برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو چانگان CS35 دنده‌ای، اتومات و پلاس با تمام جزئیات

خودروی چانگان CS35 از کراس اوورهای کامپکت موجود در بازار ایران است که توسط شرکت سایپا از سال 1394 در نسخه‌های مختلف وارد شده‌و به فروش می‌رسد. این خودرو با طراحی و تجهیزات قابل قبول رضایت شما را جلب خواهد کرد.
0 تومان
i h

عنوان : کارشناسی خودرو چانگان CS35 دنده‌ای، اتومات و پلاس با تمام جزئیات

 

خودروی چانگان CS35  از کراس اوورهای کامپکت موجود در بازار ایران است که توسط شرکت سایپا از سال 1394 در نسخه‌های مختلف وارد شده‌و به فروش می‌رسد. این خودرو با طراحی و تجهیزات قابل قبول رضایت شما را جلب خواهد کرد. چانگان سی اس 35 فروش خوبی را در بازار چین و ایران تجربه کرده‌است و در نسخه‌های دنده‌ای، اتومات و جدیدا پلاس عرضه می‌شود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  چانگان CS35  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  چانگان CS35

چانگان - Changan - یک شرکت خودروسازی چینی است که خودروهای سواری و تجاری تولید می‌کند.چانگان همچنین چند شرکت جوینت ونچر با خودروسازان جهانی من جمله فورد، پژو سیتروئن، مزدا و سوزوکی دارد و محصولات سواری مزدا، فورد و DS را به تولید می رساند.این برند یکی از چهار خودروساز بزرگ چینی و بزرگترین برند خودروساز در چین است و بدون در نظر گرفتن محصولاتی که با همکاری خودروسازان بزرگ تولید می‌کند از لحاظ تولید و فروش برند چینی مقام اول را دارد.در ایران خودروهای چانگان CS35 توسط سایپا مونتاژ و عرضه می‌شوند.

چانگان CS35 برای اولین بار در سال 2012 در پکن رونمایی شد. این کراس اوور جمع و جور شهری استقبال خوبی را در کشور چین تجربه کرد پس به همین دلیل در سال 1393 شرکت سایپا به عنوان شریک تجاری چانگان در ایران تصمیم گرفت تا چانگان سی اس 35 را به ایران بیاورد.CS35 ابتدا در دو تیپ تحت عنوان دنده‌ای و اتوماتیک به صورت تمام وارداتی به ایران عرضه شد که در این حالت قیمت آن زیاد و قطعات و خدمات پس از فروش آن مشکلاتی را برای خریداران ایجاد می‌کرد.

در سال 1395 سایپا تصمیم به ورود مونتاژی این خودرو گرفت. به این ترتیب قیمت نهایی کاهش می‌یافت و  امکان ارائه خدمات پس از فروش بهتری فراهم می‌شد. چانگان CS35 که طراحی قابل قبول، امکانات رفاهی مناسب و استهلاک کم داشت، حالا با قیمت کمترش طرفداران بیشتری را به خود جذب کرد و توانست بازار خوبی را برای سایپا ایجاد کند. نسخه دنده‌ای این خودرو خیلی زود کنار رفت و نسخه اتومات آن تا سال 1398 تولید میشد. پس از توقف تولید، در سال 1400 سایپا تصمیم به مونتاژ نسل جدیدی از این خودرو یعنی چانگان CS35 گرفت که هنوز هم ( شهریور 1401 ) به بازار عرضه‌نشده است.

با توجه به کارشناسی خودرو چانگان CS35 این خودرو چه از نظر طراحی داخلی و خارجی و چه از نظر مشخصات فنی و حتی امکانات رفاهی و تجهیزات خیلی به روز و پیشرفته و خاص نیست اما از طرفی دیگر ایرادی دردسرساز و جدی نیز به آن وارد نمی‌شود. با توجه به قیمت نسبتا مناسبش و داشتن حداقل نیازهای خریدار، ارزش خرید خوبی دارد. در نسخه‌های مختلف نیز سعی‌شده است تا آپدیت‌های کاربردی و جذابی اضافه شود. البته که تمامی آپدیت‌ها در ایران اجرا نشد اما بین سه نسخه موجود نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. در ادامه به بررسی دقیق تر این خودرو از زوایای مختلف می‌پردازیم.

 

بررسی ویژگی‌های خودرو   چانگان CS35

 

 

امکانات و تجهیزات خودرو چانگان CS35

با توجه به کارشناسی خودرو چانگان CS35امکانات رفاهی در نسخه دنده‌ای در سطح پایه هستند. در نسخه اتومات تعدادی آپشن جدید به خودرو اضافه‌شده است. نسخه دنده‌ای خیلی زود از چرخه تولید خارج شد و به همین دلیل اکثر خودروها اتومات هستند. نسل دوم چانگان CS35 تازگی معرفی‌شده و لیست امکانات آن هنوز به صورت قطعی در دسترس نمی‌باشد اما با توجه به تغییرات ظاهری و ... احتمال دارد که امکانات آن نیز تغییراتی داشته‌باشد. البته با توجه به تصاویر و ... امکاناتی مانند نمایشگر لمسی مولتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال، استارت و ورود بدون کلید، سیستم‌های هشدار، دوربین 360 و دوربین عقب، تهویه مطبوع اتومات و ترمز پارک برقی از مواردی هستند که به احتمال خیلی زیاد در کنار مواردی دیگر به نسخه پلاس اضافه شوند.

از جمله امکانات لیفانCS35 اتوماتیک می‌توان به این موارد اشاره کرد: سانروف، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، مه‌شکن‌های جلو و عقب، سنسور نور و روکش‌های چرمی تهویه مطبوعاز نوع ساده و دستی نمایشگر مرکزی، کیسه هوای جلو و جانبی (جمعاً 4 عدد) و ترمزهای مجهز به ABS, EBD, BAS . در این بین مواردی مثل کیسه هوای جانبی از مزایا و نبود سیستم مناسب برای کشش و پایداری هوشمند از معایب موجود هستند.

ایمنی خودرو

از لحاظ ایمنی نیز سطح مشخصی گزارش‌نشده اما سیستم‌های ترمز  و پایداری  TCS، ESP، HBA، ABS و EBD در کنار تجهیزاتی مانند کیسه‌های هوایی، کمربندهای ایمنی با کیفیت و قابل تنظیم و سنسورهای پارک  و... امنیت مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

در جدول زیر امکانات رفاهی و تجهیزات این خودروی چینی به صورت دسته بندی‌شده جهت بررسی و مقایسه راحت تر آورده‌شده است ولی نسخه CS35 plus  هنوز تجهیزات مشخص و تست‌شده‌ای ندارد، به همین دلیل اطلاعاتی از آن را در جدول مشاهده نمی‌کنید.

امکانات رفاهی وآپشن ها

چانگان CS35  ( دنده ای )

چانگان CS35  ( اتومات )

نوع جعبه دنده

دنده دستی – 5 دنده ( جلو )

اتوماتیک تیپ ترونیک

سیستم آینه ها

آینه جانبی با تنظیم برقی – راهنما دار

آینه جانبی با تنظیم برقی – راهنما دار -  آینه های جانبی با قابلیت تاشو برقی

سنسورهای پیش فعال

سنسور پارك دنده عقب

سنسور پارك دنده عقب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم‌های ESP، TCS و HBA – ABS - EBD

سیستم‌های ESP، TCS و HBA – ABS - EBD

سیستم شیشه ها

بالابر شیشه های جلو و عقب برقی - گرمکن شیشه عقب - مجهز به برف پاک کن عقب

بالابر شیشه های جلو و عقب برقی - گرمکن شیشه عقب - مجهز به برف پاک کن عقب

سیستم صوتی

دارای 6  عدد بلندگو -   سیستم صوتی مجهز به: رادیو + Player CD + پورت USB,IN,AUX

دارای 6  عدد بلندگو -   سیستم صوتی مجهز به: رادیو + Player CD + پورت USB,IN,AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر مرکزی

نمایشگر مرکزی

کیسه هوا

مجموعا دو عدد برای راننده و سرنشین کناری

مجموعا 4 عدد برای راننده و سرنشین کناری و ایربگ‌های جانبی

سیستم تهویه مطبوع

مجهز به سیستم تهویه مطبوع دستی

مجهز به سیستم تهویه مطبوع دستی

سیستم روشنایی جلو

چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع – چراغ دید در روز Day light– تنظیم نور چراغ‌ها Auto light -دارای مه شکن

چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع – چراغ دید در روز Day light– تنظیم نور چراغ‌ها Auto light -دارای مه شکن

سیستم روشنایی عقب

دارای مه شکن

دارای مه شکن

سیستم های کمک رانندگی

کامپیوتر اطلاعات سفر

مجهز به کروز کنترل – کامپیوتر اطلاعات سفر

سیستم صندلی های جلو

صندلی راننده قابل تنظیم در ٦ جهت - کمربندهای ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع

صندلی چرمی - صندلی راننده قابل تنظیم در ٦ جهت - کمربندهای ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع

سیستم صندلی های عقب

دارای زیر آرنجی مرکزی جلو

دارای زیر آرنجی مرکزی جلو

داشبرد

دارد

دارد

سیستم ترمزها

مجهز به سیستم پیشرفته ترمز BAS/EBD/ABS

مجهز به سیستم پیشرفته ترمز BAS/EBD/ABS

سیستم فرمان و هدایت پذیری

دارای قدرت کمکی الکتریکی  (EPS)

دارای قدرت کمکی الکتریکی  (EPS)

نوع غربیلک

فرمان ۴ شاخه  تلسکوپی و جمع‌شونده

فرمان ۴ شاخه دارای روکش چرمی - دارای دکمه های سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی فرمان - روکش چرمی

کروز کنترل

ندارد

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

 

سیستم ضد سرقت (Immobilizer) -  هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی - ریموت کنترل تاشو – قفل مرکزی

سیستم ضد سرقت (Immobilizer) -  هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی - ریموت کنترل تاشو – قفل مرکزی

سیستم‌های سقف

بدون سانروف

سانروف دارد

 

کارشناسی خودرو چانگان CS35

 

مشخصات فنی این خودرو

درکشور چین، سازنده این خودرو، چانگان cs35 را با مشخصات فنی متفاوتی عرضه می‌کند. در ایران شرکت سایپا معمولا سعی کرده‌تا اقتصادی ترین نسخه‌ها را وارد و مونتاژ کند به همین دلیل بعضی از مدل‌های این خودرو در ایران یافت نمی‌شود. مثلا موتور 1.4 لیتری توربو نسخه‌های جدید یا 1.5 لیتری نسخه‌های قدیمی تر به طور کلی وارد ایران نشدند.

در هر سه نسخه موجود در ایران از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۶ لیتر استفاده‌شده است. موتور نسخه پلاس نمونه ارتقاء یافته همان موتوری است که پیش‌تر در مدل‌های CS35 استفاده میشد. در نسخه‌های اولیه قدرت و گشتاور خروجی به ۱۱۳ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتن‌متر محدود بود که در پلاس قدرتی معادل ۱۲۶ اسب بخار و گشتاور 161 نیوتن متری را شاهد هستیم.  

تیپ دنده‌ای این خودرو از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی  و تیپ اتومات از جعبه دنده 4 سرعته بهره می‌برد. نسخه پلاس هم گزارش می‌شود که تنها در تیپ اتومات 6 سرعته خودکار مونتاژ خواهد شد. وضعیت فنی این خودروها معمولی است و در سطح قابل قبولی قرار دارد تنها می‌شود به جعبه دنده 4 سرعته اتومات که سیستمی قدیمی دارد، اشکال گرفت.

تجربه رانندگی و سواری

طبق کارشناسی خودرو چانگان CS35 در نسخه اتومات به دلیل برخورداری از جعبه دنده قدیمی، شتاب گیری و کشش خودرو در سربالایی‌ها خیلی عالی نیست اما این وضع در نسخه دنده‌ای کمی بهتر می‌شود و شتاب بیشتری را تجربه خواهید کرد. شتاب نسخه اتومات برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون زمانی معادل 15 ثانیه است. این شتاب در نسخه پلاس احتمالا تا 13.5 ثانیه کاهش می‌یابد که ناشی از هماهنگی بهتر قسمت‌های فنی است. لازم به ذکر است که وزن حدودا 1300 کیلویی این خودرو نیز در کاهش چالاکی و توان خودرو تاثیرگذار است.

سیستم تعلیق این خودرو در چرخ‌های جلو از نوع مک‌ فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع Trailing Arm است که سواری این خودرو را نرم و قابل قبول می‌کند. نکته مثبت دیگر آن این است که هر چهار چرخ این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده هستند و عملکرد رضایت بخشی دارند. فرمان پذیری نیز طبق تجربه‌ها مناسب گزارش می‌شود و مانند برخی از خودروهای چینی از این نظر مشکل زیادی احساس نخواهید کرد.

در جدول زیر مشخصات فنی مدل‌های لیفان ایکس 50 به صورت دسته بندی‌شده جهت مقایسه راحت تر آورده‌شده است:

مشخصات فنی

چانگان CS35 ( دنده‌ای )

چانگان CS35 ( اتوماتیک )

چانگان CS35 ( پلاس )

کلاس بدنه

کراس اوور

کراس اوور

کراس اوور

کلاس اتومبیل

J Segment

J Segment

C Segment

حجم موتور

1600 سی سی تنفس طبیعی

1600 سی سی تنفس طبیعی

1600 سی سی تنفس طبیعی

نوع موتور

بنزین سوز

بنزین سوز

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

4

4

تعداد سوپاپ ها

16

16

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

خطی مستقیم

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

113 اسبر بخار در 6000 دور بر دقیقه

113 اسبر بخار در 6000 دور بر دقیقه

128 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

160 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه

160 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه

161 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه

توان خروجی حجمی

70.62 اسب بخار بر لیتر

70.62 اسب بخار بر لیتر

70.62 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

ظرفیت باک

52  لیتر بنزین

52  لیتر بنزین

52  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

دنده دستی – 5 دنده (جلو)

اتوماتیک تیپ ترونیک – 4 سرعته

اتوماتیک 6 سرعته خودکار

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

دیسکی

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون

مک فرسون

مک فرسون

تعلیق عقب

غیر مستقل بازوهای کشنده (Trailing Arm)

غیر مستقل بازوهای کشنده (Trailing Arm)

غیر مستقل بازوهای کشنده (Trailing Arm)

مصرف سوخت ترکیبی

6.6 لیتر در 100 کیلومتر

7.2 لیتر در 100 کیلومتر

6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر

حداکثر سرعت

160 کیلومتر بر ساعت

180 کیلومتر بر ساعت

180 کیلومتر در ساعت

شتاب 0 الی 100

کمتر از 15  ثانیه

15  ثانیه

13.5 ثانیه

 

                                

                        کارشناسی خودر چانگان CS35  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

در کارشناسی خودرو چانگان CS35 ذکرشده است که طراحی این خودرو توسط شرکت ایتالیایی انجام‌شده که نتیجه خوب و قابل قبولی دارد. تلفیق خطوط نرم و نسبتا سیال با انواع زاویه‌دار و هندسی ترفند طراحان در این محصول است. بین نسخه دنده‌ای و اتومات نسل اول تفاوتی از لحاظ ظاهر وجود ندارد. اما نسل دوم یعنی چانگان cs35 پلاس تحولاتی را در ظاهر خود به نمایش می‌گذارد. به نوبت هر دو نسل را بررسی می‌کنیم.

در نسل اول، نمای جلو از چراغ‌های جلو بزرگ با انحنای قابل توجه که به سمت گلگیر کشیده‌شده تشکیل‌ می‌شود. جلو پنجره نسبتا بزرگ و کشیده است و خطوط افقی کرومی روی آن همراه با آرم چانگان در وسطش نما را جذاب می‌کند. سپر مشکی رنگ این خودرو با طراحی متمایز قاب‌های مه شکن و دیفیوزر نقره‌ای رنگ حالتی لوکس ایجاد می‌کند. حجم سازی‌ها به کمک خطوط و برجستگی‌های روی کاپوت و زیر چراغ‌ها نیز تاثیر خوبی دارند.

در نمای جانب نیز از خطوط و برجستگی‌های ممتد استفاده‌شده که ظاهر عضلانی و هماهنگ ایجاد می‌کند. یک نوار مشکی رنگ که شیشه عقب را به فریم پنجره‌های جانبی در ستون C متصل کرده نیز از جمله دیگر شاخصه‌های ظاهری نمای بغل چانگان سی اس ۳۵ به شمار می‌رود. رینگ‌ها نیز قطری 17  اینچی دارند و بهتر بود کمی بزرگ تر باشند. در نمای عقب طراحی نسبت به قسمت‌های دیگر خشن و جدی تر است. حالت اخم‌آلود چراغ‌های دو تکه در جوانب نمای عقب در کنار یک نوار نسبتا پهن کروم رنگ و هم چنین طراحی مناسب سپر عقب همگی ظاهر جذابی ایجاد کردند.

نسخه پلاس

اما نسل دوم چانگان cs35 دچار تحولی در ظاهرشده و طراحی کاملا  به روز و مدرن دارد. این تغییرات بسیار چشمگیر و جذاب هستند. در نمای جلو پلاس با طراحی‌ای جالب چراغ‌ها به دو بخش تقسیم شدند که چراغ های اصلی خودرو در بخش پایین تر و بر روی سپر قرار گرفته‌اند. در بخش بالایی نیز یک نوار چند تکه نسبتا باریک سرتاسری را شاهد هستیم که همان چراغ های روز خودرو و چراغ کوچک محسوب می‌شوند و آرم چانگان در میانش دیده‌می‌شود. جلو پنجره بزرگ و پهن است و باعث نمایی خشن می‌شود. روی سپر نیز علاوه بر چراغ‌های اصلی و عمودی، در قسمت داخلی یک خط سرتاسری قرمز این چراغ‌ها را به هم متصل می‌کند. خطوط و حجم سازی‌ها به شدت نسل اول نیست که البته نیازی به آن‌ها احساس نمی‌شود.

در نمای جانب شاهد یک طراحی مکعبی شکل و اسپرت هستیم که در آن از خطوط تیز و ممتدی استفاده نمی‌شود. گلگیرها کمی از بدنه بیرون زده‌اند تا جدیت خودرو را بیشتر نشان دهند. در نمای جانب نیز از خطی ممتد به رنگ قرمز استفاده می‌شود. در این نسخه آینه‌های جانبی روی درب نصب شده‌اند.  بخش جالب دیگر  قسمت مشکی رنگ چسبیده به شیشه عقب و لچکی است که داخل آن لوگوی چانگان قرار دارد. در بخش عقب، تغییرات جذاب ادامه دارد.

چراغ‌های عقب طراحی نسبتا باریک و کشیده‌ای دارند که توسط یک نوار قرمز رنگ به یکدیگر متصل شده‌اند و به خوبی با سایر بخش‌ها هماهنگ هستند. ارم چانگان نیز در میان این بخش دیده‌می‌شود. روی درب صندوق خطوط شکسته زیادی وجود دارد که در ترکیب با چراغ‌های عقب ظاهری پویا و خشن را ایجاد می‌کند. همچنین سپر عقب خودرو میزبان چراغ‌های باریک مه شکن و دو خروجی اگزوز است که اگزوز واقعی خودرو هستند.

در جدول زیر به کارشناسی خودرو چانگان cs35 از لحاظ ظاهری و کلی تر پرداختیم:

مشخصات ظاهری

چانگان CS35 ( دنده‌ای )

چانگان CS35 ( اتومات )

چانگان CS35 ( پلاس )

نوع بدنه

کراس اوور کوچک

کراس اوور کوچک

کراس اوور کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

یکپارچه

یکپارچه

وزن خالص

1270 کیلوگرم

1290 کیلوگرم

1390 کیلوگرم

طول

4160 میلی متر

4160 میلی متر

4335 میلی متر

عرض

1810 میلی متر

1810 میلی متر

1825 میلی متر

ارتفاع

1670  میلی متر

1670  میلی متر

1660  میلی متر

فاصله محورها

2560 میلی متر

2560 میلی متر

2600 میلی متر

تعداد سرنشین

5

5

5

نسل (کد اتاق)

نسل اول

نسل اول

نسل اول

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو

215/R17

205/R16

R16- 215/55

ابعاد و نوع لاستیک ‌های عقب

215/50R17

205/60R16

R16- 215/55

 

نسل اول خودرو چانگان cs35

خودروی  چانگان CS35 پلاس ( نسل دوم )

 

کارشناسی خودرو چانگان CS35 از نظر طراحی داخلی

بررسی طراحی داخلی خودرو چانگان CS35 را نیز در دو بخش انجام می‌دهیم. ابتدا به کابین نسل اول و ویژگی‌های آن می‌پردازیم و سپس به سراغ نسل دوم و طراحی جذاب آن می‌رویم. در نسل اول بین نسخه دنده‌ای که حالت پایه است و نسخه اتومات تفاوت‌هایی وجود دارد ولی در کل در نسل اول در طراحی کابین بهتر از طراحی ظاهری عمل‌کرده است.

در کنسول میانی، نمایشگری کوچک دیجیتالی جا خوش‌کرده که بالای آن ورودی CD می‌باشد و اطرافش دریچه‌های هوا به صورت عمودی قرار دارند. زیر این بخش دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی خودرو قرار دارد. در قسمت انتهایی داشبورد نیز بخش سیستم تهویه مطبوع خودرو را می‌بینیم. سیستم تهویه مطبوع آن داخل یک قسمت بلند کرومی قرار گرفته‌اند که وقتی به آن نگاه می‌کنیم طراحی لوگوی چانگان را شاهد هستیم. غربیلک فرمان ۴ شاخه است و فرمی ساده و خوش دست دارد. در نسخه اتومات این فرمان میزبان کلیدهای کروز کنترل و سیستم صوتی است و روکشی چرم دارد. فرمان نسخه‌ دنده‌ای روکش چرم و دکمه‌های کنترلی را ندارد.

در هر دو نسخه، جلو آمپر آن ظاهر اسپرتی دارد و با نورپردازی آبی رنگی که دارد جلوه قسمت پیش روی راننده این خودرو را جذاب‌ترکرده است. فضای کابین چانگان به واسطه ارتفاع و فاصله محوری مناسب، فضای کافی  را برای سر نشینان ایجاد می‌کند. متریال مورد استفاده کیفیت خیلی بالایی ندارد و در حد متوسط نسبت به قیمت نهایی قابل قبول است. صندلی‌های نسخه اتومات روکش چرم  و نسخه دنده‌ای روکش پارچه‌ای دارند. برتری دیگر نسخه اتومات دارا بودن سانروف می‌باشد. حجم صندوق عقب این خودرو نسبتا کم است که از معایب آن می‌باشد.

نسل دوم ( چانگان CS35 پلاس )

این نسل هنوز در بازار ایران به فروش نمی‌رسد و تنها در حد معرفی است. از نظر ظاهری امکان تغییرات در حین ارائه کم است اما ممکن است که تغییراتی در کابین خودرو ایجاد شود. در نتیجه زمان ارائه محصول در بازار ممکن است تغییراتی جزئی را در این کابین نسبت به این کارشناسی خودرو چانگان CS35 شاهد باشید.

اولین چیزی که در تغییرات کابین نسل دوم به چشم می‌خورد، نمایشگرهای دوگانه متصل به هم برای سیستم مالتی مدیا و صفحه پشت آمپر است که این روزها در خودروهای چینی خیلی استفاده می‌شود که سبکی مشابه با خودروهای بنز دارد. در بخش میانی داشبورد دریچه های سیستم تهویه مطبوع قرار می‌گیرد و در قسمت پایین تر چند کلید با ظاهر پیانویی برای برخی از امکانات خودرو تعبیه‌شده است. فرمان در این نسل سه شاخه است که ظاهر اسپرت دارد و  به صورت D کات طراحی‌شده است. روی غربیلک نیز کلیدهای کنترلی کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا  به همراه آرم برند چانگان به چشم می‌خورد.

فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف مناسب و قابل قبول است از این رو CS35 پلاس را می توان خودرویی مناسب خانواده ها در کنار ظاهر اسپرتی که دارد، دانست. در جهت هماهنگی با ظاهر بیرونی، درون کابین نیز در برخی از قسمت‌ها مانند روکش چرم صندلی‌ها یا در دستگیره‌ها از رنگ قرمز استفاده می‌شود. متریال به کاررفته در کابین از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است اما باید دید در بلند مدت چه تغییراتی می‌کند. امکانات موجود در کابین نیز هنوز قطعیت زیادی ندارد و بهتر است منتظر ارائه نسخه نهایی از طرف سایپا باشیم که بی شک نسبت به نسل قبلی آپدیت‌های خوبی را خواهد داشت.

طراحی داخلی خوردو   چانگان CS35

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو چانگان CS35به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به اندازه خوبی با خودرو  چانگان CS35 آشنا شدید. در ادامه به طور خلاصه‌تری مزایا و معایب آن را مشاهده ‌می‌کنید:

مزایای نسل اول :

  • طراحی قابل قبول بدنه
  • فضای کافی در داخل کابین
  • مصرف سوخت نسبتاً مناسب
  • وجود ایربگ‌های جانب در نسخه اتومات
  • فرمان نرم و سواری تقریباً خوب
  • امکانات رفاهی در حد نیاز و قابل قبول
  • هزینه نگه داری کم و به صرفه

 

معایب نسل اول  :

  • کشش متوسط در سربالایی‌ها مخصوصا در نسخه اتومات
  • ساختار قدیمی جعبه‌دنده نسخه اتومات
  • کمبود برخی آپشن‌ها نظیر سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
  • صندوق عقب نسبتاً کوچک
  • خدمات پس از فروش ضعیف و توقف تولید
  • استفاده از متریال کم کیفیت در کابین

 

در رابطه با مزایای و معایب نسل دوم به دلیل عدم عرضه، تست و کارکرد نمی‌توان نظر قطعی داد و بهتر است این امر بعدا با دقت بیشتری انجام شود.

 

 

چانگان CS35 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو چانگان CS35 مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم‌گیری کنید.  چانگان CS35 یکی از کراس اوورهای نسبتا بی حاشیه بازار است که آهسته و پیوسته به راه خود ادامه می‌دهد و شاید بازارش در حد برخی رقیبانش نباشد اما مشتریان مخصوص به خود را دارد و نسل اول آن خودرویی خانوادگی محسوب می‌شود.

به دلیل توقف تولید، در بازار امروزه بیشتر انواع کارکرده موجود هستند و موارد صفر کیلومتر به دلیل محدودیت در تعداد، قیمت بیشتری نسبت به ارزش خود دارند. در صورت تصمیم به خرید خودروی کارکرده چانگان سی اس 35 بهتر است به کمک متخصصی مجرب خودرو را از تمامی لحاظ ظاهری، کابین و مخصوصا فنی ارزیابی کنید تا در نهایت قیمت گذاری آن به طور دقیق تری انجام شود و ضرر نکنید.

همان طور که اشاره کردیم، حاشیه این خودرو کم است یعنی نه معایب آن خیلی اذیت‌کننده اند و نه مزایای خیلی مهیج و خاصی دارد. در کل اگر بدی‌ها و خوبی‌های این خودرو را در دو کفه ترازو گذاشت، هیچ کدام خیلی متفاوت نخواهد بود. در این وضعیت انتخاب و تصمیم گیری کاملا به شما، سلیقه و درخواستتان از خودرو بستگی دارد. در ابتدا حتما باید تمام مشخصات و ویژگی‌های تمامی نسخه‌ها را بررسی کنید و بعد از آن تصمیم بگیرید که چه آپشنی برای شما اهمیت بیشتری دارد. برای مثال اگر زیاد مسافرت می‌روید فضای کم صندوق و کشش و شتاب نسبتا پایین در نسخه اتومات ممکن است عیب‌های مهمی برای شما باشند.

اگر به هزینه‌های جانبی، مانند استهلاک، مصرف سوخت و امنیت اهمیت زیادی می‌دهید این خودرو برایتان مناسب است. در مقابل خدمات پس از فروش و آینده بازار نامعلوم برای نسل اول می‌تواند شما را حین خرید دو دل کند. بهتر است بیشتر از این به این امور نپردازیم و شما خودتان این مقاله را با دقت کامل مطالعه کنید و به مقایسه و تصمیم گیری بپردازید.

در مورد نسل دوم نیز به دلیل اینکه هنوز در بازار فروشش آغازنشده و بررسی و تست دقیقی روی آن انجام‌نشده بهتر است نظر غیر کارشناسانه ندهیم. البته که با توجه به گفته‌ها و شنیده‌ها این خودرو با طراحی به روز و مدرن و امکانات رفاهی خیلی خوبی در حال تولید است و احتمالا ارزش خرید خوبی خواهد داشت.

 

کارشناسی خودرو چانگان CS35

 

رقیبان خودرو چانگان CS35

طبق کارشناسی خودرو  چانگان CS35   و سایر خودروها در بازار ایران،  دو برند ام وی ام و لیفان کراس اوورهایی در ایران دارند که هم رده چانگان سی اس 35 هستند.  از برند ام وی ام مدل X22 و از لیفان مدل X60 نزدیک ترین خودروها هستند.

در مقایسه بین چانگان و ام وی ام، قدرت خروجی، سیستم ایمنی، سیستم ترمز و کیسه‌های هوای کابین در چانگان بهتر عمل می‌کنند ولی ایکس 22 مصرف سوخت کمتری دارد. در بسیاری از خصوصیات مانند دور موتور، وزن خودرو، جعبه دنده و .. این دو مدل مشابه هم هستند. از نظر قیمتی نیز در یک رنج به فروش می‌رسد که به نظر می‌رسد چانگان CS35 ارزش خرید بیشتری داشته‌باشد.

در رابطه با لیفان ایکس 60 ، می‌توان گفت لیفان مصرف سوخت بیشتری دارد اما قدرت موتور آن بیشتر است. سیستم ترمز چانگان سه سته و لیفان دو سته می‌باشد  و از لحاظ امنیتی نیز چانگان بهتر ارزیابی می‌شود. از لحاظ رنج قیمت، هزینه‌ای که بابت لیفان می‌پردازید نسبتا کمتر است و باید بررسی شود که عیب‌های موجود در آن باعث دردسر شما می‌شود یا خیر و بعد با توجه به بودجه تصمیم گیری کرد.

رقیب دیگر جک اس 3 است. از لحاظ ظاهری معمولا انتقادات به جک اس 3 زیاد است و از این رو چانگان CS35 بیشتر پیشنهاد می‌شود. متریال فضای چانگان نیز کیفیت بهتری دارد و ار نظر امکاناتی مقایسه باید با توجه به خواسته‌های شما انجام شود. جک S3 از موتور 1.6 لیتری خود قدرتی در حد 107 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن ‌متر دریافت می‌کند. اما چانگان سی اس ۳۵ با موتور ۱.۶ لیتری خود قدرتی در حد ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن متر تولید می‌کند و در کل توان حرکتی بهتری دارد. نکته مثبت در جک اس 3 سواری نرم و سواری راحت تر و هم چنین سیستم کنترل پایداری بهتر است. جک اس 3 از نظر ایمنی نیز سطح بالاتری نسبت به چانگان را به خود اختصاص می‌دهد.

-- تمامی خودروهای بررسی‌شده، با نسل اول چانگان سی اس 35 مقایسه شده‌اند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو چانگان CS35  پرداختیم. با توجه به تمامی مطالب ذکرشده، این خودرو آپشن‌ها و تجهیزات مورد نیاز اولیه را برای شما فراهم می‌کند و معایب آن خیلی اذیت‌کننده نیستند. البته نسل دوم این خودرو با اینکه هنوز در بازار موجود نیست ولی احتمالا شرایط خیلی بهتر و به روز تری را ارائه خواهد کرد. بهتر است قبل از تصمیم گیری و خرید تمامی امکانات و مشخصات را با دقت بررسی و مقایسه کنید.   

عنوان : کارشناسی خودرو چانگان CS35 دنده‌ای، اتومات و پلاس با تمام جزئیات

 

خودروی چانگان CS35  از کراس اوورهای کامپکت موجود در بازار ایران است که توسط شرکت سایپا از سال 1394 در نسخه‌های مختلف وارد شده‌و به فروش می‌رسد. این خودرو با طراحی و تجهیزات قابل قبول رضایت شما را جلب خواهد کرد. چانگان سی اس 35 فروش خوبی را در بازار چین و ایران تجربه کرده‌است و در نسخه‌های دنده‌ای، اتومات و جدیدا پلاس عرضه می‌شود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  چانگان CS35  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  چانگان CS35

چانگان - Changan - یک شرکت خودروسازی چینی است که خودروهای سواری و تجاری تولید می‌کند.چانگان همچنین چند شرکت جوینت ونچر با خودروسازان جهانی من جمله فورد، پژو سیتروئن، مزدا و سوزوکی دارد و محصولات سواری مزدا، فورد و DS را به تولید می رساند.این برند یکی از چهار خودروساز بزرگ چینی و بزرگترین برند خودروساز در چین است و بدون در نظر گرفتن محصولاتی که با همکاری خودروسازان بزرگ تولید می‌کند از لحاظ تولید و فروش برند چینی مقام اول را دارد.در ایران خودروهای چانگان CS35 توسط سایپا مونتاژ و عرضه می‌شوند.

چانگان CS35 برای اولین بار در سال 2012 در پکن رونمایی شد. این کراس اوور جمع و جور شهری استقبال خوبی را در کشور چین تجربه کرد پس به همین دلیل در سال 1393 شرکت سایپا به عنوان شریک تجاری چانگان در ایران تصمیم گرفت تا چانگان سی اس 35 را به ایران بیاورد.CS35 ابتدا در دو تیپ تحت عنوان دنده‌ای و اتوماتیک به صورت تمام وارداتی به ایران عرضه شد که در این حالت قیمت آن زیاد و قطعات و خدمات پس از فروش آن مشکلاتی را برای خریداران ایجاد می‌کرد.

در سال 1395 سایپا تصمیم به ورود مونتاژی این خودرو گرفت. به این ترتیب قیمت نهایی کاهش می‌یافت و  امکان ارائه خدمات پس از فروش بهتری فراهم می‌شد. چانگان CS35 که طراحی قابل قبول، امکانات رفاهی مناسب و استهلاک کم داشت، حالا با قیمت کمترش طرفداران بیشتری را به خود جذب کرد و توانست بازار خوبی را برای سایپا ایجاد کند. نسخه دنده‌ای این خودرو خیلی زود کنار رفت و نسخه اتومات آن تا سال 1398 تولید میشد. پس از توقف تولید، در سال 1400 سایپا تصمیم به مونتاژ نسل جدیدی از این خودرو یعنی چانگان CS35 گرفت که هنوز هم ( شهریور 1401 ) به بازار عرضه‌نشده است.

با توجه به کارشناسی خودرو چانگان CS35 این خودرو چه از نظر طراحی داخلی و خارجی و چه از نظر مشخصات فنی و حتی امکانات رفاهی و تجهیزات خیلی به روز و پیشرفته و خاص نیست اما از طرفی دیگر ایرادی دردسرساز و جدی نیز به آن وارد نمی‌شود. با توجه به قیمت نسبتا مناسبش و داشتن حداقل نیازهای خریدار، ارزش خرید خوبی دارد. در نسخه‌های مختلف نیز سعی‌شده است تا آپدیت‌های کاربردی و جذابی اضافه شود. البته که تمامی آپدیت‌ها در ایران اجرا نشد اما بین سه نسخه موجود نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. در ادامه به بررسی دقیق تر این خودرو از زوایای مختلف می‌پردازیم.

 

بررسی ویژگی‌های خودرو   چانگان CS35

 

 

امکانات و تجهیزات خودرو چانگان CS35

با توجه به کارشناسی خودرو چانگان CS35امکانات رفاهی در نسخه دنده‌ای در سطح پایه هستند. در نسخه اتومات تعدادی آپشن جدید به خودرو اضافه‌شده است. نسخه دنده‌ای خیلی زود از چرخه تولید خارج شد و به همین دلیل اکثر خودروها اتومات هستند. نسل دوم چانگان CS35 تازگی معرفی‌شده و لیست امکانات آن هنوز به صورت قطعی در دسترس نمی‌باشد اما با توجه به تغییرات ظاهری و ... احتمال دارد که امکانات آن نیز تغییراتی داشته‌باشد. البته با توجه به تصاویر و ... امکاناتی مانند نمایشگر لمسی مولتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال، استارت و ورود بدون کلید، سیستم‌های هشدار، دوربین 360 و دوربین عقب، تهویه مطبوع اتومات و ترمز پارک برقی از مواردی هستند که به احتمال خیلی زیاد در کنار مواردی دیگر به نسخه پلاس اضافه شوند.

از جمله امکانات لیفانCS35 اتوماتیک می‌توان به این موارد اشاره کرد: سانروف، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، مه‌شکن‌های جلو و عقب، سنسور نور و روکش‌های چرمی تهویه مطبوعاز نوع ساده و دستی نمایشگر مرکزی، کیسه هوای جلو و جانبی (جمعاً 4 عدد) و ترمزهای مجهز به ABS, EBD, BAS . در این بین مواردی مثل کیسه هوای جانبی از مزایا و نبود سیستم مناسب برای کشش و پایداری هوشمند از معایب موجود هستند.

ایمنی خودرو

از لحاظ ایمنی نیز سطح مشخصی گزارش‌نشده اما سیستم‌های ترمز  و پایداری  TCS، ESP، HBA، ABS و EBD در کنار تجهیزاتی مانند کیسه‌های هوایی، کمربندهای ایمنی با کیفیت و قابل تنظیم و سنسورهای پارک  و... امنیت مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

در جدول زیر امکانات رفاهی و تجهیزات این خودروی چینی به صورت دسته بندی‌شده جهت بررسی و مقایسه راحت تر آورده‌شده است ولی نسخه CS35 plus  هنوز تجهیزات مشخص و تست‌شده‌ای ندارد، به همین دلیل اطلاعاتی از آن را در جدول مشاهده نمی‌کنید.

امکانات رفاهی وآپشن ها

چانگان CS35  ( دنده ای )

چانگان CS35  ( اتومات )

نوع جعبه دنده

دنده دستی – 5 دنده ( جلو )

اتوماتیک تیپ ترونیک

سیستم آینه ها

آینه جانبی با تنظیم برقی – راهنما دار

آینه جانبی با تنظیم برقی – راهنما دار -  آینه های جانبی با قابلیت تاشو برقی

سنسورهای پیش فعال

سنسور پارك دنده عقب

سنسور پارك دنده عقب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم‌های ESP، TCS و HBA – ABS - EBD

سیستم‌های ESP، TCS و HBA – ABS - EBD

سیستم شیشه ها

بالابر شیشه های جلو و عقب برقی - گرمکن شیشه عقب - مجهز به برف پاک کن عقب

بالابر شیشه های جلو و عقب برقی - گرمکن شیشه عقب - مجهز به برف پاک کن عقب

سیستم صوتی

دارای 6  عدد بلندگو -   سیستم صوتی مجهز به: رادیو + Player CD + پورت USB,IN,AUX

دارای 6  عدد بلندگو -   سیستم صوتی مجهز به: رادیو + Player CD + پورت USB,IN,AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر مرکزی

نمایشگر مرکزی

کیسه هوا

مجموعا دو عدد برای راننده و سرنشین کناری

مجموعا 4 عدد برای راننده و سرنشین کناری و ایربگ‌های جانبی

سیستم تهویه مطبوع

مجهز به سیستم تهویه مطبوع دستی

مجهز به سیستم تهویه مطبوع دستی

سیستم روشنایی جلو

چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع – چراغ دید در روز Day light– تنظیم نور چراغ‌ها Auto light -دارای مه شکن

چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع – چراغ دید در روز Day light– تنظیم نور چراغ‌ها Auto light -دارای مه شکن

سیستم روشنایی عقب

دارای مه شکن

دارای مه شکن

سیستم های کمک رانندگی

کامپیوتر اطلاعات سفر

مجهز به کروز کنترل – کامپیوتر اطلاعات سفر

سیستم صندلی های جلو

صندلی راننده قابل تنظیم در ٦ جهت - کمربندهای ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع

صندلی چرمی - صندلی راننده قابل تنظیم در ٦ جهت - کمربندهای ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع

سیستم صندلی های عقب

دارای زیر آرنجی مرکزی جلو

دارای زیر آرنجی مرکزی جلو

داشبرد

دارد

دارد

سیستم ترمزها

مجهز به سیستم پیشرفته ترمز BAS/EBD/ABS

مجهز به سیستم پیشرفته ترمز BAS/EBD/ABS

سیستم فرمان و هدایت پذیری

دارای قدرت کمکی الکتریکی  (EPS)

دارای قدرت کمکی الکتریکی  (EPS)

نوع غربیلک

فرمان ۴ شاخه  تلسکوپی و جمع‌شونده

فرمان ۴ شاخه دارای روکش چرمی - دارای دکمه های سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی فرمان - روکش چرمی

کروز کنترل

ندارد

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

 

سیستم ضد سرقت (Immobilizer) -  هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی - ریموت کنترل تاشو – قفل مرکزی

سیستم ضد سرقت (Immobilizer) -  هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی - ریموت کنترل تاشو – قفل مرکزی

سیستم‌های سقف

بدون سانروف

سانروف دارد

 

کارشناسی خودرو چانگان CS35

 

مشخصات فنی این خودرو

درکشور چین، سازنده این خودرو، چانگان cs35 را با مشخصات فنی متفاوتی عرضه می‌کند. در ایران شرکت سایپا معمولا سعی کرده‌تا اقتصادی ترین نسخه‌ها را وارد و مونتاژ کند به همین دلیل بعضی از مدل‌های این خودرو در ایران یافت نمی‌شود. مثلا موتور 1.4 لیتری توربو نسخه‌های جدید یا 1.5 لیتری نسخه‌های قدیمی تر به طور کلی وارد ایران نشدند.

در هر سه نسخه موجود در ایران از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۶ لیتر استفاده‌شده است. موتور نسخه پلاس نمونه ارتقاء یافته همان موتوری است که پیش‌تر در مدل‌های CS35 استفاده میشد. در نسخه‌های اولیه قدرت و گشتاور خروجی به ۱۱۳ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتن‌متر محدود بود که در پلاس قدرتی معادل ۱۲۶ اسب بخار و گشتاور 161 نیوتن متری را شاهد هستیم.  

تیپ دنده‌ای این خودرو از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی  و تیپ اتومات از جعبه دنده 4 سرعته بهره می‌برد. نسخه پلاس هم گزارش می‌شود که تنها در تیپ اتومات 6 سرعته خودکار مونتاژ خواهد شد. وضعیت فنی این خودروها معمولی است و در سطح قابل قبولی قرار دارد تنها می‌شود به جعبه دنده 4 سرعته اتومات که سیستمی قدیمی دارد، اشکال گرفت.

تجربه رانندگی و سواری

طبق کارشناسی خودرو چانگان CS35 در نسخه اتومات به دلیل برخورداری از جعبه دنده قدیمی، شتاب گیری و کشش خودرو در سربالایی‌ها خیلی عالی نیست اما این وضع در نسخه دنده‌ای کمی بهتر می‌شود و شتاب بیشتری را تجربه خواهید کرد. شتاب نسخه اتومات برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون زمانی معادل 15 ثانیه است. این شتاب در نسخه پلاس احتمالا تا 13.5 ثانیه کاهش می‌یابد که ناشی از هماهنگی بهتر قسمت‌های فنی است. لازم به ذکر است که وزن حدودا 1300 کیلویی این خودرو نیز در کاهش چالاکی و توان خودرو تاثیرگذار است.

سیستم تعلیق این خودرو در چرخ‌های جلو از نوع مک‌ فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع Trailing Arm است که سواری این خودرو را نرم و قابل قبول می‌کند. نکته مثبت دیگر آن این است که هر چهار چرخ این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده هستند و عملکرد رضایت بخشی دارند. فرمان پذیری نیز طبق تجربه‌ها مناسب گزارش می‌شود و مانند برخی از خودروهای چینی از این نظر مشکل زیادی احساس نخواهید کرد.

در جدول زیر مشخصات فنی مدل‌های لیفان ایکس 50 به صورت دسته بندی‌شده جهت مقایسه راحت تر آورده‌شده است:

مشخصات فنی

چانگان CS35 ( دنده‌ای )

چانگان CS35 ( اتوماتیک )

چانگان CS35 ( پلاس )

کلاس بدنه

کراس اوور

کراس اوور

کراس اوور

کلاس اتومبیل

J Segment

J Segment

C Segment

حجم موتور

1600 سی سی تنفس طبیعی

1600 سی سی تنفس طبیعی

1600 سی سی تنفس طبیعی

نوع موتور

بنزین سوز

بنزین سوز

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

4

4

تعداد سوپاپ ها

16

16

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

خطی مستقیم

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

113 اسبر بخار در 6000 دور بر دقیقه

113 اسبر بخار در 6000 دور بر دقیقه

128 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

160 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه

160 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه

161 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه

توان خروجی حجمی

70.62 اسب بخار بر لیتر

70.62 اسب بخار بر لیتر

70.62 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

ظرفیت باک

52  لیتر بنزین

52  لیتر بنزین

52  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

دنده دستی – 5 دنده (جلو)

اتوماتیک تیپ ترونیک – 4 سرعته

اتوماتیک 6 سرعته خودکار

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

دیسکی

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون

مک فرسون

مک فرسون

تعلیق عقب

غیر مستقل بازوهای کشنده (Trailing Arm)

غیر مستقل بازوهای کشنده (Trailing Arm)

غیر مستقل بازوهای کشنده (Trailing Arm)

مصرف سوخت ترکیبی

6.6 لیتر در 100 کیلومتر

7.2 لیتر در 100 کیلومتر

6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر

حداکثر سرعت

160 کیلومتر بر ساعت

180 کیلومتر بر ساعت

180 کیلومتر در ساعت

شتاب 0 الی 100

کمتر از 15  ثانیه

15  ثانیه

13.5 ثانیه

 

                                

                        کارشناسی خودر چانگان CS35  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

در کارشناسی خودرو چانگان CS35 ذکرشده است که طراحی این خودرو توسط شرکت ایتالیایی انجام‌شده که نتیجه خوب و قابل قبولی دارد. تلفیق خطوط نرم و نسبتا سیال با انواع زاویه‌دار و هندسی ترفند طراحان در این محصول است. بین نسخه دنده‌ای و اتومات نسل اول تفاوتی از لحاظ ظاهر وجود ندارد. اما نسل دوم یعنی چانگان cs35 پلاس تحولاتی را در ظاهر خود به نمایش می‌گذارد. به نوبت هر دو نسل را بررسی می‌کنیم.

در نسل اول، نمای جلو از چراغ‌های جلو بزرگ با انحنای قابل توجه که به سمت گلگیر کشیده‌شده تشکیل‌ می‌شود. جلو پنجره نسبتا بزرگ و کشیده است و خطوط افقی کرومی روی آن همراه با آرم چانگان در وسطش نما را جذاب می‌کند. سپر مشکی رنگ این خودرو با طراحی متمایز قاب‌های مه شکن و دیفیوزر نقره‌ای رنگ حالتی لوکس ایجاد می‌کند. حجم سازی‌ها به کمک خطوط و برجستگی‌های روی کاپوت و زیر چراغ‌ها نیز تاثیر خوبی دارند.

در نمای جانب نیز از خطوط و برجستگی‌های ممتد استفاده‌شده که ظاهر عضلانی و هماهنگ ایجاد می‌کند. یک نوار مشکی رنگ که شیشه عقب را به فریم پنجره‌های جانبی در ستون C متصل کرده نیز از جمله دیگر شاخصه‌های ظاهری نمای بغل چانگان سی اس ۳۵ به شمار می‌رود. رینگ‌ها نیز قطری 17  اینچی دارند و بهتر بود کمی بزرگ تر باشند. در نمای عقب طراحی نسبت به قسمت‌های دیگر خشن و جدی تر است. حالت اخم‌آلود چراغ‌های دو تکه در جوانب نمای عقب در کنار یک نوار نسبتا پهن کروم رنگ و هم چنین طراحی مناسب سپر عقب همگی ظاهر جذابی ایجاد کردند.

نسخه پلاس

اما نسل دوم چانگان cs35 دچار تحولی در ظاهرشده و طراحی کاملا  به روز و مدرن دارد. این تغییرات بسیار چشمگیر و جذاب هستند. در نمای جلو پلاس با طراحی‌ای جالب چراغ‌ها به دو بخش تقسیم شدند که چراغ های اصلی خودرو در بخش پایین تر و بر روی سپر قرار گرفته‌اند. در بخش بالایی نیز یک نوار چند تکه نسبتا باریک سرتاسری را شاهد هستیم که همان چراغ های روز خودرو و چراغ کوچک محسوب می‌شوند و آرم چانگان در میانش دیده‌می‌شود. جلو پنجره بزرگ و پهن است و باعث نمایی خشن می‌شود. روی سپر نیز علاوه بر چراغ‌های اصلی و عمودی، در قسمت داخلی یک خط سرتاسری قرمز این چراغ‌ها را به هم متصل می‌کند. خطوط و حجم سازی‌ها به شدت نسل اول نیست که البته نیازی به آن‌ها احساس نمی‌شود.

در نمای جانب شاهد یک طراحی مکعبی شکل و اسپرت هستیم که در آن از خطوط تیز و ممتدی استفاده نمی‌شود. گلگیرها کمی از بدنه بیرون زده‌اند تا جدیت خودرو را بیشتر نشان دهند. در نمای جانب نیز از خطی ممتد به رنگ قرمز استفاده می‌شود. در این نسخه آینه‌های جانبی روی درب نصب شده‌اند.  بخش جالب دیگر  قسمت مشکی رنگ چسبیده به شیشه عقب و لچکی است که داخل آن لوگوی چانگان قرار دارد. در بخش عقب، تغییرات جذاب ادامه دارد.

چراغ‌های عقب طراحی نسبتا باریک و کشیده‌ای دارند که توسط یک نوار قرمز رنگ به یکدیگر متصل شده‌اند و به خوبی با سایر بخش‌ها هماهنگ هستند. ارم چانگان نیز در میان این بخش دیده‌می‌شود. روی درب صندوق خطوط شکسته زیادی وجود دارد که در ترکیب با چراغ‌های عقب ظاهری پویا و خشن را ایجاد می‌کند. همچنین سپر عقب خودرو میزبان چراغ‌های باریک مه شکن و دو خروجی اگزوز است که اگزوز واقعی خودرو هستند.

در جدول زیر به کارشناسی خودرو چانگان cs35 از لحاظ ظاهری و کلی تر پرداختیم:

مشخصات ظاهری

چانگان CS35 ( دنده‌ای )

چانگان CS35 ( اتومات )

چانگان CS35 ( پلاس )

نوع بدنه

کراس اوور کوچک

کراس اوور کوچک

کراس اوور کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

یکپارچه

یکپارچه

وزن خالص

1270 کیلوگرم

1290 کیلوگرم

1390 کیلوگرم

طول

4160 میلی متر

4160 میلی متر

4335 میلی متر

عرض

1810 میلی متر

1810 میلی متر

1825 میلی متر

ارتفاع

1670  میلی متر

1670  میلی متر

1660  میلی متر

فاصله محورها

2560 میلی متر

2560 میلی متر

2600 میلی متر

تعداد سرنشین

5

5

5

نسل (کد اتاق)

نسل اول

نسل اول

نسل اول

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو

215/R17

205/R16

R16- 215/55

ابعاد و نوع لاستیک ‌های عقب

215/50R17

205/60R16

R16- 215/55

 

نسل اول خودرو چانگان cs35

خودروی  چانگان CS35 پلاس ( نسل دوم )

 

کارشناسی خودرو چانگان CS35 از نظر طراحی داخلی

بررسی طراحی داخلی خودرو چانگان CS35 را نیز در دو بخش انجام می‌دهیم. ابتدا به کابین نسل اول و ویژگی‌های آن می‌پردازیم و سپس به سراغ نسل دوم و طراحی جذاب آن می‌رویم. در نسل اول بین نسخه دنده‌ای که حالت پایه است و نسخه اتومات تفاوت‌هایی وجود دارد ولی در کل در نسل اول در طراحی کابین بهتر از طراحی ظاهری عمل‌کرده است.

در کنسول میانی، نمایشگری کوچک دیجیتالی جا خوش‌کرده که بالای آن ورودی CD می‌باشد و اطرافش دریچه‌های هوا به صورت عمودی قرار دارند. زیر این بخش دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی خودرو قرار دارد. در قسمت انتهایی داشبورد نیز بخش سیستم تهویه مطبوع خودرو را می‌بینیم. سیستم تهویه مطبوع آن داخل یک قسمت بلند کرومی قرار گرفته‌اند که وقتی به آن نگاه می‌کنیم طراحی لوگوی چانگان را شاهد هستیم. غربیلک فرمان ۴ شاخه است و فرمی ساده و خوش دست دارد. در نسخه اتومات این فرمان میزبان کلیدهای کروز کنترل و سیستم صوتی است و روکشی چرم دارد. فرمان نسخه‌ دنده‌ای روکش چرم و دکمه‌های کنترلی را ندارد.

در هر دو نسخه، جلو آمپر آن ظاهر اسپرتی دارد و با نورپردازی آبی رنگی که دارد جلوه قسمت پیش روی راننده این خودرو را جذاب‌ترکرده است. فضای کابین چانگان به واسطه ارتفاع و فاصله محوری مناسب، فضای کافی  را برای سر نشینان ایجاد می‌کند. متریال مورد استفاده کیفیت خیلی بالایی ندارد و در حد متوسط نسبت به قیمت نهایی قابل قبول است. صندلی‌های نسخه اتومات روکش چرم  و نسخه دنده‌ای روکش پارچه‌ای دارند. برتری دیگر نسخه اتومات دارا بودن سانروف می‌باشد. حجم صندوق عقب این خودرو نسبتا کم است که از معایب آن می‌باشد.

نسل دوم ( چانگان CS35 پلاس )

این نسل هنوز در بازار ایران به فروش نمی‌رسد و تنها در حد معرفی است. از نظر ظاهری امکان تغییرات در حین ارائه کم است اما ممکن است که تغییراتی در کابین خودرو ایجاد شود. در نتیجه زمان ارائه محصول در بازار ممکن است تغییراتی جزئی را در این کابین نسبت به این کارشناسی خودرو چانگان CS35 شاهد باشید.

اولین چیزی که در تغییرات کابین نسل دوم به چشم می‌خورد، نمایشگرهای دوگانه متصل به هم برای سیستم مالتی مدیا و صفحه پشت آمپر است که این روزها در خودروهای چینی خیلی استفاده می‌شود که سبکی مشابه با خودروهای بنز دارد. در بخش میانی داشبورد دریچه های سیستم تهویه مطبوع قرار می‌گیرد و در قسمت پایین تر چند کلید با ظاهر پیانویی برای برخی از امکانات خودرو تعبیه‌شده است. فرمان در این نسل سه شاخه است که ظاهر اسپرت دارد و  به صورت D کات طراحی‌شده است. روی غربیلک نیز کلیدهای کنترلی کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا  به همراه آرم برند چانگان به چشم می‌خورد.

فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف مناسب و قابل قبول است از این رو CS35 پلاس را می توان خودرویی مناسب خانواده ها در کنار ظاهر اسپرتی که دارد، دانست. در جهت هماهنگی با ظاهر بیرونی، درون کابین نیز در برخی از قسمت‌ها مانند روکش چرم صندلی‌ها یا در دستگیره‌ها از رنگ قرمز استفاده می‌شود. متریال به کاررفته در کابین از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است اما باید دید در بلند مدت چه تغییراتی می‌کند. امکانات موجود در کابین نیز هنوز قطعیت زیادی ندارد و بهتر است منتظر ارائه نسخه نهایی از طرف سایپا باشیم که بی شک نسبت به نسل قبلی آپدیت‌های خوبی را خواهد داشت.

طراحی داخلی خوردو   چانگان CS35

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو چانگان CS35به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به اندازه خوبی با خودرو  چانگان CS35 آشنا شدید. در ادامه به طور خلاصه‌تری مزایا و معایب آن را مشاهده ‌می‌کنید:

مزایای نسل اول :

  • طراحی قابل قبول بدنه
  • فضای کافی در داخل کابین
  • مصرف سوخت نسبتاً مناسب
  • وجود ایربگ‌های جانب در نسخه اتومات
  • فرمان نرم و سواری تقریباً خوب
  • امکانات رفاهی در حد نیاز و قابل قبول
  • هزینه نگه داری کم و به صرفه

 

معایب نسل اول  :

  • کشش متوسط در سربالایی‌ها مخصوصا در نسخه اتومات
  • ساختار قدیمی جعبه‌دنده نسخه اتومات
  • کمبود برخی آپشن‌ها نظیر سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
  • صندوق عقب نسبتاً کوچک
  • خدمات پس از فروش ضعیف و توقف تولید
  • استفاده از متریال کم کیفیت در کابین

 

در رابطه با مزایای و معایب نسل دوم به دلیل عدم عرضه، تست و کارکرد نمی‌توان نظر قطعی داد و بهتر است این امر بعدا با دقت بیشتری انجام شود.

 

 

چانگان CS35 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو چانگان CS35 مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم‌گیری کنید.  چانگان CS35 یکی از کراس اوورهای نسبتا بی حاشیه بازار است که آهسته و پیوسته به راه خود ادامه می‌دهد و شاید بازارش در حد برخی رقیبانش نباشد اما مشتریان مخصوص به خود را دارد و نسل اول آن خودرویی خانوادگی محسوب می‌شود.

به دلیل توقف تولید، در بازار امروزه بیشتر انواع کارکرده موجود هستند و موارد صفر کیلومتر به دلیل محدودیت در تعداد، قیمت بیشتری نسبت به ارزش خود دارند. در صورت تصمیم به خرید خودروی کارکرده چانگان سی اس 35 بهتر است به کمک متخصصی مجرب خودرو را از تمامی لحاظ ظاهری، کابین و مخصوصا فنی ارزیابی کنید تا در نهایت قیمت گذاری آن به طور دقیق تری انجام شود و ضرر نکنید.

همان طور که اشاره کردیم، حاشیه این خودرو کم است یعنی نه معایب آن خیلی اذیت‌کننده اند و نه مزایای خیلی مهیج و خاصی دارد. در کل اگر بدی‌ها و خوبی‌های این خودرو را در دو کفه ترازو گذاشت، هیچ کدام خیلی متفاوت نخواهد بود. در این وضعیت انتخاب و تصمیم گیری کاملا به شما، سلیقه و درخواستتان از خودرو بستگی دارد. در ابتدا حتما باید تمام مشخصات و ویژگی‌های تمامی نسخه‌ها را بررسی کنید و بعد از آن تصمیم بگیرید که چه آپشنی برای شما اهمیت بیشتری دارد. برای مثال اگر زیاد مسافرت می‌روید فضای کم صندوق و کشش و شتاب نسبتا پایین در نسخه اتومات ممکن است عیب‌های مهمی برای شما باشند.

اگر به هزینه‌های جانبی، مانند استهلاک، مصرف سوخت و امنیت اهمیت زیادی می‌دهید این خودرو برایتان مناسب است. در مقابل خدمات پس از فروش و آینده بازار نامعلوم برای نسل اول می‌تواند شما را حین خرید دو دل کند. بهتر است بیشتر از این به این امور نپردازیم و شما خودتان این مقاله را با دقت کامل مطالعه کنید و به مقایسه و تصمیم گیری بپردازید.

در مورد نسل دوم نیز به دلیل اینکه هنوز در بازار فروشش آغازنشده و بررسی و تست دقیقی روی آن انجام‌نشده بهتر است نظر غیر کارشناسانه ندهیم. البته که با توجه به گفته‌ها و شنیده‌ها این خودرو با طراحی به روز و مدرن و امکانات رفاهی خیلی خوبی در حال تولید است و احتمالا ارزش خرید خوبی خواهد داشت.

 

کارشناسی خودرو چانگان CS35

 

رقیبان خودرو چانگان CS35

طبق کارشناسی خودرو  چانگان CS35   و سایر خودروها در بازار ایران،  دو برند ام وی ام و لیفان کراس اوورهایی در ایران دارند که هم رده چانگان سی اس 35 هستند.  از برند ام وی ام مدل X22 و از لیفان مدل X60 نزدیک ترین خودروها هستند.

در مقایسه بین چانگان و ام وی ام، قدرت خروجی، سیستم ایمنی، سیستم ترمز و کیسه‌های هوای کابین در چانگان بهتر عمل می‌کنند ولی ایکس 22 مصرف سوخت کمتری دارد. در بسیاری از خصوصیات مانند دور موتور، وزن خودرو، جعبه دنده و .. این دو مدل مشابه هم هستند. از نظر قیمتی نیز در یک رنج به فروش می‌رسد که به نظر می‌رسد چانگان CS35 ارزش خرید بیشتری داشته‌باشد.

در رابطه با لیفان ایکس 60 ، می‌توان گفت لیفان مصرف سوخت بیشتری دارد اما قدرت موتور آن بیشتر است. سیستم ترمز چانگان سه سته و لیفان دو سته می‌باشد  و از لحاظ امنیتی نیز چانگان بهتر ارزیابی می‌شود. از لحاظ رنج قیمت، هزینه‌ای که بابت لیفان می‌پردازید نسبتا کمتر است و باید بررسی شود که عیب‌های موجود در آن باعث دردسر شما می‌شود یا خیر و بعد با توجه به بودجه تصمیم گیری کرد.

رقیب دیگر جک اس 3 است. از لحاظ ظاهری معمولا انتقادات به جک اس 3 زیاد است و از این رو چانگان CS35 بیشتر پیشنهاد می‌شود. متریال فضای چانگان نیز کیفیت بهتری دارد و ار نظر امکاناتی مقایسه باید با توجه به خواسته‌های شما انجام شود. جک S3 از موتور 1.6 لیتری خود قدرتی در حد 107 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن ‌متر دریافت می‌کند. اما چانگان سی اس ۳۵ با موتور ۱.۶ لیتری خود قدرتی در حد ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن متر تولید می‌کند و در کل توان حرکتی بهتری دارد. نکته مثبت در جک اس 3 سواری نرم و سواری راحت تر و هم چنین سیستم کنترل پایداری بهتر است. جک اس 3 از نظر ایمنی نیز سطح بالاتری نسبت به چانگان را به خود اختصاص می‌دهد.

-- تمامی خودروهای بررسی‌شده، با نسل اول چانگان سی اس 35 مقایسه شده‌اند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو چانگان CS35  پرداختیم. با توجه به تمامی مطالب ذکرشده، این خودرو آپشن‌ها و تجهیزات مورد نیاز اولیه را برای شما فراهم می‌کند و معایب آن خیلی اذیت‌کننده نیستند. البته نسل دوم این خودرو با اینکه هنوز در بازار موجود نیست ولی احتمالا شرایط خیلی بهتر و به روز تری را ارائه خواهد کرد. بهتر است قبل از تصمیم گیری و خرید تمامی امکانات و مشخصات را با دقت بررسی و مقایسه کنید.   

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

عنوان : کارشناسی خودرو چانگان CS35 دنده‌ای، اتومات و پلاس با تمام جزئیات

 

خودروی چانگان CS35  از کراس اوورهای کامپکت موجود در بازار ایران است که توسط شرکت سایپا از سال 1394 در نسخه‌های مختلف وارد شده‌و به فروش می‌رسد. این خودرو با طراحی و تجهیزات قابل قبول رضایت شما را جلب خواهد کرد. چانگان سی اس 35 فروش خوبی را در بازار چین و ایران تجربه کرده‌است و در نسخه‌های دنده‌ای، اتومات و جدیدا پلاس عرضه می‌شود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  چانگان CS35  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  چانگان CS35

چانگان - Changan - یک شرکت خودروسازی چینی است که خودروهای سواری و تجاری تولید می‌کند.چانگان همچنین چند شرکت جوینت ونچر با خودروسازان جهانی من جمله فورد، پژو سیتروئن، مزدا و سوزوکی دارد و محصولات سواری مزدا، فورد و DS را به تولید می رساند.این برند یکی از چهار خودروساز بزرگ چینی و بزرگترین برند خودروساز در چین است و بدون در نظر گرفتن محصولاتی که با همکاری خودروسازان بزرگ تولید می‌کند از لحاظ تولید و فروش برند چینی مقام اول را دارد.در ایران خودروهای چانگان CS35 توسط سایپا مونتاژ و عرضه می‌شوند.

چانگان CS35 برای اولین بار در سال 2012 در پکن رونمایی شد. این کراس اوور جمع و جور شهری استقبال خوبی را در کشور چین تجربه کرد پس به همین دلیل در سال 1393 شرکت سایپا به عنوان شریک تجاری چانگان در ایران تصمیم گرفت تا چانگان سی اس 35 را به ایران بیاورد.CS35 ابتدا در دو تیپ تحت عنوان دنده‌ای و اتوماتیک به صورت تمام وارداتی به ایران عرضه شد که در این حالت قیمت آن زیاد و قطعات و خدمات پس از فروش آن مشکلاتی را برای خریداران ایجاد می‌کرد.

در سال 1395 سایپا تصمیم به ورود مونتاژی این خودرو گرفت. به این ترتیب قیمت نهایی کاهش می‌یافت و  امکان ارائه خدمات پس از فروش بهتری فراهم می‌شد. چانگان CS35 که طراحی قابل قبول، امکانات رفاهی مناسب و استهلاک کم داشت، حالا با قیمت کمترش طرفداران بیشتری را به خود جذب کرد و توانست بازار خوبی را برای سایپا ایجاد کند. نسخه دنده‌ای این خودرو خیلی زود کنار رفت و نسخه اتومات آن تا سال 1398 تولید میشد. پس از توقف تولید، در سال 1400 سایپا تصمیم به مونتاژ نسل جدیدی از این خودرو یعنی چانگان CS35 گرفت که هنوز هم ( شهریور 1401 ) به بازار عرضه‌نشده است.

با توجه به کارشناسی خودرو چانگان CS35 این خودرو چه از نظر طراحی داخلی و خارجی و چه از نظر مشخصات فنی و حتی امکانات رفاهی و تجهیزات خیلی به روز و پیشرفته و خاص نیست اما از طرفی دیگر ایرادی دردسرساز و جدی نیز به آن وارد نمی‌شود. با توجه به قیمت نسبتا مناسبش و داشتن حداقل نیازهای خریدار، ارزش خرید خوبی دارد. در نسخه‌های مختلف نیز سعی‌شده است تا آپدیت‌های کاربردی و جذابی اضافه شود. البته که تمامی آپدیت‌ها در ایران اجرا نشد اما بین سه نسخه موجود نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. در ادامه به بررسی دقیق تر این خودرو از زوایای مختلف می‌پردازیم.

 

بررسی ویژگی‌های خودرو   چانگان CS35

 

 

امکانات و تجهیزات خودرو چانگان CS35

با توجه به کارشناسی خودرو چانگان CS35امکانات رفاهی در نسخه دنده‌ای در سطح پایه هستند. در نسخه اتومات تعدادی آپشن جدید به خودرو اضافه‌شده است. نسخه دنده‌ای خیلی زود از چرخه تولید خارج شد و به همین دلیل اکثر خودروها اتومات هستند. نسل دوم چانگان CS35 تازگی معرفی‌شده و لیست امکانات آن هنوز به صورت قطعی در دسترس نمی‌باشد اما با توجه به تغییرات ظاهری و ... احتمال دارد که امکانات آن نیز تغییراتی داشته‌باشد. البته با توجه به تصاویر و ... امکاناتی مانند نمایشگر لمسی مولتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال، استارت و ورود بدون کلید، سیستم‌های هشدار، دوربین 360 و دوربین عقب، تهویه مطبوع اتومات و ترمز پارک برقی از مواردی هستند که به احتمال خیلی زیاد در کنار مواردی دیگر به نسخه پلاس اضافه شوند.

از جمله امکانات لیفانCS35 اتوماتیک می‌توان به این موارد اشاره کرد: سانروف، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، مه‌شکن‌های جلو و عقب، سنسور نور و روکش‌های چرمی تهویه مطبوعاز نوع ساده و دستی نمایشگر مرکزی، کیسه هوای جلو و جانبی (جمعاً 4 عدد) و ترمزهای مجهز به ABS, EBD, BAS . در این بین مواردی مثل کیسه هوای جانبی از مزایا و نبود سیستم مناسب برای کشش و پایداری هوشمند از معایب موجود هستند.

ایمنی خودرو

از لحاظ ایمنی نیز سطح مشخصی گزارش‌نشده اما سیستم‌های ترمز  و پایداری  TCS، ESP، HBA، ABS و EBD در کنار تجهیزاتی مانند کیسه‌های هوایی، کمربندهای ایمنی با کیفیت و قابل تنظیم و سنسورهای پارک  و... امنیت مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

در جدول زیر امکانات رفاهی و تجهیزات این خودروی چینی به صورت دسته بندی‌شده جهت بررسی و مقایسه راحت تر آورده‌شده است ولی نسخه CS35 plus  هنوز تجهیزات مشخص و تست‌شده‌ای ندارد، به همین دلیل اطلاعاتی از آن را در جدول مشاهده نمی‌کنید.

امکانات رفاهی وآپشن ها

چانگان CS35  ( دنده ای )

چانگان CS35  ( اتومات )

نوع جعبه دنده

دنده دستی – 5 دنده ( جلو )

اتوماتیک تیپ ترونیک

سیستم آینه ها

آینه جانبی با تنظیم برقی – راهنما دار

آینه جانبی با تنظیم برقی – راهنما دار -  آینه های جانبی با قابلیت تاشو برقی

سنسورهای پیش فعال

سنسور پارك دنده عقب

سنسور پارك دنده عقب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم‌های ESP، TCS و HBA – ABS - EBD

سیستم‌های ESP، TCS و HBA – ABS - EBD

سیستم شیشه ها

بالابر شیشه های جلو و عقب برقی - گرمکن شیشه عقب - مجهز به برف پاک کن عقب

بالابر شیشه های جلو و عقب برقی - گرمکن شیشه عقب - مجهز به برف پاک کن عقب

سیستم صوتی

دارای 6  عدد بلندگو -   سیستم صوتی مجهز به: رادیو + Player CD + پورت USB,IN,AUX

دارای 6  عدد بلندگو -   سیستم صوتی مجهز به: رادیو + Player CD + پورت USB,IN,AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر مرکزی

نمایشگر مرکزی

کیسه هوا

مجموعا دو عدد برای راننده و سرنشین کناری

مجموعا 4 عدد برای راننده و سرنشین کناری و ایربگ‌های جانبی

سیستم تهویه مطبوع

مجهز به سیستم تهویه مطبوع دستی

مجهز به سیستم تهویه مطبوع دستی

سیستم روشنایی جلو

چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع – چراغ دید در روز Day light– تنظیم نور چراغ‌ها Auto light -دارای مه شکن

چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع – چراغ دید در روز Day light– تنظیم نور چراغ‌ها Auto light -دارای مه شکن

سیستم روشنایی عقب

دارای مه شکن

دارای مه شکن

سیستم های کمک رانندگی

کامپیوتر اطلاعات سفر

مجهز به کروز کنترل – کامپیوتر اطلاعات سفر

سیستم صندلی های جلو

صندلی راننده قابل تنظیم در ٦ جهت - کمربندهای ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع

صندلی چرمی - صندلی راننده قابل تنظیم در ٦ جهت - کمربندهای ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع

سیستم صندلی های عقب

دارای زیر آرنجی مرکزی جلو

دارای زیر آرنجی مرکزی جلو

داشبرد

دارد

دارد

سیستم ترمزها

مجهز به سیستم پیشرفته ترمز BAS/EBD/ABS

مجهز به سیستم پیشرفته ترمز BAS/EBD/ABS

سیستم فرمان و هدایت پذیری

دارای قدرت کمکی الکتریکی  (EPS)

دارای قدرت کمکی الکتریکی  (EPS)

نوع غربیلک

فرمان ۴ شاخه  تلسکوپی و جمع‌شونده

فرمان ۴ شاخه دارای روکش چرمی - دارای دکمه های سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی فرمان - روکش چرمی

کروز کنترل

ندارد

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

 

سیستم ضد سرقت (Immobilizer) -  هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی - ریموت کنترل تاشو – قفل مرکزی

سیستم ضد سرقت (Immobilizer) -  هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی - ریموت کنترل تاشو – قفل مرکزی

سیستم‌های سقف

بدون سانروف

سانروف دارد

 

کارشناسی خودرو چانگان CS35

 

مشخصات فنی این خودرو

درکشور چین، سازنده این خودرو، چانگان cs35 را با مشخصات فنی متفاوتی عرضه می‌کند. در ایران شرکت سایپا معمولا سعی کرده‌تا اقتصادی ترین نسخه‌ها را وارد و مونتاژ کند به همین دلیل بعضی از مدل‌های این خودرو در ایران یافت نمی‌شود. مثلا موتور 1.4 لیتری توربو نسخه‌های جدید یا 1.5 لیتری نسخه‌های قدیمی تر به طور کلی وارد ایران نشدند.

در هر سه نسخه موجود در ایران از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۶ لیتر استفاده‌شده است. موتور نسخه پلاس نمونه ارتقاء یافته همان موتوری است که پیش‌تر در مدل‌های CS35 استفاده میشد. در نسخه‌های اولیه قدرت و گشتاور خروجی به ۱۱۳ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتن‌متر محدود بود که در پلاس قدرتی معادل ۱۲۶ اسب بخار و گشتاور 161 نیوتن متری را شاهد هستیم.  

تیپ دنده‌ای این خودرو از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی  و تیپ اتومات از جعبه دنده 4 سرعته بهره می‌برد. نسخه پلاس هم گزارش می‌شود که تنها در تیپ اتومات 6 سرعته خودکار مونتاژ خواهد شد. وضعیت فنی این خودروها معمولی است و در سطح قابل قبولی قرار دارد تنها می‌شود به جعبه دنده 4 سرعته اتومات که سیستمی قدیمی دارد، اشکال گرفت.

تجربه رانندگی و سواری

طبق کارشناسی خودرو چانگان CS35 در نسخه اتومات به دلیل برخورداری از جعبه دنده قدیمی، شتاب گیری و کشش خودرو در سربالایی‌ها خیلی عالی نیست اما این وضع در نسخه دنده‌ای کمی بهتر می‌شود و شتاب بیشتری را تجربه خواهید کرد. شتاب نسخه اتومات برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون زمانی معادل 15 ثانیه است. این شتاب در نسخه پلاس احتمالا تا 13.5 ثانیه کاهش می‌یابد که ناشی از هماهنگی بهتر قسمت‌های فنی است. لازم به ذکر است که وزن حدودا 1300 کیلویی این خودرو نیز در کاهش چالاکی و توان خودرو تاثیرگذار است.

سیستم تعلیق این خودرو در چرخ‌های جلو از نوع مک‌ فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع Trailing Arm است که سواری این خودرو را نرم و قابل قبول می‌کند. نکته مثبت دیگر آن این است که هر چهار چرخ این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده هستند و عملکرد رضایت بخشی دارند. فرمان پذیری نیز طبق تجربه‌ها مناسب گزارش می‌شود و مانند برخی از خودروهای چینی از این نظر مشکل زیادی احساس نخواهید کرد.

در جدول زیر مشخصات فنی مدل‌های لیفان ایکس 50 به صورت دسته بندی‌شده جهت مقایسه راحت تر آورده‌شده است:

مشخصات فنی

چانگان CS35 ( دنده‌ای )

چانگان CS35 ( اتوماتیک )

چانگان CS35 ( پلاس )

کلاس بدنه

کراس اوور

کراس اوور

کراس اوور

کلاس اتومبیل

J Segment

J Segment

C Segment

حجم موتور

1600 سی سی تنفس طبیعی

1600 سی سی تنفس طبیعی

1600 سی سی تنفس طبیعی

نوع موتور

بنزین سوز

بنزین سوز

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

4

4

تعداد سوپاپ ها

16

16

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

خطی مستقیم

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

113 اسبر بخار در 6000 دور بر دقیقه

113 اسبر بخار در 6000 دور بر دقیقه

128 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

160 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه

160 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه

161 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه

توان خروجی حجمی

70.62 اسب بخار بر لیتر

70.62 اسب بخار بر لیتر

70.62 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

ظرفیت باک

52  لیتر بنزین

52  لیتر بنزین

52  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

دنده دستی – 5 دنده (جلو)

اتوماتیک تیپ ترونیک – 4 سرعته

اتوماتیک 6 سرعته خودکار

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

دیسکی

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون

مک فرسون

مک فرسون

تعلیق عقب

غیر مستقل بازوهای کشنده (Trailing Arm)

غیر مستقل بازوهای کشنده (Trailing Arm)

غیر مستقل بازوهای کشنده (Trailing Arm)

مصرف سوخت ترکیبی

6.6 لیتر در 100 کیلومتر

7.2 لیتر در 100 کیلومتر

6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر

حداکثر سرعت

160 کیلومتر بر ساعت

180 کیلومتر بر ساعت

180 کیلومتر در ساعت

شتاب 0 الی 100

کمتر از 15  ثانیه

15  ثانیه

13.5 ثانیه

 

                                

                        کارشناسی خودر چانگان CS35  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

در کارشناسی خودرو چانگان CS35 ذکرشده است که طراحی این خودرو توسط شرکت ایتالیایی انجام‌شده که نتیجه خوب و قابل قبولی دارد. تلفیق خطوط نرم و نسبتا سیال با انواع زاویه‌دار و هندسی ترفند طراحان در این محصول است. بین نسخه دنده‌ای و اتومات نسل اول تفاوتی از لحاظ ظاهر وجود ندارد. اما نسل دوم یعنی چانگان cs35 پلاس تحولاتی را در ظاهر خود به نمایش می‌گذارد. به نوبت هر دو نسل را بررسی می‌کنیم.

در نسل اول، نمای جلو از چراغ‌های جلو بزرگ با انحنای قابل توجه که به سمت گلگیر کشیده‌شده تشکیل‌ می‌شود. جلو پنجره نسبتا بزرگ و کشیده است و خطوط افقی کرومی روی آن همراه با آرم چانگان در وسطش نما را جذاب می‌کند. سپر مشکی رنگ این خودرو با طراحی متمایز قاب‌های مه شکن و دیفیوزر نقره‌ای رنگ حالتی لوکس ایجاد می‌کند. حجم سازی‌ها به کمک خطوط و برجستگی‌های روی کاپوت و زیر چراغ‌ها نیز تاثیر خوبی دارند.

در نمای جانب نیز از خطوط و برجستگی‌های ممتد استفاده‌شده که ظاهر عضلانی و هماهنگ ایجاد می‌کند. یک نوار مشکی رنگ که شیشه عقب را به فریم پنجره‌های جانبی در ستون C متصل کرده نیز از جمله دیگر شاخصه‌های ظاهری نمای بغل چانگان سی اس ۳۵ به شمار می‌رود. رینگ‌ها نیز قطری 17  اینچی دارند و بهتر بود کمی بزرگ تر باشند. در نمای عقب طراحی نسبت به قسمت‌های دیگر خشن و جدی تر است. حالت اخم‌آلود چراغ‌های دو تکه در جوانب نمای عقب در کنار یک نوار نسبتا پهن کروم رنگ و هم چنین طراحی مناسب سپر عقب همگی ظاهر جذابی ایجاد کردند.

نسخه پلاس

اما نسل دوم چانگان cs35 دچار تحولی در ظاهرشده و طراحی کاملا  به روز و مدرن دارد. این تغییرات بسیار چشمگیر و جذاب هستند. در نمای جلو پلاس با طراحی‌ای جالب چراغ‌ها به دو بخش تقسیم شدند که چراغ های اصلی خودرو در بخش پایین تر و بر روی سپر قرار گرفته‌اند. در بخش بالایی نیز یک نوار چند تکه نسبتا باریک سرتاسری را شاهد هستیم که همان چراغ های روز خودرو و چراغ کوچک محسوب می‌شوند و آرم چانگان در میانش دیده‌می‌شود. جلو پنجره بزرگ و پهن است و باعث نمایی خشن می‌شود. روی سپر نیز علاوه بر چراغ‌های اصلی و عمودی، در قسمت داخلی یک خط سرتاسری قرمز این چراغ‌ها را به هم متصل می‌کند. خطوط و حجم سازی‌ها به شدت نسل اول نیست که البته نیازی به آن‌ها احساس نمی‌شود.

در نمای جانب شاهد یک طراحی مکعبی شکل و اسپرت هستیم که در آن از خطوط تیز و ممتدی استفاده نمی‌شود. گلگیرها کمی از بدنه بیرون زده‌اند تا جدیت خودرو را بیشتر نشان دهند. در نمای جانب نیز از خطی ممتد به رنگ قرمز استفاده می‌شود. در این نسخه آینه‌های جانبی روی درب نصب شده‌اند.  بخش جالب دیگر  قسمت مشکی رنگ چسبیده به شیشه عقب و لچکی است که داخل آن لوگوی چانگان قرار دارد. در بخش عقب، تغییرات جذاب ادامه دارد.

چراغ‌های عقب طراحی نسبتا باریک و کشیده‌ای دارند که توسط یک نوار قرمز رنگ به یکدیگر متصل شده‌اند و به خوبی با سایر بخش‌ها هماهنگ هستند. ارم چانگان نیز در میان این بخش دیده‌می‌شود. روی درب صندوق خطوط شکسته زیادی وجود دارد که در ترکیب با چراغ‌های عقب ظاهری پویا و خشن را ایجاد می‌کند. همچنین سپر عقب خودرو میزبان چراغ‌های باریک مه شکن و دو خروجی اگزوز است که اگزوز واقعی خودرو هستند.

در جدول زیر به کارشناسی خودرو چانگان cs35 از لحاظ ظاهری و کلی تر پرداختیم:

مشخصات ظاهری

چانگان CS35 ( دنده‌ای )

چانگان CS35 ( اتومات )

چانگان CS35 ( پلاس )

نوع بدنه

کراس اوور کوچک

کراس اوور کوچک

کراس اوور کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

یکپارچه

یکپارچه

وزن خالص

1270 کیلوگرم

1290 کیلوگرم

1390 کیلوگرم

طول

4160 میلی متر

4160 میلی متر

4335 میلی متر

عرض

1810 میلی متر

1810 میلی متر

1825 میلی متر

ارتفاع

1670  میلی متر

1670  میلی متر

1660  میلی متر

فاصله محورها

2560 میلی متر

2560 میلی متر

2600 میلی متر

تعداد سرنشین

5

5

5

نسل (کد اتاق)

نسل اول

نسل اول

نسل اول

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو

215/R17

205/R16

R16- 215/55

ابعاد و نوع لاستیک ‌های عقب

215/50R17

205/60R16

R16- 215/55

 

نسل اول خودرو چانگان cs35

خودروی  چانگان CS35 پلاس ( نسل دوم )

 

کارشناسی خودرو چانگان CS35 از نظر طراحی داخلی

بررسی طراحی داخلی خودرو چانگان CS35 را نیز در دو بخش انجام می‌دهیم. ابتدا به کابین نسل اول و ویژگی‌های آن می‌پردازیم و سپس به سراغ نسل دوم و طراحی جذاب آن می‌رویم. در نسل اول بین نسخه دنده‌ای که حالت پایه است و نسخه اتومات تفاوت‌هایی وجود دارد ولی در کل در نسل اول در طراحی کابین بهتر از طراحی ظاهری عمل‌کرده است.

در کنسول میانی، نمایشگری کوچک دیجیتالی جا خوش‌کرده که بالای آن ورودی CD می‌باشد و اطرافش دریچه‌های هوا به صورت عمودی قرار دارند. زیر این بخش دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی خودرو قرار دارد. در قسمت انتهایی داشبورد نیز بخش سیستم تهویه مطبوع خودرو را می‌بینیم. سیستم تهویه مطبوع آن داخل یک قسمت بلند کرومی قرار گرفته‌اند که وقتی به آن نگاه می‌کنیم طراحی لوگوی چانگان را شاهد هستیم. غربیلک فرمان ۴ شاخه است و فرمی ساده و خوش دست دارد. در نسخه اتومات این فرمان میزبان کلیدهای کروز کنترل و سیستم صوتی است و روکشی چرم دارد. فرمان نسخه‌ دنده‌ای روکش چرم و دکمه‌های کنترلی را ندارد.

در هر دو نسخه، جلو آمپر آن ظاهر اسپرتی دارد و با نورپردازی آبی رنگی که دارد جلوه قسمت پیش روی راننده این خودرو را جذاب‌ترکرده است. فضای کابین چانگان به واسطه ارتفاع و فاصله محوری مناسب، فضای کافی  را برای سر نشینان ایجاد می‌کند. متریال مورد استفاده کیفیت خیلی بالایی ندارد و در حد متوسط نسبت به قیمت نهایی قابل قبول است. صندلی‌های نسخه اتومات روکش چرم  و نسخه دنده‌ای روکش پارچه‌ای دارند. برتری دیگر نسخه اتومات دارا بودن سانروف می‌باشد. حجم صندوق عقب این خودرو نسبتا کم است که از معایب آن می‌باشد.

نسل دوم ( چانگان CS35 پلاس )

این نسل هنوز در بازار ایران به فروش نمی‌رسد و تنها در حد معرفی است. از نظر ظاهری امکان تغییرات در حین ارائه کم است اما ممکن است که تغییراتی در کابین خودرو ایجاد شود. در نتیجه زمان ارائه محصول در بازار ممکن است تغییراتی جزئی را در این کابین نسبت به این کارشناسی خودرو چانگان CS35 شاهد باشید.

اولین چیزی که در تغییرات کابین نسل دوم به چشم می‌خورد، نمایشگرهای دوگانه متصل به هم برای سیستم مالتی مدیا و صفحه پشت آمپر است که این روزها در خودروهای چینی خیلی استفاده می‌شود که سبکی مشابه با خودروهای بنز دارد. در بخش میانی داشبورد دریچه های سیستم تهویه مطبوع قرار می‌گیرد و در قسمت پایین تر چند کلید با ظاهر پیانویی برای برخی از امکانات خودرو تعبیه‌شده است. فرمان در این نسل سه شاخه است که ظاهر اسپرت دارد و  به صورت D کات طراحی‌شده است. روی غربیلک نیز کلیدهای کنترلی کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا  به همراه آرم برند چانگان به چشم می‌خورد.

فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف مناسب و قابل قبول است از این رو CS35 پلاس را می توان خودرویی مناسب خانواده ها در کنار ظاهر اسپرتی که دارد، دانست. در جهت هماهنگی با ظاهر بیرونی، درون کابین نیز در برخی از قسمت‌ها مانند روکش چرم صندلی‌ها یا در دستگیره‌ها از رنگ قرمز استفاده می‌شود. متریال به کاررفته در کابین از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است اما باید دید در بلند مدت چه تغییراتی می‌کند. امکانات موجود در کابین نیز هنوز قطعیت زیادی ندارد و بهتر است منتظر ارائه نسخه نهایی از طرف سایپا باشیم که بی شک نسبت به نسل قبلی آپدیت‌های خوبی را خواهد داشت.

طراحی داخلی خوردو   چانگان CS35

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو چانگان CS35به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به اندازه خوبی با خودرو  چانگان CS35 آشنا شدید. در ادامه به طور خلاصه‌تری مزایا و معایب آن را مشاهده ‌می‌کنید:

مزایای نسل اول :

  • طراحی قابل قبول بدنه
  • فضای کافی در داخل کابین
  • مصرف سوخت نسبتاً مناسب
  • وجود ایربگ‌های جانب در نسخه اتومات
  • فرمان نرم و سواری تقریباً خوب
  • امکانات رفاهی در حد نیاز و قابل قبول
  • هزینه نگه داری کم و به صرفه

 

معایب نسل اول  :

  • کشش متوسط در سربالایی‌ها مخصوصا در نسخه اتومات
  • ساختار قدیمی جعبه‌دنده نسخه اتومات
  • کمبود برخی آپشن‌ها نظیر سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
  • صندوق عقب نسبتاً کوچک
  • خدمات پس از فروش ضعیف و توقف تولید
  • استفاده از متریال کم کیفیت در کابین

 

در رابطه با مزایای و معایب نسل دوم به دلیل عدم عرضه، تست و کارکرد نمی‌توان نظر قطعی داد و بهتر است این امر بعدا با دقت بیشتری انجام شود.

 

 

چانگان CS35 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو چانگان CS35 مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم‌گیری کنید.  چانگان CS35 یکی از کراس اوورهای نسبتا بی حاشیه بازار است که آهسته و پیوسته به راه خود ادامه می‌دهد و شاید بازارش در حد برخی رقیبانش نباشد اما مشتریان مخصوص به خود را دارد و نسل اول آن خودرویی خانوادگی محسوب می‌شود.

به دلیل توقف تولید، در بازار امروزه بیشتر انواع کارکرده موجود هستند و موارد صفر کیلومتر به دلیل محدودیت در تعداد، قیمت بیشتری نسبت به ارزش خود دارند. در صورت تصمیم به خرید خودروی کارکرده چانگان سی اس 35 بهتر است به کمک متخصصی مجرب خودرو را از تمامی لحاظ ظاهری، کابین و مخصوصا فنی ارزیابی کنید تا در نهایت قیمت گذاری آن به طور دقیق تری انجام شود و ضرر نکنید.

همان طور که اشاره کردیم، حاشیه این خودرو کم است یعنی نه معایب آن خیلی اذیت‌کننده اند و نه مزایای خیلی مهیج و خاصی دارد. در کل اگر بدی‌ها و خوبی‌های این خودرو را در دو کفه ترازو گذاشت، هیچ کدام خیلی متفاوت نخواهد بود. در این وضعیت انتخاب و تصمیم گیری کاملا به شما، سلیقه و درخواستتان از خودرو بستگی دارد. در ابتدا حتما باید تمام مشخصات و ویژگی‌های تمامی نسخه‌ها را بررسی کنید و بعد از آن تصمیم بگیرید که چه آپشنی برای شما اهمیت بیشتری دارد. برای مثال اگر زیاد مسافرت می‌روید فضای کم صندوق و کشش و شتاب نسبتا پایین در نسخه اتومات ممکن است عیب‌های مهمی برای شما باشند.

اگر به هزینه‌های جانبی، مانند استهلاک، مصرف سوخت و امنیت اهمیت زیادی می‌دهید این خودرو برایتان مناسب است. در مقابل خدمات پس از فروش و آینده بازار نامعلوم برای نسل اول می‌تواند شما را حین خرید دو دل کند. بهتر است بیشتر از این به این امور نپردازیم و شما خودتان این مقاله را با دقت کامل مطالعه کنید و به مقایسه و تصمیم گیری بپردازید.

در مورد نسل دوم نیز به دلیل اینکه هنوز در بازار فروشش آغازنشده و بررسی و تست دقیقی روی آن انجام‌نشده بهتر است نظر غیر کارشناسانه ندهیم. البته که با توجه به گفته‌ها و شنیده‌ها این خودرو با طراحی به روز و مدرن و امکانات رفاهی خیلی خوبی در حال تولید است و احتمالا ارزش خرید خوبی خواهد داشت.

 

کارشناسی خودرو چانگان CS35

 

رقیبان خودرو چانگان CS35

طبق کارشناسی خودرو  چانگان CS35   و سایر خودروها در بازار ایران،  دو برند ام وی ام و لیفان کراس اوورهایی در ایران دارند که هم رده چانگان سی اس 35 هستند.  از برند ام وی ام مدل X22 و از لیفان مدل X60 نزدیک ترین خودروها هستند.

در مقایسه بین چانگان و ام وی ام، قدرت خروجی، سیستم ایمنی، سیستم ترمز و کیسه‌های هوای کابین در چانگان بهتر عمل می‌کنند ولی ایکس 22 مصرف سوخت کمتری دارد. در بسیاری از خصوصیات مانند دور موتور، وزن خودرو، جعبه دنده و .. این دو مدل مشابه هم هستند. از نظر قیمتی نیز در یک رنج به فروش می‌رسد که به نظر می‌رسد چانگان CS35 ارزش خرید بیشتری داشته‌باشد.

در رابطه با لیفان ایکس 60 ، می‌توان گفت لیفان مصرف سوخت بیشتری دارد اما قدرت موتور آن بیشتر است. سیستم ترمز چانگان سه سته و لیفان دو سته می‌باشد  و از لحاظ امنیتی نیز چانگان بهتر ارزیابی می‌شود. از لحاظ رنج قیمت، هزینه‌ای که بابت لیفان می‌پردازید نسبتا کمتر است و باید بررسی شود که عیب‌های موجود در آن باعث دردسر شما می‌شود یا خیر و بعد با توجه به بودجه تصمیم گیری کرد.

رقیب دیگر جک اس 3 است. از لحاظ ظاهری معمولا انتقادات به جک اس 3 زیاد است و از این رو چانگان CS35 بیشتر پیشنهاد می‌شود. متریال فضای چانگان نیز کیفیت بهتری دارد و ار نظر امکاناتی مقایسه باید با توجه به خواسته‌های شما انجام شود. جک S3 از موتور 1.6 لیتری خود قدرتی در حد 107 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن ‌متر دریافت می‌کند. اما چانگان سی اس ۳۵ با موتور ۱.۶ لیتری خود قدرتی در حد ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن متر تولید می‌کند و در کل توان حرکتی بهتری دارد. نکته مثبت در جک اس 3 سواری نرم و سواری راحت تر و هم چنین سیستم کنترل پایداری بهتر است. جک اس 3 از نظر ایمنی نیز سطح بالاتری نسبت به چانگان را به خود اختصاص می‌دهد.

-- تمامی خودروهای بررسی‌شده، با نسل اول چانگان سی اس 35 مقایسه شده‌اند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو چانگان CS35  پرداختیم. با توجه به تمامی مطالب ذکرشده، این خودرو آپشن‌ها و تجهیزات مورد نیاز اولیه را برای شما فراهم می‌کند و معایب آن خیلی اذیت‌کننده نیستند. البته نسل دوم این خودرو با اینکه هنوز در بازار موجود نیست ولی احتمالا شرایط خیلی بهتر و به روز تری را ارائه خواهد کرد. بهتر است قبل از تصمیم گیری و خرید تمامی امکانات و مشخصات را با دقت بررسی و مقایسه کنید.   

عنوان : کارشناسی خودرو چانگان CS35 دنده‌ای، اتومات و پلاس با تمام جزئیات

 

خودروی چانگان CS35  از کراس اوورهای کامپکت موجود در بازار ایران است که توسط شرکت سایپا از سال 1394 در نسخه‌های مختلف وارد شده‌و به فروش می‌رسد. این خودرو با طراحی و تجهیزات قابل قبول رضایت شما را جلب خواهد کرد. چانگان سی اس 35 فروش خوبی را در بازار چین و ایران تجربه کرده‌است و در نسخه‌های دنده‌ای، اتومات و جدیدا پلاس عرضه می‌شود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  چانگان CS35  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  چانگان CS35

چانگان - Changan - یک شرکت خودروسازی چینی است که خودروهای سواری و تجاری تولید می‌کند.چانگان همچنین چند شرکت جوینت ونچر با خودروسازان جهانی من جمله فورد، پژو سیتروئن، مزدا و سوزوکی دارد و محصولات سواری مزدا، فورد و DS را به تولید می رساند.این برند یکی از چهار خودروساز بزرگ چینی و بزرگترین برند خودروساز در چین است و بدون در نظر گرفتن محصولاتی که با همکاری خودروسازان بزرگ تولید می‌کند از لحاظ تولید و فروش برند چینی مقام اول را دارد.در ایران خودروهای چانگان CS35 توسط سایپا مونتاژ و عرضه می‌شوند.

چانگان CS35 برای اولین بار در سال 2012 در پکن رونمایی شد. این کراس اوور جمع و جور شهری استقبال خوبی را در کشور چین تجربه کرد پس به همین دلیل در سال 1393 شرکت سایپا به عنوان شریک تجاری چانگان در ایران تصمیم گرفت تا چانگان سی اس 35 را به ایران بیاورد.CS35 ابتدا در دو تیپ تحت عنوان دنده‌ای و اتوماتیک به صورت تمام وارداتی به ایران عرضه شد که در این حالت قیمت آن زیاد و قطعات و خدمات پس از فروش آن مشکلاتی را برای خریداران ایجاد می‌کرد.

در سال 1395 سایپا تصمیم به ورود مونتاژی این خودرو گرفت. به این ترتیب قیمت نهایی کاهش می‌یافت و  امکان ارائه خدمات پس از فروش بهتری فراهم می‌شد. چانگان CS35 که طراحی قابل قبول، امکانات رفاهی مناسب و استهلاک کم داشت، حالا با قیمت کمترش طرفداران بیشتری را به خود جذب کرد و توانست بازار خوبی را برای سایپا ایجاد کند. نسخه دنده‌ای این خودرو خیلی زود کنار رفت و نسخه اتومات آن تا سال 1398 تولید میشد. پس از توقف تولید، در سال 1400 سایپا تصمیم به مونتاژ نسل جدیدی از این خودرو یعنی چانگان CS35 گرفت که هنوز هم ( شهریور 1401 ) به بازار عرضه‌نشده است.

با توجه به کارشناسی خودرو چانگان CS35 این خودرو چه از نظر طراحی داخلی و خارجی و چه از نظر مشخصات فنی و حتی امکانات رفاهی و تجهیزات خیلی به روز و پیشرفته و خاص نیست اما از طرفی دیگر ایرادی دردسرساز و جدی نیز به آن وارد نمی‌شود. با توجه به قیمت نسبتا مناسبش و داشتن حداقل نیازهای خریدار، ارزش خرید خوبی دارد. در نسخه‌های مختلف نیز سعی‌شده است تا آپدیت‌های کاربردی و جذابی اضافه شود. البته که تمامی آپدیت‌ها در ایران اجرا نشد اما بین سه نسخه موجود نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. در ادامه به بررسی دقیق تر این خودرو از زوایای مختلف می‌پردازیم.

 

بررسی ویژگی‌های خودرو   چانگان CS35

 

 

امکانات و تجهیزات خودرو چانگان CS35

با توجه به کارشناسی خودرو چانگان CS35امکانات رفاهی در نسخه دنده‌ای در سطح پایه هستند. در نسخه اتومات تعدادی آپشن جدید به خودرو اضافه‌شده است. نسخه دنده‌ای خیلی زود از چرخه تولید خارج شد و به همین دلیل اکثر خودروها اتومات هستند. نسل دوم چانگان CS35 تازگی معرفی‌شده و لیست امکانات آن هنوز به صورت قطعی در دسترس نمی‌باشد اما با توجه به تغییرات ظاهری و ... احتمال دارد که امکانات آن نیز تغییراتی داشته‌باشد. البته با توجه به تصاویر و ... امکاناتی مانند نمایشگر لمسی مولتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال، استارت و ورود بدون کلید، سیستم‌های هشدار، دوربین 360 و دوربین عقب، تهویه مطبوع اتومات و ترمز پارک برقی از مواردی هستند که به احتمال خیلی زیاد در کنار مواردی دیگر به نسخه پلاس اضافه شوند.

از جمله امکانات لیفانCS35 اتوماتیک می‌توان به این موارد اشاره کرد: سانروف، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، مه‌شکن‌های جلو و عقب، سنسور نور و روکش‌های چرمی تهویه مطبوعاز نوع ساده و دستی نمایشگر مرکزی، کیسه هوای جلو و جانبی (جمعاً 4 عدد) و ترمزهای مجهز به ABS, EBD, BAS . در این بین مواردی مثل کیسه هوای جانبی از مزایا و نبود سیستم مناسب برای کشش و پایداری هوشمند از معایب موجود هستند.

ایمنی خودرو

از لحاظ ایمنی نیز سطح مشخصی گزارش‌نشده اما سیستم‌های ترمز  و پایداری  TCS، ESP، HBA، ABS و EBD در کنار تجهیزاتی مانند کیسه‌های هوایی، کمربندهای ایمنی با کیفیت و قابل تنظیم و سنسورهای پارک  و... امنیت مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

در جدول زیر امکانات رفاهی و تجهیزات این خودروی چینی به صورت دسته بندی‌شده جهت بررسی و مقایسه راحت تر آورده‌شده است ولی نسخه CS35 plus  هنوز تجهیزات مشخص و تست‌شده‌ای ندارد، به همین دلیل اطلاعاتی از آن را در جدول مشاهده نمی‌کنید.

امکانات رفاهی وآپشن ها

چانگان CS35  ( دنده ای )

چانگان CS35  ( اتومات )

نوع جعبه دنده

دنده دستی – 5 دنده ( جلو )

اتوماتیک تیپ ترونیک

سیستم آینه ها

آینه جانبی با تنظیم برقی – راهنما دار

آینه جانبی با تنظیم برقی – راهنما دار -  آینه های جانبی با قابلیت تاشو برقی

سنسورهای پیش فعال

سنسور پارك دنده عقب

سنسور پارك دنده عقب

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم‌های ESP، TCS و HBA – ABS - EBD

سیستم‌های ESP، TCS و HBA – ABS - EBD

سیستم شیشه ها

بالابر شیشه های جلو و عقب برقی - گرمکن شیشه عقب - مجهز به برف پاک کن عقب

بالابر شیشه های جلو و عقب برقی - گرمکن شیشه عقب - مجهز به برف پاک کن عقب

سیستم صوتی

دارای 6  عدد بلندگو -   سیستم صوتی مجهز به: رادیو + Player CD + پورت USB,IN,AUX

دارای 6  عدد بلندگو -   سیستم صوتی مجهز به: رادیو + Player CD + پورت USB,IN,AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر مرکزی

نمایشگر مرکزی

کیسه هوا

مجموعا دو عدد برای راننده و سرنشین کناری

مجموعا 4 عدد برای راننده و سرنشین کناری و ایربگ‌های جانبی

سیستم تهویه مطبوع

مجهز به سیستم تهویه مطبوع دستی

مجهز به سیستم تهویه مطبوع دستی

سیستم روشنایی جلو

چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع – چراغ دید در روز Day light– تنظیم نور چراغ‌ها Auto light -دارای مه شکن

چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع – چراغ دید در روز Day light– تنظیم نور چراغ‌ها Auto light -دارای مه شکن

سیستم روشنایی عقب

دارای مه شکن

دارای مه شکن

سیستم های کمک رانندگی

کامپیوتر اطلاعات سفر

مجهز به کروز کنترل – کامپیوتر اطلاعات سفر

سیستم صندلی های جلو

صندلی راننده قابل تنظیم در ٦ جهت - کمربندهای ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع

صندلی چرمی - صندلی راننده قابل تنظیم در ٦ جهت - کمربندهای ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع

سیستم صندلی های عقب

دارای زیر آرنجی مرکزی جلو

دارای زیر آرنجی مرکزی جلو

داشبرد

دارد

دارد

سیستم ترمزها

مجهز به سیستم پیشرفته ترمز BAS/EBD/ABS

مجهز به سیستم پیشرفته ترمز BAS/EBD/ABS

سیستم فرمان و هدایت پذیری

دارای قدرت کمکی الکتریکی  (EPS)

دارای قدرت کمکی الکتریکی  (EPS)

نوع غربیلک

فرمان ۴ شاخه  تلسکوپی و جمع‌شونده

فرمان ۴ شاخه دارای روکش چرمی - دارای دکمه های سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی فرمان - روکش چرمی

کروز کنترل

ندارد

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

 

سیستم ضد سرقت (Immobilizer) -  هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی - ریموت کنترل تاشو – قفل مرکزی

سیستم ضد سرقت (Immobilizer) -  هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی - ریموت کنترل تاشو – قفل مرکزی

سیستم‌های سقف

بدون سانروف

سانروف دارد

 

کارشناسی خودرو چانگان CS35

 

مشخصات فنی این خودرو

درکشور چین، سازنده این خودرو، چانگان cs35 را با مشخصات فنی متفاوتی عرضه می‌کند. در ایران شرکت سایپا معمولا سعی کرده‌تا اقتصادی ترین نسخه‌ها را وارد و مونتاژ کند به همین دلیل بعضی از مدل‌های این خودرو در ایران یافت نمی‌شود. مثلا موتور 1.4 لیتری توربو نسخه‌های جدید یا 1.5 لیتری نسخه‌های قدیمی تر به طور کلی وارد ایران نشدند.

در هر سه نسخه موجود در ایران از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۶ لیتر استفاده‌شده است. موتور نسخه پلاس نمونه ارتقاء یافته همان موتوری است که پیش‌تر در مدل‌های CS35 استفاده میشد. در نسخه‌های اولیه قدرت و گشتاور خروجی به ۱۱۳ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتن‌متر محدود بود که در پلاس قدرتی معادل ۱۲۶ اسب بخار و گشتاور 161 نیوتن متری را شاهد هستیم.  

تیپ دنده‌ای این خودرو از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی  و تیپ اتومات از جعبه دنده 4 سرعته بهره می‌برد. نسخه پلاس هم گزارش می‌شود که تنها در تیپ اتومات 6 سرعته خودکار مونتاژ خواهد شد. وضعیت فنی این خودروها معمولی است و در سطح قابل قبولی قرار دارد تنها می‌شود به جعبه دنده 4 سرعته اتومات که سیستمی قدیمی دارد، اشکال گرفت.

تجربه رانندگی و سواری

طبق کارشناسی خودرو چانگان CS35 در نسخه اتومات به دلیل برخورداری از جعبه دنده قدیمی، شتاب گیری و کشش خودرو در سربالایی‌ها خیلی عالی نیست اما این وضع در نسخه دنده‌ای کمی بهتر می‌شود و شتاب بیشتری را تجربه خواهید کرد. شتاب نسخه اتومات برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون زمانی معادل 15 ثانیه است. این شتاب در نسخه پلاس احتمالا تا 13.5 ثانیه کاهش می‌یابد که ناشی از هماهنگی بهتر قسمت‌های فنی است. لازم به ذکر است که وزن حدودا 1300 کیلویی این خودرو نیز در کاهش چالاکی و توان خودرو تاثیرگذار است.

سیستم تعلیق این خودرو در چرخ‌های جلو از نوع مک‌ فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع Trailing Arm است که سواری این خودرو را نرم و قابل قبول می‌کند. نکته مثبت دیگر آن این است که هر چهار چرخ این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده هستند و عملکرد رضایت بخشی دارند. فرمان پذیری نیز طبق تجربه‌ها مناسب گزارش می‌شود و مانند برخی از خودروهای چینی از این نظر مشکل زیادی احساس نخواهید کرد.

در جدول زیر مشخصات فنی مدل‌های لیفان ایکس 50 به صورت دسته بندی‌شده جهت مقایسه راحت تر آورده‌شده است:

مشخصات فنی

چانگان CS35 ( دنده‌ای )

چانگان CS35 ( اتوماتیک )

چانگان CS35 ( پلاس )

کلاس بدنه

کراس اوور

کراس اوور

کراس اوور

کلاس اتومبیل

J Segment

J Segment

C Segment

حجم موتور

1600 سی سی تنفس طبیعی

1600 سی سی تنفس طبیعی

1600 سی سی تنفس طبیعی

نوع موتور

بنزین سوز

بنزین سوز

بنزین سوز

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

4

4

تعداد سوپاپ ها

16

16

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

خطی مستقیم

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

113 اسبر بخار در 6000 دور بر دقیقه

113 اسبر بخار در 6000 دور بر دقیقه

128 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

160 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه

160 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه

161 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه

توان خروجی حجمی

70.62 اسب بخار بر لیتر

70.62 اسب بخار بر لیتر

70.62 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای

ظرفیت باک

52  لیتر بنزین

52  لیتر بنزین

52  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

دنده دستی – 5 دنده (جلو)

اتوماتیک تیپ ترونیک – 4 سرعته

اتوماتیک 6 سرعته خودکار

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

دیسکی

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون

مک فرسون

مک فرسون

تعلیق عقب

غیر مستقل بازوهای کشنده (Trailing Arm)

غیر مستقل بازوهای کشنده (Trailing Arm)

غیر مستقل بازوهای کشنده (Trailing Arm)

مصرف سوخت ترکیبی

6.6 لیتر در 100 کیلومتر

7.2 لیتر در 100 کیلومتر

6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر

حداکثر سرعت

160 کیلومتر بر ساعت

180 کیلومتر بر ساعت

180 کیلومتر در ساعت

شتاب 0 الی 100

کمتر از 15  ثانیه

15  ثانیه

13.5 ثانیه

 

                                

                        کارشناسی خودر چانگان CS35  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

در کارشناسی خودرو چانگان CS35 ذکرشده است که طراحی این خودرو توسط شرکت ایتالیایی انجام‌شده که نتیجه خوب و قابل قبولی دارد. تلفیق خطوط نرم و نسبتا سیال با انواع زاویه‌دار و هندسی ترفند طراحان در این محصول است. بین نسخه دنده‌ای و اتومات نسل اول تفاوتی از لحاظ ظاهر وجود ندارد. اما نسل دوم یعنی چانگان cs35 پلاس تحولاتی را در ظاهر خود به نمایش می‌گذارد. به نوبت هر دو نسل را بررسی می‌کنیم.

در نسل اول، نمای جلو از چراغ‌های جلو بزرگ با انحنای قابل توجه که به سمت گلگیر کشیده‌شده تشکیل‌ می‌شود. جلو پنجره نسبتا بزرگ و کشیده است و خطوط افقی کرومی روی آن همراه با آرم چانگان در وسطش نما را جذاب می‌کند. سپر مشکی رنگ این خودرو با طراحی متمایز قاب‌های مه شکن و دیفیوزر نقره‌ای رنگ حالتی لوکس ایجاد می‌کند. حجم سازی‌ها به کمک خطوط و برجستگی‌های روی کاپوت و زیر چراغ‌ها نیز تاثیر خوبی دارند.

در نمای جانب نیز از خطوط و برجستگی‌های ممتد استفاده‌شده که ظاهر عضلانی و هماهنگ ایجاد می‌کند. یک نوار مشکی رنگ که شیشه عقب را به فریم پنجره‌های جانبی در ستون C متصل کرده نیز از جمله دیگر شاخصه‌های ظاهری نمای بغل چانگان سی اس ۳۵ به شمار می‌رود. رینگ‌ها نیز قطری 17  اینچی دارند و بهتر بود کمی بزرگ تر باشند. در نمای عقب طراحی نسبت به قسمت‌های دیگر خشن و جدی تر است. حالت اخم‌آلود چراغ‌های دو تکه در جوانب نمای عقب در کنار یک نوار نسبتا پهن کروم رنگ و هم چنین طراحی مناسب سپر عقب همگی ظاهر جذابی ایجاد کردند.

نسخه پلاس

اما نسل دوم چانگان cs35 دچار تحولی در ظاهرشده و طراحی کاملا  به روز و مدرن دارد. این تغییرات بسیار چشمگیر و جذاب هستند. در نمای جلو پلاس با طراحی‌ای جالب چراغ‌ها به دو بخش تقسیم شدند که چراغ های اصلی خودرو در بخش پایین تر و بر روی سپر قرار گرفته‌اند. در بخش بالایی نیز یک نوار چند تکه نسبتا باریک سرتاسری را شاهد هستیم که همان چراغ های روز خودرو و چراغ کوچک محسوب می‌شوند و آرم چانگان در میانش دیده‌می‌شود. جلو پنجره بزرگ و پهن است و باعث نمایی خشن می‌شود. روی سپر نیز علاوه بر چراغ‌های اصلی و عمودی، در قسمت داخلی یک خط سرتاسری قرمز این چراغ‌ها را به هم متصل می‌کند. خطوط و حجم سازی‌ها به شدت نسل اول نیست که البته نیازی به آن‌ها احساس نمی‌شود.

در نمای جانب شاهد یک طراحی مکعبی شکل و اسپرت هستیم که در آن از خطوط تیز و ممتدی استفاده نمی‌شود. گلگیرها کمی از بدنه بیرون زده‌اند تا جدیت خودرو را بیشتر نشان دهند. در نمای جانب نیز از خطی ممتد به رنگ قرمز استفاده می‌شود. در این نسخه آینه‌های جانبی روی درب نصب شده‌اند.  بخش جالب دیگر  قسمت مشکی رنگ چسبیده به شیشه عقب و لچکی است که داخل آن لوگوی چانگان قرار دارد. در بخش عقب، تغییرات جذاب ادامه دارد.

چراغ‌های عقب طراحی نسبتا باریک و کشیده‌ای دارند که توسط یک نوار قرمز رنگ به یکدیگر متصل شده‌اند و به خوبی با سایر بخش‌ها هماهنگ هستند. ارم چانگان نیز در میان این بخش دیده‌می‌شود. روی درب صندوق خطوط شکسته زیادی وجود دارد که در ترکیب با چراغ‌های عقب ظاهری پویا و خشن را ایجاد می‌کند. همچنین سپر عقب خودرو میزبان چراغ‌های باریک مه شکن و دو خروجی اگزوز است که اگزوز واقعی خودرو هستند.

در جدول زیر به کارشناسی خودرو چانگان cs35 از لحاظ ظاهری و کلی تر پرداختیم:

مشخصات ظاهری

چانگان CS35 ( دنده‌ای )

چانگان CS35 ( اتومات )

چانگان CS35 ( پلاس )

نوع بدنه

کراس اوور کوچک

کراس اوور کوچک

کراس اوور کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

یکپارچه

یکپارچه

وزن خالص

1270 کیلوگرم

1290 کیلوگرم

1390 کیلوگرم

طول

4160 میلی متر

4160 میلی متر

4335 میلی متر

عرض

1810 میلی متر

1810 میلی متر

1825 میلی متر

ارتفاع

1670  میلی متر

1670  میلی متر

1660  میلی متر

فاصله محورها

2560 میلی متر

2560 میلی متر

2600 میلی متر

تعداد سرنشین

5

5

5

نسل (کد اتاق)

نسل اول

نسل اول

نسل اول

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو

215/R17

205/R16

R16- 215/55

ابعاد و نوع لاستیک ‌های عقب

215/50R17

205/60R16

R16- 215/55

 

نسل اول خودرو چانگان cs35

خودروی  چانگان CS35 پلاس ( نسل دوم )

 

کارشناسی خودرو چانگان CS35 از نظر طراحی داخلی

بررسی طراحی داخلی خودرو چانگان CS35 را نیز در دو بخش انجام می‌دهیم. ابتدا به کابین نسل اول و ویژگی‌های آن می‌پردازیم و سپس به سراغ نسل دوم و طراحی جذاب آن می‌رویم. در نسل اول بین نسخه دنده‌ای که حالت پایه است و نسخه اتومات تفاوت‌هایی وجود دارد ولی در کل در نسل اول در طراحی کابین بهتر از طراحی ظاهری عمل‌کرده است.

در کنسول میانی، نمایشگری کوچک دیجیتالی جا خوش‌کرده که بالای آن ورودی CD می‌باشد و اطرافش دریچه‌های هوا به صورت عمودی قرار دارند. زیر این بخش دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی خودرو قرار دارد. در قسمت انتهایی داشبورد نیز بخش سیستم تهویه مطبوع خودرو را می‌بینیم. سیستم تهویه مطبوع آن داخل یک قسمت بلند کرومی قرار گرفته‌اند که وقتی به آن نگاه می‌کنیم طراحی لوگوی چانگان را شاهد هستیم. غربیلک فرمان ۴ شاخه است و فرمی ساده و خوش دست دارد. در نسخه اتومات این فرمان میزبان کلیدهای کروز کنترل و سیستم صوتی است و روکشی چرم دارد. فرمان نسخه‌ دنده‌ای روکش چرم و دکمه‌های کنترلی را ندارد.

در هر دو نسخه، جلو آمپر آن ظاهر اسپرتی دارد و با نورپردازی آبی رنگی که دارد جلوه قسمت پیش روی راننده این خودرو را جذاب‌ترکرده است. فضای کابین چانگان به واسطه ارتفاع و فاصله محوری مناسب، فضای کافی  را برای سر نشینان ایجاد می‌کند. متریال مورد استفاده کیفیت خیلی بالایی ندارد و در حد متوسط نسبت به قیمت نهایی قابل قبول است. صندلی‌های نسخه اتومات روکش چرم  و نسخه دنده‌ای روکش پارچه‌ای دارند. برتری دیگر نسخه اتومات دارا بودن سانروف می‌باشد. حجم صندوق عقب این خودرو نسبتا کم است که از معایب آن می‌باشد.

نسل دوم ( چانگان CS35 پلاس )

این نسل هنوز در بازار ایران به فروش نمی‌رسد و تنها در حد معرفی است. از نظر ظاهری امکان تغییرات در حین ارائه کم است اما ممکن است که تغییراتی در کابین خودرو ایجاد شود. در نتیجه زمان ارائه محصول در بازار ممکن است تغییراتی جزئی را در این کابین نسبت به این کارشناسی خودرو چانگان CS35 شاهد باشید.

اولین چیزی که در تغییرات کابین نسل دوم به چشم می‌خورد، نمایشگرهای دوگانه متصل به هم برای سیستم مالتی مدیا و صفحه پشت آمپر است که این روزها در خودروهای چینی خیلی استفاده می‌شود که سبکی مشابه با خودروهای بنز دارد. در بخش میانی داشبورد دریچه های سیستم تهویه مطبوع قرار می‌گیرد و در قسمت پایین تر چند کلید با ظاهر پیانویی برای برخی از امکانات خودرو تعبیه‌شده است. فرمان در این نسل سه شاخه است که ظاهر اسپرت دارد و  به صورت D کات طراحی‌شده است. روی غربیلک نیز کلیدهای کنترلی کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا  به همراه آرم برند چانگان به چشم می‌خورد.

فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف مناسب و قابل قبول است از این رو CS35 پلاس را می توان خودرویی مناسب خانواده ها در کنار ظاهر اسپرتی که دارد، دانست. در جهت هماهنگی با ظاهر بیرونی، درون کابین نیز در برخی از قسمت‌ها مانند روکش چرم صندلی‌ها یا در دستگیره‌ها از رنگ قرمز استفاده می‌شود. متریال به کاررفته در کابین از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است اما باید دید در بلند مدت چه تغییراتی می‌کند. امکانات موجود در کابین نیز هنوز قطعیت زیادی ندارد و بهتر است منتظر ارائه نسخه نهایی از طرف سایپا باشیم که بی شک نسبت به نسل قبلی آپدیت‌های خوبی را خواهد داشت.

طراحی داخلی خوردو   چانگان CS35

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو چانگان CS35به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به اندازه خوبی با خودرو  چانگان CS35 آشنا شدید. در ادامه به طور خلاصه‌تری مزایا و معایب آن را مشاهده ‌می‌کنید:

مزایای نسل اول :

  • طراحی قابل قبول بدنه
  • فضای کافی در داخل کابین
  • مصرف سوخت نسبتاً مناسب
  • وجود ایربگ‌های جانب در نسخه اتومات
  • فرمان نرم و سواری تقریباً خوب
  • امکانات رفاهی در حد نیاز و قابل قبول
  • هزینه نگه داری کم و به صرفه

 

معایب نسل اول  :

  • کشش متوسط در سربالایی‌ها مخصوصا در نسخه اتومات
  • ساختار قدیمی جعبه‌دنده نسخه اتومات
  • کمبود برخی آپشن‌ها نظیر سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
  • صندوق عقب نسبتاً کوچک
  • خدمات پس از فروش ضعیف و توقف تولید
  • استفاده از متریال کم کیفیت در کابین

 

در رابطه با مزایای و معایب نسل دوم به دلیل عدم عرضه، تست و کارکرد نمی‌توان نظر قطعی داد و بهتر است این امر بعدا با دقت بیشتری انجام شود.

 

 

چانگان CS35 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو چانگان CS35 مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم‌گیری کنید.  چانگان CS35 یکی از کراس اوورهای نسبتا بی حاشیه بازار است که آهسته و پیوسته به راه خود ادامه می‌دهد و شاید بازارش در حد برخی رقیبانش نباشد اما مشتریان مخصوص به خود را دارد و نسل اول آن خودرویی خانوادگی محسوب می‌شود.

به دلیل توقف تولید، در بازار امروزه بیشتر انواع کارکرده موجود هستند و موارد صفر کیلومتر به دلیل محدودیت در تعداد، قیمت بیشتری نسبت به ارزش خود دارند. در صورت تصمیم به خرید خودروی کارکرده چانگان سی اس 35 بهتر است به کمک متخصصی مجرب خودرو را از تمامی لحاظ ظاهری، کابین و مخصوصا فنی ارزیابی کنید تا در نهایت قیمت گذاری آن به طور دقیق تری انجام شود و ضرر نکنید.

همان طور که اشاره کردیم، حاشیه این خودرو کم است یعنی نه معایب آن خیلی اذیت‌کننده اند و نه مزایای خیلی مهیج و خاصی دارد. در کل اگر بدی‌ها و خوبی‌های این خودرو را در دو کفه ترازو گذاشت، هیچ کدام خیلی متفاوت نخواهد بود. در این وضعیت انتخاب و تصمیم گیری کاملا به شما، سلیقه و درخواستتان از خودرو بستگی دارد. در ابتدا حتما باید تمام مشخصات و ویژگی‌های تمامی نسخه‌ها را بررسی کنید و بعد از آن تصمیم بگیرید که چه آپشنی برای شما اهمیت بیشتری دارد. برای مثال اگر زیاد مسافرت می‌روید فضای کم صندوق و کشش و شتاب نسبتا پایین در نسخه اتومات ممکن است عیب‌های مهمی برای شما باشند.

اگر به هزینه‌های جانبی، مانند استهلاک، مصرف سوخت و امنیت اهمیت زیادی می‌دهید این خودرو برایتان مناسب است. در مقابل خدمات پس از فروش و آینده بازار نامعلوم برای نسل اول می‌تواند شما را حین خرید دو دل کند. بهتر است بیشتر از این به این امور نپردازیم و شما خودتان این مقاله را با دقت کامل مطالعه کنید و به مقایسه و تصمیم گیری بپردازید.

در مورد نسل دوم نیز به دلیل اینکه هنوز در بازار فروشش آغازنشده و بررسی و تست دقیقی روی آن انجام‌نشده بهتر است نظر غیر کارشناسانه ندهیم. البته که با توجه به گفته‌ها و شنیده‌ها این خودرو با طراحی به روز و مدرن و امکانات رفاهی خیلی خوبی در حال تولید است و احتمالا ارزش خرید خوبی خواهد داشت.

 

کارشناسی خودرو چانگان CS35

 

رقیبان خودرو چانگان CS35

طبق کارشناسی خودرو  چانگان CS35   و سایر خودروها در بازار ایران،  دو برند ام وی ام و لیفان کراس اوورهایی در ایران دارند که هم رده چانگان سی اس 35 هستند.  از برند ام وی ام مدل X22 و از لیفان مدل X60 نزدیک ترین خودروها هستند.

در مقایسه بین چانگان و ام وی ام، قدرت خروجی، سیستم ایمنی، سیستم ترمز و کیسه‌های هوای کابین در چانگان بهتر عمل می‌کنند ولی ایکس 22 مصرف سوخت کمتری دارد. در بسیاری از خصوصیات مانند دور موتور، وزن خودرو، جعبه دنده و .. این دو مدل مشابه هم هستند. از نظر قیمتی نیز در یک رنج به فروش می‌رسد که به نظر می‌رسد چانگان CS35 ارزش خرید بیشتری داشته‌باشد.

در رابطه با لیفان ایکس 60 ، می‌توان گفت لیفان مصرف سوخت بیشتری دارد اما قدرت موتور آن بیشتر است. سیستم ترمز چانگان سه سته و لیفان دو سته می‌باشد  و از لحاظ امنیتی نیز چانگان بهتر ارزیابی می‌شود. از لحاظ رنج قیمت، هزینه‌ای که بابت لیفان می‌پردازید نسبتا کمتر است و باید بررسی شود که عیب‌های موجود در آن باعث دردسر شما می‌شود یا خیر و بعد با توجه به بودجه تصمیم گیری کرد.

رقیب دیگر جک اس 3 است. از لحاظ ظاهری معمولا انتقادات به جک اس 3 زیاد است و از این رو چانگان CS35 بیشتر پیشنهاد می‌شود. متریال فضای چانگان نیز کیفیت بهتری دارد و ار نظر امکاناتی مقایسه باید با توجه به خواسته‌های شما انجام شود. جک S3 از موتور 1.6 لیتری خود قدرتی در حد 107 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن ‌متر دریافت می‌کند. اما چانگان سی اس ۳۵ با موتور ۱.۶ لیتری خود قدرتی در حد ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن متر تولید می‌کند و در کل توان حرکتی بهتری دارد. نکته مثبت در جک اس 3 سواری نرم و سواری راحت تر و هم چنین سیستم کنترل پایداری بهتر است. جک اس 3 از نظر ایمنی نیز سطح بالاتری نسبت به چانگان را به خود اختصاص می‌دهد.

-- تمامی خودروهای بررسی‌شده، با نسل اول چانگان سی اس 35 مقایسه شده‌اند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو چانگان CS35  پرداختیم. با توجه به تمامی مطالب ذکرشده، این خودرو آپشن‌ها و تجهیزات مورد نیاز اولیه را برای شما فراهم می‌کند و معایب آن خیلی اذیت‌کننده نیستند. البته نسل دوم این خودرو با اینکه هنوز در بازار موجود نیست ولی احتمالا شرایط خیلی بهتر و به روز تری را ارائه خواهد کرد. بهتر است قبل از تصمیم گیری و خرید تمامی امکانات و مشخصات را با دقت بررسی و مقایسه کنید.   

درخواست سریع کارشناس خودرو