برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

کارشناس سلامت خودرو

کارشناس سلامت خودرو

قبل از اینکه خودرو دچار مشکلات جدی شود برای بررسی های دوره ای آن را به یک کارشناس سلامت خودرو نشان دهید تا اگر ایراد و مشکلی در خودرو وجود داشته باشد سریعا آن را رفع کنند . یکی دیگر از مواقع حساسی که باید خودرو را به یک کارشناس سلامت خودرو بسپارید زمانی است که قصد سفر دارید در این شرایط حتما قبل از سفر خودرو را نزدیک کارشناس خودرو ببرید تا با انجام بررسی های لازم ،سفری مطمئن داشته باشید.

قسمت های مهم یک خودرو که  کارشناس سللامت خودرو با بررسی آنها سلامت خودرو را تایید و یا رد می کند کدامند؟

1.جلوبندی خودرو

یک دیگر از قسمت های مهم خودرو که مورد بررسی کارشناس سلامت خودرو قرار میگیرد جلوبندی آن است.اگر قسمت های اگزوز،رادیاتورو رکاب خوردگی داشته باشند جلوبندی دارای مشکل می باشد و فشار روی آن بوده است.

توجه داشته باشید اگر قسمت های کاسه چرخ ها روغن پس بدهد باید بدانید که خودرو با سرعت بالایی روی سرعت گیر ها  و دست انداز ها عبور کرده و جلوبندی را دچار مشکل کرده است و باید به یک کارشناس سلامت خودرو مراجعه کنید .

2.کیلومتر خودرو

در این برهه از زمان هیچ وقت به کیلو متر(کارکرد) یک خودرو اعتماد نکنید زیرا عددی که نشان  دهنده کارکرد خودرو می باشد را به راحتی می توانند دست کاری کنند و آن را به پایین ترین عدد برسانند.

اما برای تشخیص این تغییرات می توانید از یک کارشناس سلامت خودرو کمک بگیرید چونکه کارشناس سلامت خودرو با مهارت کاری خود راه تشخیص را می داند و با بررسی های دقیق به راحتی این خطا را پیدا می کند.

روغن موتور

کارشناسان خودرو زمان تعویض روغن خودرو را بین 5 تا 10 هزار کیلومتر می دانند.برای تعویض به موقع حتما به برگه تعویض روغن و زمان درج شده مراجعه کنید .کاربرد روغن موتور ،برای لغزندگی بین اجزا موتور می باشد.و از ساییدگی آنها جلوگیری می کند.

کارشناسان سلامت خودرو تاکید دارند که برای جلو گیری و از بین بردن اصطکاک قطعات موتور حنما روغن موتور را در زمان تعیین شده تعویض کنید.

کارشناس سلامت خودرو

سلامتی قوای محرکه خودرو

گیربکس خودرو به معنای قدرت خودرو می باشد و قسمت مهمی از خودرو است که روی سلامت خودرو تاثیر گذار می باشد.اگر می خواهید بدانید گیربکس خودرو سالم است یا ن اگزوز خودرو را چک کنید اگر داخل اگزوز چرب باشد یا دود آبی رنگی از آن خارج شود خودروی شما دارای روغن سوزی می باشد و اگر دود خارج شده تیره و سیاه رنگ باشد باید بدانید که احتراق بنزین به درستی انجام نمی شود .در این حالت با کمک از یک کارشناس سلامت خودرو می توانید عیوب خودرو را بر طرف کنید .

در مرحله بعد برای تست و بررسی دیسک و صفحه در خودرو هایی که دارای دنده دستی می باشند،خودرو را را رو دنده سبک بگذارید سپس ترمز را را فشار دهید و آرام کلاج را رها کنید .اگر خودرو مشکلی نداشته باشد ودیسک و صفحه آن سالم باشند خودرو در جا خاموش می شود اما اگر بع از انجام این مراحل خودرو شروع به لرزش و ریپ زدن کند و بعد خاموش شود دیسک و صفحه خودرو مشکل دارد.

کارشناس سلامت خودرو

قطعاتی که توسط کارشناس سلامت خودرو تست و بررسی می شوند؟

  1. موتور

2.فیلتر روغن

3.روغن ترمز و لنت های ترمز 

4.روغن هیدرولیک

5.فیلتر بنزین

6.فیلتر هوا

7.تسمه تایم

8.واسکازین جعبه دنده و جعبه فرمان

9.دیسک و صفحه کلاچ

.10شمع ها و وایر ها

11.باتری

12.رینگ و لاستیک

قسمت هایی که حنما باید مورد بررسی قرار بگیرند:

همانطور که در قسمت های آغازین مطلب گفته شد باید قبل از به وجود آمدن خرابی قطعات خودرو و یا قبل از راهی شدن به سفر ،خودرو خود را به یک کارشناس سلامت خودرو نشان دهید تا با بررسی های دقیق شما را از سلامت و یا ایرادات خودروی تان باخبر کند.

و یا اگر نتوانستید به کارشناسان سلامت خودرو گروه دژ کار مراجعه کنید می توانید  درخواست کارشناس خودرو در مورد نظر را بدهید تا در کمترین زمان کارشناسان ما به آدرس مورد نظر شما مراجعه کنند و کارشناسی سلامت خودرو را در محل انجام دهند.

کلام پایانی

در قسمت پایانی مطلب باز هم به شما توصیه می شود که قبل از هرگونه مشکل در خودرو، و یا  قبل از سفر حتما خودروی خود را نزد  یک کارشناس سلامت خودرو ببرید تا از سلامت  و یا عیوب آن آگاه شوید و با اطمینان خاطر از خودرو استفاده کنید.

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو