برای مشاوره و درخواست سریع کارشناس لطفا بر روی شماره های روبرو کلیک نمایید : 9033 8820 - 021 - 7713 6563 - 021

جستجو
Back to all

کارشناسی تشخیص رنگ خودرو

کارشناسی تشخیص رنگ خودرو

کارشناسی تشخیص رنگ خودرو

افراد بسیاری هستند که بنا به دلایل مختلفی  خرید خودروی دست دوم را به خودروی صفر ترجیح می دهند اما خرید خودروی دست دوم زمانی به صرفه می باشد که خریدار هنگام خریدن خودرو تمام مراحل کارشناسی خودرو را انجام داده باشد و از سلامت خودرو مطمئن باشد. در غیر این صورت خریدار متحمل ضررهای زیادی می شود.و برای جلوگیری از این ضررها باید هنگام خرید خودروی دست دوم به یک کارشناسی تشخیص رنگ خودرومراجعه کنید.

بررسی وضعیت ظاهری خودرو ،رنگ خودرو،سلامت بدنه،قطعات تعویضی،آپشن های خودرو و سیستم فنی خودرو جزء موارد حساسا در کارشناسی خودرو می باشند.بنابر این وجود هرگونه مشکل در این نواحی نشانه ای از تصادف می باشد. به همین دلیل کارشناسی تشخیص رنگ خودرو اهمیت زیادی پیدا میکند.

تشخیص رنگ خودرو به چه صورت می باشد ؟

کارشناسی رنگ خودرو یکی از مهم تریت مراحل کارشناسی خودرو می باشد. در کارشناسی تشخیص رنگ خودرو ،تمامی قسمت های حساسا خودرو کارشناسی می شوند و مشخص می شود که آیا رنگ فابریک کارخانه می باشد یا خودروی بررسی شده قبلا رنگ شده است.

کارشناسی تشخیص رنگ به روش های زیادی صورت می گیرد.در سالها گذشته که روش های نقاشی خودرو و تعمیرات و صافکاری زیاد پیشرفته نبود رنگ خودگی خودرو به راحتی قابل تشخیص بود.

 اما امروزه با پیشرفت صنعت خودرو سازی تعمیر کاران و نقاشان خودرو نیز سعی دارند که کار خود را به روز کنند.اما باز اگر خودروی انتخابی را برای کارشناسی به یک کارشناس تشخیص رنگ خودرو ماهر بسپاریم به راحتی می تواند آن خودرو را برای ما بررسی کند و به ما اطلاعات مورد نیاز  را برای خرید بدهد .

رویت رنگ چگونه اصطلاحی می باشد؟

اصطلاح رویت رنگ یکی دیگر از کلماتی است که کارشناسان به کارمی برند وبدان معنا است که وقتی شما  قصد خرید یک خودروی کار کرده را دارید با خط و خش هایی مواجهه می شوید که در بعضی موارد این خط و خش ها توسط فروشنده و یا بنگاه برطرف شده اند و حتی با مهارت خوبی هم این مشکل برطرف شده است و شما به راحتی نمی توانید این رنگ خوردگی ها را تشخیص دهید.

 ولی یک کارشناس تشخیص رنگ خودرو به راحتی قسمت خای خط گیری را مشخص میکند.البته افراد زیادی هستند که خودروی خود را با همان خط و خش ها به خریدار نشان می دهند که خودرویشان با نام همان رنگ کارخانه قیمت گذاری شود.

بیشتر بخوانبد:

کارشناسی فنی خودرو

کارشناسی خودرو در شمال تهران

آموزش کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو در محل

هزینه کارشناسی خودرو

خودروی بدون رنگ چگونه خودرویی می باشد؟

 در قسمت بالا گفته شد که بعضی افراد حتی همان خط و خش های جزیی را رنگ نمی کنند تا خودرو به اطلاح خودرویی بدون رنگ باشد  ولی گاهی اوقات فروشنده اقدام به خش گیری بدنه خودرو می کند و شاید واقعا یک خط و خش نباشد و یک تصادف جدی صورت گرفته باشد.

 ولی قسمت ها  توسط نقاش ماهری رنگ شده باشد و شما نتوانید به راحتی آن رنگ خوردگی را تشخیص دهید بنابراین به شما تاکید میکنیم حتما در هنگام خرید خودروی دست دوم به یک کارشناس تشخیص رنگ ماهر مراجعه کنید.

کارشناسی تشخیص رنگ خودرو

  روش های تشخیص رنگ خودرو

1.تشخیص رنگ خودرو با چشم

یکی از روش هایی ساده در تشخیص رنگ خودرو روش چشمی است ک کارشنا با دقت بسیاری بدنه خودرو را بررسی می کند .البته تشخیص با چشم کار ساده ای نیست و کارشناس تشخیص رنگ خودرو  حتما باید مهارت لازم را داشته باشد.

2.عکاسی با دوربین

برای تشخیص رنگ خودرو باید  با دوربین عکاسی حرفه ای  با فاصله 2 تا 3 متر از خودرو از تمام قسمت های خودرو عکس گرفته شود .زیرا در بیشتر مواقع در عکس ها قسمت هایی از خودرو  مانند در ،یا سپر  رنگ یکسانی ندارند،یا روشن تر از بقیه خودرو هستند و یا تیره تر.

3.روش لمس کردن بدنه خودرو با دست

روش لمس کردن ،همانند روش چمی نیاز به مهارت خاصی دارد .در روش لمسی اگر در قسمت هایی از بدنه ناهمواری و برآمدگی وجود داشته باشد و یا احساس زبری در زیر انگشت حس شود در آن قسمت رنگ خوردگی وجود دارد.

4.تشخیص رنگ خودرو با آهنربا

با قرار دادن یک آهن ربای ضعیف روی بدنه خودرو می تواند ضخامت رنگ خودرو را تشخیص دهید.باید بدانید که در قسمت هایی که ضخامت رنگ زیاد است آهن ربا جذب کمتری دارد و این نشان از رنگ خوردگی خودرو می باشد.

5.تشخیص رنگ خودرو با دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال

لازم به ذکر است که گاهی مواقع هرچقدر یک کارشناس تشخیص رنگ خودرو دارای مهارت خاصی هم باشد باز نیاز به ابزار های دیجیتالی در این زمینه می باشد .دستگاه دیجیتالی تشخیص رنگ خودرو یکی از این ابزار ها می باشد که با تشخیص ضخامت رنگ خودرو با اطمینان کامل آن قسمت های رنگ خوردگی را نشان میدهد .

اگر هم تمام بدنه خودرو رنگ شده باشد ضخامت رنگ از ۴.۷ بالا بزند نشان دهنده این است که یک لایه رنگ روی رنگ فابریک خودروآمده است .

آیا سپر و رکاب جزء رنگ خوردگی محسوب می شوند؟

خیر!سپر، رکاب، آینه ها و سینی زیر رادیاتور جزء رنگ خوردگی خودرو محسوب نمی شوند وافت قیمتی در خودرو ندارند.

هزینه کارشناسی رنگ خودرو:

کارشناسی رنگ خودرو یکی از مهم ترین قسمت های کارشناسی کلی خودرو می باشد و در حال حاضر در بازار خودرو انجام می گیرد و هزینه آن نیز بصورت کلی تعیین می شود.

هزینه کارشناسی رنگ خودرو با توجه به برند خودرو و سال ساخت آن تعیین می شود وسپر از کارشناسی برگه کارشناسی خودرو به فرد مراجعه کننده تحویل داده می شود.

نتیجه گیری :

توصیه ما به شما این است که هنگام خرید خودروی دست دوم به یک کارشناس تشخیص رنگ مراجعه کنید تا از ضرر های مالی احتمالی جلوگیری کرده باشید و یک خودروی بدون رنگ و با سلامت فنی و بدنه و با قیمت مناسب و تعیین شده توسط کارشناسان  خریداری کنید.

نظرات
نظر خود را وارد نمایید. بسته

درخواست سریع کارشناس خودرو