برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو ولوو C30 با تمام جزئیات

ولوو سی 30 هاچ بک سوئدی ساخت شرکت ولوو می‌باشد. این خودرو از سال 2013 توسط افرا موتور به بازار ایران رسید. این نماینده ولوو با وجود عملکرد فنی خوب و ایمنی بالا نتوانست خودش را در بازار نشان دهد و فروش خوبی را برای واردکننده‌اش رقم نزد.
0 تومان
i h

 

ولوو سی 30 هاچ بک سوئدی ساخت شرکت ولوو می‌باشد. این خودرو از سال 2013 توسط افرا موتور به بازار ایران رسید. این نماینده ولوو با وجود عملکرد فنی خوب و ایمنی بالا نتوانست خودش را در بازار نشان دهد و فروش خوبی را برای واردکننده‌اش رقم نزد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو ولوو C30در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  ولوو C30

ولوو برندی چند ملیتی سوئدی می‌باشد که در صنعت خودروسازی نقش مهمی را ایفا می‌کند. این کمپانی در سال 1927 کار خود را به عنوان یک خودروساز در شهر یوتبری آغاز کرد. در سال 1999 این کمپانی بخش خودروهای سبک خود را تحت نام ولوو کارز به شرکت آمریکایی فورد فروخت. در سال 2010 هم شرکت چینی جیلی این شرکت را از فورد خریداری کرد و در حال حاضر ولوو زیرمجموعه جیلی محسوب می‌شود.

به واسطه اینکه ولوو تولیداتش را تنها به اتومبیل محدود نمی‌کرد و در این راه پستی بلندیهای زیادی را پشت سر گذاشته‌است، از خودروسازهای مهم تاریخ محسوب می‌شود. محصولات این شرکت معمولا به کاربردی بودن معروف هستند. ولوو کارز در حال حاضر انواع خودرو در کلاس‌های اس یو وی، استیشن واگن، سدان، کوپه و هاچ بک را تولید و در بیشتر از 100 کشور جهان به فروش می‌رساند.

ولووC30

ولوو سی 30 از محصولات دوست داشتنی می‌باشد که در کلاس هاچ بک به تولید می‌رسد و دو درب است. تولید این خودرو از سال 2006 آغاز شد و طراحی موتور جلو – محور جلو دارد. این خودرو در سال 2013 توسط شرکت افرا موتور به ایران وارد شد. در ایران ولوو سی 30 با موور 2.5 لیتری و 5 سیلندر به دست مشتریان می‌رسد و می‌توان آن را از سریع‌ترین هاچ بک‌های موجود در کشور دانست.

از لحاظ ظاهری ولوو خیلی هماهنگی زیادی ندارد اما  به واسطه دو درب بودن و المان‌هایی که آن را اسپرت و جوان پسند می‌سازد می‌توان آن را متمایز و قابل قبول دانست. ولوو علاوه بر اینکه خیلی چالاک است، شاید برایتان جالب باشد که 85 درصد از این خودرو قابلیت بازیافت دارد.

در حال حاضر  طبق کارشناسی خودرو ولوو C30  بازار خرید و فروش این خودرو خیلی کم رونق است و خرید آن خیلی پیشنهاد نمی‌شود. در ادامه به بررسی دقیق‌تر بخش‌های مختلف این هاچ بک سوئدی خواهیم پرداخت.

 کارشناسی خودرو  ولوو C30

بررسی ویژگی‌های خودرو  ولوو C30

 

امکانات و تجهیزات خودرو ولوو C30

ولوو از نظر امنیت و تجهیزات ایمنی از کامل‌ترین خودروهای موجود در بازار می‌باشد. تجهیزات رفاهی خودرو برای یک هاچ بک در حد نیاز است و به خوبی رضایت خریدار را جذب خواهد کرد. تجهیزاتی چون سانروف، کروز کنترل، دما سنج، تنظیم برقی صندلی های جلو و سه حافظه برای صندلی راننده، سیستم صوتی حرفه ای با 8 بلندگو، سیستم ورود بدون کلید و ... نمونه‌های آن می‌باشند.

این خودرو توسط موسسه استاندارد و ایمنی اروپا یا همان یورو انکپ مورد بررسی قرارگفته و قادر بوده هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کند. این ایمنی علاوه بر تجیهزاتی همچون کیسه هوایی، سنسورها، کروز کنترل و... به واسطه کنترل ثبات الکترونیکی و ترمزهای ضد قفل پیشرفته ایجاد می‌شود. هم‌چنین اتاق خودرو ولوو به شکلی طراحی‌شده است که ضربه ناشی از تصادفات را می‌گیرد و به این ترتیب کمترین آسیب به سرنشینان وارد خواهد شد. به طور کلی طراحی بدنه و جنس آن نقش زیادی در ایجاد امنیت دارد.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو ولوو C30مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

ولوو C30

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 5 دنده جلو

سیستم آینه ها

آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشدن – آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن و سنسور دما

سنسورهای پیش فعال

سنسور باران – سنسور جلو و عقب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) -  سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش  -

ABL , IDIS , EBA ، DSTC

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی  

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 8 اسپیکر -  دارای آمپلی فایر و ساب ووفور – قابلیت پشتیبانی  از CD , MP3 , USB , iPod

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 6.5 اینچی به همراه رهیاب GPS و پخش DVD– قطب نما

کیسه هوا

مجموعا 4 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری  - جانبی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع    اتوماتیک با قابلیت تنظیم برای سرنشینان جلو به صورت دوگانه - سیستم تهویه مطبوع و کنترل کیفیت هوای داخلی

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون  -  دارای مه شکن – شیشه شور چراغ – چراغ دید در روز – امکان تنظیم نور اتومات – مجهز به سنسور نور و باران

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  ال ای دی طیفی

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم برقی 8 حالته صندلی‌ها – دارای روکش چرمی – حافظه سه حالته برای تنظیم صندلی‌ها – مجهز به گرمکن

سیستم صندلی های عقب

مجهز به پشت سری فعال  – دارای روکش چرمی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD -  دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو   

سیستمهای کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل - سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter) – سنسور جلو و عقب

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی   هیدروالکتریکی

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

سیستم ورود به خودرو بدون کلید و روشن شدن خودرو بدون کلید -  سیستم حفاظتی کناری خودرو (SIPS) -  کیف کمک‌های اولیه

 سیستم سقف

سانروف دارد

 کارشناسی خودرو  ولوو C30

بررسی شرایط و امکانات ولوو سی 30

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در بازار جهانی با مدل‌های متنوعی عرضه شد و موتور‌های آن دارای دو نوع 4 سیلندر و 5 سیلندر بود. جعبه دنده‌ها هم در انواع 5 دنده و 6 دنده به دست مشتریان می‌رسیدند. در ایران تنها یک نسخه و مجهز به موتوری 2.5 لیتری و 5 سیلندر به فروش می‌رسد که مجهز به سیستم توربوشارژ است.

این پیشرانه قادر به تولید 230 اسب بخار قدرت و حداکثر 320 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای اتومات تیپ ترونیک  و 5 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو ولوو C30با این سیستم حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 6.7 ثانیه گزارش می‌شود که این هاچ بک را به یکی از چالاک‌ترین نمونه‌های کلاسش تبدیل می‌کند.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 13.5 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 6.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود. به این ترتیب حد آلایندگی ولوو به یورو 4 می‌رسد.

تجربه رانندگی

با وجود اینکه ظاهر این خودرو کاملا اسپورت است اما به واسطه پیشرانه کم حجم توربو و گیربکس اتوماتیک، رانندگی راحت و بی‌دغدغه‌ای با آن تجربه می‌شود. دیفرانسیل جلو بودن این هاچ بک دو درب، این امر را بیشتر به چشم می‌آورد. شتاب‌گیری ولوو سی 30 مشخصا بسیار خوب است و قابلیت رقابت با خودروهای اسپرت و گران قیمت را دارد. هندلینگ این خودرو اما خیلی عالی نیست و در صورتی که به خودرو فشار بیاید، در سر پیچ‌ها کم فرمانی‌های محسوسی را شاهد خواهید بود.

یکی از ایرادات ولوو سی 30 را تعلیق خشک آن می‌دانند اما هنگامی که شروع به رانندگی می‌کنیم و شتاب سریع خودرو را شاهد هستیم، به راحتی می‌توان این ادعا را داشت که تعلیق خشک به تعادل و رانندگی کمک می‌کند و شاید واقعا لازم باشد. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی ولوو C30 را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

ولوو C30

نوع بدنه

B Segment

حجم موتور

2521 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

5

تعداد سوپاپ ها

20

محور محرک

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

230 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

320 نیوتون متر در 1500 تا 5000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

92 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

62 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک - 5 دنده  جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو  و عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

نیمه مستقل

حداکثر سرعت

235 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

6.7 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

9 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 4

میزان تولید CO2

211 گرم در هر کیلومتر

 بررسی شرایط و امکانات ولوو سی 30

کارشناسی خودر ولوو C30 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

با توجه به محصولات قدیمی ولوو می‌توان گفت که ولوو سی 30 بر اساس طراحی کلاسیک ولوو شکل گرفته‌است. شکل بدنه این هاچ بک اما دیگر جعبه‌ای نیست و در آن از انحناهای نه چندان  زیاد استفاده می‌شود. سی 30 از طرفی، مدل به روز شده و اصطلاحا مدرن شده از یک محصول کلاسیک ولوو تحت عنوان P1800 SE و دنباله رو مدل 480 محسوب می شود. به طور کلی می‌توان این نماینده سوئدی را خودرویی کلاسیک اما مدرنیزه‌شده دانست.

در نمای جلو دو چراغ کشیده‌را شاهد هستیم که میانشان جلو پنجره پنج ضلعی و مشبک قرارگفته است. این جلوپنجره توسط قابی کرومی و لوگوی ولوو در میانش تزئین می‌شود. در سپر هواکشی ذوزنقه‌ای  و مشبک در میان و دو قاب مشکی با گوشه‌های کشیده در اطراف به چشم می‌خورند که مه شکن‌ها درون آن جای می‌گیرند. استفاده از خطوط مشخص و برجسته در سپر، این هاچ بک را عضلانی‌تر نشان می‌دهد.

نمای جانبی

در نمای جانب خطی تیز از چراغ عقب تا جلو کشیده می‌شود و از زیر شیشه‌ها می‌گذرد. این هاچ بک در هر سمت تنها یک درب دارد و دو شیشه بزرگ را در جانب آن شاهد هستیم. قاب شیشه‌ها هم مشکی رنگ می‌باشند. رینگ این خودرو طبق کارشناسی خودرو ولوو C30 از 16 تا 18 اینچ قابل سفارش بوده‌است اما اکثریت نسخه‌های موجود در ایران به رینگ‌های 17 اینچی و آلومینیومی مجهز می‌باشند.

نمای عقب

بسیاری نمای عقب این خود را خیلی دل نشین نمی‌دانند، با وجود اینکه طراحی این بخش نسبت به خودروهای دیگر متمایز است اما خیلی خوب و هماهنگ از کار در نیامده است. چراغ‌های عقب کاملا بزرگ هستند و گرافیکی عجیب دارند که از بالای شیشه تا پایین آن کشیده‌می‌شوند. قاب مشکی شیشه‌ها هم تا پایین‌تر ادامه پیداکرده و روی آن نام ولوو به چشم می‌خورد. پلاک در بخشی فرورفته نصب می‌شود و در سپر دو سر لوله اگزوز دایره‌ای نما را اسپرت‌تر می‌کند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه ولوو C30را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

ولوو C30

نوع بدنه

هاچ بک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول  

وزن خالص

 1205 کیلوگرم 

طول

4266 میلی متر

عرض

1782 میلی متر

ارتفاع

1447 میلی متر

فاصله محورها

2640 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

۲۰۵/۵۰R 17

  ظاهر خودروی  ولوو C30

                      ظاهر خودروی ولوو C30

 

کارشناسی خودرو ولوو C30 از نظر طراحی داخلی

کابین ولوو سی 30 هم مانند ظاهر آن طراحی نسبتا متمایزی دارد ولی در مقایسه با خودروهای اسپرت و مدرن امروزی کاملا ساده به نظر می‌رسد ولی این سادگی خیلی توی ذوق نمی‌زند و فضایی دل نشین را ایجاد می‌کند. می‌توان گفت طراحی داخلی در عین حال که زمخت است اما ظرافت هم در آن دیده‌م‌شود.

در کنسول میانی صفحه‌ای فلزی و و بلند را شاهد هستیم که اجزا را به خوبی در خود جای می‌دهند. کلیدهای و سیستم‌های مولتی مدیا و تهویه مطبوع در این بخش جای گرفته‌اند. دو دریچه هوای مستطیلی هم در بالاترین بخش به چشم می‌هورد.

فرمان خودرو سه شاخه است و طراحی نسبتا ساده‌ای دارد. روی آن لوگوی ولوو و دکمه‌های کنترلی روی شاخه‌های بالایی تعبیه شده‌اند.پنل کیلومترشمار هم از دو دایره آنالوگ در نمایشگری در میانشان جهت نشان دادن اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود.

از کارشناسی خودرو ولوو C30   در می‌یابیم که این خودرو به واسطه دو در بودن دسترسی به فضای عقبش کمی مشکل‌تر از حالت‌های عادی است. ولوو سی 30 خودویی چهار نفره می‌باشد اما به واسطه طراحی آرگونومیک و نسبتا مناسب کابین تا 5 نفر سرنشین هم می‌توانند در آن جای بگیرند. گرچه خیلی راحت نخواهند بود.

 طراحی داخلی خوردو  ولوو C30

طراحی داخلی خوردو  ولوو C30

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو ولوو C30به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با ولوو C30آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • ایمنی خیلی خوب
  • شتاب و چالاکی عالی
  • عملکرد فنی مناسب
  • تمایز با سایر خودروهای بازار

 

معایب :

  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • بازار دست دوم بسیار کم رونق
  • عدم سازگاری با بنزین ایران
  • افت قیمت زیاد
  • هندلینگ نه چندان خوب نسبت به رقبا

 

ولوو C30 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو ولوو C30مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. اولین نکته‌ای که لازم است مد نظر قرار دهید این است که در بازار خرید و فروش ولوو خودروی پرطرفدار و پرشماری نیست و حین انتخاب احتمالا نسخه‌های محدودی را می‌توانید انتخاب کنید که این امر قیمت‌گذاری هم ممکن است با مشکل رو به رو کند.

این خودرو سال‌ها پیش تولیدشده است و از سال 2013 به ایران‌رسیده است. در حال حاضر خودروهای موجود همگی سال‌های زیادی کار کرده‌اند. با وجود اینکه کیفیت ساخت محصولات ولوو خوب است پس از گذشت این همه سال، خودرو مستهلک شده‌است. حین خرید خودروهای کارکرده بهتر است از کارشناسی مجرب جهت بررسی تمامی قسمت‌ها و تایید سلامت آن‌ها و هم‌چنین قیمت گذاری درست خودرو کمک بگیرید.

ولوو خودروی بدی نیست، مخصوصا اگر با طراحی ظاهری و داخلی آن مشکلی نداشته‌باشید می‌تواند همراهی چالاک و سریع و در عین حال ایمن و مطمئن برای شما باشد. با توجه به شتاب و عملکردش می‌تواند با رقبای خیلی گران‌تر و مدرن‌تر از خودش رقابت کند و بی‌شک اگر عرضه، قیمت‌گذاری و خدمات پس از فروش آن وضعیت بهتری داشت، قادر بود از موفق‌ترین هاچ بک‌های ایران باشد.

 بهترین کارشناسی خودرو ولوو C30

بهترین کارشناسی خودرو ولوو C30 

 

رقیبان خودرو ولوو C30

بازار هاچ بک‌ها معمولا مشتریان جوان دارد و اسپرت بودن و چالاکی از گزینه‌های مهم در خرید است. طبق کارشناسی خودرو ولوو C30این خودرو را نمی‌توان از لحاظ قیمتی، بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش در مقابل رقبای خوبی قرار داد اما از نظر عملکرد فنی و چالاکی نه تنها می‌تواند با مواردی همچون آلفا جولیتا، سئات لئون 1.4 لیتری و یا سئات لئون 1.8 لیتری رقابت کند بلکه در مواردی مثل شتاب اولیه و حداککثر سرعت از آن‌ها پیشی هم می‌گیرد.

از لحاظ ظاهری و کابین وولو از موارد یادشده سطح پایین‌تری دارد اما به واسطه تعداد محدود گزینه‌ای متمایز و خاص برای تک سواران ایرانی محسوب می‌شود و در صورتی که امکان هزینه برای هاچ بک‌های مدرن‌تر نباشد، ولوو سی 30 5 سیلندر این مقاله می‌تواند گزینه مناسبی تلقی شود.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو ولوو C30و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو مخصوصا از لحاظ چالاکی و ایمنی شرایط بسیار خوبی دارد اما واردکننده آن هم در بخش عرضه هم در خدمات پس از فروش عملکرد شایسته‌ای نداشت و به همین واسطه بازار این هاچ بک را می‌توان کساد نامید. اگر با کارکرده بودن، کمبود قطعات یدکی در بازار و ظاهر آن مشکلی ندارید می‌تواند رانندگی مهیج و سرعتی را برای شما به ارمغان آورد.

*
*
*

 

ولوو سی 30 هاچ بک سوئدی ساخت شرکت ولوو می‌باشد. این خودرو از سال 2013 توسط افرا موتور به بازار ایران رسید. این نماینده ولوو با وجود عملکرد فنی خوب و ایمنی بالا نتوانست خودش را در بازار نشان دهد و فروش خوبی را برای واردکننده‌اش رقم نزد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو ولوو C30در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  ولوو C30

ولوو برندی چند ملیتی سوئدی می‌باشد که در صنعت خودروسازی نقش مهمی را ایفا می‌کند. این کمپانی در سال 1927 کار خود را به عنوان یک خودروساز در شهر یوتبری آغاز کرد. در سال 1999 این کمپانی بخش خودروهای سبک خود را تحت نام ولوو کارز به شرکت آمریکایی فورد فروخت. در سال 2010 هم شرکت چینی جیلی این شرکت را از فورد خریداری کرد و در حال حاضر ولوو زیرمجموعه جیلی محسوب می‌شود.

به واسطه اینکه ولوو تولیداتش را تنها به اتومبیل محدود نمی‌کرد و در این راه پستی بلندیهای زیادی را پشت سر گذاشته‌است، از خودروسازهای مهم تاریخ محسوب می‌شود. محصولات این شرکت معمولا به کاربردی بودن معروف هستند. ولوو کارز در حال حاضر انواع خودرو در کلاس‌های اس یو وی، استیشن واگن، سدان، کوپه و هاچ بک را تولید و در بیشتر از 100 کشور جهان به فروش می‌رساند.

ولووC30

ولوو سی 30 از محصولات دوست داشتنی می‌باشد که در کلاس هاچ بک به تولید می‌رسد و دو درب است. تولید این خودرو از سال 2006 آغاز شد و طراحی موتور جلو – محور جلو دارد. این خودرو در سال 2013 توسط شرکت افرا موتور به ایران وارد شد. در ایران ولوو سی 30 با موور 2.5 لیتری و 5 سیلندر به دست مشتریان می‌رسد و می‌توان آن را از سریع‌ترین هاچ بک‌های موجود در کشور دانست.

از لحاظ ظاهری ولوو خیلی هماهنگی زیادی ندارد اما  به واسطه دو درب بودن و المان‌هایی که آن را اسپرت و جوان پسند می‌سازد می‌توان آن را متمایز و قابل قبول دانست. ولوو علاوه بر اینکه خیلی چالاک است، شاید برایتان جالب باشد که 85 درصد از این خودرو قابلیت بازیافت دارد.

در حال حاضر  طبق کارشناسی خودرو ولوو C30  بازار خرید و فروش این خودرو خیلی کم رونق است و خرید آن خیلی پیشنهاد نمی‌شود. در ادامه به بررسی دقیق‌تر بخش‌های مختلف این هاچ بک سوئدی خواهیم پرداخت.

 کارشناسی خودرو  ولوو C30

بررسی ویژگی‌های خودرو  ولوو C30

 

امکانات و تجهیزات خودرو ولوو C30

ولوو از نظر امنیت و تجهیزات ایمنی از کامل‌ترین خودروهای موجود در بازار می‌باشد. تجهیزات رفاهی خودرو برای یک هاچ بک در حد نیاز است و به خوبی رضایت خریدار را جذب خواهد کرد. تجهیزاتی چون سانروف، کروز کنترل، دما سنج، تنظیم برقی صندلی های جلو و سه حافظه برای صندلی راننده، سیستم صوتی حرفه ای با 8 بلندگو، سیستم ورود بدون کلید و ... نمونه‌های آن می‌باشند.

این خودرو توسط موسسه استاندارد و ایمنی اروپا یا همان یورو انکپ مورد بررسی قرارگفته و قادر بوده هر 5 ستاره ایمنی را دریافت کند. این ایمنی علاوه بر تجیهزاتی همچون کیسه هوایی، سنسورها، کروز کنترل و... به واسطه کنترل ثبات الکترونیکی و ترمزهای ضد قفل پیشرفته ایجاد می‌شود. هم‌چنین اتاق خودرو ولوو به شکلی طراحی‌شده است که ضربه ناشی از تصادفات را می‌گیرد و به این ترتیب کمترین آسیب به سرنشینان وارد خواهد شد. به طور کلی طراحی بدنه و جنس آن نقش زیادی در ایجاد امنیت دارد.

در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودرو ولوو C30مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

ولوو C30

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 5 دنده جلو

سیستم آینه ها

آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشدن – آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن و سنسور دما

سنسورهای پیش فعال

سنسور باران – سنسور جلو و عقب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) -  سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش  -

ABL , IDIS , EBA ، DSTC

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی  

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 8 اسپیکر -  دارای آمپلی فایر و ساب ووفور – قابلیت پشتیبانی  از CD , MP3 , USB , iPod

سیستم مولتی مدیا

مانیتور 6.5 اینچی به همراه رهیاب GPS و پخش DVD– قطب نما

کیسه هوا

مجموعا 4 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری  - جانبی جلو

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع    اتوماتیک با قابلیت تنظیم برای سرنشینان جلو به صورت دوگانه - سیستم تهویه مطبوع و کنترل کیفیت هوای داخلی

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلو زنون  -  دارای مه شکن – شیشه شور چراغ – چراغ دید در روز – امکان تنظیم نور اتومات – مجهز به سنسور نور و باران

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های  ال ای دی طیفی

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم برقی 8 حالته صندلی‌ها – دارای روکش چرمی – حافظه سه حالته برای تنظیم صندلی‌ها – مجهز به گرمکن

سیستم صندلی های عقب

مجهز به پشت سری فعال  – دارای روکش چرمی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD -  دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو   

سیستمهای کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل - سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter) – سنسور جلو و عقب

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی   هیدروالکتریکی

نوع غربیلک

فرمان 3 شاخه مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

سیستم ورود به خودرو بدون کلید و روشن شدن خودرو بدون کلید -  سیستم حفاظتی کناری خودرو (SIPS) -  کیف کمک‌های اولیه

 سیستم سقف

سانروف دارد

 کارشناسی خودرو  ولوو C30

بررسی شرایط و امکانات ولوو سی 30

 

مشخصات فنی این خودرو

این خودرو در بازار جهانی با مدل‌های متنوعی عرضه شد و موتور‌های آن دارای دو نوع 4 سیلندر و 5 سیلندر بود. جعبه دنده‌ها هم در انواع 5 دنده و 6 دنده به دست مشتریان می‌رسیدند. در ایران تنها یک نسخه و مجهز به موتوری 2.5 لیتری و 5 سیلندر به فروش می‌رسد که مجهز به سیستم توربوشارژ است.

این پیشرانه قادر به تولید 230 اسب بخار قدرت و حداکثر 320 نیوتون متر گشتاور می‌باشد. این نیروی تولیدی توسط جعبه دنده‌ای اتومات تیپ ترونیک  و 5 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق کارشناسی خودرو ولوو C30با این سیستم حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت قابل تجربه است. شتاب صفر تا صد هم چیزی حدود 6.7 ثانیه گزارش می‌شود که این هاچ بک را به یکی از چالاک‌ترین نمونه‌های کلاسش تبدیل می‌کند.

مصرف سوخت مورد نیاز در مسافت‌های شهری 13.5 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری 6.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. به این ترتیب مصرف سوخت ترکیبی خودرو 9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد بود. به این ترتیب حد آلایندگی ولوو به یورو 4 می‌رسد.

تجربه رانندگی

با وجود اینکه ظاهر این خودرو کاملا اسپورت است اما به واسطه پیشرانه کم حجم توربو و گیربکس اتوماتیک، رانندگی راحت و بی‌دغدغه‌ای با آن تجربه می‌شود. دیفرانسیل جلو بودن این هاچ بک دو درب، این امر را بیشتر به چشم می‌آورد. شتاب‌گیری ولوو سی 30 مشخصا بسیار خوب است و قابلیت رقابت با خودروهای اسپرت و گران قیمت را دارد. هندلینگ این خودرو اما خیلی عالی نیست و در صورتی که به خودرو فشار بیاید، در سر پیچ‌ها کم فرمانی‌های محسوسی را شاهد خواهید بود.

یکی از ایرادات ولوو سی 30 را تعلیق خشک آن می‌دانند اما هنگامی که شروع به رانندگی می‌کنیم و شتاب سریع خودرو را شاهد هستیم، به راحتی می‌توان این ادعا را داشت که تعلیق خشک به تعادل و رانندگی کمک می‌کند و شاید واقعا لازم باشد. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای خودروی ولوو C30 را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

ولوو C30

نوع بدنه

B Segment

حجم موتور

2521 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

5

تعداد سوپاپ ها

20

محور محرک

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

230 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

320 نیوتون متر در 1500 تا 5000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

92 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

62 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک - 5 دنده  جلو

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو  و عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

نیمه مستقل

حداکثر سرعت

235 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

6.7 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

9 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 4

میزان تولید CO2

211 گرم در هر کیلومتر

 بررسی شرایط و امکانات ولوو سی 30

کارشناسی خودر ولوو C30 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

با توجه به محصولات قدیمی ولوو می‌توان گفت که ولوو سی 30 بر اساس طراحی کلاسیک ولوو شکل گرفته‌است. شکل بدنه این هاچ بک اما دیگر جعبه‌ای نیست و در آن از انحناهای نه چندان  زیاد استفاده می‌شود. سی 30 از طرفی، مدل به روز شده و اصطلاحا مدرن شده از یک محصول کلاسیک ولوو تحت عنوان P1800 SE و دنباله رو مدل 480 محسوب می شود. به طور کلی می‌توان این نماینده سوئدی را خودرویی کلاسیک اما مدرنیزه‌شده دانست.

در نمای جلو دو چراغ کشیده‌را شاهد هستیم که میانشان جلو پنجره پنج ضلعی و مشبک قرارگفته است. این جلوپنجره توسط قابی کرومی و لوگوی ولوو در میانش تزئین می‌شود. در سپر هواکشی ذوزنقه‌ای  و مشبک در میان و دو قاب مشکی با گوشه‌های کشیده در اطراف به چشم می‌خورند که مه شکن‌ها درون آن جای می‌گیرند. استفاده از خطوط مشخص و برجسته در سپر، این هاچ بک را عضلانی‌تر نشان می‌دهد.

نمای جانبی

در نمای جانب خطی تیز از چراغ عقب تا جلو کشیده می‌شود و از زیر شیشه‌ها می‌گذرد. این هاچ بک در هر سمت تنها یک درب دارد و دو شیشه بزرگ را در جانب آن شاهد هستیم. قاب شیشه‌ها هم مشکی رنگ می‌باشند. رینگ این خودرو طبق کارشناسی خودرو ولوو C30 از 16 تا 18 اینچ قابل سفارش بوده‌است اما اکثریت نسخه‌های موجود در ایران به رینگ‌های 17 اینچی و آلومینیومی مجهز می‌باشند.

نمای عقب

بسیاری نمای عقب این خود را خیلی دل نشین نمی‌دانند، با وجود اینکه طراحی این بخش نسبت به خودروهای دیگر متمایز است اما خیلی خوب و هماهنگ از کار در نیامده است. چراغ‌های عقب کاملا بزرگ هستند و گرافیکی عجیب دارند که از بالای شیشه تا پایین آن کشیده‌می‌شوند. قاب مشکی شیشه‌ها هم تا پایین‌تر ادامه پیداکرده و روی آن نام ولوو به چشم می‌خورد. پلاک در بخشی فرورفته نصب می‌شود و در سپر دو سر لوله اگزوز دایره‌ای نما را اسپرت‌تر می‌کند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه ولوو C30را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

ولوو C30

نوع بدنه

هاچ بک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول  

وزن خالص

 1205 کیلوگرم 

طول

4266 میلی متر

عرض

1782 میلی متر

ارتفاع

1447 میلی متر

فاصله محورها

2640 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

۲۰۵/۵۰R 17

  ظاهر خودروی  ولوو C30

                      ظاهر خودروی ولوو C30

 

کارشناسی خودرو ولوو C30 از نظر طراحی داخلی

کابین ولوو سی 30 هم مانند ظاهر آن طراحی نسبتا متمایزی دارد ولی در مقایسه با خودروهای اسپرت و مدرن امروزی کاملا ساده به نظر می‌رسد ولی این سادگی خیلی توی ذوق نمی‌زند و فضایی دل نشین را ایجاد می‌کند. می‌توان گفت طراحی داخلی در عین حال که زمخت است اما ظرافت هم در آن دیده‌م‌شود.

در کنسول میانی صفحه‌ای فلزی و و بلند را شاهد هستیم که اجزا را به خوبی در خود جای می‌دهند. کلیدهای و سیستم‌های مولتی مدیا و تهویه مطبوع در این بخش جای گرفته‌اند. دو دریچه هوای مستطیلی هم در بالاترین بخش به چشم می‌هورد.

فرمان خودرو سه شاخه است و طراحی نسبتا ساده‌ای دارد. روی آن لوگوی ولوو و دکمه‌های کنترلی روی شاخه‌های بالایی تعبیه شده‌اند.پنل کیلومترشمار هم از دو دایره آنالوگ در نمایشگری در میانشان جهت نشان دادن اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل می‌شود.

از کارشناسی خودرو ولوو C30   در می‌یابیم که این خودرو به واسطه دو در بودن دسترسی به فضای عقبش کمی مشکل‌تر از حالت‌های عادی است. ولوو سی 30 خودویی چهار نفره می‌باشد اما به واسطه طراحی آرگونومیک و نسبتا مناسب کابین تا 5 نفر سرنشین هم می‌توانند در آن جای بگیرند. گرچه خیلی راحت نخواهند بود.

 طراحی داخلی خوردو  ولوو C30

طراحی داخلی خوردو  ولوو C30

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو ولوو C30به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با ولوو C30آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • ایمنی خیلی خوب
  • شتاب و چالاکی عالی
  • عملکرد فنی مناسب
  • تمایز با سایر خودروهای بازار

 

معایب :

  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • بازار دست دوم بسیار کم رونق
  • عدم سازگاری با بنزین ایران
  • افت قیمت زیاد
  • هندلینگ نه چندان خوب نسبت به رقبا

 

ولوو C30 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو ولوو C30مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. اولین نکته‌ای که لازم است مد نظر قرار دهید این است که در بازار خرید و فروش ولوو خودروی پرطرفدار و پرشماری نیست و حین انتخاب احتمالا نسخه‌های محدودی را می‌توانید انتخاب کنید که این امر قیمت‌گذاری هم ممکن است با مشکل رو به رو کند.

این خودرو سال‌ها پیش تولیدشده است و از سال 2013 به ایران‌رسیده است. در حال حاضر خودروهای موجود همگی سال‌های زیادی کار کرده‌اند. با وجود اینکه کیفیت ساخت محصولات ولوو خوب است پس از گذشت این همه سال، خودرو مستهلک شده‌است. حین خرید خودروهای کارکرده بهتر است از کارشناسی مجرب جهت بررسی تمامی قسمت‌ها و تایید سلامت آن‌ها و هم‌چنین قیمت گذاری درست خودرو کمک بگیرید.

ولوو خودروی بدی نیست، مخصوصا اگر با طراحی ظاهری و داخلی آن مشکلی نداشته‌باشید می‌تواند همراهی چالاک و سریع و در عین حال ایمن و مطمئن برای شما باشد. با توجه به شتاب و عملکردش می‌تواند با رقبای خیلی گران‌تر و مدرن‌تر از خودش رقابت کند و بی‌شک اگر عرضه، قیمت‌گذاری و خدمات پس از فروش آن وضعیت بهتری داشت، قادر بود از موفق‌ترین هاچ بک‌های ایران باشد.

 بهترین کارشناسی خودرو ولوو C30

بهترین کارشناسی خودرو ولوو C30 

 

رقیبان خودرو ولوو C30

بازار هاچ بک‌ها معمولا مشتریان جوان دارد و اسپرت بودن و چالاکی از گزینه‌های مهم در خرید است. طبق کارشناسی خودرو ولوو C30این خودرو را نمی‌توان از لحاظ قیمتی، بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش در مقابل رقبای خوبی قرار داد اما از نظر عملکرد فنی و چالاکی نه تنها می‌تواند با مواردی همچون آلفا جولیتا، سئات لئون 1.4 لیتری و یا سئات لئون 1.8 لیتری رقابت کند بلکه در مواردی مثل شتاب اولیه و حداککثر سرعت از آن‌ها پیشی هم می‌گیرد.

از لحاظ ظاهری و کابین وولو از موارد یادشده سطح پایین‌تری دارد اما به واسطه تعداد محدود گزینه‌ای متمایز و خاص برای تک سواران ایرانی محسوب می‌شود و در صورتی که امکان هزینه برای هاچ بک‌های مدرن‌تر نباشد، ولوو سی 30 5 سیلندر این مقاله می‌تواند گزینه مناسبی تلقی شود.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو ولوو C30و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو مخصوصا از لحاظ چالاکی و ایمنی شرایط بسیار خوبی دارد اما واردکننده آن هم در بخش عرضه هم در خدمات پس از فروش عملکرد شایسته‌ای نداشت و به همین واسطه بازار این هاچ بک را می‌توان کساد نامید. اگر با کارکرده بودن، کمبود قطعات یدکی در بازار و ظاهر آن مشکلی ندارید می‌تواند رانندگی مهیج و سرعتی را برای شما به ارمغان آورد.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)