برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم ، فیس لیفت آن و انواع تیپ‌هایشان با تمام جزئیات

تویوتا کمری سدان ساخت تویوتای ژاپنی است که در نسل‌های مختلفی تا به حال به بازار جهانی عرضه‌شده است. در ایران سه نسل آن با تیپ‌های مختلفی به فروش می‌رسد که استقبال زیادی بین مردم داشته‌و جزو سدان‌های محبوب می‌باشد. نسل هفتم کمری در دو نسخه اصلی و فیس لیفت و در تیپ‌های مختلف با سیستم‌های فنی متفاوت به فروش می‌رسد و هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

عنوان : کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم ، فیس لیفت آن و انواع تیپ‌هایشان  با تمام جزئیات

 

تویوتا کمریسدان ساخت تویوتای ژاپنی است که در نسل‌های مختلفی تا به حال به بازار جهانی عرضه‌شده است. در ایران سه نسل آن با تیپ‌های مختلفی به فروش می‌رسد که استقبال زیادی بین مردم داشته‌و جزو سدان‌های محبوب می‌باشد. نسل هفتم کمری در دو نسخه اصلی و فیس لیفت و در تیپ‌های مختلف با سیستم‌های فنی متفاوت به فروش می‌رسد و هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا کمری

کمری از سال 1983 به لیست محصولات تویوتا اضافه شد. این خودرو به یکی از محبوب‌ترین  سدان‌ها تبدیل شد و با وجود اینکه چهار نسل اول آن را در بازار ایران نداریم اما اگر فیلم‌های آمریکایی را دیده‌باشید بی‌شک انواع آن را می‌شناسید چرا که از خودروهای پرفروش در آمریکا می‌باشد. بین 1983 تا 1997 نسل‌های تولیدشده ظاهری نسبتا ساده داشتند و در تیپ‌های مختلفی به بازار رسیدند.

نسل پنجم اولین نسلی بود که در سه تیپ مختلف وارد ایران شد و با ظاهر و کابین ساده و امکانات محدودش خیلی غوغا به پا نکرد. نسل ششم با ظاهری متحول‌شده و جذاب و عملکرد خوب فنی خیلی زود در دل مردم جا باز کرد و توانست فروش بسیار گسترده‌ای داشته‌باشد و افراد زیادی را به خود جلب کند.

نسل هفتم کمری

نسل هفتم کمری خیلی بی سر و صدا به بازار عرضه شد. این خودرو که از سال 2012 به فروش می‌رسد  اصلاحاتی را در بخش فنی خودش نسبت به نسل قبلی دارد. از نظر ظاهری، با توجه به تحول خوب نسل ششم و طراحی ظاهری جذاب آن، توقع زیادی از نسل هفتم ایجادشده بود اما طبق  کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم  نه تنها پیشرفتی حاصل‌نشده بلکه پسرفت‌هایی هم دیده‌می‌شود.

نسل ششم همه پسند بود و قشر زیادی را به خود جلب کرد اما نسل جدید طراحی محافظه کارانه‌ای دارد. البته ظاهر آن زیبا و هماهنگ است اما در مقایسه با نسل قبل ایراداتی به آن وارد می‌شود. در کابین اما بهبودهایی به چشم می‌خورد که فضا را جذاب‌تر کرده‌و امکانات رفاهی هم نسبت به قبل متنوع‌تر است، گرچه هنوز به پای رقبایش نمی‌رسد. در ایران نسل هفتم در دو نسخه‌ی لو آپشن یا GL و فول آپشن یا GLX به فروش می‌رسد.

فیس لیفت نسل هفتم

با توجه به انتقادات واردشده به طراحی ظاهری، تویوتا فیس لیفتی را ارائه داد که تغییراتش به قدری زیاد بود که می‌توان آن را نسلی جدید در نظر گرفت. کمری فیس لیفت در سال‌های 2015 و 2016 در ایران و عمدتا در نسخه‌های هیبریدی به فروش رسید که به واسطه ظاهر جوان‌پسندترش و عملکرد فنی مناسب خیلی خوب مورد استقبال قرار گرفت. امکانات رفاهی هم در این نمونه‌ی جدید وضع بهتری دارد و راحت‌تر می‌تواند رقابت کند. در ادامه به بررسی هر بخش و مقایسه نسخه‌های موجود با هم خواهیم پرداخت.

کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم ، فیس لیفت آن و انواع تیپ‌هایشان

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم

 

امکانات و تجهیزات خودرو   تویوتا کمری نسل هفتم

 کمری نسل 7 نسبت به نسل قبل خود که محدودیت‌هایی را از لحاظ آپشن داشت بهتر عمل می‌کند ولی هنوز هم رقبایی دارد که لیست تجهیزاتشان بسیار متنوع‌تر است. این خودرو در دو نمونه GLیا لو آپشن و GLX یا فول آپشن در بازار به فروش می‌رسد.

شیشه بالابرهای برقی، آینه‌های جانبی برقی، سانروف دو حالته، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، سیستم صوتی JBL با 10 بلندگو، مانیتور و دکمه‌های روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب و سنسورهای پارک   امکاناتی هستند که در تیپ فول کمری یعنی GLX قابل مشاهده اند.  نسخه‌های فیس لیفت هم در دو تیپ LE و XLE وارد بازار ایران که اکثر نمونه‌ها تیپ‌های XLE یا فول آپشن هستند و با لیستی نسبتا طولانی‌تر می‌توانند خریدارانشان را راضی نگه دارند.

تویوتا کمری موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه آسیا انکپ شده‌است و ایمنی بالایی در تصادفات دارد. این ایمنی توسط ایربگ‌ها، سیستم‌های کمک راننده، سنسور جلو و عقب، بدنه با استحکام قابل قبول، کمربندهای پیش‌کشنده و... تامین می‌شود. نمونه‌های فیس لیفت نیز با وجود امکانات متنوع‌تر و رادارهای بیشتر امنیت بسیار خوبی را برای سرنشینان ایجاد می‌کنند و امنیتی 5 ستاره دارند.

در جدول زیر تجهیزات این نسخه‌ها را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم مشاهده می‌کنید. تفاوت نسخه‌های GL و GLX دریک ستون مشخص‌شده است.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا   کمری 2012

تویوتا   کمری 2016

نوع جعبه دنده

اتوماتیک – 6 دنده جلو

اتوماتیک – 6 دنده جلو

سیستم آینه ها

آینه عقب الکتروکرومیک (فول) - تنظیم برقی به همراه راهنمای LED

آینه عقب الکتروکرومیک   - تنظیم برقی آینه جانبی به همراه راهنمای LED– آینه‌های جانبی با گرمکن

سنسورهای پیش فعال

  سنسور جلو و عقب در نسخه‌های فول  

  سنسور جلو و عقب - سنسور فشار باد تایر

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)

کنترل پایداری (VSC)– سیستم  TRC در نسخه‌های فول

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)

کنترل پایداری (VSC)– سیستم  TRC– سیستم کنترل کشش

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب  

شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب  - پرده برقی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  6  اسپیکر (10 اسپیکر در فول)  – قابلیت پشتیبانی از  CD - MP3

پشتیبانی از  USB ، AUX ، iPod Cable (فول)

سیستم صوتی مجهز به  6  اسپیکر - هندزفری - تشخیص صدا – قابلیت پشتیبانی از Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUX - Entune Audio Plus

سیستم مولتی مدیا

دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده  - مانیتور 6.1 اینچی لمسی (فول)

مانیتور 7 اینچی لمسی – نویگیشن – دوربین عقب

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری

+  جانبی – پرده‌ای – زانویی راننده در فول

مجموعا 7  عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری -  جانبی – پرده‌ای – زانویی راننده  

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  دستی / کنترل اتوماتیک در نسخه‌های فول  - دریچه تهویه عقب

دارای سیستم تهویه مطبوع  با کنترل اتوماتیک دوگانه  - دریچه تهویه عقب  

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو  هالوژنی - مه‌شکن جلو  

چراغ‌های جلو  هالوژنی - مه‌شکن جلو  

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED طیفی به همراه مه شکن

چراغ‌های LED طیفی به همراه مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم دستی 6 حالته صندلی راننده و 4 حالته صندلی سرنشین کناری – دارای روکش چرم – پشت سری‌های فعال

تنظیم برقی 8 حالته صندلی راننده ، تنظیم برقی گودی کمر و تنظیم ارتفاع صندلی در فول

تنظیم برقی 8 حالته صندلی راننده  و 4 حالته صندلی سرنشین کناری - تنظیم دستی گودی کمر و تنظیم ارتفاع صندلی – روکش چرم – خروجی 12 ولت

سیستم صندلی های عقب

قابلیت تاشوندگی - روکش چرم -  دارای سیستم اتصال آسان صندلی کودک ISOFIX

قابلیت تاشوندگی - روکش چرم -  دارای سیستم اتصال آسان صندلی کودک ISOFIX

داشبرد

دارد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی  

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی – اسمارت استاپ

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب و کروز کنترل در فول

سنسور جلو و عقب – دوربین عقب - کروز کنترل  - رانندگی 3 حالته (EV، اکو و نرمال) - اسمارت استاپ (توقف خودرو هنگام فشردن همزمان پدال گاز و ترمز) – رادارهای بین خطور و رادار نقطه کور (فول)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

قدرت کمکی هیدرولیکی حساس به سرعت - سنسور گردش فرمان

قدرت کمکی برقی حساس به سرعت - سنسور گردش فرمان

نوع غربیلک

غربیلک فرمان 4 شاخه  به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت    

فرمان 3 شاخه دارای روکش چرم  و دکمه‌های کنترلی  در فول

غربیلک فرمان 3 شاخه دارای روکش چرم  - مجهز به دکمه‌های کنترلی   

کروز کنترل

در نسخه‌های فول دارد

  دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم کلید هوشمند ضد سرقت -  دارای قفل مرکزی با ریموت کنترل   -  کمربندهای پیش کشنده – ورورد بدون کلید و استارت دکمه‌ای (فول)

دارای سیستم کلید هوشمند ضد سرقت -  دارای قفل مرکزی با ریموت کنترل   -  کمربندهای پیش کشنده – ورورد بدون کلید و استارت دکمه‌ای  

سیستم سقف

در نسخه‌های فول به صورت سفارشی دراد

دارد

 کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم ، فیس لیفت آن و انواع تیپ‌هایشان

آپشن‌ها و تجهیزات کمری ایکس وی 50

 

 

 

مشخصات فنی این خودرو

خودروهای فیس قدیم نسل هفت همگی بنزین سوز و مجهز به پیشرانه 4 سیلندر هستند. نمونه‌های فیس لیفت اکثرا سیستم هیبریدی دارند اما تعدادی محدود از نمونه‌های بنزینی نیز در بازار ایران موجود هست. به طور کلی عملکرد فنی نسبت به نسل‌های گذشته بهتر است و در ادامه به نوبت هر سیستم را بررسی خواهیم کرد.

فیس اصلی

  هر دو تیپ به موتوری 4 سیلندر و تنفس طبیعی مجهز هستند. با این موتور که حجمی 2.5 لیتری دارد امکان تولید قدرتی معادل  181 اسب بخار و حداکثر گشتاوری معادل 235 نیوتون متر گشتاور مهیا می‌شود. در نمونه‌های فول آپشن به واسطه وجود یک لوله اگزوز بیشتر قدرت تولیدی موتور بیشتر هم می‌شود. نیروی تولیدی توسط جعبه‌ دنده‌ای 6 سرعته و اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودر تویوتا کمری نسل هفتم حداکثر سرعت قابل تجربه 195 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد چیزی حدود 9.3 ثانیه گزارش می‌شود. در این نمونه مصرف سوخت نیز در خیابان‌های شهری 10.9 لیتر و در مسیرهای جاده‌ای 6  لیتر در هر 100 کیلومتر است که مصرف سوخت ترکیبی را به حدود  7.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند.

فیس لیفت

نمونه‌های بنزینی فیس لیفت که تعداد محدودی هم دارند، از سیستم فنی نسبتا مشابهی با فیس قدیم بهره می‌برند و تنها جعبه دنده آن‌ها تیپ ترونیک است که عملکرد هماهنگ‌تر و بهتری را ایجاد می‌کند.

خودروهای هیبریدی اما در کاپوت خود از دو پیشرانه برقی 650 ولتی و بنزینی 4 سیلندر 2.5 لیتری به طور ترکیبی بهره می‌برند که توان خروجی مشترک آن‌ها به چرخ‌ها منتقل می‌شود. نمونه‌های هیبریدی به دلیل پیشرانه برقی حدود 100 کیلوگرم از نسخه‌های بنزینی سنگین‌تر هستند. این دو موتور در مجموع 203 اسب بخار قدرت و حداکثر 213 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کنند.

نیروی تولیدی از طریق گیربکس 6 سرعته و از نوع E-CVT به چرخ‌های جلو می‌رسد. کمری هیبرید با این سیستم شتاب صفر تا صدی حدود 7.8 ثانیه‌ای را تجربه می‌کند که رقم خوبی برای این سدان خانوادگی محسوب می‌شود. مصرف سوخت خودروهای هیبریدی بسیار کم‌تر از نمونه‌های دیگر است. کمری‌ هم در خیابان‌های شهری به 5.5 لیتر بنزین و در جاده‌ها به 6 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر نیاز دارد. (به دلیل استفاده از موتور برقی در سرعت‌های پایین، مصرف سوخت شهری کمتر از جاده‌ای است.)

تجربه رانندگی

با توجه به مطالب گفته‌شده و اطلاعات جدول این موارد که شتاب و مصرف سوخت در نمونه‌های هیبریدی وضع بهتری دارد به راحتی قابل درک است. موتور همه تیپ‌ها قدرت مناسبی دارند و بدون سر و صدا فعالیت می‌کنند.  گیربکس هم که نسبت به نسل‌های قبلی بهبودیافته، عملکرد فنی و هماهنگی را بهبود می‌بخشد و تاخیر خاصی در شروع حرکت ندارد. این مورد به دلیل استفاده از موتور هیبریدی و گشتاور بالای آن در دورهای پایین نیز می‌باشد.

از کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم  در می‌یابیم که با کمری هیبرید سواری نرم، هندلینگ مناسب و ترمزگیری خوب و قابل اطمینان تجربه می‌شود و معمولا خریداران ایراد خاصی به عملکرد فنی نمی‌گیرند. وجود سیستم‌های کمک رانندگی و پایداری هم در بهبود رانندگی تاثیر دارند. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌‌‌ها را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

   کمری نسل هفتم 2012

   کمری نسل هفتم فیس لیفت

نوع بدنه

D Segment

D Segment

حجم موتور

2494 سی سی

2494 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

هیبریدی

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

4

تعداد سوپاپ ها

16

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

203 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه (مجموع دو پیشرانه)

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

235 نیوتون متر در 4100 دور در دقیقه

213 نیوتون متر در 4800 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

انژکتور چند نقطه ای

ظرفیت باک

70 لیتر بنزین

65 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک – 6 دنده جلو

اتوماتیک eCVT– 6 دنده جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو  و عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

دیسکی تهویه شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده با هوا

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو 

مک فرسون مستقل برای هر چرخ

سیستم مستقل مک فرسون

تعلیق عقب

مولتی لینک

مولتی لینک

حداکثر سرعت

195 کیلومتر بر ساعت

195 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

9 ثانیه

7.8 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

7.8 لیتر در 100 کیلومتر

 5.7 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

یورو 6

 کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم از نظر فنی

کارشناسی خودر تویوتا کمری نسل هفتم از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

تویوتا در نسل ششم کمری طراحی‌ای را ارائه داد که پس از گذشت این همه سال هنوز هم دوست‌داشتنی و جذاب است. با وجود آن طراحی آیرودینامیک و مهندسی‌شده، توقع می‌رفت ظاهری بسیار خاص‌تر را از نسل هفتم شاهد باشیم اما طبق نظرات نسل هفتم مقبول و هماهنگ  هست اما زیبا و جوان پسند نمی‌باشد که خودش پس‌رفت محسوب می‌شود.

در نمای جلو دو چراغ که در آن از خطوط شکسته استفاده می‌شود، وجود دارد. جلو پنجره طراحی مشبکی دارد و لوگوی تویوتا را در بخش بالایی خود در قابی هم رنگ بدنه جای می‌دهد. سپر خودرو خیلی برآمده نیست. در میانش هواکشی بزرگ و مشکی رنگ قرارگرفته که با خطوط هم رنگ بدنه و کرومی از سادگی خارج می‌شود. در اطراف سپر (در نسخه‌های فول آپشن) دو مه شکن در قابی مشکی جای گرفتند.

 مطابق کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم  در این خودرو از خطوط و برجستگی‌های تیزتری استفاده می‌شود که اگر سال ساخت خودرو قدیمی‌تر بود بیشتر از آن تعریف میشد  ولی این سبک در 2012 کمی تکراری‌شده بود.

نمای جانب

نمای جانبی هارمونیک است اما طراحی جعبه‌ای آن کمی قدیمی است. در این نما خطی ممتد از چراغ‌های عقب به سمت جلو کشیده‌شده و از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد. برجستگی‌ای دیگر هم پایین درب‌ها وجود دارد. رینگ‌ها فرم خوبی دارند که در نمونه‌های لوآپشن فولادی و در نمونه‌های فول آپشن آلومینیومی هستند.

نمای عقب

نمای عقب ظاهر خوبی دارد و در طراحی آن بهتر عمل‌شده است.  چراغ‌ها دو تکه هستند و شاید گرافیکشان خیلی خاص نباشد اما می‌توان آن‌ها را قابل قبول دانست. دو چراغ با نواری پهن که لوگوی تویوتا را میان خود دارد به هم مرتبط شدند. پایین این نوار در قسمتی کمی فرورفته پلاک نسبت می‌شود. سپر عقب مانند سپر جلو زیبایی را بیشتر می‌کند و برجستگی‌هایش مناسب است. لوله اگزوزی دایره‌ای شکل نیز که از پشت مشخص است چهره را بهبود می‌بخشد.

نسخه فیس لیفت

شاید آن جسارتی که از نسل هفتم توقع می‌رفت را تا حد خوبی در فیس لیفت آن مشاهده کنیم چرا که خودرو را بسیار بیشتر باب میل جوانان کرده‌اند. این نسخه به واسطه تفاوت‌هایش حتی می‌توانست نسلی جدید در نظر گرفته شود. در نمای جلو اولین چیزی که به چشم می‌اید هواکش خیلی بزرگ و در امتداد جلو پنجره است که طراحی‌ای مشبک دارد. جلو پنجره بین چراغ‌ها هم با لوگوی تویوتا در وسط و خطی پهن و کرومی تزئین می‌شود. در بخش سپر مه شکن‌ها به فرمی هلالی و خاص‌تر تعبیه‌ شده‌اند.

استفاده از برجستگی‌ها و خطوط طبق کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم با ظرافت و دقت بیشتری انجام‌شده است. در نمای جانب رینگ‌ها 1 اینچ بزرگ‌تر هستند که به خوبی فضای گلگیر را پر می‌کنند و هماهنگی بهتری دارند. قاب شیشه‌ها کرومی است و نمای لوکس‌تری به خودرو می‌بخشد. در نمای عقب گرافیک چراغ‌ها به کلی متفاوت است و با گوشه‌های تیز نمای سنگین‌تری دارد. باله‌ای روی درب صندوق تعبیه‌شده که لوگوی تویوتا در میانش قرار می‌گیرد.

چراغ‌های عقب با نواری کرومی به هم متصل می‌شوند که فضایی را در زیر خود برای نصب پلاک ایجاد می‌کند. سپر کماکان زیباست و از بخشی مشکی و پلاستیکی در پایینش استفاده می‌شود که ظاهر را اسپرت‌تر می‌کند. در این بخش‌ هم از برجستگی‌ها در اطراف چراغ‌ها و سپر به شکل بهتری استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است نمونه‌های هیبریدی و بنزینی از لحاظ ظاهری تفاوتی با هم ندارند و تنها در نمونه‌های هیبریدی نوشته‌ی هیبرید آبی رنگ در بخش عقب خودرو به چشم می‌خورد و همچنین رنگ لوگوی تویوتا به رنگ آبی درآمده است تا نشانی بر هیبریدی بودن خودرو باشد. در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا کمری  و فیس لیفت آن  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

تویوتا کمری نسل هفتم

تویوتا کمری نسل هفتم 216

نوع بدنه

سدان متوسط

سدان متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل پنجم (XV50)

نسل پنجم (XV50) - فیس لیفت

وزن خالص

 1465 کیلوگرم 

 1495 کیلوگرم 

طول

4815 میلی متر

4805 میلی متر

عرض

1825 میلی متر

1825 میلی متر

ارتفاع

1470 میلی متر

1470 میلی متر

فاصله محورها

2775 میلی متر

2775 میلی متر

تعداد سرنشین

5

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

 (فولادی)215/60R16

رینگ آلومینیومی در GLX

215/55R17

 کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم

ظاهر خودروی تویوتا کمری نسل هفتم

کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم ، فیس لیفت آن و انواع تیپ‌هایشان

نمای عقب نسخه 2012 کمری

کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم  فیس لیفت

کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم فیس لیفت

کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم  فیس لیفت

تغییرات نسخه فیس لیفت کمری

 

کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم از نظر طراحی داخلی

کابین تویوتا از بخش‌هایی است که پیشرفت و بهبود در طراحی آن کاملا به چشم می‌آید. در این کابین معمولا از تریمی دو رنگ استفاده می‌شود که یا طوسی مشکی و یا کرم مشکی می‌باشد. در نسخه‌های فول آپشن از بخش‌های چوبی در دستگیره‌ها، لیور دنده ، داشبورد و... استفاده می‌شود که چهره نهایی را بهبود می‌بخشد. کیفیت متریال مورد استفاده و مونتاژ قطعات نیز مثل همیشه باکیفیت است.

کنسول میانی کمی انحنا دارد و در آن ابتدا در قسمتی فرورفته نمایشگری اطلاعاتی همچون ساعت و... را نمایش می‌دهد. پایین‌تر دو دریچه هوایی مستطیلی حضور دارد. سیستم صوتی و مولتی مدیا پایین‌تر قرار می‌گیرد که در نسخه‌های لوآپشن سیستمی ساده دارد ولی در فول آپشن‌ها مانیتوری لمسی دارد که در اطرافش دکمه‌های تنظیماتی قرار می‌گیرند. در بخش پایین‌تر سیستم تهویه مطبوع قرارگرفته است این سیستم هم وابسته به تیپ خودرو تنظیماتی دستی یا اتومات دارد. در کل این بخش کلیدها طبق قواعد دایره و مربع در کنار هم چیدمان نسبتا قابل قبولی را به نمایش گذاشته‌اند.

فرمان خودرو در تیپ‌های GLچهار شاخه است و طراحی ساده دارد و روکش چرم و دکمه‌های کنترلی برای آن استفاده نمی‌شود. در سایر تیپ‌ها اما غربیلک سه شاخه و اسپرت می‌باشد و روی آن دکمه‌های کنترلی سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل علاوه بر لوگوی تویوتا به چشم می‌خورد.  با توجه به کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم پنل کیلومتر شمار نیز از سه دایره به همراه نمایشگری کوچک در بخش پایینیشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است.

به طور کلی آرگونومی کابین کاملا عالی رعایت‌شده است و با   فاصله محوری مناسب خودرو فضای جاداری در اختیار سرنشینان می‌باشد و با وجود صندلی‌های راحت، سفری دل چسب برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

نسخه‌های فیس لیفت

در این نسخه اصلاحات مثبت اما محدودی در کابین شکل‌گرفته است. یکی از آن‌ها   بزرگ‌تر شدن مانتیور لمسی و چینش بهتر دکمه‌های اطراف آن می‌باشد. پنل کیلومتر شمار از دو دایره  عقربه‌ای و نمایشگری بزرگ‌تر و دیجیتالی در میانشان تشکیل می‌شود. نسخه‌های هیبریدی و بنزینی هم طراحی مشابه دارند اما به دلیل اطلاعات فنی مختلف، سبک پنل کیلومترشمار آن‌ها با هم متفاوت است.

 طراحی داخلی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم تیپ gl

طراحی داخلی خوردو  تویوتا کمری نسل هفتم تیپ GL

طراحی داخلی تویوتنا کمری 2012

کابین کمری 2012 تیپ‌های فول آپشن

طراحی داخلی تویوتا کمری فیس لیفت هیبریدی

فضای داخلی نسخه‌های هیبریدی فیس لیفت کمری

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا کمری  2012 و 2016 آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • مواد مصرفی با کیفیت در کابین
  • ساخت با کیفیت ژاپنی‌ها
  • هزینه نگه داری پایین و استهلاک کم
  • کابین جذاب و بی صدا حتی در سرعت های بالا
  • هماهنگی خوب موتور با گیربکس
  • ظاهر جذاب در نمونه فیس لیفت

معایب :

  • طراحی معمولی نسخه 2012
  • قیمت بالا  نسبت به رقبا
  • امکانات رفاهی محدود نسبت به رقبا در نسخه‌های لو آپشن
  • امکان زیاد خرابی پیشرانه‌های هیبریدی در نسخه‌های کارکرده

 

تویوتا کمری بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  خودروهای تویوتا معمولا کیفیت خوب و استهلاک خیلی کمتری نسبت به خودروهای کره‌ای و چینی و... دارند و به همین دلیل کاهش قیمت آن‌ها پس از گذشت سال‌ها و در نمونه‌های کارکرده کمتر است  و این به دلیل حفظ کیفیت آن‌ها می‌باشد.

در هر حالت کمری سدان نسل هفتم سالهاست در ایران به فروش می‌رسد و حین خرید آن‌ها لازم است به سلامت تمامی قسمت‌ها و قیمت گذاری صحیح با توجه به وضعیت خودرو دقت ویژه‌ای داشته‌باشید. این موضوع در خرید خودروهای هیبریدی اهمیت بیشتری دارد چرا که پیشرانه برقی و باتری و سایر بخش‌های آن‌ها پس از گذشت چند سال احتمال خرابی بیشتری نسبت به پیشرانه و سیستم‌های بنزینی دارد و حتما باید سلامت آن‌ها قبل از خرید توسط کارشناسی متخصص بررسی شود.

در بازار کمری نسل هفت دو مدل فیس قدیم و فیس لیفت دارد که هر کدام از نظر امکانات رفاهی به حداقل دو تیپ لوآپشن و فول آپشن تقسیم می‌شوند و از نظر سیستم فنی هم فیس لیفت‌ها دو نوع هیبریدی و بنزینی دارند. این تنوع، مطالعه و آشنایی شما قبل از انتخاب را لازم می‌دارد تا بتوانید طبق نظر کارشناسان و منتقدان، مناسب‌ترین گزینه را با توجه به بودجه مالی و خواسته‌هایتان انتخاب کنید.

از لحاظ ظاهری و امکانات رفاهی نسخه فیس لیفت وضع بهتری دارد، کابینش تفاوت زیادی ندارد ولی نسخه‌های هیبریدی امکان خرابی و نیاز به سرویس و تعمیر بیشتری از نسخه‌های بنزینی دارد البته که مصرف سوخت و عملکردش بهتر است. انتخاب نهایی به سلیقه شما برمی‌گردد.

کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم ، فیس لیفت آن و انواع تیپ‌هایشان

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم

 

رقیبان خودرو تویوتا کمری   

طبق کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم و سایر خودروهای بازار ایران، با سه نسخه مختلف طرف هستیم. نمونه‌های 2012 تا 2014 در بازار رقبایی همچون  هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و هوندا آکورد دارند. کمری ژاپنی کیفیت ساخت بالاتر، سواری بهتر و موتوری قوی‌تر دارد اما از لحاظ امکانات رفاهی از رقیبانش جا می‌ماند. در این کلاس آکورد و تیانا طراحی لوکس‌تری دارند.

از لحاظ قیمتی نیز کمری گران‌تر از رقبای سطح بالاتری همچون هیوندای گرنجور و یا کیا کادنزا می‌باشد که موتورهای 6 سیلندر و پرقدرت دارند و انبوهی از امکانات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. شاید ارزش خرید کمری مخصوصا در نسخه‌های لو آپشنش نسبت به قیمت گزافش خیلی زیاد نباشد اما کیفیت آن قابل اطمینان است.

فیس لیفت‌ها

کمری‌های بنزینی فیس لیفت با هیوندای سوناتا LF، کیا اپتیما و هوندا آکورد رقابت می‌کنند که سواری نرم‌تر، کیفیت بالاتر و استهلاک کمتری دارند اما به دلیل عرضه محدود بازارشان خیلی رونق ندارد و خریداران را به سمت رقبا یا حداقل نسخه هیبریدی سوق می‌دهد.

نمونه‌های فیس لیفت هیبریدی رقبایی همچون هیوندای سوناتا LF هیبریدی را پیش روی خود دارند که سوناتا با آپشن‌های متنوع‌ترش در نسخه‌های فول و کابین لوکس‌تر وارد رقابت می‌شود. البته که شتاب کمری و کیفیت آن بهتر است. از لحاظ ظاهری هر دو خودرو جذاب  هستند و انتخاب بین آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودرو در نمونه‌های فول آپشن ارزش خرید بالاتری دارند. نمونه‌های هیبریدی هم اگر سالم باشند، مصرف کم و قدرت مناسبی ارائه می‌دهند. به طور کلی به واسطه کیفیت ساخت خوب تویوتا  و محبوبیت کمری معمولا خرید آن‌ها پیشنهاد می‌شود البته که حین خرید بین انتخاب گزینه مناسب بین نسخه‌های موجود در بازار دقت بالا و اطلاعات کافی شما از تفاوت تیپ‌ها لازم است.   

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

عنوان : کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم ، فیس لیفت آن و انواع تیپ‌هایشان  با تمام جزئیات

 

تویوتا کمریسدان ساخت تویوتای ژاپنی است که در نسل‌های مختلفی تا به حال به بازار جهانی عرضه‌شده است. در ایران سه نسل آن با تیپ‌های مختلفی به فروش می‌رسد که استقبال زیادی بین مردم داشته‌و جزو سدان‌های محبوب می‌باشد. نسل هفتم کمری در دو نسخه اصلی و فیس لیفت و در تیپ‌های مختلف با سیستم‌های فنی متفاوت به فروش می‌رسد و هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا کمری

کمری از سال 1983 به لیست محصولات تویوتا اضافه شد. این خودرو به یکی از محبوب‌ترین  سدان‌ها تبدیل شد و با وجود اینکه چهار نسل اول آن را در بازار ایران نداریم اما اگر فیلم‌های آمریکایی را دیده‌باشید بی‌شک انواع آن را می‌شناسید چرا که از خودروهای پرفروش در آمریکا می‌باشد. بین 1983 تا 1997 نسل‌های تولیدشده ظاهری نسبتا ساده داشتند و در تیپ‌های مختلفی به بازار رسیدند.

نسل پنجم اولین نسلی بود که در سه تیپ مختلف وارد ایران شد و با ظاهر و کابین ساده و امکانات محدودش خیلی غوغا به پا نکرد. نسل ششم با ظاهری متحول‌شده و جذاب و عملکرد خوب فنی خیلی زود در دل مردم جا باز کرد و توانست فروش بسیار گسترده‌ای داشته‌باشد و افراد زیادی را به خود جلب کند.

نسل هفتم کمری

نسل هفتم کمری خیلی بی سر و صدا به بازار عرضه شد. این خودرو که از سال 2012 به فروش می‌رسد  اصلاحاتی را در بخش فنی خودش نسبت به نسل قبلی دارد. از نظر ظاهری، با توجه به تحول خوب نسل ششم و طراحی ظاهری جذاب آن، توقع زیادی از نسل هفتم ایجادشده بود اما طبق  کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم  نه تنها پیشرفتی حاصل‌نشده بلکه پسرفت‌هایی هم دیده‌می‌شود.

نسل ششم همه پسند بود و قشر زیادی را به خود جلب کرد اما نسل جدید طراحی محافظه کارانه‌ای دارد. البته ظاهر آن زیبا و هماهنگ است اما در مقایسه با نسل قبل ایراداتی به آن وارد می‌شود. در کابین اما بهبودهایی به چشم می‌خورد که فضا را جذاب‌تر کرده‌و امکانات رفاهی هم نسبت به قبل متنوع‌تر است، گرچه هنوز به پای رقبایش نمی‌رسد. در ایران نسل هفتم در دو نسخه‌ی لو آپشن یا GL و فول آپشن یا GLX به فروش می‌رسد.

فیس لیفت نسل هفتم

با توجه به انتقادات واردشده به طراحی ظاهری، تویوتا فیس لیفتی را ارائه داد که تغییراتش به قدری زیاد بود که می‌توان آن را نسلی جدید در نظر گرفت. کمری فیس لیفت در سال‌های 2015 و 2016 در ایران و عمدتا در نسخه‌های هیبریدی به فروش رسید که به واسطه ظاهر جوان‌پسندترش و عملکرد فنی مناسب خیلی خوب مورد استقبال قرار گرفت. امکانات رفاهی هم در این نمونه‌ی جدید وضع بهتری دارد و راحت‌تر می‌تواند رقابت کند. در ادامه به بررسی هر بخش و مقایسه نسخه‌های موجود با هم خواهیم پرداخت.

کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم ، فیس لیفت آن و انواع تیپ‌هایشان

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم

 

امکانات و تجهیزات خودرو   تویوتا کمری نسل هفتم

 کمری نسل 7 نسبت به نسل قبل خود که محدودیت‌هایی را از لحاظ آپشن داشت بهتر عمل می‌کند ولی هنوز هم رقبایی دارد که لیست تجهیزاتشان بسیار متنوع‌تر است. این خودرو در دو نمونه GLیا لو آپشن و GLX یا فول آپشن در بازار به فروش می‌رسد.

شیشه بالابرهای برقی، آینه‌های جانبی برقی، سانروف دو حالته، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، سیستم صوتی JBL با 10 بلندگو، مانیتور و دکمه‌های روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب و سنسورهای پارک   امکاناتی هستند که در تیپ فول کمری یعنی GLX قابل مشاهده اند.  نسخه‌های فیس لیفت هم در دو تیپ LE و XLE وارد بازار ایران که اکثر نمونه‌ها تیپ‌های XLE یا فول آپشن هستند و با لیستی نسبتا طولانی‌تر می‌توانند خریدارانشان را راضی نگه دارند.

تویوتا کمری موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه آسیا انکپ شده‌است و ایمنی بالایی در تصادفات دارد. این ایمنی توسط ایربگ‌ها، سیستم‌های کمک راننده، سنسور جلو و عقب، بدنه با استحکام قابل قبول، کمربندهای پیش‌کشنده و... تامین می‌شود. نمونه‌های فیس لیفت نیز با وجود امکانات متنوع‌تر و رادارهای بیشتر امنیت بسیار خوبی را برای سرنشینان ایجاد می‌کنند و امنیتی 5 ستاره دارند.

در جدول زیر تجهیزات این نسخه‌ها را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم مشاهده می‌کنید. تفاوت نسخه‌های GL و GLX دریک ستون مشخص‌شده است.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا   کمری 2012

تویوتا   کمری 2016

نوع جعبه دنده

اتوماتیک – 6 دنده جلو

اتوماتیک – 6 دنده جلو

سیستم آینه ها

آینه عقب الکتروکرومیک (فول) - تنظیم برقی به همراه راهنمای LED

آینه عقب الکتروکرومیک   - تنظیم برقی آینه جانبی به همراه راهنمای LED– آینه‌های جانبی با گرمکن

سنسورهای پیش فعال

  سنسور جلو و عقب در نسخه‌های فول  

  سنسور جلو و عقب - سنسور فشار باد تایر

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)

کنترل پایداری (VSC)– سیستم  TRC در نسخه‌های فول

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)

کنترل پایداری (VSC)– سیستم  TRC– سیستم کنترل کشش

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب  

شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب  - پرده برقی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  6  اسپیکر (10 اسپیکر در فول)  – قابلیت پشتیبانی از  CD - MP3

پشتیبانی از  USB ، AUX ، iPod Cable (فول)

سیستم صوتی مجهز به  6  اسپیکر - هندزفری - تشخیص صدا – قابلیت پشتیبانی از Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUX - Entune Audio Plus

سیستم مولتی مدیا

دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده  - مانیتور 6.1 اینچی لمسی (فول)

مانیتور 7 اینچی لمسی – نویگیشن – دوربین عقب

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری

+  جانبی – پرده‌ای – زانویی راننده در فول

مجموعا 7  عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری -  جانبی – پرده‌ای – زانویی راننده  

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  دستی / کنترل اتوماتیک در نسخه‌های فول  - دریچه تهویه عقب

دارای سیستم تهویه مطبوع  با کنترل اتوماتیک دوگانه  - دریچه تهویه عقب  

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو  هالوژنی - مه‌شکن جلو  

چراغ‌های جلو  هالوژنی - مه‌شکن جلو  

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED طیفی به همراه مه شکن

چراغ‌های LED طیفی به همراه مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم دستی 6 حالته صندلی راننده و 4 حالته صندلی سرنشین کناری – دارای روکش چرم – پشت سری‌های فعال

تنظیم برقی 8 حالته صندلی راننده ، تنظیم برقی گودی کمر و تنظیم ارتفاع صندلی در فول

تنظیم برقی 8 حالته صندلی راننده  و 4 حالته صندلی سرنشین کناری - تنظیم دستی گودی کمر و تنظیم ارتفاع صندلی – روکش چرم – خروجی 12 ولت

سیستم صندلی های عقب

قابلیت تاشوندگی - روکش چرم -  دارای سیستم اتصال آسان صندلی کودک ISOFIX

قابلیت تاشوندگی - روکش چرم -  دارای سیستم اتصال آسان صندلی کودک ISOFIX

داشبرد

دارد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی  

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی – اسمارت استاپ

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب و کروز کنترل در فول

سنسور جلو و عقب – دوربین عقب - کروز کنترل  - رانندگی 3 حالته (EV، اکو و نرمال) - اسمارت استاپ (توقف خودرو هنگام فشردن همزمان پدال گاز و ترمز) – رادارهای بین خطور و رادار نقطه کور (فول)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

قدرت کمکی هیدرولیکی حساس به سرعت - سنسور گردش فرمان

قدرت کمکی برقی حساس به سرعت - سنسور گردش فرمان

نوع غربیلک

غربیلک فرمان 4 شاخه  به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت    

فرمان 3 شاخه دارای روکش چرم  و دکمه‌های کنترلی  در فول

غربیلک فرمان 3 شاخه دارای روکش چرم  - مجهز به دکمه‌های کنترلی   

کروز کنترل

در نسخه‌های فول دارد

  دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم کلید هوشمند ضد سرقت -  دارای قفل مرکزی با ریموت کنترل   -  کمربندهای پیش کشنده – ورورد بدون کلید و استارت دکمه‌ای (فول)

دارای سیستم کلید هوشمند ضد سرقت -  دارای قفل مرکزی با ریموت کنترل   -  کمربندهای پیش کشنده – ورورد بدون کلید و استارت دکمه‌ای  

سیستم سقف

در نسخه‌های فول به صورت سفارشی دراد

دارد

 کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم ، فیس لیفت آن و انواع تیپ‌هایشان

آپشن‌ها و تجهیزات کمری ایکس وی 50

 

 

 

مشخصات فنی این خودرو

خودروهای فیس قدیم نسل هفت همگی بنزین سوز و مجهز به پیشرانه 4 سیلندر هستند. نمونه‌های فیس لیفت اکثرا سیستم هیبریدی دارند اما تعدادی محدود از نمونه‌های بنزینی نیز در بازار ایران موجود هست. به طور کلی عملکرد فنی نسبت به نسل‌های گذشته بهتر است و در ادامه به نوبت هر سیستم را بررسی خواهیم کرد.

فیس اصلی

  هر دو تیپ به موتوری 4 سیلندر و تنفس طبیعی مجهز هستند. با این موتور که حجمی 2.5 لیتری دارد امکان تولید قدرتی معادل  181 اسب بخار و حداکثر گشتاوری معادل 235 نیوتون متر گشتاور مهیا می‌شود. در نمونه‌های فول آپشن به واسطه وجود یک لوله اگزوز بیشتر قدرت تولیدی موتور بیشتر هم می‌شود. نیروی تولیدی توسط جعبه‌ دنده‌ای 6 سرعته و اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودر تویوتا کمری نسل هفتم حداکثر سرعت قابل تجربه 195 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد چیزی حدود 9.3 ثانیه گزارش می‌شود. در این نمونه مصرف سوخت نیز در خیابان‌های شهری 10.9 لیتر و در مسیرهای جاده‌ای 6  لیتر در هر 100 کیلومتر است که مصرف سوخت ترکیبی را به حدود  7.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند.

فیس لیفت

نمونه‌های بنزینی فیس لیفت که تعداد محدودی هم دارند، از سیستم فنی نسبتا مشابهی با فیس قدیم بهره می‌برند و تنها جعبه دنده آن‌ها تیپ ترونیک است که عملکرد هماهنگ‌تر و بهتری را ایجاد می‌کند.

خودروهای هیبریدی اما در کاپوت خود از دو پیشرانه برقی 650 ولتی و بنزینی 4 سیلندر 2.5 لیتری به طور ترکیبی بهره می‌برند که توان خروجی مشترک آن‌ها به چرخ‌ها منتقل می‌شود. نمونه‌های هیبریدی به دلیل پیشرانه برقی حدود 100 کیلوگرم از نسخه‌های بنزینی سنگین‌تر هستند. این دو موتور در مجموع 203 اسب بخار قدرت و حداکثر 213 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کنند.

نیروی تولیدی از طریق گیربکس 6 سرعته و از نوع E-CVT به چرخ‌های جلو می‌رسد. کمری هیبرید با این سیستم شتاب صفر تا صدی حدود 7.8 ثانیه‌ای را تجربه می‌کند که رقم خوبی برای این سدان خانوادگی محسوب می‌شود. مصرف سوخت خودروهای هیبریدی بسیار کم‌تر از نمونه‌های دیگر است. کمری‌ هم در خیابان‌های شهری به 5.5 لیتر بنزین و در جاده‌ها به 6 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر نیاز دارد. (به دلیل استفاده از موتور برقی در سرعت‌های پایین، مصرف سوخت شهری کمتر از جاده‌ای است.)

تجربه رانندگی

با توجه به مطالب گفته‌شده و اطلاعات جدول این موارد که شتاب و مصرف سوخت در نمونه‌های هیبریدی وضع بهتری دارد به راحتی قابل درک است. موتور همه تیپ‌ها قدرت مناسبی دارند و بدون سر و صدا فعالیت می‌کنند.  گیربکس هم که نسبت به نسل‌های قبلی بهبودیافته، عملکرد فنی و هماهنگی را بهبود می‌بخشد و تاخیر خاصی در شروع حرکت ندارد. این مورد به دلیل استفاده از موتور هیبریدی و گشتاور بالای آن در دورهای پایین نیز می‌باشد.

از کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم  در می‌یابیم که با کمری هیبرید سواری نرم، هندلینگ مناسب و ترمزگیری خوب و قابل اطمینان تجربه می‌شود و معمولا خریداران ایراد خاصی به عملکرد فنی نمی‌گیرند. وجود سیستم‌های کمک رانندگی و پایداری هم در بهبود رانندگی تاثیر دارند. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌‌‌ها را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

   کمری نسل هفتم 2012

   کمری نسل هفتم فیس لیفت

نوع بدنه

D Segment

D Segment

حجم موتور

2494 سی سی

2494 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

هیبریدی

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

4

تعداد سوپاپ ها

16

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

203 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه (مجموع دو پیشرانه)

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

235 نیوتون متر در 4100 دور در دقیقه

213 نیوتون متر در 4800 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

انژکتور چند نقطه ای

ظرفیت باک

70 لیتر بنزین

65 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک – 6 دنده جلو

اتوماتیک eCVT– 6 دنده جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو  و عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

دیسکی تهویه شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده با هوا

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو 

مک فرسون مستقل برای هر چرخ

سیستم مستقل مک فرسون

تعلیق عقب

مولتی لینک

مولتی لینک

حداکثر سرعت

195 کیلومتر بر ساعت

195 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

9 ثانیه

7.8 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

7.8 لیتر در 100 کیلومتر

 5.7 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

یورو 6

 کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم از نظر فنی

کارشناسی خودر تویوتا کمری نسل هفتم از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

تویوتا در نسل ششم کمری طراحی‌ای را ارائه داد که پس از گذشت این همه سال هنوز هم دوست‌داشتنی و جذاب است. با وجود آن طراحی آیرودینامیک و مهندسی‌شده، توقع می‌رفت ظاهری بسیار خاص‌تر را از نسل هفتم شاهد باشیم اما طبق نظرات نسل هفتم مقبول و هماهنگ  هست اما زیبا و جوان پسند نمی‌باشد که خودش پس‌رفت محسوب می‌شود.

در نمای جلو دو چراغ که در آن از خطوط شکسته استفاده می‌شود، وجود دارد. جلو پنجره طراحی مشبکی دارد و لوگوی تویوتا را در بخش بالایی خود در قابی هم رنگ بدنه جای می‌دهد. سپر خودرو خیلی برآمده نیست. در میانش هواکشی بزرگ و مشکی رنگ قرارگرفته که با خطوط هم رنگ بدنه و کرومی از سادگی خارج می‌شود. در اطراف سپر (در نسخه‌های فول آپشن) دو مه شکن در قابی مشکی جای گرفتند.

 مطابق کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم  در این خودرو از خطوط و برجستگی‌های تیزتری استفاده می‌شود که اگر سال ساخت خودرو قدیمی‌تر بود بیشتر از آن تعریف میشد  ولی این سبک در 2012 کمی تکراری‌شده بود.

نمای جانب

نمای جانبی هارمونیک است اما طراحی جعبه‌ای آن کمی قدیمی است. در این نما خطی ممتد از چراغ‌های عقب به سمت جلو کشیده‌شده و از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد. برجستگی‌ای دیگر هم پایین درب‌ها وجود دارد. رینگ‌ها فرم خوبی دارند که در نمونه‌های لوآپشن فولادی و در نمونه‌های فول آپشن آلومینیومی هستند.

نمای عقب

نمای عقب ظاهر خوبی دارد و در طراحی آن بهتر عمل‌شده است.  چراغ‌ها دو تکه هستند و شاید گرافیکشان خیلی خاص نباشد اما می‌توان آن‌ها را قابل قبول دانست. دو چراغ با نواری پهن که لوگوی تویوتا را میان خود دارد به هم مرتبط شدند. پایین این نوار در قسمتی کمی فرورفته پلاک نسبت می‌شود. سپر عقب مانند سپر جلو زیبایی را بیشتر می‌کند و برجستگی‌هایش مناسب است. لوله اگزوزی دایره‌ای شکل نیز که از پشت مشخص است چهره را بهبود می‌بخشد.

نسخه فیس لیفت

شاید آن جسارتی که از نسل هفتم توقع می‌رفت را تا حد خوبی در فیس لیفت آن مشاهده کنیم چرا که خودرو را بسیار بیشتر باب میل جوانان کرده‌اند. این نسخه به واسطه تفاوت‌هایش حتی می‌توانست نسلی جدید در نظر گرفته شود. در نمای جلو اولین چیزی که به چشم می‌اید هواکش خیلی بزرگ و در امتداد جلو پنجره است که طراحی‌ای مشبک دارد. جلو پنجره بین چراغ‌ها هم با لوگوی تویوتا در وسط و خطی پهن و کرومی تزئین می‌شود. در بخش سپر مه شکن‌ها به فرمی هلالی و خاص‌تر تعبیه‌ شده‌اند.

استفاده از برجستگی‌ها و خطوط طبق کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم با ظرافت و دقت بیشتری انجام‌شده است. در نمای جانب رینگ‌ها 1 اینچ بزرگ‌تر هستند که به خوبی فضای گلگیر را پر می‌کنند و هماهنگی بهتری دارند. قاب شیشه‌ها کرومی است و نمای لوکس‌تری به خودرو می‌بخشد. در نمای عقب گرافیک چراغ‌ها به کلی متفاوت است و با گوشه‌های تیز نمای سنگین‌تری دارد. باله‌ای روی درب صندوق تعبیه‌شده که لوگوی تویوتا در میانش قرار می‌گیرد.

چراغ‌های عقب با نواری کرومی به هم متصل می‌شوند که فضایی را در زیر خود برای نصب پلاک ایجاد می‌کند. سپر کماکان زیباست و از بخشی مشکی و پلاستیکی در پایینش استفاده می‌شود که ظاهر را اسپرت‌تر می‌کند. در این بخش‌ هم از برجستگی‌ها در اطراف چراغ‌ها و سپر به شکل بهتری استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است نمونه‌های هیبریدی و بنزینی از لحاظ ظاهری تفاوتی با هم ندارند و تنها در نمونه‌های هیبریدی نوشته‌ی هیبرید آبی رنگ در بخش عقب خودرو به چشم می‌خورد و همچنین رنگ لوگوی تویوتا به رنگ آبی درآمده است تا نشانی بر هیبریدی بودن خودرو باشد. در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا کمری  و فیس لیفت آن  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

تویوتا کمری نسل هفتم

تویوتا کمری نسل هفتم 216

نوع بدنه

سدان متوسط

سدان متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل پنجم (XV50)

نسل پنجم (XV50) - فیس لیفت

وزن خالص

 1465 کیلوگرم 

 1495 کیلوگرم 

طول

4815 میلی متر

4805 میلی متر

عرض

1825 میلی متر

1825 میلی متر

ارتفاع

1470 میلی متر

1470 میلی متر

فاصله محورها

2775 میلی متر

2775 میلی متر

تعداد سرنشین

5

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

 (فولادی)215/60R16

رینگ آلومینیومی در GLX

215/55R17

 کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم

ظاهر خودروی تویوتا کمری نسل هفتم

کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم ، فیس لیفت آن و انواع تیپ‌هایشان

نمای عقب نسخه 2012 کمری

کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم  فیس لیفت

کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم فیس لیفت

کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم  فیس لیفت

تغییرات نسخه فیس لیفت کمری

 

کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم از نظر طراحی داخلی

کابین تویوتا از بخش‌هایی است که پیشرفت و بهبود در طراحی آن کاملا به چشم می‌آید. در این کابین معمولا از تریمی دو رنگ استفاده می‌شود که یا طوسی مشکی و یا کرم مشکی می‌باشد. در نسخه‌های فول آپشن از بخش‌های چوبی در دستگیره‌ها، لیور دنده ، داشبورد و... استفاده می‌شود که چهره نهایی را بهبود می‌بخشد. کیفیت متریال مورد استفاده و مونتاژ قطعات نیز مثل همیشه باکیفیت است.

کنسول میانی کمی انحنا دارد و در آن ابتدا در قسمتی فرورفته نمایشگری اطلاعاتی همچون ساعت و... را نمایش می‌دهد. پایین‌تر دو دریچه هوایی مستطیلی حضور دارد. سیستم صوتی و مولتی مدیا پایین‌تر قرار می‌گیرد که در نسخه‌های لوآپشن سیستمی ساده دارد ولی در فول آپشن‌ها مانیتوری لمسی دارد که در اطرافش دکمه‌های تنظیماتی قرار می‌گیرند. در بخش پایین‌تر سیستم تهویه مطبوع قرارگرفته است این سیستم هم وابسته به تیپ خودرو تنظیماتی دستی یا اتومات دارد. در کل این بخش کلیدها طبق قواعد دایره و مربع در کنار هم چیدمان نسبتا قابل قبولی را به نمایش گذاشته‌اند.

فرمان خودرو در تیپ‌های GLچهار شاخه است و طراحی ساده دارد و روکش چرم و دکمه‌های کنترلی برای آن استفاده نمی‌شود. در سایر تیپ‌ها اما غربیلک سه شاخه و اسپرت می‌باشد و روی آن دکمه‌های کنترلی سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل علاوه بر لوگوی تویوتا به چشم می‌خورد.  با توجه به کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم پنل کیلومتر شمار نیز از سه دایره به همراه نمایشگری کوچک در بخش پایینیشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است.

به طور کلی آرگونومی کابین کاملا عالی رعایت‌شده است و با   فاصله محوری مناسب خودرو فضای جاداری در اختیار سرنشینان می‌باشد و با وجود صندلی‌های راحت، سفری دل چسب برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

نسخه‌های فیس لیفت

در این نسخه اصلاحات مثبت اما محدودی در کابین شکل‌گرفته است. یکی از آن‌ها   بزرگ‌تر شدن مانتیور لمسی و چینش بهتر دکمه‌های اطراف آن می‌باشد. پنل کیلومتر شمار از دو دایره  عقربه‌ای و نمایشگری بزرگ‌تر و دیجیتالی در میانشان تشکیل می‌شود. نسخه‌های هیبریدی و بنزینی هم طراحی مشابه دارند اما به دلیل اطلاعات فنی مختلف، سبک پنل کیلومترشمار آن‌ها با هم متفاوت است.

 طراحی داخلی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم تیپ gl

طراحی داخلی خوردو  تویوتا کمری نسل هفتم تیپ GL

طراحی داخلی تویوتنا کمری 2012

کابین کمری 2012 تیپ‌های فول آپشن

طراحی داخلی تویوتا کمری فیس لیفت هیبریدی

فضای داخلی نسخه‌های هیبریدی فیس لیفت کمری

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا کمری  2012 و 2016 آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • مواد مصرفی با کیفیت در کابین
  • ساخت با کیفیت ژاپنی‌ها
  • هزینه نگه داری پایین و استهلاک کم
  • کابین جذاب و بی صدا حتی در سرعت های بالا
  • هماهنگی خوب موتور با گیربکس
  • ظاهر جذاب در نمونه فیس لیفت

معایب :

  • طراحی معمولی نسخه 2012
  • قیمت بالا  نسبت به رقبا
  • امکانات رفاهی محدود نسبت به رقبا در نسخه‌های لو آپشن
  • امکان زیاد خرابی پیشرانه‌های هیبریدی در نسخه‌های کارکرده

 

تویوتا کمری بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  خودروهای تویوتا معمولا کیفیت خوب و استهلاک خیلی کمتری نسبت به خودروهای کره‌ای و چینی و... دارند و به همین دلیل کاهش قیمت آن‌ها پس از گذشت سال‌ها و در نمونه‌های کارکرده کمتر است  و این به دلیل حفظ کیفیت آن‌ها می‌باشد.

در هر حالت کمری سدان نسل هفتم سالهاست در ایران به فروش می‌رسد و حین خرید آن‌ها لازم است به سلامت تمامی قسمت‌ها و قیمت گذاری صحیح با توجه به وضعیت خودرو دقت ویژه‌ای داشته‌باشید. این موضوع در خرید خودروهای هیبریدی اهمیت بیشتری دارد چرا که پیشرانه برقی و باتری و سایر بخش‌های آن‌ها پس از گذشت چند سال احتمال خرابی بیشتری نسبت به پیشرانه و سیستم‌های بنزینی دارد و حتما باید سلامت آن‌ها قبل از خرید توسط کارشناسی متخصص بررسی شود.

در بازار کمری نسل هفت دو مدل فیس قدیم و فیس لیفت دارد که هر کدام از نظر امکانات رفاهی به حداقل دو تیپ لوآپشن و فول آپشن تقسیم می‌شوند و از نظر سیستم فنی هم فیس لیفت‌ها دو نوع هیبریدی و بنزینی دارند. این تنوع، مطالعه و آشنایی شما قبل از انتخاب را لازم می‌دارد تا بتوانید طبق نظر کارشناسان و منتقدان، مناسب‌ترین گزینه را با توجه به بودجه مالی و خواسته‌هایتان انتخاب کنید.

از لحاظ ظاهری و امکانات رفاهی نسخه فیس لیفت وضع بهتری دارد، کابینش تفاوت زیادی ندارد ولی نسخه‌های هیبریدی امکان خرابی و نیاز به سرویس و تعمیر بیشتری از نسخه‌های بنزینی دارد البته که مصرف سوخت و عملکردش بهتر است. انتخاب نهایی به سلیقه شما برمی‌گردد.

کارشناسی خودرو  تویوتا کمری نسل هفتم ، فیس لیفت آن و انواع تیپ‌هایشان

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم

 

رقیبان خودرو تویوتا کمری   

طبق کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم و سایر خودروهای بازار ایران، با سه نسخه مختلف طرف هستیم. نمونه‌های 2012 تا 2014 در بازار رقبایی همچون  هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و هوندا آکورد دارند. کمری ژاپنی کیفیت ساخت بالاتر، سواری بهتر و موتوری قوی‌تر دارد اما از لحاظ امکانات رفاهی از رقیبانش جا می‌ماند. در این کلاس آکورد و تیانا طراحی لوکس‌تری دارند.

از لحاظ قیمتی نیز کمری گران‌تر از رقبای سطح بالاتری همچون هیوندای گرنجور و یا کیا کادنزا می‌باشد که موتورهای 6 سیلندر و پرقدرت دارند و انبوهی از امکانات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. شاید ارزش خرید کمری مخصوصا در نسخه‌های لو آپشنش نسبت به قیمت گزافش خیلی زیاد نباشد اما کیفیت آن قابل اطمینان است.

فیس لیفت‌ها

کمری‌های بنزینی فیس لیفت با هیوندای سوناتا LF، کیا اپتیما و هوندا آکورد رقابت می‌کنند که سواری نرم‌تر، کیفیت بالاتر و استهلاک کمتری دارند اما به دلیل عرضه محدود بازارشان خیلی رونق ندارد و خریداران را به سمت رقبا یا حداقل نسخه هیبریدی سوق می‌دهد.

نمونه‌های فیس لیفت هیبریدی رقبایی همچون هیوندای سوناتا LF هیبریدی را پیش روی خود دارند که سوناتا با آپشن‌های متنوع‌ترش در نسخه‌های فول و کابین لوکس‌تر وارد رقابت می‌شود. البته که شتاب کمری و کیفیت آن بهتر است. از لحاظ ظاهری هر دو خودرو جذاب  هستند و انتخاب بین آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا کمری نسل هفتم و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودرو در نمونه‌های فول آپشن ارزش خرید بالاتری دارند. نمونه‌های هیبریدی هم اگر سالم باشند، مصرف کم و قدرت مناسبی ارائه می‌دهند. به طور کلی به واسطه کیفیت ساخت خوب تویوتا  و محبوبیت کمری معمولا خرید آن‌ها پیشنهاد می‌شود البته که حین خرید بین انتخاب گزینه مناسب بین نسخه‌های موجود در بازار دقت بالا و اطلاعات کافی شما از تفاوت تیپ‌ها لازم است.   

درخواست سریع کارشناس خودرو