برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶

خودرو تویوتا جی تی ۸۶ کوپه ۴ نفره¬ای است که با همکاری شرکت¬های سوبارو و تویوتا تولید و توسط شرکت ایرتویا وارد ایران شد. این کوپه یک خودرو اسپرت شناخته می¬شود اما با این حال از پیشرانه¬ای با قدرت بالا و یا امکانات اسپرت و خاص بهره نمی¬برد. واردات این خودرو به دلیل خرابی متداول قطعات و پیچیدگی فنی خیلی زود متوقف شد و در بازار دسته دوم کشور نیز شاهد فروش چشمگیری نبود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶ در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

 

 

خودرو تویوتا جی تی ۸۶ کوپه ۴ نفره­ای است که با همکاری شرکت­های سوبارو و تویوتا تولید و توسط شرکت ایرتویا وارد ایران شد. این کوپه یک خودرو اسپرت شناخته می­شود اما با اینحال از پیشرانه­ای با قدرت بالا و یا امکانات اسپرت و خاص بهره نمی­برد. واردات این خودرو به دلیل خرابی متداول قطعات و پیچیدگی فنی خیلی زود متوقف شد و در بازار دسته دوم کشور نیز شاهد فروش چشمگیری نبود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  تویوتا جی تی ۸۶ در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو تویوتا جی تی ۸۶

شرکت تویوتا یک شرکت چند ملیتی و ژاپنی است که توسط کیشیرو تویودا در سال ۱۹۳۷ میلادی تاسیس شد. این شرکت ابتدا تحت عنوان شرکت تویودا در زمینه نساجی فعالیت‌داشته سپس در سال ۱۹۳۳ اولین خط تولید اتومبیل آن در دپارتمان کوچکی در این کارخانه فعالیت خود را شروع کرد. در سال ۱۹۳۷ با تغییر نام کمپانی به تویوتا به طور رسمی افتتاح شد و هدف اصلی آن تولید خودروهایی متناسب با شرایط ژاپن با در نظر گرفتن نکات مثبت خودروهای خارجی بود.

 امروزه شرکت تویوتا به عنوان بزرگترین خودروسازی جهان شناخته‌می­شود و صاحب برندهایی از جمله دینا، دایهاتسو، لکسوس و هینوموتورز است. این شرکت انواع وسایل نقلیه، از خودروهای کوچک تا کامیون­های بزرگ را در انواع مدل­ها تولید می­کند. شرکت تویوتا در زمینه خدمات مخابراتی ، خانه­های از پیش شاخته­شده و قایق­های تفریحی نیز فعالیت کرده است.

تویوتا جی تی ۸۶

خودرو تویوتا GT ۸۶ محصول مشترک برند تویوتا و سوبارو در سال ۲۰۱۲ تولید شد و شرکت ایرتویا مدل اتوماتیک نسل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ این خودرو را در سال ۲۰۱۳ وارد بازار کشور نمود. این خودرو تحت برند سوبارو با نام BRZ و همچنین در بازار آمریکا تحت برند Scion با نام FRS به فروش می­رسد. کوپه GT86 بسیار محدود به کشور وارد شد همچنین به دلیل قدرت پایین پیشرانه و تنوع کم امکانات اسپرت جوانپسند در بازار کشور فروش چشمگیری ندارد. 

تویوتا جی تی ۸۶ با اینکه به عنوان یک کوپه اسپرت شناخته‌می­شود اما پیشرانه خیلی قدرتمندی ندارد و شتاب‌گیری آن کمی دل­ سردکننده است. با توجه به کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶ از نظر طراحی خارجی این خودرو ظاهری اسپرت و خشن دارد. این خودرو برخلاف ضعفی که در قدرت دارد از لحاظ طراحی ظاهری بسیار قوی عمل می‌کند و به این واسطه در سال ۲۰۱۳ نامزد خودروی سال در اروپا نیزشده است.

علاوه بر طراحی زیبای این کوپه متریال با کیفیت بکاررفته در داخل کابین نیز از جمله مزایای قابل توجه این خودرو است. در ادامه به بررسی هر یک از این بخش‌ها با جزئیات و دقت بیشتری می‌پردازیم.

 کارشناسی خودرو  تویوتا جی تی ۸۶

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا جی تی ۸۶

 

 

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا جی تی ۸۶

امکانات رفاهی موجود در این کوپه شاید از بسیاری از سدان‌ها و خودرهای ارزان قیمت بهتر باشد، اما سطحی که از ظاهر آن توقع می‌رود را ندارد و نسبت به قیمتش امکانات رفاهی‌اش کمی کم تنوع تلقی می‌شود.

 با وجود اینکه خودروهای اسپرت بیشتر بین جوانان طرفدار دارند و لازم است باب میل آن‌ها طراحی شوند اما برای مثال سیستم صوتی تعبیه‌شده در این کوپه بسیار ضعیف است. مشتریان برای ارتقای سیستم صوتی ضعیف این کوپه مجبور به پرداخت هزینه اضافه­تر برای نصب سیستم­های کواکسیال مورد نظر هستند و به همین واسطه ممکن است در بازار دست دوم ارتقاهایی این چنین را شاهد باشید..

برخلاف امکانات رفاهی، این خودرو مجهز به بازه وسیعی از امکانات ایمنی است که به واسطه آن و عملکردش در آزمایش ایمنی ANcap استرالیا توانست تمام ۵ ستاره ایمنی را بدست آورد. از امکانات ایمنی آن می توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو و ایربگ جانبی و پرده ای و زانویی برای راننده، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم های ABS - EBD - BAS– TSC - TRCاشاره نمود.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی  نسخه موجود در ایران را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶  مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا جی تی ۸۶

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک -  6 دنده با حالت اسپرت و برفی

سیستم آینه ها

آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب - تنها آیینه بدون قاب اسپرت در دنیا – آینه­های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED  - دارای چراغ­های روشنایی بر روی آینه­ها - دارای سیستم تاشوندگی

سنسورهای پیش فعال

سنسور عقب و جلو

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل ABS - توزیع نیروی ترمز EBD– کنترل پایداری ESP– سیستم کنترل هرزگردی چرخ‌ها TCS–سیستم پایداری الکترونیک ESC

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره­ها  

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو - قابلیت پخش CD به همراه چنجر ۶ تایی - دارای پورت USB - AUX  -iPod Cable  - سیستم بلوتوث

سیستم مولتی مدیا

دارای نمایشگر اطلاعات راننده با طراحی استوانه­ای و صفحه نمایش راننده با کارایی چند گانه - نمایشگر اطلاعات سفر

کیسه هوا

7عدد کیسه هوای ایمنی راننده - سرنشین جلو – جانبی جلو - پرده ای - زانویی

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای سرنشینان جلو - دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق

سیستم روشنایی جلو

دارای سیستم زنون دوتایی - دارای مه شکن LED - قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ها – چراغ دید در روز

سیستم روشنایی عقب

چراغ­های LED طیفی به همراه مه شکن - چراغ سوم ترمز  LED

سیستم صندلی های جلو

دارای سیستم هوشمند پشت سری­ها برای جلوگیری از صدمات تصادف - دارای روکش چرم و آلکانترا - صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم دستی در ۶ جهت - دارای پدال­های آلومینیومی اسپرت

سیستم صندلی های عقب

دارای روکش چرم و آلکانترا - دارای سیستم تاشوندگی جهت سهولت در دسترسی به صندوق بار

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو

سیستمهای کمک رانندگی

مجهز به سنسور پارک جلو و عقب - سیستم کروز کنترل

سیستم فرمان و هدایت پذیری

قدرت کمکی الکتریکی  و حساس به سرعت - سنسور زاویه فرمان

نوع غربیلک

فرمان سه  شاخه اسپورت - کاملا ارگونومیک - دارای دکمه های کنترل کننده سیستم صوتی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه­ای - دارای سیستم ضد سرقت - قفل شدن و باز شدن درب­ها با توجه به وضعیت دنده - درب بازکن خودکار هنگام تصادفات

سیستم سقف

بدون سانروف

 کارشناسی خودرو  تویوتا جی تی ۸۶

بررسی امکانات و شرایط کوپه تویوتا GT86

 

مشخصات فنی این خودرو

مدل موجود خودرو تویوتا جی تی ۸۶ در بازار کشور، دارای پیشرانه مدرن بنزینی ۴ سیلندر باکستر ( تخت ) با حجم ۲ لیتر است که از تنفس طبیعی بهره می­برد. این سیستم قدرتی معادل ۱۹۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر را می تواند مهیا کند. شاید اگر نسخه‌های موجود به سیستم توربوشارژ مجهز بودند عملکرد و قدرت این کوپه بسیار جذاب‌تر میشد و بی‌شک روی فروش و استقبال آن نیز تاثیر مثبتی داشت.

در این سیستم نیروی تولیدی از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های عقب منتقل می­شود. پیشرانه خودرو GT86Toyota قادر است این خودرو را به نهایتا سرعتی معادل با 210 کیلومتر بر ساعت برساند. شتاب صفر تا صد آن نیز چیزی حدود 8 ثانیه گزارش می‌شود که برای خودرویی اسپرت و کوپه ضعیف است.

در کارشناسی خودر تویوتا جی تی ۸۶ از لحاظ میزان مصرف سوخت،با اینکه پیشرانه به کاررفته در این خودرو اسپرت حجم بالایی ندارد ولی به نسبتا مصرف سوخت بالایی دارد. این خودرو در مسیرهای شهری ۹.۶ لیتر سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می­کند که باتوجه به اسپرت بودن این کوپه و اینکه رانندگان با سرعت بیشتری معمولا رانندگی می­کنند مصرف شهری می­تواند به ۱۴ لیتر نیز برسد. مصرف سوخت در مسیرهای جاده­ای به ازای هر ۱۰۰کیلومتر ۵.۷ لیتر و میزان مصرف ترکیبی به ازای همین مسافت ۷.۱ لیتر است.

تجربه رانندگی

کوپه جی تی ۸۶  به واسطه کیفیت سواری و هندلینگ عالی که دارد تجربه رانندگی لذت بخش و هیجان انگیزی را در اختیار راننده قرار می­دهد. از جمله نکات مثبت این کوپه که باعث هندلینگ مطلوب آن‌ می‌شود فرمان نرم و شاسی محکم آن است. به دلیل  تقسیم وزن مناسبی که تویوتا جی تی ۸۶ دارد در مسیرهای منحنی و پیچ­ها تعادل فوق العاده­ایی از خود نشان می­دهد و رانندگی با اطمینانی را برای رانندگان فراهم می­کند. انتقال قدرت به چرخ­های عقب این خودرو وارد می­شود که این مکانیزم امکان رانندگی نمایشی و دریفت را برای رانندگان مهیا ساخته است.

در جدول زیر اطلاعاتی دقیق‌تر درباره عملکرد و سیستم فنی این نسخه‌ را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

تویوتا جی تی ۸۶

کلاس اتومبیل

S Segment

حجم موتور

۱۹۹۸سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

تنفس موتور     

طبیعی

محور محرک

دیفرانسیل عقب با محدودکننده لغزش

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

۴

تعداد سوپاپ ها

۱۶

آرایش قرار گیری سیلندرها

باکسر یا تخت

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

‍۱۹۷اسب بخار در ۷۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۲۰۵نیوتون متر در ۶۶۰۰ دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

۹۸.۵اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

۵۰ لیتر

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 6 دنده با حلت اسپرت یا برفی

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو و عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع سیستم تعلیق

سیستم تعلیق پیشرفته مستقل

تعلیق جلو

مک فرسون استرات

تعلیق عقب

اتصال چندگانه ( مولتی لینک )

حداکثر سرعت

۲۱۰ کیلومتر در ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰

۸ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

 کارشناسی خودرو  تویوتا جی تی ۸۶ از لحاظ فنی

کارشناسی خودر تویوتا جی تی ۸۶  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

طراحی زیبای تویوتا جی تی ۸۶ از یک کوپه قدیمی ساخته‌شده در این شرکت در سال­های ۱۹۶۷-۱۹۷۰ به نام تویوتا جی تی ۲۰۰۰ برگرفته‌شده است. به طور کلی می­توان گفت که تویوتا جی تی ۸۶ طوری طراحی‌شده که کاملا مطابق سلیقه هواداران خودروهای کوپه باشد. این کوپه به واسطه طراحی زیبا، بدنه عضلانی و اسپرت بسیار مورد پسند جوانان است و می­توان این خودرو را در بین کوپه­های هم قیمت خود خوش استایل­ترین دانست.

نمای جلو

تویوتا جی تی ۸۶ به دلیل صرفه­جویی اقتصادی به صورت یک کوپه جمع و جور ارائه‌شده است. در نمای جلو این خودرو چراغ­های دوکی شکل تزیین‌شده با یک ردیف LED و دماغه نوک تیز حالتی تهاجمی و اسپرت را به نمایش می‌گذارند. روی سپر برجسته این کوپه خطوط شکسته و ورودی هوای بزرگی قراردارند که به ظاهر خشن نمای جلوی این خودرو افزوده­اند. بالای این هواکش پلاک و اطراف آن دو مه شکن دایره‎ای با قابی مشکی تعبیه‌شده است. البته از ایرادات طراحی این خودرو می توان به نبود سانروف با وجود برجستگی­های روی سقف اشاره نمود.

نمای جانب

الهام گرفتن از خودروی 86 قدیمی خیلی بیشتر در طراحی پنجره های جانبی نمایان است و به همین واسطه ظاهر نمای جانبی این خودرو جلوه­ای کلاسیک در عین حال مدرن دارد. به خاطر وجود لوگوی ۸۶ روی گلگیر کناری و طراحی ماهیچه­ای عقب و جلو نمای جانبی این خودرو از حالت ساده خارج می‌شود. به طور کل حجم­پردازی­های عضلانی روی پروفیل جانبی و موتور عقب و جلو ظاهر این خودرو را بسیار خوش تراش و عضلانی نمایان کرده است.

نمای عقب

در نمای عقب کوپه تویوتا جی تی ۸۶ می­توان چراغ­هایی با قرارگیری زیبای LED‌ و چراغ­های مه شکن مثلثی شکل در قسمتی پایینی سپر را مشاهده نمود. در کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶ از نظر طراحی نمای عقب، ظاهر مهیج نمای جلو به واسطه دیفیوزر و سر اگزوزها در این نما نیز قابل مشاهده است. یکی از ویژگی­های نمای عقب این کوپه تویوتا حالت گلگیرهای عقب و لبه درب صندوق است به طوری که وجود یک اسپویلر را تداعی می­کند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی خارجی بدنه این نماینده تویوتا را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

تویوتا جی تی ۸۶

نوع بدنه

کوپه

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

وزن خالص

۱۲۹۸کیلوگرم

طول

۴۲۵۵میلی ‌متر

عرض

۱۷۷۵میلی ‌متر

ارتفاع

۱۴۲۵میلی ‌متر

فاصله محورها

۲۴۷۰میلی ‌متر

تعداد سرنشین

۴ نفر

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

۲۱۵.۴۵R۱۷

 کارشناسی خودرو  تویوتا جی تی ۸۶

کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶

 

کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶  از نظر طراحی داخلی

داخل کابین کوپه تویوتا جی تی ۸۶ به گونه­ای که از یک خودرو اسپرت انتظار می­رود طراحی‌شده و در عین سادگی دارای جلوه­ای اسپرت است. نحوه طراحی ادوات داخل کابین از جمله شکل نوک تیز کلیدها، چینش اجزا روی کنسول میانی، غربیلک سه شاخه خوش دست باعث شده­اند تا داخل خودرو نیز مانند خارج آن از حالتی مهیج بهره­ببرد. متریال به کاررفته در ساخت این کوپه به طور کل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در داخل کابین نیز می­توان شاهد کیفیت بالای متریال استفاده‌شده بود.

از چرم در سراسر کابین از جمله روکش صندلی­ها، ترمز دستی، اهرم تعویض دنده، درها و کنسول استفاده‌شده است. ارگونومی و فضای سرنشینان جلو بسیار مناسب است و نحوه قرارگیری اجزای کابین به نظر می­رسد طوری جای گذاری‌شده که راننده به خوبی بتواند به آنان دسترسی راحت داشته‌باشد. برخلاف سرنشینان جلو، سرنشینان عقب از فضای محدودی بهره می­برند و فضای عقب برای سرنشینان با قد بلند می‌تواند مشکل‌ساز باشد. با اینکه این خودرو برای ۴ سرنشین طراحی‌شده اما در اصل فضا فقط برای ۲ سرنشین جلو مناسب است.

در کنسول میانی در بخش وسط ابتدا دو دریچه هوا به چشم می‌خورد زیر آن سیستم مولتی مدیا و صوتی و دکمه‌های مربوط به آن تعبیه‌شده و سپس دکمه‌های مربوط به سیستم تهویه مطبوع حضور دارد. در کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶ حجم صندوق بار خودرو معادل با 243 لیتر گزارش می‌شود که فضای خیلی زیادی نمی‌باشد.

 طراحی داخلی خودرو تویوتا جی تی 86

طراحی داخلی خوردو تویوتا جی تی ۸۶

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا جی تی ۸۶ آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • فرمان­پذیری و سواری اسپرت
  • طراحی اسپرت و زیبا
  • تعادل و هندلینگ بالا
  • متریال با کیفیت

 

معایب :

  • کمبود نسبی امکانات رفاهی
  • واردات محدود
  • فضای محدود سرنشینان عقب
  • فضای کم صندوق
  • بازار دست دوم کم رونق
  • قطعات یدک کمیاب و گران
  • شتاب­گیری ضعیف

 

 

تویوتا جی تی ۸۶ بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶   مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. واردات این خودرو در سال ۲۰۱۳ به اتمام رسید پس علاوه بر تعداد محدود نسخه‌های موجود اکثر خوردوهای موجود در بازار قریب به ۱۰ سال کار کرده‌اند. برای خرید خودروهای کارکرده حتما لازم است از یک کارشناس مجرب جهت بررسی سلامت تمامی قسمت‌ها و همچنین قیمت گذاری درست کمک بگیرید تا در آینده از خرید خود راضی بمانید.

قطعات یدکی خودروهای خارجی معمولا در بازار نسبتا کمیاب هستند و به همین دلیل قیمتی بیشتر از ارزش واقعی خود دارند. به دلیل استهلاک ماشین‌ها یا عوامل دیگر در خودروهای کارکرده نیاز به تعویض قطعات بیشتر است و احتمالا خرج جداگانه‌ای برای شما ایجاد شود. تویوتا جی تی ۸۶ از کوپه­های محبوب در بازار جهانی است اما در ایران باتوجه به واردات محدود به دلیل خرابی متداول قطعات و پیچیدگی پیشرانه فروش موفقیت آمیزی نداشت. این خودرو برخلاف سایر محصولات تویوتا استهلاک بالاتری دارد که البته با نگهداری صحیح می­توان آن را کاهش داد.

مورد دیگری که باید به ان توجه کنید فضای محدود کابین خودرو می‌باشد که آن را برای خانواده‌ها مخصوصا خانواده‌های بیشتر از 3 نفر نامناسب می‌کند و نمی‌تواند همراه خوب و راحتی برای آن‌ها مخصوصا در مسافت‌های طولانی باشد. در ضمن بسیاری از خریداران قبلی ارتقاهای مختلفی را روی امکانات رفاهی این کوپه  اعمال کردند که حین خرید بهتر است این مورد هم بررسی کنید.

عملکرد فنی قابل قبول ، ظاهر مهیج و جوان­پسند، طراحی کابین اسپرت و امکانات رفاهی مواردی بودند که با هم بررسی کردیم و از وجود آن‌ها آگاه شدیم. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید تویوتا جی تی ۸۶ نیازهای شما را برطرف می‌کند یا خیر!

 کارشناسی خودرو  تویوتا جی تی ۸۶

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶

 

رقیبان خودرو تویوتا جی تی ۸۶

طبق کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶  و سایر خودروها در بازار ایران، هیوندای جنسیس کوپه خودروی رقیب تویوتا جی تی ۸۶ در این بازار است. در ادامه به مقایسه مختصری بین آن‌ها می‌پردازیم. البته علاوه بر نماینده هیوندای، کوپه‌های دیگری نیز در بازار موجود هستند اما این خودرو نزدیک‌ترین رقابت را از نظر قیمتی با نماینده تویوتا دارد و به واسطه شناخت بیشتر و قدرت فنی بالاتر تا حد خوبی برنده این رقابت بوده‌است.

هیوندای جنسیس کوپه

از نظر قدرت فنی پیشرانه هیوندای جنسیس کوپه با ۶ سیلندر و حجم ۳.۸ لیتر توانایی شتاب­گیری از ۰ تا ۱۰۰ در ۷ ثانیه را دارد همچنین این پیشرانه قدرتی معادل با ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را می­تواند مهیا کند. عملکرد فنی هیوندای جنسیس کوپه در مقابل با تیوتا جی تی ۸۶ بسیار قدرتمندتر است اما در عین حال هیوندای جنسیس کوپه مصرف سوخت و استهلاک بسیار بالاتری نیز دارد. برخلاف عملکرد فنی قدرتمند تر جنسیس کوپه، سواری خشک آن در مقابل هندلینگ و تعادل بی­نظیر جی تی ۸۶ قرار دارد.

از نظر طراحی داخلی خودرو جی تی ۸۶ مهیج­تر و اسپرت­تر طراحی‌شده ولی در مقابل آن جنسیس کوپه به گونه­ای طراحی‌شده که مورد پسند عام باشد نه فقط طرفداران خودروهای اسپرت. کابین جنسیس به طور کل از فضای بزرگتر بهره می­برد و فضای عقب آن نیز در مقایسه با جی تی ۸۶ فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می­دهد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو با توجه واردات محدود، استهلاک نسبتا بالا و فضای کم داخلی در بازار کشور موفق به فروش چشمگیر نشد و مشتریان در بازار دسته دوم بیشتر جذب رقیب‌های آن شدند. شما هم اگر جوان هستید و با کارکرده بودن و کمیابی قطعات آن مشکلی ندارید، تویوتا جی تی ۸۶  می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب شما در خرید یک خودرو اسپرت باشد.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

 

خودرو تویوتا جی تی ۸۶ کوپه ۴ نفره­ای است که با همکاری شرکت­های سوبارو و تویوتا تولید و توسط شرکت ایرتویا وارد ایران شد. این کوپه یک خودرو اسپرت شناخته می­شود اما با اینحال از پیشرانه­ای با قدرت بالا و یا امکانات اسپرت و خاص بهره نمی­برد. واردات این خودرو به دلیل خرابی متداول قطعات و پیچیدگی فنی خیلی زود متوقف شد و در بازار دسته دوم کشور نیز شاهد فروش چشمگیری نبود. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  تویوتا جی تی ۸۶ در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو تویوتا جی تی ۸۶

شرکت تویوتا یک شرکت چند ملیتی و ژاپنی است که توسط کیشیرو تویودا در سال ۱۹۳۷ میلادی تاسیس شد. این شرکت ابتدا تحت عنوان شرکت تویودا در زمینه نساجی فعالیت‌داشته سپس در سال ۱۹۳۳ اولین خط تولید اتومبیل آن در دپارتمان کوچکی در این کارخانه فعالیت خود را شروع کرد. در سال ۱۹۳۷ با تغییر نام کمپانی به تویوتا به طور رسمی افتتاح شد و هدف اصلی آن تولید خودروهایی متناسب با شرایط ژاپن با در نظر گرفتن نکات مثبت خودروهای خارجی بود.

 امروزه شرکت تویوتا به عنوان بزرگترین خودروسازی جهان شناخته‌می­شود و صاحب برندهایی از جمله دینا، دایهاتسو، لکسوس و هینوموتورز است. این شرکت انواع وسایل نقلیه، از خودروهای کوچک تا کامیون­های بزرگ را در انواع مدل­ها تولید می­کند. شرکت تویوتا در زمینه خدمات مخابراتی ، خانه­های از پیش شاخته­شده و قایق­های تفریحی نیز فعالیت کرده است.

تویوتا جی تی ۸۶

خودرو تویوتا GT ۸۶ محصول مشترک برند تویوتا و سوبارو در سال ۲۰۱۲ تولید شد و شرکت ایرتویا مدل اتوماتیک نسل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ این خودرو را در سال ۲۰۱۳ وارد بازار کشور نمود. این خودرو تحت برند سوبارو با نام BRZ و همچنین در بازار آمریکا تحت برند Scion با نام FRS به فروش می­رسد. کوپه GT86 بسیار محدود به کشور وارد شد همچنین به دلیل قدرت پایین پیشرانه و تنوع کم امکانات اسپرت جوانپسند در بازار کشور فروش چشمگیری ندارد. 

تویوتا جی تی ۸۶ با اینکه به عنوان یک کوپه اسپرت شناخته‌می­شود اما پیشرانه خیلی قدرتمندی ندارد و شتاب‌گیری آن کمی دل­ سردکننده است. با توجه به کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶ از نظر طراحی خارجی این خودرو ظاهری اسپرت و خشن دارد. این خودرو برخلاف ضعفی که در قدرت دارد از لحاظ طراحی ظاهری بسیار قوی عمل می‌کند و به این واسطه در سال ۲۰۱۳ نامزد خودروی سال در اروپا نیزشده است.

علاوه بر طراحی زیبای این کوپه متریال با کیفیت بکاررفته در داخل کابین نیز از جمله مزایای قابل توجه این خودرو است. در ادامه به بررسی هر یک از این بخش‌ها با جزئیات و دقت بیشتری می‌پردازیم.

 کارشناسی خودرو  تویوتا جی تی ۸۶

بررسی ویژگی‌های خودرو  تویوتا جی تی ۸۶

 

 

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا جی تی ۸۶

امکانات رفاهی موجود در این کوپه شاید از بسیاری از سدان‌ها و خودرهای ارزان قیمت بهتر باشد، اما سطحی که از ظاهر آن توقع می‌رود را ندارد و نسبت به قیمتش امکانات رفاهی‌اش کمی کم تنوع تلقی می‌شود.

 با وجود اینکه خودروهای اسپرت بیشتر بین جوانان طرفدار دارند و لازم است باب میل آن‌ها طراحی شوند اما برای مثال سیستم صوتی تعبیه‌شده در این کوپه بسیار ضعیف است. مشتریان برای ارتقای سیستم صوتی ضعیف این کوپه مجبور به پرداخت هزینه اضافه­تر برای نصب سیستم­های کواکسیال مورد نظر هستند و به همین واسطه ممکن است در بازار دست دوم ارتقاهایی این چنین را شاهد باشید..

برخلاف امکانات رفاهی، این خودرو مجهز به بازه وسیعی از امکانات ایمنی است که به واسطه آن و عملکردش در آزمایش ایمنی ANcap استرالیا توانست تمام ۵ ستاره ایمنی را بدست آورد. از امکانات ایمنی آن می توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو و ایربگ جانبی و پرده ای و زانویی برای راننده، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم های ABS - EBD - BAS– TSC - TRCاشاره نمود.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی  نسخه موجود در ایران را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶  مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

تویوتا جی تی ۸۶

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک -  6 دنده با حالت اسپرت و برفی

سیستم آینه ها

آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب - تنها آیینه بدون قاب اسپرت در دنیا – آینه­های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED  - دارای چراغ­های روشنایی بر روی آینه­ها - دارای سیستم تاشوندگی

سنسورهای پیش فعال

سنسور عقب و جلو

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل ABS - توزیع نیروی ترمز EBD– کنترل پایداری ESP– سیستم کنترل هرزگردی چرخ‌ها TCS–سیستم پایداری الکترونیک ESC

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره­ها  

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو - قابلیت پخش CD به همراه چنجر ۶ تایی - دارای پورت USB - AUX  -iPod Cable  - سیستم بلوتوث

سیستم مولتی مدیا

دارای نمایشگر اطلاعات راننده با طراحی استوانه­ای و صفحه نمایش راننده با کارایی چند گانه - نمایشگر اطلاعات سفر

کیسه هوا

7عدد کیسه هوای ایمنی راننده - سرنشین جلو – جانبی جلو - پرده ای - زانویی

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای سرنشینان جلو - دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق

سیستم روشنایی جلو

دارای سیستم زنون دوتایی - دارای مه شکن LED - قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ها – چراغ دید در روز

سیستم روشنایی عقب

چراغ­های LED طیفی به همراه مه شکن - چراغ سوم ترمز  LED

سیستم صندلی های جلو

دارای سیستم هوشمند پشت سری­ها برای جلوگیری از صدمات تصادف - دارای روکش چرم و آلکانترا - صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم دستی در ۶ جهت - دارای پدال­های آلومینیومی اسپرت

سیستم صندلی های عقب

دارای روکش چرم و آلکانترا - دارای سیستم تاشوندگی جهت سهولت در دسترسی به صندوق بار

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم مدیریت پایداری خودرو

سیستمهای کمک رانندگی

مجهز به سنسور پارک جلو و عقب - سیستم کروز کنترل

سیستم فرمان و هدایت پذیری

قدرت کمکی الکتریکی  و حساس به سرعت - سنسور زاویه فرمان

نوع غربیلک

فرمان سه  شاخه اسپورت - کاملا ارگونومیک - دارای دکمه های کنترل کننده سیستم صوتی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

دارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه­ای - دارای سیستم ضد سرقت - قفل شدن و باز شدن درب­ها با توجه به وضعیت دنده - درب بازکن خودکار هنگام تصادفات

سیستم سقف

بدون سانروف

 کارشناسی خودرو  تویوتا جی تی ۸۶

بررسی امکانات و شرایط کوپه تویوتا GT86

 

مشخصات فنی این خودرو

مدل موجود خودرو تویوتا جی تی ۸۶ در بازار کشور، دارای پیشرانه مدرن بنزینی ۴ سیلندر باکستر ( تخت ) با حجم ۲ لیتر است که از تنفس طبیعی بهره می­برد. این سیستم قدرتی معادل ۱۹۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر را می تواند مهیا کند. شاید اگر نسخه‌های موجود به سیستم توربوشارژ مجهز بودند عملکرد و قدرت این کوپه بسیار جذاب‌تر میشد و بی‌شک روی فروش و استقبال آن نیز تاثیر مثبتی داشت.

در این سیستم نیروی تولیدی از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های عقب منتقل می­شود. پیشرانه خودرو GT86Toyota قادر است این خودرو را به نهایتا سرعتی معادل با 210 کیلومتر بر ساعت برساند. شتاب صفر تا صد آن نیز چیزی حدود 8 ثانیه گزارش می‌شود که برای خودرویی اسپرت و کوپه ضعیف است.

در کارشناسی خودر تویوتا جی تی ۸۶ از لحاظ میزان مصرف سوخت،با اینکه پیشرانه به کاررفته در این خودرو اسپرت حجم بالایی ندارد ولی به نسبتا مصرف سوخت بالایی دارد. این خودرو در مسیرهای شهری ۹.۶ لیتر سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می­کند که باتوجه به اسپرت بودن این کوپه و اینکه رانندگان با سرعت بیشتری معمولا رانندگی می­کنند مصرف شهری می­تواند به ۱۴ لیتر نیز برسد. مصرف سوخت در مسیرهای جاده­ای به ازای هر ۱۰۰کیلومتر ۵.۷ لیتر و میزان مصرف ترکیبی به ازای همین مسافت ۷.۱ لیتر است.

تجربه رانندگی

کوپه جی تی ۸۶  به واسطه کیفیت سواری و هندلینگ عالی که دارد تجربه رانندگی لذت بخش و هیجان انگیزی را در اختیار راننده قرار می­دهد. از جمله نکات مثبت این کوپه که باعث هندلینگ مطلوب آن‌ می‌شود فرمان نرم و شاسی محکم آن است. به دلیل  تقسیم وزن مناسبی که تویوتا جی تی ۸۶ دارد در مسیرهای منحنی و پیچ­ها تعادل فوق العاده­ایی از خود نشان می­دهد و رانندگی با اطمینانی را برای رانندگان فراهم می­کند. انتقال قدرت به چرخ­های عقب این خودرو وارد می­شود که این مکانیزم امکان رانندگی نمایشی و دریفت را برای رانندگان مهیا ساخته است.

در جدول زیر اطلاعاتی دقیق‌تر درباره عملکرد و سیستم فنی این نسخه‌ را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

تویوتا جی تی ۸۶

کلاس اتومبیل

S Segment

حجم موتور

۱۹۹۸سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

تنفس موتور     

طبیعی

محور محرک

دیفرانسیل عقب با محدودکننده لغزش

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

۴

تعداد سوپاپ ها

۱۶

آرایش قرار گیری سیلندرها

باکسر یا تخت

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

‍۱۹۷اسب بخار در ۷۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۲۰۵نیوتون متر در ۶۶۰۰ دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

۹۸.۵اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

۵۰ لیتر

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک – 6 دنده با حلت اسپرت یا برفی

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل عقب

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو و عقب

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع سیستم تعلیق

سیستم تعلیق پیشرفته مستقل

تعلیق جلو

مک فرسون استرات

تعلیق عقب

اتصال چندگانه ( مولتی لینک )

حداکثر سرعت

۲۱۰ کیلومتر در ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰

۸ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

 کارشناسی خودرو  تویوتا جی تی ۸۶ از لحاظ فنی

کارشناسی خودر تویوتا جی تی ۸۶  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

طراحی زیبای تویوتا جی تی ۸۶ از یک کوپه قدیمی ساخته‌شده در این شرکت در سال­های ۱۹۶۷-۱۹۷۰ به نام تویوتا جی تی ۲۰۰۰ برگرفته‌شده است. به طور کلی می­توان گفت که تویوتا جی تی ۸۶ طوری طراحی‌شده که کاملا مطابق سلیقه هواداران خودروهای کوپه باشد. این کوپه به واسطه طراحی زیبا، بدنه عضلانی و اسپرت بسیار مورد پسند جوانان است و می­توان این خودرو را در بین کوپه­های هم قیمت خود خوش استایل­ترین دانست.

نمای جلو

تویوتا جی تی ۸۶ به دلیل صرفه­جویی اقتصادی به صورت یک کوپه جمع و جور ارائه‌شده است. در نمای جلو این خودرو چراغ­های دوکی شکل تزیین‌شده با یک ردیف LED و دماغه نوک تیز حالتی تهاجمی و اسپرت را به نمایش می‌گذارند. روی سپر برجسته این کوپه خطوط شکسته و ورودی هوای بزرگی قراردارند که به ظاهر خشن نمای جلوی این خودرو افزوده­اند. بالای این هواکش پلاک و اطراف آن دو مه شکن دایره‎ای با قابی مشکی تعبیه‌شده است. البته از ایرادات طراحی این خودرو می توان به نبود سانروف با وجود برجستگی­های روی سقف اشاره نمود.

نمای جانب

الهام گرفتن از خودروی 86 قدیمی خیلی بیشتر در طراحی پنجره های جانبی نمایان است و به همین واسطه ظاهر نمای جانبی این خودرو جلوه­ای کلاسیک در عین حال مدرن دارد. به خاطر وجود لوگوی ۸۶ روی گلگیر کناری و طراحی ماهیچه­ای عقب و جلو نمای جانبی این خودرو از حالت ساده خارج می‌شود. به طور کل حجم­پردازی­های عضلانی روی پروفیل جانبی و موتور عقب و جلو ظاهر این خودرو را بسیار خوش تراش و عضلانی نمایان کرده است.

نمای عقب

در نمای عقب کوپه تویوتا جی تی ۸۶ می­توان چراغ­هایی با قرارگیری زیبای LED‌ و چراغ­های مه شکن مثلثی شکل در قسمتی پایینی سپر را مشاهده نمود. در کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶ از نظر طراحی نمای عقب، ظاهر مهیج نمای جلو به واسطه دیفیوزر و سر اگزوزها در این نما نیز قابل مشاهده است. یکی از ویژگی­های نمای عقب این کوپه تویوتا حالت گلگیرهای عقب و لبه درب صندوق است به طوری که وجود یک اسپویلر را تداعی می­کند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی خارجی بدنه این نماینده تویوتا را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

تویوتا جی تی ۸۶

نوع بدنه

کوپه

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

وزن خالص

۱۲۹۸کیلوگرم

طول

۴۲۵۵میلی ‌متر

عرض

۱۷۷۵میلی ‌متر

ارتفاع

۱۴۲۵میلی ‌متر

فاصله محورها

۲۴۷۰میلی ‌متر

تعداد سرنشین

۴ نفر

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

۲۱۵.۴۵R۱۷

 کارشناسی خودرو  تویوتا جی تی ۸۶

کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶

 

کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶  از نظر طراحی داخلی

داخل کابین کوپه تویوتا جی تی ۸۶ به گونه­ای که از یک خودرو اسپرت انتظار می­رود طراحی‌شده و در عین سادگی دارای جلوه­ای اسپرت است. نحوه طراحی ادوات داخل کابین از جمله شکل نوک تیز کلیدها، چینش اجزا روی کنسول میانی، غربیلک سه شاخه خوش دست باعث شده­اند تا داخل خودرو نیز مانند خارج آن از حالتی مهیج بهره­ببرد. متریال به کاررفته در ساخت این کوپه به طور کل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در داخل کابین نیز می­توان شاهد کیفیت بالای متریال استفاده‌شده بود.

از چرم در سراسر کابین از جمله روکش صندلی­ها، ترمز دستی، اهرم تعویض دنده، درها و کنسول استفاده‌شده است. ارگونومی و فضای سرنشینان جلو بسیار مناسب است و نحوه قرارگیری اجزای کابین به نظر می­رسد طوری جای گذاری‌شده که راننده به خوبی بتواند به آنان دسترسی راحت داشته‌باشد. برخلاف سرنشینان جلو، سرنشینان عقب از فضای محدودی بهره می­برند و فضای عقب برای سرنشینان با قد بلند می‌تواند مشکل‌ساز باشد. با اینکه این خودرو برای ۴ سرنشین طراحی‌شده اما در اصل فضا فقط برای ۲ سرنشین جلو مناسب است.

در کنسول میانی در بخش وسط ابتدا دو دریچه هوا به چشم می‌خورد زیر آن سیستم مولتی مدیا و صوتی و دکمه‌های مربوط به آن تعبیه‌شده و سپس دکمه‌های مربوط به سیستم تهویه مطبوع حضور دارد. در کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶ حجم صندوق بار خودرو معادل با 243 لیتر گزارش می‌شود که فضای خیلی زیادی نمی‌باشد.

 طراحی داخلی خودرو تویوتا جی تی 86

طراحی داخلی خوردو تویوتا جی تی ۸۶

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با تویوتا جی تی ۸۶ آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • فرمان­پذیری و سواری اسپرت
  • طراحی اسپرت و زیبا
  • تعادل و هندلینگ بالا
  • متریال با کیفیت

 

معایب :

  • کمبود نسبی امکانات رفاهی
  • واردات محدود
  • فضای محدود سرنشینان عقب
  • فضای کم صندوق
  • بازار دست دوم کم رونق
  • قطعات یدک کمیاب و گران
  • شتاب­گیری ضعیف

 

 

تویوتا جی تی ۸۶ بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶   مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. واردات این خودرو در سال ۲۰۱۳ به اتمام رسید پس علاوه بر تعداد محدود نسخه‌های موجود اکثر خوردوهای موجود در بازار قریب به ۱۰ سال کار کرده‌اند. برای خرید خودروهای کارکرده حتما لازم است از یک کارشناس مجرب جهت بررسی سلامت تمامی قسمت‌ها و همچنین قیمت گذاری درست کمک بگیرید تا در آینده از خرید خود راضی بمانید.

قطعات یدکی خودروهای خارجی معمولا در بازار نسبتا کمیاب هستند و به همین دلیل قیمتی بیشتر از ارزش واقعی خود دارند. به دلیل استهلاک ماشین‌ها یا عوامل دیگر در خودروهای کارکرده نیاز به تعویض قطعات بیشتر است و احتمالا خرج جداگانه‌ای برای شما ایجاد شود. تویوتا جی تی ۸۶ از کوپه­های محبوب در بازار جهانی است اما در ایران باتوجه به واردات محدود به دلیل خرابی متداول قطعات و پیچیدگی پیشرانه فروش موفقیت آمیزی نداشت. این خودرو برخلاف سایر محصولات تویوتا استهلاک بالاتری دارد که البته با نگهداری صحیح می­توان آن را کاهش داد.

مورد دیگری که باید به ان توجه کنید فضای محدود کابین خودرو می‌باشد که آن را برای خانواده‌ها مخصوصا خانواده‌های بیشتر از 3 نفر نامناسب می‌کند و نمی‌تواند همراه خوب و راحتی برای آن‌ها مخصوصا در مسافت‌های طولانی باشد. در ضمن بسیاری از خریداران قبلی ارتقاهای مختلفی را روی امکانات رفاهی این کوپه  اعمال کردند که حین خرید بهتر است این مورد هم بررسی کنید.

عملکرد فنی قابل قبول ، ظاهر مهیج و جوان­پسند، طراحی کابین اسپرت و امکانات رفاهی مواردی بودند که با هم بررسی کردیم و از وجود آن‌ها آگاه شدیم. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید تویوتا جی تی ۸۶ نیازهای شما را برطرف می‌کند یا خیر!

 کارشناسی خودرو  تویوتا جی تی ۸۶

بهترین کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶

 

رقیبان خودرو تویوتا جی تی ۸۶

طبق کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶  و سایر خودروها در بازار ایران، هیوندای جنسیس کوپه خودروی رقیب تویوتا جی تی ۸۶ در این بازار است. در ادامه به مقایسه مختصری بین آن‌ها می‌پردازیم. البته علاوه بر نماینده هیوندای، کوپه‌های دیگری نیز در بازار موجود هستند اما این خودرو نزدیک‌ترین رقابت را از نظر قیمتی با نماینده تویوتا دارد و به واسطه شناخت بیشتر و قدرت فنی بالاتر تا حد خوبی برنده این رقابت بوده‌است.

هیوندای جنسیس کوپه

از نظر قدرت فنی پیشرانه هیوندای جنسیس کوپه با ۶ سیلندر و حجم ۳.۸ لیتر توانایی شتاب­گیری از ۰ تا ۱۰۰ در ۷ ثانیه را دارد همچنین این پیشرانه قدرتی معادل با ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را می­تواند مهیا کند. عملکرد فنی هیوندای جنسیس کوپه در مقابل با تیوتا جی تی ۸۶ بسیار قدرتمندتر است اما در عین حال هیوندای جنسیس کوپه مصرف سوخت و استهلاک بسیار بالاتری نیز دارد. برخلاف عملکرد فنی قدرتمند تر جنسیس کوپه، سواری خشک آن در مقابل هندلینگ و تعادل بی­نظیر جی تی ۸۶ قرار دارد.

از نظر طراحی داخلی خودرو جی تی ۸۶ مهیج­تر و اسپرت­تر طراحی‌شده ولی در مقابل آن جنسیس کوپه به گونه­ای طراحی‌شده که مورد پسند عام باشد نه فقط طرفداران خودروهای اسپرت. کابین جنسیس به طور کل از فضای بزرگتر بهره می­برد و فضای عقب آن نیز در مقایسه با جی تی ۸۶ فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می­دهد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو تویوتا جی تی ۸۶  و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو با توجه واردات محدود، استهلاک نسبتا بالا و فضای کم داخلی در بازار کشور موفق به فروش چشمگیر نشد و مشتریان در بازار دسته دوم بیشتر جذب رقیب‌های آن شدند. شما هم اگر جوان هستید و با کارکرده بودن و کمیابی قطعات آن مشکلی ندارید، تویوتا جی تی ۸۶  می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب شما در خرید یک خودرو اسپرت باشد.

درخواست سریع کارشناس خودرو