برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو ولوو C70 با تمام جزئیات

ولوو سی 70 کروک سوئدی ساخت شرکت ولوو می‌باشد. این خودرو از سال 2013 توسط افرا موتور به بازار ایران رسید. این نماینده ولوو عملکرد فنی خوب و ایمنی بالا دارد اما به طور کلی نمی‌توان بازار کروک‌ها را چه در ایران و چه در بازار جهانی خیلی پررونق دانست.
0 تومان
i h

 

ولوو سی 70 کروک سوئدی ساخت شرکت ولوو می‌باشد. این خودرو از سال 2013 توسط افرا موتور به بازار ایران رسید. این نماینده ولوو عملکرد فنی خوب و ایمنی بالا دارد اما به طور کلی نمی‌توان بازار کروک‌ها را چه در ایران و چه در بازار جهانی خیلی پررونق دانست. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو ولوو C70  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  ولوو C70 

ولوو برندی چند ملیتی سوئدی می‌باشد که در صنعت خودروسازی نقش مهمی را ایفا می‌کند. این کمپانی در سال 1927 کار خود را به عنوان یک خودروساز در شهر یوتبری آغاز کرد. در سال 1999 این کمپانی بخش خودروهای سبک خود را تحت نام ولوو کارز به شرکت آمریکایی فورد فروخت. در سال 2010 هم شرکت چینی جیلی این شرکت را از فورد خریداری کرد و در حال حاضر ولوو زیرمجموعه جیلی محسوب می‌شود.

به واسطه اینکه ولوو تولیداتش را تنها به اتومبیل محدود نمی‌کرد و در این راه پستی بلندیهای زیادی را پشت سر گذاشته‌است، از خودروسازهای مهم تاریخ محسوب می‌شود. محصولات این شرکت معمولا به کاربردی بودن معروف هستند. ولوو کارز در حال حاضر انواع خودرو در کلاس‌های اس یو وی، استیشن واگن، سدان، کوپه و هاچ بک را تولید و در بیشتر از 100 کشور جهان به فروش می‌رساند.

ولوو  C70 

ولوو سی 70 از محصولات دوست داشتنی می‌باشد که در کلاس کروک هم به تولید می‌رسد و دو درب است. تولید این خودرو از سال 1996 در نسخه‌های کوپه (نسل اول) آغاز شد و طراحی موتور جلو – محور جلو دارد. تولید نسل اول تا سال 2002 ادامه داشت و نسل دوم که از سال 2005 وارد بازار شد به فرم کانورتیبل به دست مشتریان رسید. این نسل بین سال‌های 2006 تا 2013 با سقف سخت در دسترس قرار گرفت.

سی 70 در نسخه 2013 (فیس لیفت نسل دوم) توسط شرکت افرا موتور به ایران وارد شد. در ایران ولوو سی 70 با موور 2.5 لیتری و 5 سیلندر به دست مشتریان می‌رسد و  از کروک‌های دوست داشتنی در بازار کشور محسوب می‌شود. از لحاظ ظاهری ولوو شرایط نسبتا خوبی دارد و  به واسطه دو درب بودن و المان‌هایی که آن را اسپرت و جوان پسند می‌سازد می‌توان آن را متمایز و قابل قبول دانست. شاید برایتان جالب باشد که ولوو  70 علاوه بر عملکرد مناسب، 85 درصدش قابلیت بازیافت دارد!

در حال حاضر  طبق کارشناسی خودرو ولوو C70  بازار خرید و فروش  دست دوم این خودرو به واسطه گذشت سال‌ها از وارداتش و قیمت نسبتا بالایش، کم رونق است. در ادامه به بررسی دقیق‌تر بخش‌های مختلف این کروک سوئدی خواهیم پرداخت.

 بهترین کارشناسی خودرو ولوو C70

بررسی ویژگی‌های خودرو  ولوو C70 

 

امکانات و تجهیزات خودرو ولوو C70 

ولوو از نظر امنیت و تجهیزات ایمنی از کامل‌ترین خودروهای موجود در بازار می‌باشد. تجهیزات رفاهی خودرو برای یک کروک شهری در حد نیاز است و به خوبی رضایت خریدار را جذب خواهد کرد. تجهیزاتی چون سقف جمع‌شونده، کروز کنترل، دماسنج، تنظیم برقی صندلی‌های جلو و سه حافظه برای صندلی راننده، سیستم صوتی حرفه‌ای با 8 بلندگو، سیستم ورود بدون کلید و ... نمونه‌های آن می‌باشند.

این خودرو توسط موسسه استاندارد و ایمنی اروپا یا همان یورو انکپ مورد بررسی قرارگفته و قادر بوده هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کند. این ایمنی علاوه بر تجیهزاتی همچون کیسه هوایی، سنسورها، کروز کنترل و... به واسطه سیستم‌های مختلفی مانند سیستم محافظتی ضد ضربه، حفاظت در هنگام غلتیدن خودرو، حفاظت از ضربه‌های کناری، هشدار نقاط کور و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو ولوو C70  مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

ولوو  C70 

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 5 دنده جلو

سیستم آینه ها

آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشدن –   آینه الکتروکرومیک داخل خودرو  -   آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن و سنسور دما

سنسورهای پیش فعال

سنسور نور و  باران – سنسور جلو و عقب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) -  سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش  -  سیستم محافظ در هنگام واژگونی  ROPS-  سیستم محافظتی ضربه‌های کناری  SIPS -  سیستم محافظتی ضد ضربه  WHIPS– سامانه هوشمند اطلاعات راننده  IDIS

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی 

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  6 اسپیکر (8 و 12 اسپیکر به همراه چنجر 6 تایی به صورت سفارشی) -  دارای آمپلی فایر و ساب ووفور – قابلیت پشتیبانی  از CD , MP3 , USB , iPod

سیستم مولتی مدیا

کامپیوتر سفری

کیسه هوا

مجموعا 4 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری  - جانبی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع    اتوماتیک با قابلیت تنظیم برای سرنشینان جلو به صورت دوگانه  

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون  -  دارای مه شکن – شیشه شور چراغ  -  امکان تنظیم نور اتومات – مجهز به سنسور نور و باران

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  ال ای دی طیفی

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم برقی 8 حالته صندلی‌ها – دارای روکش چرمی – حافظه سه حالته برای تنظیم صندلی‌ها – مجهز به گرمکن

سیستم صندلی های عقب

مجهز به پشت سری فعال  – دارای روکش چرمی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD -  دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو   

سیستمهای کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل - سیستم محدودکننده سرعت (Speed) -  دارای دوربینهای اطراف خودرو برای دید مناسب بر نقاط کور خودرو  (Limiter)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی   هیدروالکتریکی

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

سیستم محافظ سر در هنگام واژگونی(safety roll bars) - دو عدد پشت سری(Headrest) جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن - سیستم هشدار دهنده موانع جلو و عقب - سیستم ورود به خودرو بدون کلید و روشن شدن خودرو بدون کلید  -  جعبه کمک‌های اولیه

 سیستم سقف

سقف پانورامای جمع شو (کروک)

 

بررسی شرایط و امکانات ولوو سی 70

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در بازار جهانی با مدل‌های متنوعی عرضه شد و موتور‌های آن دارای دو نوع دیزلی و بنزینی بود. جعبه دنده‌ها هم در انواع 5 دنده و 6 دنده به دست مشتریان می‌رسیدند. در ایران تنها یک نسخه و مجهز به موتوری 2.5 لیتری و 5 سیلندر به فروش می‌رسد که مجهز به سیستم توربوشارژ است.

این پیشرانه قادر به تولید 230 اسب بخار قدرت و حداکثر 320 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای اتومات تیپ ترونیک  و 5 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو ولوو C70  با این سیستم حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 8 ثانیه گزارش می‌شود که شتاب قابل قبولی برای این خودروی کروک است.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 13.1 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 8.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 10.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود. به این ترتیب حد آلایندگی ولوو به یورو 4 می‌رسد.

تجربه رانندگی

پایداری این کروک ولوو نسبت به کروک‌های قبلی‌اش خیلی بیشتر است اما باز هم زمانی که سقف سی 70 بسته باشد، به شکل قابل توجهی کنترل آن بهتر و راحت‌تر از زمانیست که سقف جمع باشد. این خودرو در مسیرهای صاف و هموار مشکلی از لحاظ کیفیت رانندگی ندارد اما در مسیرهای سخت‌تر یا مثلا با آسفالت خراب، تکان‌هایی در کابین احساس خواهد شد.

در این خودرو فرمان بازخورد و تکان کمی دارد و تنها وقتی تکان‌های شدید به بدنه وارد می‌شود ناخواسته کمی سبک و نرم‌تر رفتار می‌کند. شتاب هم برای استفاده‌های شهری و معمولی قابل قبول است. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی ولوو C70  را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

ولوو C70 

نوع بدنه

S Segment

حجم موتور

2521 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز (توربو)

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

5

تعداد سوپاپ ها

20

محور محرک

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

230 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

320 نیوتون متر در 1500 تا 5000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

92 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

69 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک - 5 دنده  جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو  و عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

نیمه مستقل

حداکثر سرعت

235 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

8 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

10.7 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 4

میزان تولید CO2

219 گرم در هر کیلومتر

 کارشناسی خودر ولوو C70  از نظر فنی

کارشناسی خودر ولوو C70  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

این خودروی کوپه – کروک در طراحی‌اش نسبتا موفقیت خوبی را کسب می‌کند. در ابتدا ولوو سی 70 قرار بوده‌تا به عنوان یک کوپه به بازار عرضه شود اما وقتی سقف فلزی به آن اضافه شد در ردیف کوپه – کروک قرار گرفت. درست همانند بسیاری از خودروهای مدل کوپه-کروکی سقف تاشوی این مدل نیز اقتباسی از طرح خانه ایتالیایی PININFARINA است. این سقف نسبت به نسخه‌های قبلی طویل‌تر است.

برای بستن و باز کردن سقف لازم است حتما خودرو ساکن باشد و تنها 30 ثانیه طول می‌کشد که خودروی کوپه شما به یک کروک تبدیل شود. رانندگی با سقف باز در طبیعت بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

در نمای جلو دو چراغ کشیده‌را شاهد هستیم که میانشان جلو پنجره پنج ضلعی و مشبک قرارگفته است. این جلوپنجره توسط قابی کرومی و لوگوی ولوو در میانش تزئین می‌شود. در سپر هواکشی ذوزنقه‌ای  و مشبک در میان و دو قاب مشکی با گوشه‌های‌کشیده در اطراف به چشم می‌خورند که مه شکن‌ها درون آن جای می‌گیرند. استفاده از خطوط مشخص و برجسته در سپر و کاپوت، این نماینده سوئدی را عضلانی‌تر نشان می‌دهد.

نمای جانبی

در نمای جانب خطی تیز از چراغ عقب تا جلوکشیده می‌شود و از زیر شیشه‌ها می‌گذرد. این خودرو در هر سمت تنها یک درب دارد و زهی همرنگ بدنه روی آن‌ها دیده‌می‌شود. قاب شیشه‌ها هم مشکی رنگ می‌باشند. رینگ این خودرو طبق کارشناسی خودرو ولوو C70  17 اینچی و آلومینیومی است که هماهنگی مناسبی دارد. این نما حین جمع بودن سقف بسیار دلرباتر خواهد بود.

نمای عقب

در نمای عقب دو چراغ بزرگ در گوشه‌ها حضور دارند که بخش بالایی آن‌ها به شکل جداگانه روی در تعبیه‌شده است. در میان درب صندوق ابتدا چراغ سوم ترمز، سپس نام ولوو و بعد هم پلاک نصب می‌شوند. در بخش سپر دو سر لوله اگزوز دایره‌ای نمایی اسپرت‌تر به این کروک می‌بخشند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه ولوو C70  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

ولوو C70 

نوع بدنه

کروک  

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم – فیس لیفت

وزن خالص

 1717 کیلوگرم 

طول

4615 میلی متر

عرض

1836 میلی متر

ارتفاع

1400 میلی متر

فاصله محورها

2639 میلی متر

تعداد سرنشین

2 + 2

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

235/45R17

 

                      ظاهر خودروی ولوو C70 

 

کارشناسی خودرو ولوو C70  از نظر طراحی داخلی

کابین ولوو سی 30 حدودا طراحی نسبتا متمایزی دارد ولی در مقایسه با خودروهای اسپرت و مدرن امروزی کاملا ساده به نظر می‌رسد ولی این سادگی خیلی توی ذوق نمی‌زند و فضایی دل نشین را ایجاد می‌کند. می‌توان گفت طراحی داخلی در عین حال که ساده و کمی زمخت است اما ظرافت هم در آن دیده‌می‌شود.

در کنسول میانی صفحه‌ای فلزی و و بلند را شاهد هستیم که اجزا را به خوبی در خود جای می‌دهند. کلیدها و سیستم‌های مولتی مدیا و تهویه مطبوع در این بخش جای گرفته‌اند. دو دریچه هوای مستطیلی هم در بالاترین بخش به چشم می‌خورد. اگر خودرو به مانیتور مجهز باشد، در بالاترین بخش مانیتوری جمع‌شویی جای‌گذاری می‌شود.

فرمان خودرو سه شاخه است و طراحی نسبتا ساده‌ای دارد. روی آن لوگوی ولوو و دکمه‌های کنترلی روی شاخه‌های بالایی تعبیه شده‌اند.پنل کیلومترشمار هم از دو دایره آنالوگ و نمایشگری در میانشان جهت نشان دادن اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود.

از کارشناسی خودرو ولوو C70  در می‌یابیم که این خودرو به واسطه دو در بودن دسترسی به فضای عقبش کمی مشکل‌تر از حالت‌های عادی است. ولوو سی 70 خودویی چهار نفره می‌باشد. فضای صندوق این خودرو در صورت باز بودن سقف، 400 لیتر می‌باشد اما وقتی سقف جمع شود به 200 لیتر کاهش می‌یابد که فضای نسبتا محدودی است و با بخش سقف مشترک است.

 

طراحی داخلی خوردو  ولوو C70 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو ولوو C70  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با ولوو C70  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • ایمنی خیلی خوب
  • شتاب و چالاکی قابل قبول
  • تمایز با سایر خودروهای بازار
  • طراحی ظاهری مناسب

 

معایب :

  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • بازار دست دوم بسیار کم رونق
  • عدم سازگاری با بنزین ایران
  • افت قیمت زیاد
  • قیمت بالا

 

ولوو C70  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو ولوو C70  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. اولین نکته‌ای که لازم است مد نظر قرار دهید این است که در بازار خرید و فروش ولوو خودروی پرطرفدار و پرشماری نیست و حین انتخاب احتمالا نسخه‌های محدودی را می‌توانید انتخاب کنید که این امر قیمت‌گذاری هم ممکن است با مشکل رو به رو کند.

این خودرو سال‌ها پیش تولیدشده است و از سال 2013 به ایران‌رسیده است. در حال حاضر خودروهای موجود همگی سال‌های زیادی کار کرده‌اند. با وجود اینکه کیفیت ساخت محصولات ولوو خوب است پس از گذشت این همه سال، خودرو مستهلک شده‌است. حین خرید خودروهای کارکرده بهتر است از کارشناسی مجرب جهت بررسی تمامی قسمت‌ها و تایید سلامت آن‌ها و هم‌چنین قیمت گذاری درست خودرو کمک بگیرید.

ولوو خودروی بدی نیست، مخصوصا اگر کارکرده بودن و خدمات پس از فروش ضعیفش مشکلی ندارید، همراهی ایمن و مطمئن برای شماست و عملا دو خودرو (کوپه و کروک) را در یک خودرو خواهید داشت و برای کسانی که به دنبال تمایز هستند گزینه خوبیست.

 

بهترین کارشناسی خودرو ولوو C70 

 

رقیبان خودرو ولوو C70 

بازار کروک‌ها و حتی کوپه‌ها معمولا مشتریان جوان دارد و اسپرت بودن و چالاکی از گزینه‌های مهم در خرید است. در ایران تعداد این خودروها نسبت به کلاس‌های دیگر خیلی پرشمار نیست. طبق کارشناسی خودرو ولوو C70  نزدیک‌ترین محصول در بازار بی ام و Z4 می‌باشد.

از نظر طراحی با اینکه امری سلیقه‌ای می‌باشد اما سبک طراحی بی ام و زد 4 بیشتر موردپسند قرار می‌گیرد. در بخش کابین هم این برتری را می‌توان ازان همان بی ام و دانست. پیشرانه بی ام و 2 لیتری و توربو است و گیربکسی 8 سرعته و اتومات دارد. این خودروی دیفرانسیل عقب، شتاب صفر تا صدش تنها 5.5 ثانیه می‌باشد و با مصرف بنزین 6.8 لیتری‌اش برتری‌اش را ثابت می‌کند. برگ برنده ولوو را می‌توان در بخش ایمنی و تجهیزات مربوط به آن دانست. البته سیستم کنترل ترمزها در هنگام پیچیدن، روی محصول ولوو وجود ندارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو ولوو C70  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو گزینه‌ای خاص و متفاوت خواهد بود و در صورت خرید آن باید با مواردی مثل افت قیمت، بازار ضعیف و خدمات پس از فروش نامناسب کنار بیایید. لذت رانندگی با این نماینده ولوو در روزهای گرم تابستانی و در طبیعت بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است.  

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

ولوو سی 70 کروک سوئدی ساخت شرکت ولوو می‌باشد. این خودرو از سال 2013 توسط افرا موتور به بازار ایران رسید. این نماینده ولوو عملکرد فنی خوب و ایمنی بالا دارد اما به طور کلی نمی‌توان بازار کروک‌ها را چه در ایران و چه در بازار جهانی خیلی پررونق دانست. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو ولوو C70  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  ولوو C70 

ولوو برندی چند ملیتی سوئدی می‌باشد که در صنعت خودروسازی نقش مهمی را ایفا می‌کند. این کمپانی در سال 1927 کار خود را به عنوان یک خودروساز در شهر یوتبری آغاز کرد. در سال 1999 این کمپانی بخش خودروهای سبک خود را تحت نام ولوو کارز به شرکت آمریکایی فورد فروخت. در سال 2010 هم شرکت چینی جیلی این شرکت را از فورد خریداری کرد و در حال حاضر ولوو زیرمجموعه جیلی محسوب می‌شود.

به واسطه اینکه ولوو تولیداتش را تنها به اتومبیل محدود نمی‌کرد و در این راه پستی بلندیهای زیادی را پشت سر گذاشته‌است، از خودروسازهای مهم تاریخ محسوب می‌شود. محصولات این شرکت معمولا به کاربردی بودن معروف هستند. ولوو کارز در حال حاضر انواع خودرو در کلاس‌های اس یو وی، استیشن واگن، سدان، کوپه و هاچ بک را تولید و در بیشتر از 100 کشور جهان به فروش می‌رساند.

ولوو  C70 

ولوو سی 70 از محصولات دوست داشتنی می‌باشد که در کلاس کروک هم به تولید می‌رسد و دو درب است. تولید این خودرو از سال 1996 در نسخه‌های کوپه (نسل اول) آغاز شد و طراحی موتور جلو – محور جلو دارد. تولید نسل اول تا سال 2002 ادامه داشت و نسل دوم که از سال 2005 وارد بازار شد به فرم کانورتیبل به دست مشتریان رسید. این نسل بین سال‌های 2006 تا 2013 با سقف سخت در دسترس قرار گرفت.

سی 70 در نسخه 2013 (فیس لیفت نسل دوم) توسط شرکت افرا موتور به ایران وارد شد. در ایران ولوو سی 70 با موور 2.5 لیتری و 5 سیلندر به دست مشتریان می‌رسد و  از کروک‌های دوست داشتنی در بازار کشور محسوب می‌شود. از لحاظ ظاهری ولوو شرایط نسبتا خوبی دارد و  به واسطه دو درب بودن و المان‌هایی که آن را اسپرت و جوان پسند می‌سازد می‌توان آن را متمایز و قابل قبول دانست. شاید برایتان جالب باشد که ولوو  70 علاوه بر عملکرد مناسب، 85 درصدش قابلیت بازیافت دارد!

در حال حاضر  طبق کارشناسی خودرو ولوو C70  بازار خرید و فروش  دست دوم این خودرو به واسطه گذشت سال‌ها از وارداتش و قیمت نسبتا بالایش، کم رونق است. در ادامه به بررسی دقیق‌تر بخش‌های مختلف این کروک سوئدی خواهیم پرداخت.

 بهترین کارشناسی خودرو ولوو C70

بررسی ویژگی‌های خودرو  ولوو C70 

 

امکانات و تجهیزات خودرو ولوو C70 

ولوو از نظر امنیت و تجهیزات ایمنی از کامل‌ترین خودروهای موجود در بازار می‌باشد. تجهیزات رفاهی خودرو برای یک کروک شهری در حد نیاز است و به خوبی رضایت خریدار را جذب خواهد کرد. تجهیزاتی چون سقف جمع‌شونده، کروز کنترل، دماسنج، تنظیم برقی صندلی‌های جلو و سه حافظه برای صندلی راننده، سیستم صوتی حرفه‌ای با 8 بلندگو، سیستم ورود بدون کلید و ... نمونه‌های آن می‌باشند.

این خودرو توسط موسسه استاندارد و ایمنی اروپا یا همان یورو انکپ مورد بررسی قرارگفته و قادر بوده هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کند. این ایمنی علاوه بر تجیهزاتی همچون کیسه هوایی، سنسورها، کروز کنترل و... به واسطه سیستم‌های مختلفی مانند سیستم محافظتی ضد ضربه، حفاظت در هنگام غلتیدن خودرو، حفاظت از ضربه‌های کناری، هشدار نقاط کور و... تامین می‌شود.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو ولوو C70  مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

ولوو  C70 

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 5 دنده جلو

سیستم آینه ها

آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشدن –   آینه الکتروکرومیک داخل خودرو  -   آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن و سنسور دما

سنسورهای پیش فعال

سنسور نور و  باران – سنسور جلو و عقب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) -  سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش  -  سیستم محافظ در هنگام واژگونی  ROPS-  سیستم محافظتی ضربه‌های کناری  SIPS -  سیستم محافظتی ضد ضربه  WHIPS– سامانه هوشمند اطلاعات راننده  IDIS

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی 

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  6 اسپیکر (8 و 12 اسپیکر به همراه چنجر 6 تایی به صورت سفارشی) -  دارای آمپلی فایر و ساب ووفور – قابلیت پشتیبانی  از CD , MP3 , USB , iPod

سیستم مولتی مدیا

کامپیوتر سفری

کیسه هوا

مجموعا 4 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری  - جانبی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع    اتوماتیک با قابلیت تنظیم برای سرنشینان جلو به صورت دوگانه  

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون  -  دارای مه شکن – شیشه شور چراغ  -  امکان تنظیم نور اتومات – مجهز به سنسور نور و باران

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  ال ای دی طیفی

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم برقی 8 حالته صندلی‌ها – دارای روکش چرمی – حافظه سه حالته برای تنظیم صندلی‌ها – مجهز به گرمکن

سیستم صندلی های عقب

مجهز به پشت سری فعال  – دارای روکش چرمی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD -  دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو   

سیستمهای کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل - سیستم محدودکننده سرعت (Speed) -  دارای دوربینهای اطراف خودرو برای دید مناسب بر نقاط کور خودرو  (Limiter)

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی   هیدروالکتریکی

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

سیستم محافظ سر در هنگام واژگونی(safety roll bars) - دو عدد پشت سری(Headrest) جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن - سیستم هشدار دهنده موانع جلو و عقب - سیستم ورود به خودرو بدون کلید و روشن شدن خودرو بدون کلید  -  جعبه کمک‌های اولیه

 سیستم سقف

سقف پانورامای جمع شو (کروک)

 

بررسی شرایط و امکانات ولوو سی 70

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در بازار جهانی با مدل‌های متنوعی عرضه شد و موتور‌های آن دارای دو نوع دیزلی و بنزینی بود. جعبه دنده‌ها هم در انواع 5 دنده و 6 دنده به دست مشتریان می‌رسیدند. در ایران تنها یک نسخه و مجهز به موتوری 2.5 لیتری و 5 سیلندر به فروش می‌رسد که مجهز به سیستم توربوشارژ است.

این پیشرانه قادر به تولید 230 اسب بخار قدرت و حداکثر 320 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای اتومات تیپ ترونیک  و 5 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو ولوو C70  با این سیستم حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 8 ثانیه گزارش می‌شود که شتاب قابل قبولی برای این خودروی کروک است.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 13.1 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 8.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 10.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود. به این ترتیب حد آلایندگی ولوو به یورو 4 می‌رسد.

تجربه رانندگی

پایداری این کروک ولوو نسبت به کروک‌های قبلی‌اش خیلی بیشتر است اما باز هم زمانی که سقف سی 70 بسته باشد، به شکل قابل توجهی کنترل آن بهتر و راحت‌تر از زمانیست که سقف جمع باشد. این خودرو در مسیرهای صاف و هموار مشکلی از لحاظ کیفیت رانندگی ندارد اما در مسیرهای سخت‌تر یا مثلا با آسفالت خراب، تکان‌هایی در کابین احساس خواهد شد.

در این خودرو فرمان بازخورد و تکان کمی دارد و تنها وقتی تکان‌های شدید به بدنه وارد می‌شود ناخواسته کمی سبک و نرم‌تر رفتار می‌کند. شتاب هم برای استفاده‌های شهری و معمولی قابل قبول است. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی ولوو C70  را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

ولوو C70 

نوع بدنه

S Segment

حجم موتور

2521 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز (توربو)

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

5

تعداد سوپاپ ها

20

محور محرک

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

230 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

320 نیوتون متر در 1500 تا 5000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

92 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

69 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک - 5 دنده  جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو  و عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

نیمه مستقل

حداکثر سرعت

235 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

8 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

10.7 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 4

میزان تولید CO2

219 گرم در هر کیلومتر

 کارشناسی خودر ولوو C70  از نظر فنی

کارشناسی خودر ولوو C70  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

این خودروی کوپه – کروک در طراحی‌اش نسبتا موفقیت خوبی را کسب می‌کند. در ابتدا ولوو سی 70 قرار بوده‌تا به عنوان یک کوپه به بازار عرضه شود اما وقتی سقف فلزی به آن اضافه شد در ردیف کوپه – کروک قرار گرفت. درست همانند بسیاری از خودروهای مدل کوپه-کروکی سقف تاشوی این مدل نیز اقتباسی از طرح خانه ایتالیایی PININFARINA است. این سقف نسبت به نسخه‌های قبلی طویل‌تر است.

برای بستن و باز کردن سقف لازم است حتما خودرو ساکن باشد و تنها 30 ثانیه طول می‌کشد که خودروی کوپه شما به یک کروک تبدیل شود. رانندگی با سقف باز در طبیعت بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

در نمای جلو دو چراغ کشیده‌را شاهد هستیم که میانشان جلو پنجره پنج ضلعی و مشبک قرارگفته است. این جلوپنجره توسط قابی کرومی و لوگوی ولوو در میانش تزئین می‌شود. در سپر هواکشی ذوزنقه‌ای  و مشبک در میان و دو قاب مشکی با گوشه‌های‌کشیده در اطراف به چشم می‌خورند که مه شکن‌ها درون آن جای می‌گیرند. استفاده از خطوط مشخص و برجسته در سپر و کاپوت، این نماینده سوئدی را عضلانی‌تر نشان می‌دهد.

نمای جانبی

در نمای جانب خطی تیز از چراغ عقب تا جلوکشیده می‌شود و از زیر شیشه‌ها می‌گذرد. این خودرو در هر سمت تنها یک درب دارد و زهی همرنگ بدنه روی آن‌ها دیده‌می‌شود. قاب شیشه‌ها هم مشکی رنگ می‌باشند. رینگ این خودرو طبق کارشناسی خودرو ولوو C70  17 اینچی و آلومینیومی است که هماهنگی مناسبی دارد. این نما حین جمع بودن سقف بسیار دلرباتر خواهد بود.

نمای عقب

در نمای عقب دو چراغ بزرگ در گوشه‌ها حضور دارند که بخش بالایی آن‌ها به شکل جداگانه روی در تعبیه‌شده است. در میان درب صندوق ابتدا چراغ سوم ترمز، سپس نام ولوو و بعد هم پلاک نصب می‌شوند. در بخش سپر دو سر لوله اگزوز دایره‌ای نمایی اسپرت‌تر به این کروک می‌بخشند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه ولوو C70  را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

ولوو C70 

نوع بدنه

کروک  

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم – فیس لیفت

وزن خالص

 1717 کیلوگرم 

طول

4615 میلی متر

عرض

1836 میلی متر

ارتفاع

1400 میلی متر

فاصله محورها

2639 میلی متر

تعداد سرنشین

2 + 2

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

235/45R17

 

                      ظاهر خودروی ولوو C70 

 

کارشناسی خودرو ولوو C70  از نظر طراحی داخلی

کابین ولوو سی 30 حدودا طراحی نسبتا متمایزی دارد ولی در مقایسه با خودروهای اسپرت و مدرن امروزی کاملا ساده به نظر می‌رسد ولی این سادگی خیلی توی ذوق نمی‌زند و فضایی دل نشین را ایجاد می‌کند. می‌توان گفت طراحی داخلی در عین حال که ساده و کمی زمخت است اما ظرافت هم در آن دیده‌می‌شود.

در کنسول میانی صفحه‌ای فلزی و و بلند را شاهد هستیم که اجزا را به خوبی در خود جای می‌دهند. کلیدها و سیستم‌های مولتی مدیا و تهویه مطبوع در این بخش جای گرفته‌اند. دو دریچه هوای مستطیلی هم در بالاترین بخش به چشم می‌خورد. اگر خودرو به مانیتور مجهز باشد، در بالاترین بخش مانیتوری جمع‌شویی جای‌گذاری می‌شود.

فرمان خودرو سه شاخه است و طراحی نسبتا ساده‌ای دارد. روی آن لوگوی ولوو و دکمه‌های کنترلی روی شاخه‌های بالایی تعبیه شده‌اند.پنل کیلومترشمار هم از دو دایره آنالوگ و نمایشگری در میانشان جهت نشان دادن اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود.

از کارشناسی خودرو ولوو C70  در می‌یابیم که این خودرو به واسطه دو در بودن دسترسی به فضای عقبش کمی مشکل‌تر از حالت‌های عادی است. ولوو سی 70 خودویی چهار نفره می‌باشد. فضای صندوق این خودرو در صورت باز بودن سقف، 400 لیتر می‌باشد اما وقتی سقف جمع شود به 200 لیتر کاهش می‌یابد که فضای نسبتا محدودی است و با بخش سقف مشترک است.

 

طراحی داخلی خوردو  ولوو C70 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو ولوو C70  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با ولوو C70  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • ایمنی خیلی خوب
  • شتاب و چالاکی قابل قبول
  • تمایز با سایر خودروهای بازار
  • طراحی ظاهری مناسب

 

معایب :

  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • بازار دست دوم بسیار کم رونق
  • عدم سازگاری با بنزین ایران
  • افت قیمت زیاد
  • قیمت بالا

 

ولوو C70  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو ولوو C70  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. اولین نکته‌ای که لازم است مد نظر قرار دهید این است که در بازار خرید و فروش ولوو خودروی پرطرفدار و پرشماری نیست و حین انتخاب احتمالا نسخه‌های محدودی را می‌توانید انتخاب کنید که این امر قیمت‌گذاری هم ممکن است با مشکل رو به رو کند.

این خودرو سال‌ها پیش تولیدشده است و از سال 2013 به ایران‌رسیده است. در حال حاضر خودروهای موجود همگی سال‌های زیادی کار کرده‌اند. با وجود اینکه کیفیت ساخت محصولات ولوو خوب است پس از گذشت این همه سال، خودرو مستهلک شده‌است. حین خرید خودروهای کارکرده بهتر است از کارشناسی مجرب جهت بررسی تمامی قسمت‌ها و تایید سلامت آن‌ها و هم‌چنین قیمت گذاری درست خودرو کمک بگیرید.

ولوو خودروی بدی نیست، مخصوصا اگر کارکرده بودن و خدمات پس از فروش ضعیفش مشکلی ندارید، همراهی ایمن و مطمئن برای شماست و عملا دو خودرو (کوپه و کروک) را در یک خودرو خواهید داشت و برای کسانی که به دنبال تمایز هستند گزینه خوبیست.

 

بهترین کارشناسی خودرو ولوو C70 

 

رقیبان خودرو ولوو C70 

بازار کروک‌ها و حتی کوپه‌ها معمولا مشتریان جوان دارد و اسپرت بودن و چالاکی از گزینه‌های مهم در خرید است. در ایران تعداد این خودروها نسبت به کلاس‌های دیگر خیلی پرشمار نیست. طبق کارشناسی خودرو ولوو C70  نزدیک‌ترین محصول در بازار بی ام و Z4 می‌باشد.

از نظر طراحی با اینکه امری سلیقه‌ای می‌باشد اما سبک طراحی بی ام و زد 4 بیشتر موردپسند قرار می‌گیرد. در بخش کابین هم این برتری را می‌توان ازان همان بی ام و دانست. پیشرانه بی ام و 2 لیتری و توربو است و گیربکسی 8 سرعته و اتومات دارد. این خودروی دیفرانسیل عقب، شتاب صفر تا صدش تنها 5.5 ثانیه می‌باشد و با مصرف بنزین 6.8 لیتری‌اش برتری‌اش را ثابت می‌کند. برگ برنده ولوو را می‌توان در بخش ایمنی و تجهیزات مربوط به آن دانست. البته سیستم کنترل ترمزها در هنگام پیچیدن، روی محصول ولوو وجود ندارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو ولوو C70  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو گزینه‌ای خاص و متفاوت خواهد بود و در صورت خرید آن باید با مواردی مثل افت قیمت، بازار ضعیف و خدمات پس از فروش نامناسب کنار بیایید. لذت رانندگی با این نماینده ولوو در روزهای گرم تابستانی و در طبیعت بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است.  

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)