برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

کارشناسی خودرو سمند

کارشناسی خودرو سمند

این روزها بخاطر قیمت بالای خودرو اشخاص بسیار زیادی به خرید خودرو های دست دوم روی آورده اند به همین دلیل کارشناسی خودرو سمند بسیار با اهمیت است.افراد زیادی توان خرید خودروی صفرمورد نظر را ندارند به همین دلیل ترجیح می دهند مدل دست دوم آن را خریداری کنند. برای همین کارشناسی سمند قبل از خرید بسیار مهم است.

اما باید بگوییم خرید خودروی دست دوم ریسک بالای دارد زیرا نمی دانید مالک قبلی چگونه از خودرو نگهداری کرده است بنابراین باید قبل از خرید خودروی دست دوم از اطلاعاتی راجب به آن داشته باشیم ،این اطلاعات  را فقط یک کارشناس خودرو سمند می تواند به شخص خریدار بدهد.

قبل از انجام هرکاری باید خودرو مورد نظر را برای کارشناسی به یک کارشناس خودرو سمند نشان دهیم تا آن خودرو را بررسی و کارشناسی کند.

هنگام خرید خودروی دست دوم باید خودرو را از لحاظ سلامت فنی و بدنه مورد بررسی کارشناسان خودرو سمند قرار گیرد.

به همین دلیل مجموعه دژکار با استفاده از دانش تخصصی در حوزه کارشناسی خودرو،سرویس های ویژه ای برای کارشناسی سمند در نظر گرفته است.

کارشناسان خودرو دژکار این توانایی را دارند که با بررسی تمام شاخص های مهم وتاثیر گذار بر روی قیمت خودرو سمند،،بستر مطمئنی را برای خریداران خودرو سمند فراهم سازند.

قسمت های مهم در کارشناسی خودرو سمند کدامند؟

1. .کارشناسی رنگ و بدنه خودروسمند

2.کارشناسی آپشن ها و تجهیزات خودرو سمند

3.کارشناسی فنی خودرو سمند و تست دیاگ  آن

کارشناسی رنگ و بدنه خودرو سمند

در کارشناسی خودرو سمند، رنگ و بدنه خودرو از لحاظ  تصادف،قطعات تعویضی،قطعات استوک،آسیب دیدگی های شاسی،دستکوب بودن شماره سریال خودرو و صافکاری های انجام شده در بدنه خودرو و برش هایی که در اتاق خودر زده شده است بررسی می شود.

لازم به ذکر است که در کارشناسی رنگ خودرو سمند ،اصالت خودرو که از ویژگی های خودرو است مورد بررسی قرار می گیرد.باید بدانیم که هر قطعه ای از خودرو که رنگ می شود در تعیین قیمت خودرو و وضعیت خودرو در ارتباط است .

برای تشخیص صافکاری و نقاشی مجدد بدنه خودرو با استفاده از دستگاه های تشخیص رنگ تخصصی صورت می گیرد.کارشناسان مجموعه دژکار با در نظر گرفتن قسمت های مهم خودرو تمام نقاط بدنه را با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ با دقت بسیار بالایی مورد بررسی قرار می دهند .بعد از انجام کارشناسی رنگ خودرو سمند،،گزارش کامل و جامعی به صورت کتبی از وضعیت سلامت ظاهری و بدنه خودرو سمند به خریدار ارائه می دهند تابا اطمینان از وضعیت خودرو ارزش واقعی خودرو اقدام به خرید آن خودرو کنند. ما به شما تاکید می کنیم حتما قبل از خرید کارشناسی سمند را انجام دهید.

کارشناسی آپشن ها و تجهیزات خودرو سمند

در نظر داشته باشید که اصالت آپشن ها یک امر بسیار مهم در قیمت گذاری خودرو سمند می باشد .بنا بر شاخص ها و معیار ها در قیمت گذاری خودرو در بازار،امکانات و تجهیزاتی که به صورت دستی روی خودرو نصب شده باشند، تاثیری بر قیمت خودرو ندارند به جز آپشن های فابریک خود،خودرو که در قیمت گذاری مهم می باشند.

کارشناسی خودرو سمند

.کارشناسی فنی خودرو سمند و تست دیاگ  آن

کارشناسی  فنی خوودرو سمند شامل موارد زیر می شود:

1.عملکرد موتور

2.روغن موتور و سیستم خنک کاری خودرو

3.هشدار دهنده های صفحه کیلومتر شمار

4.گیربکس دنده ای

یکی از مهم ترین دلایلی که هنگام خرید خودرو ما را به سمت یک کارشناس ماهر خودرو  و کارشناسی سمند می کشاند جلو گیری از ضررهای جانی و مالی بعد از خرید خودرو می باشد .زیرا اگر خودروی انتخابی از لحاظ فنی و بدنه دارای سلامت نباشد ممکن است در هنگام رانندگی باعث فاجعه شود که با کمک گرفتن از یک کارشناس خبره از این خطر می توان جلو گیر کرد.

قسمت فنی خودرو به دلیل اهمیت بسیار بالایی که دارد در کارشناسی فنی خودرو مورد بررسی دقیقی قرار می گیرد .بنابراین برای کارشناسی این قسمت از خودرو باید از افراد با دانش بالا کمک بگیریم که فقط یک کارشناس فنی خودرو می تواند از پس این کار برآید.

 عملکرد موتور خودرو سمند:

موتور خودرو سمند به دلیل استفاده زیاد در طول سالیان متمادی،جزءموتورهای شناخته شده برای تعمیر کاران می باشد.موتور این خودرو پر سرو صدا و همواره به تحمل فشار شهره بوده است اما انتظار این مزیت را در سمند های مدل بالا نداشته باشید و با احتیاط کامل با آن برخورد کنید.

زیرا به خاطر افت کیفی قسمت های سرسیلندر و واشر سر سیلندر موتور های جدید همواره باید با احتیاط با آن برخورد کنید.

.روغن موتور

از دیگر موارد مشهور در خودرو سمند کم کردن روغن می باشد .باید بدانید یک موتور سالم نباید روغن زیادی در طول یک دوره استفاده مشخص ،کم کند.و اگر به چنین موردی برخورد کردید بدانید موتور خودروی شما ضعیف می باشد.

.گیربکس

قطعا از افراد زیادی شنیده اید که می گویند دهنده دنده یک خودرو سمند بعد از چند سال استفاده دیگر به راحتی جا نمیرود!!

این موضوع نشان دهنده اهمیت وضعیت راندمان گیربکس می باشد و این را یادتان بماند که حتما تعویض روغن واسکازین را در خانواده سمند جدی بگیرید.

تست دیاگ سمند

امروزه بیشتره خودروهای تولیدی شرکت ها،به یک سیستم کامپیوتری صنعتی   به نام ECU مجهز شده اند.درواقع مانند جعبه سیاه عمل می کند.اطلاعات زیادی مانند میزان مسافت طی شده خودرو،ایرادات مهم خودروو سیستم برق ،اطلاعات سیستم های ایمنی خودرو و عملکرد های آن از جمله کیسه های هوا و یا سنسور های ضربه می باشد. تست دیاگ از مهم ترین قسمت های کارشناسی سمند است.

کارشناسی خودرو سمند

معرفی تمام قسمت های مورد بررسی در کارشناسی خودرو سمند!!

کارشناسی درب های خودرو سمند شامل موارد زیر می باشد:

درب جلو(سمت راننده)

درب عقب(سمت راننده)

درب جلو(سمت سرنشین)

درب عقب(سمت سرنشین)

         ·            کارشناسی گلگیر های خودرو سمند شامال موارد زیر می باشد:

گلگیر جلو(سمت راننده)

گلگیر عقب(سمت راننده)

گلگیر(سمت سرنشین)

گلگیرعقب(سمت سرنشین)

کارشناسی ستون های خودرو سمند شامل موارد زیر می باشد:

ستون جلو(سمت راننده)

ستون وسط(سمت راننده)

ستون عقب(سمت راننده)

ستون جلو(سمت سرنشین)

ستون وسط(سمت سرنشین)

ستون عقب(سمت سرنشین)

از دیگر مواردی که نظر کارشناسان را برای بررسی به خود جلب میکند ستون های خودرو است.در واقع قسمت ضعیف بدنه(سقف )به بدنه اصلی خودرو با ستون متصل می شود .دلیل اهمیت آن هم این است که سر سرنشینان در راستای ستون قرار دارد و کارشناسان به سلامت ستون ها اهمیت زیادی می دهند.

 کارشناسی شاسی خودرو سمند شامل موارد زیر می باشد:

سرشاسی جلو(سمت راننده)

سرشاسی عقب(سمت راننده)

سرشاسی جلو(سمت سرنشین)

سرشاسی عقب (سمت سرنشین)

کارشناسی خودرو سمند

کارشناسی شاسی خودرو سمند

بعد از کارشناسی دیگر قسمت های خودرو سمند نوبت به کارشناسی شاسی این خودرو می رسد.

در تمامی خودروها قسمت مهم برای  کارشناسی خودرو  بخش بدنه خودرو ،شاسی آن می باشد. که اگر آسیبی دیده باشد چشم در حالت عادی آن آسیب را تشخیص نمی دهد.و خودرویی که شاسی آن آسیب دیده باشد گزینه مناسبی برای خرید نمی باشد.

کارشناسی شاسی به دلیل حساسیت زیادی که دارد کار هر شخصی نیست و حتما باید توسط کارشناس خودرو بررسی شود .

خودرو سمند با بهره گیری از شاسی خودرو پژو 405 و وزن بیشتر در مقایسه با آن،در تصادفات بیشتر دچار صدمه می شود بنابراین کارشناسی شاسی خودرو سمند را حتما جزء قسمت های مهم آن  در کارشناسی خودرو سمند جای دهید .

  کارشناسی سقف خودررو سمند

  کارشناسی سپرهای خودرو سمند شامل موارد زیر می باشد:

سپر جلو

سپر عقب

کلام پایانی

مجموعه دژکار سعی دارد با انتشار مطالب کارشناسی خودرو سمند شما را از بالا بودن اهمیت کارشناسی خودروسمند، قبل از خرید آگاه سازد . و در این مقاله تلاش کردیم شما را با خودرو سمند  و عرضه آن آشنا سازیم.و همینطور اگر نیاز به کارشناسی خودرو سمند در محل داشتید مجموعه دژکار با ارائه خدمات به روز و کارشناسان متخصص در خدمت شما می باشد . البته مواردی دیگر در کارشناسی خودرو سمند هست مانند آپشن های داخلی و یررسی مانیتور تصویری خودرو ... که این موارد بستگی به نوع آپشن ها دارد.

قابل توجه است که این مطالب می تواند شما را تا حدودی با مشکلات رایج خودرو سمند کارکرده در بازار آشنا سازد و تنها برای افزایش اطلاعات شما می باشد و هیچ گاه نمی توانید برای خرید خودروی مورد نظر به این مطالب بسنده کنید  مگر با کمک گرفتن از یک کارشناس خودرو سمند ماهر و با تجربه در امر کارشناسی.

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو