برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو SWM G01F

خودرو SWM G01F یک کراس اوور سایز متوسط ایتالیایی-چینی است که مانند نسخه قبلی خود یعنی G01 توسط سیف خودرو به بازار ایران عرضه شد. این خودرو با چند ماه فاصله نسبت به نسخه قبلی و در پاییز سال 1399 وارد کشور شد. جی 01 اف نسبت به جی 01 تغییراتی دارد. در این مطلب جزئیاتی کامل در رابطه با کارشناسی خودرو SWM G01F در قسمت¬های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

 

خودرو SWM G01F یک کراس اوور سایز متوسط ایتالیایی-چینی است که مانند نسخه قبلی خود یعنی G01 توسط سیف خودرو به بازار ایران عرضه شد. این خودرو با چند ماه فاصله نسبت به نسخه قبلی و در پاییز سال 1399 وارد کشور شد. جی 01 اف نسبت به جی 01 تغییراتی دارد. در این مطلب جزئیاتی کامل در رابطه با کارشناسی خودرو SWM G01Fدر قسمت­های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو SWM G01F

SWM در واقع یک شرکت موتور سیکلت­سازی ایتالیایی است که ابتدا در سال 1971 با نام SVVM تاسیس شد و سپس در سال 2014 توسط یکی از زیر مجموعه های خودروسازی برلیانس خریداری شد. نام کمپانی از SVVM (مخفف Sironi Vergani Vimercate Milano)  به SWM (مخفف Speedy Working Motors ) تغییر پیدا کرد و علاوه بر تداوم ساخت موتور سیکلت، در زمینه تولید خودرو نیز مشغول به فعالیت شد. خودروهای این کمپانی با طراحی ایتالیا و ساخت چین عرضه می­شوند.

شرکت سیف خودرو پس از دو شکست در همکاری با دو شرکت سوبارو ژاپن و بیسو چین، همکاری خود با یک شرکت تازه‌کار چینی در جهت تولید اتومبیل را آغاز کرد. پس از گذشت چند ماه از عرضه­ی اولین محصول این کمپانی یعنی  SWM  G01، نسخه­ی دیگری از این کراس اوور چینی را به بازار ایران عرضه کرد.

SWM G01F

مطابق کارشناسی خودرو SWM G01F این نمونه مانند نسخه­ی پیشین خود از یک موتور توربو با حجم 1.5 بهره می­برد. می­توان اقرار کرد که بزرگ­ترین تفاوت با G01  در طراحی بدنه­ی خودرو است. G01F از بدنه­ی اسپرت­تری بهره می­برد و در بخش طراحی داخلی هم خرده تفاوت­هایی دیده‌می­شود. در بخش ایمنی تفاوت مشخصی نیست. امکانات رفاهی و مشخصات فنی خودرو درست مانند  نسخه­ی قبلی می­باشند و تفاوت چشمگیری مشاهده نمی­شود.

 کارشناسی خودرو SWM G01F

بررسی ویژگی‌های خودرو SWM G01F

 

امکانات و تجهیزات خودرو SWM G01F

در کلاس شاسی بلندها، از موارد مهمی که بررسی می‌شود، سطح تجهیزات و آپشن‌های ایمنی و رفاهی می‌باشد. این خودرو دو رگه مانند نسخه­ی قبلی از امکانات نسبتا خوبی بهره­مند است. از نمونه امکانات مناسب می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتومات، تنظیم برقی و گرمکن صندلی‌ها، ورود و استارت بدون کلید، انواع سیستم‌های پایداری و کمک راننده و... اشاره کرد. همچنین در بخش مولتی مدیا و امکانات صوتی، G01F از امکاناتی مثل نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، سیستم صوتی با 9 اسپیکر، دوربین‌های عقب و ۳۶۰ درجه و جانبی، بلوتوث و USB برخوردار است.

خودرو اس دبلیو ام جی 01 در تستی که از سوی موسسه CN CAP چین انجام شد، تنها 2 ستاره ایمنی از ۵ امتیاز کامل این آزمون را کسب‌کردهاست که مشخصا سطح قابل قبولی نمی‌باشد؛ به ویژه که رقبا این خودرو از سطح ایمنی بیشتری برخوردار هستند. این امتیاز کم کاملا از استحکام بسیار پایین بدنه این کراس اوور خبر می‌دهند.

در جدول زیر اطلاعات دقیق‌تر و دسته‌بندی‌شده را جهت کارشناسی خودرو SWM G01F در بخش تجهیزاتی مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

SWM G01F

سیستم آینه ها

آینه جانبی با تنظیم و تاشو برقی  -  آینه جانبی با گرمکن - جمع شدن خودکار آینه با خاموش شدن خودرو

سنسورهای پیش فعال

فلاشر اتوماتیک در کاهش شدید سرعت - هشدار باز بودن درب‌ها - اخطار تمام شدن لنت ترمز - اخطار آزاد نبودن ترمز دستی - اخطار فراموشی کلید - قفل خودکار درب‌ها - سیستم کنترل فشار باد تایرها - سیستم ضبط اطلاعات رانندگی

سیستم­های پایداری

ترمز ضد قفل ABS– سیستم توزیع نیروی ترمز EBD - سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC - سیستم ضد لغزش خودرو ASR  - سیستم پایدارای الکترونیکی خودرو ESP - سیستم کنترل کشش TCS

سیستم ترمز

4 چرخ دیسکی ضد لغزش ABS -  ترمز اضطراری - ترمز پارک برقی

سیستم شیشه ها

شیشه‌های جلو و عقب برقی - پاور ویندوز - برف پاک کن و یخ زدای شیشه عقب

سیستم صوتی

سیستم صوتی Hi-Fi با 9 بلندگو – قابلیت  پشتیبانی Bluetooth ، USB - MP3 - AUX

سیستم مولتی مدیا

صفحه نمایش 10 اینچی -  شارژر بی سیم موبایل - درگاه USB برای ردیف جلو و عقب – نویگیشن -  دوربین‌های عقب و ۳۶۰ درجه و جانبی

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد کیسه هوایی برای راننده – سرنشین کناری – جانبی لو – پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک - دارای دریچه تهویه سرنشینان عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ LED در نور پایین و هالوژنی در نور بالا - چراغ دید در روز - سنسور نور - چراغ نقطه کور (Cornering Light) - چراغ بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ عقب LED - چراغ راهنما عقب با حالت متحرک

سیستم صندلی­های جلو

صندلی راننده برقی 6 حالته – مجهز به سردکن و گرمکن - جا لیوانی ردیف جلو مجهز به گرمکن و سرد کن – دارای روکش چرمی   

سیستم صندلی­های عقب

ردیف صندلی تاشو - قابلیت نصب صندلی کودک ISOFIX– دارای روکش چرمی -  کنسول آرنج میان صندلی‌های عقب

داشبرد

دارد

نوع غربیلک فرمان

فرمان چهار شاخه – مجهز به دکمه‌های کنترلی و روکش چرمی

سیستم فرمان و  هدایت پذیری

نیروی کمکی برقی – حساس به سرعت

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

سیستم کمک راننده

 دوربین شب - دوربین جانبی - دوربین عقب - دوربین 360 - کروز کنترل

سیستم امنیتی و حافظتی

 

سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید – سیستم تشخیص مانع – حسرهای پارک

سانروف

سقف پانورامیک مجهز به آفتابگیر

 

مشخصات فنی این خودرو

با توجه به کارشناسی خودرو SWM G01F، درباره­ی ویژگی‌های فنی G01 باید ذکر کنیم که این خودرو با وجود برخورداری از یک موتور چهارسیلندر توربوشارژ با حجم 1.5 لیتر و یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، خوردو پرشتاب و چالاکی نیست. دلیل این مسئله می­تواند وزن زیاد اتومبیل و گیربکس نه‌چندان سریع این خودرو باشد.

قدرت تولید موتور 155 اسب بخار و گشتاور خروجی آن 220 نیوتن متر است. با این وجود، رانندگی با G01 برای یک سفر عادی و خانوادگی مشکل خاصی را ایجاد نمی­کند و این خودرو شتاب و سرعت کافی را در کنار کیفیت سواری قابل قبول، به شما عرضه می­کند. ترمزهای خودرو شرایط خوبی دارند و از نظر هندلینگ هم اوضاع مشابه سایر کراس‌اوورهای تک‌دیفرانسیل این دسته (یعنی رده متوسط) می‌باشد.

تجربه رانندگی

از نظر سواری باید بگوییم که در هنگام عبور از دست اندازها هیچ گونه ضربه و برخوردی را احساس نمی­کنید و از دلایل آن فنربندی بسیار نرم و بدون کوبش اس دبلیو امG01F می­باشد. البته راحتی در هنگام عبور از دست اندازها بیش تر در قسمت جلوی خودرو احساس می گردد و در قسمت عقب آن راحتی به این اندازه نیست و کمی بیشتر کوبش‌ها احساس می شود.

شرایط هندلینگ خودرو خوب است و باعث می­شود که چسبندگی خودرو به زمین، رانندگی آسوده­ای را برای سرنشینان به وجود بیاورد. جعبه فرمان الکتریکی این خودرو طبق کارشناسی SWM G01F تجربه رانندگی را برای راننده فوق العاده کرده­است.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده­است، که نشان از بازدهی نه چندان مناسب موتور دارد. البته با توجه به نکاتی که ذکر کردیم موتور نه چندان قوی و وزن بالای SWM G01F می­توانند از دلایل این مصرف سوخت بالا باشد.

در جدول زیر اطلاعات دقیق‌تری از سیستم فنی این نسخه را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

SWM G01F

کلاس اتومبیل

 کراس اوور

حجم موتور

1498 سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

155 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی         (دور بر دقیقه / نیوتن متر)

220 نیوتن متر در 2000 - 4200 دور بر دقیقه

توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)

103.4 اسب بخار بر لیتر

نوع جعبه دنده

اتوماتیک

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری

ظرفیت باک

54 لیتر بنزین

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو و عقب

دیسکی خنک شونده

نوع سیستم تعلیق

مستقل

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

فنری با پنج نقطه اتصال

حداکثر سرعت

180 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

12.7 ثانیه

مصرف ترکیبی

9.6 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

 کارشناسی خودرو swm g01f از نظر فنی

کارشناسی خودرو SWM G01F از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

می­توان گفت تنها تفاوت چشمگیر G01   و G01F کیت بدنه این دو می­باشد. طراحی بدنه این کراس اوور نسبت به نسخه­ی قبلی خود حالت اسپرت­تری دارد و بیشتر مورد پسند جوانان واقع می­شود. با توجه به کارشناسی SWM G01F، در نمای جلوی این خودرو شاهد یک چهره خشن هستیم. چراغ های جلو با همان طراحی ذوزنقه‌ای شکل به همراه گرافیک داخلی مناسب خودنمایی می­کنند.

اما تفاوت اصلی این کراس اوور با G01 جلوپنجره­ای است. که به دو قسمت تقسیم و بخشی که چسبیده به چراغ‌های جلو است کشیده و نازک طراحی­شده و دورتا دور آن نیز با خطوط مشکی رنگ تزئین شده­است. بخش دیگر در واقع روی سپر بزرگ خودرو قرارگرفته و یک طراحی بزرگ و مشبک دارد. این قسمت توانسته خودرو را کمی شبیه به محصولات لکسوس به نظر برساند. دو طرف سپر دو هواکش کشیده تعبیه­شده که شبیه به حرف F انگلیسی می‌باشند.

نمای جانبی

در نمای جانبی ویژگی­های مشترکی با G01 مشاهده می­کنیم اما رکاب در­ب­ها طراحی متفاوتی دارند و به صورت دو تکه هستند. بدنه پر از خطوط و حجم پردازی­های متعدد است. آینه­ها ابعاد بزرگی دارند و رینگ­ها به شکلی خلاقانه طراحی شده­اند؛ البته توقع می‌رفت که این تیپ اسپرت با رینگ متفاوتی عرضه شود.

نمای عقب

 نمای عقب G01F درست مانند نمای جلو یک ظاهر اسپرت و تهاجمی دارد. البته طراحی چراغ های اصلی تفاوتی با تیپ معمولی ندارد و همان طراحی تیز و نازک را دارند. این چراغ­ها درست مانند تیر و پیکان کمان­های قدیمی طراحی و توسط یک خط کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. برآمدگی روی درب صندوق تیپ F بیشتر است و باعث اسپرت شدن ظاهر خودرو می­شود.

بیشترین تغییرات در این بخش مربوط به سپر خودرو است. یک دیفیوزر بزرگ با تزئینات خطوط عمودی و دو خروجی اگزوز دایره‌ای مشاهده می­شود که وسط آن نیز یک چراغ مه شکن عمودی کشیده قرار گرفته­است. دو قاب مصنوعی خروجی هوا نیز در دو طرف سپر به صورت نازک با طراحی F مشابه به بخش جلو طراحی شده‌اند.

 

مشخصات ظاهری

SWM G01F

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل اتاق

نسل اول

وزن خالص

1620 کیلوگرم

طول

4670 میلی‌متر

عرض

1855 میلی متر

ارتفاع

1740  میلی متر

فاصله محورها

2750 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

60/225R18

 

 کارشناسی خودرو SWM G01F

خودرویSWM G01F

 

کارشناسی خودرو SWM G01F از نظر طراحی داخلی

در بخش کابین به غیر از استفاده از طرح فیبر کربن در بعضی قطعات داشبورد و کنسول وسط تغییر دیگری نسبت به تیپ معمولی این خودرو رخ نداده­است. با وارد شدن به کابین خودرو شاهد همان طراحی ساده هستیم که از انحنا و پیچیدگی خاصی برخوردار نیست. یک داشبورد لوکس و با طراحی هماهنگ و دسترسی آسان دیده­می­شود که طراحی بروز و فضای مناسبی برای سرنشینان دارد.

کنسول میانی، نمایشگر لمسی 10 اینچی و دریچه­های تهویه یک هارمونی زیبا تشکیل داده­اند. تزئینات کروم رنگ که در کابین به کار گرفته­شده، موجب مجلل­تر به نظر رسیدن نمای داخلی SWM G01F شده­اند. در نسخه­ای که در کشور چین عرضه می­شود، مدل­هایی وجود دارند که کابین  تریم دو رنگ دارد.

طراحی غربیلک فرمان مانند تیپ قبلی حالتی چهار شاخه دارد و از فرمی اسپرت بهره­مند است. پنل کیلومتر شمار دیجیتال این خودرو که در پشت فرمان قرارگرفته و طبق کارشناسی خودرو SWM G01F از یک گرافیک جذاب برخوردار است و منظره دلنشینی را مقابل چشمان سرنشینان پدید می­آورد.

نمی­توان متریال مورد استفاده در کابین G01F را مانند خودروهای لوکس و نیمه لوکس بدانیم، اما این سطح کیفی در متریال کابین، می تواند در مقایسه با رقیبان هم رده به SWM برتری نسبی بدهد. نورپردازی مخفی در کابین G01F از آپشن­های جذاب این خودرو است. نکته قابل توجه کابین، فضای زیاد آن می‌باشد که از فاصله محوری بلند خودرو ریشه می­گیرد. صندلی­ها راحت هستند و ارتفاع مناسب خودرو به راننده امکان دید خوب به اطراف را می­دهد.

با توجه به ارتفاع صندلی­ها، با نشستن بر روی صندلی راننده اس دبلیو ام G01F  کاملا حس رانندگی با کراس اور به شما منتقل می گردد. فوم های کنار صندلی بسیار نرم است و در هنگام رانندگی به طور کامل به اطراف دید دارید.

 طراحی داخلی خودرو swm g01 f

طراحی داخلی خودرو SWM G01F

 

بررسی مزایا و معایب

 در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو SWM G01F، به بررسی ویژگی­های مختلف این خودرو چینی پرداختیم. در ادامه به طور خلاصه­تر لیستی از مزایا و معایب آن را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیت اسپرت بدنه
  •  امکانات رفاهی متعدد
  • کابین زیبا و باکیفیت

معایب :

  • عرضه­ی محدود
  • ایمنی 2 ستاره!
  • دسترسی پایین به قطعات یدکی
  • عدم بهبود آپشن­های این نسخه نسبت به G01

 

SWM G01F بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو SWM G01F،مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. این خودرو نسبت به تیپ قبلی خود تغییر خاصی ندارد و بالاتر بودن قیمتش صرفا به دلیل تفاوت در کیت بدنه است. ایرادهایی که در بخش ایمنی وجود دارد و کمیاب بودن قطعات یدکی این خودرو از نکاتی هستند که ممکن است دردسرساز باشند. طراحی بدنه­ی خودرو اصلا شبیه به باقی کراس اوورهای چینی داخل کشور نیست و شاید بتواند دلیل خوبی برای خرید این خودرو باشد.

 بهترین کارشناسی خودرو SWM G01F

بهترین کارشناسی خودرو SWM G01F

رقیبان خودرو SWM G01F

اگر بخواهیم بر طبق کارشناسی خودروSWM G01F، رقیبان این کراس اوور چینی را بررسی کنیم، به دو خودرو در این رده­ قیمتی برمی­خوریم. ام وی ام X55 و چری تیگو 7 هر دو در مقایسه با  SWMاز نظر شهرت، گستردگی شبکه خدماتی و بازار دست‌ دوم در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند.

ام وی ام ایکس 55

در مقایسه ام وی ام X55  با SWM G01F، از نظر طراحی ظاهری، کیفیت کابین و امکانات باید گفت که دو خودرو در یک حد و اندازه هستند. هم چنین از نظر رانندگی و مشخصات فنی خودرو ، ام وی ام X55 با وجود دنده­ای بودن، کمی بهتر است اما این تفاوت به قدری نیست که حائز اهمیت باشد. ام وی ام شتاب بیشتری دارد و حداکثر سرعتش کمی از G01F کمتر است. نکته حائز اهمیت این است که اس دبلیو ام G01F قیمت بالاتری نسبت به ام وی ام X55 دارد.

تیگو 7

چری تیگو 7 نسبت به رقیب خود حدود دو سال زودتر و در سال 2016 معرفی شده­است.این خودرواز لحاظ طراحیچهره‌ای عامه‌پسنددارد و هماهنگی مناسبی بین اجزای مختلف وجود دارد که باعث می­شود ظاهر این خودرو همچنان جذاب و چشم‌نواز باشد. کابین چری تیگو 7 نیز مانند رقیبش به سبک مینیمال طراحی شده­است. با وجود اینکه کابین خودرو کیفیت مناسبی دارد و المان‌های مدرن در آن دیده می­شوند، از دید اکثر افراد، کابین محصول SWM جذابیت بیش‌تری دارد.

در بخش فنی، چری تیگو 7 بسیار شبیه به رقیب خود است. در این خودرو نیز شاهد یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو همراه با یک گیربکس 6‌ سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT)  در کنار آرایش دیفرانسیل ‌جلو هستیم. قدرت، گشتاور و همین طور شتاب اس دبلیو ام کمی بالاتر از چری تیگو 7 است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو SWM G01Fپرداختیم. با توجه به نکاتی که ذکر کردیم، این کراس اوور چینی با طراحی ایتالیا ساخته می­شود از امکانات خوب و تجهیزات فنی قابل قبولی برخوردار است. هرچند که این تیپ به جز کیت بدنه، تفاوت خاصی با G01 ندارد، اما ممکن است همین طراحی اسپرت بتواند خریداران را بیشتر به خود جذب کند. با وجود معایب و مشکلات، این خودرو می­تواند برای جوانان و خانواده­ها انتخاب خوبی باشد.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

خودرو SWM G01F یک کراس اوور سایز متوسط ایتالیایی-چینی است که مانند نسخه قبلی خود یعنی G01 توسط سیف خودرو به بازار ایران عرضه شد. این خودرو با چند ماه فاصله نسبت به نسخه قبلی و در پاییز سال 1399 وارد کشور شد. جی 01 اف نسبت به جی 01 تغییراتی دارد. در این مطلب جزئیاتی کامل در رابطه با کارشناسی خودرو SWM G01Fدر قسمت­های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو SWM G01F

SWM در واقع یک شرکت موتور سیکلت­سازی ایتالیایی است که ابتدا در سال 1971 با نام SVVM تاسیس شد و سپس در سال 2014 توسط یکی از زیر مجموعه های خودروسازی برلیانس خریداری شد. نام کمپانی از SVVM (مخفف Sironi Vergani Vimercate Milano)  به SWM (مخفف Speedy Working Motors ) تغییر پیدا کرد و علاوه بر تداوم ساخت موتور سیکلت، در زمینه تولید خودرو نیز مشغول به فعالیت شد. خودروهای این کمپانی با طراحی ایتالیا و ساخت چین عرضه می­شوند.

شرکت سیف خودرو پس از دو شکست در همکاری با دو شرکت سوبارو ژاپن و بیسو چین، همکاری خود با یک شرکت تازه‌کار چینی در جهت تولید اتومبیل را آغاز کرد. پس از گذشت چند ماه از عرضه­ی اولین محصول این کمپانی یعنی  SWM  G01، نسخه­ی دیگری از این کراس اوور چینی را به بازار ایران عرضه کرد.

SWM G01F

مطابق کارشناسی خودرو SWM G01F این نمونه مانند نسخه­ی پیشین خود از یک موتور توربو با حجم 1.5 بهره می­برد. می­توان اقرار کرد که بزرگ­ترین تفاوت با G01  در طراحی بدنه­ی خودرو است. G01F از بدنه­ی اسپرت­تری بهره می­برد و در بخش طراحی داخلی هم خرده تفاوت­هایی دیده‌می­شود. در بخش ایمنی تفاوت مشخصی نیست. امکانات رفاهی و مشخصات فنی خودرو درست مانند  نسخه­ی قبلی می­باشند و تفاوت چشمگیری مشاهده نمی­شود.

 کارشناسی خودرو SWM G01F

بررسی ویژگی‌های خودرو SWM G01F

 

امکانات و تجهیزات خودرو SWM G01F

در کلاس شاسی بلندها، از موارد مهمی که بررسی می‌شود، سطح تجهیزات و آپشن‌های ایمنی و رفاهی می‌باشد. این خودرو دو رگه مانند نسخه­ی قبلی از امکانات نسبتا خوبی بهره­مند است. از نمونه امکانات مناسب می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتومات، تنظیم برقی و گرمکن صندلی‌ها، ورود و استارت بدون کلید، انواع سیستم‌های پایداری و کمک راننده و... اشاره کرد. همچنین در بخش مولتی مدیا و امکانات صوتی، G01F از امکاناتی مثل نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، سیستم صوتی با 9 اسپیکر، دوربین‌های عقب و ۳۶۰ درجه و جانبی، بلوتوث و USB برخوردار است.

خودرو اس دبلیو ام جی 01 در تستی که از سوی موسسه CN CAP چین انجام شد، تنها 2 ستاره ایمنی از ۵ امتیاز کامل این آزمون را کسب‌کردهاست که مشخصا سطح قابل قبولی نمی‌باشد؛ به ویژه که رقبا این خودرو از سطح ایمنی بیشتری برخوردار هستند. این امتیاز کم کاملا از استحکام بسیار پایین بدنه این کراس اوور خبر می‌دهند.

در جدول زیر اطلاعات دقیق‌تر و دسته‌بندی‌شده را جهت کارشناسی خودرو SWM G01F در بخش تجهیزاتی مشاهده می‌کنید.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

SWM G01F

سیستم آینه ها

آینه جانبی با تنظیم و تاشو برقی  -  آینه جانبی با گرمکن - جمع شدن خودکار آینه با خاموش شدن خودرو

سنسورهای پیش فعال

فلاشر اتوماتیک در کاهش شدید سرعت - هشدار باز بودن درب‌ها - اخطار تمام شدن لنت ترمز - اخطار آزاد نبودن ترمز دستی - اخطار فراموشی کلید - قفل خودکار درب‌ها - سیستم کنترل فشار باد تایرها - سیستم ضبط اطلاعات رانندگی

سیستم­های پایداری

ترمز ضد قفل ABS– سیستم توزیع نیروی ترمز EBD - سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC - سیستم ضد لغزش خودرو ASR  - سیستم پایدارای الکترونیکی خودرو ESP - سیستم کنترل کشش TCS

سیستم ترمز

4 چرخ دیسکی ضد لغزش ABS -  ترمز اضطراری - ترمز پارک برقی

سیستم شیشه ها

شیشه‌های جلو و عقب برقی - پاور ویندوز - برف پاک کن و یخ زدای شیشه عقب

سیستم صوتی

سیستم صوتی Hi-Fi با 9 بلندگو – قابلیت  پشتیبانی Bluetooth ، USB - MP3 - AUX

سیستم مولتی مدیا

صفحه نمایش 10 اینچی -  شارژر بی سیم موبایل - درگاه USB برای ردیف جلو و عقب – نویگیشن -  دوربین‌های عقب و ۳۶۰ درجه و جانبی

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد کیسه هوایی برای راننده – سرنشین کناری – جانبی لو – پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک - دارای دریچه تهویه سرنشینان عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ LED در نور پایین و هالوژنی در نور بالا - چراغ دید در روز - سنسور نور - چراغ نقطه کور (Cornering Light) - چراغ بدرقه

سیستم روشنایی عقب

چراغ عقب LED - چراغ راهنما عقب با حالت متحرک

سیستم صندلی­های جلو

صندلی راننده برقی 6 حالته – مجهز به سردکن و گرمکن - جا لیوانی ردیف جلو مجهز به گرمکن و سرد کن – دارای روکش چرمی   

سیستم صندلی­های عقب

ردیف صندلی تاشو - قابلیت نصب صندلی کودک ISOFIX– دارای روکش چرمی -  کنسول آرنج میان صندلی‌های عقب

داشبرد

دارد

نوع غربیلک فرمان

فرمان چهار شاخه – مجهز به دکمه‌های کنترلی و روکش چرمی

سیستم فرمان و  هدایت پذیری

نیروی کمکی برقی – حساس به سرعت

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

سیستم کمک راننده

 دوربین شب - دوربین جانبی - دوربین عقب - دوربین 360 - کروز کنترل

سیستم امنیتی و حافظتی

 

سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید – سیستم تشخیص مانع – حسرهای پارک

سانروف

سقف پانورامیک مجهز به آفتابگیر

 

مشخصات فنی این خودرو

با توجه به کارشناسی خودرو SWM G01F، درباره­ی ویژگی‌های فنی G01 باید ذکر کنیم که این خودرو با وجود برخورداری از یک موتور چهارسیلندر توربوشارژ با حجم 1.5 لیتر و یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، خوردو پرشتاب و چالاکی نیست. دلیل این مسئله می­تواند وزن زیاد اتومبیل و گیربکس نه‌چندان سریع این خودرو باشد.

قدرت تولید موتور 155 اسب بخار و گشتاور خروجی آن 220 نیوتن متر است. با این وجود، رانندگی با G01 برای یک سفر عادی و خانوادگی مشکل خاصی را ایجاد نمی­کند و این خودرو شتاب و سرعت کافی را در کنار کیفیت سواری قابل قبول، به شما عرضه می­کند. ترمزهای خودرو شرایط خوبی دارند و از نظر هندلینگ هم اوضاع مشابه سایر کراس‌اوورهای تک‌دیفرانسیل این دسته (یعنی رده متوسط) می‌باشد.

تجربه رانندگی

از نظر سواری باید بگوییم که در هنگام عبور از دست اندازها هیچ گونه ضربه و برخوردی را احساس نمی­کنید و از دلایل آن فنربندی بسیار نرم و بدون کوبش اس دبلیو امG01F می­باشد. البته راحتی در هنگام عبور از دست اندازها بیش تر در قسمت جلوی خودرو احساس می گردد و در قسمت عقب آن راحتی به این اندازه نیست و کمی بیشتر کوبش‌ها احساس می شود.

شرایط هندلینگ خودرو خوب است و باعث می­شود که چسبندگی خودرو به زمین، رانندگی آسوده­ای را برای سرنشینان به وجود بیاورد. جعبه فرمان الکتریکی این خودرو طبق کارشناسی SWM G01F تجربه رانندگی را برای راننده فوق العاده کرده­است.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده­است، که نشان از بازدهی نه چندان مناسب موتور دارد. البته با توجه به نکاتی که ذکر کردیم موتور نه چندان قوی و وزن بالای SWM G01F می­توانند از دلایل این مصرف سوخت بالا باشد.

در جدول زیر اطلاعات دقیق‌تری از سیستم فنی این نسخه را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

SWM G01F

کلاس اتومبیل

 کراس اوور

حجم موتور

1498 سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

155 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی         (دور بر دقیقه / نیوتن متر)

220 نیوتن متر در 2000 - 4200 دور بر دقیقه

توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)

103.4 اسب بخار بر لیتر

نوع جعبه دنده

اتوماتیک

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری

ظرفیت باک

54 لیتر بنزین

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو و عقب

دیسکی خنک شونده

نوع سیستم تعلیق

مستقل

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

فنری با پنج نقطه اتصال

حداکثر سرعت

180 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

12.7 ثانیه

مصرف ترکیبی

9.6 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

 کارشناسی خودرو swm g01f از نظر فنی

کارشناسی خودرو SWM G01F از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

می­توان گفت تنها تفاوت چشمگیر G01   و G01F کیت بدنه این دو می­باشد. طراحی بدنه این کراس اوور نسبت به نسخه­ی قبلی خود حالت اسپرت­تری دارد و بیشتر مورد پسند جوانان واقع می­شود. با توجه به کارشناسی SWM G01F، در نمای جلوی این خودرو شاهد یک چهره خشن هستیم. چراغ های جلو با همان طراحی ذوزنقه‌ای شکل به همراه گرافیک داخلی مناسب خودنمایی می­کنند.

اما تفاوت اصلی این کراس اوور با G01 جلوپنجره­ای است. که به دو قسمت تقسیم و بخشی که چسبیده به چراغ‌های جلو است کشیده و نازک طراحی­شده و دورتا دور آن نیز با خطوط مشکی رنگ تزئین شده­است. بخش دیگر در واقع روی سپر بزرگ خودرو قرارگرفته و یک طراحی بزرگ و مشبک دارد. این قسمت توانسته خودرو را کمی شبیه به محصولات لکسوس به نظر برساند. دو طرف سپر دو هواکش کشیده تعبیه­شده که شبیه به حرف F انگلیسی می‌باشند.

نمای جانبی

در نمای جانبی ویژگی­های مشترکی با G01 مشاهده می­کنیم اما رکاب در­ب­ها طراحی متفاوتی دارند و به صورت دو تکه هستند. بدنه پر از خطوط و حجم پردازی­های متعدد است. آینه­ها ابعاد بزرگی دارند و رینگ­ها به شکلی خلاقانه طراحی شده­اند؛ البته توقع می‌رفت که این تیپ اسپرت با رینگ متفاوتی عرضه شود.

نمای عقب

 نمای عقب G01F درست مانند نمای جلو یک ظاهر اسپرت و تهاجمی دارد. البته طراحی چراغ های اصلی تفاوتی با تیپ معمولی ندارد و همان طراحی تیز و نازک را دارند. این چراغ­ها درست مانند تیر و پیکان کمان­های قدیمی طراحی و توسط یک خط کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. برآمدگی روی درب صندوق تیپ F بیشتر است و باعث اسپرت شدن ظاهر خودرو می­شود.

بیشترین تغییرات در این بخش مربوط به سپر خودرو است. یک دیفیوزر بزرگ با تزئینات خطوط عمودی و دو خروجی اگزوز دایره‌ای مشاهده می­شود که وسط آن نیز یک چراغ مه شکن عمودی کشیده قرار گرفته­است. دو قاب مصنوعی خروجی هوا نیز در دو طرف سپر به صورت نازک با طراحی F مشابه به بخش جلو طراحی شده‌اند.

 

مشخصات ظاهری

SWM G01F

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل اتاق

نسل اول

وزن خالص

1620 کیلوگرم

طول

4670 میلی‌متر

عرض

1855 میلی متر

ارتفاع

1740  میلی متر

فاصله محورها

2750 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

60/225R18

 

 کارشناسی خودرو SWM G01F

خودرویSWM G01F

 

کارشناسی خودرو SWM G01F از نظر طراحی داخلی

در بخش کابین به غیر از استفاده از طرح فیبر کربن در بعضی قطعات داشبورد و کنسول وسط تغییر دیگری نسبت به تیپ معمولی این خودرو رخ نداده­است. با وارد شدن به کابین خودرو شاهد همان طراحی ساده هستیم که از انحنا و پیچیدگی خاصی برخوردار نیست. یک داشبورد لوکس و با طراحی هماهنگ و دسترسی آسان دیده­می­شود که طراحی بروز و فضای مناسبی برای سرنشینان دارد.

کنسول میانی، نمایشگر لمسی 10 اینچی و دریچه­های تهویه یک هارمونی زیبا تشکیل داده­اند. تزئینات کروم رنگ که در کابین به کار گرفته­شده، موجب مجلل­تر به نظر رسیدن نمای داخلی SWM G01F شده­اند. در نسخه­ای که در کشور چین عرضه می­شود، مدل­هایی وجود دارند که کابین  تریم دو رنگ دارد.

طراحی غربیلک فرمان مانند تیپ قبلی حالتی چهار شاخه دارد و از فرمی اسپرت بهره­مند است. پنل کیلومتر شمار دیجیتال این خودرو که در پشت فرمان قرارگرفته و طبق کارشناسی خودرو SWM G01F از یک گرافیک جذاب برخوردار است و منظره دلنشینی را مقابل چشمان سرنشینان پدید می­آورد.

نمی­توان متریال مورد استفاده در کابین G01F را مانند خودروهای لوکس و نیمه لوکس بدانیم، اما این سطح کیفی در متریال کابین، می تواند در مقایسه با رقیبان هم رده به SWM برتری نسبی بدهد. نورپردازی مخفی در کابین G01F از آپشن­های جذاب این خودرو است. نکته قابل توجه کابین، فضای زیاد آن می‌باشد که از فاصله محوری بلند خودرو ریشه می­گیرد. صندلی­ها راحت هستند و ارتفاع مناسب خودرو به راننده امکان دید خوب به اطراف را می­دهد.

با توجه به ارتفاع صندلی­ها، با نشستن بر روی صندلی راننده اس دبلیو ام G01F  کاملا حس رانندگی با کراس اور به شما منتقل می گردد. فوم های کنار صندلی بسیار نرم است و در هنگام رانندگی به طور کامل به اطراف دید دارید.

 طراحی داخلی خودرو swm g01 f

طراحی داخلی خودرو SWM G01F

 

بررسی مزایا و معایب

 در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو SWM G01F، به بررسی ویژگی­های مختلف این خودرو چینی پرداختیم. در ادامه به طور خلاصه­تر لیستی از مزایا و معایب آن را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیت اسپرت بدنه
  •  امکانات رفاهی متعدد
  • کابین زیبا و باکیفیت

معایب :

  • عرضه­ی محدود
  • ایمنی 2 ستاره!
  • دسترسی پایین به قطعات یدکی
  • عدم بهبود آپشن­های این نسخه نسبت به G01

 

SWM G01F بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو SWM G01F،مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. این خودرو نسبت به تیپ قبلی خود تغییر خاصی ندارد و بالاتر بودن قیمتش صرفا به دلیل تفاوت در کیت بدنه است. ایرادهایی که در بخش ایمنی وجود دارد و کمیاب بودن قطعات یدکی این خودرو از نکاتی هستند که ممکن است دردسرساز باشند. طراحی بدنه­ی خودرو اصلا شبیه به باقی کراس اوورهای چینی داخل کشور نیست و شاید بتواند دلیل خوبی برای خرید این خودرو باشد.

 بهترین کارشناسی خودرو SWM G01F

بهترین کارشناسی خودرو SWM G01F

رقیبان خودرو SWM G01F

اگر بخواهیم بر طبق کارشناسی خودروSWM G01F، رقیبان این کراس اوور چینی را بررسی کنیم، به دو خودرو در این رده­ قیمتی برمی­خوریم. ام وی ام X55 و چری تیگو 7 هر دو در مقایسه با  SWMاز نظر شهرت، گستردگی شبکه خدماتی و بازار دست‌ دوم در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند.

ام وی ام ایکس 55

در مقایسه ام وی ام X55  با SWM G01F، از نظر طراحی ظاهری، کیفیت کابین و امکانات باید گفت که دو خودرو در یک حد و اندازه هستند. هم چنین از نظر رانندگی و مشخصات فنی خودرو ، ام وی ام X55 با وجود دنده­ای بودن، کمی بهتر است اما این تفاوت به قدری نیست که حائز اهمیت باشد. ام وی ام شتاب بیشتری دارد و حداکثر سرعتش کمی از G01F کمتر است. نکته حائز اهمیت این است که اس دبلیو ام G01F قیمت بالاتری نسبت به ام وی ام X55 دارد.

تیگو 7

چری تیگو 7 نسبت به رقیب خود حدود دو سال زودتر و در سال 2016 معرفی شده­است.این خودرواز لحاظ طراحیچهره‌ای عامه‌پسنددارد و هماهنگی مناسبی بین اجزای مختلف وجود دارد که باعث می­شود ظاهر این خودرو همچنان جذاب و چشم‌نواز باشد. کابین چری تیگو 7 نیز مانند رقیبش به سبک مینیمال طراحی شده­است. با وجود اینکه کابین خودرو کیفیت مناسبی دارد و المان‌های مدرن در آن دیده می­شوند، از دید اکثر افراد، کابین محصول SWM جذابیت بیش‌تری دارد.

در بخش فنی، چری تیگو 7 بسیار شبیه به رقیب خود است. در این خودرو نیز شاهد یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو همراه با یک گیربکس 6‌ سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT)  در کنار آرایش دیفرانسیل ‌جلو هستیم. قدرت، گشتاور و همین طور شتاب اس دبلیو ام کمی بالاتر از چری تیگو 7 است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو SWM G01Fپرداختیم. با توجه به نکاتی که ذکر کردیم، این کراس اوور چینی با طراحی ایتالیا ساخته می­شود از امکانات خوب و تجهیزات فنی قابل قبولی برخوردار است. هرچند که این تیپ به جز کیت بدنه، تفاوت خاصی با G01 ندارد، اما ممکن است همین طراحی اسپرت بتواند خریداران را بیشتر به خود جذب کند. با وجود معایب و مشکلات، این خودرو می­تواند برای جوانان و خانواده­ها انتخاب خوبی باشد.

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)