برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو پورشه ماکان با تمام جزئیات

خودرو پورشه ماکان کراس¬اور ۵ نفره¬ ساخت شرکت¬ آلمانی پورشه است که در سال ۲۰۱۵ وارد بازار کشور شد. ماکان دومین اس یو وی شرکت پورشه می‌باشد که کمی از اولین اس یو وی این شرکت یعنی پورشه کاین کوچک¬تر است.
0 تومان
i h

 

خودرو پورشه ماکان کراس­اور ۵ نفره­ ساخت شرکت­ آلمانی پورشه است که در سال ۲۰۱۵ وارد بازار کشور شد. ماکان دومین اس یو وی شرکت پورشه می‌باشد که کمی از اولین اس یو وی این شرکت یعنی پورشه کاین کوچک­تر است. این شاسی بلند  جمع و جور لوکس با وجود قیمت بالایی که دارد، به واسطه شرایط خیلی خوب و خاصش علاوه بر بازار جهانی در بازار کشور نیز فروش موفقیت آمیزی را تجربه نمود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو پورشه ماکان در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو پورشه ماکان

شرکت  پورشه در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه در شهر اشتوتگارد آلمان تاسیس شد. شرکت پورشه در ابتدا در زمینه مهندسی و مشاوره مهندسی ساخت وسایل نقلیه فعالیت می­کرد و شرکت­هایی از جمله آئودی، دکاو، مرسدس بنز، اوپل، واندرز، دایملر-بنز و اوتو یونیون مشتریان اصلی این شرکت بودند. در سال ۱۹۴۸ با تولید خودروهای ۳۵۶ و ۰۰۱-۳۵۶ برند پورشه به طور رسمی متولد شد که این برند در سال ۱۹۵۰ با پیروزی خودرو SL۳۵۶ در رقابت ۲۴ ساعته لو مانس مورد توجه جهانی واقع شد.

موسس شرکت پورشه درساخت اولین فولکس واگن مشارکت نمود و طراحی فولکس واگن بیتل تاثیر پررنگی بر روی خودروهای برند پورشه گذاشت. در ابتدا شرکت پورشه توان تولید قطعات خودروهای برند خود را نداشت و در ساخت اولین خودروی این برند با نام پورشه ۶۴ از قطعات فولکس واگن بیتل استفاده نمود. این شرکت از سال ۲۰۱۲ تا اکنون زیرمجموعه و تحت مدیریت گروه فولکس واگن است و مرکز مدیریت آن نیز در شهر اشتوتگارد واقع است. در حال حاضر شرکت پورشه در حوزه ساخت خودروهای اسپرت، شاسی بلند و سدان­های لوکس و پیشرفته متمرکز است.

پورشه ماکان

پورشه ماکان دومین خودروی کراس اوور برند پورشه است که در سال ۲۰۱۴ تولید و در سال ۲۰۱۵ نیز به کشور ما راه یافت. این کراس اور کامپکت لوکس در کلاس خود فروش جهانی بسیار موفقیت آمیزی را تجربه نمود و به یکی از پر فروش­ترین محصولات برند پورشه تبدیل شد.

با توجه به کارشناسی خودرو پورشه ماکان از نظر طراحی خارجی، قطعا یکی از دلایل موفقیت جهانی این خودرو را طراحی خارجی بی نظیر آن می­توان دانست. این اس یو وی خوش ساخت پورشه که بر روی پلت فرم مشترک با آئودی ۵Q ساخته­شده است در بین رقبای خود شهرت سریع­ترین را نیز دارد. شاسی بلند پورشه ماکان در طراحی کابین عملکرد مطلوبی دارد و امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو دارای تنوع بالایی هستند.

بررسی ویژگی‌های خودرو پورشه ماکان

بررسی ویژگی‌های خودرو پورشه ماکان

 

امکانات و تجهیزات خودرو پورشه ماکان

آپشن­ها و امکانات خودرو پورشه ماکان از تنوع بالایی بهره می­برد که در بازار جهانی با توجه به خواست مشتری قابل سفارش هستند که در نسخه فول آپشن تمامی امکانات در اختیار سرنشینان قرار می­گیرد. به طور کل می­توان به این نتیجه رسید که تمامی امکانات و آپشن­های مورد انتظار در یک خوروی لوکس برای این خودرو نیز فراهم می­باشد. با توجه به سفارشی بودن برخی از آپشن‌ها حین خرید نسخه‌های موجود در بازار دقت بیشتری از جانب شما نیاز است.

علاوه بر امکانات رفاهی، این خودرو مجهز به بازه وسیعی از امکانات ایمنی نیز است که به واسطه آن و عملکردش در آزمایش تصادف موسسه EURO-NCAP توانست نمره ۵ را بدست آورد. از امکانات ایمنی آن می توان به سیستم کنترل سرعت با قابلیت ترمز و حفظ فاصله، سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو، تنظیم خودکار چراغ جلو، فعال شدن خودکار چراغ­ها، کیسه هوای راننده و سرنشین -کناری - پرده­ای­، نمایشگر فشار باد تایرها، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم کمک پارک خودرو، تشخیص نقطه کور، کروزکنترل تطبیق پذیر، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز ضدقفل و دیسکی خنک شونده و سیستم تقسیم نیروی ترمز  اشاره نمود.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی  نسخه موجود در ایران را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو پورشه ماکان مشاهده می‌کنید:

امکانات رفاهی وآپشن ها

پورشه ماکان

نوع جعبه دنده

اتوماتیک دو کلاچه

سیستم آینه ها

آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب - آینه­های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن - دارای چراغ­های روشنایی بر روی آینه­ها - دارای سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی خودکار برقی - (قاب آینه اسپرت دیزاین 2 شاخه: سفارشی)

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب – سنسور باران – سنسور فشار باد تایرها – رادار نقطه کور (سفارشی) – رادار تغییر لاین (سفارشی) – رادار تصادف از جلو (سفارشی)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل ABS -توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD -سیستم کنترل پایداری ESP -سیستم کنترل نیروی کشش TCS - سیستم ترمز گیری اضطراری BAS -  سیستم جلوگیری از لغزش ASR

سیستم شیشه ها

شیشه­های برقی اتوماتیک برای ۴ سرنشین - دارای سیستم پیشگیرنده UntiTrap -  دارای پرده­های برقی جانبی برای سرنشینان عقب – شیشه­های سولار

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی مجهز به (10 اسپیکر 150 واتی: استاندارد) - 11 اسپیکر 665 واتی BOSE: سفارشی) - 16 اسپیکر 1000 واتی Burmester: سفارشی) - تشخیص صدا - هندزفری - چنجر 6 تایی – قابلیت پشتیبانی از Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - MirrorLink - SD card - AUX - Apple CarPlay/Android Auto

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 7 اینچی لمسی - (مانیتور 10 اینچی ردیف عقب با دی‌وی‌دی پلیر: سفارشی) - مموری 32 گیگابایتی ردیف عقب (سفارشی) – دوربین‌های عقب، جانبی و 360

کیسه هوا

دارای 8 کیسه هوایی برای راننده – سرنشین کناری – پرده‌ای – جانبی جلو و عقب

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک جلو مجزا - دارای سیستم خروجی مجزا برای سرنشینان عقب - دارای سیستم کنترل کیفیت هوا

سیستم روشنایی جلو

چراغ جلو بای زنون - (چراغ PDLS PLUS تمام LED: سفارشی) –  چراغ دید در روز – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – نور بالا اتومات (سفارشی PDLS PLUS) – ارتفاع نور اتومات – دارای مه شکن – چراغ شور – چراغ چرخشی سرپیچ‌ها – چراغ دودی (سفارشی) – چراغ بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ­های ال ای دی - دارای مه شکن – چراغ دودی (سفارشی)

سیستم صندلی های جلو

صندلی 14 حالته برقی - (18 حالته برقی اسپرت: سفارشی) - تنظیم برقی گودی کمر – مموری - دارای روکش چرمی آلکانترا -  مجهز به گرمکن و سردکن صندلی – خروجی 12 ولت

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب تا شو و دوتکه – مجهز به گرمکن (سفارشی) – ایزوفیکس صندلی کودک

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

سیستم ضد قفل چهار کاناله ABS– سیستم توزیع نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی – ترمز پارک برقی – ترمز اضطراری (سفارشی)

سیستمهای کمک رانندگی

9 کلید سفارشی: (اسپرت+اسپرت پلاس+تنظیم ارتفاع+تعلیق هوشمند+ESP+آفرود+ماندن در لاین+اگزوز اسپرت+استارت استاپ) – رانندگی 3 حالته (کامفورت - اسپرت - اسپرت پلاس) – انواع دوربین، سنسور و رادار – کروز کنترل هوشمند

سیستم فرمان و هدایت پذیری

قدرت کمکی هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت - دارای تنظیم برقی

نوع غربیلک

فرمان 3  شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در۴ حالت - دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان - دارای روکش چرمی – مجهز به گرمکن فرمان (سفارشی) – مموری فرمان – پدال شیفتر

کروز کنترل

دارد (کروز کنترل هوشمند سفارشی)

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل مرکزی - ریموت کنترل اخطار دهنده - سیستم کلید ضد سرقت - سیستم قفل و باز کردن درب­ها و روشن شدن خودرو بدون کلید

سیستم سقف

سقف جیر(سفارشی) - شیشه­ای پاناروما - دارای روف ریل

 خودرو شاسی ¬بلند پورشه ماکان

خودرو شاسی ­بلند پورشه ماکان

 

مشخصات فنی این خودرو

مدل موجود خودرو پورشه ماکان در بازار کشور ، دارای پیشرانه مدرن بنزینی ۴ سیلندر با حجم ۲ لیتر است که برای تنفس از یک سیستم توربوشارژر بهره می­برد. ضعیف‌تر بودن واضع سیستم فنی ماکان نسبت به پورشه کاین، تصویب قانونی در ایران در اواخر 2013 مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای خارجی لوکس با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی بود. همین قانون بود که باعث قطع واردات پورشه کاین پرقدرت شد.

در هر حال با پیشرانه و سیستم فنی استفاده‌شده برای پورشه ماکان، توان خروجی‌ای معادل ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن بر متر مهیا می‌شود. پیشرانه خودرو Porsche macan به سرعتی معادل با حداکثر ۲۲۹ کیلومتر در ساعت و در مدت ۶.۷ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه می­رسد. نیرو تولیدی در این سیستم از طریق جعبه دنده ۷دنده اتومات دوکلاچهبه هر چهار چرخ منتقل می­شود.

پیشرانه مدرن پورشه ماکان نسبت به کیفیت سوخت بسیار حساس است است بنابراین در کارشناسی خودر پورشه ماکاننگهداری این خودرو مخصوصا در ایران با کیفیت پایین بنزینش، کمی مشکل برآورد می­شود.  طبق بررسی مصرف سوخت در مسیرهای شهری به ازای هر ۱۰۰کیلومتر ۸.۶ لیتر و در مسیرهای جاده­ای به ازای همان مسافت ۶.۶ لیتر است که میزان مصرف ترکیبی را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به ۷.۴ لیتر می­رساند.

تجربه رانندگی

اس یو وی کامپکت پورشه ماکان که نسخه استاندارد آن وارد بازار کشور شده است قابلیت رانندگی در سه حالت کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس را دارد. این خودرو همچنین با داشتن امکاناتی از جمله سیستم ۴ چرخ متحرک باکنترل الکترونیکی و محدود کننده لغزش، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری و هشدار رسیدن به سراشیبی امکان رانندگی در مسیرهای آفرود را نیز در اختیار راننده قرار می­دهد که مزیت خوبی برای آن به شمار می‌رود.

شاسی بلند پورشه ماکان علاوه بر قابلیت شتاب، سرعت، هندلینگ و سواری بی­نطیری که دارد در ترمزگیری نیز عملکرد بسیار قابل توجهی دارد که بیانگر توجه طراحان این خودرو به ایمنی سرنشینان است. ایمنی که در کنار هیجان و چالاکی تجربه خواهد شد. در جدول زیر اطلاعاتی درباره عملکرد و سیستم فنی این خودروی آلمانی  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

پورشه ماکان

کلاس اتومبیل

J Segment

حجم موتور

۱۹۸۴سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

تنفس موتور    

توربوشارژ

محور محرک

دو دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی و محدودکننده لغزش

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

۴

تعداد سوپاپ ها

۱۶

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

‍۲۵۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۳۷۰نیوتون متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

۱۲۷اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

۶۵ لیتر

نوع جعبه دنده

۷دنده اتومات دوکلاچه

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

اتصال چندگانه ( مولتی لینک )

حداکثر سرعت

۲۲۹ کیلومتر در ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰

۶.۷ ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

 کارشناسی خودر پورشه ماکان از نظر فنی

کارشناسی خودر پورشه ماکان از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

از اصلی­ترین نقاط قوت شاسی­بلند پورشه ماکان باید به طراحی ظاهری اسپرت و زیبای آن اشاره نمود که بی­شک از دلایل محبوبیت این خودرو در جهان است. این کراس­اوور جمع و جور با اینکه از زبان خاص طراحی محصولات پورشه بهره می­برد و خیلی­­ از منتقدین این خودرو را کوچک شده‌ی اس یو وی پورشه کاین می­دانند، به واسطه طراحی زیبا هر چقدر هم که شبیه کاین باشد باز هم دوست داشتنی و خاص است. این شاسی بلند پورشه در سه رنگ­بندی زیبا سبز متالیک، نقره­ای متالیک و خاکستری نوک مدادی قابل سفارش است که به تمایز آن می‌افزاید.

نمای جلو

نمای جلوی اس یو وی کاپکت پورشه ماکان دارای طراحی ساده و سنتی پورشه است و این نکته را می­توان با توجه به جایگاه قرار گیری چراغ­ها متوجه شد. شکل چراغ­های جلو از سبک طراحی خاص پورشه بهره برده‌است و در طراحی آن از خطوط دایره­ای  استفاده می‌شود. جلوپنجره­ای مشکی بزرگی که در نمای جلوی این خودرو قرار گرفته است از سپر متمایزنشده و بیشتر حالتی در هم تنیده دارند. استفاده از خطوط حجم­دهنده روی کاپوت طراحی ساده این نمای پورشه ماکان کمی اسپرت­تر نموده است. چراغ‌های مه شکن دایره‌ای در بخش پایین سپر و نوار ال ای دی چراغ‌های دید در روز در اطراف جلوپنجره جای می‌گیرند که به طراحی کمک می‌کنند.

نمای کناری 

در کارشناسی خودرو پورشه ماکان ، به طور کل می­توان طراحی این شاسی بلند برند پورشه را ساده و در عین­حال لوکس و اسپرت ارزیابی نمود. به دلیل استفاده از خطوط حجم­دار بالای در نمای جانبی این اس یو وی لوکس ظاهری اسپرت و عضلانی دارد. همچنین نوارهایی که دور قاب پنجره و بالای رکاب قرار دارند به همراه رینگ­های بزرگ زیبا زیبایی این نما را دوچندان نموده­اند.

به طور استاندارد ماکان رینگ‌های 18 اینچی دارد. در اسپایدر دیزاین‌ها این سایز به 20 اینچ می‌رسد. رینگ‌های 21 اینچ اسپرت کلاسیک 5 شاخه و هم‌چنین رینگ‌های ۲۱ اینچ توربو ۲۰ شاخه هم به شکل سفارشی حین خرید این خودرو قابل عرضه بودند که مشخصا رینگ‌های بزرگ‌تر ظاهری جذاب‌تر ایجاد خواهند کرد.

نمای عقب

نمای عقب کمی متفاوت­تر از نمای جلو طراحی شده‌است و از پیچیدگی­هایی در طراحی بهره برده‌است. این تفاوت در طراحی نمای عقب از برتری‌های خیلی خوب ماکان نسبت به کاین است. چراغ­های دو تکه عقب کمی مشابه به ۹۱۱ هستند اما با این حال خاص به نظر می­رسند. این چراغ­ها حالتی فرورفته و کشیده دارند و تا گلگیر عقب خودرو کشیده­شده­اند و جلوه نمای عقب این شاسی بلند را بسیار اسپرت نموده­اند.

حالت بیرون زده صندوق باعث ایرودینامیک بهتر خودرو و افزایش گنجایش بار می‌شود. از جمله نکات دیگر قابل توجه در این نما اسپویلر روی سقف و چراغ سوم ترمز است. در بخش سپر دو مه شکن باریک و افقی اما دراز در اطراف هستند. از دیفیوزری هم که در این بخش قرار دارد یا 4 لوله اگزوز دایره‌ای و یا دو لوله اگزوز 4 ضلعی با قاب کرومی بیرون زده‌است که چهره‌ای اسپرت را ایجاد می‌کند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی خارجی بدنه را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

پورشه ماکان

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (95B)

وزن خالص

۱۷۷۰کیلوگرم

طول

۴۶۹۷میلی ‌متر

عرض

۱۹۲۳میلی ‌متر

ارتفاع

۱۶۲۴میلی ‌متر

فاصله محورها

۲۸۰۷میلی‌ متر

تعداد سرنشین

۵

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو

۲۳۵.۶۰R۱۸

ابعاد و نوع لاستیک ‌های عقب

۲۵۵.۵۵R۱۸

رینگ‌های سفارشی

(رینگ 20 اینچ اسپایدر دیزاین: سفارشی) - (رینگ 21 اینچ اسپرت کلاسیک 5 شاخه: سفارشی) - (رینگ 21 اینچ توربو 20 شاخه: سفارشی)

 کارشناسی شاسی بلند پورشه ماکان

کارشناسی شاسی بلند پورشه ماکان

 

کارشناسی خودرو پورشه ماکان از نظر طراحی داخلی

داخل کابین پورشه ماکان از المان­های طراحی تمام آلمانی استفاده­شده و از تمام ویژگی­های طراحی کابین لوکس بهره می­برد. با نگاه به به داخل کابین توجه مخاطب به دکمه­های فراوان داخل کابین جلب می­شود همچنین روی داشبرد ساعت آنالوگی نیز قرارگرفته که ظاهر کابین را بسیار خاص نموده­است. زیر ساعت آنالوگ درمرکز داشبرد نمایشگر ۷ اینچی در مرکز داشبرد قرار دارد که زیر آن خروجی­ها و سیستم کنترل تهویه تعبیه شده­اند.

در کارشناسی خودرو پورشه ماکان می­توان به این نتیجه رسید که داخل کابین از فضای کاملا کافی و ارگونومی خوب برای سرنشینان جلو بهره می­برد و جای پایی که در اختیار سرنشینان قرار می­دهد بسیار مناسب­ است اما فضای سرنشنیان عقب مناسب به نظر کافی نمی­رسد. فضای صندوق نیز در حد یک خودروی معمولی است که می­توان با خواباندن صندلی­ها آن را به ۱۵۰۰ لیتر رساند.

 از نکات مثبت داخل کابین متریال بسیار با کیفیت به کاررفته در آن است که باعث القای احساس لوکس بودن کابین به سرنشینان می­شود. چرم با کیفیت استفاده­شده روی صندلی­ها در رنگ­های مشکی، خاکستری، بژ، قرمز و یا سفید عاجی قابل سفارش است. فرمان این خودرو کمی کوچک به نظر می­رسد و روی آن کلیدهای چند رسانه­ای و کنترلی قرار گرفته­اند و طراحی‌اش جذاب است. پنل کیلومتر شمار هم از سه بخش دایره‌ای جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود.

 

 طراحی داخلی خوردو پورشه ماکان

طراحی داخلی خوردو پورشه ماکان

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو پورشه ماکان به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با پورشه ماکان آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا
  • فرمان­پذیری عالی
  • مصرف سوخت مناسب
  • عملکرد فنی رضایت­بخش
  • تنوع آپشن‌های رفاهی و ایمنی

معایب :

  • هزینه نگهداری زیاد
  • حساسیت پیشرانه به بنزین کم کیفیت
  • رکود نسبی بازار خرید و فروش

 

پورشه ماکان بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو پورشه ماکان مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. واردات این خودرو در سال ۲۰۱۸ به اتمام رسید در نتیجه خوردوهای موجود در بازار همگی کارکرده هستند.

برای خرید خودروهای کارکرده حتما لازم است از یک کارشناس مجرب جهت بررسی سلامت تمامی قسمت‌ها و همچنین قیمت گذاری درست کمک بگیرید تا در آینده از خرید خود راضی بمانید.مخصوصا اینکه پورشه ماکان به دلیل بهره‌مندی از سیستم توربوشارژ و بنزین کم کیفیت در ایران ممکن است ایراداتی را داشته‌باشد.

قطعات یدکی در بازار نسبتا کمیاب هستند و به همین دلیل قیمتی بیشتر از ارزش واقعی خود دارد. به دلیل استهلاک ماشین‌ها یا عوامل دیگر در خودروهای کارکرده نیاز به تعویض قطعات بیشتر است و احتمالا خرج جداگانه‌ای برای شما ایجاد شود.

حتی از پورشه‌ای با پیشرانه‌ی 2 لیتری هم نمی‌توانیم خیلی ایراد بگیریم و ارزش خرید آن را پایین بیاوریم، پس از با قیمت پورشه و قطعات یدکی آن مشکلی ندارید، خرید آن را کاملا به شما پیشنهاد می‌کنیم و می‌توانید این همراه خاص و لاکچری را برای خود انتخاب کنید.

 

رقبای پورشه ماکان

طبق کارشناسی خودرو پورشه ماکان خودروهای خوبی من جمله بی ام و X4 ، بی ام و X3 ، مرسدس بنز GLK و... از رقبای این نماینده آلمانی هستند. در این کلاس و قیمت معمولا همه خودروها وضعیت خوبی دارند و انتخاب پس از بودجه مالی به سلیقه و شرایط و خواسته‌های بستگی دارد و لازم است قبل از خرید همه اتومبیل‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

 بهترین کارشناسی خودرو پورشه ماکان

بهترین کارشناسی خودرو پورشه ماکان

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو پورشه ماکان و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. پورشه ماکان یک شاسی بلند کامپکت لوکس یا قابلیت­های قابل توجه است که علاوه استقبال جهانی در ایران نیز محبوبیت بالایی دارد. باید توجه داشت که در بازار کشور هنگام خرید خودروهای لوکس با مشکلاتی مانند خدمات پس از فروش ضعیف و هزینه نگهداری بالا ممکن است مواجه شوید. شما هم اگر با کارکرده بودن آن مشکلی ندارید، پورشه ماکان می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی و لاکچری شما در خرید یک خودرو کراس­اوور شهری باشد.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

خودرو پورشه ماکان کراس­اور ۵ نفره­ ساخت شرکت­ آلمانی پورشه است که در سال ۲۰۱۵ وارد بازار کشور شد. ماکان دومین اس یو وی شرکت پورشه می‌باشد که کمی از اولین اس یو وی این شرکت یعنی پورشه کاین کوچک­تر است. این شاسی بلند  جمع و جور لوکس با وجود قیمت بالایی که دارد، به واسطه شرایط خیلی خوب و خاصش علاوه بر بازار جهانی در بازار کشور نیز فروش موفقیت آمیزی را تجربه نمود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو پورشه ماکان در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو پورشه ماکان

شرکت  پورشه در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه در شهر اشتوتگارد آلمان تاسیس شد. شرکت پورشه در ابتدا در زمینه مهندسی و مشاوره مهندسی ساخت وسایل نقلیه فعالیت می­کرد و شرکت­هایی از جمله آئودی، دکاو، مرسدس بنز، اوپل، واندرز، دایملر-بنز و اوتو یونیون مشتریان اصلی این شرکت بودند. در سال ۱۹۴۸ با تولید خودروهای ۳۵۶ و ۰۰۱-۳۵۶ برند پورشه به طور رسمی متولد شد که این برند در سال ۱۹۵۰ با پیروزی خودرو SL۳۵۶ در رقابت ۲۴ ساعته لو مانس مورد توجه جهانی واقع شد.

موسس شرکت پورشه درساخت اولین فولکس واگن مشارکت نمود و طراحی فولکس واگن بیتل تاثیر پررنگی بر روی خودروهای برند پورشه گذاشت. در ابتدا شرکت پورشه توان تولید قطعات خودروهای برند خود را نداشت و در ساخت اولین خودروی این برند با نام پورشه ۶۴ از قطعات فولکس واگن بیتل استفاده نمود. این شرکت از سال ۲۰۱۲ تا اکنون زیرمجموعه و تحت مدیریت گروه فولکس واگن است و مرکز مدیریت آن نیز در شهر اشتوتگارد واقع است. در حال حاضر شرکت پورشه در حوزه ساخت خودروهای اسپرت، شاسی بلند و سدان­های لوکس و پیشرفته متمرکز است.

پورشه ماکان

پورشه ماکان دومین خودروی کراس اوور برند پورشه است که در سال ۲۰۱۴ تولید و در سال ۲۰۱۵ نیز به کشور ما راه یافت. این کراس اور کامپکت لوکس در کلاس خود فروش جهانی بسیار موفقیت آمیزی را تجربه نمود و به یکی از پر فروش­ترین محصولات برند پورشه تبدیل شد.

با توجه به کارشناسی خودرو پورشه ماکان از نظر طراحی خارجی، قطعا یکی از دلایل موفقیت جهانی این خودرو را طراحی خارجی بی نظیر آن می­توان دانست. این اس یو وی خوش ساخت پورشه که بر روی پلت فرم مشترک با آئودی ۵Q ساخته­شده است در بین رقبای خود شهرت سریع­ترین را نیز دارد. شاسی بلند پورشه ماکان در طراحی کابین عملکرد مطلوبی دارد و امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو دارای تنوع بالایی هستند.

بررسی ویژگی‌های خودرو پورشه ماکان

بررسی ویژگی‌های خودرو پورشه ماکان

 

امکانات و تجهیزات خودرو پورشه ماکان

آپشن­ها و امکانات خودرو پورشه ماکان از تنوع بالایی بهره می­برد که در بازار جهانی با توجه به خواست مشتری قابل سفارش هستند که در نسخه فول آپشن تمامی امکانات در اختیار سرنشینان قرار می­گیرد. به طور کل می­توان به این نتیجه رسید که تمامی امکانات و آپشن­های مورد انتظار در یک خوروی لوکس برای این خودرو نیز فراهم می­باشد. با توجه به سفارشی بودن برخی از آپشن‌ها حین خرید نسخه‌های موجود در بازار دقت بیشتری از جانب شما نیاز است.

علاوه بر امکانات رفاهی، این خودرو مجهز به بازه وسیعی از امکانات ایمنی نیز است که به واسطه آن و عملکردش در آزمایش تصادف موسسه EURO-NCAP توانست نمره ۵ را بدست آورد. از امکانات ایمنی آن می توان به سیستم کنترل سرعت با قابلیت ترمز و حفظ فاصله، سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو، تنظیم خودکار چراغ جلو، فعال شدن خودکار چراغ­ها، کیسه هوای راننده و سرنشین -کناری - پرده­ای­، نمایشگر فشار باد تایرها، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم کمک پارک خودرو، تشخیص نقطه کور، کروزکنترل تطبیق پذیر، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز ضدقفل و دیسکی خنک شونده و سیستم تقسیم نیروی ترمز  اشاره نمود.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی  نسخه موجود در ایران را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو پورشه ماکان مشاهده می‌کنید:

امکانات رفاهی وآپشن ها

پورشه ماکان

نوع جعبه دنده

اتوماتیک دو کلاچه

سیستم آینه ها

آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب - آینه­های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن - دارای چراغ­های روشنایی بر روی آینه­ها - دارای سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی خودکار برقی - (قاب آینه اسپرت دیزاین 2 شاخه: سفارشی)

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب – سنسور باران – سنسور فشار باد تایرها – رادار نقطه کور (سفارشی) – رادار تغییر لاین (سفارشی) – رادار تصادف از جلو (سفارشی)

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل ABS -توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD -سیستم کنترل پایداری ESP -سیستم کنترل نیروی کشش TCS - سیستم ترمز گیری اضطراری BAS -  سیستم جلوگیری از لغزش ASR

سیستم شیشه ها

شیشه­های برقی اتوماتیک برای ۴ سرنشین - دارای سیستم پیشگیرنده UntiTrap -  دارای پرده­های برقی جانبی برای سرنشینان عقب – شیشه­های سولار

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی مجهز به (10 اسپیکر 150 واتی: استاندارد) - 11 اسپیکر 665 واتی BOSE: سفارشی) - 16 اسپیکر 1000 واتی Burmester: سفارشی) - تشخیص صدا - هندزفری - چنجر 6 تایی – قابلیت پشتیبانی از Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - iPod - MirrorLink - SD card - AUX - Apple CarPlay/Android Auto

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 7 اینچی لمسی - (مانیتور 10 اینچی ردیف عقب با دی‌وی‌دی پلیر: سفارشی) - مموری 32 گیگابایتی ردیف عقب (سفارشی) – دوربین‌های عقب، جانبی و 360

کیسه هوا

دارای 8 کیسه هوایی برای راننده – سرنشین کناری – پرده‌ای – جانبی جلو و عقب

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک جلو مجزا - دارای سیستم خروجی مجزا برای سرنشینان عقب - دارای سیستم کنترل کیفیت هوا

سیستم روشنایی جلو

چراغ جلو بای زنون - (چراغ PDLS PLUS تمام LED: سفارشی) –  چراغ دید در روز – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – نور بالا اتومات (سفارشی PDLS PLUS) – ارتفاع نور اتومات – دارای مه شکن – چراغ شور – چراغ چرخشی سرپیچ‌ها – چراغ دودی (سفارشی) – چراغ بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ­های ال ای دی - دارای مه شکن – چراغ دودی (سفارشی)

سیستم صندلی های جلو

صندلی 14 حالته برقی - (18 حالته برقی اسپرت: سفارشی) - تنظیم برقی گودی کمر – مموری - دارای روکش چرمی آلکانترا -  مجهز به گرمکن و سردکن صندلی – خروجی 12 ولت

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های عقب تا شو و دوتکه – مجهز به گرمکن (سفارشی) – ایزوفیکس صندلی کودک

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

سیستم ضد قفل چهار کاناله ABS– سیستم توزیع نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی – ترمز پارک برقی – ترمز اضطراری (سفارشی)

سیستمهای کمک رانندگی

9 کلید سفارشی: (اسپرت+اسپرت پلاس+تنظیم ارتفاع+تعلیق هوشمند+ESP+آفرود+ماندن در لاین+اگزوز اسپرت+استارت استاپ) – رانندگی 3 حالته (کامفورت - اسپرت - اسپرت پلاس) – انواع دوربین، سنسور و رادار – کروز کنترل هوشمند

سیستم فرمان و هدایت پذیری

قدرت کمکی هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت - دارای تنظیم برقی

نوع غربیلک

فرمان 3  شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در۴ حالت - دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان - دارای روکش چرمی – مجهز به گرمکن فرمان (سفارشی) – مموری فرمان – پدال شیفتر

کروز کنترل

دارد (کروز کنترل هوشمند سفارشی)

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل مرکزی - ریموت کنترل اخطار دهنده - سیستم کلید ضد سرقت - سیستم قفل و باز کردن درب­ها و روشن شدن خودرو بدون کلید

سیستم سقف

سقف جیر(سفارشی) - شیشه­ای پاناروما - دارای روف ریل

 خودرو شاسی ¬بلند پورشه ماکان

خودرو شاسی ­بلند پورشه ماکان

 

مشخصات فنی این خودرو

مدل موجود خودرو پورشه ماکان در بازار کشور ، دارای پیشرانه مدرن بنزینی ۴ سیلندر با حجم ۲ لیتر است که برای تنفس از یک سیستم توربوشارژر بهره می­برد. ضعیف‌تر بودن واضع سیستم فنی ماکان نسبت به پورشه کاین، تصویب قانونی در ایران در اواخر 2013 مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای خارجی لوکس با موتورهای حجیم‌تر از 2500 سی سی بود. همین قانون بود که باعث قطع واردات پورشه کاین پرقدرت شد.

در هر حال با پیشرانه و سیستم فنی استفاده‌شده برای پورشه ماکان، توان خروجی‌ای معادل ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن بر متر مهیا می‌شود. پیشرانه خودرو Porsche macan به سرعتی معادل با حداکثر ۲۲۹ کیلومتر در ساعت و در مدت ۶.۷ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه می­رسد. نیرو تولیدی در این سیستم از طریق جعبه دنده ۷دنده اتومات دوکلاچهبه هر چهار چرخ منتقل می­شود.

پیشرانه مدرن پورشه ماکان نسبت به کیفیت سوخت بسیار حساس است است بنابراین در کارشناسی خودر پورشه ماکاننگهداری این خودرو مخصوصا در ایران با کیفیت پایین بنزینش، کمی مشکل برآورد می­شود.  طبق بررسی مصرف سوخت در مسیرهای شهری به ازای هر ۱۰۰کیلومتر ۸.۶ لیتر و در مسیرهای جاده­ای به ازای همان مسافت ۶.۶ لیتر است که میزان مصرف ترکیبی را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به ۷.۴ لیتر می­رساند.

تجربه رانندگی

اس یو وی کامپکت پورشه ماکان که نسخه استاندارد آن وارد بازار کشور شده است قابلیت رانندگی در سه حالت کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس را دارد. این خودرو همچنین با داشتن امکاناتی از جمله سیستم ۴ چرخ متحرک باکنترل الکترونیکی و محدود کننده لغزش، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری و هشدار رسیدن به سراشیبی امکان رانندگی در مسیرهای آفرود را نیز در اختیار راننده قرار می­دهد که مزیت خوبی برای آن به شمار می‌رود.

شاسی بلند پورشه ماکان علاوه بر قابلیت شتاب، سرعت، هندلینگ و سواری بی­نطیری که دارد در ترمزگیری نیز عملکرد بسیار قابل توجهی دارد که بیانگر توجه طراحان این خودرو به ایمنی سرنشینان است. ایمنی که در کنار هیجان و چالاکی تجربه خواهد شد. در جدول زیر اطلاعاتی درباره عملکرد و سیستم فنی این خودروی آلمانی  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

پورشه ماکان

کلاس اتومبیل

J Segment

حجم موتور

۱۹۸۴سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

تنفس موتور    

توربوشارژ

محور محرک

دو دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی و محدودکننده لغزش

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

۴

تعداد سوپاپ ها

۱۶

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

‍۲۵۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۳۷۰نیوتون متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

۱۲۷اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

۶۵ لیتر

نوع جعبه دنده

۷دنده اتومات دوکلاچه

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

اتصال چندگانه ( مولتی لینک )

حداکثر سرعت

۲۲۹ کیلومتر در ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰

۶.۷ ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

 کارشناسی خودر پورشه ماکان از نظر فنی

کارشناسی خودر پورشه ماکان از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

از اصلی­ترین نقاط قوت شاسی­بلند پورشه ماکان باید به طراحی ظاهری اسپرت و زیبای آن اشاره نمود که بی­شک از دلایل محبوبیت این خودرو در جهان است. این کراس­اوور جمع و جور با اینکه از زبان خاص طراحی محصولات پورشه بهره می­برد و خیلی­­ از منتقدین این خودرو را کوچک شده‌ی اس یو وی پورشه کاین می­دانند، به واسطه طراحی زیبا هر چقدر هم که شبیه کاین باشد باز هم دوست داشتنی و خاص است. این شاسی بلند پورشه در سه رنگ­بندی زیبا سبز متالیک، نقره­ای متالیک و خاکستری نوک مدادی قابل سفارش است که به تمایز آن می‌افزاید.

نمای جلو

نمای جلوی اس یو وی کاپکت پورشه ماکان دارای طراحی ساده و سنتی پورشه است و این نکته را می­توان با توجه به جایگاه قرار گیری چراغ­ها متوجه شد. شکل چراغ­های جلو از سبک طراحی خاص پورشه بهره برده‌است و در طراحی آن از خطوط دایره­ای  استفاده می‌شود. جلوپنجره­ای مشکی بزرگی که در نمای جلوی این خودرو قرار گرفته است از سپر متمایزنشده و بیشتر حالتی در هم تنیده دارند. استفاده از خطوط حجم­دهنده روی کاپوت طراحی ساده این نمای پورشه ماکان کمی اسپرت­تر نموده است. چراغ‌های مه شکن دایره‌ای در بخش پایین سپر و نوار ال ای دی چراغ‌های دید در روز در اطراف جلوپنجره جای می‌گیرند که به طراحی کمک می‌کنند.

نمای کناری 

در کارشناسی خودرو پورشه ماکان ، به طور کل می­توان طراحی این شاسی بلند برند پورشه را ساده و در عین­حال لوکس و اسپرت ارزیابی نمود. به دلیل استفاده از خطوط حجم­دار بالای در نمای جانبی این اس یو وی لوکس ظاهری اسپرت و عضلانی دارد. همچنین نوارهایی که دور قاب پنجره و بالای رکاب قرار دارند به همراه رینگ­های بزرگ زیبا زیبایی این نما را دوچندان نموده­اند.

به طور استاندارد ماکان رینگ‌های 18 اینچی دارد. در اسپایدر دیزاین‌ها این سایز به 20 اینچ می‌رسد. رینگ‌های 21 اینچ اسپرت کلاسیک 5 شاخه و هم‌چنین رینگ‌های ۲۱ اینچ توربو ۲۰ شاخه هم به شکل سفارشی حین خرید این خودرو قابل عرضه بودند که مشخصا رینگ‌های بزرگ‌تر ظاهری جذاب‌تر ایجاد خواهند کرد.

نمای عقب

نمای عقب کمی متفاوت­تر از نمای جلو طراحی شده‌است و از پیچیدگی­هایی در طراحی بهره برده‌است. این تفاوت در طراحی نمای عقب از برتری‌های خیلی خوب ماکان نسبت به کاین است. چراغ­های دو تکه عقب کمی مشابه به ۹۱۱ هستند اما با این حال خاص به نظر می­رسند. این چراغ­ها حالتی فرورفته و کشیده دارند و تا گلگیر عقب خودرو کشیده­شده­اند و جلوه نمای عقب این شاسی بلند را بسیار اسپرت نموده­اند.

حالت بیرون زده صندوق باعث ایرودینامیک بهتر خودرو و افزایش گنجایش بار می‌شود. از جمله نکات دیگر قابل توجه در این نما اسپویلر روی سقف و چراغ سوم ترمز است. در بخش سپر دو مه شکن باریک و افقی اما دراز در اطراف هستند. از دیفیوزری هم که در این بخش قرار دارد یا 4 لوله اگزوز دایره‌ای و یا دو لوله اگزوز 4 ضلعی با قاب کرومی بیرون زده‌است که چهره‌ای اسپرت را ایجاد می‌کند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی خارجی بدنه را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

پورشه ماکان

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (95B)

وزن خالص

۱۷۷۰کیلوگرم

طول

۴۶۹۷میلی ‌متر

عرض

۱۹۲۳میلی ‌متر

ارتفاع

۱۶۲۴میلی ‌متر

فاصله محورها

۲۸۰۷میلی‌ متر

تعداد سرنشین

۵

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو

۲۳۵.۶۰R۱۸

ابعاد و نوع لاستیک ‌های عقب

۲۵۵.۵۵R۱۸

رینگ‌های سفارشی

(رینگ 20 اینچ اسپایدر دیزاین: سفارشی) - (رینگ 21 اینچ اسپرت کلاسیک 5 شاخه: سفارشی) - (رینگ 21 اینچ توربو 20 شاخه: سفارشی)

 کارشناسی شاسی بلند پورشه ماکان

کارشناسی شاسی بلند پورشه ماکان

 

کارشناسی خودرو پورشه ماکان از نظر طراحی داخلی

داخل کابین پورشه ماکان از المان­های طراحی تمام آلمانی استفاده­شده و از تمام ویژگی­های طراحی کابین لوکس بهره می­برد. با نگاه به به داخل کابین توجه مخاطب به دکمه­های فراوان داخل کابین جلب می­شود همچنین روی داشبرد ساعت آنالوگی نیز قرارگرفته که ظاهر کابین را بسیار خاص نموده­است. زیر ساعت آنالوگ درمرکز داشبرد نمایشگر ۷ اینچی در مرکز داشبرد قرار دارد که زیر آن خروجی­ها و سیستم کنترل تهویه تعبیه شده­اند.

در کارشناسی خودرو پورشه ماکان می­توان به این نتیجه رسید که داخل کابین از فضای کاملا کافی و ارگونومی خوب برای سرنشینان جلو بهره می­برد و جای پایی که در اختیار سرنشینان قرار می­دهد بسیار مناسب­ است اما فضای سرنشنیان عقب مناسب به نظر کافی نمی­رسد. فضای صندوق نیز در حد یک خودروی معمولی است که می­توان با خواباندن صندلی­ها آن را به ۱۵۰۰ لیتر رساند.

 از نکات مثبت داخل کابین متریال بسیار با کیفیت به کاررفته در آن است که باعث القای احساس لوکس بودن کابین به سرنشینان می­شود. چرم با کیفیت استفاده­شده روی صندلی­ها در رنگ­های مشکی، خاکستری، بژ، قرمز و یا سفید عاجی قابل سفارش است. فرمان این خودرو کمی کوچک به نظر می­رسد و روی آن کلیدهای چند رسانه­ای و کنترلی قرار گرفته­اند و طراحی‌اش جذاب است. پنل کیلومتر شمار هم از سه بخش دایره‌ای جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود.

 

 طراحی داخلی خوردو پورشه ماکان

طراحی داخلی خوردو پورشه ماکان

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو پورشه ماکان به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با پورشه ماکان آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا
  • فرمان­پذیری عالی
  • مصرف سوخت مناسب
  • عملکرد فنی رضایت­بخش
  • تنوع آپشن‌های رفاهی و ایمنی

معایب :

  • هزینه نگهداری زیاد
  • حساسیت پیشرانه به بنزین کم کیفیت
  • رکود نسبی بازار خرید و فروش

 

پورشه ماکان بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو پورشه ماکان مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. واردات این خودرو در سال ۲۰۱۸ به اتمام رسید در نتیجه خوردوهای موجود در بازار همگی کارکرده هستند.

برای خرید خودروهای کارکرده حتما لازم است از یک کارشناس مجرب جهت بررسی سلامت تمامی قسمت‌ها و همچنین قیمت گذاری درست کمک بگیرید تا در آینده از خرید خود راضی بمانید.مخصوصا اینکه پورشه ماکان به دلیل بهره‌مندی از سیستم توربوشارژ و بنزین کم کیفیت در ایران ممکن است ایراداتی را داشته‌باشد.

قطعات یدکی در بازار نسبتا کمیاب هستند و به همین دلیل قیمتی بیشتر از ارزش واقعی خود دارد. به دلیل استهلاک ماشین‌ها یا عوامل دیگر در خودروهای کارکرده نیاز به تعویض قطعات بیشتر است و احتمالا خرج جداگانه‌ای برای شما ایجاد شود.

حتی از پورشه‌ای با پیشرانه‌ی 2 لیتری هم نمی‌توانیم خیلی ایراد بگیریم و ارزش خرید آن را پایین بیاوریم، پس از با قیمت پورشه و قطعات یدکی آن مشکلی ندارید، خرید آن را کاملا به شما پیشنهاد می‌کنیم و می‌توانید این همراه خاص و لاکچری را برای خود انتخاب کنید.

 

رقبای پورشه ماکان

طبق کارشناسی خودرو پورشه ماکان خودروهای خوبی من جمله بی ام و X4 ، بی ام و X3 ، مرسدس بنز GLK و... از رقبای این نماینده آلمانی هستند. در این کلاس و قیمت معمولا همه خودروها وضعیت خوبی دارند و انتخاب پس از بودجه مالی به سلیقه و شرایط و خواسته‌های بستگی دارد و لازم است قبل از خرید همه اتومبیل‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

 بهترین کارشناسی خودرو پورشه ماکان

بهترین کارشناسی خودرو پورشه ماکان

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو پورشه ماکان و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. پورشه ماکان یک شاسی بلند کامپکت لوکس یا قابلیت­های قابل توجه است که علاوه استقبال جهانی در ایران نیز محبوبیت بالایی دارد. باید توجه داشت که در بازار کشور هنگام خرید خودروهای لوکس با مشکلاتی مانند خدمات پس از فروش ضعیف و هزینه نگهداری بالا ممکن است مواجه شوید. شما هم اگر با کارکرده بودن آن مشکلی ندارید، پورشه ماکان می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی و لاکچری شما در خرید یک خودرو کراس­اوور شهری باشد.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)