برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

کارشناسی خودرو خارجی

کارشناسی خودرو خارجی

همگی میدانیم که کارشناسی خودرو های خارجی با خودرو های داخلی یک تفاوت های کوچیکی دارد و از آنجایی که خودرو های خارجی قیمت های بالایی دارند دلالان و یا صاحبان این خودرو ها سعی دارند که مشکلاتی از قبیل نقص فنی ،و بدنه و یا رنگ شدگی خودرو را پنهان کنند تا بتوانند با قیمت بالاتری خودرو را بفروشند.

بخش دیگری از کارشناسی خودرو های خارجی بررسی آپشن های آن خودرو می باشد که حتما باید یک فرد متخصصی که شناخت کافی از برند ها و عملکرد این قسمت ها دارد آنها را بررسی کند.

پس بهتر است قبل از خرید هرگونه خودرو صفر و یا کارکرده از کارشناسی خودرو تخصصی خارجی کمک بگیرید.زیرا اکثر خودرو های کارکرده دارای نقص بسیاری می باشند و به دلیل هزینه های بالای قطعات آنها اگر بدون کارشناسی خودرو خارجی تن به خرید دهید ممکن است متحمل ضرر های زیادی شوید.

باید بدانید که قبل از درخواست کارشناس خودرو خارجی،حتما خودرو مورد نظرتان را از نزدیک ببینید و عیب های ظاهری آن مانند:خط و خش و دیگر موارد بررسی کنیدو پس از تایید درخواست کارشناس خودرو خارجی بدهید.

قسمت های مهم در کارشناسی خودرو خارجی

در کارشناسی خودرو ،خودرو مورد نظر از لحاظ رنگ ،بدنه ،گلگیر ها،سقف ،ستون وفنی و برق خودرو مورد بررسی قرار می گیرد.در هنگام کارشناسی بدنه خودرو،کارشناسان متخصص از جدید ترین دستگاه های تست رنگ دیجیتال برای بررسی رنگ خودرو استفاده می کنند.

این دستگاه ها با حساسیت بالایی که دارند میزان آسیب دیدگی خودرو را مشخص می کنند.قسمت های مهمی که باعث افت شدید در قیمت خودرو می باشند آسیب دیدگی سقف و ستون می باشد و قسمت دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار است شاسی یک خودرو می باشد  .

از دیگر قسمت های مهم خودرو می توان به کاپوت و صندوق عقب ،درب هاريا،گلگیر ها و سپر خودرو اشاره کرد .

کارشناسی فنی خودرو خارجی

کارشناسی فنی خودرو معمولا توسط دستگاه دیاگ صورت می گیرد ،اما باید بدانید که بعضی از  قسمت های فنی خودرو به تخصص بالای کارشناس خودرو نیز بستگی دارد.

کارشناسی خودرو خارجی

مراحل تست و بررسی فنی خودرو در پنج مرحله صورت می گیرد!

بررسی موتور خودرو

موتور خودرو در واقع قلب تپنده خودرو می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر دچار مشکل شود نمی توان از آن مشکل چشم پوشی کرد زیرا باچشم پوشی ازین مشکل باید خود را آماده کنید برای پرداخت هزینه بالایی برای تعمیر موتور خودروی خود،از جمله مشکلات موتور نیز می توان به دفرمه شدن ،روغن سوزی،نشت روغن،وضعیت یاتاقان،دود اگزوز و .... اشاره کرد.

تست دیاگ ماشین خارجی

خودرو های خارجی دارای کامپیوتری با نام ECU می باشند، هنگامی که این کامپیوتر به دستگاه دیاگ متصل می شود اطلاعات مهمی مانند:کیلوتر واقعی خودرو،وضعیت کیسه های هوا،مقدار مصرف بنزین و دیگر جزئیات را در اختیار کارشناس خودرو خارجی قرار می دهد.

زمان مناسب برای کارشناسی خودرو کدام است؟

شما در هر زمانی می‌توانید اقدام به کارشناسی خود رو کنید، به قول معروف ماهی را هر وقت از اب بگیری تازه و قابل استفاده است. زیرا اگر مشکلی در خودروی شما به وجود آمده باشد کارشناسی خودرو سبب می‌شود مشگل شناسایی و آن را با تعمیر حرفه‌ایی رفع کنید.

در مقالات قبل هم به این موضوع اشاره کردیم که کارشناسی خودرو باید قبل از معامله انجام شود، زمانی که اقدام به خرید خودرو می‌کنید اگر کارشناسی انجام نداده باشید از ایراد‌های موتوری ماشین بیخبر هستید وامکان دارد در آینده نزدیک موتور خوردرو با مشگل و ایراد فنی مواجه شود.

برای همین ابتدا کارشناسی لازم را توسط فروشنده انجام دهید وبا خیال آسوده خرید ومعامله خودرو خود را انجام دهید.

خودرو‌های خارجی را چند وقت یک بار کارشناسی کنیم؟

خودرو‌های خارجی شاید از مشکلات فنی کمتری برخوردار باشند اما اگر دچار مشگل شوند بسیار هزینه بر خواهد بود.

حالا تصور کنید شما بدون انجام کارشناسی خودرو اقدام به خرید یک ماشین خارجی کرده‌اید، و این ماشین داری نقص فنی است به مرور زمان نقص فنی بیشتر شده وهزینه تعمیرات سنگین موتوری به همراه خواهد داشت.

ماشین نیز مانند انسان نیاز به چکاپ دارد یعنی شما هر ۶ماه یک بار ماشین خود را کارشناسی کنید تا اگر کوچکترین ایراد موتوری یا برقی داشت با هزینه کم برطرف شود و با عدم توجه هزینه‌های گزاف را متحمل نشوید.

بررسی آپشن های خودرو خارجی

خودرو ها از هر مدلی به تعدادی آپشن مجهز شده اند که تاثیر بسزایی بر روی قیمت آنها دارد .برای بررسی و سلامت آپشن های خودرو نیز کارشناس خودرو خارجی از دستگاه دیاگ استفاده می کند و تمام امکانات مانند :سنسور و دوربین دنده عقب،سنسور باران و غیره ....بررسی می شود.

تست رانندگی خودرو خارجی

بعضی از مشکلات خودرو زمانی مشخص می شود که شما در حال رانندگی با آن خودرو هستید خودرا نمایان می کنند بنابر این کارشناس خودرو خارجی با تست رانندگی ،شتاب خودرو ،سیستم هیدرولیک فرمان و عملکرد صحیح ترمز را بررسی میکند و از سلامت آن مطمئن می شود.

هزینه کارشناسی خودرو خارجی

از لحاظ هزینه های کارشناسی خودرو های خارجی ،به دلیل تفاوت هایی بین خودرو های داخلی و خارجی ،آن هم از لحاظ گیربکس ،آپشن ها و تجهیزات هزینه کارشناسی برمبنای نوع و مدل خودرو تعیین می شود.و کارشناس خودرو خارجی بعد از کارشناسی خودرو برگه ای که دارای گزارش و بررسی خودرو می باشد به شما تحویل می دهد.

حرف آخر

خودرو خارجی با اینکه دارای یک قیمت بالایی می باشد ،به خاطر زیبایی و امکانات ،میلغ پرداختی برای خریدار حائز اهمیت نباشد .اما این را بدانید که بدون کمک از یک کارشناس خودرو خارجی هیچوقت اقدام به خرید نکنید  زیرا اگر خودروی معامله شده بدون کارشناس خودرو خارجی صورت گیرد و بعد متوجه مشکلاتی شوید مطمئنا شما متحمل پرداخت هزینه زیادی می شوید .

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو