برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

کارشناسی خودرو دست دوم

کارشناسی خودرو دست دوم

این روزها بخاطر قیمت بالای خودرو اشخاص بسیار زیادی به خرید خودرو های دست دوم روی آورده اند به همین دلیل کارشناسی خودرو دست دوم بسیار با اهمیت است.افراد زیادی توان خرید خودروی صفرمورد نظر را ندارند به همین دلیل ترجیح می دهند مدل دست دوم آن را خریداری کنند.

اما باید بگوییم خرید خودروی دست دوم ریسک بالای دارد زیرا نمی دانید مالک قبلی چگونه از خودرو نگهداری کرده است بنابراین باید قبل از خرید خودروی دست دوم از اطلاعاتی راجب به آن داشته باشیم ،این اطلاعات را فقط یک کارشناس خودرو دست دوم می تواند به شخص خریدار بدهد.

قبل از انجام هرکاری باید خودرو مورد نظر را برای کارشناسی به یک کارشناس خودرو نشان دهیم تا آن خودرو دست دوم را بررسی و کارشناسی کند.

هنگام خرید خودروی دست دوم باید خودرو را از لحاظ سلامت فنی و سلامت بدنه و حتی مدارک خودرو را بررسی کنید .

نکات لازم برای بررسی و کارشناسی خودرو دست دوم:

  • بررسی شاسی خودرو و بدنه
  • سلامت فنی خودرو
  • تست رانندگی
  • بررسی سیستم برقی خودرو
  • ارزیابی و کارکرد خودرو

مهم ترین قسمت در کارشناسی خودروی دست دوم بررسی شاسی،ستون و بدنه خودرو می باشد.شاسی خودرو اگر آسیب شدیدی دیده باشد باعث مشکلات زیادی از جمله تغییر زاویه چرخ های خودرو می شود .در این شرایط خودرو نیاز به شاسی کشی دارد .این را بدانید که اگر شاسی خودرویی دچار مشکل شدیدی شود حتی بعد از تعمیر نیز دیگر آن مقاومت اولیه خود را ندارد.

کارشناسی رنگ و بدنه خودرو:

در کارشناسی رنگ خودرو ،بدنه خودرو از لحاظ تصادف،قطعات تعویضی،قطعات استوک،آسیب دیدگی های شاسی،دستکوب بودن شماره سریال خودرو و صافکاری های انجام شده در بدنه خودرو و برش هایی که در اتاق خودر زده شده است بررسی می شود.

لازم به ذکر است که در کارشناسی رنگ خودرو ،اصالت خودرو که از ویژگی های خودرو است مورد بررسی قرار می گیرد.باید بدانیم که هر قطعه ای از خودرو که رنگ می شود در تعیین قیمت خودرو و وضعیت خودرو در ارتباط است.

بیشتر بخوانبد:

کارشناسی تشخیص رنگ خودرو

کارشناسی خودرو در شمال تهران

آموزش کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو در محل

هزینه کارشناسی خودرو

سلامت فنی خودرو در کارشناسی خودرو دست دوم:

هیچ شخصی دوست ندارد بعد از مدت کوتاهی از خرید خودروی خود به تعمیرکار مراجعه کند پس سلامت فنی خودرو در کارشناسی خودرو دست دوم بسیار مهم می باشد.

تست دیاگ:

در بعضی مواقع مشکلات فنی خودرو به راحتی قابل تشخیص نیستند به همین دلیل با تست دیاک از آنها آگاه می شویم.

تست رانندگی :

بعضی مشکلات یک خودرو با تست رانندگی به راحتی قابل تشخیص می باشند .به عنوان مثال ،باید بدانید که ترمز دستی نباید دارای خلاصی زیاد باشد،اگر موقع ترمز گرفتن صدایی مانند بهم خوردن دوفلز شنیدید،احتمال زیاد عمر لنت ترمز به پایان رسیده استو نیاز به تعویض دارد.

اگر خودروی مورد نظرتان دارای ترمز ABS می باشد حتما مراقب چراغ آن باشید،اگر چراغ ترمز زرد رنگ باشد یعنی این قسمت دچار مشکل است و هزینه زیادی در پی دارد.

بیشتر بخوانبد:

بررسی سیستم برقی خودرو:

شاید با خودتان فکر کنید که مشکلات برقی خودرو زیاد خطرناک نباشد و باعث به وجود آمدن حوادث خاصی نشود اما اگر برطرف نشود ممکن است هزینه های زیادی به بار بیاورد.بعنوان مثال عملکرد باتری می تواند باعث مشکلاتی در دینام شود و برق به موتور به خوبی نرسد.

این مشکل باعث می شود که عملکرد فنی خودرو به خوبی نتیجه ندهد و خودرو جوش بیا ورد و به دنبال آن مشکل بزرگی که پیش می آید سوختن واشر و سرسیلندر است که منجر به خرابی موتور و در نهایت توقف خودرو می شود.

از دیگر مشکلات برقی می توان به فیوز ها اشاره کرد که باعث مشکلاتی در آپشن های داخلی خودرو مانند:بالابر های شیشه ها،مانیتور و فندک می شوند .

دینام خودرو و بررسی آن نیز یکی از قسمت های مهم در بررسی خودرو می باشد.چرا که اگر دینام دچار مشکل جدی باشد باعث سوختن واشر سرسیلندر می شود .

کارکرد خودرو یا همان کیلومتر شمار خودرو :

باید بگوییم کارکرد خودرو در قیمت آن بسیار تاثیر گذار می باشد زیرا استهلاک خودرو را در پی دارد.البته باید بگوییم رانندگی و نگهداری افراد نسبت به خودرو بسیار متفاوت می باشد اما باز باید توجه زیادی به این گزینه داشته باشید.

افراد زیادی در هنگام خرید خودروی دست دوم بسیار به عدد روی کیلومتر شمار توجه می کنند به همین دلیل گاهی اوقات فروشندگان با دستکاری کیلومتر خودرو سعی می کنند تا کارکرد خودرو را پایین بیاورند .اما این تغییرات از چشم یک کارشناس خودروی دست دوم پنهان نمی ماند.

نتیجه گیری :

اگر این مقاله را به خوبی مطالعه کرده باشید باید در هنگام خرید خودرو دست دوم از یک کارشناس خودرو دست دوم کمک بگیرید تا خریدی مطمئن و بدون دردسر داشته باشید.زیرا کارشناسان با دقت بالایی خودروی مورد نظر را بررسی می کنند و به خریدار اطلاعات مورد نظر اعم از مشکلات فنی و بدنه و حتی قیمت اصلی خودرو را به خریدار گزارش می دهند.

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو