برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو دیگنیتی پرایم و پرستیژ با تمام جزئیات

دیگنیتی که نام دیگر دانگ فنگ IX5 هست، خودرویی کراس اوور ساخت چین می‌باشد که از سال 1399 توسط کمپانی بهمن موتور در دو نسخه پرایم و پرستیژ در کشور ایران به فروش می‌رسد.
0 تومان
i h

عنوان : کارشناسی خودرو دیگنیتی پرایم و پرستیژ با تمام جزئیات

 

دیگنیتی که نام دیگر دانگ فنگ IX5 هست، خودرویی کراس اوور ساخت چین می‌باشد که از سال 1399 توسط کمپانی بهمن موتور در دو نسخه پرایم و پرستیژ در کشور ایران به فروش می‌رسد. ظاهر جذاب و قیمت رقابتی این خودرو از عوامل اصلی جذب مشتری هستند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  دیگنیتی در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  دیگنیتی 

دانگ‌فِنگ موتور کورپوریشن شرکت خودروسازی چینی است، که به ‌عنوان بزرگترین خودروساز در چین‌شناخته می‌شود. این شرکت در سال 1968 تاسیس شد و در حال حاضر در زمینه تولید و مونتاژ انواع خودرو، اتوبوس، کامیون و دیگر وسایل نقلیه تجاری، همچنین تولید قطعات خودرو فعالیت می‌کند.  محصولات این شرکت در سراسر جهان به فروش می‌رسد و در ایران نیز هم کامیون‌ها هم خودروهای آن واردشده است. البته به خاطر تحریم و مشکلات آن در حال حاضر آخرین محصول این شرکت با نام تجاری دیگنیتی معرفی شد.

دیگنیتی کراس اووری کوپه  است که در سال 2018 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن چین رونمایی شد. نام اصلی این خودرو فنگون  IX5 است که در ایران از سال 1399 توسط شرکت بهمن موتور با نام دیگنیتی عرضه شد. این خودرو ابتدا در تیپ دیگنیتی پرایم وارد بازار شد و در سال 1400 بهمن موتور خبر از واردات نسخه‌ای بهتر یعنی دیگنیتی پرستیژ داد. با وجود وعده عرضه نسخه پرستیژ در تابستان 1401، هنوز هم فروش آن آغاز نشده‌است و طبق آخرین خبرها شروع عرضه آن به آبان 1401 معوق می‌شود.

بین دو نسخه پرایم و پرستیژ بیشتر در سیستم فنی و عملکرد خودرو تفاوت وجود دارد. البته ظاهر و تعدادی از امکانات نیز دستخوش تغییر شده‌اند که در جهت بهبود وضعیت این کراس اوور بوده‌اند.  طراحان این خودرو سعی در خلق کراس اووری اسپرت داشتند و به این ترتیب دیگنیتی تنها کراس اور کوپه (به دلیل فرم سقف) مونتاژی بازار ایران نامیده می‌شود. علاوه بر ظاهر خاص، طراحی داخلی خوب در کنار قیمت گذاری مناسب باعث‌شده تا دیگنیتی بتواند در بازار رقابت خوبی داشته‌باشد و به فروش خوبی برسد.

از معایب اصلی این کراس اوور تعلیق خشک و شتاب گیری متوسط در نسخه پرایم بود که با ارتقای فنی  تیپ پرستیژ این مورد حل خواهد شد.  در این تغییر، موتور  1.5 لیتری  به 2 لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت (GDI) تبدیل می‌شود که قدرت خیلی بهتری را ارائه خواهد داد. جعبه دنده نیز از CVT به AT تغییر می‌کند که پاور تک است و تاثیر خیلی خوبی در عملکرد خودرو دارد. در ادامه به بررسی دقیق تر هر قسمت این دو تیپ خواهیم پرداخت

 کارشناسی خودرو دیگنیتیی پرایم و پرستیژ

بررسی ویژگی‌های خودرو   دیگنیتی 

 

امکانات و تجهیزات خودرو دیگنیتی 

امکانات موجود در دیگنیتی  در کارشناسی خودرو دیگنیتی تقریبا کامل گزارش می‌شود که این تنوع امکانات و تجهیزات از نقاط قوت به شمار می‌روند. سرنشینان خودرو با وجود آپشن‌های مختلف خیلی کمتر در مسافت‌های طولانی خسته می‌شوند و علاوه بر ترمزها و سیستم‌های پایداری مناسب، تجهیزات کابین و.. نیز سفری دل نشین را برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

از امکانات رفاهی موجود در دیگنیتی پرایم می‌توان به سانروف پانوراما، شیشه و سانروف آنتی ترپ، ایربگ‌های راننده، سرنشین و جانبی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، دی لایت، اتو لایت، دوربین 360 درجه، فرمان با طراحی دی کات و دکمه‌های کنترلی، سنسور باران و برف پاکن اتوماتیک، سیستم هوشمند ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، صندلی برقی شاگرد و گرمکن صندلی‌های جلو و مجموعه ای کامل از سیستم های ترمز کمکی و سیستم کنترل سرعت در سربالایی اشاره کرد.

در دیگنیتی پرستیژ،  اطلاعاتی که از امکانات داریم در حد معارفه و کارشناسی است و هنوز خودرو در بازار عرضه‌نشده است. اما تا اینجا می‌دانیم که نشان برند تجاری سیستم صوتی PIONEER روی بلندگوهای پرستیژ وجود دارد که این سیستم توانش  را به کمک یک آمپلی فایر 150 واتی تامین می‌کند و کیفیت بهتری دارد. صندلی راننده نیز به جای 6 حالت، در 10 حالت مختلف قابل تنظیم است. نورپردازی هفت رنگ نیز از آپشن‌های جدید است. علاوه بر این موارد پشت آمپر دیگنیتی پرستیژ تمام دیجیتال می‌باشد که به لوکس تر شدن خودرو کمک می‌کند. تغییرات کامل و موثق این نسخه پس از عرضه آن در بازار قطعی می‌شود.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی دیگنیتی را به صورت دسته‌ بندی‌شده جهت بررسی و مقایسه راحت تر آورده‌ایم. برای جلوگیری از اضافه‌گویی تفاوت‌های دیگنیتی پرستیژ در همان ردیف مربوط به آن ذکرشده است.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

دیگنیتی  

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته – 6 سرعته  ( پرایم )

جعبه دنده اتوماتیک AT– 6 سرعته ( پرستیژ )

سیستم آینه ها

آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی - دارای گرمکن - دارای چراغ خوش امدگویی (Welcome Light)

سنسورهای پیش فعال

دوربین ثبت رانندگی (Driving Recorder) -  سیستم حالات مختلف رانندگی نرمال، اسپرت و زمستانی (Drive mode) -  درب صندوق برقی - خروجی 12 ولت - درب باک الکتریکی

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضدقفل (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی ترمز  EBA، سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی (HDC)، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل پایداری خودرو (ESC)

سیستم شیشه ها

شیشه‌های برقی جلو و عقب - شیشه‌های   Privacy درب های عقب -  سنسور باران – دارای برف پاک‌کن اتوماتیک جلو -  شیشه بالابر آنتی‌ترپ

سیستم صوتی

دارای 6  عدد بلندگو - پخش رادیو و پشتیبانی از  USB / AUX

 + سیستم صوتی حرفه‌ای  pioneer با آمپلی فایر 150 واتی در پرستیژ

سیستم مولتی مدیا

سیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال به بلوتوث - دارای سیستم رهیاب و ناوبری - صفحه نمایش 10.25 اینچی - دوربین فیلمبرداری جلو با ضبط صدا

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد برای راننده و سرنشین کناری – کیسه هوای جانبی و پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل لمسی -  دارای دریچه ردیف دوم

سیستم روشنایی جلو

دارای مه شکن - دارای چراغ روز (Daylight) - سیستم مشایعت (نور) تا درب منزل – چراغ‌های LED جلو -  سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور - سیستم اتوماتیک روشن و خاموش شدن چراغ‌ها (AutoLight)

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED به همراه مه شکن

سیستم های کمک رانندگی

سیستم پارک برقی (EPB) - سیستم توقف خودکار (AutoHold) - دوربین دنده عقب - سنسور پارک جلو و عقب - دوربین 360 درجه – کروز کنترل

سیستم صندلی های جلو

پوشش چرمی صندلی‌ها - کمربندهای پیش‌کشنده - صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت ( پرایم ) و 10 جهت  ( پرستیژ ) -  4 حالت برای سرنشین کناری  ( دستی در سری اول و برقی از سری دوم ) – دارای گرمکن از سری دوم

سیستم صندلی های عقب

صندلی و کنسول تاشو - روکش چرم مصنوعی - قابلیت اتصال صندلی کودک (ISOFIX)

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

سیستم فرمان

قدرت فرمان هیدرولیکی

نوع غربیلک

فرمان دی کات - دارای روکش چرمی فرمان -  دارای کلیدهای کنترل سیستم مولتی مدیا

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

 

سیستم ضد سرقت ایموبلایزر - سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید (Keyless)

سیستم‌های سقف

2 تیکه پانوراما -  سیستم ایمنی در برخورد با مانع (UntiTrap)

 

 

 

مشخصات فنی این خودرو

خودروی دیگنیتی پرایم از یک موتور 1500 سی سی مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه قادر است قدرت 148 اسب بخار و حداکثر 220 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. نیروی تولیدشده توسط یک گیربکس CVT شش سرعته به چرخ های جلو منتقل می‌شود. با این سیستم عملکرد فنی در حدی که از ظاهر و تولیدکننده توقع می‌رود نیست. در رانندگی با این نسخه نهایت سرعت 160 کیلومتر در ساعت را می‌توانید تجربه کنید و شتاب صفر تا صد آن 13 ثانیه گزارش می‌شود.

مصرف سوخت اعلام‌شده برای این خودرو نیز معادل 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی است و استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 5 می‌باشد. دیگنیتی در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب از سیستم تعلیق اتصال چندگانه (Multi-Link) استفاده می‌کند. ترمزهای آن نیز در جلو دیسکی خنک‌شونده و در عقب دیسکی هستند که در کنار سیستم‌های کمکی ABS, EBD, BA سیستم ترمز مناسبی را تشکیل می‌دهند. در بازار چین، جعبه دنده دستی و  پیشرانه‌های متفاوتی هم تولید و به فروش می‌رسند که از بین آن‌ها تنها این مدل وارد بازار ایران ‌شده‌است.

پرستیژ

قوای فنی دیگنیتی پرستیژ ارتقایافته است و از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت (GDI) داخل محفظه احتراق بهره می‌برد. با استفاده از این پیشرانه، 230 اسب بخار و گشتاوری معادل 355 نیوتون متر تولید می‌شود که نسبت به بسیاری از خودروهای موجود در بازار قدرتمندتر و بهتر است. جعبه دنده نیز اتوماتیک AT شش سرعته است که عملکرد خیلی بهتری نسبت به CVT دارد. دنده 6 سرعته جدید تیپ پرستیژ ساخت برند "پاور تک" است و نیرو را همچنان، تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

 در کل طبق کارشناسی خودرو  دیگنیتی  وضعیت توان فنی و سواری خودرو  پرستیژ بسیار بهتر از تیپ پرایم است و انتقادات وارد بر دیگنیتی را به خوبی حل می‌کند.  در جدول زیر با جزئیات بیشتری به بررسی و مقایسه این دو مدل از دیگنیتی پرداختیم البته در رابطه با دیگنیتی پرستیژ به دلیل عدم عرضه تا این تاریخ برخی موارد را که از آن اطمینان کامل نداشتیم وارد جدول و اطلاعات نکردیم.

 

مشخصات فنی

دیگنیتی پرایم

دیگنیتی پرستیژ

کلاس بدنه

کراس اور

کراس اور

کلاس اتومبیل

C Segment

C Segment

حجم موتور

1500 سی سی

2000 سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

بنزینی دارای توربو

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

4

تعداد سوپاپ ها

16

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

148 اسب بخار در 5600 دور بر دقیقه

230 اسب بخار  

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

220 نیوتن متر در 1800-4000 دور بر دقیقه

360 نیوتون متر

توان خروجی حجمی

98.6 اسب بخار بر لیتر

-

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری با کنترل الکترونیکی چند نقطه ای ترتیبی

سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI ساخت بوش

ظرفیت باک

58  لیتر بنزین

58  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته – 6 سرعته با حالت زمستانی و اسپرت

اتوماتیک AT 6 سرعته

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مستقل

مستقل

تعلیق جلو

مک فرسون

مک فرسون

تعلیق عقب

مولتی لینک

مولتی لینک

کمک فنرهای جلو و عقب

هیدرولیکی

هیدرولیکی

حداکثر سرعت

160 کیلومتر بر ساعت

160  کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

13  ثانیه

-

مصرف سوخت ترکیبی

۷.3  لیتر در صد کیلومتر

-

 

 

   کارشناسی خودرو دیگنیتی پرایم و پرستیژ ز لحاظ فنی                    

کارشناسی خودر دیگنیتی  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

 دانگ فنگ یا Fengon iX5 یا همان دیگنیتی یکی از جذاب‌ترین شاسی بلندهای موجود در کشور محسوب می‌شود و ظاهر آن از عوامل اصلی جذب مشتری است. این خودرو که اولین کراس اوور کوپه ( به دلیل فرم سقف) می‌باشد، طراحانی‌داشته که با دقت، ظرافت و هماهنگی بسیار توانستند خودرویی لوکس و خاص از همه نماها طراحی کنند. دیگنیتی دقیقاً در سگمنت مشابه خودروی معروف بی ام و X4 قرار می‌گیرد.

دیگنیتی پرایم با سقف متفاوت نظر مشتریان را به خوبی جلب می‌کند. در نمای جلو، جلو پنجره‌ای بزرگ و مشبک دیده‌می‌شود که آرم دانگ فنگ را در میان خود جای می‌دهد و  در جوار چراغ‌ها حالتی سراسری ایجاد می‌شود. چراغ‌های جلو با دی لایت‌هایی جذاب خمارتر نشان‌داده می‌شوند. زیر جلو پنجره پلاک قرار می‌گیرد و در پایین آن سپر است که مه شکن‌ها به صورت سراسری در آن جا خوش کرده‌اند. روی کاپوت، زیر چراغ‌ها و بالای سپر از خطوط و برجستگی‌های متعدد و در عین حال ظریفی استفاده می‌شود که جذابیت موجود را دو چندان می‌کنند.

نمای جانب احتمالا متمایزترین طراحی را دارد. فرم قوس دار سقف این کراس اوور کوپه متفاوت و خاص است. در این نما نیز از خطوط و برجستگی‌های مختلف استفاده می‌شود. ایرادی که وارد است عدم هم راستا بودن دستگیره‌های درب جلو و عقب با خط ممتدی است که از آن نواحی می‌گذرد. در دیگنیتی پرایم سایز رینگ‌ها نیز 18 اینچی است که به نسبت سایز بدنه کمی کوچک به نظر می‌رسد.

نمای پشتی تا حد خوبی متناسب با نمای جلو است. درب صندوق به دلیل مدل سقف کوتاه و شیب دار طراحی‌شده است. چراغ‌های عقب طراحی افقی دارند و مطابق خودروهای لوکس به هم متصل هستند و یک تکه تلقی می‌شوند. در وسط این چراغ‌ها اسم دیگنیتی را مشاهده می‌کنیم. مه شکن‌های عقب دو طرف محل قرارگیری پلاک به صورت خطی و افقی وجود دارند. در سپر نیز دفیوزر و سر اگزوزهای استیل جای گذاری شدند که بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی دکوری نبوده‌و مصرف واقعی دارند.

پرتسیژ

 طبق کارشناسی خودرو دیگنیتی پرستیژ اولین موردی که در این نسخه  تغییرکرده رینگ‌های آن است که به جای رینگ 18 اینچی، رینگ 20 اینچی را شاهد هستیم. تناسب این سایز با بدنه  بسیار بیشتر و بهتر است و نمای خیلی زیباتری در جانب ایجاد می‌کند. علاوه بر این در نمای عقب اگزوزهای بیضی شکل و یک تکه تبدیل به خروجی اگزوز دو لوله‌شده که تناسب بهتری دارد. در نمای جلو  سپر طراحی جدید دارد و ورودی هوای بزرگتر این نسخه ظاهری تهاجمی تر و خاص تر ایجاد می‌کند. تمامی این تغییرات مثبت و عالی هستند.

در جدول زیر مشخصاتی کلی تر از ظاهر دیگنیتی را مشاهده می‌کنید:

مشخصات ظاهری

دیگنیتی

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

وزن خالص

1570 کیلوگرم

طول

4685 میلی متر

عرض

1865 میلی متر

ارتفاع

1645  میلی متر

فاصله محورها

2790 میلی متر

تعداد سرنشین

5

نسل (کد اتاق)

نسل اول

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

235/50R18

 کارشناسی خودرو دیگنیتی پرایم و پرستیژ

خودروی  دیگنیتی 

 

کارشناسی خودرو دیگنیتی   از نظر طراحی داخلی

دیگنیتی طراحی داخلی مدرن و اسپرت دارد.  در داشبور آن مشخص ترین قسمت، نمایشگر 10.5 اینچی است که در میان کنسول قرار می‌گیرد. این نمایشگر به سمت راننده متمایل ترشده تا کار با آن راحت تر باشد. بالای این نمایشگر دو دریجه مستطیلی هوا را شاهد هستیم و به واسطه طراحی مدرن، سیستم تهویه مطبوع و ... لمسی هستند. ترمز پارک دکمه‌ای و دکمه‌های تنظیم حالات مختلف رانندگی نیز بر روی کنسول میانی به چشم می‌خورند. دانگ فنگ با استفاده از پلاستیک براق بالای داشبود و قسمتی از تودری‌ها هماهنگی خوبی را با قسمت‌های چرمی ایجادکرده است.

در دیگنیتی پرایم از فرمان سه شاخه اسپرت استفاده می‌شود. این فرمان طراحی دی کات دارد و تجربه مناسبی را برای راننده ایجاد می‌کند. روی فرمان نیز دکمه‌های مختلفی برای تنظیم کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا تعبیه‌شده است. استارت این خودرو دکمه‌ای است و پنل کیلومترشمار این نسخه عقربه‌ای طراحی‌شده است. چه  داشبور و چه فرمان این خودرو از چرم دوزی‌های زیبا و با کیفیتی بهره می‌برند.

رودری‌ها و هم چنین صندلی‌ها نیز روکش چرم دارند که این ست چرم درون خودرو محیطی لوکس ایجادکرده است. صندلی‌ها طراحی اسپرت دارند و ارگونومی خوبی دارند. این صندلی‌ها به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. مدل صندلی ردیف عقب نیمکتی نیست و راحت تر است. در برخی خودروها ترکیب رنگی مشکی با چرم دوزی‌های قرمز رنگ فضای جالبی را در اختیار خریداران می‌گذارد. شاید به دلیل طراحی سقف این خودرو نگران فضای کابین برای افراد قد بلند باشید. اما با طراحی ارتفاع کم نشیمنگاه  و همچنین وجود سقف پانورامیک، افراد بلند قد نیز در این خودرو اذیت نخواهند شد.  گنجایش صندوق عقب 780 لیتر است و به خوبی می‌تواند نیاز خانواده‌ها را برطرف کند.

پرستیژ

از تغییرات کابین این نسخه می‌توان ابتدا به پشت آمپر تمام دیجیتال اشاره کرد که بسیار جذاب تر و خوش نما تر از مدل عقربه‌ای پشت فرمان دیده‌می‌شود. علاوه بر این نورپردازی داخلی نیز دچار تحولاتی‌شده و قابلیت انتخاب 7 رنگ مختلف را مهیا می‌کند. در دیگر قسمت‌ها تغییر به خصوصی مشاهده نمی‌شود فقط صندلی راننده به جای 6 حالت امکان تغییر در 10 حالت را به صورت برقی دارد. شارژر وایرلس نیز از امکانات جدید در دیگنیتی پرستیژ می‌باشد. البته این تغییرات ممکن است پس از عرضه خودرو در بازار بیشتر باشند اما تاکنون تنها همین موارد اعلام‌شده است.

طراحی داخلی خودرو دیگنیتی پرایم و پرستیژ

طراحی داخلی خوردو  دیگنیتی پرایم

طراحی داخلی خودرو دیگنیتی پرایم و پرستیژ

 طراحی داخلی خوردو  دیگنیتی پرستیژ

 

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو دیگنیتی  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به اندازه خوبی با خودرو  دیگنیتی  آشنا شدید. در ادامه به طور خلاصه‌تری مزایا و معایب آن را مشاهده ‌می‌کنید:

مزایا:

  • طراحی لوکس و جذاب ظاهری
  • امکانات رفاهی متعدد
  • پایداری و مانورپذیری
  • فضای جادار ردیف عقب
  • اولین کراس ‌اور مونتاژی با 5 ستاره کیفی
  • فضای بزرگ صندوق عقب (780 لیتر)

معایب :

  • تعلیق اسپرت در دیگنیتی پرایم
  • تک دیفرانسیل (نسبت به قیمت)

 

دیگنیتی  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو دیگنیتی  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم‌گیری کنید. این خودرو با توجه به شرایط خوبی که دارد، از همان ابتدای ورودش توجه خوبی را به خودش جلب کرد. نسخه پرستیژ  این خودرو هنوز عرضه‌نشده اما با وجود تغییرات مثبتی که ایجادشده احتمالا این خودرو نیز بازار خوبی خواهد داشت. تولید این خودرو هنوز هم ادامه دارد و به همین دلیل می‌توان حین خرید از سلامت آن مطمن بود و مشکلات خرید خودروی کارکرده را نخواهید داشت.

مشکلی که در خرید خودرو دیگنیتی وجود دارد، تفاوت قیمت نمایندگی و بازار آزاد است. این تفاوت تا بیش از 400 میلیون هم دیده‌شده است که رقم خیلی زیادیست. به موجب این تفاوت قیمت معمولا خریداران از طریق ثبت نام در نمایندگی اقدام می‌کنند و خیلی اوقات اختلالاتی در سامانه مشاهده می‌شود که هزینه کمتر ارزش صبوری را دارد. قیمت دیگنیتی پرستیژ هنوز مشخص نیست و با توجه به اینکه بهمن موتور خیلی اوقات قیمتی کمتر از قیمت واقعی را قبل از عرضه گزارش می‌کند، نمی‌توان به طور قطعی از آن مطمن بود.

ظاهر خاص و جذاب، طراحی داخلی با المان‌های مدرن و آپشن‌های کامل و متنوع همگی عواملی هستند که خریداران را سمت این خودرو جذب می‌کنند و خدمات پس از فروش بهمن موتور به این موضوع کمک می‌کند. شاید تنها موردی که این خودرو را از وضعیت خیلی ایده آل دور کند تعلیق خشک نسخه پرایم است که به زودی با ارائه نسخه پرستیژ این قضیه نیز به خوبی حل می‌شود. شرایط نگه داری این خودرو هم تا به اینجا طبق نظر خریداران آسان و کم هزینه است که نتیجه استفاده از قطعات با کیفیت حین ساخت می‌باشد.

با وجود اینکه دیگنیتی در بازار فروش خریداران سرسختی دارد و هر کدام از آن‌ها نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارند، اگر از لحاظ هزینه مشکلی ندارید، بهتر است قبل از تصمیم گیری رقبا را نیز مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت بهترین  انتخاب را از بین گزینه‌ها داشته‌باشید.

کارشناسی خودرو دیگنیتی پرایم و پرستیژ

کارشناسی خودرو دیگنیتی 

 

رقیبان خودرو دیگنیتی 

طبق کارشناسی خودرو  دیگنیتی   و سایر خودروها در بازار ایران،   فیدلیتی پرایم ، چری تیگو 7 پرو، KMC K7، فردا T5، لاماری آرین موتور و SWM G01 همگی رقبای سرسخت این خودرو هستند که چون در این رده اکثر خودروها وضعیت ساخت و امکانات خوبی دارند، انتخاب ممکن است بسیار دشوار باشد و لازم است قبل از تصمیم‌گیری شرایط و مزایا و معایب هر یک به دقت بررسی و مقایسه شود.

تیگو 7

تیگو 7 از اصلی ترین رقبای دیگنیتی است.  این خودرو از سال 1396 در کشور تولید می‌شود و تحت برند فونیکس به فروش می‌رسد. تیگو هفت پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ دارد و شتاب آن 10.2 ثانیه گزارش می‌شود که یکی از چابک ترین کراس اورهای مونتاژی محسوب می‌شود. کیفیت سواری نرم و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت نیز از ویژگی‌های این خودرو است. در مقایسه دیگنیتی پرایم مشخصات مشابه دارد ولی چابکی و سواری آن در سطح پایین تری است. از طرف دیگر دیگنیتی پرستیژ به خوبی مشکلات را حل کرده و می‌تواند رقابت سختی را با تیگو 7 داشته‌باشد.

از لحاظ طراحی ظاهری، با اینکه این امر سلیقه‌ایست اما نظر اکثریت این است که دیگنیتی ظاهری به روز و لوکس تر دارد. کابین دیگنیتی نیز جادارتر است و فضای عقب برای سرنشینان جادارتر است. امکانات هر دو خودرو در یک سطح می‌باشد. از لحاظ خدمات فروش و قطعات، تیگو 7 شرایط بهتری را برای خریداران ایرانی فراهم می‌کند و از این نظر در رقابت خود را بالا می‌کشد.

فیدلیتی

خودروساز بهمن موتور، دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی را حدودا در فواصل زمانی نزدیک به هم وارد ایران کرد در مقایسه این دو خودرو فیدلیتی ظاهر تجملاتی  و لاکچری تر دارد اما دیگنیتی کوپه است. از لحاظ کابین هم دیگنیتی اسپرت تر است ولی فیدلیتی در دو نسخه 5 و 7 نفره ارائه می‌شود و از این نظر جذاب است. در عملکرد فنی، تفاوت در گیربکس است.  فیدلیتی از نوع شش سرعته دو کلاچه بوده و دیگنیتی هم از گیربکس سی وی تیپ ترونیک استفاده می‌کند و عملکرد فیدلیتی برای رانندگی‌های مهیج و سرعتی بهتر است. فیدلیتی از دیگنیتی پرایم امکانات بهتری دارد اما با نسخه پرستیژ در یک سطح و حدودا مشابه است.

جک K7

KMC K7 نیز از تولیدات کرمان موتور است و از محصولات جک می‌باشد. با وجود ظاهر متفاوت نماینده  جک ولی باز هم دیگنیتی شرایط جذاب تری دارد. کابین هم برای دیگنیتی پرستیژ و جک K7 حدودا یکسان فرض می‌شود. دیگنیتی به سنسور باران و دوربین ثبت وقایع مجهز است که در جک K7 موجود نیست اما تهویه مطبوع دوکاناله، سیستم صوتی اینفینیتی با 10 بلندگو، سردکن صندلی‌های جلو، ماساژور و حافظه صندلی راننده، پشت آمپر سنسور پا برای درب صندوق بار و آینه میانی الکتروکرومیک KMC K7نه تنها این مورد را جبران می‌کند بلکه از رقیب خود جلو نیز می‌زند. مشخصات فنی هم حدودا در یک سطح هستند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو دیگنیتی پرداختیم. با توجه به تمامی مطالب ذکرشده، این خودرو مدرن خیلی راحت می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند و شرایط بسیار مناسبی دارد. اگر عجله‌ای برای خرید ندارید علاوه بر بررسی دقیق دیگنیتی و رقبایش بهتر است برای عرضه دیگنیتی پرستیژ هم کمی صبر کنید. در صورت تصمیم قطعی بهتر است خرید خود را به جای بازار آزاد از نمایندگی‌های بهمن موتور انجام دهید تا خرید به صرفه تری را تجربه کنید.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

عنوان : کارشناسی خودرو دیگنیتی پرایم و پرستیژ با تمام جزئیات

 

دیگنیتی که نام دیگر دانگ فنگ IX5 هست، خودرویی کراس اوور ساخت چین می‌باشد که از سال 1399 توسط کمپانی بهمن موتور در دو نسخه پرایم و پرستیژ در کشور ایران به فروش می‌رسد. ظاهر جذاب و قیمت رقابتی این خودرو از عوامل اصلی جذب مشتری هستند. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  دیگنیتی در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  دیگنیتی 

دانگ‌فِنگ موتور کورپوریشن شرکت خودروسازی چینی است، که به ‌عنوان بزرگترین خودروساز در چین‌شناخته می‌شود. این شرکت در سال 1968 تاسیس شد و در حال حاضر در زمینه تولید و مونتاژ انواع خودرو، اتوبوس، کامیون و دیگر وسایل نقلیه تجاری، همچنین تولید قطعات خودرو فعالیت می‌کند.  محصولات این شرکت در سراسر جهان به فروش می‌رسد و در ایران نیز هم کامیون‌ها هم خودروهای آن واردشده است. البته به خاطر تحریم و مشکلات آن در حال حاضر آخرین محصول این شرکت با نام تجاری دیگنیتی معرفی شد.

دیگنیتی کراس اووری کوپه  است که در سال 2018 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن چین رونمایی شد. نام اصلی این خودرو فنگون  IX5 است که در ایران از سال 1399 توسط شرکت بهمن موتور با نام دیگنیتی عرضه شد. این خودرو ابتدا در تیپ دیگنیتی پرایم وارد بازار شد و در سال 1400 بهمن موتور خبر از واردات نسخه‌ای بهتر یعنی دیگنیتی پرستیژ داد. با وجود وعده عرضه نسخه پرستیژ در تابستان 1401، هنوز هم فروش آن آغاز نشده‌است و طبق آخرین خبرها شروع عرضه آن به آبان 1401 معوق می‌شود.

بین دو نسخه پرایم و پرستیژ بیشتر در سیستم فنی و عملکرد خودرو تفاوت وجود دارد. البته ظاهر و تعدادی از امکانات نیز دستخوش تغییر شده‌اند که در جهت بهبود وضعیت این کراس اوور بوده‌اند.  طراحان این خودرو سعی در خلق کراس اووری اسپرت داشتند و به این ترتیب دیگنیتی تنها کراس اور کوپه (به دلیل فرم سقف) مونتاژی بازار ایران نامیده می‌شود. علاوه بر ظاهر خاص، طراحی داخلی خوب در کنار قیمت گذاری مناسب باعث‌شده تا دیگنیتی بتواند در بازار رقابت خوبی داشته‌باشد و به فروش خوبی برسد.

از معایب اصلی این کراس اوور تعلیق خشک و شتاب گیری متوسط در نسخه پرایم بود که با ارتقای فنی  تیپ پرستیژ این مورد حل خواهد شد.  در این تغییر، موتور  1.5 لیتری  به 2 لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت (GDI) تبدیل می‌شود که قدرت خیلی بهتری را ارائه خواهد داد. جعبه دنده نیز از CVT به AT تغییر می‌کند که پاور تک است و تاثیر خیلی خوبی در عملکرد خودرو دارد. در ادامه به بررسی دقیق تر هر قسمت این دو تیپ خواهیم پرداخت

 کارشناسی خودرو دیگنیتیی پرایم و پرستیژ

بررسی ویژگی‌های خودرو   دیگنیتی 

 

امکانات و تجهیزات خودرو دیگنیتی 

امکانات موجود در دیگنیتی  در کارشناسی خودرو دیگنیتی تقریبا کامل گزارش می‌شود که این تنوع امکانات و تجهیزات از نقاط قوت به شمار می‌روند. سرنشینان خودرو با وجود آپشن‌های مختلف خیلی کمتر در مسافت‌های طولانی خسته می‌شوند و علاوه بر ترمزها و سیستم‌های پایداری مناسب، تجهیزات کابین و.. نیز سفری دل نشین را برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

از امکانات رفاهی موجود در دیگنیتی پرایم می‌توان به سانروف پانوراما، شیشه و سانروف آنتی ترپ، ایربگ‌های راننده، سرنشین و جانبی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، دی لایت، اتو لایت، دوربین 360 درجه، فرمان با طراحی دی کات و دکمه‌های کنترلی، سنسور باران و برف پاکن اتوماتیک، سیستم هوشمند ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، صندلی برقی شاگرد و گرمکن صندلی‌های جلو و مجموعه ای کامل از سیستم های ترمز کمکی و سیستم کنترل سرعت در سربالایی اشاره کرد.

در دیگنیتی پرستیژ،  اطلاعاتی که از امکانات داریم در حد معارفه و کارشناسی است و هنوز خودرو در بازار عرضه‌نشده است. اما تا اینجا می‌دانیم که نشان برند تجاری سیستم صوتی PIONEER روی بلندگوهای پرستیژ وجود دارد که این سیستم توانش  را به کمک یک آمپلی فایر 150 واتی تامین می‌کند و کیفیت بهتری دارد. صندلی راننده نیز به جای 6 حالت، در 10 حالت مختلف قابل تنظیم است. نورپردازی هفت رنگ نیز از آپشن‌های جدید است. علاوه بر این موارد پشت آمپر دیگنیتی پرستیژ تمام دیجیتال می‌باشد که به لوکس تر شدن خودرو کمک می‌کند. تغییرات کامل و موثق این نسخه پس از عرضه آن در بازار قطعی می‌شود.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی دیگنیتی را به صورت دسته‌ بندی‌شده جهت بررسی و مقایسه راحت تر آورده‌ایم. برای جلوگیری از اضافه‌گویی تفاوت‌های دیگنیتی پرستیژ در همان ردیف مربوط به آن ذکرشده است.

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

دیگنیتی  

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته – 6 سرعته  ( پرایم )

جعبه دنده اتوماتیک AT– 6 سرعته ( پرستیژ )

سیستم آینه ها

آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی - دارای گرمکن - دارای چراغ خوش امدگویی (Welcome Light)

سنسورهای پیش فعال

دوربین ثبت رانندگی (Driving Recorder) -  سیستم حالات مختلف رانندگی نرمال، اسپرت و زمستانی (Drive mode) -  درب صندوق برقی - خروجی 12 ولت - درب باک الکتریکی

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم ترمز ضدقفل (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی ترمز  EBA، سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی (HDC)، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل پایداری خودرو (ESC)

سیستم شیشه ها

شیشه‌های برقی جلو و عقب - شیشه‌های   Privacy درب های عقب -  سنسور باران – دارای برف پاک‌کن اتوماتیک جلو -  شیشه بالابر آنتی‌ترپ

سیستم صوتی

دارای 6  عدد بلندگو - پخش رادیو و پشتیبانی از  USB / AUX

 + سیستم صوتی حرفه‌ای  pioneer با آمپلی فایر 150 واتی در پرستیژ

سیستم مولتی مدیا

سیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال به بلوتوث - دارای سیستم رهیاب و ناوبری - صفحه نمایش 10.25 اینچی - دوربین فیلمبرداری جلو با ضبط صدا

کیسه هوا

مجموعا 6 عدد برای راننده و سرنشین کناری – کیسه هوای جانبی و پرده‌ای

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل لمسی -  دارای دریچه ردیف دوم

سیستم روشنایی جلو

دارای مه شکن - دارای چراغ روز (Daylight) - سیستم مشایعت (نور) تا درب منزل – چراغ‌های LED جلو -  سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور - سیستم اتوماتیک روشن و خاموش شدن چراغ‌ها (AutoLight)

سیستم روشنایی عقب

چراغ‌های LED به همراه مه شکن

سیستم های کمک رانندگی

سیستم پارک برقی (EPB) - سیستم توقف خودکار (AutoHold) - دوربین دنده عقب - سنسور پارک جلو و عقب - دوربین 360 درجه – کروز کنترل

سیستم صندلی های جلو

پوشش چرمی صندلی‌ها - کمربندهای پیش‌کشنده - صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت ( پرایم ) و 10 جهت  ( پرستیژ ) -  4 حالت برای سرنشین کناری  ( دستی در سری اول و برقی از سری دوم ) – دارای گرمکن از سری دوم

سیستم صندلی های عقب

صندلی و کنسول تاشو - روکش چرم مصنوعی - قابلیت اتصال صندلی کودک (ISOFIX)

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

سیستم فرمان

قدرت فرمان هیدرولیکی

نوع غربیلک

فرمان دی کات - دارای روکش چرمی فرمان -  دارای کلیدهای کنترل سیستم مولتی مدیا

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

 

سیستم ضد سرقت ایموبلایزر - سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید (Keyless)

سیستم‌های سقف

2 تیکه پانوراما -  سیستم ایمنی در برخورد با مانع (UntiTrap)

 

 

 

مشخصات فنی این خودرو

خودروی دیگنیتی پرایم از یک موتور 1500 سی سی مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه قادر است قدرت 148 اسب بخار و حداکثر 220 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. نیروی تولیدشده توسط یک گیربکس CVT شش سرعته به چرخ های جلو منتقل می‌شود. با این سیستم عملکرد فنی در حدی که از ظاهر و تولیدکننده توقع می‌رود نیست. در رانندگی با این نسخه نهایت سرعت 160 کیلومتر در ساعت را می‌توانید تجربه کنید و شتاب صفر تا صد آن 13 ثانیه گزارش می‌شود.

مصرف سوخت اعلام‌شده برای این خودرو نیز معادل 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی است و استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 5 می‌باشد. دیگنیتی در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب از سیستم تعلیق اتصال چندگانه (Multi-Link) استفاده می‌کند. ترمزهای آن نیز در جلو دیسکی خنک‌شونده و در عقب دیسکی هستند که در کنار سیستم‌های کمکی ABS, EBD, BA سیستم ترمز مناسبی را تشکیل می‌دهند. در بازار چین، جعبه دنده دستی و  پیشرانه‌های متفاوتی هم تولید و به فروش می‌رسند که از بین آن‌ها تنها این مدل وارد بازار ایران ‌شده‌است.

پرستیژ

قوای فنی دیگنیتی پرستیژ ارتقایافته است و از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت (GDI) داخل محفظه احتراق بهره می‌برد. با استفاده از این پیشرانه، 230 اسب بخار و گشتاوری معادل 355 نیوتون متر تولید می‌شود که نسبت به بسیاری از خودروهای موجود در بازار قدرتمندتر و بهتر است. جعبه دنده نیز اتوماتیک AT شش سرعته است که عملکرد خیلی بهتری نسبت به CVT دارد. دنده 6 سرعته جدید تیپ پرستیژ ساخت برند "پاور تک" است و نیرو را همچنان، تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

 در کل طبق کارشناسی خودرو  دیگنیتی  وضعیت توان فنی و سواری خودرو  پرستیژ بسیار بهتر از تیپ پرایم است و انتقادات وارد بر دیگنیتی را به خوبی حل می‌کند.  در جدول زیر با جزئیات بیشتری به بررسی و مقایسه این دو مدل از دیگنیتی پرداختیم البته در رابطه با دیگنیتی پرستیژ به دلیل عدم عرضه تا این تاریخ برخی موارد را که از آن اطمینان کامل نداشتیم وارد جدول و اطلاعات نکردیم.

 

مشخصات فنی

دیگنیتی پرایم

دیگنیتی پرستیژ

کلاس بدنه

کراس اور

کراس اور

کلاس اتومبیل

C Segment

C Segment

حجم موتور

1500 سی سی

2000 سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

بنزینی دارای توربو

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

4

تعداد سوپاپ ها

16

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

148 اسب بخار در 5600 دور بر دقیقه

230 اسب بخار  

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

220 نیوتن متر در 1800-4000 دور بر دقیقه

360 نیوتون متر

توان خروجی حجمی

98.6 اسب بخار بر لیتر

-

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری با کنترل الکترونیکی چند نقطه ای ترتیبی

سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI ساخت بوش

ظرفیت باک

58  لیتر بنزین

58  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته – 6 سرعته با حالت زمستانی و اسپرت

اتوماتیک AT 6 سرعته

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

دیسکی خنک شونده

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مستقل

مستقل

تعلیق جلو

مک فرسون

مک فرسون

تعلیق عقب

مولتی لینک

مولتی لینک

کمک فنرهای جلو و عقب

هیدرولیکی

هیدرولیکی

حداکثر سرعت

160 کیلومتر بر ساعت

160  کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

13  ثانیه

-

مصرف سوخت ترکیبی

۷.3  لیتر در صد کیلومتر

-

 

 

   کارشناسی خودرو دیگنیتی پرایم و پرستیژ ز لحاظ فنی                    

کارشناسی خودر دیگنیتی  از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

 دانگ فنگ یا Fengon iX5 یا همان دیگنیتی یکی از جذاب‌ترین شاسی بلندهای موجود در کشور محسوب می‌شود و ظاهر آن از عوامل اصلی جذب مشتری است. این خودرو که اولین کراس اوور کوپه ( به دلیل فرم سقف) می‌باشد، طراحانی‌داشته که با دقت، ظرافت و هماهنگی بسیار توانستند خودرویی لوکس و خاص از همه نماها طراحی کنند. دیگنیتی دقیقاً در سگمنت مشابه خودروی معروف بی ام و X4 قرار می‌گیرد.

دیگنیتی پرایم با سقف متفاوت نظر مشتریان را به خوبی جلب می‌کند. در نمای جلو، جلو پنجره‌ای بزرگ و مشبک دیده‌می‌شود که آرم دانگ فنگ را در میان خود جای می‌دهد و  در جوار چراغ‌ها حالتی سراسری ایجاد می‌شود. چراغ‌های جلو با دی لایت‌هایی جذاب خمارتر نشان‌داده می‌شوند. زیر جلو پنجره پلاک قرار می‌گیرد و در پایین آن سپر است که مه شکن‌ها به صورت سراسری در آن جا خوش کرده‌اند. روی کاپوت، زیر چراغ‌ها و بالای سپر از خطوط و برجستگی‌های متعدد و در عین حال ظریفی استفاده می‌شود که جذابیت موجود را دو چندان می‌کنند.

نمای جانب احتمالا متمایزترین طراحی را دارد. فرم قوس دار سقف این کراس اوور کوپه متفاوت و خاص است. در این نما نیز از خطوط و برجستگی‌های مختلف استفاده می‌شود. ایرادی که وارد است عدم هم راستا بودن دستگیره‌های درب جلو و عقب با خط ممتدی است که از آن نواحی می‌گذرد. در دیگنیتی پرایم سایز رینگ‌ها نیز 18 اینچی است که به نسبت سایز بدنه کمی کوچک به نظر می‌رسد.

نمای پشتی تا حد خوبی متناسب با نمای جلو است. درب صندوق به دلیل مدل سقف کوتاه و شیب دار طراحی‌شده است. چراغ‌های عقب طراحی افقی دارند و مطابق خودروهای لوکس به هم متصل هستند و یک تکه تلقی می‌شوند. در وسط این چراغ‌ها اسم دیگنیتی را مشاهده می‌کنیم. مه شکن‌های عقب دو طرف محل قرارگیری پلاک به صورت خطی و افقی وجود دارند. در سپر نیز دفیوزر و سر اگزوزهای استیل جای گذاری شدند که بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی دکوری نبوده‌و مصرف واقعی دارند.

پرتسیژ

 طبق کارشناسی خودرو دیگنیتی پرستیژ اولین موردی که در این نسخه  تغییرکرده رینگ‌های آن است که به جای رینگ 18 اینچی، رینگ 20 اینچی را شاهد هستیم. تناسب این سایز با بدنه  بسیار بیشتر و بهتر است و نمای خیلی زیباتری در جانب ایجاد می‌کند. علاوه بر این در نمای عقب اگزوزهای بیضی شکل و یک تکه تبدیل به خروجی اگزوز دو لوله‌شده که تناسب بهتری دارد. در نمای جلو  سپر طراحی جدید دارد و ورودی هوای بزرگتر این نسخه ظاهری تهاجمی تر و خاص تر ایجاد می‌کند. تمامی این تغییرات مثبت و عالی هستند.

در جدول زیر مشخصاتی کلی تر از ظاهر دیگنیتی را مشاهده می‌کنید:

مشخصات ظاهری

دیگنیتی

نوع بدنه

شاسی بلند متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

وزن خالص

1570 کیلوگرم

طول

4685 میلی متر

عرض

1865 میلی متر

ارتفاع

1645  میلی متر

فاصله محورها

2790 میلی متر

تعداد سرنشین

5

نسل (کد اتاق)

نسل اول

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

235/50R18

 کارشناسی خودرو دیگنیتی پرایم و پرستیژ

خودروی  دیگنیتی 

 

کارشناسی خودرو دیگنیتی   از نظر طراحی داخلی

دیگنیتی طراحی داخلی مدرن و اسپرت دارد.  در داشبور آن مشخص ترین قسمت، نمایشگر 10.5 اینچی است که در میان کنسول قرار می‌گیرد. این نمایشگر به سمت راننده متمایل ترشده تا کار با آن راحت تر باشد. بالای این نمایشگر دو دریجه مستطیلی هوا را شاهد هستیم و به واسطه طراحی مدرن، سیستم تهویه مطبوع و ... لمسی هستند. ترمز پارک دکمه‌ای و دکمه‌های تنظیم حالات مختلف رانندگی نیز بر روی کنسول میانی به چشم می‌خورند. دانگ فنگ با استفاده از پلاستیک براق بالای داشبود و قسمتی از تودری‌ها هماهنگی خوبی را با قسمت‌های چرمی ایجادکرده است.

در دیگنیتی پرایم از فرمان سه شاخه اسپرت استفاده می‌شود. این فرمان طراحی دی کات دارد و تجربه مناسبی را برای راننده ایجاد می‌کند. روی فرمان نیز دکمه‌های مختلفی برای تنظیم کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا تعبیه‌شده است. استارت این خودرو دکمه‌ای است و پنل کیلومترشمار این نسخه عقربه‌ای طراحی‌شده است. چه  داشبور و چه فرمان این خودرو از چرم دوزی‌های زیبا و با کیفیتی بهره می‌برند.

رودری‌ها و هم چنین صندلی‌ها نیز روکش چرم دارند که این ست چرم درون خودرو محیطی لوکس ایجادکرده است. صندلی‌ها طراحی اسپرت دارند و ارگونومی خوبی دارند. این صندلی‌ها به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. مدل صندلی ردیف عقب نیمکتی نیست و راحت تر است. در برخی خودروها ترکیب رنگی مشکی با چرم دوزی‌های قرمز رنگ فضای جالبی را در اختیار خریداران می‌گذارد. شاید به دلیل طراحی سقف این خودرو نگران فضای کابین برای افراد قد بلند باشید. اما با طراحی ارتفاع کم نشیمنگاه  و همچنین وجود سقف پانورامیک، افراد بلند قد نیز در این خودرو اذیت نخواهند شد.  گنجایش صندوق عقب 780 لیتر است و به خوبی می‌تواند نیاز خانواده‌ها را برطرف کند.

پرستیژ

از تغییرات کابین این نسخه می‌توان ابتدا به پشت آمپر تمام دیجیتال اشاره کرد که بسیار جذاب تر و خوش نما تر از مدل عقربه‌ای پشت فرمان دیده‌می‌شود. علاوه بر این نورپردازی داخلی نیز دچار تحولاتی‌شده و قابلیت انتخاب 7 رنگ مختلف را مهیا می‌کند. در دیگر قسمت‌ها تغییر به خصوصی مشاهده نمی‌شود فقط صندلی راننده به جای 6 حالت امکان تغییر در 10 حالت را به صورت برقی دارد. شارژر وایرلس نیز از امکانات جدید در دیگنیتی پرستیژ می‌باشد. البته این تغییرات ممکن است پس از عرضه خودرو در بازار بیشتر باشند اما تاکنون تنها همین موارد اعلام‌شده است.

طراحی داخلی خودرو دیگنیتی پرایم و پرستیژ

طراحی داخلی خوردو  دیگنیتی پرایم

طراحی داخلی خودرو دیگنیتی پرایم و پرستیژ

 طراحی داخلی خوردو  دیگنیتی پرستیژ

 

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو دیگنیتی  به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به اندازه خوبی با خودرو  دیگنیتی  آشنا شدید. در ادامه به طور خلاصه‌تری مزایا و معایب آن را مشاهده ‌می‌کنید:

مزایا:

  • طراحی لوکس و جذاب ظاهری
  • امکانات رفاهی متعدد
  • پایداری و مانورپذیری
  • فضای جادار ردیف عقب
  • اولین کراس ‌اور مونتاژی با 5 ستاره کیفی
  • فضای بزرگ صندوق عقب (780 لیتر)

معایب :

  • تعلیق اسپرت در دیگنیتی پرایم
  • تک دیفرانسیل (نسبت به قیمت)

 

دیگنیتی  بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو دیگنیتی  مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم‌گیری کنید. این خودرو با توجه به شرایط خوبی که دارد، از همان ابتدای ورودش توجه خوبی را به خودش جلب کرد. نسخه پرستیژ  این خودرو هنوز عرضه‌نشده اما با وجود تغییرات مثبتی که ایجادشده احتمالا این خودرو نیز بازار خوبی خواهد داشت. تولید این خودرو هنوز هم ادامه دارد و به همین دلیل می‌توان حین خرید از سلامت آن مطمن بود و مشکلات خرید خودروی کارکرده را نخواهید داشت.

مشکلی که در خرید خودرو دیگنیتی وجود دارد، تفاوت قیمت نمایندگی و بازار آزاد است. این تفاوت تا بیش از 400 میلیون هم دیده‌شده است که رقم خیلی زیادیست. به موجب این تفاوت قیمت معمولا خریداران از طریق ثبت نام در نمایندگی اقدام می‌کنند و خیلی اوقات اختلالاتی در سامانه مشاهده می‌شود که هزینه کمتر ارزش صبوری را دارد. قیمت دیگنیتی پرستیژ هنوز مشخص نیست و با توجه به اینکه بهمن موتور خیلی اوقات قیمتی کمتر از قیمت واقعی را قبل از عرضه گزارش می‌کند، نمی‌توان به طور قطعی از آن مطمن بود.

ظاهر خاص و جذاب، طراحی داخلی با المان‌های مدرن و آپشن‌های کامل و متنوع همگی عواملی هستند که خریداران را سمت این خودرو جذب می‌کنند و خدمات پس از فروش بهمن موتور به این موضوع کمک می‌کند. شاید تنها موردی که این خودرو را از وضعیت خیلی ایده آل دور کند تعلیق خشک نسخه پرایم است که به زودی با ارائه نسخه پرستیژ این قضیه نیز به خوبی حل می‌شود. شرایط نگه داری این خودرو هم تا به اینجا طبق نظر خریداران آسان و کم هزینه است که نتیجه استفاده از قطعات با کیفیت حین ساخت می‌باشد.

با وجود اینکه دیگنیتی در بازار فروش خریداران سرسختی دارد و هر کدام از آن‌ها نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارند، اگر از لحاظ هزینه مشکلی ندارید، بهتر است قبل از تصمیم گیری رقبا را نیز مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت بهترین  انتخاب را از بین گزینه‌ها داشته‌باشید.

کارشناسی خودرو دیگنیتی پرایم و پرستیژ

کارشناسی خودرو دیگنیتی 

 

رقیبان خودرو دیگنیتی 

طبق کارشناسی خودرو  دیگنیتی   و سایر خودروها در بازار ایران،   فیدلیتی پرایم ، چری تیگو 7 پرو، KMC K7، فردا T5، لاماری آرین موتور و SWM G01 همگی رقبای سرسخت این خودرو هستند که چون در این رده اکثر خودروها وضعیت ساخت و امکانات خوبی دارند، انتخاب ممکن است بسیار دشوار باشد و لازم است قبل از تصمیم‌گیری شرایط و مزایا و معایب هر یک به دقت بررسی و مقایسه شود.

تیگو 7

تیگو 7 از اصلی ترین رقبای دیگنیتی است.  این خودرو از سال 1396 در کشور تولید می‌شود و تحت برند فونیکس به فروش می‌رسد. تیگو هفت پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ دارد و شتاب آن 10.2 ثانیه گزارش می‌شود که یکی از چابک ترین کراس اورهای مونتاژی محسوب می‌شود. کیفیت سواری نرم و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت نیز از ویژگی‌های این خودرو است. در مقایسه دیگنیتی پرایم مشخصات مشابه دارد ولی چابکی و سواری آن در سطح پایین تری است. از طرف دیگر دیگنیتی پرستیژ به خوبی مشکلات را حل کرده و می‌تواند رقابت سختی را با تیگو 7 داشته‌باشد.

از لحاظ طراحی ظاهری، با اینکه این امر سلیقه‌ایست اما نظر اکثریت این است که دیگنیتی ظاهری به روز و لوکس تر دارد. کابین دیگنیتی نیز جادارتر است و فضای عقب برای سرنشینان جادارتر است. امکانات هر دو خودرو در یک سطح می‌باشد. از لحاظ خدمات فروش و قطعات، تیگو 7 شرایط بهتری را برای خریداران ایرانی فراهم می‌کند و از این نظر در رقابت خود را بالا می‌کشد.

فیدلیتی

خودروساز بهمن موتور، دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی را حدودا در فواصل زمانی نزدیک به هم وارد ایران کرد در مقایسه این دو خودرو فیدلیتی ظاهر تجملاتی  و لاکچری تر دارد اما دیگنیتی کوپه است. از لحاظ کابین هم دیگنیتی اسپرت تر است ولی فیدلیتی در دو نسخه 5 و 7 نفره ارائه می‌شود و از این نظر جذاب است. در عملکرد فنی، تفاوت در گیربکس است.  فیدلیتی از نوع شش سرعته دو کلاچه بوده و دیگنیتی هم از گیربکس سی وی تیپ ترونیک استفاده می‌کند و عملکرد فیدلیتی برای رانندگی‌های مهیج و سرعتی بهتر است. فیدلیتی از دیگنیتی پرایم امکانات بهتری دارد اما با نسخه پرستیژ در یک سطح و حدودا مشابه است.

جک K7

KMC K7 نیز از تولیدات کرمان موتور است و از محصولات جک می‌باشد. با وجود ظاهر متفاوت نماینده  جک ولی باز هم دیگنیتی شرایط جذاب تری دارد. کابین هم برای دیگنیتی پرستیژ و جک K7 حدودا یکسان فرض می‌شود. دیگنیتی به سنسور باران و دوربین ثبت وقایع مجهز است که در جک K7 موجود نیست اما تهویه مطبوع دوکاناله، سیستم صوتی اینفینیتی با 10 بلندگو، سردکن صندلی‌های جلو، ماساژور و حافظه صندلی راننده، پشت آمپر سنسور پا برای درب صندوق بار و آینه میانی الکتروکرومیک KMC K7نه تنها این مورد را جبران می‌کند بلکه از رقیب خود جلو نیز می‌زند. مشخصات فنی هم حدودا در یک سطح هستند.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو دیگنیتی پرداختیم. با توجه به تمامی مطالب ذکرشده، این خودرو مدرن خیلی راحت می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند و شرایط بسیار مناسبی دارد. اگر عجله‌ای برای خرید ندارید علاوه بر بررسی دقیق دیگنیتی و رقبایش بهتر است برای عرضه دیگنیتی پرستیژ هم کمی صبر کنید. در صورت تصمیم قطعی بهتر است خرید خود را به جای بازار آزاد از نمایندگی‌های بهمن موتور انجام دهید تا خرید به صرفه تری را تجربه کنید.

درخواست سریع کارشناس خودرو