برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر

خودرو تویوتا فورچونر شاسی¬بلند ۷ نفره¬ ساخت شرکت¬ تویوتا است که توسط شرکت ایرتویا به تعداد محدودی وارد ایران شد. این شاسی¬بلند از بدو ورودش به بازار جهانی با محبوبیت بالایی مواجه نشد و نتوانست نظر مشتریان آفرود را به خود جلب کند. تعداد محدودی از نسل اول این شاسی بلند که وارد کشور ما شدند نیز فروش موفقیت آمیزی نداشتند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

عنوان : کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر با تمام جزئیات

 

خودرو تویوتا فورچونر شاسی­بلند ۷ نفره­ ساخت شرکت­ تویوتا است که توسط شرکت ایرتویا به تعداد محدودی وارد ایران شد. این شاسی­بلند از بدو ورودش به بازار جهانی با محبوبیت بالایی مواجه نشد و نتوانست نظر مشتریان آفرود را به خود جلب کند. تعداد محدودی از نسل اول این شاسی بلند که وارد کشور ما شدند نیز فروش موفقیت آمیزی نداشتند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو تویوتا فورچونر

شرکت تویوتا یک شرکت چند ملیتی و ژاپنی است که توسط کیشیرو تویودا در سال ۱۹۳۷ میلادی تاسیس شد. این شرکت ابتدا تحت عنوان شرکت تویودا در زمینه نساجی فعالیت داشته سپس در سال ۱۹۳۳ اولین خط تولید اتومبیل آن در دپارتمان کوچکی در این کارخانه فعالیت خود را شروع کرد. در سال ۱۹۳۷ با تغییر نام کمپانی به تویوتا به طور رسمی افتتاح شد و هدف اصلی آن تولید خودروهایی متناسب با شرایط ژاپن با در نظر گرفتن نکات مثبت خودروهای خارجی بود.

 امروزه شرکت تویوتا به عنوان بزرگترین خودروسازی جهان شناخته‌می­شود و صاحب برندهایی از جمله دینا، دایهاتسو، لکسوس و هینو موتورز است. این شرکت انواع وسایل نقلیه، از خودروهای کوچک تا کامیون­های بزرگ را در انواع مدل­ها تولید می­کند. شرکت تویوتا در زمینه خدمات مخابراتی ، خانه­های از پیش شاخته­شده و قایق­های تفریحی نیز فعالیت داشته است.

تویوتا فورچونر

شرکت تویوتا در سال ۲۰۰۴ از نسل اول اس یو وی فورچونر رونمایی کرد و تا سال ۲۰۱۵ میلادی به ساخت این نسل از فورچونر ادامه داد تا اینکه در سال ۲۰۱۶ نسل دوم این خودرو را روانه بازار نمود. این شاسی بلند بر روی پلتفرم هایلوکس ساخته‌شده است و به همین دلیل نقاط مشابه زیادی با این پیکاپ محبوب دارد. نسل اول این شاسی بلند دوبار در سال­های ۲۰۰۸  و ۲۰۱۱ دچار فیس لیفت شد و فیس لیفت ۲۰۰۸ آن به تعداد محدودی در سال­های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ وارد ایران شدند.

 

تویوتا فورچونر از پیشرانه بسیار قدرتمندی بهره می­برد و در سواری آفرود عملکرد بسیار قابل توجهی دارد. با توجه به کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر از نظر طراحی خارجی، ظاهراین خودرو را نمی­توان زیبا و لوکس دانست زیرا ظاهر آن مطابق با خودروهای آفرود و اسپرت طراحی‌شده. طراحی داخل کابین نیز مانند بدنه این شاسی­بلند به طور کلی بسیار ساده و متناسب با المان­های طراحی کابین خودروهای آفرود است.

کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر

بررسی ویژگی‌های خودرو تویوتا فورچونر

 

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا فورچونر

شرکت تویوتا شاسی بلند فورچونر را در سه تیپ GX، GLX و Crusade تولید و روانه بازار می­کند. هر سه تیپ فورچونر مشخصات فنی یکسانی دارند اما از نظر امکانات رفاهی متفاوت هستند. تویوتا فوچونر GX مدل پایه این خودرو است درحالی که مدل  Crusade امکانات بیشتر و لوکس­تری در اختیار سرنشینان قرار می­دهد. این خودرو مجهز به امکانات ایمنی است که به واسطه آن و عملکردش در آزمایش ایمنی توانسته است ۵ ستاره ایمنی را از موسسه safe car guide بدست آورد.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی  نسخه موجود در ایران را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا فورچونرمشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا فورچونر

نوع جعبه دنده

اتوماتیک

سیستم آینه ها

تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن - آیینه وسط با قابلیت الکتروکرومیک

سنسورهای پیش فعال

مجهز به سنسور پارک

سیستم های پایداری و  کمک راننده

LSD - ABS

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره­ها – شیشه­های سولار

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی حرفه­ای با قابلیت پخش CD- دارای پورت USB -AUX

سیستم مولتی مدیا

دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده - بلوتوث - تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر - صفحه کیلومتر از نوع آپتیترونیک

کیسه هوا

۲عدد - کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک – کانال­های تهویه هوا بر روی کنسول میانی - دارای سیستم تهویه مطبوع دوگانه ( دو منطقه­ای )

سیستم روشنایی جلو

دارای مه­شکن – چراغ­های هالوژن به همراه قاب چند انعکاسی - دارای تنظیم ارتفاع نور

سیستم روشنایی عقب

چراغ­های LED طیفی به همراه مه شکن

سیستم صندلی های جلو

دارای سیستم هوشمند پشت سری­ها برای جلوگیری از صدمات تصادف - دارای روکش چرمی - صندلی راننده دارای تنظیم برقی

سیستم صندلی های عقب

دارای روکش پارچه­ای ضد آب - دارای پشت­سری فعال و هوشمند - دارای قابلیت تاشوندگی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

روغنی با بوستر خلائی

سیستمهای کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل – سنسور پارک

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  هیدرولیکی

نوع غربیلک

۴شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در ۲ حالت - دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان - دارای روکش چرمی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه­ای و دارای سیستم ضد سرقت همراه با آژیر - قفل و بازکردن درب­ها بدون کلید

سیستم سقف

سانروف دارد

 کارشناسی خودرو شاسی بلند تویوتا فورچونر

شرایط و مشخصات خودرو شاسی ­بلند تویوتا فورچونر

 

مشخصات فنی این خودرو

مدل موجود خودرو تویوتا فورچونر در بازار کشور ، دارای پیشرانه مدرن بنزینی ۶ سیلندر با حجم 4 لیتر است که از تنفس طبیعی بهره می­برد. این سیستم قدرتی معادل ۲۳۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۷۶ نیوتن متر را می‌تواند مهیا کند. پیشرانه خودرو fortunerToyota به سرعتی معادل با حداکثر ۱۸۰ کیلومتر در ساعت و در مدت ۹ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه می­رسد. نیرو تولیدی در این سیستم از طریق جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می­شود.

در کارشناسی خودر تویوتا فورچونر از لحاظ میزان مصرف سوخت، این خودرو شاسی بلند با حجم باک ۸۰ لیتر، مانند اکثر خودروهای شاسی­بلند شرکت تویوتا، در دسته خودرهای پر مصرف قرار دارد. با توجه به میزان بالا بودن مصرف سوخت فورچونر شاید نتوان این خودرو را مناسب برای رانندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک دانست. تویوتا فورچونر به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر به طور متوسط ۱۳.۲ لیتر سوخت مصرف می­کند همچنین این خودرو از نظر میزان تولید آلایندگی با داشتن امتیاز یورو ۳ نسبتا ضعیف عمل‌کرده است.

فورچونرر به وسیله پیشرانه قوی، سیستم چهار چرخ متحرک و قفل دیفرانسیل کاملا مناسب رانندگی در مسیرهای خطرناک است. این خودرو از سیستم چهار چرخ متحرک موقتی بهره می­برد که قابلیت تنظیم ازhigh  4WD به 4WD low‌ را دارد. سیستم تعلیق multi-link‌ عقب این خودرو کیفیت فرمان­پذیری و به طور کل رانندگی با این شاسی بلند را افزایش‌داده است. این خودرو از نظر سواری­های آفرود از رقبای خود مانند پرادو توسط پیشرانه قدرتمند و امکاناتی که دارد، برتری‌گزیده است.

در جدول زیر اطلاعاتی درباره عملکرد و سیستم فنی این نسخه‌ را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

تویوتا فورچونر

کلاس اتومبیل

J Segment

حجم موتور

۳۹۵۶سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

تنفس موتور     

تنفس طبیعی

محور محرک

دو دیفرانسیل (FWD)

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

۶

تعداد سوپاپ ها

۲۴

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی V شکل

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

‍۲۳۵اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۳۷۶نیوتون متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

۵۸.۷اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

۸۰ لیتر

نوع جعبه دنده

اتوماتیک – 5 دنده جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

جناقی دوبل

تعلیق عقب

مستقل

حداکثر سرعت

۱۸۰ کیلومتر در ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰

۹ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

۱۳.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۳

 کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر از نظر فنی

 

کارشناسی خودر تویوتا فورچونراز نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

فورچونر یک SUV جمع و جور مناسب مسیرهای آفرود است و ظاهر آن نیز به واسطه طراحی اسپرت و پر ابهتی که دارد نشانگر این موضوع می‌باشد. این خودرو با اینکه از پلتفرم مشترک با هایلوکس بهره می­برد اما از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی به هایلوکس ندارد. فورچونر نیز مانند اکثر خودروهای ساخت شرکت تویوتا از بدنه­ای برخوردار است که متریال بکاررفته در آن بسیار با کیفیت است و مقاومت آن را دوچندان کرده‌است. 

نمای جلو

در کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر از نظر طراحی، یکی از المان­های مورد توجه در طراحی نمای جلوی این خودرو جلوپنجره­ای آن است. این جلوپنجره­ای شکلی ذوزنقه­ای و شیب­دار دارد و توسط یک نوار ضخیم کرومی احاطه‌شده است که تا چراغ­­های جلو امتداد پیدا می­کند. در کناره­های جلوپنجره­ای چراغ­های جلو قرار گرفته­اند که با شکل تیز و کشیده‌ی خود به حالت تهاجمی و خشن نمای جلو افزوده­اند.

با اینکه ظاهر این خورو در رده خودروهای لوکس قرار ندارد اما جلو پنجره­ای فلزی و روکش براق آیینه­ها کمی جلوه­ی لوکس به این خودرو داده­اند. در بخش سپر در قابی مشکی رنگ هواکش قرار می‌گیرد و دو چراغ مه شکن دایره‌ای اطراف آن حضور دارند. پلاک بین جلو پنجره و سپر قرار می‌گیرد. خطوط و برجستگی‌ها طراحی این نما را تکمیل می‌کنند.

نمای جانب

در نمای جانبی تویوتا فورچونر نوار کرومی نازکی از آیینه­های جانبی تا شیشه­های عقب کشیده‌شده است که باعث می­شود سقف این SUV شناور به نظر برسد و این حس را القا کند که بخش زیادی از نمای جانب را پنجره‌های پیوسته تشکیل می‌دهد. همچنین روی سقف این خودرو ریل­های باربند و یک آنتن کوسه­ای قرار گرفته­اند.

تویوتا فورچونر دارای رینگ­های آلیاژی ۱۷ اینچی است که به جلوه­ی اسپرت این خودرو افزوده است. از دیگر نکات قابل توجه این نما رکاب­های پایی است که برای راحتی سوار و پیاده شدن سرنشینان زیر درب­ها قرار دارند.

نمای عقب

چراغ­های عقب مثلثی­ شکل و تیز هستند و توسط قاب کرومی احاطه شدند که البته خیلی مطابق المان­های طراحی مدرن نیست. در نمای عقب شاهد نوار کرومی باریکی هستیم که از گلگیر و ستون عقب تا قسمت بالایی درب امتدادیافته است. همچنین نوار ضخیم براقی زیر لوگوی تویوتا روی در تعبیه‌شده که نام خودرو روی آن قرارگرفته است.

بالای شیشه عقب روی سقف اسپویلر این خودرو قرار دارد که دارای پهنای نسبتا عریضی است. از جمله مشکلات طراحی نمای خارجی این خودرو می­توان به کوچک بودن شیشه­ها در مقایسه با درهای بزرگ تویوتا فورچونر اشاره نمود که هماهنگی را کمی کاهش می‌دهد. در اطراف سپر  کمی برآمده فورچونر نیز دو مه شکن قرار دارند که با یک برجستگس به هم متصل می‌شوند.

 در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی خارجی بدنه تویوتا فورچونر را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

تویوتا فورچونر

نوع بدنه

شاسی بلند

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

          نسل اول (AN50/AN60)

وزن خالص

۱۹۳۰کیلوگرم

طول

۴۷۰۵میلی‌متر

عرض

۱۸۴۰میلی‌متر

ارتفاع

۱۸۵۰میلی‌متر

فاصله محورها

۲۷۵۰میلی‌متر

تعداد سرنشین

۷

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

۲۶۵.۶۵R۱۷

 کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر

کارشناسی شاسی بلند تویوتا فورچونر از نظر ظاهری

 

کارشناسی خودرو تویوتا فورچونراز نظر طراحی داخلی

مانند اکثر خودروهای آفرود، داخل کابین خودرو تویوتا فورچونرر نیز دارای پیچیدگی و امکانات متنوعی نیست اما با این­حال امکانات و تجهیزات این خودرو تا حد خوبی راضی‌کننده است. طراحی کابین نیز بسیار ساده می‌باشد و قسمت عمده­ای از داشبرد را پلاستیک مشکی تشکیل‌داده است. اکثر ادوات قرارگرفته روی کابین فرمی کلاسیک و مکانیکی دارند و خبری از صفحه لمسی و کلیدهای دیجیتالی در کابین فورچونر نیست.

به طور کل فضای کابین تویوتا فورچونر جادار و بزرگ است و گنجایش ۷ سرنشین را دارد. این خودرو دارای صندلی­های بسیار جادار و راحتی است و همچنین روکش­های تمام صندلی­ها­ از جنس چرم می‌باشد. روی کنسول میانی دو دسته دنده قرار دارد که یکی مربوط به گیربکس اتوماتیک و دیگری دنده کمکی است که حس قدرت را به عاشقان رانندگی می‌دهد. تمامی شیشه­های این شاسی­بلند مجهز به فیلتر اشعه UV هستند تا سرنشینان را از اشعه مضر خورشید حفظ کند.   

در کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر می­توان به این نتیجه رسید که داخل کابین از متریال بسیار با کیفیت و با دوام استفاده‌شده که امکان خرابی قطعات کابین را به کمترین حد می‌رساند. فورچونرر امکانات متنوعی در اختیار سرنشینان قرار نمی­دهد که با توجه به ماهیت آفرود بودن این خودرو این نکته خیلی دور از انتظار نیست. از نقاط قوت این خودرو می­توان به راحتی و عدم ارتعاشات داخل کابین در حین رانندگی اشاره نمود که می­تواند باعث رانندگی راحت در شهر نیز شود.

 طراحی داخلی خودرو تویوتا فورچونر

طراحی داخلی خوردو تویوتا فورچونر

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا فورچونربه بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا فورچونر آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا و دوام بالای قطعات
  • قابلیت رانندگی آفرود
  • کابین با فضای جادار و راحت
  • موتور قدرتمند
  • سواری نرم و راحت

 

معایب :

  • کمبود امکانات رفاهی
  • واردات محدود به کشور
  • مصرف سوخت بالا
  • طراحی ساده کابین

 

تویوتا فورچونر بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. واردات این خودرو در سال ۲۰۱۲ به اتمام رسید در نتیجه خوردوهای موجود در بازار اکثرا قریب به 10 سال کار کرده‌اند. برای خرید خودروهای کارکرده حتما لازم است از یک کارشناس مجرب جهت بررسی سلامت تمامی قسمت‌ها و همچنین قیمت گذاری درست کمک بگیرید تا در آینده از خرید خود راضی بمانید.

قطعات یدکی در بازار نسبتا کمیاب هستند و به همین دلیل قیمتی بیشتر از ارزش واقعی خود دارند. به دلیل استهلاک ماشین‌ها یا عوامل دیگر در خودروهای کارکرده نیاز به تعویض قطعات بیشتر است و احتمالا خرج جداگانه‌ای برای شما ایجاد شود. تویوتا فورچونر از شاسی­بلند­های محبوب مشتریان آفرود در بازار جهانی است اما در ایران باتوجه به واردات محدود و هم قیمت بودن با تویوتا پرادو معروف و جاافتاده در بازار ایران فروش موفقیت آمیزی نداشت.

عملکرد فنی خوب ، ظاهر مهیج و جوان­پسند، طراحی کابین و امکانات رفاهی مواردی بودند که با هم بررسی کردیم و از وجود آن‌ها آگاه شدیم. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید تویوتا فورچونر نیازهای شما را برطرف می‌کند یا خیر!

 

 بهترین کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر

 

رقیبان خودرو تویوتا فورچونر

طبق کارشناسی خودرو تویوتا فورچونرو سایر خودروها در بازار ایران، تویوتا پرادورقیب تویوتا فورچونر در این بازار است. در ادامه به مقایسه مختصری بین آن‌ها می‌پردازیم.

به طور کل تویوتا پرادو خودروی لوکسی است و از نظر امکانات رفاهی، طراحی و متریال داخل کابین نسبت به فورچونر عملکرد بهتری دارد. هردو شاسی­بلند پیشرانه­های قدرتمندی دارند که قابلیت سواری آفرود راحت را در اختیار راننده قرار می­دهد اما فورچونر از این منظر عملکرد بهتری دارد و شتابگیری آن نیز از پرادو بهتر است. برخلاف پرادو که خاصیت رانندگی بسیار نرم هم در مسیرهای شهری هم آفرود دارد، فورچونر برای رانندگی شهری در حد پرادو نیست. برگ برنده دیگر پرادو واردات و عرضه گسترده آن و محبوبیت بسیارش در ایران می‌باشد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا فورچونرو ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. طراحی ظاهری خاص و پیشرانه قدرتمند، این خودرو را یک گزینه مناسب برای طرفداران آفرود می‌کند. امکانات رفاهی کم، طراحی و پیشرانه قدرتمند، فورچونر را بیشتر برای سواری آفرود و خارج شهری مناسب‌ساخته است و نمی­توان این خودرو را یک شاسی بلند شهری دانست. شما هم اگر با کارکرده بودن و قیمت کمی بالای آن مشکلی ندارید، تویوتا فورچونر می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب شما در خرید یک خودرو آفرود باشد.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

عنوان : کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر با تمام جزئیات

 

خودرو تویوتا فورچونر شاسی­بلند ۷ نفره­ ساخت شرکت­ تویوتا است که توسط شرکت ایرتویا به تعداد محدودی وارد ایران شد. این شاسی­بلند از بدو ورودش به بازار جهانی با محبوبیت بالایی مواجه نشد و نتوانست نظر مشتریان آفرود را به خود جلب کند. تعداد محدودی از نسل اول این شاسی بلند که وارد کشور ما شدند نیز فروش موفقیت آمیزی نداشتند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو تویوتا فورچونر

شرکت تویوتا یک شرکت چند ملیتی و ژاپنی است که توسط کیشیرو تویودا در سال ۱۹۳۷ میلادی تاسیس شد. این شرکت ابتدا تحت عنوان شرکت تویودا در زمینه نساجی فعالیت داشته سپس در سال ۱۹۳۳ اولین خط تولید اتومبیل آن در دپارتمان کوچکی در این کارخانه فعالیت خود را شروع کرد. در سال ۱۹۳۷ با تغییر نام کمپانی به تویوتا به طور رسمی افتتاح شد و هدف اصلی آن تولید خودروهایی متناسب با شرایط ژاپن با در نظر گرفتن نکات مثبت خودروهای خارجی بود.

 امروزه شرکت تویوتا به عنوان بزرگترین خودروسازی جهان شناخته‌می­شود و صاحب برندهایی از جمله دینا، دایهاتسو، لکسوس و هینو موتورز است. این شرکت انواع وسایل نقلیه، از خودروهای کوچک تا کامیون­های بزرگ را در انواع مدل­ها تولید می­کند. شرکت تویوتا در زمینه خدمات مخابراتی ، خانه­های از پیش شاخته­شده و قایق­های تفریحی نیز فعالیت داشته است.

تویوتا فورچونر

شرکت تویوتا در سال ۲۰۰۴ از نسل اول اس یو وی فورچونر رونمایی کرد و تا سال ۲۰۱۵ میلادی به ساخت این نسل از فورچونر ادامه داد تا اینکه در سال ۲۰۱۶ نسل دوم این خودرو را روانه بازار نمود. این شاسی بلند بر روی پلتفرم هایلوکس ساخته‌شده است و به همین دلیل نقاط مشابه زیادی با این پیکاپ محبوب دارد. نسل اول این شاسی بلند دوبار در سال­های ۲۰۰۸  و ۲۰۱۱ دچار فیس لیفت شد و فیس لیفت ۲۰۰۸ آن به تعداد محدودی در سال­های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ وارد ایران شدند.

 

تویوتا فورچونر از پیشرانه بسیار قدرتمندی بهره می­برد و در سواری آفرود عملکرد بسیار قابل توجهی دارد. با توجه به کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر از نظر طراحی خارجی، ظاهراین خودرو را نمی­توان زیبا و لوکس دانست زیرا ظاهر آن مطابق با خودروهای آفرود و اسپرت طراحی‌شده. طراحی داخل کابین نیز مانند بدنه این شاسی­بلند به طور کلی بسیار ساده و متناسب با المان­های طراحی کابین خودروهای آفرود است.

کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر

بررسی ویژگی‌های خودرو تویوتا فورچونر

 

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا فورچونر

شرکت تویوتا شاسی بلند فورچونر را در سه تیپ GX، GLX و Crusade تولید و روانه بازار می­کند. هر سه تیپ فورچونر مشخصات فنی یکسانی دارند اما از نظر امکانات رفاهی متفاوت هستند. تویوتا فوچونر GX مدل پایه این خودرو است درحالی که مدل  Crusade امکانات بیشتر و لوکس­تری در اختیار سرنشینان قرار می­دهد. این خودرو مجهز به امکانات ایمنی است که به واسطه آن و عملکردش در آزمایش ایمنی توانسته است ۵ ستاره ایمنی را از موسسه safe car guide بدست آورد.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی  نسخه موجود در ایران را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا فورچونرمشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا فورچونر

نوع جعبه دنده

اتوماتیک

سیستم آینه ها

تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن - آیینه وسط با قابلیت الکتروکرومیک

سنسورهای پیش فعال

مجهز به سنسور پارک

سیستم های پایداری و  کمک راننده

LSD - ABS

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره­ها – شیشه­های سولار

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی حرفه­ای با قابلیت پخش CD- دارای پورت USB -AUX

سیستم مولتی مدیا

دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده - بلوتوث - تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر - صفحه کیلومتر از نوع آپتیترونیک

کیسه هوا

۲عدد - کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک – کانال­های تهویه هوا بر روی کنسول میانی - دارای سیستم تهویه مطبوع دوگانه ( دو منطقه­ای )

سیستم روشنایی جلو

دارای مه­شکن – چراغ­های هالوژن به همراه قاب چند انعکاسی - دارای تنظیم ارتفاع نور

سیستم روشنایی عقب

چراغ­های LED طیفی به همراه مه شکن

سیستم صندلی های جلو

دارای سیستم هوشمند پشت سری­ها برای جلوگیری از صدمات تصادف - دارای روکش چرمی - صندلی راننده دارای تنظیم برقی

سیستم صندلی های عقب

دارای روکش پارچه­ای ضد آب - دارای پشت­سری فعال و هوشمند - دارای قابلیت تاشوندگی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

روغنی با بوستر خلائی

سیستمهای کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل – سنسور پارک

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  هیدرولیکی

نوع غربیلک

۴شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در ۲ حالت - دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان - دارای روکش چرمی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه­ای و دارای سیستم ضد سرقت همراه با آژیر - قفل و بازکردن درب­ها بدون کلید

سیستم سقف

سانروف دارد

 کارشناسی خودرو شاسی بلند تویوتا فورچونر

شرایط و مشخصات خودرو شاسی ­بلند تویوتا فورچونر

 

مشخصات فنی این خودرو

مدل موجود خودرو تویوتا فورچونر در بازار کشور ، دارای پیشرانه مدرن بنزینی ۶ سیلندر با حجم 4 لیتر است که از تنفس طبیعی بهره می­برد. این سیستم قدرتی معادل ۲۳۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۷۶ نیوتن متر را می‌تواند مهیا کند. پیشرانه خودرو fortunerToyota به سرعتی معادل با حداکثر ۱۸۰ کیلومتر در ساعت و در مدت ۹ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه می­رسد. نیرو تولیدی در این سیستم از طریق جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می­شود.

در کارشناسی خودر تویوتا فورچونر از لحاظ میزان مصرف سوخت، این خودرو شاسی بلند با حجم باک ۸۰ لیتر، مانند اکثر خودروهای شاسی­بلند شرکت تویوتا، در دسته خودرهای پر مصرف قرار دارد. با توجه به میزان بالا بودن مصرف سوخت فورچونر شاید نتوان این خودرو را مناسب برای رانندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک دانست. تویوتا فورچونر به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر به طور متوسط ۱۳.۲ لیتر سوخت مصرف می­کند همچنین این خودرو از نظر میزان تولید آلایندگی با داشتن امتیاز یورو ۳ نسبتا ضعیف عمل‌کرده است.

فورچونرر به وسیله پیشرانه قوی، سیستم چهار چرخ متحرک و قفل دیفرانسیل کاملا مناسب رانندگی در مسیرهای خطرناک است. این خودرو از سیستم چهار چرخ متحرک موقتی بهره می­برد که قابلیت تنظیم ازhigh  4WD به 4WD low‌ را دارد. سیستم تعلیق multi-link‌ عقب این خودرو کیفیت فرمان­پذیری و به طور کل رانندگی با این شاسی بلند را افزایش‌داده است. این خودرو از نظر سواری­های آفرود از رقبای خود مانند پرادو توسط پیشرانه قدرتمند و امکاناتی که دارد، برتری‌گزیده است.

در جدول زیر اطلاعاتی درباره عملکرد و سیستم فنی این نسخه‌ را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

تویوتا فورچونر

کلاس اتومبیل

J Segment

حجم موتور

۳۹۵۶سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

تنفس موتور     

تنفس طبیعی

محور محرک

دو دیفرانسیل (FWD)

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

۶

تعداد سوپاپ ها

۲۴

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی V شکل

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

‍۲۳۵اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۳۷۶نیوتون متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

۵۸.۷اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

۸۰ لیتر

نوع جعبه دنده

اتوماتیک – 5 دنده جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

جناقی دوبل

تعلیق عقب

مستقل

حداکثر سرعت

۱۸۰ کیلومتر در ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰

۹ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

۱۳.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۳

 کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر از نظر فنی

 

کارشناسی خودر تویوتا فورچونراز نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

فورچونر یک SUV جمع و جور مناسب مسیرهای آفرود است و ظاهر آن نیز به واسطه طراحی اسپرت و پر ابهتی که دارد نشانگر این موضوع می‌باشد. این خودرو با اینکه از پلتفرم مشترک با هایلوکس بهره می­برد اما از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی به هایلوکس ندارد. فورچونر نیز مانند اکثر خودروهای ساخت شرکت تویوتا از بدنه­ای برخوردار است که متریال بکاررفته در آن بسیار با کیفیت است و مقاومت آن را دوچندان کرده‌است. 

نمای جلو

در کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر از نظر طراحی، یکی از المان­های مورد توجه در طراحی نمای جلوی این خودرو جلوپنجره­ای آن است. این جلوپنجره­ای شکلی ذوزنقه­ای و شیب­دار دارد و توسط یک نوار ضخیم کرومی احاطه‌شده است که تا چراغ­­های جلو امتداد پیدا می­کند. در کناره­های جلوپنجره­ای چراغ­های جلو قرار گرفته­اند که با شکل تیز و کشیده‌ی خود به حالت تهاجمی و خشن نمای جلو افزوده­اند.

با اینکه ظاهر این خورو در رده خودروهای لوکس قرار ندارد اما جلو پنجره­ای فلزی و روکش براق آیینه­ها کمی جلوه­ی لوکس به این خودرو داده­اند. در بخش سپر در قابی مشکی رنگ هواکش قرار می‌گیرد و دو چراغ مه شکن دایره‌ای اطراف آن حضور دارند. پلاک بین جلو پنجره و سپر قرار می‌گیرد. خطوط و برجستگی‌ها طراحی این نما را تکمیل می‌کنند.

نمای جانب

در نمای جانبی تویوتا فورچونر نوار کرومی نازکی از آیینه­های جانبی تا شیشه­های عقب کشیده‌شده است که باعث می­شود سقف این SUV شناور به نظر برسد و این حس را القا کند که بخش زیادی از نمای جانب را پنجره‌های پیوسته تشکیل می‌دهد. همچنین روی سقف این خودرو ریل­های باربند و یک آنتن کوسه­ای قرار گرفته­اند.

تویوتا فورچونر دارای رینگ­های آلیاژی ۱۷ اینچی است که به جلوه­ی اسپرت این خودرو افزوده است. از دیگر نکات قابل توجه این نما رکاب­های پایی است که برای راحتی سوار و پیاده شدن سرنشینان زیر درب­ها قرار دارند.

نمای عقب

چراغ­های عقب مثلثی­ شکل و تیز هستند و توسط قاب کرومی احاطه شدند که البته خیلی مطابق المان­های طراحی مدرن نیست. در نمای عقب شاهد نوار کرومی باریکی هستیم که از گلگیر و ستون عقب تا قسمت بالایی درب امتدادیافته است. همچنین نوار ضخیم براقی زیر لوگوی تویوتا روی در تعبیه‌شده که نام خودرو روی آن قرارگرفته است.

بالای شیشه عقب روی سقف اسپویلر این خودرو قرار دارد که دارای پهنای نسبتا عریضی است. از جمله مشکلات طراحی نمای خارجی این خودرو می­توان به کوچک بودن شیشه­ها در مقایسه با درهای بزرگ تویوتا فورچونر اشاره نمود که هماهنگی را کمی کاهش می‌دهد. در اطراف سپر  کمی برآمده فورچونر نیز دو مه شکن قرار دارند که با یک برجستگس به هم متصل می‌شوند.

 در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی خارجی بدنه تویوتا فورچونر را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری

تویوتا فورچونر

نوع بدنه

شاسی بلند

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

          نسل اول (AN50/AN60)

وزن خالص

۱۹۳۰کیلوگرم

طول

۴۷۰۵میلی‌متر

عرض

۱۸۴۰میلی‌متر

ارتفاع

۱۸۵۰میلی‌متر

فاصله محورها

۲۷۵۰میلی‌متر

تعداد سرنشین

۷

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

۲۶۵.۶۵R۱۷

 کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر

کارشناسی شاسی بلند تویوتا فورچونر از نظر ظاهری

 

کارشناسی خودرو تویوتا فورچونراز نظر طراحی داخلی

مانند اکثر خودروهای آفرود، داخل کابین خودرو تویوتا فورچونرر نیز دارای پیچیدگی و امکانات متنوعی نیست اما با این­حال امکانات و تجهیزات این خودرو تا حد خوبی راضی‌کننده است. طراحی کابین نیز بسیار ساده می‌باشد و قسمت عمده­ای از داشبرد را پلاستیک مشکی تشکیل‌داده است. اکثر ادوات قرارگرفته روی کابین فرمی کلاسیک و مکانیکی دارند و خبری از صفحه لمسی و کلیدهای دیجیتالی در کابین فورچونر نیست.

به طور کل فضای کابین تویوتا فورچونر جادار و بزرگ است و گنجایش ۷ سرنشین را دارد. این خودرو دارای صندلی­های بسیار جادار و راحتی است و همچنین روکش­های تمام صندلی­ها­ از جنس چرم می‌باشد. روی کنسول میانی دو دسته دنده قرار دارد که یکی مربوط به گیربکس اتوماتیک و دیگری دنده کمکی است که حس قدرت را به عاشقان رانندگی می‌دهد. تمامی شیشه­های این شاسی­بلند مجهز به فیلتر اشعه UV هستند تا سرنشینان را از اشعه مضر خورشید حفظ کند.   

در کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر می­توان به این نتیجه رسید که داخل کابین از متریال بسیار با کیفیت و با دوام استفاده‌شده که امکان خرابی قطعات کابین را به کمترین حد می‌رساند. فورچونرر امکانات متنوعی در اختیار سرنشینان قرار نمی­دهد که با توجه به ماهیت آفرود بودن این خودرو این نکته خیلی دور از انتظار نیست. از نقاط قوت این خودرو می­توان به راحتی و عدم ارتعاشات داخل کابین در حین رانندگی اشاره نمود که می­تواند باعث رانندگی راحت در شهر نیز شود.

 طراحی داخلی خودرو تویوتا فورچونر

طراحی داخلی خوردو تویوتا فورچونر

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا فورچونربه بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا فورچونر آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا و دوام بالای قطعات
  • قابلیت رانندگی آفرود
  • کابین با فضای جادار و راحت
  • موتور قدرتمند
  • سواری نرم و راحت

 

معایب :

  • کمبود امکانات رفاهی
  • واردات محدود به کشور
  • مصرف سوخت بالا
  • طراحی ساده کابین

 

تویوتا فورچونر بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. واردات این خودرو در سال ۲۰۱۲ به اتمام رسید در نتیجه خوردوهای موجود در بازار اکثرا قریب به 10 سال کار کرده‌اند. برای خرید خودروهای کارکرده حتما لازم است از یک کارشناس مجرب جهت بررسی سلامت تمامی قسمت‌ها و همچنین قیمت گذاری درست کمک بگیرید تا در آینده از خرید خود راضی بمانید.

قطعات یدکی در بازار نسبتا کمیاب هستند و به همین دلیل قیمتی بیشتر از ارزش واقعی خود دارند. به دلیل استهلاک ماشین‌ها یا عوامل دیگر در خودروهای کارکرده نیاز به تعویض قطعات بیشتر است و احتمالا خرج جداگانه‌ای برای شما ایجاد شود. تویوتا فورچونر از شاسی­بلند­های محبوب مشتریان آفرود در بازار جهانی است اما در ایران باتوجه به واردات محدود و هم قیمت بودن با تویوتا پرادو معروف و جاافتاده در بازار ایران فروش موفقیت آمیزی نداشت.

عملکرد فنی خوب ، ظاهر مهیج و جوان­پسند، طراحی کابین و امکانات رفاهی مواردی بودند که با هم بررسی کردیم و از وجود آن‌ها آگاه شدیم. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید تویوتا فورچونر نیازهای شما را برطرف می‌کند یا خیر!

 

 بهترین کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا فورچونر

 

رقیبان خودرو تویوتا فورچونر

طبق کارشناسی خودرو تویوتا فورچونرو سایر خودروها در بازار ایران، تویوتا پرادورقیب تویوتا فورچونر در این بازار است. در ادامه به مقایسه مختصری بین آن‌ها می‌پردازیم.

به طور کل تویوتا پرادو خودروی لوکسی است و از نظر امکانات رفاهی، طراحی و متریال داخل کابین نسبت به فورچونر عملکرد بهتری دارد. هردو شاسی­بلند پیشرانه­های قدرتمندی دارند که قابلیت سواری آفرود راحت را در اختیار راننده قرار می­دهد اما فورچونر از این منظر عملکرد بهتری دارد و شتابگیری آن نیز از پرادو بهتر است. برخلاف پرادو که خاصیت رانندگی بسیار نرم هم در مسیرهای شهری هم آفرود دارد، فورچونر برای رانندگی شهری در حد پرادو نیست. برگ برنده دیگر پرادو واردات و عرضه گسترده آن و محبوبیت بسیارش در ایران می‌باشد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا فورچونرو ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. طراحی ظاهری خاص و پیشرانه قدرتمند، این خودرو را یک گزینه مناسب برای طرفداران آفرود می‌کند. امکانات رفاهی کم، طراحی و پیشرانه قدرتمند، فورچونر را بیشتر برای سواری آفرود و خارج شهری مناسب‌ساخته است و نمی­توان این خودرو را یک شاسی بلند شهری دانست. شما هم اگر با کارکرده بودن و قیمت کمی بالای آن مشکلی ندارید، تویوتا فورچونر می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب شما در خرید یک خودرو آفرود باشد.

درخواست سریع کارشناس خودرو