برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7

جیلی امگرند X7 کراس اووری شهری از کمپانی جیلی است که توسط شرکت جیلران موتور به ایران راه یافت. این خودرو چینی کیفیت ساخت خوبی داشت و نقاط قوت آن متعدد بود اما به دلیل مدیریت اشتباه، که به آن خواهیم پرداخت، نتوانست فروش خوبی را در ایران تجربه کند و خیلی سریع از بازار واردات حذف شد.
0 تومان
i h

عنوان : کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 اتومات  با تمام جزئیات

 

جیلی امگرند X7 کراس اووری شهری از کمپانی جیلی است که توسط شرکت جیلران موتور به ایران راه یافت. این خودرو چینی کیفیت ساخت خوبی داشت و نقاط قوت آن متعدد بود اما به دلیل مدیریت اشتباه، که به آن خواهیم پرداخت، نتوانست فروش خوبی را در ایران تجربه کند و خیلی سریع از بازار واردات حذف شد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  جیلی امگرند X7 در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  جیلی امگرند X7 

شرکت جیلی، خودروساز چینی در سال 1986 میلادی تاسیس شد و ابتدا به ساخت یخچال‌های خانگی پرداخت اما پس از مدتی به تولید خودرو روی آورد. اولین اتومبیل را در سال 2002 روانه بازار کرد و روز به روز به پیشرفت خود ادامه داد تا در سال 2010 موفق به تصاحب کمپانی ولوو شد و جایگاهش را در بازار محکم کرد. این برند چینی زیرمجموعه‌هایی دیگر  از جمله   ENGLONE و EMGRAND را نیز به مجموعه خود اضافه کرد. خودروهای لوکس جیلی با پسوند امگرند روانه بازار می‌شود که اولین و معروف ترین آنها در ایران، جیلی امگرند7 بود. پس ازاین خودرو RV7 نیز وارد بازار شد که عرضه موفقی داشتند.

پس از فروش مناسب دو مدل قبلی، نماینده جیلی در ایران یعنی شرکت جلیران موتور تصمیم به واردات جیلی امگرند X7 گرفت. این خودرو کیفیت ساخت خوبی دارد و نقاط قوت آن متعدد است اما به دلیل قیمت گذاری نادرست و همچنین مدیریت غیر صحیح هم در عرضه محصول و هم خدمات پس از فروش نتوانست بازار خوبی داشته‌باشد و خیلی سریع از بازار حذف شد. این خودرو در سال 2007 برای اولین بار در چین معرفی شد و تنها شاسی بلندی بود که امگرند در آن زمان ارائه داد.

کارشناسان طراحی و ساخت امگرند ایکس 7 را نتیجه خرید ولوو توسط جیلی می‌دانند زیرا قبل از آن خودروهای ساخت جیلی اکثرا ارزان قیمت با طراحی کپی و بدنه‌های ضعیف بودند اما جیلی امگرند ایکس 7 ظاهری اسپرت داشت و محصولی اورجینال و مبتکرانه بود که باعث شد جلب توجه ویژه‌ای به پیشرفت جیلی شود و فروش خوبی داشته‌باشد. این خودرو در سال 1394 وارد بازار ایران شد و گران ترین خودروی جیلی در کشور شد. طول مدت حضور این خودرو در ایران بسیار کوتاه بود و در حال حاضر فقط نسخه‌های دست دوم 2013 و 2014 در بازار موجودند.

این خودرو از موتور تویوتا و گیربکس ساخت سوئیس و البته قطعاتی از شرکت‌های آلمانی و در نهایت چینی بهره می‌برد که از این تنوع شرکت‌ها نباید انتظار خروجی بسیار خوبی را داشته‌باشیم. امگرند.X7  با یک موتور 1.8 لیتری کوچک شروع به کار کرد اما خواسته‌های خریداران باعث شد کمپانی یک جفت موتور بزرگتر و قدرتمند تر برای این مدل معرفی کند. ظاهر این خودرو طراحی خاصی دارد و کابین آن فضای مناسب برای 5 نفر را مهیا می‌کند. در ادامه به بررسی دقیق تر هر قسمت می‌پردازیم.

 

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7  اتومات   

بررسی ویژگی‌های خودرو   جیلی امگرند X7 

 

امکانات و تجهیزات خودرو جیلی امگرند X7 

معمولا سازنده‌های خودروهای چینی به امکانات رفاهی اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و تعدد تجهیزات از مزایای آن‌ها محسوب می‌شود. در جیلی امگرند X7  نیز این شرایط وجود دارد. امکانات متنوع باعث می‌شود تا تجربه رانندگی بهتر و جذاب تری ایجاد شود.

برای کارشناسی خودرو امگرند X7 و  امکانات رفاهی آن می‌توان دی‌لایت و اتولایت، تریم چرمی کابین، سنسور فشار باد تایر، تنظیمات 8 حالته برقی صندلی راننده، نمایشگر 6.5 اینچی سیستم چندرسانه‌ای، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، هفت کیسه‌هوا و چراغ بدرقه، سنسور پارک، باک بنزین ضد انفجار 6 لایه و...را نام برد. در جدول زیر امکانات رفاهی و تجهیزات این خودروی چینی به صورت دسته بندی‌شده جهت بررسی و مقایسه راحت تر آورده‌شده است :

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

جیلی امگرند  X7 

نوع جعبه دنده

اتومات 6 سرعته

سیستم آینه ها

آینه‌های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و دارای گرمکن -  آیینه‌های الکتروکرومیک داخلی و خارجی

سنسورهای پیش فعال

سنسور پارک عقب و جلو

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD -  سیستم ترمز ضد قفل ABS

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره‌ها   آنتن درون شیشه‌ها - سیستم پاور ویندو برای تمام پنجره‌ها - شیشه‌ها با سیستم محافظ ضد صدا -  شیشه بالابر آنتی‌ترپ جلو

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو - دارای تیونر - قابلیت پخش CD – DVD – MP3

سیستم مولتی مدیا

دارای نمایشگر اطلاعات سفر و کامپیوتر سفر- نمایشگر اطلاعات تایرها  - نمایشگر 6.5 اینچی برای سیستم DVD و GPS- دارای سیستم بلوتوث  

کیسه هوا

مجموعا 7 عدد : برای راننده و سرنشین کناری ، دو عددکیسه‌های هوای جانبی  و دو ایربگ پرده‌ای و یک ایربگ زانویی برای راننده

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک - دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب

سیستم روشنایی جلو

دارای مه شکن - سیستم شست و شوی چراغ‌ها - دارای تنظیم اتوماتیک نور چراغ‌ها – مجهز به چراغ دید در روز

سیستم روشنایی عقب

دارای مه شکن  و طراحی سه بعدی

سیستم های کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل -  دوربین دید عقب سفارشی

سیستم صندلی های جلو

دارای روکش چرم - صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 8 جهت و دارای سیستم حافظه - صندلی سرنشین جلو دارای تنظیم برقی در 4 جهت - دارای سیستم گرمکن صندلی‌های جلو - ماساژور صندلی راننده سفارشی - سنسور تشخیص وزن صندلی سرنشین و قطع کننده کیسه هوا

سیستم صندلی های عقب

دارای روکش چرم - قابلیت تا شوندگی ( دو تکه ) - دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج – مجهز به ایزوفیکس  

داشبرد

دارد

سیستم فرمان و هدایت پذیری

قدرت کمکی هیدرولیکی

نوع غربیلک

فرمان  4 شاخه - قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی – دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمان - روکش چرمی

کروز کنترل

دارد  

سیستم امنیتی و حافظتی

 

سیستم کلید ضد سرقت - دارای قفل مرکزی در اختیار راننده - دارای ریموت کنترل رادیویی -  سیستم نشان‌دهنده میزان باد تایرها (TPMS) - باک بنزین ضد نشتی و ضد انفجار مجهز به 6 لایه پلیمری مخصوص

سیستم‌های سقف

سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار

 

ایمنی خودرو

 جیلی امگرند X7 در موسسه تست تصادف C-NCAP مورد بررسی قرارگرفته و موفق‌شده تا سطح 5 ستاره امنیتی را دریافت کند که نسبت به بسیاری از خودروهای چینی و وطنی برتری می‌یابد. این سطح امنیت مناسب توسط کیسه‌های هوا راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای، زانویی ایموبلایزر، ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده و سیستم‌های ABS و EBD برای سرنشینان فراهم می‌شود.

این خودرو یکی از معدود خودروهای چینی است که توسط موسسه اروپایی یوروانکپ مورد آزمون ایمنی قرارگرفته و موفق به کسب چهار ستاره از پنج ستاره ممکن‌شده است که به واسطه همین ایمنی مناسب قادر بود تا مجوز ورود به بازار اروپا را کسب کند.

 

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7  اتومات

جیلی مگرند X7  و ویژگی‌های آن

 

 

مشخصات فنی این خودرو

 این خودرو مشخصات فنی خوبی دارد اما در عمل قسمت‌های مختلف هماهنگی مناسبی با هم ندارند و باعث ایجاد برخی معایب می‌شوند. امگرند ایکس 7 پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم 2.4 لیتری دارد. در ابتدا این خودرو با پیشرانه 1.8 لیتری معرفی‌شده بود اما به دلیل درخواست‌ها به قدرت فنی آن افزوده شد. با این سیستم فنی جدید حداکثر قدرت  157 اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۲۲۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. در بازار تنها نسخه اتومات آن یافت می‌شود که جعبه دنده 6 سرعته دارد.

حداکثر سرعتی که می‌توان با این خودرو تجربه کرد 170 کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا 100 آن نیز 12 ثانیه گزارش می‌شود. عیبی که در این مورد وجود دارد، تعویض دنده‌های طولانی است. همچنین با توجه به وزن 1564 کیلوگرمی خودرو، بدنه و موتور تناسب خوبی با هم ندارند و این موضوع عاملی است که مصرف سوخت افزایش یابد. مدت‌هاست که مصرف سوخت از موارد مهم در ساخت و خرید خودروها است و این خودرو با مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر وضع خیلی ایده آلی ندارد.

خریداران این خودرو اکثرا از تجربه خود رضایت دارند. سواری نسبتا نرم و هزینه نگه داری مناسب در اکثر نظرها دیده‌می‌شود اما ایراداتی نیز به این خودرو وارد است.  طبق تجربه‌ها در دست اندازهای پیاپی خودرو حرکت عرضی دارد و عملکرد فرمان هم خیلی مناسب نیست که این موارد ممکن است باعث خستگی راننده در مسافت‌های طولانی جاده‌ای شود.

مشخصات فنی

جیلی امگرند X7 

کلاس بدنه

سدان

کلاس اتومبیل

C Segment

حجم موتور

2378 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز – تنفس طبیعی

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

157 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

220 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

67.5 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

60  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته – 6 سرعته

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

چهار میله ای با میل عرضی

کمک فنرهای جلو و عقب

کمک فنر هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

حداکثر سرعت

170 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

12 ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

7.9  لیتر در هر 100 کیلومتر

 

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7  اتومات  از لحاظ فنی

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

 طراحی خارجی این خودرو در کمپانی گیوگیارو انجام شد. این کمپانی طراحی خودروهایی جذابی مانند مازراتی مراک,لنسیا دلت ، BMW M1  و خودروهای ناهماهنگی مانند سوزوکی X-90 , شورلت آوئو و دوو لانوس را در کارنامه خود دارد. در طراحی امگرند ایکس 7 شباهت به شاسی بلندهای دو قطعه‌ای قدیمی دیده‌می‌شود که دماغه ملایم و مواردی مانند ریل باربند و گلگیر بزرگ این حس را ایجاد می‌کنند. این خودرو را می‌توان الهام‌گرفته از سوم تویوتا راو 4 دانست.

در نمای جلو چراغ‌ها یک تکه و در قالبی چند وجهی هستند که طراحی عمیقی دارند. همین عمق کمی  از سادگی آن کم می‌کند. جلو پنجره طراحی دو تکه دارد و جزئی از سپر محسوب می‌شود که خطوطی افقی روی آن تعبیه‌شده و ارم کمپانی جیلی در وسط جای گرفته‌است. طبق کارشناسی خودرو جیی امگرند X7 سپر بزرگ و یک تکه با خطوط طراحی حجیم شکل‌گرفته  که علاوه بر جلو پنجره خودرو میزبان یک قاب مشکی رنگ به همراه چراغ‌های مه‌شکن است. با وجود خطوط روی کاپوت که نسبت به شانه عمق نسبتا زیادی دارند، ظاهر عضلانی تر نشان می‌دهد.

در نمای جانب طراحی عضلانی و بزرگی را شاهد هستیم.  گلگیر جلو و عقب هر دو بسیار حجیم و بیرون‍زده از بدنه طراحی شده‌اند. شیشه‌ها نسبتا اندازه بزرگی دارند که باعث افزایش نور و دید از سرنشینان کابین می‌شود. در این قسمت خطی ممتد از انتهای چراغ جلو تا روی گلگیر عقب کشیده‌شده است. بخش رکاب خودرو هم علاوه بر یک فلاپ پلاستیکی مشکی رنگ میزبان یک خط رکاب نسبتا عمیق است. رینگ‌ها در این قسمت سایز و طرح هماهنگی دارند.

در نمای عقب طراحی نسبتا ساده‌ای را شاهد هستیم. چراغ‌ها یک تکه‌اند و سایز کوچکی دارند که جذابیتی برای این نما ایجاد نمی‌کند. درب صندوق حدودا تخت است و به صورت یک تکه طراحی‌شده و بالای آن یک باله همرنگ بدنه به همراه چراغ سوم ترمز تعبیه‌شده است و بخش‌های کناری خودرو مشکی رنگ‌اند. روی درب صندوق طاقچه‌ای شکل جیلی X7 علاوه بر لوگوی سابق جیلی، شاهد یک خط بزرگ کرومی بالای بخش پلاک هستیم که کمی نمای عقب خودرو را از سادگی خارج می‌کند. سپر نیز حجیم و بزرگ است و در آن  چراغ‌های مه‌شکن، سنسورهای عقب و یک قسمت ضربه‌گیر مشکی رنگ جای گرفته‌اند.

بررسی ظاهر امری سلیقه‌ایست و برخی ظاهر این خودرو را عجیب و دوست‌نداشتنی می‌دانند و برخی دیگر از چهره متفاوت آن خوششان می‌آید. در جدول زیر اطلاعات کلی تری را درباره جیلی امگرند X7 مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

جیلی امگرند X7 

کلاس بدنه

شاسی بلند

کلاس اتومبیل

J Segment

وزن خالص

1564 کیلوگرم

طول

4541 میلی متر

عرض

1833 میلی متر

ارتفاع

1700  میلی متر

فاصله محورها

2661 میلی متر

تعداد سرنشین

5

نسل (کد اتاق)

نسل اول

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

215/65R17

 

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7  اتومات

خودروی  جیلی امگرند X7 

 

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 از نظر طراحی داخلی

 کابین این خودرو طراحی بروز و جذابی دارد. برای افرادی که طراحی داخلی برای آن‌ها به ظاهر اولویت دارد، خرید این خودرو پیشنهاد می‌شود. در بالاترین قسمت داشبورد وسط خودرو یک صفحه کوچک دیجیتالی را مشاهده می‌کنیم که ساعت و برخی اطلاعات دیگر را نمایش می‌دهد. زیر این قسمت دریچه‌های تهویه هوا با ساختار مستطیل شکل هستند. در قسمت میانی یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ 6.5 اینچی تعبیه‌شده که ظاهر را مدرن تر نشان می‌دهد و در اطراف آن کلید‌ها و دکمه‌های کنترلی را می‌بینیم. در قسمت پایین تر نیز دکمه‌های کنترلی دیگری برای سیستم‌ها جایگذاری شده‌اند. در زیر کنسول و جلوی دسته دنده هم یک محفظه کوچک تعبیه‌شده که به نظر استفاده خاصی به جز چیدمان وسیله ندارد.

غربیلک فرمان سه شاخه و اسپرت است که با استفاده  از دکمه‌های روی آن سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل تنظیم می‌شوند. روی فرمان علاوه بر روکش چرم، ترئینات کرومی‌ای وجود دارد که به زیباتر شدن آن کمک شایانی می‌کند. فرمان این خودرو طوری طراحی‌شده که در 2 جهت عمومی و افقی قابل تنظیم است. پنل کیلومتر شمار پشت فرمان شامل دو صفحه است که دور موتور و کیلومتر شمار را به همراه نشانگر دمای آب و مقدار سوخت را شامل می‌شود. این صفحات به صورت فرورفته هستند  که شباهتی به خودروهای آمریکایی قدیمی دارند.

در طراحی کابین طبق کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 ، روی استفاده حداکثری از فضا تمرکزشده است. صندلی‌ها به خوبی جایگذاری شدند و فضای پا و سر سرنشینان مناسب است و در مسافت‌های طولانی خستگی آن‌ها به حداقل می‌رسد.  روکش صندلی‌ها از چرم مصنوعی است که تا مدت نسبتا خوبی سالم می‌ماند  اما امکان چروکی و خرابی در آن وجود دارد. تاشو بودن صندلی‌های عقب از مزایایی است که حین مسافرت یا حمل بار‌ به کارتان خواهد آمد. صندلی‌های جلو نیز قابل تنظیم هستند و بین آن‌‌ها محفظه‌ای قرار دارد که برای استراحت دست مناسب است.سایر ادوات و متریال کابین نیز کیفیت نسبتا مناسبی نسبت به سایر خودروهای چینی دارند.

 

طراحی داخلی خودرو جیلی امگرند X7  اتومات

طراحی داخلی خوردو   جیلی امگرند X7 

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به اندازه خوبی با خودرو  جیلی امگرند X7 آشنا شدید. در ادامه به طور خلاصه‌تری مزایا و معایب آن را مشاهده ‌می‌کنید:

مزایا:

  • امتیاز ایمنی معتبر و بالا
  • امکانات رفاهی متعدد
  • کیفیت ساخت خوب
  • طراحی مناسب کابین
  • تا شدن صندلی عقب و فضای بار مناسب

 

معایب :

  • کمیاب بودن و گرانی قطعات
  • بازار دست دوم نامناسب
  • کیفیت رانندگی متوسط
  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • وجود تنها نسخه‌های کارکرده در بازار

 

جیلی امگرند X7 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم‌گیری کنید.  اگر این مقاله در زمان‌های ابتدایی ورود این خودرو نگارش میشد بی شک شما را با جدیت بیشتری به خرید جیلی امگرند ایکس 7 ترغیب می‌کردیم اما در حال حاضر  نه تنها فقط خودروهای کارکرده در بازار موجود هستند بلکه خدمات پس از فروش و.. نیز ضعیف است.

برای خرید خودروهای کارکرده قیمت نهایی به موارد زیادی بستگی دارد که به همین دلیل شما باید حتما قبل از تصمیم گیری توسط کارشناسی مجرب خودرو را بررسی کنید تا ضرر نکنید. مورد دیگر استهلاک و قطعاتی از خودرو هستند که لازم است پس از زمان مشخصی تعویض شوند. علاوه بر هزینه جداگانه، قطعات امگرند ایکس 7 به راحتی در ایران یافت نمی‌شوند و ممکن است در این مسیر دردسرهایی برای شما ایجاد شود و در نهایت مجبور شوید هزینه‌ای بیشتر از ارزش واقعی قطعه بپردازید.

اگر مسائل مربوط به خودروهای کارکرده را کنار بگذازیم، این خودرو از لحاظ ظاهری چهره‌ای متفاوت  دارد ولی کابین آن جادار و نسبتا راحت است. امکانات رفاهی نیز متنوع هستند و نسبت به خیلی از رقبا سطح بهتری دارند. پس از لحاظ طراحی داخلی این خودرو برای خانواده‌ها گزینه مناسبی است مخصوصا که صندوق عقب بسیار جاداری دارد.  

ار دید فنی و تجربه رانندگی  اکثرا از نرمی و روانی رانندگی با این خودرو می‌گویند اما در سرعت‌های بالا تجربه‌های بدی نیز گزارش می‌شود. برای مثال در دست اندازهای پیاپی یا فرمان پذیری در سرعت‌های خیلی بابا ممکن است اشکالاتی را ببینید. اگر بیشتر مسافت شما در جاده‌های شهری است این خودرو همراه بهتری برایتان خواهد بود.

مصرف بنزین این خودرو خیلی بالا نیست و باک  بنزین ضد انفجار شش لایه آپشن خوبی است. امگرند 7 قادر است ایمنی سرنشینانش را تا حد خوبی توسط کیفیت ساخت خوب و تجهیزات مختلف تامین کند که مزیت خوبی به شمار می‌رود.

                                             

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 اتومات  با تمام جزئیات

 

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7  اتومات

رقیبان خودرو جیلی امگرند X7 

طبق کارشناسی خودرو  جیلی امگرند X7 و سایر خودروها در بازار ایران، جک S5 و S3 ، چری تیگو 5، ام جی 350 و لیفان X60  از رقیبان این خودرو هستند

موتور 2 لیتری 4 سیلندر خودرو جک اس 5 با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه توانایی تولید 174 اسب بخار نیرو و 265 نیوتون متر گشتاور را دارد. مصرف سوخت این خودرو همانند جیلی امگرند X7 در محدوده 7.2 لیتر قرار دارد. سیستم تعلیق و ترمز این خودرو به‌روزتر و قوی‌تر از جیلی امگرند X7 عمل می‌کند. هم‌چنین ازنظر امکانات داخلی با داشتن چراغ‌ راهنما بر روی آینه‌ها، مانیتور باکیفیت بهتر، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و سیستم کنترل سرعت در سرپایینی از رقیب قدیمی خود بهتر عمل می‌کند.

چری تیگو 5 با وجود امکانات بیشتری نظیر چراغ‌های مخصوص روز یا دیلایت، سیستم استارت بدون دکمه، نمایشگر 7 اینچی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب  برتری دارد اما مصرف بنزین آن زیاد و حدود 9 لیتر به طور ترکیبی است. از نظر عملکرد بین امگرند 7 و جک اس 5 قرار می‌گیرد. خرید چری تیگو 5 با توجه به اعتبار و سابقه بیشتر نمایندگی و برندش منطقی تر جلو می‌کند.

لیفان X60 موتور 1.8 لیتری دارد که حداکثر 126 اسب‌بخار قدرت و 168 نیوتن‌متر گشتاور  می‌کند. کیفیت ساخت امگرند X7 خیلی بهتر از لیفان است و  مصرف سوخت لیفان از نماینده جیلی بیشتر است. لیفان از نظر نمایندگی و خدمات پس از فروش بهتر از جیلی است و ظاهر معقول تری دارد.  در نهایت تصمیم گیری به عهده شما است و پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید، مقاله مرتبط با تمامی رقبا را به دقت مطالعه و بررسی کنید و در آخر  با توجه به بودجه و شرایط انتخاب کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 پرداختیم. با توجه به تمامی مطالب ذکرشده، این خودرو آپشن‌ها و تجهیزات مورد نیاز را تا حد خوبی ارائه می‌کند و اگر مشکلی با کارکرده بودن این خودرو و سخت پیدا کردن قطعاتش ندارید، می‌توانید با قیمتی نسبتا مناسب  این کراس اوور جمع و جور شهری و خانوادگی را تهیه کنید. حتما قبل از خرید خود با متخصصین مشورت کنید و با تجهیزات و امکانات خودرو آشنا شوید.  

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

عنوان : کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 اتومات  با تمام جزئیات

 

جیلی امگرند X7 کراس اووری شهری از کمپانی جیلی است که توسط شرکت جیلران موتور به ایران راه یافت. این خودرو چینی کیفیت ساخت خوبی داشت و نقاط قوت آن متعدد بود اما به دلیل مدیریت اشتباه، که به آن خواهیم پرداخت، نتوانست فروش خوبی را در ایران تجربه کند و خیلی سریع از بازار واردات حذف شد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو  جیلی امگرند X7 در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو  جیلی امگرند X7 

شرکت جیلی، خودروساز چینی در سال 1986 میلادی تاسیس شد و ابتدا به ساخت یخچال‌های خانگی پرداخت اما پس از مدتی به تولید خودرو روی آورد. اولین اتومبیل را در سال 2002 روانه بازار کرد و روز به روز به پیشرفت خود ادامه داد تا در سال 2010 موفق به تصاحب کمپانی ولوو شد و جایگاهش را در بازار محکم کرد. این برند چینی زیرمجموعه‌هایی دیگر  از جمله   ENGLONE و EMGRAND را نیز به مجموعه خود اضافه کرد. خودروهای لوکس جیلی با پسوند امگرند روانه بازار می‌شود که اولین و معروف ترین آنها در ایران، جیلی امگرند7 بود. پس ازاین خودرو RV7 نیز وارد بازار شد که عرضه موفقی داشتند.

پس از فروش مناسب دو مدل قبلی، نماینده جیلی در ایران یعنی شرکت جلیران موتور تصمیم به واردات جیلی امگرند X7 گرفت. این خودرو کیفیت ساخت خوبی دارد و نقاط قوت آن متعدد است اما به دلیل قیمت گذاری نادرست و همچنین مدیریت غیر صحیح هم در عرضه محصول و هم خدمات پس از فروش نتوانست بازار خوبی داشته‌باشد و خیلی سریع از بازار حذف شد. این خودرو در سال 2007 برای اولین بار در چین معرفی شد و تنها شاسی بلندی بود که امگرند در آن زمان ارائه داد.

کارشناسان طراحی و ساخت امگرند ایکس 7 را نتیجه خرید ولوو توسط جیلی می‌دانند زیرا قبل از آن خودروهای ساخت جیلی اکثرا ارزان قیمت با طراحی کپی و بدنه‌های ضعیف بودند اما جیلی امگرند ایکس 7 ظاهری اسپرت داشت و محصولی اورجینال و مبتکرانه بود که باعث شد جلب توجه ویژه‌ای به پیشرفت جیلی شود و فروش خوبی داشته‌باشد. این خودرو در سال 1394 وارد بازار ایران شد و گران ترین خودروی جیلی در کشور شد. طول مدت حضور این خودرو در ایران بسیار کوتاه بود و در حال حاضر فقط نسخه‌های دست دوم 2013 و 2014 در بازار موجودند.

این خودرو از موتور تویوتا و گیربکس ساخت سوئیس و البته قطعاتی از شرکت‌های آلمانی و در نهایت چینی بهره می‌برد که از این تنوع شرکت‌ها نباید انتظار خروجی بسیار خوبی را داشته‌باشیم. امگرند.X7  با یک موتور 1.8 لیتری کوچک شروع به کار کرد اما خواسته‌های خریداران باعث شد کمپانی یک جفت موتور بزرگتر و قدرتمند تر برای این مدل معرفی کند. ظاهر این خودرو طراحی خاصی دارد و کابین آن فضای مناسب برای 5 نفر را مهیا می‌کند. در ادامه به بررسی دقیق تر هر قسمت می‌پردازیم.

 

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7  اتومات   

بررسی ویژگی‌های خودرو   جیلی امگرند X7 

 

امکانات و تجهیزات خودرو جیلی امگرند X7 

معمولا سازنده‌های خودروهای چینی به امکانات رفاهی اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و تعدد تجهیزات از مزایای آن‌ها محسوب می‌شود. در جیلی امگرند X7  نیز این شرایط وجود دارد. امکانات متنوع باعث می‌شود تا تجربه رانندگی بهتر و جذاب تری ایجاد شود.

برای کارشناسی خودرو امگرند X7 و  امکانات رفاهی آن می‌توان دی‌لایت و اتولایت، تریم چرمی کابین، سنسور فشار باد تایر، تنظیمات 8 حالته برقی صندلی راننده، نمایشگر 6.5 اینچی سیستم چندرسانه‌ای، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، هفت کیسه‌هوا و چراغ بدرقه، سنسور پارک، باک بنزین ضد انفجار 6 لایه و...را نام برد. در جدول زیر امکانات رفاهی و تجهیزات این خودروی چینی به صورت دسته بندی‌شده جهت بررسی و مقایسه راحت تر آورده‌شده است :

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

جیلی امگرند  X7 

نوع جعبه دنده

اتومات 6 سرعته

سیستم آینه ها

آینه‌های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و دارای گرمکن -  آیینه‌های الکتروکرومیک داخلی و خارجی

سنسورهای پیش فعال

سنسور پارک عقب و جلو

سیستم های پایداری و  کمک راننده

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD -  سیستم ترمز ضد قفل ABS

سیستم شیشه ها

تنظیم برقی تمام پنجره‌ها   آنتن درون شیشه‌ها - سیستم پاور ویندو برای تمام پنجره‌ها - شیشه‌ها با سیستم محافظ ضد صدا -  شیشه بالابر آنتی‌ترپ جلو

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو - دارای تیونر - قابلیت پخش CD – DVD – MP3

سیستم مولتی مدیا

دارای نمایشگر اطلاعات سفر و کامپیوتر سفر- نمایشگر اطلاعات تایرها  - نمایشگر 6.5 اینچی برای سیستم DVD و GPS- دارای سیستم بلوتوث  

کیسه هوا

مجموعا 7 عدد : برای راننده و سرنشین کناری ، دو عددکیسه‌های هوای جانبی  و دو ایربگ پرده‌ای و یک ایربگ زانویی برای راننده

سیستم تهویه مطبوع

دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک - دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب

سیستم روشنایی جلو

دارای مه شکن - سیستم شست و شوی چراغ‌ها - دارای تنظیم اتوماتیک نور چراغ‌ها – مجهز به چراغ دید در روز

سیستم روشنایی عقب

دارای مه شکن  و طراحی سه بعدی

سیستم های کمک رانندگی

سیستم کروز کنترل -  دوربین دید عقب سفارشی

سیستم صندلی های جلو

دارای روکش چرم - صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 8 جهت و دارای سیستم حافظه - صندلی سرنشین جلو دارای تنظیم برقی در 4 جهت - دارای سیستم گرمکن صندلی‌های جلو - ماساژور صندلی راننده سفارشی - سنسور تشخیص وزن صندلی سرنشین و قطع کننده کیسه هوا

سیستم صندلی های عقب

دارای روکش چرم - قابلیت تا شوندگی ( دو تکه ) - دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج – مجهز به ایزوفیکس  

داشبرد

دارد

سیستم فرمان و هدایت پذیری

قدرت کمکی هیدرولیکی

نوع غربیلک

فرمان  4 شاخه - قابلیت تنظیم در 2 جهت عمودی و افقی – دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمان - روکش چرمی

کروز کنترل

دارد  

سیستم امنیتی و حافظتی

 

سیستم کلید ضد سرقت - دارای قفل مرکزی در اختیار راننده - دارای ریموت کنترل رادیویی -  سیستم نشان‌دهنده میزان باد تایرها (TPMS) - باک بنزین ضد نشتی و ضد انفجار مجهز به 6 لایه پلیمری مخصوص

سیستم‌های سقف

سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار

 

ایمنی خودرو

 جیلی امگرند X7 در موسسه تست تصادف C-NCAP مورد بررسی قرارگرفته و موفق‌شده تا سطح 5 ستاره امنیتی را دریافت کند که نسبت به بسیاری از خودروهای چینی و وطنی برتری می‌یابد. این سطح امنیت مناسب توسط کیسه‌های هوا راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای، زانویی ایموبلایزر، ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده و سیستم‌های ABS و EBD برای سرنشینان فراهم می‌شود.

این خودرو یکی از معدود خودروهای چینی است که توسط موسسه اروپایی یوروانکپ مورد آزمون ایمنی قرارگرفته و موفق به کسب چهار ستاره از پنج ستاره ممکن‌شده است که به واسطه همین ایمنی مناسب قادر بود تا مجوز ورود به بازار اروپا را کسب کند.

 

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7  اتومات

جیلی مگرند X7  و ویژگی‌های آن

 

 

مشخصات فنی این خودرو

 این خودرو مشخصات فنی خوبی دارد اما در عمل قسمت‌های مختلف هماهنگی مناسبی با هم ندارند و باعث ایجاد برخی معایب می‌شوند. امگرند ایکس 7 پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم 2.4 لیتری دارد. در ابتدا این خودرو با پیشرانه 1.8 لیتری معرفی‌شده بود اما به دلیل درخواست‌ها به قدرت فنی آن افزوده شد. با این سیستم فنی جدید حداکثر قدرت  157 اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۲۲۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. در بازار تنها نسخه اتومات آن یافت می‌شود که جعبه دنده 6 سرعته دارد.

حداکثر سرعتی که می‌توان با این خودرو تجربه کرد 170 کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا 100 آن نیز 12 ثانیه گزارش می‌شود. عیبی که در این مورد وجود دارد، تعویض دنده‌های طولانی است. همچنین با توجه به وزن 1564 کیلوگرمی خودرو، بدنه و موتور تناسب خوبی با هم ندارند و این موضوع عاملی است که مصرف سوخت افزایش یابد. مدت‌هاست که مصرف سوخت از موارد مهم در ساخت و خرید خودروها است و این خودرو با مصرف ترکیبی 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر وضع خیلی ایده آلی ندارد.

خریداران این خودرو اکثرا از تجربه خود رضایت دارند. سواری نسبتا نرم و هزینه نگه داری مناسب در اکثر نظرها دیده‌می‌شود اما ایراداتی نیز به این خودرو وارد است.  طبق تجربه‌ها در دست اندازهای پیاپی خودرو حرکت عرضی دارد و عملکرد فرمان هم خیلی مناسب نیست که این موارد ممکن است باعث خستگی راننده در مسافت‌های طولانی جاده‌ای شود.

مشخصات فنی

جیلی امگرند X7 

کلاس بدنه

سدان

کلاس اتومبیل

C Segment

حجم موتور

2378 سی سی

نوع موتور

بنزین سوز – تنفس طبیعی

محل قرار گیری موتور

موتور جلو

تعداد سیلندرها

4

تعداد سوپاپ ها

16

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

157 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

220 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

67.5 اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش چند نقطه ای

ظرفیت باک

60  لیتر بنزین

نوع جعبه دنده

انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته – 6 سرعته

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو دیفرانسیل جلو

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک شونده با هوا

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

نوع سیستم تعلیق

مستقل برای هر چرخ

تعلیق جلو

مک فرسون

تعلیق عقب

چهار میله ای با میل عرضی

کمک فنرهای جلو و عقب

کمک فنر هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

حداکثر سرعت

170 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 الی 100

12 ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

7.9  لیتر در هر 100 کیلومتر

 

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7  اتومات  از لحاظ فنی

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

 طراحی خارجی این خودرو در کمپانی گیوگیارو انجام شد. این کمپانی طراحی خودروهایی جذابی مانند مازراتی مراک,لنسیا دلت ، BMW M1  و خودروهای ناهماهنگی مانند سوزوکی X-90 , شورلت آوئو و دوو لانوس را در کارنامه خود دارد. در طراحی امگرند ایکس 7 شباهت به شاسی بلندهای دو قطعه‌ای قدیمی دیده‌می‌شود که دماغه ملایم و مواردی مانند ریل باربند و گلگیر بزرگ این حس را ایجاد می‌کنند. این خودرو را می‌توان الهام‌گرفته از سوم تویوتا راو 4 دانست.

در نمای جلو چراغ‌ها یک تکه و در قالبی چند وجهی هستند که طراحی عمیقی دارند. همین عمق کمی  از سادگی آن کم می‌کند. جلو پنجره طراحی دو تکه دارد و جزئی از سپر محسوب می‌شود که خطوطی افقی روی آن تعبیه‌شده و ارم کمپانی جیلی در وسط جای گرفته‌است. طبق کارشناسی خودرو جیی امگرند X7 سپر بزرگ و یک تکه با خطوط طراحی حجیم شکل‌گرفته  که علاوه بر جلو پنجره خودرو میزبان یک قاب مشکی رنگ به همراه چراغ‌های مه‌شکن است. با وجود خطوط روی کاپوت که نسبت به شانه عمق نسبتا زیادی دارند، ظاهر عضلانی تر نشان می‌دهد.

در نمای جانب طراحی عضلانی و بزرگی را شاهد هستیم.  گلگیر جلو و عقب هر دو بسیار حجیم و بیرون‍زده از بدنه طراحی شده‌اند. شیشه‌ها نسبتا اندازه بزرگی دارند که باعث افزایش نور و دید از سرنشینان کابین می‌شود. در این قسمت خطی ممتد از انتهای چراغ جلو تا روی گلگیر عقب کشیده‌شده است. بخش رکاب خودرو هم علاوه بر یک فلاپ پلاستیکی مشکی رنگ میزبان یک خط رکاب نسبتا عمیق است. رینگ‌ها در این قسمت سایز و طرح هماهنگی دارند.

در نمای عقب طراحی نسبتا ساده‌ای را شاهد هستیم. چراغ‌ها یک تکه‌اند و سایز کوچکی دارند که جذابیتی برای این نما ایجاد نمی‌کند. درب صندوق حدودا تخت است و به صورت یک تکه طراحی‌شده و بالای آن یک باله همرنگ بدنه به همراه چراغ سوم ترمز تعبیه‌شده است و بخش‌های کناری خودرو مشکی رنگ‌اند. روی درب صندوق طاقچه‌ای شکل جیلی X7 علاوه بر لوگوی سابق جیلی، شاهد یک خط بزرگ کرومی بالای بخش پلاک هستیم که کمی نمای عقب خودرو را از سادگی خارج می‌کند. سپر نیز حجیم و بزرگ است و در آن  چراغ‌های مه‌شکن، سنسورهای عقب و یک قسمت ضربه‌گیر مشکی رنگ جای گرفته‌اند.

بررسی ظاهر امری سلیقه‌ایست و برخی ظاهر این خودرو را عجیب و دوست‌نداشتنی می‌دانند و برخی دیگر از چهره متفاوت آن خوششان می‌آید. در جدول زیر اطلاعات کلی تری را درباره جیلی امگرند X7 مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

جیلی امگرند X7 

کلاس بدنه

شاسی بلند

کلاس اتومبیل

J Segment

وزن خالص

1564 کیلوگرم

طول

4541 میلی متر

عرض

1833 میلی متر

ارتفاع

1700  میلی متر

فاصله محورها

2661 میلی متر

تعداد سرنشین

5

نسل (کد اتاق)

نسل اول

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

215/65R17

 

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7  اتومات

خودروی  جیلی امگرند X7 

 

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 از نظر طراحی داخلی

 کابین این خودرو طراحی بروز و جذابی دارد. برای افرادی که طراحی داخلی برای آن‌ها به ظاهر اولویت دارد، خرید این خودرو پیشنهاد می‌شود. در بالاترین قسمت داشبورد وسط خودرو یک صفحه کوچک دیجیتالی را مشاهده می‌کنیم که ساعت و برخی اطلاعات دیگر را نمایش می‌دهد. زیر این قسمت دریچه‌های تهویه هوا با ساختار مستطیل شکل هستند. در قسمت میانی یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ 6.5 اینچی تعبیه‌شده که ظاهر را مدرن تر نشان می‌دهد و در اطراف آن کلید‌ها و دکمه‌های کنترلی را می‌بینیم. در قسمت پایین تر نیز دکمه‌های کنترلی دیگری برای سیستم‌ها جایگذاری شده‌اند. در زیر کنسول و جلوی دسته دنده هم یک محفظه کوچک تعبیه‌شده که به نظر استفاده خاصی به جز چیدمان وسیله ندارد.

غربیلک فرمان سه شاخه و اسپرت است که با استفاده  از دکمه‌های روی آن سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل تنظیم می‌شوند. روی فرمان علاوه بر روکش چرم، ترئینات کرومی‌ای وجود دارد که به زیباتر شدن آن کمک شایانی می‌کند. فرمان این خودرو طوری طراحی‌شده که در 2 جهت عمومی و افقی قابل تنظیم است. پنل کیلومتر شمار پشت فرمان شامل دو صفحه است که دور موتور و کیلومتر شمار را به همراه نشانگر دمای آب و مقدار سوخت را شامل می‌شود. این صفحات به صورت فرورفته هستند  که شباهتی به خودروهای آمریکایی قدیمی دارند.

در طراحی کابین طبق کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 ، روی استفاده حداکثری از فضا تمرکزشده است. صندلی‌ها به خوبی جایگذاری شدند و فضای پا و سر سرنشینان مناسب است و در مسافت‌های طولانی خستگی آن‌ها به حداقل می‌رسد.  روکش صندلی‌ها از چرم مصنوعی است که تا مدت نسبتا خوبی سالم می‌ماند  اما امکان چروکی و خرابی در آن وجود دارد. تاشو بودن صندلی‌های عقب از مزایایی است که حین مسافرت یا حمل بار‌ به کارتان خواهد آمد. صندلی‌های جلو نیز قابل تنظیم هستند و بین آن‌‌ها محفظه‌ای قرار دارد که برای استراحت دست مناسب است.سایر ادوات و متریال کابین نیز کیفیت نسبتا مناسبی نسبت به سایر خودروهای چینی دارند.

 

طراحی داخلی خودرو جیلی امگرند X7  اتومات

طراحی داخلی خوردو   جیلی امگرند X7 

 

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 به بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به اندازه خوبی با خودرو  جیلی امگرند X7 آشنا شدید. در ادامه به طور خلاصه‌تری مزایا و معایب آن را مشاهده ‌می‌کنید:

مزایا:

  • امتیاز ایمنی معتبر و بالا
  • امکانات رفاهی متعدد
  • کیفیت ساخت خوب
  • طراحی مناسب کابین
  • تا شدن صندلی عقب و فضای بار مناسب

 

معایب :

  • کمیاب بودن و گرانی قطعات
  • بازار دست دوم نامناسب
  • کیفیت رانندگی متوسط
  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • وجود تنها نسخه‌های کارکرده در بازار

 

جیلی امگرند X7 بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 مزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم‌گیری کنید.  اگر این مقاله در زمان‌های ابتدایی ورود این خودرو نگارش میشد بی شک شما را با جدیت بیشتری به خرید جیلی امگرند ایکس 7 ترغیب می‌کردیم اما در حال حاضر  نه تنها فقط خودروهای کارکرده در بازار موجود هستند بلکه خدمات پس از فروش و.. نیز ضعیف است.

برای خرید خودروهای کارکرده قیمت نهایی به موارد زیادی بستگی دارد که به همین دلیل شما باید حتما قبل از تصمیم گیری توسط کارشناسی مجرب خودرو را بررسی کنید تا ضرر نکنید. مورد دیگر استهلاک و قطعاتی از خودرو هستند که لازم است پس از زمان مشخصی تعویض شوند. علاوه بر هزینه جداگانه، قطعات امگرند ایکس 7 به راحتی در ایران یافت نمی‌شوند و ممکن است در این مسیر دردسرهایی برای شما ایجاد شود و در نهایت مجبور شوید هزینه‌ای بیشتر از ارزش واقعی قطعه بپردازید.

اگر مسائل مربوط به خودروهای کارکرده را کنار بگذازیم، این خودرو از لحاظ ظاهری چهره‌ای متفاوت  دارد ولی کابین آن جادار و نسبتا راحت است. امکانات رفاهی نیز متنوع هستند و نسبت به خیلی از رقبا سطح بهتری دارند. پس از لحاظ طراحی داخلی این خودرو برای خانواده‌ها گزینه مناسبی است مخصوصا که صندوق عقب بسیار جاداری دارد.  

ار دید فنی و تجربه رانندگی  اکثرا از نرمی و روانی رانندگی با این خودرو می‌گویند اما در سرعت‌های بالا تجربه‌های بدی نیز گزارش می‌شود. برای مثال در دست اندازهای پیاپی یا فرمان پذیری در سرعت‌های خیلی بابا ممکن است اشکالاتی را ببینید. اگر بیشتر مسافت شما در جاده‌های شهری است این خودرو همراه بهتری برایتان خواهد بود.

مصرف بنزین این خودرو خیلی بالا نیست و باک  بنزین ضد انفجار شش لایه آپشن خوبی است. امگرند 7 قادر است ایمنی سرنشینانش را تا حد خوبی توسط کیفیت ساخت خوب و تجهیزات مختلف تامین کند که مزیت خوبی به شمار می‌رود.

                                             

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 اتومات  با تمام جزئیات

 

کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7  اتومات

رقیبان خودرو جیلی امگرند X7 

طبق کارشناسی خودرو  جیلی امگرند X7 و سایر خودروها در بازار ایران، جک S5 و S3 ، چری تیگو 5، ام جی 350 و لیفان X60  از رقیبان این خودرو هستند

موتور 2 لیتری 4 سیلندر خودرو جک اس 5 با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه توانایی تولید 174 اسب بخار نیرو و 265 نیوتون متر گشتاور را دارد. مصرف سوخت این خودرو همانند جیلی امگرند X7 در محدوده 7.2 لیتر قرار دارد. سیستم تعلیق و ترمز این خودرو به‌روزتر و قوی‌تر از جیلی امگرند X7 عمل می‌کند. هم‌چنین ازنظر امکانات داخلی با داشتن چراغ‌ راهنما بر روی آینه‌ها، مانیتور باکیفیت بهتر، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و سیستم کنترل سرعت در سرپایینی از رقیب قدیمی خود بهتر عمل می‌کند.

چری تیگو 5 با وجود امکانات بیشتری نظیر چراغ‌های مخصوص روز یا دیلایت، سیستم استارت بدون دکمه، نمایشگر 7 اینچی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب  برتری دارد اما مصرف بنزین آن زیاد و حدود 9 لیتر به طور ترکیبی است. از نظر عملکرد بین امگرند 7 و جک اس 5 قرار می‌گیرد. خرید چری تیگو 5 با توجه به اعتبار و سابقه بیشتر نمایندگی و برندش منطقی تر جلو می‌کند.

لیفان X60 موتور 1.8 لیتری دارد که حداکثر 126 اسب‌بخار قدرت و 168 نیوتن‌متر گشتاور  می‌کند. کیفیت ساخت امگرند X7 خیلی بهتر از لیفان است و  مصرف سوخت لیفان از نماینده جیلی بیشتر است. لیفان از نظر نمایندگی و خدمات پس از فروش بهتر از جیلی است و ظاهر معقول تری دارد.  در نهایت تصمیم گیری به عهده شما است و پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید، مقاله مرتبط با تمامی رقبا را به دقت مطالعه و بررسی کنید و در آخر  با توجه به بودجه و شرایط انتخاب کنید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو جیلی امگرند X7 پرداختیم. با توجه به تمامی مطالب ذکرشده، این خودرو آپشن‌ها و تجهیزات مورد نیاز را تا حد خوبی ارائه می‌کند و اگر مشکلی با کارکرده بودن این خودرو و سخت پیدا کردن قطعاتش ندارید، می‌توانید با قیمتی نسبتا مناسب  این کراس اوور جمع و جور شهری و خانوادگی را تهیه کنید. حتما قبل از خرید خود با متخصصین مشورت کنید و با تجهیزات و امکانات خودرو آشنا شوید.  

درخواست سریع کارشناس خودرو