برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو هاوال H2 با تمام جزئیات

خودروی هاوال H2، یک کراس ¬اور ساخته¬شده توسط کمپانی هاوال کشور چین است. این خودرو در سال 2014 در نمایشگاه پکن معرفی شد. هاوال از زیر مجموعه¬های کمپانی شناخته¬شده¬ی گریت ¬وال است که به شکل تخصصی در ساخت کراس¬اور¬ها فعالیت می¬کند.
0 تومان
i h

عنوان : کارشناسی خودرو هاوال H2با تمام جزئیات

 

خودروی هاوال H2، یک کراس ­اور ساخته­شده توسط کمپانی هاوال کشور چین است. این خودرو در سال 2014 در نمایشگاه پکن معرفی شد.هاوال از زیر مجموعه­های کمپانی شناخته­شده­ی گریت­وال است که به شکل تخصصی در ساخت کراس­اور­ها فعالیت می­کند. این خودرو با کمی تاخیر و در سال 97 توسط گروه بهمن در ایران مونتاژ شد. به دلیل تحریم­ها در سال 98 کمپانی گریت­وال بازار خودرو ایران را ترک کرد و تولید این کراس ­اور چینی متوقف شد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو هاوال   H2 در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو هاوال H2

گریت وال، از شناخته­شده­ترین کمپانی­های سازنده خودروهای شاسی‌بلند و پیکاپ در چین است. این شرکت در سال 1984 تاسیس شد و از سال 2013 اعلام کرد که همه خودروهای شاسی بلندش را تحت برند هاوال راهی بازار می­کند و H2 نیز اولین محصولی بود که با این نام‌گذاری جدید، عرضه شد. این کراس اور در سال 1394 توسط گروه عظیم خودرو وارد بازار شد و نمونه مونتاژی آن از سال 1397 توسط خودروسازی بهمن تولید شد.

هاوال H2 یک کراس ‌اور دیفرانسیل جلو است با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، به نسبت انواع CVT رایج در این رده، رانندگی لذت‌بخش‌تری را ارائه می­دهد. ویژگی‌های قابل قبولی مثل طراحی ساده و شیک، کیفیت ساخت خوب و کابین جادار می­توانند دلایل خوبی برای خرید این کراس اور باشند. همچنین این خودرو چینی با داشتن سواری نسبتاً نرم و راحت و ایمنی بالا، برای مسافرت‌های طولانی و خانواده­های 4 یا 5 نفره کارآمد است. البته مانند سایر خودروهای چینی، هاوال اچ2 هم دارای نکات منفی است. از نقاط ضعف آن هم در کارشناسی خودرو هاوال H2 می­توانیم به هندلینگ متوسط و مصرف سوخت نه ‌چندان اقتصادی اشاره کنیم و باید به این نکته هم توجه کنید که پیشرانه 1.5 لیتری، قدرت و گشتاور خارق‌العاده‌ای ندارد و نباید از آن انتظار شتاب‌گیری عالی را داشته باشید.

 مسئله اصلی که در هنگام خرید این کراس اور باید به آن توجه کنید، عرضه محدود خودرو است. تولید هاوال H2 در سال 98 متوقف شد و این موضوع باعث وجود خدمات پس از فروش و بازار دست دوم ضعیف‌تر و قطعات یدکی محدود­تری نسبت به سایر رقبا شده­است.

 

 

بررسی ویژگی‌های خودرو  هاوال H2

 

 

امکانات و تجهیزات خودرو هاوال H2

با دقت در کارشناسی خودرو هاوال H2،  متوجه می­شویم که این کراس اور چینیدر زمینه امکانات رفاهی  به خوبی می­تواند نیازهای خریدار را برآورده کند و با ارائه یک لیست مناسب از آپشن­ها و امکانات رفاهی، جایی برای ایراد و گله باقی نمی­گذارد. متاسفانه هاوال H2 به دلیل عرضه محدود، موفق نشد در بازار ایران به فروشی که لیاقتش را داشت برسد و خیلی زود از بازار ایران خداحافظی کرد. در حال حاضر نمونه­های دست دوم این خودرو با قیمت­های مناسبی قابل دسترسی هستند، که ارزش خرید بالایی دارند.

در این خودرو امکانات شاخصی مانند نظیر شیشه بالابر های برقی با آنتی ترپ، آینه‌های جانبی با تنظیم و تاشوندگی برقی، سانروف دو حالته، آینه الکتروکرومیک، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 8 اینچی و کلیدهای کنترل از روی فرمان، کروز کنترل، صندلی راننده 6 جهته برقی، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور، سنسور باران، سنسور TPMS، ترمز پارک برقی و اتوهلد، را مشاهده می­کنیم.

این خودرو دارای 6 کیسه هوا برای راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده‌ای است و همچنین قادر به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه استرالیا انکپ (با قوانین مشابه  Euro Ncap)شد و از این طریق کاربران را از لحاظ ایمنی خودرو مطمئن می­سازد.

جدا از این موارد، هاوال H2 با داشتن سیستم­های کمک رانندگی فراوان مانند سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC و سیستم ترمز کمکی در سرپایینی EPS امنیت رانندگی را به خوبی ضمانت می­کند.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

هاوال H2

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 6 دنده (جلو)

سیستم آینه ها

آینه وسط با قابلیت ضد انعکاس نور به صورت اتوماتیک

 آینه های جانبی برقی تاشونده به همراه گرمکن و چراغ راهنما

سنسورهای پیش فعال

سیستم کمکی افزاینده نیروی ترمز هنگام حرکت خودرو در سراشیبی به منظور حرکت با سرعت کمتر از 35km/h - سیستم Auto-hold : فعال شدن- غیر فعال شدن خودکار سیستم ترمز پارک برقی به محض توقف- حرکت خودرو - نمایش فشار باد لاستیک ها(TPMS) به صورت نمایش لحظه ای(Active)- سنسور دنده عقب - کمربندهای ایمنی سه نقطه ای به همراه پیش کشاننده - قفل کن خودکار درب خودرو با استفاده از سنسور کنترل سرعت - سیستم خودکار قطع سوخت هنگام تصادف - سیستم باز شدن درب ها بعد از وقوع تصادف - حرکت پشت سری های ردیف جلو هنگام برخورد ضربه از عقب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

کامپیوتر سفری - دارای دوربین کمک پارک روی آینه جانبی برای رویت نواحی کور - HHC سیستمی جهت عدم حرکت خودرو در سر بالایی ها از لحظه رها کردن ترمز تا اشاره به پدال گاز

سیستم شیشه ها

شیشه­های جلو و عقب برقی - قفل کودک-  سیستم جلوگیری از برخورد با مانع حین بالا رفتن شیشه راننده - دارای گرمکن شیشه عقب - تنظیم تک لمسی شیشه راننده و بالابر برقی تمامی شیشه‌ها - دارای برف پاک کن اتوماتیک با تیغه ژله­ای

سیستم صوتی

4 عدد اسپیکر low tone  و 2 عدد اسپیکر high tone- پشتیبانی AUX, SD card, USB, Bluetooth

سیستم مولتی مدیا

دارای نمایشگر لمسی 8 اینچی - نمایش عقب خودرو به همراه خطوط پویای راهنما در LCD- قابلیت اتصال به تلفن همراه و مکالمه از طریق بلوتوث - دارای سیستم GPS

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد- راننده، سرنشین، جانبی ،پرده ای

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه

سیستم روشنایی جلو

روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ های جلو (Auto Light) – چراغ‌های جلو هالوژنی به همراه تنظیم برقی ارتفاع نور - دارای مه شکن - سیستم همراهی چراغ تا درب منزل (Follow Me Home)

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED طیفی-  مه شکن

سیستم صندلی های جلو

تنظیم دستیدارای روکش چرمی -  تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و تنظیم برقی گودی کمر - دارای گرمکن صندلی های جلو - تکیه گاه دست و جا لیوانی برای سرنشینان جلو

سیستم صندلی های عقب

قابلیت تا شدن کامل صندلی عقب - سیستم ISOFIX (استاندارد اتصال صندلی کودک داخل خودرو) - تکیه گاه دست و جا لیوانی برای سرنشینان عقب - چراغ رانندگی در روز (ِDay Light)

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله)

سیستم فرمان

الکتریکی EPS

سیستم هدایت پذیری

ستون فرمان تلسکوپی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

 

ایموبلایزر- ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید- سیستم ضد سرقت الکترونیکی به همراه کلید هوشمند- سیستم دزدگیر-  سیستم هشدار دهنده بسته نبودن کمربندها- سیستم هشداردهنده باز بودن درب خودرو حین حرکت- قفل کودک

سانروف

دارد

 

مشخصات فنی این خودرو

هاوال H2 دارای یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو شارژ با کد GW4G15B است که در واقع پایه یکی از موتورهای قدیمی کمپانی میتسوبیشی است. این موتور توانایی تولید 140 اسب بخار قدرت در 5600 دور در دقیقه و 202 نیوتون متر گشتاور از 2200 تا 4500 دور در دقیقه را دارد و این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ­های جلو منتقل می­شود.

سیستم تعلیق این خودرو چینی، در محور جلو مک فرسون و در محور عقب سیستم تعلیق مولتی لینک است و ترمزهای این خودرو در جلو از نوع دیسکی خنک­شونده و در عقب از نوع دیسکی است. هاوال H2 از امکاناتی نظیر ABS (ترمز ضد قفل)، EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) و BA (ترمز اضطراری) بهره می­برد.

ما در کارشناسی خودرو هاوال H2 با بررسی سواری این خودرو در خیابان­های پر دست­انداز متوجه شدیم که این کراس اور چینی سواری خوبی دارد و وجود یک کابین بسیار ساکت باعث می­شود که آسایش دلچسبی را حین رانندگی احساس کنید.  البته این نرمی تعلیق موجب­شده که هاوال دایو عرضی زیادی داشته­باشد و هندلینگ چندان مناسبی را برای رانندگی اسپرت و تعویض دائمی لاین در اتوبان دارا نباشد.

گیربکس هاوال H2 عملکرد خوبی دارد و تعویض دنده­ها به نرمی انجام می­شوند. صندلی­های این خودرو که از متریال خوبی ساخته شده­اند، کاملا نرم و ارگونومیک هستند و در رانندگی­های طولانی مدت موجب خستگی نمی­شوند. مصرف سوخت این کراس اور چینی با وزن 1520 کیلوگرمی عددی در حدود 9 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی سیکل ترکیبی است.

 

مشخصات فنی

هاوال H2

حجم موتور

 1500 سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

140.8 اسب بخار در 5600 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی         (دور بر دقیقه / نیوتن متر)

202 نیوتن متر در 2200 - 4500 دور بر دقیقه

توان خروجی حجمی

93.8 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

55 لیتر

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مک فرسون

تعلیق جلو

مک فرسون مستقل برای هر چرخ

تعلیق عقب

اتصال چندگانه ( مولتی لینک )

حداکثر سرعت

185 کیلومتربرساعت

شتاب 0 الی 100

11.9 ثانیه

 

 

کارشناسی خودرو هاوال H2 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

با توجه به کارشناسی خودرو هاوال H2 درمی­یابیم که شکل ظاهری این خودرو بسیار زیبا است و از اجزای متناسبی تشکیل­شده و به هیچ عنوان سبک طراحی اغراق آمیز در بدنه H2 مشاهده نمی­شود. فرم کلی بدنه ماشین حالتی شبیه جعبه دارد اما چراغ‌های شیک، جلو پنجره­ای بزرگ و خطوط برجسته کناری باعث می­شوند که این ساختار ساده، خسته‌کننده و زشت نباشد. نکته­ی جالب این است که بدنه­ی هاوال علاوه بر المان­های اسپرت و جوان­پسند مثل بالچه عقب، سپرهای اسپرت و اگروزهای دوگانه دارای یک ­سری طراحی­ با خصلت خانوادگی مثل خطوط اتوکشیده بدنه باشد. این ویژگی سبب‌شده که افراد با سلایق متفاوت این کراس اور چینی را انتخاب کنند.

در نمای جلو، چراغ­های مستطیلی شکل و یک جلو پنجره بزرگ در میان آن­ها را مشاهده می­کنیم که چهره­ای با ابهت برای هاوال ترسیم می­کند. این جلو پنجره­ی ذوزنقه­ای دارای قاب و نوارهای افقی کرومی است. چراغ­های کشیده و نوک تیز و همچنین چراغ­های ال­ای­دی نقطه­ای به کاررفته در زیر چراغ­های اصلی و مه شکن­ها، جلوه­ی زیبایی به وجود آورده­اند. خطوط روی کاپوت و سپر به کامل کردن یک نمای عضلانی کمک می­کنند.

در نمای جانبی این خودرو، قاب نقره­ای رنگ شیشه­ها با روف ریل هم­رنگ است. یک خط برجسته از روی گلگیر جلو تا انتهای گلگیر عقب کشیده‌شده و یک خط دیگر با کمی زاویه در پایین درب‌ها‌دیده می‌شود و این خطوط روی بدنه از سادگی طراحی می­کاهند.فضای داخل گلگیرها هم توسط رینگ های 18 اینچی پر شده­­اند.

با بررسی نمای عقب هاوال H2، چراغ­های دوتکه­ای را می­بینیم که در فرم ظاهری شباهت غیرقابل انکاری با چراغ­های جلو دارند. در این نما هم طراحان از قانون سادگی پیروی کردند و همین نکته باعث‌شده که اچ2 طراحی هماهنگی داشته‌باشد.  یک اسپویلر در  قسمت بالای درب صندوق قرار دارد و در پایین دیفیوزر سپر دو خروجی اگزوز در دو طرف وجود دارند که در کمال تعجب واقعی هستند.

 

مشخصات ظاهری

هاوال H2

کلاس بدنه

کراس اور

کلاس اتومبیل

J Segment

وزن خالص

1495کیلوگرم

طول

4335 میلی متر

عرض

1814 میلی متر

ارتفاع

1695  میلی متر

فاصله محورها

2560 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

55/235R18

 

 

خودرویهاوال H2

 

 

 

کارشناسی خودرو هاوالH2  از نظر طراحی داخلی

می­توان به طراحی و متریال به­کار برده­شده در کابین هاوال H2 نمره­ی بسیار بالایی داد. کابین این خودرو طراحی خیلی خوبی دارد و درکارشناسی خودرو هاوال H2  تا حدی می توانیم آن را به برخی محصولات خودروسازان آمریکایی شبیه بدانیم. متریال استفاده‌شده در کابین این خودرو چینی بسیار باکیفیت هستند و بیشتر قسمت­های داشبورد و رودری­ها از پلاستیک نرم استفاده می‌شود.

چرم دوزی­های موجود در کابین همگی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و ترکیب این متریال خوب با مونتاژ مناسب باعث‌شده که این خودرو بسیار بهتر و بالاتر از یک کراس اور چینی به نظر بیاید. فرمان هاوال H2 مدل سه شاخه است و بر روی آن کلید­های کنترل سیستم صوتی ، کروز کنترل و کلید دوربین نقطه کور خودرو قرار دارند.از بهترین ویژگی‌های طراحی داخلی H2 می­توانیم به خطوط موازی داشبورد، نشانگرهای درشت پشت ‌آمپر، نمایشگر بزرگ مرکزی و محل مناسب استقرار دریچه‌های تهویه مرکزی، اشاره کنیم.

در کنسول میانی یک صفحه نمایش 8 اینچی تعبیه‌شده و در پایین این نمایشگر، کلیدهای کنترلی و پنل تهویه مطبوع به صورت یکپارچه تا پایین قرار دارند. یک نوار به رنگ نقره­ای در میان داشبورد و روی رودری­ها کشیده‌شده که جذابیت نمای داخلی هاوال H2 را چند برابر می­کنند. صندلی­های جلو این خودرو ارگونومی مناسبی دارند و این ارگونومی در ردیف عقب هم به خوبی حفظ­شده است.

در داخل کابین هاوال اچ 2 وجود فضای گسترده و اندازه جای پای کافی، احساس راحتی برای کاربران فراهم می­کند. حتی فضای سقف این خودرو هم برای اشخاص با قد زیر ۱۸۵ کاملا مناسب است. برخلاف فضای جادار کابین، هاوال اچ2 صندوق عقب تنگی دارد. این فضای کوچک صندوق تناسبی با این شاسی بلند با هیبت ندارد. هرچند که  با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان قابلیت حمل بار ماشین را تا چند برابر افزایش بدهد.

 

 

طراحی داخلی خودرو هاوال H2

 

 

بررسی مزایا و معایب

 در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو هاوال H2 به بررسی ویژگی­های مختلف آن پرداختیم و به خوبی با ویژگی­های این کراس اور چینی آشنا شدیم، در ادامه به شکل خلاصه به بررسی برخی از مزایا و معایب اچ2 می­پردازیم:

مزایا:

  • ایمنی بالا
  • کیفیت ساخت خوب
  • تجهیزات رفاهی مناسب
  • طراحی ظاهر و کابین خوب

 

معایب :

  • مصرف سوخت بالا
  • ضعف در خدمات پس ‌از فروش
  • سیستم تعلیق متوسط
  • شتاب‌گیری نسبتا ضعیف

معرفی و بررسی هاوال H2

 

معرفی هاوال H2 فیس لیفت

در سال 2020 نسخه فیس لیفت هاوال H2 توسط شرکت گریت وال چین، معرفی شد. هاوال اچ2 مدل ۲۰۲۰  اتاق و پلتفرمی شبیه مدل‌ قبلی دارد، اما طراحان تغییراتی در بخش فنی و ظاهری برای آن در نظر گرفتند.از تغییرات اصلی این خودرو نسبت به نسل قبل می‌توانیم به سبک طراحی جدید در نمای جلو اشاره کنیم. همچنین در مدل جدید بخش‌های جدیدی، نظیر کاسه چراغ‌های جدید در جلو، طراحی متفاوت در صندوق، رینگ ۱۸ اینچی ، سپر‌هایی با طراحی جدید و گرافیک ارتقایافته چراغ عقب را شاهد هستیم.

مدل جدید هاوال H2 مانند نسل قبل خود، از موتور سری 4G15 میتسوبیشی برخوردار است که این موتور با حجم ۱.۵ لیتر و با قابلیت توربو می‌تواند قدرتی معادل ۱۴۰ تا ۱۴۷ اسب بخار را تولید کند. این خودرو نسبت به قبل از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی با مدل قبلی اختلاف چشمگیری ندارد و فقط در برخی از بازار‌ها مشتریان امکان انتخاب تریم داخلی خودرو از میان طرح‌های موجود را دارند.

به دلیل عدم تولید و واردات این خودرو‌ها به واسطه­ی تحریم­ها، نسل جدید هاوال H2 در بازار ایران عرضه نشد اما جالب است بدانید که هاوال اچ ۶ به عنوان پرفروش‌ترین کراس اوور در بازار‌های جهانی محسوب می‌شود و به همین دلیل در لیست ۱۰ کراس اوور جهان قرار گرفته است.

 

هاوال H2  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو هاوال H2   مزایا و معایب مختلفی ارائه داده­شد. شما برای خرید خودرو مورد نظر خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. به این نکته توجه کنید که چند سالی از توقف تولید هاوال  H2 می­گذرد و به تبع آن قطعا خدمات پس از فروش ضعیف­تری در اختیار شما قرار می­گیرد و همچنین پیدا کردن قطعات اچ2 با گذر زمان سخت­تر هم خواهد شد.

سیستم تعلیق هاوال اچ2، نمی­تواند رضایت کاربران را به طور کامل جلب کند. ضربات منتقل‌شده به کابین خودرو خصوصا در رانندگی­های طولانی مدت و در جاده­هایی با آسفالت بی­کیفیت سرنشینان را خسته می­کند. . یکی دیگر از ضعف­های هاوال H2 در شتاب‌گیری و عملکرد نه چندان خوب آن در دنده‌های بالا است که می‌توان حجم کم موتور این خودرو را علت اصلی این اشکال­ها دانست. البته که نباید عملکرد نامناسب گیربکس را نادیده گرفت. در هنگام شتاب‌گیری هماهنگی خوبی بین عملکرد گیربکس و موتور خودرو خصوصا میان سری­های مونتاژی در ایران وجود ندارد و همین موضوع موجب عملکرد ضعیف­تر هاوال اچ2 در هنگام شتاب‌گیری می‌شود.

با این حال این کراس اور چینی به علت کیفیت ساخت بالا، ایمنی خوب، طراحی قابل قبول بدنه و طراحی کابین خیلی خوب، سواری امن و راحت، می­تواند خودرو مناسبی برای خانواده­ها یا حتی جوانان باشد. هاوال H2 از امکانات رفاهی زساد و خوبی برخوردار است. همچنین از نظر ایمنی 5 ستاره را از C-NCAP  دریافت‌کرده است و مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی در کنار سایر سامانه‌های ایمنی است.

 

بهترین کارشناسی خودرو هاوال H2

 

 

رقیبان خودرو هاوال H2 

طبق کارشناسی خودرو هاوال H2 ، در بازه قیمتی آن رقبایی مثل جک S5 اتوماتیک و چری تیگو 7 حضور دارند.  

جک S5 در زمینه­ی فضای کابین، هندلینگ، وضعیت بازار خریدوفروش، فراوانی قطعات یدکی و بهتر بودن خدمات پس ‌از  فروش، برتر از هاوال H2 است. درمقابل، بخش امکانات رفاهی، ایمنی، کیفیت ساخت و شتاب‌گیری مواردی هستند که هاوال در آن‌ها، پیروز می­شود. طراحی ظاهری و بدنه، میزان استهلاک پیشرانه و قیمت قطعات یدکی نیز مواردی هستند که می‌توانیم در آن‌ها به هر دو خودروها امتیازی یکسانی بدهیم. در کل در شرایط کنونی بازار خودروی ایران، جک S5 با وجود کاستی‌هایش نسبت به رقیب، انتخاب عاقلانه­تری محسوب می‌شود.

در مقایسه چری تیگو7 و هاوال اچ2، در بخش طراحی ظاهری با کمی دقت می­توانیم اقتصادی بودن و ارزان قیمت­تر بودن هاوال را نسبت به چری تشخیص بدهیم. در طراحی داخلی استفاده از امکانات هاوال H2 و جلوه­ی بصری فضای داخلی آن به نسبت بهتر از چری است. همچنین متریال استفاده­ شده در چری پلاستیک سخت است. امکانات رفاهی هاوال بهتر از چری است و در مقایسه فنی این دو خودرو اختلافاتی جزئی می­بینیم . همچنین مصرف سوخت چری تیگو کمتر از هاوال H2 است.

اگر به  دنبال خودرویی با امکانات رفاهی کامل‌تر و بهتر هستید، یا می­خواهید نمونه‌های خودرو شما در کشورهای اروپایی هم موجود باشد (که مشخصا نشانه‌ای از موفقیت بیشتر آن برند است)، انتخاب هاوال H2 گزینه مطلوبی برای شما است. اگر می‌خواهید خودرو شما دارای ظاهری مدرن‌تر و جوان‌پسندتر داشته‌باشد، گزینه چری تیگو7 انتخاب بهتری است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو هاوال H2  پرداختیم. این کراس اور چینی   تولیدش در کشور ما از سال 98 متوقف‌شده و امروزه نمونه­های کارکرده­ی در دسترس هستند. با توجه به توقف مونتاژ و بازار خرید و فروش نسبتا ضعیف این خودرو، خدمات پس از فروش وکمبود قطعات یدکی، ممکن است در صورت بروز مشکل با معطلی­های بسیار روبرو شوید. در هر صورت، نمی­توانیم کیفیت ساخت خوب هاوال  H2 و برتری آن نسبت به سایر رقبای هم­وطن خود نادیده بگیریم؛ بنابراین تصمیم نهایی بر عهده­ی شما می­باشد و می­توانید با توجه به ویژگی­ها و نقاط ضعف و قوتی که به آن­ها اشاره کردیم، به نتیجه­ی اطمینان بخشی برسید.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

عنوان : کارشناسی خودرو هاوال H2با تمام جزئیات

 

خودروی هاوال H2، یک کراس ­اور ساخته­شده توسط کمپانی هاوال کشور چین است. این خودرو در سال 2014 در نمایشگاه پکن معرفی شد.هاوال از زیر مجموعه­های کمپانی شناخته­شده­ی گریت­وال است که به شکل تخصصی در ساخت کراس­اور­ها فعالیت می­کند. این خودرو با کمی تاخیر و در سال 97 توسط گروه بهمن در ایران مونتاژ شد. به دلیل تحریم­ها در سال 98 کمپانی گریت­وال بازار خودرو ایران را ترک کرد و تولید این کراس ­اور چینی متوقف شد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو هاوال   H2 در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو هاوال H2

گریت وال، از شناخته­شده­ترین کمپانی­های سازنده خودروهای شاسی‌بلند و پیکاپ در چین است. این شرکت در سال 1984 تاسیس شد و از سال 2013 اعلام کرد که همه خودروهای شاسی بلندش را تحت برند هاوال راهی بازار می­کند و H2 نیز اولین محصولی بود که با این نام‌گذاری جدید، عرضه شد. این کراس اور در سال 1394 توسط گروه عظیم خودرو وارد بازار شد و نمونه مونتاژی آن از سال 1397 توسط خودروسازی بهمن تولید شد.

هاوال H2 یک کراس ‌اور دیفرانسیل جلو است با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، به نسبت انواع CVT رایج در این رده، رانندگی لذت‌بخش‌تری را ارائه می­دهد. ویژگی‌های قابل قبولی مثل طراحی ساده و شیک، کیفیت ساخت خوب و کابین جادار می­توانند دلایل خوبی برای خرید این کراس اور باشند. همچنین این خودرو چینی با داشتن سواری نسبتاً نرم و راحت و ایمنی بالا، برای مسافرت‌های طولانی و خانواده­های 4 یا 5 نفره کارآمد است. البته مانند سایر خودروهای چینی، هاوال اچ2 هم دارای نکات منفی است. از نقاط ضعف آن هم در کارشناسی خودرو هاوال H2 می­توانیم به هندلینگ متوسط و مصرف سوخت نه ‌چندان اقتصادی اشاره کنیم و باید به این نکته هم توجه کنید که پیشرانه 1.5 لیتری، قدرت و گشتاور خارق‌العاده‌ای ندارد و نباید از آن انتظار شتاب‌گیری عالی را داشته باشید.

 مسئله اصلی که در هنگام خرید این کراس اور باید به آن توجه کنید، عرضه محدود خودرو است. تولید هاوال H2 در سال 98 متوقف شد و این موضوع باعث وجود خدمات پس از فروش و بازار دست دوم ضعیف‌تر و قطعات یدکی محدود­تری نسبت به سایر رقبا شده­است.

 

 

بررسی ویژگی‌های خودرو  هاوال H2

 

 

امکانات و تجهیزات خودرو هاوال H2

با دقت در کارشناسی خودرو هاوال H2،  متوجه می­شویم که این کراس اور چینیدر زمینه امکانات رفاهی  به خوبی می­تواند نیازهای خریدار را برآورده کند و با ارائه یک لیست مناسب از آپشن­ها و امکانات رفاهی، جایی برای ایراد و گله باقی نمی­گذارد. متاسفانه هاوال H2 به دلیل عرضه محدود، موفق نشد در بازار ایران به فروشی که لیاقتش را داشت برسد و خیلی زود از بازار ایران خداحافظی کرد. در حال حاضر نمونه­های دست دوم این خودرو با قیمت­های مناسبی قابل دسترسی هستند، که ارزش خرید بالایی دارند.

در این خودرو امکانات شاخصی مانند نظیر شیشه بالابر های برقی با آنتی ترپ، آینه‌های جانبی با تنظیم و تاشوندگی برقی، سانروف دو حالته، آینه الکتروکرومیک، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 8 اینچی و کلیدهای کنترل از روی فرمان، کروز کنترل، صندلی راننده 6 جهته برقی، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور، سنسور باران، سنسور TPMS، ترمز پارک برقی و اتوهلد، را مشاهده می­کنیم.

این خودرو دارای 6 کیسه هوا برای راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده‌ای است و همچنین قادر به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه استرالیا انکپ (با قوانین مشابه  Euro Ncap)شد و از این طریق کاربران را از لحاظ ایمنی خودرو مطمئن می­سازد.

جدا از این موارد، هاوال H2 با داشتن سیستم­های کمک رانندگی فراوان مانند سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC و سیستم ترمز کمکی در سرپایینی EPS امنیت رانندگی را به خوبی ضمانت می­کند.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

هاوال H2

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 6 دنده (جلو)

سیستم آینه ها

آینه وسط با قابلیت ضد انعکاس نور به صورت اتوماتیک

 آینه های جانبی برقی تاشونده به همراه گرمکن و چراغ راهنما

سنسورهای پیش فعال

سیستم کمکی افزاینده نیروی ترمز هنگام حرکت خودرو در سراشیبی به منظور حرکت با سرعت کمتر از 35km/h - سیستم Auto-hold : فعال شدن- غیر فعال شدن خودکار سیستم ترمز پارک برقی به محض توقف- حرکت خودرو - نمایش فشار باد لاستیک ها(TPMS) به صورت نمایش لحظه ای(Active)- سنسور دنده عقب - کمربندهای ایمنی سه نقطه ای به همراه پیش کشاننده - قفل کن خودکار درب خودرو با استفاده از سنسور کنترل سرعت - سیستم خودکار قطع سوخت هنگام تصادف - سیستم باز شدن درب ها بعد از وقوع تصادف - حرکت پشت سری های ردیف جلو هنگام برخورد ضربه از عقب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

کامپیوتر سفری - دارای دوربین کمک پارک روی آینه جانبی برای رویت نواحی کور - HHC سیستمی جهت عدم حرکت خودرو در سر بالایی ها از لحظه رها کردن ترمز تا اشاره به پدال گاز

سیستم شیشه ها

شیشه­های جلو و عقب برقی - قفل کودک-  سیستم جلوگیری از برخورد با مانع حین بالا رفتن شیشه راننده - دارای گرمکن شیشه عقب - تنظیم تک لمسی شیشه راننده و بالابر برقی تمامی شیشه‌ها - دارای برف پاک کن اتوماتیک با تیغه ژله­ای

سیستم صوتی

4 عدد اسپیکر low tone  و 2 عدد اسپیکر high tone- پشتیبانی AUX, SD card, USB, Bluetooth

سیستم مولتی مدیا

دارای نمایشگر لمسی 8 اینچی - نمایش عقب خودرو به همراه خطوط پویای راهنما در LCD- قابلیت اتصال به تلفن همراه و مکالمه از طریق بلوتوث - دارای سیستم GPS

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد- راننده، سرنشین، جانبی ،پرده ای

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه

سیستم روشنایی جلو

روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ های جلو (Auto Light) – چراغ‌های جلو هالوژنی به همراه تنظیم برقی ارتفاع نور - دارای مه شکن - سیستم همراهی چراغ تا درب منزل (Follow Me Home)

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED طیفی-  مه شکن

سیستم صندلی های جلو

تنظیم دستیدارای روکش چرمی -  تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و تنظیم برقی گودی کمر - دارای گرمکن صندلی های جلو - تکیه گاه دست و جا لیوانی برای سرنشینان جلو

سیستم صندلی های عقب

قابلیت تا شدن کامل صندلی عقب - سیستم ISOFIX (استاندارد اتصال صندلی کودک داخل خودرو) - تکیه گاه دست و جا لیوانی برای سرنشینان عقب - چراغ رانندگی در روز (ِDay Light)

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله)

سیستم فرمان

الکتریکی EPS

سیستم هدایت پذیری

ستون فرمان تلسکوپی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

 

ایموبلایزر- ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید- سیستم ضد سرقت الکترونیکی به همراه کلید هوشمند- سیستم دزدگیر-  سیستم هشدار دهنده بسته نبودن کمربندها- سیستم هشداردهنده باز بودن درب خودرو حین حرکت- قفل کودک

سانروف

دارد

 

مشخصات فنی این خودرو

هاوال H2 دارای یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو شارژ با کد GW4G15B است که در واقع پایه یکی از موتورهای قدیمی کمپانی میتسوبیشی است. این موتور توانایی تولید 140 اسب بخار قدرت در 5600 دور در دقیقه و 202 نیوتون متر گشتاور از 2200 تا 4500 دور در دقیقه را دارد و این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ­های جلو منتقل می­شود.

سیستم تعلیق این خودرو چینی، در محور جلو مک فرسون و در محور عقب سیستم تعلیق مولتی لینک است و ترمزهای این خودرو در جلو از نوع دیسکی خنک­شونده و در عقب از نوع دیسکی است. هاوال H2 از امکاناتی نظیر ABS (ترمز ضد قفل)، EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) و BA (ترمز اضطراری) بهره می­برد.

ما در کارشناسی خودرو هاوال H2 با بررسی سواری این خودرو در خیابان­های پر دست­انداز متوجه شدیم که این کراس اور چینی سواری خوبی دارد و وجود یک کابین بسیار ساکت باعث می­شود که آسایش دلچسبی را حین رانندگی احساس کنید.  البته این نرمی تعلیق موجب­شده که هاوال دایو عرضی زیادی داشته­باشد و هندلینگ چندان مناسبی را برای رانندگی اسپرت و تعویض دائمی لاین در اتوبان دارا نباشد.

گیربکس هاوال H2 عملکرد خوبی دارد و تعویض دنده­ها به نرمی انجام می­شوند. صندلی­های این خودرو که از متریال خوبی ساخته شده­اند، کاملا نرم و ارگونومیک هستند و در رانندگی­های طولانی مدت موجب خستگی نمی­شوند. مصرف سوخت این کراس اور چینی با وزن 1520 کیلوگرمی عددی در حدود 9 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی سیکل ترکیبی است.

 

مشخصات فنی

هاوال H2

حجم موتور

 1500 سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

140.8 اسب بخار در 5600 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی         (دور بر دقیقه / نیوتن متر)

202 نیوتن متر در 2200 - 4500 دور بر دقیقه

توان خروجی حجمی

93.8 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

55 لیتر

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مک فرسون

تعلیق جلو

مک فرسون مستقل برای هر چرخ

تعلیق عقب

اتصال چندگانه ( مولتی لینک )

حداکثر سرعت

185 کیلومتربرساعت

شتاب 0 الی 100

11.9 ثانیه

 

 

کارشناسی خودرو هاوال H2 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

با توجه به کارشناسی خودرو هاوال H2 درمی­یابیم که شکل ظاهری این خودرو بسیار زیبا است و از اجزای متناسبی تشکیل­شده و به هیچ عنوان سبک طراحی اغراق آمیز در بدنه H2 مشاهده نمی­شود. فرم کلی بدنه ماشین حالتی شبیه جعبه دارد اما چراغ‌های شیک، جلو پنجره­ای بزرگ و خطوط برجسته کناری باعث می­شوند که این ساختار ساده، خسته‌کننده و زشت نباشد. نکته­ی جالب این است که بدنه­ی هاوال علاوه بر المان­های اسپرت و جوان­پسند مثل بالچه عقب، سپرهای اسپرت و اگروزهای دوگانه دارای یک ­سری طراحی­ با خصلت خانوادگی مثل خطوط اتوکشیده بدنه باشد. این ویژگی سبب‌شده که افراد با سلایق متفاوت این کراس اور چینی را انتخاب کنند.

در نمای جلو، چراغ­های مستطیلی شکل و یک جلو پنجره بزرگ در میان آن­ها را مشاهده می­کنیم که چهره­ای با ابهت برای هاوال ترسیم می­کند. این جلو پنجره­ی ذوزنقه­ای دارای قاب و نوارهای افقی کرومی است. چراغ­های کشیده و نوک تیز و همچنین چراغ­های ال­ای­دی نقطه­ای به کاررفته در زیر چراغ­های اصلی و مه شکن­ها، جلوه­ی زیبایی به وجود آورده­اند. خطوط روی کاپوت و سپر به کامل کردن یک نمای عضلانی کمک می­کنند.

در نمای جانبی این خودرو، قاب نقره­ای رنگ شیشه­ها با روف ریل هم­رنگ است. یک خط برجسته از روی گلگیر جلو تا انتهای گلگیر عقب کشیده‌شده و یک خط دیگر با کمی زاویه در پایین درب‌ها‌دیده می‌شود و این خطوط روی بدنه از سادگی طراحی می­کاهند.فضای داخل گلگیرها هم توسط رینگ های 18 اینچی پر شده­­اند.

با بررسی نمای عقب هاوال H2، چراغ­های دوتکه­ای را می­بینیم که در فرم ظاهری شباهت غیرقابل انکاری با چراغ­های جلو دارند. در این نما هم طراحان از قانون سادگی پیروی کردند و همین نکته باعث‌شده که اچ2 طراحی هماهنگی داشته‌باشد.  یک اسپویلر در  قسمت بالای درب صندوق قرار دارد و در پایین دیفیوزر سپر دو خروجی اگزوز در دو طرف وجود دارند که در کمال تعجب واقعی هستند.

 

مشخصات ظاهری

هاوال H2

کلاس بدنه

کراس اور

کلاس اتومبیل

J Segment

وزن خالص

1495کیلوگرم

طول

4335 میلی متر

عرض

1814 میلی متر

ارتفاع

1695  میلی متر

فاصله محورها

2560 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

55/235R18

 

 

خودرویهاوال H2

 

 

 

کارشناسی خودرو هاوالH2  از نظر طراحی داخلی

می­توان به طراحی و متریال به­کار برده­شده در کابین هاوال H2 نمره­ی بسیار بالایی داد. کابین این خودرو طراحی خیلی خوبی دارد و درکارشناسی خودرو هاوال H2  تا حدی می توانیم آن را به برخی محصولات خودروسازان آمریکایی شبیه بدانیم. متریال استفاده‌شده در کابین این خودرو چینی بسیار باکیفیت هستند و بیشتر قسمت­های داشبورد و رودری­ها از پلاستیک نرم استفاده می‌شود.

چرم دوزی­های موجود در کابین همگی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و ترکیب این متریال خوب با مونتاژ مناسب باعث‌شده که این خودرو بسیار بهتر و بالاتر از یک کراس اور چینی به نظر بیاید. فرمان هاوال H2 مدل سه شاخه است و بر روی آن کلید­های کنترل سیستم صوتی ، کروز کنترل و کلید دوربین نقطه کور خودرو قرار دارند.از بهترین ویژگی‌های طراحی داخلی H2 می­توانیم به خطوط موازی داشبورد، نشانگرهای درشت پشت ‌آمپر، نمایشگر بزرگ مرکزی و محل مناسب استقرار دریچه‌های تهویه مرکزی، اشاره کنیم.

در کنسول میانی یک صفحه نمایش 8 اینچی تعبیه‌شده و در پایین این نمایشگر، کلیدهای کنترلی و پنل تهویه مطبوع به صورت یکپارچه تا پایین قرار دارند. یک نوار به رنگ نقره­ای در میان داشبورد و روی رودری­ها کشیده‌شده که جذابیت نمای داخلی هاوال H2 را چند برابر می­کنند. صندلی­های جلو این خودرو ارگونومی مناسبی دارند و این ارگونومی در ردیف عقب هم به خوبی حفظ­شده است.

در داخل کابین هاوال اچ 2 وجود فضای گسترده و اندازه جای پای کافی، احساس راحتی برای کاربران فراهم می­کند. حتی فضای سقف این خودرو هم برای اشخاص با قد زیر ۱۸۵ کاملا مناسب است. برخلاف فضای جادار کابین، هاوال اچ2 صندوق عقب تنگی دارد. این فضای کوچک صندوق تناسبی با این شاسی بلند با هیبت ندارد. هرچند که  با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان قابلیت حمل بار ماشین را تا چند برابر افزایش بدهد.

 

 

طراحی داخلی خودرو هاوال H2

 

 

بررسی مزایا و معایب

 در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو هاوال H2 به بررسی ویژگی­های مختلف آن پرداختیم و به خوبی با ویژگی­های این کراس اور چینی آشنا شدیم، در ادامه به شکل خلاصه به بررسی برخی از مزایا و معایب اچ2 می­پردازیم:

مزایا:

  • ایمنی بالا
  • کیفیت ساخت خوب
  • تجهیزات رفاهی مناسب
  • طراحی ظاهر و کابین خوب

 

معایب :

  • مصرف سوخت بالا
  • ضعف در خدمات پس ‌از فروش
  • سیستم تعلیق متوسط
  • شتاب‌گیری نسبتا ضعیف

معرفی و بررسی هاوال H2

 

معرفی هاوال H2 فیس لیفت

در سال 2020 نسخه فیس لیفت هاوال H2 توسط شرکت گریت وال چین، معرفی شد. هاوال اچ2 مدل ۲۰۲۰  اتاق و پلتفرمی شبیه مدل‌ قبلی دارد، اما طراحان تغییراتی در بخش فنی و ظاهری برای آن در نظر گرفتند.از تغییرات اصلی این خودرو نسبت به نسل قبل می‌توانیم به سبک طراحی جدید در نمای جلو اشاره کنیم. همچنین در مدل جدید بخش‌های جدیدی، نظیر کاسه چراغ‌های جدید در جلو، طراحی متفاوت در صندوق، رینگ ۱۸ اینچی ، سپر‌هایی با طراحی جدید و گرافیک ارتقایافته چراغ عقب را شاهد هستیم.

مدل جدید هاوال H2 مانند نسل قبل خود، از موتور سری 4G15 میتسوبیشی برخوردار است که این موتور با حجم ۱.۵ لیتر و با قابلیت توربو می‌تواند قدرتی معادل ۱۴۰ تا ۱۴۷ اسب بخار را تولید کند. این خودرو نسبت به قبل از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی با مدل قبلی اختلاف چشمگیری ندارد و فقط در برخی از بازار‌ها مشتریان امکان انتخاب تریم داخلی خودرو از میان طرح‌های موجود را دارند.

به دلیل عدم تولید و واردات این خودرو‌ها به واسطه­ی تحریم­ها، نسل جدید هاوال H2 در بازار ایران عرضه نشد اما جالب است بدانید که هاوال اچ ۶ به عنوان پرفروش‌ترین کراس اوور در بازار‌های جهانی محسوب می‌شود و به همین دلیل در لیست ۱۰ کراس اوور جهان قرار گرفته است.

 

هاوال H2  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو هاوال H2   مزایا و معایب مختلفی ارائه داده­شد. شما برای خرید خودرو مورد نظر خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. به این نکته توجه کنید که چند سالی از توقف تولید هاوال  H2 می­گذرد و به تبع آن قطعا خدمات پس از فروش ضعیف­تری در اختیار شما قرار می­گیرد و همچنین پیدا کردن قطعات اچ2 با گذر زمان سخت­تر هم خواهد شد.

سیستم تعلیق هاوال اچ2، نمی­تواند رضایت کاربران را به طور کامل جلب کند. ضربات منتقل‌شده به کابین خودرو خصوصا در رانندگی­های طولانی مدت و در جاده­هایی با آسفالت بی­کیفیت سرنشینان را خسته می­کند. . یکی دیگر از ضعف­های هاوال H2 در شتاب‌گیری و عملکرد نه چندان خوب آن در دنده‌های بالا است که می‌توان حجم کم موتور این خودرو را علت اصلی این اشکال­ها دانست. البته که نباید عملکرد نامناسب گیربکس را نادیده گرفت. در هنگام شتاب‌گیری هماهنگی خوبی بین عملکرد گیربکس و موتور خودرو خصوصا میان سری­های مونتاژی در ایران وجود ندارد و همین موضوع موجب عملکرد ضعیف­تر هاوال اچ2 در هنگام شتاب‌گیری می‌شود.

با این حال این کراس اور چینی به علت کیفیت ساخت بالا، ایمنی خوب، طراحی قابل قبول بدنه و طراحی کابین خیلی خوب، سواری امن و راحت، می­تواند خودرو مناسبی برای خانواده­ها یا حتی جوانان باشد. هاوال H2 از امکانات رفاهی زساد و خوبی برخوردار است. همچنین از نظر ایمنی 5 ستاره را از C-NCAP  دریافت‌کرده است و مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی در کنار سایر سامانه‌های ایمنی است.

 

بهترین کارشناسی خودرو هاوال H2

 

 

رقیبان خودرو هاوال H2 

طبق کارشناسی خودرو هاوال H2 ، در بازه قیمتی آن رقبایی مثل جک S5 اتوماتیک و چری تیگو 7 حضور دارند.  

جک S5 در زمینه­ی فضای کابین، هندلینگ، وضعیت بازار خریدوفروش، فراوانی قطعات یدکی و بهتر بودن خدمات پس ‌از  فروش، برتر از هاوال H2 است. درمقابل، بخش امکانات رفاهی، ایمنی، کیفیت ساخت و شتاب‌گیری مواردی هستند که هاوال در آن‌ها، پیروز می­شود. طراحی ظاهری و بدنه، میزان استهلاک پیشرانه و قیمت قطعات یدکی نیز مواردی هستند که می‌توانیم در آن‌ها به هر دو خودروها امتیازی یکسانی بدهیم. در کل در شرایط کنونی بازار خودروی ایران، جک S5 با وجود کاستی‌هایش نسبت به رقیب، انتخاب عاقلانه­تری محسوب می‌شود.

در مقایسه چری تیگو7 و هاوال اچ2، در بخش طراحی ظاهری با کمی دقت می­توانیم اقتصادی بودن و ارزان قیمت­تر بودن هاوال را نسبت به چری تشخیص بدهیم. در طراحی داخلی استفاده از امکانات هاوال H2 و جلوه­ی بصری فضای داخلی آن به نسبت بهتر از چری است. همچنین متریال استفاده­ شده در چری پلاستیک سخت است. امکانات رفاهی هاوال بهتر از چری است و در مقایسه فنی این دو خودرو اختلافاتی جزئی می­بینیم . همچنین مصرف سوخت چری تیگو کمتر از هاوال H2 است.

اگر به  دنبال خودرویی با امکانات رفاهی کامل‌تر و بهتر هستید، یا می­خواهید نمونه‌های خودرو شما در کشورهای اروپایی هم موجود باشد (که مشخصا نشانه‌ای از موفقیت بیشتر آن برند است)، انتخاب هاوال H2 گزینه مطلوبی برای شما است. اگر می‌خواهید خودرو شما دارای ظاهری مدرن‌تر و جوان‌پسندتر داشته‌باشد، گزینه چری تیگو7 انتخاب بهتری است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو هاوال H2  پرداختیم. این کراس اور چینی   تولیدش در کشور ما از سال 98 متوقف‌شده و امروزه نمونه­های کارکرده­ی در دسترس هستند. با توجه به توقف مونتاژ و بازار خرید و فروش نسبتا ضعیف این خودرو، خدمات پس از فروش وکمبود قطعات یدکی، ممکن است در صورت بروز مشکل با معطلی­های بسیار روبرو شوید. در هر صورت، نمی­توانیم کیفیت ساخت خوب هاوال  H2 و برتری آن نسبت به سایر رقبای هم­وطن خود نادیده بگیریم؛ بنابراین تصمیم نهایی بر عهده­ی شما می­باشد و می­توانید با توجه به ویژگی­ها و نقاط ضعف و قوتی که به آن­ها اشاره کردیم، به نتیجه­ی اطمینان بخشی برسید.

درخواست سریع کارشناس خودرو