برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

معرفی خودرو آریسان

معرفی خودرو آریسان

در اوایل دهه 1390 همزمان با خداحافظی وانت پیکان ازخط تولید،شرکت ایرانخودرو،وانت بار دیگری  با نام آریسان به معنای آریایی اصیل به سبد محصولاتش اضافه کرد.چهره خودرو وانت آریسان شباهت زیادی به خودرو پژو پارس دارد .

فضای داخلی خودرو آریسان ،جادار تر و شکیل تر از وانت بار دو بود و بیشتر اجزای داشبورآن،شما را را به یاد خودرو پژو پارس داشبور جدید می اندازد.البته باید بگوییم که سیستم تهویه مطبوع آریسان ،برخلاف خودرو پژو پارس از نوع دستی می باشد.

رودری ها و غربیلک فرمان  خودرو آریسان برگرفته از طراحی خودرو های سمند و پژو 405 می باشد.

خودرو آریسان دارای نکات منفی و مثبتی می باشد که در این مقاله آنها را به شما معرفی می کنیم:

یکی از نکات مثبت خودرو آریسان جای گذاری کپسول گاز می باشد که در قسمت زیرین محفظه بار می باشد که این جایگذاری باعث شده است که فضای بار زیادی در اختیارتان باشد،در صورتیکه در وانت بار دو کپسول گاز به اجبار باید در قسمت بار جای گذاری می شد.

از نقاط منفی خودرو آریسان می توان به قرار دادن لاستیک زاپاس در پشت صندلی شاگرد ،اشاره کرد که باعث شد فضای سرنشین کناری کم شود .از دیگر نکات منفی خودرو آریسان می توان به سیستم تعلیق آن در قسمت عقب اشاره کرد زیرا زمانی که خودرو بدون بار می باشد باید منتظر تکان های زیاد و سواری خشکی باشید چونکه همانند اکثر وانت بار های کشورمان ،از نوع فنر شمشی می باشد .

ضعف در استحکام شاسی خودرو آریسان یکی دیگر از نکات منفی دراین خودرو می باشد بصورتی که اگر باری اضافه بر ظرفیتش بر روی بار می گذاشتید احتمال اینکه شاسی خودرو آریسان دو تکه شود زیاد بود  البته این مشکل در نسخه های جدید خودرو آریسان برطرف شد اما این مشکل برای همیشه در ذهن خریداران جا ماند .قابل ذکر است که بگوییم اعدادی که برای قدرت و گشتاور و شتاب و سرعت خودرو آریسان در جداول  ذکر شده است مربوط به مدل بنزینی این خودرو می باشد چرا که در حالت گاز،خروجی موتور کاهش می یابد و قدرتش به 73 اسب بخار (13 واحد کاهش)و گشتاور آن نیز به 128 نیوتن متر (12 واحد کاهش) می رسد.

به همین خاطر نیز حداکثر سرعت خودرو آریسان در حالت گاز،حدود 145 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد این خودرو نیز به 14 ثانیه می رسد.  در ادامه به کارشناسی خودرو آریسان می پردازیم.

بررسی امکانات رفاهی و آپشن های خودرو آریسان

امکانات رفاهی و آپشن ها

خودرو آریسان

 

نوع جعبه دنده

5 دنده دستی

سیستم آینه ها

-----

سیستم های کمک راننده

------

سیستم شیشه ها

------

سیستم صوتی

12 اسپیکر،با قابلیت پشتیبانی MP3

سیستم مالتی مدیا

 

سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع دستی

سیستم صندلی ها

صندلی راننده با تنظیم دستی،صندلی سرنشین جلو با تنظیم دستی،روکش صندلی پارچه ای

سیستم روشنایی

چراغ مه شکن عقب

سیستم سقف

فلزی

کیسه هوا

ایربگ راننده،ایربگ سرنشین جلو

سنسور پیش فعال

-----

بررسی مشخصات فنی و موتوری و بدنه خودرو آریسان

مشخصات فنی و موتوری و بدنه

 

خودرو آریسان

وزن

1240

طول(mm)

4680 میلی متر

عرض(mm)

1720 میلی متر

ارتفاع(mm)

1465 میلی متر

پیشرانه

4 سیلندر دوگانه سوز (G2 OHV)

حجم موتورcc

1.7  لیتر

قدرت اسب بخار

87 اسب بخار

حجم باک

52 لیتر

سرعتkm/h

160 کیلومتر بر ساعت

شتاب 0 تا 100

12.7 ثانیه

محور محرک

دیفرانسیل عقب

گشتاور

140 نیوتن متر

مصرف ترکیبی در 100 کیلومتر

9.2 لیتر در صد کیلومتر

نسل(کد اتاق)

اول

نوع بدنه

پیکاپ جمع وجور

سیستم ترمز

توزیع نیرو ترمز،ترمز ضد قفل،ترمز عقب کاسه ای

سیستم فرمان

هیدرولیکی

فاصله بین دو محور چرخ های جلو و عقب

2671 میلی متر

ابعاد و نوع لاستیک جلو

15R 65/185

ابعاد و نوع لاستیک عقب

15R 65/185

مزایای خودرو آریسان

1.بهبود امکانات نسبت به باردو

2.در دستری بودن قطعات یدکی

3.تعمیرات آسان(موتور مشترک با پیکان)

معایب خودرو آریسان

  1. کیفیت پایین ساخت
  2. عایق بندی کابین
  3. استحکام شاسی
  4. بازدهی پیشرانه
  5. مصرف سوخت بالا

معرفی مشخصات فنی خودرو آریسان:

پیشرانه پایه گازسوز 1700 سی سی OHVG-ll با با داشتن استانداردآلایندگی یورو 4،باعث می شود که در هزینه سوخت صرفه جویی شود وموجب کاهش قابل توجه هزینه تعمیرات و نگهداری خودرو می شود.داشتن تجهیزاتی مانند،کیسه هوا برای راننده و سرنشین،سیستم ترمز ضد قفل،فرمان تلسکوپی،کمربند ایمنی پیش کشنده،وسیستم قطع خودکار سوخت در هنگام تصادف،باعث شده است که دارنده خودرو آریسان احساس امنیتی داشته باشد.

داشتن  رینگ 15 اینچی برای چراخ ها با تایر رادیال اطمینان بیشتری در حین حمل بار به راننده می دهد.

طراحی داخلی و خارجی خودرو آریسان

طراحی خارجی آریسان

در نگاه اول ،نمای ظاهری خودرو آریسان در مقایسه با خودرو های در همین رنج قیمتی،کاملا متفاوت بوده و توجه خریدار را به خود جلب می کند.طرح آیرودینامیک بدنه خودرو آریسان موجب کارایی بیشتر و مصرف سوخت کمتری شده است.از دیگر ویژگی های این خودرو ایمنی بهتر در هنگام تصادف،فضای جادار برا آرامش سرنشینان می باشد.

از ویژگی های مهم خودرو آریسان طراحی مناسب بار می باشد.جای گذاری مخزن گاز در زیر کفی بار ،عمق بیشتر فضای بار،کوچک بودن برجستگی های دور چرخ عقب در اتاقک بار و بار گیری راحت،قابلیت نصب اتاق های متفاوت برای کاربری های مختلف از دیگر ویژگی های ظاهری خودرو آریسان می باشد

طراحی داخلی

با وارد شدن به کابین خودرو آریسان ، داشبورد جدید توجه بینندگان را به خود جلب میکند و همچنین داشتن دو ایربگ و قطعاتی تزیینی داخلی مانند رودری ها،کنسول و صندلی ها،فضای دلنشینی برای سرنشینان به وجود آورده استفاده از صندلی ارگونومیک چها حرکته در کنار فضای مناسب داخل اتاق خودرو آریسان و امکاناتی از قبیل کولر ،و رادیو پخش زیبا،به سرنشینان حس بهتری نسبت به دیگر خودرو های باری می دهد.

نتیجه گیری

با توجه به معرفی ویژگی های قابل توجه خودرو آریسان،و استقبال خوبی که از این خودرو به عمل آمد باید بگوییم که این خودرو تحول قابل توجهی در حمل و نقل باری کشور به وجود آورد و خودرویی مناسب و مطمئنی برای حمل بار درون شهری و برون شهری می باشد .

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو