برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو ام جی 3 - کوچک‌ترین محصول موریس گاراژ

خودروی ام جی 3 ، کوچک‌ترین عضو خانواده برند بریتانیایی - چینی موریس گاراژ به شمار می‌رود. نسل دوم این هاچبک در سال 2014 توسط مدیا موتورز به بازار ایران رسید. این خودرو با وجود ظاهر خوب، به دلیل کیفیت کمتر از رقبا و وجود شاسی بلندهای هم قیمت چینی در بازار نتوانست فروش خیلی خوبی را رقم بزند.
0 تومان
i h

 

خودروی ام جی 3 ، کوچک‌ترین عضو خانواده برند بریتانیایی - چینی موریس گاراژ به شمار می‌رود. نسل دوم این هاچبک در سال 2014 توسط مدیا موتورز به بازار ایران رسید. این خودرو با وجود ظاهر خوب، به دلیل کیفیت کمتر از رقبا و وجود شاسی بلندهای هم قیمت چینی در بازار نتوانست فروش خیلی خوبی را رقم بزند.  در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  ام جی 3  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  ام جی 3 

شرکت ام جی کارز که مخفف همان موریس گاراژ می‌باشد، در سال 1924 در بریتانیا جهت ساخت خودروهای اسپرت تاسیس شد. اگر بخواهیم از تاریخچه این شرکت صحبت کنیم از حوصله خارج است اما بدانید که خیلی دست به دست چرخیده‌است اما هم‌چنان پا برجا مانده‌.  از سال 2008 سرمایه گزاری و مالکیت این برند با سایک موتور چین است اما همچنان به لطف دفتر مرکزی و طراحی که در بیرمنگام انگلیس مستقر است همچنان یک برند انگلیسی شناخته‌می‌شود.

در زمینه قطعات، کلیه محصولات ام جی تحت نظر بازرسان کمپانی ام جی انگلیس، تولید می‌شود. یکی از محصولات هاچ بک این برند سری ام جی 3 می‌باشد که از سال 2008 روی خط تولید ام جی رفته‌است. نسل اول این خودرو که تا سال 2011 عرضه میشد ظاهر خاصی نداشت و به ایران هم راه نیافت. نسل دوم در سال 2010 در نمایشگاه خودروی پکن به بازار جهانی معرفی شد.

طراحی مناسب این نسل و وضعیت بهتر آن باعث شد تا در سال 2014 مدیا موتور تصمیم به واردات آن بگیرد. در ایران تنها یک تیپ از ام جی 3 یافت می‌شود که طبق کارشناسی خودرو ام جی 3   طراحی جذاب، کابین دل‌نشین و فرمان پذیری خوبی دارد. این خودرو با وجود شایستگی مناسب نتوانست خیلی خوب در بازار به فروش برسد که دلیل آن تبلیغات ضعیف و وجود رقبای مختلف چینی و کره‌ای می‌باشد.

واردات ام جی 3 به دلیل عدم استقبال خیلی زیاد تنها تا سال 2015 ادامه داشت و در حال حاضر هم بازار دست دوم آن خیلی پررونق نیست. در ادامه با جزئیات بیشتری این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

 کارشناسی خودرو ام جی 3

بررسی ویژگی‌های خودرو  ام جی 3 

 

امکانات و تجهیزات خودرو ام جی 3 

این خودرو در سطح خودروهای فول آپشن نیست ولی خریداران را از خود راضی نگه می‌دارد. با وجود تجهیزاتی مثل آینه‌های جانبی با تنظیم برقی به علاوه گرمکن، سانروف، تنظیم دستی صندلی‌ها، سیستم تهویه غیر اتوماتیک، بلوتوث، یو اس بی، شش اسپیکر، فرمان هیدرولیک با روکش چرم، کنترل ترمز در سر پیچ، ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی، حسگر باران و فشار باد تایر و کروز کنترل آسایش سرنشینان حین سفر بیشتر می‌شود.

در بحث ایمنی، MG 3 موفق به کسب 3 ستاره از موسسهیورو انکپشده‌است که این امنیت توسط امکاناتی  مانند: ترمز‌های  ABS/EBD/BAS، سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ‌ها، 6 ایربگ، حسگر پارک عقب و..  ایجاد می‌شود.   در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی را به صورت دسته‌بندی برای کارشناسی خودرو ام جی 3  مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

ام جی 3 

نوع جعبه دنده

نیمه اتوماتیک (AMT)–5 دنده (جلو)

سه حالت  زمستانی، اسپورت و نرمال

سیستم آینه ها

آیینه‌های جانبی دارای قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرمکن

سنسورهای پیش فعال

مجهز به سنسور پارک عقب -  سنسور فشار باد تایر -  سنسور باران

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ‌ها (CBC) - مجهز به ترمز کمکی (BAS)

سیستم شیشه ها

شیشه‌های جانبی برقی - برف پاک کن شیشه عقب – شیشه‌های سولار جعت کاهش اشعه‌های مضر -  سیستم ضد بخار -  بسته شدن اتوماتیک پنجره‌ها پس از پیاده شدن از خودرو (Lazy Key)

سیستم صوتی

دارای 6  عدد بلندگو  HI-FI با ووفر  – قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مجهز به رادیو استریو

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد برای راننده و سرنشین کناری – ایربگ جانبی و پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  الکترونیکی

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های هالوژن جلو – مجهز به چراغ دید در روز (Day light)– دارای مه شکن – دارای رفلکتور -  قابلیت تنظیم دستی ارتفاع چراغ از داخل خودرو – سنسور نور – چراغ بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های عقب LED دارای مه شکن

سیستم صندلی های جلو

تنظیم دستی صندلی راننده در شش جهت و سرنشین در چهار جهت – روکش  چرمی -   کمربند‌های ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش‌کشندگی و آزادسازی تدریجی کمربند در هنگام بروز حوادث با هدف کاهش آسیب -  خروجی 12 ولت

سیستم صندلی های عقب

قابلیت تاشوندگی صندلی‌های عقب 40/60 -  روکش چرمی – مجهز به ایروفیکس

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

ترمز ضد قفل به همراه توزیع نیروی ترمز – ترمز کمکی

سیستمهای کمک رانندگی

کروز کنترل – سنسور پارک عقب

سیستم فرمان و هدایت پذیری

دارای فرمان کمکی هیدرولیکی با قابلیت تغییر حساسیت با توجه به سرعت

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه  با طراحی اسپورت و روکش چرمی– مجهز به دکمه‌های کنترلی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایموبیلایزر –   قفل مرکزی با ریموت - قفل خودکار درب‌ها هنگام حرکت

سیستم سقف

سانروف دارد

 

 

مشخصات فنی این خودرو

پیشرانه این خودرو چهار سیلندر و تنفس طبیعی است که با حجم 1.2 لیتری‌اش امکان  تولید 107 اسب بخار قدرت و حداکثر 135 نیوتون متر گشتاور را مهیا می‌کند. این نیروی تولیدشده توسط جعبه دنده‌ای 5 سرعته و نیمه اتوماتیک (AMT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو ام جی 3 حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد نیز چیزی بین 11 تا 12 ثانیه گزارش می‌شود که شاید توقع خریداران را از یک هاچ بک شهری برآورده نکند.  

این خودرو بیشتر برای مسافت‌های شهری مناسب است و سفری بدون سر و صدا و آرام را برای شما رقم خواهد زد.   سامانه ترمز  ABS توقف زود هنگام و هدایت پذیری خودرو را حین ترمز به خوبی ایجاد می‌کند و با یک سامانه EBD کامل می‌شود. این سامانه به شکل خودکار میزان نیروی وارده به ترمز‌های اتومبیل را با توجه به شرایط مختلف از قبیل شرایط جاده، سرعت، بار و غیره تنظیم می‌کند. حین رانندگی با این خودرو سواری نرم  و فرمان پذیری مناسب به دلیل طراحی خوب فرمان و سیستم تعلیق، می‌تواند تجربه خوبی را برای شما رقم بزند.

مصرف سوخت که از موارد مهم حین خرید و انتخاب خودرو می‌باشد با توجه به سیستم و ابعاد این خودرو خیلی زیاد نیست. طبق گزارشات این خودرو  به صورت ترکیبی سوختی معادل 5.8 لیتر بنزین به ازای هر 100 کیلومتر را نیاز دارد. در جدول زیر اطلاعاتی دقیق‌تر از مشخصات سیستم فنی ام جی 3 را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

ام جی 3 

حجم موتور

1498 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز  تنفس طبیعی

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

135 نیوتن متر در 4500 دور بر دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

71.33 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری با پاشش چند نقطه‌ای

ظرفیت باک

45 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

نیمه اتوماتیک (AMT) – 5  دنده ( جلو ) – قابلیت تعویض به حالت زمستانی، اسپرت و نرمال

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی  خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

کاسه ای

نوع سیستم تعلیق

مستقل

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

سیستم تعلیق H-Type

حداکثر سرعت

175 کیلومتربرساعت

شتاب 0 الی 100

11.5 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

5.8 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

میزان تولید CO2        

136 گرم در هر کیلومتر

 کارشناسی خودرو ام جی 3 از لحاظ فنی

کارشناسی خودر ام جی 3  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

شرکت موریس گاراژ عملکرد خوبی  در طراحی و ساخت  خودروهای اسپرت دارد و در رابطه با ام جی 3 هم، طراحی ظاهری از نقاط قوت   خودرو می‌باشد. هاچ بک‌ها معمولا خریداران جوان دارند و این چهره هم به باب میل آن‌ها می‌باشد البته که قیمت آن کمی برای ام جی دردسرساز است.

در بدنه از اشکال هندسی زاویه دار در کنار خطوطی با حداقل انحنا استفاده می‌شود. در نمای رو به رو  چراغ‌های کمی کشیده توسط یک جلو پنجره خیلی باریک انحنا دار به هم وصل می‌شوند. جلو پنجره طراحی‌ای مشبک دارد و لوگو 8 ضلعی ام جی را روی خود جای می‌دهد. در قسمت سپر هواکشی بزرگ با طراحی مشابه جلو پنجره را شاهد هستیم که اطرافش دو چراغ نواری قرار می‌دهد که تمایز جذابی برای این خودرو است.

نمای جانب و عقب

در نمای حانب  خطی ممتد از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده می‌شود. پایین درب‌ها هم برجستگی شیب دار قرار دارد که این نما را از سادگی کمی خارج می‌کند. زیر درب‌ها نواری مشکی رنگ تعبیه‌شده است. در نمای عقب چراغ‌های بزرگی مشابه برخی محصولات قدیمی ولوو دیده می‌شود که  تا اطراف شیشه عقب قرار می‌گیرند. روی درب صندوق در قسمتی فرورفته آرم ام جی و زیر آن برجستگی به چشم می‌خورد. اطراف سپر دو مه شکن باریک و افقی وجود دارد و میان آن در بخشی مشکی رنگ و بزرگ هم پلاک نصب می‌شود و هم سر لوله اگزوز مربعی جلوه‌ی اسپرتی دارد.

درجدول زیر اطلاعاتی  کلی‌تر درباره طراحی بدنه ام جی 3 آورده‌شده است.

مشخصات ظاهری

ام جی 3 

نوع بدنه

هاچ بک کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم

وزن خالص

 1165 کیلوگرم 

طول

4018 میلی متر

عرض

1728 میلی متر

ارتفاع

1517  میلی متر

فاصله محورها

2520 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

185/65R15

 خودروی ام جی 3

خودروی ام جی 3 

 

کارشناسی خودرو ام جی 3  از نظر طراحی داخلی

این خودرو طراحی هماهنگ و نسبتا ساده‌ای دارد. با توجه به قیمت ام جی 3 توقع می‌رفت حداقل مانیتوری کوچک در کابین آن وجود داشته‌باشد اما متاسفانه نسخه‌های موجود در ایران از این مورد بی بهره مانده‌اند.

در قسمت داشبورد دو دریچه ‌هوا قرار دارند که در اطراف فرمی انحنادار دارند. پایین آن‌ها هم با طراحی‌ای مشابه و شبیه به کپسول، سیستم صوتی قرار می‌گیرد. این دو بخش کمی برآمده‌اند و پایین‌تر از آن‌ها دکمه‌های مربوط به سیستم تهویه مطبوع را شاهد هستیم.

فرمان خودرو سه شاخه است و شاخه پایینی پهن می‌باشد.  در میان فرمان آرم ام جی به چشم می‌خورد و دکمه‌های کنترلی کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا نیز  روی شاخه‌های آن جای گرفتند. طبق کارشناسی خودرو ام جی 3 استفاده از قسمت‌های نقره‌ای رنگ چه روی فرمان و چه قسمت‌های دیگر طراحی را جذاب‌تر و به روزتر می‌کند. پنل کیلومتر شمار پشت فرمان از دو قسمت دایره‌ای به همراه نمایشگری کوچک جهت نمایش اطلاعات مختلف به راننده تشکیل‌می‌شود.

بی‌شک هیچ کس توقع کابین و صندوق خیلی جادار از انواع هاچ بک‌ها ندارد اما ام جی بین خودروهای مشابه‌اش کابین جادارتری دارد که این امر به واسطه فاصله محوری بیشترش اتفاق می‌افتد. فضای صندوق هم بزرگ نیست ولی نیاز جوانان و خانواده‌های کم جمعیت را برآورده می‌کند. صندلی‌ها با روکش چرم به همراه امکاناتی قابل قبول می‌توانند سفری نسبتا لذت بخش را برای شما ایجاد کنند. متریالی که در ام جی 3 استفاده می‌شود کیفیت خوبی دارد وخریداران را راضی نگه می‌دارد. چه بسا که کیفیت مواد ام جی 3 از ام جی 6 هم بهتر است.

طراحی داخلی خودرو ام جی 3

طراحی داخلی خوردو ام جی

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو ام جی 3  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با MG 3آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی بیرونی جذاب
  • فضای کابین خوش ساخت
  • سواری نرم و راحت
  • تعلیق اسپرت
  • فرمان پذیری مناسب

 

معایب :

  • واردات محدود
  • مشکلات جعبه‌دنده AMT
  • بازار دست دوم ضعیف

 

ام جی 3  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو ام جی 3  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. اگر بعد از خرید این خودرو تصمیم به تعویض آن دارید، بهتر است بیشتر فکر کنید چرا که بازار خرید و فروش آن کم رونق است و فروش آن ممکن است زمان‌بر باشد.

تعداد نسخه‌های موجود ام جی 3 در ایران محدود است و تمام نسخه‌ها تولیدشان به سال 2014 و 2015 برمی‌گردد پس چیزی بیش از 5 سال کارکرده‌اند. برای خرید و قیمت گذاری خودروهای کارکرده بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت خودرو کمک بگیرید تا هم از سلامت آن مطمئن باشید و هم قیمت گذاری به شکل درستی انجام شود.

با وجود ظاهر و کابین خوب در کنار امکانات رفاهی نسبتا متنوع،  ام جی 3   برای خانواده‌های کم جمعیت دو یا سه نفره، بیشتر پیشنهاد نمی‌شود زیرا فضای عقب برای سه نفر سرنشین بزرگسال خیلی مناسب نیست. اگر خیلی مسافرت می‌روید یا به رانندگی پرسرعت و مهیج علاقه دارید نیز این خودرو را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم  اما برای مسافت‌های شهری این خودرو با سواری و فرمان پذیری خوب و موتور کم صدا می‌تواند همراه خوبی برایتان باشد. از لحاظ ایمنی نیز می‌توان از این خودرو مطمن بود.

 کارشناسی خودرو ام جی 3

بهترین کارشناسی خودرو ام جی 3 

رقیبان خودرو ام جی 3 

طبق کارشناسی خودرو ام جی 3   و سایر خودروها در بازار ایران، کیا پیکانتو، هیوندای آی 20 و کوییک اتوماتیک از رقبای این خودرو به حساب می‌آیند.

هیوندای آی 20

هیوندای ای 20 سال‌های متمادی در ایران عرضه میشد و سابقه درخشانی در فروش داشت. هیوندای آی 20 از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم دقیق ۱۳۹۶ سی‌سی بهره می‌برد که توانایی تولید ۹۸ اسب‌بخار و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

 شتاب ام جی وضع بهتری دارد و مصرف سوختش کمی کمتر است. انتخاب بین ظاهر هم امری سلیقه‌ای می‌باشد. اگر تبلیغات و عرضه ام جی بهتر بود احتمالا فروش موفقیت‌آمیزی تجربه می‌کرد اما از نظر بازار دست دوم و تعداد نسخه‌های موجود در بازار برتری با نماینده هیوندای است.

کیا پیکانتو

پرفروش‌ترین خودرو در این رده کیا پیکانتو  با ظاهری مدرن و امکانات رفاهی فراوان است. پیکانتو در دو نسخه دنده‌ای و اتومات عرضه می‌شود ولی از نظر سیستم فنی قدرتی کمتر از ام جی 3 دارد و مصرف سوختش هم کمتر است. ام جی ۳ به‌دلیل بزرگ‌تر بودن و دارا بودن فضای بیش‌تر، گزینه‌ای مناسب‌تر برای خانواده به‌شمار می‌رود. اما به‌طور کلی عملکرد پیکانتو نسبت به MG 3 بهتر است.

کوییک اتوماتیک

کوییک اتوماتیک پلاس یکی از بهترین ماشین های ایرانی و گل سرسبد تولیدات اقتصادی سایپا مبتنی بر پلتفرم x200 به‌حساب می‌آید. انتخاب ظاهر امری کاملا سلیقه‌ای است ولی جنس متریال کابین ام جی بهتر است و فضایی بیشتر دارد. موتور ۸ سوپاپ کوییک اتوماتیک پلاس در کنار گیربکس CVT اتوماتیک چندان پرشتاب عمل نمی‌کند و حداکثر قدرت آن برابر ۸۷ اسب بخار به‌اضافه ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور است و شتاب به بیش از 13 ثانیه می‌رسد.

در بخش امکانات رفاهی اما کوییک برتری دارد و مواردی مانند نمایشگر لمسی ۷ اینچی، تهویه دیجیتال، فرمان برقی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و دوربین عقب را در لیست خود دارد. نکته مهم دیگر رقابت کوییک‌های صفر کیلومتر با نسخه‌های کارکرده ام جی 3 می‌باشد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو ام جی 3  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو برای خانواده‌های کم جمعیت و استفاده در مسافت‌های شهری گزینه مناسبی است و از طراحی ظاهر جذابی بهره می‌برد. ولی اگر به فضای زیاد احتایج دارید و بازار خرید و فروش برای شما پر اهمیت است شاید لازم باشد قبل از خرید این خودرو کمی بیشتر فکر کنید. لازم است با تمامی شرایط و مشخصات آن آشنا شوید و بعد خرید خود را انجام دهید.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

خودروی ام جی 3 ، کوچک‌ترین عضو خانواده برند بریتانیایی - چینی موریس گاراژ به شمار می‌رود. نسل دوم این هاچبک در سال 2014 توسط مدیا موتورز به بازار ایران رسید. این خودرو با وجود ظاهر خوب، به دلیل کیفیت کمتر از رقبا و وجود شاسی بلندهای هم قیمت چینی در بازار نتوانست فروش خیلی خوبی را رقم بزند.  در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  ام جی 3  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  ام جی 3 

شرکت ام جی کارز که مخفف همان موریس گاراژ می‌باشد، در سال 1924 در بریتانیا جهت ساخت خودروهای اسپرت تاسیس شد. اگر بخواهیم از تاریخچه این شرکت صحبت کنیم از حوصله خارج است اما بدانید که خیلی دست به دست چرخیده‌است اما هم‌چنان پا برجا مانده‌.  از سال 2008 سرمایه گزاری و مالکیت این برند با سایک موتور چین است اما همچنان به لطف دفتر مرکزی و طراحی که در بیرمنگام انگلیس مستقر است همچنان یک برند انگلیسی شناخته‌می‌شود.

در زمینه قطعات، کلیه محصولات ام جی تحت نظر بازرسان کمپانی ام جی انگلیس، تولید می‌شود. یکی از محصولات هاچ بک این برند سری ام جی 3 می‌باشد که از سال 2008 روی خط تولید ام جی رفته‌است. نسل اول این خودرو که تا سال 2011 عرضه میشد ظاهر خاصی نداشت و به ایران هم راه نیافت. نسل دوم در سال 2010 در نمایشگاه خودروی پکن به بازار جهانی معرفی شد.

طراحی مناسب این نسل و وضعیت بهتر آن باعث شد تا در سال 2014 مدیا موتور تصمیم به واردات آن بگیرد. در ایران تنها یک تیپ از ام جی 3 یافت می‌شود که طبق کارشناسی خودرو ام جی 3   طراحی جذاب، کابین دل‌نشین و فرمان پذیری خوبی دارد. این خودرو با وجود شایستگی مناسب نتوانست خیلی خوب در بازار به فروش برسد که دلیل آن تبلیغات ضعیف و وجود رقبای مختلف چینی و کره‌ای می‌باشد.

واردات ام جی 3 به دلیل عدم استقبال خیلی زیاد تنها تا سال 2015 ادامه داشت و در حال حاضر هم بازار دست دوم آن خیلی پررونق نیست. در ادامه با جزئیات بیشتری این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

 کارشناسی خودرو ام جی 3

بررسی ویژگی‌های خودرو  ام جی 3 

 

امکانات و تجهیزات خودرو ام جی 3 

این خودرو در سطح خودروهای فول آپشن نیست ولی خریداران را از خود راضی نگه می‌دارد. با وجود تجهیزاتی مثل آینه‌های جانبی با تنظیم برقی به علاوه گرمکن، سانروف، تنظیم دستی صندلی‌ها، سیستم تهویه غیر اتوماتیک، بلوتوث، یو اس بی، شش اسپیکر، فرمان هیدرولیک با روکش چرم، کنترل ترمز در سر پیچ، ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی، حسگر باران و فشار باد تایر و کروز کنترل آسایش سرنشینان حین سفر بیشتر می‌شود.

در بحث ایمنی، MG 3 موفق به کسب 3 ستاره از موسسهیورو انکپشده‌است که این امنیت توسط امکاناتی  مانند: ترمز‌های  ABS/EBD/BAS، سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ‌ها، 6 ایربگ، حسگر پارک عقب و..  ایجاد می‌شود.   در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی را به صورت دسته‌بندی برای کارشناسی خودرو ام جی 3  مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

ام جی 3 

نوع جعبه دنده

نیمه اتوماتیک (AMT)–5 دنده (جلو)

سه حالت  زمستانی، اسپورت و نرمال

سیستم آینه ها

آیینه‌های جانبی دارای قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرمکن

سنسورهای پیش فعال

مجهز به سنسور پارک عقب -  سنسور فشار باد تایر -  سنسور باران

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ‌ها (CBC) - مجهز به ترمز کمکی (BAS)

سیستم شیشه ها

شیشه‌های جانبی برقی - برف پاک کن شیشه عقب – شیشه‌های سولار جعت کاهش اشعه‌های مضر -  سیستم ضد بخار -  بسته شدن اتوماتیک پنجره‌ها پس از پیاده شدن از خودرو (Lazy Key)

سیستم صوتی

دارای 6  عدد بلندگو  HI-FI با ووفر  – قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

مجهز به رادیو استریو

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد برای راننده و سرنشین کناری – ایربگ جانبی و پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  الکترونیکی

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های هالوژن جلو – مجهز به چراغ دید در روز (Day light)– دارای مه شکن – دارای رفلکتور -  قابلیت تنظیم دستی ارتفاع چراغ از داخل خودرو – سنسور نور – چراغ بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های عقب LED دارای مه شکن

سیستم صندلی های جلو

تنظیم دستی صندلی راننده در شش جهت و سرنشین در چهار جهت – روکش  چرمی -   کمربند‌های ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش‌کشندگی و آزادسازی تدریجی کمربند در هنگام بروز حوادث با هدف کاهش آسیب -  خروجی 12 ولت

سیستم صندلی های عقب

قابلیت تاشوندگی صندلی‌های عقب 40/60 -  روکش چرمی – مجهز به ایروفیکس

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

ترمز ضد قفل به همراه توزیع نیروی ترمز – ترمز کمکی

سیستمهای کمک رانندگی

کروز کنترل – سنسور پارک عقب

سیستم فرمان و هدایت پذیری

دارای فرمان کمکی هیدرولیکی با قابلیت تغییر حساسیت با توجه به سرعت

نوع غربیلک

فرمان سه شاخه  با طراحی اسپورت و روکش چرمی– مجهز به دکمه‌های کنترلی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایموبیلایزر –   قفل مرکزی با ریموت - قفل خودکار درب‌ها هنگام حرکت

سیستم سقف

سانروف دارد

 

 

مشخصات فنی این خودرو

پیشرانه این خودرو چهار سیلندر و تنفس طبیعی است که با حجم 1.2 لیتری‌اش امکان  تولید 107 اسب بخار قدرت و حداکثر 135 نیوتون متر گشتاور را مهیا می‌کند. این نیروی تولیدشده توسط جعبه دنده‌ای 5 سرعته و نیمه اتوماتیک (AMT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو ام جی 3 حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد نیز چیزی بین 11 تا 12 ثانیه گزارش می‌شود که شاید توقع خریداران را از یک هاچ بک شهری برآورده نکند.  

این خودرو بیشتر برای مسافت‌های شهری مناسب است و سفری بدون سر و صدا و آرام را برای شما رقم خواهد زد.   سامانه ترمز  ABS توقف زود هنگام و هدایت پذیری خودرو را حین ترمز به خوبی ایجاد می‌کند و با یک سامانه EBD کامل می‌شود. این سامانه به شکل خودکار میزان نیروی وارده به ترمز‌های اتومبیل را با توجه به شرایط مختلف از قبیل شرایط جاده، سرعت، بار و غیره تنظیم می‌کند. حین رانندگی با این خودرو سواری نرم  و فرمان پذیری مناسب به دلیل طراحی خوب فرمان و سیستم تعلیق، می‌تواند تجربه خوبی را برای شما رقم بزند.

مصرف سوخت که از موارد مهم حین خرید و انتخاب خودرو می‌باشد با توجه به سیستم و ابعاد این خودرو خیلی زیاد نیست. طبق گزارشات این خودرو  به صورت ترکیبی سوختی معادل 5.8 لیتر بنزین به ازای هر 100 کیلومتر را نیاز دارد. در جدول زیر اطلاعاتی دقیق‌تر از مشخصات سیستم فنی ام جی 3 را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

ام جی 3 

حجم موتور

1498 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز  تنفس طبیعی

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

135 نیوتن متر در 4500 دور بر دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

71.33 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری با پاشش چند نقطه‌ای

ظرفیت باک

45 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

نیمه اتوماتیک (AMT) – 5  دنده ( جلو ) – قابلیت تعویض به حالت زمستانی، اسپرت و نرمال

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی  خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

کاسه ای

نوع سیستم تعلیق

مستقل

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

سیستم تعلیق H-Type

حداکثر سرعت

175 کیلومتربرساعت

شتاب 0 الی 100

11.5 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

5.8 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

میزان تولید CO2        

136 گرم در هر کیلومتر

 کارشناسی خودرو ام جی 3 از لحاظ فنی

کارشناسی خودر ام جی 3  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

شرکت موریس گاراژ عملکرد خوبی  در طراحی و ساخت  خودروهای اسپرت دارد و در رابطه با ام جی 3 هم، طراحی ظاهری از نقاط قوت   خودرو می‌باشد. هاچ بک‌ها معمولا خریداران جوان دارند و این چهره هم به باب میل آن‌ها می‌باشد البته که قیمت آن کمی برای ام جی دردسرساز است.

در بدنه از اشکال هندسی زاویه دار در کنار خطوطی با حداقل انحنا استفاده می‌شود. در نمای رو به رو  چراغ‌های کمی کشیده توسط یک جلو پنجره خیلی باریک انحنا دار به هم وصل می‌شوند. جلو پنجره طراحی‌ای مشبک دارد و لوگو 8 ضلعی ام جی را روی خود جای می‌دهد. در قسمت سپر هواکشی بزرگ با طراحی مشابه جلو پنجره را شاهد هستیم که اطرافش دو چراغ نواری قرار می‌دهد که تمایز جذابی برای این خودرو است.

نمای جانب و عقب

در نمای حانب  خطی ممتد از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده می‌شود. پایین درب‌ها هم برجستگی شیب دار قرار دارد که این نما را از سادگی کمی خارج می‌کند. زیر درب‌ها نواری مشکی رنگ تعبیه‌شده است. در نمای عقب چراغ‌های بزرگی مشابه برخی محصولات قدیمی ولوو دیده می‌شود که  تا اطراف شیشه عقب قرار می‌گیرند. روی درب صندوق در قسمتی فرورفته آرم ام جی و زیر آن برجستگی به چشم می‌خورد. اطراف سپر دو مه شکن باریک و افقی وجود دارد و میان آن در بخشی مشکی رنگ و بزرگ هم پلاک نصب می‌شود و هم سر لوله اگزوز مربعی جلوه‌ی اسپرتی دارد.

درجدول زیر اطلاعاتی  کلی‌تر درباره طراحی بدنه ام جی 3 آورده‌شده است.

مشخصات ظاهری

ام جی 3 

نوع بدنه

هاچ بک کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم

وزن خالص

 1165 کیلوگرم 

طول

4018 میلی متر

عرض

1728 میلی متر

ارتفاع

1517  میلی متر

فاصله محورها

2520 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

185/65R15

 خودروی ام جی 3

خودروی ام جی 3 

 

کارشناسی خودرو ام جی 3  از نظر طراحی داخلی

این خودرو طراحی هماهنگ و نسبتا ساده‌ای دارد. با توجه به قیمت ام جی 3 توقع می‌رفت حداقل مانیتوری کوچک در کابین آن وجود داشته‌باشد اما متاسفانه نسخه‌های موجود در ایران از این مورد بی بهره مانده‌اند.

در قسمت داشبورد دو دریچه ‌هوا قرار دارند که در اطراف فرمی انحنادار دارند. پایین آن‌ها هم با طراحی‌ای مشابه و شبیه به کپسول، سیستم صوتی قرار می‌گیرد. این دو بخش کمی برآمده‌اند و پایین‌تر از آن‌ها دکمه‌های مربوط به سیستم تهویه مطبوع را شاهد هستیم.

فرمان خودرو سه شاخه است و شاخه پایینی پهن می‌باشد.  در میان فرمان آرم ام جی به چشم می‌خورد و دکمه‌های کنترلی کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا نیز  روی شاخه‌های آن جای گرفتند. طبق کارشناسی خودرو ام جی 3 استفاده از قسمت‌های نقره‌ای رنگ چه روی فرمان و چه قسمت‌های دیگر طراحی را جذاب‌تر و به روزتر می‌کند. پنل کیلومتر شمار پشت فرمان از دو قسمت دایره‌ای به همراه نمایشگری کوچک جهت نمایش اطلاعات مختلف به راننده تشکیل‌می‌شود.

بی‌شک هیچ کس توقع کابین و صندوق خیلی جادار از انواع هاچ بک‌ها ندارد اما ام جی بین خودروهای مشابه‌اش کابین جادارتری دارد که این امر به واسطه فاصله محوری بیشترش اتفاق می‌افتد. فضای صندوق هم بزرگ نیست ولی نیاز جوانان و خانواده‌های کم جمعیت را برآورده می‌کند. صندلی‌ها با روکش چرم به همراه امکاناتی قابل قبول می‌توانند سفری نسبتا لذت بخش را برای شما ایجاد کنند. متریالی که در ام جی 3 استفاده می‌شود کیفیت خوبی دارد وخریداران را راضی نگه می‌دارد. چه بسا که کیفیت مواد ام جی 3 از ام جی 6 هم بهتر است.

طراحی داخلی خودرو ام جی 3

طراحی داخلی خوردو ام جی

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو ام جی 3  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با MG 3آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی بیرونی جذاب
  • فضای کابین خوش ساخت
  • سواری نرم و راحت
  • تعلیق اسپرت
  • فرمان پذیری مناسب

 

معایب :

  • واردات محدود
  • مشکلات جعبه‌دنده AMT
  • بازار دست دوم ضعیف

 

ام جی 3  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو ام جی 3  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. اگر بعد از خرید این خودرو تصمیم به تعویض آن دارید، بهتر است بیشتر فکر کنید چرا که بازار خرید و فروش آن کم رونق است و فروش آن ممکن است زمان‌بر باشد.

تعداد نسخه‌های موجود ام جی 3 در ایران محدود است و تمام نسخه‌ها تولیدشان به سال 2014 و 2015 برمی‌گردد پس چیزی بیش از 5 سال کارکرده‌اند. برای خرید و قیمت گذاری خودروهای کارکرده بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت خودرو کمک بگیرید تا هم از سلامت آن مطمئن باشید و هم قیمت گذاری به شکل درستی انجام شود.

با وجود ظاهر و کابین خوب در کنار امکانات رفاهی نسبتا متنوع،  ام جی 3   برای خانواده‌های کم جمعیت دو یا سه نفره، بیشتر پیشنهاد نمی‌شود زیرا فضای عقب برای سه نفر سرنشین بزرگسال خیلی مناسب نیست. اگر خیلی مسافرت می‌روید یا به رانندگی پرسرعت و مهیج علاقه دارید نیز این خودرو را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم  اما برای مسافت‌های شهری این خودرو با سواری و فرمان پذیری خوب و موتور کم صدا می‌تواند همراه خوبی برایتان باشد. از لحاظ ایمنی نیز می‌توان از این خودرو مطمن بود.

 کارشناسی خودرو ام جی 3

بهترین کارشناسی خودرو ام جی 3 

رقیبان خودرو ام جی 3 

طبق کارشناسی خودرو ام جی 3   و سایر خودروها در بازار ایران، کیا پیکانتو، هیوندای آی 20 و کوییک اتوماتیک از رقبای این خودرو به حساب می‌آیند.

هیوندای آی 20

هیوندای ای 20 سال‌های متمادی در ایران عرضه میشد و سابقه درخشانی در فروش داشت. هیوندای آی 20 از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم دقیق ۱۳۹۶ سی‌سی بهره می‌برد که توانایی تولید ۹۸ اسب‌بخار و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

 شتاب ام جی وضع بهتری دارد و مصرف سوختش کمی کمتر است. انتخاب بین ظاهر هم امری سلیقه‌ای می‌باشد. اگر تبلیغات و عرضه ام جی بهتر بود احتمالا فروش موفقیت‌آمیزی تجربه می‌کرد اما از نظر بازار دست دوم و تعداد نسخه‌های موجود در بازار برتری با نماینده هیوندای است.

کیا پیکانتو

پرفروش‌ترین خودرو در این رده کیا پیکانتو  با ظاهری مدرن و امکانات رفاهی فراوان است. پیکانتو در دو نسخه دنده‌ای و اتومات عرضه می‌شود ولی از نظر سیستم فنی قدرتی کمتر از ام جی 3 دارد و مصرف سوختش هم کمتر است. ام جی ۳ به‌دلیل بزرگ‌تر بودن و دارا بودن فضای بیش‌تر، گزینه‌ای مناسب‌تر برای خانواده به‌شمار می‌رود. اما به‌طور کلی عملکرد پیکانتو نسبت به MG 3 بهتر است.

کوییک اتوماتیک

کوییک اتوماتیک پلاس یکی از بهترین ماشین های ایرانی و گل سرسبد تولیدات اقتصادی سایپا مبتنی بر پلتفرم x200 به‌حساب می‌آید. انتخاب ظاهر امری کاملا سلیقه‌ای است ولی جنس متریال کابین ام جی بهتر است و فضایی بیشتر دارد. موتور ۸ سوپاپ کوییک اتوماتیک پلاس در کنار گیربکس CVT اتوماتیک چندان پرشتاب عمل نمی‌کند و حداکثر قدرت آن برابر ۸۷ اسب بخار به‌اضافه ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور است و شتاب به بیش از 13 ثانیه می‌رسد.

در بخش امکانات رفاهی اما کوییک برتری دارد و مواردی مانند نمایشگر لمسی ۷ اینچی، تهویه دیجیتال، فرمان برقی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و دوربین عقب را در لیست خود دارد. نکته مهم دیگر رقابت کوییک‌های صفر کیلومتر با نسخه‌های کارکرده ام جی 3 می‌باشد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو ام جی 3  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو برای خانواده‌های کم جمعیت و استفاده در مسافت‌های شهری گزینه مناسبی است و از طراحی ظاهر جذابی بهره می‌برد. ولی اگر به فضای زیاد احتایج دارید و بازار خرید و فروش برای شما پر اهمیت است شاید لازم باشد قبل از خرید این خودرو کمی بیشتر فکر کنید. لازم است با تمامی شرایط و مشخصات آن آشنا شوید و بعد خرید خود را انجام دهید.

درخواست سریع کارشناس خودرو