برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

کارشناسی خودرو ساینا

کارشناسی خودرو ساینا

هنگام خردید خودرو دست دوم، کارشناسی خودرو امری مهم و ضروری می باشد تا ازضرر های مالی و جانی جلوگیری شود .در این مقاله می خواهیم به کارشناسی خودرو ساینا بپردازیم. کارشناسان مجموعه دژکار بعد از درخواست کارشناسی خودرو ساینا توسط شما ،30 دقیقه بعد به محل مورد نظر برای کارشناسی  ساینا و بررسی سلامت خودروی شما اعزام میشوند.

کارشناسی خودروی ساینا توسط کارشناسان مجموعه دژکارشامل: رنگ وبدنه ،بررسی موتور،کارشناسی گیربکس، کارشناسی فنی خودرو،کارشناسی سیستم تعلیق وفرمان، کارشناسی تجهیزات الکترونیکی وآپشن های خودرو میباشد.

قابل توجه است که این مطالب می تواند شما را تا حدودی با مشکلات رایج خودروهای کارکرده ساینا در بازار آشنا سازد و تنها برای افزایش اطلاعات شما می باشد و هیچ گاه نمی توانید برای خرید خودروی مورد نظر به این مطالب بسنده کنید  مگر با کمک گرفتن از یک کارشناس خودرو ساینا ماهر و با تجربه در امر کارشناسی.

قسمت های مهم در کارشناسی ساینا کدامند؟

1.کارشناسی رنگ و بدنه

2.کارشناسی آپشن ها و تجهیزات

3.کارشناسی فنی

کارشناسی رنگ و بدنه ساینا

در کارشناسی رنگ  ساینا، بدنه خودرو از لحاظ  تصادف،قطعات تعویضی،قطعات استوک،آسیب دیدگی های شاسی،دستکوب بودن شماره سریال خودرو و صافکاری های انجام شده در بدنه خودرو و برش هایی که در اتاق خودر زده شده است بررسی می شود.

لازم به ذکر است که در کارشناسی رنگ ساینا ،اصالت خودرو که از ویژگی های خودرو است مورد بررسی قرار می گیرد.باید بدانیم که هر قطعه ای از خودرو که رنگ می شود در تعیین قیمت خودرو و وضعیت خودرو در ارتباط است .

استفاده از ابزار در تشخیص رنگ

برای تشخیص صافکاری و نقاشی مجدد بدنه خودرو با استفاده از دستگاه های تشخیص رنگ تخصصی صورت می گیرد.کارشناسان مجموعه دژکار با در نظر گرفتن قسمت های مهم خودرو تمام نقاط بدنه را با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ با دقت بسیار بالایی مورد بررسی قرار می دهند .بعد از انجام کارشناسی ساینا، گزارش کامل و جامعی به صورت کتبی ،از وضعیت سلامت ظاهری و بدنه خودرو ساینا به خریدار ارائه می دهند تا با اطمینان از وضعیت خودرو ارزش واقعی خودرو اقدام به خرید آن خودرو کنند.

کارشناسی خودرو ساینا

کارشناسی آپشن ها و تجهیزات ساینا

در نظر داشته باشید که اصالت آپشن ها یک امر بسیار مهم در قیمت گذاری ساینا می باشد .بنا براین شاخص ها و معیار ها در قیمت گذاری خودرو در بازار،امکانات و تجهیزاتی که به صورت دستی روی خودرو نصب شده باشند، تاثیری بر قیمت خودرو ندارند به جز آپشن های فابریک خود،خودرو که در قیمت گذاری مهم می باشند.

کارشناسی  فنی ساینا

یکی از مهم ترین دلایلی که هنگام خرید خودرو ما را به سمت یک کارشناس ماهر خودرو می کشاند جلو گیری از ضررهای جانی و مالی بعد از خرید خودرو می باشد .زیرا اگر خودروی انتخابی از لحاظ فنی و بدنه دارای سلامت نباشد ممکن است در هنگام رانندگی باعث فاجعه شود که با کمک گرفتن از یک کارشناس خبره از این خطر می توان جلو گیر کرد.

قسمت فنی خودرو به دلیل اهمیت بسیار بالایی که دارد در کارشناسی فنی ساینا مورد بررسی دقیقی قرار می گیرد .بنابراین برای کارشناسی این قسمت از خودرو باید از افراد با دانش بالا کمک بگیریم که فقط یک کارشناس فنی خودرو می تواند از پس این کار برآید.

کارشناسی فنی ساینا در مجموعه دژکار به منظور بررسی سلامت موتو، باطری، دینام، تسمه، هرزگرد ها، روغن ریزی، سیستم خنک کنده و تهویه وبررسی عیوب گیربکس صورت می گیرد.

بررسی موتور ساینا

همانطور که میدانید موتور قلب خودرو می باشد و از حساسیت بالایی برخوردار است.به همین دلیل بررسی دقیق این قسمت در کارشناسی ساینا حائز اهمیت است.چون که هزینه های تعمیر موتور در بخش هایی مانند:روغن سوزی و دفرمه شدن رینگ بسیار بالا می باشد در حدی که خودرو نیاز به تعمیر اساسی پیدا میکند.

قابل ذکر است که بدانید افرادی هستند که با زیرکی بالایی این نواقص را برای مدتی کوتاه رفع میکنند که این ترفند ها توسط یک کارشناس فنی خودرو به راحتی قابل تشخیص می باشد.

کارشناسی ساینا

چگونه متوجه تعمیر موتور ساینا شویم؟

در هنگام کارشناسی خودرو ساینا، موتور و قسمت های مختلف آن باید مورد بررسی قرار گیرند.بعنوان مثال،اگر نقاط لحیم شده ،روغن کاری و یا حتی تمیزی بیش از حد درپوش موتور شدید، باید دانست احتمال تعمیر موتور وجود دارد.

صدای موتور در هنگام استارت زدن و کارکردن درجا و هنگام حرکت نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت شنیدن صداهای غیر طبیعی به مشکلات موتوری پی برد.

بررسی گیربکس در کارشناسی فنی ساینا:

گیربکس در واقع انتقال دهنده نیروی موتور به خودرو است. نیروی موتور با کمک از سیستم گیربکس و کلاچ،بعد از طی کردن یک چرخه از قطعات مکانیکی دیگر،به چرخ ها شده و باعث می شود خودرو به حرکت در آید.بنابراین عدم عملکرد این بخش باعث می شود بسیاری از عیوب در خودرو مانند صداهای غیر عادی از کارکردن خودرو،منتقل نشدن نیروی کافی به چرخ ها،بالا رفتن مصرف سوخت خودرو و دیگر عیوب در خودرو شود

وجو صداهای غیر عادی از موتور خودرو بیانگر مشکلاتی در گیربکس خودرو می باشد. یکی از شایع ترین مشکلات که بیانگر ایراد در گیربکس است ،بوی سوختگی در خودرو است.

کارشناسی جلوبندی و تعلیق ساینا

خودرو هایی که از لحاظ جلو بندی و تعلیق دچار مشکل باشند از لحاظ فنی قابل قبول نیستند. زیرا ممکن است باعث انحراف از جاده وچپ کردن خودرو شود که خطرات جانی در پیش دارد.اما در کارشناسی ساینا با بررسی دقیق ظاهر قسمت های قابل مشاهده تعلیق خودرو و نیز با تست رانندگی خودرو می توانند به راحتی عیوب را شناسایی کنند.

تست دیاگ ساینا

 امروزه بیشتره خودروهای تولیدی شرکت ها، به یک سیستم کامپیوتری صنعتی به نام ECU مجهز شده اند. درواقع مانند جعبه سیاه عمل می کند. اطلاعات زیادی مانند میزان مسافت طی شده خودرو، ایرادات مهم خودرو و سیستم برق، اطلاعات سیستم های ایمنی خودرو و عملکرد های آن از جمله کیسه های هوا و یا سنسور های ضربه می باشد. بنابراین در کارشناسی خودرو ساینا با بررسی دیاگ خودرو از عیوب و کارکرد آن آگاه می شوند.

کارشناسی شاسی و ستون های ساینا

در تمامی خودروها قسمت مهم برای  کارشناسی بخش بدنه خودرو، شاسی آن می باشد. که اگر آسیبی دیده باشد چشم در حالت عادی آن آسیب را تشخیص نمی دهد. و خودرویی که شاسی آن آسیب دیده باشد گزینه مناسبی برای خرید نمی باشد.

کارشناسی شاسی به دلیل حساسیت زیادی که دارد کار هر شخصی نیست و حتما باید توسط کارشناس خودروساینا بررسی شود .

کارشناسی خودرو ساینا

چرا تاکید بر سلامت شاسی داریم؟ شاسی خودرو ساینا کجا قرار دارد؟

شاسی همان اسکلت بندی خودرو است که هنگام تصادف از رسیدن آسیب جدی به ماشین جلوگیری میکند.به همین دلیل باید خودرویی انتخاب کنیم که از شاسی سالمی برخوردار باشد .

از دیگر مواردی که نظر کارشناسان را برای بررسی به خود جلب میکند ستون های خودرو است.در واقع قسمت ضعیف بدنه(سقف )به بدنه اصلی خودرو با ستون متصل می شود .دلیل اهمیت آن هم این است که سر سرنشینان در راستای ستون قرار دارد و کارشناسان به سلامت ستون ها اهمیت زیادی می دهند

قیمت گذاری ساینا

پس از فرایند کارشناسی رنگ و بدنه، فنی و بررسی سلامت خودرومی توان تخمین درستی از قیمت خودروی بررسی شده به صورت گزارش کارشناسی به خریدار ارائه داده شود.

نتیجه گیری

خودروی ساینا یکی از خودرو های محبوب در بین مردم می باشد و بازار خرید و فروش آن نیز بسیار خوب می باشد .بنابراین در هنگام خرید این خودرو با کمک از یک کارشناس خودرو و با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط کارشناس با توجه به نواقص و ایرادات موجود در خودرو می توان  قیمت واقعی را برای خودرو مشخص کرد و در نهایت خریدار با اطمینان خودرو مورد نظر را خریداری کنید .

مجموعه دژکار با کارشناسان مجرب در زمینه کارشناسی خودرو،با بررسی تخصصی انواع خودرو از جمله کارشناسی خودرو ساینا و مشخصات فنی انواع خودرو و ارائه خدمات تخصصی به شما این اطمینان را می دهد که با خیال راحت خودروی انتخابی را خریداری کنید.

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو