برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین با تمام جزئیات

تویوتا هایلوکس تک کابین از محصولات کمپانی تویوتا ژاپنی است که از زمان گذشته تا به امروز به عنوان خودرویی سرسخت شناخته‌می‌شود. سری تویوتا هایلوکس شهرت خوبی در بازار فروش پیدا کرد و نسل‌ها و تیپ‌های مختلفی از آن تا به امروز تولیدشده است. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

 

تویوتا هایلوکس تک کابین از محصولات کمپانی تویوتا ژاپنی است که از زمان گذشته تا به امروز به عنوان خودرویی سرسخت شناخته‌می‌شود. سری تویوتا هایلوکس شهرت خوبی در بازار فروش پیدا کرد و نسل‌ها و تیپ‌های مختلفی از آن تا به امروز تولیدشده است. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابیندر قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس از سری محصولات تویوتا است که شاید از همان اول کسی تصور نمی‌کرد یک وانت کار و تجاری بتواند به این موفقیت برسد و با ظاهری زیبا یکی از تصاویر برند تویوتا شود. شروع عرضه پیکاپ هایلوکس از سال 1968 با نسل اول آن آغاز شد و تا به امروز 8 نسل مختلف از آن روانه بازارشده است که پیشرفت مخصوصا در بخش طراحی ظاهری در آن‌ها کاملا محسوس می‌باشد.

این خوردوی سرسخت و قدرتمند محصولی کارآمد و کاربردی حتی برای استفاده شخصی می‌باشد و سازگاری خوبی با شرایط دشوار دارد. هایلوکس برای کشورهایی با جاده‌های ناهموار یا آب و هوای خشک و خشن مثل استرالیا، آفریقا و خاورمیانه همیشه گزینه مناسبی بوده‌است.

نسل هفتم

در ایران از گذشته نسل‌های مختلفی از این محصول واردشده است و در بازار شاهد تعداد محدودی از هر نسل هستیم. البته سه نسل آخر یعنی نسل ششم، هفتم و هشتم واردات بیشتری داشتند. در مصارف نظامی و دولتی استفاده از انواع هایلوکس شایع است و واردات بیشتر آن به همین سبب بوده است. در حال حاضر بیشتر در بازار با نسل هفتم این پیکاپ رو به رو می‌شویم که عمده بررسی این مقاله پیرامون همین نسخه است.

هایلوکس نسل هفتم ساختاری مشابه با تویوتا فورچونر دارد و در سه تیپ در بازار جهانی عرضه می‌شود. این مدل اولین نسلی است که دیگر در ژاپن تولید نمیشد و جهت کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده خط تولید هایلوکس به کشورهای در حال توسعه مانند تایلند، آفریقای جنوبی و آرژانتین منتقل شد. البته تولیدات این نسل در کشورهای پاکستان، مالزی و ونزوئلا نیز انجام گرفت.

کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین

 

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین

امکانات رفاهی این خودرو لیست خیلی متنوعی نسبت به توقعات ندارد و از تجهیزات به روز و خاص خودروهای جدید بی بهره است. حتی در نسخه‌های آخر و به روز هم که هم سطح شاسی بلندها قرار می‌گیرند امکانات رفاهی خیلی متنوع نیست و حتی از انواع سیستم‌های کنترل و پایداری هم خبری نیست.

از امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا سولارا می توان به دو کیسه هوایی، سیستم ترمز ضد قفل، تنظیم دستی صندلی‌ها، سیستم تهویه مطبوع دستی، چراغ‌های مه شکن جلو و... اشاره کرد. از لحاظ ایمنی کیفیت بدنه و مونتاژ مناسب است و در حد یک وانت سطح قابل قبولی دارد.

  در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابینمشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا  هایلوکس تک کابین

نوع جعبه دنده

گیبرکس دستی – 5 سرعته

سیستم آینه ها

دارای تنظیم برقی آینه‌ها

سنسورهای پیش فعال

-

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)  

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی  

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  4 اسپیکر  - رادیو - CD

سیستم مولتی مدیا

مانتیور ( سفارشی)

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری   

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  دستی

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو هالوژن  -    چراغ دید در روز

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب ال ای دی

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم  دستی صندل‌‌ها – دارای روکش پارچه‌ای

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS  

سیستمهای کمک رانندگی

-

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  هیدرولیک

نوع غربیلک

فرمان چهار شاخه  

کروز کنترل

ندارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایمبولایزر  -  مجهز به قفل مرکزی همراه با ریموت 

سیستم سقف

بدون سانروف

 

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودروی دو دیفرانسل در زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ای 2.7 لیتری بهره می‌برد که همان پیشرانه نسل ششم می‌باشد اما بهبودهایی در آن صورت گرفته‌است. با این موتور امکان تولید 158 اسب بخار توان خروجی و حداکثر گشتاور 241 نیوتون متر مهیا می‌شود. نیروی تولیدشده توسط جعبه‌ دنده‌ای دستی و 5 سرعته به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.

با توجه به کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین  امکان تجربه سرعت نهایتا 170 کیلومتر بر ساعت وجود دارد و شتاب صفر تا صد  حدود 15 ثانیه می‌باشد. مصرف سوخت نیز که امری مهم در تولید و خرید خودروها تلقی می‌شود، در مسافت‌های شهری 13.7 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 9.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است. به این ترتیب سیکل ترکیبی مصرف سوخت به 11 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می‌رسد.

تویوتا این سری محصولات را برای استفاده در شرایط نسبتا دشوار و جاده‌های ناهموار آماده کرده است اگرچه با توجه به سایز خودرو و مشخصات فنی آن اگر از سیستم‌های کمک رانندگی و کنترل بیشتری استفاده‌شده بود، کیفیت رانندگی خیلی بهتر بود. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌ را مشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

هایلوکس تک کابین

نوع بدنه

وانت / پیکاب

حجم موتور

2694  سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دو دیفرانسیل

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

158 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

241 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

76 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

دستی - 5 دنده  جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

کاسه ای

تعلیق جلو

جناغی دوبل

تعلیق عقب

فنر شمش

حداکثر سرعت

170 کیلومتر در ساعت

شتاب 0 الی 100

15 ثانیه

مصرف سوخت داخل شهر

13.7 لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

9.5 لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف ترکیبی بنزین

11 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 4

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین  از نظر فنی

کارشناسی خودر تویوتا هایلوکس تک کابین از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

طراحی نسل هفتم به شکلی است که گویی فیس لیفتی روی نسل ششم انجام‌شده است.نسل هفتم تویوتا هایلوکس بیش از آن‌که یک پیکاپ باشد، یک شاسی‌بلند ترکیبی محسوب می‌شد.

در نمای جلو دو چراغ با گوشه‌های کشیده حضور دارند. بین آن‌ها جلوپنجره‌ای نسبتا بزرگ قرار می‌گیرد که لوگوی تویوتا را در میان خود جای می‌دهد و با خطوطی پهن تزئین‌شده است. روی سپر جلو هواکشی مستطیلی جای‌گرفته که رویش پلاک نصب می‌شود و در اطراف دو مه شکن دایره‌ای در قابی تو رفته قرار دارند. برجستگی‌هایی که در این نما حضور دارد چهره را جذاب‌تر می‌کنند.

نمای جانب و عقب

در نمای جانب در هایلوکس‌های تک کابین تنها یک در را شاهد هستیم که در بخش پایین آن برجستگی ممتد ایجادشده است. دستگیره ‌ها به رنگ فلزی هستند و قاب شیشه‌ها مشکی است. نمای عقب وانت در اطراف دو چراغ عمودی حضور دارند. سپر کمی برآمده است و در میانش پلاک نصب می‌شود.  البته با توجه به این موضوع که پیکاب هایلوکس برای کابردهای مخلتفی طراحی‌شده است، طبق کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین   ممکن است در نسخه‌های مختلف، تفاوت‌هایی با توجه به نیاز ایجادشده باشد.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا هایلوکس تک کابین را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

تویوتا هایلوکس تک کابین

نوع بدنه

وانت / پیکاپ

نسل (کد اتاق)

نسل هفتم  

وزن خالص

 1525 تا 1565 کیلوگرم 

طول

5255 میلی متر

عرض

1760 میلی متر

ارتفاع

1695 میلی متر

فاصله محورها

3085 میلی متر

تعداد سرنشین

2

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

۲۵۵/۷۰R15

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین

خودروی تویوتا هایلوکس تک کابین

 

کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین از نظر طراحی داخلی

همان طور که در ظاهر نسخه‌های موجود در بازار تفاوت‌هایی وجود دارد، این تفاوت‌ها در طراحی داخلی و اجزای آن نیز دیده‌می‌شود. برای مثال وجود مانیتور در لیست امکانات ارائه‌شده هایلوکس تک کابین نمی‌باشد ولی در بسیاری از خودروهای موجود در بازار این آپشن حضور دارد. فرمان 4 شاخه یا برخی سیستم‌های کمک رانندگی هم مواردی هستند که یا توسط اشخاص یا به شکل سفارشی ممکن است با آن مواجه شوید.

کابین این خودرو تریمی دو رنگ دارند که معمولا یا مشکی طوسی است یا مشکی قرمز. در داشبورد در بخش میانی ابتدا نمایشگری کوچک ساعت و.. را نمایش می‌دهد. پایین‌تر سیستم صوتی و مولتی مدیا می‌باشد که یا از مانیتوری لمسی تشکیل می‌شود و یا سیستمی صوتی و ساده‌تر و همراه با کلید دارد. پایین این بخش نیز دکمه‌ها و کلیدهای مربوط به تنظیمات سیستم تهویه مطبوع جای گرفتند. در اطراف نیز دریچه‌های هوایی ذوزنقه‌ای غیر متقارن را شاهد هستیم.

غربیلک فرمان سه شاخه است و معمولا تنها لوگوی تویوتا روی آن قرار می‌گیرد. پنل کیلومترشمار از سه دایره آنالوگ جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است. صندلی‌ها طبق کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین  فضای قابل قبولی برای سرنشینان خود دارند اما از امکانات به روز مثل تنظیم برقی و یا حتی روکش چرم بهره نبردند.

طراحی داخلی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین

طراحی داخلی خوردو  تویوتا هایلوکس تک کابین

طراحی داخلی تویوتا هایلوکس

کابین خودروی تویوتا هایلوکس

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا هایلوکس تک کابین آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی ظاهری خوب
  • پیشرانه با قدرت قابل قبول
  • ساخت با کیفیت ژاپنی‌ها

معایب :

  • تفاوت نسخه‌های موجود در بازار
  • قیمت بالاتر از ارزش خرید
  • فاقد سیستم‌های کنترل پایداری

 

تویوتا هایلوکس تک کابین بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. اولین نکته‌ای که لازم است حین خرید مد نظر قرار دهید تفاوت‌هایی می‌باشد که در نسخه‌های موجود در بازار وجود دارد. بهتر است تمام نمونه‌ها موجود را بررسی‌کرده و با توجه به قیمت، بهترین گزینه را برگزینید.

در خرید خودروهای کارکرده دقت زیادی لازم است مخصوصا خودروهای این کلاس که معمولا استهلاک بیشتری نسبت به یک خودروی شهری دارند و در جاده‌های بیشتری سواری داده‌اند. علاوه بر سلامت، قیمت گذاری آن‌ها نیز باید با کارشناسی انجام شود مخصوصا در رابطه با خودروی هایلوکس گزارش می‌شود معمولا قیمتی بیشتر از ارزش خرید دارد.

تویوتا هایلوکس خودرویی نیست که بتوان آن را لوکس نامید و تویوتا آن را برای استفاده‌های کاربردی طراحی کرده‌است اما در ایران به واسطه قیمت بالایش با آن مثل خودروهای لوکس برخورد می‌شود و خیلی‌ها اعتقاد دارند ارزش خرید ندارد. از لحاظ ظاهری نسل هفتم شرایط نسبتا خوبی دارد و اگر امکانات رفاهی آن بیشتر بود شرایط بهتر هم میشد.

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین

 

رقیبان خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین

طبق کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین  و با توجه به فعالیت ضعیف اکثر شرکت‌های واردکننده، تویوتا هایلوکس نسل هفتم در کشورمان بی‌رقیب بود و حتی امروزه نیز برتر از رقبای چینی تازه ‌وارد ظاهر می‌شود. با این وجود، ضعف سیستم‌های ایمنی، مشکل بزرگ نسل هفتم تویوتا هایلوکس است که موجب‌شده است تا تجهیزات این خودرو با برچسب قیمتی آن هم‌خوانی نداشته‌باشد.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  اگر با قیمت این خودرو مشکلی ندارید و توانستید نسخه‌ای سالم و کم کارکردتر از آن را در بازار پیدا کنید، می‌تواند همراه خوبی برایتان باشد. گرچه این خودرو سیستم‌های کنترل و پایداری ندارد اما به واسطه کیفیت ساخت خوب ژاپنی از بسیاری از وانت‌های موجود در بازار بهتر است.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

تویوتا هایلوکس تک کابین از محصولات کمپانی تویوتا ژاپنی است که از زمان گذشته تا به امروز به عنوان خودرویی سرسخت شناخته‌می‌شود. سری تویوتا هایلوکس شهرت خوبی در بازار فروش پیدا کرد و نسل‌ها و تیپ‌های مختلفی از آن تا به امروز تولیدشده است. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابیندر قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس از سری محصولات تویوتا است که شاید از همان اول کسی تصور نمی‌کرد یک وانت کار و تجاری بتواند به این موفقیت برسد و با ظاهری زیبا یکی از تصاویر برند تویوتا شود. شروع عرضه پیکاپ هایلوکس از سال 1968 با نسل اول آن آغاز شد و تا به امروز 8 نسل مختلف از آن روانه بازارشده است که پیشرفت مخصوصا در بخش طراحی ظاهری در آن‌ها کاملا محسوس می‌باشد.

این خوردوی سرسخت و قدرتمند محصولی کارآمد و کاربردی حتی برای استفاده شخصی می‌باشد و سازگاری خوبی با شرایط دشوار دارد. هایلوکس برای کشورهایی با جاده‌های ناهموار یا آب و هوای خشک و خشن مثل استرالیا، آفریقا و خاورمیانه همیشه گزینه مناسبی بوده‌است.

نسل هفتم

در ایران از گذشته نسل‌های مختلفی از این محصول واردشده است و در بازار شاهد تعداد محدودی از هر نسل هستیم. البته سه نسل آخر یعنی نسل ششم، هفتم و هشتم واردات بیشتری داشتند. در مصارف نظامی و دولتی استفاده از انواع هایلوکس شایع است و واردات بیشتر آن به همین سبب بوده است. در حال حاضر بیشتر در بازار با نسل هفتم این پیکاپ رو به رو می‌شویم که عمده بررسی این مقاله پیرامون همین نسخه است.

هایلوکس نسل هفتم ساختاری مشابه با تویوتا فورچونر دارد و در سه تیپ در بازار جهانی عرضه می‌شود. این مدل اولین نسلی است که دیگر در ژاپن تولید نمیشد و جهت کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده خط تولید هایلوکس به کشورهای در حال توسعه مانند تایلند، آفریقای جنوبی و آرژانتین منتقل شد. البته تولیدات این نسل در کشورهای پاکستان، مالزی و ونزوئلا نیز انجام گرفت.

کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین

 

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین

امکانات رفاهی این خودرو لیست خیلی متنوعی نسبت به توقعات ندارد و از تجهیزات به روز و خاص خودروهای جدید بی بهره است. حتی در نسخه‌های آخر و به روز هم که هم سطح شاسی بلندها قرار می‌گیرند امکانات رفاهی خیلی متنوع نیست و حتی از انواع سیستم‌های کنترل و پایداری هم خبری نیست.

از امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا سولارا می توان به دو کیسه هوایی، سیستم ترمز ضد قفل، تنظیم دستی صندلی‌ها، سیستم تهویه مطبوع دستی، چراغ‌های مه شکن جلو و... اشاره کرد. از لحاظ ایمنی کیفیت بدنه و مونتاژ مناسب است و در حد یک وانت سطح قابل قبولی دارد.

  در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابینمشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا  هایلوکس تک کابین

نوع جعبه دنده

گیبرکس دستی – 5 سرعته

سیستم آینه ها

دارای تنظیم برقی آینه‌ها

سنسورهای پیش فعال

-

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)  

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی  

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  4 اسپیکر  - رادیو - CD

سیستم مولتی مدیا

مانتیور ( سفارشی)

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری   

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  دستی

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو هالوژن  -    چراغ دید در روز

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب ال ای دی

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم  دستی صندل‌‌ها – دارای روکش پارچه‌ای

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS  

سیستمهای کمک رانندگی

-

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  هیدرولیک

نوع غربیلک

فرمان چهار شاخه  

کروز کنترل

ندارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایمبولایزر  -  مجهز به قفل مرکزی همراه با ریموت 

سیستم سقف

بدون سانروف

 

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودروی دو دیفرانسل در زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ای 2.7 لیتری بهره می‌برد که همان پیشرانه نسل ششم می‌باشد اما بهبودهایی در آن صورت گرفته‌است. با این موتور امکان تولید 158 اسب بخار توان خروجی و حداکثر گشتاور 241 نیوتون متر مهیا می‌شود. نیروی تولیدشده توسط جعبه‌ دنده‌ای دستی و 5 سرعته به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.

با توجه به کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین  امکان تجربه سرعت نهایتا 170 کیلومتر بر ساعت وجود دارد و شتاب صفر تا صد  حدود 15 ثانیه می‌باشد. مصرف سوخت نیز که امری مهم در تولید و خرید خودروها تلقی می‌شود، در مسافت‌های شهری 13.7 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 9.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است. به این ترتیب سیکل ترکیبی مصرف سوخت به 11 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می‌رسد.

تویوتا این سری محصولات را برای استفاده در شرایط نسبتا دشوار و جاده‌های ناهموار آماده کرده است اگرچه با توجه به سایز خودرو و مشخصات فنی آن اگر از سیستم‌های کمک رانندگی و کنترل بیشتری استفاده‌شده بود، کیفیت رانندگی خیلی بهتر بود. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌ را مشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

هایلوکس تک کابین

نوع بدنه

وانت / پیکاب

حجم موتور

2694  سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دو دیفرانسیل

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

158 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

241 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

76 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

دستی - 5 دنده  جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

کاسه ای

تعلیق جلو

جناغی دوبل

تعلیق عقب

فنر شمش

حداکثر سرعت

170 کیلومتر در ساعت

شتاب 0 الی 100

15 ثانیه

مصرف سوخت داخل شهر

13.7 لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

9.5 لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف ترکیبی بنزین

11 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 4

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین  از نظر فنی

کارشناسی خودر تویوتا هایلوکس تک کابین از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

طراحی نسل هفتم به شکلی است که گویی فیس لیفتی روی نسل ششم انجام‌شده است.نسل هفتم تویوتا هایلوکس بیش از آن‌که یک پیکاپ باشد، یک شاسی‌بلند ترکیبی محسوب می‌شد.

در نمای جلو دو چراغ با گوشه‌های کشیده حضور دارند. بین آن‌ها جلوپنجره‌ای نسبتا بزرگ قرار می‌گیرد که لوگوی تویوتا را در میان خود جای می‌دهد و با خطوطی پهن تزئین‌شده است. روی سپر جلو هواکشی مستطیلی جای‌گرفته که رویش پلاک نصب می‌شود و در اطراف دو مه شکن دایره‌ای در قابی تو رفته قرار دارند. برجستگی‌هایی که در این نما حضور دارد چهره را جذاب‌تر می‌کنند.

نمای جانب و عقب

در نمای جانب در هایلوکس‌های تک کابین تنها یک در را شاهد هستیم که در بخش پایین آن برجستگی ممتد ایجادشده است. دستگیره ‌ها به رنگ فلزی هستند و قاب شیشه‌ها مشکی است. نمای عقب وانت در اطراف دو چراغ عمودی حضور دارند. سپر کمی برآمده است و در میانش پلاک نصب می‌شود.  البته با توجه به این موضوع که پیکاب هایلوکس برای کابردهای مخلتفی طراحی‌شده است، طبق کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین   ممکن است در نسخه‌های مختلف، تفاوت‌هایی با توجه به نیاز ایجادشده باشد.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا هایلوکس تک کابین را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

تویوتا هایلوکس تک کابین

نوع بدنه

وانت / پیکاپ

نسل (کد اتاق)

نسل هفتم  

وزن خالص

 1525 تا 1565 کیلوگرم 

طول

5255 میلی متر

عرض

1760 میلی متر

ارتفاع

1695 میلی متر

فاصله محورها

3085 میلی متر

تعداد سرنشین

2

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

۲۵۵/۷۰R15

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین

خودروی تویوتا هایلوکس تک کابین

 

کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین از نظر طراحی داخلی

همان طور که در ظاهر نسخه‌های موجود در بازار تفاوت‌هایی وجود دارد، این تفاوت‌ها در طراحی داخلی و اجزای آن نیز دیده‌می‌شود. برای مثال وجود مانیتور در لیست امکانات ارائه‌شده هایلوکس تک کابین نمی‌باشد ولی در بسیاری از خودروهای موجود در بازار این آپشن حضور دارد. فرمان 4 شاخه یا برخی سیستم‌های کمک رانندگی هم مواردی هستند که یا توسط اشخاص یا به شکل سفارشی ممکن است با آن مواجه شوید.

کابین این خودرو تریمی دو رنگ دارند که معمولا یا مشکی طوسی است یا مشکی قرمز. در داشبورد در بخش میانی ابتدا نمایشگری کوچک ساعت و.. را نمایش می‌دهد. پایین‌تر سیستم صوتی و مولتی مدیا می‌باشد که یا از مانیتوری لمسی تشکیل می‌شود و یا سیستمی صوتی و ساده‌تر و همراه با کلید دارد. پایین این بخش نیز دکمه‌ها و کلیدهای مربوط به تنظیمات سیستم تهویه مطبوع جای گرفتند. در اطراف نیز دریچه‌های هوایی ذوزنقه‌ای غیر متقارن را شاهد هستیم.

غربیلک فرمان سه شاخه است و معمولا تنها لوگوی تویوتا روی آن قرار می‌گیرد. پنل کیلومترشمار از سه دایره آنالوگ جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است. صندلی‌ها طبق کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین  فضای قابل قبولی برای سرنشینان خود دارند اما از امکانات به روز مثل تنظیم برقی و یا حتی روکش چرم بهره نبردند.

طراحی داخلی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین

طراحی داخلی خوردو  تویوتا هایلوکس تک کابین

طراحی داخلی تویوتا هایلوکس

کابین خودروی تویوتا هایلوکس

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا هایلوکس تک کابین آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی ظاهری خوب
  • پیشرانه با قدرت قابل قبول
  • ساخت با کیفیت ژاپنی‌ها

معایب :

  • تفاوت نسخه‌های موجود در بازار
  • قیمت بالاتر از ارزش خرید
  • فاقد سیستم‌های کنترل پایداری

 

تویوتا هایلوکس تک کابین بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. اولین نکته‌ای که لازم است حین خرید مد نظر قرار دهید تفاوت‌هایی می‌باشد که در نسخه‌های موجود در بازار وجود دارد. بهتر است تمام نمونه‌ها موجود را بررسی‌کرده و با توجه به قیمت، بهترین گزینه را برگزینید.

در خرید خودروهای کارکرده دقت زیادی لازم است مخصوصا خودروهای این کلاس که معمولا استهلاک بیشتری نسبت به یک خودروی شهری دارند و در جاده‌های بیشتری سواری داده‌اند. علاوه بر سلامت، قیمت گذاری آن‌ها نیز باید با کارشناسی انجام شود مخصوصا در رابطه با خودروی هایلوکس گزارش می‌شود معمولا قیمتی بیشتر از ارزش خرید دارد.

تویوتا هایلوکس خودرویی نیست که بتوان آن را لوکس نامید و تویوتا آن را برای استفاده‌های کاربردی طراحی کرده‌است اما در ایران به واسطه قیمت بالایش با آن مثل خودروهای لوکس برخورد می‌شود و خیلی‌ها اعتقاد دارند ارزش خرید ندارد. از لحاظ ظاهری نسل هفتم شرایط نسبتا خوبی دارد و اگر امکانات رفاهی آن بیشتر بود شرایط بهتر هم میشد.

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس تک کابین

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین

 

رقیبان خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین

طبق کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین  و با توجه به فعالیت ضعیف اکثر شرکت‌های واردکننده، تویوتا هایلوکس نسل هفتم در کشورمان بی‌رقیب بود و حتی امروزه نیز برتر از رقبای چینی تازه ‌وارد ظاهر می‌شود. با این وجود، ضعف سیستم‌های ایمنی، مشکل بزرگ نسل هفتم تویوتا هایلوکس است که موجب‌شده است تا تجهیزات این خودرو با برچسب قیمتی آن هم‌خوانی نداشته‌باشد.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس تک کابین و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  اگر با قیمت این خودرو مشکلی ندارید و توانستید نسخه‌ای سالم و کم کارکردتر از آن را در بازار پیدا کنید، می‌تواند همراه خوبی برایتان باشد. گرچه این خودرو سیستم‌های کنترل و پایداری ندارد اما به واسطه کیفیت ساخت خوب ژاپنی از بسیاری از وانت‌های موجود در بازار بهتر است.

درخواست سریع کارشناس خودرو