلوپنجره کشیده‌شده است  این نما را کمی از سادگی خارج می‌کند.

نمای جانب

نمای جانب نیز نسبتا ساده است. خطی از چراغ‌های عقب به سمت جلو کشیده‌شده و از پایین شیشه‌ها می‌گذرد و برجستگی‌ای پایین درب‌ها است. علاوه بر این نواری از بین درب‌ها گذشته است. دستگیره‌ها به رنگ فلزی و قاب شیشه‌ها معمولا مشکی رنگ است. در نسخه‌های فول رینگ‌ها از جنس آلومینیومی هستند و درنسخه‌های دیگر از فولاد استفاده‌شده است.

نمای عقب

چراغ‌های عقب فرم کشیده‌ای ندارند و اطراف درب صندوق به شکل یک تکه قرار می‌گیرند. لبه صندوق باله مانند و کمی برآمده است. در میان در بخشی فرورفته پلاک نصب می‌شود که بالایش نواری کرومی تعبیه‌شده است. بالای آن نیز لوگوی تویوتا به چشم می‌خورد. سپر عقب نیز کمی برآمده است و در نسخه‌های معمولی مه شکنی در آن وجود ندارد اما در نسخه‌های فول مه شکن دارد.

در کل این خودرو مثل نسل ششم کمری نمی‌تواند همه سلایق را جذب کند و این مورد را می‌توان ناشی از ناهماهنگی بخش جلو و عقب خودرو دانست. شاید اگر از حجم‌دهی و برجستگی‌ها بیشتر استفاده میشد و جسارت بیشتری به خرج می‌دادند در زمان عرضه استقبال بسیار بیشتری را شاهد بودند. در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا کمری 2005  را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

تویوتا کمری نسل پنجم

نوع بدنه

سدان خانوادگی بزرگ نیمه لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل پنجم (SV30)

وزن خالص

 1410 کیلوگرم 

1500 کیلوگرم در گرند

طول

4806 میلی متر

عرض

1796 میلی متر

ارتفاع

1491 میلی متر

فاصله محورها

2720 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

205/65R15

رینگ آلومینیومی سفارشی

 کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل پنجم و تیپ‌های گرند، XLI و GLI آن

ظاهر خودروی تویوتا کمری نسل پنجم 

 

 

کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم از نظر طراحی داخلی

کابین نسل پنجم طراحی معقولی دارد ولی در آن ظرافت و المان‌های به روز و جذاب به چشم نمی‌خورد و مثل ظاهر حدودا حوصله سر بر و ساده است. کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت کابین با کیفیت بوده‌و مونتاژ آن خیلی خوب انجام گرفته‌است و در نتیجه پس از گذشت سال‌ها هنوز هم کیفیت خوبی دارد.

بخش داشبورد تنها توسط خطی صاف و ممتد به دو بخش تقسیم می‌شود. در قسمت میانی بخش بالا ابتدا در قسمتی فرورفته نمایشگری اطلاعاتی همچون ساعت و... را نمایش می‌دهد. پایین‌تر سیستم صوتی و مولتی مدیا قرار می‌گیرد که معمولا در نسخه‌های ایرانی سیستم صوتی ساده و فاقد مانیتور می‌باشد و از دکمه‌های مختلفی تشکیل می‌شود. اطراف این بخش نیز دو دریچه هوایی مستطیلی و عمودی قرار دارد.

در بخش پایین‌تر سیستم تهویه مطبوع قرارگرفته است که با توجه به تیپ خودرو تنظیمات آن متفاوت است. در پایین‌ترین قسمت نیز دریچه‌ای درب دار تعبیه‌شده است. دنده که در قابی در ادامه کنسول میانی قرار می‌گیرد در نمونه‌های دستی و اتومات متفاوت است و لیور آن روکش چرمی دارد.

فرمان خودرو چهار شاخه است و تنها لوگوی تویوتا در میانش جای می‌گیرد. پنل کیلومتر شمار نیز از دو نیم دایره بزرگ و دو دایره کوچک در میان آن‌ها به همراه نمایشگری کوچک در بخش پایینیش جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است.

در نسخه‌های فول در قسمت‌های مختلف مانند بخش میانی داشبورد و اطراف دنده، دستگیره درب‌ها و... از تزئینات چوبی استفاده می‌شود که وجود آن‌ها هم خیلی کابین را از سادگی خارج نمی‌کند. فضای کابین نسبت به نسل‌های قبل بزرگ‌تر است و فضای نسبتا خوبی برای سرنشینان جلو و عقب ایجاد می‌شود و بی‌شک اگر امکانات رفاهی مربوط به کابین مانند تنظیمات صندلی یا سیستم مولتی مدیا پیشرفته‌تر و متنوع‌تر بود سفر با کمری 2005 لذت بخش‌تر میشد.

 طراحی داخلی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم

طراحی داخلی خوردو  تویوتا کمری نسل پنجم

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا کمری 2005 آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • سواری نرم نسبت به رقبا
  • مواد مصرفی با کیفیت در کابین
  • ساخت با کیفیت ژاپنی‌ها
  • هزینه نگه داری پایین و استهلاک کم

معایب :

  • طراحی ساده ظاهری و داخلی
  • قیمت بالا نسبت به سال ساخت
  • مصرف سوخت کمی بالا مخصوصا در نسخه‌های گرند
  • امکانات رفاهی محدود نسبت به رقبا مخصوصا در نسخه‌های لو آپسن

 

تویوتا کمری بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  خودروهای تویوتا معمولا کیفیت خوب و استهلاک خیلی کمتری نسبت به خودروهای کره‌ای و چینی و... دارند و به همین دلیل کاهش قیمت آن‌ها پس از گذشت سال‌ها و در نمونه‌های کارکرده کمتر است  و این به دلیل حفظ کیفیت آن‌ها می‌باشد.

در هر حالت کمری سدان نسل پنجم تا سال 2006 در ایران به فروش می‌رسید و اکثریت نمونه‌های موجود در بازار حداقل 15 سال را کارکرده‌اند و حین خرید آن‌ها لازم است به سلامت تمامی قسمت‌ها و قیمت گذاری صحیح با توجه به وضعیت خودرو دقت ویژه‌ای داشته‌باشید تا در نهایت بهترین گزینه موجود را برگزینید و از خرید خودتان پشیمان نشوید چرا که هرچقدر هم کیفیت ساخت و مونتاژ خوب باشد، پس از گذشت این همه سال، مخصوصا اگر صاحبان قبلی خیلی با احتیاط نبوده‌باشند، ممکن است خرابی‌ها و مشکلات مختلفی وجود داشته‌باشد.

سدان کمری 2005 شاید بهترین در بین خودروهای هم رده خود نباشد، اما خودرویی با ظاهر و کابین معقول و کاملا ساده، امکانات رفاهی معمولی و سیستم فنی قابل قبول است و برای افرادی که توقعات زیادی از خودروی خود ندارند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.  حین خرید به دلیل وجود تیپ‌های مختلف و تفاوت‌ها چه از نظر تجهیزات رفاهی و چه از نظر سیستم و عملکرد فنی حتما به مشخصات خودرو دقت کنید.

 بهترین کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم

 

رقیبان خودرو تویوتا کمری 2005

طبق کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم و سایر خودروهای بازار ایران، سدان‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و خریداران آن‌ها هم زیاد و با سلایق متفاوت می‌باشند اما معمولا نیسان ماکسیما، بنز c کلاس، هیوندای آزرا، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما را رقیبان نسل پنجم کمری می‌دانند.

نمایندگان هیوندای معمولا در ایران از بازار خرید و فروش پر رونق‌تری برخوردارند اما نماینده ژاپنی هم با کابینی جادارتر و دوام و کیفیت بهتر در این رقابت شرکت می‌کند. هیوندای آزرا ار لحاظ آپشن وطراحی به روز‌تر می‌باشد و موتور حجیمی در کاپوتش دارد ولی از لحاظ دوام نسخه‌های دست دومشان خیلی زیاد نیست و در این مقایسه شاید کمری قابل اعتمادتر باشد.

نیسان ماکسیما از زمان عرضه کمری از اصلی‌ترین رقبا آن بود. این خودرو مخصوصا در نمونه‌های دنده‌ای شتاب بسیار خوبی دارد، کابینش تقریبا لوکس‌تر است و ظاهرش بین مردم بیشتر موردپسند قرار می‌گیرد. از طرفی کمری امکاناتش کمی متنوع‌تر است و هندلینگ و عملکرد فنی‌اش اندکی هماهنگ‌تر ارزیابی می‌شود.

هر کدام از این خودروهای نقاط ضعف و قوت خود را دارند برای مثال نماینده بنز هندلینگ، کیفیت و سواری خیلی خوبی دارد ولی قیمتش بالاست. کیا اپتیما از لحاظ مدل بالاتر است و آپشن‌هایش تنوع بیشتری دارد.  خودروهای کره‌ای ظاهری عامه پسندتر دارند اما کیفیت ساخت نمونه‌های ژاپنی بهتر است.

انتخاب بین این گزینه‌ها اول به بودجه مالی و سپس به توقعات و خواسته‌های شما از خودرویتان برمی‌گردد و لازم است قبل از انتخاب و خرید تمامی گزینه‌های هم رده را بررسی کنید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته‌باشید.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودرو از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی و امکانات رفاهی خیلی خاص نیست و سیسم فنی آن در نمونه‌های 6 سیلندر قابل قبول است. در حال حاضر با وجود سدان‌های به روز و جذاب این خودرو بین جوانانی که عشق سرعت و هیجان دارند یا امکانات رفاهی برایشان مهم است، پرطرفدار نیست اما برای خانواده‌ها و مصارف عادی و شهری می‌تواند یکی از گزینه‌های باکیفیت باشد.  

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

عنوان : کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل پنجم و تیپ‌های گرند، XLI و GLI آن  با تمام جزئیات

 

تویوتا کمریسدان ساخت تویوتای ژاپنی است که در نسل‌های مختلفی تا به حال به بازار جهانی عرضه‌شده است. در ایران سه نسل آن با تیپ‌های مختلفی به فروش می‌رسد که استقبال زیادی بین مردم داشته‌و جزو سدان‌های محبوب می‌باشد. نسل پنجم کمری در سه تیپ مختلف با تفاوت‌هایی در سیستم فنی و تجهیزات رفاهی به دست مشتریان می‌رسد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا کمری نسل پنجم

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا کمری

کمری از سال 1983 به لیست محصولات تویوتا اضافه شد. این خودرو به یکی از محبوب‌ترین  سدان‌ها تبدیل شد و با وجود اینکه چهار نسل اول آن را در بازار ایران نداریم اما اگر فیلم‌های آمریکایی را دیده‌باشید بی‌شک انواع آن را می‌شناسید چرا که خودروهای پرفروش در آمریکا می‌باشد. بین 1983 تا 1997 نسل‌های تولیدشده ظاهری نسبتا ساده داشتند و در تیپ‌های مختلفی به بازار رسیدند.

نسل پنجم که شروع تولیدش از سال 2002 بود طراحی‌ای جسورانه‌تر داشت که توجه بسیاری را به این محصولات جلب کرد. علاوه بر ظاهر سایز و ابعاد خودرو نیز بیشترشده بود و فضای کابین جادارتر بود و می‌توان گفت با این تغییرات علاوه بر خانواده‌ها جوانان نیز به لیست خریداران کمری اضافه شدند.  این خودرو در نسخه‌های مختلفی به بازار راه یافت. از سال 2005 نیز ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا در ایران سه نسخه را به بازار کشورمان وارد کرد.

تیپ بندی کمری 2005

  طبق کارشناسی خودر تویوتا کمری نسل پنجم  نمونه‌های موجود در ایران به سه تیپ گرند، XLI و GLI تقسیم می‌شوند. و تیپ GLi و XLi کمری از یک موتور 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتری بهره می‌برند و جعبه دنده آن‌ها یا 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک است. مدل گرند که نمونه قدرتمندتر می‌باشد موتوری 6 سیلندر با حجم 3 لیتری در کاپوت خود دارد و انتقال نیرو با جعبه دنده‌هایی مشابه انجام می‌شود.

از لحاظ آپشن نسخه‌های ایکس ال آی لوآپشن‌ترین نمونه هستند و نسخه‌های گرند به عنوان خودروهای فول آپشن شناخته‌می‌شوند. مدل‌های GLI حدی بین این دو دارند.  البته به واسطه واردات گسترده‌تر کمری نمونه‌های دیگری نیز در بازار وجود دارند که تعداد آن‌ها محدود است اما لازم است حین خرید حتما به  این مورد توجه ویژه داشته‌باشید. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف این خودرو با جزئیات دقیق‌تری خواهیم پرداخت.

 کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل پنجم و تیپ‌های گرند، XLI و GLI آن

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا کمری نسل پنجم

 

امکانات و تجهیزات خودرو   تویوتا کمری نسل پنجم

 کمری نسل 5 در سه تیپ در ایران به فروش رسید. تیپ فول آپشن گرند نام داشت و تیپ لو آپشن به XLI معروف بود. نمونه نیمه فول نیز GLI نامیده‌میشد. به دلیل واردات نسبتا گسترده ممکن است خودروهایی با لیست امکانات متفاوت‌تر هم در بازار پیدا شود که حین خرید باید به آن دقت کنید و تنها به نام تیپ بسنده نکنید تا مناسب‌ترین گزینه را نسبت به بودجه مالی خود برگزینید.

مواردی همچون دو کیسه هوا راننده و سرنشین، ترمز ضد قفل، تهویه مطبوع، کروز کنترل، آینه و شیشه‌های برقی، سیستم صوتی CD به همراه ۶ اسپیکر و تنظیم دستی صندلی‌ها در هر سه مدل به طور مشترک وجود دارد. امکاناتی که مدل جی ال آی را متفاوت میسازد سانروف، تریم طرح چوب، رینگ‌های آلومینیومی، تنظیم ارتفاع چراغ از داخل و سامانه رهیاب می‌باشد. در نسخه فول هم آپشن‌هایی مانند کیسه‌ هوای جانبی جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مه شکن جلو و کامپیوتر سفری  را شاهد هستیم.

تویوتا کمری در سال 2005 در نمونه‌های فول آپشن امتیاز نسبتا خوبی را در تست موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا یعنی iihs کسب کرد اما در نسخه های فاقد ایربگ جانبی در تست تصادف از بغل نتایج بسیار ضعیفی را ثبت کرده‌است. حین خرید بهتر است در صورت امکان نمونه‌هایی با ایربگ‌های بیشتر را انتخاب کنید تا از نظر ایمنی خیالتان راحت‌تر باشد.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجممشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا   کمری 2005

نوع جعبه دنده

4 دنده اتومات

یا ۵ دنده دستی

سیستم آینه ها

تنظيم برقي آینه‌های جانبی – دارای گرمکن

سنسورهای پیش فعال

سنسور پارک عقب – سنسور جلو (فول)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب  -  شیشه عقب دارای گرمکن

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  6 اسپیکر– قابلیت پشتیبانی از  CD - MP3

سیستم مولتی مدیا

مانیتور و کامپیوتر سفری در گرند

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری

 جانبو جلو و پرده‌ایدر گرند

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  الکترونیکی اتوماتیک در گرند و تهویه دستی در سایر تیپ‌ها

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو  هالوژنی دارای رفلکتور -   دارای مه شکن (گرند) - تنظیم ارتفاع چراغ از داخل (GLi و گرند)

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب ال ای دی - دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم دستی صندلی‌ها – دارای روکش چرمی

سیستم صندلی های عقب

قابلیت تا شدن و تنظیم پشتی -  دارای سیستم اتصال آسان صندلی کودک ISOFIX

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD 

سیستمهای کمک رانندگی

سامانه رهیاب  ( GLi و گرند) - کروز کنترل – سنسور پارک عقب

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی   هیدرولیکی

نوع غربیلک

غربیلک فرمان 4 شاخه   – دارای روکش چرم  -   مجهز به دکمه‌های کنترلی  -  قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایمبولایزر  -  دارای قفل مرکزی با ریموت  

سیستم سقف

دارای سانروف در مدل های GLi و گرند

 

مشخصات فنی این خودرو

سیستم فنی نسل پنجم نسبت به نسل‌های قبلی وضع بهتری دارد مخصوصا در نسخه‌های گرند که  خودرو به موتوری 6 سیلندر و قوی‌تر مجهز است. با این موتور که حجمی 3 لیتری دارد امکان تولید قدرتی معادل  194 اسب بخار و حداکثر گشتاوری معادل 284 نیوتون متر گشتاور مهیا می‌شود. اکثر کمری‌های بازار نیروی تولیدی را توسط جعبه دنده‌ای 4 دنده و اتومات به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند ولی نمونه‌های 5 سرعته و دستی نیز در بازار موجودند.

طبق کارشناسی خودر تویوتا کمری نسل پنجم  حداکثر سرعت در نسخه پرقدرت 210 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد چیزی حدود 7.8 ثانیه گزارش می‌شود. در این نمونه مصرف سوخت نیز در خیابان‌های شهری 15.7 لیتر و در مسیرهای جاده‌ای 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است که مصرف سوخت ترکیبی را به حدود 11 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند.

مدل‌های 4 سیلندر

در دو تیپ ضعیف‌تر که موتوری 4 سیلندر و 2.4 لیتری دارند قدرت تولیدی 157 اسب بخار و حداکثر گشتاور 218 نیوتون متر می‌باشد. جعبه دنده در این تیپ مشابه است و از هر دو نوع استفاده می‌شود. شتاب صفر تا صد در مدل‌های GLi و XLi بین 9.5 تا 10.5 ثانیه ( متناسب با جعبه دنده ) گزارش می‌شود و نهایتا سرعت 200 تا 210 کیلومتر بر ساعت تجربه می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی در این نمونه کمتر و حدودا 9.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است.

تجربه رانندگی

با استارت زدن خودرو غرش موتور جذاب است و این مورد در نسخه‌های گرند بیشتر است، البته که صداهای ناموزون و اضافی به داخل کابین نفوذ نخواهند کرد. عملکرد شاید خیلی چالاک نباشد اما نسبت به رقبای کره‌ای قابل قبول‌تر است. در موتورهای 4 سیلندر نیز کمری نسل 5 خیلی شما را ناامید نخواهد کرد و با وجود هماهنگی نسبتا خوب با جعبه دنده رانندگی لذت بخش خواهد بود. هندلینگ خودرو در مسیرهای شهری قابل قبول است و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌‌ را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

   کمری نسل پنجم

   کمری نسل پنجم

نوع بدنه

D Segment

D Segment

حجم موتور

2994 سی سی

2400 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

6

تعداد سوپاپ ها

16

24

محور محرک

دیفرانسیل جلو

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

194 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

157 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

284 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه

218 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

70 لیتر بنزین

70 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

4 دنده اتوماتیک

4 دنده اتوماتیک

5 دنده دستی

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی

دیسکی

تعلیق جلو 

مک فرسون

مک فرسون

تعلیق عقب

سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک

سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک

حداکثر سرعت

210 کیلومتر بر ساعت

200 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

7.8  ثانیه

9.5  ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

11 لیتر در هر صد کیلومتر

9.7 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 4

یورو 4

 کارشناسی خودرو تویوتا کمری از نظر فنی

کارشناسی خودر تویوتا کمری نسل پنجم از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

کمری 2005 بین بازار متنوع و مدرن امروز ظاهری ساده و حوصله سر بر دارد و جذاب تلقی نمی‌شود. البته اگر آن را با نسل‌های قبل از خودش مقایسه کنیم شاهد پیشرفت چشم‌گیر  خواهیم بود و می‌توان نسل پنجم را مرزی بین چهره‌های کلاسیک و مدرن کمری بدانیم. نسل پنجم نسبت به نسل‌های قبل از ابعاد بزرگ‌تری بهره می‌برد و به عنوان سدانی خانوادگی و نیمه لوکس شناخته‌می‌شود.

در نمای جلو دو چراغ نسبتا بزرگ و کشیده با طراحی بادامی حضور دارد. در میان آن‌ها جلو پنجره‌ای ذوزنقه را شاهد هستیم که با خطوط کرومی و لوگوی تویوتا تزئین‌شده است. سپر جلو کمی برآمده است و در میانش هواکش قرار می‌گیرد و در اطراف آن در نسخه‌های فول مه شکن‌ها جای گرفتند. دو خطی که از ستون A  تا گوشه‌های جلوپنجره کشیده‌شده است  این نما را کمی از سادگی خارج می‌کند.

نمای جانب

نمای جانب نیز نسبتا ساده است. خطی از چراغ‌های عقب به سمت جلو کشیده‌شده و از پایین شیشه‌ها می‌گذرد و برجستگی‌ای پایین درب‌ها است. علاوه بر این نواری از بین درب‌ها گذشته است. دستگیره‌ها به رنگ فلزی و قاب شیشه‌ها معمولا مشکی رنگ است. در نسخه‌های فول رینگ‌ها از جنس آلومینیومی هستند و درنسخه‌های دیگر از فولاد استفاده‌شده است.

نمای عقب

چراغ‌های عقب فرم کشیده‌ای ندارند و اطراف درب صندوق به شکل یک تکه قرار می‌گیرند. لبه صندوق باله مانند و کمی برآمده است. در میان در بخشی فرورفته پلاک نصب می‌شود که بالایش نواری کرومی تعبیه‌شده است. بالای آن نیز لوگوی تویوتا به چشم می‌خورد. سپر عقب نیز کمی برآمده است و در نسخه‌های معمولی مه شکنی در آن وجود ندارد اما در نسخه‌های فول مه شکن دارد.

در کل این خودرو مثل نسل ششم کمری نمی‌تواند همه سلایق را جذب کند و این مورد را می‌توان ناشی از ناهماهنگی بخش جلو و عقب خودرو دانست. شاید اگر از حجم‌دهی و برجستگی‌ها بیشتر استفاده میشد و جسارت بیشتری به خرج می‌دادند در زمان عرضه استقبال بسیار بیشتری را شاهد بودند. در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا کمری 2005  را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

تویوتا کمری نسل پنجم

نوع بدنه

سدان خانوادگی بزرگ نیمه لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل پنجم (SV30)

وزن خالص

 1410 کیلوگرم 

1500 کیلوگرم در گرند

طول

4806 میلی متر

عرض

1796 میلی متر

ارتفاع

1491 میلی متر

فاصله محورها

2720 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

205/65R15

رینگ آلومینیومی سفارشی

 کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل پنجم و تیپ‌های گرند، XLI و GLI آن

ظاهر خودروی تویوتا کمری نسل پنجم 

 

 

کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم از نظر طراحی داخلی

کابین نسل پنجم طراحی معقولی دارد ولی در آن ظرافت و المان‌های به روز و جذاب به چشم نمی‌خورد و مثل ظاهر حدودا حوصله سر بر و ساده است. کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت کابین با کیفیت بوده‌و مونتاژ آن خیلی خوب انجام گرفته‌است و در نتیجه پس از گذشت سال‌ها هنوز هم کیفیت خوبی دارد.

بخش داشبورد تنها توسط خطی صاف و ممتد به دو بخش تقسیم می‌شود. در قسمت میانی بخش بالا ابتدا در قسمتی فرورفته نمایشگری اطلاعاتی همچون ساعت و... را نمایش می‌دهد. پایین‌تر سیستم صوتی و مولتی مدیا قرار می‌گیرد که معمولا در نسخه‌های ایرانی سیستم صوتی ساده و فاقد مانیتور می‌باشد و از دکمه‌های مختلفی تشکیل می‌شود. اطراف این بخش نیز دو دریچه هوایی مستطیلی و عمودی قرار دارد.

در بخش پایین‌تر سیستم تهویه مطبوع قرارگرفته است که با توجه به تیپ خودرو تنظیمات آن متفاوت است. در پایین‌ترین قسمت نیز دریچه‌ای درب دار تعبیه‌شده است. دنده که در قابی در ادامه کنسول میانی قرار می‌گیرد در نمونه‌های دستی و اتومات متفاوت است و لیور آن روکش چرمی دارد.

فرمان خودرو چهار شاخه است و تنها لوگوی تویوتا در میانش جای می‌گیرد. پنل کیلومتر شمار نیز از دو نیم دایره بزرگ و دو دایره کوچک در میان آن‌ها به همراه نمایشگری کوچک در بخش پایینیش جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است.

در نسخه‌های فول در قسمت‌های مختلف مانند بخش میانی داشبورد و اطراف دنده، دستگیره درب‌ها و... از تزئینات چوبی استفاده می‌شود که وجود آن‌ها هم خیلی کابین را از سادگی خارج نمی‌کند. فضای کابین نسبت به نسل‌های قبل بزرگ‌تر است و فضای نسبتا خوبی برای سرنشینان جلو و عقب ایجاد می‌شود و بی‌شک اگر امکانات رفاهی مربوط به کابین مانند تنظیمات صندلی یا سیستم مولتی مدیا پیشرفته‌تر و متنوع‌تر بود سفر با کمری 2005 لذت بخش‌تر میشد.

 طراحی داخلی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم

طراحی داخلی خوردو  تویوتا کمری نسل پنجم

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا کمری 2005 آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • سواری نرم نسبت به رقبا
  • مواد مصرفی با کیفیت در کابین
  • ساخت با کیفیت ژاپنی‌ها
  • هزینه نگه داری پایین و استهلاک کم

معایب :

  • طراحی ساده ظاهری و داخلی
  • قیمت بالا نسبت به سال ساخت
  • مصرف سوخت کمی بالا مخصوصا در نسخه‌های گرند
  • امکانات رفاهی محدود نسبت به رقبا مخصوصا در نسخه‌های لو آپسن

 

تویوتا کمری بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  خودروهای تویوتا معمولا کیفیت خوب و استهلاک خیلی کمتری نسبت به خودروهای کره‌ای و چینی و... دارند و به همین دلیل کاهش قیمت آن‌ها پس از گذشت سال‌ها و در نمونه‌های کارکرده کمتر است  و این به دلیل حفظ کیفیت آن‌ها می‌باشد.

در هر حالت کمری سدان نسل پنجم تا سال 2006 در ایران به فروش می‌رسید و اکثریت نمونه‌های موجود در بازار حداقل 15 سال را کارکرده‌اند و حین خرید آن‌ها لازم است به سلامت تمامی قسمت‌ها و قیمت گذاری صحیح با توجه به وضعیت خودرو دقت ویژه‌ای داشته‌باشید تا در نهایت بهترین گزینه موجود را برگزینید و از خرید خودتان پشیمان نشوید چرا که هرچقدر هم کیفیت ساخت و مونتاژ خوب باشد، پس از گذشت این همه سال، مخصوصا اگر صاحبان قبلی خیلی با احتیاط نبوده‌باشند، ممکن است خرابی‌ها و مشکلات مختلفی وجود داشته‌باشد.

سدان کمری 2005 شاید بهترین در بین خودروهای هم رده خود نباشد، اما خودرویی با ظاهر و کابین معقول و کاملا ساده، امکانات رفاهی معمولی و سیستم فنی قابل قبول است و برای افرادی که توقعات زیادی از خودروی خود ندارند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.  حین خرید به دلیل وجود تیپ‌های مختلف و تفاوت‌ها چه از نظر تجهیزات رفاهی و چه از نظر سیستم و عملکرد فنی حتما به مشخصات خودرو دقت کنید.

 بهترین کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم

 

رقیبان خودرو تویوتا کمری 2005

طبق کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم و سایر خودروهای بازار ایران، سدان‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و خریداران آن‌ها هم زیاد و با سلایق متفاوت می‌باشند اما معمولا نیسان ماکسیما، بنز c کلاس، هیوندای آزرا، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما را رقیبان نسل پنجم کمری می‌دانند.

نمایندگان هیوندای معمولا در ایران از بازار خرید و فروش پر رونق‌تری برخوردارند اما نماینده ژاپنی هم با کابینی جادارتر و دوام و کیفیت بهتر در این رقابت شرکت می‌کند. هیوندای آزرا ار لحاظ آپشن وطراحی به روز‌تر می‌باشد و موتور حجیمی در کاپوتش دارد ولی از لحاظ دوام نسخه‌های دست دومشان خیلی زیاد نیست و در این مقایسه شاید کمری قابل اعتمادتر باشد.

نیسان ماکسیما از زمان عرضه کمری از اصلی‌ترین رقبا آن بود. این خودرو مخصوصا در نمونه‌های دنده‌ای شتاب بسیار خوبی دارد، کابینش تقریبا لوکس‌تر است و ظاهرش بین مردم بیشتر موردپسند قرار می‌گیرد. از طرفی کمری امکاناتش کمی متنوع‌تر است و هندلینگ و عملکرد فنی‌اش اندکی هماهنگ‌تر ارزیابی می‌شود.

هر کدام از این خودروهای نقاط ضعف و قوت خود را دارند برای مثال نماینده بنز هندلینگ، کیفیت و سواری خیلی خوبی دارد ولی قیمتش بالاست. کیا اپتیما از لحاظ مدل بالاتر است و آپشن‌هایش تنوع بیشتری دارد.  خودروهای کره‌ای ظاهری عامه پسندتر دارند اما کیفیت ساخت نمونه‌های ژاپنی بهتر است.

انتخاب بین این گزینه‌ها اول به بودجه مالی و سپس به توقعات و خواسته‌های شما از خودرویتان برمی‌گردد و لازم است قبل از انتخاب و خرید تمامی گزینه‌های هم رده را بررسی کنید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته‌باشید.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل پنجم و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودرو از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی و امکانات رفاهی خیلی خاص نیست و سیسم فنی آن در نمونه‌های 6 سیلندر قابل قبول است. در حال حاضر با وجود سدان‌های به روز و جذاب این خودرو بین جوانانی که عشق سرعت و هیجان دارند یا امکانات رفاهی برایشان مهم است، پرطرفدار نیست اما برای خانواده‌ها و مصارف عادی و شهری می‌تواند یکی از گزینه‌های باکیفیت باشد.  

درخواست سریع کارشناس خودرو