برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

کارشناسی رنو داستر

کارشناسی رنو داستر

در دنیای مدرن گرای امروزی، ممکن است رنو داستر چندان جذاب به نظر نرسد، زیرا نه آپشن‌های جالبی دارد و نه زیبایی خاصی؛ اما بااین‌حال، در بازار جهانی و ایران موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد. قیمت مناسب رنو داستر نسبت به توانایی‌هایی که دارد اولین دلیل این موفقیت‌هاست. برای مثال، حتی در ایران حتی در نسخه فول‌آپشن و دو دیفرانسیل آن، قیمتی حدود نصف هیوندای توسان دارد که اختلاف قابل‌توجهی است.

کارشناسی رنو داستر

در واقع برای افرادی که قصد دارند یک خودروی کراس‌اوور چندمنظوره با سیستم چهارچرخ متحرک و همچنین فضای کافی داشته باشند، با این رنج قیمت انتخاب‌های زیادی وجود ندارد؛ به همین دلیل، نماینده داچیا می‌تواند با ارائه حداقل‌ها به‌نوعی خواسته‌های شما را برآورده کند.

درصورتی‌که شما قصد خرید یک کراس‌اوور تک دیفرانسیل باشید، گزینه‌های چینی جذاب و پر آپشنی با قیمت مشابه وجود دارند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. هرچند هیچ‌کدام از این خودرو ها، ماندگاری و جان‌سختی رنو داستر را ندارند.

مزایا و معایب رنو داستر

مزایا

  • دوام بالا
  • گشتاور مناسب
  • کیفیت قابل‌قبول سواری (نسبت به کلاس بدنه)
  • توانایی آفرود (نسخه دو دیفرانسیل)
  • فضای جادار کابین
  • طراحی اقتصادی و زمخت
  • کمبود امکانات رفاهی
  • ایمنی متوسط (نسبت به رقبای قیمتی)
  • ارگونومی ضعیف صندلی‌ها

معایب

بررسی رنو داستر

کارشناسی رنو داستر

باتوجه‌به پلتفرمی که رنو داستر که دارد، جز دسته کراس‌اوورها به‌حساب می‌آید، البته باتوجه‌به اینکه شاسی یکپارچه‌ای دارد، نباید توقعی در سطح شاسی‌بلندهای واقعی از این خودرو داشت. اما بااین‌حال، توانایی‌هایی که این خودرو در خارج از جاده دارد، از کراس‌اوورهای تک دیفرانسیل و فانتزی در بازار بسیار بهتر است. در واقع رنو داستر باتوجه‌به اینکه دوام فنی بالا و همچنین زیربندی مستحکمی دارد و با کمک ارتفاع مناسب شاسی و زاویه سپرها، در مسیرهای خارج جاده‌ای نیز می‌تواند موفق ظاهر شود و قابلیت این را دارد که به به‌عنوان یک خودروی چندمنظوره، ایفای نقش کند.

بخصوص در حالت دو دیفرانسیل که قابلیت انتخاب حالت‌های مختلف انتقال قدرت وجود دارد. رنو داستر در رانندگی نیز رفتار منطقی دارد و باتوجه‌به انتظاراتی که از خودرو های این رده می‌رود، راضی‌کننده است.

البته دراین‌بین مشکلاتی نیز وجود دارند که شامل: طراحی اقتصادی و ساده (بخصوص در داخل کابین)، ارگونومی ضعیف صندلی‌ها، کیفیت پایین متریال داخل اتاق، هندلینگ نه‌چندان مناسب (در نسخه تک دیفرانسیل)، آپشن‌های حداقلی در مقایسه با رقبا، کسب تنها سه ستاره ایمنی از Euro-NCAP و خنک‌کنندگی متوسط کولر از جمله ایراداتی هستند هنگام خرید داستر باید به آنها توجه داشته باشید.

درصورتی‌که برای خرید، میان نسخه‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل، با تردید مواجه شده‌اید، باید به شما بگوییم که در مدل دو دیفرانسیل، به دلیل اینکه از ساختار چهارچرخ متحرک و تعلیق مولتی لینک عقب استفاده می‌شود به شما توانایی آفرود می‌دهد؛ اما در مقابل شما با وزن سنگین‌تر، شتاب ضیف تر و در نتیجه مصرف سوخت بیشتری مواجه خواهید بود. پس درصورتی‌که به طبیعت‌گردی علاقه ندارید، بهتر است نسخه تک دیفرانسیل را انتخاب کنید.

داخل کابین رنو داستر

کارشناسی رنو داستر

داخل کابین رنو داستر، یک فضای سرد و بی‌روح وجود دارد که از نظر بصری و کیفی نسبت به محصولات ارزان‌تری مانند تندر 90 هیچ برتری خاصی ندارد. البته باید توجه داشته باشید که این طراحی ساده و زمخت قطعات داخلی، از کیفیت و ماندگاری مناسبی برخوردار هستند، به همین دلیل ساختار کلی کابین و سایر ادوات داخلی، سال‌ها بدون افت محسوسی به انجام وظایف خود ادامه می‌دهند. بااین‌حال، طراحی بی‌نهایت ساده غربیلک فرمان، سر دنده زشت و همچنین کمبود خلاقیت در کل کابین، هیچ جای دفاعی برای رنو داستر باقی نگذاشته‌اند.

برخلاف فضای جادار رنو داستر، صندلی‌های آن ارگونومی مناسبی ندارند. زیرا حالت نیمکت مانند آنها، سرنشینان را در سفرهای طولانی خسته می‌کنند. به‌غیراز موارد گفته شده، در کابین مشکل دیگری مشاهده نمی‌شود و می‌توان از ارگونومی مطلوب سایر ادوات و دید نسبتاً خوب خودرو به اطراف ابراز رضایت کرد.

طراحی رنو داستر

شاید طراحی ساده و بی‌آلایش رنو داستر اصلی‌ترین دلیل برای منصرف‌شدن افراد در خرید این خودرو باشد. اما از سال 2016 به بعد نسخه‌های جدید این خودرو به‌صورت جزئی دست خوش یک فیس لیفت شده‌اند و نسبت به نسخه‌های قلبی ظاهری جدیدتر به خود گرفته‌اند بااین‌حال، باز هم رنو داستر با رقبای فانتزی چینی و کره‌ای در این قیمت قابل‌مقایسه نیست. در واقع هدف اصلی نماینده داچیا از این طراحی ساده، کاهش قیمت خودرو است تا هزینه شما به‌جای صرف شدن برای قسمت‌های ظاهری، برای قسمت‌های فنی و دوام بالای آن صرف شود.

رنو داستر را به‌نوعی می‌توان مشابه یک خودرو یا لباس کار توصیف کرد که اولویت‌های آن در ابتدا کارایی و ماندگاری بالا و همچنین پایین نگه‌داشتن هزینه‌هاست. پس در نتیجه کمتر به ظرافت و زیبایی آن پرداخته شده است. البته  با وجود تمام حرف‌هایی که گفته شد، باز هم نمی‌توان بی‌سلیقگی طراحان رنو داستر در بعضی از قسمت‌ها را نادیده گرفت؛ چون خود رنو در نسخه‌های جدید که متأسفانه هنوز موفق به حضور در بازار ایران نشده‌اند، اقدام به برطرف‌کردن بعضی از نقاط ضعف‌های ظاهری کرده و داستر را به‌عنوان یک محصول هماهنگ‌تر و زیباتر وارد بازار کرده است.

کارشناسی رنو داستر

مشخصات رنو داستر

بعد از عبور از نقطه‌ضعف‌های داستر (طراحی داخل و بیرون خودرو) به یکی از کارت‌های برنده رنو داستر می‌رسیم. البته ممکن است در نگاه اول، پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی که تنها قادر به تولید 135 اسب بخار باشد کمی احساس ناامیدی به شما دست بدهد و داستر را از لحاظ فنی با رقبایی مانند ویتارا یا چینی‌های توربو ضعیف‌تر بدانید، اما رنو داستر نکات مثبت زیادی در بخش‌های فنی دارد که به‌صورت خلاصه در ادامه به آنها اشاره‌هایی خواهد شد.

اولین مورد هزینه‌های قابل‌قبول این خودرو است که باعث شده است رنو داستر در مقابل رقبای توربوی خود، به‌عنوان یک محصول قابل‌اعتماد مطرح شود. همچنین این نماینده داچیا، از نظر استهلاک نیز دارای شرایط مناسبی است و به‌راحتی نیاز به تعمیرات ندارد.

مورد بعدی، گشتاور 195 نیوتن متری است که رنو داستر دارد، در واقع برای خودرو های با کاربری مشابه رنو داستر، گشتاور از قدرت مهم‌تر است به همین دلیل، تعداد کم اسب‌های این خودرو با گشتاور کافی آن به‌خوبی جبران شده است.

سیستم تعلیق نرم داستر با اینکه در جبران ضعف صندلی‌ها ناتوان است؛ اما به نسبت سگمنت، برای داستر سواری راحتی را مهیا نموده است که برای خودرو های این سطح قابل‌قبول است.

تا اینجای کار نکات مثبتی از رنو داستر گفته شد، در ادامه تعدادی از نکات منفی داستر را نیز برای شما خواهیم گفت:

تعداد کم دهنده‌های گیربکس (4 سرعته)، کولر نه‌چندان عالی، ورود صدای موتور به داخل کابین در سرعت‌های بالا و فرمان‌پذیری نه‌چندان خوب (بخصوص در نسخه تک دیفرانسیل) از جمله ضعف‌های فنی هستند که در خودروی رنو داستر وجود دارند.

مشخصات فنی رنو داستر

نام خودرو

رنو داستر

کشور سازنده

فرانسه

سال طراحی

2011

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپ

حجم موتور

1988 سی‌سی

تنفس موتور

تنفس طبیعی

انتقال نیرو

تک دیفرانسیل - دو دیفرانسیل

قدرت

135 اسب بخار در 5500 دور

گشتاور

195 نیتون متر در 3750 دور

جعبه‌دنده

اتوماتیک

شتاب 0 تا 100

10.7 ثانیه

حداکثر سرعت

170 کیلومتر در ساعت

وزن

1205 کیلوگرم

ابعاد (میلی‌متر)

4315 طول-2000 عرض - 1634 ارتفاع

فاصله بین دو محور

2672 میلی‌متر

مصرف سوخت

داخل شهر

9.7 لیتر در 100 کیلومتر

خارج شهر

6.4 لیتر در 100 کیلومتر

ترکیبی

7.5 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

50 لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

میزان تولید CO2

177 گرم در هر یک کیلومتر

امکانات و تجهیزات رنو داستر

رنو داستر جز کم‌آپشن‌ترین گزینه‌ها در بین رقبای قیمتی خود به‌حساب می‌آید و حتی در تیپ فول(SE) امکانات ناچیزی شامل: دو ایربگ برای سرنشینان جلو، سیستم کنترل فشار باید تایرها، کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، دوربین دنده‌عقب، نمایشگر لمسی مرکزی و کروز کنترل را در اختیار افراد قرار می‌دهد. در مدل‌های لو آپشن (PE) وضعیت حتی از این هم بدتر است؛ زیرا تنها از سیستم کنترل پایداری و کروز کنترل بهره‌مند هستند. همچنین سپرهای آنها رنگ‌آمیزی نیستند. در خصوص ایمنی، رنو داستر تنها توانسته 3 ستاره از 5 ستاره ممکن از مؤسسه تست تصادف اروپا دریافت کند درصورتی‌که بسیاری از خودروهایی که در این رنج قیمتی وجود دارند، توانسته‌اند عملکرد بهتری داشته باشند که شامل خودرو های: پژو 2008 با 5 ستاره، سوزوکی ویتارا با 4 ستاره و سانگ یانگ تیوولی نیز با 4 ستاره عملکرد بهتری نسبت به رنو داستر داشته باشند.

امکانات رنو داستر

کیسه هوا

کیسه هوای سرنشینان جلو

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به USB و بلوتوث و قابلیت پخش فرمت MP3

ترمز و پایداری

ترمز جلو: دیسکی، پره‌ای خنک‌شونده و ترمز عقب: کاسه‌ای -ABS

سایر امکانات

گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، چراغ مه‌شکن، رینگ آلومینیومی 16 اینچ، آینه‌های برقی، گرمکن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان، باربند، روکش صندلی پارچه‌ای، تک دیفرانسیل. تجهیزات قابل سفارش: کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو، روکش صندلی چرمی، باربند طرح کروم، رنگ متالیک و کمربند ایمنی جلو مجهز به Pretensioners

رقبای رنو داستر در بازار

کارشناسی رنو داستر

اکثر رقبای قیمتی رنو داستر، شرایط متفاوتی از لحاظ کاربری دارند، اما به دلیل رنج قیمتی مشابه، ناچار به مقایسه با رنو داستر هستند. یکی از این رقبا، سانگ یانگ تیوولی است؛ یک خودروی زیبا و مدرن، همراه با آپشن‌های رفاهی و امنیتی متنوع و همچنین گیربکس 6 سرعته جدیدتر نسبت به داستر، کیفیت برتر متریال کابین و مصرف کمتر سوخت که می‌تواند از مواجه با یک خودروی لوکس و امروزی حس بهتری را به شما ارائه دهد.

اما در مقابل، ابعاد بزرگ‌تر کابین و صندوق رنو داستر و همچنین پیشرانه قوی‌تر 2 لیتری در مقابل 1.6 لیتری سانگ یانگ و استهلاک فنی پایین‌تری که دارد، می‌تواند جز گزینه‌های کم‌دردسر و کارآمدتر به‌حساب آید. بخصوص در زمانی که قصد دارید سفرهای خارج جاده‌ای را انجام دهید، نسخه دو دیفرانسیل رنو داستر بر خلاف رقیب چینی خود سانگ یانگ تیوولی نسخه دو دیفرانسیل، قابلیت‌های بسیار بهتری را نشان می‌دهد.

پژو 2008 نیز یکی دیگر از رقبای قیمتی رنو داستر است که برتری‌های شدیدی از لحاظ شتاب و قابلیت‌های داینامیکی نسبت به نماینده داچیا دارد. همچنین از نظر ایمنی و طراحی مدرن در ظاهر و داخل خودرو، در مقابل داستر حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

بااین‌حال، دردسرهای خاص پیشرانه‌های توربو همیشه وجود دارند. ولی داستر با کمک دوام بالاتر و همچنین هزینه‌های نگهداری و استهلاک پایین‌تر، همچنین فضای جادار کابین و ویژگی‌های بیرون جاده‌ای (آفرود) نظر بسیاری از طرف‌داران آفرود را به خود جلب کرده است.

سوزوکی ویتارا، به لطف اعتبار برند، همچنین پیشرانه 2.4 لیتری خود به همراه یک ستاره ایمنی و چند آپشن بیشتر نسبت به داستر از برتری بیشتری برخوردار است؛ اما به لطف قیمت بالای ویتارا، رقابت بین داستر و این خودرو عادلانه‌تر می‌شود. زیرا رنو داستر با SUV سامورایی‌ها، اختلاف قیمت بسیار زیادی دارد.

جدیداً یک شرکت روسی، خودرویی با نام یوآز پاتریوت به بازار معرفی کرده است که در خصوص طراحی ساده و زمخت، حتی از داستر هم پیشی گرفته؛ اما با توجه موتور شاسی مستقل و موتور قدرتمندش در کنار زیربندی قرص و محکم  قابلیت‌های آفرودی بسیار برتری را از خود نشان داده است که مشکلاتی نظیر: گیربکس دنده‌ای، برند گمنام و شرایط خدماتی نامشخص باعث شده تا این خودرو نتواند به‌اندازه داستر نظر طرف‌داران را به خود جلب کند.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به‌صورت کامل در مورد خودروی رنو داستر برای شما توضیحاتی را ارائه دادیم. همان‌طور که گفته شد، طراحان این خودرو برای جلوگیری از بالارفتن قیمت این خودرو، توجه خود را بیشتر به سمت ویژگی‌های فنی معطوف کرده‌اند و زیاد به سمت طرحی و آپشن‌های این خودرو نرفته‌اند. همان‌طور که می‌دانید این خودرو باتوجه‌به موتور 2.0 لیتری قوی خود به همراه نسخه دو دیفرانسیل می‌تواند در سفرای خارج جاده‌ای به شما کمک‌های زیادی بکند. همچنین طراحی زیربندی، شاسی و قطعات این خودرو به صورتی است که داستر را به یک خودروی جان‌سخت تبدیل کرده‌اند.

البته‌ درصورتی‌که ‌ویژگی‌های افرودی و جان‌سخت بودن خودرو ها برای شما اهمیت ندارد، می‌توانید با بودجه‌ای کم‌وبیش مشابه با رنو داستر، سراغ خودرو های کراس‌اوور مختلف و تک دیفرانسیل چینی مانند: چری تیگو 7، فیدلیتی، دیگنیتی، هایما SV توربو پلاس و... بروید تا در کنار ظاهر زیبا، از فضای داخلی جذاب و همچنین آپشن‌های بی‌شمار این خودرو ها استفاده کنید و از رانندگی با آنها لذت ببرید.

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس (برای تماس کلیک کنید)