برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو جنسیس و نسخه فیس لیفت آن

خودروی جنسیس دومین خودروی لوکس شرکت هیوندای موتور است که از سال 2008 وارد ایران شد. این سدان مجهز به موتور قدرتمند و ظاهر جذاب است که در کنار امکانات رفاهی متنوع و ایمنی بالا توانست به خوبی خریداران را در بازار به خود جلب کند و فروش خوبی را برای واردکننده‌اش یعنی آسان موتور رقم بزند.
0 تومان
i h

عنوان : کارشناسی خودرو  جنسیس  و نسخه فیس لیفت آن  با تمام جزئیات

 

خودروی جنسیس دومین خودروی لوکس شرکت هیوندای موتور است که از سال 2008 وارد ایران شد.  این سدان مجهز به موتور قدرتمند و ظاهر جذاب است که در کنار امکانات رفاهی متنوع و ایمنی بالا توانست به خوبی خریداران را در بازار به خود جلب کند و فروش خوبی را برای واردکننده‌اش یعنی آسان موتور رقم بزند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو جنسیس در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  هیوندای جنسیس

کمپانی هیوندای (Hyundai) بزرگ ترین کمپانی زنجیره‌ای کره جنوبی است که فعالیت خود را از سال 1946 شروع کرده‌است. این کمپانی در ابتدا به عنوان یک شرکت ساختمانی در شهر سئول تاسیس شد. از سال 1354 این کمپانی فعالیت صنعتی خود را گسترش داد و در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کرد تا جایی که در ابتدای دهه 1960 بزرگترین شرکت خوشه‌ای کره جنوبی شد. در سال 1967 هیوندای موتور به عنوانی شرکتی تابعه تاسیس شد که ابتدا به مونتاژ و سپس به ساخت خودروهای سواری پرداخت.

در حال حاضر هیوندای موتور جایگاه سوم خودروسازان بزرگ جهان را به اسم خود ثبت‌کرده است و بزرگترین کارخانه یکپارچه خودروسازی در جهان را دارد. این کارخانه در  شهر اولسان قرار دارد و سالیانه بالغ بر ۱٫۶ میلیون اتومبیل تولید می‌کند. امروزه شرکت هیوندای محصولات خود را از طریق ۶ هزار مرکز فروش و نمایندگی رسمی، که در ۱۹۳ کشور جهان مستقر می‌باشند، عرضه می‌کند. حضور این برند در ایران نیز از اوایل دهه 90 میلادی شروع شد و همچنان نیز همکاری این برند با نمایندگی‌های مختلف ادامه دارد.

هیوندای جنسیس

هیوندای جنسیس دومین خودروی لوکس هیوندای است که در سال 2007 در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی شد و تولیدش از 2008 آغاز گردید.  این خودرو از سال 2009 توسط نمایندگی هیوندای در ایران یعنی شرکت آسان موتور وارد بازار کشور شد. این خودرو به دلیل شرایط مناسب و قیمت گذاری رقابتی با خودروهایی مثل بی ام و 530i و مرسدس بنز E350 توانست توجهات را خیلی زود به خود جلب کند. در این فروش خوب طبق کارشناسی خودرو جنسیس خدمات پس از فروش مناسب و ارزانی قطعات یدکی مخصوصا نسبت به خودروهای آلمانی هم بی تاثیر نبود.

در سال 2012 نسخه‌ای فیس لیفت از این خودرو در ایران عرضه شد که در ظاهر تغییراتی داشت اما بزرگ‌ترین تغییر آن در قسمت فنی و استفاده از جعبه دنده 8 سرعته بود. با وجود اینکه از تولید و واردات جنسیس بیش از 10 سال می‌گذرد، به واسطه استهلاک کم خودروهای کره‌ای هنوز هم یکی از گزینه‌های مناسب برای لوکس پسندان است.

کارشناسی خودرو هیوندا جنسیس

بررسی ویژگی‌های خودرو  هیوندای جنسیس

 

امکانات و تجهیزات خودرو هیوندای جنسیس

این خوردو به هدف رقابت با خودروهای معروف و محبوبی از جمله مرسدس بنز و بی ام و تولید شد پس هیوندا تمام تلاشش را کرده‌تا جنسیس از نظر امکانات رفاهی چیزی از نماینده‌های این دو برند کم نداشته‌باشد و به این هدف هم دست یافته‌است.

امکاناتی همچون استارت دکمه‌ای، سیستم اتوهلد، در صندوق برقی، جک درموتور، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، پرده عقب برقی، سیستم ضد سرقت، سانروف چهار حالته، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فرمان الکترونیک تلسکوپی، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و سردکن، دوربین نقطه‌کور جلو، دوربین دید عقب با سیستم راهنمای پارک، آینه‌های خارجی الکتروکرومیک گرمکن‌دار مجهز به حافظه، سیستم صوتی حرفه‌ای Lexicon و .. از تجهیزات خوب جنسیس هستند.

جنسیس در موسسه معتبر آمریکایی NHTSA مورد بررسی قرارگرفته و تمام 5 ستاره ایمنی را دریافت‌کرده است که گواهی بر حفظ ایمنی مناسب سرنشینان خودرو دارد. این ایمنی توسط تجهیزاتی همچون 8 تا 9 کیسه هوا، سنسورهایی مثل پارک عقب و جلو و انواع سیستم پایداری و کنترل اعم از ESP, ABS, BAS, TCS, CBC ایجاد می‌شود.

امکانات رفاهی نسخه فیس لیفت و نسخه 2010 خیلی با هم تفاوتی ندارد و مواردی که اضافه‌ شدند در جدول زیر و در قسمت مربوط به خودش واردشده است.

امکانات رفاهی وآپشن ها

جنسیس

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 6 دنده (جلو)

سیستم آینه ها

آینه عقب الکتروکرومیک  جهت سهولت دید راننده در شب  – آینه‌های تاشو با قابلیت تنظیم برقی همراه با گرمکن – راهنمای ال ای دی برای آینه‌های جانبی -  دارای سیستم حافظه

سنسورهای پیش فعال

سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن‌ها – سنسور جلو و عقب – سنسور فشار باد تایر

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) - سیستم کنترل پایداری (ESP) -  سیستم کنترل کشش (TCS)

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره‌ها - پنجره‌های عقب مجهز به سیستم پرده برقی جهت کاهش شدت نو -  بخار زدای اتوماتیک شیشه‌ها - سیستم یخ زدای برف پاک کن

سیستم صوتی

سیستم صوتی حرفه ای Lexicon مجهز به 14 بلندگو و دارای آمپلی فایر 11 کاناله -  اکولایزر  - هندزفری - چنجر 6 تایی – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

دارای نمایشگر 8 اینچی چند منظوره  - دارای سیستم نمایش اطلاعات چند رسانه‌ای از طریق سیستم پیشرفته  DIS-  نمایشگر 3.5 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

کیسه هوا

مجموعا 8 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – پرده‌ای – جانبی جلو و عقب

+ ایربگ زانویی راننده در فیس لیفت

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  اتومات دوگانه -  دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق - مجهز به سنسورهای کنترل دمای هوای اتاق -  کانال‌های تهویه هوا بر روی ستون‌ها و کنسول میانی

سیستم روشنایی جلو

سیستم گردش چراغ‌ها در پیچ‌ها - دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ‌ها -  دارای سیستم شست و شو - مه شکن - مجهز به چراغ‌های روشنایی در زیر درب‌ها – چراغ دید در روز

نوار ال ای دی در فیس لیفت

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED طیفی به همراه مه شکن

سیستم صندلی های جلو

تنظیم برقی صندلی‌ها با 12 حالت برای راننده –  3 مموری مجزا برای صندلی راننده – دارای گرمکن و سردکن – روکش چرمی -  سیستم هوشمند پشت سری‌ها برای جلوگیری از صدمات تصادف

سیستم صندلی های عقب

تنظیم برقی -  دارای پشت سری فعال و هوشمند – مجهز به گرمکن – روکش چرم -  کنسول تاشو عقب دیجیتالی (سفارشی VIP) -  ایزوفیکس صندلی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

ترمز ضد قفل همراه با توزیع نیرو ترمز – ترمز کمکی و پارک برقی -   اتوهلد - کنترل ترمزها در پیچ (CBC)

سیستمهای کمک رانندگی

مجهز به سنسور پارک جلو و عقب - مجهز به سیستم راهنمایی پارک - دوربین نقطه کور جلو و عقب با قابلیت نمایش تصاویر به صورت رنگی - سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی  الکتروهیدرولیکی حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان چهار شاخه مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرم و گرمکن – تریم طرح چوب

کروز کنترل

هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایمبولایزر – سیستم کلید هوشمند و استارت دکمه‌ای

سیستم سقف

سانروف با قابلیت تنظیم در 4 حالت دارای سقف پانوراما سفارشی - دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب

 

مشخصات فنی این خودرو

هیوندای برای جنسیس دو موتور 3.3 لیتری و 3.8 لیتری را در نظر گرفت که در ایران تنها نسخه  3.8 لیتری لامبدا با سیستم سوخت رسانی MPi موجود می‌باشد. البته تعدادی محدود خودروی GDI هم به صورت غیررسمی به ایران وارد شدند. این خودرو قبل از ایجاد محدودیت‌های واردات خودروهای لوکس با پیشرانه‌های حجیم به کشور ما آمد و به همین دلیل موتوری قدرتمند دارد.

این موتور 6 سیلندر  V شکل با سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها یا همان CVVT قادر است 290 اسب بخار قدرت و حداکثر 258 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این نیرو در نسخه‌های فیس قدیم با جعبه‌دنده 6 سرعته تیپ ترونیک ساخت آیسین سیکو و در نسخه‌های فیس لیفت با جعبه دنده 8 سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودرو جنسیس حداکثر سرعت 240 کیلومتر را می‌توان با این خودرو تجربه کرد و شتاب صفر تا صد کمتر از 7 ثانیه می‌باشد. این خودرو در مسافت‌های شهری به 13.1 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری به 8.7 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر احتیاج دارد که میزان مصرف ترکیبی سوخت را به 10.5 لیتر می‌رساند.

در تجربه رانندگی سیستم تعلیق به  خوبی ضربات ناشی از ناهمواری زمین را جذب می‌کند و سفری آرام خواهید داشت. وقتی تنظیمات رانندگی در حالت اسپرت باشد، سیستم فنربندی خودرو کمی سفت‌ترشده و واکنش پدال گاز حساس‌تر از قبل می‌باشد اما حرکت‌های عرضی و گهواره‌ای در مانورهای ناگهانی ممکن است کمی مشکل ساز شود.سیستم فرمان جنسیس هم که از نوع راک اند پینیون حساس به سرعت است، در حالت‌های مختلف تفاوت چندانی ندارد و باید با احتیاط و توجه زیاد به واکنش‌های آن رانندگی کرد.

این خودرو به واسطه اینکه دیفرانسیل عقب است، سواری اسپرتی را مهیا می‌کند. تقسیم وزن به گونه‌ای است که  52 درصد در قسمت جلو و  48 درصد در عقب قرار می‌گیرد و همین موضوع باعث می‌‍شود قسمت عقب خودرو در صورت تمایل بازی کند و برای اجرای حرکات نمایشی از قبیل دریفت و دونات آماده باشد. هرچند که کمتر کسی هیوندای جنسیس سدان را برای انجام چنین حرکاتی خریداری می‌کند.

در نسخه‌های فیس لیفت، در برخی از خودروها از سیستم پاشش مستقیم استفاده‌شده است که هم قدرت موتور را تا 333 اسب بخار افزایش می‌دهد هم باعث کاهش مصرف بنزین می‌شود. در جدول زیر اطلاعات مربوط به هر نسخه را از لحاظ فنی مشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

جنسیس

جنسیس فیس لیفت

نوع بدنه

سدان بزرگ لوکس

سدان بزرگ لوکس

حجم موتور

3778  سی سی

3778  سی سی

نوع موتور

بنزین سوز 

بنزین سوز 

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

6

تعداد سوپاپ ها

24

24

محور محرک

دیفرانسیل عقب

دیفرانسیل عقب

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی V شکل

خورجینی V شکل

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

290 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

290 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

358 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه

365 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

سیستم تزریق چندنقطه‌ای (MPI)

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

73 لیتر بنزین

73 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 دنده اتومات تیپ ترونیک

8 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو  

دیسکی خنک شونده با هوا دیسک 13 اینچی

دیسکی خنک شونده با هوا دیسک 13 اینچی

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده با هوا دیسک 12 اینچی

دیسکی خنک شونده با هوا دیسک 12 اینچی

نوع سیستم تعلیق

سیستم تعلیق پیشرفته 4 چرخ با قابلیت کنترل ضربه های مستمر و تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو

سیستم تعلیق پیشرفته 4 چرخ با قابلیت کنترل ضربه های مستمر و تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو

تعلیق جلو

جناغی دوبل

جناغی دوبل

تعلیق عقب

اتصال چندگانه (مولتی لینک)

اتصال چندگانه (مولتی لینک)

کمک فنرهای جلو و عقب

کمک فنرهای گازی به همراه سیستم تنظیم ارتفاع

کمک فنرهای گازی به همراه سیستم تنظیم ارتفاع

حداکثر سرعت

240 کیلومتر بر ساعت

260 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

6.5 ثانیه

6 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

10  لیتر در هر صد کیلومتر

9.5 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 3

یورو 3

 کارشناسی خودرو هیوندا جنسیس از نظر فنی

کارشناسی خودر جنسیس از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

این خودروی لوکس در طراحی ظاهری شباهت‌هایی به سدان‌های آلمانی و ژاپنی دارد ولی نتیجه نهایی به عنوان سدانی با طراحی هیوندای خیلی خوب از کار درآمده است. در نمای جلو چراغ‌های بزرگ و کشیده‌ای را شاهد هستیم. در میان چراغ‌ها جلو پنجره به شکل ذوزنقه برعکس است که با تزئینات کرومی جذابیتش مضاعف می‌شود و شباهتی به محصولات مرسدس بنز دارد. در قسمت سپر از هواکشی مشکی رنگ و دو مه شکن در اطراف استفاده می‌شود. در این نما اثری از آرم هیوندای دیده‌نمی‌شود. خطوط برجسته که از ستون A تا اطراف جلوپنجره کشیده‌شدند بسیار جذاب هستند.

در نمای جانب با توجه به کارشناسی خودرو جنسیس طراحی ساده ولی عضلانی را شاهد هستیم. زه کرومی پایین درب‌ها و قاب کرومی شیشه‌ها در کنار رینگ‌های 18 اینچی چهره‌ای خوب به نمایش می‌گذارد. در نمای عقب  دو چراغ ال ای دی بزرگ و دوتکه وجود دارد و هویتی مستقل برای جنسیس ایجاد می‌کند. سپر ساده اما حجیم است و دو سر لوله بیضی شکل در آن جای‌گرفته است. دو چراغ با نواری کرومی به هم وصل می‌شوند که بالای نوار آرم هیوندای و پایین آن پلاک تعبیه می‌شود.

نسخه فیس لیفت

در این نسخه طراحی چراغ‌های جلو و عقب متفاوت است و آن‌ها به نوارهای ال ای دی مجهز شدند. مه شکن‌ها هم گرافیکی جدید و کشیده‌تر دارند تا هماهنگی میان اجزا بیشتر حس شود. در این نسخه سعی‌شده از تزئینات کرومی بیشتر استفاده شود و طراحی رینگ‌ها هم متفاوت است.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر درباره بدنه و طراحی آن آورده‌شده است:

مشخصات ظاهری

جنسیس

جنسیس فیس لیفت

نوع بدنه

سدان بزرگ

سدان بزرگ

نوع شاسی

یکپارچه

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (BH)

نسل اول (BH) - فیس لیفت

وزن خالص

 1912 کیلوگرم 

 1930 کیلوگرم 

طول

4975 میلی متر

4985 میلی متر

عرض

1890 میلی متر

1890 میلی متر

ارتفاع

1480  میلی متر

1475  میلی متر

فاصله محورها

2935 میلی متر

2935 میلی متر

تعداد سرنشین

5

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

235/50R18

235/50R18

 خودرو جنسیس

خودروی هیوندای جنسیس

کارشناسی خودرو هیوندا جنسیس

فیس لیفت جنسیس

 

کارشناسی خودرو جنسیس از نظر طراحی داخلی

فضای کابین جنسیس جادار و لوکس است ولی ایرادی که به آن وارد است استفاده اغراق آمیز از تریم چوبی و تزئینات چرمی است و اگر این موارد نبود  کابین خیلی بهتر با طراحی خارجی خودرو هماهنگ میشد. متریال مورد استفاده هم در مقایسه با رقبای اروپایی سطحی نسبتا پایین دارد.

قسمت داشبورد طبق کارشناسی خودرو جنسیس مشابه طراحی‌های ژاپنی دو رنگ است و از چرم قهوه‌ای بهره می‌برد. در میان در قابی نقره‌ای نمایشگر لمسی به چشم می‌خورد که اطراف آن دو دریچه هوا جای گرفتند. زیر این نمایشگر نیز دکمه‌های مربوط به تنظیمات سیستم تهویه مطبوع در دو ردیف چیده شدند که وسط آن‌ها ساعتی دیجیتالی با پس زمینه آبی! قرار می‌گیرد. احتمالا شما هم بر این عقیده هستید که استفاده کمتر از تنوع رنگی شرایط کابین را جذاب‌تر می‌کرد.

فرمان خودرو چهارشاخه است و روی آن آرم کرومی هیوندای و دکمه‌های کنترلی تعبیه شدند. روی فرمان هم روکش چرمی و هم تریم چوبی را شاهد هستیم. پنل کیلومتر شمار از 4 دایره و یک نمایشگر دیجیتال جهت نمایش اطلاعات به راننده تشکیل می‌شود.

این خودرو پنجره‌های بزرگی دارد که دید را برای سرنشینان بهتر می‌کند. صندلی‌ها هم راحت هستند و با تجهیزات متنوع خستگی را به حداقل می‌رسانند. با وجود اینکه بیش از 10 سال از عرضه این خودرو در ایران می‌گذرد ولی باز هم اگر صاحبان خودرو از آن به خوبی مراقبت‌کرده باشند نه تنها کابین بی سر و صدا باقی‌مانده است بلکه دکمه‌ها و متریال‌های مورد استفاده هم بدون آسیب هستند.

طراحی داخلی خوردو  هیوندای جنسیس

طراحی داخلی خوردو  هیوندای جنسیس

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو جنسیس به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با هیوندای جنسیسآشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • فضای کابین دل‌نشین
  • شتاب و عملکرد مناسب
  • بازار دست‌دوم پر رونق
  • امکانات رفاهی متنوع
  • کاهش مصرف سوخت  در نسخه فیس لیفت
  • خدمات پس از فروش خوب
  • قطعات یدکی نسبتا ارزان

معایب :

  • هزینه نگهداری نسبتا بالا
  • مشکلات سیستم فنربندی متغیر
  • افت کیفیت روکش‌ها (به مرور زمان)
  • ضعف ترمزها (در ترمزگیری شدید و پی‌درپی)

 

هیوندای جنسیس بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو هیوندای جنسیس مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این خودرو از سال 2009 وارد ایران‌شده و عرضه‌اش تا سال 2013 ادامه داشت پس خودروهای موجود در بازار حدود 10 سال کارکرده‌اند. برای خرید خودروهای کارکرده باید تمامی قسمت‌های خودرو و سلامت آن‌ها بررسی شود تا در نهایت قیمت گذاری با توجه به ایرادات و وضعیت سلامت انجام شود و توصیه می‌شود از کارشناسی مجرب برای این کار استفاده کنید.

جنسیس از خودروهای پرطرفدار و موفق در بازار ایران بود که این آمار فروش بالا تصدیقی بر وضعیت مناسبش می‌باشد. علاوه بر ارائه امکانات رفاهی متعدد، تجربه سواری با جنسیس لذت بخش است  و در عین حال قیمتش نسبت به رقبا منظقی‌تر می‌باشد. برای خودروهای خارجی همیشه خدمات پس از فروش و قطعات یدکی از نکات مهم است که در این خودرو وضعیت مناسبی دارد.

خودروهای کره‌ای معمولا استهلاک کمی دارند و اگر صاحبان قبلی در این سال‌ها از خودرو به خوبی مراقبت کرده‌باشند، انتخابی معقول بین خودروهای کارکرده به حساب می‌آید و شما را از خرید خود پیشمان نخواهند کرد. این سدان به دلیل واردات قبل از سال 2014 به موتوری قدرتمند هم مجهز است که شتاب و عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

 کارشناسی خوردو  هیوندای جنسیس

بهترین کارشناسی خودرو جنسیس

 

رقیبان خودرو جنسیس

طبق کارشناسی خودرو جنسیس و سایر خودروها در بازار ایران،  تویوتا آریون، کیا کادنزا، هوندا آکورد از رقیبان این خودرو هستند.

کیا کادنزا

کادنزا با پیشرانه‌‌ی ضعیف‌تر 3500 لیتری قدرتی نردیک به جنسیس تولید می‌کند و از نظر حداکثر سرعت و شتاب هم در همان حدود است البته که جنسیس وضعیتش کمی بهتر است. استهلاک کادنزا کمتر از جنسیس است و طراحی آن هم اسپرت‌تر می‌باشد و بیشتر به مذاق جوانان خوش می‌آید. برای طراحی کابین هم کادنزا عملکرد بهتری دارد. در کل اگر قصد خرید سدان نیمه‌لوکس دارید و حالاحالاها قصد فروش آن را ندارید، کیا کادنزا گزینه مناسبی برای شماست، ولی اگر جزو آن دسته از خریدارانی هستید که خیلی زود تمایل به تعویض خودرویتان پیدا می‌کنید، با خیال راحت‌تر سراغ جنسیس سدان بروید.

هوندا آکورد

شاید هوندا آکورد در زمینه طراحی داخلی و خارجی نسبت به جنسیس برتری داشته‌باشد اما از پیشرانه‌ی 2.4 لیتری بهره می‌برد که قدرت کمتری را تولید می‌کند. مصرف سوخت این سیستم فنی ضعیف‌تر کم‌تر است. در بحث امکانات رفاهی هم لیست مربوط به نماینده هیوندای متنوع‌تر می‌باشد.  هوندا شاید از نظر قدرت فنی ضعیف‌تر باشد ولی عملکرد فنی خیلی خوبی دارد و فرمان پذیری آن بهتر است. کابین جنسیس جادار‌تر و راحت‌تر گزارش می‌شود.

آریون گرند

معمولا محصولات ژاپنی طول عمر و کیفیت متریال بالاتری دارند. طراحی ظاهری برای جنسیس لوکس‌تر و برای آریون محتاطانه‌تر است. قدرت جنسیس بیشتر از آریون است ولی به دلیل وزن بیشتر شتاب کمتری دارد. سیستم پایداری هوشمند جنسیس کمک بیشتری در حفظ آسایش راننده و سرنشینان دارد. هر دو خودرو ایمن هستند اما هیوندای تجهیزات بیشتری را چه برای ایمنی چه برای رفاه سرنشینان ارائه می‌دهد. دوام و استهلاک آریون بهتر است و قطعات یدکی ارزان‌تری دارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو جنسیس و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. اگر با کارکرده بودن این خودرو مشکلی ندارید یا توانستید نسخه‌ای کم کارکرد و سالم از آن را در بازار پیدا کنید، این خودرو با وجود امکانات رفاهی متنوع، ظاهر و کابین جذاب در کنار سیستم فنی پرقدرت می‌تواند رضایت شما را جلب کند. بی‌شک اگر با مشخصات و تجهیزات این خودرو آشنایی کامل داشته‌باشید می‌توانید بهترین گزینه موجود در بازار را برای خود برگزینید.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

عنوان : کارشناسی خودرو  جنسیس  و نسخه فیس لیفت آن  با تمام جزئیات

 

خودروی جنسیس دومین خودروی لوکس شرکت هیوندای موتور است که از سال 2008 وارد ایران شد.  این سدان مجهز به موتور قدرتمند و ظاهر جذاب است که در کنار امکانات رفاهی متنوع و ایمنی بالا توانست به خوبی خریداران را در بازار به خود جلب کند و فروش خوبی را برای واردکننده‌اش یعنی آسان موتور رقم بزند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو جنسیس در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  هیوندای جنسیس

کمپانی هیوندای (Hyundai) بزرگ ترین کمپانی زنجیره‌ای کره جنوبی است که فعالیت خود را از سال 1946 شروع کرده‌است. این کمپانی در ابتدا به عنوان یک شرکت ساختمانی در شهر سئول تاسیس شد. از سال 1354 این کمپانی فعالیت صنعتی خود را گسترش داد و در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کرد تا جایی که در ابتدای دهه 1960 بزرگترین شرکت خوشه‌ای کره جنوبی شد. در سال 1967 هیوندای موتور به عنوانی شرکتی تابعه تاسیس شد که ابتدا به مونتاژ و سپس به ساخت خودروهای سواری پرداخت.

در حال حاضر هیوندای موتور جایگاه سوم خودروسازان بزرگ جهان را به اسم خود ثبت‌کرده است و بزرگترین کارخانه یکپارچه خودروسازی در جهان را دارد. این کارخانه در  شهر اولسان قرار دارد و سالیانه بالغ بر ۱٫۶ میلیون اتومبیل تولید می‌کند. امروزه شرکت هیوندای محصولات خود را از طریق ۶ هزار مرکز فروش و نمایندگی رسمی، که در ۱۹۳ کشور جهان مستقر می‌باشند، عرضه می‌کند. حضور این برند در ایران نیز از اوایل دهه 90 میلادی شروع شد و همچنان نیز همکاری این برند با نمایندگی‌های مختلف ادامه دارد.

هیوندای جنسیس

هیوندای جنسیس دومین خودروی لوکس هیوندای است که در سال 2007 در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی شد و تولیدش از 2008 آغاز گردید.  این خودرو از سال 2009 توسط نمایندگی هیوندای در ایران یعنی شرکت آسان موتور وارد بازار کشور شد. این خودرو به دلیل شرایط مناسب و قیمت گذاری رقابتی با خودروهایی مثل بی ام و 530i و مرسدس بنز E350 توانست توجهات را خیلی زود به خود جلب کند. در این فروش خوب طبق کارشناسی خودرو جنسیس خدمات پس از فروش مناسب و ارزانی قطعات یدکی مخصوصا نسبت به خودروهای آلمانی هم بی تاثیر نبود.

در سال 2012 نسخه‌ای فیس لیفت از این خودرو در ایران عرضه شد که در ظاهر تغییراتی داشت اما بزرگ‌ترین تغییر آن در قسمت فنی و استفاده از جعبه دنده 8 سرعته بود. با وجود اینکه از تولید و واردات جنسیس بیش از 10 سال می‌گذرد، به واسطه استهلاک کم خودروهای کره‌ای هنوز هم یکی از گزینه‌های مناسب برای لوکس پسندان است.

کارشناسی خودرو هیوندا جنسیس

بررسی ویژگی‌های خودرو  هیوندای جنسیس

 

امکانات و تجهیزات خودرو هیوندای جنسیس

این خوردو به هدف رقابت با خودروهای معروف و محبوبی از جمله مرسدس بنز و بی ام و تولید شد پس هیوندا تمام تلاشش را کرده‌تا جنسیس از نظر امکانات رفاهی چیزی از نماینده‌های این دو برند کم نداشته‌باشد و به این هدف هم دست یافته‌است.

امکاناتی همچون استارت دکمه‌ای، سیستم اتوهلد، در صندوق برقی، جک درموتور، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، پرده عقب برقی، سیستم ضد سرقت، سانروف چهار حالته، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فرمان الکترونیک تلسکوپی، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و سردکن، دوربین نقطه‌کور جلو، دوربین دید عقب با سیستم راهنمای پارک، آینه‌های خارجی الکتروکرومیک گرمکن‌دار مجهز به حافظه، سیستم صوتی حرفه‌ای Lexicon و .. از تجهیزات خوب جنسیس هستند.

جنسیس در موسسه معتبر آمریکایی NHTSA مورد بررسی قرارگرفته و تمام 5 ستاره ایمنی را دریافت‌کرده است که گواهی بر حفظ ایمنی مناسب سرنشینان خودرو دارد. این ایمنی توسط تجهیزاتی همچون 8 تا 9 کیسه هوا، سنسورهایی مثل پارک عقب و جلو و انواع سیستم پایداری و کنترل اعم از ESP, ABS, BAS, TCS, CBC ایجاد می‌شود.

امکانات رفاهی نسخه فیس لیفت و نسخه 2010 خیلی با هم تفاوتی ندارد و مواردی که اضافه‌ شدند در جدول زیر و در قسمت مربوط به خودش واردشده است.

امکانات رفاهی وآپشن ها

جنسیس

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 6 دنده (جلو)

سیستم آینه ها

آینه عقب الکتروکرومیک  جهت سهولت دید راننده در شب  – آینه‌های تاشو با قابلیت تنظیم برقی همراه با گرمکن – راهنمای ال ای دی برای آینه‌های جانبی -  دارای سیستم حافظه

سنسورهای پیش فعال

سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن‌ها – سنسور جلو و عقب – سنسور فشار باد تایر

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) - سیستم کنترل پایداری (ESP) -  سیستم کنترل کشش (TCS)

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره‌ها - پنجره‌های عقب مجهز به سیستم پرده برقی جهت کاهش شدت نو -  بخار زدای اتوماتیک شیشه‌ها - سیستم یخ زدای برف پاک کن

سیستم صوتی

سیستم صوتی حرفه ای Lexicon مجهز به 14 بلندگو و دارای آمپلی فایر 11 کاناله -  اکولایزر  - هندزفری - چنجر 6 تایی – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - DVD - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

دارای نمایشگر 8 اینچی چند منظوره  - دارای سیستم نمایش اطلاعات چند رسانه‌ای از طریق سیستم پیشرفته  DIS-  نمایشگر 3.5 اینچی صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

کیسه هوا

مجموعا 8 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری – پرده‌ای – جانبی جلو و عقب

+ ایربگ زانویی راننده در فیس لیفت

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع  اتومات دوگانه -  دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق - مجهز به سنسورهای کنترل دمای هوای اتاق -  کانال‌های تهویه هوا بر روی ستون‌ها و کنسول میانی

سیستم روشنایی جلو

سیستم گردش چراغ‌ها در پیچ‌ها - دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ‌ها -  دارای سیستم شست و شو - مه شکن - مجهز به چراغ‌های روشنایی در زیر درب‌ها – چراغ دید در روز

نوار ال ای دی در فیس لیفت

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED طیفی به همراه مه شکن

سیستم صندلی های جلو

تنظیم برقی صندلی‌ها با 12 حالت برای راننده –  3 مموری مجزا برای صندلی راننده – دارای گرمکن و سردکن – روکش چرمی -  سیستم هوشمند پشت سری‌ها برای جلوگیری از صدمات تصادف

سیستم صندلی های عقب

تنظیم برقی -  دارای پشت سری فعال و هوشمند – مجهز به گرمکن – روکش چرم -  کنسول تاشو عقب دیجیتالی (سفارشی VIP) -  ایزوفیکس صندلی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

ترمز ضد قفل همراه با توزیع نیرو ترمز – ترمز کمکی و پارک برقی -   اتوهلد - کنترل ترمزها در پیچ (CBC)

سیستمهای کمک رانندگی

مجهز به سنسور پارک جلو و عقب - مجهز به سیستم راهنمایی پارک - دوربین نقطه کور جلو و عقب با قابلیت نمایش تصاویر به صورت رنگی - سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی  الکتروهیدرولیکی حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان چهار شاخه مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرم و گرمکن – تریم طرح چوب

کروز کنترل

هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم  ضد سرقت ایمبولایزر – سیستم کلید هوشمند و استارت دکمه‌ای

سیستم سقف

سانروف با قابلیت تنظیم در 4 حالت دارای سقف پانوراما سفارشی - دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب

 

مشخصات فنی این خودرو

هیوندای برای جنسیس دو موتور 3.3 لیتری و 3.8 لیتری را در نظر گرفت که در ایران تنها نسخه  3.8 لیتری لامبدا با سیستم سوخت رسانی MPi موجود می‌باشد. البته تعدادی محدود خودروی GDI هم به صورت غیررسمی به ایران وارد شدند. این خودرو قبل از ایجاد محدودیت‌های واردات خودروهای لوکس با پیشرانه‌های حجیم به کشور ما آمد و به همین دلیل موتوری قدرتمند دارد.

این موتور 6 سیلندر  V شکل با سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها یا همان CVVT قادر است 290 اسب بخار قدرت و حداکثر 258 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این نیرو در نسخه‌های فیس قدیم با جعبه‌دنده 6 سرعته تیپ ترونیک ساخت آیسین سیکو و در نسخه‌های فیس لیفت با جعبه دنده 8 سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودرو جنسیس حداکثر سرعت 240 کیلومتر را می‌توان با این خودرو تجربه کرد و شتاب صفر تا صد کمتر از 7 ثانیه می‌باشد. این خودرو در مسافت‌های شهری به 13.1 لیتر و در مسافت‌های خارج شهری به 8.7 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر احتیاج دارد که میزان مصرف ترکیبی سوخت را به 10.5 لیتر می‌رساند.

در تجربه رانندگی سیستم تعلیق به  خوبی ضربات ناشی از ناهمواری زمین را جذب می‌کند و سفری آرام خواهید داشت. وقتی تنظیمات رانندگی در حالت اسپرت باشد، سیستم فنربندی خودرو کمی سفت‌ترشده و واکنش پدال گاز حساس‌تر از قبل می‌باشد اما حرکت‌های عرضی و گهواره‌ای در مانورهای ناگهانی ممکن است کمی مشکل ساز شود.سیستم فرمان جنسیس هم که از نوع راک اند پینیون حساس به سرعت است، در حالت‌های مختلف تفاوت چندانی ندارد و باید با احتیاط و توجه زیاد به واکنش‌های آن رانندگی کرد.

این خودرو به واسطه اینکه دیفرانسیل عقب است، سواری اسپرتی را مهیا می‌کند. تقسیم وزن به گونه‌ای است که  52 درصد در قسمت جلو و  48 درصد در عقب قرار می‌گیرد و همین موضوع باعث می‌‍شود قسمت عقب خودرو در صورت تمایل بازی کند و برای اجرای حرکات نمایشی از قبیل دریفت و دونات آماده باشد. هرچند که کمتر کسی هیوندای جنسیس سدان را برای انجام چنین حرکاتی خریداری می‌کند.

در نسخه‌های فیس لیفت، در برخی از خودروها از سیستم پاشش مستقیم استفاده‌شده است که هم قدرت موتور را تا 333 اسب بخار افزایش می‌دهد هم باعث کاهش مصرف بنزین می‌شود. در جدول زیر اطلاعات مربوط به هر نسخه را از لحاظ فنی مشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

جنسیس

جنسیس فیس لیفت

نوع بدنه

سدان بزرگ لوکس

سدان بزرگ لوکس

حجم موتور

3778  سی سی

3778  سی سی

نوع موتور

بنزین سوز 

بنزین سوز 

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

6

6

تعداد سوپاپ ها

24

24

محور محرک

دیفرانسیل عقب

دیفرانسیل عقب

آرایش قرار گیری سیلندرها

خورجینی V شکل

خورجینی V شکل

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

290 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

290 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

358 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه

365 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه

سیستم سوخت رسانی

سیستم تزریق چندنقطه‌ای (MPI)

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

73 لیتر بنزین

73 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 دنده اتومات تیپ ترونیک

8 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو  

دیسکی خنک شونده با هوا دیسک 13 اینچی

دیسکی خنک شونده با هوا دیسک 13 اینچی

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی خنک شونده با هوا دیسک 12 اینچی

دیسکی خنک شونده با هوا دیسک 12 اینچی

نوع سیستم تعلیق

سیستم تعلیق پیشرفته 4 چرخ با قابلیت کنترل ضربه های مستمر و تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو

سیستم تعلیق پیشرفته 4 چرخ با قابلیت کنترل ضربه های مستمر و تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو

تعلیق جلو

جناغی دوبل

جناغی دوبل

تعلیق عقب

اتصال چندگانه (مولتی لینک)

اتصال چندگانه (مولتی لینک)

کمک فنرهای جلو و عقب

کمک فنرهای گازی به همراه سیستم تنظیم ارتفاع

کمک فنرهای گازی به همراه سیستم تنظیم ارتفاع

حداکثر سرعت

240 کیلومتر بر ساعت

260 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

6.5 ثانیه

6 ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

10  لیتر در هر صد کیلومتر

9.5 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 3

یورو 3

 کارشناسی خودرو هیوندا جنسیس از نظر فنی

کارشناسی خودر جنسیس از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

این خودروی لوکس در طراحی ظاهری شباهت‌هایی به سدان‌های آلمانی و ژاپنی دارد ولی نتیجه نهایی به عنوان سدانی با طراحی هیوندای خیلی خوب از کار درآمده است. در نمای جلو چراغ‌های بزرگ و کشیده‌ای را شاهد هستیم. در میان چراغ‌ها جلو پنجره به شکل ذوزنقه برعکس است که با تزئینات کرومی جذابیتش مضاعف می‌شود و شباهتی به محصولات مرسدس بنز دارد. در قسمت سپر از هواکشی مشکی رنگ و دو مه شکن در اطراف استفاده می‌شود. در این نما اثری از آرم هیوندای دیده‌نمی‌شود. خطوط برجسته که از ستون A تا اطراف جلوپنجره کشیده‌شدند بسیار جذاب هستند.

در نمای جانب با توجه به کارشناسی خودرو جنسیس طراحی ساده ولی عضلانی را شاهد هستیم. زه کرومی پایین درب‌ها و قاب کرومی شیشه‌ها در کنار رینگ‌های 18 اینچی چهره‌ای خوب به نمایش می‌گذارد. در نمای عقب  دو چراغ ال ای دی بزرگ و دوتکه وجود دارد و هویتی مستقل برای جنسیس ایجاد می‌کند. سپر ساده اما حجیم است و دو سر لوله بیضی شکل در آن جای‌گرفته است. دو چراغ با نواری کرومی به هم وصل می‌شوند که بالای نوار آرم هیوندای و پایین آن پلاک تعبیه می‌شود.

نسخه فیس لیفت

در این نسخه طراحی چراغ‌های جلو و عقب متفاوت است و آن‌ها به نوارهای ال ای دی مجهز شدند. مه شکن‌ها هم گرافیکی جدید و کشیده‌تر دارند تا هماهنگی میان اجزا بیشتر حس شود. در این نسخه سعی‌شده از تزئینات کرومی بیشتر استفاده شود و طراحی رینگ‌ها هم متفاوت است.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر درباره بدنه و طراحی آن آورده‌شده است:

مشخصات ظاهری

جنسیس

جنسیس فیس لیفت

نوع بدنه

سدان بزرگ

سدان بزرگ

نوع شاسی

یکپارچه

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (BH)

نسل اول (BH) - فیس لیفت

وزن خالص

 1912 کیلوگرم 

 1930 کیلوگرم 

طول

4975 میلی متر

4985 میلی متر

عرض

1890 میلی متر

1890 میلی متر

ارتفاع

1480  میلی متر

1475  میلی متر

فاصله محورها

2935 میلی متر

2935 میلی متر

تعداد سرنشین

5

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

235/50R18

235/50R18

 خودرو جنسیس

خودروی هیوندای جنسیس

کارشناسی خودرو هیوندا جنسیس

فیس لیفت جنسیس

 

کارشناسی خودرو جنسیس از نظر طراحی داخلی

فضای کابین جنسیس جادار و لوکس است ولی ایرادی که به آن وارد است استفاده اغراق آمیز از تریم چوبی و تزئینات چرمی است و اگر این موارد نبود  کابین خیلی بهتر با طراحی خارجی خودرو هماهنگ میشد. متریال مورد استفاده هم در مقایسه با رقبای اروپایی سطحی نسبتا پایین دارد.

قسمت داشبورد طبق کارشناسی خودرو جنسیس مشابه طراحی‌های ژاپنی دو رنگ است و از چرم قهوه‌ای بهره می‌برد. در میان در قابی نقره‌ای نمایشگر لمسی به چشم می‌خورد که اطراف آن دو دریچه هوا جای گرفتند. زیر این نمایشگر نیز دکمه‌های مربوط به تنظیمات سیستم تهویه مطبوع در دو ردیف چیده شدند که وسط آن‌ها ساعتی دیجیتالی با پس زمینه آبی! قرار می‌گیرد. احتمالا شما هم بر این عقیده هستید که استفاده کمتر از تنوع رنگی شرایط کابین را جذاب‌تر می‌کرد.

فرمان خودرو چهارشاخه است و روی آن آرم کرومی هیوندای و دکمه‌های کنترلی تعبیه شدند. روی فرمان هم روکش چرمی و هم تریم چوبی را شاهد هستیم. پنل کیلومتر شمار از 4 دایره و یک نمایشگر دیجیتال جهت نمایش اطلاعات به راننده تشکیل می‌شود.

این خودرو پنجره‌های بزرگی دارد که دید را برای سرنشینان بهتر می‌کند. صندلی‌ها هم راحت هستند و با تجهیزات متنوع خستگی را به حداقل می‌رسانند. با وجود اینکه بیش از 10 سال از عرضه این خودرو در ایران می‌گذرد ولی باز هم اگر صاحبان خودرو از آن به خوبی مراقبت‌کرده باشند نه تنها کابین بی سر و صدا باقی‌مانده است بلکه دکمه‌ها و متریال‌های مورد استفاده هم بدون آسیب هستند.

طراحی داخلی خوردو  هیوندای جنسیس

طراحی داخلی خوردو  هیوندای جنسیس

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو جنسیس به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با هیوندای جنسیسآشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • فضای کابین دل‌نشین
  • شتاب و عملکرد مناسب
  • بازار دست‌دوم پر رونق
  • امکانات رفاهی متنوع
  • کاهش مصرف سوخت  در نسخه فیس لیفت
  • خدمات پس از فروش خوب
  • قطعات یدکی نسبتا ارزان

معایب :

  • هزینه نگهداری نسبتا بالا
  • مشکلات سیستم فنربندی متغیر
  • افت کیفیت روکش‌ها (به مرور زمان)
  • ضعف ترمزها (در ترمزگیری شدید و پی‌درپی)

 

هیوندای جنسیس بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو هیوندای جنسیس مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. این خودرو از سال 2009 وارد ایران‌شده و عرضه‌اش تا سال 2013 ادامه داشت پس خودروهای موجود در بازار حدود 10 سال کارکرده‌اند. برای خرید خودروهای کارکرده باید تمامی قسمت‌های خودرو و سلامت آن‌ها بررسی شود تا در نهایت قیمت گذاری با توجه به ایرادات و وضعیت سلامت انجام شود و توصیه می‌شود از کارشناسی مجرب برای این کار استفاده کنید.

جنسیس از خودروهای پرطرفدار و موفق در بازار ایران بود که این آمار فروش بالا تصدیقی بر وضعیت مناسبش می‌باشد. علاوه بر ارائه امکانات رفاهی متعدد، تجربه سواری با جنسیس لذت بخش است  و در عین حال قیمتش نسبت به رقبا منظقی‌تر می‌باشد. برای خودروهای خارجی همیشه خدمات پس از فروش و قطعات یدکی از نکات مهم است که در این خودرو وضعیت مناسبی دارد.

خودروهای کره‌ای معمولا استهلاک کمی دارند و اگر صاحبان قبلی در این سال‌ها از خودرو به خوبی مراقبت کرده‌باشند، انتخابی معقول بین خودروهای کارکرده به حساب می‌آید و شما را از خرید خود پیشمان نخواهند کرد. این سدان به دلیل واردات قبل از سال 2014 به موتوری قدرتمند هم مجهز است که شتاب و عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

 کارشناسی خوردو  هیوندای جنسیس

بهترین کارشناسی خودرو جنسیس

 

رقیبان خودرو جنسیس

طبق کارشناسی خودرو جنسیس و سایر خودروها در بازار ایران،  تویوتا آریون، کیا کادنزا، هوندا آکورد از رقیبان این خودرو هستند.

کیا کادنزا

کادنزا با پیشرانه‌‌ی ضعیف‌تر 3500 لیتری قدرتی نردیک به جنسیس تولید می‌کند و از نظر حداکثر سرعت و شتاب هم در همان حدود است البته که جنسیس وضعیتش کمی بهتر است. استهلاک کادنزا کمتر از جنسیس است و طراحی آن هم اسپرت‌تر می‌باشد و بیشتر به مذاق جوانان خوش می‌آید. برای طراحی کابین هم کادنزا عملکرد بهتری دارد. در کل اگر قصد خرید سدان نیمه‌لوکس دارید و حالاحالاها قصد فروش آن را ندارید، کیا کادنزا گزینه مناسبی برای شماست، ولی اگر جزو آن دسته از خریدارانی هستید که خیلی زود تمایل به تعویض خودرویتان پیدا می‌کنید، با خیال راحت‌تر سراغ جنسیس سدان بروید.

هوندا آکورد

شاید هوندا آکورد در زمینه طراحی داخلی و خارجی نسبت به جنسیس برتری داشته‌باشد اما از پیشرانه‌ی 2.4 لیتری بهره می‌برد که قدرت کمتری را تولید می‌کند. مصرف سوخت این سیستم فنی ضعیف‌تر کم‌تر است. در بحث امکانات رفاهی هم لیست مربوط به نماینده هیوندای متنوع‌تر می‌باشد.  هوندا شاید از نظر قدرت فنی ضعیف‌تر باشد ولی عملکرد فنی خیلی خوبی دارد و فرمان پذیری آن بهتر است. کابین جنسیس جادار‌تر و راحت‌تر گزارش می‌شود.

آریون گرند

معمولا محصولات ژاپنی طول عمر و کیفیت متریال بالاتری دارند. طراحی ظاهری برای جنسیس لوکس‌تر و برای آریون محتاطانه‌تر است. قدرت جنسیس بیشتر از آریون است ولی به دلیل وزن بیشتر شتاب کمتری دارد. سیستم پایداری هوشمند جنسیس کمک بیشتری در حفظ آسایش راننده و سرنشینان دارد. هر دو خودرو ایمن هستند اما هیوندای تجهیزات بیشتری را چه برای ایمنی چه برای رفاه سرنشینان ارائه می‌دهد. دوام و استهلاک آریون بهتر است و قطعات یدکی ارزان‌تری دارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو جنسیس و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. اگر با کارکرده بودن این خودرو مشکلی ندارید یا توانستید نسخه‌ای کم کارکرد و سالم از آن را در بازار پیدا کنید، این خودرو با وجود امکانات رفاهی متنوع، ظاهر و کابین جذاب در کنار سیستم فنی پرقدرت می‌تواند رضایت شما را جلب کند. بی‌شک اگر با مشخصات و تجهیزات این خودرو آشنایی کامل داشته‌باشید می‌توانید بهترین گزینه موجود در بازار را برای خود برگزینید.

درخواست سریع کارشناس خودرو