برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ با تمام جزئیات

خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ رودستر ۲ نفره ساخت شرکت آلمانی پورشه است که در سال ۲۰۱۶ طراحی و تولید شد. پورشه باکستر ۲۰۱۷ نسل چهارم از خودروهای سری باکستر شرکت پورشه هست که شامل خودرو پورشه کیمن نیز می‌باشد.
0 تومان
i h

 

خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ رودستر ۲ نفره­ ساخت شرکت­ آلمانی پورشه است که در سال ۲۰۱۶ طراحی و تولید شد. پورشه باکستر ۲۰۱۷ نسل چهارم از خودروهای سری باکستر شرکت پورشه هست که شامل خودرو پورشه کیمن نیز می‌باشد.  این نسل در دو تیپ معمولی و S در ایران به فروش می‌رسد که عمدتا در سیستم فنی با هم متفاوت هستند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

شرکت  پورشه در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه در شهر اشتوتگارد آلمان تاسیس شد. شرکت پورشه در ابتدا در زمینه مهندسی و مشاوره مهندسی ساخت وسایل نقلیه فعالیت می­کرد و شرکت­هایی از جمله آئودی، دکاو، مرسدس بنز، اوپل، واندرز، دایملر-بنز و اوتو یونیون مشتریان اصلی این شرکت بودند. در سال ۱۹۴۸ با تولید خودروهای ۳۵۶ و ۰۰۱-۳۵۶ برند پورشه به طور رسمی متولد شد که این برند در سال ۱۹۵۰ با پیروزی خودرو SL۳۵۶ در رقابت ۲۴ ساعته لو مانس مورد توجه جهانی واقع شد.

موسس شرکت پورشه درساخت اولین فولکس واگن مشارکت نمود و طراحی فولکس واگن بیتل تاثیر پررنگی بر روی خودروهای برند پورشه گذاشت. در ابتدا شرکت پورشه توان تولید قطعات خودروهای برند خود را نداشت و در ساخت اولین خودروی این برند با نام پورشه ۶۴ از قطعات فولکس واگن بیتل استفاده نمود. این شرکت از سال ۲۰۱۲ تا اکنون زیرمجموعه و تحت مدیریت گروه فولکس واگن است و مرکز مدیریت آن نیز در شهر اشتوتگارد واقع است. در حال حاضر شرکت پورشه در حوزه ساخت خودروهای اسپرت، شاسی بلند و سدان­های لوکس و پیشرفته متمرکز است.

پورشه باکستر ۲۰۱۷

پورشه باکستر خودروی کانورتیبل ارزان قیمت (نسبتا!) برند پورشه است که در سال ۲۰۱۶ نسل چهارم آن با کد ۷۱۸ که شامل نمونه کوپه این سری به نام پورشه کیمن نیز بود رونمایی و در بازار شد. در اصل هدف شرکت پورشه از طراحی سری باکستر ساخت نمونه­ ضعیف­تر و کوچکتر سری ۹۱۱ کررا بود که با همین عنوان نیز به بازار معرفی شد. این سری خودروها با ترکیب دو کلمه باکسر که نوع موتور این سری خودروها و رودستر که سبک طراحی بدنه این سری خودروها است، نام گذاری شدند.

این کانورتیبل لوکس پورشه در دو نمونه معمولی و اس (مخفف اسپشیال) تولید می­شوند که تعداد محدودی از این دو نوع خودرو در سال ۲۰۱۷ وارد بازار کشور شدند و محبوبیت و فروش خوبی را نیز در این بازار تجربه نمودند. عمده تفاوت بین نمونه اس و پایه باکستر ۷۱۸ در مشخصات فنی خودرو و پیشرانه است و باکستر ۷۱۸ اس را می­توان نمونه قدرتمندتر و گران­تر باکستر ۷۱۸ دانست.

با توجه به کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ از نظر طراحی خارجی، با توجه به اینکه باکستر با الهام و استفاده از قطعات مشترکی از کررا ۹۱۱  طراحی‌شده شباهت بسیاری به این خودرو دارد اما این خودرو با نسل­های قبلی کمی متفاوت است. پورشه کیمن نیز در پلتفرم مشترک با باکستر تولید می­شود و تفاوت کیمن از نظر ظاهری با باکستر بیشتر در سقف آن مشهود است در حالی که باکستر کانورتیبل است و کیمن کوپه می‌باشد. همچنین در صورتی که در نسل­های قبلی کیمن دارای برتری اندکی نسبت به باکستر بود اما این تفاوت در ۷۱۸ها از بین رفته و این دو خودرو از نظر فنی مشابه هم هستند.

کارشناسی کلی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

بررسی ویژگی‌های خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

 

امکانات و تجهیزات خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

آپشن­ها و امکانات خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ از تنوع بالایی بهره می­برد که در بازار جهانی با توجه به خواست مشتری قابل سفارش هستند که در نسخه فول آپشن تمامی امکانات در اختیار سرنشینان قرار می­گیرد. به طور کل می توان به این نتیجه رسید که تمامی امکانات و آپشن­های مورد انتظار در یک خودروی اسپرت لوکس برای این خودرو نیز فراهم می­باشد.

انواع معمولی و سری اس هر دو لیست امکاناتی مشابهی دارند و عمده تفاوت‌ها در سیستم فنی است. علاوه بر امکانات رفاهی، این خودرو مجهز به بازه وسیعی از امکانات ایمنی نیز است که به واسطه آن و عملکردش در آزمایش تصادف موسسه EURO-NCAP توانست نمره ۵ را بدست آورد.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی  نسخه موجود در ایران را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

پورشه باکستر ۲۰۱۷

پورشه باکستر ۲۰۱۷ S

نوع جعبه دنده

۷دنده اتوماتیک دوکلاچه

سیستم آینه ها

تنظیم برقی آیینه‌های جانبی - آیینه تاشوی برقی - دارای گرمکن - آیینه­های الکتروکرومیک

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب – سنسور باران – سنسور فشار باد تایر – رادار تغییر لاین – رادار تصادف از جلو

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل ABS- سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز EBD - سیستم کنترل پایداری ESP-  سیستم ضد لغزش ASR- سیستم ترمزگیری در حالت اضطراریBAS - سیستم کنترل نیروی  رانش TCS

سیستم شیشه ها

شیشه­های برقی جلو و عقب - دارای پاور ویندوز - دارای سیستم آنتی ترپ شیشه‌ها

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر 110 واتی با آمپلی فایر - 10 اسپیکر 505 واتی BOSE (سفارشی) - 12 اسپیکر 821 واتی Burmester (سفارشی) – قابلیت پشتیبانی از Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - iPod - MirrorLink -SD card - AUX - Apple CarPlay/Android Auto

سیستم مولتی مدیا

مجهز به سیستم مولتی مدیا پورشه - با قابلیت پشتیبانی از سیستم ناوبری (غیر فعال در ایران) – مانتیور 7 اینچی لمسی – دوربین عقب - نمایشگر 4.6 اینچی صفحه کیلومتر

کیسه هوا

مجموعا ۶ عدد  کیسه هوایی برای راننده ، سرنشین ، جانبی راننده و سرنشین ، پرده­ای

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ۲ منطقه­ای

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو بای زنون – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها – چراغ شور – چراغ دید در روز – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – نور بالا اتومات

سیستم روشنایی عقب

چراغ­های LED طیفی

سیستم صندلی های جلو

6 حالته دستی با تنظیم برقی پشتی - 14 یا 18 حالته برقی (سفارشی) - صندلی اسپرت (سفارشی) - دارای روکش چرمی آلکانترا -  آرم پورشه حکاکی شده روی صندلی­ها (سفارشی) ، گرمکن و سردکن صندلی (سفارشی) - پس زمینه قرمز رنگ کیلومتر شمار و کمربند قرمز (سفارشی) – خروجی 12 ولت

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

سیستم ترمز ضد قفل ABS- سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی – ترمز پارک برقی - کالیپر قرمز ترمز

سیستمهای کمک رانندگی

کروز کنترل هوشمند دارای لیمیتر - کامپیوتر سفری - رادار تغییر خطوط - سیستم کمکی پارک، دوربین دنده عقب - کیت اگزوز (سفارشی) - قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو (سفارشی)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی برقی – سیستم حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان سه  شاخه - قابلیت تنظیم حالت رانندگی اسپورت - سیستم گرمایش غربیلک فرمان - دارای تریم دو رنگ چرمی (کربن سفارشی) - دارای دکمه های کنترل سیستم مولتی مدیا از روی فرمان – روکش چرمی

کروز کنترل

مجهز به کروز کنترل هوشمند

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل مرکزی - سیستم ضد سرقت ایموبلایزر - سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلی ( Keyless )-  سیستم دزدگیر پورشه

سیستم سقف

تبدیل شونده (کروک)

 کارشناسی کلی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

شرایط و امکانات خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

 

مشخصات فنی این خودرو

مدل موجود خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ پایه در بازار کشور، دارای پیشرانه مدرن بنزینی ۴ سیلندر با حجم ۲ لیتر است که برای تنفس از یک توربوشارژر بهره می­برد. این سیستم قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن بر متر را می تواند مهیا کند. پیشرانه خودرو Porsche Boxster به سرعتی معادل با حداکثر ۲۷۵ کیلومتر در ساعت و در مدت ۴.۹ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه می­رسد. نیروی تولیدی در این سیستم از طریق جعبه دنده ۷دنده اتوماتیک دوکلاچه  PDK به چرخ­های عقب منتقل می­شود.

مدل قدرتمندتر و گران­تر پورشه باکستر ۷۱۸ یعنی Porsche Boxster 718 S مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۲.۵ لیتر به همراه توربوشارژر است. این خودرو می­تواند قدرتی معادل با ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن بر متر را فراهم کند. باکستر ۷۱۸ اس با رسیدن به سرعت ۰ تا ۱۰۰ در ۴.۴ ثانیه و بیشینه سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت از نسخه پایه خود برتری گرفته‌است. تمامی سیستم­های پیشین پورشه که به اختصار با سه حرف به TLAها مشهور هستند در باکستر ۷۱۸ نیز در دسترس هستند که به تندی و امنیت ۷۱۸ می­افزایند.

در کارشناسی خودر پورشه باکستر ۲۰۱۷ از لحاظ میزان مصرف سوخت، طراحی سیستم فنی این خورو به صورت شکل گرفته تا ۱۳ درصد نسبت به نسل­های پیشین در مصرف سوخت صرفه جویی شود. نسخه پایه در مسیرهای شهری به ازای هر ۱۰۰کیلومتر ۹ لیتر و در مسیرهای جاده­ای به ازای همان مسافت ۵.۷ لیتر سوخت مصرف می­کند که میزان مصرف ترکیبی را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به ۶.۹ لیتر می­رساند.

نسخه اس باکستر ۷۱۸ در مسیرهای شهری به ازای هر ۱۰۰کیلومتر ۹.۵ لیتر و در مسیرهای جاده­ای به ازای همان مسافت ۶ لیتر مصرف دارد که میزان مصرف ترکیبی را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به ۷.۳ لیتر می­رساند. پیشرانه مدرن پورشه باکستر ۷۱۸ نسبت به کیفیت سوخت بسیار حساس است است بنابراین نگهداری این خودرو کمی مشکل برآورد می­شود.

تجربه رانندگی پورشه باکستر ۲۰۱۷

هندلینگ این نسل جدید از پورشه باکستر به طور ملموسی از نسل­های قبلی برتری دارد. از خصوصیات مثبت پورشه باکستر ۲۰۱۷ باید به هماهنگی فوق العاده پیشرانه بکاررفته در آن با گیربکس اشاره نمود. این رودستر چابک پورشه به واسطه مجهز شدن به سیستم­های ضدلگ درجا پاسخ­گوی پدال­ها هستند و بخش اعظم گشتاور را به هنگام فشرده شدن گاز مهیا می­کنند.

طبق کارشناسی خودر پورشه باکستر ۲۰۱۷، جعبه دنده پایه ۷۱۸ و ۷۱۸ اس قابلیت رانندگی در سه حالت عادی، اسپرت و اسپرت پلاس را دارد. نسخه سفارشی PDK جعبه دنده حالت چهارم پاسخ اسپرت را نیز دارد که در این حالت تمام بخش­های خودرو به گونه­ای تنیظم می­شوند تا خودرو بهترین شتاب را کسب کند.

سری ۷۱۸ باکستر از نظر فرمان­پذیری نیز پیشرفت قابل توجهی­یافته به طوری که فرمان­پذیری ۷۱۸ و ۷۱۸ اس ۱۰ درصد دقت بالاتری را نسبت به نسل قبلی دارد. همچنین سیستم تعلیق آن نیز ارتقایافته و به نوع سیستم تعلیق مجهزشده که یکی سیستم تعلیق پایه آن است که ۱۰ میلی­متر کاهش ارتفاع را ممکن می­کند و سیستم تعلیق دیگری نمونه پیشرفته PASM است که قابلیت کاهش ۲۰ میلی­متری ارتفاع را دارا است.

در جدول زیر اطلاعاتی درباره عملکرد و سیستم فنی این نسخه‌ را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

پورشه باکستر ۲۰۱۷

پورشه باکستر ۲۰۱۷ S

کلاس اتومبیل

S Segment

S Segment

حجم موتور

۱۹۸۸سی سی

۲۴۹۷ سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

بنزینی دارای توربو

تنفس موتور  

توربوشارژ

توربوشارژ

محور محرک

دیفرانسیل عقب

دیفرانسیل عقب

محل قرار گیری موتور

موتور میانی

موتور میانی

تعداد سیلندرها

۴

۴

تعداد سوپاپ ها

۱۶

۱۶

آرایش قرار گیری سیلندرها

باکسر یا تخت

باکسر یا تخت

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

‍۳۰۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه

‍۳۵۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۳۸۰نیوتون متر در ۱۹۵۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه

۴۲۰نیوتون متر در ۱۹۰۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

۱۵۰.۹ اسب بخار بر لیتر

۱۴۰.۱ اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش مستقیم

انژکتوری پاشش مستقیم

ظرفیت باک

۵۴ لیتر

64 لیتر

نوع جعبه دنده

۷دنده اتوماتیک دوکلاچه

۷دنده اتوماتیک دوکلاچه

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

دیفرانسیل عقب

دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده با هوا

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

دیسکی خنک شونده با هوا

تعلیق جلو

مک فرسون

مک فرسون

تعلیق عقب

اتصال چندگانه ( مولتی لینک )

اتصال چندگانه ( مولتی لینک )

حداکثر سرعت

۲۷۵ کیلومتر در ساعت

۲۸۵ کیلومتر در ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰

۴.۹ ثانیه

۴.۴ ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

یورو ۶

 کارشناسی خودر پورشه باکستر ۲۰۱۷ از نظر فنی

کارشناسی خودر پورشه باکستر ۲۰۱۷ از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

از اصلی­ترین نقاط قوت پورشه باکستر ۲۰۱۷ باید به طراحی ظاهری اسپرت و زیبای آن اشاره نمود که بی شک از دلایل محبوبیت این خودرو است. نسل چهارم سری باکستر تغییرات بیشتری را نسبت به نسل­های گذشته این سری خودرو از نظر ظاهری به خوددیده است. اما با وجود تغییرات این نسل، پورشه بودن این خودرو از دور کاملا مشخص است و می ­توان این نکته را از توانایی­های گروه پورشه دانست که با وجود خاص بودن باکستر ۷۱۸ از اصل خود دورنشده است.

از جمله تغییرات اصلی ظاهری پورشه باکستر ۷۱۸ نسبت به نسل­های قبلی پورشه باکستر می­توان بهطراحی بدنه با خطوط محکم و مستقیم، زوایای گرد اشاره نمود که این خودرو را نسبت به نسل­های قبلی کوتاه، عریض­تر و عضلانی­تر می­نمایند.در کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ از نظر طراحی ، به طور کل می­توان طراحی این خودرو کانورتیبل برند پورشه را اسپرت و جوان­پسند ارزیابی نمود.

تغییرات نسل چهارم پورشه باکستر در نمای عقب این خودروی بیشتر مشهود است به طوری که در این نما شاهد برجسته و عضلانی­تر شدن درب صندوق بار، تغییر خروجی اگزوز و نوار بین دو چراغ عقب، سپر عقب و بزرگتر شدن دریچه ورودی هوای تعبیه‌شده روی سپر هستیم. اکثر این تغییرات منجر به جلوه تهاجمی و در عین­حال ظریف این رودستر شده­اند. سقف این خودرو به صورت کروکی طراحی‌شده که می­توان آن را به سمت شاسی هدایت کرد و حین رانندگی از هوای آزاد لذت برد.

در نمای جلو نیز چراغ­های دایروی تعبیه‌شده روی کاپوت شیبدار نسل­های گذشته جای خود را به چراغ­های تلفیقی از لامپ­های LED و زنون با حالتی تهاجمی­تر داده­اند. نمای جانبی این خودرو نیز از این تغییرات مستثنی‌نشده و دستگیره­های درب­ها و آیینه­های کناری نیز با طراحی جدید روی خودرو قرار گرفته­اند. همچنین ورودی­های هوای بزرگ دو طرف خودرو نمای جلو را بسیار اسپرت و دل­نشین‌نموده است.

خودرو اسپرت باکستر بر روی پلتفرم مشترک پورشه کیمن طراحی‌شده و به همین دلیل شباهت بسیاری به کیمن دارد که این شباهت در طراحی ظاهری کاملا یکسان است. تفاوت اصلی این دو خودرو در سقف است که باکستر با سقف باز خود از کیمن کاملا قابل تمییز است همچنین کمی تفاوت در ورودی هوا، سپرها و درب صندوق نیز قابل مشاهده است.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی خارجی بدنه را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

پورشه باکستر ۲۰۱۷

پورشه باکستر ۲۰۱۷ S

نوع بدنه

رودستر لوکس

رودستر لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل چهارم (982)

نسل چهارم (982)

وزن خالص

۱۳۶۵کیلوگرم

۱۳۸۵ کیلوگرم

طول

۴۳۷۹میلی‌متر

۴۳۷۹میلی‌متر

عرض

۱۸۰۱میلی‌متر

۱۸۰۱میلی‌متر

ارتفاع

۱۲۸۱میلی‌متر

۱۲۸۱میلی‌متر

فاصله محورها

۲۴۷۵میلی‌متر

۲۴۷۵میلی‌متر

تعداد سرنشین

۲

۲

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو

۲۳۵.۴۵ZR۱۸

۲۳۵.۴۰ZR۱۹

ابعاد و نوع لاستیک ‌های عقب

۲۶۵.۴۵ZR۱۸

۲۶۵.۴۰ZR۱۹

 کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

 

کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ از نظر طراحی داخلی

داخل کابین پورشه باکستر ۲۰۱۷ از المان­های طراحی تمام آلمانی استفاده­شده و به اندازه­ای که از یک خودروی اسپرت می­توان توقع داشت لوکس است. تفاوت بارز کابین نسل چهار باکستر با نسل پیشین این خودرو کمتر شدن دکمه­های کابین است. همچنین این خودرو بواسطه تعبیه دکمه­های تنظیم حالت رانندگی بر روی فرمان ارگونومی خود را ارتقاداده است.

با نگاه به به داخل کابین باکستر ۷۱۸ و توجه به پورشه ۹۱۱ نسل هفتم می­توان به شباهت آن­ها پی برد. با ورود به کابین مخاطب متوجه ساعت آنالوگ قرارگرفته روی داشبرد می­شود که ظاهر کابین را بسیار خاص­نموده است. زیر ساعت آنالوگ درمرکز داشبرد خروجی­های تهویه به صورت­ایستاده قرار گرفته­اند که زیر آن­ها نمایشگر لمسی تعبیه­شده و در ادامه به کنسول میانی میرسیم.

در کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ می­توان به این نتیجه رسید که برخلاف انتظار مخاطب، با توجه به طراحی خارجی خودرو، داخل کابین از فضای کاملا کافی و ارگونومی خوب برای سرنشینان جلو بهره می­برد. جای پایی که در اختیار سرنشینان قد متوسط قرار می­دهد مناسب­ است اما این فضا برای سرنشنیان قد بلند کمی نامطلوب است و محل قرارگیری پا برایشان کافی به نظر نمی­رسد.

از نکات مثبت طراحی باکستر ۷۱۸ می­توان به دو صندوق بار این خودرو اسپرت اشاره نمود که یکی در قسمت جلویی و دیگری در قسمت عقب خودرو قرارگرفته و فضای مناسبی را برای بار اضافی فراهم­نموده است. البته با این وجود باز هم نمی­توان روی این خودرو برای مسافرت حتی دو سرنشین هم حساب کرد.

 از دیگر نکات مثبت داخل کابین متریال بسیار با کیفیت به همراه دوخت زیبای داشبرد به کاررفته در آن است که باعث القای احساس لوکس بودن کابین به سرنشینان می­شود. استفاده از ادوات آلومینیومی، چوبی و فیبر کربن در اسپرت نمودن داخل کابین تاثیر شایانی دارد. همچنین با توجه به اینکه این خودرو طوری طراحی­شده تا راننده بتواند با سرعت بالایی رانندگی کند، کنار صندلی­ها برجستگی­هایی قرار دارند تا در پیچ­های تند از جابه­جایی سرنشینان به اطراف تا حد امکان جلوگیری نماید.

 طراحی داخلی خوردو پورشه باکستر ۲۰۱۷

 

طراحی داخلی خوردو پورشه باکستر ۲۰۱۷

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با پورشه باکستر ۲۰۱۷ آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا
  • صدای جذاب پیشرانه
  • موتور وسط
  • عملکرد فنی رضایت­بخش
  • تنوع آپشن
  • گیربکس کاملا هماهنگ وکوپل با پیشرانه
  • هندلینگ مثال زدنی
  • طراحی داخلی و ظاهری جذاب و لوکس

 

معایب :

  • هزینه نگهداری زیاد
  • کمیاب بودن نمونه‌های سالم
  • کمبود قطعات
  • کمبود تعمیرکار مسلط
  • حساسیت سیستم توربو به بنزین کفیت پایین

 

 

پورشه باکستر ۲۰۱۷ بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. واردات این خودرو در سال ۲۰۱۷ به اتمام رسید در نتیجه خوردوهای موجود در بازار همگی کار کرده‌اند. برای خرید خودروهای کارکرده حتما لازم است از یک کارشناس مجرب جهت بررسی سلامت تمامی قسمت‌ها و همچنین قیمت گذاری درست کمک بگیرید تا در آینده از خرید خود راضی بمانید.

قطعات یدکی در بازار نسبتا کمیاب هستند و به همین دلیل قیمتی بیشتر از ارزش واقعی خود دارد. به دلیل استهلاک ماشین‌ها یا عوامل دیگر در خودروهای کارکرده نیاز به تعویض قطعات بیشتر است و احتمالا خرج جداگانه‌ای برای شما ایجاد شود.

عملکرد فنی خوب، ظاهر مهیج و زیبا، طراحی کابین لوکس و امکانات رفاهی مواردی بودند که با هم بررسی کردیم و از وجود آن‌ها آگاه شدیم. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید پورشه باکستر ۲۰۱۷ نیازهای شما را برطرف می‌کند یا خیر!

 

رقبای خودرو باکستر 2017

طبق کارشناسی خودرو باکستر 2017 مواردی هم‌چون بی ام و Z4، بی ام و I8 ، لوتوس الیزه 220 کاپ، آلفارومئو 4C همگی از رقبا آن به حساب می‌آیند. در این رده و قیمت اکثر گزینه‌ها خاص و بسیار خفن هستند و انتخاب باید با بررسی شما و طبق سلیقه و شرایطتان انجام گیرد.

  خوردو پورشه باکستر ۲۰۱۷

بهترین کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. پورشه باکستر ۲۰۱۷ یک خودرو اسپرت و  لوکس با عملکرد قابل توجهی است که علاوه استقبال جهانی در ایران نیز محبوبیت بالایی بین طرفداران سرعت دارد.  اگر با کارکرده بودن و کم بودن قطعات یدکی‌اش مشکلی ندارد، بی‌شک از همراهی خاص و جذاب برایتان خواهد بود.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ رودستر ۲ نفره­ ساخت شرکت­ آلمانی پورشه است که در سال ۲۰۱۶ طراحی و تولید شد. پورشه باکستر ۲۰۱۷ نسل چهارم از خودروهای سری باکستر شرکت پورشه هست که شامل خودرو پورشه کیمن نیز می‌باشد.  این نسل در دو تیپ معمولی و S در ایران به فروش می‌رسد که عمدتا در سیستم فنی با هم متفاوت هستند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

شرکت  پورشه در سال ۱۹۳۱ توسط فردیناند پورشه در شهر اشتوتگارد آلمان تاسیس شد. شرکت پورشه در ابتدا در زمینه مهندسی و مشاوره مهندسی ساخت وسایل نقلیه فعالیت می­کرد و شرکت­هایی از جمله آئودی، دکاو، مرسدس بنز، اوپل، واندرز، دایملر-بنز و اوتو یونیون مشتریان اصلی این شرکت بودند. در سال ۱۹۴۸ با تولید خودروهای ۳۵۶ و ۰۰۱-۳۵۶ برند پورشه به طور رسمی متولد شد که این برند در سال ۱۹۵۰ با پیروزی خودرو SL۳۵۶ در رقابت ۲۴ ساعته لو مانس مورد توجه جهانی واقع شد.

موسس شرکت پورشه درساخت اولین فولکس واگن مشارکت نمود و طراحی فولکس واگن بیتل تاثیر پررنگی بر روی خودروهای برند پورشه گذاشت. در ابتدا شرکت پورشه توان تولید قطعات خودروهای برند خود را نداشت و در ساخت اولین خودروی این برند با نام پورشه ۶۴ از قطعات فولکس واگن بیتل استفاده نمود. این شرکت از سال ۲۰۱۲ تا اکنون زیرمجموعه و تحت مدیریت گروه فولکس واگن است و مرکز مدیریت آن نیز در شهر اشتوتگارد واقع است. در حال حاضر شرکت پورشه در حوزه ساخت خودروهای اسپرت، شاسی بلند و سدان­های لوکس و پیشرفته متمرکز است.

پورشه باکستر ۲۰۱۷

پورشه باکستر خودروی کانورتیبل ارزان قیمت (نسبتا!) برند پورشه است که در سال ۲۰۱۶ نسل چهارم آن با کد ۷۱۸ که شامل نمونه کوپه این سری به نام پورشه کیمن نیز بود رونمایی و در بازار شد. در اصل هدف شرکت پورشه از طراحی سری باکستر ساخت نمونه­ ضعیف­تر و کوچکتر سری ۹۱۱ کررا بود که با همین عنوان نیز به بازار معرفی شد. این سری خودروها با ترکیب دو کلمه باکسر که نوع موتور این سری خودروها و رودستر که سبک طراحی بدنه این سری خودروها است، نام گذاری شدند.

این کانورتیبل لوکس پورشه در دو نمونه معمولی و اس (مخفف اسپشیال) تولید می­شوند که تعداد محدودی از این دو نوع خودرو در سال ۲۰۱۷ وارد بازار کشور شدند و محبوبیت و فروش خوبی را نیز در این بازار تجربه نمودند. عمده تفاوت بین نمونه اس و پایه باکستر ۷۱۸ در مشخصات فنی خودرو و پیشرانه است و باکستر ۷۱۸ اس را می­توان نمونه قدرتمندتر و گران­تر باکستر ۷۱۸ دانست.

با توجه به کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ از نظر طراحی خارجی، با توجه به اینکه باکستر با الهام و استفاده از قطعات مشترکی از کررا ۹۱۱  طراحی‌شده شباهت بسیاری به این خودرو دارد اما این خودرو با نسل­های قبلی کمی متفاوت است. پورشه کیمن نیز در پلتفرم مشترک با باکستر تولید می­شود و تفاوت کیمن از نظر ظاهری با باکستر بیشتر در سقف آن مشهود است در حالی که باکستر کانورتیبل است و کیمن کوپه می‌باشد. همچنین در صورتی که در نسل­های قبلی کیمن دارای برتری اندکی نسبت به باکستر بود اما این تفاوت در ۷۱۸ها از بین رفته و این دو خودرو از نظر فنی مشابه هم هستند.

کارشناسی کلی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

بررسی ویژگی‌های خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

 

امکانات و تجهیزات خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

آپشن­ها و امکانات خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ از تنوع بالایی بهره می­برد که در بازار جهانی با توجه به خواست مشتری قابل سفارش هستند که در نسخه فول آپشن تمامی امکانات در اختیار سرنشینان قرار می­گیرد. به طور کل می توان به این نتیجه رسید که تمامی امکانات و آپشن­های مورد انتظار در یک خودروی اسپرت لوکس برای این خودرو نیز فراهم می­باشد.

انواع معمولی و سری اس هر دو لیست امکاناتی مشابهی دارند و عمده تفاوت‌ها در سیستم فنی است. علاوه بر امکانات رفاهی، این خودرو مجهز به بازه وسیعی از امکانات ایمنی نیز است که به واسطه آن و عملکردش در آزمایش تصادف موسسه EURO-NCAP توانست نمره ۵ را بدست آورد.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی  نسخه موجود در ایران را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

پورشه باکستر ۲۰۱۷

پورشه باکستر ۲۰۱۷ S

نوع جعبه دنده

۷دنده اتوماتیک دوکلاچه

سیستم آینه ها

تنظیم برقی آیینه‌های جانبی - آیینه تاشوی برقی - دارای گرمکن - آیینه­های الکتروکرومیک

سنسورهای پیش فعال

سنسور جلو و عقب – سنسور باران – سنسور فشار باد تایر – رادار تغییر لاین – رادار تصادف از جلو

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل ABS- سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز EBD - سیستم کنترل پایداری ESP-  سیستم ضد لغزش ASR- سیستم ترمزگیری در حالت اضطراریBAS - سیستم کنترل نیروی  رانش TCS

سیستم شیشه ها

شیشه­های برقی جلو و عقب - دارای پاور ویندوز - دارای سیستم آنتی ترپ شیشه‌ها

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر 110 واتی با آمپلی فایر - 10 اسپیکر 505 واتی BOSE (سفارشی) - 12 اسپیکر 821 واتی Burmester (سفارشی) – قابلیت پشتیبانی از Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - iPod - MirrorLink -SD card - AUX - Apple CarPlay/Android Auto

سیستم مولتی مدیا

مجهز به سیستم مولتی مدیا پورشه - با قابلیت پشتیبانی از سیستم ناوبری (غیر فعال در ایران) – مانتیور 7 اینچی لمسی – دوربین عقب - نمایشگر 4.6 اینچی صفحه کیلومتر

کیسه هوا

مجموعا ۶ عدد  کیسه هوایی برای راننده ، سرنشین ، جانبی راننده و سرنشین ، پرده­ای

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ۲ منطقه­ای

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو بای زنون – چراغ چرخشی سر پیچ‌ها – چراغ شور – چراغ دید در روز – تنظیم اتومات نور چراغ‌ها – نور بالا اتومات

سیستم روشنایی عقب

چراغ­های LED طیفی

سیستم صندلی های جلو

6 حالته دستی با تنظیم برقی پشتی - 14 یا 18 حالته برقی (سفارشی) - صندلی اسپرت (سفارشی) - دارای روکش چرمی آلکانترا -  آرم پورشه حکاکی شده روی صندلی­ها (سفارشی) ، گرمکن و سردکن صندلی (سفارشی) - پس زمینه قرمز رنگ کیلومتر شمار و کمربند قرمز (سفارشی) – خروجی 12 ولت

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

سیستم ترمز ضد قفل ABS- سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی – ترمز پارک برقی - کالیپر قرمز ترمز

سیستمهای کمک رانندگی

کروز کنترل هوشمند دارای لیمیتر - کامپیوتر سفری - رادار تغییر خطوط - سیستم کمکی پارک، دوربین دنده عقب - کیت اگزوز (سفارشی) - قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو (سفارشی)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی برقی – سیستم حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان سه  شاخه - قابلیت تنظیم حالت رانندگی اسپورت - سیستم گرمایش غربیلک فرمان - دارای تریم دو رنگ چرمی (کربن سفارشی) - دارای دکمه های کنترل سیستم مولتی مدیا از روی فرمان – روکش چرمی

کروز کنترل

مجهز به کروز کنترل هوشمند

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل مرکزی - سیستم ضد سرقت ایموبلایزر - سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلی ( Keyless )-  سیستم دزدگیر پورشه

سیستم سقف

تبدیل شونده (کروک)

 کارشناسی کلی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

شرایط و امکانات خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

 

مشخصات فنی این خودرو

مدل موجود خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ پایه در بازار کشور، دارای پیشرانه مدرن بنزینی ۴ سیلندر با حجم ۲ لیتر است که برای تنفس از یک توربوشارژر بهره می­برد. این سیستم قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن بر متر را می تواند مهیا کند. پیشرانه خودرو Porsche Boxster به سرعتی معادل با حداکثر ۲۷۵ کیلومتر در ساعت و در مدت ۴.۹ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه می­رسد. نیروی تولیدی در این سیستم از طریق جعبه دنده ۷دنده اتوماتیک دوکلاچه  PDK به چرخ­های عقب منتقل می­شود.

مدل قدرتمندتر و گران­تر پورشه باکستر ۷۱۸ یعنی Porsche Boxster 718 S مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۲.۵ لیتر به همراه توربوشارژر است. این خودرو می­تواند قدرتی معادل با ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن بر متر را فراهم کند. باکستر ۷۱۸ اس با رسیدن به سرعت ۰ تا ۱۰۰ در ۴.۴ ثانیه و بیشینه سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت از نسخه پایه خود برتری گرفته‌است. تمامی سیستم­های پیشین پورشه که به اختصار با سه حرف به TLAها مشهور هستند در باکستر ۷۱۸ نیز در دسترس هستند که به تندی و امنیت ۷۱۸ می­افزایند.

در کارشناسی خودر پورشه باکستر ۲۰۱۷ از لحاظ میزان مصرف سوخت، طراحی سیستم فنی این خورو به صورت شکل گرفته تا ۱۳ درصد نسبت به نسل­های پیشین در مصرف سوخت صرفه جویی شود. نسخه پایه در مسیرهای شهری به ازای هر ۱۰۰کیلومتر ۹ لیتر و در مسیرهای جاده­ای به ازای همان مسافت ۵.۷ لیتر سوخت مصرف می­کند که میزان مصرف ترکیبی را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به ۶.۹ لیتر می­رساند.

نسخه اس باکستر ۷۱۸ در مسیرهای شهری به ازای هر ۱۰۰کیلومتر ۹.۵ لیتر و در مسیرهای جاده­ای به ازای همان مسافت ۶ لیتر مصرف دارد که میزان مصرف ترکیبی را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به ۷.۳ لیتر می­رساند. پیشرانه مدرن پورشه باکستر ۷۱۸ نسبت به کیفیت سوخت بسیار حساس است است بنابراین نگهداری این خودرو کمی مشکل برآورد می­شود.

تجربه رانندگی پورشه باکستر ۲۰۱۷

هندلینگ این نسل جدید از پورشه باکستر به طور ملموسی از نسل­های قبلی برتری دارد. از خصوصیات مثبت پورشه باکستر ۲۰۱۷ باید به هماهنگی فوق العاده پیشرانه بکاررفته در آن با گیربکس اشاره نمود. این رودستر چابک پورشه به واسطه مجهز شدن به سیستم­های ضدلگ درجا پاسخ­گوی پدال­ها هستند و بخش اعظم گشتاور را به هنگام فشرده شدن گاز مهیا می­کنند.

طبق کارشناسی خودر پورشه باکستر ۲۰۱۷، جعبه دنده پایه ۷۱۸ و ۷۱۸ اس قابلیت رانندگی در سه حالت عادی، اسپرت و اسپرت پلاس را دارد. نسخه سفارشی PDK جعبه دنده حالت چهارم پاسخ اسپرت را نیز دارد که در این حالت تمام بخش­های خودرو به گونه­ای تنیظم می­شوند تا خودرو بهترین شتاب را کسب کند.

سری ۷۱۸ باکستر از نظر فرمان­پذیری نیز پیشرفت قابل توجهی­یافته به طوری که فرمان­پذیری ۷۱۸ و ۷۱۸ اس ۱۰ درصد دقت بالاتری را نسبت به نسل قبلی دارد. همچنین سیستم تعلیق آن نیز ارتقایافته و به نوع سیستم تعلیق مجهزشده که یکی سیستم تعلیق پایه آن است که ۱۰ میلی­متر کاهش ارتفاع را ممکن می­کند و سیستم تعلیق دیگری نمونه پیشرفته PASM است که قابلیت کاهش ۲۰ میلی­متری ارتفاع را دارا است.

در جدول زیر اطلاعاتی درباره عملکرد و سیستم فنی این نسخه‌ را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

پورشه باکستر ۲۰۱۷

پورشه باکستر ۲۰۱۷ S

کلاس اتومبیل

S Segment

S Segment

حجم موتور

۱۹۸۸سی سی

۲۴۹۷ سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

بنزینی دارای توربو

تنفس موتور  

توربوشارژ

توربوشارژ

محور محرک

دیفرانسیل عقب

دیفرانسیل عقب

محل قرار گیری موتور

موتور میانی

موتور میانی

تعداد سیلندرها

۴

۴

تعداد سوپاپ ها

۱۶

۱۶

آرایش قرار گیری سیلندرها

باکسر یا تخت

باکسر یا تخت

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

‍۳۰۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه

‍۳۵۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۳۸۰نیوتون متر در ۱۹۵۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه

۴۲۰نیوتون متر در ۱۹۰۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

۱۵۰.۹ اسب بخار بر لیتر

۱۴۰.۱ اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش مستقیم

انژکتوری پاشش مستقیم

ظرفیت باک

۵۴ لیتر

64 لیتر

نوع جعبه دنده

۷دنده اتوماتیک دوکلاچه

۷دنده اتوماتیک دوکلاچه

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

دیفرانسیل عقب

دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده با هوا

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

دیسکی خنک شونده با هوا

تعلیق جلو

مک فرسون

مک فرسون

تعلیق عقب

اتصال چندگانه ( مولتی لینک )

اتصال چندگانه ( مولتی لینک )

حداکثر سرعت

۲۷۵ کیلومتر در ساعت

۲۸۵ کیلومتر در ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰

۴.۹ ثانیه

۴.۴ ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

یورو ۶

 کارشناسی خودر پورشه باکستر ۲۰۱۷ از نظر فنی

کارشناسی خودر پورشه باکستر ۲۰۱۷ از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

از اصلی­ترین نقاط قوت پورشه باکستر ۲۰۱۷ باید به طراحی ظاهری اسپرت و زیبای آن اشاره نمود که بی شک از دلایل محبوبیت این خودرو است. نسل چهارم سری باکستر تغییرات بیشتری را نسبت به نسل­های گذشته این سری خودرو از نظر ظاهری به خوددیده است. اما با وجود تغییرات این نسل، پورشه بودن این خودرو از دور کاملا مشخص است و می ­توان این نکته را از توانایی­های گروه پورشه دانست که با وجود خاص بودن باکستر ۷۱۸ از اصل خود دورنشده است.

از جمله تغییرات اصلی ظاهری پورشه باکستر ۷۱۸ نسبت به نسل­های قبلی پورشه باکستر می­توان بهطراحی بدنه با خطوط محکم و مستقیم، زوایای گرد اشاره نمود که این خودرو را نسبت به نسل­های قبلی کوتاه، عریض­تر و عضلانی­تر می­نمایند.در کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ از نظر طراحی ، به طور کل می­توان طراحی این خودرو کانورتیبل برند پورشه را اسپرت و جوان­پسند ارزیابی نمود.

تغییرات نسل چهارم پورشه باکستر در نمای عقب این خودروی بیشتر مشهود است به طوری که در این نما شاهد برجسته و عضلانی­تر شدن درب صندوق بار، تغییر خروجی اگزوز و نوار بین دو چراغ عقب، سپر عقب و بزرگتر شدن دریچه ورودی هوای تعبیه‌شده روی سپر هستیم. اکثر این تغییرات منجر به جلوه تهاجمی و در عین­حال ظریف این رودستر شده­اند. سقف این خودرو به صورت کروکی طراحی‌شده که می­توان آن را به سمت شاسی هدایت کرد و حین رانندگی از هوای آزاد لذت برد.

در نمای جلو نیز چراغ­های دایروی تعبیه‌شده روی کاپوت شیبدار نسل­های گذشته جای خود را به چراغ­های تلفیقی از لامپ­های LED و زنون با حالتی تهاجمی­تر داده­اند. نمای جانبی این خودرو نیز از این تغییرات مستثنی‌نشده و دستگیره­های درب­ها و آیینه­های کناری نیز با طراحی جدید روی خودرو قرار گرفته­اند. همچنین ورودی­های هوای بزرگ دو طرف خودرو نمای جلو را بسیار اسپرت و دل­نشین‌نموده است.

خودرو اسپرت باکستر بر روی پلتفرم مشترک پورشه کیمن طراحی‌شده و به همین دلیل شباهت بسیاری به کیمن دارد که این شباهت در طراحی ظاهری کاملا یکسان است. تفاوت اصلی این دو خودرو در سقف است که باکستر با سقف باز خود از کیمن کاملا قابل تمییز است همچنین کمی تفاوت در ورودی هوا، سپرها و درب صندوق نیز قابل مشاهده است.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی خارجی بدنه را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

پورشه باکستر ۲۰۱۷

پورشه باکستر ۲۰۱۷ S

نوع بدنه

رودستر لوکس

رودستر لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل چهارم (982)

نسل چهارم (982)

وزن خالص

۱۳۶۵کیلوگرم

۱۳۸۵ کیلوگرم

طول

۴۳۷۹میلی‌متر

۴۳۷۹میلی‌متر

عرض

۱۸۰۱میلی‌متر

۱۸۰۱میلی‌متر

ارتفاع

۱۲۸۱میلی‌متر

۱۲۸۱میلی‌متر

فاصله محورها

۲۴۷۵میلی‌متر

۲۴۷۵میلی‌متر

تعداد سرنشین

۲

۲

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو

۲۳۵.۴۵ZR۱۸

۲۳۵.۴۰ZR۱۹

ابعاد و نوع لاستیک ‌های عقب

۲۶۵.۴۵ZR۱۸

۲۶۵.۴۰ZR۱۹

 کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

 

کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ از نظر طراحی داخلی

داخل کابین پورشه باکستر ۲۰۱۷ از المان­های طراحی تمام آلمانی استفاده­شده و به اندازه­ای که از یک خودروی اسپرت می­توان توقع داشت لوکس است. تفاوت بارز کابین نسل چهار باکستر با نسل پیشین این خودرو کمتر شدن دکمه­های کابین است. همچنین این خودرو بواسطه تعبیه دکمه­های تنظیم حالت رانندگی بر روی فرمان ارگونومی خود را ارتقاداده است.

با نگاه به به داخل کابین باکستر ۷۱۸ و توجه به پورشه ۹۱۱ نسل هفتم می­توان به شباهت آن­ها پی برد. با ورود به کابین مخاطب متوجه ساعت آنالوگ قرارگرفته روی داشبرد می­شود که ظاهر کابین را بسیار خاص­نموده است. زیر ساعت آنالوگ درمرکز داشبرد خروجی­های تهویه به صورت­ایستاده قرار گرفته­اند که زیر آن­ها نمایشگر لمسی تعبیه­شده و در ادامه به کنسول میانی میرسیم.

در کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ می­توان به این نتیجه رسید که برخلاف انتظار مخاطب، با توجه به طراحی خارجی خودرو، داخل کابین از فضای کاملا کافی و ارگونومی خوب برای سرنشینان جلو بهره می­برد. جای پایی که در اختیار سرنشینان قد متوسط قرار می­دهد مناسب­ است اما این فضا برای سرنشنیان قد بلند کمی نامطلوب است و محل قرارگیری پا برایشان کافی به نظر نمی­رسد.

از نکات مثبت طراحی باکستر ۷۱۸ می­توان به دو صندوق بار این خودرو اسپرت اشاره نمود که یکی در قسمت جلویی و دیگری در قسمت عقب خودرو قرارگرفته و فضای مناسبی را برای بار اضافی فراهم­نموده است. البته با این وجود باز هم نمی­توان روی این خودرو برای مسافرت حتی دو سرنشین هم حساب کرد.

 از دیگر نکات مثبت داخل کابین متریال بسیار با کیفیت به همراه دوخت زیبای داشبرد به کاررفته در آن است که باعث القای احساس لوکس بودن کابین به سرنشینان می­شود. استفاده از ادوات آلومینیومی، چوبی و فیبر کربن در اسپرت نمودن داخل کابین تاثیر شایانی دارد. همچنین با توجه به اینکه این خودرو طوری طراحی­شده تا راننده بتواند با سرعت بالایی رانندگی کند، کنار صندلی­ها برجستگی­هایی قرار دارند تا در پیچ­های تند از جابه­جایی سرنشینان به اطراف تا حد امکان جلوگیری نماید.

 طراحی داخلی خوردو پورشه باکستر ۲۰۱۷

 

طراحی داخلی خوردو پورشه باکستر ۲۰۱۷

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با پورشه باکستر ۲۰۱۷ آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا
  • صدای جذاب پیشرانه
  • موتور وسط
  • عملکرد فنی رضایت­بخش
  • تنوع آپشن
  • گیربکس کاملا هماهنگ وکوپل با پیشرانه
  • هندلینگ مثال زدنی
  • طراحی داخلی و ظاهری جذاب و لوکس

 

معایب :

  • هزینه نگهداری زیاد
  • کمیاب بودن نمونه‌های سالم
  • کمبود قطعات
  • کمبود تعمیرکار مسلط
  • حساسیت سیستم توربو به بنزین کفیت پایین

 

 

پورشه باکستر ۲۰۱۷ بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. واردات این خودرو در سال ۲۰۱۷ به اتمام رسید در نتیجه خوردوهای موجود در بازار همگی کار کرده‌اند. برای خرید خودروهای کارکرده حتما لازم است از یک کارشناس مجرب جهت بررسی سلامت تمامی قسمت‌ها و همچنین قیمت گذاری درست کمک بگیرید تا در آینده از خرید خود راضی بمانید.

قطعات یدکی در بازار نسبتا کمیاب هستند و به همین دلیل قیمتی بیشتر از ارزش واقعی خود دارد. به دلیل استهلاک ماشین‌ها یا عوامل دیگر در خودروهای کارکرده نیاز به تعویض قطعات بیشتر است و احتمالا خرج جداگانه‌ای برای شما ایجاد شود.

عملکرد فنی خوب، ظاهر مهیج و زیبا، طراحی کابین لوکس و امکانات رفاهی مواردی بودند که با هم بررسی کردیم و از وجود آن‌ها آگاه شدیم. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید پورشه باکستر ۲۰۱۷ نیازهای شما را برطرف می‌کند یا خیر!

 

رقبای خودرو باکستر 2017

طبق کارشناسی خودرو باکستر 2017 مواردی هم‌چون بی ام و Z4، بی ام و I8 ، لوتوس الیزه 220 کاپ، آلفارومئو 4C همگی از رقبا آن به حساب می‌آیند. در این رده و قیمت اکثر گزینه‌ها خاص و بسیار خفن هستند و انتخاب باید با بررسی شما و طبق سلیقه و شرایطتان انجام گیرد.

  خوردو پورشه باکستر ۲۰۱۷

بهترین کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو پورشه باکستر ۲۰۱۷ و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. پورشه باکستر ۲۰۱۷ یک خودرو اسپرت و  لوکس با عملکرد قابل توجهی است که علاوه استقبال جهانی در ایران نیز محبوبیت بالایی بین طرفداران سرعت دارد.  اگر با کارکرده بودن و کم بودن قطعات یدکی‌اش مشکلی ندارد، بی‌شک از همراهی خاص و جذاب برایتان خواهد بود.

درخواست سریع کارشناس خودرو