برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو ام جی 350

خودروی ام جی 350 ، سدان ساخت سایک موتور و موریس گاراژ است که از سال 2013 توسط شرکت مدیا موتورز وارد بازار ایران شد. این خودرو با وجود ظاهر خوب، به دلیل واردات محدود و قیمت گذاری اشتباه، نتوانست فروش خیلی خوبی را برای وارد کننده‌اش رقم بزند.
0 تومان
i h

عنوان : کارشناسی خودرو  ام جی 350  با تمام جزئیات

 

خودروی ام جی 350 ، سدان ساخت سایک موتور و موریس گاراژ است که از سال 2013 توسط شرکت مدیا موتورز وارد بازار ایران شد. این خودرو با وجود ظاهر خوب، به دلیل واردات محدود و قیمت گذاری اشتباه، نتوانست فروش خیلی خوبی را برای واردکننده‌اش رقم بزند.  در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  ام جی 350  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  ام جی 350 

شرکت ام جی کارز که مخفف همان موریس گاراژ می‌باشد، در سال 1924 در بریتانیا جهت ساخت خودروهای اسپرت تاسیس شد. اگر بخواهیم از تاریخچه این شرکت صحبت کنیم از حوصله خارج است اما بدانید که خیلی دست به دست چرخیده‌است اما هم‌چنان پا برجا مانده‌است.  از سال 2008 سرمایه گذاری و مالکیت این برند با سایک موتور چین است اما همچنان به لطف دفتر مرکزی و طراحی که در بیرمنگام انگلیس مستقر است یک برند انگلیسی شناخته‌می‌شود.

در زمینه قطعات، کلیه محصولات ام جی تحت نظر بازرسان کمپانی ام جی انگلیس، تولید می‌شود. یکی از محصولات سدان این برند سری ام جی 350 می‌باشد که از سال 2009 در واشنگهای معرفی شد و از یک سال بعد روی خط تولید  سایک موتور رفته‌است. این سدان کوچک در چین به نام رووی 350 شناخته‌می‌شود و پلتفرمی مشابه ام جی 5 دارد.

در سال 1392 توسط شرکت مدیا موتورز، این خودرو به بازار ایران رسید و با وجود اعتبار برند و ظاهر خوب، به دلیل قیمت گذاری غلط ایرانیان را دچار تردید کرد و فروش خوبی نداشت.  این خودرو چه از خودروهای ایرانی و چه بسیاری از خودروهای چینی کیفیت بهتری دارد که نتیجه همکاری این شرکت با بریتانیا می‌باشد.

 کارشناسی خودرو  ام جی 350

بررسی ویژگی‌های خودرو  ام جی 350 

 

امکانات و تجهیزات خودرو ام جی 350 

این خودرو در سطح خودروهای فول آپشن نیست ولی خریداران را از خود راضی نگه می‌دارد. با وجود تجهیزاتی مثل حسگر پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز ABS و EBD ، ترمز کمکی، کنترل ترمزها در پیچ، چراغ‌های مه شکن در هر دو سمت، فرمان هیدرولیک با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر و تنظیم هوشمند بلندی صدا، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده با تنظیمات ۶ حالته برقی، آینه‌های بغل برقی با گرمکن و سانروف آسایش سرنشینان حین سفر بیشتر می‌شود.

در بحث ایمنی،  MG 350موفق به کسب 5 ستاره از موسسهتست تصادف چین (C-NCAP) شده‌است که این امنیت توسط امکاناتی  مانند: 6 کیسه هوا برای سرنشینان، ایموبلایزر و سیستم‌های ایمنی ABS- EBD- BA- CBC، حسگر پارک عقب و..  ایجاد می‌شود.   در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی را به صورت دسته‌بندی برای کارشناسی خودرو ام جی 350  مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

ام جی 350 

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک  – 4 دنده (جلو)

سیستم آینه ها

آیینه‌های جانبی دارای قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرمکن -  راهنمای سفارشی -  آیینه‌های الکتروکرومیک داخلی و خارجی

سنسورهای پیش فعال

مجهز به سنسور پارک عقب -  سنسور فشار باد تایر

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ‌ها (CBC) - مجهز به ترمز کمکی (BAS)– سیستم ضد قفل (ABS)– توزیع نیروی کمکی (EBD)

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره‌ها – شیشه‌های سولار و رنگی

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  8  عدد بلندگو  Hi-fi   - دارای  ساب ووفور و آمپلی فایر – تیونر – سیستم  تبدیل متن به گفتار TTS– تنظیم اتوماتیک صدای ضبط صوت با توجه به سرعت حرکت خودرو -  قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - DVD - MP3 - AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر اطلاعات سفر و کامپیوتر سفر - نمایشگر اطلاعات تایرها - مانیتور 7 اینچی Full HD برای سیستم DVD و GPS -  دارای حافظه داخلی 512 مگابایتی

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد ایربگ برای راننده و سرنشین کناری – ایربگ جانبی و پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع   اتوماتیک -  کانال تهویه برای سرنشینان عقب  - دارای سیستم تصفیه هوای داخل کابین

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های  HID جلو – دارای مه شکن – قابلیت تنظیم اتوماتیک نور چراغ‌ها – سیستم شست و شوی چراغ   

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های عقب دارای مه شکن -  طراحی سه بعدی

سیستم صندلی های جلو

تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین کناری در 4 جهت – روکش  چرمی - دارای سیستم گرمکن صندلی - ماساژور صندلی راننده سفارشی

سیستم صندلی های عقب

قابلیت تاشوندگی صندلی‌های عقب -  روکش چرمی – دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

ترمز ضد قفل به همراه توزیع نیروی ترمز – ترمز کمکی

سیستمهای کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل هوشمند سفارشی – دوربین دید عقب سفارشی -  سیستم تنظیم و مدیریت مصرف سوخت - دارای سیستم Over Drive

سیستم فرمان و هدایت پذیری

دارای فرمان کمکی هیدرولیکی حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه  با طراحی اسپورت و روکش چرمی– مجهز به دکمه‌های کنترلی -  قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی

کروز کنترل

سیستم کروز کنترل هوشمند سفارشی

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایموبیلایزر –    قفل مرکزی در اختیار راننده -  ریموت کنترل رادیویی – قفل و باز کردن درب‌ها بدون کلید

سیستم سقف

سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار

 

 

مشخصات فنی این خودرو

پیشرانه این خودرو چهار سیلندر و تنفس طبیعی است که با حجم 1.5 لیتری‌اش امکان  تولید 107 اسب بخار قدرت و حداکثر 135 نیوتون متر گشتاور را مهیا می‌کند. این نیروی تولیدشده توسط جعبه دنده‌ای 4 سرعته و اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو ام جی 350 حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد نیز چیزی حدود 12 ثانیه گزارش می‌شود که برای یک سدان شهری عدد قابل قبولی می‌باشد.

مصرف سوخت که از موارد مهم حین خرید و انتخاب خودرو است با توجه به سیستم و ابعاد این خودرو خیلی زیاد نیست. طبق گزارشات ام جی 350 در مسافت‌های شهری به 8.4 لیتر بنزین و در مسافت‌های خارج از شهری و جاده‌ای به 5.2 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر نیاز دارد که مصرف سوخت ترکیبی آن را معادل 6.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌رساند.

ام جی 350 به عنوان یک سدان شهری جمع و جور سواری قابل قبولی ارائه می‌دهد اما بیشتر از آن بر روی قابلیت این خودرو نمی‌توان حساب کرد و رانندگی اسپرت با توجه به کوچک بودن شاسی و سیستم تعلیق متوسط با آرایش قدیمی با ام جی 350 شامل لذت چندانی نیست.در جدول زیر اطلاعاتی دقیق‌تر از مشخصات سیستم فنی را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

ام جی 350 

حجم موتور

1498 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز  تنفس طبیعی

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

135 نیوتن متر در 4500 دور بر دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

71.33 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری با پاشش چند نقطه‌ای

ظرفیت باک

55 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 4  دنده ( جلو )  

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو و عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون مستقل برای هر چرخ

تعلیق عقب

چند بازویی H شکل به همراه میل تعادل و فنر لول

کمک فنرهای جلو و عقب

هیدرولیکی

حداکثر سرعت

170 کیلومتربرساعت

شتاب 0 الی 100

12 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

6.4 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

 کارشناسی خودرو  ام جی 350 از لحاظ فنی

کارشناسی خودر ام جی 350  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

شرکت موریس گاراژ عملکرد خوبی  در طراحی و ساخت  خودروهای اسپرت دارد و در رابطه با ام جی 350 هم، طراحی ظاهری از نقاط قوت خودرو می‌باشد. سدان‌ها خودروهایی پر طرفدار بین خانواده‌ها هستند و ظاهر آن‌ها هم یکی از عوامل جذب مشتری می‌باشد.

در نمای جلو چراغ‌هایی با گرافیک مناسب و کشیدگی مختصر را شاهد هستیم که بین آن‌ها جلوپنجره قرار می‌گیرد. جلو پنجره  طراحی مشبک دارد و آرم ام جی رادرون خود جای می‌دهد. از گوشه‌های چراغ‌ها برجستگی‌ای انحنادار تا پایین کشیده می‌شود و پلاک بین آن قرار می‌گیرد. سپر طراحی جالبی دارد و هواکشی به شکل مشبک در آن حضور دارد. دو مه شکن کشیده و هماهنگ نیز در اطراف سپر به چشم می‌خورد. در قسمت کاپوت و ... هم برجستگی و خطوط جذابیت را بیشتر می‌کند.

نمای جانب و عقب

در نمای حانب  خطی ممتد و تیز  از چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده می‌شود. این بخش طراحی ساده‌ای دارد اما در عین حال به خوبی با سایر بخش‌ها هماهنگ است. در نمای عقب چراغ‌های بزرگی، هماهنگ با چراغ‌های جلو دیده می‌شود که  دو تکه هستند. روی درب صندوق در قسمتی فرورفته پلاک نصب می‌شود و بالای آن آرم ام جی تعبیه‌شده است. در پایین سپر دو مه شکن بسیار باریک و افقی وجود دارد که با نواری مشکی رنگ به هم وصل می‌شوند.

درجدول زیر اطلاعاتی  کلی‌تر درباره طراحی بدنه ام جی 350 آورده‌شده است.

مشخصات ظاهری

ام جی 350 

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (AP11)

وزن خالص

 1280 کیلوگرم 

طول

4521 میلی متر

عرض

1788 میلی متر

ارتفاع

1492  میلی متر

فاصله محورها

2650 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

205/55R16

 کارشناسی خودرو  ام جی 350

خودروی ام جی 350 

 

کارشناسی خودرو ام جی 350  از نظر طراحی داخلی

این خودرو طراحی هماهنگ و نسبتا ساده‌ای دارد. کابین هم جادار است و از نظر فضا چه برای سرنشینان جلو و چه سرنشینان ردیف دوم محدودیت خاصی وجود ندارد. صندلی‌ها هم راحت هستند و ارگونومی خوبی برای طراحی آن‌ها و دسترسی به ادوات کابین وجود دارد. متریال مورد استفاده نیز در حد قابل قبولی کیفیت دارد.

در قسمت داشبورد در بالاترین قسمت مانیتوری را شاهد هستیم که دو دریچه هوای کمی مورب اطرافش قرار می‌گیرد. زیر این قسمت هم دکمه‌های مربوط به سیستم صوتی و مولتی مدیا با چینش خوبی تعبیه شدند. تریم ام جی 350 در برخی نسخه‌ها تک رنگ مشکی است و در برخی دیگر تریمی دو رنگ با تزئینات چوبی را شاهد هستیم که بخش پایینی داشبورد رنگی متفاوت دارد. در این بخش دکمه‌های مربوط به سیستم تهویه مطبوع به صورت هماهنگ و پیرو قوانین مربع و دایره جای گذاری شدند.

فرمان خودرو سه شاخه است و  در میان فرمان آرم ام جی به چشم می‌خورد. دکمه‌های کنترلی کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا نیز  روی شاخه‌های آن جای گرفتند. استفاده از قسمت‌های فلزی چه روی فرمان و چه قسمت‌های دیگر مانند درستگیره درب‌ها و سردنده طراحی را جذاب‌تر و به روزتر می‌کند. پنل کیلومتر شمار هم طراحی خاص و متفاوتی دارد و از یک دایره آنالوگ و یک دایره دیجیتال جهت نمایش اطلاعات مختلف به راننده تشکیل می‌شود.

در این کابین جادار، صندلی‌ها با روکش چرم و تجهیزات رفاهی، راحتی را برای سرنشینان ایجاد می‌کنند. حجم صندوق عقب نیز از ظرفیت حجمی معادل ۴۵۸ لیتر برخوردار است و در نتیجه به راحتی قادر به پاسخگویی نیازهای مسافرتی خانواده‌ها خواهد بود. این حجم با تاشدن صندلی‌های ردیف دوم بیشتر هم می‌شود.

 طراحی داخلی خودرو ام جی 350

طراحی داخلی خوردو ام جی 350 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو ام جی 350  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با MG 350  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی ظاهری جذاب
  • استهلاک نسبتا کم
  • امکانات رفاهی قابل قبول
  • ایمنی مناسب

معایب :

  • واردات محدود
  • قیمت گذاری نادرست
  • بازار دست دوم ضعیف

 

ام جی 350  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو ام جی 350  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. اگر بعد از خرید این خودرو تصمیم به تعویض آن دارید، بهتر است بیشتر فکر کنید چرا که بازار خرید و فروش آن کم رونق است فروش آن ممکن است زمان‌بر باشد. در صورتی هم که قصد فروش ندارید، تهیه و قیمت قطعات یدکی ممکن است برای شما دردسرساز باشد.

تعداد نسخه‌های موجود ام جی 350 در ایران محدود است و تمام آن‌ها عرضیشان به سال 2013 و 2014 برمی‌گردد پس چیزی بیش از 5 سال کارکرده‌اند. برای خرید و قیمت گذاری خودروهای کارکرده بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت خودرو کمک بگیرید تا هم از سلامت آن مطمئن باشید و هم قیمت گذاری به شکل درستی انجام شود.

با وجود ظاهر و کابین خوب در کنار امکانات رفاهی نسبتا قابل قبول،  ام جی 350  انتخاب بدی نیست ولی در حال حاضر خودروهای شاسی بلند با قیمتی مشابه (چه بسا نسخه صفر کیلومتر) در بازار موجود هستند که حداقل کلاس بیشتری دارند و در برخی موارد بازار خرید و فروششان بهتر است.

بعضی از ماشین‌های چینی حتی وقتی که صفر کیلومتر هم هستند استهلاک بالایی دارند و ام جی 350 هم جزء این دسته از ماشین هاست و حالا کارکرده آن ارزش خرید پایینی دارد. شاید اگر از همان ابتدا قیمت گذاری و خدمات پس از فروش این خودرو وضعیتی ایده آل‌تری داشت، می‌توانست فروش بهتری داشته‌باشد. در نهایت این شما هستید که با توجه به سلیقه، خواسته‌ها و بودجه‌ی مالی خود انتخاب نهایی را انجام می‌دهید.

 کارشناسی خودرو  ام جی 350

بهترین کارشناسی خودرو ام جی 350 

رقیبان خودرو ام جی 350 

طبق کارشناسی خودرو ام جی 350  و سایر خودروها در بازار ایران،  رقیب اصلی این خودرو بسترن بی 30 و  رنو مگان از رقبای این خودرو به حساب می‌آیند.

بسترن بی 30

انتخاب ظاهر امری سلیقه‌ای است اما بسترن مخصوصا در نمای جلو لوکس‌تر به نظر می‌رسد. بسترن بی 30 از پلت‌فرم BQ32 استفاده می‌کند که خودروهای موفقی مانند فولکس واگن بورا و جتا نیز روی آن ساخته شده‌اند.‌ از لحاظ کابین هم بسترن سعی در لوکس جلوه دادن کابین دارد و هماهنگی خوبی را ایجاد کرده‌است و در مجموع بهتر از ام جی 350 است.

از نظر امکانات سطح هردو مثل هم است و از نظر فنی بسترن قدرتی یکسان تولید می‌کند ولی گشتاور آن بیشتر است. جعبه دنده بسترن 6 سرعته می‌باشد و هماهنگی خوبی با پیشرانه دارد. ام جی در مجموع عملکرد ضعیف‌تری را ارائه می‌دهد. درخصوص شتاب و میزان مصرف سوخت هر دو خودرو عملکرد نسبتاً مشابهی دارند.‌

رنو مگان

ظاهر این خودرو در زمان عرضه‌اش قابل قبول بود ولی الان طراحی قدیمی‌ای دارد و ام جی با طراحی مدرنش از آن پیشی می‌گیرد. درون کابین هم همین شرایط تکرار می‌شود ولی از نظر فضای کابین اندازه هردو مشابه است. در مورد امکانات لیست ام جی 350 بلندتر و متنوع‌تر است. رنو مگان با پیشرانه ۱.۶ و ۲.۰ لیتری عرضه می‌شود. قدرت این دو موتور به‌ترتیب ۱۱۵ و ۱۳۲ اسب بخار و گشتاور آن‌ها به‌ترتیب ۱۵۱ و ۱۸۸ نیوتن‌متر است. قدرت پیشرانه نیز به‌ وسیله جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک و یا ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

مشخصا در هر دو حالت قدرت و عملکرد از ام جی 350 بهتر است. کیفیت سواری مگان هم به همین واسطه کمی مناسب‌تر است. خرید رنو مگان گزینه مطمئن‌تری می‌باشد و خرید نسخه‌های کم کارکرد آن می‌تواند انتخاب خوبی باشد. از طرفی اگر ظاهر مدرن‌تر ام جی ۳۵۰ و امکانات بیشتر آن برایتان جذابیت بیشتری دارد این خودرو گزینه مناسب‌تری خواهد بود.‌

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو ام جی 350  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این سدان شاید پیشرانه خیلی خاص و پر قدرتی نداشته‌باشد اما به واسطه ظاهر جذاب و کابین جادار، در صورت عرضه و قیمت گذاری خوب می‌توانست گزینه خوبی باشد. اگر شما هم با کارکرده بودن و کمبود قطعات یدکی آن مشکلی ندارید همراه خوبی برای شما خواهد بود. در هر حال بهتر است برای خرید این خودرو حتما ابتدا با تمام مشخصات آن آشنا شوید.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

عنوان : کارشناسی خودرو  ام جی 350  با تمام جزئیات

 

خودروی ام جی 350 ، سدان ساخت سایک موتور و موریس گاراژ است که از سال 2013 توسط شرکت مدیا موتورز وارد بازار ایران شد. این خودرو با وجود ظاهر خوب، به دلیل واردات محدود و قیمت گذاری اشتباه، نتوانست فروش خیلی خوبی را برای واردکننده‌اش رقم بزند.  در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  ام جی 350  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  ام جی 350 

شرکت ام جی کارز که مخفف همان موریس گاراژ می‌باشد، در سال 1924 در بریتانیا جهت ساخت خودروهای اسپرت تاسیس شد. اگر بخواهیم از تاریخچه این شرکت صحبت کنیم از حوصله خارج است اما بدانید که خیلی دست به دست چرخیده‌است اما هم‌چنان پا برجا مانده‌است.  از سال 2008 سرمایه گذاری و مالکیت این برند با سایک موتور چین است اما همچنان به لطف دفتر مرکزی و طراحی که در بیرمنگام انگلیس مستقر است یک برند انگلیسی شناخته‌می‌شود.

در زمینه قطعات، کلیه محصولات ام جی تحت نظر بازرسان کمپانی ام جی انگلیس، تولید می‌شود. یکی از محصولات سدان این برند سری ام جی 350 می‌باشد که از سال 2009 در واشنگهای معرفی شد و از یک سال بعد روی خط تولید  سایک موتور رفته‌است. این سدان کوچک در چین به نام رووی 350 شناخته‌می‌شود و پلتفرمی مشابه ام جی 5 دارد.

در سال 1392 توسط شرکت مدیا موتورز، این خودرو به بازار ایران رسید و با وجود اعتبار برند و ظاهر خوب، به دلیل قیمت گذاری غلط ایرانیان را دچار تردید کرد و فروش خوبی نداشت.  این خودرو چه از خودروهای ایرانی و چه بسیاری از خودروهای چینی کیفیت بهتری دارد که نتیجه همکاری این شرکت با بریتانیا می‌باشد.

 کارشناسی خودرو  ام جی 350

بررسی ویژگی‌های خودرو  ام جی 350 

 

امکانات و تجهیزات خودرو ام جی 350 

این خودرو در سطح خودروهای فول آپشن نیست ولی خریداران را از خود راضی نگه می‌دارد. با وجود تجهیزاتی مثل حسگر پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز ABS و EBD ، ترمز کمکی، کنترل ترمزها در پیچ، چراغ‌های مه شکن در هر دو سمت، فرمان هیدرولیک با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر و تنظیم هوشمند بلندی صدا، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی راننده با تنظیمات ۶ حالته برقی، آینه‌های بغل برقی با گرمکن و سانروف آسایش سرنشینان حین سفر بیشتر می‌شود.

در بحث ایمنی،  MG 350موفق به کسب 5 ستاره از موسسهتست تصادف چین (C-NCAP) شده‌است که این امنیت توسط امکاناتی  مانند: 6 کیسه هوا برای سرنشینان، ایموبلایزر و سیستم‌های ایمنی ABS- EBD- BA- CBC، حسگر پارک عقب و..  ایجاد می‌شود.   در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی را به صورت دسته‌بندی برای کارشناسی خودرو ام جی 350  مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

ام جی 350 

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک  – 4 دنده (جلو)

سیستم آینه ها

آیینه‌های جانبی دارای قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرمکن -  راهنمای سفارشی -  آیینه‌های الکتروکرومیک داخلی و خارجی

سنسورهای پیش فعال

مجهز به سنسور پارک عقب -  سنسور فشار باد تایر

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ‌ها (CBC) - مجهز به ترمز کمکی (BAS)– سیستم ضد قفل (ABS)– توزیع نیروی کمکی (EBD)

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره‌ها – شیشه‌های سولار و رنگی

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  8  عدد بلندگو  Hi-fi   - دارای  ساب ووفور و آمپلی فایر – تیونر – سیستم  تبدیل متن به گفتار TTS– تنظیم اتوماتیک صدای ضبط صوت با توجه به سرعت حرکت خودرو -  قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - DVD - MP3 - AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر اطلاعات سفر و کامپیوتر سفر - نمایشگر اطلاعات تایرها - مانیتور 7 اینچی Full HD برای سیستم DVD و GPS -  دارای حافظه داخلی 512 مگابایتی

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد ایربگ برای راننده و سرنشین کناری – ایربگ جانبی و پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع   اتوماتیک -  کانال تهویه برای سرنشینان عقب  - دارای سیستم تصفیه هوای داخل کابین

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های  HID جلو – دارای مه شکن – قابلیت تنظیم اتوماتیک نور چراغ‌ها – سیستم شست و شوی چراغ   

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های عقب دارای مه شکن -  طراحی سه بعدی

سیستم صندلی های جلو

تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین کناری در 4 جهت – روکش  چرمی - دارای سیستم گرمکن صندلی - ماساژور صندلی راننده سفارشی

سیستم صندلی های عقب

قابلیت تاشوندگی صندلی‌های عقب -  روکش چرمی – دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

ترمز ضد قفل به همراه توزیع نیروی ترمز – ترمز کمکی

سیستمهای کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل هوشمند سفارشی – دوربین دید عقب سفارشی -  سیستم تنظیم و مدیریت مصرف سوخت - دارای سیستم Over Drive

سیستم فرمان و هدایت پذیری

دارای فرمان کمکی هیدرولیکی حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه  با طراحی اسپورت و روکش چرمی– مجهز به دکمه‌های کنترلی -  قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی

کروز کنترل

سیستم کروز کنترل هوشمند سفارشی

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایموبیلایزر –    قفل مرکزی در اختیار راننده -  ریموت کنترل رادیویی – قفل و باز کردن درب‌ها بدون کلید

سیستم سقف

سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار

 

 

مشخصات فنی این خودرو

پیشرانه این خودرو چهار سیلندر و تنفس طبیعی است که با حجم 1.5 لیتری‌اش امکان  تولید 107 اسب بخار قدرت و حداکثر 135 نیوتون متر گشتاور را مهیا می‌کند. این نیروی تولیدشده توسط جعبه دنده‌ای 4 سرعته و اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو ام جی 350 حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد نیز چیزی حدود 12 ثانیه گزارش می‌شود که برای یک سدان شهری عدد قابل قبولی می‌باشد.

مصرف سوخت که از موارد مهم حین خرید و انتخاب خودرو است با توجه به سیستم و ابعاد این خودرو خیلی زیاد نیست. طبق گزارشات ام جی 350 در مسافت‌های شهری به 8.4 لیتر بنزین و در مسافت‌های خارج از شهری و جاده‌ای به 5.2 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر نیاز دارد که مصرف سوخت ترکیبی آن را معادل 6.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌رساند.

ام جی 350 به عنوان یک سدان شهری جمع و جور سواری قابل قبولی ارائه می‌دهد اما بیشتر از آن بر روی قابلیت این خودرو نمی‌توان حساب کرد و رانندگی اسپرت با توجه به کوچک بودن شاسی و سیستم تعلیق متوسط با آرایش قدیمی با ام جی 350 شامل لذت چندانی نیست.در جدول زیر اطلاعاتی دقیق‌تر از مشخصات سیستم فنی را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

ام جی 350 

حجم موتور

1498 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز  تنفس طبیعی

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

135 نیوتن متر در 4500 دور بر دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

71.33 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری با پاشش چند نقطه‌ای

ظرفیت باک

55 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 4  دنده ( جلو )  

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو و عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون مستقل برای هر چرخ

تعلیق عقب

چند بازویی H شکل به همراه میل تعادل و فنر لول

کمک فنرهای جلو و عقب

هیدرولیکی

حداکثر سرعت

170 کیلومتربرساعت

شتاب 0 الی 100

12 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

6.4 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

 کارشناسی خودرو  ام جی 350 از لحاظ فنی

کارشناسی خودر ام جی 350  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

شرکت موریس گاراژ عملکرد خوبی  در طراحی و ساخت  خودروهای اسپرت دارد و در رابطه با ام جی 350 هم، طراحی ظاهری از نقاط قوت خودرو می‌باشد. سدان‌ها خودروهایی پر طرفدار بین خانواده‌ها هستند و ظاهر آن‌ها هم یکی از عوامل جذب مشتری می‌باشد.

در نمای جلو چراغ‌هایی با گرافیک مناسب و کشیدگی مختصر را شاهد هستیم که بین آن‌ها جلوپنجره قرار می‌گیرد. جلو پنجره  طراحی مشبک دارد و آرم ام جی رادرون خود جای می‌دهد. از گوشه‌های چراغ‌ها برجستگی‌ای انحنادار تا پایین کشیده می‌شود و پلاک بین آن قرار می‌گیرد. سپر طراحی جالبی دارد و هواکشی به شکل مشبک در آن حضور دارد. دو مه شکن کشیده و هماهنگ نیز در اطراف سپر به چشم می‌خورد. در قسمت کاپوت و ... هم برجستگی و خطوط جذابیت را بیشتر می‌کند.

نمای جانب و عقب

در نمای حانب  خطی ممتد و تیز  از چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده می‌شود. این بخش طراحی ساده‌ای دارد اما در عین حال به خوبی با سایر بخش‌ها هماهنگ است. در نمای عقب چراغ‌های بزرگی، هماهنگ با چراغ‌های جلو دیده می‌شود که  دو تکه هستند. روی درب صندوق در قسمتی فرورفته پلاک نصب می‌شود و بالای آن آرم ام جی تعبیه‌شده است. در پایین سپر دو مه شکن بسیار باریک و افقی وجود دارد که با نواری مشکی رنگ به هم وصل می‌شوند.

درجدول زیر اطلاعاتی  کلی‌تر درباره طراحی بدنه ام جی 350 آورده‌شده است.

مشخصات ظاهری

ام جی 350 

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (AP11)

وزن خالص

 1280 کیلوگرم 

طول

4521 میلی متر

عرض

1788 میلی متر

ارتفاع

1492  میلی متر

فاصله محورها

2650 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

205/55R16

 کارشناسی خودرو  ام جی 350

خودروی ام جی 350 

 

کارشناسی خودرو ام جی 350  از نظر طراحی داخلی

این خودرو طراحی هماهنگ و نسبتا ساده‌ای دارد. کابین هم جادار است و از نظر فضا چه برای سرنشینان جلو و چه سرنشینان ردیف دوم محدودیت خاصی وجود ندارد. صندلی‌ها هم راحت هستند و ارگونومی خوبی برای طراحی آن‌ها و دسترسی به ادوات کابین وجود دارد. متریال مورد استفاده نیز در حد قابل قبولی کیفیت دارد.

در قسمت داشبورد در بالاترین قسمت مانیتوری را شاهد هستیم که دو دریچه هوای کمی مورب اطرافش قرار می‌گیرد. زیر این قسمت هم دکمه‌های مربوط به سیستم صوتی و مولتی مدیا با چینش خوبی تعبیه شدند. تریم ام جی 350 در برخی نسخه‌ها تک رنگ مشکی است و در برخی دیگر تریمی دو رنگ با تزئینات چوبی را شاهد هستیم که بخش پایینی داشبورد رنگی متفاوت دارد. در این بخش دکمه‌های مربوط به سیستم تهویه مطبوع به صورت هماهنگ و پیرو قوانین مربع و دایره جای گذاری شدند.

فرمان خودرو سه شاخه است و  در میان فرمان آرم ام جی به چشم می‌خورد. دکمه‌های کنترلی کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا نیز  روی شاخه‌های آن جای گرفتند. استفاده از قسمت‌های فلزی چه روی فرمان و چه قسمت‌های دیگر مانند درستگیره درب‌ها و سردنده طراحی را جذاب‌تر و به روزتر می‌کند. پنل کیلومتر شمار هم طراحی خاص و متفاوتی دارد و از یک دایره آنالوگ و یک دایره دیجیتال جهت نمایش اطلاعات مختلف به راننده تشکیل می‌شود.

در این کابین جادار، صندلی‌ها با روکش چرم و تجهیزات رفاهی، راحتی را برای سرنشینان ایجاد می‌کنند. حجم صندوق عقب نیز از ظرفیت حجمی معادل ۴۵۸ لیتر برخوردار است و در نتیجه به راحتی قادر به پاسخگویی نیازهای مسافرتی خانواده‌ها خواهد بود. این حجم با تاشدن صندلی‌های ردیف دوم بیشتر هم می‌شود.

 طراحی داخلی خودرو ام جی 350

طراحی داخلی خوردو ام جی 350 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو ام جی 350  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با MG 350  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی ظاهری جذاب
  • استهلاک نسبتا کم
  • امکانات رفاهی قابل قبول
  • ایمنی مناسب

معایب :

  • واردات محدود
  • قیمت گذاری نادرست
  • بازار دست دوم ضعیف

 

ام جی 350  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو ام جی 350  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. اگر بعد از خرید این خودرو تصمیم به تعویض آن دارید، بهتر است بیشتر فکر کنید چرا که بازار خرید و فروش آن کم رونق است فروش آن ممکن است زمان‌بر باشد. در صورتی هم که قصد فروش ندارید، تهیه و قیمت قطعات یدکی ممکن است برای شما دردسرساز باشد.

تعداد نسخه‌های موجود ام جی 350 در ایران محدود است و تمام آن‌ها عرضیشان به سال 2013 و 2014 برمی‌گردد پس چیزی بیش از 5 سال کارکرده‌اند. برای خرید و قیمت گذاری خودروهای کارکرده بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت خودرو کمک بگیرید تا هم از سلامت آن مطمئن باشید و هم قیمت گذاری به شکل درستی انجام شود.

با وجود ظاهر و کابین خوب در کنار امکانات رفاهی نسبتا قابل قبول،  ام جی 350  انتخاب بدی نیست ولی در حال حاضر خودروهای شاسی بلند با قیمتی مشابه (چه بسا نسخه صفر کیلومتر) در بازار موجود هستند که حداقل کلاس بیشتری دارند و در برخی موارد بازار خرید و فروششان بهتر است.

بعضی از ماشین‌های چینی حتی وقتی که صفر کیلومتر هم هستند استهلاک بالایی دارند و ام جی 350 هم جزء این دسته از ماشین هاست و حالا کارکرده آن ارزش خرید پایینی دارد. شاید اگر از همان ابتدا قیمت گذاری و خدمات پس از فروش این خودرو وضعیتی ایده آل‌تری داشت، می‌توانست فروش بهتری داشته‌باشد. در نهایت این شما هستید که با توجه به سلیقه، خواسته‌ها و بودجه‌ی مالی خود انتخاب نهایی را انجام می‌دهید.

 کارشناسی خودرو  ام جی 350

بهترین کارشناسی خودرو ام جی 350 

رقیبان خودرو ام جی 350 

طبق کارشناسی خودرو ام جی 350  و سایر خودروها در بازار ایران،  رقیب اصلی این خودرو بسترن بی 30 و  رنو مگان از رقبای این خودرو به حساب می‌آیند.

بسترن بی 30

انتخاب ظاهر امری سلیقه‌ای است اما بسترن مخصوصا در نمای جلو لوکس‌تر به نظر می‌رسد. بسترن بی 30 از پلت‌فرم BQ32 استفاده می‌کند که خودروهای موفقی مانند فولکس واگن بورا و جتا نیز روی آن ساخته شده‌اند.‌ از لحاظ کابین هم بسترن سعی در لوکس جلوه دادن کابین دارد و هماهنگی خوبی را ایجاد کرده‌است و در مجموع بهتر از ام جی 350 است.

از نظر امکانات سطح هردو مثل هم است و از نظر فنی بسترن قدرتی یکسان تولید می‌کند ولی گشتاور آن بیشتر است. جعبه دنده بسترن 6 سرعته می‌باشد و هماهنگی خوبی با پیشرانه دارد. ام جی در مجموع عملکرد ضعیف‌تری را ارائه می‌دهد. درخصوص شتاب و میزان مصرف سوخت هر دو خودرو عملکرد نسبتاً مشابهی دارند.‌

رنو مگان

ظاهر این خودرو در زمان عرضه‌اش قابل قبول بود ولی الان طراحی قدیمی‌ای دارد و ام جی با طراحی مدرنش از آن پیشی می‌گیرد. درون کابین هم همین شرایط تکرار می‌شود ولی از نظر فضای کابین اندازه هردو مشابه است. در مورد امکانات لیست ام جی 350 بلندتر و متنوع‌تر است. رنو مگان با پیشرانه ۱.۶ و ۲.۰ لیتری عرضه می‌شود. قدرت این دو موتور به‌ترتیب ۱۱۵ و ۱۳۲ اسب بخار و گشتاور آن‌ها به‌ترتیب ۱۵۱ و ۱۸۸ نیوتن‌متر است. قدرت پیشرانه نیز به‌ وسیله جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک و یا ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

مشخصا در هر دو حالت قدرت و عملکرد از ام جی 350 بهتر است. کیفیت سواری مگان هم به همین واسطه کمی مناسب‌تر است. خرید رنو مگان گزینه مطمئن‌تری می‌باشد و خرید نسخه‌های کم کارکرد آن می‌تواند انتخاب خوبی باشد. از طرفی اگر ظاهر مدرن‌تر ام جی ۳۵۰ و امکانات بیشتر آن برایتان جذابیت بیشتری دارد این خودرو گزینه مناسب‌تری خواهد بود.‌

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو ام جی 350  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این سدان شاید پیشرانه خیلی خاص و پر قدرتی نداشته‌باشد اما به واسطه ظاهر جذاب و کابین جادار، در صورت عرضه و قیمت گذاری خوب می‌توانست گزینه خوبی باشد. اگر شما هم با کارکرده بودن و کمبود قطعات یدکی آن مشکلی ندارید همراه خوبی برای شما خواهد بود. در هر حال بهتر است برای خرید این خودرو حتما ابتدا با تمام مشخصات آن آشنا شوید.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)