برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

کارشناسی خودرو های سنگین

کارشناسی خودرو های سنگین

درهنگام  خرید خودرو های سنگین ،امر کارشناسی خودرو سنگین بسیار ضروری می باشد و با توجه به هزینه های بسیار بالای خودرو های سنگین در هنگام خریداری باید حتما خودروی مورد نظر را کارشناسی کنید. زیرا بیشتر خودروهای دست دوم و کارکرده در بازار دچار نقص می باشند و باید بدانید کارشناسی خودروهای سنگین یکی از مهم ترین موارد کارشناسی می باشد و باید از یک کارشناس خودرو حرفه ای کمک بگیرید.

قسمت های مهم در کارشناسی خودرو های سنگین کدامند؟

کارشناسی رنگ و بدنه خودرو های سنگین

کارشناسی فنی خودرو های سنگین

کارشناسی رنگ و بدنه

کارشناسی رنگ و بدنه دارای چند قسمت می باشد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم؟

ضخامت رنگ

اگر یک خودروی سنگین به صورت پاشش و لکه ای رنگ شده باشد ،رنگ بدنه و سطح اصلی خودرو به هیچ عنوان یکدست در نمی آید.از سوی دیگر باید این موارد را مد نظر داشته باشیم که هر بار لازم باشد قسمتی از بدنه رنگ شود ،تنها قسمتی که نیاز به رنگ دارد ،رنگ می شود نه تمام سطوح خودرو.

به همین دلیل دو موضوع واضح می باشد که با رنگ شدگی دوباره،ضخامت انواع قسمت های اتومبیل را به هم میریزد.

تراکم در کارشناسی رنگ خودروهای سنگین

رنگی که اولین بار به خودرو در حین تولید زده می شود بسیار بافت مولکولی قدی دارد.این رنگ فابریک خودر بسیار شفاف و دارای بافتی شش ضلعی می باشد و مرتب و یکدست تمام خودرو را پوشش می دهد.

اما قابل ذکر است که رنگی که در دسترس نقاش ها می باشد،بافت شطرنجی با نقاط روشن و تیره دارند.نقاط روشن به رنگ خودرو مربوط می شود و نقاطی که تیره می باشند مربوط به حلالی داخل آن می باشد.

تینری که در خودور بعد از رنگ شدگی می زنند بخار می شوند و باعث تیرگی آن ناحیه از خودرو می شود که این ماتی به راحتی با انعکاس نور در هنگام کارشناسی خودروهای سنگین قابل تشخیص می باشد.

روش های ساده در کارشناسی رنگ خودروهای سنگین کدامند؟

عکاسی خودرو

برای تشخیص رنگ خودرو باید  با دوربین عکاسی حرفه ای  با فاصله 2 تا 3 متر از خودرو از تمام قسمت های خودرو عکس گرفته شود .زیرا در بیشتر مواقع در عکس ها قسمت هایی از خودرو  مانند در ،یا سپر  رنگ یکسانی ندارند،یا روشن تر از بقیه خودرو هستند و یا تیره تر.

تشخیص رنگ با لمس بدنه خودرو

هنگام کارشناسی خودرو های سنگین به این نکته توجه داشته باشید که،رنگ شدگی می تواند سطوح را نسبت به دیگر قسمت ها کمی پررنگ تر و یا کم رنگ تر نشان دهد.بنابراین در این حالت از بررسی ،باید با دقت بیشتری ،آن ناحیه را بررسی کنید .

از دیگر بررسی ها سراغ قطعات می رویم که باید آنها را با دقت زیادی مورد بررسی قرار دهیم و اگر متوجه شدید که قسمتی روشنتر از بقیه نواحی می باشد احتمال رنگ شدگی مجدد وجود دارد.

 تشخیص وضعیت رنگ بدنه با نگاه کردن

یکی از روش هایی ساده در تشخیص رنگ خودرو روش چشمی است ک کارشناس با دقت بسیاری بدنه خودرو را بررسی می کند .البته تشخیص با چشم کار ساده ای نیست و کارشناس تشخیص رنگ خودرو  حتما باید مهارت لازم را داشته باشد.   

تشخیص رنگ خودرو با دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال

لازم به ذکر است که گاهی مواقع هرچقدر یک کارشناس تشخیص رنگ خودرو دارای مهارت خاصی هم باشد باز نیاز به ابزار های دیجیتالی در این زمینه می باشد .دستگاه دیجیتالی تشخیص رنگ خودرو یکی از این ابزار ها می باشد که با تشخیص ضخامت رنگ خودرو با اطمینان کامل آن قسمت های رنگ خوردگی را نشان میدهد .

اگر هم تمام بدنه خودرو رنگ شده باشد ضخامت رنگ از ۴.۷ بالا بزند نشان دهنده این است که یک لایه رنگ روی رنگ فابریک خودروآمده است .

کارشناسی خودرو های سنگین

 هزینه کارشناسی رنگ خودرو سنگین:

کارشناسی رنگ خودرو یکی از مهم ترین قسمت های کارشناسی کلی خودرو می باشد و در حال حاضر در بازار خودرو انجام می گیرد و هزینه آن نیز بصورت کلی تعیین می شود.

هزینه کارشناسی رنگ خودرو با توجه به برند خودرو و سال ساخت آن تعیین می شود و پس از کارشناسی برگه کارشناسی خودرو به فرد مراجعه کننده تحویل داده می شود.

بررسی کاپوت خودرو در کارشناسی خودرو های سنگین اهمیت دارد یا خیر ؟

طبیعی است که نقاشان خودرو هنگام رنگ کردن کاپوت باید آن را از خودرو جدا کنند و معمولا برای این کار باید پیچ های خودرو تا قسمتی باز شوند .برای بررسی این قسمت ،نیاز است که کاپوت خودرو را بالا بزنید و تمام قست ها و پیچ ها را با دقت زیادی بررسی  کنید.

تشخیص اثر سمباده

یکی از کارهایی که نقاشان و صافکاران در حین رنگ کردن خودرو انجام می دهند سمباده کشی می باشد.در بیشتر مواقع بخاطر استفاده از ابزار مذکور،خط و خش هایی روی سطوح خودرو باقی می ماند که به راحتی می توان آن را با چشم و لمس کردن ،احساس کرد .

اما هنگامی که سمباده کشی صورت می گیر بخاطر زبری که سمباده دارد اثر آن روی خودرو می ماند و نمی توان به راحتی آن را پنهان کرد و در هنگام کارشناسی خودروهای سنگین ،کارشناس متوجه آن می شود.

 کارشناسی فنی ماشین سنگین

کارشناسی خودرو های سنگین در مجموعه دژکار شامل موارد دیل می باشند:

بازدید و تست اولیه مورد نیاز خریدار از جمله پلمپ بودن موتور خودرو،دیفرانسیل،روغن ریزی،کیسه باد،تانکهای باد،چرخ ها،سیستم ریتارد ،گربکس،هیدرولیک،برق خودرو و .....

  بررسی لاستیک ها

خودرو های سنگین به دلیل حمل و جابجایی بارهای زیاد و با وزن بالا،باید از لاستیک های با کیفیت و با دوام بلایی استفاده کنند.خودروهای سنگین در مدل های مختلفی طراحی و ساخته شده اند.

به همین دلیل باید لاستیک های مخصوص آنها نیز در اندازه های متنوعی تولید شود.با توجه به نقشی که لاستیک خودرو ها در رفع اصطکاک میان رینگ و سطح جاده ها و بروز آتش سوزی دارند،رانندگان این خودرو ها باید در انتخاب لاستیک ها دقت زیادی داشته باشند.

لاستیک ها باید بر اساس ابعاد رینگ خودرو انتخاب شده و نصب آن توسط افراد با مهارت بالا صورت گیرد.در مجموعه دژکار در هنگام کارشناسی خودرو های سنگین این موضوع را بررسی می کند تا شما از وضعیت لاستیک ها مطلع شوید.

بررسی شاسی ماشین سنگین

در تمامی خودروها قسمت مهم برای  کارشناسی بخش بدنه خودرو ،شاسی آن می باشد. که اگر آسیبی دیده باشد چشم در حالت عادی آن آسیب را تشخیص نمی دهد.و خودرویی که شاسی آن آسیب دیده باشد گزینه مناسبی برای خرید نمی باشد.

کارشناسی شاسی به دلیل حساسیت زیادی که دارد کار هر شخصی نیست و حتما باید توسط کارشناس خودروسنگین بررسی شود.

به طور کلی شاسی خودرو های سنگین ،از نوع شاسی نربانی می باشد که در دسته شاسی های  مستقل قرار دارد.شاسی مستقل به شکل یک قطعه جدا گانه ساخته شده است و اتاق ماشین و دیگر اجزای ماشین در مراحل بعدی به شاسی متصل می شوند.این مدل از شاسی بیشتر در کامیون ها کاربرد دارد.

اهمیت سلامت شاسی خودرو و مشکلات آن

شاسی خودرو متحمل وزن بدنه و دیگر قسمت های خودرو می باشد .از طرف دیگر سیستم تعلیق،فرمان و ترمز تا حدی زیادی به شاسی ماشین بستگی دارد .به همین دلیل کوچکترین مشکل در شاسی ،ممکن است عملکرد دیگر قسمت های خودرو را دچار مشکل کند .

بنابراین در صورتیکه خودرو دست دوم باشد ،اگر شاسی آن دچار نقص باشد با افت قیمت زیادی روبه رو می باشد.ولی مجموعه دژکار این توصیه را به شما می کند که اساسا خریدار چنین خودرو هایی نباشید .

زیرا نقص در شاسی خودرو قابل چشم پوشی نمی باشد .زیرا ممکن است در تصادفات نچندان شدید برای سرنشینان مشکلات زیادی پیش بیاید.

کلام پایانی

ما در مجموعه دژکار سعی داریم تا با کارشناسی نقطه به نقطه خودروی مورد نظر، شما را در امر خرید یاری کنیم و با دادن برگه کارشناسی به عنوان ضمانت نامه به خریدار،به شما کمک می کنیم تا با اطمینان آن خودرو را خریداری کنید .

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو