برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو تویوتا راوفور و تیپ‌های مختلف آن

تویوتا راوفور از شاسی بلندهای تولید تویوتای ژاپنی می‌باشد که در نسل‌های مختلف به بازار جهانی عرضه‌شده است. نسل چهارم این خودرو و نمونه فیس لیفت آن توسط شرکت ایرتویا به ایران راه یافت. این خودرو از مبداهای مختلفی به ایران رسیده‌است و به همین دلیل بین تیپ‌های مختلفش تفاوت‌های نسبتا زیادی از نظر امکانات رفاهی و سیستم فنی وجود دارد. بازار خرید و فروش راوفور مناسب است و در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا راوفور در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

 

تویوتا راوفور از شاسی بلندهای تولید تویوتای ژاپنی می‌باشد که در نسل‌های مختلف به بازار جهانی عرضه‌شده است. نسل چهارم این خودرو و نمونه فیس لیفت آن توسط شرکت ایرتویا به ایران راه یافت.  این خودرو از مبداهای مختلفی به ایران رسیده‌است و به همین دلیل بین تیپ‌های مختلفش تفاوت‌های نسبتا زیادی از نظر امکانات رفاهی و سیستم فنی وجود دارد. بازار خرید و فروش راوفور مناسب است و در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا راوفور در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا راوفور

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا راوفور به عنوان کراس اووری کوچک برای اولین بار در سال 1989 در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی شد. هدف از ساخت این سری محصولات ارائه شاسی بلند ترکیبی از آفرود و راحتی یک خودروی سواری بود.  نسل اول با سیستم‌های فنی مختلف و به شکل دو درب و چهار درب عرضه شد که فروش آن در حد زیادی نبود. نسل دوم علاوه بر اصلاحات ظاهری پیشرانه‌ای قوی‌تر نیز داشت و در کل تغییرات آن مثبت بود.

نسل چهارم راوفور

حضور این سری محصولات در ایران با فیس لیفت نسل سوم آن شروع شد و بین سال‌های 2009 تا 2012 در تیپ‌های مختلف وارد میشد. پس از آن جایش را به نسل چهارم داد. در سال ورود راوفور یعنی 2013، قانونی جهت منع واردات خودروهایی با پیشرانه حجیم‌تر از 2500 سی سی وضع شد که این امر واردات بسیاری از خودروها مخصوصا شاسی بلندها را به ایران ممنوع کرد.

با حذف شاسی بلندهای پر قدرت، بازار رقابت برای راوفور تازه وارد بهتر بود و با وجود اینکه نسبت به برخی رقیب‌های کره‌ایش قیمت بیشتری داشت توانست به واسطه اعتبار برند و شرایطش فروش خوبی داشته‌باشد. رافورهای موجود در بازار از منابع مختلفی از سراسر جهان به ایران وارد شدند و طبق کارشناسی خودرو تویوتا راوفور  نسخه‌های مختلفی از نظر امکانات رفاهی و سیستم فنی در کشور موجود می‌باشد.

تیپ‌های لوآپشن معمولا تک دیفرانسیل هستند لیست تجهیزاتشان محدود می‌باشد، مدل‌های فول آپشن نیز که به دو دسته فول وارداتی و فول شرکتی تقسیم می‌شوند دو دیفرانسیل بوده‌و تجهیزات متنوع‌تری دارند. نسخه فیس لیفت این نسل که از سال 2016 وارد شد از لحاظ ظاهری اصلاحاتی داشت که خیلی بهتر خریداران را جذب می‌کرد.

 کارشناسی خودرو تویوتا راوفور

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا راوفور

 

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا راوفور

تویوتا راوفور به دلیل واردات حدودا گسترده و از منابع مختلف، نمونه‌های مختلفی از نظر امکانات رفاهی دارد. مدل‌های لوآپشن آن  امکانات محدودی دارند و از سیستم پایداری خاصی بهره نمی‌برند در ضمن معمولا نسخه‌های لوآپشن تک دیفرانسیل هستند و در نتیجه برای استفاده‌های شهری مناسب‌اند.

نمونه‌های فول آپشن هم در انواع شرکتی و هم وارداتی عرضه شدند. امکاناتی مانند کروز کنترل، سیستم‌های پایداری، سنسور فشار باد تایر، انواع چراغ‌های روشنایی، روکش چرم صندلی‌ها و فرمان، دکمه کنترلی فرمان، دوربین عقب، مانیتور بزرگ‌تر، ایربگ‌های بیشتر، سیستم تهویه مطبوع اتومات، تنظیم برقی صندلی راننده، سانروف و... از مواردی هستند که بین انواع لو و فول آپشن تغییر ایجاد می‌کنند. خودروهای فول وارداتی علاوه بر این موارد به گرمکن صندلی جلو نیز مجهز می‌باشد که این آپشن در نسخه‌های شرکتی وجود ندارد.

نسخه فیس لیفت که از سال 2016 عرضه شد در امکانات رفاهی خود مورادی جدید را اضافه کرده‌است. این تجهیزات چون چراغ چرخشی، اتولاین، سنسور جلو، مانیتور ردیف عقب، تنظیم برقی هر دو صندلی جلو، گرمکن آینه جانبی، صندوق پران هوشمند، فرمان حساس به سرعت لیست امکانات را متنوع‌تر می‌کنند.

راو فور نسل چهار در موسسه ایمنی و استاندارد اروپایی یا همان EURO NCAP مورد بررسی قرار گرفت و توانست به واسطه کیفیت خوب و تجهیزات مختلفش هر 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند. مدل نیوفیس نیز در سال 2016 موفق به کسب عنوان بسیار باارزش + TOP SAFETY PICK از سازمان ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) شده‌است.

 در جدول زیر تجهیزات مختلف نسخه‌های فول و لوآپشن را جهت کارشناسی خودرو تویوتا راوفور مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا   راوفور لو آپشن

تویوتا   راوفورفول آپشن

نوع جعبه دنده

6 دنده اتومات

6 دنده اتومات

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با قابلیت تنظیم برقی

آینه عقب الکتروکرومیک - آینه جانبی تاشو با قابلیت تنظیم برقی

سنسورهای پیش فعال

سنسور عقب

سنسور عقب-  سنسور فشار باد تایر

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – کنترل ایستایی در سربالایی – کنترل سرعت در سرازیری – کنترل کشش – کنترل پایداری

سیستم شیشه ها

  هر 4 شیشه دارای بالابر برقی

  هر 4 شیشه دارای بالابر برقی

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  6 اسپیکر  -   قابلیت پشتیبانی از USB - CD - AUX

سیستم صوتی مجهز به  6 اسپیکر  -  تشخیص صدا – پشتیبانی از بلوتوث -قابلیت پشتیبانی از USB - CD - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 6 اینچی - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

مانیتور 7 اینچی - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان – دوربین عقب - نویگیشن

کیسه هوا

مجموعا  2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری  

مجموعا  6 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری  - ایربگ جانبی جلو و پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع دستی 

دارای سیستم تهویه مطبوع  اتومات دوگانه

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو  هالوژن    

چراغ‌های زنون  جلو- ارتفاع نور اتومات – چراغ مه شکن – چراغ شور – چراغ دید در روز    

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب  دارای مه شکن

چراغ‌های  عقب  دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم  دستی 6 حالته صندلی راننده و 4 حالته صندلی سرنشین کناری –   روکش پارچه‌ای – خروجی 12 ولت   

تنظیم  برقی 8 حالته صندلی راننده و 4 حالته دستی صندلی سرنشین کناری –   روکش چرمی – خروجی 12 ولت   - تنظیم برقی گودی کمر راننده – مجهز به گرمکن در نسخه‌های وارداتی

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های دو تکه - قابلیت تا شدن کامل صندلی های عقب - دارای روکش پارچه‌ای – مجهز به ایزوفیکس صندلی 

صندلی‌های دو تکه - قابلیت تا شدن کامل صندلی های عقب - دارای روکش چرمی – مجهز به ایزوفیکس صندلی  - تنظیم دستی صندلی‌های عقب

داشبرد

دارد

دارد

سیستم ترمزها

4 چرخ دیسک دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی

4 چرخ دیسک دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور عقب – رانندگی 2 حالت رانندگی (اکو - اسپرت)

سنسور و دوربین عقب – کروز کنترل -  رانندگی 2 حالت رانندگی (اکو - اسپرت)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی

نیروی کمکی  برقی

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه  مجهز به دکمه‌های کنترلی  

فرمان 3 شاخه  مجهز به دکمه‌های کنترلی  (دکمه‌های کنترلی بلوتوث) – روکش چرم

کروز کنترل

ندارد

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایمبولایزر  -  دارای قفل مرکزی با ریموت

دارای سیستم  ضد سرقت ایمبولایزر  -  دارای قفل مرکزی با ریموت – ورود و استارت بدون دکمه

سیستم سقف

بدون سانروف

دارای سانروف - باربند

 

مشخصات فنی این خودرو

نسل چهارم این خودرو با پیشرانه‌های مختلفی من جمله سه پیشرانه بنزینی، سه پیشرانه دیزلی و همچنین یک پیشرانه هیبریدی به بازار جهانی عرضه‌شده است. از میان این موارد در هر دو نمونه 2013 و 2016 موجود در ایران از پیشرانه‌ای 2.5 لیتری و 4 سیلندر استفاده می‌شود که با کد 2AR-FE شناخته‌می‌شود.

این پیشرانه به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها نیز مجهز است که علاوه بر آلایندگی کمتر،  از کشش مناسبی در دورهای بالا برخوردار می‌باشد. با این موتور تنفس طبیعی  امکان تولید 177 اسب بخار  قدرت و حداکثر 233 نیوتون متر گشتاور مهیا می‌شود. این نیروی تولیدی توسط جعبه‌دنده‌ای اتومات و 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو در نسخه‌های لوآپشن و  به هر چهار در نسخه‌های فول و دو دیفرانسیل منتقل می‌شود.  

در مدل‌های دو دیفرانسیل در اغلب مواقع تنها 10 درصد نیروی پیشرانه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و هیچگاه بیشتر از 50 درصد نخواهد شد پس عملا می‌توان آن را یک خودروی دیفرانسیل جلو دانست. طبق کارشناسی خودرو تویوتا راوفور با این سیستم حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت تجربه می‌شود و شتاب صفر تا صد چیزی حدود 9.7 ثانیه می‌باشد. شتاب نسبت به نسل قبل بهبودیافته و خودرو چالاک‌تر است.

مصرف سوخت هم که امروزه از موارد مهم در تولید و خرید خودروها است برای این خودرو در مسافت‌های داخل شهر 10.7 لیتر و در مسافت‌های خارج از شهر 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر گزارش می‌شود که مصرف ترکیبی بنزین را به 9.1 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می‌رساند.

تجربه رانندگی

هدف از تولید این خودروها عرضه شاسی بلندی بوده‌که قابلیت سواری راحت و آرام در حد یک سدان را داشته‌باشد. به همین جهت راو 4 حتی در نمونه‌های دو دیفرانسیل قابلیت آفرودی خاصی ندارد اما برای جاده‌های شهری و صاف خودرویی مناسب است. هندینگ راوفور مثل یک سدان خوب است و میدان دید راننده هم مناسب می‌باشد. چالاکی خودرو  نسبت به وزنش قابل قبول است و این نشان دهنده عملکرد خوب سیستم فنی است.

آر ای وی 4 از نرمی و چسبندگی قابل قبولی برخوردار است و آرامش خوبی را حین سفر برای سرنشینان فراهم می‌کند. با وجود اینکه سیستم تعلیق کمی قدیمی است اما به واسطه اینکه در زمان برخورد چرخ خودرو به ناهمواری‌های سطح جاده، هر چرخ به طور مستقل نوسان می‌کند، این برخوردها روی بقیه چرخ‌ها تاثیری ندارد و عملکرد خودرو نرم‌تر خواهد بود.

در نمونه‌های فول آپشن انواع سیستم‌های پایداری و کنترل هم در خودرو وجود دارند که کیفیت رانندگی را بهبود می‌بخشند. این خودرو از دو حالت رانندگی اکو (Eco) و اسپرت (Sport) نیز برخوردار است که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و شرایط مسیر، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌ را مشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

تویوتا راوفور

نوع بدنه

SUV متوسط

حجم موتور

2494 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو / دو دیفرانسیل

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

177 اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

233 نیوتن متر گشتاور در 4100 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

60 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

  6 دنده اتومات تیپ ترونیک

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو / دو دیفرانسیل

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز  عقب

دیسکی

سیستم تعلیق جلو

مستقل مک فرسون

سیستم تعلیق عقب

بازو جناقی دوبل

حداکثر سرعت

200 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

9.7 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

8.1 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

 کارشناسی خودرو تویوتا راوفوراز نظر فنی

کارشناسی خودر تویوتا راوفور از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

تویوتا راوفور نسل چهارم نسبت به نسل قبل ظاهری تهاجمی‌تر و مدرن‌تر دارد. این خودرو طول ارتفاعش کاهش‌یافته اما به عرض آن اضافه‌شده است.

در نمای جلو دو چراغ کشیده با گرافیک جذاب حضور دارد که با جلوپنجره مشکی رنگ و مشبک هم مرز می‌باشد. جلو پنجره در میانش لوگوی تویوتا را جای می‌دهد که در قابی هم رنگ بدنه قرارگرفته و با دو خط باز هم همرنگ بدنه به چراغ‌ها متصل می‌شود. در بخش پایین‌تر قسمتی ذوزنقه‌ای شکل بزرگ و مشکی وجود دارد که هواکش، پلاک و بخش زیادی از سپر را در خود جا می‌دهد. در اطراف سپر نیز دو مه شکن دایره‌ای در قابی فرورفته حضور دارند. در این خودرو از برجستگی‌ها به شکل جسورانه‌تری استفاده می‌شود.

نمای جانبی

نمای جانبی طراحی نسبتا ساده‌تری دارد. خطی ممتد از چراغ‌های عقب با جلو کشیده‌شده که از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد. شیشه‌ها سایز خوبی دارند و شیشه عقب کمی شیب دار است. قاب کرومی شیشه‌ها این نما را لوکس‌تر می‌کند. بخش پلاستیکی حاضر در نمای جلو در این نما هم کشیده‌شده و بخشی از پایین درها را در بر می‌گیرد. در نمونه‌های فول آپشن سقف خودرو به سانروف و باربند مجهز است.

تفاوت دیگر در نمای جانبی بین نسخه‌های موجود رینگ‌ها می‌باشد که در نسخه‌های لو آپشن 5 شاخه و 17 اینچ است ولی در نمونه‌های فول به سایز 18 اینچ و فرم 10 شاخه تغییر پیدا می‌کند.

نمای عقب

پیشرفت و تغییر در این نما نیز چشمگیر است. چراغ‌ها بزرگ هستند و با گرافیک خاصشان کشیده‌شدند. بین این چراغ‌های دو تکه لوگوی تویوتا قرار می‌گیرد و زیر آن پلاک در بخشی فرورفته نصب می‌شود. فرم طراحی درب صندوق در این نسل متفاوت است و دیگر از دستگیره و یا لاستیک زاپاس روی درب صندوق خبری نیست. سپر عقب نیز به رنگ تیره و برآمده است که دو طرفش مه شکن‌های افقی قرار می‌گیرند.

بالای شیشه عقب باله‌ای که چراغ ترمز هم در آن تعبیه‌شده دیده‌می‌شود. برجستگی‌ها جذابیت این نما را نیز بسیار بیشتر می‌کنند و وجود سر لوله اگزوز دایره‌ای چهره‌ای اسپرت‌تر به خودرو می‌بخشد. 

نسخه فیس لیفت

عمده تغییرات این نسخه در نمای جلو می‌باشد. چراغ‌ها فرمی جدیدتر دارند و کمی کوچک‌ترند. این چراغ‌ها از وسط به قدری فرم کشیده‌دارند که به لوگوی تویوتای وسط متصل شوند. جلو پنجره به کلی تغییرکرده است و به شکل ذوزنقه‌ای کشیده‌بالای هواکش قرار می‌گیرد. پلاک بین جلو پنجره و سپر روی بخشی هم رنگ با بدنه نصب می‌شود. بخشی فلزی مانند هم در پایین‌ترین قسمت سپر حضور دارد. در اطراف دو مه شکن دایره‌ای در قابی کاملا فرورفته به رنگ بدنه تعبیه‌شده است.

چراغ‌های عقب گوشه‌های کشیده‌تری دارند و جذاب‌ترند. فرم سپر عقب نیز متفاوت است و برآمدگی آن یک تکه می‌باشد که در اطرافش مه شکن‌های جدید قرار می‌گیرد و در میان مانند نمای جلو قسمتی فلزی مانند حضور دارد.  دستگیره درب‌ها که در فیس قدیم هم رنگ بدنه بود در این نسخه به رنگ فلزی درآمده است.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا راوفور را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

تویوتا راوفور

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل چهارم (XA40)

وزن خالص

 1620 کیلوگرم 

طول

4570 میلی متر

عرض

1845 میلی متر

ارتفاع

1715 میلی متر

فاصله محورها

2660 میلی متر

تعداد سرنشین

5

تعداد درب

4

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

225/65R17 (رینگ 5 شاخه)

رینگ 18 اینچ 10 شاخه در نسخه فول

 کارشناسی خودرو تویوتا راوفور

خودروی تویوتا راوفور

کارشناسی خودرو تویوتا راوفور نسخه فیس لیفت

تویوتا رافور نسخه فیس لیفت

 

کارشناسی خودرو تویوتا راوفور از نظر طراحی داخلی

تلاش طراحان برای به روزرسانی کابین و داشبورد راوفور در نسل چهارم کاملا مشخص است. شاید نتیجه نهایی تا حد ایده آل هنوز هم فاصله دارد اما نسبت به گذشته خیلی بهتر است. متریال استفاده‌شده در کابین نیز چه در فیس قدیم‌ها و چه نسخه‌های نیوفیس با کیفیت و بادوام می‌باشد.

در بخش داشبورد، روبه روی سرنشین کناری یک محفظه تعبیه‌شده است که هر چقدر هم به کاربرد آن فکر کنیم باز هم از نظر ظاهری نکته مثبتی در آن وجود ندارد. در وسط ابتدا نمایشگری افقی اطلاعات مختلفی مانند ساعت را نمایش می‌دهد. بخش پایین‌تر سیستم مولتی مدیا و دکمه‌های آن حضور دارند و در اطرافشان دو دریچه هوای مورب جای گرفتند.

زیر سیستم مولتی مدیا سیستم تهویه مطبوع جای گذاری‌شده است. در نسخه‌های مختلف با توجه به تفاوت امکانات ممکن است تغییراتی را در این بخش یا بخش‌های دیگر شاهد باشید. فرمان خودرو سه شاخه است و طراحی نسبتا اسپرتی دارد. لوگوی تویوتا در میان و دکمه‌های کنترلی روی شاخه‌های بالایی دیده‌می‌شوند.

پنل کیلومترشمار در نسخه‌های فیس قدیم از سه دایره و نمایشگری کوچک و در فیس لیفت‌ها از دو دایره و نمایشگری بزرگ‌تر جهت نمایش اطلاعات مختلف فنی به راننده تشکیل می‌شود. فضای کابین در کل دل نشین است و شاید ردیف دوم صندلی‌ها خیلی جادار نباشد اما آرگونومیک و طراحی قابل قبول است.

 طراحی داخلی تویوتا راوفور2009

طراحی داخلی خوردو  تویوتا راوفور 2009

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا راوفور به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا راوفور آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا
  • طراحی جذاب و جسورانه
  • استهلاک کم و دوام زیاد قطعات
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • شتاب خوب نسبت به وزن
  • سواری نرم و راحت

 

معایب :

  • نفوذ صدا به کابین
  • محدودیت امکانات در نسخه‌های لو آپشن
  • عدم قابلیت آفرود
  • قیمت نسبتا بالا

 

تویوتا راوفور بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا راوفور مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  اولین نسخه این خودرو در سال 2013 و آخرین نسخه‌های فیس لیفت آن در سال 2018 عرضه شدند  و با وجود اعتبار برند و کیفیت ساخت خوب ژاپنی‌ها می‌توان گفت اگر صاحبان قبلی خودرو از آن به درستی نگه‌داری کرده‌باشند، سلامت خودرو مناسب است.

برای خرید خودروهای کارکرده قیمت گذاری به موارد مختلفی وابسته است پس علاوه بر بررسی سلامت خودرو توسط کارشناس، قیمت گذاری نیز باید با دقت انجام گیرد. در مورد قطعات یدکی هم  قطعات این خودرو نسبت به خیلی از خودروهای خارجی راحت‌تر پیدا می‌شود و خدمات پس از فروش ایرتویا مناسب است.

شاید این خودرو برای آفرودسواری و.. خیلی مناسب نباشد ولی برای خانواده‌هایی که به ماشین‌های بزرگ و شاسی بلند علاقه دارند گزینه‌ای مناسب تلقی می‌شود. در نسل چهارم با طراحی ظاهری بهتر، جوانان نیز به خوبی به آن جذب شدند. حین خرید به انواع نسخه‌های موجود حتما توجه کنید چرا که امکانات رفاهی و سیستم فنی آن‌ها تفاوت‌های زیادی خواهند داشت.

 کارشناسی خودرو تویوتا راوفور

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا راوفور

 

رقیبان خودرو تویوتا راوفور

طبق کارشناسی خودرو تویوتا راوفور و سایر خودروهای بازار ایران،  خودروهایی چون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان X-Trail و دی اس 7 کراس بک و انواع دیگر شاسی بلندها و کراس اوورها در این رقابت حاضر هستند و انتخاب بین آن‌ها در ابتدا به بودجه مالی شما و سپس به هدف  و خواسته‌هایتان در خرید خودرو باز می‌گردد چرا که در این کلاس و سطح اکثر خودروها نقاط قوت‌های متعددی دارند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا راوفور و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودرو با هدف ساخت شاسی بلندی با سواری راحت مثل یک سدان عرضه شد و برای خانواده‌ها و مسیرهای شهری گزینه مناسبی است. در این نسل طراحی داخلی و ظاهری خودرو هم تا حد خوبی به روزشده است و امکانات رفاهی نسخه‌های فول آپشن متنوع می‌باشد. حین خرید خودروهای کارکرده باید موارد متعددی را بررسی کنید و با تفاوت‌های نسخه‌های موجود در بازار آشنا باشید.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

تویوتا راوفور از شاسی بلندهای تولید تویوتای ژاپنی می‌باشد که در نسل‌های مختلف به بازار جهانی عرضه‌شده است. نسل چهارم این خودرو و نمونه فیس لیفت آن توسط شرکت ایرتویا به ایران راه یافت.  این خودرو از مبداهای مختلفی به ایران رسیده‌است و به همین دلیل بین تیپ‌های مختلفش تفاوت‌های نسبتا زیادی از نظر امکانات رفاهی و سیستم فنی وجود دارد. بازار خرید و فروش راوفور مناسب است و در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا راوفور در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  تویوتا راوفور

تویوتا موتور کورپوریشن، شرکت چند ملیتی ژاپنی است که از سال  1935 اولین کارخانه خودروسازی آن شروع به کار کرده‌است و البته در سال 1397 رسما افتتاح شد. این برند بزرگ بیش از سه هزار و ششصد کارمند در کارخانه‌هایش در کشورهای مختلف دارد و اولین خودروساز چین و دومین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. ین برند اولین کمپانی بود که از سال 2012، هر سال به طور متوسط بیش از 10 میلیون دستگاه ماشین تولید می‌کند. کمپانی تویوتا در دنیای خودروهای هیبرید و الکتریکی از همه رقبا جلوتر و پیشتاز این بازار رو به رونق است.

تویوتا راوفور به عنوان کراس اووری کوچک برای اولین بار در سال 1989 در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی شد. هدف از ساخت این سری محصولات ارائه شاسی بلند ترکیبی از آفرود و راحتی یک خودروی سواری بود.  نسل اول با سیستم‌های فنی مختلف و به شکل دو درب و چهار درب عرضه شد که فروش آن در حد زیادی نبود. نسل دوم علاوه بر اصلاحات ظاهری پیشرانه‌ای قوی‌تر نیز داشت و در کل تغییرات آن مثبت بود.

نسل چهارم راوفور

حضور این سری محصولات در ایران با فیس لیفت نسل سوم آن شروع شد و بین سال‌های 2009 تا 2012 در تیپ‌های مختلف وارد میشد. پس از آن جایش را به نسل چهارم داد. در سال ورود راوفور یعنی 2013، قانونی جهت منع واردات خودروهایی با پیشرانه حجیم‌تر از 2500 سی سی وضع شد که این امر واردات بسیاری از خودروها مخصوصا شاسی بلندها را به ایران ممنوع کرد.

با حذف شاسی بلندهای پر قدرت، بازار رقابت برای راوفور تازه وارد بهتر بود و با وجود اینکه نسبت به برخی رقیب‌های کره‌ایش قیمت بیشتری داشت توانست به واسطه اعتبار برند و شرایطش فروش خوبی داشته‌باشد. رافورهای موجود در بازار از منابع مختلفی از سراسر جهان به ایران وارد شدند و طبق کارشناسی خودرو تویوتا راوفور  نسخه‌های مختلفی از نظر امکانات رفاهی و سیستم فنی در کشور موجود می‌باشد.

تیپ‌های لوآپشن معمولا تک دیفرانسیل هستند لیست تجهیزاتشان محدود می‌باشد، مدل‌های فول آپشن نیز که به دو دسته فول وارداتی و فول شرکتی تقسیم می‌شوند دو دیفرانسیل بوده‌و تجهیزات متنوع‌تری دارند. نسخه فیس لیفت این نسل که از سال 2016 وارد شد از لحاظ ظاهری اصلاحاتی داشت که خیلی بهتر خریداران را جذب می‌کرد.

 کارشناسی خودرو تویوتا راوفور

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا راوفور

 

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا راوفور

تویوتا راوفور به دلیل واردات حدودا گسترده و از منابع مختلف، نمونه‌های مختلفی از نظر امکانات رفاهی دارد. مدل‌های لوآپشن آن  امکانات محدودی دارند و از سیستم پایداری خاصی بهره نمی‌برند در ضمن معمولا نسخه‌های لوآپشن تک دیفرانسیل هستند و در نتیجه برای استفاده‌های شهری مناسب‌اند.

نمونه‌های فول آپشن هم در انواع شرکتی و هم وارداتی عرضه شدند. امکاناتی مانند کروز کنترل، سیستم‌های پایداری، سنسور فشار باد تایر، انواع چراغ‌های روشنایی، روکش چرم صندلی‌ها و فرمان، دکمه کنترلی فرمان، دوربین عقب، مانیتور بزرگ‌تر، ایربگ‌های بیشتر، سیستم تهویه مطبوع اتومات، تنظیم برقی صندلی راننده، سانروف و... از مواردی هستند که بین انواع لو و فول آپشن تغییر ایجاد می‌کنند. خودروهای فول وارداتی علاوه بر این موارد به گرمکن صندلی جلو نیز مجهز می‌باشد که این آپشن در نسخه‌های شرکتی وجود ندارد.

نسخه فیس لیفت که از سال 2016 عرضه شد در امکانات رفاهی خود مورادی جدید را اضافه کرده‌است. این تجهیزات چون چراغ چرخشی، اتولاین، سنسور جلو، مانیتور ردیف عقب، تنظیم برقی هر دو صندلی جلو، گرمکن آینه جانبی، صندوق پران هوشمند، فرمان حساس به سرعت لیست امکانات را متنوع‌تر می‌کنند.

راو فور نسل چهار در موسسه ایمنی و استاندارد اروپایی یا همان EURO NCAP مورد بررسی قرار گرفت و توانست به واسطه کیفیت خوب و تجهیزات مختلفش هر 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند. مدل نیوفیس نیز در سال 2016 موفق به کسب عنوان بسیار باارزش + TOP SAFETY PICK از سازمان ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) شده‌است.

 در جدول زیر تجهیزات مختلف نسخه‌های فول و لوآپشن را جهت کارشناسی خودرو تویوتا راوفور مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا   راوفور لو آپشن

تویوتا   راوفورفول آپشن

نوع جعبه دنده

6 دنده اتومات

6 دنده اتومات

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با قابلیت تنظیم برقی

آینه عقب الکتروکرومیک - آینه جانبی تاشو با قابلیت تنظیم برقی

سنسورهای پیش فعال

سنسور عقب

سنسور عقب-  سنسور فشار باد تایر

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) – کنترل ایستایی در سربالایی – کنترل سرعت در سرازیری – کنترل کشش – کنترل پایداری

سیستم شیشه ها

  هر 4 شیشه دارای بالابر برقی

  هر 4 شیشه دارای بالابر برقی

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  6 اسپیکر  -   قابلیت پشتیبانی از USB - CD - AUX

سیستم صوتی مجهز به  6 اسپیکر  -  تشخیص صدا – پشتیبانی از بلوتوث -قابلیت پشتیبانی از USB - CD - AUX

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 6 اینچی - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

مانیتور 7 اینچی - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان – دوربین عقب - نویگیشن

کیسه هوا

مجموعا  2 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری  

مجموعا  6 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری  - ایربگ جانبی جلو و پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع دستی 

دارای سیستم تهویه مطبوع  اتومات دوگانه

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو  هالوژن    

چراغ‌های زنون  جلو- ارتفاع نور اتومات – چراغ مه شکن – چراغ شور – چراغ دید در روز    

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  عقب  دارای مه شکن

چراغ‌های  عقب  دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم  دستی 6 حالته صندلی راننده و 4 حالته صندلی سرنشین کناری –   روکش پارچه‌ای – خروجی 12 ولت   

تنظیم  برقی 8 حالته صندلی راننده و 4 حالته دستی صندلی سرنشین کناری –   روکش چرمی – خروجی 12 ولت   - تنظیم برقی گودی کمر راننده – مجهز به گرمکن در نسخه‌های وارداتی

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های دو تکه - قابلیت تا شدن کامل صندلی های عقب - دارای روکش پارچه‌ای – مجهز به ایزوفیکس صندلی 

صندلی‌های دو تکه - قابلیت تا شدن کامل صندلی های عقب - دارای روکش چرمی – مجهز به ایزوفیکس صندلی  - تنظیم دستی صندلی‌های عقب

داشبرد

دارد

دارد

سیستم ترمزها

4 چرخ دیسک دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی

4 چرخ دیسک دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور عقب – رانندگی 2 حالت رانندگی (اکو - اسپرت)

سنسور و دوربین عقب – کروز کنترل -  رانندگی 2 حالت رانندگی (اکو - اسپرت)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی  برقی

نیروی کمکی  برقی

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه  مجهز به دکمه‌های کنترلی  

فرمان 3 شاخه  مجهز به دکمه‌های کنترلی  (دکمه‌های کنترلی بلوتوث) – روکش چرم

کروز کنترل

ندارد

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایمبولایزر  -  دارای قفل مرکزی با ریموت

دارای سیستم  ضد سرقت ایمبولایزر  -  دارای قفل مرکزی با ریموت – ورود و استارت بدون دکمه

سیستم سقف

بدون سانروف

دارای سانروف - باربند

 

مشخصات فنی این خودرو

نسل چهارم این خودرو با پیشرانه‌های مختلفی من جمله سه پیشرانه بنزینی، سه پیشرانه دیزلی و همچنین یک پیشرانه هیبریدی به بازار جهانی عرضه‌شده است. از میان این موارد در هر دو نمونه 2013 و 2016 موجود در ایران از پیشرانه‌ای 2.5 لیتری و 4 سیلندر استفاده می‌شود که با کد 2AR-FE شناخته‌می‌شود.

این پیشرانه به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها نیز مجهز است که علاوه بر آلایندگی کمتر،  از کشش مناسبی در دورهای بالا برخوردار می‌باشد. با این موتور تنفس طبیعی  امکان تولید 177 اسب بخار  قدرت و حداکثر 233 نیوتون متر گشتاور مهیا می‌شود. این نیروی تولیدی توسط جعبه‌دنده‌ای اتومات و 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو در نسخه‌های لوآپشن و  به هر چهار در نسخه‌های فول و دو دیفرانسیل منتقل می‌شود.  

در مدل‌های دو دیفرانسیل در اغلب مواقع تنها 10 درصد نیروی پیشرانه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و هیچگاه بیشتر از 50 درصد نخواهد شد پس عملا می‌توان آن را یک خودروی دیفرانسیل جلو دانست. طبق کارشناسی خودرو تویوتا راوفور با این سیستم حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت تجربه می‌شود و شتاب صفر تا صد چیزی حدود 9.7 ثانیه می‌باشد. شتاب نسبت به نسل قبل بهبودیافته و خودرو چالاک‌تر است.

مصرف سوخت هم که امروزه از موارد مهم در تولید و خرید خودروها است برای این خودرو در مسافت‌های داخل شهر 10.7 لیتر و در مسافت‌های خارج از شهر 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر گزارش می‌شود که مصرف ترکیبی بنزین را به 9.1 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می‌رساند.

تجربه رانندگی

هدف از تولید این خودروها عرضه شاسی بلندی بوده‌که قابلیت سواری راحت و آرام در حد یک سدان را داشته‌باشد. به همین جهت راو 4 حتی در نمونه‌های دو دیفرانسیل قابلیت آفرودی خاصی ندارد اما برای جاده‌های شهری و صاف خودرویی مناسب است. هندینگ راوفور مثل یک سدان خوب است و میدان دید راننده هم مناسب می‌باشد. چالاکی خودرو  نسبت به وزنش قابل قبول است و این نشان دهنده عملکرد خوب سیستم فنی است.

آر ای وی 4 از نرمی و چسبندگی قابل قبولی برخوردار است و آرامش خوبی را حین سفر برای سرنشینان فراهم می‌کند. با وجود اینکه سیستم تعلیق کمی قدیمی است اما به واسطه اینکه در زمان برخورد چرخ خودرو به ناهمواری‌های سطح جاده، هر چرخ به طور مستقل نوسان می‌کند، این برخوردها روی بقیه چرخ‌ها تاثیری ندارد و عملکرد خودرو نرم‌تر خواهد بود.

در نمونه‌های فول آپشن انواع سیستم‌های پایداری و کنترل هم در خودرو وجود دارند که کیفیت رانندگی را بهبود می‌بخشند. این خودرو از دو حالت رانندگی اکو (Eco) و اسپرت (Sport) نیز برخوردار است که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و شرایط مسیر، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این نسخه‌‌ را مشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

تویوتا راوفور

نوع بدنه

SUV متوسط

حجم موتور

2494 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو / دو دیفرانسیل

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

177 اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

233 نیوتن متر گشتاور در 4100 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

60 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

  6 دنده اتومات تیپ ترونیک

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو / دو دیفرانسیل

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز  عقب

دیسکی

سیستم تعلیق جلو

مستقل مک فرسون

سیستم تعلیق عقب

بازو جناقی دوبل

حداکثر سرعت

200 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

9.7 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

8.1 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

 کارشناسی خودرو تویوتا راوفوراز نظر فنی

کارشناسی خودر تویوتا راوفور از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

تویوتا راوفور نسل چهارم نسبت به نسل قبل ظاهری تهاجمی‌تر و مدرن‌تر دارد. این خودرو طول ارتفاعش کاهش‌یافته اما به عرض آن اضافه‌شده است.

در نمای جلو دو چراغ کشیده با گرافیک جذاب حضور دارد که با جلوپنجره مشکی رنگ و مشبک هم مرز می‌باشد. جلو پنجره در میانش لوگوی تویوتا را جای می‌دهد که در قابی هم رنگ بدنه قرارگرفته و با دو خط باز هم همرنگ بدنه به چراغ‌ها متصل می‌شود. در بخش پایین‌تر قسمتی ذوزنقه‌ای شکل بزرگ و مشکی وجود دارد که هواکش، پلاک و بخش زیادی از سپر را در خود جا می‌دهد. در اطراف سپر نیز دو مه شکن دایره‌ای در قابی فرورفته حضور دارند. در این خودرو از برجستگی‌ها به شکل جسورانه‌تری استفاده می‌شود.

نمای جانبی

نمای جانبی طراحی نسبتا ساده‌تری دارد. خطی ممتد از چراغ‌های عقب با جلو کشیده‌شده که از بالای دستگیره‌ها می‌گذرد. شیشه‌ها سایز خوبی دارند و شیشه عقب کمی شیب دار است. قاب کرومی شیشه‌ها این نما را لوکس‌تر می‌کند. بخش پلاستیکی حاضر در نمای جلو در این نما هم کشیده‌شده و بخشی از پایین درها را در بر می‌گیرد. در نمونه‌های فول آپشن سقف خودرو به سانروف و باربند مجهز است.

تفاوت دیگر در نمای جانبی بین نسخه‌های موجود رینگ‌ها می‌باشد که در نسخه‌های لو آپشن 5 شاخه و 17 اینچ است ولی در نمونه‌های فول به سایز 18 اینچ و فرم 10 شاخه تغییر پیدا می‌کند.

نمای عقب

پیشرفت و تغییر در این نما نیز چشمگیر است. چراغ‌ها بزرگ هستند و با گرافیک خاصشان کشیده‌شدند. بین این چراغ‌های دو تکه لوگوی تویوتا قرار می‌گیرد و زیر آن پلاک در بخشی فرورفته نصب می‌شود. فرم طراحی درب صندوق در این نسل متفاوت است و دیگر از دستگیره و یا لاستیک زاپاس روی درب صندوق خبری نیست. سپر عقب نیز به رنگ تیره و برآمده است که دو طرفش مه شکن‌های افقی قرار می‌گیرند.

بالای شیشه عقب باله‌ای که چراغ ترمز هم در آن تعبیه‌شده دیده‌می‌شود. برجستگی‌ها جذابیت این نما را نیز بسیار بیشتر می‌کنند و وجود سر لوله اگزوز دایره‌ای چهره‌ای اسپرت‌تر به خودرو می‌بخشد. 

نسخه فیس لیفت

عمده تغییرات این نسخه در نمای جلو می‌باشد. چراغ‌ها فرمی جدیدتر دارند و کمی کوچک‌ترند. این چراغ‌ها از وسط به قدری فرم کشیده‌دارند که به لوگوی تویوتای وسط متصل شوند. جلو پنجره به کلی تغییرکرده است و به شکل ذوزنقه‌ای کشیده‌بالای هواکش قرار می‌گیرد. پلاک بین جلو پنجره و سپر روی بخشی هم رنگ با بدنه نصب می‌شود. بخشی فلزی مانند هم در پایین‌ترین قسمت سپر حضور دارد. در اطراف دو مه شکن دایره‌ای در قابی کاملا فرورفته به رنگ بدنه تعبیه‌شده است.

چراغ‌های عقب گوشه‌های کشیده‌تری دارند و جذاب‌ترند. فرم سپر عقب نیز متفاوت است و برآمدگی آن یک تکه می‌باشد که در اطرافش مه شکن‌های جدید قرار می‌گیرد و در میان مانند نمای جلو قسمتی فلزی مانند حضور دارد.  دستگیره درب‌ها که در فیس قدیم هم رنگ بدنه بود در این نسخه به رنگ فلزی درآمده است.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه تویوتا راوفور را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

تویوتا راوفور

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل چهارم (XA40)

وزن خالص

 1620 کیلوگرم 

طول

4570 میلی متر

عرض

1845 میلی متر

ارتفاع

1715 میلی متر

فاصله محورها

2660 میلی متر

تعداد سرنشین

5

تعداد درب

4

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

225/65R17 (رینگ 5 شاخه)

رینگ 18 اینچ 10 شاخه در نسخه فول

 کارشناسی خودرو تویوتا راوفور

خودروی تویوتا راوفور

کارشناسی خودرو تویوتا راوفور نسخه فیس لیفت

تویوتا رافور نسخه فیس لیفت

 

کارشناسی خودرو تویوتا راوفور از نظر طراحی داخلی

تلاش طراحان برای به روزرسانی کابین و داشبورد راوفور در نسل چهارم کاملا مشخص است. شاید نتیجه نهایی تا حد ایده آل هنوز هم فاصله دارد اما نسبت به گذشته خیلی بهتر است. متریال استفاده‌شده در کابین نیز چه در فیس قدیم‌ها و چه نسخه‌های نیوفیس با کیفیت و بادوام می‌باشد.

در بخش داشبورد، روبه روی سرنشین کناری یک محفظه تعبیه‌شده است که هر چقدر هم به کاربرد آن فکر کنیم باز هم از نظر ظاهری نکته مثبتی در آن وجود ندارد. در وسط ابتدا نمایشگری افقی اطلاعات مختلفی مانند ساعت را نمایش می‌دهد. بخش پایین‌تر سیستم مولتی مدیا و دکمه‌های آن حضور دارند و در اطرافشان دو دریچه هوای مورب جای گرفتند.

زیر سیستم مولتی مدیا سیستم تهویه مطبوع جای گذاری‌شده است. در نسخه‌های مختلف با توجه به تفاوت امکانات ممکن است تغییراتی را در این بخش یا بخش‌های دیگر شاهد باشید. فرمان خودرو سه شاخه است و طراحی نسبتا اسپرتی دارد. لوگوی تویوتا در میان و دکمه‌های کنترلی روی شاخه‌های بالایی دیده‌می‌شوند.

پنل کیلومترشمار در نسخه‌های فیس قدیم از سه دایره و نمایشگری کوچک و در فیس لیفت‌ها از دو دایره و نمایشگری بزرگ‌تر جهت نمایش اطلاعات مختلف فنی به راننده تشکیل می‌شود. فضای کابین در کل دل نشین است و شاید ردیف دوم صندلی‌ها خیلی جادار نباشد اما آرگونومیک و طراحی قابل قبول است.

 طراحی داخلی تویوتا راوفور2009

طراحی داخلی خوردو  تویوتا راوفور 2009

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا راوفور به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا راوفور آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا
  • طراحی جذاب و جسورانه
  • استهلاک کم و دوام زیاد قطعات
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • شتاب خوب نسبت به وزن
  • سواری نرم و راحت

 

معایب :

  • نفوذ صدا به کابین
  • محدودیت امکانات در نسخه‌های لو آپشن
  • عدم قابلیت آفرود
  • قیمت نسبتا بالا

 

تویوتا راوفور بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا راوفور مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  اولین نسخه این خودرو در سال 2013 و آخرین نسخه‌های فیس لیفت آن در سال 2018 عرضه شدند  و با وجود اعتبار برند و کیفیت ساخت خوب ژاپنی‌ها می‌توان گفت اگر صاحبان قبلی خودرو از آن به درستی نگه‌داری کرده‌باشند، سلامت خودرو مناسب است.

برای خرید خودروهای کارکرده قیمت گذاری به موارد مختلفی وابسته است پس علاوه بر بررسی سلامت خودرو توسط کارشناس، قیمت گذاری نیز باید با دقت انجام گیرد. در مورد قطعات یدکی هم  قطعات این خودرو نسبت به خیلی از خودروهای خارجی راحت‌تر پیدا می‌شود و خدمات پس از فروش ایرتویا مناسب است.

شاید این خودرو برای آفرودسواری و.. خیلی مناسب نباشد ولی برای خانواده‌هایی که به ماشین‌های بزرگ و شاسی بلند علاقه دارند گزینه‌ای مناسب تلقی می‌شود. در نسل چهارم با طراحی ظاهری بهتر، جوانان نیز به خوبی به آن جذب شدند. حین خرید به انواع نسخه‌های موجود حتما توجه کنید چرا که امکانات رفاهی و سیستم فنی آن‌ها تفاوت‌های زیادی خواهند داشت.

 کارشناسی خودرو تویوتا راوفور

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا راوفور

 

رقیبان خودرو تویوتا راوفور

طبق کارشناسی خودرو تویوتا راوفور و سایر خودروهای بازار ایران،  خودروهایی چون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان X-Trail و دی اس 7 کراس بک و انواع دیگر شاسی بلندها و کراس اوورها در این رقابت حاضر هستند و انتخاب بین آن‌ها در ابتدا به بودجه مالی شما و سپس به هدف  و خواسته‌هایتان در خرید خودرو باز می‌گردد چرا که در این کلاس و سطح اکثر خودروها نقاط قوت‌های متعددی دارند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا راوفور و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم.  این خودرو با هدف ساخت شاسی بلندی با سواری راحت مثل یک سدان عرضه شد و برای خانواده‌ها و مسیرهای شهری گزینه مناسبی است. در این نسل طراحی داخلی و ظاهری خودرو هم تا حد خوبی به روزشده است و امکانات رفاهی نسخه‌های فول آپشن متنوع می‌باشد. حین خرید خودروهای کارکرده باید موارد متعددی را بررسی کنید و با تفاوت‌های نسخه‌های موجود در بازار آشنا باشید.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)