برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین با تمام جزئیات

وانت‌ها خودروهایی هستند که از نظر کاربردی اهمیت دارد و از لحاظ محبوبیت خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. شرکت تویوتا انواع وانت‌ها را نیز در لیست محصولات خود دارد که در این مقاله به انواع سری 70 آن در نسخه دو کابین می‌پردازیم. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

وانت‌ها خودروهایی هستند که از نظر کاربردی اهمیت دارد و از لحاظ محبوبیت خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. شرکت تویوتا انواع وانت‌ها را نیز در لیست محصولات خود دارد که در این مقاله به انواع سری 70 آن در نسخه دو کابین می‌پردازیم. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابیندر قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز نام یکی از سری محصولات پرآوازه تویوتا می‌باشد که به محصولات آفرودی و سایز بزرگی اتلاق می‌شود که در سری‌های مختلف با کاربرد و طراحی‌های متفاوت به تولید رسیدند. اولین خودروی تولیدی این سری در سال 1951 میلادی عرضه و با اهداف نظامی و جنگی روانه ارتش شد. از آن سال تا به امروز لندکروز در نسل‌ها و سری‌های متعدد در سراسر جهان به فروش می‌رسد و آوازه خوبی برای تویوتا داشته‌است.

سری 40 تویوتا از خودروهایی بود که در ایران مخصوصا در زمان جنگ هشت ساله حضور چشمگیری داشت و از همان دوران خود را در بازار جا انداخت و محبوبیت کسب کرد. این سری 40 تا سال 1984 به تولید می‌رسید و پس از گذشت 25 سال از خط تولید تویوتا خداحافظی کرد. بعد از این نسل انواع سری 50 و 60 جای آن را گرفتند که ورودشان به ایران محدودتر بود.

نسل هفتم

به واسطه محبوبیت زیاد سری 40، همزمان با تولید سری 60، یک خط تولید انحصاری هم به تولید سری 70 مشغول شد.  در تولید این محصول شباهت ظاهری به سری 40 حفظ شد تا طرفداران آن را به خوبی جذب کند و حتی می‌توان طبق کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین آن را فیس لیفت سری 40 دانست.  یکی دیگر از دلایل عدم تغییرات زیاد در طراحی، در نظر نگرفتن بودجه زیاد برای این خودرو از طرف تویوتا بود چرا که به این خودرو به عنوان محصولی جانبی با تیراژ تولید زیاد نگاه میشد.

سری 70 تقریبا در اکثر بازارهای تویوتا به جز آمریکا، هند، کره و برزیل عرضه می‌شود. این خودروها دوام بالا و توانایی آفرودی نسبتا قابل قبولی دارند. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف نسخه دو کابین آن خواهیم پرداخت. این نسخه در ایران به الوند کروزر نیز معروف است و معمولا در دستگاه‌های نظامی و دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارشناسی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا لندکروز دو کابین

معمولا چه از خودروهای آفرود و چه از خودروهای وانت توقع زیادی در بخش امکانات رفاهی نمی‌رود. لندکروز دو کابین هم که یک وانت با قابلیت‌های آفرودی است در حد معمول و قابل قبولی از آپشن‌های رفاهی بهره برده‌است.

  در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابینمشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا   لندکروز  دو کابین

نوع جعبه دنده

گیربکس دستی – 4 سرعته

سیستم آینه ها

دارای تنظیم دستی آینه‌ها

سنسورهای پیش فعال

-

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)  

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی  

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  4 اسپیکر  - رادیو –CD  

سیستم مولتی مدیا

مانتیور و دوربین عقب ( سفارشی)

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری   

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  دستی

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو هالوژن  -    دارای مه شکن

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب ال ای دی

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم  دستی صندل‌‌ها – دارای روکش پارچه‌ای

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS  

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  هیدرولیک

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه  

سیستم کمک راننده

دنده کمکی

کروز کنترل

ندارد

سیستم امنیتی و حافظتی

مجهز به قفل مرکزی همراه با ریموت      

سیستم سقف

بدون سانروف

 

مشخصات فنی این خودرو

سری 70 با موتورهای بنزینی و  دیزلی و سیستم‌های فنی مختلفی به بازار جهانی عرضه‌شده است.  مدلی که به ایران واردشده   4.2 لیتر حجم دارد. این موتور امکان تولید 155 اسب بخار قدرت و  حداکثر 303 نیوتون متر گشتاور را فراهم می‌کند. نیروی تولیدشده توسط گیربکسی 4 دنده دستی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

مطابق کارشناسی خودر تویوتا لندکروز دو کابین این خودرو مصرف نظامی دارد و حتی قابلیت‌های آفرودی آن هم برای گذر از مسیرهای دشوار در این حیطه استفاده می‌شود. موتورهای نوع 2f که در این خودرو استفاده‌شده است با اینکه 200 لیتر حجم بیشتری نسبت به پیشرانه‌های 4 لیتری 3f دارند، اما قدرت و گشتاور تولیدیشان کمتر است.

تجربه رانندگی

موتور  خودرو به واسطه شباهت به موتورهای آمریکایی و جنرال، صدایی شبیه به خودروهای آمریکایی دارد. جعبه دنده قدرتی که 4 سرعته می‌باشد هم کشش بسیار مناسبی دارد و مخصوصا در دنده‌های سنگین (1 و 2) عملکرد خیلی خوبی را ارائه می‌دهد. با ورود به دنده سه و چهار اما کشش خودرو کمتر می‌شود و این حالات را بهتر است در مسیرهای مستقیم و کفی به منظور کاهش دور موتور و دستیابی به سرعت بیشتر استفاده کرد.

کشش خودرو مناسب است و ظرفیت حمل 750 کیلوگرم بار و 4 نفر سرنشین را دارد و در مجموع چیزی حدود 1.2 تن بار را می‌تواند حمل کند. این ظرفیت خوب باربری به واسطه ساختار مستقل اتاق خودرو و شاسی نردبانی مجزای آن می‌باشد.

طبق تست الوند کروز در کوهستان‌ها و مسیرهای سخت، سواری سنگین اما استواری دیده‌می‌شود که از لحاظ عرضی کمی ناپایدار است. در خودروهایی که ریم آن‌ها تغییرکرده و ارتفاع خودرو بیشتر می‌شود، نقطه ثقل خودرو به نقاط بالاتر منتقل‌شده و باعث تیلت کردن بیشتر ( چرخیدن در عرض) حین گذر از شیب‌ها می‌شود که در آفرودسواری نقطه ضعف محسوب می‌شود.

در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌ را مشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

لندکروز دو کابین

نوع بدنه

وانت / پیکاب

حجم موتور

4200  سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

تعداد سوپاپ ها

12

محور محرک

دو دیفرانسیل - دارای قفل دیفرانسیل الکترونیکی

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

155 اسب بخار در 4000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

303 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری  

نوع جعبه دنده

دستی - 4 دنده  جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم تعلیق جلو

شمش

سیستم تعلیق عقب

شمش

 کارشناسی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین  از نظر فنی

کارشناسی خودر تویوتا لندکروز دو کابین از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

تویوتا همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم برای طراحی سری 70 خیلی بودجه اختصاص نداده‌است که البته با توجه به وانت بودن، جانبی بودن محصول برای تویوتا و فروش خوب آن توقع زیادی هم از ظاهر آن نمی‌رود و اگر پیکاپ پرابهت و خوش چهره‌ای می‌خواهید می‌توانید از محصولات هایلوکس تویوتا استفاده کنید. در طراحی این سری به طور مشخصی از سری 40 الهام گرفته‌شده است و تنها به روز رسانی انجام شده‌است.

در نمای جلو دو چراغ چهار وجهی حضور دارند. بین آن‌ها به شکل هم مرز جلوپنجره‌ای مستطیلی قرار می‌گیرد که نام لوگوی تویوتا را در میان خود جای می‌دهد و با خطوطی پهن و کرومی تزئین‌شده است. روی سپر جلو هواکشی مستطیلی جای‌گرفته که رویش پلاک نصب می‌شود و در اطراف یا به صورت مجزا دو مه شکن برای این نما در نظر گرفته‌می‌شود. برجستگی‌هایی که در این نما حضور دارد خودرو را عضلانی‌تر  می‌کنند.

نمای جانب و عقب

در نمای جانب در لندکروزهای دو کابین دو درب  را شاهد هستیم که در بخش پایین و بالای آن برجستگی منفی و ممتد ایجادشده است. دستگیره‌ها به رنگ فلزی هستند و قاب شیشه‌ها مشکی است. نمای عقب وانت ساده است. در بهش پایینی دو چراغ مستطیلی و افقی جایگذاری شدند. درب قسمت بار دو چفت دارد و روی آن اسم تویوتا و مشخصات خودرو به چشم می‌خورد.

پلاک عقب در زیر چراغ‌ها  نصب می‌شود. طبق کارشناسی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین   ممکن است در نسخه‌های مختلف، تفاوت‌هایی با توجه به نیاز خریداران ایجادشده باشد. در نسخه‌های دو کابین لاستیک زاپاس به جای بخش بار به زیر خودرو منتقل‌شده است. در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا لندکروز تک کابین را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

تویوتا لندکروز دو کابین

نوع بدنه

وانت / پیکاپ

نسل (کد اتاق)

سری 70

نوع اتاق

مستقل

طول

5300 میلی متر

عرض

1715 میلی متر

ارتفاع

2000 میلی متر

فاصله محوری

3335 میلی متر

تعداد سرنشین

4

 کارشناسی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین

خودروی تویوتا لندکروز دو کابین

 

کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین از نظر طراحی داخلی

همان طور که در ظاهر نسخه‌های موجود در بازار تفاوت‌هایی وجود دارد، این تفاوت‌ها در طراحی داخلی و اجزای آن نیز دیده‌می‌شود.  خریداران قبلی هم ممکن است طبق سلیقه و نیازهایشان آپدیت‌ها و تغییرات مختلفی را در خودرو اعمال کرده‌باشند.

کابین این خودرو تریمی به رنگ طوسی و مشکی دارد. در داشبورد در بخش میانی ابتدا چند دایره عقربه‌ای اطلاعاتی فنی را به راننده نشان می‌دهند و بخش جداگانه‌ای دارند. پایین‌تر سیستم صوتی و مولتی مدیا می‌باشد که معمولا از مانیتوری لمسی تشکیل می‌شود که کلیدهایش با نظم خوبی در اطرافش حضور دارند. پایین این بخش نیز دکمه‌ها و کلیدهای مربوط به تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و... جای گرفتند. در اطراف نیز دریچه‌های هوایی دایره‌ای با درپوش را شاهد هستیم. البته در کل تقارن و طراحی خاصی از خودرو مشاهده نمی‌شود.

غربیلک فرمان سه شاخه است و معمولا تنها نام لندکروز روی آن قرار می‌گیرد. پنل کیلومترشمار از چندین دایره آنالوگ و نمایشگری بسیار کوچک جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است. صندلی‌ها طبق کارشناسی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین  فضای قابل قبولی برای سرنشینان خود دارند و چون ارتفاع خودرو زیاد است از نظر فضای سر مشکلی وجود ندارد. این نسخه از نظر ظرفیت بیشتر نسبت به نسخه‌های تک کابین بهتر است.

 طراحی داخلی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین

طراحی داخلی خوردو  تویوتا لندکروز دو کابین

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا لندکروز دو کابین آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • فراوانی قطعات یدکی در بازار
  • ساخت با کیفیت ژاپنی‌ها
  • قدرت و قابلیت بهتر نسبت به رقبا
  • دو کابینه بودن خودرو

معایب :

  • طراحی کابین نامتقارن
  • قیمت بالا نسبت به رقبا
  • بازار خرید و فروش ضعیف
  • فاقد سیستم‌ کنترل پایداری

 

تویوتا لندکروز دو کابین بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  این خودرو حداقل در ایران بیشتر در زمینه‌های نظامی مصرف‌شده است و کابین و امکاناتش خیلی برای مصارف شخصی دل‌نشین نیست.

در خرید خودروهای کارکرده دقت زیادی لازم است مخصوصا خودروهای این کلاس که معمولا  به واسطه کاربردشان در باربری یا آفرود سواری، استهلاک خیلی بیشتری نسبت به یک خودروی شهری دارند. علاوه بر سلامت، قیمت گذاری آن‌ها نیز باید با کارشناسی انجام شود مخصوصا در رابطه با خودروی لندکروز که انوع مختلف دارد و نسخه‌های موجود با هم متفاوت هستند.

از لحاظ عملکرد اشکالاتی وجود دارد اما در حد معمول قابلیت آفرودی آن مناسب است. حین خرید به آپدیت‌ها و اصلاحات شخصی افراد در بخش‌های مختلف دقت داشته‌باشید.

 کارشناسی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین

 

رقیبان خودرو تویوتا لندکروز دو کابین

طبق کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین  و سایر خودروهای موجود در بازار، در قیمت‌های مشابه مواردی هم‌چون  شورولت بلیزر، جیپ سیمرغ یا شورولت C/K کاستوم را هم می‌توان تهیه کرد که خودروهایی شیک‌تر و پرتوان‌تر می‌باشند اما یا وانت نیستند و یا تک کابین هستند. دو کابینه بودن این خودرو از مزایای خوب آن است که کاربردش را نسبت به بسیاری از رقیبان بیشتر می‌کند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودرو سالهاست توسط تویوتا تولید می‌شود و فروش خوبی در سراسر جهان دارد. استفاده و کاربرد آن در جاده‌ها و مسیرهای دشوارتر و معمولا مصارف نظامی است و در صورتی که با شرایط ظاهری، امکاناتی و... آن مشکلی ندارید می‌تواند گزینه‌ای کاربردی برای شما باشد.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

وانت‌ها خودروهایی هستند که از نظر کاربردی اهمیت دارد و از لحاظ محبوبیت خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. شرکت تویوتا انواع وانت‌ها را نیز در لیست محصولات خود دارد که در این مقاله به انواع سری 70 آن در نسخه دو کابین می‌پردازیم. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابیندر قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز نام یکی از سری محصولات پرآوازه تویوتا می‌باشد که به محصولات آفرودی و سایز بزرگی اتلاق می‌شود که در سری‌های مختلف با کاربرد و طراحی‌های متفاوت به تولید رسیدند. اولین خودروی تولیدی این سری در سال 1951 میلادی عرضه و با اهداف نظامی و جنگی روانه ارتش شد. از آن سال تا به امروز لندکروز در نسل‌ها و سری‌های متعدد در سراسر جهان به فروش می‌رسد و آوازه خوبی برای تویوتا داشته‌است.

سری 40 تویوتا از خودروهایی بود که در ایران مخصوصا در زمان جنگ هشت ساله حضور چشمگیری داشت و از همان دوران خود را در بازار جا انداخت و محبوبیت کسب کرد. این سری 40 تا سال 1984 به تولید می‌رسید و پس از گذشت 25 سال از خط تولید تویوتا خداحافظی کرد. بعد از این نسل انواع سری 50 و 60 جای آن را گرفتند که ورودشان به ایران محدودتر بود.

نسل هفتم

به واسطه محبوبیت زیاد سری 40، همزمان با تولید سری 60، یک خط تولید انحصاری هم به تولید سری 70 مشغول شد.  در تولید این محصول شباهت ظاهری به سری 40 حفظ شد تا طرفداران آن را به خوبی جذب کند و حتی می‌توان طبق کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین آن را فیس لیفت سری 40 دانست.  یکی دیگر از دلایل عدم تغییرات زیاد در طراحی، در نظر نگرفتن بودجه زیاد برای این خودرو از طرف تویوتا بود چرا که به این خودرو به عنوان محصولی جانبی با تیراژ تولید زیاد نگاه میشد.

سری 70 تقریبا در اکثر بازارهای تویوتا به جز آمریکا، هند، کره و برزیل عرضه می‌شود. این خودروها دوام بالا و توانایی آفرودی نسبتا قابل قبولی دارند. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف نسخه دو کابین آن خواهیم پرداخت. این نسخه در ایران به الوند کروزر نیز معروف است و معمولا در دستگاه‌های نظامی و دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارشناسی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا لندکروز دو کابین

معمولا چه از خودروهای آفرود و چه از خودروهای وانت توقع زیادی در بخش امکانات رفاهی نمی‌رود. لندکروز دو کابین هم که یک وانت با قابلیت‌های آفرودی است در حد معمول و قابل قبولی از آپشن‌های رفاهی بهره برده‌است.

  در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابینمشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا   لندکروز  دو کابین

نوع جعبه دنده

گیربکس دستی – 4 سرعته

سیستم آینه ها

دارای تنظیم دستی آینه‌ها

سنسورهای پیش فعال

-

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)  

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی  

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  4 اسپیکر  - رادیو –CD  

سیستم مولتی مدیا

مانتیور و دوربین عقب ( سفارشی)

کیسه هوا

مجموعا 2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری   

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  دستی

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو هالوژن  -    دارای مه شکن

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب ال ای دی

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم  دستی صندل‌‌ها – دارای روکش پارچه‌ای

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS  

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  هیدرولیک

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه  

سیستم کمک راننده

دنده کمکی

کروز کنترل

ندارد

سیستم امنیتی و حافظتی

مجهز به قفل مرکزی همراه با ریموت      

سیستم سقف

بدون سانروف

 

مشخصات فنی این خودرو

سری 70 با موتورهای بنزینی و  دیزلی و سیستم‌های فنی مختلفی به بازار جهانی عرضه‌شده است.  مدلی که به ایران واردشده   4.2 لیتر حجم دارد. این موتور امکان تولید 155 اسب بخار قدرت و  حداکثر 303 نیوتون متر گشتاور را فراهم می‌کند. نیروی تولیدشده توسط گیربکسی 4 دنده دستی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

مطابق کارشناسی خودر تویوتا لندکروز دو کابین این خودرو مصرف نظامی دارد و حتی قابلیت‌های آفرودی آن هم برای گذر از مسیرهای دشوار در این حیطه استفاده می‌شود. موتورهای نوع 2f که در این خودرو استفاده‌شده است با اینکه 200 لیتر حجم بیشتری نسبت به پیشرانه‌های 4 لیتری 3f دارند، اما قدرت و گشتاور تولیدیشان کمتر است.

تجربه رانندگی

موتور  خودرو به واسطه شباهت به موتورهای آمریکایی و جنرال، صدایی شبیه به خودروهای آمریکایی دارد. جعبه دنده قدرتی که 4 سرعته می‌باشد هم کشش بسیار مناسبی دارد و مخصوصا در دنده‌های سنگین (1 و 2) عملکرد خیلی خوبی را ارائه می‌دهد. با ورود به دنده سه و چهار اما کشش خودرو کمتر می‌شود و این حالات را بهتر است در مسیرهای مستقیم و کفی به منظور کاهش دور موتور و دستیابی به سرعت بیشتر استفاده کرد.

کشش خودرو مناسب است و ظرفیت حمل 750 کیلوگرم بار و 4 نفر سرنشین را دارد و در مجموع چیزی حدود 1.2 تن بار را می‌تواند حمل کند. این ظرفیت خوب باربری به واسطه ساختار مستقل اتاق خودرو و شاسی نردبانی مجزای آن می‌باشد.

طبق تست الوند کروز در کوهستان‌ها و مسیرهای سخت، سواری سنگین اما استواری دیده‌می‌شود که از لحاظ عرضی کمی ناپایدار است. در خودروهایی که ریم آن‌ها تغییرکرده و ارتفاع خودرو بیشتر می‌شود، نقطه ثقل خودرو به نقاط بالاتر منتقل‌شده و باعث تیلت کردن بیشتر ( چرخیدن در عرض) حین گذر از شیب‌ها می‌شود که در آفرودسواری نقطه ضعف محسوب می‌شود.

در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌ را مشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

لندکروز دو کابین

نوع بدنه

وانت / پیکاب

حجم موتور

4200  سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

تعداد سوپاپ ها

12

محور محرک

دو دیفرانسیل - دارای قفل دیفرانسیل الکترونیکی

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

155 اسب بخار در 4000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

303 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری  

نوع جعبه دنده

دستی - 4 دنده  جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم تعلیق جلو

شمش

سیستم تعلیق عقب

شمش

 کارشناسی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین  از نظر فنی

کارشناسی خودر تویوتا لندکروز دو کابین از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

تویوتا همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم برای طراحی سری 70 خیلی بودجه اختصاص نداده‌است که البته با توجه به وانت بودن، جانبی بودن محصول برای تویوتا و فروش خوب آن توقع زیادی هم از ظاهر آن نمی‌رود و اگر پیکاپ پرابهت و خوش چهره‌ای می‌خواهید می‌توانید از محصولات هایلوکس تویوتا استفاده کنید. در طراحی این سری به طور مشخصی از سری 40 الهام گرفته‌شده است و تنها به روز رسانی انجام شده‌است.

در نمای جلو دو چراغ چهار وجهی حضور دارند. بین آن‌ها به شکل هم مرز جلوپنجره‌ای مستطیلی قرار می‌گیرد که نام لوگوی تویوتا را در میان خود جای می‌دهد و با خطوطی پهن و کرومی تزئین‌شده است. روی سپر جلو هواکشی مستطیلی جای‌گرفته که رویش پلاک نصب می‌شود و در اطراف یا به صورت مجزا دو مه شکن برای این نما در نظر گرفته‌می‌شود. برجستگی‌هایی که در این نما حضور دارد خودرو را عضلانی‌تر  می‌کنند.

نمای جانب و عقب

در نمای جانب در لندکروزهای دو کابین دو درب  را شاهد هستیم که در بخش پایین و بالای آن برجستگی منفی و ممتد ایجادشده است. دستگیره‌ها به رنگ فلزی هستند و قاب شیشه‌ها مشکی است. نمای عقب وانت ساده است. در بهش پایینی دو چراغ مستطیلی و افقی جایگذاری شدند. درب قسمت بار دو چفت دارد و روی آن اسم تویوتا و مشخصات خودرو به چشم می‌خورد.

پلاک عقب در زیر چراغ‌ها  نصب می‌شود. طبق کارشناسی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین   ممکن است در نسخه‌های مختلف، تفاوت‌هایی با توجه به نیاز خریداران ایجادشده باشد. در نسخه‌های دو کابین لاستیک زاپاس به جای بخش بار به زیر خودرو منتقل‌شده است. در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا لندکروز تک کابین را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

تویوتا لندکروز دو کابین

نوع بدنه

وانت / پیکاپ

نسل (کد اتاق)

سری 70

نوع اتاق

مستقل

طول

5300 میلی متر

عرض

1715 میلی متر

ارتفاع

2000 میلی متر

فاصله محوری

3335 میلی متر

تعداد سرنشین

4

 کارشناسی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین

خودروی تویوتا لندکروز دو کابین

 

کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین از نظر طراحی داخلی

همان طور که در ظاهر نسخه‌های موجود در بازار تفاوت‌هایی وجود دارد، این تفاوت‌ها در طراحی داخلی و اجزای آن نیز دیده‌می‌شود.  خریداران قبلی هم ممکن است طبق سلیقه و نیازهایشان آپدیت‌ها و تغییرات مختلفی را در خودرو اعمال کرده‌باشند.

کابین این خودرو تریمی به رنگ طوسی و مشکی دارد. در داشبورد در بخش میانی ابتدا چند دایره عقربه‌ای اطلاعاتی فنی را به راننده نشان می‌دهند و بخش جداگانه‌ای دارند. پایین‌تر سیستم صوتی و مولتی مدیا می‌باشد که معمولا از مانیتوری لمسی تشکیل می‌شود که کلیدهایش با نظم خوبی در اطرافش حضور دارند. پایین این بخش نیز دکمه‌ها و کلیدهای مربوط به تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و... جای گرفتند. در اطراف نیز دریچه‌های هوایی دایره‌ای با درپوش را شاهد هستیم. البته در کل تقارن و طراحی خاصی از خودرو مشاهده نمی‌شود.

غربیلک فرمان سه شاخه است و معمولا تنها نام لندکروز روی آن قرار می‌گیرد. پنل کیلومترشمار از چندین دایره آنالوگ و نمایشگری بسیار کوچک جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است. صندلی‌ها طبق کارشناسی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین  فضای قابل قبولی برای سرنشینان خود دارند و چون ارتفاع خودرو زیاد است از نظر فضای سر مشکلی وجود ندارد. این نسخه از نظر ظرفیت بیشتر نسبت به نسخه‌های تک کابین بهتر است.

 طراحی داخلی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین

طراحی داخلی خوردو  تویوتا لندکروز دو کابین

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا لندکروز دو کابین آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • فراوانی قطعات یدکی در بازار
  • ساخت با کیفیت ژاپنی‌ها
  • قدرت و قابلیت بهتر نسبت به رقبا
  • دو کابینه بودن خودرو

معایب :

  • طراحی کابین نامتقارن
  • قیمت بالا نسبت به رقبا
  • بازار خرید و فروش ضعیف
  • فاقد سیستم‌ کنترل پایداری

 

تویوتا لندکروز دو کابین بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  این خودرو حداقل در ایران بیشتر در زمینه‌های نظامی مصرف‌شده است و کابین و امکاناتش خیلی برای مصارف شخصی دل‌نشین نیست.

در خرید خودروهای کارکرده دقت زیادی لازم است مخصوصا خودروهای این کلاس که معمولا  به واسطه کاربردشان در باربری یا آفرود سواری، استهلاک خیلی بیشتری نسبت به یک خودروی شهری دارند. علاوه بر سلامت، قیمت گذاری آن‌ها نیز باید با کارشناسی انجام شود مخصوصا در رابطه با خودروی لندکروز که انوع مختلف دارد و نسخه‌های موجود با هم متفاوت هستند.

از لحاظ عملکرد اشکالاتی وجود دارد اما در حد معمول قابلیت آفرودی آن مناسب است. حین خرید به آپدیت‌ها و اصلاحات شخصی افراد در بخش‌های مختلف دقت داشته‌باشید.

 کارشناسی خودرو  تویوتا لندکروز دو کابین

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین

 

رقیبان خودرو تویوتا لندکروز دو کابین

طبق کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین  و سایر خودروهای موجود در بازار، در قیمت‌های مشابه مواردی هم‌چون  شورولت بلیزر، جیپ سیمرغ یا شورولت C/K کاستوم را هم می‌توان تهیه کرد که خودروهایی شیک‌تر و پرتوان‌تر می‌باشند اما یا وانت نیستند و یا تک کابین هستند. دو کابینه بودن این خودرو از مزایای خوب آن است که کاربردش را نسبت به بسیاری از رقیبان بیشتر می‌کند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا لندکروز دو کابین و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودرو سالهاست توسط تویوتا تولید می‌شود و فروش خوبی در سراسر جهان دارد. استفاده و کاربرد آن در جاده‌ها و مسیرهای دشوارتر و معمولا مصارف نظامی است و در صورتی که با شرایط ظاهری، امکاناتی و... آن مشکلی ندارید می‌تواند گزینه‌ای کاربردی برای شما باشد.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)