برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو

زمانیکه شما قصد خرید خودرو دارید مطئنا برای بررسی کامل آن خودرو نیاز به فردی دارید که خودروی مورد نظر شما را از لحاظ فنی ،بدنه و موتور بررسی کند تا شما از سلامت خودرو مطمئن شوید و بتوانید تصمیم نهایی برای خرید آن خودرو را بگیرید.
0 تومان
i h

  کارشناسی خودروی خود را به چه کسی بسپاریم؟

زمانیکه شما قصد خرید خودرو دارید مطئنا برای بررسی کامل آن خودرو نیاز به فردی دارید که خودروی مورد نظر شما را از شوید و بتوانید تصمیم نهایی برای خرید آن خودرو را بگیرید. لحاظ فنی ،بدنه و موتور بررسی کند تا شما از سلامت خودرو مطمئن شوید. اگر خودروی انتخابی شما دست دوم یا حتی صفر باشد باز برای اطمینان از سلامت آن خودرو باید از کارشناسی تخصصی خودرو کمک بگیرید . برای کارشناسی خودرو باید حتما فردی که دارایتجربه و مهارت ویژه ای در این زمینه می باشد کمک بگیرید . چون که باید خودروی شما از نظربدنه،گیربکس،جلوبندی و ..... مورد بررسی قرار بگیرد.

  به چه دلیل ما نیاز به کارشناس خودرو داریم؟

اگر خودروی شما دست دوم باشد و خرید آن بدون در نظر گرفتن و توجه لازم به نکات معامله خودرو و مشاوره از کارشناسان خودرو انجام گیرد و سلامت خودرو مورد بررسی قرار نگیرد مطمئنا خریدار باید ضررهای  مالی زیادی را متقبل شود.

بنابراین در هنگام خرید خودرو نباید فقط به ظاهر خودرو توجه کنید.زیرا ممکن است خودرویی که شما انتخاب کرده اید ،شاید دارای رنگ و لعاب خوب و زیبایی باشد اما از نظر فنی دارای ایرادات

زیادی باشد که آنها از دید شما پنهان هستند به همین دلیل قبل از هر نوع معامله ای باید خودروی انتخاب شده را برای بررسی نکات ذکر شده به یکی از مراکز کارشناسی تخصصی ببرید و از سلامت آن مطمئن شوید.

یکی از مواردی که باید یک  کارشناس خودرو آن را تشخیص بدهد کیلومترخودرو می باشد زیرا برخی از افراد با دست کاری کیلومتر خودرو سعی میکنند که کیلومتر خودرو(  کارکرد خودرو) را پایین آورند و خریدار را فریب دهند . اما این فریبکاری را یک کارشناس خودرو به راحتی می تواند تشخیص دهد و خریدار خودرو را از هزینه های احتمالی آگاه سازد.

  قوانینی  که در کارشناسی رنگ خودرو باید رعایت شود!!

در کارشناسی رنگ خودرو بهتر است شخص خریدار به همراه کارشناس خودرو نقاط کمرنگ و پررنگ و نقاط مشکوک را بررسی کند تا خود نیز متوجه آنها نیز شود.

       در کارشناسی حرفه ای از 5 روش مهم برای بررسی رنگ خودرو استفاده می شود:

  1.   استفاده از حس لامسه
  2.   استفاده از آهن ربا
  3.   استفاده از دستگاه تشخیص رنگ
  4.   استفاده از دوربین عکاسی
  5.   استفاده از چشم غیر مسلح

  بخش های مختلف کارشناسی خودرو؟

در اینجا به بخش های زیادی که راجب کارشناسی خودرو در نظر گرفته ایم می پردازیم:

  1.   کارشناسی بدنه:

یکی از مهم ترین قسمتی که  کارشناس خودرو حساسیت زیادی در آن به خرج می دهد کارشناسی بدنه خودرو می

باشد. بهمین دلیل در این بررسی های صورت گزفته اگر تغییراتی نظیر:

  1.   زنگ زدگی
  2.   دفرمه شدن
  3.   خوردگی
  4.   رنگ شدگی و.....

مشاهده شود مطمئنا نقش مهمی در تعیین قیمت خودرو دارند. زیرا اگر خودرویی دچار تصادف شود ،شکل خودرو تغییر می کند و بدنه ی آن که دچار آسیب شده است دیگر آن استحکام اولیه را ندارد و نمی توان  آن را خودرویی مطمئن برای خانواده در نظر گرفت.

تنها در صورتی ما می توانیم از این عیوب ها چشم پوشی کنیم که قسمت های آسیب دیده خودرو به طور کامل تعویض شده باشند

  •        بدنه خودرو شامل سه بخش می باشد:

  1.   بررسی شاسی و بدنه خودرو
  2.   رنگ شدگی بدنه خودرو
  3.   بررسی قطعات تعویضی بدنه خودرو

 

 کارشناسی شاسی و ستون های خودرو:

در تمامی خودروها قسمت مهم برای  کارشناسی  بخش بدنه خودرو شاسی آن می باشد. که اگر آسیبی دیده باشد چش مدر حالت عادی آن اسیب را تشخیص نمی دهد.و خودرویی که شاسی آن آسیب دیده باشد گزینه مناسبی برای خرید نمی باشد.کارشناسی شاسی به دلیل حساسیت زیادی که دارد کار هر شخصی نیست و حتما باید توسط کارشناس بررسی شود .چرا تاکید بر سلامت شاسی داریم؟ شاسی خودرو کجا قرار دارد؟

شاسی همان اسکلت بندی خودرو است که هنگام تصادف از رسیدن آسیب جدی به ماشین جلوگیری میکند.به همین دلیل باید خودرویی انتخاب کنیم که از شاسی سالمی برخوردار باشد .از دیگر مواردی که نظر کارشناسان را برای بررسی به خود جلب میکند ستون های خودرو است.در واقع قسمت ضعیف بدنه(سقف )به بدنه اصلی خودرو با ستون متصل می شود. دلیل اهمیت آن هم این است که سر سرنشینان درراستای ستون قرار دارد و کارشناسان به سلامت ستون ها اهمیت زیادی می دهند به همین دلیل شرکت های خودروسازی برای بالا بردن ضریب امنیت سرنشینان ایربگ های پرده ای در خودرو ها بکار برده اند.

ستون ماشین کجاست؟

ستون ماشین یکی از قسمت های مهمی است که در کارشناسی به آن توجه زیادی می شود. ستون ها از قسمت سقف تا کنار شیشه ها کشیده شده است اما باید بدانیم ستون ها در ماشین های مختلف فرق دارند و باید با توجه به نوع و کارکرد ماشین کارشناسی شوند.

شما زمانیکه برای کارشناسی خودرو اقدام می کنید باید اطلاعات وسیله نقلیه را به صورت دقیق پر کنید و در زمان تحویل فرم کارشناسی خودرو نیز حتما صحت موارد ذکر شده +اطلاعات کامل خودرو و نحوه ی کارشناسی خودرو را بررسی کنید . پیدا کاردن یک کارشناس خودرو کار زیاد سختی نیست .

زیرا میتوانید با سرچ کردن در گوگل شماره کارشناس خودرو مورد نظر و نزدیک به محل سکونت خود را پیدا کنید

و یا از طریق سامانه های آنلاین نوبت کارشناسی خودرو بگیرید.

کارشناسی رنگ شدگی بدنه :

یکی از مهم ترن قسمت هایی که تخصص کارشناس خودرو و مهارت آن را در این زمینه نشان می دهد کارشناس رنگ خودرو است.چون که این روزها با تعداد زیادی صافکار و نقاش ماهر روبه رو هستیم که ماشین را مثل روز اولش تعمیر می کنند بخاطر همین یک فرد عادی نمی تواند این تغییرات را متوجه شود.

بنابراین کارشناسان خودرو در کنار صافکار ها و نقاش های خودرو هر روز خودشان را آپدیت کرده و اطلاعات شانرا در این خصوص بالا می برند.

بررسی قطعات تعویضی بدنه خودرو:

هنگامی که تصادفی رخ می دهد ممکن است خسارت و ضربه وارد شده به خودرو تا حدی باشد که باید آن قسمت ها را به طور کلی تعویض کنید.و این امر می تواند باعث کاهش قیمت خودرو شود. در ایران تعویض قطعات بدنه خودرو مرسم نیست اما در کشور های خارجی امری بسیار مهم است زیرا آنها معتقد هستند سلامت و استحکام قطعات تازه تعویض، بسیار بهتر از قطعات تعمیری می باشد.

تعویض شده است به یک متخصص ماهر در این زمینه نیاز است.در برخی موارد دیده شده است که قطعه نصب شده تشخیص قطعات تعویضی نیز کار راحتی نیست به همین دلیل برای کارشناسی خودرو و تشخیص قطعه ای که از روی یک خودرو باز شده و روی خودروی مورد بررسی بسته شده است .و به دلیل اینکه قطه نصب شده شباهت زیادی به قطعه قبلی خودرو دارد تشخیص آن به شدت سخت می شود.دراینجا تنها یک کارشناس خرید خودرو است که می تواند با تخصص خود این موضوع را تشخیص دهد.

کارشناسی فنی ،موتور و گیربکس :

یکی از کارهای سخت یک کارشناس، بررسی دقیق بخش فنی خودرو می باشد.برای بررسی فنی خودرو باید از دانش فنی در حوزه مکانیکی خودرو مهارت داشته باشد.در این قسمت از کارشناسی هرگونه صدا یا لغزش را کارشناس میتواند به راحتی تشخیص و به خریدار اعلام کند.

یک باور غلط هم وجود دارد که  در خودرو های پیشرفته ، توسط دستگاه دیاگ می توان تا حدودی به مشکلات فنی خودرو پی ببریم ولی متاسفانه تست دیاگ تمامی عیوب خودرو را مشخص نمی کند.کارشناسی فنی و موتور از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از :

  1.   کارشناسی موتور
  2.   بررسی گیربکس
  3.   کارشناسی جلوبندی
  4.   تست دیاگ

کارشناسی موتور:

موتور اصلی ترین قسمت یک خودرو می باشد.به همین خاطر باید با حساسیت زیادی آن را بررسی کنیم . حتی یک موتور آرام و بی صدا نیز باید بررسی فنی شود . چکه مشکل روغن سوزی و دفرمه شدن رینگ نیاز به تعمیراساسی و موتور داشته و هزینه های بالایی به دنبال دارد.البته می توانید با بکار بردن ترفندهای زیادی برای مدت کوتاهی این مشکلات را برطرف کنید اما اگر همچین خودرویی را بدون کارشناسی خریداری کنید در آینده با هزینه های هنگفتی روبه رو خواهید شد.

سوالی که شاید برای خیلی ها پیش بیاید که ماشین موتور تعویض بخریم یا نه؟

موتور  خودرو یکی از مهم ترین قسمتی است که کارشناسان روی بررسی آن حساسیت زیادی دارند..اما آیا ماشین موتور تعویض بخریم یا نه؟ تعویض موتور خودرو اصلا توصیه نمی شود مگر در زمانیکه مشکل پیش آمده بسیارحاد باشد.

از آنجایی که موتورهای خودروهای ایرانی از لحاظ کارکرد و کیفیت باهم فرق چندانی ندارند اگر امکان تعمیر وجود داشته باشد بهتر است آن را تعمیر کنیم.

کارشناسی گیربکس:

موتور خودرو، قدرت را ازکلاج و گیربکس به چرخ ها منتقل می کند.به همین دلایل اگر این بخش کارکرد مناسب ینداشته باشد مصرف سوخت و هزینه های خودرو سرسام آور خواهند شد.خودرو های دنده اتومات نیز سیستم گیربکس و توربو پیچیده ای دارند.به دلیل وجود حسگر های هیدرولیکی و مکانیکی گران قیمت باعث شده است که از کارشناسی دقیق تری استفاده شود بنابراین کارشناس باید تمام حالات گیربکس اعم از اتومات و دستی بودن را بررسی کند و از سلامت آن مطمئن شود.

تست دیاگ:

بسیاری از خودرو های امروزی دارای کامپیوتر های صنعتی به نامبخش های زیادی از خودرو را کنترل کرد. و همچنین می توان بعنوان جعبه سیاه خودرو از آن استفاده و اطلاعات زیر را در آن ثبت کرد: ECU هستند .با استفاده از این سیستم می توان

                        ·            میزان مسافت پیموده شده

                        ·            باز شدن کیسه های هوا

                        ·            تعمیرات اساسی موتور

                        ·            میزان مصرف سوخت

اطلاعات ذکر شده توسط دستگاهی به نام دیاگ خوانده و ویرایش میکند.بنابراین اگر کارشناس خودرو،دستگاه دیاگ رابه خودرو متصل کند و پارامتر های مهم را بررسی کند.

البته باید بگوییم این دستگاه بیشتر در تشخیص سلامت کیسه های هوا و سیستم ایمنی خودرو کاربرد دارد تا تشخیص عیب های موتوری. سیستم خودروهای جدید دارای  یک رابط میانی به نام آپدیت های ضروری در این سیستم ثبت و قابل بررسی می باشند. EDR که تمام رخ داد های خودرو و

تست رانندگی:

یکی از راه های تشخیص میزان سلامت خودرو تست رانندگی است.در این قسمت کارشناسان تمام مواردی که درتست دیاگ مشخص بودند را بررسی میکنند. در تست رانندگی موارد زیر بررسی می شوند:

       ·            شتاب 0 تا 100 خودرو

       ·            سیستم تعلیق

       ·            سیستم هیدرولیک فرمان

       ·            عملکرد ترمز ها

       ·            سیستم گیربکس در حالت دستی و اتومات

       ·            میزان بودن فرمان

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

  کارشناسی خودروی خود را به چه کسی بسپاریم؟

زمانیکه شما قصد خرید خودرو دارید مطئنا برای بررسی کامل آن خودرو نیاز به فردی دارید که خودروی مورد نظر شما را از شوید و بتوانید تصمیم نهایی برای خرید آن خودرو را بگیرید. لحاظ فنی ،بدنه و موتور بررسی کند تا شما از سلامت خودرو مطمئن شوید. اگر خودروی انتخابی شما دست دوم یا حتی صفر باشد باز برای اطمینان از سلامت آن خودرو باید از کارشناسی تخصصی خودرو کمک بگیرید . برای کارشناسی خودرو باید حتما فردی که دارایتجربه و مهارت ویژه ای در این زمینه می باشد کمک بگیرید . چون که باید خودروی شما از نظربدنه،گیربکس،جلوبندی و ..... مورد بررسی قرار بگیرد.

  به چه دلیل ما نیاز به کارشناس خودرو داریم؟

اگر خودروی شما دست دوم باشد و خرید آن بدون در نظر گرفتن و توجه لازم به نکات معامله خودرو و مشاوره از کارشناسان خودرو انجام گیرد و سلامت خودرو مورد بررسی قرار نگیرد مطمئنا خریدار باید ضررهای  مالی زیادی را متقبل شود.

بنابراین در هنگام خرید خودرو نباید فقط به ظاهر خودرو توجه کنید.زیرا ممکن است خودرویی که شما انتخاب کرده اید ،شاید دارای رنگ و لعاب خوب و زیبایی باشد اما از نظر فنی دارای ایرادات

زیادی باشد که آنها از دید شما پنهان هستند به همین دلیل قبل از هر نوع معامله ای باید خودروی انتخاب شده را برای بررسی نکات ذکر شده به یکی از مراکز کارشناسی تخصصی ببرید و از سلامت آن مطمئن شوید.

یکی از مواردی که باید یک  کارشناس خودرو آن را تشخیص بدهد کیلومترخودرو می باشد زیرا برخی از افراد با دست کاری کیلومتر خودرو سعی میکنند که کیلومتر خودرو(  کارکرد خودرو) را پایین آورند و خریدار را فریب دهند . اما این فریبکاری را یک کارشناس خودرو به راحتی می تواند تشخیص دهد و خریدار خودرو را از هزینه های احتمالی آگاه سازد.

  قوانینی  که در کارشناسی رنگ خودرو باید رعایت شود!!

در کارشناسی رنگ خودرو بهتر است شخص خریدار به همراه کارشناس خودرو نقاط کمرنگ و پررنگ و نقاط مشکوک را بررسی کند تا خود نیز متوجه آنها نیز شود.

       در کارشناسی حرفه ای از 5 روش مهم برای بررسی رنگ خودرو استفاده می شود:

  1.   استفاده از حس لامسه
  2.   استفاده از آهن ربا
  3.   استفاده از دستگاه تشخیص رنگ
  4.   استفاده از دوربین عکاسی
  5.   استفاده از چشم غیر مسلح

  بخش های مختلف کارشناسی خودرو؟

در اینجا به بخش های زیادی که راجب کارشناسی خودرو در نظر گرفته ایم می پردازیم:

  1.   کارشناسی بدنه:

یکی از مهم ترین قسمتی که  کارشناس خودرو حساسیت زیادی در آن به خرج می دهد کارشناسی بدنه خودرو می

باشد. بهمین دلیل در این بررسی های صورت گزفته اگر تغییراتی نظیر:

  1.   زنگ زدگی
  2.   دفرمه شدن
  3.   خوردگی
  4.   رنگ شدگی و.....

مشاهده شود مطمئنا نقش مهمی در تعیین قیمت خودرو دارند. زیرا اگر خودرویی دچار تصادف شود ،شکل خودرو تغییر می کند و بدنه ی آن که دچار آسیب شده است دیگر آن استحکام اولیه را ندارد و نمی توان  آن را خودرویی مطمئن برای خانواده در نظر گرفت.

تنها در صورتی ما می توانیم از این عیوب ها چشم پوشی کنیم که قسمت های آسیب دیده خودرو به طور کامل تعویض شده باشند

  •        بدنه خودرو شامل سه بخش می باشد:

  1.   بررسی شاسی و بدنه خودرو
  2.   رنگ شدگی بدنه خودرو
  3.   بررسی قطعات تعویضی بدنه خودرو

 

 کارشناسی شاسی و ستون های خودرو:

در تمامی خودروها قسمت مهم برای  کارشناسی  بخش بدنه خودرو شاسی آن می باشد. که اگر آسیبی دیده باشد چش مدر حالت عادی آن اسیب را تشخیص نمی دهد.و خودرویی که شاسی آن آسیب دیده باشد گزینه مناسبی برای خرید نمی باشد.کارشناسی شاسی به دلیل حساسیت زیادی که دارد کار هر شخصی نیست و حتما باید توسط کارشناس بررسی شود .چرا تاکید بر سلامت شاسی داریم؟ شاسی خودرو کجا قرار دارد؟

شاسی همان اسکلت بندی خودرو است که هنگام تصادف از رسیدن آسیب جدی به ماشین جلوگیری میکند.به همین دلیل باید خودرویی انتخاب کنیم که از شاسی سالمی برخوردار باشد .از دیگر مواردی که نظر کارشناسان را برای بررسی به خود جلب میکند ستون های خودرو است.در واقع قسمت ضعیف بدنه(سقف )به بدنه اصلی خودرو با ستون متصل می شود. دلیل اهمیت آن هم این است که سر سرنشینان درراستای ستون قرار دارد و کارشناسان به سلامت ستون ها اهمیت زیادی می دهند به همین دلیل شرکت های خودروسازی برای بالا بردن ضریب امنیت سرنشینان ایربگ های پرده ای در خودرو ها بکار برده اند.

ستون ماشین کجاست؟

ستون ماشین یکی از قسمت های مهمی است که در کارشناسی به آن توجه زیادی می شود. ستون ها از قسمت سقف تا کنار شیشه ها کشیده شده است اما باید بدانیم ستون ها در ماشین های مختلف فرق دارند و باید با توجه به نوع و کارکرد ماشین کارشناسی شوند.

شما زمانیکه برای کارشناسی خودرو اقدام می کنید باید اطلاعات وسیله نقلیه را به صورت دقیق پر کنید و در زمان تحویل فرم کارشناسی خودرو نیز حتما صحت موارد ذکر شده +اطلاعات کامل خودرو و نحوه ی کارشناسی خودرو را بررسی کنید . پیدا کاردن یک کارشناس خودرو کار زیاد سختی نیست .

زیرا میتوانید با سرچ کردن در گوگل شماره کارشناس خودرو مورد نظر و نزدیک به محل سکونت خود را پیدا کنید

و یا از طریق سامانه های آنلاین نوبت کارشناسی خودرو بگیرید.

کارشناسی رنگ شدگی بدنه :

یکی از مهم ترن قسمت هایی که تخصص کارشناس خودرو و مهارت آن را در این زمینه نشان می دهد کارشناس رنگ خودرو است.چون که این روزها با تعداد زیادی صافکار و نقاش ماهر روبه رو هستیم که ماشین را مثل روز اولش تعمیر می کنند بخاطر همین یک فرد عادی نمی تواند این تغییرات را متوجه شود.

بنابراین کارشناسان خودرو در کنار صافکار ها و نقاش های خودرو هر روز خودشان را آپدیت کرده و اطلاعات شانرا در این خصوص بالا می برند.

بررسی قطعات تعویضی بدنه خودرو:

هنگامی که تصادفی رخ می دهد ممکن است خسارت و ضربه وارد شده به خودرو تا حدی باشد که باید آن قسمت ها را به طور کلی تعویض کنید.و این امر می تواند باعث کاهش قیمت خودرو شود. در ایران تعویض قطعات بدنه خودرو مرسم نیست اما در کشور های خارجی امری بسیار مهم است زیرا آنها معتقد هستند سلامت و استحکام قطعات تازه تعویض، بسیار بهتر از قطعات تعمیری می باشد.

تعویض شده است به یک متخصص ماهر در این زمینه نیاز است.در برخی موارد دیده شده است که قطعه نصب شده تشخیص قطعات تعویضی نیز کار راحتی نیست به همین دلیل برای کارشناسی خودرو و تشخیص قطعه ای که از روی یک خودرو باز شده و روی خودروی مورد بررسی بسته شده است .و به دلیل اینکه قطه نصب شده شباهت زیادی به قطعه قبلی خودرو دارد تشخیص آن به شدت سخت می شود.دراینجا تنها یک کارشناس خرید خودرو است که می تواند با تخصص خود این موضوع را تشخیص دهد.

کارشناسی فنی ،موتور و گیربکس :

یکی از کارهای سخت یک کارشناس، بررسی دقیق بخش فنی خودرو می باشد.برای بررسی فنی خودرو باید از دانش فنی در حوزه مکانیکی خودرو مهارت داشته باشد.در این قسمت از کارشناسی هرگونه صدا یا لغزش را کارشناس میتواند به راحتی تشخیص و به خریدار اعلام کند.

یک باور غلط هم وجود دارد که  در خودرو های پیشرفته ، توسط دستگاه دیاگ می توان تا حدودی به مشکلات فنی خودرو پی ببریم ولی متاسفانه تست دیاگ تمامی عیوب خودرو را مشخص نمی کند.کارشناسی فنی و موتور از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از :

  1.   کارشناسی موتور
  2.   بررسی گیربکس
  3.   کارشناسی جلوبندی
  4.   تست دیاگ

کارشناسی موتور:

موتور اصلی ترین قسمت یک خودرو می باشد.به همین خاطر باید با حساسیت زیادی آن را بررسی کنیم . حتی یک موتور آرام و بی صدا نیز باید بررسی فنی شود . چکه مشکل روغن سوزی و دفرمه شدن رینگ نیاز به تعمیراساسی و موتور داشته و هزینه های بالایی به دنبال دارد.البته می توانید با بکار بردن ترفندهای زیادی برای مدت کوتاهی این مشکلات را برطرف کنید اما اگر همچین خودرویی را بدون کارشناسی خریداری کنید در آینده با هزینه های هنگفتی روبه رو خواهید شد.

سوالی که شاید برای خیلی ها پیش بیاید که ماشین موتور تعویض بخریم یا نه؟

موتور  خودرو یکی از مهم ترین قسمتی است که کارشناسان روی بررسی آن حساسیت زیادی دارند..اما آیا ماشین موتور تعویض بخریم یا نه؟ تعویض موتور خودرو اصلا توصیه نمی شود مگر در زمانیکه مشکل پیش آمده بسیارحاد باشد.

از آنجایی که موتورهای خودروهای ایرانی از لحاظ کارکرد و کیفیت باهم فرق چندانی ندارند اگر امکان تعمیر وجود داشته باشد بهتر است آن را تعمیر کنیم.

کارشناسی گیربکس:

موتور خودرو، قدرت را ازکلاج و گیربکس به چرخ ها منتقل می کند.به همین دلایل اگر این بخش کارکرد مناسب ینداشته باشد مصرف سوخت و هزینه های خودرو سرسام آور خواهند شد.خودرو های دنده اتومات نیز سیستم گیربکس و توربو پیچیده ای دارند.به دلیل وجود حسگر های هیدرولیکی و مکانیکی گران قیمت باعث شده است که از کارشناسی دقیق تری استفاده شود بنابراین کارشناس باید تمام حالات گیربکس اعم از اتومات و دستی بودن را بررسی کند و از سلامت آن مطمئن شود.

تست دیاگ:

بسیاری از خودرو های امروزی دارای کامپیوتر های صنعتی به نامبخش های زیادی از خودرو را کنترل کرد. و همچنین می توان بعنوان جعبه سیاه خودرو از آن استفاده و اطلاعات زیر را در آن ثبت کرد: ECU هستند .با استفاده از این سیستم می توان

                        ·            میزان مسافت پیموده شده

                        ·            باز شدن کیسه های هوا

                        ·            تعمیرات اساسی موتور

                        ·            میزان مصرف سوخت

اطلاعات ذکر شده توسط دستگاهی به نام دیاگ خوانده و ویرایش میکند.بنابراین اگر کارشناس خودرو،دستگاه دیاگ رابه خودرو متصل کند و پارامتر های مهم را بررسی کند.

البته باید بگوییم این دستگاه بیشتر در تشخیص سلامت کیسه های هوا و سیستم ایمنی خودرو کاربرد دارد تا تشخیص عیب های موتوری. سیستم خودروهای جدید دارای  یک رابط میانی به نام آپدیت های ضروری در این سیستم ثبت و قابل بررسی می باشند. EDR که تمام رخ داد های خودرو و

تست رانندگی:

یکی از راه های تشخیص میزان سلامت خودرو تست رانندگی است.در این قسمت کارشناسان تمام مواردی که درتست دیاگ مشخص بودند را بررسی میکنند. در تست رانندگی موارد زیر بررسی می شوند:

       ·            شتاب 0 تا 100 خودرو

       ·            سیستم تعلیق

       ·            سیستم هیدرولیک فرمان

       ·            عملکرد ترمز ها

       ·            سیستم گیربکس در حالت دستی و اتومات

       ·            میزان بودن فرمان

درخواست سریع کارشناس خودرو