برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو بیسو T5 با تمام جزئیات

بیسو T5 یک کراس اوور لوکس، محصول کمپانی بیسو چین است که در سال 2017 روانه¬ی بازار شد. بیسو تی 5 واردات خیلی گسترده‌ای نداشت و در حال حاضر هم بازار فروش خوبی ندارد و نمی‌توان آن را از خودروهای موفق وارداتی دانست.
0 تومان
i h

 

بیسو T5 یک کراس اوور لوکس، محصول کمپانی بیسو چین است که در سال 2017 روانه­ی بازار شد. بیسو تی 5 واردات خیلی گسترده‌ای نداشت و در حال حاضر هم بازار فروش خوبی ندارد و نمی‌توان آن را از خودروهای موفق وارداتی دانست. واردات این شاسی بلند چینی تنها در سال 1398 انجام شد.  در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو بیسو T5در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو بیسو T5

مدت زمان طولانی از تاسیس آن نمی­گذرد و مانند شرکت‌های دیگر تاریخچه طولانی‌ای ندارد. شرکت بیسو در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده‌است و در واقع زیرمجموعه‌ای از گروه بیجینگ اتو می­باشد. این گروه با توجه به داشتن مالکیت شرکت‌های متعدد مثل فوتون، یک قدرت تجاری بزرگ در کشور خود است. کمپانی بیجینگ اتو در واقع از همکاری مشترک دو گروه خودروسازی یعنی پکن و یینشیانگ به وجود آمده­است.

می­توان گفت که تخصص این شرکت تولید خودرو­های لوکس با طراحی منحصر به فرد است. در ایران مدل T3  توسط سیف خودرو تولیدشده و به فروش می­رسد. سیف خودرو از سال 1383 و به عنوان نماینده محصولات سوبارو در ایران فعالیت خود را شروع کرد. در سال 1397 به تولید این خودرو چینی اقدام کرد. با توجه به ناآشنا بودن برند، این خودرو فروش چندان زیادی نداشت و به واسطه عدم اعتماد مردم، تنها تا سال 1399 مهمان بازار ایران بود.

بیسو T5

در سال 2017 کمپانی بیسو از مدل T5  خود رونمایی کرد که در حوزه­ی طراحی شباهت­های غیر قابل انکاری با مدل قبلی یعنی T3 داشت. طبق کارشناسی خودرو بیسو T5، از امکانات رفاهی خیلی خوبی برخوردار می‌باشد و از اکثر مدل­های چینی بهتر عمل­کرده است. البته این خودرو در بخش فنی خیلی نمی‌تواند نظر مشتریان را جذب کند و رانندگی خیلی خفنی با آن قابل تجربه نیست. در ادامه این مطلب جزئیات دقیق‌تری در رابطه با بخش‌های مختلف این نماینده چینی مطالعه خواهید کرد.

بررسی ویژگی‌های خودرو بیسو T5

 

امکانات و تجهیزات خودرو بیسو T5

در بررسی امکانات رفاهی بیسو T5، می­توانیم اقرار کنیم که این خودرو چینی در رتبه خوبی قرار می­گیرد. از مهم­ترین آپشن­های آن می­توانیم به کروز کنترل، ‌سنسور باران،  سنسور پارک عقب و جلو، چراغ دید در روز، چراغ­های مه شکن جلو و عقب، نمایشگر لمسی، روکش چرمی صندلی­ها، ایزوفیکس صندلی کودک، سقف پانوراما، صندلی ردیف سوم، گرمکن صندلی­های جلو، تنظیم برق صندلی­های جلو، نمایشگر صفحه کیلومتر، سیستم کنترل در سربالایی و کنترل پایداری اشاره کنیم.

بیسو T5 از نظر ایمنی مورد تست و بررسی قابل قبولی قرار نگرفته­است، اما با در نظر گرفتن امکانات ایمنی این خودرو احتمال بالایی وجود دارد که خودرویی ایمن است. این خودرو به 8 کیسه‌ی هوا، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) همراه با ترمز اضطراری پیشرانه (BOS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، فناوری کنترل کشش (TCS)، سیستم حفظ تعادل (ESC) مجهز می­باشد. در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودروبیسو T5مشاهده می‌کنید:

 

 

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

بیسو T5

نوع جعبه دنده

8 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک

سیستم آینه ها

آینه‌های جانبی تاشو با تنظيم برقي – آینه­های جانبی مجهز به گرم­کن – چراغ راهنما LED

سنسورهای پیش فعال

سیستم کنترل فشار باد تایر ها (TPMS) -  سنسور پارک جلو و عقب - سنسور باران – رادار تغییر لاین – رادار نقطه کور

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل ABS– سیستم توزیع نیروی ترمز EBD– سیستم کنترل کشش و پایداری -  سیستم کنترل ایستایی در سربالایی

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب -  شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  7 اسپیکر – هندزفری – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر با صفحه 9 اینچی –  مجهز به GPS–نمایشگر 4 اینچی صفحه کیلومتر - تنظیم هوشمند نور صفحه کیلومتر - دوربین فیلمبرداری جلو – دوربین‌های عقب، جانبی و 360

کیسه هوا

مجموعا8 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری - جانبی - پرده­ای

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل  اتومات - دریچه تهویه ردیف دوم و سوم

سیستم روشنایی جلو

چراغ های هالوژن - سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو -  دارای مه شکن – چراغ دید در روز  

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم برقی 6 حالته صندلی راننده و 4 حالته سرنشین کناری – دارای روکش چرمی – سیستم گرمکن – خروجی 12 ولت

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های تاشو و دو تکه ردیف دوم – مجهز به ردیف سوم صندلی – ایزوفیکس صندلی کودم – دارای روکش چرمی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

سیستم ترمز ضد قفل ABS– سیستم توزیع نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی – ترمز پارک برقی - اتوهلد

سیستمهای کمک رانندگی

  کروز کنترل-  دوربین‌های مختلف – سنسور جلو و عقب

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

غربیلک فرمان 4 شاخه  - مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل مرکزی -  سیستم قفل و باز کردن درب ها و روشن شدن خودرو بدون کلید

سیستم سقف

سانروف دارد – سقف پانوراما

 

 

 بهترین کارشناسی خودرو بیسو T5

آپشن‌ها و تجهیزات بیسو T5

 

مشخصات فنی این خودرو

بیسو T5 از یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ با حجم 1.5 لیتری بهره می­برد که حداکثر توان خروجی آن 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور خروجی 215 نیوتون متر می­باشد. البته که این موتور نمی­تواند به خوبی پاسخگو وزن بالای خودرو باشد و در کل بخش فنی T5 نمره­ی متوسطی می­گیرد. نیروی تولیدشده موتور توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته و مجهز به سیستم تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودرو بیسو T5حداکثر سرعت قابل تجربه 170 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد چیزی حدود 14.5 ثانیه گزارش می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی در حدود 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد که مصرفی قابل قبول برای خودرویی با این حجم و وزن است.

تجربه رانندگی

همان طور که بالاتر هم گفتیم شتاب‌گیری این کراس اور هیچ تعریفی ندارد و برای جوانانی که به سرعت‌های بالا و هیجانی و رانندگی‌های چالاک و پرشتاب علاقه دارند گزینه خوبی نخواهد بود. درست است که واردات خودرو به ایران محدودیت‌هایی دارد اما اگر حجم موتور 2.5 لیتر هم بود وضعیت عملکرد خیلی بهتر میشد. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این SUV  ژاپنیمشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

بیسو T5

نوع بدنه

کراس اوور

حجم موتور

1498 سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

215 نیوتون متر در از2000 تا 4000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

100 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش مستقیم

ظرفیت باک

58 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 دنده اتوماتیک  تیپ ترونیک

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی

تعلیق جلو 

سیستم مستقل با فنر پیچشی مک فرسون

تعلیق عقب

میله پیچشی

حداکثر سرعت

170 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

14.5  ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

8.7 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

 

کارشناسی خودرو بیسو T5 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

با بررسی ظاهر بدنه­ی T5 متوجه ناموزون بودن و عدم حضور هارمونی دلخواه خریداران در آن می­شویم. طراحی ظاهری این خودرو به مدل قبلی یعنی T3 بسیار شباهت­داشته و تا حد زیادی شبیه به تمام کراس اوورهای چینی می­باشد. طبق کارشناسی خودرو بیسو T5در نمای روبرو همه­ چیز به طور اغراق­آمیزی درشت است. چراغ­های بزرگ و کشیده که نمای خشنی به خودرو بخشیده­اند. جلو پنجره بزرگ که از دو طرف تا بالای چراغ­ها قرارگرفته و در دو طرف با نوارهای کرومی تزئین شده­است، همگی باعث خشمگین نشان دادن آن هستند. لوگو بیسو و دوربین جلو که در زیر آن واقع شده­است در مرکز جلو پنجره قرار دارند. خطوط حجمی بر روی کاپوت هم موجب عضلانی­تر شدن نمای جلو می­شوند.

نمای جانب

در نمای جانبی، طول زیاد خودرو و کشیده­بودن آن جلب توجه می­کند. دلیل این مسئله، داشتن یک ردیف صندلی اضافی است و تا حدی نمای کناری خودرو شبیه به ون­های خانوادگی شده‌است. یک خط از چراغ­های عقب شروع و با گذر از دستگیره­ی درها تا ابتدای گلگیر جلو کشیده­شده است. خط رکاب هم به شکلی عمیق­تر از حد انتظار در پایین درها قرار دارد. پایین قاب پنجره­ها و پایین خط رکاب از یک نوار کرومی استفاده­شده تا خودرو را لوکس نشان بدهد. یکی از ویژگی­های خوب نمای جانبی، داشتن پنجره­ی کشیده و بزرگ برای سرنشینان ردیف سوم است؛ چیزی که در اکثر خودروهای مشابه دیده­نمی­شود و علاوه بر دید وسیع، نور کابین را هم بیشتر می‌کند.

نمای عقب

می­توانیم طراحی نمای عقب را ساده­ترین بخش ظاهر این خودرو بدانیم. چراغ­های عقب به صورت دو تکه و کشیده هستند. که بخشی از آن­ها بر روی در صندوق و بخش دیگر بر روی بدنه خودرو قرار گرفته­است. بالای شیشه­ی عقب یک باله­ی­کشیده­و دو رنگ قرار دارد که چراغ سوم ترمز بر روی آن تعبیه شده­است. بر روی در صندوق و در میان دو چراغ عقب، نوشته­ی BISU AUTO  خودنمایی می­کند و پایین­تر از آن دستگیره­ی بسیار بزرگ در صندوق قرار دارد که می­تواند یکی از ایرادات طراحی این خودرو محسوب شود.

سپر عقب به صورت دو تکه طراحی­شده که چراغ‌های مه‌شکن در دو طرف آن واقع شده­اند. یک دیفیوزر ساده و کرومی در پایین­ترین بخش سپر قرارگرفته و میزبان یک جفت اگزوز در سمت چپ خودرو است. در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه بیسو تی 5 را مشاهده می‌کنید. 

 

مشخصات ظاهری

بیسو T5

کلاس اتومبیل

C Segment

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

وزن خالص

1660کیلوگرم

طول

4715 میلی متر

عرض

1830 میلی متر

ارتفاع

1788 میلی متر

فاصله محورها

2760 میلی متر

تعداد سرنشین

7

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

215/60R17

 

 

ظاهر خودرو بیسو T5

 

کارشناسی خودروبیسو T5 از نظر طراحی داخلی

طراحی کابین خودرو بیسو T5، مدرن و زیباست. در بالاترین قسمت داشبورد شاهد یک نمایشگر بزرگ 9 اینچی هستیم. در زیر این نمایشگر دو دریچه خروجی تهویه­ی مطبوع و کلید فلاشر قرار دارد. بقیه داشبورد و نیمه­ی پایینی آن به کلیدهای مربوط به سیستم صوتی و سیستم تهویه­ی مطبوع اختصاص­یافته است.  داشبورد از یک ترکیب دورنگ چرمی به همراه ادوات کرومی است که نمای مدرن­تری به کابین بخشده­اند، تشکیل می‌شود.

فرمان خودرو ظاهری D کات­داشته و چهار شاخه است. لوگوی بیسو در مرکز آن جای می‌گیرد. دکمه‌های کنترلی مربوط به سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل نیز بر روی فرمان تعبیه شده­اند. با توجه به کارشناسی خودرو بیسو T5پنل کیلومتر شمار دیجیتال خودرو نیز از دو دایره بزرگ به همراه نمایشگر کوچک در بخش راست جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است.

کیفیت ساخت و مونتاژ و همچنین مواد به کاررفته در داخل کابین در مانند اکثر خودروهای چینی مرغوبیت خیلی بالا و خاصی ندارد. البته که در این بازه­ی قیمتی نمی­توان به آن انتقادی داشت. با توجه به فاصله­ی محوری زیاد خودرو، فضای داخل کابین بسیار بزرگ و جادار­بوده و فضای سر و پا برای سرنشینان تمام ردیف­های اول و دوم مناسب می­باشد. در صورت استفاده از ردیف سوم، طبیعتا فضای صندوق عقب کم­تر می­شود و نمی­تواند پاسخگو سفر­های خانوادگی و چمدان‌های زیاد باشد.

 بهترین کارشناسی خودرو بیسو T5

طراحی داخلی خودرو بیسو T5

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو بیسو T5به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با بیسو T5 آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • امکانات رفاهی متنوع
  • طراحی داخلی مدرن و خوب
  • مجهز به ردیف سوم صندلی

 

معایب :

  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • بازار خرید و فروش کم رونق
  • طراحی بدنه نه چندان دلچسب

 

بیسو T5 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودروبیسو T5  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  بیسو تی5 واردات گسترده‌ای نداشت و در حال حاضر هم نسخه‌های زیادی از آن موجود نیست. اگر توانستید مدلی سالم و کم کارکرد از آن را پیدا کنید، در صورت علاقه به این خودرو می‌توانید خرید آن را با کمک کارشناسی مجری انجام دهید.

به واسطه اینکه سال‌های زیادی از عرضه این محصول چینی نگذشته‌است احتمال سلامت آن زیاد است و همین مورد می‌تواند یک برتری نسبت به سایر رقبای چینی باشد. البته که سال ساخت و عرضه همیشه تضین‌دهنده سلامت کامل نیستند.

 

بهترین کارشناسی خودرو بیسو T5

 

رقیبان خودرو بیسو T5

طبق کارشناسی خودرو بیسو T5و سایر خودروهای بازار ایران، چری تیگو 5، جک اس 5، تویوتا رافور، هیوندای سانتافه و بسیاری از شاسی بلندهای متنوع موجود در بازار است که انتخاب بین آن‌ها به بودجه مالی، اولویت‌ها و سلیقه شما بستگی دارد.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو بیسو T5و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودروی چینی که خیلی موفقیت خاصی را برای واردکننده‌اش به ارمغان نیاورد، از نظر فنی و ظاهری حدی متوسر دارد اما کابین آن جادار و 7 نفره و با طراحی مناسبی می‌باشد. از نظر امکانات رفاهی نیز وضعی قابل قبول دارد و حین خرید باید اولویت‌های شما مد نظر قرار گیرد.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

بیسو T5 یک کراس اوور لوکس، محصول کمپانی بیسو چین است که در سال 2017 روانه­ی بازار شد. بیسو تی 5 واردات خیلی گسترده‌ای نداشت و در حال حاضر هم بازار فروش خوبی ندارد و نمی‌توان آن را از خودروهای موفق وارداتی دانست. واردات این شاسی بلند چینی تنها در سال 1398 انجام شد.  در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو بیسو T5در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو بیسو T5

مدت زمان طولانی از تاسیس آن نمی­گذرد و مانند شرکت‌های دیگر تاریخچه طولانی‌ای ندارد. شرکت بیسو در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده‌است و در واقع زیرمجموعه‌ای از گروه بیجینگ اتو می­باشد. این گروه با توجه به داشتن مالکیت شرکت‌های متعدد مثل فوتون، یک قدرت تجاری بزرگ در کشور خود است. کمپانی بیجینگ اتو در واقع از همکاری مشترک دو گروه خودروسازی یعنی پکن و یینشیانگ به وجود آمده­است.

می­توان گفت که تخصص این شرکت تولید خودرو­های لوکس با طراحی منحصر به فرد است. در ایران مدل T3  توسط سیف خودرو تولیدشده و به فروش می­رسد. سیف خودرو از سال 1383 و به عنوان نماینده محصولات سوبارو در ایران فعالیت خود را شروع کرد. در سال 1397 به تولید این خودرو چینی اقدام کرد. با توجه به ناآشنا بودن برند، این خودرو فروش چندان زیادی نداشت و به واسطه عدم اعتماد مردم، تنها تا سال 1399 مهمان بازار ایران بود.

بیسو T5

در سال 2017 کمپانی بیسو از مدل T5  خود رونمایی کرد که در حوزه­ی طراحی شباهت­های غیر قابل انکاری با مدل قبلی یعنی T3 داشت. طبق کارشناسی خودرو بیسو T5، از امکانات رفاهی خیلی خوبی برخوردار می‌باشد و از اکثر مدل­های چینی بهتر عمل­کرده است. البته این خودرو در بخش فنی خیلی نمی‌تواند نظر مشتریان را جذب کند و رانندگی خیلی خفنی با آن قابل تجربه نیست. در ادامه این مطلب جزئیات دقیق‌تری در رابطه با بخش‌های مختلف این نماینده چینی مطالعه خواهید کرد.

بررسی ویژگی‌های خودرو بیسو T5

 

امکانات و تجهیزات خودرو بیسو T5

در بررسی امکانات رفاهی بیسو T5، می­توانیم اقرار کنیم که این خودرو چینی در رتبه خوبی قرار می­گیرد. از مهم­ترین آپشن­های آن می­توانیم به کروز کنترل، ‌سنسور باران،  سنسور پارک عقب و جلو، چراغ دید در روز، چراغ­های مه شکن جلو و عقب، نمایشگر لمسی، روکش چرمی صندلی­ها، ایزوفیکس صندلی کودک، سقف پانوراما، صندلی ردیف سوم، گرمکن صندلی­های جلو، تنظیم برق صندلی­های جلو، نمایشگر صفحه کیلومتر، سیستم کنترل در سربالایی و کنترل پایداری اشاره کنیم.

بیسو T5 از نظر ایمنی مورد تست و بررسی قابل قبولی قرار نگرفته­است، اما با در نظر گرفتن امکانات ایمنی این خودرو احتمال بالایی وجود دارد که خودرویی ایمن است. این خودرو به 8 کیسه‌ی هوا، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) همراه با ترمز اضطراری پیشرانه (BOS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، فناوری کنترل کشش (TCS)، سیستم حفظ تعادل (ESC) مجهز می­باشد. در جدول زیر تجهیزات این خودرو را به صورت دسته بندی جهت کارشناسی خودروبیسو T5مشاهده می‌کنید:

 

 

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

بیسو T5

نوع جعبه دنده

8 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک

سیستم آینه ها

آینه‌های جانبی تاشو با تنظيم برقي – آینه­های جانبی مجهز به گرم­کن – چراغ راهنما LED

سنسورهای پیش فعال

سیستم کنترل فشار باد تایر ها (TPMS) -  سنسور پارک جلو و عقب - سنسور باران – رادار تغییر لاین – رادار نقطه کور

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل ABS– سیستم توزیع نیروی ترمز EBD– سیستم کنترل کشش و پایداری -  سیستم کنترل ایستایی در سربالایی

سیستم شیشه ها

شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب -  شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به  7 اسپیکر – هندزفری – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر با صفحه 9 اینچی –  مجهز به GPS–نمایشگر 4 اینچی صفحه کیلومتر - تنظیم هوشمند نور صفحه کیلومتر - دوربین فیلمبرداری جلو – دوربین‌های عقب، جانبی و 360

کیسه هوا

مجموعا8 عدد کیسه هوا برای راننده - سرنشین کناری - جانبی - پرده­ای

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل  اتومات - دریچه تهویه ردیف دوم و سوم

سیستم روشنایی جلو

چراغ های هالوژن - سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو -  دارای مه شکن – چراغ دید در روز  

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های عقب دارای مه شکن

سیستم صندلی‌های جلو

تنظیم برقی 6 حالته صندلی راننده و 4 حالته سرنشین کناری – دارای روکش چرمی – سیستم گرمکن – خروجی 12 ولت

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های تاشو و دو تکه ردیف دوم – مجهز به ردیف سوم صندلی – ایزوفیکس صندلی کودم – دارای روکش چرمی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

سیستم ترمز ضد قفل ABS– سیستم توزیع نیروی ترمز EBD– ترمز کمکی – ترمز پارک برقی - اتوهلد

سیستمهای کمک رانندگی

  کروز کنترل-  دوربین‌های مختلف – سنسور جلو و عقب

سیستم فرمان و هدایت پذیری

نیروی کمکی برقی – حساس به سرعت

نوع غربیلک

غربیلک فرمان 4 شاخه  - مجهز به دکمه‌های کنترلی – دارای روکش چرمی

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل مرکزی -  سیستم قفل و باز کردن درب ها و روشن شدن خودرو بدون کلید

سیستم سقف

سانروف دارد – سقف پانوراما

 

 

 بهترین کارشناسی خودرو بیسو T5

آپشن‌ها و تجهیزات بیسو T5

 

مشخصات فنی این خودرو

بیسو T5 از یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ با حجم 1.5 لیتری بهره می­برد که حداکثر توان خروجی آن 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور خروجی 215 نیوتون متر می­باشد. البته که این موتور نمی­تواند به خوبی پاسخگو وزن بالای خودرو باشد و در کل بخش فنی T5 نمره­ی متوسطی می­گیرد. نیروی تولیدشده موتور توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته و مجهز به سیستم تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

طبق کارشناسی خودرو بیسو T5حداکثر سرعت قابل تجربه 170 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد چیزی حدود 14.5 ثانیه گزارش می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی در حدود 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد که مصرفی قابل قبول برای خودرویی با این حجم و وزن است.

تجربه رانندگی

همان طور که بالاتر هم گفتیم شتاب‌گیری این کراس اور هیچ تعریفی ندارد و برای جوانانی که به سرعت‌های بالا و هیجانی و رانندگی‌های چالاک و پرشتاب علاقه دارند گزینه خوبی نخواهد بود. درست است که واردات خودرو به ایران محدودیت‌هایی دارد اما اگر حجم موتور 2.5 لیتر هم بود وضعیت عملکرد خیلی بهتر میشد. در جدول زیر اطلاعاتی در رابطه با سیستم فنی برای این SUV  ژاپنیمشاهده می‌کنید:

 

مشخصات فنی

بیسو T5

نوع بدنه

کراس اوور

حجم موتور

1498 سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

محور محرک

دیفرانسیل جلو

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی        

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

215 نیوتون متر در از2000 تا 4000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

100 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش مستقیم

ظرفیت باک

58 لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

6 دنده اتوماتیک  تیپ ترونیک

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 

دیسکی

تعلیق جلو 

سیستم مستقل با فنر پیچشی مک فرسون

تعلیق عقب

میله پیچشی

حداکثر سرعت

170 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

14.5  ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

8.7 لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو 5

 

کارشناسی خودرو بیسو T5 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

با بررسی ظاهر بدنه­ی T5 متوجه ناموزون بودن و عدم حضور هارمونی دلخواه خریداران در آن می­شویم. طراحی ظاهری این خودرو به مدل قبلی یعنی T3 بسیار شباهت­داشته و تا حد زیادی شبیه به تمام کراس اوورهای چینی می­باشد. طبق کارشناسی خودرو بیسو T5در نمای روبرو همه­ چیز به طور اغراق­آمیزی درشت است. چراغ­های بزرگ و کشیده که نمای خشنی به خودرو بخشیده­اند. جلو پنجره بزرگ که از دو طرف تا بالای چراغ­ها قرارگرفته و در دو طرف با نوارهای کرومی تزئین شده­است، همگی باعث خشمگین نشان دادن آن هستند. لوگو بیسو و دوربین جلو که در زیر آن واقع شده­است در مرکز جلو پنجره قرار دارند. خطوط حجمی بر روی کاپوت هم موجب عضلانی­تر شدن نمای جلو می­شوند.

نمای جانب

در نمای جانبی، طول زیاد خودرو و کشیده­بودن آن جلب توجه می­کند. دلیل این مسئله، داشتن یک ردیف صندلی اضافی است و تا حدی نمای کناری خودرو شبیه به ون­های خانوادگی شده‌است. یک خط از چراغ­های عقب شروع و با گذر از دستگیره­ی درها تا ابتدای گلگیر جلو کشیده­شده است. خط رکاب هم به شکلی عمیق­تر از حد انتظار در پایین درها قرار دارد. پایین قاب پنجره­ها و پایین خط رکاب از یک نوار کرومی استفاده­شده تا خودرو را لوکس نشان بدهد. یکی از ویژگی­های خوب نمای جانبی، داشتن پنجره­ی کشیده و بزرگ برای سرنشینان ردیف سوم است؛ چیزی که در اکثر خودروهای مشابه دیده­نمی­شود و علاوه بر دید وسیع، نور کابین را هم بیشتر می‌کند.

نمای عقب

می­توانیم طراحی نمای عقب را ساده­ترین بخش ظاهر این خودرو بدانیم. چراغ­های عقب به صورت دو تکه و کشیده هستند. که بخشی از آن­ها بر روی در صندوق و بخش دیگر بر روی بدنه خودرو قرار گرفته­است. بالای شیشه­ی عقب یک باله­ی­کشیده­و دو رنگ قرار دارد که چراغ سوم ترمز بر روی آن تعبیه شده­است. بر روی در صندوق و در میان دو چراغ عقب، نوشته­ی BISU AUTO  خودنمایی می­کند و پایین­تر از آن دستگیره­ی بسیار بزرگ در صندوق قرار دارد که می­تواند یکی از ایرادات طراحی این خودرو محسوب شود.

سپر عقب به صورت دو تکه طراحی­شده که چراغ‌های مه‌شکن در دو طرف آن واقع شده­اند. یک دیفیوزر ساده و کرومی در پایین­ترین بخش سپر قرارگرفته و میزبان یک جفت اگزوز در سمت چپ خودرو است. در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی بدنه بیسو تی 5 را مشاهده می‌کنید. 

 

مشخصات ظاهری

بیسو T5

کلاس اتومبیل

C Segment

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

وزن خالص

1660کیلوگرم

طول

4715 میلی متر

عرض

1830 میلی متر

ارتفاع

1788 میلی متر

فاصله محورها

2760 میلی متر

تعداد سرنشین

7

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

215/60R17

 

 

ظاهر خودرو بیسو T5

 

کارشناسی خودروبیسو T5 از نظر طراحی داخلی

طراحی کابین خودرو بیسو T5، مدرن و زیباست. در بالاترین قسمت داشبورد شاهد یک نمایشگر بزرگ 9 اینچی هستیم. در زیر این نمایشگر دو دریچه خروجی تهویه­ی مطبوع و کلید فلاشر قرار دارد. بقیه داشبورد و نیمه­ی پایینی آن به کلیدهای مربوط به سیستم صوتی و سیستم تهویه­ی مطبوع اختصاص­یافته است.  داشبورد از یک ترکیب دورنگ چرمی به همراه ادوات کرومی است که نمای مدرن­تری به کابین بخشده­اند، تشکیل می‌شود.

فرمان خودرو ظاهری D کات­داشته و چهار شاخه است. لوگوی بیسو در مرکز آن جای می‌گیرد. دکمه‌های کنترلی مربوط به سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل نیز بر روی فرمان تعبیه شده­اند. با توجه به کارشناسی خودرو بیسو T5پنل کیلومتر شمار دیجیتال خودرو نیز از دو دایره بزرگ به همراه نمایشگر کوچک در بخش راست جهت نمایش اطلاعات فنی مختلف به راننده تشکیل‌شده است.

کیفیت ساخت و مونتاژ و همچنین مواد به کاررفته در داخل کابین در مانند اکثر خودروهای چینی مرغوبیت خیلی بالا و خاصی ندارد. البته که در این بازه­ی قیمتی نمی­توان به آن انتقادی داشت. با توجه به فاصله­ی محوری زیاد خودرو، فضای داخل کابین بسیار بزرگ و جادار­بوده و فضای سر و پا برای سرنشینان تمام ردیف­های اول و دوم مناسب می­باشد. در صورت استفاده از ردیف سوم، طبیعتا فضای صندوق عقب کم­تر می­شود و نمی­تواند پاسخگو سفر­های خانوادگی و چمدان‌های زیاد باشد.

 بهترین کارشناسی خودرو بیسو T5

طراحی داخلی خودرو بیسو T5

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو بیسو T5به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با بیسو T5 آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • امکانات رفاهی متنوع
  • طراحی داخلی مدرن و خوب
  • مجهز به ردیف سوم صندلی

 

معایب :

  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • بازار خرید و فروش کم رونق
  • طراحی بدنه نه چندان دلچسب

 

بیسو T5 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودروبیسو T5  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  بیسو تی5 واردات گسترده‌ای نداشت و در حال حاضر هم نسخه‌های زیادی از آن موجود نیست. اگر توانستید مدلی سالم و کم کارکرد از آن را پیدا کنید، در صورت علاقه به این خودرو می‌توانید خرید آن را با کمک کارشناسی مجری انجام دهید.

به واسطه اینکه سال‌های زیادی از عرضه این محصول چینی نگذشته‌است احتمال سلامت آن زیاد است و همین مورد می‌تواند یک برتری نسبت به سایر رقبای چینی باشد. البته که سال ساخت و عرضه همیشه تضین‌دهنده سلامت کامل نیستند.

 

بهترین کارشناسی خودرو بیسو T5

 

رقیبان خودرو بیسو T5

طبق کارشناسی خودرو بیسو T5و سایر خودروهای بازار ایران، چری تیگو 5، جک اس 5، تویوتا رافور، هیوندای سانتافه و بسیاری از شاسی بلندهای متنوع موجود در بازار است که انتخاب بین آن‌ها به بودجه مالی، اولویت‌ها و سلیقه شما بستگی دارد.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو بیسو T5و ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودروی چینی که خیلی موفقیت خاصی را برای واردکننده‌اش به ارمغان نیاورد، از نظر فنی و ظاهری حدی متوسر دارد اما کابین آن جادار و 7 نفره و با طراحی مناسبی می‌باشد. از نظر امکانات رفاهی نیز وضعی قابل قبول دارد و حین خرید باید اولویت‌های شما مد نظر قرار گیرد.

درخواست سریع کارشناس خودرو