برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو کیا پیکانتو

کیا پیکانتو ، از محصولات کمپانی کره‌ای کیا موتور است که از بین سه نسل تولیدی آن تنها نسل دوم به بازار ایران راه یافت. این هاچبک شهری که کوچکترین محصول کیا می‌باشد، از سال 2011 با چهره‌های مختلفی عرضه‌شده و طرفداران متعددی را به خود جلب‌کرده است.
0 تومان
i h

عنوان : کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  با تمام جزئیات

 

کیا پیکانتو  ، از محصولات کمپانی کره‌ای کیا موتور است که از بین سه نسل تولیدی آن تنها نسل دوم به بازار ایران راه یافت. این هاچبک شهری که کوچکترین محصول کیا می‌باشد، از سال 2011 با چهره‌های مختلفی عرضه‌شده و طرفداران متعددی را به خود جلب‌کرده است. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  کیا پیکانتو  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  کیا پیکانتو 

کیا موتورز به عنوان قدیمی‌ترین شرکت خودروساز کره جنوبی شناخته‌می‌شود. این کمپانی با تولیدات گسترده جزو برترین خودروسازان کره جنوبی است و در حال حاضر تولیداتش را در کشورهای مختلف انجام می‌دهد. این خودروساز تا قبل از ورشکستگی سال 1997 فعالیت رو به رشدی داشت ولی پس از آن اتفاق، هیوندای موتور در سال 1998 بخشی از سهام شرکت را خریداری کرد و بدین ترتیب کیا به زیرمجموعه‌های هیوندای پیوست.

اولین خودروی کیا در ایران در دهه 70 شمسی با نام پراید وارد کشور شد و از آن زمان محصولات این شرکت توسط نمایندگی‌های مختلف در بازار حضور پیدا کرده‌اند. کیا پیکانتو با کلاس هاچبک شهری جمع و جور از سال 2004 وارد خط تولید کیا شد. این خودرو در بازارهای کره جنوبی، هنگ کنگ و تایوان با نام کیا مورنینگ نیزشناخته می‌شود. تا به امروز کیا سه نسل مختلف از این محصول را وارد بازارهای جهانی‌کرده که از بین آن‌ها تنها نسل دوم به ایران راه یافته‌است.

نسل اول بر پایه پلتفرم کوچک‌شده هیوندای گتز بود و با دو نوع پیشرانه عرضه شد. این خودرو از لحاظ طراحی نسبتا ضعیف ظاهر شد و در سال 2011 جای خود را به نسل دوم داد. نسل دوم چه از نظر طراحی و چه کیفیت و ایمنی نسبت به نسل قبلی پیشرفت داشت و خیلی بهتر در بازار جا افتاد.

در سال 2011 کیا شروع به تولید نسل دوم پیکانتو کرد. در سال 2012 اطلس خودرو، نماینده رسمی کیا در ایران، اولین مدل این نسل را وارد کشور کرد و تا حدودی جای هاچبک نوستالژیک ماتیز در بازار پر شد. پیکانتو از معدود خودروهایی است که چندین بار دچار فیس لیفت و تغییرات ظاهری شد و با 4 نسخه متفاوت در ایران به فروش می‌رسد. با وجود مشکلاتی که طراحان در خودروهای هاچ بک با آن رو به رو هستند، این سری تولیدات کیا در سال 2012 برنده جایزه معروفی برای طراحی خارجی هم شد.

از لحاظ امکانات رفاهی پیکانتو سطحی معمولی دارد، نه فول آپشن است و نه می‌توان گفت کم کاری کرده. از لحاظ فنی هم همه نسخه‌های موجود در ایران از  پیشرانه‌ای چهار سیلندر با حجم 1.2 لیتر بهره می‌برند. بی شک از یک هاچبک شهری نمی‌توان توقعات خیلی عجیب غریبی در رانندگی داشت ولی از لحاظ عملکرد پیکانتو می‌تواند رضایت شما را تا حد خوبی جلب کند. این خودرو در بین بانوان پرطرفدار است و در ادامه با جزئیات بیشتری هر نسخه و قسمت‌های مختلف آن را بررسی خواهیم کرد.

 کارشناسی خودرو کیا پیکانتو                       

بررسی ویژگی‌های خودرو  کیا پیکانتو 

 

 

 

امکانات و تجهیزات خودرو کیا پیکانتو 

امکاناتی که پیکانتو دارد نه در حد خودروهای فول آپشن است و نه تعداد آن‌ها کم است. در حد یک هاچ بک شهری این خودرو سطحی قابل قبول دارد و در نسخه‌های مختلف تغییراتی هم در آن‌ها اعمال‌شده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مدل 2015 (اولین فیس لیفت پیکانتو) نسبت به نسخه اولیه به دی لایت و رینگ‌های آلومینیومی مجهزشده است.  در فیس لیفت دوم، اطلس موتور آپشن‌هایی اعم از کروز کنترل، سنسور باران،  گرمکن صندلی جلو و گرمکن فرمان را هم به لیست تجهیزات افزود. در نسخه‌ی آخر یعنی مدل 2017 لیست تجهیزات تفاوتی ندارد و تنها تفاوت، ارائه خودرو همراه با کیت بدنه اسپورت است.

سطح ایمنی این خودرو طبق گزارش موسسه  Euro NCAP تنها سه ستاره امنیتی از 5 ستاره را دارد البته به دلیل حضور نسل‌ها و نسخه‌های مختلف، گزارشات مختلفی از سطح ایمنی گزارش می‌شود و در نسخه‌های مختلف به واسطه تغییر طراحی بدنه و تجهیزات سطح ایمنی متفاوت است و به 4 ستاره هم می‌رسد. این امنیت توسط تجهیزاتی همچون کیسه‌های هوایی،  سیستم ترمز ABS و سیستم ترمز کمکی BAS، سیستم کنترل پایداری HAC، مدیریت پایداری خودرو VSM ، کمربندهای پیش‌شکنده و... تامین می‌شود.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  مشاهده می‌کنید و تغییرات نسخه‌های 2015 و 2016 هم در ردیف مربوط به خود ذکرشده است:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

کیا پیکانتو 

نوع جعبه دنده

اتومات– 4 دنده جلو

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با تنظیم برقی

سنسورهای پیش فعال

    سنسور عقب

سنسور باران از نسخه‌های 2016 به بعد

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل ABS–- کنترل پایداری ESP– کنترل ایستایی در سربالایی

سیستم شیشه ها

بالابر شیشه‌های جلو و عقب برقی  شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر – هندزفری – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر کریستالی داشبورد

نمایشگر دایره‌ای صفحه کیلومتر از نسخه‌های 2016 به بعد

کیسه هوا

مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :کیسه هوای راننده و سرنشین جلو -   ایربگ پرده‌ای و جانبی جلو می‌شود

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع اتومات 

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های هالوژن - دارای سیستم  روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها - دارای مه شکن - چراغ خوش‌آمدگویی

چراغ دید در روز (از  2015)

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED به همراه مه شکن

سیستم صندلی های جلو

صندلی با تنظیم دستی – روکش چرمی  و پارچه‌ای – پشت سری‌های فعال هنگام تصادف

مجهز به گرمکن از نسخه‌های 2016 به بعد

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های تاشو دوتکه -  دارای روکش چرم و پارچه‌ای – مجهز به ایزوفیکس صندلی  – پشت سری‌های فعال هنگام تصادف

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل و ترمز کمکی -  سامانه توزیع نیروی ترمز -  مدیریت پایداری خودرو (VSM)

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور پارک  عقب - سیستم ورود و استارت بدون کلید

حالت رانندگی ECO از نسخه‌های 2016 به بعد

سیستم فرمان و هدایت پذیری

قدرت کمکی برقی حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان  2 شاخه   – دارای دکمه‌های کنترلی و  روکش چرم

گرمکن فرمان از نسخه‌های 2016 به بعد

کروز کنترل

از نسخه‌های 2016 به بعد دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل مرکزی دارای ریموت کنترل و دزدگیر - کمربند ایمنی پیش‌کشنده

سیستم سقف

سانروف  

 طراحی داخلی خودرو کیا پیکانتو

تجهیزات موجود در نسل دوم پیکانتو

 

مشخصات فنی این خودرو

معمولا هاچ بک‌ها از پیشرانه‌های خیلی قوی‌ای که در کراس اورها و برخی سدان‌ها استفاده‌می‌شوند بهره نمی‌برند و موتورهای ضعیف‌تری دارند. این خودرو هم به پیشرانه‌ای با حجم 1.2 لیتری مجهز است که با استفاده از آن 85 اسب بخار قدرت و حداکثر 121 نیوتون متر گشتاور تولید می‌شود که رقم خوبیست. با وجود این پیشرانه  اگر جعبه دنده سطحی بالاتر داشت، چالاکی پیکانتو خیلی بیشتر میشد. نیروی تولیدشده توسط گیربکس اتومات 4 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که کمی تنبل است.

طبق کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  با این خودرو نهایتا می‌شود سرعت 175 کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد و شتاب صفر تا 100 آن بیش از 12 ثانیه است.  با وجود وزن کم خودرو توقع میرفت که شتاب وضعیت بهتری داشته‌باشد. در رابطه با مصرف سوخت هم که امروزه ار معیارهای مهم تلقی می‌شود گزارش می‌شود که به ازای هر 100 کیلومتر پیکانتو به صورت ترکیبی 5.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند که برای یک هاچبک شهری معقول است. در مسافت‌های شهری مصرف سوخت 7.3 لیتر و در مسافت‌های جاده‌ای 4.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می‌باشد.

حین رانندگی با پیکانتو  در مصارف برون شهری که نمی‌توان توقع خاصی داشت و انعطاف و عملکرد مناسبی را تجربه نخواهید کرد. به واسطه سیستم فنی که به آن پرداختیم پیکانتو برای مسیرهای مسطح و مستقیم کارکرد خوبی دارد. ترمزهای خودرو هم وضع مناسبی دارند و در محور جلو از دیسک‌های 241 میلی‌متری و در محور عقب از دیسک‌های 234 میلی‌متری استفاده می‌شود.

همه‌ی فیس‌های موجود در ایران از سیستم فنی مشابه استفاده می‌کنند و تنها تفاوت در این قسمت  این است که نسخه‌های 2016 به بعد یورو 6 هستند. در جدول زیر مشخصات فنی را به طور کامل مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

کیا پیکانتو 

کلاس بدنه

هاچبک

حجم موتور

1248 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

تنفس موتور

تنفس طبیعی

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

85 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

121 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

70 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

35  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک – 4  دنده ( جلو )

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

کاسه‌ای

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

نیمه مستقل

کمک فنرهای جلو و عقب

هیدرولیکی

حداکثر سرعت

175 کیلومتربرساعت

شتاب 0 الی 100

12.7  ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

5.7  لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

یورو 6 از نسخه‌های 2016

 کارشناسی خودرو کیا پیکانتو از لحاظ فنی

کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

با توجه به متغیر بودن ظاهر نسخه‌های مختلف پیکانتو، در ادامه به ترتیب سال عرضه آن‌ها را شرح‌داده و تغییرات اعمال‌شده را بررسی می‌کنیم. پیکانتو کوچک‌ترین محصول کیا است و سایز کوچکی دارد. طراحی خودروهای کوچک برای طراحان پرچالش است و رعایت استانداردها به همراه طرای زیبا دشوار است و عدم علاقه بسیاری از افراد به نسل اول گواهی بر این امر است. از نسل دوم که توسط گروه طراحی کیا در فرانکفورت آلمان به سرپرستی پیتر شرایر، طراح خوشنام و باسابقه، شکل‌گرفته است ظاهری اسپرت و جذاب را شاهد هستیم که طرفداران متعددی را به خود جلب کرد. گرفتن جایزه طراحی محصول iF در 2011 و همچنین جایزه بهترین طراحی (در بخش حمل و نقل) از موسسه بین المللی Red Dot در 2012 همگی بیانگر تاثیرگذاری پیکانتو در آن سال‌هاست.

مدل 2012 - 2014

در نمای جلو چراغ‌ها به واسطه کوچک بودن کاپوت بخش زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. بین چراغ‌ها جلو پنجره‌ای نسبتا کوچک و باریک با فرم معروف بینی ببر کیا به چشم می‌خورد. در قسمت سپر هواکشی بزرگ و دو مه شکن جای می‌گیرند. هواکش که به خاطر خنک سازی موتور سایزی بزرگ دارد، پلاک را نیز درون خود جای می‌دهد. حجم‌دهی‌های مناسبی نیز در این نما شاهد هستیم که جذابیت را زیاد می‌کنند.

در نمای جانب طراحی یکپارچه و جوان پسند است. روی درب‌ها حجم‌دهی‌های مثبتی شکل‌گرفته و یک خط برآمده از بالای گلگیر جلو تا میان چراغ عقب کشیده‌شده است. رینگ‌های 15 اینچی مناسب‌ترین سایز برای این خودرو است زیرا رینگ‌های بزرگ‌تر به گلگیر گیر می‌کنند و مشکلات فنی به وجود می‌آورند. نمای عقب آن حالت جدی نمای روبه‌رو را ندارد. چراغ‌ها شبیه به 7 انگلیسی طراحی شدند. روی سپر در قسمتی فرورفته پلاک نصب می‌شود و دو مه شکن عمودی در اطراف تعبیه‌شده است. حضور حجم‌دهی‌ها در این نما هم به زیبایی کمک شایانی می‌کند.

مدل 2015

این نسخه که به عنوان اولین فیس لیفت پیکانتو عرضه‌شده است در نمای جلو تغییراتی دارد. جلو پنجره بزرگ‌تر است و سپر جلو هم متفاوت می‌باشد. تا مدل 2014 قاب مه شکن‌های جلو فضایی جداگانه از هواکش داشت ولی در مدل 2015 قاب و هواکش به هم متصل‌اند و این قاب یا هم‌رنگ بدنه است یا به رنگ مشکی می‌باشد. در این نسخه رینگ‌های آلومینیومی به صورت استاندارد روی خودرو حضور دارد.

مدل 2016

در فیس لیفت دوم مه شکن‌های جلو به شکل دایره‌ای در آمده‌اند که شاخص‌ترین تفاوت با نسخه‌های قبلی پیکانتو می‌باشد.

مدل 2017

این نسخه را در واقع می‌توان فیس لیفت نام‌گذاری نکرد چرا که همان نسخه 2016 می‌باشد با کیت بدنه اسپرت. کیت فقط سپرهای جلو و عقب را تغییرداده و در بازار خارجی به Sport Pack شناخته‌می‌شود. مه شکن‌های دایره‌ای در جلو کاملا به هواکش چسبیده‌اند و گرافیک متفاوتی دارند. در نمای عقب نیز به جای مه شکن‌های چهاروجهی و عمودی از مه شکن‌های دایره‌ای استفاده می‌شود. دو سر اگزوز دایره‌ای نیز در این قسمت به چشم می‌خورد.

 

مشخصات ظاهری

کیا پیکانتو 

نوع بدنه

هاچ‌ بک کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم (TA)

وزن خالص

940 کیلوگرم

طول

3595 میلی متر

عرض

1595 میلی متر

ارتفاع

1490  میلی متر

فاصله محورها

2385 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

175/50R15

 کارشناسی خودرو کیا پیکانتو

کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  201

کارشناسی خودرو کیا پیکانتو

طراحی خارجی کیا پیکانتو 2015

کارشناسی خودرو کیا پیکانتو

ظاهر خودرو پیکانتو 2016

کارشناسی خودرو کیا پیکانتو

نسخه 2017 نسل دوم پیکانتو

 

کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  از نظر طراحی داخلی

کابین این خودرو  طراحی مدرن دارد و  به واسطه یکسان بودن فاصله محوری با اندازه کابین، فضای مناسبی برای سرنشینان فراهم‌شده است. چینش اجزا خیلی تقارن و نظم ندارد و احتمالا طراح خودرو به دلیل محدودیت در فضا و خلاقیت به هر شکلی‌شده قسمت‌های مختلف را جایگذاری کرده‌است.

قسمت داشبورد فضایی دوتکه دارد که تکه بالای آن مشکی و تکه پایین معمولا به رنگ نقره‌ای می‌باشد. در وسط سیستم صوتی را شاهد هستیم که دو طرف آن دریچه‌های هوا با طراحی متفاوتی جای گرفتند. در بخش پایینی هم دکمه‌های مربوط به تنظیمات سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده‌است. مشکل این قسمت دکمه فلاشر است که به تنهایی بالای سیستم صوتی می‌باشد و تافته‌ای جدابافته است. فرمان خودرو دو شاخه و اسپرت است. فرمان روکش چرمی دارد و روی آن دکمه‌های کنترلی و آرم کیا به چشم می‌خورد.

پنل کیلومتر شمار از چند دایره آنالوگ و نمایشگری دیجیتال برای نشان دادن اطلاعات به راننده تشکیل می‌شود. با اینکه سقف کوچک است ولی به سانروف مجهزشده که نتیجه جالبی دارد. ارتفاع مناسب خودرو فضایی خوب حتی برای افراد بلند قد ایجاد می‌کند ولی به هر حال وقتی 5 نفر سوار خودرو شوند خیلی راحت نخواهند بود. به واسطه جثه کوچک و فضای کابین نسبتا جادار بی شک نمی‌توان توقع صندوق عقب بزرگ هم داشت. البته چون صندلی‌های عقب قابلیت تاشوندگی دارند فضایی بزرگ‌تر هم برای جا به جایی اثاثیه فراهم می‌شود.

در سری‌های مختلف پیکانتو موجود در ایران، طراحی کابین همگی مشابه یکدیگرند ولی در هر سری آپشن‌های اضافه‌شده که می‌تواند سفر راحت‌تری را برایتان مهیا کند.

 طراحی داخلی خودرو کیا پیکانتو

طراحی داخلی خوردو کیا پیکانتو 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با کیا پیکانتو  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت خوب قطعات
  • محدوده دید راننده
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • فضای جادار کابین برای هاچبک
  • کیت بدنه اسپرت (در 2017)

 

معایب:

  • واردات محدود
  • حساسیت فرمان در سرعت‌ بالا

 

کیا پیکانتو  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  اولین نکته‌ای که در خرید کیا پیکانتو  باید مد نظر قرار دهید کارکرده بودن آن است. اولین بار این خودرو در سال 2012 وارد ایران‌شده پس چیزی حدود 10 سال کارکرده‌است و در صورتی که سالم هم باشد با احتمال زیادی دیگر مثل یک خودروی صفر کیلومتر قبراق و چالاک نیست. البته نسخه‌های آخر که سال ساخت و عرضه جدیدتری دارند احتمالا وضعیت بهتری نیز دارند و کمتر مستهلک شدند.

در رابطه با قیمت گذاری هم از آنجایی که قیمت خودروهای کارکرده به عوامل متفاوتی وابسته  می‌باشد بهتر است قبل از خرید سلامت تمامی قسمت‌ها توسط کارشناسی مجرب بررسی شود. همچنین نسخه‌های موجود در ایران سطح امکانات متفاوتی دارند و این مورد هم باید مورد بررسی قرار گیرد و به سال تولید توجه شود. به این نکته هم حائز اهمیت است که علاوه بر قیمت اصلی خودرو ممکن است هزینه‌های جداگانه‌ای برای تعویض قطعات و سرویس‌های مورد نیاز هم برای شما به وجود بیاید.

جدا از کارکرده بودن خودرو، نسل دوم پیکانتو طراحی ظاهری خیلی خوبی دارد و عملکرد فنی‌اش برای یک هاچبک شهری خوب است. این خودرو در بین خانم‌ها خیلی طرفدار دارد و در کل می‌توانید روی آن حساب کنید. برای خانواده‌های 4 یا 5 نفره ممکن است فضا کم باشد ولی فضایش برای جوانان یا خانواده‌های کم جمعیت کافی است.  در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا خواسته‌هایتان را برآورده می‌کند یا خیر!

 کارشناسی خودرو کیا پیکانتو

بهترین کارشناسی خودرو کیا پیکانتو 

رقیبان خودرو کیا پیکانتو 

طبق کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  هیوندای i10 و میتسوبیشی میراژ رقبای مستقیم کیا پیکانتو در بازار ایران هستند.

هیوندای آی 10

طراحی هردو برای یک هاچبک مناسب است  ولی در هیوندای آی 10 پختگی بیشتری دارد. طراحی کابین پیکانتو بی نظم و بدون تقارن است ولی چینش در هیوندای سبک بهتری دارد. در مقایسه امکانات، آخرین نسخه پیکانتو  که بیشترین امکانات را دارد از هیوندای خیلی بهتر عمل‌کرده است. از لحاظ پیشرانه، هر دو مشابه‌اند و عملکرد مناسبی دارند. ایمنی هر دو نیز 4 ستاره گزارش می‌شود. سواری با پیکانتو اسپرت‌تر است. در آی 10 فنربندی وضع خیلی خوبی دارد  و رانندگی نرمی را ایجاد می‌کند.

میتسوبیشی میراژ

در رابطه با ظاهر انتخاب امری سلیقه‌ای است و هردوی این خودروها در کلاس خودشان از طراحی جذاب و هماهنگی بهره می‌برند. در رابطه طراحی کابین، کیا با اینکه کمی سردرگم است ولی باز هم بسیار مدرن‌تر و جذاب‌تر از میتسوبیشی میراژ عمل‌کرده است. شاید میراژ در فضایی که در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و حتی کیفیت متریال به کاررفته سرتر باشد ولی در ظاهر کیا خیلی بهتر مشتریان را جذب می‌کند. در مقایسه امکانات میراژ جدید وضعیت خیلی خوبی نسبت به نسل‌های قبلش دارد ولی باز هم نماینده کیا در تجهیزات متنوع‌تر است.

در رابطه با عملکرد فنی، قدرت تولیدی میتسوبیشی کمتر است ولی به واسطه وزن کمتری که دارد، تفاوت شتاب‌ها و .. خیلی زیاد نیست اما در کل سیستم فنی کیا قابلیت‌های بهتری از خود به نمایش می‌گذارد. مصرف سوخت در خودروهای این کلاس وابسته به رفتار راننده هستند ولی طبق گزارشات مصرف میراژ پایین‌تر است. در کل اگر قابلیت‌های حرکتی اندکی بهتر و آپشن‌های کامل‌تر از اولویت‌های شما هستند میتوانید به پیکانتو بیاندیشید و اگر مصرف سوخت کمتر و کابین قدری راحت تر برایتان مهم‌تر است، میراژ انتخاب شایسته‌تری برای شما خواهد بود.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  و ویژگی‌های مختلف آن در بازار ایران  پرداختیم. خودروهای هاچ بک به طور کلی بیشتر برای مصارف داخل شهری مناسب‌اند و توقع زیادی از عملکرد فنی و چالاکی آن‌ها نداریم. پیکانتو هم همراهی مناسب برای خانواده‌های کم جمعیت و مخصوصا بانوان در مسیرهای شهری می‌باشد و اگر با کارکرده بودن مدل‌های آن مشکلی ندارید می‌تواند گزینه مناسبی بین خودروهای موجود در این کلاس بدنه باشد.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

عنوان : کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  با تمام جزئیات

 

کیا پیکانتو  ، از محصولات کمپانی کره‌ای کیا موتور است که از بین سه نسل تولیدی آن تنها نسل دوم به بازار ایران راه یافت. این هاچبک شهری که کوچکترین محصول کیا می‌باشد، از سال 2011 با چهره‌های مختلفی عرضه‌شده و طرفداران متعددی را به خود جلب‌کرده است. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  کیا پیکانتو  در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  کیا پیکانتو 

کیا موتورز به عنوان قدیمی‌ترین شرکت خودروساز کره جنوبی شناخته‌می‌شود. این کمپانی با تولیدات گسترده جزو برترین خودروسازان کره جنوبی است و در حال حاضر تولیداتش را در کشورهای مختلف انجام می‌دهد. این خودروساز تا قبل از ورشکستگی سال 1997 فعالیت رو به رشدی داشت ولی پس از آن اتفاق، هیوندای موتور در سال 1998 بخشی از سهام شرکت را خریداری کرد و بدین ترتیب کیا به زیرمجموعه‌های هیوندای پیوست.

اولین خودروی کیا در ایران در دهه 70 شمسی با نام پراید وارد کشور شد و از آن زمان محصولات این شرکت توسط نمایندگی‌های مختلف در بازار حضور پیدا کرده‌اند. کیا پیکانتو با کلاس هاچبک شهری جمع و جور از سال 2004 وارد خط تولید کیا شد. این خودرو در بازارهای کره جنوبی، هنگ کنگ و تایوان با نام کیا مورنینگ نیزشناخته می‌شود. تا به امروز کیا سه نسل مختلف از این محصول را وارد بازارهای جهانی‌کرده که از بین آن‌ها تنها نسل دوم به ایران راه یافته‌است.

نسل اول بر پایه پلتفرم کوچک‌شده هیوندای گتز بود و با دو نوع پیشرانه عرضه شد. این خودرو از لحاظ طراحی نسبتا ضعیف ظاهر شد و در سال 2011 جای خود را به نسل دوم داد. نسل دوم چه از نظر طراحی و چه کیفیت و ایمنی نسبت به نسل قبلی پیشرفت داشت و خیلی بهتر در بازار جا افتاد.

در سال 2011 کیا شروع به تولید نسل دوم پیکانتو کرد. در سال 2012 اطلس خودرو، نماینده رسمی کیا در ایران، اولین مدل این نسل را وارد کشور کرد و تا حدودی جای هاچبک نوستالژیک ماتیز در بازار پر شد. پیکانتو از معدود خودروهایی است که چندین بار دچار فیس لیفت و تغییرات ظاهری شد و با 4 نسخه متفاوت در ایران به فروش می‌رسد. با وجود مشکلاتی که طراحان در خودروهای هاچ بک با آن رو به رو هستند، این سری تولیدات کیا در سال 2012 برنده جایزه معروفی برای طراحی خارجی هم شد.

از لحاظ امکانات رفاهی پیکانتو سطحی معمولی دارد، نه فول آپشن است و نه می‌توان گفت کم کاری کرده. از لحاظ فنی هم همه نسخه‌های موجود در ایران از  پیشرانه‌ای چهار سیلندر با حجم 1.2 لیتر بهره می‌برند. بی شک از یک هاچبک شهری نمی‌توان توقعات خیلی عجیب غریبی در رانندگی داشت ولی از لحاظ عملکرد پیکانتو می‌تواند رضایت شما را تا حد خوبی جلب کند. این خودرو در بین بانوان پرطرفدار است و در ادامه با جزئیات بیشتری هر نسخه و قسمت‌های مختلف آن را بررسی خواهیم کرد.

 کارشناسی خودرو کیا پیکانتو                       

بررسی ویژگی‌های خودرو  کیا پیکانتو 

 

 

 

امکانات و تجهیزات خودرو کیا پیکانتو 

امکاناتی که پیکانتو دارد نه در حد خودروهای فول آپشن است و نه تعداد آن‌ها کم است. در حد یک هاچ بک شهری این خودرو سطحی قابل قبول دارد و در نسخه‌های مختلف تغییراتی هم در آن‌ها اعمال‌شده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مدل 2015 (اولین فیس لیفت پیکانتو) نسبت به نسخه اولیه به دی لایت و رینگ‌های آلومینیومی مجهزشده است.  در فیس لیفت دوم، اطلس موتور آپشن‌هایی اعم از کروز کنترل، سنسور باران،  گرمکن صندلی جلو و گرمکن فرمان را هم به لیست تجهیزات افزود. در نسخه‌ی آخر یعنی مدل 2017 لیست تجهیزات تفاوتی ندارد و تنها تفاوت، ارائه خودرو همراه با کیت بدنه اسپورت است.

سطح ایمنی این خودرو طبق گزارش موسسه  Euro NCAP تنها سه ستاره امنیتی از 5 ستاره را دارد البته به دلیل حضور نسل‌ها و نسخه‌های مختلف، گزارشات مختلفی از سطح ایمنی گزارش می‌شود و در نسخه‌های مختلف به واسطه تغییر طراحی بدنه و تجهیزات سطح ایمنی متفاوت است و به 4 ستاره هم می‌رسد. این امنیت توسط تجهیزاتی همچون کیسه‌های هوایی،  سیستم ترمز ABS و سیستم ترمز کمکی BAS، سیستم کنترل پایداری HAC، مدیریت پایداری خودرو VSM ، کمربندهای پیش‌شکنده و... تامین می‌شود.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  مشاهده می‌کنید و تغییرات نسخه‌های 2015 و 2016 هم در ردیف مربوط به خود ذکرشده است:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

کیا پیکانتو 

نوع جعبه دنده

اتومات– 4 دنده جلو

سیستم آینه ها

آینه جانبی تاشو با تنظیم برقی

سنسورهای پیش فعال

    سنسور عقب

سنسور باران از نسخه‌های 2016 به بعد

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضد قفل ABS–- کنترل پایداری ESP– کنترل ایستایی در سربالایی

سیستم شیشه ها

بالابر شیشه‌های جلو و عقب برقی  شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر – هندزفری – قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - MP3 - iPod - AUX

سیستم مولتی مدیا

نمایشگر کریستالی داشبورد

نمایشگر دایره‌ای صفحه کیلومتر از نسخه‌های 2016 به بعد

کیسه هوا

مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :کیسه هوای راننده و سرنشین جلو -   ایربگ پرده‌ای و جانبی جلو می‌شود

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع اتومات 

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های هالوژن - دارای سیستم  روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها - دارای مه شکن - چراغ خوش‌آمدگویی

چراغ دید در روز (از  2015)

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED به همراه مه شکن

سیستم صندلی های جلو

صندلی با تنظیم دستی – روکش چرمی  و پارچه‌ای – پشت سری‌های فعال هنگام تصادف

مجهز به گرمکن از نسخه‌های 2016 به بعد

سیستم صندلی های عقب

صندلی‌های تاشو دوتکه -  دارای روکش چرم و پارچه‌ای – مجهز به ایزوفیکس صندلی  – پشت سری‌های فعال هنگام تصادف

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

دارای سیستم ضد قفل و ترمز کمکی -  سامانه توزیع نیروی ترمز -  مدیریت پایداری خودرو (VSM)

سیستمهای کمک رانندگی

سنسور پارک  عقب - سیستم ورود و استارت بدون کلید

حالت رانندگی ECO از نسخه‌های 2016 به بعد

سیستم فرمان و هدایت پذیری

قدرت کمکی برقی حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان  2 شاخه   – دارای دکمه‌های کنترلی و  روکش چرم

گرمکن فرمان از نسخه‌های 2016 به بعد

کروز کنترل

از نسخه‌های 2016 به بعد دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

قفل مرکزی دارای ریموت کنترل و دزدگیر - کمربند ایمنی پیش‌کشنده

سیستم سقف

سانروف  

 طراحی داخلی خودرو کیا پیکانتو

تجهیزات موجود در نسل دوم پیکانتو

 

مشخصات فنی این خودرو

معمولا هاچ بک‌ها از پیشرانه‌های خیلی قوی‌ای که در کراس اورها و برخی سدان‌ها استفاده‌می‌شوند بهره نمی‌برند و موتورهای ضعیف‌تری دارند. این خودرو هم به پیشرانه‌ای با حجم 1.2 لیتری مجهز است که با استفاده از آن 85 اسب بخار قدرت و حداکثر 121 نیوتون متر گشتاور تولید می‌شود که رقم خوبیست. با وجود این پیشرانه  اگر جعبه دنده سطحی بالاتر داشت، چالاکی پیکانتو خیلی بیشتر میشد. نیروی تولیدشده توسط گیربکس اتومات 4 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که کمی تنبل است.

طبق کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  با این خودرو نهایتا می‌شود سرعت 175 کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد و شتاب صفر تا 100 آن بیش از 12 ثانیه است.  با وجود وزن کم خودرو توقع میرفت که شتاب وضعیت بهتری داشته‌باشد. در رابطه با مصرف سوخت هم که امروزه ار معیارهای مهم تلقی می‌شود گزارش می‌شود که به ازای هر 100 کیلومتر پیکانتو به صورت ترکیبی 5.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند که برای یک هاچبک شهری معقول است. در مسافت‌های شهری مصرف سوخت 7.3 لیتر و در مسافت‌های جاده‌ای 4.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می‌باشد.

حین رانندگی با پیکانتو  در مصارف برون شهری که نمی‌توان توقع خاصی داشت و انعطاف و عملکرد مناسبی را تجربه نخواهید کرد. به واسطه سیستم فنی که به آن پرداختیم پیکانتو برای مسیرهای مسطح و مستقیم کارکرد خوبی دارد. ترمزهای خودرو هم وضع مناسبی دارند و در محور جلو از دیسک‌های 241 میلی‌متری و در محور عقب از دیسک‌های 234 میلی‌متری استفاده می‌شود.

همه‌ی فیس‌های موجود در ایران از سیستم فنی مشابه استفاده می‌کنند و تنها تفاوت در این قسمت  این است که نسخه‌های 2016 به بعد یورو 6 هستند. در جدول زیر مشخصات فنی را به طور کامل مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

کیا پیکانتو 

کلاس بدنه

هاچبک

حجم موتور

1248 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز

تنفس موتور

تنفس طبیعی

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

85 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

121 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

70 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری تزریق مستقیم

ظرفیت باک

35  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک – 4  دنده ( جلو )

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

کاسه‌ای

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

نیمه مستقل

کمک فنرهای جلو و عقب

هیدرولیکی

حداکثر سرعت

175 کیلومتربرساعت

شتاب 0 الی 100

12.7  ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

5.7  لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

یورو 6 از نسخه‌های 2016

 کارشناسی خودرو کیا پیکانتو از لحاظ فنی

کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

با توجه به متغیر بودن ظاهر نسخه‌های مختلف پیکانتو، در ادامه به ترتیب سال عرضه آن‌ها را شرح‌داده و تغییرات اعمال‌شده را بررسی می‌کنیم. پیکانتو کوچک‌ترین محصول کیا است و سایز کوچکی دارد. طراحی خودروهای کوچک برای طراحان پرچالش است و رعایت استانداردها به همراه طرای زیبا دشوار است و عدم علاقه بسیاری از افراد به نسل اول گواهی بر این امر است. از نسل دوم که توسط گروه طراحی کیا در فرانکفورت آلمان به سرپرستی پیتر شرایر، طراح خوشنام و باسابقه، شکل‌گرفته است ظاهری اسپرت و جذاب را شاهد هستیم که طرفداران متعددی را به خود جلب کرد. گرفتن جایزه طراحی محصول iF در 2011 و همچنین جایزه بهترین طراحی (در بخش حمل و نقل) از موسسه بین المللی Red Dot در 2012 همگی بیانگر تاثیرگذاری پیکانتو در آن سال‌هاست.

مدل 2012 - 2014

در نمای جلو چراغ‌ها به واسطه کوچک بودن کاپوت بخش زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. بین چراغ‌ها جلو پنجره‌ای نسبتا کوچک و باریک با فرم معروف بینی ببر کیا به چشم می‌خورد. در قسمت سپر هواکشی بزرگ و دو مه شکن جای می‌گیرند. هواکش که به خاطر خنک سازی موتور سایزی بزرگ دارد، پلاک را نیز درون خود جای می‌دهد. حجم‌دهی‌های مناسبی نیز در این نما شاهد هستیم که جذابیت را زیاد می‌کنند.

در نمای جانب طراحی یکپارچه و جوان پسند است. روی درب‌ها حجم‌دهی‌های مثبتی شکل‌گرفته و یک خط برآمده از بالای گلگیر جلو تا میان چراغ عقب کشیده‌شده است. رینگ‌های 15 اینچی مناسب‌ترین سایز برای این خودرو است زیرا رینگ‌های بزرگ‌تر به گلگیر گیر می‌کنند و مشکلات فنی به وجود می‌آورند. نمای عقب آن حالت جدی نمای روبه‌رو را ندارد. چراغ‌ها شبیه به 7 انگلیسی طراحی شدند. روی سپر در قسمتی فرورفته پلاک نصب می‌شود و دو مه شکن عمودی در اطراف تعبیه‌شده است. حضور حجم‌دهی‌ها در این نما هم به زیبایی کمک شایانی می‌کند.

مدل 2015

این نسخه که به عنوان اولین فیس لیفت پیکانتو عرضه‌شده است در نمای جلو تغییراتی دارد. جلو پنجره بزرگ‌تر است و سپر جلو هم متفاوت می‌باشد. تا مدل 2014 قاب مه شکن‌های جلو فضایی جداگانه از هواکش داشت ولی در مدل 2015 قاب و هواکش به هم متصل‌اند و این قاب یا هم‌رنگ بدنه است یا به رنگ مشکی می‌باشد. در این نسخه رینگ‌های آلومینیومی به صورت استاندارد روی خودرو حضور دارد.

مدل 2016

در فیس لیفت دوم مه شکن‌های جلو به شکل دایره‌ای در آمده‌اند که شاخص‌ترین تفاوت با نسخه‌های قبلی پیکانتو می‌باشد.

مدل 2017

این نسخه را در واقع می‌توان فیس لیفت نام‌گذاری نکرد چرا که همان نسخه 2016 می‌باشد با کیت بدنه اسپرت. کیت فقط سپرهای جلو و عقب را تغییرداده و در بازار خارجی به Sport Pack شناخته‌می‌شود. مه شکن‌های دایره‌ای در جلو کاملا به هواکش چسبیده‌اند و گرافیک متفاوتی دارند. در نمای عقب نیز به جای مه شکن‌های چهاروجهی و عمودی از مه شکن‌های دایره‌ای استفاده می‌شود. دو سر اگزوز دایره‌ای نیز در این قسمت به چشم می‌خورد.

 

مشخصات ظاهری

کیا پیکانتو 

نوع بدنه

هاچ‌ بک کوچک

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوم (TA)

وزن خالص

940 کیلوگرم

طول

3595 میلی متر

عرض

1595 میلی متر

ارتفاع

1490  میلی متر

فاصله محورها

2385 میلی متر

تعداد سرنشین

5

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

175/50R15

 کارشناسی خودرو کیا پیکانتو

کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  201

کارشناسی خودرو کیا پیکانتو

طراحی خارجی کیا پیکانتو 2015

کارشناسی خودرو کیا پیکانتو

ظاهر خودرو پیکانتو 2016

کارشناسی خودرو کیا پیکانتو

نسخه 2017 نسل دوم پیکانتو

 

کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  از نظر طراحی داخلی

کابین این خودرو  طراحی مدرن دارد و  به واسطه یکسان بودن فاصله محوری با اندازه کابین، فضای مناسبی برای سرنشینان فراهم‌شده است. چینش اجزا خیلی تقارن و نظم ندارد و احتمالا طراح خودرو به دلیل محدودیت در فضا و خلاقیت به هر شکلی‌شده قسمت‌های مختلف را جایگذاری کرده‌است.

قسمت داشبورد فضایی دوتکه دارد که تکه بالای آن مشکی و تکه پایین معمولا به رنگ نقره‌ای می‌باشد. در وسط سیستم صوتی را شاهد هستیم که دو طرف آن دریچه‌های هوا با طراحی متفاوتی جای گرفتند. در بخش پایینی هم دکمه‌های مربوط به تنظیمات سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده‌است. مشکل این قسمت دکمه فلاشر است که به تنهایی بالای سیستم صوتی می‌باشد و تافته‌ای جدابافته است. فرمان خودرو دو شاخه و اسپرت است. فرمان روکش چرمی دارد و روی آن دکمه‌های کنترلی و آرم کیا به چشم می‌خورد.

پنل کیلومتر شمار از چند دایره آنالوگ و نمایشگری دیجیتال برای نشان دادن اطلاعات به راننده تشکیل می‌شود. با اینکه سقف کوچک است ولی به سانروف مجهزشده که نتیجه جالبی دارد. ارتفاع مناسب خودرو فضایی خوب حتی برای افراد بلند قد ایجاد می‌کند ولی به هر حال وقتی 5 نفر سوار خودرو شوند خیلی راحت نخواهند بود. به واسطه جثه کوچک و فضای کابین نسبتا جادار بی شک نمی‌توان توقع صندوق عقب بزرگ هم داشت. البته چون صندلی‌های عقب قابلیت تاشوندگی دارند فضایی بزرگ‌تر هم برای جا به جایی اثاثیه فراهم می‌شود.

در سری‌های مختلف پیکانتو موجود در ایران، طراحی کابین همگی مشابه یکدیگرند ولی در هر سری آپشن‌های اضافه‌شده که می‌تواند سفر راحت‌تری را برایتان مهیا کند.

 طراحی داخلی خودرو کیا پیکانتو

طراحی داخلی خوردو کیا پیکانتو 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با کیا پیکانتو  آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت خوب قطعات
  • محدوده دید راننده
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • فضای جادار کابین برای هاچبک
  • کیت بدنه اسپرت (در 2017)

 

معایب:

  • واردات محدود
  • حساسیت فرمان در سرعت‌ بالا

 

کیا پیکانتو  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید.  اولین نکته‌ای که در خرید کیا پیکانتو  باید مد نظر قرار دهید کارکرده بودن آن است. اولین بار این خودرو در سال 2012 وارد ایران‌شده پس چیزی حدود 10 سال کارکرده‌است و در صورتی که سالم هم باشد با احتمال زیادی دیگر مثل یک خودروی صفر کیلومتر قبراق و چالاک نیست. البته نسخه‌های آخر که سال ساخت و عرضه جدیدتری دارند احتمالا وضعیت بهتری نیز دارند و کمتر مستهلک شدند.

در رابطه با قیمت گذاری هم از آنجایی که قیمت خودروهای کارکرده به عوامل متفاوتی وابسته  می‌باشد بهتر است قبل از خرید سلامت تمامی قسمت‌ها توسط کارشناسی مجرب بررسی شود. همچنین نسخه‌های موجود در ایران سطح امکانات متفاوتی دارند و این مورد هم باید مورد بررسی قرار گیرد و به سال تولید توجه شود. به این نکته هم حائز اهمیت است که علاوه بر قیمت اصلی خودرو ممکن است هزینه‌های جداگانه‌ای برای تعویض قطعات و سرویس‌های مورد نیاز هم برای شما به وجود بیاید.

جدا از کارکرده بودن خودرو، نسل دوم پیکانتو طراحی ظاهری خیلی خوبی دارد و عملکرد فنی‌اش برای یک هاچبک شهری خوب است. این خودرو در بین خانم‌ها خیلی طرفدار دارد و در کل می‌توانید روی آن حساب کنید. برای خانواده‌های 4 یا 5 نفره ممکن است فضا کم باشد ولی فضایش برای جوانان یا خانواده‌های کم جمعیت کافی است.  در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا خواسته‌هایتان را برآورده می‌کند یا خیر!

 کارشناسی خودرو کیا پیکانتو

بهترین کارشناسی خودرو کیا پیکانتو 

رقیبان خودرو کیا پیکانتو 

طبق کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  هیوندای i10 و میتسوبیشی میراژ رقبای مستقیم کیا پیکانتو در بازار ایران هستند.

هیوندای آی 10

طراحی هردو برای یک هاچبک مناسب است  ولی در هیوندای آی 10 پختگی بیشتری دارد. طراحی کابین پیکانتو بی نظم و بدون تقارن است ولی چینش در هیوندای سبک بهتری دارد. در مقایسه امکانات، آخرین نسخه پیکانتو  که بیشترین امکانات را دارد از هیوندای خیلی بهتر عمل‌کرده است. از لحاظ پیشرانه، هر دو مشابه‌اند و عملکرد مناسبی دارند. ایمنی هر دو نیز 4 ستاره گزارش می‌شود. سواری با پیکانتو اسپرت‌تر است. در آی 10 فنربندی وضع خیلی خوبی دارد  و رانندگی نرمی را ایجاد می‌کند.

میتسوبیشی میراژ

در رابطه با ظاهر انتخاب امری سلیقه‌ای است و هردوی این خودروها در کلاس خودشان از طراحی جذاب و هماهنگی بهره می‌برند. در رابطه طراحی کابین، کیا با اینکه کمی سردرگم است ولی باز هم بسیار مدرن‌تر و جذاب‌تر از میتسوبیشی میراژ عمل‌کرده است. شاید میراژ در فضایی که در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و حتی کیفیت متریال به کاررفته سرتر باشد ولی در ظاهر کیا خیلی بهتر مشتریان را جذب می‌کند. در مقایسه امکانات میراژ جدید وضعیت خیلی خوبی نسبت به نسل‌های قبلش دارد ولی باز هم نماینده کیا در تجهیزات متنوع‌تر است.

در رابطه با عملکرد فنی، قدرت تولیدی میتسوبیشی کمتر است ولی به واسطه وزن کمتری که دارد، تفاوت شتاب‌ها و .. خیلی زیاد نیست اما در کل سیستم فنی کیا قابلیت‌های بهتری از خود به نمایش می‌گذارد. مصرف سوخت در خودروهای این کلاس وابسته به رفتار راننده هستند ولی طبق گزارشات مصرف میراژ پایین‌تر است. در کل اگر قابلیت‌های حرکتی اندکی بهتر و آپشن‌های کامل‌تر از اولویت‌های شما هستند میتوانید به پیکانتو بیاندیشید و اگر مصرف سوخت کمتر و کابین قدری راحت تر برایتان مهم‌تر است، میراژ انتخاب شایسته‌تری برای شما خواهد بود.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو کیا پیکانتو  و ویژگی‌های مختلف آن در بازار ایران  پرداختیم. خودروهای هاچ بک به طور کلی بیشتر برای مصارف داخل شهری مناسب‌اند و توقع زیادی از عملکرد فنی و چالاکی آن‌ها نداریم. پیکانتو هم همراهی مناسب برای خانواده‌های کم جمعیت و مخصوصا بانوان در مسیرهای شهری می‌باشد و اگر با کارکرده بودن مدل‌های آن مشکلی ندارید می‌تواند گزینه مناسبی بین خودروهای موجود در این کلاس بدنه باشد.

درخواست سریع کارشناس خودرو