برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016

تویوتا هایلوکس از محصولات کمپانی تویوتا ژاپنی است که از زمان گذشته تا به امروز به عنوان خودرویی سرسخت شناخته‌می‌شود. سری تویوتا هایلوکس شهرت خوبی در بازار فروش پیدا کرد و نسل‌ها و تیپ‌های مختلفی از آن تا به امروز تولیدشده است. آخرین نسل این خودرو در انواع دو کابین به فروش می‌رسد که وسیله‌ای کاربردی و لوکس برای مصارف مختلف است. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016 در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

عنوان : کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین   2016   با تمام جزئیات

 

تویوتا هایلوکس از محصولات کمپانی تویوتا ژاپنی است که از زمان گذشته تا به امروز به عنوان خودرویی سرسخت شناخته‌می‌شود. سری تویوتا هایلوکس شهرت خوبی در بازار فروش پیدا کرد و نسل‌ها و تیپ‌های مختلفی از آن تا به امروز تولیدشده است. آخرین نسل این خودرو در انواع دو کابین به فروش می‌رسد که وسیله‌ای کاربردی و لوکس برای مصارف مختلف است. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین 2016 

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس از سری محصولات تویوتا است که شاید از همان اول کسی تصور نمی‌کرد یک وانت کار و تجاری بتواند به این موفقیت برسد و با ظاهری زیبا یکی از تصاویر برند تویوتا شود. شروع عرضه پیکاپ هایلوکس از سال 1968 با نسل اول آن آغاز شد و تا به امروز 8 نسل مختلف و تیپ‌های بسیار گوناگون از آن روانه بازارشده است که پیشرفت مخصوصا در بخش طراحی ظاهری در آن‌ها کاملا محسوس می‌باشد.

این خوردوی سرسخت و جذاب محصولی کارآمد و کاربردی حتی برای استفاده شخصی می‌باشد و سازگاری خوبی با شرایط دشوار دارد. هایلوکس برای کشورهایی با جاده‌های ناهموار یا آب و هوای خشک و خشن مثل استرالیا، آفریقا و خاورمیانه همیشه گزینه مناسبی بوده‌است.

نسل هشتم هایلوکس

در ایران از گذشته نسل‌های مختلفی از این محصول واردشده است و در بازار شاهد تعداد محدودی از هر نسل هستیم. البته سه نسل آخر یعنی نسل ششم، هفتم و هشتم واردات بیشتری داشتند. در مصارف نظامی و دولتی استفاده از انواع هایلوکس شایع است و واردات بیشتر آن به همین سبب‌بوده است. در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016  یا همان نسل هشتم  می‌پردازیم.

هایلوکس نسل هشتم در سال 2015جایگزین هایلوکس ویگو در خط تولید تویوتا شد و از سال 2016 توسط شرکت ایرتویا  به بازار ایران راه یافت. این خودرو چهره‌ای جذاب‌تر و کابینی لوکس‌تر دارد و به واسطه قابلیت آفرود سواری‌اش خیلی زود مورد توجه خریداران مخصوصا طبیعت‌گردان قرار گرفت.

متاسفانه با ممنوعیت  واردات خودرو به ایران، خیلی سریع هایلوکس 2016 از بازار کشور خداحافظی کرد و در حال حاضر تنها همان نسخه 2016 که دو کابین و دو دیفرانسیل است در بازار موجود می‌باشد و مثل نسل قبل فیس لیفت‌ها و تیپ‌های آن متنوع نیست.

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین   2016

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین 2016 

 

 

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین

با وجود پیشرفت‌های متنوع در نسل‌های هایلوکس، هنوز هم سطح امکانات آن به حدی که باید نرسیده‌است. شاید بگویید برای خودروهای آفرود امکانات رفاهی خیلی نباید اهمیت داشته‌باشد اما در این مورد به واسطه قیمت زیاد و لوکس تلقی شدن پیکاپ، وجود برخی امکانات لازم می‌باشد.

از امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین می توان به دو ( یا سه ) کیسه هوایی، شیشه بالابرهای برقی، آینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای ردیف عقب، مانیتور 7 اینچی، سنسور نور، کول باکس و... اشاره کرد.

مدل های اولیه هایلوکس نسل 8 در تست تصادف موفق به کسب 3 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شدند. البته در سال های بعدی نسخه‌های جدیدتر به واسطه اصلاحاتشان تا 5 ستاره هم دریافت کردند اما این مدل‌ها هیچگاه به ایران راه نیافتند و سطح هایلوکس‌های 2016 ایران در حد همان 3 ستاره ماند. در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا  هایلوکس  دو کابین 2016 

نوع جعبه دنده

گیربکس دستی – 5 سرعته

یا اتوماتیک – 6 سرعته

سیستم آینه ها

تنظیم برقی به همراه راهنمای LED

سنسورهای پیش فعال

دارای سنسور پارک دنده عقب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)  -  توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی  - برف پاك كن با تنظيمات مختلف (تايمر دار)

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  6 اسپیکر  - قابلیت پخش  AUX / USB / DVD

سیستم مولتی مدیا

مانیتور لمسی 7 اینچی

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری  و ایربگ زانویی راننده به صورت آپشنال 

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  اتوماتیک – دریچه هوایی عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو هالوژن  -    چراغ دید در روز – کنترل اتوماتیک چراغ‌ها ( سنسور نور) – چراغ بدرقه – دارای مه شکن

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب ال ای دی همراه با مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم  دستی صندلی‌‌ها (برقی در نسخه‌های فول) – دارای روکش چرمی -  امکان تنظیم ارتفاع صندلی راننده – کمربند ایمنی پیش کشنده

سیستم صندلی‌های عقب

دارای روکش چرمی -  2 عدد کمربند 3 نقطه ای و یک عدد 2 نقطه ای

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

مجهز به سیستم ضد قفل ABS و EBD

سیستمهای کمک رانندگی

دوربین دنده عقب – کول باکس – سنسور پارک عقب

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  هیدرولیک

نوع غربیلک

فرمان  3 شاخه اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت - مجهز به کلید های کنترل کامپیوتر سفری و مولتی مدیا

کروز کنترل

در نسخه‌های فول دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایمبولایزر  -  مجهز به قفل مرکزی همراه با ریموت  - کمربندهای پیش کشنده

سیستم سقف

بدون سانروف

 

 

مشخصات فنی این خودرو

هایلوکس نسل هشتم با پیشرانه و گیربکس های مختلف از جمله موتور بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری و ۶ سیلندر ۴ لیتری و پیشرانه های دیزلی ۲.۵ لیتری توربوشارژ و اینتر کولر ۳ لیتری مجهر به گیربکس های ۵ و ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به بازار های جهانی عرضه‌شده است.

در ایران اما تنها یک نوع پیشرانه و دو نوع گیربکس در بازار موجود هستند. با پیشرانه 2.7 لیتری و تنفس طبیعی این خودرو امکان تولید 164 اسب بخار قدرت و حداکثر 245 نیوتون متر گشتاور مهیا می‌شود. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای دستی و 5 سرعته یا جعبه دنده‌ای اتوماتیک AT و 6 سرعته به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودر تویوتا هایلوکس دو کابین 2016    در نسخه‌های حداکثر سرعت ممکن 175 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 11 ثانیه می‌باشد و مصرف سوخت ترکیبی چیزی حدود 11 لیتر می‌باشد. و در نمونه‌های اتومات حداکثر سرعت به 165 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد به 11.2 ثانیه می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی 11.2 لیتر گزارش می‌شود.

نمونه‌های موجود در ایران  پارت تایم  4WD هستند. در این شرایط به طور پیش فرض نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و در صورتی که راننده حالت رانندگی را روی دنده کمک قرار دهد، نیرو به هر چهار چرخ می‌رسد. با وجود اینکه این خودرو به کمک سبک و سنگین مجهز است اما خبری از قفل دیفرانسیل مکانیکی یا الکترونیکی یا حتی دیفرانسیل لغزش محدود در این خودرو نیست.

در جدول زیر اطلاعاتی دقیق‌تر در رابطه با سیستم فنی تویوتا هایلوکس دو کابین 2016 را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

هایلوکس دو کابین 2016

هایلوکس دو کابین 2016

نوع بدنه

Pickup Trucks

Pickup Trucks

حجم موتور

2694  سی سی

2694  سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

4

تعداد سوپاپ ها

16

16

محور محرک

دو دیفرانسیل

دو دیفرانسیل

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی شیب دار

خطی شیب دار

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

164 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

164 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

245 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

245 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)

60.87 اسب بخار بر لیتر

60.87 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

80 لیتر بنزین

80 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

دستی - 5 دنده  جلو

اتومات AT – 6 دنده جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

کاسه ای

کاسه ای

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

جناغی دوبل

جناغی دوبل

تعلیق عقب

فنر شمش

فنر شمش

کمک فنرهای جلو و عقب

هیدرولیکی

هیدرولیکی

حداکثر سرعت

175 کیلومتر در ساعت

165 کیلومتر در ساعت

شتاب 0 الی 100

11 ثانیه

12 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

11 لیتر در هر صد کیلومتر

11.2 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 4

یورو 4

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین   2016   از نظر فنی

کارشناسی خودر تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

طراحی نسل هشتم به خوبی نشانگر این امر است که بالاخره تویوتا به جای طراحی‌های ساده و محافظه کارانه خود از طراحی‌های حجیم‌تر، متفاوت‌تر و سنت شکنانه استفاده کرده‌است. نتیجه این امر خودرویی با ظاهری عضلانی، جذاب و به روز می‌باشد.

در نمای جلو دو چراغ با گوشه‌های کشیده حضور دارند. بین آن‌ها به شکل هم مرز جلوپنجره‌ای نسبتا بزرگ قرار می‌گیرد که با خطوط کرومی تزئین‌شده است و لوگوی تویوتا را میان خود جای می‌دهد. روی سپر جلو هواکشی ذوزنقه‌ای جای‌گرفته که در بخش پایینی‌اش پلاک نصب می‌شود و در اطراف دو مه شکن دایره‌ای در قابی تورفته و مشکی قرار دارند. برجستگی‌هایی که در این نما حضور دارد حجیم‌تر و تیزترند و  چهره را جذاب‌تر می‌کنند.

نمای جانب و عقب

در نمای جانب در هایلوکس‌های دو کابین دو در را شاهد هستیم که درب عقب عرض کمتری دارد.  در بخش پایین درها برجستگی ممتد ایجادشده است و خطی نرم‌تر هم از پایین دستگیره‌ها می‌گذرد. دستگیره ‌ها به رنگ فلزی هستند و قاب شیشه‌ها مشکی است. جاپایی فلزی یا پلاستیکی (مشکی) نیز در پایین جهت سهولت حین سوار شدن وجود دارد.

نمای عقب وانت در اطراف دو چراغ عمودی حضور دارند.  طبق کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   سپر برآمده است و با بخش‌های فلزی تزئین می‌شود. روی درب بار علاوه بر نوشته تویوتا و مدل دستگیره‌ای فلزی و چراغی دراز و باریک به شکل افقی وجود دارند. در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا هایلوکس دو کابین را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

تویوتا هایلوکس دو کابین

نوع بدنه

وانت / پیکاپ

نسل (کد اتاق)

نسل هشتم  

وزن خالص

اتوماتیک ۱۹۷۰ کیلوگرم

دنده ای ۱۹۰۰ کیلوگرم

طول

5335 میلی متر

عرض

1855 میلی متر

ارتفاع

1815 میلی متر

فاصله محورها

3085 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد قسمت بار

طول ۱۵۷۵ میلی متر
عرض ۱۵۲۰ میلی متر
ارتفاع ۴۸۰ میلی متر

ظرفیت بار قابل حمل    

۱۱۱۵ کیلوگرم

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

R17265/65

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین   2016

خودروی تویوتا هایلوکس دو کابین نسخه 2016 

 

کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   از نظر طراحی داخلی

پیشرفت طراحی در کابین خودرو هم دیده‌می‌شود. در نگاه اول فضایی دل نشین و نسبتا لوکس به چشم بیننده می‌خورد و اجزا طراحی مدرنی دارند. این طراحی توقع را در رابطه با امکانات رفاهی کابین نیز زیاد می‌کند اما متاسفانه در بررسی‌ای دقیق‌تر متوجه خواهید شد که هایلوکس 2016 با وجود بهبودها، ضعف آپشن دارد.

کابین این خودرو تریمی دو رنگ دارند که معمولا یا مشکی طوسی است یا در اکثر نسخه‌های موجود در ایران مشکی قرمز. در داشبورد در بخش میانی دو دریچه هوای افقی و نامتقارن وجود دارد که بین آن‌ها نمایشگری کوچک ساعت و.. را نمایش می‌دهد. پایین‌تر سیستم صوتی و مولتی مدیا می‌باشد از مانیتوری لمسی و 7 اینچی تشکیل می‌شود و دکمه‌های تنظیمی اطرافش قرار گرفتند. پایین این بخش نیز دکمه‌ها و کلیدهای مربوط به تنظیمات سیستم تهویه مطبوع جای گرفتند.

غربیلک فرمان سه شاخه است و علاوه بر لوگوی تویوتا، دکمه‌های کنترلی نیز روی آن قرار می‌گیرد. پنل کیلومترشمار از دو دایره آنالوگ و نمایشگری در میانشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است. صندلی‌ها طبق کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   فضای قابل قبولی برای سرنشینان خود دارند و نسبتا راحت هستند.

طراحی داخلی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016

طراحی داخلی خوردو  تویوتا هایلوکس دو کابین 2016 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا هایلوکس دو کابین نسل هشتم آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی ظاهری و داخلی جذاب
  • پیشرانه با قدرت قابل قبول
  • ساخت با کیفیت ژاپنی‌ها
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • کابین دو ردیفه و امکان استفاده شخصی
  • توانایی آفرود بالا

معایب :

  • سواری خشک
  • قیمت بالاتر از ارزش خرید
  • فاقد سیستم‌های کنترل پایداری

 

تویوتا هایلوکس دو کابین بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. به دلیل توقف واردات خودرو به ایران، نسل هشتم تنها در یک نمونه در بازار یافت می‌شود و تفاوت آن تنها در گیربکس ( دستی یا اتومات ) معمولا خلاصه می‌شود. این امر انتخاب و خرید را نسبت به نسل‌های دیگر راحت می‌کند.

در خرید خودروهای کارکرده دقت زیادی لازم است مخصوصا خودروهای این کلاس که معمولا استهلاک بیشتری نسبت به یک خودروی شهری معمولی دارند و در جاده‌های بیشتری سواری داده‌اند. علاوه بر سلامت، قیمت گذاری آن‌ها نیز باید با کارشناسی انجام شود مخصوصا در رابطه با خودروی هایلوکس گزارش می‌شود معمولا قیمتی بیشتر از ارزش خرید دارد.

تویوتا هایلوکس 2016 خودرویی لوکس در ایران تلقی می‌شود که به دلیل چهره جذاب و تهاجمی‌اش اشکالی به آن وارد نیست. این خودرو برای طبیعت گردان یا برای نظامیان معمولا خودرویی آشنا است، اگر با کمبود امکانات و قیمت هایلوکس مشکلی ندارید، خرید آن امری منطقی خواهد بود.

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین   2016

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016 

 

رقیبان خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین

طبق کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   و خودروهای موجود در بازار با وجود اینکه این خودرو قیمتی گزاف دارد اما به دلیل تنوع نسبتا کم در بازار خریدارانش هنوز هم زیاد هستند. رقبایی مانند تویوتا لندکروز و تویوتا پرادو هم قابلیت آفرود قدرتمندی دارند و آپشن‌هایشان بیشتر است اما به واسطه قیمت گزاف و سال ساخت پایین‌تر خیلی نتوانستند هایلوکس را از بازار خرید و فروش حدف کنند.

آمیکو آسنا هم از پیکاپ‌هایی است که با هایلوکس 2016 رقابت می‌کند اما به واسطه سیستم فنی ضعیف‌تر و توانایی کم در آفرود در این مقایسه معمولا شکست می‌خورد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این محصول تویوتا طرفدار زیادی در بازار کم تنوع پیکاپ دارد و با کیفیت بالایش می‌تواند گزینه خوبی چه برای باربری، چه استفاده شخصی و مخصوصا آفرود سواری و طبیعت گردی باشد. چهره جذاب و جدید، کابین دل نشین و سیستم فنی قابل قبول مواردی هستند که باعث می‌شوند چشمتان را روی ایرادات موجود ببندید و از خریدتان راضی بمانید.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

عنوان : کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین   2016   با تمام جزئیات

 

تویوتا هایلوکس از محصولات کمپانی تویوتا ژاپنی است که از زمان گذشته تا به امروز به عنوان خودرویی سرسخت شناخته‌می‌شود. سری تویوتا هایلوکس شهرت خوبی در بازار فروش پیدا کرد و نسل‌ها و تیپ‌های مختلفی از آن تا به امروز تولیدشده است. آخرین نسل این خودرو در انواع دو کابین به فروش می‌رسد که وسیله‌ای کاربردی و لوکس برای مصارف مختلف است. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین 2016 

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس از سری محصولات تویوتا است که شاید از همان اول کسی تصور نمی‌کرد یک وانت کار و تجاری بتواند به این موفقیت برسد و با ظاهری زیبا یکی از تصاویر برند تویوتا شود. شروع عرضه پیکاپ هایلوکس از سال 1968 با نسل اول آن آغاز شد و تا به امروز 8 نسل مختلف و تیپ‌های بسیار گوناگون از آن روانه بازارشده است که پیشرفت مخصوصا در بخش طراحی ظاهری در آن‌ها کاملا محسوس می‌باشد.

این خوردوی سرسخت و جذاب محصولی کارآمد و کاربردی حتی برای استفاده شخصی می‌باشد و سازگاری خوبی با شرایط دشوار دارد. هایلوکس برای کشورهایی با جاده‌های ناهموار یا آب و هوای خشک و خشن مثل استرالیا، آفریقا و خاورمیانه همیشه گزینه مناسبی بوده‌است.

نسل هشتم هایلوکس

در ایران از گذشته نسل‌های مختلفی از این محصول واردشده است و در بازار شاهد تعداد محدودی از هر نسل هستیم. البته سه نسل آخر یعنی نسل ششم، هفتم و هشتم واردات بیشتری داشتند. در مصارف نظامی و دولتی استفاده از انواع هایلوکس شایع است و واردات بیشتر آن به همین سبب‌بوده است. در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016  یا همان نسل هشتم  می‌پردازیم.

هایلوکس نسل هشتم در سال 2015جایگزین هایلوکس ویگو در خط تولید تویوتا شد و از سال 2016 توسط شرکت ایرتویا  به بازار ایران راه یافت. این خودرو چهره‌ای جذاب‌تر و کابینی لوکس‌تر دارد و به واسطه قابلیت آفرود سواری‌اش خیلی زود مورد توجه خریداران مخصوصا طبیعت‌گردان قرار گرفت.

متاسفانه با ممنوعیت  واردات خودرو به ایران، خیلی سریع هایلوکس 2016 از بازار کشور خداحافظی کرد و در حال حاضر تنها همان نسخه 2016 که دو کابین و دو دیفرانسیل است در بازار موجود می‌باشد و مثل نسل قبل فیس لیفت‌ها و تیپ‌های آن متنوع نیست.

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین   2016

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین 2016 

 

 

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین

با وجود پیشرفت‌های متنوع در نسل‌های هایلوکس، هنوز هم سطح امکانات آن به حدی که باید نرسیده‌است. شاید بگویید برای خودروهای آفرود امکانات رفاهی خیلی نباید اهمیت داشته‌باشد اما در این مورد به واسطه قیمت زیاد و لوکس تلقی شدن پیکاپ، وجود برخی امکانات لازم می‌باشد.

از امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین می توان به دو ( یا سه ) کیسه هوایی، شیشه بالابرهای برقی، آینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای ردیف عقب، مانیتور 7 اینچی، سنسور نور، کول باکس و... اشاره کرد.

مدل های اولیه هایلوکس نسل 8 در تست تصادف موفق به کسب 3 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شدند. البته در سال های بعدی نسخه‌های جدیدتر به واسطه اصلاحاتشان تا 5 ستاره هم دریافت کردند اما این مدل‌ها هیچگاه به ایران راه نیافتند و سطح هایلوکس‌های 2016 ایران در حد همان 3 ستاره ماند. در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا  هایلوکس  دو کابین 2016 

نوع جعبه دنده

گیربکس دستی – 5 سرعته

یا اتوماتیک – 6 سرعته

سیستم آینه ها

تنظیم برقی به همراه راهنمای LED

سنسورهای پیش فعال

دارای سنسور پارک دنده عقب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)  -  توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی  - برف پاك كن با تنظيمات مختلف (تايمر دار)

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  6 اسپیکر  - قابلیت پخش  AUX / USB / DVD

سیستم مولتی مدیا

مانیتور لمسی 7 اینچی

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری  و ایربگ زانویی راننده به صورت آپشنال 

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  اتوماتیک – دریچه هوایی عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو هالوژن  -    چراغ دید در روز – کنترل اتوماتیک چراغ‌ها ( سنسور نور) – چراغ بدرقه – دارای مه شکن

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب ال ای دی همراه با مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم  دستی صندلی‌‌ها (برقی در نسخه‌های فول) – دارای روکش چرمی -  امکان تنظیم ارتفاع صندلی راننده – کمربند ایمنی پیش کشنده

سیستم صندلی‌های عقب

دارای روکش چرمی -  2 عدد کمربند 3 نقطه ای و یک عدد 2 نقطه ای

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

مجهز به سیستم ضد قفل ABS و EBD

سیستمهای کمک رانندگی

دوربین دنده عقب – کول باکس – سنسور پارک عقب

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  هیدرولیک

نوع غربیلک

فرمان  3 شاخه اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت - مجهز به کلید های کنترل کامپیوتر سفری و مولتی مدیا

کروز کنترل

در نسخه‌های فول دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایمبولایزر  -  مجهز به قفل مرکزی همراه با ریموت  - کمربندهای پیش کشنده

سیستم سقف

بدون سانروف

 

 

مشخصات فنی این خودرو

هایلوکس نسل هشتم با پیشرانه و گیربکس های مختلف از جمله موتور بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری و ۶ سیلندر ۴ لیتری و پیشرانه های دیزلی ۲.۵ لیتری توربوشارژ و اینتر کولر ۳ لیتری مجهر به گیربکس های ۵ و ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به بازار های جهانی عرضه‌شده است.

در ایران اما تنها یک نوع پیشرانه و دو نوع گیربکس در بازار موجود هستند. با پیشرانه 2.7 لیتری و تنفس طبیعی این خودرو امکان تولید 164 اسب بخار قدرت و حداکثر 245 نیوتون متر گشتاور مهیا می‌شود. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای دستی و 5 سرعته یا جعبه دنده‌ای اتوماتیک AT و 6 سرعته به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودر تویوتا هایلوکس دو کابین 2016    در نسخه‌های حداکثر سرعت ممکن 175 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 11 ثانیه می‌باشد و مصرف سوخت ترکیبی چیزی حدود 11 لیتر می‌باشد. و در نمونه‌های اتومات حداکثر سرعت به 165 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد به 11.2 ثانیه می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی 11.2 لیتر گزارش می‌شود.

نمونه‌های موجود در ایران  پارت تایم  4WD هستند. در این شرایط به طور پیش فرض نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و در صورتی که راننده حالت رانندگی را روی دنده کمک قرار دهد، نیرو به هر چهار چرخ می‌رسد. با وجود اینکه این خودرو به کمک سبک و سنگین مجهز است اما خبری از قفل دیفرانسیل مکانیکی یا الکترونیکی یا حتی دیفرانسیل لغزش محدود در این خودرو نیست.

در جدول زیر اطلاعاتی دقیق‌تر در رابطه با سیستم فنی تویوتا هایلوکس دو کابین 2016 را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

هایلوکس دو کابین 2016

هایلوکس دو کابین 2016

نوع بدنه

Pickup Trucks

Pickup Trucks

حجم موتور

2694  سی سی

2694  سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

4

تعداد سوپاپ ها

16

16

محور محرک

دو دیفرانسیل

دو دیفرانسیل

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی شیب دار

خطی شیب دار

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

164 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

164 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

245 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

245 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)

60.87 اسب بخار بر لیتر

60.87 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

80 لیتر بنزین

80 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

دستی - 5 دنده  جلو

اتومات AT – 6 دنده جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

کاسه ای

کاسه ای

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

جناغی دوبل

جناغی دوبل

تعلیق عقب

فنر شمش

فنر شمش

کمک فنرهای جلو و عقب

هیدرولیکی

هیدرولیکی

حداکثر سرعت

175 کیلومتر در ساعت

165 کیلومتر در ساعت

شتاب 0 الی 100

11 ثانیه

12 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

11 لیتر در هر صد کیلومتر

11.2 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 4

یورو 4

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین   2016   از نظر فنی

کارشناسی خودر تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

طراحی نسل هشتم به خوبی نشانگر این امر است که بالاخره تویوتا به جای طراحی‌های ساده و محافظه کارانه خود از طراحی‌های حجیم‌تر، متفاوت‌تر و سنت شکنانه استفاده کرده‌است. نتیجه این امر خودرویی با ظاهری عضلانی، جذاب و به روز می‌باشد.

در نمای جلو دو چراغ با گوشه‌های کشیده حضور دارند. بین آن‌ها به شکل هم مرز جلوپنجره‌ای نسبتا بزرگ قرار می‌گیرد که با خطوط کرومی تزئین‌شده است و لوگوی تویوتا را میان خود جای می‌دهد. روی سپر جلو هواکشی ذوزنقه‌ای جای‌گرفته که در بخش پایینی‌اش پلاک نصب می‌شود و در اطراف دو مه شکن دایره‌ای در قابی تورفته و مشکی قرار دارند. برجستگی‌هایی که در این نما حضور دارد حجیم‌تر و تیزترند و  چهره را جذاب‌تر می‌کنند.

نمای جانب و عقب

در نمای جانب در هایلوکس‌های دو کابین دو در را شاهد هستیم که درب عقب عرض کمتری دارد.  در بخش پایین درها برجستگی ممتد ایجادشده است و خطی نرم‌تر هم از پایین دستگیره‌ها می‌گذرد. دستگیره ‌ها به رنگ فلزی هستند و قاب شیشه‌ها مشکی است. جاپایی فلزی یا پلاستیکی (مشکی) نیز در پایین جهت سهولت حین سوار شدن وجود دارد.

نمای عقب وانت در اطراف دو چراغ عمودی حضور دارند.  طبق کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   سپر برآمده است و با بخش‌های فلزی تزئین می‌شود. روی درب بار علاوه بر نوشته تویوتا و مدل دستگیره‌ای فلزی و چراغی دراز و باریک به شکل افقی وجود دارند. در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا هایلوکس دو کابین را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

تویوتا هایلوکس دو کابین

نوع بدنه

وانت / پیکاپ

نسل (کد اتاق)

نسل هشتم  

وزن خالص

اتوماتیک ۱۹۷۰ کیلوگرم

دنده ای ۱۹۰۰ کیلوگرم

طول

5335 میلی متر

عرض

1855 میلی متر

ارتفاع

1815 میلی متر

فاصله محورها

3085 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد قسمت بار

طول ۱۵۷۵ میلی متر
عرض ۱۵۲۰ میلی متر
ارتفاع ۴۸۰ میلی متر

ظرفیت بار قابل حمل    

۱۱۱۵ کیلوگرم

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

R17265/65

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین   2016

خودروی تویوتا هایلوکس دو کابین نسخه 2016 

 

کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   از نظر طراحی داخلی

پیشرفت طراحی در کابین خودرو هم دیده‌می‌شود. در نگاه اول فضایی دل نشین و نسبتا لوکس به چشم بیننده می‌خورد و اجزا طراحی مدرنی دارند. این طراحی توقع را در رابطه با امکانات رفاهی کابین نیز زیاد می‌کند اما متاسفانه در بررسی‌ای دقیق‌تر متوجه خواهید شد که هایلوکس 2016 با وجود بهبودها، ضعف آپشن دارد.

کابین این خودرو تریمی دو رنگ دارند که معمولا یا مشکی طوسی است یا در اکثر نسخه‌های موجود در ایران مشکی قرمز. در داشبورد در بخش میانی دو دریچه هوای افقی و نامتقارن وجود دارد که بین آن‌ها نمایشگری کوچک ساعت و.. را نمایش می‌دهد. پایین‌تر سیستم صوتی و مولتی مدیا می‌باشد از مانیتوری لمسی و 7 اینچی تشکیل می‌شود و دکمه‌های تنظیمی اطرافش قرار گرفتند. پایین این بخش نیز دکمه‌ها و کلیدهای مربوط به تنظیمات سیستم تهویه مطبوع جای گرفتند.

غربیلک فرمان سه شاخه است و علاوه بر لوگوی تویوتا، دکمه‌های کنترلی نیز روی آن قرار می‌گیرد. پنل کیلومترشمار از دو دایره آنالوگ و نمایشگری در میانشان جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است. صندلی‌ها طبق کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   فضای قابل قبولی برای سرنشینان خود دارند و نسبتا راحت هستند.

طراحی داخلی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016

طراحی داخلی خوردو  تویوتا هایلوکس دو کابین 2016 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا هایلوکس دو کابین نسل هشتم آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی ظاهری و داخلی جذاب
  • پیشرانه با قدرت قابل قبول
  • ساخت با کیفیت ژاپنی‌ها
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • کابین دو ردیفه و امکان استفاده شخصی
  • توانایی آفرود بالا

معایب :

  • سواری خشک
  • قیمت بالاتر از ارزش خرید
  • فاقد سیستم‌های کنترل پایداری

 

تویوتا هایلوکس دو کابین بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. به دلیل توقف واردات خودرو به ایران، نسل هشتم تنها در یک نمونه در بازار یافت می‌شود و تفاوت آن تنها در گیربکس ( دستی یا اتومات ) معمولا خلاصه می‌شود. این امر انتخاب و خرید را نسبت به نسل‌های دیگر راحت می‌کند.

در خرید خودروهای کارکرده دقت زیادی لازم است مخصوصا خودروهای این کلاس که معمولا استهلاک بیشتری نسبت به یک خودروی شهری معمولی دارند و در جاده‌های بیشتری سواری داده‌اند. علاوه بر سلامت، قیمت گذاری آن‌ها نیز باید با کارشناسی انجام شود مخصوصا در رابطه با خودروی هایلوکس گزارش می‌شود معمولا قیمتی بیشتر از ارزش خرید دارد.

تویوتا هایلوکس 2016 خودرویی لوکس در ایران تلقی می‌شود که به دلیل چهره جذاب و تهاجمی‌اش اشکالی به آن وارد نیست. این خودرو برای طبیعت گردان یا برای نظامیان معمولا خودرویی آشنا است، اگر با کمبود امکانات و قیمت هایلوکس مشکلی ندارید، خرید آن امری منطقی خواهد بود.

 کارشناسی خودرو  تویوتا هایلوکس دو کابین   2016

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016 

 

رقیبان خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین

طبق کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   و خودروهای موجود در بازار با وجود اینکه این خودرو قیمتی گزاف دارد اما به دلیل تنوع نسبتا کم در بازار خریدارانش هنوز هم زیاد هستند. رقبایی مانند تویوتا لندکروز و تویوتا پرادو هم قابلیت آفرود قدرتمندی دارند و آپشن‌هایشان بیشتر است اما به واسطه قیمت گزاف و سال ساخت پایین‌تر خیلی نتوانستند هایلوکس را از بازار خرید و فروش حدف کنند.

آمیکو آسنا هم از پیکاپ‌هایی است که با هایلوکس 2016 رقابت می‌کند اما به واسطه سیستم فنی ضعیف‌تر و توانایی کم در آفرود در این مقایسه معمولا شکست می‌خورد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2016   و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این محصول تویوتا طرفدار زیادی در بازار کم تنوع پیکاپ دارد و با کیفیت بالایش می‌تواند گزینه خوبی چه برای باربری، چه استفاده شخصی و مخصوصا آفرود سواری و طبیعت گردی باشد. چهره جذاب و جدید، کابین دل نشین و سیستم فنی قابل قبول مواردی هستند که باعث می‌شوند چشمتان را روی ایرادات موجود ببندید و از خریدتان راضی بمانید.

درخواست سریع کارشناس خودرو