برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو ام جی GT

خودروی ام جی جی تی ، از سدان‌های ساخت سایک موتور چین است که از سال 1395 نسخه 2016 آن در بازار ایران به فروش می‌رسد. این خودرو مانند اکثر خودروهای ام جی شرایط مناسبی دارد اما به دلیل عرضه و خدمات پس از فروش واردکننده‌اش نتوانست آن طور که شایسته است به فروش برسد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو ام جی GT در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد
0 تومان
i h

 

 

خودروی ام جی جی تی ، از  سدان‌های ساخت سایک موتور چین است که از سال 1395 نسخه 2016 آن در بازار ایران به فروش می‌رسد. این خودرو مانند اکثر خودروهای ام جی شرایط مناسبی دارد اما به دلیل عرضه و خدمات پس از فروش واردکننده‌اش نتوانست آن طور که شایسته است به فروش برسد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  ام جی GT  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  ام جی GT 

شرکت ام جی کارز که مخفف همان موریس گاراژ می‌باشد، در سال 1924 در بریتانیا جهت ساخت خودروهای اسپرت تاسیس شد. اگر بخواهیم از تاریخچه این شرکت صحبت کنیم از حوصله خارج است اما بدانید که خیلی دست به دست چرخیده‌است اما هم‌چنان پا برجا مانده‌است.  از سال 2008 سرمایه گذاری و مالکیت این برند با سایک موتور چین است اما همچنان به لطف دفتر مرکزی و طراحی که در بیرمنگام انگلیس مستقر است یک برند انگلیسی شناخته‌می‌شود. در زمینه قطعات، کلیه محصولات ام جی تحت نظر بازرسان کمپانی ام جی انگلیس، تولید می‌شود.

ام جی  جی تی در سال 2014 رونمایی و فروش جهانی آن از سال 2015 آغاز شد. این خودرو اندازه‌ای کوچک‌تر از ام جی 6 دارد و حتی برخی آن را با نام ام جی 5 می‌شناسند. جی تی در سال 1395 با نسخه 2016‌اش توسط شرکت مدیا موتورز به بازار ایران راه یافت. با شنیدن نام مدیا موتور و ام جی احتمالا یاد خدمات پس از فروش ضعیف و عرضه نادرست می‌افتید که متاسفانه درست است و برای ام جی GT هم همین وضع تکرار شد.

این خودرو که بین محصولات ام جی در ایران کمی کمتر شناخته‌شد و نمونه‌های دست دوم آن تعداد بالایی در بازار ندارند از طراحی خوب و نسبتا مشابهی به سایر سدان‌های ام جی بهره می‌برد. طبق کارشناسی خودرو ام جی GT  سطح امکانات رفاهی خودرو مناسب است و عملکرد فنی آن قابل قبول می‌باشد و مشکلاتی از این قبلی برای خریداران ایجاد نمی‌کند. در ادامه با دقت بیشتری به بررسی بخش‌های مختلف این نماینده سایک موتور می‌پردازیم.

کارشناسی خودرو  ام جی GT

بررسی ویژگی‌های خودرو  ام جی GT 

 

امکانات و تجهیزات خودرو ام جی GT 

شاید ام جی جی تی آپشن‌های خاص و متفاوتی نداشته‌باشد اما بی‌شک تجهیزات موردنیاز و کاربردی رفاهی و ایمنی را در خود دارد و از این نظر تا حد خوبی نیاز خریداران و سرنشینان خود را برآورده می‌کند.

ام جی GT در تست‌های موسسه استاندارد ایمنی چین یا  همان C-NCAP  موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی بوده‌است. این امنیت توسط امکاناتی  مانند: 6 کیسه هوا برای سرنشینان، سیستم کنترل پایداری، ترمز ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور و دوربین پارک عقب، کروز کنترل و..  ایجاد می‌شود.   در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی را به صورت دسته‌بندی برای کارشناسی خودرو ام جی GT  مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

ام جی   GT 

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک –6 دنده (جلو)

سیستم آینه ها

آیینه‌های جانبی دارای قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرمکن  

سنسورهای پیش فعال

مجهز به سنسور پارک عقب -  سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم کنترل پایداری (ESP)  -  سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA)  – سیستم ضد قفل (ABS)– توزیع نیروی کمکی (EBD) 

سیستم شیشه ها

  تیغه های برف پاک کن Boneless مجهز به قابلیت تنظیم اتوماتیک عملکرد براساس سرعت خودرو – سیستم آنتی ترپ

سیستم صوتی

سیستم   پخش   با 6 بلندگو -    هندزفری– قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - AUX

سیستم مولتی مدیا

صفحه نمایش 8 اینچی لمسی – دوربین عقب

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد ایربگ برای راننده و سرنشین کناری – ایربگ جانبی و پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع   دستی -  کانال تهویه برای سرنشینان عقب  

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌هایهالوژن جلو   – قابلیت تنظیم اتوماتیک نور چراغ‌ها –   چراغ دید در روز -  چراغ‌های  بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های ال ای دی عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی های جلو

تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و  دستی سرنشین کناری در 4 جهت – روکش  چرمی –تنظیم دستی گودی کمر راننده -  خروجی 12 ولت -  تکیه گاه آرنج

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های دو تکه با قابلیت تاشوندگی -  روکش چرمی – مجهز به ایزوفیکس صندلی کودک -  تکیه گاه برای آرنج

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

ترمز ضد قفل به همراه توزیع نیروی ترمز – ترمز کمکی  

سیستمهای کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل – سنسور و دوربین دید عقب -    رانندگی  1 حالته (ECO)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

دارای فرمان کمکی برقی حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه  با روکش چرمی– مجهز به دکمه‌های کنترلی -  دارای  پدال شیفتر – مجهز به گرمکن فرمان

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایموبیلایزر  -    سیستم هشداردهنده – سنسور پارک عقب

سیستم سقف

سانروف برقی دو حالته

 

بررسی امکانات و ایمنی MG GT 

 

مشخصات فنی این خودرو

در ایران تنها نمونه بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ ام جی جی تی وارد شد.با این پیشرانه 4 سیلندر امکان تولید 127 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 210 نیوتون متری مهیا می‌شود. این نیروی تولیدشده توسط جعبه دنده‌ای اتومات تیپ ترونیک و 6 سرعته به چرخ‌های جلو خودرو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو ام جی GT  حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 8.9 ثانیه گزارش می‌شود. که ارقام قابل قبولی می‌باشند.

تجربه رانندگی

به دلیل هماهنگی خوب پیشرانه با سیستم توربوشارژ، حین شتابگیری مقدار زیادی از تنش کاهش می‌یابد و عملکرد نسبت به خیلی از خودروهای چینی بهتر است. البته در دور بالا این سیستم کمی به سر و صدا می‌افتد و صدایش در کابین هم شنیده‌می‌شود. علاوه بر این طبق نظر کارشناسان در پیچ‌ها به دلیل توزیع وزن کمی نامناسب و سیستم تعلیق عقب یکپارچه با میله پیچشی، کمی کم فرمانی وجود دارد البته چسبندگی مناسب چرخ‌های عقب و هزینه اقتصادی خودرو باعث می‌شود نتوان خیلی به این مورد خرده گرفت.

از کارشناسی خودرو ام جی GT   در می‌یابیم کهسیستم ترمز عملکرد بسیار مطلوبی از خود نشان می‌دهد و برای استفاده‌های روزمره و شهری حس اطمینان را به راننده القا می کند. در جدول زیر اطلاعات کامل‌تری در رابطه با سیستم فنی این خودرو آورده‌شده است.

 

مشخصات فنی

ام جی GT 

کلاس اتومبیل

C Segment

حجم موتور

1498 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز  توربوشارژ

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

127 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

210 نیوتن متر در 4400 -2000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

84.77 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتور پاشش مستقیم

ظرفیت باک

55 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 6  دنده ( جلو )  

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو و عقب

دیسکی خنک شونده

نوع سیستم تعلیق

مستقل

تعلیق جلو

مک فرسون  

تعلیق عقب

نیمه مستقل

کمک فنرهای جلو و عقب

هیدرولیکی

حداکثر سرعت

200 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

8.9 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

5.7 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

 کارشناسی خودرو  ام جی GT  از نظر طراحی داخلی

کارشناسی خودر ام جی GT  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

مانند اکثر تولیدات موریس گاراژ ام جی GT نیز طراحی اسپرت دارد. این خودرو لیفت بک نیست اما سدانی سایز متوسط است و طراحی آن بی شباهت به خودروهای لیفت بک نمی‌باشد. نمای جلو هم شبیه به خودروهای ام جی ۶  و کراس اوور جی اس طراحی‌شده است ولی نسخه‌ای به بلوغ رسیده‌تلقی می‌شود.

در نمای جلو چراغ‌ها فرمی تیز و کشیده دارند که توسط جلو پنجره باریک و مشکی رنگ به هم متصل می‌شود. در میان جلو پنجره هم لوگو ام جی قرار دارد. طرح سپر حالتی سه بعدی دارد و میان آن هواکشی بزرگ و مشبک جای‌گرفته و در اطرافش چراغ‌های دید در روز و .. جای گرفتند. وجود خطوط مختلف و حجم‌دهنده روی کاپوت و زیر چراغ‌ها جذابیت این بخش را دو چندان می‌کند.

نمای جانب و عقب

درنمای جانب خطی تیز از چراغ جلو تا عقب کشیده‌می‌شود که جسورانه است. در پایین درب‌ها نیز حجمی شیب دار به چشم می‌خورد. سقف و شیشه عقب سقفی شیب‌دار و جذاب دارد که تا صندوق ادامه می‌یابد.

در نمای عقب  طراحی بحث برانگیرتر است. برخی آن را ناهماهنگ و زشت می‌بینند و برخی از طراحی آن خیلی خوب استقبال می‌کنند که مشخصا بررسی به سلیقه هر شخص برمی‌گردد. در این قسمت اولین چیزی که توجه بیننده را جلب می‌کند وصل شدن چراغ‌ها با نواری نسبتا پهن یه یکدیگر است. این طراحی در رنو تالیسمان هم وجود داشت اما هنوز هم متفاوت شمرده می‌شود.

چراغ‌ها فرمی جالب دارند. بالای نوار قرمز لوگو ام جی و پایین آن در بخشی فرورفته پلاک تعبیه می‌شود. در این بخش هم روی استفاده از خطوط حجم دهنده و تیز مشخصا تاکید می‌شود. در بخش سپر قسمتی پلاستیکی و سیاه رنگ که بزرگ هم هست مه شکن‌ها و لوله اگزوزهای به هم چسبیده‌را در خود جای می‌دهد.

به طور کلی طراحی ام جی جی تی از بسیاری خودروهای چینی بهتر است و با شکل اسپرت و مدرنش طرفداران زیادری را به خود جلب می‌کند. درجدول زیر اطلاعاتی  کلی‌تر درباره طراحی بدنه ام جی GT  آورده‌شده است.

مشخصات ظاهری

ام جی GT 

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

وزن خالص

 1350 کیلوگرم 

طول

4612 میلی متر

عرض

1804 میلی متر

ارتفاع

1488 میلی متر

فاصله محورها

2650 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

205/55R16

 کارشناسی خودرو  ام جی GT

خودروی ام جی GT 

 

کارشناسی خودرو ام جی GT  از نظر طراحی داخلی

با توجه به ظاهر اسپرت و شاید اغراق آمیز ام جی جی تی توقع می‌رفت که کابین آن نیز طراحی و جلوه خاصی داشته‌باشد اما سازندگان آن به صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها در این فضا پرداخته‌اند و از مواردی مانند ادوات فلزی و.. استفاده نشده‌است. پلاستیک خشک خاکستری رنگ کابین متریال بدی نیست اما کیفیت خیلی بالا و ویژه‌ای ندارد.

در بخش میانی داشبورد  در محلی تورفته نمایشگر لمسی قرارگرفته که نمای جذابی دارد. در بخش‌های پایینی هم با گروه‌بندی کلید تنظیمات سیستم‌ها، سعی برایجاد نظم و زیبایی بوده‌است. دریچه‌های هوایی بخش میانی کشیده و باریک و مثلثی شکل هستند که نمای خوبی دارند.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگو ام جی و دکمه‌های کنترلی به چشم می‌خورد. پنل کیلومتر شمار از دو دایره آنالوگ و نمایشگری دیجیتال در میانشان جهت نمایش اطلاعات مختلف به راننده تشکیل می‌شود. زیر نمایشگر برخی چراغ‌ها هم برای هشدار فنی، افت فشار روغن، نقص در باتری و ... وجود دارد.

صندلی‌های کابین راحت هستند و روکش مشابه با چرم دارند که وضعیت مناسبی دارد و حداقل نسبت به خودروهای وطنی خیلی برتر است. در تودری‌ها نیز از پوشش پارچه‌ای استفاده می‌شود که ترکیبشان با دستگیره‌های نقره‌ای باعث ایجاد حس محصولی کم کیفیت و ارزان قیمت را به سرنشینان منتقل می‌کند.

در رابطه با فضا سرنشینان از نظر فضای سر هیچ مشکلی نخواهند داشت اما از نظر جادارای 5 بزرگسال ممکن است کمی محدودیت داشته‌باشند ولی خانواده‌های چهار نفره فضای مناسبی در اختیار خواهند داشت. حجم صندوق عقب هم 485 لیتر است که با خودروی سمند برابری می‌کند و در ضمن به واسطه قابلیت تاشوندی ردیف دوم صندلی‌ها این فضا بیشتر هم می‌شود.

کارشناسی خودرو  ام جی GT

طراحی داخلی خوردو ام جی GT 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو ام جی GT  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با MG GT  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی ظاهری جذاب
  • قدرت خوب پیشرانه
  • امکانات رفاهی قابل قبول
  • فضای جادار صندوق عقب

معایب :

  • افت قیمت و افت کیفیت در نمونه‌های کارکرده
  • قطعات یدکی کمیاب
  • خدمات پس از فروش محدود
  • متریال و طراحی نه چندان خاص کابین

 

ام جی GT  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو ام جی GT  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. به طور کلی شرایط این خودرو مناسب است و پس در صورتی که نسخه‌های سالم و کم کارکرد  آن را خریداری کنید با احتمال زیادی از خرید خودتان ناراضی نخواهید ماند.

در کشور ما برای خودروهای خارجی معمولا خدمات پس از فروش و پیدا شدن قطعات یدکی دردسرساز است و ام جی جی تی نیز از این مشکل مستثنی نیست و در صورت ایجاد خرابی و نیاز به تعویض یک قطعه احتمالا خیلی بیشتر از یک خودروی داخلی تعمیرات برای شما زمانبر باشد. مخصوصا اینکه نسخه‌های موجود در بازار کارکرده هستند و ممکن است که نیاز به سرویس یا تعمیر داشته‌باشند.

مورد دیگر کمتر شناخته‌شده بودن جی تی و محدودیت تعداد نسخه‌های موجود در بازار است که حین انتخاب دست شما را می‌بندند و به علم این تعداد محدود ممکن است قیمت‌گذاری بیشتر از چیزی که باید باشد صورت گیرد. اما به طور کلی ظاهر جذاب و عملکرد فنی مناسب می‌تواند شما را از خریدتان تا حد زیادی راضی نگه دارد.

 کارشناسی خودرو  ام جی GT

بهترین کارشناسی خودرو ام جی GT 

رقیبان خودرو ام جی GT   

 

کارشناسی خودرو  ام جی GT

طبق کارشناسی خودرو ام جی GT  و سایر خودروها در بازار ایران، هیوندای اکسنت، کیا سراتو از رقبای این خودرو در بازار هستند.

هیوندای اکسنت مونتاژ ظاهری زیبا دارد اما به پای جذابیت ام جی جی تی نمی‌رسد و برتری نماینده سایک موتور در طراحی کابین نیز حفظ می‌شود. در رابطه با امکانات جی تی استارت دکمه‌ای ندارد اما به آپشن‌هایی مانند تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم صندلی سرنشین در ۴ جهت و شیفتر پشت فرمان مجهز است که هیوندای اکسنت فاقد آن است. شتاب اکسنت از جی تی کندتر است اما مصرف سوخت ترکیبی آن حدود یک لیتر بهتر است. برگ برنده هیوندای اکسنت در این مقایسه بازار دست دوم بهتر و خدمات پس از فروش گسترده‌ترش می‌باشد.

کیا سراتو

کیا سراتو با وجود طراحی ساده‌تر زیباست اما مانند جی تی به روز نمی‌باشد. این خودرو در دو سطح امکانات آپشنال و معمولی ارائه می‌شود که نسخه آپشنال می‌تواند با GT رقابت کند. کیا سراتوی مونتاژ با دو پیشرانه مختلف ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری عرضه می‌شود که نسخه ۲ لیتری آن توان تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. دو خودرو در عملکرد فنی فاصله زیادی با یکدیگر ندارند اما کیفیت در نماینده ام جی بیشتر است. در این مقایسه هم پیدا شدن قطعات سراتو بسیار راحت تر از ام جی جی تی می‌باشد.

علاوه بر این دو خودرو  میتسوبیشی لنسر ، کیا ریو،  پژو 301 و لیفان 820 نیز  از رقبای هم رده با ام جی GT محسوب می‌شوند که هر کدام نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند و انتخاب نهایی باید با توجه به خواسته‌های شما، بودجه مالی و سلیقتان انجام گیرد.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو ام جی GT  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این سدان شهری از محصولات کمتر شناخته‌شده در بازار ایران می‌باشد که شرایط قابل قبولی دارد و در صورتی که از مشکلات ناشی از خدمات پس از فروش آن چشم پوشی کنیم، می‌تواند خریدارانش را تا حد خوبی راضی نگه دارد. در حال حاضر تنها تعدادی محدود از نسخه‌های کارکرده این خودرو در بازار موجود هستند که بهتر است قبل از اقدام به خرید با ویژگی‌ها و مشخصات آن  و رقبایش به طور کامل آشنا شده‌باشید.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

 

خودروی ام جی جی تی ، از  سدان‌های ساخت سایک موتور چین است که از سال 1395 نسخه 2016 آن در بازار ایران به فروش می‌رسد. این خودرو مانند اکثر خودروهای ام جی شرایط مناسبی دارد اما به دلیل عرضه و خدمات پس از فروش واردکننده‌اش نتوانست آن طور که شایسته است به فروش برسد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  ام جی GT  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  ام جی GT 

شرکت ام جی کارز که مخفف همان موریس گاراژ می‌باشد، در سال 1924 در بریتانیا جهت ساخت خودروهای اسپرت تاسیس شد. اگر بخواهیم از تاریخچه این شرکت صحبت کنیم از حوصله خارج است اما بدانید که خیلی دست به دست چرخیده‌است اما هم‌چنان پا برجا مانده‌است.  از سال 2008 سرمایه گذاری و مالکیت این برند با سایک موتور چین است اما همچنان به لطف دفتر مرکزی و طراحی که در بیرمنگام انگلیس مستقر است یک برند انگلیسی شناخته‌می‌شود. در زمینه قطعات، کلیه محصولات ام جی تحت نظر بازرسان کمپانی ام جی انگلیس، تولید می‌شود.

ام جی  جی تی در سال 2014 رونمایی و فروش جهانی آن از سال 2015 آغاز شد. این خودرو اندازه‌ای کوچک‌تر از ام جی 6 دارد و حتی برخی آن را با نام ام جی 5 می‌شناسند. جی تی در سال 1395 با نسخه 2016‌اش توسط شرکت مدیا موتورز به بازار ایران راه یافت. با شنیدن نام مدیا موتور و ام جی احتمالا یاد خدمات پس از فروش ضعیف و عرضه نادرست می‌افتید که متاسفانه درست است و برای ام جی GT هم همین وضع تکرار شد.

این خودرو که بین محصولات ام جی در ایران کمی کمتر شناخته‌شد و نمونه‌های دست دوم آن تعداد بالایی در بازار ندارند از طراحی خوب و نسبتا مشابهی به سایر سدان‌های ام جی بهره می‌برد. طبق کارشناسی خودرو ام جی GT  سطح امکانات رفاهی خودرو مناسب است و عملکرد فنی آن قابل قبول می‌باشد و مشکلاتی از این قبلی برای خریداران ایجاد نمی‌کند. در ادامه با دقت بیشتری به بررسی بخش‌های مختلف این نماینده سایک موتور می‌پردازیم.

کارشناسی خودرو  ام جی GT

بررسی ویژگی‌های خودرو  ام جی GT 

 

امکانات و تجهیزات خودرو ام جی GT 

شاید ام جی جی تی آپشن‌های خاص و متفاوتی نداشته‌باشد اما بی‌شک تجهیزات موردنیاز و کاربردی رفاهی و ایمنی را در خود دارد و از این نظر تا حد خوبی نیاز خریداران و سرنشینان خود را برآورده می‌کند.

ام جی GT در تست‌های موسسه استاندارد ایمنی چین یا  همان C-NCAP  موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی بوده‌است. این امنیت توسط امکاناتی  مانند: 6 کیسه هوا برای سرنشینان، سیستم کنترل پایداری، ترمز ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور و دوربین پارک عقب، کروز کنترل و..  ایجاد می‌شود.   در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی را به صورت دسته‌بندی برای کارشناسی خودرو ام جی GT  مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

ام جی   GT 

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک –6 دنده (جلو)

سیستم آینه ها

آیینه‌های جانبی دارای قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرمکن  

سنسورهای پیش فعال

مجهز به سنسور پارک عقب -  سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم کنترل پایداری (ESP)  -  سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA)  – سیستم ضد قفل (ABS)– توزیع نیروی کمکی (EBD) 

سیستم شیشه ها

  تیغه های برف پاک کن Boneless مجهز به قابلیت تنظیم اتوماتیک عملکرد براساس سرعت خودرو – سیستم آنتی ترپ

سیستم صوتی

سیستم   پخش   با 6 بلندگو -    هندزفری– قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - AUX

سیستم مولتی مدیا

صفحه نمایش 8 اینچی لمسی – دوربین عقب

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد ایربگ برای راننده و سرنشین کناری – ایربگ جانبی و پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع   دستی -  کانال تهویه برای سرنشینان عقب  

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌هایهالوژن جلو   – قابلیت تنظیم اتوماتیک نور چراغ‌ها –   چراغ دید در روز -  چراغ‌های  بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های ال ای دی عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی های جلو

تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و  دستی سرنشین کناری در 4 جهت – روکش  چرمی –تنظیم دستی گودی کمر راننده -  خروجی 12 ولت -  تکیه گاه آرنج

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های دو تکه با قابلیت تاشوندگی -  روکش چرمی – مجهز به ایزوفیکس صندلی کودک -  تکیه گاه برای آرنج

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

ترمز ضد قفل به همراه توزیع نیروی ترمز – ترمز کمکی  

سیستمهای کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل – سنسور و دوربین دید عقب -    رانندگی  1 حالته (ECO)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

دارای فرمان کمکی برقی حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه  با روکش چرمی– مجهز به دکمه‌های کنترلی -  دارای  پدال شیفتر – مجهز به گرمکن فرمان

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایموبیلایزر  -    سیستم هشداردهنده – سنسور پارک عقب

سیستم سقف

سانروف برقی دو حالته

 

بررسی امکانات و ایمنی MG GT 

 

مشخصات فنی این خودرو

در ایران تنها نمونه بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ ام جی جی تی وارد شد.با این پیشرانه 4 سیلندر امکان تولید 127 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 210 نیوتون متری مهیا می‌شود. این نیروی تولیدشده توسط جعبه دنده‌ای اتومات تیپ ترونیک و 6 سرعته به چرخ‌های جلو خودرو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو ام جی GT  حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 8.9 ثانیه گزارش می‌شود. که ارقام قابل قبولی می‌باشند.

تجربه رانندگی

به دلیل هماهنگی خوب پیشرانه با سیستم توربوشارژ، حین شتابگیری مقدار زیادی از تنش کاهش می‌یابد و عملکرد نسبت به خیلی از خودروهای چینی بهتر است. البته در دور بالا این سیستم کمی به سر و صدا می‌افتد و صدایش در کابین هم شنیده‌می‌شود. علاوه بر این طبق نظر کارشناسان در پیچ‌ها به دلیل توزیع وزن کمی نامناسب و سیستم تعلیق عقب یکپارچه با میله پیچشی، کمی کم فرمانی وجود دارد البته چسبندگی مناسب چرخ‌های عقب و هزینه اقتصادی خودرو باعث می‌شود نتوان خیلی به این مورد خرده گرفت.

از کارشناسی خودرو ام جی GT   در می‌یابیم کهسیستم ترمز عملکرد بسیار مطلوبی از خود نشان می‌دهد و برای استفاده‌های روزمره و شهری حس اطمینان را به راننده القا می کند. در جدول زیر اطلاعات کامل‌تری در رابطه با سیستم فنی این خودرو آورده‌شده است.

 

مشخصات فنی

ام جی GT 

کلاس اتومبیل

C Segment

حجم موتور

1498 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز  توربوشارژ

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

127 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

210 نیوتن متر در 4400 -2000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

84.77 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتور پاشش مستقیم

ظرفیت باک

55 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 6  دنده ( جلو )  

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو و عقب

دیسکی خنک شونده

نوع سیستم تعلیق

مستقل

تعلیق جلو

مک فرسون  

تعلیق عقب

نیمه مستقل

کمک فنرهای جلو و عقب

هیدرولیکی

حداکثر سرعت

200 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

8.9 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

5.7 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

 کارشناسی خودرو  ام جی GT  از نظر طراحی داخلی

کارشناسی خودر ام جی GT  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

مانند اکثر تولیدات موریس گاراژ ام جی GT نیز طراحی اسپرت دارد. این خودرو لیفت بک نیست اما سدانی سایز متوسط است و طراحی آن بی شباهت به خودروهای لیفت بک نمی‌باشد. نمای جلو هم شبیه به خودروهای ام جی ۶  و کراس اوور جی اس طراحی‌شده است ولی نسخه‌ای به بلوغ رسیده‌تلقی می‌شود.

در نمای جلو چراغ‌ها فرمی تیز و کشیده دارند که توسط جلو پنجره باریک و مشکی رنگ به هم متصل می‌شود. در میان جلو پنجره هم لوگو ام جی قرار دارد. طرح سپر حالتی سه بعدی دارد و میان آن هواکشی بزرگ و مشبک جای‌گرفته و در اطرافش چراغ‌های دید در روز و .. جای گرفتند. وجود خطوط مختلف و حجم‌دهنده روی کاپوت و زیر چراغ‌ها جذابیت این بخش را دو چندان می‌کند.

نمای جانب و عقب

درنمای جانب خطی تیز از چراغ جلو تا عقب کشیده‌می‌شود که جسورانه است. در پایین درب‌ها نیز حجمی شیب دار به چشم می‌خورد. سقف و شیشه عقب سقفی شیب‌دار و جذاب دارد که تا صندوق ادامه می‌یابد.

در نمای عقب  طراحی بحث برانگیرتر است. برخی آن را ناهماهنگ و زشت می‌بینند و برخی از طراحی آن خیلی خوب استقبال می‌کنند که مشخصا بررسی به سلیقه هر شخص برمی‌گردد. در این قسمت اولین چیزی که توجه بیننده را جلب می‌کند وصل شدن چراغ‌ها با نواری نسبتا پهن یه یکدیگر است. این طراحی در رنو تالیسمان هم وجود داشت اما هنوز هم متفاوت شمرده می‌شود.

چراغ‌ها فرمی جالب دارند. بالای نوار قرمز لوگو ام جی و پایین آن در بخشی فرورفته پلاک تعبیه می‌شود. در این بخش هم روی استفاده از خطوط حجم دهنده و تیز مشخصا تاکید می‌شود. در بخش سپر قسمتی پلاستیکی و سیاه رنگ که بزرگ هم هست مه شکن‌ها و لوله اگزوزهای به هم چسبیده‌را در خود جای می‌دهد.

به طور کلی طراحی ام جی جی تی از بسیاری خودروهای چینی بهتر است و با شکل اسپرت و مدرنش طرفداران زیادری را به خود جلب می‌کند. درجدول زیر اطلاعاتی  کلی‌تر درباره طراحی بدنه ام جی GT  آورده‌شده است.

مشخصات ظاهری

ام جی GT 

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

وزن خالص

 1350 کیلوگرم 

طول

4612 میلی متر

عرض

1804 میلی متر

ارتفاع

1488 میلی متر

فاصله محورها

2650 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

205/55R16

 کارشناسی خودرو  ام جی GT

خودروی ام جی GT 

 

کارشناسی خودرو ام جی GT  از نظر طراحی داخلی

با توجه به ظاهر اسپرت و شاید اغراق آمیز ام جی جی تی توقع می‌رفت که کابین آن نیز طراحی و جلوه خاصی داشته‌باشد اما سازندگان آن به صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها در این فضا پرداخته‌اند و از مواردی مانند ادوات فلزی و.. استفاده نشده‌است. پلاستیک خشک خاکستری رنگ کابین متریال بدی نیست اما کیفیت خیلی بالا و ویژه‌ای ندارد.

در بخش میانی داشبورد  در محلی تورفته نمایشگر لمسی قرارگرفته که نمای جذابی دارد. در بخش‌های پایینی هم با گروه‌بندی کلید تنظیمات سیستم‌ها، سعی برایجاد نظم و زیبایی بوده‌است. دریچه‌های هوایی بخش میانی کشیده و باریک و مثلثی شکل هستند که نمای خوبی دارند.

فرمان خودرو سه شاخه است و روی آن لوگو ام جی و دکمه‌های کنترلی به چشم می‌خورد. پنل کیلومتر شمار از دو دایره آنالوگ و نمایشگری دیجیتال در میانشان جهت نمایش اطلاعات مختلف به راننده تشکیل می‌شود. زیر نمایشگر برخی چراغ‌ها هم برای هشدار فنی، افت فشار روغن، نقص در باتری و ... وجود دارد.

صندلی‌های کابین راحت هستند و روکش مشابه با چرم دارند که وضعیت مناسبی دارد و حداقل نسبت به خودروهای وطنی خیلی برتر است. در تودری‌ها نیز از پوشش پارچه‌ای استفاده می‌شود که ترکیبشان با دستگیره‌های نقره‌ای باعث ایجاد حس محصولی کم کیفیت و ارزان قیمت را به سرنشینان منتقل می‌کند.

در رابطه با فضا سرنشینان از نظر فضای سر هیچ مشکلی نخواهند داشت اما از نظر جادارای 5 بزرگسال ممکن است کمی محدودیت داشته‌باشند ولی خانواده‌های چهار نفره فضای مناسبی در اختیار خواهند داشت. حجم صندوق عقب هم 485 لیتر است که با خودروی سمند برابری می‌کند و در ضمن به واسطه قابلیت تاشوندی ردیف دوم صندلی‌ها این فضا بیشتر هم می‌شود.

کارشناسی خودرو  ام جی GT

طراحی داخلی خوردو ام جی GT 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو ام جی GT  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با MG GT  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی ظاهری جذاب
  • قدرت خوب پیشرانه
  • امکانات رفاهی قابل قبول
  • فضای جادار صندوق عقب

معایب :

  • افت قیمت و افت کیفیت در نمونه‌های کارکرده
  • قطعات یدکی کمیاب
  • خدمات پس از فروش محدود
  • متریال و طراحی نه چندان خاص کابین

 

ام جی GT  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو ام جی GT  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. به طور کلی شرایط این خودرو مناسب است و پس در صورتی که نسخه‌های سالم و کم کارکرد  آن را خریداری کنید با احتمال زیادی از خرید خودتان ناراضی نخواهید ماند.

در کشور ما برای خودروهای خارجی معمولا خدمات پس از فروش و پیدا شدن قطعات یدکی دردسرساز است و ام جی جی تی نیز از این مشکل مستثنی نیست و در صورت ایجاد خرابی و نیاز به تعویض یک قطعه احتمالا خیلی بیشتر از یک خودروی داخلی تعمیرات برای شما زمانبر باشد. مخصوصا اینکه نسخه‌های موجود در بازار کارکرده هستند و ممکن است که نیاز به سرویس یا تعمیر داشته‌باشند.

مورد دیگر کمتر شناخته‌شده بودن جی تی و محدودیت تعداد نسخه‌های موجود در بازار است که حین انتخاب دست شما را می‌بندند و به علم این تعداد محدود ممکن است قیمت‌گذاری بیشتر از چیزی که باید باشد صورت گیرد. اما به طور کلی ظاهر جذاب و عملکرد فنی مناسب می‌تواند شما را از خریدتان تا حد زیادی راضی نگه دارد.

 کارشناسی خودرو  ام جی GT

بهترین کارشناسی خودرو ام جی GT 

رقیبان خودرو ام جی GT   

 

کارشناسی خودرو  ام جی GT

طبق کارشناسی خودرو ام جی GT  و سایر خودروها در بازار ایران، هیوندای اکسنت، کیا سراتو از رقبای این خودرو در بازار هستند.

هیوندای اکسنت مونتاژ ظاهری زیبا دارد اما به پای جذابیت ام جی جی تی نمی‌رسد و برتری نماینده سایک موتور در طراحی کابین نیز حفظ می‌شود. در رابطه با امکانات جی تی استارت دکمه‌ای ندارد اما به آپشن‌هایی مانند تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت و تنظیم صندلی سرنشین در ۴ جهت و شیفتر پشت فرمان مجهز است که هیوندای اکسنت فاقد آن است. شتاب اکسنت از جی تی کندتر است اما مصرف سوخت ترکیبی آن حدود یک لیتر بهتر است. برگ برنده هیوندای اکسنت در این مقایسه بازار دست دوم بهتر و خدمات پس از فروش گسترده‌ترش می‌باشد.

کیا سراتو

کیا سراتو با وجود طراحی ساده‌تر زیباست اما مانند جی تی به روز نمی‌باشد. این خودرو در دو سطح امکانات آپشنال و معمولی ارائه می‌شود که نسخه آپشنال می‌تواند با GT رقابت کند. کیا سراتوی مونتاژ با دو پیشرانه مختلف ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری عرضه می‌شود که نسخه ۲ لیتری آن توان تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. دو خودرو در عملکرد فنی فاصله زیادی با یکدیگر ندارند اما کیفیت در نماینده ام جی بیشتر است. در این مقایسه هم پیدا شدن قطعات سراتو بسیار راحت تر از ام جی جی تی می‌باشد.

علاوه بر این دو خودرو  میتسوبیشی لنسر ، کیا ریو،  پژو 301 و لیفان 820 نیز  از رقبای هم رده با ام جی GT محسوب می‌شوند که هر کدام نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند و انتخاب نهایی باید با توجه به خواسته‌های شما، بودجه مالی و سلیقتان انجام گیرد.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو ام جی GT  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این سدان شهری از محصولات کمتر شناخته‌شده در بازار ایران می‌باشد که شرایط قابل قبولی دارد و در صورتی که از مشکلات ناشی از خدمات پس از فروش آن چشم پوشی کنیم، می‌تواند خریدارانش را تا حد خوبی راضی نگه دارد. در حال حاضر تنها تعدادی محدود از نسخه‌های کارکرده این خودرو در بازار موجود هستند که بهتر است قبل از اقدام به خرید با ویژگی‌ها و مشخصات آن  و رقبایش به طور کامل آشنا شده‌باشید.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)