برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو

کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX کراس¬اور ۵ نفره¬ ساخت شرکت¬ چینی-آلمانی است که توسط شرکت کیان موتور وارنا در یک تیپ وارد ایران شد. این شاسی¬بلند به تعداد محدودی وارد کشور شد و با فروش موفقیت آمیزی مواجه نشد. بورگوارد T۲۵ ۵BX با اینکه در چین تولید می¬شود اما المان¬های طراحی آن شباهت بسیاری به سبک طراحی ¬اروپایی دارند و از نظر فنی در مقایسه با سایر خودروهای آسیایی رقیب در رده¬بندی بالاتری قرار می¬گیرد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX در قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.
0 تومان
i h

 

خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX کراس­اور ۵ نفره­ ساخت شرکت­ چینی-آلمانی  است که توسط شرکت کیان موتور وارنا در یک تیپ وارد ایران شد. این شاسی­بلند به تعداد محدودی وارد کشور شد و با فروش موفقیت آمیزی مواجه نشد. بورگوارد T۲۵ ۵BX با اینکه در چین تولید می­شود اما المان­های طراحی آن شباهت بسیاری به سبک طراحی ­اروپایی دارند و از نظر فنی در مقایسه با سایر خودروهای آسیایی رقیب در رده­بندی بالاتری قرار می­گیرد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXدر قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

شرکت بوگواراد در سال ۱۹۱۹ توسط کارل فردریش ویلهلم بورگوارد در شهر برمن آلمان تاسیس شد. شرکت بورگوارد به کمک نوآوری، پیشرفت دائمی و تکنولوژی متحول کننده­ای که به کار گرفت توانست پیشرفت­های فوق العاده­ای را تجربه کند و طی تنها سه دهه توانست به جمع سه خودروسازی برتر آلمان بپیوندد. شرکت بوگوارد همچنین در آن دوره به بزرگترین صادرکننده خودرو آلمان تبدیل شد و با صادرات به پنج قاره آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و آفریقا توانست ۶۰ درصد کل صادرات کشور آلمان را به محصولات خود اختصاص دهد.  

این شرکت تا سال ۱۹۶۱ به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه به دلیل مشکلات مالی ورشکسته و خط تولید آن کامل متوقف شد. در سال ۲۰۰۸ نوه موسس این شرکت به نام کریستین بورگوارد به کمک سرمایه گذاری شرکت چینی فوتون این شرکت را احیا نمود و در سال ۲۰۱۵ از اولین محصول این شرکت رونمایی نمود. اکنون خودروهای این شرکت در چین تولید می­شوند اما معرفی محصولات این شرکت در اروپا انجام می­پذیرد.

بورگوارد T۲۵ ۵BX

شرکت بورگوارد در سال ۲۰۱۶ از ۵BX در ژنو رونمایی کرد و در سال ۲۰۱۸ مونتاژ این خودرو در پکن شروع شد. این  یک تیپ این خودرو توسط شرکت کیان موتور وارنا در سال ۹۷ وارد بازار ایران شد اما به دلیل مصادف شدن واردات این خودرو با ممنوع شدن واردات خودرو در کشور، تعداد محدودی از ۵BX به کشور راه یافت. با توجه به تعداد کم واردات و محدودیت خدمات پس از فروش، این شاسی­بلند فروش موفقیت آمیزی در ایران نداشت و اکنون نیز در بازار دست دوم کشور از محبوبیت بالایی برخوردار نیست.

شرکت بورگوارد تلاش بر این داشته است تا محصولات خود را به سبک آلمانی مهندسی کند به همین دلیل قدرت فنی بورگوارد T۲۵ ۵BX نسبت به سایر خودروهای ساخته شده در چین بسیار قابل ملاحظه می­باشد. با توجه به کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXاز نظر طراحی خارجی، المان­های آلمانی در طراحی این خودرو کاملا قابل مشاهده هستند. طراحی داخل کابین نیز مانند بدنه این شاسی­بلند سرنشینان را به یاد کابین خودروهای آلمانی مانند بی ام و می­اندازد و امکانات رفاهی مناسبی نیز در اختیار سرنشینان قرار می­گیرد.

کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

 

بررسی ویژگی‌های خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

 

امکانات و تجهیزات خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

با توجه به تلاش شرکت بورگوارد برای مشابه­سازی خودروهای خود به خودروهای آلمانی انتظار می­رفت که  آپشن­ها و امکانات رفاهی نسبتا متنوعی در آن قرار گرفته‌شده باشد که این انتظارات تا حدودی نیز برآورده‌شده است. شاسی بلند بورگوارد T۲۵ ۵BXنسبت به رقبای خود از امکانات رفاهی متنوع­تری بهره می­برد و به طور کل از نظر امکانات رفاهی بین خودروهای موجود در کشور در جایگاه نسبتا خوبی قرار دارد.

علاوه بر امکانات رفاهی، این خودرو مجهز به بازه وسیعی از امکانات ایمنی نیز است که به واسطه آن و عملکردش در آزمایش تصادف موسسه C-NCAP توانست نمره ۵ را بدست آورد. از امکانات ایمنی آن می توان به ۶کیسه هوا، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی، حسگرهای پارک جلو و عقب، سنسور باران و فشار باد تایر، سیستم ضد قفل ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی و کنترل ترمزها در پیچ  اشاره نمود.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی  نسخه موجود در ایران را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXمشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

بورگوارد T۲۵ ۵BX

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک

سیستم آینه ها

آینه ضد بازتاب نور وسط – آیینه­های جانبی مجهز به گرمکن و چراغ خوش آمدگویی – آینه­های جانبی تاشو برقی

سنسورهای پیش فعال

سنسور پارک عقب و جلو

سیستم های پایداری و  کمک راننده

مجهز به سیستم کنترل پایداری  ESC- قفل دیفرانسیل الکتریکی      EDL - سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی  (HAC)- سیستم کنترل حرکت در سراشیبی  (HDC)- سیستم ترمز کمکی  HBA- سیستم کنترل کشش  TCS- سیستم کنترل ترمز در پیچ­ها CBC -  کنترل الکترونیکی کاهش سرعت

سیستم شیشه ها

۴شیشه اتوماتیک با سیستم ایمنی - شیشه های ضد اشعه ماورای بنفش – عایق­بندی شده - دارای سنسور باران جهت عملکرد اتوماتیک برف پاک­کن

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی استریو HIFI با ۹ بلندگو از برند  JVC

سیستم مولتی مدیا

صفحه نمایش ۸ اینچی - دارای کنترلر ماوس ۱۰ جهته - قابلیت پخش ویدیو با کیفیت  HD- پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار پلی - دارای سیستم ناوبری نویگیشن هوشمند - سیستم تشخیص صوت خودکار - دارای سیستم وایفای Hotspot در خودرو - دارای نمایشگر پشت آمپر ۴.۲ اینچی چند منظوره

کیسه هوا

دارای ۶ کیسه هوای ایمنی در ۱۰ نقطه (جلو، جانبی و پرده ای)

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو - دریچه هوا برای ردیف دوم

سیستم روشنایی جلو

چراغ­های جلو زنون + سیستم چراغ کمکی در هنگام پیچیدن – چراغ­های روشنایی روز  (Day Light)- دارای چراغ پارک

سیستم روشنایی عقب

چراغ­های ال ای دی - دارای مه شکن

سیستم صندلی های جلو

دارای روکش چرمی - دارای گرمکن صندلی های جلو - تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت شامل ۲ عدد تشک کمر

سیستم صندلی های عقب

دارای روکش چرم - دارای کنسول تاشوی عقب به همراه جالیوانی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ(ABS)چهارکاناله - دارای سیستم بهبود زمان واکنش ترمز با بیشبینی ترمز اظطراری (EBP)

سیستمهای کمک رانندگی

کروز کنترل - دوربین 360 درجه

سیستم فرمان و هدایت پذیری

سیستم فرمان برقی

نوع غربیلک

۳شاخه دارای روکش چرمی + دکمه­های سیستم صوتی بر روی فرمان

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

سامانه سنجش باد لاستیک  TPMS- کلید هوشمند - ورود بدون کلید و استارت دکمه­ای - درب صندوق عقب هوشمند برقی - چراغ ایمنی پارک خودرو

سیستم سقف

سقف شیشه­ای پاناروما

 کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

خودرو شاسی ­بلند بورگوارد T۲۵ ۵BX

 

مشخصات فنی این خودرو

مدل موجود خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX در بازار کشور ، دارای پیشرانه مدرن بنزینی ۴ سیلندر با حجم ۱.۸ لیتر است که برای تنفس از یک توربوشارژر بهره می­برد. این سیستم قدرتی معادل ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن بر متر را می تواند مهیا کند. پیشرانه خودرو Bogward BX5 25T به سرعتی معادل با حداکثر ۱۹۰ کیلومتر در ساعت و در مدت ۹.۴ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه می­رسد. نیرو تولیدی در این سیستم از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به هر چهار چرخ منتقل می­شود.

شاسی­بلندبورگوارد T۲۵ ۵BX به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین ۷.۳ لیتر سوخت مصرف می­کند همچنین این خودرو که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. طبق کارشناسی خودر بورگوارد T۲۵ ۵BXمی­توان به این نتیجه رسید که موتور و گیربکس این خودرو هماهنگی بسیار خوبی باهم دارند همچنین نسبت به یک خودرو کراس اوور شهری شتاب­گیری ۵BX قابل توجه است و لگ توربو در آن به طور خیلی آزاردهنده­ای احساس نمی­شود. از نقاط مثبت رانندگی در این خودرو می­توان به لرزش کم کابین در اثر فعالیت پیشرانه اشاره نمود.

با توجه به اینکه شرکت بورگوارد تلاش داشته است تا مشخصات فنی خودروهای خود را مانند خودروهای آلمانی مهندسی کند پیچیدگی­های خودروهای آلمانی در خودروهای این شرکت نیز وجود دارند. پیشرانه نوع GDi مجهز به توربوشارژ استفاده‌شده در خودرو ۵BX یکی از شاخصه‌های فنی این شاسی بلند است که داری پیچیدگی­های فراوان و هزینه نگهداری بالایی است. ۵BX مجهز به جعبه دنده AISIN ساخت ژاپن است که قابلیت رانندگی حالت اسپرت را نیز دارد. این کراس­اوور شهری مجهز به سیستم دیفرانسیل چهارچرخ است که استهلاک بالاتری نسبت به خودروهای دیفرانسیل جلو دارد.

در جدول زیر اطلاعاتی درباره عملکرد و سیستم فنی این نسخه‌ را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

بورگوارد T۲۵ ۵BX

کلاس اتومبیل

J Segment

حجم موتور

۱۸۰۰سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

تنفس موتور     

توربوشارژ

محور محرک

دو دیفرانسیل هوشمند

محل قرار گیری موتور

کنسول میانی

تعداد سیلندرها

۴

تعداد سوپاپ ها

۱۶

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

‍۱۹۰اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۲۸۰نیوتون متر در ۱۷۵۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

۱۰۵.۵اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش مستقیم  TGDI

ظرفیت باک

۶۰ لیتر

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک ۶ دنده

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک­شونده - سیستم پاک­کننده اتوماتیک دیسک­های ترمز جلو (BDC)

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

تعلیق جلو

سیستم مستقل مک فرسون

تعلیق عقب

مستقل چند اتصالی

حداکثر سرعت

۱۹۰ کیلومتر در ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰

۹.۴ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

 کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX از نظر فنی

کارشناسی خودر بورگوارد T۲۵ ۵BX از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

از اصلی­ترین نقاط قوت شاسی­بلند بورگوارد ۵BX باید به طراحی ظاهری مدرن آن اشاره نمود. این کراس­اوور جمع و جور با اینکه درحال حاضر در چین تولید می­شود اما شباهت ظاهری به خودروهای چینی که در بازار کشور موجود هستند ندارد. این خودرو از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به خودروهای اروپایی بویژه آلمانی دارد که مطابق تلاش­های شرکت بورگوارد برای مشابه ساختن محصولات خود به خودروهای آلمانی است.

نمای جلو

اولین نکته­ای که در نمای جلوی خودروی کراس اوور جمع و جور بورگوارد ۵BX به چشم می­خورد جلوپنجره­ای شش ضلعی شکل آن است که توسط یک قاب کرومی کاملا احاطه شده‌است. روی این جلو پنجره­ لوگوی لوزی شکل شرکت بورگوارد نمایان است. چراغ­های جلو به صورت باریک و کشیده­ کنار جلو پنجره­ای قرار دارند و کمی ظاهر ماشین را شبیه به شاسی­بلند کوپه آئودی ۵Q نموده­اند. به طور کل خطوط عمیق و حجم­دهی­های روی کاپوت و ناحیه جلویی باعث جلوه عضلانی و با ابهت نمای جلویی این خودرو شده­است. سپر جلوی به شکل دو تکه است که تکه بالایی آن به رنگ بدنه و تکه زیرین مشکی است.

نمای جانب

در کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXاز نظر طراحی نمای جانبی، به طور کل به دلیل استفاده از خطوط برجسته و حجم­دار این نما ظاهری اسپرت و عضلانی دارد. درها و شیشه­های جانبی این کراس­اور شهری مطابق با اندازه­ی بدنه آن بزرگ طراحی شده­اند همچنین این هماهنگی طراحی در رینگ­های زیبای این شاسی­بلند نیز کاملا قابل مشاهده است.

نمای عقب

به طور کلی نمای عقب بورگوارد T۲۵ ۵BX از طراحی ساده­تری بهره می­برد اما خط برجسته روی صندوق که وسط چراغ­ها قرارگرفته کمی از سادگی ظاهری کاسته‌است. چراغ­های عقب به صورت دو تکه تا روی گلگیر عقب کشیده شده­اند و بین آن­ها نام شرکت سازنده خودرو قرارگرفته است. چراغ­های مه­شکن روی سپر در دو طرف قرار دارند و بالای شیشه کوچک عقب روی اسپویلر چراغ سوم ترمز تعبیه‌شده است. محل نصب پلاک، سنسورهای عقب و یک دیفیوزر کرومی روی سپر مشکی رنگ با زوایای تیز قرار گرفته­اند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی خارجی بدنه را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

بورگوارد T۲۵ ۵BX

نوع بدنه

شاسی بلند

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

وزن خالص

۱۶۷۰کیلوگرم

طول

۴۴۹۰میلی‌متر

عرض

۱۸۷۷میلی‌متر

ارتفاع

۱۶۷۵میلی‌متر

فاصله محورها

۲۶۸۵میلی‌متر

تعداد سرنشین

۵

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

۲۳۵.۶۰R۱۸

 کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX از نظر طراحی داخلی

کارشناسی شاسی بلند بورگوارد T۲۵ ۵BX

 

کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX از نظر طراحی داخلی

در داخل کابین نیز شاهد استفاده از المان­های طراحی آلمانی بویژه در داشبرد و کنسول میانی می­شویم و داخل کابین بورگوارد ۵BX ما را کمی به یاد کابین بی ام و می­اندازد. داخل کابین از سبک طراحی نسبتا مینیمالی بهره می­برد و ادوات و کلیدهای بسیار زیادی قابل مشاهده نیستند. نمایشگر ۸ اینچی لمسی در مرکز داشبورد قرارگرفته که زیر آن خروجی­ها و سیستم کنترل تهویه تعبیه شده­اند. طراحی داشبرد این کراس­اوور به صورت دورنگ به زیبایی داخلی آن افزوده و کمی جلوه داخل کابین را لوکس‌نموده است.

شاسی­بلند بورگوارد T۲۵ ۵BX دارای غربیلک چهارشاخه است که روی آن ادواتی چون کلیدهای کروز کنترل و سیستم صوتی خودرو قرار دارند. کلیدهای متعددی برای کنترل سیستم صوتی تعبیه شده­اند اما با این وجود کنترل سیستم صوتی اصلا راحت نیست و کمی گیج­کننده است. به نظر می­رسد تنها ضعف قابل توجهی که در طراحی داخل کابین خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX وجود دارد طراحی نه چندان جالب کیلومتر شمار پشت فرمان باشد.

در کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXمی­توان به این نتیجه رسید که داخل کابین از فضای کاملا کافی و ارگونومی خوب برای ۵ سرنشین بهره می­برد و جای پایی که در اختیار سرنشینان قرار می­دهد نسبت به خودروهای رقیب بسیار مناسب­تر است. فضای صندوق نیز قابل قبول است و برای بار سفر یک خوانواده کفایت می­کند. از نکات مثبت داخل کابین متریال بسیار با کیفیت به کاررفته در آن است که باعث القای احساس لوکس بودن کابین به سرنشینان می­شود.

 

 کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

طراحی داخلی خوردو بورگوارد T۲۵ ۵BX

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXبه بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با بورگوارد T۲۵ ۵BXآشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا
  • عایق­بندی کابین
  • جعبه­دنده هوشمند
  • عملکرد فنی رضایت­بخش

 

معایب :

  • واردات محدود
  • سیستم فنی پیچیده
  • رکود بازار خرید و فروش

 

 

بورگوارد T۲۵ ۵BX بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXمزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. واردات این خودرو در سال ۹۷ به اتمام رسید در نتیجه خوردوهای موجود در بازار قریب به ۴ سال کار کرده‌اند. برای خرید خودروهای کارکرده حتما لازم است از یک کارشناس مجرب جهت بررسی سلامت تمامی قسمت‌ها و همچنین قیمت گذاری درست کمک بگیرید تا در آینده از خرید خود راضی بمانید.

قطعات یدکی در بازار نسبتا کمیاب هستند و به همین دلیل قیمتی بیشتر از ارزش واقعی خود دارد. به دلیل استهلاک ماشین‌ها یا عوامل دیگر در خودروهای کارکرده نیاز به تعویض قطعات بیشتر است و احتمالا خرج جداگانه‌ای برای شما ایجاد شود. بورگوارد T۲۵ ۵BXبا وجود طراحی زیبا و پیشرانه مناسبی که دارد اما به دلیل تبلیغات کم و ناشناخته ماندن برند بورگوارد نه تنها در کشورهایی که به آن­ها صادر شد بلکه در چین نیز فروش موفقیت آمیزی نداشت. 

عملکرد فنی خوب ، ظاهر مهیج و زیبا، طراحی کابین و امکانات رفاهی مواردی بودند که با هم بررسی کردیم و از وجود آن‌ها آگاه شدیم. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید بورگوارد T۲۵ ۵BXنیازهای شما را برطرف می‌کند یا خیر!

 

 کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

بهترین کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

رقیبان خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

طبق کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXو سایر خودروها در بازار ایران، هیوندای توسانرقیب بورگوارد T۲۵ ۵BXدر این بازار است. در ادامه به مقایسه مختصری بین آن‌ها می‌پردازیم.

توسان از محصولات شرکت هیوندای کره جنوبی است که از سال ۲۰۰۴ تولید شد و سه نسل از این خودرو وارد کشور شدند. از نظر طراحی ظاهری بورگوارد T۲۵ ۵BX از سبک طراحی مهیج تر و کیفیت ساخت بر­تری بهره می­برد اما سبک طراحی توسان عامه پسندتر است. قوای فنی و امکانات رفاهی بورگوارد T۲۵ ۵BX نیز نسبت به توسان برتر است اما با این حال به دلیل شناخته­تر بودن کمپانی هیوندای و خدمات پس از فروش مناسب، توسان از محبوبیت بالاتری بین مشتریان کراس­اوور داخل کشور برخوردار است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXو ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو با وجود توانمندی هایی که دارد اما به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف و ناشناخته بودن این برند در بازار کشور مورد توجه مشتریان نیست. همچنین خودروهای دیگری در همین سگمنت در رده قیمت مشابه در بازار کشور موجود هستند که وضعیت خدمات پس از فروش بهتری دارند و نظر مشتریان بیشتر به سوی آن­ها جلب‌شده است. شما هم اگر با کارکرده بودن آن مشکلی ندارید، بورگوارد T۲۵ ۵BXمی‌تواند یکی از گزینه‌های خوب شما در خرید یک خودرو کراس­اوور شهری باشد.

نظر خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*

 

خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX کراس­اور ۵ نفره­ ساخت شرکت­ چینی-آلمانی  است که توسط شرکت کیان موتور وارنا در یک تیپ وارد ایران شد. این شاسی­بلند به تعداد محدودی وارد کشور شد و با فروش موفقیت آمیزی مواجه نشد. بورگوارد T۲۵ ۵BX با اینکه در چین تولید می­شود اما المان­های طراحی آن شباهت بسیاری به سبک طراحی ­اروپایی دارند و از نظر فنی در مقایسه با سایر خودروهای آسیایی رقیب در رده­بندی بالاتری قرار می­گیرد. در این مطلب جزئیات کاملی در رابطه با کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXدر قسمت‌های ظاهری، فضای کابین، مشخصات فنی و امکانات رفاهی مطالعه خواهید کرد.

 

کارشناسی کلی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

شرکت بوگواراد در سال ۱۹۱۹ توسط کارل فردریش ویلهلم بورگوارد در شهر برمن آلمان تاسیس شد. شرکت بورگوارد به کمک نوآوری، پیشرفت دائمی و تکنولوژی متحول کننده­ای که به کار گرفت توانست پیشرفت­های فوق العاده­ای را تجربه کند و طی تنها سه دهه توانست به جمع سه خودروسازی برتر آلمان بپیوندد. شرکت بوگوارد همچنین در آن دوره به بزرگترین صادرکننده خودرو آلمان تبدیل شد و با صادرات به پنج قاره آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و آفریقا توانست ۶۰ درصد کل صادرات کشور آلمان را به محصولات خود اختصاص دهد.  

این شرکت تا سال ۱۹۶۱ به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه به دلیل مشکلات مالی ورشکسته و خط تولید آن کامل متوقف شد. در سال ۲۰۰۸ نوه موسس این شرکت به نام کریستین بورگوارد به کمک سرمایه گذاری شرکت چینی فوتون این شرکت را احیا نمود و در سال ۲۰۱۵ از اولین محصول این شرکت رونمایی نمود. اکنون خودروهای این شرکت در چین تولید می­شوند اما معرفی محصولات این شرکت در اروپا انجام می­پذیرد.

بورگوارد T۲۵ ۵BX

شرکت بورگوارد در سال ۲۰۱۶ از ۵BX در ژنو رونمایی کرد و در سال ۲۰۱۸ مونتاژ این خودرو در پکن شروع شد. این  یک تیپ این خودرو توسط شرکت کیان موتور وارنا در سال ۹۷ وارد بازار ایران شد اما به دلیل مصادف شدن واردات این خودرو با ممنوع شدن واردات خودرو در کشور، تعداد محدودی از ۵BX به کشور راه یافت. با توجه به تعداد کم واردات و محدودیت خدمات پس از فروش، این شاسی­بلند فروش موفقیت آمیزی در ایران نداشت و اکنون نیز در بازار دست دوم کشور از محبوبیت بالایی برخوردار نیست.

شرکت بورگوارد تلاش بر این داشته است تا محصولات خود را به سبک آلمانی مهندسی کند به همین دلیل قدرت فنی بورگوارد T۲۵ ۵BX نسبت به سایر خودروهای ساخته شده در چین بسیار قابل ملاحظه می­باشد. با توجه به کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXاز نظر طراحی خارجی، المان­های آلمانی در طراحی این خودرو کاملا قابل مشاهده هستند. طراحی داخل کابین نیز مانند بدنه این شاسی­بلند سرنشینان را به یاد کابین خودروهای آلمانی مانند بی ام و می­اندازد و امکانات رفاهی مناسبی نیز در اختیار سرنشینان قرار می­گیرد.

کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

 

بررسی ویژگی‌های خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

 

امکانات و تجهیزات خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

با توجه به تلاش شرکت بورگوارد برای مشابه­سازی خودروهای خود به خودروهای آلمانی انتظار می­رفت که  آپشن­ها و امکانات رفاهی نسبتا متنوعی در آن قرار گرفته‌شده باشد که این انتظارات تا حدودی نیز برآورده‌شده است. شاسی بلند بورگوارد T۲۵ ۵BXنسبت به رقبای خود از امکانات رفاهی متنوع­تری بهره می­برد و به طور کل از نظر امکانات رفاهی بین خودروهای موجود در کشور در جایگاه نسبتا خوبی قرار دارد.

علاوه بر امکانات رفاهی، این خودرو مجهز به بازه وسیعی از امکانات ایمنی نیز است که به واسطه آن و عملکردش در آزمایش تصادف موسسه C-NCAP توانست نمره ۵ را بدست آورد. از امکانات ایمنی آن می توان به ۶کیسه هوا، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل ایستایی در سربالایی، حسگرهای پارک جلو و عقب، سنسور باران و فشار باد تایر، سیستم ضد قفل ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی و کنترل ترمزها در پیچ  اشاره نمود.

در جدول زیر امکانات و تجهیزات رفاهی  نسخه موجود در ایران را به صورت دسته‌بندی جهت کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXمشاهده می‌کنید:

 

امکانات رفاهی وآپشن ها

بورگوارد T۲۵ ۵BX

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک

سیستم آینه ها

آینه ضد بازتاب نور وسط – آیینه­های جانبی مجهز به گرمکن و چراغ خوش آمدگویی – آینه­های جانبی تاشو برقی

سنسورهای پیش فعال

سنسور پارک عقب و جلو

سیستم های پایداری و  کمک راننده

مجهز به سیستم کنترل پایداری  ESC- قفل دیفرانسیل الکتریکی      EDL - سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی  (HAC)- سیستم کنترل حرکت در سراشیبی  (HDC)- سیستم ترمز کمکی  HBA- سیستم کنترل کشش  TCS- سیستم کنترل ترمز در پیچ­ها CBC -  کنترل الکترونیکی کاهش سرعت

سیستم شیشه ها

۴شیشه اتوماتیک با سیستم ایمنی - شیشه های ضد اشعه ماورای بنفش – عایق­بندی شده - دارای سنسور باران جهت عملکرد اتوماتیک برف پاک­کن

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی استریو HIFI با ۹ بلندگو از برند  JVC

سیستم مولتی مدیا

صفحه نمایش ۸ اینچی - دارای کنترلر ماوس ۱۰ جهته - قابلیت پخش ویدیو با کیفیت  HD- پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار پلی - دارای سیستم ناوبری نویگیشن هوشمند - سیستم تشخیص صوت خودکار - دارای سیستم وایفای Hotspot در خودرو - دارای نمایشگر پشت آمپر ۴.۲ اینچی چند منظوره

کیسه هوا

دارای ۶ کیسه هوای ایمنی در ۱۰ نقطه (جلو، جانبی و پرده ای)

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو - دریچه هوا برای ردیف دوم

سیستم روشنایی جلو

چراغ­های جلو زنون + سیستم چراغ کمکی در هنگام پیچیدن – چراغ­های روشنایی روز  (Day Light)- دارای چراغ پارک

سیستم روشنایی عقب

چراغ­های ال ای دی - دارای مه شکن

سیستم صندلی های جلو

دارای روکش چرمی - دارای گرمکن صندلی های جلو - تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت شامل ۲ عدد تشک کمر

سیستم صندلی های عقب

دارای روکش چرم - دارای کنسول تاشوی عقب به همراه جالیوانی

داشبرد

دارد

سیستم ترمزها

چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ(ABS)چهارکاناله - دارای سیستم بهبود زمان واکنش ترمز با بیشبینی ترمز اظطراری (EBP)

سیستمهای کمک رانندگی

کروز کنترل - دوربین 360 درجه

سیستم فرمان و هدایت پذیری

سیستم فرمان برقی

نوع غربیلک

۳شاخه دارای روکش چرمی + دکمه­های سیستم صوتی بر روی فرمان

کروز کنترل

دارد

سیستم امنیتی و حافظتی

سامانه سنجش باد لاستیک  TPMS- کلید هوشمند - ورود بدون کلید و استارت دکمه­ای - درب صندوق عقب هوشمند برقی - چراغ ایمنی پارک خودرو

سیستم سقف

سقف شیشه­ای پاناروما

 کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

خودرو شاسی ­بلند بورگوارد T۲۵ ۵BX

 

مشخصات فنی این خودرو

مدل موجود خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX در بازار کشور ، دارای پیشرانه مدرن بنزینی ۴ سیلندر با حجم ۱.۸ لیتر است که برای تنفس از یک توربوشارژر بهره می­برد. این سیستم قدرتی معادل ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن بر متر را می تواند مهیا کند. پیشرانه خودرو Bogward BX5 25T به سرعتی معادل با حداکثر ۱۹۰ کیلومتر در ساعت و در مدت ۹.۴ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه می­رسد. نیرو تولیدی در این سیستم از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به هر چهار چرخ منتقل می­شود.

شاسی­بلندبورگوارد T۲۵ ۵BX به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین ۷.۳ لیتر سوخت مصرف می­کند همچنین این خودرو که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. طبق کارشناسی خودر بورگوارد T۲۵ ۵BXمی­توان به این نتیجه رسید که موتور و گیربکس این خودرو هماهنگی بسیار خوبی باهم دارند همچنین نسبت به یک خودرو کراس اوور شهری شتاب­گیری ۵BX قابل توجه است و لگ توربو در آن به طور خیلی آزاردهنده­ای احساس نمی­شود. از نقاط مثبت رانندگی در این خودرو می­توان به لرزش کم کابین در اثر فعالیت پیشرانه اشاره نمود.

با توجه به اینکه شرکت بورگوارد تلاش داشته است تا مشخصات فنی خودروهای خود را مانند خودروهای آلمانی مهندسی کند پیچیدگی­های خودروهای آلمانی در خودروهای این شرکت نیز وجود دارند. پیشرانه نوع GDi مجهز به توربوشارژ استفاده‌شده در خودرو ۵BX یکی از شاخصه‌های فنی این شاسی بلند است که داری پیچیدگی­های فراوان و هزینه نگهداری بالایی است. ۵BX مجهز به جعبه دنده AISIN ساخت ژاپن است که قابلیت رانندگی حالت اسپرت را نیز دارد. این کراس­اوور شهری مجهز به سیستم دیفرانسیل چهارچرخ است که استهلاک بالاتری نسبت به خودروهای دیفرانسیل جلو دارد.

در جدول زیر اطلاعاتی درباره عملکرد و سیستم فنی این نسخه‌ را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات فنی

بورگوارد T۲۵ ۵BX

کلاس اتومبیل

J Segment

حجم موتور

۱۸۰۰سی سی

نوع موتور

بنزینی دارای توربو

تنفس موتور     

توربوشارژ

محور محرک

دو دیفرانسیل هوشمند

محل قرار گیری موتور

کنسول میانی

تعداد سیلندرها

۴

تعداد سوپاپ ها

۱۶

آرایش قرار گیری سیلندرها

خطی مستقیم

حداکثر توان خروجی

(دور بر دقیقه / اسب بخار)

‍۱۹۰اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور خروجی

(دور بر دقیقه / نیوتن متر)

۲۸۰نیوتون متر در ۱۷۵۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه

توان خروجی حجمی

(اسب بخار بر لیتر)

۱۰۵.۵اسب بخار بر لیتر

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری پاشش مستقیم  TGDI

ظرفیت باک

۶۰ لیتر

نوع جعبه دنده

اتوماتیک تیپ ترونیک ۶ دنده

سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)

موتور جلو چهار چرخ محرک

نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو

دیسکی خنک­شونده - سیستم پاک­کننده اتوماتیک دیسک­های ترمز جلو (BDC)

نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

دیسکی

تعلیق جلو

سیستم مستقل مک فرسون

تعلیق عقب

مستقل چند اتصالی

حداکثر سرعت

۱۹۰ کیلومتر در ساعت

شتاب ۰ الی ۱۰۰

۹.۴ثانیه

مصرف ترکیبی بنزین

۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

 کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX از نظر فنی

کارشناسی خودر بورگوارد T۲۵ ۵BX از نظر فنی

 

بررسی ظاهر و طراحی خارجی خودرو

از اصلی­ترین نقاط قوت شاسی­بلند بورگوارد ۵BX باید به طراحی ظاهری مدرن آن اشاره نمود. این کراس­اوور جمع و جور با اینکه درحال حاضر در چین تولید می­شود اما شباهت ظاهری به خودروهای چینی که در بازار کشور موجود هستند ندارد. این خودرو از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به خودروهای اروپایی بویژه آلمانی دارد که مطابق تلاش­های شرکت بورگوارد برای مشابه ساختن محصولات خود به خودروهای آلمانی است.

نمای جلو

اولین نکته­ای که در نمای جلوی خودروی کراس اوور جمع و جور بورگوارد ۵BX به چشم می­خورد جلوپنجره­ای شش ضلعی شکل آن است که توسط یک قاب کرومی کاملا احاطه شده‌است. روی این جلو پنجره­ لوگوی لوزی شکل شرکت بورگوارد نمایان است. چراغ­های جلو به صورت باریک و کشیده­ کنار جلو پنجره­ای قرار دارند و کمی ظاهر ماشین را شبیه به شاسی­بلند کوپه آئودی ۵Q نموده­اند. به طور کل خطوط عمیق و حجم­دهی­های روی کاپوت و ناحیه جلویی باعث جلوه عضلانی و با ابهت نمای جلویی این خودرو شده­است. سپر جلوی به شکل دو تکه است که تکه بالایی آن به رنگ بدنه و تکه زیرین مشکی است.

نمای جانب

در کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXاز نظر طراحی نمای جانبی، به طور کل به دلیل استفاده از خطوط برجسته و حجم­دار این نما ظاهری اسپرت و عضلانی دارد. درها و شیشه­های جانبی این کراس­اور شهری مطابق با اندازه­ی بدنه آن بزرگ طراحی شده­اند همچنین این هماهنگی طراحی در رینگ­های زیبای این شاسی­بلند نیز کاملا قابل مشاهده است.

نمای عقب

به طور کلی نمای عقب بورگوارد T۲۵ ۵BX از طراحی ساده­تری بهره می­برد اما خط برجسته روی صندوق که وسط چراغ­ها قرارگرفته کمی از سادگی ظاهری کاسته‌است. چراغ­های عقب به صورت دو تکه تا روی گلگیر عقب کشیده شده­اند و بین آن­ها نام شرکت سازنده خودرو قرارگرفته است. چراغ­های مه­شکن روی سپر در دو طرف قرار دارند و بالای شیشه کوچک عقب روی اسپویلر چراغ سوم ترمز تعبیه‌شده است. محل نصب پلاک، سنسورهای عقب و یک دیفیوزر کرومی روی سپر مشکی رنگ با زوایای تیز قرار گرفته­اند.

در جدول زیر اطلاعاتی کلی‌تر در رابطه با طراحی خارجی بدنه را مشاهده می‌کنید.

 

مشخصات ظاهری

بورگوارد T۲۵ ۵BX

نوع بدنه

شاسی بلند

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

وزن خالص

۱۶۷۰کیلوگرم

طول

۴۴۹۰میلی‌متر

عرض

۱۸۷۷میلی‌متر

ارتفاع

۱۶۷۵میلی‌متر

فاصله محورها

۲۶۸۵میلی‌متر

تعداد سرنشین

۵

ابعاد و نوع لاستیک ‌های جلو و عقب

۲۳۵.۶۰R۱۸

 کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX از نظر طراحی داخلی

کارشناسی شاسی بلند بورگوارد T۲۵ ۵BX

 

کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX از نظر طراحی داخلی

در داخل کابین نیز شاهد استفاده از المان­های طراحی آلمانی بویژه در داشبرد و کنسول میانی می­شویم و داخل کابین بورگوارد ۵BX ما را کمی به یاد کابین بی ام و می­اندازد. داخل کابین از سبک طراحی نسبتا مینیمالی بهره می­برد و ادوات و کلیدهای بسیار زیادی قابل مشاهده نیستند. نمایشگر ۸ اینچی لمسی در مرکز داشبورد قرارگرفته که زیر آن خروجی­ها و سیستم کنترل تهویه تعبیه شده­اند. طراحی داشبرد این کراس­اوور به صورت دورنگ به زیبایی داخلی آن افزوده و کمی جلوه داخل کابین را لوکس‌نموده است.

شاسی­بلند بورگوارد T۲۵ ۵BX دارای غربیلک چهارشاخه است که روی آن ادواتی چون کلیدهای کروز کنترل و سیستم صوتی خودرو قرار دارند. کلیدهای متعددی برای کنترل سیستم صوتی تعبیه شده­اند اما با این وجود کنترل سیستم صوتی اصلا راحت نیست و کمی گیج­کننده است. به نظر می­رسد تنها ضعف قابل توجهی که در طراحی داخل کابین خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX وجود دارد طراحی نه چندان جالب کیلومتر شمار پشت فرمان باشد.

در کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXمی­توان به این نتیجه رسید که داخل کابین از فضای کاملا کافی و ارگونومی خوب برای ۵ سرنشین بهره می­برد و جای پایی که در اختیار سرنشینان قرار می­دهد نسبت به خودروهای رقیب بسیار مناسب­تر است. فضای صندوق نیز قابل قبول است و برای بار سفر یک خوانواده کفایت می­کند. از نکات مثبت داخل کابین متریال بسیار با کیفیت به کاررفته در آن است که باعث القای احساس لوکس بودن کابین به سرنشینان می­شود.

 

 کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

طراحی داخلی خوردو بورگوارد T۲۵ ۵BX

 

بررسی مزایا و معایب

در این مقاله بدون پرداخت هزینه کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXبه بررسی ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. تا اینجا به خوبی با بورگوارد T۲۵ ۵BXآشنا شدیم و در ادامه به صورت خلاصه برخی از مزایا و معایب این خودرو را مشاهده می­کنید:

مزایا:

  • کیفیت ساخت بالا
  • عایق­بندی کابین
  • جعبه­دنده هوشمند
  • عملکرد فنی رضایت­بخش

 

معایب :

  • واردات محدود
  • سیستم فنی پیچیده
  • رکود بازار خرید و فروش

 

 

بورگوارد T۲۵ ۵BX بخریم یا نه!

در مطلب کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXمزایا و معایب مختلفی گزارش شد. شما برای خرید خودرو مورد علاقه خود باید این موارد را با هم مقایسه و با توجه به نیازتان تصمیم­گیری کنید. واردات این خودرو در سال ۹۷ به اتمام رسید در نتیجه خوردوهای موجود در بازار قریب به ۴ سال کار کرده‌اند. برای خرید خودروهای کارکرده حتما لازم است از یک کارشناس مجرب جهت بررسی سلامت تمامی قسمت‌ها و همچنین قیمت گذاری درست کمک بگیرید تا در آینده از خرید خود راضی بمانید.

قطعات یدکی در بازار نسبتا کمیاب هستند و به همین دلیل قیمتی بیشتر از ارزش واقعی خود دارد. به دلیل استهلاک ماشین‌ها یا عوامل دیگر در خودروهای کارکرده نیاز به تعویض قطعات بیشتر است و احتمالا خرج جداگانه‌ای برای شما ایجاد شود. بورگوارد T۲۵ ۵BXبا وجود طراحی زیبا و پیشرانه مناسبی که دارد اما به دلیل تبلیغات کم و ناشناخته ماندن برند بورگوارد نه تنها در کشورهایی که به آن­ها صادر شد بلکه در چین نیز فروش موفقیت آمیزی نداشت. 

عملکرد فنی خوب ، ظاهر مهیج و زیبا، طراحی کابین و امکانات رفاهی مواردی بودند که با هم بررسی کردیم و از وجود آن‌ها آگاه شدیم. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید بورگوارد T۲۵ ۵BXنیازهای شما را برطرف می‌کند یا خیر!

 

 کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

بهترین کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

رقیبان خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BX

طبق کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXو سایر خودروها در بازار ایران، هیوندای توسانرقیب بورگوارد T۲۵ ۵BXدر این بازار است. در ادامه به مقایسه مختصری بین آن‌ها می‌پردازیم.

توسان از محصولات شرکت هیوندای کره جنوبی است که از سال ۲۰۰۴ تولید شد و سه نسل از این خودرو وارد کشور شدند. از نظر طراحی ظاهری بورگوارد T۲۵ ۵BX از سبک طراحی مهیج تر و کیفیت ساخت بر­تری بهره می­برد اما سبک طراحی توسان عامه پسندتر است. قوای فنی و امکانات رفاهی بورگوارد T۲۵ ۵BX نیز نسبت به توسان برتر است اما با این حال به دلیل شناخته­تر بودن کمپانی هیوندای و خدمات پس از فروش مناسب، توسان از محبوبیت بالاتری بین مشتریان کراس­اوور داخل کشور برخوردار است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به کارشناسی خودرو بورگوارد T۲۵ ۵BXو ویژگی‌های مختلف آن پرداختیم. این خودرو با وجود توانمندی هایی که دارد اما به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف و ناشناخته بودن این برند در بازار کشور مورد توجه مشتریان نیست. همچنین خودروهای دیگری در همین سگمنت در رده قیمت مشابه در بازار کشور موجود هستند که وضعیت خدمات پس از فروش بهتری دارند و نظر مشتریان بیشتر به سوی آن­ها جلب‌شده است. شما هم اگر با کارکرده بودن آن مشکلی ندارید، بورگوارد T۲۵ ۵BXمی‌تواند یکی از گزینه‌های خوب شما در خرید یک خودرو کراس­اوور شهری باشد.

درخواست سریع کارشناس خودرو