برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو لکسوس CT با تمام جزئیات

لکسوس سی تی از محصولات هاچ‌بک کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که به عنوان اولین خودروی هیبریدی در ایران از آن یاد می‌شود. هدف از ساخت این هاچ بک عرضه خودرویی لوکس، کم مصرف، راحت و اسپرت بود که نسبتا موفیت‌آمیز هم بود. در ایران اما به واسطه عدم آشنایی با نسخه‌های هیبریدی و نگرانی‌های موجود، فروش این هاچ‌یک موفقیت آمیز نبود.
0 تومان
i h

 

لکسوس سی تی از محصولات هاچ‌بک کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که به عنوان اولین خودروی هیبریدی در ایران از آن یاد می‌شود. هدف از ساخت این هاچ بک عرضه خودرویی لوکس، کم مصرف، راحت و اسپرت بود که نسبتا موفیت‌آمیز هم بود. در ایران اما به واسطه عدم آشنایی با نسخه‌های هیبریدی و نگرانی‌های موجود، فروش این هاچ‌یک موفقیت آمیز نبود. CT‌های ایران در دو مدل فیس اصلی و فیس لیفت 2014 به دست مشتریان رسید. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس CT  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس CT 

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس CT

لکسوس سی تی از خودروهای هیبریدی کمپانی لکسوس می‌باشد که در سال 2010 در نمایشگاه ژنو معرفی و در سال 2011 به بازار جهانی عرضه شد. این خودرو در سال 2011 به عنوان بهترین خودروی کوچک زیر 35000 دلار استرالیا انتخاب شد. نام این محصول نشانگر تولید خودرویی هیبرید در کلاس تورینگ با قدرتی مشابه موتورهای 2 لیتری است.

در سال 2012 ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا در ایران، تصمیم به واردات این هاچ یک به عنوان اولین خودروی هیبریدی در ایران گرفت. قوای محرکه آن با تویوتا پریوس مشترک است و ظاهر آن کاملا لوکس و دل‌نشین می‌باشد. اما خریداران ایرانی به واسطه نگرانی‌هایی در مورد تهیه قطعات یدکی و تعمیرات خودرو و هم‌چنین بازار خرید و فروش آن در آینده، خیلی ریسک خرید آن را نپذیرفتند و به این ترتیب فروش سی تی در کشورمان با موفقیت همراه نبود.

البته نگرانی‌هایی که برای این خودرو وجود داشت دور از ذهن نبود و واقعا طبق کارشناسی خودرو لکسوس CT این مشکلات به وجود آمد و در حال حاضر بازار دست دوم آن خیلی پررونق نیست. پیشرانه هیبریدی هم به واسطه اقتصادی بودن عملکرد خیلی خاصی ندارد و در حالت برقی تنها 2 کیلومتر با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت را می‌تواند شارژ نگه دارد.

فیس لیفت

در سال 2014 سی تی توسط کمپانی لکسوس فیس لیفت شد و همان سال به ایران هم آمد. در این نسخه جلوپنجره، چراغ و سپرها تغییر کردند ولی از نظر فنی و امکانات رفاهی اصلاحاتی روی آن انجام‌نشده بود. این تغییرات تاثیرگذار بود و تعداد خریداران را کمی  افزایش داد اما باز هم نسبت به سایر خودروهای بازار، با وجود قیمت بالایش فروشش را نمی‌توان موفقیت آمیز دانست. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق‌تر هر بخش از این نسخه‌ها و تفاوت آن‌ها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

 کارشناسی کلی خودرو  لکسوس CT

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس CT 

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس CT 

یدک کشیدن نام لکسوس و برند لوکس بودن آن، توقعات را در بخش امکانات رفاهی بالا می‌برد. تجهیزات مورد استفاده در هاچ بک سی تی هم سطح خوبی دارد و وجود مواردی مثل تنظیم برقی راننده و گودی کمر، ورود و استارت بدون دکمه، سیستم صوتی مجهز و مانیتور لمسی، گرمکن صندلی‌ها و آینه‌های جانبی، سانروف، دوربین عقب، انواع چراغ و امکانات مربوط به آن و... سفر را جذاب می‌کنند.

لکسوس CT در سال 2011 توسط موسسه استاندارد و ایمنی یورو انکپ بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد. این خودرو در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال رتبه 94 از صد، حفاظت از ایمنی سرنشینان خردسال 84 از صد، حفاظت از عابرین پیاده 55 از صد و در بخش ایمنی فعال رتبه 86 از صد را دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل، 8 عدد کیسه هوای و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس CT  مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس CT 

نوع جعبه دنده

E-CVT

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک – مموری آینه

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب – سنسور باران – سنسور فشار باد تایر

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش – کنترل ایستایی در سربالایی

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV– برف پاک کن اتوماتیک

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 10 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson با 13 اسپیکر (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تایی - تنظیم هوشمند بلندی صدا – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 8 اینچی – دارای نویگیشن – دوربین عقب - تاچ پد - نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر

کیسه هوا

مجموعا 8 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات دوگانه

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون-  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ دید در روز – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی راننده و 4 حالته دستی صندلی سرنشین کناری – تنظیم برقی گودی کمر راننده – مموری صندلی راننده – مجهز به گرمکن – دارای روکش چرمی

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی – پشت سری فعال

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای کروز کنترل – دوربین عقب – رانندگی 4 حالته (اکو - نرمال - اسپرت - برقی)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

سیستم سقف

سانروف دارد

 بررسی شرایط و امکانات لکسوس سی تی

بررسی شرایط و امکانات لکسوس سی تی

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو هاچ بک جمع و جور قرارگرفته و در کابین خود موتوری چهار سیلندر بنزینی و  یک موتور الکتریکی دارد. حجم پیشرانه تنفس طبیعی و بنزینی 1.8 لیتر است. نسخه فیس لیفت 2014 از نظر فنی تفاوتی با قبل نداشت و عملکردش در این بخش مشابه گزارش می‌شود.

پیشرانه هیبریدی قادر به تولید 134 اسب بخار قدرت و حداکثر 142 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای اتومات CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس CT  با این سیستم حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 10.3  ثانیه گزارش می‌شود.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 3.7 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 3.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 3.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود. به این ترتیب حد آلایندگی سی تی هیبرید به یورو 5 می‌رسد.

تجربه رانندگی

این خودرو شتاب و سرعت خیلی ایده‌آلی ندارد و اگر این دو مورد از کم مصرف‌ بودن برایتان بااهمیت‌تر است بهتر است به سراغ آن نروید. از نظر تعلیق اما عملکرد خوب است و سواری نرم و راحتی را با سی تی تجربه خواهید کرد. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس سی تی را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس CT 

نوع بدنه

C Segment

حجم موتور

1798 سی سی

نوع موتور

هیبرید

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی موتور بنزینی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

99 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

حداکثر توان خروجی کل

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

134 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

142 نیوتون متر در 2800 تا 4400 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

55 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

50 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته - 5 دنده  جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

سیستم تعلیق پیشرفته مستقل

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

اتصال چندگانه ( مولتی لینک )

کمک فنرهای جلو و عقب

کمک فنر گازی

حداکثر سرعت

180 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

10.3 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

3.8لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

 کارشناسی خودرو لکسوس CT  از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس CT  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

این هاچ بک ژاپنی ظاهر لوکسی دارد و بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم می‌تواند حداقل در بازار ایران در زمره طراحی‌های جذاب برای هاچ بک‌ها تلقی شود. در زمان عرضه این خودرو، مخصوصا برای فیس لیفتش، طراحی کاملا به روز و خاص بود.

در نمای جلو چراغ‌های کشیده از هر دو طرف ظاهری تهاجمی ایجاد می‌کنند. در میان آن‌ها جلوپنجره‌ای قرار می‌گیرد که با خطوط افقی مشکی و نواری کرومی و کشیده در بالایش تزئین‌شده و لوگوی لکسوس را در میانش جای می‌دهد. در بخش سپر، هواکشی چهارضلعی را شاهد هستیم و در اطراف دو مه شکن دایره‌ای در قابی مشکی و فضایی تورفته قرار دارند. استفاده از برجستگی‌های تیز مخصوصا روی کاپوت و سپر به لوکس بودن و جدی نشان دادن خودرو کمک شایانی می‌کند.

نمای جانبی

در این نما ستون سی به شکلی طراحی‌شده که یک تکه شیشه روی آن است که در ادامه شیشه عقب می‌باشد. خطی ممتد از چراغ عقب به سمت جلو کشیده‌شده و از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد و برجستگی‌ای دیگر پایین درب‌ها وجود دارد. قاب کرومی شیشه‌ها نما را لوکس‌تر می‌کند. رینگ‌های 17 اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس CT  با طراحی مناسب، هماهنگی خوبی ایجاد می‌کنند.

نمای عقب

در این نما شیشه یکسره عقب را شاهدیم که تا نمای جانب هم کشیده‌شده است. پایین آن به صورت برجسته‌تر دو چراغ کشیده به شکل دو تکه در اطراف حضور دارند. روی درب صندوق پلاک در بخشی فرورفته که بین چراغ‌ها وجود دارد نصب می‌شود و لوگوی لکسوس قابل مشاهده است. اسپویلر بالای شیشه هم نمای اسپرت‌تری ایجاد می‌کند.

سپر خودرو برجسته است و در آن دیفیوزر و دو مه شکن افقی در اطراف تعبیه‌شده است. استفاده از برجستگی‌ها طراحی این نما را به خوبی تکمیل می‌کند. به طور کلی با وجود رقبایی از نمایندگی‌های بی ام و یا آلفارومئو جولیتا که ظاهر مدرنی دارند، باز هم این خودرو جذاب و دوست داشتنی است.

فیس لیفت

نسخه‌های 2014 به بعد، مشخص‌ترین تغییرشان در بخش سپر جلو و هواکش بزرگ و متصل به جلوپنجره می‌باشد که طراحی یکدست‌تر و جسورانه‌تری را به نمایش می‌گذارد. طراحی قاب مه شکن‌ها و تزئینات جلوپنجره نیز در این فیس لیفت متفاوت است. در نمای عقب نیز سپر خودرو طراحی اسپرت‌تری دارد و دیفیوزر و مه شکن‌ها چهره‌ای خشن‌تر را ایجاد می‌کنند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس CT  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس CT 

نوع بدنه

هاچ‌ بک جمع و جور لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (A10)

وزن خالص

 1465 کیلوگرم 

طول

4351 میلی متر

عرض

1765 میلی متر

ارتفاع

1455 میلی متر

فاصله محورها

2601 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

215/45R17

      ظاهر خودروی لکسوس CT

                      ظاهر خودروی لکسوس CT      

فیس لیفت لکسوس CT

فیس لیفت لکسوس CT

 

کارشناسی خودرو لکسوس CT  از نظر طراحی داخلی

مشخصا طراحان سعی نکرده‌اند با استفاده از اغراق و خطوط‌های تند و زیاد ظاهر را لوکس جلوه دهند بلکه سعی‌شده با خطوط صاف و اشکال هندسی متعارف کابینی لوکس و در عین حال متین را ایجاد کنند که تا حد خوبی موفق ظاهر شدند. متریال مورد استفاده در لکسوس سی تی هم کیفیت و ماندگاری قابل قبولی دارد. کابین خودروهای نیوفیس تفاوت خاصی با نمونه‌های قبلی ندارد.

کنسول میانی داشبورد دکمه‌های متعددی دارد که با چینش مناسبشان یادآور کابین هواپیما هستند. در بالاترین بخش مانیتور لمسی قرار می‌گیرد و زیر آن دو دریچه هوای مستطیلی و سیستم صوتی و مولتی مدیا جای گرفتند. در بخش پایین‌تر که سیستم‌ها حالتی فرورفته و شیب‌دار دارند دکمه‌های سیستم تهویه مطبوع و ... به چشم می‌خورد.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگوی لکسوس و انواع دکمه‌های کنترلی جای‌گذاری شدند. پنل کیلومترشمار هم از سه بخش دایره‌ای دیجیتال اما عقربه‌ای جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود. با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس CT  استفاده از بخش‌های فلزی در قسمت‌های مختلف کابین مانند فرمان، دستگیر‌ها، داشبورد و... تاثیر خوبی در لوکس‌تر شدن فضا دارد.

صندلی‌های این هاچ بک راحت هستند و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. فضای کابین به شکلی است که چهار نفر را به راحتی و 5 نفر را کمی سخت در خود جای می‌دهد. صندوق عقب هم حجمی 375 لیتری دارد ک شاید محدود باشد ولی برای جوانان و خانواده‌های کم‌جمعیت کافی است.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس CT

طراحی داخلی خوردو  لکسوس CT 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس CT  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس سی تی  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی بالا
  • مصرف سوخت بسیار پایین
  • کیفیت ساخت بالا
  • برند معتبر
  • سواری نرم و راحت
  • ظاهر و کابین دل‌نشین

معایب :

  • واردات محدود
  • پیچیدگی فنی سیستم هیبرید
  • بازار خرید و فروش کم رونق

 

لکسوس CT  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس CT  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این هاچ‌بک با وجود اینکه ساخت برند محبوب و معتبر لکسوس است نتوانست خیلی اعتمادها را در بازار ایران جذب کند. شاید اگر این خودرو با برند تویوتا عرضه میشد حتی فروشش بهتر بود چون که توقعات و قیمت کمی پایین می‌آمد.

نسخه‌های فیس لیفت از لحاظ ظاهری و فروش شرایط بهتری داشتند و در حال حاضر به دلیل سال ساخت بالاتر احتمالا سلامتشان هم بیشتر است.  به هر حال واردات لکسوس سی تی تا سال 2016 ادامه داشت و در حال حاضر اکثریت خودروهای موجود در بازار کارکرده هستند.

با توجه به پیچیدگی سیستم هیبرید و مشکلات در تعمیر آن، بهتر است حین خرید از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت خودرو و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. به این نکته هم توجه داشته‌باشید در صورتی که سی تی را خریداری کنید، در صورت تصمیم به فروش آن ممکن است زمان نسبتا بیشتری لازم باشد.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس CT

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس CT 

 

رقیبان خودرو لکسوس CT 

طبق کارشناسی خودرو لکسوس CT  خودروای ب ام و سری 1، ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا و حتی در رده قیمتی پایین‌تر، مزدا 3 هاچبک از رقبای این هاچ‌بک به حساب می‌آیند. اگر هیبرید بودن هم برای شما اهمیت دارد، می‌توانید تویوتا پریوس را جزو گزینه‌ها بدانید.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس CT  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودرو با وجود کیفیت ساخت و شرایط قابل قبول، به دلیل واردات محدود و پیچیدگی فنی و قطعات مورد استفاده، نتوانست اعتماد و اطمینان خریداران را آن طور که شایسته بود جلب کند. به این ترتب لکسوس سی تی اولین و و از کم فروغ‌ترین خودروهای هیبریدی در ایران می‌باشد.

*
*
*

 

لکسوس سی تی از محصولات هاچ‌بک کمپانی لکسوس ژاپنی می‌باشد که به عنوان اولین خودروی هیبریدی در ایران از آن یاد می‌شود. هدف از ساخت این هاچ بک عرضه خودرویی لوکس، کم مصرف، راحت و اسپرت بود که نسبتا موفیت‌آمیز هم بود. در ایران اما به واسطه عدم آشنایی با نسخه‌های هیبریدی و نگرانی‌های موجود، فروش این هاچ‌یک موفقیت آمیز نبود. CT‌های ایران در دو مدل فیس اصلی و فیس لیفت 2014 به دست مشتریان رسید. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو لکسوس CT  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  لکسوس CT 

تویوتا موتور کورپورشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که  در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهانی شناخته‌می‌شود و محصولاتش در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. این کمپانی به واسطه گسترده بودن محصولات و فعالیتش از سال 1989 تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جداگانه برای طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکسش گرفت.

شرکتی که با این هدف تاسیس شد را لکسوس نامیدند و در حال حاضر تولیدات آن در بیش از 70 کشور جهان عرضه می‌شود و از 10 نشان تجاری برتر ژاپن بر پایه میزان ارزش بازار است. اولین پروژه لکسوس که اف1 نام داشت با تلاش 60 طراح، 1400 مهندس، 2300 تکنسین، 220 پشتیبان و 450 نمونه آزمایشی و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلاری شروع شد.

لکسوس CT

لکسوس سی تی از خودروهای هیبریدی کمپانی لکسوس می‌باشد که در سال 2010 در نمایشگاه ژنو معرفی و در سال 2011 به بازار جهانی عرضه شد. این خودرو در سال 2011 به عنوان بهترین خودروی کوچک زیر 35000 دلار استرالیا انتخاب شد. نام این محصول نشانگر تولید خودرویی هیبرید در کلاس تورینگ با قدرتی مشابه موتورهای 2 لیتری است.

در سال 2012 ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا در ایران، تصمیم به واردات این هاچ یک به عنوان اولین خودروی هیبریدی در ایران گرفت. قوای محرکه آن با تویوتا پریوس مشترک است و ظاهر آن کاملا لوکس و دل‌نشین می‌باشد. اما خریداران ایرانی به واسطه نگرانی‌هایی در مورد تهیه قطعات یدکی و تعمیرات خودرو و هم‌چنین بازار خرید و فروش آن در آینده، خیلی ریسک خرید آن را نپذیرفتند و به این ترتیب فروش سی تی در کشورمان با موفقیت همراه نبود.

البته نگرانی‌هایی که برای این خودرو وجود داشت دور از ذهن نبود و واقعا طبق کارشناسی خودرو لکسوس CT این مشکلات به وجود آمد و در حال حاضر بازار دست دوم آن خیلی پررونق نیست. پیشرانه هیبریدی هم به واسطه اقتصادی بودن عملکرد خیلی خاصی ندارد و در حالت برقی تنها 2 کیلومتر با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت را می‌تواند شارژ نگه دارد.

فیس لیفت

در سال 2014 سی تی توسط کمپانی لکسوس فیس لیفت شد و همان سال به ایران هم آمد. در این نسخه جلوپنجره، چراغ و سپرها تغییر کردند ولی از نظر فنی و امکانات رفاهی اصلاحاتی روی آن انجام‌نشده بود. این تغییرات تاثیرگذار بود و تعداد خریداران را کمی  افزایش داد اما باز هم نسبت به سایر خودروهای بازار، با وجود قیمت بالایش فروشش را نمی‌توان موفقیت آمیز دانست. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق‌تر هر بخش از این نسخه‌ها و تفاوت آن‌ها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

 کارشناسی کلی خودرو  لکسوس CT

بررسی ویژگی‌های خودرو  لکسوس CT 

 

امکانات و تجهیزات خودرو لکسوس CT 

یدک کشیدن نام لکسوس و برند لوکس بودن آن، توقعات را در بخش امکانات رفاهی بالا می‌برد. تجهیزات مورد استفاده در هاچ بک سی تی هم سطح خوبی دارد و وجود مواردی مثل تنظیم برقی راننده و گودی کمر، ورود و استارت بدون دکمه، سیستم صوتی مجهز و مانیتور لمسی، گرمکن صندلی‌ها و آینه‌های جانبی، سانروف، دوربین عقب، انواع چراغ و امکانات مربوط به آن و... سفر را جذاب می‌کنند.

لکسوس CT در سال 2011 توسط موسسه استاندارد و ایمنی یورو انکپ بررسی شد و هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کرد. این خودرو در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال رتبه 94 از صد، حفاظت از ایمنی سرنشینان خردسال 84 از صد، حفاظت از عابرین پیاده 55 از صد و در بخش ایمنی فعال رتبه 86 از صد را دریافت کرد. این ایمنی مناسب توسط انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، انواع سنسورها، کروز کنترل، 8 عدد کیسه هوای و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو لکسوس CT  مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

لکسوس CT 

نوع جعبه دنده

E-CVT

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با امکان  تنظیم برقی -  آینه جانبی مجهز به  گرمکن -  آینه عقب الکتروکرومیک – مموری آینه

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب – سنسور باران – سنسور فشار باد تایر

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – سیستم کنترل پایداری (VSC) – سیستم کنترل کشش – کنترل ایستایی در سربالایی

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی   - شیشه با قابلیت جذب بالا و کاهش UV– برف پاک کن اتوماتیک

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 10 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson با 13 اسپیکر (سفارشی) - هندزفری - چنجر 6 تایی - تنظیم هوشمند بلندی صدا – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 8 اینچی – دارای نویگیشن – دوربین عقب - تاچ پد - نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر

کیسه هوا

مجموعا 8 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – جانبی جلو – پرده‌ای – زانویی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتومات دوگانه

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون-  دارای مه شکن – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – چراغ دید در روز – ارتفاع نور اتومات – چراغ شور

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم 10 حالته برقی صندلی راننده و 4 حالته دستی صندلی سرنشین کناری – تنظیم برقی گودی کمر راننده – مموری صندلی راننده – مجهز به گرمکن – دارای روکش چرمی

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب  دارای روکش چرمی – پشت سری فعال

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور جلو و عقب – دارای کروز کنترل – دوربین عقب – رانندگی 4 حالته (اکو - نرمال - اسپرت - برقی)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه – مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل کودک – قفل مرکزی – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر – ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

سیستم سقف

سانروف دارد

 بررسی شرایط و امکانات لکسوس سی تی

بررسی شرایط و امکانات لکسوس سی تی

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در کلاس خودرو هاچ بک جمع و جور قرارگرفته و در کابین خود موتوری چهار سیلندر بنزینی و  یک موتور الکتریکی دارد. حجم پیشرانه تنفس طبیعی و بنزینی 1.8 لیتر است. نسخه فیس لیفت 2014 از نظر فنی تفاوتی با قبل نداشت و عملکردش در این بخش مشابه گزارش می‌شود.

پیشرانه هیبریدی قادر به تولید 134 اسب بخار قدرت و حداکثر 142 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای اتومات CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو لکسوس CT  با این سیستم حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 10.3  ثانیه گزارش می‌شود.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 3.7 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 3.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 3.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود. به این ترتیب حد آلایندگی سی تی هیبرید به یورو 5 می‌رسد.

تجربه رانندگی

این خودرو شتاب و سرعت خیلی ایده‌آلی ندارد و اگر این دو مورد از کم مصرف‌ بودن برایتان بااهمیت‌تر است بهتر است به سراغ آن نروید. از نظر تعلیق اما عملکرد خوب است و سواری نرم و راحتی را با سی تی تجربه خواهید کرد. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی لکسوس سی تی را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

لکسوس CT 

نوع بدنه

C Segment

حجم موتور

1798 سی سی

نوع موتور

هیبرید

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی موتور بنزینی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

99 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

حداکثر توان خروجی کل

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

134 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

142 نیوتون متر در 2800 تا 4400 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

55 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

50 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته - 5 دنده  جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

سیستم تعلیق پیشرفته مستقل

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

اتصال چندگانه ( مولتی لینک )

کمک فنرهای جلو و عقب

کمک فنر گازی

حداکثر سرعت

180 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

10.3 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

3.8لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

 کارشناسی خودرو لکسوس CT  از نظر فنی

کارشناسی خودرو لکسوس CT  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

این هاچ بک ژاپنی ظاهر لوکسی دارد و بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم می‌تواند حداقل در بازار ایران در زمره طراحی‌های جذاب برای هاچ بک‌ها تلقی شود. در زمان عرضه این خودرو، مخصوصا برای فیس لیفتش، طراحی کاملا به روز و خاص بود.

در نمای جلو چراغ‌های کشیده از هر دو طرف ظاهری تهاجمی ایجاد می‌کنند. در میان آن‌ها جلوپنجره‌ای قرار می‌گیرد که با خطوط افقی مشکی و نواری کرومی و کشیده در بالایش تزئین‌شده و لوگوی لکسوس را در میانش جای می‌دهد. در بخش سپر، هواکشی چهارضلعی را شاهد هستیم و در اطراف دو مه شکن دایره‌ای در قابی مشکی و فضایی تورفته قرار دارند. استفاده از برجستگی‌های تیز مخصوصا روی کاپوت و سپر به لوکس بودن و جدی نشان دادن خودرو کمک شایانی می‌کند.

نمای جانبی

در این نما ستون سی به شکلی طراحی‌شده که یک تکه شیشه روی آن است که در ادامه شیشه عقب می‌باشد. خطی ممتد از چراغ عقب به سمت جلو کشیده‌شده و از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد و برجستگی‌ای دیگر پایین درب‌ها وجود دارد. قاب کرومی شیشه‌ها نما را لوکس‌تر می‌کند. رینگ‌های 17 اینچی هم طبق کارشناسی خودرو لکسوس CT  با طراحی مناسب، هماهنگی خوبی ایجاد می‌کنند.

نمای عقب

در این نما شیشه یکسره عقب را شاهدیم که تا نمای جانب هم کشیده‌شده است. پایین آن به صورت برجسته‌تر دو چراغ کشیده به شکل دو تکه در اطراف حضور دارند. روی درب صندوق پلاک در بخشی فرورفته که بین چراغ‌ها وجود دارد نصب می‌شود و لوگوی لکسوس قابل مشاهده است. اسپویلر بالای شیشه هم نمای اسپرت‌تری ایجاد می‌کند.

سپر خودرو برجسته است و در آن دیفیوزر و دو مه شکن افقی در اطراف تعبیه‌شده است. استفاده از برجستگی‌ها طراحی این نما را به خوبی تکمیل می‌کند. به طور کلی با وجود رقبایی از نمایندگی‌های بی ام و یا آلفارومئو جولیتا که ظاهر مدرنی دارند، باز هم این خودرو جذاب و دوست داشتنی است.

فیس لیفت

نسخه‌های 2014 به بعد، مشخص‌ترین تغییرشان در بخش سپر جلو و هواکش بزرگ و متصل به جلوپنجره می‌باشد که طراحی یکدست‌تر و جسورانه‌تری را به نمایش می‌گذارد. طراحی قاب مه شکن‌ها و تزئینات جلوپنجره نیز در این فیس لیفت متفاوت است. در نمای عقب نیز سپر خودرو طراحی اسپرت‌تری دارد و دیفیوزر و مه شکن‌ها چهره‌ای خشن‌تر را ایجاد می‌کنند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه لکسوس CT  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

لکسوس CT 

نوع بدنه

هاچ‌ بک جمع و جور لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (A10)

وزن خالص

 1465 کیلوگرم 

طول

4351 میلی متر

عرض

1765 میلی متر

ارتفاع

1455 میلی متر

فاصله محورها

2601 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

215/45R17

      ظاهر خودروی لکسوس CT

                      ظاهر خودروی لکسوس CT      

فیس لیفت لکسوس CT

فیس لیفت لکسوس CT

 

کارشناسی خودرو لکسوس CT  از نظر طراحی داخلی

مشخصا طراحان سعی نکرده‌اند با استفاده از اغراق و خطوط‌های تند و زیاد ظاهر را لوکس جلوه دهند بلکه سعی‌شده با خطوط صاف و اشکال هندسی متعارف کابینی لوکس و در عین حال متین را ایجاد کنند که تا حد خوبی موفق ظاهر شدند. متریال مورد استفاده در لکسوس سی تی هم کیفیت و ماندگاری قابل قبولی دارد. کابین خودروهای نیوفیس تفاوت خاصی با نمونه‌های قبلی ندارد.

کنسول میانی داشبورد دکمه‌های متعددی دارد که با چینش مناسبشان یادآور کابین هواپیما هستند. در بالاترین بخش مانیتور لمسی قرار می‌گیرد و زیر آن دو دریچه هوای مستطیلی و سیستم صوتی و مولتی مدیا جای گرفتند. در بخش پایین‌تر که سیستم‌ها حالتی فرورفته و شیب‌دار دارند دکمه‌های سیستم تهویه مطبوع و ... به چشم می‌خورد.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگوی لکسوس و انواع دکمه‌های کنترلی جای‌گذاری شدند. پنل کیلومترشمار هم از سه بخش دایره‌ای دیجیتال اما عقربه‌ای جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود. با توجه به کارشناسی خودرو لکسوس CT  استفاده از بخش‌های فلزی در قسمت‌های مختلف کابین مانند فرمان، دستگیر‌ها، داشبورد و... تاثیر خوبی در لوکس‌تر شدن فضا دارد.

صندلی‌های این هاچ بک راحت هستند و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. فضای کابین به شکلی است که چهار نفر را به راحتی و 5 نفر را کمی سخت در خود جای می‌دهد. صندوق عقب هم حجمی 375 لیتری دارد ک شاید محدود باشد ولی برای جوانان و خانواده‌های کم‌جمعیت کافی است.

 طراحی داخلی خوردو  لکسوس CT

طراحی داخلی خوردو  لکسوس CT 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو لکسوس CT  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با لکسوس سی تی  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • دوام فنی بالا
  • مصرف سوخت بسیار پایین
  • کیفیت ساخت بالا
  • برند معتبر
  • سواری نرم و راحت
  • ظاهر و کابین دل‌نشین

معایب :

  • واردات محدود
  • پیچیدگی فنی سیستم هیبرید
  • بازار خرید و فروش کم رونق

 

لکسوس CT  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو لکسوس CT  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این هاچ‌بک با وجود اینکه ساخت برند محبوب و معتبر لکسوس است نتوانست خیلی اعتمادها را در بازار ایران جذب کند. شاید اگر این خودرو با برند تویوتا عرضه میشد حتی فروشش بهتر بود چون که توقعات و قیمت کمی پایین می‌آمد.

نسخه‌های فیس لیفت از لحاظ ظاهری و فروش شرایط بهتری داشتند و در حال حاضر به دلیل سال ساخت بالاتر احتمالا سلامتشان هم بیشتر است.  به هر حال واردات لکسوس سی تی تا سال 2016 ادامه داشت و در حال حاضر اکثریت خودروهای موجود در بازار کارکرده هستند.

با توجه به پیچیدگی سیستم هیبرید و مشکلات در تعمیر آن، بهتر است حین خرید از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت خودرو و قیمت‌گذاری صحیح کمک بگیرید. به این نکته هم توجه داشته‌باشید در صورتی که سی تی را خریداری کنید، در صورت تصمیم به فروش آن ممکن است زمان نسبتا بیشتری لازم باشد.

 بهترین کارشناسی خودرو لکسوس CT

بهترین کارشناسی خودرو لکسوس CT 

 

رقیبان خودرو لکسوس CT 

طبق کارشناسی خودرو لکسوس CT  خودروای ب ام و سری 1، ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا و حتی در رده قیمتی پایین‌تر، مزدا 3 هاچبک از رقبای این هاچ‌بک به حساب می‌آیند. اگر هیبرید بودن هم برای شما اهمیت دارد، می‌توانید تویوتا پریوس را جزو گزینه‌ها بدانید.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو لکسوس CT  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودرو با وجود کیفیت ساخت و شرایط قابل قبول، به دلیل واردات محدود و پیچیدگی فنی و قطعات مورد استفاده، نتوانست اعتماد و اطمینان خریداران را آن طور که شایسته بود جلب کند. به این ترتب لکسوس سی تی اولین و و از کم فروغ‌ترین خودروهای هیبریدی در ایران می‌باشد.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)