برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو دی اس ۵ با تمام جزئیات

خودرو دی اس ۵ ساخت شرکت DS در دسته خودروهای هاچبک قراردارد که توسط شرکت آرین موتور تابان بین سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ وارد ایران شد. هدف از تولید این هاچبک ارائه خودرویی با کیفیت بالا، امکانات لوکس و مقرون به صرفه بود که بتواند با ماشینهای اروپایی رقابت کند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو دی اس ۵ در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

خودرو دی اس ۵ ساخت شرکت DS در دسته خودروهای هاچبکقراردارد که توسط شرکت آرین موتور تابان بین سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ وارد ایران شدهدف از تولید این هاچبک ارائه خودرویی با کیفیت بالا، امکانات لوکس و مقرون به صرفه بود که بتواند با ماشینهای اروپایی رقابت کند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  دی اس ۵ در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو دی اس ۵

دی اس اتوموبیلز به عنوان شرکتی زیر مجموعه از خودروسازی سیتروئن می‌باشد که در اوایل سال 2009 شروع به فعالیت کرد. از سال 2012 در چین و به طور کلی از سال 2015 نام برند سیتروئن از روی خودروهای دی اس برداشته‌شد و این برند به طور مستقل به کار خود ادامه داد. خودروی دی اس 5 اولین طراحی و تولیدش به قبل از این جداسازی برمی‌گردد. در آن زمان خودروهای سری دی اس ارتباط عمیقی با خودروهای سیتروئن داشتند برای مثال دی‌اس ۵ بر اساس سیتروئن C-SportLounge محصول سال ۲۰۰۵ ساختهشد.

دی اس ۵ در سال ۲۰۱۱ ابتدا توسط شرکت سیتروئن در فرانسه تولید و روانه بازار شد سپس توانست با توجه به طراحی مجلل و ویژگیهای فنی مناسب خود در بازار مورد توجه قرارگیرد. پس از مستقل شدن برند دی اس در سال ۲۰۱۵ ساخت این خودرو توسط شرکت دانگ فنگ در چین ادامه یافت. دی اس ۵ به عنوان اولین محصول این برند توسط شرکت آرین موتور تابان وارد کشورمان ایران شد اما به دلیل واردات محدود و محبوب نبودن هاچبکهای لوکس در بین خریداران ایرانی نتوانست آن طور که توقع می‌رفتفروش چشمگیری در این بازار داشته باشد. . 

با اینکه DS5 در دسته هاچبکها قرار میگیرد اما به دلیل فضای بیشتر سرنشینان عقب، آن را میتوان یک شوتینگ بریک دانست. خودروهای شوتینگ بریک از لحاظ طراحی بین هاچبک و استیشن واگن قرار دارد و در مقایسه با هاچبک فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار میدهد. با توجه به کارشناسی خودرو دی اس ۵ این خودرو را میتوان به دلیل طراحی خلاقانه و استفاده از متریال عالی از رقبای خود پیشتاز دانست.

کارشناسی کلی خودرو دی اس ۵

بررسی ویژگی‌های خودرو دی اس ۵

 

امکانات و تجهیزات خودرو دی اس ۵

از مزایای دی اس ۵ میتوان به امکانات بسیار متنوع بکار رفته در آن که متناسب با تکنولوژی روز هستند اشاره نمود. به طور کل می توان به این نتیجه رسید که تمامی امکانات و آپشنهای مورد انتظار در یک خوروی لوکس برای این خودرو نیز فراهم میباشد و این مورد برای هاچبک‌ها نقطه قوت خوبیست

علاوه بر امکانات رفاهی، این خودرو مجهز به بازه وسیعی از امکانات ایمنی نیز می‌باشد که به واسطه آن و عملکردش در آزمایش تصادف موسسه NCAP توانست نمره ۵ را بدست آورداین سطح از ایمنی مناسب برای سرنشینان خودرو از طریق ۶ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو  جانبی – قفسه سینه و پرده ، سیستم نمایشگر نقاط کور ، هشدار خروج از خط ، سیستم کنترل کشش، ترمز اضطراری کمکی، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، سسیستم کنترل پایداری و سنسورهای پارک در جلو و عقب و سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها تامین می‌شود.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی  نسخه موجود در ایران را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو دی اس ۵مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

دی اس ۵

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک - 6 دنده با دو حالت اسپرت و برفی

سیستم آینه ها

آیینههای جانبی تاشو برقی همراه با گرمکن  آینه عقب الکتروکرومیک

سنسورهای پیش فعال

دارای سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک - سنسور پارک عقب و جلو - سنسور فشار باد تایر  سنسور باران

سیستم های پایداری و  کمک راننده

دارای سیستم کنترل پایداری ESP - دارای سیستم سنجش میزان باد تایرها  ABS – EBV – ASR - ترمز اضطراری کمکی

سیستم شیشه ها

شیشه های عقب دودی  هر 4 شیشه با بالابر برقی

سیستم صوتی

سیستم صوتی HIFI- هندزفری  قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - AUX - DS Connect

سیستم مولتی مدیا

دارای مانیتور ۷ اینچی  دارای apple carplay و mirror link نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان  دوربین عقب

کیسه هوا

دارای ۶ کیسه هوای ایمنی در ۱۰ نقطه برای راننده  سرنشین جلو  پرده‌ای  جانبی جلو 

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم خوشبو کننده اتوماتیک هوا دارای سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه - دریچه تهویه عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلوی با تکنولوژی DS Vision - مجهز به سنسور نور چراغهای LED روشنایی در روز - نور بالا اتومات مجهز به اتولایت  چراغ شور  چراغ چرخشی  دارای مه شکن

سیستم روشنایی عقب

چراغهای عقب LED سه بعدی

سیستم صندلی های جلو

تنظیم برقی 8 حالته صندلی‌ها  دارای گرمکن  ماساژور صندلی راننده روکش چرمی صندلی Black Dinamica- خروجی 12 ولت

سیستم صندلی های عقب

روکش چرمی صندلی Black Dinamica - صندلی های عقب تاشو  مجهز به ایزوفیکس

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

ترمز ضد قفل با توزیع نیرو ترمز  ترمز کمکی  ترمز پارک برقی

سیستمهای کمک رانندگی

ترمز دستی برقی  کروز کنترل  رادار نقطه کور  سنسور جلو و عقب

سیستم فرمان و هدایت پذیری

سیستم نیروی برقی حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان با روکش چرم ۴ شاخ مجهز به دکمه های کنترل کننده روی فرمان

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

زنگ هشدار فعال و ایموبیلایزر - کمربندهای ایمنی پیش کشنده

سیستم سقف

سقف پانوراما سه قسمتی با دریچه مجزا

 

خودرو لوکس دی اس 5

خودرو لوکس دی اس ۵ و مشخصات آن

 

مشخصات فنی این خودرو

مدل موجود خودرو دی اس ۵ در بازار کشور، دارای پیشرانه مدرنبنزینی ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتری است که برای تنفس از یکسیستم توربوشارژر بهره میبرداین سیستم قدرتی معادل ۱۶۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن بر متری را می تواند تولید کندنیرو تولیدی از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل میشود.

پیشرانه ۱.۶ لیتری دی اس ۵ که THP نام دارد در دو شرکت قدرتمند پژو و سیتروئن تولیدشده و مشابه پیشرانه استفاده شده در پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 است. این مدل پیشرانه خودرو ۵DSبه سرعتی معادل با حداکثر ۲۰۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد وقادر است در مدت ۹.۷ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه برسد

این پیشرانه مدرن نسبت به کیفیت سوخت بسیار حساس است بنابراین در کارشناسی خودر دی اس ۵ نگهداری این خودرو در ایران با وجود کیفیت سوخت پایین، کمی مشکل برآورد میشودمصرف سوخت در مسیرهای شهری به ازای هر ۱۰۰کیلومتر ۹.۹لیتر و در مسیرهای جادهای به ازای همان مسافت ۵.۶ لیتر است که میزان مصرف ترکیبی را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به ۷.۱ لیتر میرساند. تجربه رانندگی با دی اس ۵ برخلاف ظاهر اسپرت آن کمی خشک گزارششده و از این نظر این خودرو از رقبای خود عملکرد ضعیفتری دارد. 

در جدول زیر اطلاعاتی کامل‌تر درباره عملکرد و سیستم فنی این نسخه‌ را مشاهده می‌کنید. 

 

مشخصات فنی

دی اس ۵

کلاس اتومبیل

C Segment

حجم موتور

۱۵۹۸سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو THP

محور محرک

دیفرانسیل جلو

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

۴

تعداد سوپاپ ها

۱۶

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

۱۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۲۴۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

۱۰۰.۱ اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

تزریق مستقیم

ظرفیت باک

۶۰ لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک

تعداد دنده (جلو)

۶ دنده با دوحالت اسپرت و برفی

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلوو عقب 

دیسک های خنک شونده

تعلیق جلو

مک فرسون 

تعلیق عقب

مستقل 

حداکثر سرعت

۲۰۹ کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰

۹.۷ ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

 

کارشناسی خودرو دی اس 5 از نظر فنی

کارشناسی خودرو دی اس ۵ از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

کلمه DS مخفف Different Spirit به معنی روح متفاوت است که این نام به دلیل تفاوت مشهود طراحی این برند خودرو نسبت به سایر خودروهای فرانسوی قابل درک است. این برند، طراحی ظاهری را بیشتر روی لوکس بودن خودرو و استفاده از متریال با کیفیت متمرکز ساختهاست. دی اس ۵ نیز از این سبک طراحی ظاهری برخوردار است که گویای منحصر به فرد بودن آن است و در نگاه اول مخاطب را مجذوب خود میکند

نمای جلو 

درنمای جلو خودرو DS5 میتوان به جلوپنجره‌ی مشبک فلزی سیاه‌رنگ احاطهشده با فریمی از جنس کروم اشاره نمود که ظاهر آن را کمی اسپرت جلوه میدهد و آرم دی اس را وسط آن شاهد هستیم. خطوط حجمی طراحیشده در نمای جلوی این خودرو نمایانگر زبان طراحی خاص برند دی اس است که شکلی عضلانی به دی اس ۵ داده است. چراغهای جلویی به صورت کشیده ظاهر خودرو را کمی خشن جلوه میدهند و در زیر این چرغها، چراغهای مه شکن در قابی کروشهای قراردارند. در وسط سپر هم هواکشی نسبتا بزرگ جای‌گرفته و بالای آن هم پلاک نصب می‌شود.

نمای جانب

نمای جانب این خودرو کمی شبیه خودروهای استیشن است همچنین سقف پانورامیک آن که در قسمت عقب با شیب ملایمی به سمت پایین کشیدهشده حالت کوپهای شکل به این خودرو دادهاست. همان طور که از نوارهای کرومی در طراحی نمای جلو استفاده شدهبود در نمای جانب هم میتوان این نوارها را زیر درب‌ها مشاهده نمود. از دیگر جذابیتها در کارشناسی خودر دی اس ۵ از نظر طراحی نمای جانبی، ستونهای باریکی هستند که توسط آنها درب موتور به سقف متصل میشود.

نمای عقب

در نمای عقب خودرو دی اس ۵، چراغهای ذونقهای شکل به صورت دوتکه روی صندوق و روی بدنه قراردارند که همراه با طراحی ساده درصندوق جلوهای خودرو را لوکس نمایان میکنند. زیر چراغهای عقب قاب مشکی رنگی قرار دارد که دو اگزوز پنچ ضلعی شکل تعبیهشده روی آن به منحصر به فردی طراحی خارجی این خودرو افزوده است. بالای این بخش در قسمتی فرورفته پلاک نصب می‌شود. سقف در عقب خودرو به اسپویلری منتهی میشود که روی شیشه عقب شیبدار دی اس ۵ قراردارد.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی خارجی بدنهدی اس 5 را مشاهده می‌کنید. 

 

مشخصات ظاهری

دی اس ۵

نوع بدنه

هاچ‌بک 

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول 

وزن خالص

۱۵۴۰ کیلوگرم

طول

۴۵۳۰ میلی ‌متر

عرض

۱۸۷۱ میلی ‌متر

ارتفاع

۱۵۲۰ میلی ‌متر

فاصله محورها

۲۷۲۷ میلی ‌متر

تعداد سرنشین

۵

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

۲۲۵.۵۰R۱۷

 

طراحی خارجی خودرو دی اس 5

کارشناسی خودرو دی اس ۵ از نظر طراحی خارجی

 

کارشناسی خودرو دی اس ۵ از نظر طراحی داخلی

شاید با توجه به ظاهر خودرو توقع کابینی لوکس و خاص داشته‌باشید اما کابین خودرو دی اس ۵ ساده و سنتی است و مانند طراحی خارجی این خودرو جذابیت قابل توجهی ندارد. البتهکیفیت بالای متریال استفادهشده مانند پلاستیک نرم کارشده در سراسر داشبورد حس لوکس بودن دی اس ۵ را القا میکند. صفحه نمایش تمام لمسی ۷ اینچی در مرکز داشبرد قابل مشاهده است که بالای آن دریچههای هوایی مستطیلی و غیرهمسانی قرار دارند. دکمه های کنترل تهویه مطبوع و گرمکنبرای تنظیم شدت باد، درجه حرارت و سیستم تهویه هوا در زیر صفحه نمایش تعبیه شدهاند.

فرمان این خودرو به فرم D است که باتوجه به فضای محدود کابین، چند سانتی متر فضا برای راحتی زانو در اختیار راننده قرارداده است. روی فرمان دکمههای کنترل صوتی برای راحتیوجود دارند و ۳ نمایشگر رنگی روی پنل شیشهای پشت فرمان اطلاعات کاملی به راننده میدهند.

صندلیهای جلوی این خودرو ظاهر نسبتا اسپرتی دارند که در کنار آنها انحنایی برای حفظ بدن سرنشینان قرارگرفته. علاوه بر جنس مرغوب چرم به کار بردهشده در صندلیها، طراحی عضلانی و بندساعتی وسط صندلی نیز به زیبایی داخلی کابین افزوده است. برخلاف فضای راحت سرنشینان جلو، سرنشینان عقب دی اس ۵ با محدودیت فضای سقف و محل قراردادن پا روبهرو خواهند شد. دو سانروف مجزا هم برای سرنشینان در نظر گرفتهشده که به کمک دکمههای قرارگرفته روی کابین سقف میتوانند از آنها استفاده کنند.

به طور کل در کارشناسی خودرو دی اس ۵ میتوان به این نتیجه رسید ارگونومی این خودرو برای سرنشینان جلو با وجود عدم تقارن، بسیار مناسب است. با اینکه در طراحی ظاهری داخل کابین دی اس ۵ خلاقیت چشمگیری به کارنرفته اما متریال با کیفیت استفادهشده در آن، طراحی داخلی این خودرو را قابل قبول میکنند.

 

 

طراحی داخلی خودرو دی اس 5

طراحی داخلی خوردو دی اس ۵

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو دی اس ۵به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با دی اس ۵ آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده میکنید: 

مزایا:

• متریال با کیفیت کابین 
• کیفیت ساخت بسیار بالا
• امکانات رفاهی متنوع و متعدد
• طراحی لوکس
• ایمنی بالا
• پیشرانه قدرتمند

 

معایب :

• واردات محدود
• فضای محدود سرنشینان عقب
• بازار دست دوم کم رونق
• قطعات یدک کمیاب و گران
• حساسیت پیشرانه توربوشارژ به بنزین بیکیفیت

 

 

دی اس ۵ بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو دی اس ۵ مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیمگیری کنید. این خودرو از سال ۲۰۱۸ دیگر به کشور وارد نشد در نتیجه خوردوهای موجود در بازار قریب به ۵ سال کار کرده‌اند و قطعات یدکی آن‌ها نیز کمیاب هستند. برای خرید خودروهای کارکرده حتما لازم است از یک کارشناس مجرب جهت بررسی سلامت تمامی قسمت‌ها و همچنین قیمت گذاری درست کمک بگیرید تا در آینده از خرید خود راضی بمانید و هزینه‌های اضافی زیادی برای شما ایجاد نشود.

عملکرد فنی ، ظاهر لوکس، طراحی کابین قابل قبول و امکانات رفاهی کامل مواردی بودند که با هم بررسی کردیم و از وجود آن‌ها آگاه شدیم. با وجود این شرایط خوب اما ایرانیان خیلی به خرید هاچ‌بک‌های لوکس علاقه‌ای نشان ندادند و تعداد نسخه‌های موجود در حال حاضر در بازار خرید و فروش زیاد نیست. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید دی اس ۵ نیازهای شما را برطرف می‌کند یا خیر!

 

بهترین کارشناسی خودرو دی اس ۵

بهترین کارشناسی خودرو دی اس ۵

 

رقیبان خودرو دی اس ۵

طبق کارشناسی خودرو دی اس ۵ و سایر خودروها در بازار ایران، خودروهای رقبای دی اس ۵ در این بازار رنو تلیسمان و پژو ۵۰۸  هستند. این خودرو طوری طراحیشده که توانایی رقابت با خودروهای لوکس اروپایی و ژاپنی را داشتهباشد علاوه بر طراحی، لیست متنوع آپشنهای این خودرو نیز در مقایسه با این خودروها  قابلیت رقابت دارد. رانندگی با دی اس ۵ کمی خشک است و حساسیت فرمان هم کم گزارش می‌شود همچنین هزینه نگهداری بالای آن نیز جزء نارضایتی خریداران است. این خودرو از نظر امکانات فنی با سایر خودرها لوکس نمیتواند وارد رقابت شود وعملکرد فنی آن نسبت به قیمت بالایی که دارد قابل قبول نیست. در رده قیمت دی اس ۵ خودروهایی با عملکرد فنی بسیاری بالاتری نیز در بازار موجود هستند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو دی اس ۵ و بررسیویژگی‌های مختلف آن پرداختیماین خودرو با توجه واردات محدود، قیمت نسبتا بالا و عدم محبوبیت خودروهای تجملگرایانه در بازار کشور موفق به فروش چشمگیر در این بازار نشداما شما اگر با کارکرده بودن و کمیابی قطعات آن مشکلی ندارید، دی اس ۵ می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب شما در خرید یک خودرولوکس و هاچ بک باشد.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

خودرو دی اس ۵ ساخت شرکت DS در دسته خودروهای هاچبکقراردارد که توسط شرکت آرین موتور تابان بین سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ وارد ایران شدهدف از تولید این هاچبک ارائه خودرویی با کیفیت بالا، امکانات لوکس و مقرون به صرفه بود که بتواند با ماشینهای اروپایی رقابت کند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  دی اس ۵ در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو دی اس ۵

دی اس اتوموبیلز به عنوان شرکتی زیر مجموعه از خودروسازی سیتروئن می‌باشد که در اوایل سال 2009 شروع به فعالیت کرد. از سال 2012 در چین و به طور کلی از سال 2015 نام برند سیتروئن از روی خودروهای دی اس برداشته‌شد و این برند به طور مستقل به کار خود ادامه داد. خودروی دی اس 5 اولین طراحی و تولیدش به قبل از این جداسازی برمی‌گردد. در آن زمان خودروهای سری دی اس ارتباط عمیقی با خودروهای سیتروئن داشتند برای مثال دی‌اس ۵ بر اساس سیتروئن C-SportLounge محصول سال ۲۰۰۵ ساختهشد.

دی اس ۵ در سال ۲۰۱۱ ابتدا توسط شرکت سیتروئن در فرانسه تولید و روانه بازار شد سپس توانست با توجه به طراحی مجلل و ویژگیهای فنی مناسب خود در بازار مورد توجه قرارگیرد. پس از مستقل شدن برند دی اس در سال ۲۰۱۵ ساخت این خودرو توسط شرکت دانگ فنگ در چین ادامه یافت. دی اس ۵ به عنوان اولین محصول این برند توسط شرکت آرین موتور تابان وارد کشورمان ایران شد اما به دلیل واردات محدود و محبوب نبودن هاچبکهای لوکس در بین خریداران ایرانی نتوانست آن طور که توقع می‌رفتفروش چشمگیری در این بازار داشته باشد. . 

با اینکه DS5 در دسته هاچبکها قرار میگیرد اما به دلیل فضای بیشتر سرنشینان عقب، آن را میتوان یک شوتینگ بریک دانست. خودروهای شوتینگ بریک از لحاظ طراحی بین هاچبک و استیشن واگن قرار دارد و در مقایسه با هاچبک فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار میدهد. با توجه به کارشناسی خودرو دی اس ۵ این خودرو را میتوان به دلیل طراحی خلاقانه و استفاده از متریال عالی از رقبای خود پیشتاز دانست.

کارشناسی کلی خودرو دی اس ۵

بررسی ویژگی‌های خودرو دی اس ۵

 

امکانات و تجهیزات خودرو دی اس ۵

از مزایای دی اس ۵ میتوان به امکانات بسیار متنوع بکار رفته در آن که متناسب با تکنولوژی روز هستند اشاره نمود. به طور کل می توان به این نتیجه رسید که تمامی امکانات و آپشنهای مورد انتظار در یک خوروی لوکس برای این خودرو نیز فراهم میباشد و این مورد برای هاچبک‌ها نقطه قوت خوبیست

علاوه بر امکانات رفاهی، این خودرو مجهز به بازه وسیعی از امکانات ایمنی نیز می‌باشد که به واسطه آن و عملکردش در آزمایش تصادف موسسه NCAP توانست نمره ۵ را بدست آورداین سطح از ایمنی مناسب برای سرنشینان خودرو از طریق ۶ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو  جانبی – قفسه سینه و پرده ، سیستم نمایشگر نقاط کور ، هشدار خروج از خط ، سیستم کنترل کشش، ترمز اضطراری کمکی، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، سسیستم کنترل پایداری و سنسورهای پارک در جلو و عقب و سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها تامین می‌شود.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی  نسخه موجود در ایران را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو دی اس ۵مشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

دی اس ۵

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک - 6 دنده با دو حالت اسپرت و برفی

سیستم آینه ها

آیینههای جانبی تاشو برقی همراه با گرمکن  آینه عقب الکتروکرومیک

سنسورهای پیش فعال

دارای سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک - سنسور پارک عقب و جلو - سنسور فشار باد تایر  سنسور باران

سیستم های پایداری و  کمک راننده

دارای سیستم کنترل پایداری ESP - دارای سیستم سنجش میزان باد تایرها  ABS – EBV – ASR - ترمز اضطراری کمکی

سیستم شیشه ها

شیشه های عقب دودی  هر 4 شیشه با بالابر برقی

سیستم صوتی

سیستم صوتی HIFI- هندزفری  قابلیت پشتیبانی از  Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3 - AUX - DS Connect

سیستم مولتی مدیا

دارای مانیتور ۷ اینچی  دارای apple carplay و mirror link نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان  دوربین عقب

کیسه هوا

دارای ۶ کیسه هوای ایمنی در ۱۰ نقطه برای راننده  سرنشین جلو  پرده‌ای  جانبی جلو 

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم خوشبو کننده اتوماتیک هوا دارای سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه - دریچه تهویه عقب

سیستم روشنایی جلو

چراغ‌های جلوی با تکنولوژی DS Vision - مجهز به سنسور نور چراغهای LED روشنایی در روز - نور بالا اتومات مجهز به اتولایت  چراغ شور  چراغ چرخشی  دارای مه شکن

سیستم روشنایی عقب

چراغهای عقب LED سه بعدی

سیستم صندلی های جلو

تنظیم برقی 8 حالته صندلی‌ها  دارای گرمکن  ماساژور صندلی راننده روکش چرمی صندلی Black Dinamica- خروجی 12 ولت

سیستم صندلی های عقب

روکش چرمی صندلی Black Dinamica - صندلی های عقب تاشو  مجهز به ایزوفیکس

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

ترمز ضد قفل با توزیع نیرو ترمز  ترمز کمکی  ترمز پارک برقی

سیستمهای کمک رانندگی

ترمز دستی برقی  کروز کنترل  رادار نقطه کور  سنسور جلو و عقب

سیستم فرمان و هدایت پذیری

سیستم نیروی برقی حساس به سرعت

نوع غربیلک

فرمان با روکش چرم ۴ شاخ مجهز به دکمه های کنترل کننده روی فرمان

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

زنگ هشدار فعال و ایموبیلایزر - کمربندهای ایمنی پیش کشنده

سیستم سقف

سقف پانوراما سه قسمتی با دریچه مجزا

 

خودرو لوکس دی اس 5

خودرو لوکس دی اس ۵ و مشخصات آن

 

مشخصات فنی این خودرو

مدل موجود خودرو دی اس ۵ در بازار کشور، دارای پیشرانه مدرنبنزینی ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتری است که برای تنفس از یکسیستم توربوشارژر بهره میبرداین سیستم قدرتی معادل ۱۶۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن بر متری را می تواند تولید کندنیرو تولیدی از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل میشود.

پیشرانه ۱.۶ لیتری دی اس ۵ که THP نام دارد در دو شرکت قدرتمند پژو و سیتروئن تولیدشده و مشابه پیشرانه استفاده شده در پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 است. این مدل پیشرانه خودرو ۵DSبه سرعتی معادل با حداکثر ۲۰۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد وقادر است در مدت ۹.۷ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه برسد

این پیشرانه مدرن نسبت به کیفیت سوخت بسیار حساس است بنابراین در کارشناسی خودر دی اس ۵ نگهداری این خودرو در ایران با وجود کیفیت سوخت پایین، کمی مشکل برآورد میشودمصرف سوخت در مسیرهای شهری به ازای هر ۱۰۰کیلومتر ۹.۹لیتر و در مسیرهای جادهای به ازای همان مسافت ۵.۶ لیتر است که میزان مصرف ترکیبی را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به ۷.۱ لیتر میرساند. تجربه رانندگی با دی اس ۵ برخلاف ظاهر اسپرت آن کمی خشک گزارششده و از این نظر این خودرو از رقبای خود عملکرد ضعیفتری دارد. 

در جدول زیر اطلاعاتی کامل‌تر درباره عملکرد و سیستم فنی این نسخه‌ را مشاهده می‌کنید. 

 

مشخصات فنی

دی اس ۵

کلاس اتومبیل

C Segment

حجم موتور

۱۵۹۸سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو THP

محور محرک

دیفرانسیل جلو

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

۴

تعداد سوپاپ ها

۱۶

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

۱۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۲۴۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

۱۰۰.۱ اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

تزریق مستقیم

ظرفیت باک

۶۰ لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک

تعداد دنده (جلو)

۶ دنده با دوحالت اسپرت و برفی

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلوو عقب 

دیسک های خنک شونده

تعلیق جلو

مک فرسون 

تعلیق عقب

مستقل 

حداکثر سرعت

۲۰۹ کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰

۹.۷ ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

 

کارشناسی خودرو دی اس 5 از نظر فنی

کارشناسی خودرو دی اس ۵ از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

کلمه DS مخفف Different Spirit به معنی روح متفاوت است که این نام به دلیل تفاوت مشهود طراحی این برند خودرو نسبت به سایر خودروهای فرانسوی قابل درک است. این برند، طراحی ظاهری را بیشتر روی لوکس بودن خودرو و استفاده از متریال با کیفیت متمرکز ساختهاست. دی اس ۵ نیز از این سبک طراحی ظاهری برخوردار است که گویای منحصر به فرد بودن آن است و در نگاه اول مخاطب را مجذوب خود میکند

نمای جلو 

درنمای جلو خودرو DS5 میتوان به جلوپنجره‌ی مشبک فلزی سیاه‌رنگ احاطهشده با فریمی از جنس کروم اشاره نمود که ظاهر آن را کمی اسپرت جلوه میدهد و آرم دی اس را وسط آن شاهد هستیم. خطوط حجمی طراحیشده در نمای جلوی این خودرو نمایانگر زبان طراحی خاص برند دی اس است که شکلی عضلانی به دی اس ۵ داده است. چراغهای جلویی به صورت کشیده ظاهر خودرو را کمی خشن جلوه میدهند و در زیر این چرغها، چراغهای مه شکن در قابی کروشهای قراردارند. در وسط سپر هم هواکشی نسبتا بزرگ جای‌گرفته و بالای آن هم پلاک نصب می‌شود.

نمای جانب

نمای جانب این خودرو کمی شبیه خودروهای استیشن است همچنین سقف پانورامیک آن که در قسمت عقب با شیب ملایمی به سمت پایین کشیدهشده حالت کوپهای شکل به این خودرو دادهاست. همان طور که از نوارهای کرومی در طراحی نمای جلو استفاده شدهبود در نمای جانب هم میتوان این نوارها را زیر درب‌ها مشاهده نمود. از دیگر جذابیتها در کارشناسی خودر دی اس ۵ از نظر طراحی نمای جانبی، ستونهای باریکی هستند که توسط آنها درب موتور به سقف متصل میشود.

نمای عقب

در نمای عقب خودرو دی اس ۵، چراغهای ذونقهای شکل به صورت دوتکه روی صندوق و روی بدنه قراردارند که همراه با طراحی ساده درصندوق جلوهای خودرو را لوکس نمایان میکنند. زیر چراغهای عقب قاب مشکی رنگی قرار دارد که دو اگزوز پنچ ضلعی شکل تعبیهشده روی آن به منحصر به فردی طراحی خارجی این خودرو افزوده است. بالای این بخش در قسمتی فرورفته پلاک نصب می‌شود. سقف در عقب خودرو به اسپویلری منتهی میشود که روی شیشه عقب شیبدار دی اس ۵ قراردارد.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی خارجی بدنهدی اس 5 را مشاهده می‌کنید. 

 

مشخصات ظاهری

دی اس ۵

نوع بدنه

هاچ‌بک 

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول 

وزن خالص

۱۵۴۰ کیلوگرم

طول

۴۵۳۰ میلی ‌متر

عرض

۱۸۷۱ میلی ‌متر

ارتفاع

۱۵۲۰ میلی ‌متر

فاصله محورها

۲۷۲۷ میلی ‌متر

تعداد سرنشین

۵

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

۲۲۵.۵۰R۱۷

 

طراحی خارجی خودرو دی اس 5

کارشناسی خودرو دی اس ۵ از نظر طراحی خارجی

 

کارشناسی خودرو دی اس ۵ از نظر طراحی داخلی

شاید با توجه به ظاهر خودرو توقع کابینی لوکس و خاص داشته‌باشید اما کابین خودرو دی اس ۵ ساده و سنتی است و مانند طراحی خارجی این خودرو جذابیت قابل توجهی ندارد. البتهکیفیت بالای متریال استفادهشده مانند پلاستیک نرم کارشده در سراسر داشبورد حس لوکس بودن دی اس ۵ را القا میکند. صفحه نمایش تمام لمسی ۷ اینچی در مرکز داشبرد قابل مشاهده است که بالای آن دریچههای هوایی مستطیلی و غیرهمسانی قرار دارند. دکمه های کنترل تهویه مطبوع و گرمکنبرای تنظیم شدت باد، درجه حرارت و سیستم تهویه هوا در زیر صفحه نمایش تعبیه شدهاند.

فرمان این خودرو به فرم D است که باتوجه به فضای محدود کابین، چند سانتی متر فضا برای راحتی زانو در اختیار راننده قرارداده است. روی فرمان دکمههای کنترل صوتی برای راحتیوجود دارند و ۳ نمایشگر رنگی روی پنل شیشهای پشت فرمان اطلاعات کاملی به راننده میدهند.

صندلیهای جلوی این خودرو ظاهر نسبتا اسپرتی دارند که در کنار آنها انحنایی برای حفظ بدن سرنشینان قرارگرفته. علاوه بر جنس مرغوب چرم به کار بردهشده در صندلیها، طراحی عضلانی و بندساعتی وسط صندلی نیز به زیبایی داخلی کابین افزوده است. برخلاف فضای راحت سرنشینان جلو، سرنشینان عقب دی اس ۵ با محدودیت فضای سقف و محل قراردادن پا روبهرو خواهند شد. دو سانروف مجزا هم برای سرنشینان در نظر گرفتهشده که به کمک دکمههای قرارگرفته روی کابین سقف میتوانند از آنها استفاده کنند.

به طور کل در کارشناسی خودرو دی اس ۵ میتوان به این نتیجه رسید ارگونومی این خودرو برای سرنشینان جلو با وجود عدم تقارن، بسیار مناسب است. با اینکه در طراحی ظاهری داخل کابین دی اس ۵ خلاقیت چشمگیری به کارنرفته اما متریال با کیفیت استفادهشده در آن، طراحی داخلی این خودرو را قابل قبول میکنند.

 

 

طراحی داخلی خودرو دی اس 5

طراحی داخلی خوردو دی اس ۵

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو دی اس ۵به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با دی اس ۵ آشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده میکنید: 

مزایا:

• متریال با کیفیت کابین 
• کیفیت ساخت بسیار بالا
• امکانات رفاهی متنوع و متعدد
• طراحی لوکس
• ایمنی بالا
• پیشرانه قدرتمند

 

معایب :

• واردات محدود
• فضای محدود سرنشینان عقب
• بازار دست دوم کم رونق
• قطعات یدک کمیاب و گران
• حساسیت پیشرانه توربوشارژ به بنزین بیکیفیت

 

 

دی اس ۵ بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو دی اس ۵ مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیمگیری کنید. این خودرو از سال ۲۰۱۸ دیگر به کشور وارد نشد در نتیجه خوردوهای موجود در بازار قریب به ۵ سال کار کرده‌اند و قطعات یدکی آن‌ها نیز کمیاب هستند. برای خرید خودروهای کارکرده حتما لازم است از یک کارشناس مجرب جهت بررسی سلامت تمامی قسمت‌ها و همچنین قیمت گذاری درست کمک بگیرید تا در آینده از خرید خود راضی بمانید و هزینه‌های اضافی زیادی برای شما ایجاد نشود.

عملکرد فنی ، ظاهر لوکس، طراحی کابین قابل قبول و امکانات رفاهی کامل مواردی بودند که با هم بررسی کردیم و از وجود آن‌ها آگاه شدیم. با وجود این شرایط خوب اما ایرانیان خیلی به خرید هاچ‌بک‌های لوکس علاقه‌ای نشان ندادند و تعداد نسخه‌های موجود در حال حاضر در بازار خرید و فروش زیاد نیست. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید دی اس ۵ نیازهای شما را برطرف می‌کند یا خیر!

 

بهترین کارشناسی خودرو دی اس ۵

بهترین کارشناسی خودرو دی اس ۵

 

رقیبان خودرو دی اس ۵

طبق کارشناسی خودرو دی اس ۵ و سایر خودروها در بازار ایران، خودروهای رقبای دی اس ۵ در این بازار رنو تلیسمان و پژو ۵۰۸  هستند. این خودرو طوری طراحیشده که توانایی رقابت با خودروهای لوکس اروپایی و ژاپنی را داشتهباشد علاوه بر طراحی، لیست متنوع آپشنهای این خودرو نیز در مقایسه با این خودروها  قابلیت رقابت دارد. رانندگی با دی اس ۵ کمی خشک است و حساسیت فرمان هم کم گزارش می‌شود همچنین هزینه نگهداری بالای آن نیز جزء نارضایتی خریداران است. این خودرو از نظر امکانات فنی با سایر خودرها لوکس نمیتواند وارد رقابت شود وعملکرد فنی آن نسبت به قیمت بالایی که دارد قابل قبول نیست. در رده قیمت دی اس ۵ خودروهایی با عملکرد فنی بسیاری بالاتری نیز در بازار موجود هستند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو دی اس ۵ و بررسیویژگی‌های مختلف آن پرداختیماین خودرو با توجه واردات محدود، قیمت نسبتا بالا و عدم محبوبیت خودروهای تجملگرایانه در بازار کشور موفق به فروش چشمگیر در این بازار نشداما شما اگر با کارکرده بودن و کمیابی قطعات آن مشکلی ندارید، دی اس ۵ می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب شما در خرید یک خودرولوکس و هاچ بک باشد.

درخواست سریع کارشناس خودرو