برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو ام جی 550

خودروی ام جی 550 ، سدان ساخت سایک موتور است که از سال 2010 توسط شرکت مدیا موتورز وارد بازار ایران شد. این خودرو نخستین خودروی اقتصادی بازار ایران با موتور توربوشارژ بود و کابین جادار و ظاهر اسپورت آن شرایط خوبی را برایش ایجاد می‌کرد.
0 تومان
i h

کارشناسی خودرو  ام جی 550 با تمام جزئیات

خودروی ام جی 550 ، سدان ساخت سایک موتور است که از سال 2010 توسط شرکت مدیا موتورز وارد بازار ایران شد. این خودرو نخستین خودروی اقتصادی بازار ایران با موتور توربوشارژ بود و کابین جادار و ظاهر اسپورت آن شرایط خوبی را برایش ایجاد می‌کرد. اگر قصد خرید این خودروی خانوادگی را دارید، در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  ام جی 550 در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  ام جی 550

شرکت ام جی کارز که مخفف همان موریس گاراژ می‌باشد، در سال 1924 در بریتانیا جهت ساخت خودروهای اسپرت تاسیس شد. اگر بخواهیم از تاریخچه این شرکت صحبت کنیم از حوصله خارج است اما بدانید که خیلی دست به دست چرخیده‌است اما هم‌چنان پا برجا مانده‌است.  از سال 2008 سرمایه گذاری و مالکیت این برند با سایک موتور چین است اما همچنان به لطف دفتر مرکزی و طراحی که در بیرمنگام انگلیس مستقر است همچنان یک برند انگلیسی شناخته‌می‌شود. در زمینه قطعات، کلیه محصولات ام جی تحت نظر بازرسان کمپانی ام جی انگلیس، تولید می‌شود.

اولین محصول مدرنی که سایک موتور پس از شروع مالکیت برند ام جی تولید کرد خودرویی به نام ام جی 550 بود که در ایران به شوالیه معروف است. این خودرو و حتی محصولات بعدی با وجود اینکه ساخت کشور چین و سایک موتور هستند اما روی آن‌ها کماکان لوگو ام جی را مشاهده می‌کنیم که به دلیل بهره بردن از اعتبار این برند برای فروش بهتر می‌باشد.

ام جی 550 که تولیدش از سال 2008 آغازشده بود در 2010 توسط مدیا موتور به ایران رسید. این خودرو ظاهری اسپرت و متفاوت داشت و از امکانات متنوعی بهره می‌برد. در کنار این‌ها طبق کارشناسی خودرو  ام جی 550  وجود موتور توربوشارژ و قیمت مناسبش باعث شد مشتریان به آن جذب شوند و هنوز هم جزو سدان‌های باکیفیت بازار به حساب آید.

واردات این خودرو تا سال 2012 در ایران ادامه داشت و در حال حاضر تنها نسخه‌های کارکرده را می‌توانید خریداری کنید. برای آشنایی دقیق‌تر و خرید بهتر در ادامه بخش‌های مختلف ام جی 550 را با دقت بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کارشناسی خودرو  ام جی 550

بررسی ویژگی‌های خودرو  ام جی 550

 

امکانات و تجهیزات خودرو ام جی 550

این خودرو در سطح خودروهای فول آپشن جدید نیست ولی قادر است خریداران را از خود تا حد خوبی راضی نگه دارد. با وجود تجهیزاتی مثل کروز کنترل، سنسورهای پارک عقب، سنسور باران، فرمان حساس به سرعت با پدال شیفتر، سیستم صوتی با هشت اسپیکر، هندزفری، نمایشگر هفت اینچی، دوربین عقب، صفحه کیلومترشمار دیجیتال، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی راننده با تنظیمات برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی، سانروف و … آسایش سرنشینان حین سفر بیشتر می‌شود.

ام جی ۵۵۰ در دو تیپ نیم فول(دولوکس) و فول(گرند دولوکس) عرضه شد،که مدل های فول دارای سیستم مولتی مدیای متفاوت، دوربین دنده عقب و صندلی شاگرد برقی بودند.

در بحث ایمنی،  MG 550 موفق به کسب 5 ستاره از موسسهتست تصادف چین (C-NCAP) شده‌است که این امنیت توسط امکاناتی  مانند: 6 کیسه هوا برای سرنشینان، انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، حسگر پارک عقب و..  ایجاد می‌شود.   در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی را به صورت دسته‌بندی برای کارشناسی خودرو ام جی 550 مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

ام جی 550

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک  – 5 دنده (جلو)

سیستم آینه ها

آیینه‌های جانبی دارای قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرمکن -  راهنمای سفارشی -  آیینه‌های الکتروکرومیک داخلی و خارجی

سنسورهای پیش فعال

مجهز به سنسور پارک عقب -  سنسور فشار باد تایر -  سنسور باران

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ‌ها (CBC) - مجهز به ترمز کمکی (EBA)– سیستم ضد قفل (ABS)– توزیع نیروی کمکی (EBD) -  سیستم کنترل کشش (TCS) -  کنترل پایداری دینامیک  (DSC)

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره‌ها – شیشه دودی - شیشه بالابر آنتی‌ترپ

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  8  عدد بلندگو - دارای  ساب ووفور و آمپلی فایر – تیونر – سیستم  تبدیل متن به گفتار TTS– قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر اطلاعات سفر و کامپیوتر سفر - نمایشگر اطلاعات تایرها - نمایشگر 7 اینچی Full HD برای سیستم DVD و GPS -   صفخه کیلومتر دیجیتال با طراحی مدرن -  دوربین عقب

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد برای راننده و سرنشین کناری – ایربگ جانبی و پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع   اتوماتیک  دوگانه -  کانال و سیستم تهویه برای سرنشینان عقب  - دارای سیستم تصفیه هوای داخل کابین

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های  HID جلو –دارای مه شکن – قابلیت تنظیم اتوماتیک نور چراغ‌ها – سیستم شست و شوی چراغ   

سیستم روشنایی عقب

چراغ های عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی های جلو

تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین کناری در 4 جهت – روکش  چرمی - دارای سیستم گرمکن صندلی - ماساژور صندلی راننده سفارشی – حافظه صندلی راننده

سیستم صندلی های عقب

قابلیت تاشوندگی صندلی‌های دو تکه عقب -  روکش چرمی – دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

ترمز ضد قفل به همراه توزیع نیروی ترمز – ترمز کمکی

سیستمهای کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل هوشمند– دوربین دید عقب -  سیستم تنظیم و مدیریت مصرف سوخت - دارای سیستم Over Drive -  سیستم اخطار دهی سرعت

سیستم فرمان و هدایت پذیری

دارای فرمان کمکی برقی حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان چهار شاخه  با  روکش چرمی –  مجهز به دکمه‌های کنترلی -  قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی -  پدال شیفتر

کروز کنترل

سیستم کروز کنترل هوشمند

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایموبیلایزر –    قفل مرکزی در اختیار راننده -  ریموت کنترل رادیویی – قفل و باز کردن درب‌ها بدون کلید – استارت بدون کلید

سیستم سقف

سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار

 

 

مشخصات فنی این خودرو

پیشرانه این خودرو چهار سیلندر و توربوشارژ است که با حجم 1.8 لیتری‌اش امکان  تولید 160 اسب بخار قدرت و حداکثر 215 نیوتون متر گشتاور را مهیا می‌کند. این نیروی تولیدشده توسط جعبه دنده‌ای 5 سرعته و اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو ام جی 550  حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد نیز چیزی حدود 11 ثانیه گزارش می‌شود که برای یک سدان شهری عدد قابل قبولی است.

مصرف سوخت که به خاطر مسائل زیست محیطی و انرژی، این روزها دیگر از موارد مهم حین خرید و انتخاب خودرو می‌باشد با توجه به سیستم و ابعاد این خودرو خیلی زیاد نیست. طبق گزارشات این خودرو  در مسافت‌های شهری به 11.1 لیتر بنزین و در مسافت‌های خارج از شهری و جاده‌ای به 8.4 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر نیاز دارد که مصرف سوخت ترکیبی آن را معادل 8.1 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌رساند.

گیربکس ام جی 550 در حالت دستی کمی تاخیر دارد اما در کل واکنش و پاسخگویی پیشرانه به پدال گاز، نسبتا تیز و قابل توجه است. با استفاده از سیستم‌های پایداری عملکرد خودرو مطمئن است و چسبندگی نسبتا خوبی وجود دارد و اینگونه سطح ایمنی نیز بیشتر می‌شود متاسفانه اما عملکرد فرمان کمی سبک و مرده است. در این خودرو از نظر سواری و عملکرد سیستم فنربندی می‌توان گفت که مانند دیگر خودروهای موجود در این کلاس، کمی سفت است.

در جدول زیر اطلاعاتی دقیق‌تر از مشخصات سیستم فنی خودروی ام جی 550را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

ام جی 550

کلاس اتومبیل

C Segment

حجم موتور

1798 سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

160 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

215 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

88.8 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری با پاشش چند نقطه‌ای

ظرفیت باک

62 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 5  دنده ( جلو )  

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو و عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون مستقل برای هر چرخ

تعلیق عقب

چند بازویی H شکل به همراه میل تعادل و فنر لول

کمک فنرهای جلو و عقب

کمک فنرهای هیدرولیکی با قابلیت تنظیم

حداکثر سرعت

205 کیلومتربرساعت

شتاب 0 الی 100

11 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

8.1 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

 کارشناسی خودرو  ام جی 550 از لحاظ فنی

کارشناسی خودر ام جی 550 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

طراحی این خودرو اسپرت و جوان پسند است و با وجود گذشت چندین سال از تولید آن هنوز هم ظاهری جذاب و خاص دارد. نمای جلو چراغ‌هایی با گرافیک متفاوت  را شاهد هستیم که شبیه به دو دایره به هم چسبیده اما فاصله دار است. بین این چراغ‌ها، به صورت هم مرز جلوپنجره قرار می‌گیرد. جلو پنجره  با خطوط  و قاب کرومی تزئین می‌شود و لوگوی کمپانی ام جی بالای آن روی کاپوت قرار می‌گیرد. سپر هم طراحی مناسبی دارد و در میان آن هواکش تعبیه‌شده است. در اطراف علاوه بر هواکش چراغ‌های مه شکن  قرار گرفته‌اند. خط‌ها و برجستگی‌های موجود روی کاپوت و اطراف سپر ظاهر را جذاب‌تر می‌کنند.

نمای جانب و عقب

در نمای حانب  خطی ممتد و تیز  از چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده می‌شود. طبق کارشناسی خودر ام جی 550  این بخش طراحی ساده‌ای دارد اما در عین حال به خوبی با سایر بخش‌ها هماهنگ است. در نمای عقب چراغ‌های بزرگی، هماهنگ با چراغ‌های جلو دیده می‌شود که  دو تکه هستند. روی درب صندوق در قسمتی فرورفته پلاک نصب می‌شود و بالای آن آرم ام جی تعبیه‌شده است. قسمت دستگیره درب صندوق با نواری کرومی تزئین‌شده است که باعث جذابیت بیشتر نمای عقب می‌شود. در پایین سپر دو مه شکن بسیار باریک و افقی وجود دارد که در قسمت مشکی رنگ و پلاستیکی بخش پایینی قرار می‌گیرند.

درجدول زیر اطلاعاتی  کلی‌تر درباره طراحی بدنه ام جی 550 آورده‌شده است.

مشخصات ظاهری

ام جی 550

نوع بدنه

سدان متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول  

وزن خالص

 1450 کیلوگرم 

طول

4624 میلی متر

عرض

1827 میلی متر

ارتفاع

1480  میلی متر

فاصله محورها

2705 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

215/50R17

 طراحی داخلی خودرو ام جی 550

خودروی ام جی 550

 

کارشناسی خودرو ام جی 550 از نظر طراحی داخلی

این خودرو طراحی داخلی دل‌نشین و متفاوتی دارد. در کابین از تریم دورنگ استفاده می‌شودکه نتیجه آن طراحی لوکس و زیبایی است. از نظر کیفیت متریال استفاده‌شده نیز  با اینکه به پای رقبای کره‌ای نمی‌رسد، اما قابل قبول می‌باشد. فضای جادار کابین برای 5 سرنشین چه از نظر فضای پا و چه فضای سر مناسب گزارش می‌شود.

قسمت داشبورد طراحی متفاوت و شبیه به بی ام و سری 3 و حتی 5  دارد. مانیتور و پنل کیلومتر شمار در بخشی مشخص و انحنادار جای گرفتند. زیر مانتور دو دریچه هوای چهاروجهی قرار می‌گیرد و در پایین‌تر دکمه‌های زیادی مربوط به تنظیمات سیستم‌ها را شاهد هستیم که به نوبت و با پیروی از قاعده مربع و دایره کنار هم چیده شدند و با وجود تعداد بالا فضا را خیلی شلوغ نکردند.

فرمان خودرو سه شاخه است و  در میان آن آرم ام جی به چشم می‌خورد. دکمه‌های کنترلی کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا نیز  روی شاخه‌ها جای گرفتند. استفاده از قسمت‌های فلزی چه روی فرمان و چه قسمت‌های دیگر مانند دستگیره درب‌ها و سردنده طراحی را جذاب‌تر و به روزتر می‌کند. پنل کیلومتر شمار هم طراحی جالبی دارد و با وجود اینکه در نگاه اول تصور می‌شود دیجیتال است  اما عقربه مکانیکی سرعت سنج آن در وسط قرار می‌گیرد و اطراف آن دو صفحه نمایشگر کوچک  TFT  با نورپردازی قرمز ظاهر اسپرتی را تشکیل می‌دهند.

در این کابین جادار، صندلی‌ها با روکش چرم در کنار تجهیزات رفاهی، راحتی را برای سرنشینان ایجاد می‌کنند. حجم صندوق عقب نیز از ظرفیت حجمی خوبی برخوردار است و در نتیجه به راحتی قادر به پاسخگویی نیازهای مسافرتی خانواده‌ها خواهد بود. این حجم با تاشدن صندلی‌های ردیف دوم بیشتر هم می‌شود.

 

طراحی داخلی خوردو ام جی 550

 

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو ام جی 550 به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با MG 550 آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی ظاهری و داخلی جذاب
  • عملکرد فنی خوب
  • امکانات رفاهی متنوع
  • ایمنی مناسب
  • فرمان پذیری قابل قبول

 

معایب :

  • سر و صدای بالای خودرو 
  • واردات محدود و افت قیمت زیاد
  • حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت
  • خدمات پس از فروش نسبتا ضعیف

 

ام جی 550 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو ام جی 550  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. اگر بعد از خرید این خودرو تصمیم به تعویض آن دارید، بهتر است بیشتر فکر کنید چرا که بازار خرید و فروش آن کم رونق است فروش آن ممکن است زمان‌بر باشد. در صورتی هم که قصد فروش ندارید، خدمات پس از فروش ضعیف و پیدا کردن قطعات یدکی ممکن است برای شما مشکل ساز باشد.

برای خرید و قیمت گذاری خودروهای کارکرده بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت خودرو کمک بگیرید تا هم از سلامت آن مطمئن باشید و هم قیمت گذاری به شکل درستی انجام شود. این خودرو طبق نظر خریداران در دراز مدت کیفیت خوب خود را حفظ نمی‌کند و دچار افت کیفیت می‌شود. پس در حال حاضر که تنها نسخه‌های کارکرده در بازار موجود هستند ممکن است به آن کیفیتی که از ام جی 550 توقع دارید دست نیابید.  در این صورت پیشنهاد کارشناسان انتخاب خودروهای مشابه و هم رده در بازار است.

این خودرو ظاهر جذابی دارد، کابین آن دل نشین است و امکانات رفاهی‌اش متنوع می‌باشد، پس در زمان عرضه‌اش با استقبال خوبی رو به رو شد اما در حال حاضر بازار آن به دلیل مشکلات گفته‌شده کم رونق است. حال این شما هستید که باید بررسی کنید مشکلات موجود چقدر برای شما اهمیت دارد و آیا مانع خرید شما خواهد شد یا خیر.

 کارشناسی خودرو ام جی 550

بهترین کارشناسی خودرو ام جی 550

رقیبان خودرو ام جی 550

طبق کارشناسی خودرو ام جی 550 و سایر خودروها در بازار ایران،  کیا سراتو، هیوندا النترا، چری آریزو 5 و بسترن بی 30 از نمونه‌های هم‌رده با این خودرو هستند.

عرضه نسبتا محدود MG 550  در مقایسه با محصولاتی همچون کیا سراتو سایپا سبب شده تا بازار خرید و فروش آن در نمونه‌های دست دوم به اندازه رقبایی همچون سراتو سایپا و یا نمونه‌های کارکرده هیوندای النترا و چری آریزو ۵ توربو پرحرارت نباشد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو ام جی 550 و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. با توجه به اینکه در حال حاضر تنها نسخه‌های کارکرده ام جی 550 موجود هستند و کیفیت آن‌ها افت کرده‌است، تنها ظاهر و کابین و امکانات آن شرایط مناسبی دارد که انتخاب به سلیقه شما برمی‌گردد. در هر حال بهتر است قبل از خرید با مشخصات و شرایط آن آشنایی کامل داشته‌باشید تا بتوانید بهترین خودرو را در بازار برای خود برگزینید.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

کارشناسی خودرو  ام جی 550 با تمام جزئیات

خودروی ام جی 550 ، سدان ساخت سایک موتور است که از سال 2010 توسط شرکت مدیا موتورز وارد بازار ایران شد. این خودرو نخستین خودروی اقتصادی بازار ایران با موتور توربوشارژ بود و کابین جادار و ظاهر اسپورت آن شرایط خوبی را برایش ایجاد می‌کرد. اگر قصد خرید این خودروی خانوادگی را دارید، در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  ام جی 550 در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  ام جی 550

شرکت ام جی کارز که مخفف همان موریس گاراژ می‌باشد، در سال 1924 در بریتانیا جهت ساخت خودروهای اسپرت تاسیس شد. اگر بخواهیم از تاریخچه این شرکت صحبت کنیم از حوصله خارج است اما بدانید که خیلی دست به دست چرخیده‌است اما هم‌چنان پا برجا مانده‌است.  از سال 2008 سرمایه گذاری و مالکیت این برند با سایک موتور چین است اما همچنان به لطف دفتر مرکزی و طراحی که در بیرمنگام انگلیس مستقر است همچنان یک برند انگلیسی شناخته‌می‌شود. در زمینه قطعات، کلیه محصولات ام جی تحت نظر بازرسان کمپانی ام جی انگلیس، تولید می‌شود.

اولین محصول مدرنی که سایک موتور پس از شروع مالکیت برند ام جی تولید کرد خودرویی به نام ام جی 550 بود که در ایران به شوالیه معروف است. این خودرو و حتی محصولات بعدی با وجود اینکه ساخت کشور چین و سایک موتور هستند اما روی آن‌ها کماکان لوگو ام جی را مشاهده می‌کنیم که به دلیل بهره بردن از اعتبار این برند برای فروش بهتر می‌باشد.

ام جی 550 که تولیدش از سال 2008 آغازشده بود در 2010 توسط مدیا موتور به ایران رسید. این خودرو ظاهری اسپرت و متفاوت داشت و از امکانات متنوعی بهره می‌برد. در کنار این‌ها طبق کارشناسی خودرو  ام جی 550  وجود موتور توربوشارژ و قیمت مناسبش باعث شد مشتریان به آن جذب شوند و هنوز هم جزو سدان‌های باکیفیت بازار به حساب آید.

واردات این خودرو تا سال 2012 در ایران ادامه داشت و در حال حاضر تنها نسخه‌های کارکرده را می‌توانید خریداری کنید. برای آشنایی دقیق‌تر و خرید بهتر در ادامه بخش‌های مختلف ام جی 550 را با دقت بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کارشناسی خودرو  ام جی 550

بررسی ویژگی‌های خودرو  ام جی 550

 

امکانات و تجهیزات خودرو ام جی 550

این خودرو در سطح خودروهای فول آپشن جدید نیست ولی قادر است خریداران را از خود تا حد خوبی راضی نگه دارد. با وجود تجهیزاتی مثل کروز کنترل، سنسورهای پارک عقب، سنسور باران، فرمان حساس به سرعت با پدال شیفتر، سیستم صوتی با هشت اسپیکر، هندزفری، نمایشگر هفت اینچی، دوربین عقب، صفحه کیلومترشمار دیجیتال، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی راننده با تنظیمات برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی، سانروف و … آسایش سرنشینان حین سفر بیشتر می‌شود.

ام جی ۵۵۰ در دو تیپ نیم فول(دولوکس) و فول(گرند دولوکس) عرضه شد،که مدل های فول دارای سیستم مولتی مدیای متفاوت، دوربین دنده عقب و صندلی شاگرد برقی بودند.

در بحث ایمنی،  MG 550 موفق به کسب 5 ستاره از موسسهتست تصادف چین (C-NCAP) شده‌است که این امنیت توسط امکاناتی  مانند: 6 کیسه هوا برای سرنشینان، انواع سیستم‌های کنترل و پایداری، حسگر پارک عقب و..  ایجاد می‌شود.   در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی را به صورت دسته‌بندی برای کارشناسی خودرو ام جی 550 مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

ام جی 550

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک  – 5 دنده (جلو)

سیستم آینه ها

آیینه‌های جانبی دارای قابلیت تنظیم برقی مجهز به گرمکن -  راهنمای سفارشی -  آیینه‌های الکتروکرومیک داخلی و خارجی

سنسورهای پیش فعال

مجهز به سنسور پارک عقب -  سنسور فشار باد تایر -  سنسور باران

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ‌ها (CBC) - مجهز به ترمز کمکی (EBA)– سیستم ضد قفل (ABS)– توزیع نیروی کمکی (EBD) -  سیستم کنترل کشش (TCS) -  کنترل پایداری دینامیک  (DSC)

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره‌ها – شیشه دودی - شیشه بالابر آنتی‌ترپ

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  8  عدد بلندگو - دارای  ساب ووفور و آمپلی فایر – تیونر – سیستم  تبدیل متن به گفتار TTS– قابلیت پشتیبانی از   Bluetooth - USB - DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر اطلاعات سفر و کامپیوتر سفر - نمایشگر اطلاعات تایرها - نمایشگر 7 اینچی Full HD برای سیستم DVD و GPS -   صفخه کیلومتر دیجیتال با طراحی مدرن -  دوربین عقب

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد برای راننده و سرنشین کناری – ایربگ جانبی و پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع   اتوماتیک  دوگانه -  کانال و سیستم تهویه برای سرنشینان عقب  - دارای سیستم تصفیه هوای داخل کابین

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های  HID جلو –دارای مه شکن – قابلیت تنظیم اتوماتیک نور چراغ‌ها – سیستم شست و شوی چراغ   

سیستم روشنایی عقب

چراغ های عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی های جلو

تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین کناری در 4 جهت – روکش  چرمی - دارای سیستم گرمکن صندلی - ماساژور صندلی راننده سفارشی – حافظه صندلی راننده

سیستم صندلی های عقب

قابلیت تاشوندگی صندلی‌های دو تکه عقب -  روکش چرمی – دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

ترمز ضد قفل به همراه توزیع نیروی ترمز – ترمز کمکی

سیستمهای کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل هوشمند– دوربین دید عقب -  سیستم تنظیم و مدیریت مصرف سوخت - دارای سیستم Over Drive -  سیستم اخطار دهی سرعت

سیستم فرمان و هدایت پذیری

دارای فرمان کمکی برقی حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان چهار شاخه  با  روکش چرمی –  مجهز به دکمه‌های کنترلی -  قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی -  پدال شیفتر

کروز کنترل

سیستم کروز کنترل هوشمند

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایموبیلایزر –    قفل مرکزی در اختیار راننده -  ریموت کنترل رادیویی – قفل و باز کردن درب‌ها بدون کلید – استارت بدون کلید

سیستم سقف

سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار

 

 

مشخصات فنی این خودرو

پیشرانه این خودرو چهار سیلندر و توربوشارژ است که با حجم 1.8 لیتری‌اش امکان  تولید 160 اسب بخار قدرت و حداکثر 215 نیوتون متر گشتاور را مهیا می‌کند. این نیروی تولیدشده توسط جعبه دنده‌ای 5 سرعته و اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو ام جی 550  حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد نیز چیزی حدود 11 ثانیه گزارش می‌شود که برای یک سدان شهری عدد قابل قبولی است.

مصرف سوخت که به خاطر مسائل زیست محیطی و انرژی، این روزها دیگر از موارد مهم حین خرید و انتخاب خودرو می‌باشد با توجه به سیستم و ابعاد این خودرو خیلی زیاد نیست. طبق گزارشات این خودرو  در مسافت‌های شهری به 11.1 لیتر بنزین و در مسافت‌های خارج از شهری و جاده‌ای به 8.4 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر نیاز دارد که مصرف سوخت ترکیبی آن را معادل 8.1 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌رساند.

گیربکس ام جی 550 در حالت دستی کمی تاخیر دارد اما در کل واکنش و پاسخگویی پیشرانه به پدال گاز، نسبتا تیز و قابل توجه است. با استفاده از سیستم‌های پایداری عملکرد خودرو مطمئن است و چسبندگی نسبتا خوبی وجود دارد و اینگونه سطح ایمنی نیز بیشتر می‌شود متاسفانه اما عملکرد فرمان کمی سبک و مرده است. در این خودرو از نظر سواری و عملکرد سیستم فنربندی می‌توان گفت که مانند دیگر خودروهای موجود در این کلاس، کمی سفت است.

در جدول زیر اطلاعاتی دقیق‌تر از مشخصات سیستم فنی خودروی ام جی 550را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

ام جی 550

کلاس اتومبیل

C Segment

حجم موتور

1798 سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

160 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

215 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

88.8 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری با پاشش چند نقطه‌ای

ظرفیت باک

62 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 5  دنده ( جلو )  

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو و عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون مستقل برای هر چرخ

تعلیق عقب

چند بازویی H شکل به همراه میل تعادل و فنر لول

کمک فنرهای جلو و عقب

کمک فنرهای هیدرولیکی با قابلیت تنظیم

حداکثر سرعت

205 کیلومتربرساعت

شتاب 0 الی 100

11 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

8.1 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

 کارشناسی خودرو  ام جی 550 از لحاظ فنی

کارشناسی خودر ام جی 550 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

طراحی این خودرو اسپرت و جوان پسند است و با وجود گذشت چندین سال از تولید آن هنوز هم ظاهری جذاب و خاص دارد. نمای جلو چراغ‌هایی با گرافیک متفاوت  را شاهد هستیم که شبیه به دو دایره به هم چسبیده اما فاصله دار است. بین این چراغ‌ها، به صورت هم مرز جلوپنجره قرار می‌گیرد. جلو پنجره  با خطوط  و قاب کرومی تزئین می‌شود و لوگوی کمپانی ام جی بالای آن روی کاپوت قرار می‌گیرد. سپر هم طراحی مناسبی دارد و در میان آن هواکش تعبیه‌شده است. در اطراف علاوه بر هواکش چراغ‌های مه شکن  قرار گرفته‌اند. خط‌ها و برجستگی‌های موجود روی کاپوت و اطراف سپر ظاهر را جذاب‌تر می‌کنند.

نمای جانب و عقب

در نمای حانب  خطی ممتد و تیز  از چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده می‌شود. طبق کارشناسی خودر ام جی 550  این بخش طراحی ساده‌ای دارد اما در عین حال به خوبی با سایر بخش‌ها هماهنگ است. در نمای عقب چراغ‌های بزرگی، هماهنگ با چراغ‌های جلو دیده می‌شود که  دو تکه هستند. روی درب صندوق در قسمتی فرورفته پلاک نصب می‌شود و بالای آن آرم ام جی تعبیه‌شده است. قسمت دستگیره درب صندوق با نواری کرومی تزئین‌شده است که باعث جذابیت بیشتر نمای عقب می‌شود. در پایین سپر دو مه شکن بسیار باریک و افقی وجود دارد که در قسمت مشکی رنگ و پلاستیکی بخش پایینی قرار می‌گیرند.

درجدول زیر اطلاعاتی  کلی‌تر درباره طراحی بدنه ام جی 550 آورده‌شده است.

مشخصات ظاهری

ام جی 550

نوع بدنه

سدان متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول  

وزن خالص

 1450 کیلوگرم 

طول

4624 میلی متر

عرض

1827 میلی متر

ارتفاع

1480  میلی متر

فاصله محورها

2705 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

215/50R17

 طراحی داخلی خودرو ام جی 550

خودروی ام جی 550

 

کارشناسی خودرو ام جی 550 از نظر طراحی داخلی

این خودرو طراحی داخلی دل‌نشین و متفاوتی دارد. در کابین از تریم دورنگ استفاده می‌شودکه نتیجه آن طراحی لوکس و زیبایی است. از نظر کیفیت متریال استفاده‌شده نیز  با اینکه به پای رقبای کره‌ای نمی‌رسد، اما قابل قبول می‌باشد. فضای جادار کابین برای 5 سرنشین چه از نظر فضای پا و چه فضای سر مناسب گزارش می‌شود.

قسمت داشبورد طراحی متفاوت و شبیه به بی ام و سری 3 و حتی 5  دارد. مانیتور و پنل کیلومتر شمار در بخشی مشخص و انحنادار جای گرفتند. زیر مانتور دو دریچه هوای چهاروجهی قرار می‌گیرد و در پایین‌تر دکمه‌های زیادی مربوط به تنظیمات سیستم‌ها را شاهد هستیم که به نوبت و با پیروی از قاعده مربع و دایره کنار هم چیده شدند و با وجود تعداد بالا فضا را خیلی شلوغ نکردند.

فرمان خودرو سه شاخه است و  در میان آن آرم ام جی به چشم می‌خورد. دکمه‌های کنترلی کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا نیز  روی شاخه‌ها جای گرفتند. استفاده از قسمت‌های فلزی چه روی فرمان و چه قسمت‌های دیگر مانند دستگیره درب‌ها و سردنده طراحی را جذاب‌تر و به روزتر می‌کند. پنل کیلومتر شمار هم طراحی جالبی دارد و با وجود اینکه در نگاه اول تصور می‌شود دیجیتال است  اما عقربه مکانیکی سرعت سنج آن در وسط قرار می‌گیرد و اطراف آن دو صفحه نمایشگر کوچک  TFT  با نورپردازی قرمز ظاهر اسپرتی را تشکیل می‌دهند.

در این کابین جادار، صندلی‌ها با روکش چرم در کنار تجهیزات رفاهی، راحتی را برای سرنشینان ایجاد می‌کنند. حجم صندوق عقب نیز از ظرفیت حجمی خوبی برخوردار است و در نتیجه به راحتی قادر به پاسخگویی نیازهای مسافرتی خانواده‌ها خواهد بود. این حجم با تاشدن صندلی‌های ردیف دوم بیشتر هم می‌شود.

 

طراحی داخلی خوردو ام جی 550

 

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو ام جی 550 به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با MG 550 آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • طراحی ظاهری و داخلی جذاب
  • عملکرد فنی خوب
  • امکانات رفاهی متنوع
  • ایمنی مناسب
  • فرمان پذیری قابل قبول

 

معایب :

  • سر و صدای بالای خودرو 
  • واردات محدود و افت قیمت زیاد
  • حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت
  • خدمات پس از فروش نسبتا ضعیف

 

ام جی 550 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو ام جی 550  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. اگر بعد از خرید این خودرو تصمیم به تعویض آن دارید، بهتر است بیشتر فکر کنید چرا که بازار خرید و فروش آن کم رونق است فروش آن ممکن است زمان‌بر باشد. در صورتی هم که قصد فروش ندارید، خدمات پس از فروش ضعیف و پیدا کردن قطعات یدکی ممکن است برای شما مشکل ساز باشد.

برای خرید و قیمت گذاری خودروهای کارکرده بهتر است از کارشناسی مجرب برای بررسی سلامت خودرو کمک بگیرید تا هم از سلامت آن مطمئن باشید و هم قیمت گذاری به شکل درستی انجام شود. این خودرو طبق نظر خریداران در دراز مدت کیفیت خوب خود را حفظ نمی‌کند و دچار افت کیفیت می‌شود. پس در حال حاضر که تنها نسخه‌های کارکرده در بازار موجود هستند ممکن است به آن کیفیتی که از ام جی 550 توقع دارید دست نیابید.  در این صورت پیشنهاد کارشناسان انتخاب خودروهای مشابه و هم رده در بازار است.

این خودرو ظاهر جذابی دارد، کابین آن دل نشین است و امکانات رفاهی‌اش متنوع می‌باشد، پس در زمان عرضه‌اش با استقبال خوبی رو به رو شد اما در حال حاضر بازار آن به دلیل مشکلات گفته‌شده کم رونق است. حال این شما هستید که باید بررسی کنید مشکلات موجود چقدر برای شما اهمیت دارد و آیا مانع خرید شما خواهد شد یا خیر.

 کارشناسی خودرو ام جی 550

بهترین کارشناسی خودرو ام جی 550

رقیبان خودرو ام جی 550

طبق کارشناسی خودرو ام جی 550 و سایر خودروها در بازار ایران،  کیا سراتو، هیوندا النترا، چری آریزو 5 و بسترن بی 30 از نمونه‌های هم‌رده با این خودرو هستند.

عرضه نسبتا محدود MG 550  در مقایسه با محصولاتی همچون کیا سراتو سایپا سبب شده تا بازار خرید و فروش آن در نمونه‌های دست دوم به اندازه رقبایی همچون سراتو سایپا و یا نمونه‌های کارکرده هیوندای النترا و چری آریزو ۵ توربو پرحرارت نباشد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو ام جی 550 و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. با توجه به اینکه در حال حاضر تنها نسخه‌های کارکرده ام جی 550 موجود هستند و کیفیت آن‌ها افت کرده‌است، تنها ظاهر و کابین و امکانات آن شرایط مناسبی دارد که انتخاب به سلیقه شما برمی‌گردد. در هر حال بهتر است قبل از خرید با مشخصات و شرایط آن آشنایی کامل داشته‌باشید تا بتوانید بهترین خودرو را در بازار برای خود برگزینید.

درخواست سریع کارشناس خودرو